abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 12:23:10 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182250681


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Foto volgt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:23:42 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182250690
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een wissel tussen spoor 7 en 8 zou een boel kunnen schelen: dan kan een vertraagde IC via spoor 203 rijden terwijl de sprinter gewoon via 202 gaat. En bij een vertraagde binnenkomende sprinter kan de IC er ook eerder uit. Scheelt zo 2 minuten schat ik.

Tekening emplacement
Haha jij wil een extra wissel

Mooi niet

gr gr ProRail
  Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 12:27:28 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182250741
In Hengelo hebben ze een aantal jaar geleden ook nog een extra wissel aangelegd om zo gelijktijdig van 3a (via 4b) naar Enschede en van 3b naar Oldenzaal te kunnen vertrekken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:56:08 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182251358
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:27 schreef dennistd het volgende:
In Hengelo hebben ze een aantal jaar geleden ook nog een extra wissel aangelegd om zo gelijktijdig van 3a (via 4b) naar Enschede en van 3b naar Oldenzaal te kunnen vertrekken.
Dus dat schept een precedent, bedoel je?

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mooi niet

gr gr ProRail
:+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 12:59:02 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182251432
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:56 schreef Eix het volgende:

[..]

Dus dat schept een precedent, bedoel je?

Vind ik wel ja. Als je zelfs in Hengelo een extra verbinding aanlegt kun je het Zwolle moeilijk weigeren O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 13:08:42 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182251672
Zo, dat zijn beste werkzaamheden de komende jaren in Duitsland:
zugreiseblog twitterde op maandag 01-10-2018 om 08:40:20 Streckensanierungen der #Bahn mit Totalsperrungen in den nächsten fünf Jahren: Hannover–Göttingen (11. Juni bis 14. Dezember 2019), Mannheim–Stuttgart (10. April bis 31. Oktober 2020), Göttingen–Kassel (23. April bis 15. Juli 2021), Fulda–Würzburg (2022) und Kassel–Fulda (2023). reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:08:06 #7
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_182253764
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Haha jij wil een extra wissel

Mooi niet

gr gr ProRail
Extra wissel is ook helemaal niet handig.
Het grootste probleem is de drukte, Reizigers proberen op de tussenstations massaal bij 1 deur naar binnen te gaan. spreiding over het perron zou fijn zijn.
Ook de Internationale sneltrein uit Berlijn is vaak een probleem. Zit vaak net op een 15 tal minuten vertraging, waardoor hij een stationement heeft in Hengelo, tijdens de "knoop"van Hengelo.
Je hebt dan als 7900 en 31200, vaak dan gelijk al een +5 aan vertraging. Met de 7900 serie is dat lastig eruit te rijden.
Ook in Wierden moet vaak weer gewacht worden op de vertraagde internationale sneltrein.
Mooiste oplossing is een HSL van Amsterdam naar de duitse grens, waar zowel een ICE naar Keulen gebruik van kan maken, als ook de trein naar Berlijn.
pi_182254109
Volgens mij is dat grotendeels een non-issue. Misschien een heel klein beetje in Raalte, maar in Heino is het al niet druk genoeg om hierdoor vertraging op te lopen en de rest van de stations zitten niet echt met bovengenoemd probleem.

Baanvaksnelheid door Heino en mogelijk zo'n eerder genoemd overloopwissel zet veel meer zoden aan de dijk denk ik omdat je direct de scherpe randjes eraf hebt en je haalt er nog zo 2 minuten per enkele reis af voor de IC. Wat zou betekenen dat ik in plaats van een kwartier een heel half uur later van huis kan trouwens. Heuhhhhhhhhhhhh riep iemand deadlock Mastwijk?
Bier.
pi_182256432
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 07:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt het aantal storingen met gevolgen voor de treindienst af te nemen in het algemeen? Ik zie veel minder vaak een grote rooie NEE als ik naar rijdendetreinen.nl ga.
Voor wat het waard is, via Rijdendetreinen

2017: gemiddeld 11 storingen per dag
2018: gemiddeld 14 storingen per dag (tot nu toe, storingenseizoen moet nog beginnen)
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:55:10 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182258532
Alleen vandaag al twee verschillende wisselstoringen rond Gouda.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:06:01 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182264137
Een paar jaar geleden legden we liever het treinverkeer stil als we geen betrouwbare dienstregeling konden rijden door een storing. De trend nu is doorrijden, desnoods met vertraging. Dus misschien heeft het daarmee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:27:00 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182264508
En volgens mij worden storingen tegenwoordig veel sneller gemeld, ook als ze binnen een paar minuten weer zijn verholpen.
  Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 23:36:09 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182264618
Dat laatste is vaak wel fijn: het biedt je de kans om nog snel een andere route te kiezen ipv je vast te rijden. Bij een gemelde storing Amersfoort-Apeldoorn kies ik ervoor om in Utrecht via Arnhem te gaan. Kost wel aardig wat tijd, maar als je je vastrijdt in Amersfoort kost het nog veel meer tijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:40:09 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182264688
Ik vind het ook zeker een goede ontwikkeling. Het vertekent de statistieken echter wel. :P
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:48:10 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182265381
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:08 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat zijn beste werkzaamheden de komende jaren in Duitsland:
zugreiseblog twitterde op maandag 01-10-2018 om 08:40:20 Streckensanierungen der #Bahn mit Totalsperrungen in den nächsten fünf Jahren: Hannover–Göttingen (11. Juni bis 14. Dezember 2019), Mannheim–Stuttgart (10. April bis 31. Oktober 2020), Göttingen–Kassel (23. April bis 15. Juli 2021), Fulda–Würzburg (2022) und Kassel–Fulda (2023). reageer retweet
Het spoor is er blijkbaar al net zo treurig aan toe als de snelwegen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:03:34 #16
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182267407
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:27 schreef James1988 het volgende:
En volgens mij worden storingen tegenwoordig veel sneller gemeld, ook als ze binnen een paar minuten weer zijn verholpen.
Storingen worden alleen gepubliceerd als ze invloed hebben op de dienstregeling. Wat dat betreft zou het dus geen verschil mogen maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_182267583
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:40 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het ook zeker een goede ontwikkeling. Het vertekent de statistieken echter wel. :P
Gewijzigd storingenbeleid is sinds januari 2017, daarom noem ik ook geen statistieken van daarvoor. Deze kan je prima met elkaar vergelijken omdat ze volgens dezelfde systematiek zijn opgezet.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:56:14 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182267708
Jeej overwegstoringen *O* het is weer oktober *O* Zal wel voor elke overweg tussen Culemborg en Den Bosch zijn. Benieuwd of we in Den Bosch dan wegens te hoog opgelopen vertraging opgeheven worden *O* Maar wie weet valt het wel mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:09:00 #19
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_182269079
Jeej herstelwerkzaamheden *O* Tussen Culemborg en Den Bosch dus, waardoor tussen Utrecht en Amsterdam ook van alles niet of met vertraging rijdt.
pi_182271275
Vijf overwegen iets langer dicht wegens glad spoor
Gepubliceerd op 02-10-2018 om 12:27

In verband met de kans op gladde sporen in de herfst heeft ProRail deze week de dichtligtijden van vijf overwegen aangepast. Als er een trein aankomt, zullen de bomen op deze overwegen iets eerder dichtgaan dan gebruikelijk. Dit geldt van 1 oktober tot 9 december. Het gaat de om de overwegen bij de stations Baarn, Den Dolder, Dalfsen, Wierden en Haren.

Als het spoor glad is, kunnen treinen minder goed remmen. Om te voorkomen dat treinen doorglijden en op een open overweg terechtkomen, past ProRail in de herfst de instellingen bij vijf overwegen aan. Zodra de trein het station komt binnenrijden, sluit de overweg achter het station sneller dan anders. Dit voorkomt gevaarlijke situaties op overwegen. Automobilisten, fietsers en voetgangers moeten hierdoor iets langer moeten wachten bij de overwegen.

Bij station Baarn gaat het om de overweg op de Van Heutszlaan, in Den Dolder op de Dolderseweg en in Wierden om de spoorwegovergang aan de Hexelseweg. In Dalfsen en Haren gaat het om de oversteekplaatsen bij de stations.

Herfstmaatregelen
Het verlengen van de dichtligtijden van spoorwegovergangen is een van de herfstmaatregelen die ProRail per 1 oktober heeft genomen. De spoorbeheerder rijdt ook met twaalf treinen die zijn voorzien van een installatie die gel op de rails aanbrengt. De combinatie van regen- en bladval zorgt voor gladde smurrie op het spoor, waardoor treinen geen goede grip hebben. Sandite bestaat uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel en maakt de sporen minder glad. Vorig jaar smeerde ProRail in totaal 104651 liter gel op het spoor.

Ook heeft ProRail de vertrek- en aankomsttijden op vijftien trajecten aangepast. Het gaat maar om een minuut verschil, maar dat geeft treinen extra tijd om rustig op te trekken.

>Dichtligtijden, kom daar maar op :)
pi_182272101
Stopdoorschakeling zetten ze gewoon op door :P
pi_182272137
Bij Veenendaal c is het helemaal mooi met glad spoor daar sta je normaal 5 minuten stil totdat de trein uit Rhenen binnen is.

Als glad spoor maatregelen van kracht zijn sta je vlak voor het station 5 minuten stil omdat ze Veenendaal c niet veilig door kunnen zetten omdat enkelspoor tot Rhenen
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:58:19 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182272720
Wierden snap ik echt niet: die overweg ligt een heel eind voorbij het perron. Zou eerder Borne dan verwachten...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_182272838
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:33 schreef Adrie072 het volgende:
In Dalfsen en Haren gaat het om de oversteekplaatsen bij de stations
Baarn en Den Dolder ook :P
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:17:00 #25
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_182275205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:58 schreef dennistd het volgende:
Wierden snap ik echt niet: die overweg ligt een heel eind voorbij het perron. Zou eerder Borne dan verwachten...
In Borne was de overweg gesloten en de seinen op hoog groen, bij binnenkomst van de stopper.
Was door de motregen, soms best wel glad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')