Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?quote:Op woensdag 14 november 2018 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou dan weet je waar je het zoeken moet.. Terras open graven..
beetje kleien, doorgang dichtstoppen dit dat.. boel weer netjes dichtmaken, en klaar..
Dat is vragen om problemen.. je kan het proberen..quote:Op woensdag 14 november 2018 14:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?
Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..quote:Op woensdag 14 november 2018 17:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben nu bezig met het vervangen van een wastafelkraantje... Denk dat doe ik ff, ik ben inmiddels 4uur verder.
Nu ben ik erachter dat ik een cm of 5-6 teveel heb afgezaagd.
[ afbeelding ]
Ik heb het nu als volgt opgelost, het lekt nu niet, maar ik ben benieuwd of dit verder geen kwaad kan? Het is nergens echt geknakt of dat er een 90° bocht in is gemaakt ofzo
[ afbeelding ]
De aansluitingsslang op de kraan is 30cm en ziet er als volgt uit:
[ afbeelding ]
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?quote:Op donderdag 15 november 2018 07:47 schreef jpajs het volgende:
Even een paar tyrewipie zodat er een mooi bochtje in de slang zit en het niet gaat kinken door de zwaartekracht.
Ja langere hadden ze niet in die maat helaas. Langer was bv alleen met aan beide uiteinden 3/8 of een dikkere aansluiting die in de kraan gaat dan ik nu heb (3e foto)quote:Op donderdag 15 november 2018 01:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..
Ik heb onder mn keukenkraan ook iets vergelijkbaars.. (en ik denk heel veel mensen met ons)
Niet.. Er komt geen knik in want er staat altijd druk op..quote:Op donderdag 15 november 2018 12:08 schreef kalinhos het volgende:
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?
Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.quote:Op maandag 12 november 2018 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
Mijn bewegingsmelders (buiten) maken een soort trillend geluid. Wat zou dat kunnen zijn?
Misschien weet Vonkenboer wel iets over de spanningsaanvoer te vertellen.. Als het nog eens voorkomt.. Misschien is het gevoelig daarvoor..quote:Op vrijdag 16 november 2018 18:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.
Waarom zou je daarvan schrikken..? Te goedkoop?quote:Op vrijdag 16 november 2018 22:18 schreef Cupasoep het volgende:
Hallo,
Heb een offertevraagje.
Heb offertes gekregen voor het wisselen van twee huidige convectors naar gewone radiatoren met draaiknop. (1x wc formaat en de andere +-1m breed) Benedenverdieping, met kruipruimte beschikbaar.
Twee prijzen gekregen, van 350 en 450 euro. Deze prijzen zijn incl de nieuwe verwarmingen.
Ik schrok best van deze prijzen. Of hoef ik er niet van te schrikken?
Ben er niet in thuis.
staal werkt het snelst, binnen een dag heb je de frames staan. Onder- en boven regel zet je vast (schroeven anders bisonkit ofzo) en voorzie je van een schuimband. Staanders erin en recht stellen. Aan één kant je gipsplaten ertegen en je muurtje kan je vullen met elektra en glas- of steenwol voor geluidsisolatie dan de andere dicht en afwerken maar. Wil je iets ophangen dan gebruik je gipsplaatpluggen.quote:Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).
Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).
Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?quote:Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).
Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).
Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
Muren zijn recht, het is meer een soort studio op 2e etage waarvan we een epische slaapkamer gaan maken. Enige lastige is het muurtje rondom het trapgat, dat vergt nogal een geavanceerde trapsteiger om daar echt goed bij te komen.quote:Op zondag 18 november 2018 12:28 schreef Piger het volgende:
[..]
Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?
Nee die zijn er niet. Kan je niet met 80mm naar buiten? Daar zijn wel bochten voor te krijgen die in de buis vallen.quote:Op maandag 19 november 2018 20:58 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb een gat laten boren aan de achterzijde van de meterkast naar buiten om kabels te trekken naar mijn garage.
Ik moet buiten meteen een bocht van 90 graden maken omdat ik anders tegen de rioleringsbuis kom.
De haakse bochten die ik overal zie passen niet in een 75mm buis maar alleen er over. Zijn deze er eigenlijk wel?
Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:49 schreef archito het volgende:
Heeft iemand ervaring met het schilderen van tegels/glanzend marmer? Met name de duurzaamheid is iets waar ik aan twijfel.
Plan van aanpak:
- voegen opvullen met 2-componenten epoxy plamuur en vervolgens glad schuren. De marmer tegels hebben geen afronding en de voegen zijn erg smal (2mm), op een klein teststukje lukte dat aardig.
- gehele vloer opruwen met fijn schuurpapier of ScotchBrite handpad, dat schuurt minder.
- 2-componenten primer in 1 laag aanbrengen
- 2-componenten epoxy lak in 2 lagen aanbrengen
Ik wil het toepassen in de hal, keuken en toilet. Niet de minst belaste ruimtes dus.
Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat als je geen echt goed spul neemt (lees geschikt) dat je het er zo weer af loopt en het anders wel los springt na volledige uitharding.quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:10 schreef archito het volgende:
[..]
Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Cement loopt je er doorheen dus dan heb je best veel nodig tot je kruipruimte volzit..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In principe kan alles erin.. kit of gatenvuller, maar tegellijm is eigenlijk het ideale vulmiddel (smeer ik alles mee aan en dicht omdat het wat meer flexibel blijft, gipsplaten ook bijv.)
En het is ook in kleine hoeveelheden te krijgen.. gewoon kant en klaar in een hele/halve kilo ofzo..
Enne: vergeet je handschoenen niet
Ik zou die andere dan ook even bijsmeren..
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat wel iets minder lang mee.. maar kan ook prima jaquote:Op dinsdag 20 november 2018 21:33 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
Precies dat, die mantel moet uit uit 1 stuk zijn en aan beide kanten boven de grond uitkomen, dan kan je een evt lekkage ook ruiken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
Inderdaad dat hoort wel zo te zijn ! Normaal hoort er een mantel buis om de leiding te zitten.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.
Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?
Foto:Dicht purren afsnijden en netjes afsmeren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat geen herz m28?quote:Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef archito het volgende:
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.
[ afbeelding ]
M28 lijkt te kloppen iig, zou even moeten proberen op de achterkant te kijken of daar een vierkant met hartje staat. De voorkant is duidelijk een cirel met een Vquote:Op woensdag 21 november 2018 17:20 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?
Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10
[ afbeelding ]
De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Hoe doe ik dat, met kit of?quote:Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef archito het volgende:
[..]
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
Dan vul je dat toch op? Zet latjes in de uitsparing waar de kap komt zodat je die wel stevig op kan hangen.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Met hoe kan het ook anders: ductape natuurlijk tegellijm..quote:Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Jaquote:Op zaterdag 24 november 2018 16:31 schreef kalinhos het volgende:
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:11 schreef Underdoggy het volgende:
Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer
Dank! Ga er deze week nog even langs en meet het dan op - hoe dik zou het moeten zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.
[ afbeelding ]
Als het maar geen slap triplex is. Een mm of 12 minimaal geeft een vlakke werkvloer.quote:
Geluktquote:Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?
Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10
[ afbeelding ]
De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Lekker bezig ! Mooi dat het gelukt is; mag ik vragen wat het volgende project is ?quote:Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gelukt
Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
[ afbeelding ] oor naar het volgende project
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |