Ik denk.. maar dat weet ik niet zeker dat dit kan. Ze was uitzendkracht, begrijp ik. Misschien nog onder proeftijd?quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Betwijfel of dit voldoende reden is. Denk eerder op verlof tot de eventuele arbeidsovereenkomst afgelopen is.
Denk het ook niet. Er zal wel mogelijkheid zijn geweest om per direct op te zeggen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik denk.. maar dat weet ik niet zeker dat dit kan. Ze was uitzendkracht, begrijp ik. Misschien nog onder proeftijd?
Maar of het voor de rechter anders stand zou houden? Ik denk het niet eigenlijk.
waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?quote:Op vrijdag 21 september 2018 16:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat doen ze ook
Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
NWS / Haagse school ontslaat lerares na uitlatingen over Ossquote:Op zaterdag 22 september 2018 03:43 schreef Majoraan het volgende:
[..]
waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?
Ai.. niet normaal zeg, je kind zou maar zo'n juf hebben. Terecht ontslagen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 03:49 schreef T-D het volgende:
[..]
NWS / Haagse school ontslaat lerares na uitlatingen over Oss
Hier.
Gewaagd. Er hoeft nu maar 1 kind zich te bezeren en je hebt het gedaan. Even zo'n ding aan de kant laten staan tot er duidelijkheid over de oorzaak is lijkt me wel gepast eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Nattekat het volgende:
Hier rijden ze nog gewoon. Volgens een kennis rijden ze hier al 7 jaar met die dingen en is er op een lege accu na nog nooit iets mee gebeurd. Zitten twee remmen op; één op de motor en een knijprem. Volgeladen zijn die dingen niet vooruit te branden.
Handen los van het stuur = remmen op de motor.
En dan heeft je kind zo'n juf. Die op school gewoon doet waarvoor ze juf is geworden en de pabo heeft doorlopen: kinderen onderwijzen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 03:55 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ai.. niet normaal zeg, je kind zou maar zo'n juf hebben. Terecht ontslagen.
Ze zou nu ook niet ontslagen worden als ze dit soort opmerkingen op een verjaardag zou maken.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het nogal willekeurig is. Of denk je dat men 10 jaar geleden ook naar de werkgever van deze leerkracht was gestapt? "Nou meneer de directeur, je werknemer zei dit en dit gisteren op een verjaardag, wat vind je daar nou van?" En dat er dan ontslag zou volgen?
Misschien heeft ze gewoon zware botten.quote:Op zaterdag 22 september 2018 03:43 schreef Majoraan het volgende:
[..]
waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?
Staan alle auto’s ook aan de kant? Alle vliegtuigen aan de grond? Alle brommers in de garage?quote:Op zaterdag 22 september 2018 05:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gewaagd. Er hoeft nu maar 1 kind zich te bezeren en je hebt het gedaan. Even zo'n ding aan de kant laten staan tot er duidelijkheid over de oorzaak is lijkt me wel gepast eerlijk gezegd.
Dus jij gaat ook niet meer in een auto zitten? Die staat ook niet stante pede stil, er gebeuren jaarlijks miljoenen ongelukken mee.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, iig al uit deze gebeurtenis dat dat ding niet stante pede stil staat of iig behoorlijk c.q. voldoende snel, als het mis gaat ergens mee, waarmee weten we nog niet. We weten nog niet wat er precies gebeurd is uiteraard, maar voordat onderzoek hierin duidelijkheid verschaft zou ik het gebruik ervan veiligheidshalve even opschorten.
Overigens is dat geen hysterie, zo werkt dat bijv. in de industrie. Heeft ook niets te maken met het feit dat mensen een ongeluk niet kunnen hendelen of zo. Is gewoon vrij normale ingeburgerde reactie inmiddels in de veiligheidskunde, daardoor wordt alles steeds veiliger.
Als je terug gelezen had, had je het punt al begrepen. Er gebeuren vele ongelukken met motorvoertuigen, ook in combinatie met treinen. Er werd beweerd dat dat niet zo was.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En je punt is wat?
Er rijden een miljoen taxibusjes in Nederland en 3000 electrische bakfietsen. Ga dat eerst maar even in het juiste perspectief zetten.
Want het hebben van kinderen laat je op een moral high ground staan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:34 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Had hem al gerectificeerd. Maar doet niks af aan mijn punt. Ik weet nog steeds zeker dat iedereen die tegen het ontslag van die vrouw is, zelf geen kinderen heeft.
Ja dan kan je je beter inleven. Want zonder kinderen heb je geen empathie, zoiets kreeg ik gister te horen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want het hebben van kinderen laat je op een moral high ground staan?
Ach, laat die mensen lekker praten. Alsof je die uit hun hokje haalt. Helaas is het wel een populair standpunt. Wel een heel arrogant en tegelijkertijd dom standpunt. Het suggereert dat het krijgen van kinderen altijd een fundamentele persoonsverandering teweeg brengt. Wat voor persoon was je dan voordat je kinderen kreeg?quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dan kan je je beter inleven. Want zonder kinderen heb je geen empathie, zoiets kreeg ik gister te horen.
Het staat je vrij een inzamelingsactie te starten voor ook dat gezin. Of voor welk ander drama dan ook.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:07 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen wat willen doen. Dat er geld is ingezameld.
Gun het hun, daar gaat t niet om.
Maar aan de ene kant vind ik het
hypocriet.
Er gebeuren zoveel nare ongelukken waarbij ouders bv ook hun énige kind verliezen. Alsof dat minder erg is.
Dan zou je daar ook geld voor kunnen inzamelen. Hulpverleners komen dagelijks in aanraking met hele trieste gevallen. Nu krijgt t alle media aandacht en wordt er geld ingezameld?
Laatst een heel gezin verongelukt waarvan alleen een kind thuis was gebleven... Hoe erg is dat voor de nabestaanden? Kunnen we ook geld voor inzamelen.
De cruisecontrol van Marco Bakker. Zegt dat je iets? Gebruik jij nog een auto en cruise control?quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De geluiden dat de stint uit zichzelf ging rijden en niet wilde stoppen worden sterker. Ik weet niet op welke planeet jij leeft, maar op die van mij is dat 'niet veilig'.
Een dood kind is nogal duur.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef maryen65 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een inzamel actie gestart?
omg geen begrafenisverzekering?quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef maryen65 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een inzamel actie gestart?
maar blijkbaar is dat een rare vraagquote:
Bijvoorbeeld. Maar ook de kosten van nazorg voor bijvoorbeeld de andere kinderen binnen zo'n gezin, kosten die voortvloeien uit (al dan niet tijdelijk) minder of niet meer werken als ouder omdat je kind dood ging, kosten voor de zwaargewonden (die leidster zal na dit trauma wellicht ook nooit meer kunnen werken, een aangepaste woning moeten, etc). Ik denk niet dat het geld voor deze inzameling overbodig is.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:41 schreef maryen65 het volgende:
[..]
omg geen begrafenisverzekering?
Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:41 schreef maryen65 het volgende:
[..]
omg geen begrafenisverzekering?
Steuntje in de rug dat ze zich daar in ieder geval niet druk om hoeven te maken.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?
En dan nog, wat maakt het uit of ze wel of geen begrafenisverzekekering hebben, kans is 99% dat de ouders van de slachtoffers niet om de inzameling gevraagd hebben.
Dat sowieso, maar kosten gaan zoveel verder dan wat gedekt kan zijn door verzekeringen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Steuntje in de rug dat ze zich daar in ieder geval niet druk om hoeven te maken.
Meestal wel. Moet je je kind wel laten bijschrijven op je polis.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag )
Waarschijnlijk wel, als de ouders een begrafenisverzekekering hebben, maar niet iedereen heeft dat, en wie het wel heeft mag blij zijn als de basiskosten ervan vergoed kunnen worden.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag )
quote:Kanttekeningen
Gisteren kwam in elk geval het nieuws naar buiten dat twee belangrijke verkeersinstanties in het verleden kanttekeningen hebben geplaatst bij de stint. Daarop heeft Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft laten weten dat de toelatingsprocedure voor de stint tegen het licht wordt gehouden. Ze ziet echter geen reden om de elektrische bolderkar op de openbare weg nu ineens te verbieden.
In 2011 toonden de RDW en onderzoeksinstituut SWOV zich kritisch over de stint. De RDW, de overheidsdienst die over voertuigregistraties gaat, merkte op dat het vervoersmiddel te breed is. Een stint geldt als 'bijzondere bromfiets' en die mogen maximaal 75 centimeter breed zijn. De stint ligt daar met 110 centimeter flink boven. Maar dat werd niet als onoverkomelijk bezwaar gezien, aangezien bakfietsen ook 150 centimeter van de weg mogen gebruiken.
SWOV had geen technische bezwaren, maar wel bedenkingen bij het feit dat ,,ieder persoon van 16 jaar of ouder zonder enige rijopleiding’’ tien kinderen zou kunnen vervoeren. De onderzoekers pleitten voor aanvullend onderzoek naar de eisen die aan bestuurders gesteld moeten worden.
Standaardtrainingen
Dat advies werd niet gevolgd. In plaats daarvan sprak het ministerie met de fabrikant af dat die standaardtrainingen aanbiedt bij de aanschaf. ,,Ook daarna blijft de mogelijkheid om bij de producent gratis trainingen te volgen, die in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland worden ontwikkeld'', schrijft de minister aan de Tweede Kamer.
Het ministerie gaat het toelatingsproces voor stints, maar ook voor andere licht gemotoriseerde voertuigen met een maximumsnelheid van 25 km per uur, opnieuw tegen het licht houden. De politie, de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), de NS en ProRail onderzoeken het drama in Oss.
https://www.ad.nl/dossier(...)delijkheid~ac08e8ab/
Mits gemeld bij de verzekering. En niet gratis, daar moet je vanaf het egin voor betalen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag )
Uiteraard. Daar heb je gelijk in. Dit komt wel meer onder de aandacht.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Het staat je vrij een inzamelingsactie te starten voor ook dat gezin. Of voor welk ander drama dan ook.
(Wij zijn een kind verloren. Geen media-aandacht, wel geld ingezameld. Dat jij niet ziet dat er iets gebeurt, houdt dus niet in dat er ook niets gebeurt natuurlijk..)
Het zal per verzekeraar verschillen, maar bij ons zijn ze gratis meeverzekerd.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mits gemeld bij de verzekering. En niet gratis, daar moet je vanaf het egin voor betalen.
Daarnaast hebben heel veel ouders moeite met het stilstaan bij de sterfelijkheid van hun kind en is een uitvaartverzekering afsluiten iets waar ze zich niet mee bezig willen houden.
Bij Dela en NorthWest en Yarden betaal je vanaf het begin. Weliswaar een heel laag bedrag omdat er vanuit gegaan wordt dat er nog tientallen jaren betaald wordt voor.moet worden uitgekeerd.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Het zal per verzekeraar verschillen, maar bij ons zijn ze gratis meeverzekerd.
Wij zitten bij Monuta. Maar dit gaat wel erg offtopic nu.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij Dela en NorthWest en Yarden betaal je vanaf het begin. Weliswaar een heel laag bedrag omdat er vanuit gegaan wordt dat er nog tientallen jaren betaald wordt voor.moet worden uitgekeerd.
Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgenquote:Op zaterdag 22 september 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.
[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 22-09-2018 11:39:35 ]
Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.quote:Op zaterdag 22 september 2018 08:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Staan alle auto’s ook aan de kant? Alle vliegtuigen aan de grond? Alle brommers in de garage?
Wat een nonsens. Paniek om niets.
quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:25 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgenIk denk dat er vast wel een begrafenisondernemer in Oss is dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.
En dan nog, wat maakt het uit of ze wel of geen begrafenisverzekekering hebben, kans is 99% dat de ouders van de slachtoffers niet om de inzameling gevraagd hebben.
[/quote]
Aha, nog meer domme humor. Moet kunnen toch ☻"Hoka Hey!"
quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:25 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgenAls kleine zelfstandige heb je toch nog steeds opdrachtgevers nodig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.
Nee hoor, sommige kdv blijven lekker doorrijden met die dingen. Ondanks dat de oorzaak nog niet bekend is. Het kdv van mijn dochter rijd er ook gewoon mee door ...quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.
Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Als je die polis tien jaar geleden of eerder hebt afgesloten, dan heb je in een klap je tussenpersoon meer dan ¤ 1.500 rijker gemaakt.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij zitten bij Monuta. Maar dit gaat wel erg offtopic nu.
Ja, als die fout is ontdekt wel.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.
Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Klopt. Maar die komen niet bij mij terecht via dit Fok-account. En ook niet op mn Fok-account bij het zoeken op mn naam.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:30 schreef T-D het volgende:
[..]
Als kleine zelfstandige heb je toch nog steeds opdrachtgevers nodig?
Dat het een veelvoorkomende reactie is maakt het nog niet gelijk veiliger. Mijn indruk is dat men bij een probleem vooral binnen de eigen verantwoordelijkheid kijkt en juist geen integrale afweging maakt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is gewoon vrij normale ingeburgerde reactie inmiddels in de veiligheidskunde, daardoor wordt alles steeds veiliger.
De Stint moet gewoon goed gecontroleerd worden op eventuele aanwezige problemen. Daarna gewoon weer gebruiken aangezien dit in mijn ogen ook veiliger is dan auto's, busjes, e.d. Wel een verplichte rij instructie instellen ...quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat het een veelvoorkomende reactie is maakt het nog niet gelijk veiliger. Mijn indruk is dat men bij een probleem vooral binnen de eigen verantwoordelijkheid kijkt en juist geen integrale afweging maakt.
Als morgen een kind onder een taxi-busje terecht komt zal dat verwacht ik minder onrust veroorzaken dan opnieuw een incident met zo'n stint. Een auto ongeluk wordt tot op zekere hoogte geaccepteerd. Terwijl ik niet gelukkig wordt van auto's en busjes bij scholen. In mijn beleving is een auto intrinsiek onveilig in een voetganger-omgeving zoals bij een school. Dit vanwege alleen al het enorme massaverschil. Nu zo'n stint goedbedoeld laten staan kan juist ertoe leiden dat de totale verkeersveiligheid afneemt.
Is er al een productiefout ontdekt? Er heersen enkel wat onzinnige onderbuikgevoelens.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.
Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Wordt elk model auto, vliegtuig, busje, e.d. ook stilgezet en goed gecontroleerd na 1 incident?quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
De Stint moet gewoon goed gecontroleerd worden op eventuele aanwezige problemen. Daarna gewoon weer gebruiken aangezien dit in mijn ogen ook veiliger is dan auto's, busjes, e.d. Wel een verplichte rij instructie instellen ...
Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker welquote:Op zaterdag 22 september 2018 12:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wordt elk model auto, vliegtuig, busje, e.d. ook stilgezet en goed gecontroleerd na 1 incident?
Hier ook hoor, waarom niet. 1 incident op 3500 stints in 7 jaar. Bijzonder veilig track record.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige kdv blijven lekker doorrijden met die dingen. Ondanks dat de oorzaak nog niet bekend is. Het kdv van mijn dochter rijd er ook gewoon mee door ...
Kom eens met de voorbeelden, want ook het 787 voorbeeld kan ik met een tijdlijn eenvoudig onderuit schoffelen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker wel
lees #253 eerst evenquote:Op zaterdag 22 september 2018 12:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker wel
Ik vind het vreemd dat vliegtuigen neerstorten na problemen met het richtingsroer. Tenzij je meskant aan het vliegen bent, is het richtingsroer voor hoogte behoud niet echt nodig. En lijnvliegtuigen vliegen niet gauw meskant voor de lol.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Is er al een productiefout ontdekt? Er heersen enkel wat onzinnige onderbuikgevoelens.
Om bij je voorbeeld te blijven, dit gaat over de 737:
3 maart 1991 is vlucht United 585 neergestort door problemen met het richtingsroer
8 september 1994 is vlucht USAir 427 neergestort door problemen met het richtingsroer
9 juni 1996 heeft vlucht Eastwind 517 dezelfde problemen met het richtingsroer, maar land veilig
12 november 2002 geeft de FAA het bevel om alle servo motoren die dit probleem veroorzaken te vervangen
Er zit slechts 11 jaar tussen de eerste problemen en de daadwerkelijk oplossing. Er is geen enkele 737 aan de grond gehouden. Piloten kregen training om, als het probleem optreedt, op de juiste manier te handelen. Lange tijd wisten ze niet eens wat de reden was.
Dus het is nonsens om te stellen dat het zeer gebruikelijk is om de vliegtuigen aan de grond te houden, zelfs na het ontdekken van een productiefout. Het komt wel voor, zoals bij de 787, maar lang niet altijd. En ik ben ook wel benieuwd naar een voorbeeld waarbij vliegtuigen aan de grond zijn gehouden na 1 incident waarvan de oorzaak niet bekend was. In jouw voorbeeld, de 787 is pas aan de grond gehouden nadat heel duidelijk was wat de oorzaak was.
De oorzaak was een servomotor die blokkeerde bij extreme omstandigheden, als het heel koud was en er warme olie doorheen ging. In zeldzame gevallen bleef het niet bij blokkeren, maar draaide ook de werking om. Dus ja, dat is bekend en opgelost.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat vliegtuigen neerstorten na problemen met het richtingsroer. Tenzij je meskant aan het vliegen bent, is het richtingsroer voor hoogte behoud niet echt nodig. En lijnvliegtuigen vliegen niet gauw meskant voor de lol.
Het kan natuurlijk wel zijn dat een initieel (hydraulisch?) probleem bij het richtingsroer er voor zorgt dat andere functies wegvallen. Maar dan zou de oorzaak hydrauliek moeten zijn ipv "richtingsroer" denk ik?
Anyway, is de oorzaak nu al bekend, dat het dus technisch falen was?
Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kom eens met de voorbeelden, want ook het 787 voorbeeld kan ik met een tijdlijn eenvoudig onderuit schoffelen.
Noem eens 1 type vliegtuig wat na direct aan de grond werd gehouden na een crash van een dergelijk type. De ernst van crashen lijkt me duidelijk.
Dat is natuurlijk pas als het duidelijk is dat er wat mis is, het is niet zo dat na een ongeluk gelijk alle vliegtuigen van dat type aan de grond staan.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?
En zit je hier op het forum om je gelijk te halen en posts van anderen onderuit te schoffelen? Lijkt me niet de juiste insteek ...
In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk pas als het duidelijk is dat er wat mis is, het is niet zo dat na een ongeluk gelijk alle vliegtuigen van dat type aan de grond staan.
Dus de vergelijking met de Stint gaat niet op.
Als er duidelijk is dat er mis is wel ja.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...
Kom eens met voorbeelden, je kletst leuk in de ruimte. Maar voorbeelden ho maar.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?
En zit je hier op het forum om je gelijk te halen en posts van anderen onderuit te schoffelen? Lijkt me niet de juiste insteek ...
Goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...
Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als er duidelijk is dat er mis is wel ja.
Concorde?quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.
Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.quote:
De concorde.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden, je kletst leuk in de ruimte. Maar voorbeelden ho maar.
Noem mij 1 type vliegtuig of 1 model auto wat na 1 incident direct stilgezet is. Zoals nu geopperd wordt over de Stint. Als je wil vergelijken dan is dat prima, maar kom eens met concrete voorbeelden.
Bijdehandt aan het doen?quote:
lijkt me wat semantisch maar anders Boeing 787?quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.
Na dat incident is inderdaad de ARC van de Concordes ingetrokken. Totdat bleek dat een externe factor de oorzaak was, toen mochten ze weer vliegen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.
Bron:quote:De Concordes van British Airways en de resterende vijf Concordes van Air France werden direct na het ongeluk aan de grond gehouden. British Airways nam echter de beslissing, na het overwegen van de risico's, om een dag later weer commerciële vluchten uit te voeren. Op 16 augustus 2000 werden ook de BA-Concordes door de luchtvaartautoriteiten aan de grond gehouden, door het intrekken van het bewijs van luchtwaardigheid. Volgens een later gepubliceerd onderzoeksrapport was de Concorde bij de start over een metalen beugel gereden. Deze was losgekomen van een motor van een DC-10 van Continental Airlines die even daarvoor was opgestegen en lag nog op de startbaan.
Helaas.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat semantisch maar anders Boeing 787?
zijn wel meer voorbeelden te vinden
Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Na dat incident is inderdaad de ARC van de Concordes ingetrokken. Totdat bleek dat een externe factor de oorzaak was, toen mochten ze weer vliegen.
[..]
Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Concorde_(vliegtuig)
Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.
Dus sorry, nog steeds geen goed voorbeeld om het stilzetten van Stints direct na het ongeval te vergelijken.
Dat is het zeker. En gewoon verstandig rijden.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:35 schreef Fer het volgende:
Voorlopig even de rem testen voor gebruik en nogmaals even bedenken hoe je de stroom onderbreekt in geval van nood, moet toch voldoende zijn?
Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.
volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verderquote:Op zaterdag 22 september 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helaas.
Op 7 januari 2013 eerste accu probleem. Pas op 17 januari werden ze alle 50 aan de grond gehouden.
Nog een voorbeeld?
Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verder
Je hebt niet de hele discussie mee gekregenquote:Op zaterdag 22 september 2018 13:43 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.
Maar er werd hier specifiek om een voorbeeld van grounden gevraagd. Dat gaf ik.
de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling kloptquote:Op zaterdag 22 september 2018 13:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.
Ik bestrijd alleen de stellige overtuiging, die hier als feit wordt neergezet, dat het zeer gebruikelijk is om in de luchtvaart direct alles aan de grond te houden na 1 incident. Niet meer en niet minder.
Welke stelling? En welk bewijs?quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling klopt
dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incidentquote:Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welke stelling? En welk bewijs?
En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt niet de hele discussie mee gekregen
Ik vraag niet om voorbeelden voor grounden, want dat trek ik geen seconde in twijfel. Er wordt gesteld dat het in de luchtvaart zeer gebruikelijk is om direct na 1 incident te grounden. En dat is niet zo.
Die stelling spreek ik toch niet tegen??quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incident
Het loopt nu een beetje lang elkaar geloof ikquote:Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.
Verder bestaat er nog zoiets als teruglezen.
Qantas-vlucht 32quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Qantas-vlucht_32quote:De luchtvaartmaatschappijen die ook de A380 gebruikten met dezelfde Rolls-Royce-motoren hielden hun toestellen aan de grond en controleerden de motoren grondig. Ook werden er motoren vervangen.
Helemaal mee eens. Soppen op andermans immense verdriet, dat is het imho.quote:Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een in en intriest en persoonlijk drama voor de familie en direct betrokkenen. Zonder twijfel.
Maar het is een groot hysterisch media drama geworden. Een treurcircus.
De beelden van verdrietige oma's en opa's die zeggen dat het hun kleinkind had kunnen zijn en papa's en mamma's met tranen in de ogen die zeggen dat het hun kleine had kunnen zijn.
Wat moeten we daar mee?
De beelden van treur- en mediageile ramptoeristen die nu in rijen bloemen en beertjes komen leggen terwijl er elke dag mensen (in het verkeer) doodgaan, de dood vinden en/of gewond raken.
Waar dan zijn de emotioneel betrokken opa's en oma's en mama's en pappa's en vaders en moeders?
En dan de hysterie en het technische geneuzel opeens rondom die (bizarre) bakfietsen. Een mevrouw van een school (geloof ik) die op het nieuws zegt dat ze ze nu laat staan en nu weer busjes laat rijden.
Mevrouw? Hoeveel (fatale) ongelukken zijn er met busjes per jaar ten opzichte van je bakfiets?
Dit is een schoolvoorbeeld van selectieve media en massahysterie.
Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.
Jammer, onnodig en vooral smakeloos.
Enkel het model A380 met de specifieke motoren. Dus niet alle.quote:Op zaterdag 22 september 2018 14:59 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Qantas-vlucht 32
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Qantas-vlucht_32
Ik wacht op je bron.quote:Op zaterdag 22 september 2018 15:06 schreef Ener-G het volgende:
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
Zo ook in dit topic.quote:Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.
Terechte vragen imo, maar laten we eerst eens afwachten wat het onderzoek uitwijst.quote:Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.
Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?
Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?
Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?
Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?
Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
hier een deel van de antwoorden op je vragen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.
Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?
Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?
Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?
Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?
Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
quote:Op zaterdag 22 september 2018 13:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.
Nee, er is een toentertijd wel een inspectie geweest van de borgpennen, maar 747's hebben niet aan de grond gestaan tot de inspectie was uitgevoerd.quote:Op zaterdag 22 september 2018 15:06 schreef Ener-G het volgende:
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |