Duman, ik ga inderdaad rapley proberen, maar wil wachten tot Vlokje echt 6 maanden is. Ook al is dat nog maar een kleine week

Ik ben wat dat betreft misschien een beetje autistisch.
Wat vervelend dat U weer ziek is, ik heb hier ook het gevoel dat er geen einde komt aan de verkoudheid bij Vlokje. Zielig die verstopte neusjes bij zo'n kleintje. Hopelijk knapt U snel weer goed op! En dat gifje, wat een pracht mannetje is het toch

Overigens over rapley gesproken, ik lees tegenstrijdige berichten als het gaat om het aanbieden van broodkorst vanaf 6 maanden. Het lijkt mij ergens juist heel geschikt voor Vlokje, kan ze lekker op sabbelen zonder meteen gefrustreerd te raken, anderzijds kan juist dat sabbelen misschien ook wat gevaarlijk zijn ivm afbreken stukjes brood. Iemand hier ervaring mee? Ik weet gewoon echt niet meer hoe oud Jewel was toen we voor het eerst broodkorst aanboden..
Edit: vlak na dit bericht stuurt vrouwlief een berichtje dat Vlokje weer groente weigerde en dat ze een broodkorst heeft gegeven

Ze stuurde daarbij een filmpje door en was er zelf redelijk enthousiast over, maar ik wat minder want elke keer als Vlokje die korst bij haar mond houdt zit ze er wat tegenaan te duwen en likken met haar tong en krijgt ze hem bijna niet in haar mond. Ziet er wat ongemakkelijk uit. Bij Jewel ging het eten vrij vanzelf, het contrast valt mij heel erg op. Kan dat verschil er gewoon zijn en is dat een kwestie van Vlokje meer tijd geven om haar te laten wennen aan het eten, hoe ze haar tong daarbij moet gebruiken (want nu fungeert haar tong dus als middel om eten juist búiten haar mond te houden, ook in geval van de broodkorst), etc? Want dat klinkt opzich wel logisch, behalve het feit dat het de 1e paar weken juist heel goed ging en het nu lijkt alsof ze het opeens niet meer kan. Of misschien is ze toch nog niet klaar voor bijvoeding en moeten we het maar gewoon even zo laten, maar het wordt juist zo aangeraden in verband met de reflux. Lastig zo!
Knappe Juul die haar eigen flesje al vasthoudt!

Hopelijk bespaart ze jullie de nachtelijke feestjes de komende nachten, Exode.
Casper en zijn mooie prinsessenkasteel

Ziet er wel uit als een super gaaf speelparadijs zo

Elleska, oei wat herkenbaar dat de hele nacht wakker zijn. Inclusief schuldgevoelens richting buren

En bijzonder he hoe die kleintjes de volgende dag gewoon verder kunnen stuiteren. Daar zijn wij kennelijk te oud voor

Maar ik duim voor je voor betere nachten!
De mooie Bollie, wat een prachtige haren

Wat naar dat ze misschien verborgen reflux hebben, hopelijk krijgen jullie snel zekerheid daaromtrent. En voel je niet schuldig, zo'n kleintje kan niks zeggen dus jij kan niet weten wat er scheelt. Als ik het zo lees heb je juist alles gedaan om haar te helpen en tevreden te houden. Dat laat juist zien hoe liefdevol en goed je als moeder voor je kind bent, want ik vermoed dat je daarbij wel over je eigen grenzen bent gegaan.
[ Bericht 3% gewijzigd door Schanu op 27-11-2018 12:59:32 ]