Ik vermoed dat ProRail zich beroept op het recht om overgangen met onmiddelijke ingang te sluiten in geval van gevaarlijke situaties.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
Waarom niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Om welke overwegen gaat het eigenlijk? Zeker als het openbare weg betreft zullen ze dat recht toch niet hebben lijkt me. Het is hier geen banenenrepubliek waar je "Gevaarlijk!" kunt roepen en zomaar met betonblokken kunt gaan gooien.
Dacht ik hoor.
Maar dat bestaat niet plotsklaps bij een overweg die er al jaren ligt. Bovendien: toename in het treinverkeer hebben zij zelf in de hand. Zij geven immers de treinpaden uit. Als daarnaast ook het wegverkeer in intensiteit is toegenomen kunnen ze de overgang upgraden tot een ahob. Hoewel dat bij een boerenerf verwacht ik minder mee speelt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ProRail zich beroept op het recht om overgangen met onmiddelijke ingang te sluiten in geval van gevaarlijke situaties.
Dat is een tijdelijke maatregel. Heel wat anders dan permanent een betonblok op de weg zetten. Hoewel die ook wel onder rode kruizen mogen staan.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom niet?
Rijkswaterstaat kan ook met rode kruisen "gooien" als ze de weg gevaarlijk vinden.
Die in Lunteren is deze. Nog geen 100m verderop een beveiligde overweg en de bewoners aan de andere kant kunnen er daar gewoon uit met de auto. Ze zullen de betonblok-overwegen dan ook wel goed uitkiezen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
via nosquote:Staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat is niet onder de indruk van het voornemen van ProRail-directeur Eringa om op eigen houtje onbewaakte spoorwegovergangen te gaan sluiten.
"Het is inmiddels traditie dat de heer Eringa in de aanloop naar een Kamerdebat over spoor met allemaal plannetjes in de media verschijnt", laat ze weten. Morgen is er een overleg over het spoor in het parlement.
quote:Om de Randstad een half uur eerder te kunnen bereiken zal op werkdagen voor 06:00 uur een extra vroege trein gaan rijden van Winterswijk naar Zutphen en vandaar naar Apeldoorn. Daar wordt goed aangesloten op de (spits)Intercity naar Amsterdam. Vertrek 5:56 uit Winterswijk, zonder overstap door naar Apeldoorn aankomst 6:55 uur.
Volgens mij was dat eerst een leeg mat rit. Van Winterswijk naar Zutphen leeg en vanaf daar reizigerstrein naar Apeldoornquote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:13 schreef boriq het volgende:
Was het al zo dat soms de stoptrein Winterswijk - Zutphen doorrijdt naar Apeldoorn?
Dit komt uit de verandering in de Gelderse dienstregeling, hier
[..]
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:32 schreef Bitlord het volgende:
Wat is de StaVaZa over het najaarsrondje? Was dat dit weekeinde? Wie gaan er mee? Ik, maar als de animo plotsklaps geslonken is kan ik ook nog andere activiteiten ondernemen
James Rodriguez dacht ikquote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer?
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar dat is gewoon een lange ICE die er ietwat smerig uitziet, niet als roestbak.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:12 schreef Eix het volgende:
De foto bij dit artikel geeft wel aan wat ik bedoel:
https://www.ovmagazine.nl(...)l-links-liggen-1940/
Managementsamenvatting?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:30 schreef dennistd het volgende:
Heel wat informatie over Deutschlandtakt, een compleet herontwerp van de dienstregeling zoals deze in 2030 moet zijn: https://www.bmvi.de/Share(...)deutschlandtakt.html
Met name alle pdf's met kaarten/dienstregeling zijn het bestuderen waard.
Fernferkehr, Niedersachen en NRW natuurlijk, de rest grenst niet aan NL.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:21 schreef derLudolf het volgende:
In welk bestandje lezen jullie over verbindingen met Nederland?
Ah oké, ik zat al te zoeken naar een stukje over internationale verbindingenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Fernferkehr, Niedersachen en NRW natuurlijk, de rest grenst niet aan NL.
Hmm, erg jammerquote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Heel vervelend, maar ik ga afzeggen voor dit Herfstrondje. Blijft heel erg leuk maar ik moet mijn beschikbare vrije tijd voor andere dingen besteden (werk;verhuizing; relatie). Hoop.graag volgende keer wel van de partij te zijn. Heb je kosten gemaaot dan hoor ik dat graag via pm.
twitter:WomeninRail twitterde op donderdag 11-10-2018 om 19:01:49 Prize for the most exposed (and chilly!!) loo I've ever seen goes to this one - suspended 150ft above water level on the forth Rail Bridge. An unusual spot on a site visit. I'm just thankful it's no longer in use................. reageer retweet
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
Hmm, vanaf Venlo gaat de bestaande trein na Hamm doorrijden naar Munster en er komt een dienst bij naar Keulen en Koblenz. Vanf Venlo kan je dus uiteindelijk 3x per uur de grens over
Ja, inclusief de IC.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch?
Het was dan ook een volkomen imbeciel voorstel.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
Nou, financieel even niet nu hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |