abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:08:15 #181
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183043186
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze hadden een 'vergunning' om in Dokkum te demonstreren, op die dag. Dus hen is wel degelijk de mogelijkheid tot demonstreren ontnomen. Wat begrijp je hier niet aan?
Over welke vergunning heb je het? Je hebt in Nederland helemaal geen vergunning nodig om te demonstreren: zie bijvoorbeeld deze toelichting van de gemeente Amsterdam daarover. Bij andere gemeentes is dat hetzelfde.
pi_183043211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is helemaal geen sprake van toestemming om te demonstreren.
Afhankelijk van APV moet je melden / kennisgeven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183043224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over welke vergunning heb je het? Je hebt in Nederland helemaal geen vergunning nodig om te demonstreren: zie bijvoorbeeld deze toelichting van de gemeente Amsterdam daarover. Bij andere gemeentes is dat hetzelfde.
Vandaar vergunning tussen haakjes: zie mijn post onder je post.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183043225
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:07 schreef potjecreme het volgende:
Wat eigenlijk nog verdrietiger is, is dat al jaren laag wordt gestraft bij zedenzaken maar niemand hier die daar de straat voor op gaat. En nu de verontwaardigde uithangen.
Tsja. Dat ergert mij idd het meest van de hypocrietjes in dit topic. NU vindt men dat plots heel erg - eerder konden die slachtoffers de tering krijgen.

Al is het feit dat er plots een roep om strenger straffen is wellicht ook weer positief.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:10:19 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183043242
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het issue is ook niet de straf, maar de strafmaat in verhouding tot delicten die ook taakstraffen krijgen
Volgens mijn verhoudingstabel is het prima in verhouding. Hopelijk denkt de eerstvolgende die stoer wil doen op de snelweg of andere grondrechten wil ontnemen wel twee keer na.
Dit, dus.
pi_183043285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: D66 is geen linkse partij :P
Op een aantal punten is D66 naïef-links en vinden ze hetzelfde als de PvdA en GroenLinks.
pi_183043305
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het vonnis dat hier gegeven wordt bij veel mensen het vertrouwen in rechtsstaat doet verdwijnen en dat het olie op het vuur is voor populisten
Maar dat is toch het sowieso, onafhankelijk van de strafmaat? Als ze niet gestraft worden zijn het de "linkse" populisten en nu de "rechtse" populisten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_183043311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op een aantal punten is D66 naïef-links en vinden ze hetzelfde als de PvdA en GroenLinks.
Je lijkt hier links-rechts te verwarren met progressief-conservatief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183043325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feitelijk wordt daar niet veel waarde aan gehecht. Niet door burgemeesters en niet door het OM wanneer het bijvoorbeeld gaat om het recht op anti-islam demonstraties of anti-koningshuis demonstraties. Maar bij deze demonstratie in een keer wel.

Dat is selectieve verontwaardiging bij de magistratuur en dat maakt het politiek, dat verbindt het met de inhoud van de demonstratie.
De pegida demonstratie bij een moskee mocht niet doorgaan: te provocerend, waardoor er ongeregeldheden zouden kunnen voorkomen. En dat tussen volwassenen.

https://www.ad.nl/den-haa(...)monstreren~a8b45cce/

De KOZP demonstratie bij de sinterklaasintocht mocht wel doorgaan, ondanks het provocerende karakter en ondanks ongeregeldheden in het verleden. En dat tussen kinderen.

Sla mij maar lek. 8)7

Overigens ben ik het vooralsnog eens met het verbieden van dergelijke provocerende demonstraties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:14:21 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja. Dat ergert mij idd het meest van de hypocrietjes in dit topic. NU vindt men dat plots heel erg - eerder konden die slachtoffers de tering krijgen.

Al is het feit dat er plots een roep om strenger straffen is wellicht ook weer positief.
Je probeert het niet eens te begrijpen hè...

Als ik besluit om nu een flinke slok alcohol naar binnen te werken om vervolgens in de auto te stappen en een fiets te scheppen, is de kans gewoon aanwezig dat ik een mildere straf krijg dan dit. DAT en alleen DAT is het probleem. Al het andere is irrelevant, hoe graag je het er ook bij wil trekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183043351
De straffen zijn te gek voor worden. hetzelfde als met drank op mensen dood rijden
pi_183043355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

De pegida demonstratie bij een moskee mocht niet doorgaan: te provocerend, waardoor er ongeregeldheden zouden kunnen voorkomen. En dat tussen volwassenen.

https://www.ad.nl/den-haa(...)monstreren~a8b45cce/

De KOZP demonstratie bij de sinterklaasintocht mocht wel doorgaan, ondanks het provocerende karakter en ondanks ongeregeldheden in het verleden. En dat tussen kinderen.

Sla mij maar lek. 8)7

Overigens ben ik het vooralsnog eens met het verbieden van dergelijke provocerende demonstraties.
D666 rechters.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:15:10 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183043368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dat is toch het sowieso, onafhankelijk van de strafmaat? Als ze niet gestraft worden zijn het de "linkse" populisten en nu de "rechtse" populisten.
Ik zeg niet dat ze niet gestraft moeten worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183043377
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:33 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat recenter dan, jij blij:
240 uur: Voorbereiding aanslag voor IS: https://nos.nl/artikel/21(...)eiden-van-jihad.html
120 uur: 2 kinderen in elkaar beuken: https://www.bndestem.nl/b(...)ren-6-en-8~af071232/
120 uur: kind doodrijden: https://www.ad.nl/binnenl(...)en-yannick~a5ca4bd6/
120 uur: Als 22 jarige een dronken 14 jarige doen: https://www.bd.nl/tilburg(...)-taakstraf~aef274e6/
120 uur: Met een betonschaar de tanden uit de bek van een homo-stel slaan: https://www.nu.nl/binnenl(...)nhem.html?redirect=1
120 uur: Kopschoppen https://www.lc.nl/friesland/Kopschopper

Erg vergelijkbaar met een (bewezen) geweldloze blokkade ja :')
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2018 om 13:25:30 De rechtbank vindt dat Jenny Douwes willens en wetens heeft aangezet tot een blokkade van de snelweg. Maar niet dat ze heeft opgeruid met geweld of bedreiging met geweld. Van dat laatste wordt ze vrijgesproken. #blokkeerfriezen reageer retweet
Ronduit schrijnend. Je moet toch wel ziende blind en horende doof zijn, wil je niet kunnen herkennen dat de rechter in deze zaak overdreven zwaar heeft gestraft in vergelijking met andere zaken die een veel ernstiger vergrijp zijn en een ernstiger afloop kennen.

Een politiek-gemotiveerd vonnis.
pi_183043394
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze niet gestraft moeten worden.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Maar ik denk dat ook als ze bijvoorbeeld 60 uur taakstraf hadden gekregen het nog voer voor populisten zou zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:16:37 #196
45206 Pietverdriet
pi_183043403
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ronduit schrijnend. Je moet toch wel ziende blind en horende doof zijn, wil je niet kunnen herkennen dat de rechter in deze zaak overdreven zwaar heeft gestraft in vergelijking met andere zaken die een veel ernstiger vergrijp zijn en een ernstiger afloop kennen.

Ik ben eens benieuwd hoe dezelfde rechters in andere zaken taakstraffen hebben gegeven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:16:58 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043411
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het nog schrijnender dat een even zware straf voor een veroordeelde terrorist normaal wordt gevonden hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183043414
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn dat door dit soort vonnis het vertrouwen in de rechtsstaat verdwijnt
Dat vertrouwen stond bij mij sowieso al op een laag pitje. Nederlandse rechters zijn er doorgaans heer en meester in om naïeve, lage flutstrafjes op te leggen. Des te frappanter zijn de absurd hoge straffen die nu ineens worden opgelegd.

Vrouwe Justitia is niet blind. Vrouwe Justitia is links en stemt D66 of PvdA.
pi_183043432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Maar ik denk dat ook als ze bijvoorbeeld 60 uur taakstraf hadden gekregen het nog voer voor populisten zou zijn.
Het zou op zijn minst gepast zijn als rechters het neuken van een kleuter niet gelijkstellen aan het vriendelijk stoppen op een snelweg.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:19:18 #200
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183043461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat vertrouwen stond bij mij sowieso al op een laag pitje. Nederlandse rechters zijn er doorgaans heer en meester in om naïeve, lage flutstrafjes op te leggen. Des te frappanter zijn de absurd hoge straffen die nu ineens worden opgelegd.

:') boehoehoehoehoe
Dit, dus.
pi_183043492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben in dit land mensen die als ze het niet eens zijn met de strafmaat rechters betichten van het hebben van een politieke agenda.
We hebben in dit land ook mensen die het vertikken om inhoudelijk te reageren op grootschalige afpersing door tieners, zelfs als ze er 6-7 keer naar worden gevraagd. Je bent een niet serieus te nemen clown, met je eeuwige commentaar op anderen.

Dit gaat trouwens niet over "niet eens zijn met de strafmaat". Dit gaat om de bizar hoge straffen in vergelijking met andere misdrijven die veel ernstiger zijn. In een goed functionerende rechtstaat zijn de gradaties in de strafmaten op orde; in Nederland niet. Dan heb je twee mogelijkheden: of we hebben wetboeken die aan alle kanten rammelen of we hebben rechters die politiek gemotiveerde vonnissen uitspreken. Ik houd het op dat laatste.
pi_183043500
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:07 schreef potjecreme het volgende:
Wat eigenlijk nog verdrietiger is, is dat al jaren laag wordt gestraft bij zedenzaken maar niemand hier die daar de straat voor op gaat. En nu de verontwaardigde uithangen.
Iemand die volledig toerekensvatbaar is en een kind verkracht (piemel erin, dus geen tongzoen o.i.d.) krijgt gewoon een gevangenisstraf van enkele jaren. Ben wel eens dat er in Nederland veel afhangt van de verzachtende omstandigheden van de dader, tot het mogelijk verliezen van je verblijfsvergunning aan toe, waardoor de straf dan weer lager uitvalt.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:21:43 #203
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183043515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.
pi_183043537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je probeert het niet eens te begrijpen hè...

Als ik besluit om nu een flinke slok alcohol naar binnen te werken om vervolgens in de auto te stappen en een fiets te scheppen, is de kans gewoon aanwezig dat ik een mildere straf krijg dan dit. DAT en alleen DAT is het probleem. Al het andere is irrelevant, hoe graag je het er ook bij wil trekken.
Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.

Als jij vindt dat die schoen jou ook past.. trek hem rustig aan.
pi_183043560
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.
Een normaal weldenkend persoon, die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.
pi_183043581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Een normaal weldenkend persoon die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.
Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.
pi_183043597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.
Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:25:12 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.

Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183043621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.
Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.
Al had 1 persoon een hersenschudding, is er een ruit gesprongen en zijn autos afgesneden. Dus helemaal veilig was het niet.
pi_183043648
Ik bepleit - voor de goede orde - niet dat de Blokkeerfriezen geen enkele straf hadden moeten krijgen. Ik ontken evenmin dat ze iets hebben gedaan dat niet mag en dat dus strafbaar is. Maar in deze zaak zijn de straffen duidelijk aan de hoge kant, terwijl rechters in veel ernstiger zaken lager straffen.

Het is aan mij - en aan ieder weldenkend mens - niet uit te leggen dat het geweldloos stilzetten van een bus op een snelweg, zonder ongelukken, letsel of noemenswaardige materiële schade, zwaarder wordt bestraft dan homo's met een betonschaar de tanden uit de mond slaan, kindermishandeling, kopschoppen en andere vormen van ernstig fysiek geweld.

Dat is simpelweg niet rechtvaardig en ondermijnt dus het vertrouwen van de burger in de rechtstaat. Deze absurd hoge straffen, een week voor de volgende Sinterklaasintocht uitgesproken (wat ook geen toeval is), worden om politieke/idealistische redenen opgelegd. Ze zijn totaal niet in verhouding met de straffen die in andere (veel ernstiger) zaken worden opgelegd.
pi_183043667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.
Tsja, dat krijg je als je contant vaag gaat lopen doen en vragen als "niet relevant" wegwuift terwijl je lijkt te impliceren dat je de straf in dit specifieke geval schandalig vindt zonder hetzelfde te zggen over andere gevallen maar die wel aan te halen.

Zie dit als constructieve feedback.
pi_183043669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.
Al had 1 persoon een hersenschudding, is er een ruit gesprongen en zijn autos afgesneden. Dus helemaal veilig was het niet.
Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.
pi_183043684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:29 schreef Infection het volgende:

[..]

Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.
En DAT is schandalig ja :P
Maar dit is natuurlijk ook een zwaar misdrijf. Iets met grondrechten.,

Nu de rechtbank nog zo ver krijgen dat ze consequent gaan zijn.
pi_183043701
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben eens benieuwd hoe dezelfde rechters in andere zaken taakstraffen hebben gegeven.
Is dat überhaupt te achterhalen? Of is dat niet openbaar?
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:06 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043718
Ik geef deze zaak heel veel kans in een hoger beroep trouwens...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:23 #216
45206 Pietverdriet
pi_183043724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Noem man en paard
pi_183043744
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.
pi_183043754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoort een rechtbank niet consequent te zijn?
pi_183043760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat de straf ook lager uitvalt bij hoger beroep idd.
Album top 100 2024
pi_183043768
Het scheelt in ieder geval al dat de "blokkeerders" geen berouw tonen. Gewoon vasthouden aan je standpunt.
pi_183043819
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat wil je nu, hoge taakstraffen of een boete. Je zit nu te zeiken dat dit hoge taakstraffen zijn, anderzijds zit je te zeiken op de overheid dat Ali maar een boete krijgt.

Zeg het maar, je mag kiezen. Beide hoge taakstraffen of beide een boete. Bepaal het eens.
maakt me niets uit, als ze maar consequent blijven :D
pi_183043864
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.
Als het gaat om de mate waarin het grondrecht van de extreem-linkse activisten is aangetast, zijn er ook nog wel wat kanttekeningen te plaatsen. Ten eerste is hun recht om te demonstreren niet geschonden; ze hebben enkele weken later alsnog hun protest kunnen houden. Ten tweede moest de bus op een afgesproken tijdstip in Dokkum zijn, zodat de demonstratie kon plaatsvinden. Al voor de blokkade lag de bus achter op schema: men zou te laat zijn gekomen.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:43:13 #223
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183043906
Ze hadden een vergunning voor Dokkum en dat is ontnomen. Te laat of niet maakt helemaal niks uit. Ze hadden nooit mogen worden tegengehouden, hun democratische recht is ontnomen. En da's in een rechtsstaat een ernstig strafbaar feit.
Dit, dus.
pi_183043945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:43 schreef Buitendam het volgende:
Ze hadden een vergunning voor Dokkum en dat is ontnomen. Te laat of niet maakt helemaal niks uit. Ze hadden nooit mogen worden tegengehouden, hun democratische recht is ontnomen. En da's in een rechtsstaat een ernstig strafbaar feit.
Er is helemaal niets van het ontnomen. Het werd hen alleen wat moeilijker gemaakt om hun democratisch recht uit te voeren. Ze hadden ook uit de bus kunnen stappen om ander vervoer te regelen (via de andere weghelft) en dan door middel van een alternatieve route in Dokkum komen.
pi_183043980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Dit gaat trouwens niet over "niet eens zijn met de strafmaat".
Iemand krijgt 240 uur taakstraf: "RECHTERS HEBBEN EEN POLITIEKE AGENDA!!1!einz!!"

:')
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 15:48:16 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183043983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er staan genoeg links in het topic naar zaken van 120 tot 240 uur werkstraf bij de genoemde misdrijven.

Maar waarom kan je ze niet vergelijken?
omdat het allemaal andere situaties betreft natuurlijk, sterker nog als ik ga googelen dan zie ik zelfs sterk uiteenlopende vonnissen voor vergelijkbare vergrijpen

hier bv
3 jaar + TBS voor verkrachting
https://www.telegraaf.nl/(...)rachting-in-enschede

hier 3,5 jaar celstraf + rijontzegging voor een dodelijk ongeval
http://houvanarnhem.nl/17(...)keersongeval-duiven/

wat zegt dat nu dan, dat de blokkeermeneeren er toch licht vanaf zijn gekomen of helemaal niets?

je kunt de rechtstaat niet afrekenen op alleen de headlines en wat gelukkig gekozen individuele situaties

quote:
[..]

Dat is hoe sommige mensen nu gaan denken, 120 uur voor iemand doodrijden of 120 uur voor een uurtje de weg blokkeren. Kan je ze beter doodrijden toch? Net zoveel straf, maar wel een probleem opgelost. Win-win.

Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, ik zeg dat het een optie zou zijn. Waarom zouden mensen zich nog gedragen als ze weten dat het toch niet uitmaakt?
nou die mensen zijn dan gewoon dom, die merken dat dan wel _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183043991
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Er is helemaal niets van het ontnomen.
Jawel; het recht om een demonstratie te voeren.
pi_183044011
quote:

[..]

Er is helemaal niets van het ontnomen. Het werd hen alleen wat moeilijker gemaakt om hun democratisch recht uit te voeren. Ze hadden ook uit de bus kunnen stappen om ander vervoer te regelen (via de andere weghelft) en dan door middel van een alternatieve route in Dokkum komen.
Ze hadden ook gewoon gas kunnen geven en die autos in prak kunnen rijden.
Ergens hadden ze ook gewoon met monstertrucks moeten komen. Hadden de kinderen vast gaver gevonden dan Piet.

Misschien is dat een leuke nieuwe strategie voor KOZP: wordt gewoon cooler.
pi_183044019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ergens hadden ze ook gewoon met monstertrucks moeten komen. Hadden de kinderen vast gaver gevonden dan Piet.

Precies.
pi_183044090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Monstertrucks vermoorden soms kinderen, ik weet niet of dat een goed idee is.
pi_183044102
quote:
En dit baseer je op? Dat je het niet eens bent met de straf?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:54:31 #232
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183044117
quote:

[..]

Je mag mensen met een vergunning om te demonstreren niet verhinderen om te kunnen demonstreren. Laat staan op een snelweg.

Maakt verder niet uit of je het nu met ze eens bent of niet. Je hebt de wet te respecteren.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:55:32 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183044137
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dit baseer je op? Dat je het niet eens bent met de straf?
Als je goed had meegelezen, had je het wel begrepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183044156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Precies.
Ik zie het voor me. Sinterklaas en Piet beginnen aan hun intocht.

En dan komt daar.. BRANDWEERMAN Samsylvana ! EN inspector Antifa Gadget III ! En zowaar nog een Ash KOZPAM met zijn white pikachu ! In hun monstertrucks en stoere autos met zwaailichten en kannonnen en pratende eibeestjes met veel te grote ogen !

En toen keek geen kind nog naar pedoklaas en aanhang.
pi_183044174
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je mag mensen met een vergunning om te demonstreren niet verhinderen om te kunnen demonstreren. Laat staan op een snelweg.

Maakt verder niet uit of je het nu met ze eens bent of niet. Je hebt de wet te respecteren.
Dat gaat dan vooral om de plek van de demonstratie zelf. Niet als ze onderweg zijn naar een demonstratie.
pi_183044183
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik zie het voor me. Sinterklaas en Piet beginnen aan hun intocht.

En dan komt daar.. BRANDWEERMAN Samsylvana ! EN inspector Antifa Gadget III ! En zowaar nog een Ash KOZPAM met zijn white pikachu ! In hun monstertrucks en stoere autos met zwaailichten en kannonnen en pratende eibeestjes met veel te grote ogen !

En toen keek geen kind nog naar pedoklaas en aanhang.
:')
pi_183044191
quote:
Hoger beroep op basis van "maar in ernstiger zaken krijgt men ook een taakstraf!"?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 16:00:41 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183044229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoger beroep op basis van "maar in ernstiger zaken krijgt men ook een taakstraf!"?
Geloof het of niet, dat is een valide verdediging.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183044264
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geloof het of niet, dat is een valide verdediging.
:D

Aha. En in welke zaken heb je zo'n verdediging succesvol aangevoerd zien worden?
  vrijdag 9 november 2018 @ 16:04:32 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183044320
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat gaat dan vooral om de plek van de demonstratie zelf. Niet als ze onderweg zijn naar een demonstratie.
Ze brengen bewust een bus tot stilstand, nota bene op de snelweg. Natuurlijk mag dat niet.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')