Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:06 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Ik vond het bij DHL erger dan bij PostNL.
Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Betere klantenservice? I call bullshit
En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.
Direct persoonlijke ownership. Goed contact. Zoals het hoort.
In Nederland word je snel afgescheept met 'we zoeken het uit' of 'ik vraag het even na'.
Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?
En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
Hi jeff! (Je zou overigens prima een amazon medewerker kunnen zijn)quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.
Maar inderdaad. Fishy. Je hebt me door. Ik ben stiekem de CEO van Amazon die op FOK! klanten probeert te winnen.
Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?
En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500¤quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt één grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 00:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500¤
Goed en wel 1 Euro meer.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.
¤ 6,95 > ¤ 8,60quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Goed en wel 1 Euro meer.
Tenzij een groter pakket maar dat weet ik niet verzend nooit iets groots.
TransMission, hou op schei uitquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt één grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
Vaak als wij een ophaalafdracht verzonden hadden aan Transmission kwamen ze niet opdagen en kon je bellen waar de chauffeur bleef, en soms als er niks was aangemeld, dan kwamen ze juist weer met 2 wagensquote:Op zaterdag 1 december 2018 07:44 schreef jajablahblah het volgende:
Ik had een leverancier die met TransMission verzond en dat was één grote ellende. Altijd kapotte goederen.
Verzendberichten die verzonden werden als ze al aan de deur stonden, dat soort dingen.
Ik zal geen namen noemen, maar deze betreffende TransMission was in Geldermalsen gevestigd.quote:Op zaterdag 1 december 2018 09:46 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb 1,5 jaar met Trans-Mission verzonden, er zijn wel eens wat pakjes beschadigd, maar dat is altijd netjes opgelost geweest. Chauffeur altijd netjes optijd, ik was heel tevreden en nauwelijks klachten van klanten, behalve in 1 bepaalde regio. Transmission werkt met subbedrijfjes die dan het uiteindelijke werk doen en ergens in Brabant geloof ik zat er een die er een potje van maakte.
Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?quote:Op vrijdag 30 november 2018 23:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.
Nee, dat klopt op zich wel.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:
En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, dat klopt op zich wel.
Maar voordat we massaal medelijden met bol.com krijgen: Ahold (baasje van bol) heeft de laatste 20 jaar zo ongeveer wel alle supermarktketens gesloopt en is nu de duurste keten van Nederland.
Nu krijgen ze met Amazon een koekje van eigen deeg.
Net als Gamma, Praxis en Karwei die eerst alle lokale dhz-winkels hebben weggeconcurreerd en nu zelf ten onder gaan aan Hornbach. Tsja, zo gaat dat soort dingen in een 'vrije markteconomie': eten en gegeten worden.
Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)
Amazon verkoopt regelmatig spullen onder inkoopsprijs, bij mijn weten mag dat niet. Europa heeft ook strenge wetten wat dat betreft, niet voor niets dat amazon al onderzocht door de duitse consumentenwaakhond.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?
Maar dan koop je er niet, ook even goede vrienden hoor.
Bol en coolblue zijn echt verre van goedkoop.quote:Op zaterdag 1 december 2018 13:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?
Geef mij de naam vd winkel maar in Nederland waar dezelfde spullen goedkoper zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bol en coolblue zijn echt verre van goedkoop.
Kun je zelf ook heel makkelijk vinden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Geef mij de naam vd winkel maar in Nederland waar dezelfde spullen goedkoper zijn?
Ze zijn gewoon gemiddeld.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bol en coolblue zijn echt verre van goedkoop.
Oh, heb je geen naam?quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:25 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Kun je zelf ook heel makkelijk vinden.
Dit is mijn ervaring ook, kijk altijd even rond en over de linie is bol.com en in mindere mate coolblue een prima partij (valt me de laatste tijd op dat coolblue minder goedkoop wordt, kunnen niet zo goed mee met de aanbiedingen).quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:33 schreef Cynix ® het volgende:
Per individueel product is er wellicht altijd wel een goedkopere stunter te vinden, over de gehele linie kom ik vaak bij bol.com of coolblue uit. Maar mijn laatste GSM kocht ik bijvoorbeeld bij belsimpel, en iets van wanddecoratie bij fonQ.nl, dus een beetje rondklikken loont vaak nog wel.
De enige prijswet in Europa is dat er geen adviesprijs gehanteerd mag worden door fabrikanten. Retailers mogen zelf hun producten prijzen,quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Amazon verkoopt regelmatig spullen onder inkoopsprijs, bij mijn weten mag dat niet. Europa heeft ook strenge wetten wat dat betreft, niet voor niets dat amazon al onderzocht door de duitse consumentenwaakhond.
Check de Tweakers Pricewatch voor willekeurig artikel X en je ziet er tig. Intertoys, Fonq, Art & Craft, MediaMarkt, etc.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Geef mij de naam vd winkel maar in Nederland waar dezelfde spullen goedkoper zijn?
Ik denk dat je bedoelt dat niet verplicht mag worden aan retailers om die adviesprijs te hanteren?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De enige prijswet in Europa is dat er geen adviesprijs gehanteerd mag worden door fabrikanten. Retailers mogen zelf hun producten prijzen,
En dan is fonq weer voor een ander product duurder dan bol.com, en voor lego is intertoys weer duurder dan bol.com. Per product kun je het nooit vergelijken. Bol.com heeft het breedste assortiment en een over het algemeen vrij gunstig prijspeil.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De enige prijswet in Europa is dat er geen adviesprijs gehanteerd mag worden door fabrikanten. Retailers mogen zelf hun producten prijzen,
Waarom zou je niets onder inkoopsprijs mogen verkopen ook?
[..]
Check de Tweakers Pricewatch voor willekeurig artikel X en je ziet er tig. Intertoys, Fonq, Art & Craft, MediaMarkt, etc.
Bol is overigens wel goedkoper dan Coolblue, in mijn beleving is Coolblue vaak één van de duurste opties.
Doordat ze duurder zijn hebben ze ook betere servicequote:Op zondag 2 december 2018 10:29 schreef djkoelkast het volgende:
Coolblue verkoopt alles standaard voor de adviesprijs en is daarom altijd het duurste.
Nee, ze hoeven niet moeileijk te doen omdat ze per product voldoende marge hebben. En daar winnen ze het van kleine shopjes. Maar het blijft een dure ballentent.quote:Op zondag 2 december 2018 11:56 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Doordat ze duurder zijn hebben ze ook betere service
Daar sta ik niet van te kijken. Super duur pand.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:41 schreef KingRadler het volgende:
dit keer goed nieuws
Het huispakkenbedrijf van Roy Donders wordt failliet verklaard
Zijn winkel Rojami's in Tilburg is per direct gesloten. De rechter beslist dinsdag over het door hemzelf aangevraagde faillissement.
Eén van de oorzaken van het faillissement is volgens Donders de verhuizing van de winkel van een buitenwijk naar het Tilburgse centrum. Voor het pand van de nieuwe zaak betaalde hij een hogere huur, maar die trok nauwelijks extra klanten.
https://www.ad.nl/tilburg(...)hrikkelijk~a48c1a12/
Beter gaat de rest van hem ook failliet. Wat een irritante kwal is dat.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:41 schreef KingRadler het volgende:
dit keer goed nieuws
Het huispakkenbedrijf van Roy Donders wordt failliet verklaard
Zijn winkel Rojami's in Tilburg is per direct gesloten. De rechter beslist dinsdag over het door hemzelf aangevraagde faillissement.
Eén van de oorzaken van het faillissement is volgens Donders de verhuizing van de winkel van een buitenwijk naar het Tilburgse centrum. Voor het pand van de nieuwe zaak betaalde hij een hogere huur, maar die trok nauwelijks extra klanten.
https://www.ad.nl/tilburg(...)hrikkelijk~a48c1a12/
waarom zou je ze überhaupt willen?quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:35 schreef KingRadler het volgende:
zijn huispakken waren ook prijzig ik kon ze goedkoper krijgen
Over hoeveel huur per maand hebben we het dan in het centrum van Tilburg?quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar sta ik niet van te kijken. Super duur pand.
ik hoef ze zelf niet...quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
waarom zou je ze überhaupt willen?
¤150 per m2 per jaar zie ik op funda voorbijkomen, geen idee hoe groot het was maar aangezien het nr 1-7 was op dat pleintje zal het niet al te klein zijn geweest.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over hoeveel huur per maand hebben we het dan in het centrum van Tilburg?
Geen idee want zit al lang niet meer in het winkelvastgoed maar gezien de locatie was het een van de duurste stukken in Tilburg. Voorheen zat de Bershka erin.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over hoeveel huur per maand hebben we het dan in het centrum van Tilburg?
550m2 vloeroppervlak zag ik voorbij komen, laat het idd rond de 150 euro zitten dan zit je al op 82K per jaar aan huur. Daar moet je heel wat huispakken voor verkopen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen idee want zit al lang niet meer in het winkelvastgoed maar gezien de locatie was het een van de duurste stukken in Tilburg. Voorheen zat de Bershka erin.
Maar als je dat ook niet beweert te zijn kun je daarmee heel snel een discussie stoppen. Een keer bij een verkooptraining gehad: als je ook niet beweert de goedkoopste te zijn, maar in iets anders boven het maaiveld uitkomt, dan wordt dat snel geaccepteerd door je klanten. Dan heb je ook nooit dat eeuwige gezeik over de laagste prijs waar eigenlijk niemand op de lange termijn beter van wordt.quote:Op zondag 2 december 2018 10:29 schreef djkoelkast het volgende:
Coolblue verkoopt alles standaard voor de adviesprijs en is daarom altijd het duurste.
Ik denk dat je op die locatie er wel 100 per m2 bij mag tellen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
550m2 vloeroppervlak zag ik voorbij komen, laat het idd rond de 150 euro zitten dan zit je al op 82K per jaar aan huur. Daar moet je heel wat huispakken voor verkopen.
Okee.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef KingRadler het volgende:
Maar als men liever meer wil betalen voor een product dan voelt het net of ze meer service krijgen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
De Heuvelstraat doet zelfs iets boven de 300 per m2.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat je op die locatie er wel 100 per m2 bij mag tellen.
waar trek jij die data vandaan? Ik kwam niet zo heel veel verder.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De Heuvelstraat doet zelfs iets boven de 300 per m2.
Spellungspolizei! het is 'verkeert'. Alhoewel in dit geval verkeerd misschien ook mag.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Altijd sad wanneer er een Roy in moeilijkheden verkeerd
Dat was inderdaad wel een slechte typo, maar omdat het Roy Donders betreft niet eens zo verkeert.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spellungspolizei! het is 'verkeert'. Alhoewel in dit geval verkeerd misschien ook mag.
Gewoon niet na black friday bestellen. Ik ga toch niet naar buiten...quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
Dan krijg je tenminste in de winkel te horen dat het niet op voorraad is en je een week kunt wachten...quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
StiVAD.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waar trek jij die data vandaan? Ik kwam niet zo heel veel verder.
Of dat je het dan maar via de website moet bestellen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan krijg je tenminste in de winkel te horen dat het niet op voorraad is en je een week kunt wachten...
Geen service in de winkelquote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
Is dat zo bijzonder dan?quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:08 schreef Djeez het volgende:
Ik ga vaker bij Amazon bestellen. Donderdag besteld, en in principe zaterdag al aan de deur. Er was alleen niemand thuis, dus vandaag gehaald bij het PostNL-punt
Vraag me echt af hoe dat kan, zonder te overdrijven heb ik tussen de 5-10 bestellingen gedaan tussen black friday en vandaag in, alles allang binnen. Is het van bol.com zelf of van plaza? En wat zegt de klantenservice?quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
Donderdagavond bij Bol.com besteld. Black Friday binnen. Tot mijn verrassing.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
4 dingen inmiddels besteld via bol sinds black friday en ook alles is hier binnen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:23 schreef Blik het volgende:
Maar blijkbaar moet het als iets bijzonders gezien worden om bij amazon te kopen ofzo. Dus dan gaan we amazon maar roemen om de service (die als je naar NL bedrijven kijkt echt niet bijzonder is). Nee, donderdag besteld en dinsdag in huis is niet bepaald iets om van de daken te schreeuwen...
Het zonder gezeur gratis kunnen retourneren en geld terugkrijgen, dat valt wel onder service.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.
Qua service echter maakt het weinig uit, beiden doen immers wat ze moeten doen: iets afleveren wat je besteld hebt.
Eens maar verder geen idee of ze daarin verschillen, heb nog nooit van m'n leven iets geretourneerdquote:Op woensdag 5 december 2018 07:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zonder gezeur gratis kunnen retourneren en geld terugkrijgen, dat valt wel onder service.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |