We hebben in dit land ook mensen die het vertikken om inhoudelijk te reageren op grootschalige afpersing door tieners, zelfs als ze er 6-7 keer naar worden gevraagd. Je bent een niet serieus te nemen clown, met je eeuwige commentaar op anderen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We hebben in dit land mensen die als ze het niet eens zijn met de strafmaat rechters betichten van het hebben van een politieke agenda.
Iemand die volledig toerekensvatbaar is en een kind verkracht (piemel erin, dus geen tongzoen o.i.d.) krijgt gewoon een gevangenisstraf van enkele jaren. Ben wel eens dat er in Nederland veel afhangt van de verzachtende omstandigheden van de dader, tot het mogelijk verliezen van je verblijfsvergunning aan toe, waardoor de straf dan weer lager uitvalt.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:07 schreef potjecreme het volgende:
Wat eigenlijk nog verdrietiger is, is dat al jaren laag wordt gestraft bij zedenzaken maar niemand hier die daar de straat voor op gaat. En nu de verontwaardigde uithangen.
Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat vertrouwen stond bij mij sowieso al op een laag pitje. Nederlandse rechters zijn er doorgaans heer en meester in om naïeve, lage flutstrafjes op te leggen. Des te frappanter zijn de absurd hoge straffen die nu ineens worden opgelegd.
Vrouwe Justitia is niet blind. Vrouwe Justitia is links en stemt D66 of PvdA.
Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je probeert het niet eens te begrijpen hè...
Als ik besluit om nu een flinke slok alcohol naar binnen te werken om vervolgens in de auto te stappen en een fiets te scheppen, is de kans gewoon aanwezig dat ik een mildere straf krijg dan dit. DAT en alleen DAT is het probleem. Al het andere is irrelevant, hoe graag je het er ook bij wil trekken.
Een normaal weldenkend persoon, die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Populisten en rechts-extremisten zullen in ieder geval smullen van dit soort uitspraken. Weer iets waar ze mee kunnen schermen richting diegenen die zich in de steek gelaten voelen door politiek en rechtsstaat. Maar ik zie in dit geval ook niet wat je daar tegenin zou kunnen brengen: het is een erg onrechtvaardige en inconsequente uitspraak.
Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Een normaal weldenkend persoon die politiek even buiten beschouwing laat, zal dit ook veel te hoge straffen vinden. Heeft niet zozeer met populistisch en extreemrechts te maken.
Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Veel te lage bedoel je. Maar de genoemde straffen voor verkrachting etc. waren nog veel meer te laag.
Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.
Als jij vindt dat die schoen jou ook past.. trek hem rustig aan.
Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah. Er was hier geen sprake van een levensbedreigende situatie. Hoogstens wat economische schade.
Tsja, dat krijg je als je contant vaag gaat lopen doen en vragen als "niet relevant" wegwuift terwijl je lijkt te impliceren dat je de straf in dit specifieke geval schandalig vindt zonder hetzelfde te zggen over andere gevallen maar die wel aan te halen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Probeer die schoen dan niet om de voeten van anderen te krijgen als ie niet past, zoals je net bij mij deed.
Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Daarom - een paar uurtjes schoffelen is prima.
Al had 1 persoon een hersenschudding, is er een ruit gesprongen en zijn autos afgesneden. Dus helemaal veilig was het niet.
En DAT is schandalig jaquote:Op vrijdag 9 november 2018 15:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Een paar uurtjes? Deze hoeveelheid uren krijg je normaal pas bij zware misdrijven.
Is dat überhaupt te achterhalen? Of is dat niet openbaar?quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben eens benieuwd hoe dezelfde rechters in andere zaken taakstraffen hebben gegeven.
Noem man en paardquote:Op vrijdag 9 november 2018 15:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat snap ik volkomen en ben ik volkomen met je eens. Ik vind alleen de gluiperige manier waarop een aantal mensen hier dat probeert om te buigen naar "en daarom hadden deze mensen geen straf moeten krijgen" ipv "en dus moeten we er voor zorgen dat er weer serieuze straffen op zware misdrijven komen" walgelijk. Vooral omdat het die mensen in het verleden geen fuck interesseerde dat verkrachters laag gestraft werden - of iig niet genoeg om er een topicreeks mee vol te gooien.
Als jij vindt dat die schoen jou ook past.. trek hem rustig aan.
Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En DAT is schandalig ja![]()
Maar dit is natuurlijk ook een zwaar misdrijf. Iets met grondrechten.,
Nu de rechtbank nog zo ver krijgen dat ze consequent gaan zijn.
Hoort een rechtbank niet consequent te zijn?quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En DAT is schandalig ja![]()
Maar dit is natuurlijk ook een zwaar misdrijf. Iets met grondrechten.,
Nu de rechtbank nog zo ver krijgen dat ze consequent gaan zijn.
Ik denk dat de straf ook lager uitvalt bij hoger beroep idd.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef deze zaak heel veel kans in een hoger beroep trouwens...
maakt me niets uit, als ze maar consequent blijvenquote:Op vrijdag 9 november 2018 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wil je nu, hoge taakstraffen of een boete. Je zit nu te zeiken dat dit hoge taakstraffen zijn, anderzijds zit je te zeiken op de overheid dat Ali maar een boete krijgt.
Zeg het maar, je mag kiezen. Beide hoge taakstraffen of beide een boete. Bepaal het eens.
Als het gaat om de mate waarin het grondrecht van de extreem-linkse activisten is aangetast, zijn er ook nog wel wat kanttekeningen te plaatsen. Ten eerste is hun recht om te demonstreren niet geschonden; ze hebben enkele weken later alsnog hun protest kunnen houden. Ten tweede moest de bus op een afgesproken tijdstip in Dokkum zijn, zodat de demonstratie kon plaatsvinden. Al voor de blokkade lag de bus achter op schema: men zou te laat zijn gekomen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dit niet als een zwaar misdrijf. Eerder als een overtreding.
Er is helemaal niets van het ontnomen. Het werd hen alleen wat moeilijker gemaakt om hun democratisch recht uit te voeren. Ze hadden ook uit de bus kunnen stappen om ander vervoer te regelen (via de andere weghelft) en dan door middel van een alternatieve route in Dokkum komen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:43 schreef Buitendam het volgende:
Ze hadden een vergunning voor Dokkum en dat is ontnomen. Te laat of niet maakt helemaal niks uit. Ze hadden nooit mogen worden tegengehouden, hun democratische recht is ontnomen. En da's in een rechtsstaat een ernstig strafbaar feit.
Iemand krijgt 240 uur taakstraf: "RECHTERS HEBBEN EEN POLITIEKE AGENDA!!1!einz!!"quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Dit gaat trouwens niet over "niet eens zijn met de strafmaat".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |