abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182064484
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:32 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Na dat incident is inderdaad de ARC van de Concordes ingetrokken. Totdat bleek dat een externe factor de oorzaak was, toen mochten ze weer vliegen.

[..]

Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Concorde_(vliegtuig)
Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.

Dus sorry, nog steeds geen goed voorbeeld om het stilzetten van Stints direct na het ongeval te vergelijken.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:37:06 #277
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het ongeluk gebeurde weken eerder, op 25 juli.

Dus sorry, nog steeds geen goed voorbeeld om het stilzetten van Stints direct na het ongeval te vergelijken.
Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064499
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:35 schreef Fer het volgende:
Voorlopig even de rem testen voor gebruik en nogmaals even bedenken hoe je de stroom onderbreekt in geval van nood, moet toch voldoende zijn?
Dat is het zeker. En gewoon verstandig rijden.
En iets minder pech hebben, want de samenloop van omstandigheden is pure pech geweest. 30 seconden eerder of later was er geen trein bijvoorbeeld.
pi_182064537
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:37 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Misschien niet direct, maar wel op basis van één incident.
Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:41:05 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas.
Op 7 januari 2013 eerste accu probleem. Pas op 17 januari werden ze alle 50 aan de grond gehouden.

Nog een voorbeeld?
volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:43:01 #281
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.
Maar er werd hier specifiek om een voorbeeld van grounden gevraagd. Dat gaf ik.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij klopt dit gewoon hoor, tegen de tijd dat er een beslissing over die stints is zijn we ook een week verder
Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.

Ik bestrijd alleen de stellige overtuiging, die hier als feit wordt neergezet, dat het zeer gebruikelijk is om in de luchtvaart direct alles aan de grond te houden na 1 incident. Niet meer en niet minder.
pi_182064630
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens hoor, in de luchtvaart worden er meestal MD’s (maintenance directives) uitgegeven met de opdracht zaken te controleren en zonodig repareren of vervangen.
Maar er werd hier specifiek om een voorbeeld van grounden gevraagd. Dat gaf ik.
Je hebt niet de hele discussie mee gekregen ;)

Ik vraag niet om voorbeelden voor grounden, want dat trek ik geen seconde in twijfel. Er wordt gesteld dat het in de luchtvaart zeer gebruikelijk is om direct na 1 incident te grounden. En dat is niet zo.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:47:09 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat kan. Ik beweer nergens dat dat niet zo zal%8);.

Ik bestrijd alleen de stellige overtuiging, die hier als feit wordt neergezet, dat het zeer gebruikelijk is om in de luchtvaart direct alles aan de grond te houden na 1 incident. Niet meer en niet minder.
de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling klopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182064646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

de gegeven voorbeelden bewijzen dat die stelling klopt
Welke stelling? En welk bewijs?

Mocht je mijn ongelijk willen bewijzen, geef mij 1 voorbeeld waar vliegtuigen direct na 1 incident op de grond zijn gehouden door de instanties. Want ik heb ze nog steeds niet gezien.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:41 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182064658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Welke stelling? En welk bewijs?
dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incident
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:44 #287
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182064659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je hebt niet de hele discussie mee gekregen ;)

Ik vraag niet om voorbeelden voor grounden, want dat trek ik geen seconde in twijfel. Er wordt gesteld dat het in de luchtvaart zeer gebruikelijk is om direct na 1 incident te grounden. En dat is niet zo.
En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.
Verder bestaat er nog zoiets als teruglezen. ;)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182064666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat vliegtuigen aan de grond blijven na een incident
Die stelling spreek ik toch niet tegen??
pi_182064672
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En in mijn post die je quote, geef ik je daar ook gelijk in.
Verder bestaat er nog zoiets als teruglezen. ;)
Het loopt nu een beetje lang elkaar geloof ik ;)

Maar duidelijk!
pi_182065140


Het is een in en intriest en persoonlijk drama voor de familie en direct betrokkenen. Zonder twijfel.

Maar het is een groot hysterisch media drama geworden. Een treurcircus.

De beelden van verdrietige oma's en opa's die zeggen dat het hun kleinkind had kunnen zijn en papa's en mamma's met tranen in de ogen die zeggen dat het hun kleine had kunnen zijn.

Wat moeten we daar mee?

De beelden van treur- en mediageile ramptoeristen die nu in rijen bloemen en beertjes komen leggen terwijl er elke dag mensen (in het verkeer) doodgaan, de dood vinden en/of gewond raken.

Waar dan zijn de emotioneel betrokken opa's en oma's en mama's en pappa's en vaders en moeders?

En dan de hysterie en het technische geneuzel opeens rondom die (bizarre) bakfietsen. Een mevrouw van een school (geloof ik) die op het nieuws zegt dat ze ze nu laat staan en nu weer busjes laat rijden.

Mevrouw? Hoeveel (fatale) ongelukken zijn er met busjes per jaar ten opzichte van je bakfiets?

Dit is een schoolvoorbeeld van selectieve media en massahysterie.

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Jammer, onnodig en vooral smakeloos.
pi_182065400
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Klepper272 op 22-09-2018 14:51:36 ]
pi_182065481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt geopperd dat Stints per direct op basis van 1 incident stilgezet moeten worden. En dan wordt er gezegd dat dat zeker in de luchtvaart wel gebeurd. En dat is dus niet zo. Althans, niet in de genoemde voorbeelden tot op heden.

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, en ook niet of het een minimaal aantal incidenten moet hebben. Ik stel alleen dat ik geen enkel voorbeeld ken uit de luchtvaart (of autoindustrie, dat wordt ook beweerd hier) waarbij direct na 1 incident alles aan de grond moet blijven. Er werd zelfs gesteld dat dat zeer gebruikelijk was. Wat natuurlijk nog grotere onzin is. Al vinden we 1 of 2 voorbeelden, dat noem ik niet zeer gebruikelijk op basis van alle ongelukken die er gebeurd zijn.
Qantas-vlucht 32

quote:
De luchtvaartmaatschappijen die ook de A380 gebruikten met dezelfde Rolls-Royce-motoren hielden hun toestellen aan de grond en controleerden de motoren grondig. Ook werden er motoren vervangen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Qantas-vlucht_32
pi_182065556
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_182065673
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Het is een in en intriest en persoonlijk drama voor de familie en direct betrokkenen. Zonder twijfel.

Maar het is een groot hysterisch media drama geworden. Een treurcircus.

De beelden van verdrietige oma's en opa's die zeggen dat het hun kleinkind had kunnen zijn en papa's en mamma's met tranen in de ogen die zeggen dat het hun kleine had kunnen zijn.

Wat moeten we daar mee?

De beelden van treur- en mediageile ramptoeristen die nu in rijen bloemen en beertjes komen leggen terwijl er elke dag mensen (in het verkeer) doodgaan, de dood vinden en/of gewond raken.

Waar dan zijn de emotioneel betrokken opa's en oma's en mama's en pappa's en vaders en moeders?

En dan de hysterie en het technische geneuzel opeens rondom die (bizarre) bakfietsen. Een mevrouw van een school (geloof ik) die op het nieuws zegt dat ze ze nu laat staan en nu weer busjes laat rijden.

Mevrouw? Hoeveel (fatale) ongelukken zijn er met busjes per jaar ten opzichte van je bakfiets?

Dit is een schoolvoorbeeld van selectieve media en massahysterie.

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Jammer, onnodig en vooral smakeloos.
Helemaal mee eens. Soppen op andermans immense verdriet, dat is het imho.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_182065675
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
pi_182065726
quote:
Enkel het model A380 met de specifieke motoren. Dus niet alle.
pi_182065730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:06 schreef Ener-G het volgende:
en na de bijlmerramp hebben ook nog alle 747's aan de grond gestaan totdat de borgpennen van de motoren waren gecontroleerd.
Ik wacht op je bron.
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:28:07 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182065733
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef DrMabuse het volgende:

Naar mijn mening is en wordt een zeer triest privé drama uitgemolken en benut om de eigen treurlust publiekelijk te kunnen bevredigen en tentoonstellen.

Zo ook in dit topic.
Huilen dan.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:10:07 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182066102
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
Terechte vragen imo, maar laten we eerst eens afwachten wat het onderzoek uitwijst.
Ik vind het nog steeds vreemd dat volgens 1 ooggetuige de Stint aan het wachten was voor de spoorbomen, en er plotseling vandoor ging.
In een ander verhaal kwam de leidster aanrijden en was aan het roepen dat ze niet kon remmen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:16 #300
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182066934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:21 schreef quirina het volgende:
De kans op een menselijke fout is groter dan een technisch mankement.

Want weten we hoe ervaren die leidster was met die Stint? Bracht ze elke dag die kinderen via dezelfde route?

Weten wij hoe de fabrikant van de Stint leidsters instructies geeft?

Zet de kinderopvang ook inval leidsters op een Stint zonder instructies?

Zijn er protocollen binnen het beleid van de kinderopvang omtrent het vervoer van kinderen?

Mag hopen dat de GGD dat kinderdagverblijf in Oss ook even aan een grondige controle onderwerpt.
hier een deel van de antwoorden op je vragen.

https://nos.nl/l/2251303
Tot nooit .......
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')