abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:01:04 #126
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183272404
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cement loopt je er doorheen dus dan heb je best veel nodig tot je kruipruimte volzit.. :P

In principe kan alles erin.. kit of gatenvuller, maar tegellijm is eigenlijk het ideale vulmiddel (smeer ik alles mee aan en dicht omdat het wat meer flexibel blijft, gipsplaten ook bijv.)
En het is ook in kleine hoeveelheden te krijgen.. gewoon kant en klaar in een hele/halve kilo ofzo..
Enne: vergeet je handschoenen niet

Ik zou die andere dan ook even bijsmeren..
pi_183273200
quote:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:41:37 #128
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183273437
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
Gaat wel iets minder lang mee.. maar kan ook prima ja
pi_183273699
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
pi_183275237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
Precies dat, die mantel moet uit uit 1 stuk zijn en aan beide kanten boven de grond uitkomen, dan kan je een evt lekkage ook ruiken.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 06:31:09 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183278046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Inderdaad dat hoort wel zo te zijn ! Normaal hoort er een mantel buis om de leiding te zitten.

Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan.
pi_183281025
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.

zANoXTO5.jpg
pi_183283593
quote:

Foto:
SPOILER
Dicht purren afsnijden en netjes afsmeren..
pi_183287479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef archito het volgende:
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.

[ afbeelding ]
Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
pi_183292582
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?

Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10

DsjQhGUX4AAGlrV?format=jpg

De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183297351
Slijptol of gewoon tegen de tegels monteren.
Langzaam maar zeker.
pi_183299370
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:20 schreef Hanschje het volgende:

[..]

Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
M28 lijkt te kloppen iig, zou even moeten proberen op de achterkant te kijken of daar een vierkant met hartje staat. De voorkant is duidelijk een cirel met een V
pi_183299389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?

[ afbeelding ]

De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
pi_183299469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef archito het volgende:

[..]

Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183312071
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Dan vul je dat toch op? Zet latjes in de uitsparing waar de kap komt zodat je die wel stevig op kan hangen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:54:52 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183328476
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Met hoe kan het ook anders: ductape natuurlijk tegellijm..

Maar gewoon een dik plankje op het lege stuk en daar direct de afzuigkap weer aan, kan ook..
En haal je een stukje geplastificeerd spul, dan zit je ook niet met schoonhouden, kaal hout gaat vies worden boven een fornuis/kookplaat..
Op die manier kun je het plankje op de tegels aan de zijkanten en de rij eronder laten rusten en kun je zo groot gaan als je wilt..
De lege ruimte erachter maakt dan niet uit voor het schroeven..
pi_183343533
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
pi_183352246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:31 schreef kalinhos het volgende:
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
Ja
pi_183482950
Wij hebben recent een nieuwe woning gekocht waar in de keuken een aftands zeil ligt. Nu willen wij graag tegels leggen in de keuken maar twijfelen over de aanpak. Zie onderstaande foto’s.

Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer - ik lees verschillende aanpakken hiervan van het ene extreem zijnde alles eruit en nieuwe zwaluwstaartvloer op draagbalken leggen naar het opschroeven van MDF platen. Heeft iemand hier ervaring hiermee? De vloer voelt stabiel aan.

jioyrt.jpg
14wyla8.jpg
pi_183483205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:11 schreef Underdoggy het volgende:
Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.

palatino-travertin-8457-4-kopie.jpg
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_183489215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.

[ afbeelding ]
Dank! Ga er deze week nog even langs en meet het dan op - hoe dik zou het moeten zijn?
pi_183489646
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 09:28 schreef Underdoggy het volgende:
hoe dik zou het moeten zijn?
Als het maar geen slap triplex is. Een mm of 12 minimaal geeft een vlakke werkvloer.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:15:34 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183533177
Onze koelkast ging stuk, dus ik heb een nieuwe gekocht. De oude koelkast was met deur-op-deur montage, de nieuwe met sleepdeur. Is het mogelijk om deze koelkast om te bouwen voor deur-op-deur montage, of is het simpeler het deurtje om te bouwen voor sleepdeur montage?
KuikenGuppy
pi_183546310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:

[ afbeelding ]

Gelukt :D

Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
DtpM6wnW0AEbigY?format=jpg&name=orig oor naar het volgende project :s) :s)
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 18:39:08 #150
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183554146
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gelukt :D

Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
[ afbeelding ] oor naar het volgende project :s) :s)
Lekker bezig ! :) Mooi dat het gelukt is; mag ik vragen wat het volgende project is ? ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')