abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 19:08:26 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183462520
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:06 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring. Ik vond het bij DHL erger dan bij PostNL.
Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt n grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:16:09 #152
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_183462728
Post bezorgers Kunnen er niks aan doen...
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:07:45 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183465771
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Betere klantenservice? I call bullshit

En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.

Direct persoonlijke ownership. Goed contact. Zoals het hoort.

In Nederland word je snel afgescheept met 'we zoeken het uit' of 'ik vraag het even na'.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:34:33 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_183466589
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.

Direct persoonlijke ownership. Goed contact. Zoals het hoort.

In Nederland word je snel afgescheept met 'we zoeken het uit' of 'ik vraag het even na'.
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?

En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:36:43 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183466660
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?

En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.

Maar inderdaad. Fishy. Je hebt me door. Ik ben stiekem de CEO van Amazon die op FOK! klanten probeert te winnen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:47:38 #156
38496 Perrin
Sapere aude
pi_183466975
Roy is betrapt.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:50:28 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_183467064
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.

Maar inderdaad. Fishy. Je hebt me door. Ik ben stiekem de CEO van Amazon die op FOK! klanten probeert te winnen.
Hi jeff! (Je zou overigens prima een amazon medewerker kunnen zijn)

Maar goed, ik vind het niet echt bijzonder. Uiteindelijk ben je er waarschijnlijk meer tijd mee bezig geweest als dat je gewoon zelf de klantenservice had gebeld. En om dan ook door deze ene keer de klantenservice van Amazon als beter te beschouwen gaat me helemaal te ver.
pi_183468338
Taco Bell in NL per direct dicht...?
https://www.nu.nl/economi(...)er-direct-dicht.html
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 23:15:01 #159
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183469106
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?

En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 1 december 2018 @ 00:41:00 #160
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183470395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt n grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 01:05:03 #161
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183470603
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 00:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500
Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:06:06 #162
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183470612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:05 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.
Goed en wel 1 Euro meer.

Tenzij een groter pakket maar dat weet ik niet verzend nooit iets groots.
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 01:08:04 #163
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183470642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Goed en wel 1 Euro meer.

Tenzij een groter pakket maar dat weet ik niet verzend nooit iets groots.
6,95 > 8,60
Ruim meer. En dan nog moet je aan allerlei regeltjes voldoen, anders vergoeden ze niet.
Ze hebben ook overal boetes voor, zelfs voor een BREEKBAAR-sticker moet je 1,30 (ex BTW) extra betalen.

Als jij als webshop 8,60 verzendkosten vraagt dan lopen ze allemaal bij je weg.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_183472050
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt n grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
TransMission, hou op schei uit :{w

Ik heb daar bij mijn vorige werkgever veel mee te maken gehad. Wat een ellende was dat.
Beschadigingen, zendingen die geheel of gedeeltelijk kwijt raakten, zendingen die in etappes afgeleverd werden, dure tijdzendingen (als een klant pers iets op een bepaalde tijd moest hebben) die te laat/niet/gedeeltelijk bezorgd werden, etcetera.

UPS was idd ^O^

Maar toch wilde men bij hen blijven voor het binnenlands transport "omdat ze zo lekker goedkoop waren door afgesproken tarieven"... :')
Dat ontevreden klanten je uiteindelijk meer kosten dan 'die goedkope tarieven' wilde er bij de hoge heren niet in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  zaterdag 1 december 2018 @ 07:44:24 #165
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_183472060
Ik had een leverancier die met TransMission verzond en dat was n grote ellende. Altijd kapotte goederen.
Verzendberichten die verzonden werden als ze al aan de deur stonden, dat soort dingen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Fr dich und mich, sicherlich fr dich und mich
pi_183472128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 07:44 schreef jajablahblah het volgende:
Ik had een leverancier die met TransMission verzond en dat was n grote ellende. Altijd kapotte goederen.
Verzendberichten die verzonden werden als ze al aan de deur stonden, dat soort dingen.
Vaak als wij een ophaalafdracht verzonden hadden aan Transmission kwamen ze niet opdagen en kon je bellen waar de chauffeur bleef, en soms als er niks was aangemeld, dan kwamen ze juist weer met 2 wagens _O- :')

Wat een bedrijf :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 09:46:53 #167
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183472883
Ik heb 1,5 jaar met Trans-Mission verzonden, er zijn wel eens wat pakjes beschadigd, maar dat is altijd netjes opgelost geweest. Chauffeur altijd netjes optijd, ik was heel tevreden en nauwelijks klachten van klanten, behalve in 1 bepaalde regio. Transmission werkt met subbedrijfjes die dan het uiteindelijke werk doen en ergens in Brabant geloof ik zat er een die er een potje van maakte.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_183473098
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 09:46 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb 1,5 jaar met Trans-Mission verzonden, er zijn wel eens wat pakjes beschadigd, maar dat is altijd netjes opgelost geweest. Chauffeur altijd netjes optijd, ik was heel tevreden en nauwelijks klachten van klanten, behalve in 1 bepaalde regio. Transmission werkt met subbedrijfjes die dan het uiteindelijke werk doen en ergens in Brabant geloof ik zat er een die er een potje van maakte.
Ik zal geen namen noemen, maar deze betreffende TransMission was in Geldermalsen gevestigd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  zaterdag 1 december 2018 @ 13:38:09 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_183475896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:15 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.
Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?

Het is algemeen bekend dat Amazon zijn retail-activiteiten betaald vanuit de winsten van AWS. De retail-activiteiten maken niet tot nauwelijks winst. Daarnaast globale scope dus meer volume en kunnen bijvoorbeeld Lego kopen in de markt waar die het goedkoopste is om vervolgens in duurdere markten af te zetten. Dus helemaal onlogisch is het niet dat Amazon regelmatig goedkoper is
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 december 2018 @ 13:53:07 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183476152
Valt Amazon omdat het vanuit Duitsland komt onder het Duits consumentenrecht?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 16:10:03 #171
4036 crew  Cynix
The Original
pi_183477979
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:
En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
Nee, dat klopt op zich wel.
Maar voordat we massaal medelijden met bol.com krijgen: Ahold (baasje van bol) heeft de laatste 20 jaar zo ongeveer wel alle supermarktketens gesloopt en is nu de duurste keten van Nederland.
Nu krijgen ze met Amazon een koekje van eigen deeg.

Net als Gamma, Praxis en Karwei die eerst alle lokale dhz-winkels hebben weggeconcurreerd en nu zelf ten onder gaan aan Hornbach. Tsja, zo gaat dat soort dingen in een 'vrije markteconomie': eten en gegeten worden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:51:05 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_183478533
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:10 schreef Cynix het volgende:

[..]

Nee, dat klopt op zich wel.
Maar voordat we massaal medelijden met bol.com krijgen: Ahold (baasje van bol) heeft de laatste 20 jaar zo ongeveer wel alle supermarktketens gesloopt en is nu de duurste keten van Nederland.
Nu krijgen ze met Amazon een koekje van eigen deeg.

Net als Gamma, Praxis en Karwei die eerst alle lokale dhz-winkels hebben weggeconcurreerd en nu zelf ten onder gaan aan Hornbach. Tsja, zo gaat dat soort dingen in een 'vrije markteconomie': eten en gegeten worden.
Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 16:54:44 #173
4036 crew  Cynix
The Original
pi_183478580
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)
Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?

Maar dan koop je er niet, ook even goede vrienden hoor. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:40:02 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_183479295
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:54 schreef Cynix het volgende:

[..]

Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?

Maar dan koop je er niet, ook even goede vrienden hoor. :)
Amazon verkoopt regelmatig spullen onder inkoopsprijs, bij mijn weten mag dat niet. Europa heeft ook strenge wetten wat dat betreft, niet voor niets dat amazon al onderzocht door de duitse consumentenwaakhond.
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 19:05:40 #175
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183480735
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?

Bol en coolblue zijn echt verre van goedkoop.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')