abonnement Unibet Coolblue
pi_183042992
En een toeterturk die even de weg blokkeert wordt niet aangepakt? Lekker selectief. Rechterlijke macht is van 't padje, zeker te veel gesnoven bij het linkse terreur van de grauwe eeuw.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:00:18 #152
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183043000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:59 schreef Carlos93 het volgende:
En een toeterturk die even de weg blokkeert wordt niet aangepakt? Lekker selectief. Rechterlijke macht is van 't padje, zeker te veel gesnoven bij het linkse terreur van de grauwe eeuw.
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183043012
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Leuke dramatische zin maar compleet onwaar. Niemand is hier een grondwettelijk recht op demonstreren ook maar een moment ontnomen. En dat men mensen in gevaar heeft gebracht klinkt nog steeds erg onwaarschijnlijk.
Daar denkt justitie anders over.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:01:12 #154
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183043020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo is het niet ontnomen? Ze zijn letterlijk tegen gehouden door anderen die de wet overtreden en daardoor konden ze niet demonstreren op de voor hen goedgekeurde plek. :')
Maar ze konden nog steeds demonstreren. Er is hun dus geen enkel recht en ook geen mogelijkheid tot demonstreren ontnomen. Dokkum is niet de enige plek in Nederland waar je kunt demonstreren.
pi_183043021
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:47 schreef potjecreme het volgende:
Het is schokkend te lezen dat er hier mensen zijn die weinig waarde hechten aan het recht om te demonstreren.
Feitelijk wordt daar niet veel waarde aan gehecht. Niet door burgemeesters en niet door het OM wanneer het bijvoorbeeld gaat om het recht op anti-islam demonstraties of anti-koningshuis demonstraties. Maar bij deze demonstratie in een keer wel.

Dat is selectieve verontwaardiging bij de magistratuur en dat maakt het politiek, dat verbindt het met de inhoud van de demonstratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183043023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jouw vraag is irrelevant
Waarom ben je dan zo bang om hem te beantwoorden ?

Kom op. Je kan het best. Moeten de straffen voor verkrachters omhoog zodat de verhoudingen minder scheef zijn ja of nee ?
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 15:01:18 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183043024
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In vergelijking met andere veroordelingen is de straf absurd hoog en ongeloofwaardig.

Dat er straffen uitgedeeld worden, daar kan ik best inkomen. Dit mag niet, dat begrijpen we allemaal. Niemand had er moeite mee gehad als ze 40 uur voorwaardelijk hadden gekregen, als waarschuwing en om aan te geven dat dit niet kon.

Maar een kind verkrachten en paar mensen doodrijden gelijkstellen met een paar mensen een uurtje ophouden.. Sorry, maar dan ben je echt volledig het spoor bijster en ongeloofwaardelijk geworden als rechtsstaat.
ik denk niet dat je veroordelingen met elkaar kunt vergelijken op deze manier, mogelijk zijn de straffen waar jij het over hebt te laag dat weet ik niet, ik heb geen idee waar je het over hebt

in dit geval vind ik de straffen aan de lage kant, de rechter geeft ook aan dat ze aan de lage kant zijn omdat er geen geweld enzo bij kwam kijken ... als jij dan roept dat er de volgende keer spijkerstrippen gelegd moeten worden en er mensen doodgereden moeten worden omdat daar dezelfde straffen opstaan dan ben jij het spoor bijster hoor

of heb je de boel minimaal niet goed gevolgd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183043031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
Dit voelt wel een beetje als:

1. Veel te zacht op treden bij bepaalde zaken.
2. Rechter treedt een keer hard op.
3. Ho even, dit is weer te hard!

Wat verwacht men dan? Dat die rechter met terugwerkende kracht het vonnis van die andere zaken ook even opschroeft? In vergelijking met die voorgaande zaken is het inderdaad wat veel, maar sec als strafmaat heb ik er eigenlijk geen probleem mee.
Er wordt niet opeens structureel strenger gestraft. Waar haal je dat vandaan? Kinderverkrachters en doodrijders krijgen nog steeds dezelfde fopstraffen. Vandaag, morgen en overmorgen.
pi_183043043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

ja precies. Die werpen ook blokkades op op de snelweg. :')
Is Jenny Douwes veroordeeld voor het blokkeren van de snelweg? Dat is nieuw voor mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:02:13 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183043045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feitelijk wordt daar niet veel waarde aan gehecht. Niet door burgemeesters en niet door het OM wanneer het bijvoorbeeld gaat om het recht op anti-islam demonstraties of anti-koningshuis demonstraties. Maar bij deze demonstratie in een keer wel.

Dat is selectieve verontwaardiging bij de magistratuur en dat maakt het politiek, dat verbindt het met de inhoud van de demonstratie.
We zijn het een keer eens, vergaat nu de wereld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183043048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er wordt niet opeens structureel strenger gestraft. Waar haal je dat vandaan? Kinderverkrachters en doodrijders krijgen nog steeds dezelfde fopstraffen. Vandaag, morgen en overmorgen.
En omdat zij te lage straffen krijgen moet iedereen te laag gestraf worden ?
Echt ?
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:02:38 #162
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183043052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er wordt niet opeens structureel strenger gestraft. Waar haal je dat vandaan? Kinderverkrachters en doodrijders krijgen nog steeds dezelfde fopstraffen. Vandaag, morgen en overmorgen.
Daarom zeg ik ook, sec als strafmaat heb ik er geen probleem mee.

Ja die anderen zijn mijns inziens te laag. Deze vind ik eigenlijk prima.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183043059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar ze konden nog steeds demonstreren. Er is hun dus geen enkel recht en ook geen mogelijkheid tot demonstreren ontnomen. Dokkum is niet de enige plek in Nederland waar je kunt demonstreren.
Ze hadden een 'vergunning' om in Dokkum te demonstreren, op die dag. Dus hen is wel degelijk de mogelijkheid tot demonstreren ontnomen. Wat begrijp je hier niet aan?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:03:18 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183043065
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar ze konden nog steeds demonstreren. Er is hun dus geen enkel recht en ook geen mogelijkheid tot demonstreren ontnomen. Dokkum is niet de enige plek in Nederland waar je kunt demonstreren.
Ze hadden een vergunning voor Dokkum, dan mag niemand jou dat ontnemen. Is wel gebeurd door jenny en vrienden en dus krijgen Jenny en vrienden straf.

Het is allemaal wat.
Dit, dus.
pi_183043081
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feitelijk wordt daar niet veel waarde aan gehecht. Niet door burgemeesters en niet door het OM wanneer het bijvoorbeeld gaat om het recht op anti-islam demonstraties of anti-koningshuis demonstraties. Maar bij deze demonstratie in een keer wel.

Dat is selectieve verontwaardiging bij de magistratuur en dat maakt het politiek, dat verbindt het met de inhoud van de demonstratie.
Is er bij jouw voorbeelden toestemming verleend om te demonstreren?
pi_183043086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En omdat zij te lage straffen krijgen moet iedereen te laag gestraf worden ?
Echt ?
Het wekt de indruk(of eigenlijk is dat ook zo) dat de politieke voorkeur van rechters meespeelt. Dat er sprake is van willekeur. En dat de rechters hen zo hard gestraft hebben omdat ze anti-zwarte piet sympathieën hebben. Het is ook een feit dat heel, heel veel rechters links stemmen en dat linkse mensen eerder anti zwartepiet zijn. Dat is statistiek.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:04:50 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183043097
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ze hadden een vergunning voor Dokkum, dan mag niemand jou dat ontnemen. Is wel gebeurd door jenny en vrienden en dus krijgen Jenny en vrienden straf.

Het is allemaal wat.
Het issue is ook niet de straf, maar de strafmaat in verhouding tot delicten die ook taakstraffen krijgen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183043098
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het vonnis dat hier gegeven wordt bij veel mensen het vertrouwen in rechtsstaat doet verdwijnen en dat het olie op het vuur is voor populisten
En dus moeten ze maar niet gestraft worden? Dat is ook een drogreden. In veel van de gevallen beschreven hierboven speelt gebrek aan bewijs een rol in de bepaling van de strafmaat, dat maakt een directe vergelijking lastig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:04:56 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom ben je dan zo bang om hem te beantwoorden ?

Kom op. Je kan het best. Moeten de straffen voor verkrachters omhoog zodat de verhoudingen minder scheef zijn ja of nee ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik klaag over de scheve schaal, hoe ze dat oplossen zal me aan m'n reet roesten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183043110
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het issue is ook niet de straf, maar de strafmaat in verhouding tot delicten die ook taakstraffen krijgen
Sommigen stellen ook de straf an sich ter discussie, daar wordt op gereageerd.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:05:31 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183043112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

En dus moeten ze maar niet gestraft worden? Dat is ook een drogreden. In veel van de gevallen beschreven hierboven speelt gebrek aan bewijs een rol in de bepaling van de strafmaat, dat maakt een directe vergelijking lastig.
Kijk, weer een stropop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183043117
Die demonstranten waren toch te laat vertrokken waardoor ze sowieso die demonstratie niet konden bijwonen?
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:05:46 #173
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183043122
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
Dit voelt wel een beetje als:

1. Veel te zacht op treden bij bepaalde zaken.
2. Rechter treedt een keer hard op.
3. Ho even, dit is weer te hard!

Wat verwacht men dan? Dat die rechter met terugwerkende kracht het vonnis van die andere zaken ook even opschroeft? In vergelijking met die voorgaande zaken is het inderdaad wat veel, maar sec als strafmaat heb ik er eigenlijk geen probleem mee.
Wat vooral steekt is dat een rechter enkel in een geval waarbij de klagende partij een enigszins extremistische organisatie is ineens wel voor strenge straffen kiest. Hier wordt vooral streng gestraft op politieke gronden: bij de eerstvolgende "normale" zaak zal er ongetwijfeld weer veel luchtiger gestraft worden.
pi_183043123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het wekt de indruk(of eigenlijk is dat ook zo) dat de politieke voorkeur van rechters meespeelt. Dat er sprake is van willekeur. En dat de rechters hen zo hard gestraft hebben omdat ze anti-zwarte piet sympathieën hebben. Het is ook een feit dat heel, heel veel rechters links stemmen en dat linkse mensen eerder anti zwartepiet zijn. Dat is statistiek.
Maar vind je los daarvan de straf hier - een paar uurtjes schoffelen - voor het blokkeren van een snelweg, het afsnijden van autos en het verhinderen van een demonstratie - gepast of niet ?
pi_183043134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk niet dat je veroordelingen met elkaar kunt vergelijken op deze manier, mogelijk zijn de straffen waar jij het over hebt te laag dat weet ik niet, ik heb geen idee waar je het over hebt
Er staan genoeg links in het topic naar zaken van 120 tot 240 uur werkstraf bij de genoemde misdrijven.

Maar waarom kan je ze niet vergelijken?

quote:
in dit geval vind ik de straffen aan de lage kant, de rechter geeft ook aan dat ze aan de lage kant zijn omdat er geen geweld enzo bij kwam kijken ... als jij dan roept dat er de volgende keer spijkerstrippen gelegd moeten worden en er mensen doodgereden moeten worden omdat daar dezelfde straffen opstaan dan ben jij het spoor bijster hoor
Dat is hoe sommige mensen nu gaan denken, 120 uur voor iemand doodrijden of 120 uur voor een uurtje de weg blokkeren. Kan je ze beter doodrijden toch? Net zoveel straf, maar wel een probleem opgelost. Win-win.

Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, ik zeg dat het een optie zou zijn. Waarom zouden mensen zich nog gedragen als ze weten dat het toch niet uitmaakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')