Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:06 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Ik vond het bij DHL erger dan bij PostNL.
			
			
			
			Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Betere klantenservice? I call bullshit
En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
			
			
			
			Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een klantenservice gehad die me persoonlijk belde na het invullen van een contactformulier. Op een zondagavond. Binnen 30 minuten.
Direct persoonlijke ownership. Goed contact. Zoals het hoort.
In Nederland word je snel afgescheept met 'we zoeken het uit' of 'ik vraag het even na'.
			
			
			
			Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?
En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
			
			
			
			
			
			
			
			Hi jeff! (Je zou overigens prima een amazon medewerker kunnen zijn)quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb niet eens geprobeerd te bellen, wilde gewoon een melding maken met de verwachting er de volgende dag iets op te horen. Die verwachting werd ruimschoots overtroffen dus.
Maar inderdaad. Fishy. Je hebt me door. Ik ben stiekem de CEO van Amazon die op FOK! klanten probeert te winnen.
			
			
			
			Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Een contactformulier? Kon je niet de klantenservice bereiken?
En verder, coolblue en bol.com hebben ongeveer de best mogelijke service die er bestaat. En dat is nou niet bepaald het ding waar een Amazon in uitblinkt. Dus als er dan opeens iemand roept dat de klantenservice van Amazon zo ontzettend goed is... smells fishy
			
			
			
			Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500¤quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt één grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
			
			
			
			Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 00:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeft niet verzekerd aangetekend staat voor een bedrag tot 500¤
			
			
			
			Goed en wel 1 Euro meer.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja en dat kost een heleboel meer en klanten willen het liefst niets betalen voor verzenden. PostNL is gewoon een waardeloze vervoerder als je dingen zakelijk wil verzenden.
			
			
			
			¤ 6,95 > ¤ 8,60quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Goed en wel 1 Euro meer.
Tenzij een groter pakket maar dat weet ik niet verzend nooit iets groots.
			
			
			
			TransMission, hou op schei uitquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb verzonden met PostNL, UPS, DHL en Trans Mission.
De laatste was het beste, maar is gestopt met consumentenvervoer. Dan komt UPS, dan DHL en PostNL is echt één grote verschrikking. Heel veel klachten, heel veel schade, heel veel pakketten die kwijt waren en dan "niet verzekerd dus helaas kunnen wij niets doen".
			
			
			
			
			
			
			
			Vaak als wij een ophaalafdracht verzonden hadden aan Transmission kwamen ze niet opdagen en kon je bellen waar de chauffeur bleef, en soms als er niks was aangemeld, dan kwamen ze juist weer met 2 wagensquote:Op zaterdag 1 december 2018 07:44 schreef jajablahblah het volgende:
Ik had een leverancier die met TransMission verzond en dat was één grote ellende. Altijd kapotte goederen.
Verzendberichten die verzonden werden als ze al aan de deur stonden, dat soort dingen.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zal geen namen noemen, maar deze betreffende TransMission was in Geldermalsen gevestigd.quote:Op zaterdag 1 december 2018 09:46 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb 1,5 jaar met Trans-Mission verzonden, er zijn wel eens wat pakjes beschadigd, maar dat is altijd netjes opgelost geweest. Chauffeur altijd netjes optijd, ik was heel tevreden en nauwelijks klachten van klanten, behalve in 1 bepaalde regio. Transmission werkt met subbedrijfjes die dan het uiteindelijke werk doen en ergens in Brabant geloof ik zat er een die er een potje van maakte.
			
			
			
			Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?quote:Op vrijdag 30 november 2018 23:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bol en coolblue goede service, ja, daarom is de prijs ook zo achterlijk hoog. Die service moet ergens van betaald worden.
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, dat klopt op zich wel.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef Blik het volgende:
En goedkoper is leuk, maar niemand wordt beter van een monopolie op langere termijn
			
			
			
			Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, dat klopt op zich wel.
Maar voordat we massaal medelijden met bol.com krijgen: Ahold (baasje van bol) heeft de laatste 20 jaar zo ongeveer wel alle supermarktketens gesloopt en is nu de duurste keten van Nederland.
Nu krijgen ze met Amazon een koekje van eigen deeg.
Net als Gamma, Praxis en Karwei die eerst alle lokale dhz-winkels hebben weggeconcurreerd en nu zelf ten onder gaan aan Hornbach. Tsja, zo gaat dat soort dingen in een 'vrije markteconomie': eten en gegeten worden.
			
			
			
			Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet een hele goede vergelijking. Amazon gebruikt de winsten van andere bedrijfsonderdelen om op die manier hun retailkant uit te breiden. Dit gebeurt regelmatig op niet al te chique wijze (bijvoorbeeld onder marktprijs verkopen)
			
			
			
			Amazon verkoopt regelmatig spullen onder inkoopsprijs, bij mijn weten mag dat niet. Europa heeft ook strenge wetten wat dat betreft, niet voor niets dat amazon al onderzocht door de duitse consumentenwaakhond.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat is toch hun goed recht? Alsof Ahold niets bijlapt aan bol.com om een goede marktpositie te verkrijgen. Dat mag toch? Wat is het probleem nou helemaal?
Maar dan koop je er niet, ook even goede vrienden hoor.
			
			
			
			Bol en coolblue zijn echt verre van goedkoop.quote:Op zaterdag 1 december 2018 13:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Achterlijk hoog? Je bedoelt over het algemeen het goedkoopste in de Nederlandse markt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |