Volgens mij heeft HBC helemaal niets overgenomen.quote:Op dinsdag 13 november 2018 11:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tent overnemen na een faillissementje en meteen 2/3e sluiten van de winkels als de locaties niet rendabel zijn.
Dat deed HBC ook met V&D.
prenatal is denk ik straks voor de mensen die een kraamcadeau zoeken. Ik heb 2 kinderen en ik heb er hooguit een keer een paar spenen gekocht (en dan alleen een bepaald formaat dat ze bij Etos niet hadden). Rest allemaal gekregen, online gekocht of tweedehands overgenomen. Bijna alles bij Prenatal koop je elders ook en dan goedkoper.quote:Op dinsdag 13 november 2018 12:29 schreef skrn het volgende:
Even iets anders, nu ik jonge vader ben, vraag ik me af hoe babyspeciaalzaken het doen. Als ik in de Prenetal loop, loop ik vaak bijna alleen. Ook in dit segment is de concurrentie van internet enorm. En zekers moeders zijn in de regel nog vaak aan huis gebonden dus is on-line bestellen alleen maar makkelijker. En daarnaast zijn er ook in dit segment veel meer winkels die echt op de prijs gaan concurreren. En die winkels staan dan echt op industrie-terreinen in plaats van A-lokaties.
En ouders hebben toch vaak een auto, dus dat omrijden is niet heel erg.
Ook loont marktplaats voor het regelen van allerlei artikelen.
Nee, ik had het anders moeten verwoorden. Je aast op een bepaald bedrijf, maar zolang er nog andere eigenaren zijn kun je het verlies niet nemen en de verhuurders niet dwingen tegen lagere prijzen de panden te blijven gebruiken of huurcontracten op te zeggen. Beste voor zo'n bedrijf is dan een faillissement van het bedrijf met een doorstart op enkel de succesvolle locaties.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij heeft HBC helemaal niets overgenomen.
Ze hebben alleen panden van eigenaren gehuurd waar vroeger een V&D in zat. Of zie jij iets dat HBC heeft overgenomen?
Ja, prenetal heeft een prima on-line verkoopkanaal maar cadeaukaarten kun je enkel in de fysieke winkel gebruiken.quote:Op dinsdag 13 november 2018 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van de spullen koop je vantevoren, dus voordat de vrouw aan huis gekluisterd is. Marge op babyspullen is enorm. Voor een beetje babykamer betaal je zo 500+ euro terwijl de kwaliteit echt om te janken is. Kinderwagen van 1000+ euro is ook normaal. Babymatras (Aerosleep) kost 150 euro. Dat maakt een hoop goed. En de grote speciaalzaken hebben ook vaak een best ok online verkoopkanaal.
Dingen zoals speentjes, flesjes, kleertjes worden vaak bij de supermarkt, zeeman, hema gekocht.
Ik zou ze wel prima bij elkaar passen. AH voor het eten, Bol voor de apparaten met een stekker, en Blokker voor de rest van het huishoudelijk spul.quote:Op dinsdag 13 november 2018 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij zegt de jaarlijkse cashflow ook niets over de prijs.
Ik denk dat je Blokker niet voor een miljard hoeft te kopen. Daarnaast kan Blokker een bol.com-punt worden waardoor je op die manier weer synergie weet te behalen. Zeg niet dat het heel logisch voor Ahold-Delhaize is om Blokker te kopen, maar er kan best een goede business case achter zitten.
Defuk, 1000+ euro voor een kinderwagenquote:Op dinsdag 13 november 2018 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van de spullen koop je vantevoren, dus voordat de vrouw aan huis gekluisterd is. Marge op babyspullen is enorm. Voor een beetje babykamer betaal je zo 500+ euro terwijl de kwaliteit echt om te janken is. Kinderwagen van 1000+ euro is ook normaal. Babymatras (Aerosleep) kost 150 euro. Dat maakt een hoop goed. En de grote speciaalzaken hebben ook vaak een best ok online verkoopkanaal.
Dingen zoals speentjes, flesjes, kleertjes worden vaak bij de supermarkt, zeeman, hema gekocht.
Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!quote:Op zondag 18 november 2018 10:58 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik zou ze wel prima bij elkaar passen. AH voor het eten, Bol voor de apparaten met een stekker, en Blokker voor de rest van het huishoudelijk spul.
Wat een vergelijking, Coolblue verkoopt 60.000 producten en bol.com verkoopt er 16 miljoen. Dus dan je bij coolblue misschien beter die wasmachine kopen, maar als je er ook nog een boek en kleren bij wilt kopen kun je toch echt beter bij bol.com zijn als one-stop shopquote:Op zondag 18 november 2018 11:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!
amazon.de: veel goedkoper en accepteert ideal nu ookquote:Op zondag 18 november 2018 13:16 schreef Blik het volgende:
Wat een vergelijking, Coolblue verkoopt 60.000 producten en bol.com verkoopt er 16 miljoen. Dus dan je bij coolblue misschien beter die wasmachine kopen, maar als je er ook nog een boek en kleren bij wilt kopen kun je toch echt beter bij bol.com zijn als one-stop shop
Veel goedkoper valt ook wel mee, is regelmatig onderzocht door de media. Daarbij slechtere levertijd en lang niet alles wordt geleverd naar Nederland. Daarnaast zou ik altijd Nederlands kopen indien mogelijk en zo min mogelijk bij Amazon danwel Ali als het prijsverschil overbrugbaar is.quote:Op zondag 18 november 2018 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
amazon.de: veel goedkoper en accepteert ideal nu ook
Denk dat er al genoeg concurrentie is, Amazon kan gewoon 5 jaar op inkoopprijs verkopen in Nederland en zo alle concurrentie eruit wringen. Moeten we helemaal niet willen, zou helemaal niet goed zijn voor de Nederlandse ondernemerquote:Op zondag 18 november 2018 13:44 schreef Cynix ® het volgende:
Ja,laat amazon.nl maar komen. tijd dat ook de internetshops wat serieuze concurrentie krijgen.
Nederlandse ondernemers moeten dan wel wakker worden/blijven!quote:Op zondag 18 november 2018 13:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat er al genoeg concurrentie is, Amazon kan gewoon 5 jaar op inkoopprijs verkopen in Nederland en zo alle concurrentie eruit wringen. Moeten we helemaal niet willen, zou helemaal niet goed zijn voor de Nederlandse ondernemer
Ik heb toch echt een paar keer met forse korting hetzelfde product/merk/type bij amazon.de gekocht. En met forse korting bedoel ik dat het in Nederland 230 moest zijn en daar 99. Koop dan maar fijn Nederlands als je wilt. Niet goedkoper zie je al snel en dan koop je het bij een Nederlands bedrijf. Ik kijk tegenwoordig eerst op Amazon of het daar is. Het meeste is overigens gewoon leverbaar in de hele EU (EU wet sinds 2018).quote:Op zondag 18 november 2018 13:46 schreef Blik het volgende:
Veel goedkoper valt ook wel mee, is regelmatig onderzocht door de media. Daarbij slechtere levertijd en lang niet alles wordt geleverd naar Nederland. Daarnaast zou ik altijd Nederlands kopen indien mogelijk en zo min mogelijk bij Amazon danwel Ali als het prijsverschil overbrugbaar is.
Nog even los van de dramatische site van amazon, wat een rotzooi.
Bij bol heb ik ook echt nooit gezeik. Altijd meteen een oplossing als er wat mis is.quote:Op zondag 18 november 2018 11:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!
Lijken me eerder groeipijnen, groei is enorm. Maar echt winst wordt er weinig gemaakt, dus van verwaarlozing zou ik niet willen spreken.quote:Op zondag 18 november 2018 13:49 schreef Cynix ® het volgende:
Overigens zijn de online-shops ook niet een zaligmakende oplossing voor alles. De laatste maanden heb ik met alle grote namen (o.a. bol.com, coolblue, fonq.nl) wel enige ellende gehad. Lange levertijden, verkeerde en/of defect product, te laat bezorgd, verkeerde rekeningnummer, lange wachttijden bij de callcenters, etc.).
Ze hebben het jarenlang veel te gemakkelijk gehad en ze zijn de consument aan het verwaarlozen.
Laat Amazon de boel maar eens opstoken!
Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geenquote:Op zondag 18 november 2018 13:50 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nederlandse ondernemers moeten dan wel wakker worden/blijven!
En met bol.com hebben we toch hopelijk geen medelijden of zo?
Ik ontken ook niet dat er wel eens prijsverschillen zijn, sterker nog, ik zeg expliciet dat als het prijsverschil overbrugbaar is je gewoon Nederlands moet bestellen (en anders dan bij amazon)quote:Op zondag 18 november 2018 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb toch echt een paar keer met forse korting hetzelfde product/merk/type bij amazon.de gekocht. En met forse korting bedoel ik dat het in Nederland 230 moest zijn en daar 99. Koop dan maar fijn Nederlands als je wilt. Niet goedkoper zie je al snel en dan koop je het bij een Nederlands bedrijf. Ik kijk tegenwoordig eerst op Amazon of het daar is. Het meeste is overigens gewoon leverbaar in de hele EU (EU wet sinds 2018).
Dramatische site: kloptWat een ellende is dat
Maar daar heb ik dan wel weer 130 euro korting voor over.
Mwoa, Ahold des te meer. Maak je geen zorgen.quote:Op zondag 18 november 2018 14:49 schreef Blik het volgende:
Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geen
quote:Ahold Delhaize heeft de winst en omzet in het afgelopen kwartaal zien groeien. Dat kwam naar voren uit een woensdag gepubliceerd tussentijds handelsbericht van het supermarktconcern.
De omzet van de onderneming steeg ten opzichte van een jaar eerder bij constante wisselkoersen met 2,5 procent tot 14,9 miljard euro. De winst dikte met ruim een kwart aan tot 407 miljoen euro.
Amazon nog veel meer...quote:Op zondag 18 november 2018 15:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mwoa, Ahold des te meer. Maak je geen zorgen.
[..]
Tientallen miljarden per kwartaal, ja? In non-VS markten in elk geval niet (operating margin van -5.1%) en als je de winst als percentage van de omzet ziet, dan opereert Amazon ook op een behoorlijk dun koord. Het is nieuws als Amazon een kwartaal >2 miljard aan winst haalt, dat is misschien 4-5 x Ahold Delhaize.quote:Op zondag 18 november 2018 14:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geen
Coolblue, hooguit enkele miljoenen
Amazon, tientallen miljarden per kwartaal. Dus als er 1 bedrijf is waar we geen medelijden mee moeten hebben is het amazon. Terwijl de medewerkers van amazon wel aan alle kanten klagen over werkomstandigheden en werkdruk.
Het gros van die winst van Amazon komt tegenwoordig bovendien uit cloud computing en niet uit retail.quote:Op zondag 18 november 2018 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tientallen miljarden per kwartaal, ja? In non-VS markten in elk geval niet (operating margin van -5.1%) en als je de winst als percentage van de omzet ziet, dan opereert Amazon ook op een behoorlijk dun koord. Het is nieuws als Amazon een kwartaal >2 miljard aan winst haalt, dat is misschien 4-5 x Ahold Delhaize.
AWS (alles web services) is sinds Q2 '17 inderdaad winstgevender dan retail.quote:Op zondag 18 november 2018 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gros van die winst van Amazon komt tegenwoordig bovendien uit cloud computing en niet uit retail.
De tientallen miljarden was lichtelijk overdreven bleek later, dat klopt.quote:Op zondag 18 november 2018 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tientallen miljarden per kwartaal, ja? In non-VS markten in elk geval niet (operating margin van -5.1%) en als je de winst als percentage van de omzet ziet, dan opereert Amazon ook op een behoorlijk dun koord. Het is nieuws als Amazon een kwartaal >2 miljard aan winst haalt, dat is misschien 4-5 x Ahold Delhaize.
verstandig. mijn tandarts gevestigd in het centrum van den haag moest ook verkassen omdat de eigenaar het pand zou verbouwen tot appartementen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Rotterdam zijn ze al een tijd bezig om winkelpanden om te bouwen naar woonruimtes. Van dat eerste zijn er teveel, terwijl er steeds meer vraag is naar woonruimtes.
https://www.ad.nl/rotterd(...)t-woningen~aa80f7c4/
Hier rondom Den Haag wordt hetzelfde gedaan met een aantal kantoorgebouwen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Rotterdam zijn ze al een tijd bezig om winkelpanden om te bouwen naar woonruimtes. Van dat eerste zijn er teveel, terwijl er steeds meer vraag is naar woonruimtes.
https://www.ad.nl/rotterd(...)t-woningen~aa80f7c4/
Dat is zelfs makkelijker dan het ombouwen van winkelpanden.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier rondom Den Haag wordt hetzelfde gedaan met een aantal kantoorgebouwen.
Gaat prima, ze voeren een beleidswijziging door die banen kost. Lijkt me geen heel vreemde zaak..?quote:Op woensdag 21 november 2018 20:53 schreef Djeez het volgende:
Het gaat dus ook al niet zo best met IKEA:
https://www.ad.nl/economi(...)-nederland~add99246/
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 21 november 2018 20:53 schreef Djeez het volgende:
Het gaat dus ook al niet zo best met IKEA:
https://www.ad.nl/economi(...)-nederland~add99246/
klinkt gewoon als een verlegging van accenten binnen de organisatie. Je organisatie aanpassen aan de nieuwe wensen van de klant. Lijkt me uitstekend.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:53 schreef Djeez het volgende:
Het gaat dus ook al niet zo best met IKEA:
https://www.ad.nl/economi(...)-nederland~add99246/
Ze zetten het nog wel in elkaar toch voor die bezorgprijs?quote:Op woensdag 21 november 2018 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, IKEA wordt ook wakker en komt er achter dat je in 2018 geen ¤ 40,-- bezorgkosten meer kunt vragen om een tafeltje naar de klant te brengen op een moment dat het hen als wínkel uit komt.
Nee en wij wonen op een tweede verdieping, maar de spullen omhoog brengen deden ze ook niet voor dat geldquote:Op woensdag 21 november 2018 23:08 schreef Blik het volgende:
Ze zetten het nog wel in elkaar toch voor die bezorgprijs?
dat was vroeger zo ja. 3 jaar terug bezorgde ze gewoon 3 hoog zonder lift. Dat deden ze daarvoor nooitquote:Op donderdag 22 november 2018 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee en wij wonen op een tweede verdieping, maar de spullen omhoog brengen deden ze ook niet voor dat geld
Dat is wel echt een service waar je u tegen zegtquote:Op donderdag 22 november 2018 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee en wij wonen op een tweede verdieping, maar de spullen omhoog brengen deden ze ook niet voor dat geld
https://nos.nl/artikel/22(...)n-sluit-winkels.htmlquote:Kledingketen Esprit verkoopt steeds minder kleding en neemt daarom nieuwe bezuinigingsmaatregelen. Veertig procent van het kantoorpersoneel moet op termijn vertrekken en een aantal winkels wordt gesloten.
De kledingketen heeft tientallen winkels in Nederland en meer dan 760 wereldwijd. Wat de precieze gevolgen zijn voor Nederlandse winkels en personeel is nog onduidelijk.
Al jarenlang daalt de omzet bij het concern. In 2011 werd er nog voor 3,9 miljard euro aan kleding verkocht. In het laatste jaar werd er nog slechts voor 1,7 miljard euro verkocht. Het afgelopen jaar was er een omzetdaling van 11 procent.
De hoofdkantoren staan in Duitsland en Hong Kong. In Duitsland verdwijnen mogelijk zo'n vijfhonderd banen.
Vertrekregeling
Het bedrijf heeft verschillende keren geprobeerd het tij te keren. Zo konden medewerkers in 2016 kiezen of ze mee wilden doen aan een vrijwillige vertrekregeling. Sinds 2011 heeft het bedrijf een derde van zijn locaties in Nederland gesloten, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Locatus.
Volgens de topman van Esprit is het merk "het contact met de kwijtgeraakt" en moet het bedrijf zichzelf opnieuw uitvinden. Er wordt niet alleen bezuinigd. Er staan ook nieuwe winkelopeningen op de planning, vooral in China. In 2019 wil het bedrijf met een nieuw concept komen voor z'n winkels.
Mijn donderdag geplaatste bestelling die niks te maken heeft met BF is ook nog steeds onderweg.quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:36 schreef Eightyone het volgende:
Imagoprobleem? Het staat bekend als saai & degelijk.
Maar dat soort kleding heb je óók nodig.
--------------
Wat een gedoe trouwens, dat Black Friday. Ook een gisteren geplaatste Bol-bestelling (helaas had ik net ná BF een nieuwe kruimeldief nodig) kan door dit fenomeen niet tijdig geleverd worden.
Oh, mijn donderdag geplaatste bestelling die niets te maken had met BF arriveerde op vrijdagavond laat. Tot mijn verrassing, want stond tot een uur of 4 's middags nog op 'sorteren' in track & trace.quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:58 schreef jajablahblah het volgende:
Mijn donderdag geplaatste bestelling die niks te maken heeft met BF is ook nog steeds onderweg.
Denk dat dat aan het item ligt.quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:58 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Mijn donderdag geplaatste bestelling die niks te maken heeft met BF is ook nog steeds onderweg.
Of aan DHL.quote:Op dinsdag 27 november 2018 13:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Denk dat dat aan het item ligt.
Ik moet zeggen dat ik er sterk over denk om dat niet meer te doen. Je kan helemaal niks aanpassen aan de bezorging en ze leveren (zakelijk) niet op zaterdag.quote:Op dinsdag 27 november 2018 15:44 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oooh zegt dat dan gelijk... ik bestel überhaupt niets als ze leveren via DHL.
. Neequote:Op dinsdag 27 november 2018 12:17 schreef borisz het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)n-sluit-winkels.html
Ik vind het ook een fijn merk voor kleding die ik ook op werk kan dragen voor een betaalbare prijs.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
. Nee![]()
Daar heb ik de laatste twee jaar toch wel echt een paar leuke /fijne items gescoord. Maar lange broeken verkopen ze al niet meer
(lengtemaat 34)
Waarom niet?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:12 schreef KingRadler het volgende:
Amazon met Bol vergelijken moet je niet doen...
Het zijn beide webshops. Waarom zou je ze niet vergelijken?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:12 schreef KingRadler het volgende:
Amazon met Bol vergelijken moet je niet doen...
Weet niet waar je woont maar ik heb lengtemaat 34-36 (breedtemaat 26) en ik slaag regelmatig bij The Stone outlet in Den Haag winkelcentrum Leyweg.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
. Nee![]()
Daar heb ik de laatste twee jaar toch wel echt een paar leuke /fijne items gescoord. Maar lange broeken verkopen ze al niet meer
(lengtemaat 34)
The Stone zit hier volgens mij ook. Only lukt ook af en toe. En de laatste paar keer ben ik geslaagd in de opruiming van Jeans centre en Open32, dus ik kom er wel. Maar toch bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont maar ik heb lengtemaat 34-36 (breedtemaat 26) en ik slaag regelmatig bij The Stone outlet in Den Haag winkelcentrum Leyweg.
De broeken van Only zitten trouwens ook helemaal prima
Prijzen variëren van ¤5 tot ¤22,50. Zelf heb ik daar nooit meer dan ¤17,50 uitgegeven voor een broek van Esprit en Only
Amazon kan het permiteren om flink onder de kost prijs te zitten en dat kan Bol niet.quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het zijn beide webshops. Waarom zou je ze niet vergelijken?
Dit.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Amazon kan het permiteren om flink onder de kost prijs te zitten en dat kan Bol niet.
Je zat net ook naar Editie NL te kijken?quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:23 schreef KingRadler het volgende:
Heb mijn Sinterklaas kadoos in de winkel gekocht het is een zooitje online. Was bang dat niet alles op tijd Zou aan Komen.
Wat is er mis mee voor mij als consument?quote:Op woensdag 28 november 2018 18:36 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dit.
Kwalijke zaak trouwens. Gaat echt nergens meer over.
Betere klantenservice? I call bullshitquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat is er mis mee voor mij als consument?
Amazon is goedkoper en heeft een betere klantenservice.
Grootste vervoerder, dus ook meeste klachtenquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:45 schreef djkoelkast het volgende:
Gewoon optijd bestellen. Dat PostNL het niet aankan is trouwens wel typisch, andere vervoerders hebben het beter voor elkaar.
Nog niet gezien...quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je zat net ook naar Editie NL te kijken?
Helemaal niks is er mis voor jou als consument.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat is er mis mee voor mij als consument?
Amazon is goedkoper en heeft een betere klantenservice.
Dat is niet mijn ervaring. Ik vond het bij DHL erger dan bij PostNL.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:45 schreef djkoelkast het volgende:
Gewoon optijd bestellen. Dat PostNL het niet aankan is trouwens wel typisch, andere vervoerders hebben het beter voor elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |