abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 september 2018 @ 02:24:50 #201
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182059917
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 02:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Betwijfel of dit voldoende reden is. Denk eerder op verlof tot de eventuele arbeidsovereenkomst afgelopen is.
Ik denk.. maar dat weet ik niet zeker dat dit kan. Ze was uitzendkracht, begrijp ik. Misschien nog onder proeftijd?

Maar of het voor de rechter anders stand zou houden? Ik denk het niet eigenlijk.
pi_182060033
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 02:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik denk.. maar dat weet ik niet zeker dat dit kan. Ze was uitzendkracht, begrijp ik. Misschien nog onder proeftijd?

Maar of het voor de rechter anders stand zou houden? Ik denk het niet eigenlijk.
Denk het ook niet. Er zal wel mogelijkheid zijn geweest om per direct op te zeggen.
.
pi_182060133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:10 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat doen ze ook :)

Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?
pi_182060149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 03:43 schreef Majoraan het volgende:

[..]

waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?
NWS / Haagse school ontslaat lerares na uitlatingen over Oss
Hier.
pi_182060158
quote:
Ai.. niet normaal zeg, je kind zou maar zo'n juf hebben. Terecht ontslagen.
pi_182060338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Nattekat het volgende:
Hier rijden ze nog gewoon. Volgens een kennis rijden ze hier al 7 jaar met die dingen en is er op een lege accu na nog nooit iets mee gebeurd. Zitten twee remmen op; één op de motor en een knijprem. Volgeladen zijn die dingen niet vooruit te branden.

Handen los van het stuur = remmen op de motor.
Gewaagd. Er hoeft nu maar 1 kind zich te bezeren en je hebt het gedaan. Even zo'n ding aan de kant laten staan tot er duidelijkheid over de oorzaak is lijkt me wel gepast eerlijk gezegd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 22 september 2018 @ 05:31:12 #207
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182060341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 03:55 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Ai.. niet normaal zeg, je kind zou maar zo'n juf hebben. Terecht ontslagen.
En dan heeft je kind zo'n juf. Die op school gewoon doet waarvoor ze juf is geworden en de pabo heeft doorlopen: kinderen onderwijzen.

Denk je werkelijk dat deze juf op school dr kinderen aanspreekt met 'kutkind' en een enorme hekel heeft aan kinderen? Is het een slechte juf, geeft ze slecht les? Of loop je nu maar wat te blaten op basis van je onderbuikgevoelens?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 22-09-2018 05:45:11 ]
pi_182060569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat het nogal willekeurig is. Of denk je dat men 10 jaar geleden ook naar de werkgever van deze leerkracht was gestapt? "Nou meneer de directeur, je werknemer zei dit en dit gisteren op een verjaardag, wat vind je daar nou van?" En dat er dan ontslag zou volgen?
Ze zou nu ook niet ontslagen worden als ze dit soort opmerkingen op een verjaardag zou maken.
Hello, my name is Oliver
pi_182061252
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 03:43 schreef Majoraan het volgende:

[..]

waar kan ik lezen wat die dikke kut gedaan heeft?
Misschien heeft ze gewoon zware botten.
Tap tap tap
pi_182061324
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 05:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gewaagd. Er hoeft nu maar 1 kind zich te bezeren en je hebt het gedaan. Even zo'n ding aan de kant laten staan tot er duidelijkheid over de oorzaak is lijkt me wel gepast eerlijk gezegd.
Staan alle auto’s ook aan de kant? Alle vliegtuigen aan de grond? Alle brommers in de garage?

Wat een nonsens. Paniek om niets.
pi_182061344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, iig al uit deze gebeurtenis dat dat ding niet stante pede stil staat of iig behoorlijk c.q. voldoende snel, als het mis gaat ergens mee, waarmee weten we nog niet. We weten nog niet wat er precies gebeurd is uiteraard, maar voordat onderzoek hierin duidelijkheid verschaft zou ik het gebruik ervan veiligheidshalve even opschorten.

Overigens is dat geen hysterie, zo werkt dat bijv. in de industrie. Heeft ook niets te maken met het feit dat mensen een ongeluk niet kunnen hendelen of zo. Is gewoon vrij normale ingeburgerde reactie inmiddels in de veiligheidskunde, daardoor wordt alles steeds veiliger.
Dus jij gaat ook niet meer in een auto zitten? Die staat ook niet stante pede stil, er gebeuren jaarlijks miljoenen ongelukken mee.
Alsof we bij elk ongeluk met een willekeurig voertuig alles stil moeten zetten.
pi_182061382
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En je punt is wat?

Er rijden een miljoen taxibusjes in Nederland en 3000 electrische bakfietsen. Ga dat eerst maar even in het juiste perspectief zetten.
Als je terug gelezen had, had je het punt al begrepen. Er gebeuren vele ongelukken met motorvoertuigen, ook in combinatie met treinen. Er werd beweerd dat dat niet zo was.

In perspectief zetten is heel eenvoudig, 3000 (ik dacht overigens 3500) Stints op de weg in de afgelopen 7 jaar. En dan welgeteld 1 dodelijk ongeluk. Geen enkele berekening gaat een taxibusje of auto betere statistieken geven.

Al dat domme gelul omtrent de Stint is tenenkrommend. Wacht eerst het onderzoek maar af. En ja, daar kan uit komen dat deze Stint niet goed was. Net als er wel eens een auto niet goed is. So be it. Maar in het algemeen is er niets aan de hand en moeten we vooral rationeel blijven denken.
pi_182061479
Ik begrijp wel dat mensen wat willen doen. Dat er geld is ingezameld.
Gun het hun, daar gaat t niet om.
Maar aan de ene kant vind ik het
hypocriet.
Er gebeuren zoveel nare ongelukken waarbij ouders bv ook hun énige kind verliezen. Alsof dat minder erg is.
Dan zou je daar ook geld voor kunnen inzamelen. Hulpverleners komen dagelijks in aanraking met hele trieste gevallen. Nu krijgt t alle media aandacht en wordt er geld ingezameld?
Laatst een heel gezin verongelukt waarvan alleen een kind thuis was gebleven... Hoe erg is dat voor de nabestaanden? Kunnen we ook geld voor inzamelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poison-Ivy op 22-09-2018 09:13:56 ]
The secret of getting ahead is getting started
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:19:35 #214
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_182061622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:34 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Had hem al gerectificeerd. Maar doet niks af aan mijn punt. Ik weet nog steeds zeker dat iedereen die tegen het ontslag van die vrouw is, zelf geen kinderen heeft.
Want het hebben van kinderen laat je op een moral high ground staan?
pi_182061651
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Want het hebben van kinderen laat je op een moral high ground staan?
Ja dan kan je je beter inleven. Want zonder kinderen heb je geen empathie, zoiets kreeg ik gister te horen.
Tap tap tap
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:32:54 #216
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_182061762
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dan kan je je beter inleven. Want zonder kinderen heb je geen empathie, zoiets kreeg ik gister te horen.
Ach, laat die mensen lekker praten. Alsof je die uit hun hokje haalt. Helaas is het wel een populair standpunt. Wel een heel arrogant en tegelijkertijd dom standpunt. Het suggereert dat het krijgen van kinderen altijd een fundamentele persoonsverandering teweeg brengt. Wat voor persoon was je dan voordat je kinderen kreeg?
pi_182061789
Waarom is er eigenlijk een inzamel actie gestart?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182061790
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:07 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen wat willen doen. Dat er geld is ingezameld.
Gun het hun, daar gaat t niet om.
Maar aan de ene kant vind ik het
hypocriet.
Er gebeuren zoveel nare ongelukken waarbij ouders bv ook hun énige kind verliezen. Alsof dat minder erg is.
Dan zou je daar ook geld voor kunnen inzamelen. Hulpverleners komen dagelijks in aanraking met hele trieste gevallen. Nu krijgt t alle media aandacht en wordt er geld ingezameld?
Laatst een heel gezin verongelukt waarvan alleen een kind thuis was gebleven... Hoe erg is dat voor de nabestaanden? Kunnen we ook geld voor inzamelen.
Het staat je vrij een inzamelingsactie te starten voor ook dat gezin. Of voor welk ander drama dan ook.

(Wij zijn een kind verloren. Geen media-aandacht, wel geld ingezameld. Dat jij niet ziet dat er iets gebeurt, houdt dus niet in dat er ook niets gebeurt natuurlijk..)
pi_182061815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De geluiden dat de stint uit zichzelf ging rijden en niet wilde stoppen worden sterker. Ik weet niet op welke planeet jij leeft, maar op die van mij is dat 'niet veilig'.
De cruisecontrol van Marco Bakker. Zegt dat je iets? Gebruik jij nog een auto en cruise control?

Geluiden zijn fijn, ik hecht er geen waarde aan. Wacht het onderzoek maar af. Als het niet veilig zou zijn dan zouden er 10 stints per week op hol slaan.
pi_182061840
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef maryen65 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een inzamel actie gestart?
Een dood kind is nogal duur.
pi_182061854
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Een dood kind is nogal duur.
omg geen begrafenisverzekering?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182061864
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef maryen65 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een inzamel actie gestart?
:{
Tap tap tap
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:44:12 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182061892
Krijgen we nou werkelijk gezeur van mensen die zich druk maken over het feit dat er een inzamelingsactie gestart is?
Gut, dan geef je niet, maar wat een walgelijke kinnesinne dat je verontwaardigd gaat zitten doen over een inzamelingsactie voor kinderen die overleden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182061911
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:{
maar blijkbaar is dat een rare vraag
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182061918
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:41 schreef maryen65 het volgende:

[..]

omg geen begrafenisverzekering?
Bijvoorbeeld. Maar ook de kosten van nazorg voor bijvoorbeeld de andere kinderen binnen zo'n gezin, kosten die voortvloeien uit (al dan niet tijdelijk) minder of niet meer werken als ouder omdat je kind dood ging, kosten voor de zwaargewonden (die leidster zal na dit trauma wellicht ook nooit meer kunnen werken, een aangepaste woning moeten, etc). Ik denk niet dat het geld voor deze inzameling overbodig is.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:46:43 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182061919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:41 schreef maryen65 het volgende:

[..]

omg geen begrafenisverzekering?
Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?

En dan nog, wat maakt het uit of ze wel of geen begrafenisverzekekering hebben, kans is 99% dat de ouders van de slachtoffers niet om de inzameling gevraagd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182061925
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?

En dan nog, wat maakt het uit of ze wel of geen begrafenisverzekekering hebben, kans is 99% dat de ouders van de slachtoffers niet om de inzameling gevraagd hebben.
Steuntje in de rug dat ze zich daar in ieder geval niet druk om hoeven te maken.
Tap tap tap
pi_182061930
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag :@ )
Tap tap tap
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:48:55 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182061938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Steuntje in de rug dat ze zich daar in ieder geval niet druk om hoeven te maken.
Dat sowieso, maar kosten gaan zoveel verder dan wat gedekt kan zijn door verzekeringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182061955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag :@ )
Meestal wel. Moet je je kind wel laten bijschrijven op je polis.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:50:37 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182061957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag :@ )
Waarschijnlijk wel, als de ouders een begrafenisverzekekering hebben, maar niet iedereen heeft dat, en wie het wel heeft mag blij zijn als de basiskosten ervan vergoed kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062066
quote:
Kanttekeningen
Gisteren kwam in elk geval het nieuws naar buiten dat twee belangrijke verkeersinstanties in het verleden kanttekeningen hebben geplaatst bij de stint. Daarop heeft Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft laten weten dat de toelatingsprocedure voor de stint tegen het licht wordt gehouden. Ze ziet echter geen reden om de elektrische bolderkar op de openbare weg nu ineens te verbieden.

In 2011 toonden de RDW en onderzoeksinstituut SWOV zich kritisch over de stint. De RDW, de overheidsdienst die over voertuigregistraties gaat, merkte op dat het vervoersmiddel te breed is. Een stint geldt als 'bijzondere bromfiets' en die mogen maximaal 75 centimeter breed zijn. De stint ligt daar met 110 centimeter flink boven. Maar dat werd niet als onoverkomelijk bezwaar gezien, aangezien bakfietsen ook 150 centimeter van de weg mogen gebruiken.
SWOV had geen technische bezwaren, maar wel bedenkingen bij het feit dat ,,ieder persoon van 16 jaar of ouder zonder enige rijopleiding’’ tien kinderen zou kunnen vervoeren. De onderzoekers pleitten voor aanvullend onderzoek naar de eisen die aan bestuurders gesteld moeten worden.

Standaardtrainingen
Dat advies werd niet gevolgd. In plaats daarvan sprak het ministerie met de fabrikant af dat die standaardtrainingen aanbiedt bij de aanschaf. ,,Ook daarna blijft de mogelijkheid om bij de producent gratis trainingen te volgen, die in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland worden ontwikkeld'', schrijft de minister aan de Tweede Kamer.

Het ministerie gaat het toelatingsproces voor stints, maar ook voor andere licht gemotoriseerde voertuigen met een maximumsnelheid van 25 km per uur, opnieuw tegen het licht houden. De politie, de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), de NS en ProRail onderzoeken het drama in Oss.
https://www.ad.nl/dossier(...)delijkheid~ac08e8ab/

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 22 september 2018 @ 10:03:00 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_182062074
Realiteit is dat de meesten geen begrafenisverzekering hebben. Is ook je reinste afzetterij in 99/100 gevallen.

En niemand verwacht opeens 2 kinderen te moeten begraven, dus dan is een inzameling daarvoor wel heel lief en medelevend
pi_182062086
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:48 schreef CherryLips het volgende:
(Is een kind niet meeverzekerd met de ouders? Of is dat een domme vraag :@ )
Mits gemeld bij de verzekering. En niet gratis, daar moet je vanaf het egin voor betalen.

Daarnaast hebben heel veel ouders moeite met het stilstaan bij de sterfelijkheid van hun kind en is een uitvaartverzekering afsluiten iets waar ze zich niet mee bezig willen houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062109
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Het staat je vrij een inzamelingsactie te starten voor ook dat gezin. Of voor welk ander drama dan ook.

(Wij zijn een kind verloren. Geen media-aandacht, wel geld ingezameld. Dat jij niet ziet dat er iets gebeurt, houdt dus niet in dat er ook niets gebeurt natuurlijk..)
Uiteraard. Daar heb je gelijk in. Dit komt wel meer onder de aandacht.
Sorry for your loss!
Maar ik blijf wel bij mijn mening.
The secret of getting ahead is getting started
pi_182062148
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mits gemeld bij de verzekering. En niet gratis, daar moet je vanaf het egin voor betalen.

Daarnaast hebben heel veel ouders moeite met het stilstaan bij de sterfelijkheid van hun kind en is een uitvaartverzekering afsluiten iets waar ze zich niet mee bezig willen houden.
Het zal per verzekeraar verschillen, maar bij ons zijn ze gratis meeverzekerd.
pi_182062201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Het zal per verzekeraar verschillen, maar bij ons zijn ze gratis meeverzekerd.
Bij Dela en NorthWest en Yarden betaal je vanaf het begin. Weliswaar een heel laag bedrag omdat er vanuit gegaan wordt dat er nog tientallen jaren betaald wordt voor.moet worden uitgekeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062230
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij Dela en NorthWest en Yarden betaal je vanaf het begin. Weliswaar een heel laag bedrag omdat er vanuit gegaan wordt dat er nog tientallen jaren betaald wordt voor.moet worden uitgekeerd.
Wij zitten bij Monuta. Maar dit gaat wel erg offtopic nu. :)
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:25:33 #239
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182062885
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat een begrafenisverzekekering de kosten van een begrafenis waar heel veel mensen komen (want jonge overledenen) dekt?

Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 22-09-2018 11:39:35 ]
pi_182062916
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Staan alle auto’s ook aan de kant? Alle vliegtuigen aan de grond? Alle brommers in de garage?

Wat een nonsens. Paniek om niets.
Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.

Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:29:44 #241
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182062924
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.

En dan nog, wat maakt het uit of ze wel of geen begrafenisverzekekering hebben, kans is 99% dat de ouders van de slachtoffers niet om de inzameling gevraagd hebben.
Ik denk dat er vast wel een begrafenisondernemer in Oss is die
[/quote]

Aha, nog meer domme humor. Moet kunnen toch ☻
"Hoka Hey!"
pi_182062932
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Met 4 doden is er vast wel kwantumkorting te krijgen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat er in dit geval gezien de media-aandacht, het tragische ervan en het meeleven van heel Oss er vast wel een begrafenisondernemer opstaat die deze kans wil aangrijpen en een en ander wilt doen tegen een sterk gereduceerd tarief.

Als kleine zelfstandige heb je toch nog steeds opdrachtgevers nodig?
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:32:21 #243
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182062946
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.

Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Nee hoor, sommige kdv blijven lekker doorrijden met die dingen. Ondanks dat de oorzaak nog niet bekend is. Het kdv van mijn dochter rijd er ook gewoon mee door ...
"Hoka Hey!"
pi_182062954
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij zitten bij Monuta. Maar dit gaat wel erg offtopic nu. :)
Als je die polis tien jaar geleden of eerder hebt afgesloten, dan heb je in een klap je tussenpersoon meer dan ¤ 1.500 rijker gemaakt.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:33:08 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182062956
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.

Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Ja, als die fout is ontdekt wel.

Hier gaat het om een incident waarbij niet eens zeker is dat het aan de Stint lag.

Die 787 vloot stond ook niet direct aan de grond na de eerste brand, om even in je vergelijking te blijven ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:38:22 #246
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182063016
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:30 schreef T-D het volgende:

[..]

Als kleine zelfstandige heb je toch nog steeds opdrachtgevers nodig?
Klopt. Maar die komen niet bij mij terecht via dit Fok-account. En ook niet op mn Fok-account bij het zoeken op mn naam.

Bovendien interesseert het die lui echt niet wat ik online plemp. Die willen gewoon dat gedaan hebben waarvoor ze me nodig hebben. En al zouden ze dr wel problemen mee hebben, dan gaan ze toch lekker naar een ander? Ik zal daar geen seconde wakker van liggen.
pi_182063193
Ik weet wel, mijn moeder was verzekerd, maar toen ze behoorlijk onverwacht overleed bleek een uitvaart véél duurder uit te pakken dan we ons hadden kunnen voorstellen. We ‘wilden’ een Brabantse koffietafel, vergoed werd een plakje cake. Het aantal rouwkaartjes wat je vergoed kreeg, bleek niet eens voldoende om de directe familie te voorzien. En zo ging het maar door. Voor de grafzerk (begraafplaats in het dorp bleek strikte eisen te hebben qua vorm en materiaal) heeft mijn vader een rekening moeten plunderen die voor mijn toekomstige studie bedoeld was. Het is allemaal afschuwelijk duur en je kreeg er een hoop kopzorgen bij. Dus ik juich die inzameling echt toe, ik vond dat gedoe om geld destijds heel zwaar en onrechtvaardig. :{
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:59:38 #248
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182063253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is gewoon vrij normale ingeburgerde reactie inmiddels in de veiligheidskunde, daardoor wordt alles steeds veiliger.
Dat het een veelvoorkomende reactie is maakt het nog niet gelijk veiliger. Mijn indruk is dat men bij een probleem vooral binnen de eigen verantwoordelijkheid kijkt en juist geen integrale afweging maakt.

Als morgen een kind onder een taxi-busje terecht komt zal dat verwacht ik minder onrust veroorzaken dan opnieuw een incident met zo'n stint. Een auto ongeluk wordt tot op zekere hoogte geaccepteerd. :{ Terwijl ik niet gelukkig wordt van auto's en busjes bij scholen. In mijn beleving is een auto intrinsiek onveilig in een voetganger-omgeving zoals bij een school. Dit vanwege alleen al het enorme massaverschil. Nu zo'n stint goedbedoeld laten staan kan juist ertoe leiden dat de totale verkeersveiligheid afneemt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:24:50 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182063552
http://www.omroepbrabant.(...)twoordelijkheid.aspx

De fabrikant vd Stint heeft alle klanten een brief gestuurd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:25:05 #250
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182063556
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat het een veelvoorkomende reactie is maakt het nog niet gelijk veiliger. Mijn indruk is dat men bij een probleem vooral binnen de eigen verantwoordelijkheid kijkt en juist geen integrale afweging maakt.

Als morgen een kind onder een taxi-busje terecht komt zal dat verwacht ik minder onrust veroorzaken dan opnieuw een incident met zo'n stint. Een auto ongeluk wordt tot op zekere hoogte geaccepteerd. :{ Terwijl ik niet gelukkig wordt van auto's en busjes bij scholen. In mijn beleving is een auto intrinsiek onveilig in een voetganger-omgeving zoals bij een school. Dit vanwege alleen al het enorme massaverschil. Nu zo'n stint goedbedoeld laten staan kan juist ertoe leiden dat de totale verkeersveiligheid afneemt.
De Stint moet gewoon goed gecontroleerd worden op eventuele aanwezige problemen. Daarna gewoon weer gebruiken aangezien dit in mijn ogen ook veiliger is dan auto's, busjes, e.d. Wel een verplichte rij instructie instellen ...
"Hoka Hey!"
pi_182063572
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is wel zeer gebruikelijk in de luchtvaart dat wanneer er een productiefout wordt ontdekt, dat alles van dat type aan de grond blijft tot het is opgelost.

Laatste keer met de accus van de nieuwe 787.
Is er al een productiefout ontdekt? Er heersen enkel wat onzinnige onderbuikgevoelens.

Om bij je voorbeeld te blijven, dit gaat over de 737:
3 maart 1991 is vlucht United 585 neergestort door problemen met het richtingsroer
8 september 1994 is vlucht USAir 427 neergestort door problemen met het richtingsroer
9 juni 1996 heeft vlucht Eastwind 517 dezelfde problemen met het richtingsroer, maar land veilig
12 november 2002 geeft de FAA het bevel om alle servo motoren die dit probleem veroorzaken te vervangen

Er zit slechts 11 jaar tussen de eerste problemen en de daadwerkelijk oplossing. Er is geen enkele 737 aan de grond gehouden. Piloten kregen training om, als het probleem optreedt, op de juiste manier te handelen. Lange tijd wisten ze niet eens wat de reden was.

Dus het is nonsens om te stellen dat het zeer gebruikelijk is om de vliegtuigen aan de grond te houden, zelfs na het ontdekken van een productiefout. Het komt wel voor, zoals bij de 787, maar lang niet altijd. En ik ben ook wel benieuwd naar een voorbeeld waarbij vliegtuigen aan de grond zijn gehouden na 1 incident waarvan de oorzaak niet bekend was. In jouw voorbeeld, de 787 is pas aan de grond gehouden nadat heel duidelijk was wat de oorzaak was.
pi_182063584
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

De Stint moet gewoon goed gecontroleerd worden op eventuele aanwezige problemen. Daarna gewoon weer gebruiken aangezien dit in mijn ogen ook veiliger is dan auto's, busjes, e.d. Wel een verplichte rij instructie instellen ...
Wordt elk model auto, vliegtuig, busje, e.d. ook stilgezet en goed gecontroleerd na 1 incident?
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:29:04 #253
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182063606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wordt elk model auto, vliegtuig, busje, e.d. ook stilgezet en goed gecontroleerd na 1 incident?
Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker wel
"Hoka Hey!"
pi_182063623
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, sommige kdv blijven lekker doorrijden met die dingen. Ondanks dat de oorzaak nog niet bekend is. Het kdv van mijn dochter rijd er ook gewoon mee door ...
Hier ook hoor, waarom niet. 1 incident op 3500 stints in 7 jaar. Bijzonder veilig track record.
pi_182063634
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker wel
Kom eens met de voorbeelden, want ook het 787 voorbeeld kan ik met een tijdlijn eenvoudig onderuit schoffelen.

Noem eens 1 type vliegtuig wat na direct aan de grond werd gehouden na een crash van een dergelijk type. De ernst van crashen lijkt me duidelijk.
pi_182063638
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ligt aan de ernst van het incident. Bij vliegtuigen gebeurt dit zeker wel
lees #253 eerst even
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:35:41 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182063690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Is er al een productiefout ontdekt? Er heersen enkel wat onzinnige onderbuikgevoelens.

Om bij je voorbeeld te blijven, dit gaat over de 737:
3 maart 1991 is vlucht United 585 neergestort door problemen met het richtingsroer
8 september 1994 is vlucht USAir 427 neergestort door problemen met het richtingsroer
9 juni 1996 heeft vlucht Eastwind 517 dezelfde problemen met het richtingsroer, maar land veilig
12 november 2002 geeft de FAA het bevel om alle servo motoren die dit probleem veroorzaken te vervangen

Er zit slechts 11 jaar tussen de eerste problemen en de daadwerkelijk oplossing. Er is geen enkele 737 aan de grond gehouden. Piloten kregen training om, als het probleem optreedt, op de juiste manier te handelen. Lange tijd wisten ze niet eens wat de reden was.

Dus het is nonsens om te stellen dat het zeer gebruikelijk is om de vliegtuigen aan de grond te houden, zelfs na het ontdekken van een productiefout. Het komt wel voor, zoals bij de 787, maar lang niet altijd. En ik ben ook wel benieuwd naar een voorbeeld waarbij vliegtuigen aan de grond zijn gehouden na 1 incident waarvan de oorzaak niet bekend was. In jouw voorbeeld, de 787 is pas aan de grond gehouden nadat heel duidelijk was wat de oorzaak was.
Ik vind het vreemd dat vliegtuigen neerstorten na problemen met het richtingsroer. Tenzij je meskant aan het vliegen bent, is het richtingsroer voor hoogte behoud niet echt nodig. En lijnvliegtuigen vliegen niet gauw meskant voor de lol.
Het kan natuurlijk wel zijn dat een initieel (hydraulisch?) probleem bij het richtingsroer er voor zorgt dat andere functies wegvallen. Maar dan zou de oorzaak hydrauliek moeten zijn ipv "richtingsroer" denk ik?

Anyway, is de oorzaak nu al bekend, dat het dus technisch falen was?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182063762
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat vliegtuigen neerstorten na problemen met het richtingsroer. Tenzij je meskant aan het vliegen bent, is het richtingsroer voor hoogte behoud niet echt nodig. En lijnvliegtuigen vliegen niet gauw meskant voor de lol.
Het kan natuurlijk wel zijn dat een initieel (hydraulisch?) probleem bij het richtingsroer er voor zorgt dat andere functies wegvallen. Maar dan zou de oorzaak hydrauliek moeten zijn ipv "richtingsroer" denk ik?

Anyway, is de oorzaak nu al bekend, dat het dus technisch falen was?
De oorzaak was een servomotor die blokkeerde bij extreme omstandigheden, als het heel koud was en er warme olie doorheen ging. In zeldzame gevallen bleef het niet bij blokkeren, maar draaide ook de werking om. Dus ja, dat is bekend en opgelost.
Als je het leuk vindt om meer te weten: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_rudder_issues
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:49:30 #259
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182063845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kom eens met de voorbeelden, want ook het 787 voorbeeld kan ik met een tijdlijn eenvoudig onderuit schoffelen.

Noem eens 1 type vliegtuig wat na direct aan de grond werd gehouden na een crash van een dergelijk type. De ernst van crashen lijkt me duidelijk.
Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?

En zit je hier op het forum om je gelijk te halen en posts van anderen onderuit te schoffelen? Lijkt me niet de juiste insteek ...
"Hoka Hey!"
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:56:02 #260
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182063926
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?

En zit je hier op het forum om je gelijk te halen en posts van anderen onderuit te schoffelen? Lijkt me niet de juiste insteek ...
Dat is natuurlijk pas als het duidelijk is dat er wat mis is, het is niet zo dat na een ongeluk gelijk alle vliegtuigen van dat type aan de grond staan.

Dus de vergelijking met de Stint gaat niet op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:57:25 #261
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182063945
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk pas als het duidelijk is dat er wat mis is, het is niet zo dat na een ongeluk gelijk alle vliegtuigen van dat type aan de grond staan.

Dus de vergelijking met de Stint gaat niet op.
In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...
"Hoka Hey!"
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:58:10 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182063955
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...
Als er duidelijk is dat er mis is wel ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182064036
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aircrash investigation, wel bekend neem ik aan? Vliegtuigen van een bepaald type worden wel degelijk aan de grond gehouden bij constructiefouten of bv metaalmoeheid. Voordat dit type dan weer mag vliegen wordt eerst grondig onderzocht of dit een incidenteel of structureel mankement is. Gebeurt volgens mij ook bij auto's, had Toyota dit niet een aantal jaren geleden?

En zit je hier op het forum om je gelijk te halen en posts van anderen onderuit te schoffelen? Lijkt me niet de juiste insteek ...
Kom eens met voorbeelden, je kletst leuk in de ruimte. Maar voorbeelden ho maar.

Noem mij 1 type vliegtuig of 1 model auto wat na 1 incident direct stilgezet is. Zoals nu geopperd wordt over de Stint. Als je wil vergelijken dan is dat prima, maar kom eens met concrete voorbeelden.
pi_182064053
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel, als bv een deur uit de ophanging geblazen wordt ...
Goed voorbeeld.
Heb je ook nog even een echt voorbeeld? Met bronnen enzo. Je weet wel, iets wat bewijst dat je stelling waar is.
pi_182064070
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er duidelijk is dat er mis is wel ja.
Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:15:20 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.
Concorde?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182064239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Concorde?
Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.

[ Bericht 7% gewijzigd door GereDathan op 22-09-2018 13:26:49 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:25:56 #268
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182064344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kom eens met voorbeelden, je kletst leuk in de ruimte. Maar voorbeelden ho maar.

Noem mij 1 type vliegtuig of 1 model auto wat na 1 incident direct stilgezet is. Zoals nu geopperd wordt over de Stint. Als je wil vergelijken dan is dat prima, maar kom eens met concrete voorbeelden.
De concorde.
pi_182064357
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

De concorde.
Napraten van iemand anders?
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:28:47 #270
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182064377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Napraten van iemand anders?
Bijdehandt aan het doen?

Nee, ik was ten tijde van het reageren niet bij de post die ook de concorde noemde. Maar na 1 crash was het korte tijd later einde oefening voor de concorde.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:29:03 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.
lijkt me wat semantisch maar anders Boeing 787?

zijn wel meer voorbeelden te vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:31:26 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064416
al is de een vliegtuig wel heel wat anders dan een electrische bakfiets natuurlijk dus echt vergelijkbaar is het niet

Space Shuttle is ook een paar keer gegrounded _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:32:24 #273
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Volgens mij niet, enkel BA en AF deden dat in 2000. Maar voor welgeteld 1 dag bij BA. De rest van de maatschappijen vloog gewoon door. Alhoewel die toestellen van BA en AF waren, het is mij niet duidelijk of die 1 dag werden stilgezet.
Na dat incident is inderdaad de ARC van de Concordes ingetrokken. Totdat bleek dat een externe factor de oorzaak was, toen mochten ze weer vliegen.

quote:
De Concordes van British Airways en de resterende vijf Concordes van Air France werden direct na het ongeluk aan de grond gehouden. British Airways nam echter de beslissing, na het overwegen van de risico's, om een dag later weer commerciële vluchten uit te voeren. Op 16 augustus 2000 werden ook de BA-Concordes door de luchtvaartautoriteiten aan de grond gehouden, door het intrekken van het bewijs van luchtwaardigheid. Volgens een later gepubliceerd onderzoeksrapport was de Concorde bij de start over een metalen beugel gereden. Deze was losgekomen van een motor van een DC-10 van Continental Airlines die even daarvoor was opgestegen en lag nog op de startbaan.
Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Concorde_(vliegtuig)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064461
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me wat semantisch maar anders Boeing 787?

zijn wel meer voorbeelden te vinden
Helaas.
Op 7 januari 2013 eerste accu probleem. Pas op 17 januari werden ze alle 50 aan de grond gehouden.

Nog een voorbeeld?
pi_182064482
Voorlopig even de rem testen voor gebruik en nogmaals even bedenken hoe je de stroom onderbreekt in geval van nood, moet toch voldoende zijn?
.
pi_182064484
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:32 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Na dat incident is inderdaad de ARC van de Concordes ingetrokken. Totdat bleek dat een externe factor de oorzaak was, toen mochten ze weer vliegen.

[..]

Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Concorde_(vliegtuig)
Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.

Dus sorry, nog steeds geen goed voorbeeld om het stilzetten van Stints direct na het ongeval te vergelijken.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:37:06 #277
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.

Dus sorry, nog steeds geen goed voorbeeld om het stilzetten van Stints direct na het ongeval te vergelijken.
Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064499
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:35 schreef Fer het volgende:
Voorlopig even de rem testen voor gebruik en nogmaals even bedenken hoe je de stroom onderbreekt in geval van nood, moet toch voldoende zijn?
Dat is het zeker. En gewoon verstandig rijden.
En iets minder pech hebben, want de samenloop van omstandigheden is pure pech geweest. 30 seconden eerder of later was er geen trein bijvoorbeeld.
pi_182064537
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:37 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.
Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:41:05 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas.
Op 7 januari 2013 eerste accu probleem. Pas op 17 januari werden ze alle 50 aan de grond gehouden.

Nog een voorbeeld?
volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:43:01 #281
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.
Maar er werd hier specifiek om een voorbeeld van grounden gevraagd. Dat gaf ik.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verder
Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.

Ik bestrijd alleen de stellige overtuiging, die hier als feit wordt neergezet, dat het zeer gebruikelijk is om in de luchtvaart direct alles aan de grond te houden na 1 incident. Niet meer en niet minder.
pi_182064630
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.
Maar er werd hier specifiek om een voorbeeld van grounden gevraagd. Dat gaf ik.
Je hebt niet de hele discussie mee gekregen ;)

Ik vraag niet om voorbeelden voor grounden, want dat trek ik geen seconde in twijfel. Er wordt gesteld dat het in de luchtvaart zeer gebruikelijk is om direct na 1 incident te grounden. En dat is niet zo.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:47:09 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.

Ik bestrijd alleen de stellige overtuiging, die hier als feit wordt neergezet, dat het zeer gebruikelijk is om in de luchtvaart direct alles aan de grond te houden na 1 incident. Niet meer en niet minder.
de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling klopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182064646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling klopt
Welke stelling? En welk bewijs?

Mocht je mijn ongelijk willen bewijzen, geef mij 1 voorbeeld waar vliegtuigen direct na 1 incident op de grond zijn gehouden door de instanties. Want ik heb ze nog steeds niet gezien.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:41 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Welke stelling? En welk bewijs?
dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incident
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:44 #287
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je hebt niet de hele discussie mee gekregen ;)

Ik vraag niet om voorbeelden voor grounden, want dat trek ik geen seconde in twijfel. Er wordt gesteld dat het in de luchtvaart zeer gebruikelijk is om direct na 1 incident te grounden. En dat is niet zo.
En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.
Verder bestaat er nog zoiets als teruglezen. ;)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incident
Die stelling spreek ik toch niet tegen??
pi_182064672
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.
Verder bestaat er nog zoiets als teruglezen. ;)
Het loopt nu een beetje lang elkaar geloof ik ;)

Maar duidelijk!
pi_182065140


Het is een in en intriest en persoonlijk drama voor de familie en direct betrokkenen. Zonder twijfel.

Maar het is een groot hysterisch media drama geworden. Een treurcircus.

De beelden van verdrietige oma's en opa's die zeggen dat het hun kleinkind had kunnen zijn en papa's en mamma's met tranen in de ogen die zeggen dat het hun kleine had kunnen zijn.

Wat moeten we daar mee?

De beelden van treur- en mediageile ramptoeristen die nu in rijen bloemen en beertjes komen leggen terwijl er elke dag mensen (in het verkeer) doodgaan, de dood vinden en/of gewond raken.

Waar dan zijn de emotioneel betrokken opa's en oma's en mama's en pappa's en vaders en moeders?

En dan de hysterie en het technische geneuzel opeens rondom die (bizarre) bakfietsen. Een mevrouw van een school (geloof ik) die op het nieuws zegt dat ze ze nu laat staan en nu weer busjes laat rijden.

Mevrouw? Hoeveel (fatale) ongelukken zijn er met busjes per jaar ten opzichte van je bakfiets?

Dit is een schoolvoorbeeld van selectieve media en massahysterie.

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Jammer, onnodig en vooral smakeloos.
pi_182065400
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Klepper272 op 22-09-2018 14:51:36 ]
pi_182065481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
Qantas-vlucht 32

quote:
De luchtvaartmaatschappijen die ook de A380 gebruikten met dezelfde Rolls-Royce-motoren hielden hun toestellen aan de grond en controleerden de motoren grondig. Ook werden er motoren vervangen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Qantas-vlucht_32
pi_182065556
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_182065673
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Het is een in en intriest en persoonlijk drama voor de familie en direct betrokkenen. Zonder twijfel.

Maar het is een groot hysterisch media drama geworden. Een treurcircus.

De beelden van verdrietige oma's en opa's die zeggen dat het hun kleinkind had kunnen zijn en papa's en mamma's met tranen in de ogen die zeggen dat het hun kleine had kunnen zijn.

Wat moeten we daar mee?

De beelden van treur- en mediageile ramptoeristen die nu in rijen bloemen en beertjes komen leggen terwijl er elke dag mensen (in het verkeer) doodgaan, de dood vinden en/of gewond raken.

Waar dan zijn de emotioneel betrokken opa's en oma's en mama's en pappa's en vaders en moeders?

En dan de hysterie en het technische geneuzel opeens rondom die (bizarre) bakfietsen. Een mevrouw van een school (geloof ik) die op het nieuws zegt dat ze ze nu laat staan en nu weer busjes laat rijden.

Mevrouw? Hoeveel (fatale) ongelukken zijn er met busjes per jaar ten opzichte van je bakfiets?

Dit is een schoolvoorbeeld van selectieve media en massahysterie.

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Jammer, onnodig en vooral smakeloos.
Helemaal mee eens. Soppen op andermans immense verdriet, dat is het imho.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_182065675
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
pi_182065726
quote:
Enkel het model A380 met de specifieke motoren. Dus niet alle.
pi_182065730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:06 schreef Ener-G het volgende:
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
Ik wacht op je bron.
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:28:07 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182065733
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Zo ook in dit topic.
Huilen dan.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:10:07 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182066102
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
Terechte vragen imo, maar laten we eerst eens afwachten wat het onderzoek uitwijst.
Ik vind het nog steeds vreemd dat volgens 1 ooggetuige de Stint aan het wachten was voor de spoorbomen, en er plotseling vandoor ging.
In een ander verhaal kwam de leidster aanrijden en was aan het roepen dat ze niet kon remmen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:16 #300
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182066934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
hier een deel van de antwoorden op je vragen.

https://nos.nl/l/2251303
Tot nooit .......
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:43:16 #301
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_182067265
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zover mij bekend is er nog nooit een type vliegtuig of model auto DIRECT na een incident stilgezet. Dat wordt nu wel geopperd voor de Stint, maar slaat dus helemaal nergens op. Totaal onnodig en iedereen die beweert dat dat bij vliegtuigen of auto’s wel gebeurd kletst uit zijn nek.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:06 schreef Ener-G het volgende:
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
Nee, er is een toentertijd wel een inspectie geweest van de borgpennen, maar 747's hebben niet aan de grond gestaan tot de inspectie was uitgevoerd.

Zie bijvoorbeeld hier:
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010560103:mpeg21:a0007
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000030427:mpeg21:a0027
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010560097:mpeg21:a0036
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')