ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Foto volgt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een wissel tussen spoor 7 en 8 zou een boel kunnen schelen: dan kan een vertraagde IC via spoor 203 rijden terwijl de sprinter gewoon via 202 gaat. En bij een vertraagde binnenkomende sprinter kan de IC er ook eerder uit. Scheelt zo 2 minuten schat ik.
In Hengelo hebben ze een aantal jaar geleden ook nog een extra wissel aangelegd om zo gelijktijdig van 3a (via 4b) naar Enschede en van 3b naar Oldenzaal te kunnen vertrekken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 1 oktober 2018 12:27 schreef dennistd het volgende: In Hengelo hebben ze een aantal jaar geleden ook nog een extra wissel aangelegd om zo gelijktijdig van 3a (via 4b) naar Enschede en van 3b naar Oldenzaal te kunnen vertrekken.
Zo, dat zijn beste werkzaamheden de komende jaren in Duitsland:
twitter:
zugreiseblog twitterde op maandag 01-10-2018 om 08:40:20Streckensanierungen der #Bahn mit Totalsperrungen in den nächsten fünf Jahren: Hannover–Göttingen (11. Juni bis 14. Dezember 2019), Mannheim–Stuttgart (10. April bis 31. Oktober 2020), Göttingen–Kassel (23. April bis 15. Juli 2021), Fulda–Würzburg (2022) und Kassel–Fulda (2023). reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Extra wissel is ook helemaal niet handig. Het grootste probleem is de drukte, Reizigers proberen op de tussenstations massaal bij 1 deur naar binnen te gaan. spreiding over het perron zou fijn zijn. Ook de Internationale sneltrein uit Berlijn is vaak een probleem. Zit vaak net op een 15 tal minuten vertraging, waardoor hij een stationement heeft in Hengelo, tijdens de "knoop"van Hengelo. Je hebt dan als 7900 en 31200, vaak dan gelijk al een +5 aan vertraging. Met de 7900 serie is dat lastig eruit te rijden. Ook in Wierden moet vaak weer gewacht worden op de vertraagde internationale sneltrein. Mooiste oplossing is een HSL van Amsterdam naar de duitse grens, waar zowel een ICE naar Keulen gebruik van kan maken, als ook de trein naar Berlijn.
Volgens mij is dat grotendeels een non-issue. Misschien een heel klein beetje in Raalte, maar in Heino is het al niet druk genoeg om hierdoor vertraging op te lopen en de rest van de stations zitten niet echt met bovengenoemd probleem.
Baanvaksnelheid door Heino en mogelijk zo'n eerder genoemd overloopwissel zet veel meer zoden aan de dijk denk ik omdat je direct de scherpe randjes eraf hebt en je haalt er nog zo 2 minuten per enkele reis af voor de IC. Wat zou betekenen dat ik in plaats van een kwartier een heel half uur later van huis kan trouwens. Heuhhhhhhhhhhhh riep iemand deadlock Mastwijk?
Op maandag 1 oktober 2018 07:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ligt het aan mij of lijkt het aantal storingen met gevolgen voor de treindienst af te nemen in het algemeen? Ik zie veel minder vaak een grote rooie NEE als ik naar rijdendetreinen.nl ga.
Voor wat het waard is, via Rijdendetreinen
2017: gemiddeld 11 storingen per dag 2018: gemiddeld 14 storingen per dag (tot nu toe, storingenseizoen moet nog beginnen)
Een paar jaar geleden legden we liever het treinverkeer stil als we geen betrouwbare dienstregeling konden rijden door een storing. De trend nu is doorrijden, desnoods met vertraging. Dus misschien heeft het daarmee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat laatste is vaak wel fijn: het biedt je de kans om nog snel een andere route te kiezen ipv je vast te rijden. Bij een gemelde storing Amersfoort-Apeldoorn kies ik ervoor om in Utrecht via Arnhem te gaan. Kost wel aardig wat tijd, maar als je je vastrijdt in Amersfoort kost het nog veel meer tijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
zugreiseblog twitterde op maandag 01-10-2018 om 08:40:20Streckensanierungen der #Bahn mit Totalsperrungen in den nächsten fünf Jahren: Hannover–Göttingen (11. Juni bis 14. Dezember 2019), Mannheim–Stuttgart (10. April bis 31. Oktober 2020), Göttingen–Kassel (23. April bis 15. Juli 2021), Fulda–Würzburg (2022) und Kassel–Fulda (2023). reageerretweet
Het spoor is er blijkbaar al net zo treurig aan toe als de snelwegen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 1 oktober 2018 23:27 schreef James1988 het volgende: En volgens mij worden storingen tegenwoordig veel sneller gemeld, ook als ze binnen een paar minuten weer zijn verholpen.
Storingen worden alleen gepubliceerd als ze invloed hebben op de dienstregeling. Wat dat betreft zou het dus geen verschil mogen maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 1 oktober 2018 23:40 schreef James1988 het volgende: Ik vind het ook zeker een goede ontwikkeling. Het vertekent de statistieken echter wel.
Gewijzigd storingenbeleid is sinds januari 2017, daarom noem ik ook geen statistieken van daarvoor. Deze kan je prima met elkaar vergelijken omdat ze volgens dezelfde systematiek zijn opgezet.
Jeej overwegstoringen het is weer oktober Zal wel voor elke overweg tussen Culemborg en Den Bosch zijn. Benieuwd of we in Den Bosch dan wegens te hoog opgelopen vertraging opgeheven worden Maar wie weet valt het wel mee
Vijf overwegen iets langer dicht wegens glad spoor Gepubliceerd op 02-10-2018 om 12:27
In verband met de kans op gladde sporen in de herfst heeft ProRail deze week de dichtligtijden van vijf overwegen aangepast. Als er een trein aankomt, zullen de bomen op deze overwegen iets eerder dichtgaan dan gebruikelijk. Dit geldt van 1 oktober tot 9 december. Het gaat de om de overwegen bij de stations Baarn, Den Dolder, Dalfsen, Wierden en Haren.
Als het spoor glad is, kunnen treinen minder goed remmen. Om te voorkomen dat treinen doorglijden en op een open overweg terechtkomen, past ProRail in de herfst de instellingen bij vijf overwegen aan. Zodra de trein het station komt binnenrijden, sluit de overweg achter het station sneller dan anders. Dit voorkomt gevaarlijke situaties op overwegen. Automobilisten, fietsers en voetgangers moeten hierdoor iets langer moeten wachten bij de overwegen.
Bij station Baarn gaat het om de overweg op de Van Heutszlaan, in Den Dolder op de Dolderseweg en in Wierden om de spoorwegovergang aan de Hexelseweg. In Dalfsen en Haren gaat het om de oversteekplaatsen bij de stations.
Herfstmaatregelen Het verlengen van de dichtligtijden van spoorwegovergangen is een van de herfstmaatregelen die ProRail per 1 oktober heeft genomen. De spoorbeheerder rijdt ook met twaalf treinen die zijn voorzien van een installatie die gel op de rails aanbrengt. De combinatie van regen- en bladval zorgt voor gladde smurrie op het spoor, waardoor treinen geen goede grip hebben. Sandite bestaat uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel en maakt de sporen minder glad. Vorig jaar smeerde ProRail in totaal 104651 liter gel op het spoor.
Ook heeft ProRail de vertrek- en aankomsttijden op vijftien trajecten aangepast. Het gaat maar om een minuut verschil, maar dat geeft treinen extra tijd om rustig op te trekken.
Bij Veenendaal c is het helemaal mooi met glad spoor daar sta je normaal 5 minuten stil totdat de trein uit Rhenen binnen is.
Als glad spoor maatregelen van kracht zijn sta je vlak voor het station 5 minuten stil omdat ze Veenendaal c niet veilig door kunnen zetten omdat enkelspoor tot Rhenen
Op dinsdag 2 oktober 2018 13:58 schreef dennistd het volgende: Wierden snap ik echt niet: die overweg ligt een heel eind voorbij het perron. Zou eerder Borne dan verwachten...
In Borne was de overweg gesloten en de seinen op hoog groen, bij binnenkomst van de stopper. Was door de motregen, soms best wel glad.
De zoektocht naar locomotief "Der Rhein" die sinds 1852 op de bodem van de gelijknamige rivier zou liggen blijkt te zijn gestaakt. Het bergingsbedrijf dat de machine op ging vissen heeft op de aangewezen locatie niets kunnen vinden...
Leek me al bijzonder ook dat ie nog niet weggeroest was. Wel dus.
Het is echt verbazingwekkend hoe snel overblijfselen van beschaving opgeruimd worden door de natuurlijke processen op deze planeet. Voordat die meuk de kans heeft om te fossiliseren is het in 99,99999% van de gevallen al verdwenen. Maar ja, ik ondersteun je dus van harte!
Ik zie weleens filmpjes op youtube van hoe de wereld er over 10, 50, 100, 1000 of een miljoen jaar uitziet als de mens NU zou ophouden met bestaan. Wel interessant
Tevens: SNG's gespot op zowel EIndhoven als Zutphen vandaag. Stoer ding
Op dinsdag 2 oktober 2018 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie weleens filmpjes op youtube van hoe de wereld er over 10, 50, 100, 1000 of een miljoen jaar uitziet als de mens NU zou ophouden met bestaan. Wel interessant
Maak een account op Plex, voeg m'n oude hotmailadres van MSN toe als vriend en je kan ze allemaal zien. Life After People, Year Million, om een paar docu's te noemen.
quote:
Tevens: SNG's gespot op zowel EIndhoven als Zutphen vandaag. Stoer ding
Nee die filmpjes van je moeder staan gewoon op m'n pay channel op pornhub hoor. Loopt goed, bijna niemand gelooft in eerste instantie dat er zoveel tegelijkertijd gebruik van kunnen maken.
Op dinsdag 2 oktober 2018 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie weleens filmpjes op youtube van hoe de wereld er over 10, 50, 100, 1000 of een miljoen jaar uitziet als de mens NU zou ophouden met bestaan. Wel interessant
Tevens: SNG's gespot op zowel EIndhoven als Zutphen vandaag. Stoer ding
Nee die filmpjes van je moeder staan gewoon op m'n pay channel op pornhub hoor. Loopt goed, bijna niemand gelooft in eerste instantie dat er zoveel tegelijkertijd gebruik van kunnen maken.
Se_Railway twitterde op woensdag 19-09-2018 om 12:00:39SERVICE UPDATE: the 10:49 Bromley South - Victoria was late departing Bromley south due to the driver becoming locked in the on board toilet. This train 5 minutes late. Sorry for the delay caused. reageerretweet
Se_Railway twitterde op woensdag 19-09-2018 om 12:00:39SERVICE UPDATE: the 10:49 Bromley South - Victoria was late departing Bromley south due to the driver becoming locked in the on board toilet. This train 5 minutes late. Sorry for the delay caused. reageerretweet
De lichte delen op de kleurstelling zien er erg snel vies uit, en Eurostar lijkt hun treinen wat minder vaak te wassen dan DB hun ICE's.
De kop was gewoon zwart in combinatie met roestbruin. Zag serieus niet uit. Eurostar logo aan de zijkant van een rijtuig leek ook aan de bovenzijde van de bak half weggeroest te zijn.
Nee, denk dat ik voorlopig dat geval wel laat voor wat het is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat die treinen vies worden is niet zo gek, ze rijden lange stukken aan 300 km/u rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat dat niet goed wordt schoongemaakt is wel jammer.
Thalys heeft hetzelfde, maar daar valt het minder op door hun kleurstelling.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn auto gewassen. Toen reed ik tijdens een regenbui een stukje over de snelweg, en naderhand was hij weer ontzettend smerig. Bij een trein die 300 rijdt zal dat niet anders zijn
Ziet er prachtig uit, maar wat zal de bedoeling zijn van die gele vlakken? In de daluren plaats voor tassen en fietsen, in de spits oncomfortabele zit/hangplaatsen?
Het is natuurlijk een publiek geheim dat NS bezig is met het eerste voorbereiden van een aanbesteding voor nieuwe dubbeldekkers voor de vervanging van de DDZ (en later VIRM) over een aantal jaar. Het zou mij niets verbazen als we deze designelementen daarin terug gaan vinden.
Eerst overigens uiteraard nog de modernisering van VIRM2/3, daar komt begreep ik ook al een ander interieur in. Wellicht dat elementen ook al daarin komen?
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 04-10-2018 18:16:19 ]
Op donderdag 4 oktober 2018 18:01 schreef MTL het volgende: Eerst overigens uiteraard nog de modernisering van VIRM2/3, daar komt begreep ik ook al een ander interieur in. Wellicht dat elementen ook al daarin komen?
Oh was met toch niet helemaal tevreden over het DDZ-uiterlijk? Die stoelen vind ik zelf namelijk niet geweldig zitten, dus fijn als er inderdaad iets anders voor in de plaats komt.
Het is natuurlijk een publiek geheim dat NS bezig is met het eerste voorbereiden van een aanbesteding voor nieuwe dubbeldekkers voor de vervanging van de DDZ (en later VIRM) over een aantal jaar. Het zou mij niets verbazen als we deze designelementen daarin terug gaan vinden.
Zolang is DDZ toch niet op de baan? Persoonlijk vind ik het fijner als VIRM. Met VIRMm nog geen ervaring overigens.
Duurt nog wel een jaar of 10-12 (dan zijn die treinen een jaar of 35-40), maar dat betekent dat je nu dus al moet beginnen met inventariseren en met een jaar of 5 moet beginnen met het opzetten van de aanbesteding, zodat er op tijd voldoende nieuw materieel is. Dat soort projecten hebben een hele lange doorlooptijd.
Valt me op dat de rode en blauwe designelementen ontbreken. Ik dacht dat dat nu de norm werd.
Verder ziet het er behoorlijk deftig uit. Maar de gele vlakken van die dubbeldekker laten me dan weer vrezen voor een 3+2 opstelling. Bij Veolia waren de eerste artist impressions van de 3+2 opstelling vast ook prachtig. Maar ik krijg alweer rugpijn als ik aan mijn studentijd-treinreizen terug denk. Toen mocht ik vaker dan me lief was in de spits het hele traject op en af. Dus ik weet het zo nog niet.
Het lijkt een beetje een combinatie. Ene kant uiterst luxe 1+1. Maar dan wel genoeg zitvlak voor 3+2. Ofzo.
-edit- En bagagerekken zijn in de toekomst overrated?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat komt best dichtbij, mooi tijdstip ook, the fuck.
ik lees erg nog niks over verder, dus misschien was het niet raak. Nu gaan we als stoptrein weer terug dus even andere plannen maken Edit: geen liquidatie maar arrestatie https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1826432/
[ Bericht 13% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-10-2018 13:06:54 ]
Politie schiet man in been bij station Breukelen De politie heeft vanmiddag in Breukelen een persoon aangehouden na een korte klopjacht. Tijdens de aanhouding schoot de politie de verdachte in zijn been.
Femke van Rooijen 05-10-18, 12:21 Laatste update: 13:14
Bij het station is veel politie op de been en agenten dragen kogelwerende vesten. Ook zouden er agenten in burger rondlopen. In eerste instantie was er ook een traumahelikopter onderweg, maar deze is weer afgemeld.
De man is op het station in Breukelen aangehouden. Zijn tas ligt nog op het station. De inhoud van de tas is al onderzocht. De tunnel bij het station is weer vrijgegeven, maar het station is nog afgesloten. Wanneer het treinverkeer weer op gang komt, is nog onduidelijk.
Relationele sfeer Rond 11.00 uur kreeg de politie een melding van een vrouw die door een man werd bedreigd bij haar woning. Mogelijk gaat het om een conflict in de relationele sfeer.
Aan het begin van de middag werd er een Burgenetmelding verstuurd waarin opgeroepen werd om uit te kijken naar een 37-jarige blanke man in een grijze jas en een spijkerbroek met kort opgeschoren donkerblond haar. bron ad.nl
Op de website van Eurostar is een derde rechtstreekse trein van Londen naar Amsterdam verschenen, die gaat rijden per 1 april 2019 (geen grap). De ochtendtrein van London naar Amsterdam gaat bovendien een uur vroeger rijden, waardoor je rond lunchtijd in Amsterdam bent.
Business Premier is niet gegarandeerd kindvrij zie ik nu. Er zijn echter geen kinderkortingen in BP, terwijl je dat in de andere klassen wel krijgt.
Ik ken weinig gezinnen die meer dan tweehonderd pond per kind willen uitgeven, dus die zullen niet snel in BP gaan zitten. De mensen die dat wel zonder blikken of blozen betalen stappen eerder in een privéjet.
Alvast een kleine waarschuwing voor de mensen die vandaag (zondag) met de ICD moeten reizen: de dienstregeling is extreem. Of extreem te krap of juist veel te ruim.
Ik heb morgen twee ritten tussen Rotterdam en Schiphol in mijn dienst zitten die 21 minuten zouden moeten duren. Dat is fysiek onmogelijk. De minimale rijtijd (en dan moet alles meezitten, inclusief de juiste vertrek- en aankomstsporen) is rond de 23 minuten. Dus als je een korte overstap hebt op Schiphol of Amsterdam, die kan je helaas vergeten. De andere kant op (Schiphol - Rotterdam) heb ik er dan weer ritten bij zitten van ruim 30 minuten. Dat is dan weer extreem ruim, en daar heb je dus weer best kans dat je net een officieel onmogelijke aansluiting prima kan halen.
Altijd weer een verrassing dus, met al die werkzaamheden
Op zondag 7 oktober 2018 00:36 schreef MTL het volgende: Alvast een kleine waarschuwing voor de mensen die vandaag (zondag) met de ICD moeten reizen: de dienstregeling is extreem. Of extreem te krap of juist veel te ruim.
Ik heb morgen twee ritten tussen Rotterdam en Schiphol in mijn dienst zitten die 21 minuten zouden moeten duren. Dat is fysiek onmogelijk. De minimale rijtijd (en dan moet alles meezitten, inclusief de juiste vertrek- en aankomstsporen) is rond de 23 minuten. Dus als je een korte overstap hebt op Schiphol of Amsterdam, die kan je helaas vergeten. De andere kant op (Schiphol - Rotterdam) heb ik er dan weer ritten bij zitten van ruim 30 minuten. Dat is dan weer extreem ruim, en daar heb je dus weer best kans dat je net een officieel onmogelijke aansluiting prima kan halen.
Altijd weer een verrassing dus, met al die werkzaamheden
Gokje: er zijn werkzaamheden in Rotterdam waardoor een bepaalde gelijktijdigheid niet mogelijk is, en daardoor vertrekt de ICd 4 minuten later dan gebruikelijk.
VIA <1154>KRALUPY NV*USTI NL*SCHOENA(GR)<1080>B.SCH*(MAGDEBRG/STEND)* HANNOVER*HAGEN*WUPPERTAL*(DUESSELD*MOENCHNGLDB/KOELN*HORREM)* AACHENSUEDGR*ICE*****
VČASNÁ JÍZDENKA EVROPA/FIRST MINUTE EUROPE Povinný vlak/Zugbindung EC 178 odj./ab.11.11.
Kan ik hieruit opmaken dat ik enkel zugbindung heb op de EC178, en dus elke trein kan nemen (inclusief ICE) tussen Berlijn en Aachen, zowel via Dusseldorf als Keulen? En zowel op 11e als de 12e (gezien beide data genoemd staan op mijn ticket)
die Gültigkeit der Fahrkarte beträgt 2 Tage, wobei die Fahrt am 1. Tag der Gültigkeit aufgenommen werden muss; für die Fahrt muss die Bedingung der obligatorischen Nutzung des grenzüberschreitenden Zuges zwischen der Tschechischen Republik und dem Nachbarland eingehalten werden, welcher auf der Fahrkarte aufgedruckt ist. Der obligatorische Zug muss über die gesamte Fahrtstrecke im Rahmen des abgeschlossenen Beförderungsvertrages genutzt werden.
Je moet dus wel op de 11e die EC 178 nemen op je gereserveerde deel, maar verder mag je met elke trein op de genoemde routes reizen daarna de 11e en de 12e. Je kunt er dus nog rustig een dagje Berlijn bij aan plakken bijvoorbeeld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag de hele dag in een SNG gekeken. Alle technische apparatuur bekeken, verschillende scenario's nagespeeld en paar keer de trein op- en afgebouwd. Leuk ding wel! Maar van voren blijft ie er toch wel vreemd uit zien...
Op maandag 8 oktober 2018 19:23 schreef toblorone het volgende: Vandaag de hele dag in een SNG gekeken. Alle technische apparatuur bekeken, verschillende scenario's nagespeeld en paar keer de trein op- en afgebouwd. Leuk ding wel! Maar van voren blijft ie er toch wel vreemd uit zien...
Mooie trein om te zien. Misschien zeg ik nu iets heel raars De SNG lijkt ook wel een beetje op een GTW in Zwolle stonden ze laatst naast elkaar. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken maar die heb ik helaas niet. De cabine heeft bijna dezelfde rondingen. Alleen de crashbuffers zijn wel mooier weggewerkt van de SNG
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Was te verwachten met een miljoenmiljard nepstenen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 8 oktober 2018 23:51 schreef James1988 het volgende: Aan de stadskant zijn er ook al eens stenen naar beneden gekomen, ze hebben toen nooit kunnen ontdekken waarom dat gebeurde.
Al die stenen zijn volgens mij versiering. Uiteindelijk is het een opgeleukte betonnen kolos (schroot met een dun laagje chroom zoals een Neerlands artiest het ooit wist te verwoorden). Misschien te goedkoop uitgevoerd?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Cement dat net niet goed is aangesmeerd ofzo, het zou zomaar kunnen. Er zitten 2,3 miljoen bakstenen/steenstrips in het gebouw verwerkt, het zou me niet verbazen als het zoiets is.
Op maandag 8 oktober 2018 19:23 schreef toblorone het volgende: Vandaag de hele dag in een SNG gekeken. Alle technische apparatuur bekeken, verschillende scenario's nagespeeld en paar keer de trein op- en afgebouwd. Leuk ding wel! Maar van voren blijft ie er toch wel vreemd uit zien...
Bestemmingen in Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Polen, Tsjechië, en Zwitserland De verkoop start op 16 oktober. De nachttrein van Duitsland naar Oostenrijk is al wel telefonisch te boeken 030-2300023
Op dinsdag 9 oktober 2018 19:37 schreef Dr_Flash het volgende: Toch blijft het natuurlijk totale onzin dat daar zo'n gezeik mee is iedere keer. Bij vliegverkeer is dat toch nooit zo?
Nee volgens mij kan ik tot eind 2019 gewoon boeken.
Ja en nee... bij de spoorwegen kun je er vanuit gaan dat de trein waarvoor je een kaartje boekt ook daadwerkelijk zal rijden.
Bij luchtvaartmaatschappijen kun je een jaar vooruit boeken, maar het schema kan nog veranderen. Je krijgt dan een mailtje of sms'je dat je vlucht van tijd is gewijzigd. Of dat hij helemaal niet zal vliegen.
Ja er verandert nooit echt veel. 2006-2007 veranderde er voor het eerst sinds 1970 echt flink wat. En sindsdien? ETMET, Hanzelijn en een blindedarm naar Veendam. Sjonge.
Het hangt echt van de vervoerder af, de ene is wat traditioneler dan de andere. Eurostartickets kun je nu al tot en met begin april boeken.
Dat staat in contrast tot de 'advance'-tickets (goedkopere tickets) op dat gekke eiland, die zijn nooit meer dan 12 weken van tevoren te boeken. En als Network Rail z'n zaakjes niet tijdig op orde heeft wordt die termijn ingekort.
Ja er verandert nooit echt veel. 2006-2007 veranderde er voor het eerst sinds 1970 echt flink wat. En sindsdien? ETMET, Hanzelijn en een blindedarm naar Veendam. Sjonge.
Op dinsdag 9 oktober 2018 23:10 schreef James1988 het volgende: Het hangt echt van de vervoerder af, de ene is wat traditioneler dan de andere. Eurostartickets kun je nu al tot en met begin april boeken.
Dat staat in contrast tot de 'advance'-tickets (goedkopere tickets) op dat gekke eiland, die zijn nooit meer dan 12 weken van tevoren te boeken. En als Network Rail z'n zaakjes niet tijdig op orde heeft wordt die termijn ingekort.
Waarom niet gewoon alles tot en met minimaal 31-12-2019 eigenlijk? Serieus, waarom?
Waarom niet gewoon alles tot en met minimaal 31-12-2019 eigenlijk? Serieus, waarom?
In het geval van Eurostar is het zo dat ze eigenlijk geen vervoersconcessie hebben, maar volledig voor eigen rekening en risico rijden. Naargelang de vraag laten ze meer of minder treinen rijden, waarbij ze ook rekening houden met de actualiteit.
Na de aanslagen in Brussel was er lange tijd minder vraag naar treinen van/naar België (zeker de toeristische treinen), en werd het mes gezet in het aantal Eurostars van en naar de Belgische hoofdstad.
Dat het VK naar verwachting eind maart de EU verlaat zal ongetwijfeld een rol gaan spelen in de Eurostardienstregeling voor komende zomer.
ja ja, voor een trein heb je rails nodig en dan is er iemand die daarover gaat en krijg je allemaal gezeik met concessies, en voor een vliegtuig heb je alleen maar lucht nodig en dat is er al dus daar gaat niemand over is dat een aardige samenvatting?
ProRail gaat volgende week zelf beginnen met het blokkeren van gevaarlijke onbewaakte spoorwegovergangen met betonblokken. Dat zegt topman Pier Eringa van de spoorbeheerder in De Telegraaf. Hij wil inspraakprocedures niet langer afwachten.
Eringa zegt in de krant dat hij daarmee vooruitloopt op "bureaucratie en slappe knieën". Hij begrijpt niet dat omwonenden van gevaarlijke overwegen zich blijven verzetten tegen sluiting.
Bijzonder. Om welke overwegen gaat het eigenlijk? Zeker als het openbare weg betreft zullen ze dat recht toch niet hebben lijkt me. Het is hier geen banenenrepubliek waar je "Gevaarlijk!" kunt roepen en zomaar met betonblokken kunt gaan gooien.
Op woensdag 10 oktober 2018 10:21 schreef Dr_Flash het volgende: Bijzonder. Om welke overwegen gaat het eigenlijk? Zeker als het openbare weg betreft zullen ze dat recht toch niet hebben lijkt me. Het is hier geen banenenrepubliek waar je "Gevaarlijk!" kunt roepen en zomaar met betonblokken kunt gaan gooien.
Dacht ik hoor.
Waarom niet? Rijkswaterstaat kan ook met rode kruisen "gooien" als ze de weg gevaarlijk vinden.
Ik vermoed dat ProRail zich beroept op het recht om overgangen met onmiddelijke ingang te sluiten in geval van gevaarlijke situaties.
Maar dat bestaat niet plotsklaps bij een overweg die er al jaren ligt. Bovendien: toename in het treinverkeer hebben zij zelf in de hand. Zij geven immers de treinpaden uit. Als daarnaast ook het wegverkeer in intensiteit is toegenomen kunnen ze de overgang upgraden tot een ahob. Hoewel dat bij een boerenerf verwacht ik minder mee speelt.
Om een openbare weg of een voor-het-verkeer-openstaande-weg af te sluiten zal er dan ook door de wegbeheerder of gemeente een verkeersbesluit moeten worden genomen. Daarnaast wentel je mogelijk veiligheidsrisico's af op de omgeving: als een boer met zijn tractor nu kilometers moet omrijden via een provinciale weg werkt dat mogelijk weer andere gevaarlijke situaties in de hand.
Bijzondere en kortzichtige zet als je het mij vraagt.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
Die in Lunteren is deze. Nog geen 100m verderop een beveiligde overweg en de bewoners aan de andere kant kunnen er daar gewoon uit met de auto. Ze zullen de betonblok-overwegen dan ook wel goed uitkiezen.
Staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat is niet onder de indruk van het voornemen van ProRail-directeur Eringa om op eigen houtje onbewaakte spoorwegovergangen te gaan sluiten.
"Het is inmiddels traditie dat de heer Eringa in de aanloop naar een Kamerdebat over spoor met allemaal plannetjes in de media verschijnt", laat ze weten. Morgen is er een overleg over het spoor in het parlement.
Was het al zo dat soms de stoptrein Winterswijk - Zutphen doorrijdt naar Apeldoorn? Dit komt uit de verandering in de Gelderse dienstregeling, hier
quote:
Om de Randstad een half uur eerder te kunnen bereiken zal op werkdagen voor 06:00 uur een extra vroege trein gaan rijden van Winterswijk naar Zutphen en vandaar naar Apeldoorn. Daar wordt goed aangesloten op de (spits)Intercity naar Amsterdam. Vertrek 5:56 uit Winterswijk, zonder overstap door naar Apeldoorn aankomst 6:55 uur.
Op woensdag 10 oktober 2018 12:13 schreef boriq het volgende: Was het al zo dat soms de stoptrein Winterswijk - Zutphen doorrijdt naar Apeldoorn? Dit komt uit de verandering in de Gelderse dienstregeling, hier
[..]
Volgens mij was dat eerst een leeg mat rit. Van Winterswijk naar Zutphen leeg en vanaf daar reizigerstrein naar Apeldoorn
(Geen idee of dat dagelijks is maar heb het geregeld gezien)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Wat is de StaVaZa over het najaarsrondje? Was dat dit weekeinde? Wie gaan er mee? Ik, maar als de animo plotsklaps geslonken is kan ik ook nog andere activiteiten ondernemen
Op woensdag 10 oktober 2018 17:32 schreef Bitlord het volgende: Wat is de StaVaZa over het najaarsrondje? Was dat dit weekeinde? Wie gaan er mee? Ik, maar als de animo plotsklaps geslonken is kan ik ook nog andere activiteiten ondernemen
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer?
Hoezo willen ze een uurlijkse verbinding Eindhoven-Oberhausen? Is het niet handiger om dat om het uur te doen en eerst de Pimpel en ICE ietwat te versterken?
Heel vervelend, maar ik ga afzeggen voor dit Herfstrondje. Blijft heel erg leuk maar ik moet mijn beschikbare vrije tijd voor andere dingen besteden (werk;verhuizing; relatie). Hoop.graag volgende keer wel van de partij te zijn. Heb je kosten gemaaot dan hoor ik dat graag via pm.
Op donderdag 11 oktober 2018 19:21 schreef Bitlord het volgende: Heel vervelend, maar ik ga afzeggen voor dit Herfstrondje. Blijft heel erg leuk maar ik moet mijn beschikbare vrije tijd voor andere dingen besteden (werk;verhuizing; relatie). Hoop.graag volgende keer wel van de partij te zijn. Heb je kosten gemaaot dan hoor ik dat graag via pm.
Hmm, erg jammer Nou ja, gaan we wel met z'n drieën.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
WomeninRail twitterde op donderdag 11-10-2018 om 19:01:49Prize for the most exposed (and chilly!!) loo I've ever seen goes to this one - suspended 150ft above water level on the forth Rail Bridge. An unusual spot on a site visit. I'm just thankful it's no longer in use................. reageerretweet
Hmm, vanaf Venlo gaat de bestaande trein na Hamm doorrijden naar Munster en er komt een dienst bij naar Keulen en Koblenz. Vanf Venlo kan je dus uiteindelijk 3x per uur de grens over
Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef GlennQuagmire het volgende: Hmm, vanaf Venlo gaat de bestaande trein na Hamm doorrijden naar Munster en er komt een dienst bij naar Keulen en Koblenz. Vanf Venlo kan je dus uiteindelijk 3x per uur de grens over
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch?
Weet iemand wat het verschil is tussen het NS-flex weekend abonnement, en het reizen op saldo weekend abonnement? NS flex is 2 euro goedkoper en is maandelijks opzegbaar. Waarom biedt NS dan ook een ander abonnement aan?
Bij Flex moet je 18+ zijn en krijg je een kredietcheck, bij de ander niet. Ook kan je bij de Flex variant geen regionale abonnementen combineren. Heb je dus een lokaal busabbo, dan werkt die niet.
Op zaterdag 13 oktober 2018 17:06 schreef MTL het volgende: Bij Flex moet je 18+ zijn en krijg je een kredietcheck, bij de ander niet. Ook kan je bij de Flex variant geen regionale abonnementen combineren. Heb je dus een lokaal busabbo, dan werkt die niet.
Dankje! de eerste twee zijn voor mij geen probleem. Weet je of je het wel kunt combineren met een Studenten-weekend ov?
Volgens mij niet. Het Flex abbo heeft de hoogste prioriteit, dus het studenten ov-abbo zal dus helemaal niet aangesproken worden. Je kan het beste als je per se Flex wilt, een nieuwe OV kaart selecteren bij het bestelproces.
Flex gaat niet samen met studenten OV. En let op, er zijn 2 varianten weekend vrij bij flex. 1 met korting buiten de spits op werkdagen en 1 zonder. Heten beiden na flex weekend vrij.
Groetjes uit Breda, waar de Playmobilexpositie "Happy Station" een groot evenement houdt: Happy Station XXL. Er is nu nog veel meer Playmobil te vinden dan anders.
Er wordt Playmobil in de stationshal verkocht, zowel in hele dozen als reserveonderdelen.
In leegstaande winkelpanden zijn nog eens een hoop Playmobildiorama's gebouwd.
Heel veel Playmobilbouwers hebben de kans aangegrepen om hun kunsten te laten zien tijdens dit evenement.
Waardoor de gigantische leegstaande ruimtes eindelijk eens gebruikt worden.
Er is vermaak voor de kinderen...
En ook aan de innerlijke mens is gedacht.
De Playmobilverkoop van "Happy Station XXL" is nog vandaag en morgen, de exposities zijn er nog de hele komende week.
Op zaterdag 13 oktober 2018 18:09 schreef James1988 het volgende: Er is ook een schofterig duur hotdogkraampje, waar ze ¤ 3,50 vragen voor een wit puntje met een worst
Best schappelijk, in Wildlands durven ze ¤5 te vragen voor een diepvriespuntje met margarine en schouderham.
Ik zou zeggen, druk er een eurootje bij op, doe een vers kaiserbroodje met boter en beleg die met goede ham
Op zaterdag 13 oktober 2018 18:09 schreef James1988 het volgende: Er is ook een schofterig duur hotdogkraampje, waar ze ¤ 3,50 vragen voor een wit puntje met een worst
Blijf maar weg uit IJsland jij waar een hotdog van 6¤ het betaalbaarste is wat je op het gebied van fast food kunt vinden
Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef James1988 het volgende: Dat de Nordics duur zijn is mij bekend. In Noorwegen heb ik ooit iets van 15 euro neergeteld voor een grote kebab en een grote cola.
Kopenhagen valt best mee. Het is wel duurder maar valt op veel vlakken ook best mee.
Voor de liefhebbers van Wales: vandaag is de laatste dag van Arriva Trains Wales.
De Wales & Borders-franchise werd in 2003 door Labour op een 'no growth'-basis voor 15 jaar gegund aan Arriva. No growth betekende dat men er niet vanuit ging dat er noemenswaardige groei zou plaatsvinden gedurende de franchise, er werden dus ook amper investeringen gedaan. Nieuw materieel kwam er niet, en de Pacers ("bussen op treinwielen") uit de jaren 80 rijden anno 2018 nog altijd in Wales.
Inmiddels kan geconcludeerd worden dat dat niet terecht was: het aantal reizigers is bijna verdubbeld, Arriva heeft voor £33 miljoen in de franchise geïnvesteerd (gepland was £ 400.000) en daarnaast is er nog eens £100 miljoen aan investeringen van buitenaf geweest.
De afgelopen weken heeft Arriva afscheid genomen van hun reizigers, onder andere door chocolaatjes met daarop "Diolch" (Welsh voor 'bedankt') uit te delen.
Morgen wordt het stokje overgenomen door KeolisAmey, die in opdracht van Transport for Wales de treindienst gaat runnen in Wales en op een aantal routes naar Engeland. En in tegenstelling tot de franchise uit 2003 is er nu veel meer ambitie: de gehele vloot gaat worden vervangen, frequenties gaat omhoog, er komen nieuwe stations en reistijden worden verkort.
Maar goed dat we gisteren op Köln Hbf waren en niet vandaag: hele station is afgesloten vanwege een gijzeling bij een apotheek (tegenover de McDonald's): https://www1.wdr.de/nachr(...)drohungslage100.html
twitter:
juhuls twitterde op maandag 15-10-2018 om 13:55:16Bevestigd is dat er een gijzeling is een apotheek. Een verslaggever van Ntv heeft ooggetuigen gesproken die zeggen dat de gijzelnemer voorafgaand aan de gijzeling een meisje in brand zou hebben willen steken in de McDonalds. Pas op: nog niet bevestigd! reageerretweet
[ Bericht 60% gewijzigd door dennistd op 15-10-2018 14:31:58 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
juhuls twitterde op maandag 15-10-2018 om 13:55:16Bevestigd is dat er een gijzeling is een apotheek. Een verslaggever van Ntv heeft ooggetuigen gesproken die zeggen dat de gijzelnemer voorafgaand aan de gijzeling een meisje in brand zou hebben willen steken in de McDonalds. Pas op: nog niet bevestigd! reageerretweet
Zijn kinderen van een van onze scholen bij betrokken. Gelukkig iedereen ongedeerd en terug onderweg naar Almelo (tenminste ik geloof dat ze uit Almelo komen).
in het weekend van 20/21 oktober en 27/28 oktober zijn er werkzaamheden tussen Alkmaar en Zaandam. op 26 oktober komt er nog een Muller Tours Tanzzug trein aan in Alkmaar en deze zal dan via Hoorn weer vertrekken, neem ik aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Lokführer heeft wat foto's geplaatst van de schade aan de infrastructuur van de SFS Frankfurt - Keulen na de brand van een paar dagen geleden. Er gaan geruchten dat het wel tot de dienstregelingswissel kan duren voordat er weer treinen kunnen rijden.
Ik word daar altijd zo doodziek van he vervang gewoon honderd meter spoor, heck misschien wel een kilometer, of desnoods 2. Is met uiterlijk een week klaar. Maar nee hoor het moet weer eeeeeeeuwen duren Waarom toch?
Op maandag 15 oktober 2018 20:06 schreef James1988 het volgende: Lokführer heeft wat foto's geplaatst van de schade aan de infrastructuur van de SFS Frankfurt - Keulen na de brand van een paar dagen geleden. Er gaan geruchten dat het wel tot de dienstregelingswissel kan duren voordat er weer treinen kunnen rijden.
Het is rheda-spoor. In beton ingegoten dwarsliggers. Het uitharden van normaal beton kost minimaal drie weken. Snel uithardend beton zou van onvoldoende kwaliteit kunnen zijn. Voordat nieuw beton aangebracht wordt moet het oude beton eerst weggebroken worden. Dan zit je zo aan vier tot zes weken hersteltijd.
Op maandag 15 oktober 2018 20:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ik word daar altijd zo doodziek van he vervang gewoon honderd meter spoor, heck misschien wel een kilometer, of desnoods 2. Is met uiterlijk een week klaar. Maar nee hoor het moet weer eeeeeeeuwen duren Waarom toch?
Als er sprake was van ballast zou ik je gelijk geven, maar hier ligt een betonnen baan. Beton moet uitharden.
En dan is het nog maar hopen dat er geen milieuvervuiling is, in een transformator van een ICE3 zit 1600 liter olie, als dat weggelekt is mag je er ook nog een bodemsanering tegenaan gooien.
Als er sprake was van ballast zou ik je gelijk geven, maar hier ligt een betonnen baan. Beton moet uitharden.
En dan is het nog maar hopen dat er geen milieuvervuiling is, in een transformator van een ICE3 zit 1600 liter olie, als dat weggelekt is mag je er ook nog een bodemsanering tegenaan gooien.
[..]
ProRail, tussen Keulen en Frankfurt?
Hypothetisch bedoeld natuurlijk als dit in Nederland gebeurde. De Duitsers zijn een ramp met onderhoud.
Op maandag 15 oktober 2018 20:54 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom heet het zo eigenlijk? Is het een afkorting of heeft het met de plaats Rheda, bekend van station Rheda-Wiedenbrück, te maken?
Grundlage für das System RHEDA 2000® bildet eine Fahrbahnkonstruktion, die erstmals 1972 auf der Strecke Bielefeld-Hamm im Bahnhof Rheda eingesetzt wurde
Op maandag 15 oktober 2018 20:54 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom heet het zo eigenlijk? Is het een afkorting of heeft het met de plaats Rheda, bekend van station Rheda-Wiedenbrück, te maken?
Op maandag 15 oktober 2018 20:26 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is rheda-spoor. In beton ingegoten dwarsliggers. Het uitharden van normaal beton kost minimaal drie weken. Snel uithardend beton zou van onvoldoende kwaliteit kunnen zijn. Voordat nieuw beton aangebracht wordt moet het oude beton eerst weggebroken worden. Dan zit je zo aan vier tot zes weken hersteltijd.
Onder de huidige omstandigheden heb je met zeker 7 a 10 dagen al de gewenste sterkte..
En dan moeten de juiste mensen ook nog maar te vinden zijn. LZB aanleggen doen ze in Duitsland niet elke dag, dus die mensen zijn vast dungezaaid en hebben al volle agenda's.
En dan moeten de juiste mensen ook nog maar te vinden zijn. LZB aanleggen doen ze in Duitsland niet elke dag, dus die mensen zijn vast dungezaaid en hebben al volle agenda's.
Aha! Ik dacht "die laat gewoon even weten wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat!" herpaderpa. Mohammed Jihad.
Trouwens die FLIRTs van Blauwnet zijn eindbaas. Behalve dat de deur al kan worden geactiveerd tijdens het aanrijden bij een halte, is de stroomvoorziening van de stopcontacten dusdanig goed dat mijn laptop met 280 watt lader er normaal op oplaadt! Meestal schakelen ze af.
Op dinsdag 16 oktober 2018 18:21 schreef Peterselieman het volgende: Het lijkt erop dat er serieus werk gemaakt zal gaan worden om in het noorden van het land van de dieseltrein af te komen
Trouwens die FLIRTs van Blauwnet zijn eindbaas. Behalve dat de deur al kan worden geactiveerd tijdens het aanrijden bij een halte, is de stroomvoorziening van de stopcontacten dusdanig goed dat mijn laptop met 280 watt lader er normaal op oplaadt! Meestal schakelen ze af.
Per rijtuig zijn de stopcontacten verdeeld in 3 groepen van elk 10 Ampere. Dus je kunt afhankelijk van het aantal gebruikers er best wel wat op kwijt.
Ergens een station met een lange keertijd en een parkeerplaats vlakbij? Kijken of je een elektrische auto kunt opladen met een trein .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 16 oktober 2018 07:06 schreef Fixers het volgende: Zeg, is het spoor rondom Gouda onlangs vervloekt ofzo? Het lijkt alsof daar de laatste tijd haast dagelijks verstoringen zijn. Valt me echt op
Geen idee maar het wordt wel behoorlijk irritant.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Minder geluid (m.n. laagfrequent geluid bij stationair draaiende motoren), minder emissies van diesel uitlaatgassen en geen noodzaak meer voor tankplaatsen. Scheelt ook weer voor de bodem.
Eigenlijk best veel voordelen, mits de infra aan te leggen is en eea in de dienstregeling is in te passen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 16 oktober 2018 18:21 schreef Peterselieman het volgende: Het lijkt erop dat er serieus werk gemaakt zal gaan worden om in het noorden van het land van de dieseltrein af te komen
Er zijn dit jaar al twee gigantische doorbraken geweest. De eerste is in batterijen: https://arstechnica.com/s(...)-hundreds-of-cycles/ Vijf keer de hoeveelheid energie bij dezelfde hoeveelheid cycli van laden en ontladen.
De tweede heeft misschien nog wel veel meer impact maar het kan iets langer duren voordat er praktische brede implementatie is omdat waterstof inherent supergevaarlijk is: https://www.media.uzh.ch/(...)-photosynthesis.html
Op dinsdag 16 oktober 2018 22:57 schreef Goverman het volgende: Minder geluid (m.n. laagfrequent geluid bij stationair draaiende motoren), minder emissies van diesel uitlaatgassen en geen noodzaak meer voor tankplaatsen..
Staat wel tegenover dat er meer emissie is van de kolencentrale in Eemshaven, een berg chemisch afval als die accu's einde levensduur zijn.
En dan is er elders in de wereld nog vervuiling voor de fabricage van de accu's.
Staat wel tegenover dat er meer emissie is van de kolencentrale in Eemshaven, een berg chemisch afval als die accu's einde levensduur zijn.
En dan is er elders in de wereld nog vervuiling voor de fabricage van de accu's.
Die kolencentrale is binnen vijf jaar dicht. Accu's kun je hergebruiken. En laten we wel wezen, de fabricage van diesel elders in de wereld verdient ook geen schoonheidsprijs... Alle creatieve gedachten neersabelen brengt je nergens.
Dit is een mooie innovatie die wellicht goed werkt: met wat kleine aanpassingen op bestaande infra met bewezen technologie. Dus is een test traject een goed idee!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.