abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183043492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben in dit land mensen die als ze het niet eens zijn met de strafmaat rechters betichten van het hebben van een politieke agenda.
We hebben in dit land ook mensen die het vertikken om inhoudelijk te reageren op grootschalige afpersing door tieners, zelfs als ze er 6-7 keer naar worden gevraagd. Je bent een niet serieus te nemen clown, met je eeuwige commentaar op anderen.

Dit gaat trouwens niet over "niet eens zijn met de strafmaat". Dit gaat om de bizar hoge straffen in vergelijking met andere misdrijven die veel ernstiger zijn. In een goed functionerende rechtstaat zijn de gradaties in de strafmaten op orde; in Nederland niet. Dan heb je twee mogelijkheden: of we hebben wetboeken die aan alle kanten rammelen of we hebben rechters die politiek gemotiveerde vonnissen uitspreken. Ik houd het op dat laatste.
pi_183043500
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:07 schreef potjecreme het volgende:
Wat eigenlijk nog verdrietiger is, is dat al jaren laag wordt gestraft bij zedenzaken maar niemand hier die daar de straat voor op gaat. En nu de verontwaardigde uithangen.
Iemand die volledig toerekensvatbaar is en een kind verkracht (piemel erin, dus geen tongzoen o.i.d.) krijgt gewoon een gevangenisstraf van enkele jaren. Ben wel eens dat er in Nederland veel afhangt van de verzachtende omstandigheden van de dader, tot het mogelijk verliezen van je verblijfsvergunning aan toe, waardoor de straf dan weer lager uitvalt.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:21:43 #203
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183043515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat vertrouwen stond bij mij sowieso al op een laag pitje. Nederlandse rechters zijn er doorgaans heer en meester in om naïeve, lage flutstrafjes op te leggen. Des te frappanter zijn de absurd hoge straffen die nu ineens worden opgelegd.

Vrouwe Justitia is niet blind. Vrouwe Justitia is links en stemt D66 of PvdA.
Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.
pi_183043537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je probeert het niet eens te begrijpen hè...

Als ik besluit om nu een flinke slok alcohol naar binnen te werken om vervolgens in de auto te stappen en een fiets te scheppen, is de kans gewoon aanwezig dat ik een mildere straf krijg dan dit. DAT en alleen DAT is het probleem. Al het andere is irrelevant, hoe graag je het er ook bij wil trekken.
Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.

Als jij vindt dat die schoen jou ook past.. trek hem rustig aan.
pi_183043560
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.
Een normaal weldenkend persoon, die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.
pi_183043581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Een normaal weldenkend persoon die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.
Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.
pi_183043597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.
Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:25:12 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.

Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183043621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.
Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.
Al had 1 persoon een hersenschudding, is er een ruit gesprongen en zijn autos afgesneden. Dus helemaal veilig was het niet.
pi_183043648
Ik bepleit - voor de goede orde - niet dat de Blokkeerfriezen geen enkele straf hadden moeten krijgen. Ik ontken evenmin dat ze iets hebben gedaan dat niet mag en dat dus strafbaar is. Maar in deze zaak zijn de straffen duidelijk aan de hoge kant, terwijl rechters in veel ernstiger zaken lager straffen.

Het is aan mij - en aan ieder weldenkend mens - niet uit te leggen dat het geweldloos stilzetten van een bus op een snelweg, zonder ongelukken, letsel of noemenswaardige materiële schade, zwaarder wordt bestraft dan homo's met een betonschaar de tanden uit de mond slaan, kindermishandeling, kopschoppen en andere vormen van ernstig fysiek geweld.

Dat is simpelweg niet rechtvaardig en ondermijnt dus het vertrouwen van de burger in de rechtstaat. Deze absurd hoge straffen, een week voor de volgende Sinterklaasintocht uitgesproken (wat ook geen toeval is), worden om politieke/idealistische redenen opgelegd. Ze zijn totaal niet in verhouding met de straffen die in andere (veel ernstiger) zaken worden opgelegd.
pi_183043667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.
Tsja, dat krijg je als je contant vaag gaat lopen doen en vragen als "niet relevant" wegwuift terwijl je lijkt te impliceren dat je de straf in dit specifieke geval schandalig vindt zonder hetzelfde te zggen over andere gevallen maar die wel aan te halen.

Zie dit als constructieve feedback.
pi_183043669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.
Al had 1 persoon een hersenschudding, is er een ruit gesprongen en zijn autos afgesneden. Dus helemaal veilig was het niet.
Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.
pi_183043684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:29 schreef Infection het volgende:

[..]

Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.
En DAT is schandalig ja :P
Maar dit is natuurlijk ook een zwaar misdrijf. Iets met grondrechten.,

Nu de rechtbank nog zo ver krijgen dat ze consequent gaan zijn.
pi_183043701
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben eens benieuwd hoe dezelfde rechters in andere zaken taakstraffen hebben gegeven.
Is dat überhaupt te achterhalen? Of is dat niet openbaar?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:06 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183043718
Ik geef deze zaak heel veel kans in een hoger beroep trouwens...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:23 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183043724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Noem man en paard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183043744
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.
pi_183043754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoort een rechtbank niet consequent te zijn?
pi_183043760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef deze zaak heel veel kans in een hoger beroep trouwens...
Ik denk dat de straf ook lager uitvalt bij hoger beroep idd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_183043768
Het scheelt in ieder geval al dat de "blokkeerders" geen berouw tonen. Gewoon vasthouden aan je standpunt.
pi_183043819
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat wil je nu, hoge taakstraffen of een boete. Je zit nu te zeiken dat dit hoge taakstraffen zijn, anderzijds zit je te zeiken op de overheid dat Ali maar een boete krijgt.

Zeg het maar, je mag kiezen. Beide hoge taakstraffen of beide een boete. Bepaal het eens.
maakt me niets uit, als ze maar consequent blijven :D
pi_183043864
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.
Als het gaat om de mate waarin het grondrecht van de extreem-linkse activisten is aangetast, zijn er ook nog wel wat kanttekeningen te plaatsen. Ten eerste is hun recht om te demonstreren niet geschonden; ze hebben enkele weken later alsnog hun protest kunnen houden. Ten tweede moest de bus op een afgesproken tijdstip in Dokkum zijn, zodat de demonstratie kon plaatsvinden. Al voor de blokkade lag de bus achter op schema: men zou te laat zijn gekomen.
  vrijdag 9 november 2018 @ 15:43:13 #223
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_183043906
Ze hadden een vergunning voor Dokkum en dat is ontnomen. Te laat of niet maakt helemaal niks uit. Ze hadden nooit mogen worden tegengehouden, hun democratische recht is ontnomen. En da's in een rechtsstaat een ernstig strafbaar feit.
Dit, dus.
pi_183043945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:43 schreef Buitendam het volgende:
Ze hadden een vergunning voor Dokkum en dat is ontnomen. Te laat of niet maakt helemaal niks uit. Ze hadden nooit mogen worden tegengehouden, hun democratische recht is ontnomen. En da's in een rechtsstaat een ernstig strafbaar feit.
Er is helemaal niets van het ontnomen. Het werd hen alleen wat moeilijker gemaakt om hun democratisch recht uit te voeren. Ze hadden ook uit de bus kunnen stappen om ander vervoer te regelen (via de andere weghelft) en dan door middel van een alternatieve route in Dokkum komen.
pi_183043980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Dit gaat trouwens niet over "niet eens zijn met de strafmaat".
Iemand krijgt 240 uur taakstraf: "RECHTERS HEBBEN EEN POLITIEKE AGENDA!!1!einz!!"

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')