Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeldquote:Ik ben bezig met het ophangen van lampen in mijn huis, maar de vorige bewoner heeft over een van de centraaldozen heen gewit
Ik heb al wat zitten steken met een schroevendraaier, maar de schroefjes blijven muurvast zitten en ook het kroonsteentje zit helemaal "volgeverfd" en vastgeplakt aan de centraaldoos.
Iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen? Als ik ga steken met bijvoorbeeld een stanleymes ben ik vooral bang dat ik de draden doorsnij of iets dergelijks
Was bij de nieuwbouw van m'n zus ook. Was gewoon van dat structuur meuk overheen gespotenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn laatste vraag:
[..]
Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeld
als het spack is, grote kans dat het wateroplosbaar is.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn laatste vraag:
[..]
Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeld
Spackquote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
Was gewoon van dat structuur meuk overheen gespoten
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dat. Kon er niet op komen. Zat met Spock in m'n hoofd.. Maar dat kon het niet wezen
Afknippen en draden overnieuw strippen. Nieuwe verbindingsklemmen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik kan de doos iig wel zien, dus ik kan hem sowieso langs de randen afsnijden en de schroeven vrij maken enzo. Alleen het kroonsteentje zit ook helemaal verstopt met meuk, dus daar moet ik op een of andere manier ook nog bij de schroefjes kunnenDaar ben ik nog niet helemaal uit dan.
Ja, zo simpel kan het natuurlijk ook zijnquote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Afknippen en draden overnieuw strippen. Nieuwe verbindingsklemmen.
Aannemer laten komen..quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 12:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik wil een gat maken in een gemetselde muur, voor een haard. Hoe kom ik er achter of dat gat een latei nodig heeft en is in zo'n geval een latei gemakkelijk zelf te plaatsen?
Isolatie en spouw aanbrengen en er een muur voorzettenquote:Op zondag 28 oktober 2018 18:07 schreef Puala het volgende:
Wat kan je doen om een enkelsteens muur toch te isoleren? Liefst aan de buitenkant.
Ik bedenk mezelf net dat een topic openen handiger is. Ik wil het trouwens graag zelf doen en kan niet metselen. Ik wil graag met hout bekleden uiteindelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Isolatie en spouw aanbrengen en er een muur voorzetten
Oh dat kan ook hoor. Isolatie en folie aanbrengen, Rachels er tegen voor ventilatie en dan gevelbekleding..quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik bedenk mezelf net dat een topic openen handiger is. Ik wil het trouwens graag zelf doen en kan niet metselen. Ik wil graag met hout bekleden uiteindelijk.
K&W / Buitenmuur isoleren, ervaring?
Eh, gewoon op de grond ofzo? Maakt niks uit dat die slang in een paar bochtjes ligt..quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een vraag over het aansluiten van een wasmachine. Eigenlijk wil ik m niet direct obder de huidige aansluiting neerzetten, maar ongeveer 70cm verder, zodat ik mn koelkast er eerst kan neerzetten.
qua waterafvoer haal ik het met die slang, niks aan de hand. Echter, qua watertoevoer haal ik het met mn 1,5meter slang net niet. Ik ben naar de bouwmarkt geweest en daar hadden ze toevallig een slang van 2,5 meter dus kdacht mooi, ik ben klaar.
Maar wat ik me afvraag:
Hoe ga ik dit zo neerzetten/ophangen dat het water wel gewoon goed doorstroomt?
Aangezien ik een halve meter ongeveer over heb, moet ik die toch ergens kwijt, dus ik zal die slang toch ergens in een paar bochtjes moeten leggen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah top. Dus kdacht misschien geeft t een probleem qua zuigkracht ofzo van de wasmachine, maar niet dus. Dan laat ik m vanaf de kraan mooi naar beneden lopen en dan pas bij de wasmachine aansluiting weer omhoog.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Eh, gewoon op de grond ofzo? Maakt niks uit dat die slang in een paar bochtjes ligt..
water toevoer is een druksysteem. Hoe denk je dat het water op zolder komt? Ook door de zuigkracht van de kraan?quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah top. Dus kdacht misschien geeft t een probleem qua zuigkracht ofzo van de wasmachine, maar niet dus. Dan laat ik m vanaf de kraan mooi naar beneden lopen en dan pas bij de wasmachine aansluiting weer omhoog.
Afvoer moet omlaag toch?quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:54 schreef lipje het volgende:
[..]
water toevoer is een druksysteem. Hoe denk je dat het water op zolder komt? Ook door de zuigkracht van de kraan?
Afvoer is een pomp in combinatie met zwaartekracht. Daar moet de slang wel graag even hoog liggen, om vervolgens in de afvoer te laten vallen.
dat is om de snelheid v d pomp eruit te halenquote:Op maandag 29 oktober 2018 23:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Afvoer moet omlaag toch?
Maargoed daR heb je ook dattie een bepaalde bocht moet maken om vervolgens in de afvoer te vallen.
Ik zit te zoeken, heb je het over Malmbergs? Daar kan ik toch geen 12V van vinden. Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:47 schreef lipje het volgende:
[..]
een goeie trafo kan veel spots aan, let bij de keuze op de spanning en het uitgaande vermogen, of de uitgaande totaalstroom. Bij de hornbach verkopen ze een leuk (maar prijzig) systeem met losse spotjes, verlengkabels en trafo’s. Maximaal 6 spotjes op 1 trafo mogelijk, maar je kan trafo’s ook aan elkaar koppelen om tot maximaal 12 spotjes te komen.
yep malmbergsquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:00 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik zit te zoeken, heb je het over Malmbergs? Daar kan ik toch geen 12V van vinden. Heb je een linkje?
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 16:13 schreef kalinhos het volgende:
Zou er dan nog een buisje bij kunnen voor de vaatwasser?
Het is nu als volgt
[ afbeelding ]
De ingang van de pijp waar mn afvoer in gaat is 1 tegel hoger dan mn wasmachine zelf.
[ afbeelding ] Met een pijpje er bovenop wordt het nog 10-15cm hoger:
[ afbeelding ]
Dat is tegen het leegstromen van de wasmachinekuip. Anders blijf je vullen en verwarmen. Verder wat hierboven staat: een splitsing zo laag mogelijk zetten en min. 80 cm rechte buis erboven op.quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:54 schreef lipje het volgende:
Daar moet de slang wel graag even hoog liggen, om vervolgens in de afvoer te laten vallen.
Thanks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.
Y stukje iets lager zetten en op beide aansluitingen nog en stukje buis zetten. Ook bij voorkeur niet beide apparaten gelijktijdig laten afpompen.
wasmachineverdeler ertussen. Kan je ze tegelijk aanzetten, maar stopt er een als er teveel stroom wordt gevraagdquote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik ga de vaatwasser nooit gelijktijdig met de wasmachine gebruiken dus dat komt goed. Ze komen ook op dezelfde groep, vandaar. Ik moet alleen nog eeb manier bedenken hoe ik dat mooi doe qua stopcontacten, want het is of een nieuw stopcontact in de muur erbij (dat wil ik liever niet) of het is steeds stekker erin en eruit en dat lijkt me ook niet ideaal.
Ah topquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:44 schreef lipje het volgende:
[..]
wasmachineverdeler ertussen. Kan je ze tegelijk aanzetten, maar stopt er een als er teveel stroom wordt gevraagd
koop die verdeler nou. Dat lijkt op een verlengsnoer met een lengte van 50 cmquote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah top![]()
Volgende probleem: mn vaatwasser staat nu naast de wasmachine, maar ik haal het niet qua stekker. Stopcontact verplaatsen is niet echt mijn optie, is er een manier de vaatwasserstekker op een veilige manier te verlengen?
Jep. Had ff moeten googlen voor posten. Dit is de ideale oplossingquote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:15 schreef lipje het volgende:
[..]
koop die verdeler nou. Dat lijkt op een verlengsnoer met een lengte van 50 cm
Eigenlijk wil ik dan zoiets, ivm dat de vaatwasser wat verder weg staat. Kan dit?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.
Y stukje iets lager zetten en op beide aansluitingen nog en stukje buis zetten. Ook bij voorkeur niet beide apparaten gelijktijdig laten afpompen.
T door T-45 graden vervangen en daar weer 45 bocht op. Ook niet ideaal eigenlijk. Welke diameter buizen gebruik je?quote:Op donderdag 1 november 2018 09:20 schreef kalinhos het volgende:
Dus ipv een Y onderop eerst nog een T splitsing erop en daarna pas een 45° bochtje erop:
Ik ben niet echt deskundig hoor.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik dan zoiets, ivm dat de vaatwasser wat verder weg staat. Kan dit?
Dus ipv een Y onderop eerst nog een T splitsing erop en daarna pas een 45° bochtje erop:
Paintskills zijn niet je-van-het
[ afbeelding ]
Dit is niet mijn eigen afvoer wat we hier zien. Meer gewoon om aan te geven wat ik bedoel qua 2 pijpenquote:Op donderdag 1 november 2018 09:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik ben niet echt deskundig hoor.
Waarom niet beide buizen een eigen sifon geven, dat scheelt je in stank en de doorstroming na een sifon is ook beter dan ervoor.
Op een eerdere foto dacht ik ook nog een overstort en een condensafvoer van de verwarming te zien. Er komt zo wel heel erg veel bij elkaar met ook nog eens heel veel bochten. Probeer je bochten te beperken en wat Blomke zegt, indien mogelijk alleen 45 graden bochten en dus Y stukken in plaats van T stukken. Verder waar veel water in een keer door gaat minder bochten geven dan b.v. die condens afvoer die alleen maar druppelt.
Ik zou de hele bende afzagen vlak boven de grond en dan opnieuw opbouwen, zo duur is dat niet. Probeer het ook zoveel mogelijk naar 40 mm te trekken met alleen waar een slang in moet een stukje 32 mm tegen te veel ventilatie (verdroging van je sifon).
Dit is niet mijn eigen afvoer wat we hier zien, maar een foto die ik ff bewerkt heb. Bij mij ziet her nu zo uit:quote:Op donderdag 1 november 2018 09:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik ben niet echt deskundig hoor.
Waarom niet beide buizen een eigen sifon geven, dat scheelt je in stank en de doorstroming na een sifon is ook beter dan ervoor.
Op een eerdere foto dacht ik ook nog een overstort en een condensafvoer van de verwarming te zien. Er komt zo wel heel erg veel bij elkaar met ook nog eens heel veel bochten. Probeer je bochten te beperken en wat Blomke zegt, indien mogelijk alleen 45 graden bochten en dus Y stukken in plaats van T stukken. Verder waar veel water in een keer door gaat minder bochten geven dan b.v. die condens afvoer die alleen maar druppelt.
Ik zou de hele bende afzagen vlak boven de grond en dan opnieuw opbouwen, zo duur is dat niet. Probeer het ook zoveel mogelijk naar 40 mm te trekken met alleen waar een slang in moet een stukje 32 mm tegen te veel ventilatie (verdroging van je sifon).
Mijn cv ketelquote:Op donderdag 1 november 2018 11:00 schreef Makrolon het volgende:
Waar gaat die buis naar boven heen?
Oke, als je toch bezig bent is het wel mooier om je vaatwasser en wasmachine allebei een eigen sifon te geven natuurlijk, maar als je ze toch niet gelijktijdig gaat gebruiken is het niet noodzakelijk. Dan kan je prima een t stukje in de buis boven de sifon zetten.quote:
Dit lijkt de beste oplossing als je niet alles renoveert. Blijft de vraag wat de diameter vand e buizen is, zo te zien 40 mm?quote:
Jepquote:Op donderdag 1 november 2018 11:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit lijkt de beste oplossing als je niet alles renoveert. Blijft de vraag wat de diameter vand e buizen is, zo te zien 40 mm?
Ja, een groot deel van de warmte stijgt op, dus roosters bovenop zijn eigenlijk een must.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:34 schreef Realzm het volgende:
Kort vraagje:moet/is het slim om bij een radiatorombouw ventilatieroosters in de vensterbank te maken? De warmte kan er natuurlijk aan de voorkant uit maar volgens mij zou de warmte toch ook voor het raam omhoog moeten gaan toch?
Dank voor de snelle reactie!quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, een groot deel van de warmte stijgt op, dus roosters bovenop zijn eigenlijk een must.
https://www.buisisolatie.nl/54-isogenopakquote:Op maandag 5 november 2018 12:44 schreef Burdie het volgende:
Waar kan ik witte buisisolatie kopen, iemand hier een idee?
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes afquote:Op donderdag 1 november 2018 10:11 schreef nanuk het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het ook.
Maar iets boven de vloer afzagen en opnieuw opbouwen met een sifon per aansluiting lijkt mij beter.
Fraai. Netjes aangelegd.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef kalinhos het volgende:
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes af
[ afbeelding ]
Dank, is alleen niet helemaal wat ik bedoelquote:Op maandag 5 november 2018 12:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
https://www.buisisolatie.nl/54-isogenopak.
Ik vrees wel het enige wat er bij in de buurt komt. Als ik het goed begrijp is het een soort witte buis die je om de isolatie heen doet.quote:Op maandag 5 november 2018 13:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dank, is alleen niet helemaal wat ik bedoel.
Tweepolig schakelt fase en nulquote:Op maandag 5 november 2018 18:42 schreef Miniem het volgende:
Ik heb in een paar dimmers die ik wil vervangen voor gewone wippen.
Heb ik enkelpolig of tweepolig materiaal nodig?
Nee nog niet achter de dimmer gekeken.quote:Op maandag 5 november 2018 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tweepolig schakelt fase en nulmaar je hebt gewoon een wisselschakelaar nodig.
Maar heb je al achter de dimmer gekeken ?
Een wisselschakelaar is éénpolig. Tweepolig is alleen voor vochtige ruimtes, hoewel ik ze persoonlijk nog nooit ben tegen gekomen. (Kan komen doordat ik nog nooit in een nieuwboushuis heb gewoond. Geen flauw idee of het daar standaard is.)quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee nog niet achter de dimmer gekeken.
Maar een wisselschakelaar een of tweepolig?
Kom je dus achter door het te openen?
Zoja, wat zou ik moeten zien?
Toch wel nieuwsgierig: Wat denk je dat hij gaat of kan vinden? Achter een dimmer zit toch ook gewoon een fase- en een schakeldraad, net als bij een schakelaar?quote:Op maandag 5 november 2018 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tweepolig schakelt fase en nulmaar je hebt gewoon een wisselschakelaar nodig.
Maar heb je al achter de dimmer gekeken ?
Dan kan ie daar toch de conclusie uit trekken welke schakelaar hij nodig heeft?quote:Op maandag 5 november 2018 22:36 schreef Setheh het volgende:
[..]
Toch wel nieuwsgierig: Wat denk je dat hij gaat of kan vinden? Achter een dimmer zit toch ook gewoon een fase- en een schakeldraad, net als bij een schakelaar?
Ehh, bij een dimmer zou ik altijd een wisselschakelaar verwachten? Welke andere varianten zijn er dan? Of bestaan er ook tweepolige dimmers?quote:Op maandag 5 november 2018 22:44 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan kan ie daar toch de conclusie uit trekken welke schakelaar hij nodig heeft?
Er zijn ook dimmers die in een wisselschakeling kunnen worden opgenomen. Dan kun je de lamp op twee plaatsen bedienen.quote:Op maandag 5 november 2018 22:47 schreef Setheh het volgende:
[..]
Ehh, bij een dimmer zou ik altijd een wisselschakelaar verwachten? Welke andere varianten zijn er dan? Of bestaan er ook tweepolige dimmers?
Ziet er netjes uit inderdaad. Mij enige kanttekening zou zijn dat je wel heel veel buis hebt bij elkaar voordat je een keer een sifon hebt. Er is daardoor een kans dat je stank gaat krijgen. voordeel is weer dat die sifon zo vaak en veel wordt doorgespoeld dat die wel open blijft.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes af
[ afbeelding ]
Die stukken buis worden toch regelmatig gespoeld? Dus zo'n vaart met stank zal het wel niet lopen. Als er nou een riool van een toilet bij zou komen, zou het wat anders zijn….quote:Op dinsdag 6 november 2018 07:57 schreef nanuk het volgende:
Ziet er netjes uit inderdaad. Mij enige kanttekening zou zijn dat je wel heel veel buis hebt bij elkaar voordat je een keer een sifon hebt. Er is daardoor een kans dat je stank gaat krijgen.
De ketel heeft een lek achter de omkasting. Hierdoor loopt er water uit het cv systeem. F.22 = leegkoken/te lage druk.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Plaatjes erbij:
Hij lekt dus rechts (bij het stickertje)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goh.. zover was ik ook alquote:Op dinsdag 6 november 2018 12:03 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
De ketel heeft een lek achter de omkasting. Hierdoor loopt er water uit het cv systeem. F.22 = leegkoken/te lage druk.
Oh leuk, ik wist niet dat dat kon!quote:Op dinsdag 6 november 2018 07:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn ook dimmers die in een wisselschakeling kunnen worden opgenomen. Dan kun je de lamp op twee plaatsen bedienen.
Maar op één plek maar dimmen.
Niemand die het je verbiedt, maar zou niet mijn keuze zijn, zeker gezien het feit dat je nu een lekke koppeling (pers? knel?) hebt. Gelukkig in de kruipruimte, maar als dat in beton gestort zou zitten…..quote:Op donderdag 8 november 2018 11:56 schreef koentjuh18 het volgende:
Mag je perskoppelingen in een betonnen vloer wegwerken of moet je de koppelingen en flex leidingen op een bepaalde manier ommantelen?
Achtergrond: mijn CV netwerk in de zeer lage kruipruimte lekt. Ik wil dit op korte termijn vervangen voor flex leidingen met perskoppelingen. In de toekomst moet de houten vloer balken vervangen worden en ik wil voorkomen dat dan het hele CV systeem er weer uit moet.
Het is nu knel. Maar hoe kan ik dan aftakkingen maken op plekken die mogelijk in de toekomst niet meer bereikbaar zijn? Loopt In een nieuwbouw woning met betonvloer naar elke radiator een leiding zonder aftakkingen?quote:Op donderdag 8 november 2018 12:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Niemand die het je verbiedt, maar zou niet mijn keuze zijn, zeker gezien het feit dat je nu een lekke koppeling (pers? knel?) hebt. Gelukkig in de kruipruimte, maar als dat in beton gestort zou zitten…..
Vaak zit er ergens een header (bereikbaar, bijv. in kelderkast) en lopen slangen zonder onderbreking naar de radiatoren.quote:Op donderdag 8 november 2018 14:47 schreef koentjuh18 het volgende:
Het is nu knel. Maar hoe kan ik dan aftakkingen maken op plekken die mogelijk in de toekomst niet meer bereikbaar zijn? Loopt In een nieuwbouw woning met betonvloer naar elke radiator een leiding zonder aftakkingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door kalinhos op 09-11-2018 14:53:27 ]Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Ziet er als goed plan uit. Moeilijk punt is het isolatieglas, waar het hout omheen zit. Ik dek dat je het beste de twee glaslatten kunt weghalen en dan het hout met de multitool weghalen. Als je dicht bij het gas komt, misschien het laatste stuk met een houtbeitel doen. Als je werkende multitoolblad tegen de glasrand aankomt, zou ik bang zijn voor glasbreuk en dan ben je verder van huis.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:38 schreef archito het volgende:
Plan van aanpak:
Met een multitool een recht stuk uit de stijl zagen tot het goede hout, preventief rondom houtrotstop aanbrengen. Daarna een stuk hardhout op maat zagen en met 2-componenten epoxy vulmiddel in het gat duwen. Vervolgens met hetzelfde spul alles netjes afsmeren, schuren, gronden en een paar keer aflakken.
Wat denken jullie?
Dan kan je bijna het hele kozijn vervangen. Voor een paar jaar, lijkt dit herstelwerk wel te doen.quote:Op zondag 11 november 2018 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij lijkt het prutswerk, ik zou de rotte balken vervangen.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:01 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een vraag, welke houtopvuller is aan te raden.
Heb in de zomer verjaardagsfeestje gehad waar niet alle meubels ongeschonden uit zijn gekomen.
[ afbeelding ]
Ik heb aanvankelijk bij IKEA (malm bed) een nieuw voeteneind gekocht, echter blijkt dat mn huidige voeteneind met 30cm hoogte 7cm lager is dan de huidige versie van Malm van 37cm. Gebeld en blijkbaar is mijn bed sinds 2012 uit de handel. Nou kan ik dus een nieuw bed kopen, op marktplaats zoeken of proberen het te repareren, schuren en opnieuw verven.
Kan dit met bv Albastine houtopvuller of raden jullie een andere aan?
Dit was de bank sochtendsMooi feest geweest zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malm is gemaakt van Spaanplaat en MDF. Op zich geen probleem om te vullen met houtvul-middelen denk ik. Aflakken zal wat lastiger zijn.
Ziet er uit als een standaard kozijn profiel. Je kan het rotte deel er tussenuit zagen en dan gewoon een stuk nieuw kozijnprofiel ertussen zetten.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:38 schreef archito het volgende:
Plan van aanpak:
Met een multitool een recht stuk uit de stijl zagen tot het goede hout, preventief rondom houtrotstop aanbrengen. Daarna een stuk hardhout op maat zagen en met 2-componenten epoxy vulmiddel in het gat duwen. Vervolgens met hetzelfde spul alles netjes afsmeren, schuren, gronden en een paar keer aflakken.
Wat denken jullie?
Na het verwijderen van de onderste horizontale glaslatten kwam ik erachter dat ook de onderdorpel aan het rotten is gegaan. Dit was eerst niet te zien omdat er aan de binnenkant dus een keukenblok voor staat en een nieuwe balk op die onderdorpel was gemaakt zoals eerder gezegd.quote:Op zondag 11 november 2018 09:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan kan je bijna het hele kozijn vervangen. Voor een paar jaar, lijkt dit herstelwerk wel te doen.
Het is inderdaad van binnen naar buiten gerot. Dat komt voornamelijk door de balk die op de onderdorpel is gelijmd heb ik het idee. Deze is niet (goed) afgekit geweest en daardoor is er water op de onderdorpel en de onderzijde van de 3 stijlen gekomen. De hele onderste 10cm van het kozijn blijkt rot te zijn.quote:Op zondag 11 november 2018 21:31 schreef theiz het volgende:
[..]
Ziet er uit als een standaard kozijn profiel. Je kan het rotte deel er tussenuit zagen en dan gewoon een stuk nieuw kozijnprofiel ertussen zetten.
Goed de kopse kanten aan beide zijden dichtsmeren met houtlijm, dan de overgang tussen kozijn en profiel met 2 komponenten vuller aansmeren.
Is beter en ik denk ook makkelijker als een blok erin lijmen.
Ps: Je moet ook zorgen dat de bron verdwijnt. Meestal rot een kozijn van buiten naar binnen, dit ziet er andersom uit.
Als dat zo is heb je waarschijnlijk teveel condenswater wat niet weg kan lopen.
Je kan als dat zo is er bijvoorbeeld aan denken om een condensprofiel (voor enkel glas) aan de binnenzijde te monteren oid.
Zoiets?quote:Op dinsdag 13 november 2018 18:46 schreef FranticDJ het volgende:
Weet iemand elegante oplossingen om extra ventilatie te voorzien in een woonkamer waar maar 1 raam open kan en geen roosters aanwezig zijn?
Wind?quote:Op maandag 12 november 2018 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
Mijn bewegingsmelders (buiten) maken een soort trillend geluid. Wat zou dat kunnen zijn?
Door de muur/plafond/evt vloer? Met een aanvoerbuis? (koude lucht zakt)quote:Op dinsdag 13 november 2018 18:54 schreef FranticDJ het volgende:
Die roosters zitten er niet en is geen optie
Ja hoor.. gat in de muur.. stukje buis(evt buisfan) erdoor.. en aan weerszijden afdekken met een rooster naar smaak/wensquote:Op dinsdag 13 november 2018 19:02 schreef FranticDJ het volgende:
Zal door de muur moeten ja, daarom dus de vraag of iemand elegante oplossingen weet
Nee geen wind, is alleen als ie schakelt. Heb het zelf aangelegd, dus sluiting kan het 99,9% niet zijn. Van het weekend maar even kijken, heb voor de zekerheid de groep maar even uit gezet.quote:Op dinsdag 13 november 2018 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of deurventilatie?
[..]
Wind?
Of tegen kortsluiting aan..
Dan zal er een relais inzitten waar spanning op blijft staan.. (heel weinig is al genoeg)quote:Op dinsdag 13 november 2018 20:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee geen wind, is alleen als ie schakelt. Heb het zelf aangelegd, dus sluiting kan het 99,9% niet zijn. Van het weekend maar even kijken, heb voor de zekerheid de groep maar even uit gezet.
Nu je het zegt, zo'n geluid is het inderdaad!quote:Op dinsdag 13 november 2018 20:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan zal er een relais inzitten waar spanning op blijft staan.. (heel weinig is al genoeg)
De compressor van een koelkast. Fietspompslang eraan met een slangklem, en draaien maar.quote:Op woensdag 14 november 2018 03:00 schreef mime_negert het volgende:
Iemand nog tips voor een stille compressor om dingen schoon te spuiten en banden op spanning te houden?
Gewoon een passend keukenkastje van de ikea inbouwen.. (evt leidingwerk eruit zagen)quote:Op woensdag 14 november 2018 11:30 schreef Burdie het volgende:
Een van de kastjes in onze bijkeuken ziet er van binnen zo uit: https://imgur.com/a/TWeEtRn
Needless to say dat het kastje enorm vochtig is van binnen. Er lag nog een plank op de bodem die ik voor de foto's even heb weggehaald.
Wat moet/kan ik hiermee?. Ik wil het kastje graag gaan gebruiken (voor het opbergen van schoonmaakmiddelen) maar uiteraard niet in deze staat.
Edit: de foto's zijn door imgur nogal in kwaliteit afgenomenhopelijk is het alsnog wel duidelijk. Anders moet ik ze even ergens anders uploaden.
Ja, hoe? Want dat is dus de hamvraag. Zie foto'squote:Op woensdag 14 november 2018 11:40 schreef Zolderkamer het volgende:
Los daarvan wel even het vochtprobleem aanpakken
Valt niets nuttigs over te zeggen adhv die foto's..quote:Op woensdag 14 november 2018 13:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, hoe? Want dat is dus de hamvraag. Zie foto's.
Er is daar een doorgang in de gevel naar een afvoerput, vroeger ging dat naar de beerput. Deze doorgang zit onder het maaiveld en komt buiten dan ook uit onder het terras.quote:Op woensdag 14 november 2018 14:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Valt niets nuttigs over te zeggen adhv die foto's..
Is het grondwater, is het regenwater wat binnenstroomt langs een leiding, is er een leiding lek, of een koppeling.. etc
Dat moet je dus even uit zien te vinden..
Nou dan weet je waar je het zoeken moet.. Terras open graven..quote:Op woensdag 14 november 2018 14:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is daar een doorgang in de gevel naar een afvoerput, vroeger ging dat naar de beerput. Deze doorgang zit onder het maaiveld en komt buiten dan ook uit onder het terras.
Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?quote:Op woensdag 14 november 2018 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou dan weet je waar je het zoeken moet.. Terras open graven..
beetje kleien, doorgang dichtstoppen dit dat.. boel weer netjes dichtmaken, en klaar..
Dat is vragen om problemen.. je kan het proberen..quote:Op woensdag 14 november 2018 14:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?
Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..quote:Op woensdag 14 november 2018 17:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben nu bezig met het vervangen van een wastafelkraantje... Denk dat doe ik ff, ik ben inmiddels 4uur verder.
Nu ben ik erachter dat ik een cm of 5-6 teveel heb afgezaagd.
[ afbeelding ]
Ik heb het nu als volgt opgelost, het lekt nu niet, maar ik ben benieuwd of dit verder geen kwaad kan? Het is nergens echt geknakt of dat er een 90° bocht in is gemaakt ofzo
[ afbeelding ]
De aansluitingsslang op de kraan is 30cm en ziet er als volgt uit:
[ afbeelding ]
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?quote:Op donderdag 15 november 2018 07:47 schreef jpajs het volgende:
Even een paar tyrewipie zodat er een mooi bochtje in de slang zit en het niet gaat kinken door de zwaartekracht.
Ja langere hadden ze niet in die maat helaas. Langer was bv alleen met aan beide uiteinden 3/8 of een dikkere aansluiting die in de kraan gaat dan ik nu heb (3e foto)quote:Op donderdag 15 november 2018 01:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..
Ik heb onder mn keukenkraan ook iets vergelijkbaars.. (en ik denk heel veel mensen met ons)
Niet.. Er komt geen knik in want er staat altijd druk op..quote:Op donderdag 15 november 2018 12:08 schreef kalinhos het volgende:
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?
Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.quote:Op maandag 12 november 2018 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
Mijn bewegingsmelders (buiten) maken een soort trillend geluid. Wat zou dat kunnen zijn?
Misschien weet Vonkenboer wel iets over de spanningsaanvoer te vertellen.. Als het nog eens voorkomt.. Misschien is het gevoelig daarvoor..quote:Op vrijdag 16 november 2018 18:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.
Waarom zou je daarvan schrikken..? Te goedkoop?quote:Op vrijdag 16 november 2018 22:18 schreef Cupasoep het volgende:
Hallo,
Heb een offertevraagje.
Heb offertes gekregen voor het wisselen van twee huidige convectors naar gewone radiatoren met draaiknop. (1x wc formaat en de andere +-1m breed) Benedenverdieping, met kruipruimte beschikbaar.
Twee prijzen gekregen, van 350 en 450 euro. Deze prijzen zijn incl de nieuwe verwarmingen.
Ik schrok best van deze prijzen. Of hoef ik er niet van te schrikken?
Ben er niet in thuis.
staal werkt het snelst, binnen een dag heb je de frames staan. Onder- en boven regel zet je vast (schroeven anders bisonkit ofzo) en voorzie je van een schuimband. Staanders erin en recht stellen. Aan één kant je gipsplaten ertegen en je muurtje kan je vullen met elektra en glas- of steenwol voor geluidsisolatie dan de andere dicht en afwerken maar. Wil je iets ophangen dan gebruik je gipsplaatpluggen.quote:Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).
Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).
Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?quote:Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).
Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).
Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
Muren zijn recht, het is meer een soort studio op 2e etage waarvan we een epische slaapkamer gaan maken. Enige lastige is het muurtje rondom het trapgat, dat vergt nogal een geavanceerde trapsteiger om daar echt goed bij te komen.quote:Op zondag 18 november 2018 12:28 schreef Piger het volgende:
[..]
Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?
Nee die zijn er niet. Kan je niet met 80mm naar buiten? Daar zijn wel bochten voor te krijgen die in de buis vallen.quote:Op maandag 19 november 2018 20:58 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb een gat laten boren aan de achterzijde van de meterkast naar buiten om kabels te trekken naar mijn garage.
Ik moet buiten meteen een bocht van 90 graden maken omdat ik anders tegen de rioleringsbuis kom.
De haakse bochten die ik overal zie passen niet in een 75mm buis maar alleen er over. Zijn deze er eigenlijk wel?
Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:49 schreef archito het volgende:
Heeft iemand ervaring met het schilderen van tegels/glanzend marmer? Met name de duurzaamheid is iets waar ik aan twijfel.
Plan van aanpak:
- voegen opvullen met 2-componenten epoxy plamuur en vervolgens glad schuren. De marmer tegels hebben geen afronding en de voegen zijn erg smal (2mm), op een klein teststukje lukte dat aardig.
- gehele vloer opruwen met fijn schuurpapier of ScotchBrite handpad, dat schuurt minder.
- 2-componenten primer in 1 laag aanbrengen
- 2-componenten epoxy lak in 2 lagen aanbrengen
Ik wil het toepassen in de hal, keuken en toilet. Niet de minst belaste ruimtes dus.
Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat als je geen echt goed spul neemt (lees geschikt) dat je het er zo weer af loopt en het anders wel los springt na volledige uitharding.quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:10 schreef archito het volgende:
[..]
Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Cement loopt je er doorheen dus dan heb je best veel nodig tot je kruipruimte volzit..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In principe kan alles erin.. kit of gatenvuller, maar tegellijm is eigenlijk het ideale vulmiddel (smeer ik alles mee aan en dicht omdat het wat meer flexibel blijft, gipsplaten ook bijv.)
En het is ook in kleine hoeveelheden te krijgen.. gewoon kant en klaar in een hele/halve kilo ofzo..
Enne: vergeet je handschoenen niet
Ik zou die andere dan ook even bijsmeren..
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat wel iets minder lang mee.. maar kan ook prima jaquote:Op dinsdag 20 november 2018 21:33 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
Precies dat, die mantel moet uit uit 1 stuk zijn en aan beide kanten boven de grond uitkomen, dan kan je een evt lekkage ook ruiken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
Inderdaad dat hoort wel zo te zijn ! Normaal hoort er een mantel buis om de leiding te zitten.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Dicht purren afsnijden en netjes afsmeren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat geen herz m28?quote:Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef archito het volgende:
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.
[ afbeelding ]
M28 lijkt te kloppen iig, zou even moeten proberen op de achterkant te kijken of daar een vierkant met hartje staat. De voorkant is duidelijk een cirel met een Vquote:Op woensdag 21 november 2018 17:20 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?
Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10
[ afbeelding ]
De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Hoe doe ik dat, met kit of?quote:Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef archito het volgende:
[..]
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
Dan vul je dat toch op? Zet latjes in de uitsparing waar de kap komt zodat je die wel stevig op kan hangen.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Met hoe kan het ook anders: ductape natuurlijk tegellijm..quote:Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Jaquote:Op zaterdag 24 november 2018 16:31 schreef kalinhos het volgende:
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:11 schreef Underdoggy het volgende:
Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer
Dank! Ga er deze week nog even langs en meet het dan op - hoe dik zou het moeten zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.
[ afbeelding ]
Als het maar geen slap triplex is. Een mm of 12 minimaal geeft een vlakke werkvloer.quote:
Geluktquote:Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?
Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10
[ afbeelding ]
De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Lekker bezig !quote:Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gelukt![]()
Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
[ afbeelding ] oor naar het volgende project![]()
Nou, eigenlijk wil ik hier iets op vinden:quote:Op woensdag 5 december 2018 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lekker bezig !Mooi dat het gelukt is; mag ik vragen wat het volgende project is ?
Iets maken met wit geplastificeerd spaanplaat? In een L-maken, dat met dubbelzijdig kleefband aan de achter- resp. rechterzijwand vastmaken, zodat het niet omvalt??quote:Op woensdag 5 december 2018 20:14 schreef kalinhos het volgende:
Ik wil iets van een kastje/kap/iets anders...? zodat alle kabels buizen etc uit het zicht zijn. Wat is handig?
Het is tussen de koelkast en het venster rechts 47cm breed
Mijn cv ketel begint op ongeveer 163cm
En de diepte van de buizen/kraan is vanaf de muur ongeveer 20 cm.
wat ontzettend lelijk gevoegd, was dat ook nog dankzij de vorige eigenaar?quote:Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gelukt![]()
Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
[ afbeelding ] oor naar het volgende project![]()
Dat valt wel mee tochquote:Op woensdag 5 december 2018 21:22 schreef akatar het volgende:
[..]
wat ontzettend lelijk gevoegd, was dat ook nog dankzij de vorige eigenaar?
Dan is het idd misschien de fotoquote:Op woensdag 5 december 2018 21:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch
Het voegwerk is van de vorige eigenaar maar het zit mij niet in de weg eigenlijk, al moet ik zeggen dat de foto het wel iets lelijker laat lijken dan het is irl.
Magneetjes van een paar kg (! let daarop) zoals deze:quote:Op woensdag 5 december 2018 20:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk wil ik hier iets op vinden:
[ afbeelding ]
Ik wil iets van een kastje/kap/iets anders...? zodat alle kabels buizen etc uit het zicht zijn. Wat is handig?
Het is tussen de koelkast en het venster rechts 47cm breed
Mijn cv ketel begint op ongeveer 163cm
En de diepte van de buizen/kraan is vanaf de muur ongeveer 20 cm.
Ah dus eigenlijk die magneten vastmaken aan de koelkast en rechts aan het kozijn en dan eigenlijk gewoon een plaat ertegenaan klikken?quote:Op donderdag 6 december 2018 02:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Magneetjes van een paar kg (! let daarop) zoals deze:
https://www.meubelbeslago(...)DEAQYAyABEgK6CvD_BwE
En dan gewoon een plaat naar keuze ervoor.. evt een balkje/latje aan het kozijn zodat de plaat wat verder naar voren komt en dan de plaat afdekken met deksel naar de ketel toe (dus een ┌ vorm.. dan kun je de kabel wegwerken in het latje/balkje..
Moet je er snel bij, of wil je schoonmaken, dan pak je hem er zo in zn geheel voor weg en heb je in 1 keer alle vrije werkruimte..
Oh ik zie nu pas dat die wand een koelkast is.. hmm daar is ook wel een framepje langs te maken.. of je gebruikt de wand van de koelkast voor magneetjes..
Ja.. op de plaat komen dan gewoon de bijgeleverde metalen plaatjes..quote:Op donderdag 6 december 2018 14:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah dus eigenlijk die magneten vastmaken aan de koelkast en rechts aan het kozijn en dan eigenlijk gewoon een plaat ertegenaan klikken?
Daar ga ik ff naar kijken
IKEA heeft een goedkope losstaande inductieplaat, maar dat is een enkele pit. De Tillreda voor ¤ 39,95.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:04 schreef sciter het volgende:
Ik ben deze week verhuisd naar een nieuwbouw appartement die natuurlijk niet meer aan gas doet.
Om te koken heb ik dus een elektrische kookplaat nodig. Aangezien ik studeer moet het zo goedkoop mogelijk.
Inbouwplaten op marktplaats zijn redelijk goedkoop, ik mag echter geen uitsparing in het aanrechtblad maken. Ik vroeg mij af of je een inbouwplaat ook bovenop het aanrecht kan gebruiken? Of worden die heel heet van onderen? Het aanrechtblad is van staal.
Als dit mogelijk is kan ik zelf wel er voor zorgen dat dat ding bovenop het aanrecht stevig staat.
Ja, mijn huisgenoot en ik koken nog wel eens uitgebreid, dus we hebben er wel 4 nodig.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
IKEA heeft een goedkope losstaande inductieplaat, maar dat is een enkele pit. De Tillreda voor ¤ 39,95.
Ik ben wel een redelijk goeie beunhaas (contradictio?), dus dat is een optie.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:46 schreef Gieliovd het volgende:
https://www.coolblue.nl/kookplaten/vrijstaand/inductie
Best te vinden...
Een inbouw kan je ook wel op je blad zetten, wordt niet heet... maar is niet spatwaterdicht enzo en is gewoon "niet de bedoeling"... als je er een soort kastje omheen knutselt van metaal ofzo kan dat vast maar is wel een beetje beun de haas.
Gewoon een opbouw unit kopen dus.
Dan koop je wat goedkope vuren plankies.. maakt een mooie ombouw en wrijft er wat olie op..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:15 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik ben wel een redelijk goeie beunhaas (contradictio?), dus dat is een optie.
Probleem is niet opbouw-platen vinden trouwens, is meer het vinden van goedkope opbouw-platen.
Dat was ook een beetje mijn idee inderdaad, maar dan moet het natuurlijk niet te heet worden.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan koop je wat goedkope vuren plankies.. maakt een mooie ombouw en wrijft er wat olie op..
Lekker simpel en doeltreffend..
Kun je nog een rubberslang openknippen en om de onderkant van de plankjes doen dan glijd het ook niet en heb je geen problemen met schoonhouden..
Je kan "plankies" natuurlijk vervangen voor elk materiaal
Je mag ze ook in spaanplaatbladen inbouwen dus dat is geen probleem..quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:09 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje mijn idee inderdaad, maar dan moet het natuurlijk niet te heet worden.
Bedankt allemaal voor de reacties
quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:36 schreef bluefiremegacoaster het volgende:
Iemand een idee hoe ik deze draden moet aansluiten op mijn nieuwe wifischakelaar? [ afbeelding ]
Deze schakelaar bedient samen met een andere schakelaar 2 lichtpunten. Een daarvan hangt geen lamp aan, maar ik wil graag deze schakelaar vervangen zodat ik de eettafellamp via mijn domotica systeem kan bedienen.
Na wat zoeken op internet blijkt dat vrijwel iedere draad bruin of zwart kan zijn, en ik mis blijkbaar een N draad. Kom er in ieder geval niet veel verder mee... Mijn nieuwe schakelaar heeft aansluitingen voor N, L(in) en L1(out) en L2(out).
Thanks voor je antwoord! Met de blauwe N bedoel je denk ik die losse? Die is echter zwart... Kan ik er vanuit gaan dat men bij het trekken van de kabels simpelweg een verkeerde kleur gebruikt heeft.?quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:56 schreef sciter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij moet je die blauwe (de N-draad) in de N stoppen, de bruine in de L (in). Ik denk dan vervolgens de twee (zwarte) schakeldraden vanuit de L (out)s naar de lampen.
quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:17 schreef bluefiremegacoaster het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord! Met de blauwe N bedoel je denk ik die losse? Die is echter zwart... Kan ik er vanuit gaan dat men bij het trekken van de kabels simpelweg een verkeerde kleur gebruikt heeft.?
De draad waar je een pijl naar wijst is voor zover ik kan zien grijs. Tenzij de blauwe N draden wel vaker een soort subtiel blauw/grijs zijn? Hij is zeker niet zo blauw als de contactdoos in de muur in ieder geval...quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:22 schreef sciter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als dit de originele kabels zijn die door de elektricien is geïnstalleerd lijkt het mij sterk dat hij van de kleurcodes is afgeweken.
Die losse lijkt mij een zwarte schakeldraad die naar een van je lampen gaat.
Dus jij huurt een appartement zonder kookvoorziening en je mag er ook geen een maken zoals het hoort? Ok. Is er wel een elektrische aansluiting ?quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:04 schreef sciter het volgende:
Ik ben deze week verhuisd naar een nieuwbouw appartement die natuurlijk niet meer aan gas doet.
Om te koken heb ik dus een elektrische kookplaat nodig. Aangezien ik studeer moet het zo goedkoop mogelijk.
Inbouwplaten op marktplaats zijn redelijk goedkoop, ik mag echter geen uitsparing in het aanrechtblad maken. Ik vroeg mij af of je een inbouwplaat ook bovenop het aanrecht kan gebruiken? Of worden die heel heet van onderen? Het aanrechtblad is van staal.
Als dit mogelijk is kan ik zelf wel er voor zorgen dat dat ding bovenop het aanrecht stevig staat.
Is wel gewoon een perilex-aansluiting en afzuigkap hoor. Mag alleen geen plaat inbouwen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 20:00 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dus jij huurt een appartement zonder kookvoorziening en je mag er ook geen een maken zoals het hoort? Ok. Is er wel een elektrische aansluiting ?
Van welk bouwjaar is je huis? Tot 1970 kon de aardedraad ook grijs zijn, aangezien jij geen geel/groene kabel hebt kan dat ook je aarde zijn dan.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:45 schreef bluefiremegacoaster het volgende:
[..]
De draad waar je een pijl naar wijst is voor zover ik kan zien grijs. Tenzij de blauwe N draden wel vaker een soort subtiel blauw/grijs zijn? Hij is zeker niet zo blauw als de contactdoos in de muur in ieder geval...
Nee,dat is grijs,wordt vaak gebruikt in kabels als de Nul.Hier dus niet.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:45 schreef bluefiremegacoaster het volgende:
[..]
De draad waar je een pijl naar wijst is voor zover ik kan zien grijs. Tenzij de blauwe N draden wel vaker een soort subtiel blauw/grijs zijn? Hij is zeker niet zo blauw als de contactdoos in de muur in ieder geval...
Grijs is terug van weggeweest.quote:Op zaterdag 8 december 2018 10:53 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Nee,dat is grijs,wordt vaak gebruikt in kabels als de Nul.Hier dus niet.
Klopt,dit in verband met aan sluiten van 3 fasen bij b.v. inductieplaten.quote:Op zaterdag 8 december 2018 11:07 schreef exlurker het volgende:
[..]
Grijs is terug van weggeweest.
Bij de oude kleuren was grijs de aarde draad nu vervangen door geel/groen
In de nieuwe situatie is grijs weer toegevoegd bij 5 aderige kabels ipv een van de 2 zwarte draden als derde fase of schakeldraad
Wat zou het hier zijn dan?quote:Op zaterdag 8 december 2018 10:53 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Nee,dat is grijs,wordt vaak gebruikt in kabels als de Nul.Hier dus niet.
Al eens op de chinese webshops gezocht (banggood, mini in the box etc.)? Hebben soms wel eens iets wat er op lijkt: https://www.miniinthebox.(...)s_c6850?prm=2.2.56.0quote:Op zondag 9 december 2018 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zoek zoiets (liefst ook zwart):
https://www.fonq.nl/product/lucide-xera-wandlamp-vierkant/154658/
Maar dan met E27 of E14 fitting. Op een of andere manier is zoiets basics lastig of niet te vinden door mij.
Ik heb dit gevonden maar die is niet meer beschikbaar:
https://www.westwingnow.nl/wandlamp-leo-90898.html
Die zou ik dan zwart metallic verven.
Moet het vierkant zijn of mag dit ook?quote:Op zondag 9 december 2018 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zoek zoiets (liefst ook zwart):
https://www.fonq.nl/product/lucide-xera-wandlamp-vierkant/154658/
Maar dan met E27 of E14 fitting. Op een of andere manier is zoiets basics lastig of niet te vinden door mij.
Ik heb dit gevonden maar die is niet meer beschikbaar:
https://www.westwingnow.nl/wandlamp-leo-90898.html
Die zou ik dan zwart metallic verven.
Al bij Rietveld gekeken? https://www.rietveldlicht.nl/quote:Op zondag 9 december 2018 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zoek zoiets (liefst ook zwart):
https://www.fonq.nl/product/lucide-xera-wandlamp-vierkant/154658/
Maar dan met E27 of E14 fitting. Op een of andere manier is zoiets basics lastig of niet te vinden door mij.
Ik heb dit gevonden maar die is niet meer beschikbaar:
https://www.westwingnow.nl/wandlamp-leo-90898.html
Die zou ik dan zwart metallic verven.
Zou de fitting vervangen niet minder werk zijn dan verven? Meestal zit de fitting gewoon op schroefdraad en kan je er zo een andere in schroeven. Wat heb je tegen op G9? Daar is ook ruim keus in.quote:Op zondag 9 december 2018 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zoek zoiets (liefst ook zwart):
https://www.fonq.nl/product/lucide-xera-wandlamp-vierkant/154658/
Maar dan met E27 of E14 fitting. Op een of andere manier is zoiets basics lastig of niet te vinden door mij.
Ik heb dit gevonden maar die is niet meer beschikbaar:
https://www.westwingnow.nl/wandlamp-leo-90898.html
Die zou ik dan zwart metallic verven.
Ik heb Philips hue nodig.quote:Op zondag 9 december 2018 15:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zou de fitting vervangen niet minder werk zijn dan verven? Meestal zit de fitting gewoon op schroefdraad en kan je er zo een andere in schroeven. Wat heb je tegen op G9? Daar is ook ruim keus in.
Nadeel van deze soort holle wand plug, is dat het deel dat in de tegel steekt, kan uitzetten en dan is het misschien "peng" tegel kapot.quote:Op dinsdag 11 december 2018 11:24 schreef DrMarten het volgende:
Lieve klusmensen, ik heb eindelijk de moed gevat om in mijn keuken iets op te gaan hangen en dus door de tegels te boren nu zit ik alleen met de vraag wat voor pluggen ik het beste kan gebruiken.
Ik heb één laag tegels op gipsplaat zitten en ik weet niet precies hoe dik die plaat is.
Er komt weinig gewicht aan (alleen zo'n kleine roede of hoe je het noemt om wat pannenlappen en spatels enzo aan te hangen)
Moet ik in dit geval voor hollewandpluggen gaan ook al weet ik niet hoe diep die moeten komen, of zijn er andere opties die goed werken zonder dat je de tegels sloopt?
Daar was ik ook bang voor ja. Ik las net ook iets over aligatorpluggen, iemand daar ervaring mee?quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Nadeel van deze soort holle wand plug, is dat het deel dat in de tegel steekt, kan uitzetten en dan is het misschien "peng" tegel kapot.
[ afbeelding ]
Intuitief zou je dan voor een tuimelplug kiezen:
[ afbeelding ]
Die zijn voor blokken (semi-massief), niet voor holle wanden.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:11 schreef DrMarten het volgende:
Daar was ik ook bang voor ja. Ik las net ook iets over aligatorpluggen, iemand daar ervaring mee?
Zo'n standaard Fisher universele plug zou dat niet afdoende zijn ?quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Nadeel van deze soort holle wand plug, is dat het deel dat in de tegel steekt, kan uitzetten en dan is het misschien "peng" tegel kapot.
[ afbeelding ]
Intuitief zou je dan voor een tuimelplug kiezen:
[ afbeelding ]
Volgens de site:quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:
https://www.praxis.nl/ger(...)mvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Solide gipspanelen.... is wel het proberen waard.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens de site:
De Fischer universeleplug 'Duopower 6x30' is geschikt voor de voorsteekmontage van volle en holle bouwstoffen zoals C12/15 beton, geperforeerde baksteen, holle kalkzandsteen, volle kalkzandsteen, vol lichtbeton en volle baksteen. Het is ook geschikt voor natuursteen met hoge dichtheid, solide gipspanelen en holle lichtbeton.
Zal na werk eens kijken in de bouwmarkt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:33 schreef StupidDutch het volgende:
Die universeel pluggen maken een soort prop in een holle ruimte als ze aangedraaid worden. Voor een lichte roede/rekje moet dat wel kunnen.
Edit: Volgens de Fischer site zijn ze ook geschikt voor gipsplaat https://www.fischer.nl/nl(...)lon-pluggen/duopower
Nee, die tuimelaar druk je eerst plat tegen het draad en achter de wand ontvout ie zicht. Je oefent dan geen druk uit op de tegel.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:23 schreef DrMarten het volgende:
Zit naar die tuimelpluggen te kijken, maar daar zit je met een gigantisch boorgat. Gaat hem ook niet worden denk ik
En, heb je nog wat met de hier gegeven suggesties gedaan?quote:Op zondag 9 december 2018 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb Philips hue nodig.
Gekeken maar zie zo niet hoe ik de fitting van g9 kan veranderen naar een andere.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
En, heb je nog wat met de hier gegeven suggesties gedaan?
quote:Op woensdag 12 december 2018 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gekeken maar zie zo niet hoe ik de fitting van g9 kan veranderen naar een andere.
Rietveld had niets naar mijn gading. Bij de chinese websites verzuip ik in de resultaten.
en deze?quote:Op zondag 9 december 2018 13:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moet het vierkant zijn of mag dit ook?
https://www.bol.com/nl/p/(...)rt/9200000056287066/
Moet echt vierkant zijn.quote:
Iets vierkants is nog wel zelf te maken van dun multiplex bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Moet echt vierkant zijn.
Kan heel goed. Met dunne spijkertjes en lijm, de vlakken aan elkaar monteren, aan de muurzijde een randje maken om 'm aan een muurhaak op te hangen en klaar! Schuren, schilderen en je hebt iets moois!!quote:Op woensdag 12 december 2018 14:47 schreef nanuk het volgende:
Iets vierkants is nog wel zelf te maken van dun multiplex bijvoorbeeld.
Als je deze schakelaar van de wand haalt, welke draden zitten erachter?quote:Op woensdag 12 december 2018 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Foto is overigens niet op de kop, blijkbaar is de schakelaar op de kop gemonteerd.
Alle info welkom.
Geen idee hoe dat moet en ik wil voorkomen dat ik het sloop.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je deze schakelaar van de wand haalt, welke draden zitten erachter?
In de gleuf rond het middelste deel, zie je links en rechts, twee palletjes die het front op z'n plek houdt. Als je die vier naar het midden duwt, komt het front los.quote:
als je nou nog zo’n zelfde trimmer met adapter koopt, heb je er eentje voor onderweg en eentje thuisquote:Op zondag 16 december 2018 16:05 schreef sciter het volgende:
Ja, misschien is de wijze oplossing in dit geval toch het beste. Koop wel een nieuwe adapter. Ik weet niet wat valt onder een "echte trimmer", maar mijn baard is ook niet eentje die de mariniers zouden accepteren, dus deze voldoet.
Tips en Tricks heb ik niet . Maar dit mag de buurman niet zomaar doen …quote:Op maandag 17 december 2018 14:40 schreef Swennus het volgende:
Ik heb een (hopelijk) klein klusvraagje, welke voor volgende week op de planning staat.
Tot vorig jaar liep de dakgoot van mijn schuur netjes af naar de put, die op de grond van de buurman ligt. Gezamenlijk hadden we dus 1 afvoer. Echter heft de buurman zijn schuur uitgebreid, waardoor onze dakgoten niet meer gelijk lopen. Aan mijn kant heeft hij deze netjes dichtgemaakt, maar het water kan er aan die kant dus niet meer uit. Aan de andere kant van de schuur is ook nog een afvoer, maar het water loopt de andere kant op.
Nu moet dus eigenlijk de hele zinken goot (6-7m) dusdanig worden aangepast dat het water weer de goede kant afloopt.
Hebben jullie tips/tricks? En waar ga ik waarschijnlijk tegen aanlopen?
Voor 20 euro heb je op ebay.uk een perfecte set van Wahl (professioneel merk en topkwaliteit)quote:Op zondag 16 december 2018 16:05 schreef sciter het volgende:
Ja, misschien is de wijze oplossing in dit geval toch het beste. Koop wel een nieuwe adapter. Ik weet niet wat valt onder een "echte trimmer", maar mijn baard is ook niet eentje die de mariniers zouden accepteren, dus deze voldoet.
Eh….jouw afvoer op jouw grond mag de buurman toch niet dichtmaken? Of heb ik het verkeerd begrepen?quote:Op maandag 17 december 2018 14:40 schreef Swennus het volgende:
Aan mijn kant heeft hij deze netjes dichtgemaakt, maar het water kan er aan die kant dus niet meer uit.
Dit dus, lees ik nu pas.quote:Op maandag 17 december 2018 15:13 schreef picardo77 het volgende:
Tips en Tricks heb ik niet . Maar dit mag de buurman niet zomaar doen …
quote:
De put ligt op zijn grond, en de afvoer ook. Ik zie het meer als dat ik gebruik heb mogen maken van zijn afvoer..quote:Op maandag 17 december 2018 15:13 schreef picardo77 het volgende:
[..]
Tips en Tricks heb ik niet . Maar dit mag de buurman niet zomaar doen …
Kan je dan niet de afvoer vanaf de gootaansluiting, omleiden naar jouw gebied?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:02 schreef Swennus het volgende:
De put ligt op zijn grond, en de afvoer ook. Ik zie het meer als dat ik gebruik heb mogen maken van zijn afvoer..
Hoe lang bestond die situatie al en hoe is die tot stand gekomen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:02 schreef Swennus het volgende:
[..]
[..]
De put ligt op zijn grond, en de afvoer ook. Ik zie het meer als dat ik gebruik heb mogen maken van zijn afvoer..
Ja, dat zou kunnen. Probleem is dat als ik dit netjes afgewerkt wil doen, er oa een stuk terras uit moet. Voor mijn gevoel leek het eenvoudiger om de goot aan de ene kant op te hogen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je dan niet de afvoer vanaf de gootaansluiting, omleiden naar jouw gebied?
Lang. Toen wij het huis kochten was deze situatie al zo.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:37 schreef nanuk het volgende:
[..]
Hoe lang bestond die situatie al en hoe is die tot stand gekomen?
Dan heb je grote kans dat hij onrechtmatig heeft gehandeld door jouw afvoer te blokkeren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Swennus het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Probleem is dat als ik dit netjes afgewerkt wil doen, er oa een stuk terras uit moet. Voor mijn gevoel leek het eenvoudiger om de goot aan de ene kant op te hogen.
[..]
Lang. Toen wij het huis kochten was deze situatie al zo.
Ligt die (kunststof??) goot in beugels o.i.d.? Of is het een houten bakgoot?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Swennus het volgende:
Voor mijn gevoel leek het eenvoudiger om de goot aan de ene kant op te hogen.
Goot is van zink. Zegt ie net.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Ligt die (kunststof??) goot in beugels o.i.d.? Of is het een houten bakgoot?
Beetje extra info mag wel.
Idee: een vislijn waarvan je beide uiteinden om een handvat wikkelt, tussen wasbak en tegels door trekken met snijdende beweging zodat je de lijm doorsnijdt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:46 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier ervaring met t los maken van iets dat met polymax vast gezet is? Ik moet een wasbak vervangen die ik met polymax aan het wastafel meubel en aan de tegels heb vast gelijmd. Ben bang dat ik de hele tegels er af trek met een beetje pech.
Aan zoiets zat ik ook al te denken inderdaad. Hoop alleen dat ik er tussen kan komenquote:Op woensdag 19 december 2018 08:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Idee: een vislijn waarvan je beide uiteinden om een handvat wikkelt, tussen wasbak en tegels door trekken met snijdende beweging zodat je de lijm doorsnijdt.
Alternatief: een staaldraad gebruiken op dezelfde wijze.
Zo niet wordt het in mijn ogen opnieuw tegelen...quote:Op woensdag 19 december 2018 08:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Aan zoiets zat ik ook al te denken inderdaad. Hoop alleen dat ik er tussen kan komen
Thinner erop gieten?quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:46 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier ervaring met t los maken van iets dat met polymax vast gezet is? Ik moet een wasbak vervangen die ik met polymax aan het wastafel meubel en aan de tegels heb vast gelijmd. Ben bang dat ik de hele tegels er af trek met een beetje pech.
Zit er achter die rode dop geen koppeling verstopt waar je een vul slang op kunt aansluiten ?quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:16 schreef Impry het volgende:
1. Waar vind ik de bijvulkraan in deze opstelling?
Het blauwe kraantje komt gewoon koud water uit.
Andere aansluitingen zie ik volgens mij over het hoofd
Normaal gesproken maakt men dit om het jaar of twee jaar schoon bij het reinigen van de cv ketel.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:16 schreef Impry het volgende:
2. In deze doorzichtige buis/'zwanenhals'? lijkt veel vuil te zitten. (op de foto hierboven zie je hem linksboven)
Kan dit kwaad? Zou dit makkelijk schoon te maken zijn?
Ik zou zeggen dat er ontluchters zitten achter die zwarte dopjes helemaal links; maar ik ben er niet helemaal zeker van.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:16 schreef Impry het volgende:
3. Het hele huis heeft vloerverwarming. Moet ik die ook ontluchten, en zo ja, waar kan ik dat doen in deze opstelling?
Linksboven Waar de vulsslang langshangt is een vulpunt. Rechtsboven is er volgens mij ook nog 1.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:09 schreef Gieliovd het volgende:
Die rode knop is zo te zien een 3bar overstort. Niet aankomen. Wel erg vreemd dat dit daar zit een geen afvoer heeft...
Vulpunt is hier niet zichtbaar. Misschien op het expansievat?
Die waar Qlite op staat? Dat is een overstort/terugstroomklep/afsluiter combi. Daar kan e in principe niets aan doen, behalve afsluiten.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:39 schreef Impry het volgende:
Kan het niet zijn dat dat blauwe kraantje als bijvulkraan fungeert? Daar komt nu wel gewoon water uitstromen als je hem open draait.
Dat werd vroeger gedaan, maar gaf zoveel rompslomp dat een afvoer geen voorschrift meer is.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:09 schreef Gieliovd het volgende:
Die rode knop is zo te zien een 3bar overstort. Niet aankomen. Wel erg vreemd dat dit daar zit een geen afvoer heeft...
Ik vermoed dat er bovenop je expansievat een dop zit die je los kan draaien met hieronder een aansluiting voor een slang. De andere kant van de slang sluit je aan op het blauwe kraantje.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:16 schreef Impry het volgende:
3 korte verwarmende vragen
1. Waar vind ik de bijvulkraan in deze opstelling?
Het blauwe kraantje komt gewoon koud water uit.
Andere aansluitingen zie ik volgens mij over het hoofd
Misschien dat iedereen hier met een intergas even een foto wil plaatsen? Maakt het lekker duidelijk 👍quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik tussen het isolatiemateriaal (ik denk aan steenwol) en het dakbeschot nog een dampopen folie aanbrengen of is dat niet nodig?
Vaak kun je dat ook met een platte schroevendraaier doen; als er een schroef ‘streepje’ opzit.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:44 schreef Marsenal het volgende:
Hela. Ik moet echt even de verwarming ontluchten hier, maar ik ben dat driehoek-sleuteltje of hoe je het ook noemt kwijt. Is er iets anders waarmee ik dat kan doen?
Voor de bovenlichten wil ik een voorzetraam maken, lang niet zo goed als goed dubbel glas natuurlijk. Maar het oppervlak is beperkt, ongeveer 20 bij 50 cm.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:56 schreef MrDrako het volgende:
als je duur glas neemt maar de bovenlichten enkelglas laat omdat ze zo mooi zijn krijg je daar alsnog een koude tocht door.. Dus als alleen het doel is om een deur te plaatsen die niet tocht, neem dan "standaard" hr++. Volgens mij is een hard houten deur met dubbelglas redelijk betaalbaar, rond de 500.
Je kan het glas in lood in in dubbel glas laten zetten. Wat het kost weet ik alleen nietquote:Op woensdag 9 januari 2019 16:12 schreef archito het volgende:
[..]
Voor de bovenlichten wil ik een voorzetraam maken, lang niet zo goed als goed dubbel glas natuurlijk. Maar het oppervlak is beperkt, ongeveer 20 bij 50 cm.
Hebben wij op de plee; geen idee wat het gekost heeftquote:Op woensdag 9 januari 2019 19:42 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je kan het glas in lood in in dubbel glas laten zetten. Wat het kost weet ik alleen niet
Ik zou kiezen voor nieuwe deuren van meranti (de goede soort) en er HR++ glas in laten zetten i.c.m. inbraakwerend sluitwerk (ook zo iets bij oude huizen).quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:14 schreef archito het volgende:
Ga ik met kunst en vliegwerk de deur recht proberen te krijgen of laat ik een timmerman nieuwe deuren maken voor het bestaande kozijn. Dan kan ik er meteen HR++ of triple glas in laten zetten. Wat zeggen jullie?
Mijn toenmalige huisbaas heeft gewoon dubbelglas voor het glas in lood laten zetten. Dus zeg maar permanente voorzetramen aan de buitenkant van het glas in lood. Volgens mij zit dat er nu nog, ruim dertig jaar later. Misschien ook nog een enkel glas aan de binnenkant om het vuil te weren maar dat weet ik echt niet meer. Het scheelde toen wel vreselijk veel tocht want dat lood sluit niet goed af en het waait er zo doorheen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:12 schreef archito het volgende:
[..]
Voor de bovenlichten wil ik een voorzetraam maken, lang niet zo goed als goed dubbel glas natuurlijk. Maar het oppervlak is beperkt, ongeveer 20 bij 50 cm.
Ik heb iets dergelijks in ons huidige huis: ik heb aan de buitenzijde isolatieglas geplaatst, zodat het glas-in-lood aan de binnenzijde, "als vanouds" eruit ziet.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:12 schreef archito het volgende:
Voor de bovenlichten wil ik een voorzetraam maken, lang niet zo goed als goed dubbel glas natuurlijk. Maar het oppervlak is beperkt, ongeveer 20 bij 50 cm.
quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:32 schreef qajariaq het volgende:
Mijn toenmalige huisbaas heeft gewoon dubbelglas voor het glas in lood laten zetten. Dus zeg maar permanente voorzetramen aan de buitenkant van het glas in lood.
Even naar de bouwmarkt een nieuw sleuteltje halen. Dat ga je toch vaker nodig hebben...quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:44 schreef Marsenal het volgende:
Hela. Ik moet echt even de verwarming ontluchten hier, maar ik ben dat driehoek-sleuteltje of hoe je het ook noemt kwijt. Is er iets anders waarmee ik dat kan doen?
Jammer genoeg niet!quote:Op woensdag 9 januari 2019 13:11 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Vaak kun je dat ook met een platte schroevendraaier doen; als er een schroef ‘streepje’ opzit.
Dit is inderdaad waar ik morgen maar als eerste naartoe fiets, het zij zo.quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Even naar de bouwmarkt een nieuw sleuteltje halen. Dat ga je toch vaker nodig hebben...
het is beter om een sleuteltje te hebben.quote:
Dank jequote:Op woensdag 9 januari 2019 12:09 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Extra dampopen folie is niet nodig. Steenwol kan direct tegen het dakbeschot. De binnenzijde moet je wel dampdicht afwerken.
Zie evt. ook https://www.rockwool.nl/t(...)-voor-schuine-daken/
Ik ben ook maar amateur, maar volgens mij is het doel van de dampopen folie om te voorkomen dat er vocht in je isolatie trekt. Je dakbeschot is als het goed is al droog & waterdicht, dus daar is dat niet nodig. Ik heb zelf dampopen folie gebruikt bij voorzetwanden tegen halfsteens baksteen muren aan: baksteen kan wat last hebben van vocht-doorslag, en dat wil je uit je isolatie houden.quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:57 schreef MellyShum het volgende:
[..]
Dank je
Ter lering voor mij: in wat voor soort gevallen gebruik je dan wel dampopen folie?
Dat komt dan door de pannen op het dak? Want er zit verder niks tussen de pannen en het dakbeschot toch (behalve lucht)?quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:58 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ik ben ook maar amateur, maar volgens mij is het doel van de dampopen folie om te voorkomen dat er vocht in je isolatie trekt. Je dakbeschot is als het goed is al droog & waterdicht, dus daar is dat niet nodig.
Dat klinkt logisch. Ik heb ook nog wat hout in de gevel zitten (van die horizontale planken). Zou je daar dan ook folie doen als je dat isoleert?quote:Ik heb zelf dampopen folie gebruikt bij voorzetwanden tegen halfsteens baksteen muren aan: baksteen kan wat last hebben van vocht-doorslag, en dat wil je uit je isolatie houden.
Met een ongeïsoleerd dak is het binnen ook gewoon droog.quote:Op donderdag 10 januari 2019 11:59 schreef MellyShum het volgende:
[..]
Dat komt dan door de pannen op het dak? Want er zit verder niks tussen de pannen en het dakbeschot toch (behalve lucht)?
[..]
Dat klinkt logisch. Ik heb ook nog wat hout in de gevel zitten (van die horizontale planken). Zou je daar dan ook folie doen als je dat isoleert?
Ik lees zoveel verschillende dingen. Volgens mij doen veel mensen maar wat
Haha ja, is ook zo natuurlijk. Een beetje (keertje?) vochtige lucht is geen probleem als er genoeg ventilatie is denk ik dan?quote:Op donderdag 10 januari 2019 12:29 schreef archito het volgende:
[..]
Met een ongeïsoleerd dak is het binnen ook gewoon droog.
Dus als het dak technisch in orde is, is een waterkerende (dampopen) laag niet nodig.
Waarom zou t niet gaan? Lamellen rotten aan de buitengevel vast op een gegeven moment. Daardoor klapperen ze niet meer open enzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is dit rooster geschikt voor gebruik aan de buitengevel als rooster van de afzuigkap? Of is een met lamellen beter? Er zit wel een terugslagklep op de afzuigkap.
https://www.hornbach.nl/s(...)8610845/artikel.html
Kijk, dat is wat ik wilde horenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Waarom zou t niet gaan? Lamellen rotten aan de buitengevel vast op een gegeven moment. Daardoor klapperen ze niet meer open enzo.
Houd alleen in de gaten dat je geen water terugslag kan krijgen via je rooster.
Als ik het zo zie is het wel een flow beperking dat rooster! Oppassen dat een afzuigkap zo open mogelijk rooster wenst.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is dit rooster geschikt voor gebruik aan de buitengevel als rooster van de afzuigkap? Of is een met lamellen beter? Er zit wel een terugslagklep op de afzuigkap.
https://www.hornbach.nl/s(...)8610845/artikel.html
Ja? Ik dacht dat dit soort roosters vrij gangbaar zijn eigenlijk. Ik weet ook niet welk type ik anders moet kopen. Zoiets maar dan met lamellen heeft even veel luchtafvoer lijkt me.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 06:31 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Als ik het zo zie is het wel een flow beperking dat rooster! Oppassen dat een afzuigkap zo open mogelijk rooster wenst.
Niet aan de deur maken maat monteer de Utrusta van IKEAquote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:38 schreef FordSierra het volgende:
Ik heb kastdeuren onder aanrechtblad, die links of rechts te openen zijn. Dus geen rolmechanisme/schuifmechanisme. Oftewel, deze producten zijn niet van toepassing op mij:
[ afbeelding ]
Ik heb in een keukenkastje een emmer staan waar ik m'n GFT erin gooi. Vlak bovenop ligt er een plank, zodat andere spullen erop gezet kunnen worden. Oftewel, je moet het emmer telkens even naar voren trekken om iets in te gooien, omdat de emmer onder een plank zit.
Deurplank van de keukenkastjes is vrij dun, dus ik zoek een manier om een soort GFT-bakje op achterkant van keukenkastje onderin te monteren.
Als je het keukenkastje ter hoogte van je knieëe opent, staat het GFT-bakje bevestigd aan de achterkant van het deur zodat je direct wat in kunt gooien. Ik heb gezocht, maar ik kan geen juiste bakje/bevestigingsmateriaal vinden. Iemand?
Ok, dat staat op de boodschappenlijst. Dat is niet perse lelijker dan die andere dus ook prima.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:10 schreef Gieliovd het volgende:
Achter die lamellen zit de pijp direct. Dit soort heeft een beperkte vrije doorstroom.
Beter misschien een bolrooster met klep?
Onwijs bedankt. Ik was niet op het woord buishouder gekomenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:22 schreef Gieliovd het volgende:
Hornbach noemt het een buishouder.
https://www.hornbach.nl/s(...)OltdLCJ1cmxWZXIiOjJ9
Type dakbeschot misschien?
Ik heb al diverse keren roosters aangebracht, kunststof en aluminium gingen binnen korte tijd naar de gallemiezen of werden smerig. Doe jezelf een lol en koop een RVS (bol)rooster. Kost een paar ¤ meer, maar scheelt je de initiële uitgave aan plastic/alu.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is dit rooster geschikt voor gebruik aan de buitengevel als rooster van de afzuigkap? Of is een met lamellen beter? Er zit wel een terugslagklep op de afzuigkap.
https://www.hornbach.nl/s(...)8610845/artikel.html
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:10 schreef Gieliovd het volgende:
Beter misschien een bolrooster met klep?
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 06:31 schreef Gieliovd het volgende:
Als ik het zo zie is het wel een flow beperking dat rooster! Oppassen dat een afzuigkap zo open mogelijk rooster wenst.
Ja, maar wel een dampdichte laag tussen je aan te brengen MDF en de isolatie.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:34 schreef Harveo het volgende:
Kort vraagje over het isoleren van de zolder. Ik wil een klein gedeelte waar alle rotzooi ligt betimmeren met MDF platen, dus niet met gips platen en laten stuccen. Dit gedeelte zit toch achter een deur en niemand die dit ziet. Kan ik hier gewoon glaswol oid tegen het dakbeschot aanbrengen en vervolgens een MDF plaat er tegen aan timmeren?
Ok bedankt. Ik dacht namelijk dat stuc of gips platen ademen als het ware en MDF (of andere plaatmateriaal) alles potdicht maakt wat de ventilatie niet ten goede komt.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar wel een dampdichte laag tussen je aan te brengen MDF en de isolatie.
Btw, glaswol is rotspul om mee te werken, beter steenwol of een harde isolatieplaat (PUR).
Zou kunnen, weet ik niet. Ik zou het risico op condens niet nemen en gewoon een goedkope landbouwfolie spannen over de isolatie.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:51 schreef Harveo het volgende:
[..]
Ok bedankt. Ik dacht namelijk dat stuc of gips platen ademen als het ware en MDF (of andere plaatmateriaal) alles potdicht maakt wat de ventilatie niet ten goede komt.
Steenwol jeukt net zo hard hoor, en als je een PU plaatje zaagt met een beetje lichtinval ga je ook rennen.. bijna alle isolatie is rommelquote:Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar wel een dampdichte laag tussen je aan te brengen MDF en de isolatie.
Btw, glaswol is rotspul om mee te werken, beter steenwol of een harde isolatieplaat (PUR).
Zou kunnen maar mdf is erg vocht gevoelig en gaat al snel uitzetten als het vochtig word. Dus als er vocht door je isolatie heen komt of tussen je mdf en je isolatie komt op wat voor manier dan ook heb je een probleem. Je isolatie afsluiten met een folie zoals blomke aangeeft is in mijn ogen een zeer goede tip.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:51 schreef Harveo het volgende:
[..]
Ok bedankt. Ik dacht namelijk dat stuc of gips platen ademen als het ware en MDF (of andere plaatmateriaal) alles potdicht maakt wat de ventilatie niet ten goede komt.
In mijn ogen niet hoor, glaswol jeukt vele male erger dan steenwol. Piepschuim is dan een betere oplossing, dat jeukt niet en is makkelijk te zagen, al geeft het wel een troep door het zagen, maar bij klussen krijg je vaak eerst een grotere pestzooi voor dat het mooi is. Dus dat neem ik voor lief.quote:Op zondag 13 januari 2019 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Steenwol jeukt net zo hard hoor, en als je een PU plaatje zaagt met een beetje lichtinval ga je ook rennen.. bijna alle isolatie is rommel![]()
Gewoon altijd een maskertje op als je ermee werkt, en bij werken met wol: niet in je gezicht wrijven; eerst afspoelen of voorzichtig blazen met perslucht anders wrijf je die meuk je huid in en daar heb je best lang plezier van. Ik zag van de zomer dakdekkers die elkaar af stonden te blazen met een bladblazer
Daarom snijd je PS ook met een hete draad ipv zagen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In mijn ogen niet hoor, glaswol jeukt vele male erger dan steenwol. Piepschuim is dan een betere oplossing, dat jeukt niet en is makkelijk te zagen, al geeft het wel een troep door het zagen, maar bij klussen krijg je vaak eerst een grotere pestzooi voor dat het mooi is. Dus dat neem ik voor lief.
Weet ik maar niet iedereen die klust heeft zo een ding in zn kast liggen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom snijd je PS ook met een hete draad ipv zagen.
Stukkie ijzerdraad, 2 klosjes en een brandertje.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet ik maar niet iedereen die klust heeft zo een ding in zn kast liggen.
Veel te omslachtig, met een zaag ben ik al klaar voor jij je boeltje hebt opgezet. Daarbij heeft niet iedereen een stuk ijzerdraad of een klosje. En een mes verwarmen tot het heet genoeg is duurt ook een tijdje Daarbij kan je het ook te heet maken dat het gevaarlijk word. Zagen is in mijn ogen beter dan deze 2 als je het nog nooit gedaan hebt.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Stukkie ijzerdraad, 2 klosjes en een brandertje.
Of met een warm isolatiemes.
Hehehe, ik heb vele hectares geisoleerd, en ik wens je veel plezier met een stukkie gecacheerde PS30 van 20cm dik; U hoeft nog maar 150 strekkende meter; klaar naar huisquote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Veel te omslachtig, met een zaag ben ik al klaar voor jij je boeltje hebt opgezet. Daarbij heeft niet iedereen een stuk ijzerdraad of een klosje. En een mes verwarmen tot het heet genoeg is duurt ook een tijdje Daarbij kan je het ook te heet maken dat het gevaarlijk word. Zagen is in mijn ogen beter dan deze 2 als je het nog nooit gedaan hebt.
En mocht je een familie hebben dan kan 1 van die ook de stofzuiger vasthouden terwijl je zaagt. Probleem opgelost.
Dat is wat anders, Harveo heeft het over een kleine ruimte, dan is een zaag prima.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, ik heb vele hectares geisoleerd, en ik wens je veel plezier met een stukkie gecacheerde PS30 van 20cm dik; U hoeft nog maar 150 strekkende meter; klaar naar huis
Als je het niet erg vindt om weken later nog steeds piepschuimballetjes overal tegen te komen, moet je het gewoon lekker zagenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat is wat anders, Harveo heeft het over een kleine ruimte, dan is een zaag prima.
Daar had ik niet bij na gedacht, je hebt helemaal gelijk en ik raad piepschuim idd ook af!!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt om weken later nog steeds piepschuimballetjes overal tegen te komen, moet je het gewoon lekker zagen![]()
Ik gebruik die rommel niet als het even kan; isolatiewaardes zijn matigjes te noemen en als het in de fik vliegt produceert het hele nare stofjes.. en niet beginnen over brandvertragend; wij noemden het brandverspreidend PS, want een dak van PS wat warm wordt, wordt vloeibaar een loopt via elk gaatje en kiertje in de vorm van een plakkerige, brandendde napalm-achtige substantie je pand in..
In een spuow maybe, maar als vloer- en dakisolatie komt het er bij mij niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |