Het daarmee doen is imo een keuze. Volgende stap is dan toch gewoon de huisarts en daar een doorverwijzing vragen? En hem/haar verzoeken de assistent op cursus te sturen? Als ik een huisarts had die daar moeilijk over deed, zocht ik een andere.quote:Op maandag 10 september 2018 08:15 schreef ikke_84 het volgende:
Exode heb je wel eens een hooikoorts tabletje geprobeerd bij B?
M had dezelfde klachten als jij beschrijft en een hooikoorts tabletje hielp daar heel goed tegen. Hij werd daar niet moe van. Misschien dat dat iets minder heftig werkt als het drankje?
Ik snap dat je met het drankje stopt als het zn uitwerking heeft op B.
Hier zei de assistent van de ha trouwens het zelfde. Kleine kinderen testen ze niet en daar moest ik het maar mee doen.
Daar komt bij voedsel dus al doorverwijzing ter sprake bij elk vermoeden anders dan koemelk voor kinderen onder het jaar.quote:Bij een vermoeden van koemelkallergie bij kinderen < 1 jaar: verricht een open eliminatie-provocatie (zie Protocol Eliminatie-provocatie op www.nhg.org). Bij negatieve uitslag: koemelkallergie zeer onwaarschijnlijk. Bij positieve uitslag: 50% kans op daadwerkelijke koemelkallergie.
In alle overige gevallen van vermoedelijke voedselallergie (koemelk bij kinderen ≥ 1 jaar, andere allergenen): verwijs voor diagnostiek naar de tweede lijn.
Ja, dat is ook zo.quote:Op maandag 10 september 2018 11:11 schreef Vanyel het volgende:
Als ze terughoudend zijn, vind ik dat niet per se gek, maar in dit geval schrijven ze wel medicatie voor. Ipv op allergie te testen, geven ze antihistaminica om op die manier te ontdekken of er iets is. Klinkt in mijn oren niet zo terughoudend..
Ik ben ook niet van het terug doen. Het hem verbieden, maar wel terug doen.. het klinkt gewoon niet logisch. Ik zou blijven herhalen i.c.m. even hoekstaan dat het echt moet stoppen. Nora heeft me soms gebeten toen ze was jonger was en ik lees inderdaad ook vaak dat ouders gaan terugbijten om te laten zien dat het pijn doet. Tja, ieder zijn manieren maar ik vind dat niet nodig om dat zo te doen. Ik heb toen ze het wéér deed gewoon eens goed nepgehuild. Het was toen snel overquote:Op maandag 10 september 2018 14:43 schreef Armil het volgende:
Onze kleuter van 4 is regelmatig vervelend tegen zijn zusje van net 1.
Helemaal niks ongewoons, maar wel gedrag dat vervelend is en we hem af moeten leren. Ik ben zelf alleen van het strenge toespreken, mijn vrouw hanteert nog wel eens de tactiek om hem te laten voelen wat hij zijn zusje aandoet (of meestal alleen zeggen dat ze dat zal doen). Bijv. een bal of speelgoed tegen d'r aangooien, of dr prikken met zn vingers.
Ik kan niet ontkennen dat het effectiever is dan mijn 'dat mag je echt niet doen', en toch vind ik het niet de manier. Hoe denken jullie hierover?
Vond ik ook welquote:
Ja, ik vind het supergoed dat ze dat doen.quote:Op donderdag 13 september 2018 06:58 schreef Hupje het volgende:
Huisbezoek kost veel tijd, maar levert ook veel informatie op. Het kan je heel veel zeggen over bepaald gedrag van een kind. En het is goed voor de band met een nieuwe leerling. Het brengt thuis en school even (dichter) bij elkaar.
Waarom vind je dat sneu? Gezond eten is toch geen straf, of iets waar een kind op aangekeken wordt? Mijn grootste kind trakteert altijd gezond (omdat hij dat lekker vindt) en daar vindt nooit iemand iets van, ook al is hij 1 van de weinigen. Ze zijn net zo blij met zijn fruitspiesjes als met de zakken chips van een klasgenootjequote:Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij kregen een brief over trakteren: 95% van de kinderen trakteert op dit moment niet gezond, wij willen dit graag anders..
ik begon direct mijnvraagtekens te zetten bij hun pedagogisch inzicht.. mijn conclusie na de brief was namelijk dat ik t sneu vond als mijn kind als enige gezond zou trakteren..
ik vond t niet sneu.. maar dat was wel t gevoel dat ik kreeg na t lezen van die brief.. Dus wat mij betreft was die brief een heeele grote misser..quote:Op donderdag 13 september 2018 11:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Waarom vind je dat sneu? Gezond eten is toch geen straf, of iets waar een kind op aangekeken wordt? Mijn grootste kind trakteert altijd gezond (omdat hij dat lekker vindt) en daar vindt nooit iemand iets van, ook al is hij 1 van de weinigen. Ze zijn net zo blij met zijn fruitspiesjes als met de zakken chips van een klasgenootjeHij zit in groep 7 trouwens.
Vandaag toevallig de juf gesproken en heb er wcht een heel goed gevoel over!quote:Op donderdag 13 september 2018 11:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ha, dat klinkt als n veel betere stimuleringsmaatregel.. Wij trakteerden bij W in de kleuterklas gezond. Vandaag in groep 3 trakteert ze mini-cupcakes, daar heeft ze t al minstens een half jaar over..Grote hoeveelheden heb ik op school nog niet gezien, op de nso daarentegen...
en ook al is L de tweede een beetje spannend vind ik t wel die start op school..2 okt mag hij..hij heeft er zin in, helpt ookwel dat hij natuurlijk ook al 2 jaar op die school komt en nu éindelijk ook met de boerderij enzo mag spelen die aantrekkelijk net naast de deur binnen staat.
Voor Melba lijkt t me nog spannender, weten ze al wel dat ie al kan lezen? Bij een collega moest zijn zoon na een week een nieuwe school zoeken, want ze konden m niets bieden zeiden ze (las op dag 1 ook de klas voor). Dat was heel naar toen..
nee idd maar kan hem wel op het momentquote:Op vrijdag 14 september 2018 18:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat klinkt als een erg fijne school Kwak!
Goits dat horloge heb je niet voor niets gekocht in ieder geval.
Ik snap precies wat je bedoelt. Zo gaat dat met mijn T ook. Helaas voor hem ben ik hier thuis degene die de regels bepaalt en daarom zit hij nu al sinds het slootincident en kort erna ook weer oversteken gewoon binnen. Dat is dan weer niet altijd goed voor mijn gemoedstoestand maarja dat neem ik maar op de koop toe. Het is uiteindelijk voor zijn eigen veiligheid.quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:35 schreef Goitske het volgende:
[..]
nee idd maar kan hem wel op het moment
Echtvlak daarvoor besproken waarom de fiets niet mag + wat de grenzen zijn
Ik zei ook tegen hem hoe stom kun je zijn, had je bijna je fiets terug smeer je hem weer! Hij krijgt nu dezelfde grenzen als Teun. Niet alleen het woonerf op, niet alleen naar het voetbalveld je blijft achter het hekquote:Op vrijdag 14 september 2018 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je bedoelt. Zo gaat dat met mijn T ook. Helaas voor hem ben ik hier thuis degene die de regels bepaalt en daarom zit hij nu al sinds het slootincident en kort erna ook weer oversteken gewoon binnen. Dat is dan weer niet altijd goed voor mijn gemoedstoestand maarja dat neem ik maar op de koop toe. Het is uiteindelijk voor zijn eigen veiligheid.
Vorige week hadden we wel een klein succesje, hij mocht bij zwemles met een kurk zwemmen en hij bleef nog keurig drijven ook.Hij heeft nu pas iets van 10 lessen gehad. Ik hoop echt dat hij snel door de zwemlessen heen vliegt want dan kan ik hem met een iets geruster hart buiten laten spelen.
die optie is er nu niet. Zijn veiligheid is in het geding. En als het horloge af gaat krijg ik een melding. Ik heb niet gezegd dat er GPS in zit en dat ik het daardoor wist maar dat ik het had gegoktquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:05 schreef tombolafan het volgende:
Hou er ook rekening mee dat hij volgende keer z'n horloge op de hoek achterlaat en er alleen vandoor gaat
Wellicht is het handiger om hem/hen beiden positief te bekrachtigen ipv te straffen? Dus belonen als hij/ze op het erf blijven ipv straffen als ze eraf gaan?
Ik vind het een heel fijn boekje. Het werkt ook met een stoplicht, Draakje is groen, maar wordt dan oranje en rood en dan ontploft hij. Heel fijn om het zo aan kinderen uit te kunnen leggen. Er is ook een versie van Draakje Vurig op School maar die hebben we nog niet, dat kan altijd nog.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat boekje over Draak klinkt wel leerzaam/verhelderend. Ik heb hem gelijk besteld, samen met 'de reuzenkrokodil' van Roald Dahl.
Franny we zijn wel op de manier zoals je beschrijft begonnen met T. Maar nu het echt niet meer veilig was omdat hij binnen 1 minuut in de sloot kan liggen als hij het in zijn bol krijgt moeten we hem beschermen en daarom blijft hij binnen. Ik zou het ook liever anders zien, maar ik heb echt even geen andere oplossing dan deze.
Maar is het geen optie om dan zelf ook naar buiten te gaan, zodat je een oogje in het zeil houdt?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat boekje over Draak klinkt wel leerzaam/verhelderend. Ik heb hem gelijk besteld, samen met 'de reuzenkrokodil' van Roald Dahl.
Franny we zijn wel op de manier zoals je beschrijft begonnen met T. Maar nu het echt niet meer veilig was omdat hij binnen 1 minuut in de sloot kan liggen als hij het in zijn bol krijgt moeten we hem beschermen en daarom blijft hij binnen. Ik zou het ook liever anders zien, maar ik heb echt even geen andere oplossing dan deze.
Nouja ze rijden rondjes om ons blok huizen heen. Ze zijn dan altijd wel een minuut of 2-3-4 uit het zicht. Als ik in onze voortuin ben komen ze dus gewoon langs. Maar juist als hij even de bocht om is 50 meter verderop steekt T over. Achter hem aanrennen is geen optie, dat is niet bij te houden als hij op de tractor/fiets zit. De buitenmomenten doen we nu gewoon in het bos of op het strand. Daar kan ik hem wel in de gaten houden, ik beleef daar zelf ook plezier aan en hij vindt het héérlijk om in het bos rond te scharrelen op zoek naar takken en paddestoelen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar is het geen optie om dan zelf ook naar buiten te gaan, zodat je een oogje in het zeil houdt?
hij was in zicht reed een rondje en hoppa het woonerf af. Ze rijden rondjes dat hou je niet in het zicht. Meestal komen ze steeds even langs maar als hij in een rechte streep naar school fietst is daar niet achteraan te lopenquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar is het geen optie om dan zelf ook naar buiten te gaan, zodat je een oogje in het zeil houdt?
nou ja kennelijk niet genoeg in zicht om m tegen te houdenquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:38 schreef Goitske het volgende:
[..]
hij was in zicht reed een rondje en hoppa het woonerf af. Ze rijden rondjes dat hou je niet in het zicht. Meestal komen ze steeds even langs maar als hij in een rechte streep naar school fietst is daar niet achteraan te lopen
Ik vind dit echt erg ver gaan om tegen een kind te zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Goitske het volgende:
Ik zei ook tegen hem hoe stom kun je zijn, had je bijna je fiets terug smeer je hem weer
Dat is inderdaad een goede omschrijving: ze is nieuwsgierig en pikt dingen snel op, maar ze is zeker ook speels en ondeugend. O ook een mooie opmerking. Vier jaar (of bijna..) is echt wel een leuke leeftijd. Dat omgaan met die sociale uitdagingen is heel knap. Juist met drie tegelijk kan echt lastig zijn. I kan heel goed met een van haar buurmeisjes, maar een stuk minder met een andere. Die weet op de een of andere manier altijd op de verkeerde knopjes te drukken bij I, en andersom.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Franny wat een heerlijke beschrijving van I! Zo nieuwsgierig maar op een speelse manier, komt het over. Herkenbaar ook wel.
Werd O laatst wakker. Eerste wat ze zei: nu is het morgen en dan is het aan de andere kant van de wereldnacht.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 16:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
trouwens, als vriendinnen het te lang over jurkjes hebben kan ik ook plotseling over iets anders beginnen terwijl ik eerder wat dromerig afgeleid ben..
kan me overigens prima focussen.. misschien vindt ze t kringgesprek gewoon niet zo interessant of te langzaam gaan..
Ja, dat kan ze zeker. Ze wil wel graag bevestiging tussendoor (kijk mama, mooi he, mama mama, kijk dan!). Hoe dat in de klas gaat, weet ik niet precies, maar ze komt thuis met mooie tekeningen/kleurplaten/knutselwerkjes waar ze duidelijk die concentratie bij gehad moet hebben om het te maken.quote:Op zaterdag 15 september 2018 17:28 schreef Peacefulll het volgende:
Hoe vind je haar focus thuis? Kan ze gedurende 20 min gefocust werken aan een puzzel, knutsel, boekje, bouwwerk zonder constant begeleiding of stimulans van een volwassene? En kan ze dat in de klas ook af en toe? Dan zit het met de focus wel goedZeker voor haar leeftijd.
Is Sjaak al 4?quote:Op zaterdag 15 september 2018 16:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
Franny, ik herken wat je schrijft bij Sjaak. Als we bijvoorbeeld een boek lezen (ik lees een sprookje voor), dan is het net alsof hij niet luistert en ergens anders is met zijn gedachte. Vervolgens triggert een woord in het verhaal hem en dan reageert hij daarop.
Een leuk voorbeeld daarvan is het sprookje van Repelsteeltje wat we van de week lazen: “De koningin schreef alle mannennamen op die ze kende. Willem, Alexander, Pieter, Christiaan, Johan, Friso, Barend, Frits...” Sjaak riep gelijk: “Barend is de buurman van oma! Die was in de tuin aan het werken.”
Het lijkt mij dus heel normaal gedrag, maar ik ben niet anders gewend.
Mijn kinderen zijn direct hele dagen gebleven, en dat ging ook prima. Een klasgenootje van jongste ging elke lange dag eerder naar huis, omdat hij het niet trok.. Ik geloof dat de moeder hem dan net voor 12 ophaalde. Ze gingen om 12 uur eten, dus als iedereen klaar was met opruimen en hun tas gingen pakken, pakte hij zijn jas en ging met moeder mee.. Ik zou dat even overleggen met juf.. Wat is handig, is het echt nodig, zet die ene middag minder zoveel zoden aan de dijk?quote:Op maandag 17 september 2018 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net Nora weggebracht op school. Juf zei dat ze vrijdag erg moe was en dat we haar misschien doordeweeks een middagje moeten thuishouden. Maandag zou de enige dag zijn dat dat kan, i.v.m. werk. Ze stelde dan voor om haar maandagmiddag thuis te houden, maar hoe moet ik dat doen? Nora van school halen om 12 uur terwijl de rest van haar klas blijft? Wat moet ik zeggen? Ik ga niet zeggen dat ze naar huis mag om uit te rusten oid, straks gebruikt ze dat om niet naar school te hoeven.
Lieten/laten jullie jullie pas naar schoolgaande kinderen een dagdeel thuis?
Dat laatste vraag ik me dus ook af. Ook omdat ze na het weekend een middagje thuis kan blijven. Ze is na het weekend weer helemaal opgeladen. Ik denk dan, het is toch normaal dat een kind aan het eind van de week moe is?quote:Op maandag 17 september 2018 10:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn direct hele dagen gebleven, en dat ging ook prima. Een klasgenootje van jongste ging elke lange dag eerder naar huis, omdat hij het niet trok.. Ik geloof dat de moeder hem dan net voor 12 ophaalde. Ze gingen om 12 uur eten, dus als iedereen klaar was met opruimen en hun tas gingen pakken, pakte hij zijn jas en ging met moeder mee.. Ik zou dat even overleggen met juf.. Wat is handig, is het echt nodig, zet die ene middag minder zoveel zoden aan de dijk?
De ene heeft daar meer last van dan de ander.. Maar hoeveel impact heeft dat? Als ze nou een hele vrijdag alleen kan huilen op school, is dat anders dan dat ze op vrijdag iets rustiger speelt.. Zoveel kinderen die moe zijn. Maar maandagmiddag thuis blijven heeft op vrijdag weinig effect denk ik..quote:Op maandag 17 september 2018 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me dus ook af. Ook omdat ze na het weekend een middagje thuis kan blijven. Ze is na het weekend weer helemaal opgeladen. Ik denk dan, het is toch normaal dat een kind aan het eind van de week moe is?
Ja precies. Ik zal eens vragen hoe die vermoeidheid zich uit. Met alleen 'ze is moe', daar kan ik vrij weinig mee...quote:Op maandag 17 september 2018 10:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De ene heeft daar meer last van dan de ander.. Maar hoeveel impact heeft dat? Als ze nou een hele vrijdag alleen kan huilen op school, is dat anders dan dat ze op vrijdag iets rustiger speelt.. Zoveel kinderen die moe zijn. Maar maandagmiddag thuis blijven heeft op vrijdag weinig effect denk ik..
Dit idd...quote:Op maandag 17 september 2018 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou me vooral afvragen of die middag op maandag nou verschil gaat maken in de vermoeidheid op vrijdag?
Ja, dit.quote:Op maandag 17 september 2018 12:12 schreef AwayTL het volgende:
Nou ja, ik zie het net iets anders. De juf signaleert kennelijk dat het voor haar beter zou zijn als ze niet op school hoeft te zijn. Denk niet dat een kleuterjuf redeneert vanuit de perceptie dat er te veel kinderen chagrijnig zijn oid op vrijdagmiddag.
Ik denk ook niet dat de maandagmiddag zoden aan de dijk zet, maar ik zou inzetten op met werk wat regelen om een andere middag te kunnen bieden om haar rust te geven. Een week of 3 oid en dan weer proberen naar de normale situatie.
Nee dat denk ik ook zeker niet, maar een kind wat op vrijdag moe en humeuriger is op maandag dan extra thuishouden is imo een beetje rare constructie. Dan zou ik idd eerder proberen te regelen dat er iemand haar op donderdag of vrijdag eerder haalt.quote:Op maandag 17 september 2018 12:12 schreef AwayTL het volgende:
Nou ja, ik zie het net iets anders. De juf signaleert kennelijk dat het voor haar beter zou zijn als ze niet op school hoeft te zijn. Denk niet dat een kleuterjuf redeneert vanuit de perceptie dat er te veel kinderen chagrijnig zijn oid op vrijdagmiddag.
Ik denk ook niet dat de maandagmiddag zoden aan de dijk zet, maar ik zou inzetten op met werk wat regelen om een andere middag te kunnen bieden om haar rust te geven. Een week of 3 oid en dan weer proberen naar de normale situatie.
Het is niet niks voor die murmels. Bij de oudste zijn we overigens gestart met een maand halve dagen, pas na 3 maand bso en dat ook opbouwen. Niet heel handig en wij hebben de mazzel dat er opa’s en oma’s beschikbaar zijn, maar ik heb ook heel veel eigen uren ingeleverd die tijd.
Kom, niet doen. Dit is de klassieke valkuil van werkende moeders. Good for you dat je werkt en daar ook nodig bent. Maandag thuis houden, is een prima alternatief.quote:Op maandag 17 september 2018 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit hier wel mee in mijn maag zeg :/ Niet in de zin dat ik het vervelend vind, maar meer omdat ik me schuldig voel naar Nora. Stom werk :/
Dat is toch een prima oplossing. Je verkort haar schoolweek ermee, en dat kan absoluut een verschil makenquote:Op maandag 17 september 2018 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit hier wel mee in mijn maag zeg :/ Niet in de zin dat ik het vervelend vind, maar meer omdat ik me schuldig voel naar Nora. Stom werk :/
Vrijdag gaat het sowieso niet worden, dat is voor vriend en mij de drukste werkdag. Ik zal eens vragen aan de juf of het goed is als ik haar elke hele maandag thuis hou. 3 dagen weekend en zo komt het ook overeen met ma t/m do, alleen nu di/tm vrijdag. Hoor niet van de juf dat ze op donderdag al moe is, enkel op vrijdag.
Jouw oudste is behoorlijk wat ouder toch? Ik geloof dat er de afgelopen jaren best wel wat veranderd is qua zwemles.quote:Op maandag 17 september 2018 14:13 schreef L-E het volgende:
Trouwens, ik heb een zwemlesvraag. Sticker heeft gisteren zijn 3de zwemles gehad en daar de borstcrawl gedaan. Toen Oudste op zwemles zat deed hij dat na 8 maanden pas. Is dit enorm afhankelijk van de zwemles-aanbieder, of is er ergens een soort van richtlijn te vinden van wat ze ongeveer (moeten) leren in elk stadium van zwemles?
Bij onze zwemschool starten ze ook met borst- en rugcrawl. In het begin hadden we een kijkles met uitleg hierover: dit is meer gericht op zelfredzaamheid dan voorheen. De schoolslag kost een klein kind veel meer energie, mocht het onverhoopt onbedoeld in het water terecht komen. Met de rug- en borstcrawl kunnen ze zich beter/langer boven water houden, was heel kort gezegd de uitleg. S zwemt sinds november en leert volgens mij sinds een paar maanden ook de schoolslag.quote:Op maandag 17 september 2018 14:13 schreef L-E het volgende:
Trouwens, ik heb een zwemlesvraag. Sticker heeft gisteren zijn 3de zwemles gehad en daar de borstcrawl gedaan. Toen Oudste op zwemles zat deed hij dat na 8 maanden pas. Is dit enorm afhankelijk van de zwemles-aanbieder, of is er ergens een soort van richtlijn te vinden van wat ze ongeveer (moeten) leren in elk stadium van zwemles?
Mijn J van feb ‘14 gaat nog ‘maar’ 3 dagen naar school van 8.30 tot 13.00. Meer dagen lijkt juf nog te veel. Hij is gewoon anders te moe.quote:Op maandag 17 september 2018 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net Nora weggebracht op school. Juf zei dat ze vrijdag erg moe was en dat we haar misschien doordeweeks een middagje moeten thuishouden. Maandag zou de enige dag zijn dat dat kan, i.v.m. werk. Ze stelde dan voor om haar maandagmiddag thuis te houden, maar hoe moet ik dat doen? Nora van school halen om 12 uur terwijl de rest van haar klas blijft? Wat moet ik zeggen? Ik ga niet zeggen dat ze naar huis mag om uit te rusten oid, straks gebruikt ze dat om niet naar school te hoeven.
Lieten/laten jullie jullie pas naar schoolgaande kinderen een dagdeel thuis?
Ik ga dat ook doen. Ik heb met mijn werk kunnen regelen dat ik deze vrijdagmiddag vrij ben, dan haal ik haar in de lunchpauze op. En dan inderdaad elke maandag. Ze is ook geen kdv oid gewend, ze heeft hiervoor 3,5 jaar bij een go gezeten. 5 dagen school is een hele overgangquote:Op maandag 17 september 2018 19:46 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Mijn J van feb ‘14 gaat nog ‘maar’ 3 dagen naar school van 8.30 tot 13.00. Meer dagen lijkt juf nog te veel. Hij is gewoon anders te moe.
Ik zou haar maandag de hele dag thuis houden. Het is echt nog wel flink, 5 dagen naar school met veel prikkels op allerlei vlakken.
Ze schelen vijf jaar, ik weet niet of dat 'behoorlijk' isquote:Op maandag 17 september 2018 14:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jouw oudste is behoorlijk wat ouder toch? Ik geloof dat er de afgelopen jaren best wel wat veranderd is qua zwemles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua thuishouden: We bekijken het dus per dag. En hoe het uitkomt. Aanrommelmoeder, ik ben het denk ik. We zien wel.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 21:26:55 ]
Ik zag net dat er zelfs nog een maat 7 bestaat. Alleen geen luierbroekjes.quote:Op woensdag 19 september 2018 07:16 schreef Hilmo het volgende:
Bedankt Blue en exode! Oooh onderbroek om luier heb ik wel, dat kan natuurlijk knellen, stom zeg. DryNites had ik nog liggen, maar ook meerdere pakken pampers broekjes dus dacht mooi die eerst op te maken. DryNites kunnen we wel eens proberen inderdaad of kruidvat als die groot genoeg zijn. En 6+ bestaat dus ook nog. En 's avonds laten plassen kan inderdaad en minder laten drinken bij het avondeten.
Dat is waar, bij B is laten plassen na 23:00 garantie voor een bomvolle luier dus die lijkt vooral 's avonds te plassen.quote:Op woensdag 19 september 2018 09:44 schreef Sylver_ het volgende:
Het ligt er dan denk ik ook aan wanneer het kind precies plast? Als dat tegen de ochtend heel veel is dan heeft om 22.00u plassen vast niet veel zin.
Ik kon er nooit een pijl op trekken. Ze kon een liter water drinken nog voor het slapen gaan en niet doorlekken en soms dronk ze vanaf 17.00u al niet meer en was toch nog nat halverwege de nacht.
Is 6+ er wel als luierbroekje?
Sorry, verkeerd gelezenquote:Op woensdag 19 september 2018 22:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Geen tips voor je Hilmo, mijn dame meldde mij op een avond opeens: 'ik wil geen luier meer mama'ok, prima joh!
Ze was toen net een maandje 4, we hebben nog een enkel ongelukje, maar die keren kan ik op 1 hand tellen.. dus dag- en nacht zindelijk hier
Welkom Razz, met je stuiterkleuter
Van welk merk heb je? Bij Etos mag je namelijk een dichte verpakking gewoon ruilen.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:22 schreef Hilmo het volgende:
We gaan het hier ook maar uitvinden. R. wil zometeen wel op de wc gezet worden, ik moet hem wel tillen uit bed(20 kg, geweldig haha). Dat we broekjes gebruiken is dat we geloof vijf pakken luierbroekjes hadden want voor overdag, maar die hadden we natuurlijk niet meer nodig. Ik ben dan wel weer zo zuunig dat ik dat eerst op wil gebruiken en dan eerst andere dingen gebruik. Zodra we hier ooit doorheen zijn, is hij vast nachtzindelijk
Geen onderbroek erover heen is vandaag het geval en klein bekertje drinken bij het eten. Hij wou veel meer drinken maar ik zei nee, morgen weer. Lastig wel. 6+ luiers en 7 heb ik nog nooit gezien. In elk geval nooit bij de acties van 1+1 haha en wij zijn nogal van de acties.
Wat hebben jullie op de eerste wenochtend/dag gedaan? Dinsdag gaat R. wennen van 8.30 tot 12.00, ik vind het maar ontzettend spannend allemaal(Ik heb in drie jaar tijd geloof ik 1x een halve dag voor mezelf gehad, en een keer een dag maar toen was ik ziek).
die van ons mogen nadat ze hun zwemdiploma's hebben. Jan heeft nu A dus nog even B halen, hopelijk wil hij ook nog voor C en dan sport kiezen.quote:Op donderdag 20 september 2018 08:47 schreef Crumpette het volgende:
Wat klinkt dat zoet, die speeldate, Fazz. Leuk
Hee vanaf wanneer gaan/gingen jullie kleuters naar een sport? En hoe kiezen jullie dat?
nou het is nogal een lompe Harry dus ik vrees het ergste. Maar we gaan gewoon even kijken en ook bij diverse sporten kijken of hij een keer mag mee doen of het wat is.quote:Op donderdag 20 september 2018 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Motorcross snap ik wel, want stervensduur, maar met bmx is toch weinig mis? Is weer es wat anders dan voetbal
Hier zit J op korfbal. Er zijn weinig sporten die al heel vroeg beginnen. Dit is een groepje kleuters en soms peuters die gewoon leuke spelletjes doen op de zaterdag ochtend. Uiteraard komt er wel wat van de sport zelf bij kijken.quote:Op donderdag 20 september 2018 08:47 schreef Crumpette het volgende:
Wat klinkt dat zoet, die speeldate, Fazz. Leuk
Hee vanaf wanneer gaan/gingen jullie kleuters naar een sport? En hoe kiezen jullie dat?
ja weet ik van eigen merken idd, wij hebben pampers... Ach met laten plassen s'avonds ging het prima. Iets minder vol, scheelt toch een flinke plas. hebben op AliExpress een lichtje voor in de wc gekocht die verandert van kleurquote:Op woensdag 19 september 2018 23:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Van welk merk heb je? Bij Etos mag je namelijk een dichte verpakking gewoon ruilen.
Pampers kon bij ons ook, je kan het altijd eens proberen natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:36 schreef Hilmo het volgende:
[..]
ja weet ik van eigen merken idd, wij hebben pampers... Ach met laten plassen s'avonds ging het prima. Iets minder vol, scheelt toch een flinke plas. hebben op AliExpress een lichtje voor in de wc gekocht die verandert van kleurslaperig kind uit bed tillen is wel zo cute trouwens
Ik had peer in stukken met schil en dan beetje citroen erop. En een boterham met appelstroop. Allemaal opgegeten vandaag.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:48 schreef Hilmo het volgende:
Sport is hier naast peuter zwemmen, kangoeroeklub, dat is peuter korfbal, nou ja meer klimmen enzo.
Dat houdt wel op in januari verder, vind het dan te druk voor R.
Wat geven jullie de kinderen mee naar school aan fruit en op welke manier? R. Eet van banaan in schil haast niks, appel moet in partjes (citroënspul erover heen?), Peer in blokjes. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
ik heb ze ook via Alie. Enige voorwaarde die ik wel heb is dat ze 3 of meer tanden moeten hebben ivm makkelijker prikken. Heb een potje staan met die dingen ideaalquote:Op donderdag 20 september 2018 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bento prikkers zijn ook cheap cheap via Ali te krijgen. Ik gebruik ze ook en de kinderen vinden het supercool. Zelfs mijn achtjarige.
Het gaat om de beleving hè.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Ideaal ja? Ik heb echt geen flauw idee waar ik het voor nodig zou hebben![]()
Hoe ziet zo'n lunchbox er dan uit?
Mijn kleuter neemt 3 boterhammen mee met wisselend beleg. Daarnaast een stuk fruit; een hele appel/peer/banaan of een bakje blauwe bessen ofzo. Maar niets waarbij ik denk dat ik die prikkers, hoe kawaiii ook, nodig heb
ondertussen wel zoeken op Ali natuurlijk want ik vind ze zelf zo cute![]()
Om de blauwe bessen te prikken!quote:Op donderdag 20 september 2018 20:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Ideaal ja? Ik heb echt geen flauw idee waar ik het voor nodig zou hebben![]()
Hoe ziet zo'n lunchbox er dan uit?
Mijn kleuter neemt 3 boterhammen mee met wisselend beleg. Daarnaast een stuk fruit; een hele appel/peer/banaan of een bakje blauwe bessen ofzo. Maar niets waarbij ik denk dat ik die prikkers, hoe kawaiii ook, nodig heb
ondertussen wel zoeken op Ali natuurlijk want ik vind ze zelf zo cute![]()
Wat gezond beter dan chips en colaquote:Op donderdag 20 september 2018 20:38 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Om de blauwe bessen te prikken!
Hier wilde ze heel lang appel mee, in stukjes (met of zonder schil, dat wisselde nog wel eens, net als de grootte van de stukjes). Zonder citroensap gewoon in een goed afsluitbaar bakje.
Appelliefde is weer over en nu heeft ze al 3 dagen druiven mee.
Toen ze kiwi in stukjes mee had en laatst aarbeien, wilde ze wel graag een vorkje mee.
Ik las dit drie keer en bedacht me toen dat het niet ging om kindertandenquote:Op donderdag 20 september 2018 20:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
ik heb ze ook via Alie. Enige voorwaarde die ik wel heb is dat ze 3 of meer tanden moeten hebben ivm makkelijker prikken. Heb een potje staan met die dingen ideaal
Ik doe ook lekker makkelijk met ontbijt. lekker een bammetje meer nietquote:Op donderdag 20 september 2018 20:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik hou van duurzaam, dus wegwerpprikkers gaat m niet worden.. vorkje is prima..
oh en beslust geen ochtendmens dus janeelstempels wordt m ook niet (dat husselt toch sowieso door elkaar in een bakje wat kleuter eerst nog n paar keer schud voor t open gaat?)
Oh gelukkig, was ik niet alleenquote:Op donderdag 20 september 2018 20:44 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik las dit drie keer en bedacht me toen dat het niet ging om kindertanden.
Jammer dat blauwe bessen zo duur zijn...quote:Op donderdag 20 september 2018 20:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh gelukkig, was ik niet alleen.
Ik snij fruit in partjes en frot het in een bakje. Doe nooit citroen, maar hoor nooit iemand klagen. Banaan vind ik zelf heel ranzig worden als het voorgesneden is, dus die krijgt hij in de schil mee. Maar dat is zelden, hij heeft een voorkeur voor appel, peer, druiven, aardbeien, frambozen, bramen, blauwe bessen, meloen, liefst in combinatie.
Baby. Zeggen niks, huilen om alles en er zit geen handleiding bij. En poep. Veel poep. Overal.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
Welke leeftijdsfase is het lastigst ?
Welke groep zit ze ?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:54 schreef Franny_G het volgende:
Oh, en voor een juf heb ik wel iets schandaligs gedaan: de eerste keer dat I huiswerk had, zijn we het gewoon vergeten.. Deze week was het thema 'Verkeer' en het was de bedoeling dat je thuis de verkeersborden doornam met je kind. Ze hadden de plaatjes via de schoolsite gestuurd. I had het ook nog even tegen ons moeten zeggen, maar die was het ook vergeten.
Maar goed, na die verkeersles stond ze wel als een volleerde juf precies te vertellen hoe het allemaal moest..
Maar vind jij dat hij goed kan zingenquote:Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en ik dacht dat mijn bijna kleuter iets minder perfectionistisch was als zijn zus en gewoon niet zo van zingen en knutselen houdt.. think again..
vandaag zong hij "alle eendjes.." en toen zong hij falderiere ipv falderare en toen heeft hij een halfuur liggen huilen omdat hij niet kan zingen en het nooit goed zal kunnen.. zo sneu..terwijl het heul niks uitmaakt of dat woord nou goed gaat..
bruin zij ze het lekkerst mama, zo lekker zoet (aldus mijn kleuter over plakjes banaan)quote:Op donderdag 20 september 2018 20:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh gelukkig, was ik niet alleen.
Ik snij fruit in partjes en frot het in een bakje. Doe nooit citroen, maar hoor nooit iemand klagen. Banaan vind ik zelf heel ranzig worden als het voorgesneden is, dus die krijgt hij in de schil mee. Maar dat is zelden, hij heeft een voorkeur voor appel, peer, druiven, aardbeien, frambozen, bramen, blauwe bessen, meloen, liefst in combinatie.
ja, wel eigenlijk. áls hij zingt is het goed op toon in ieder geval..quote:Op donderdag 20 september 2018 20:57 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar vind jij dat hij goed kan zingen?
Dat vinden ze dan stoer natuurlijk dat ze dat ook al hebbenquote:Op donderdag 20 september 2018 20:57 schreef Franny_G het volgende:
Nou, huiswerk is een wat groot woord natuurlijk. De juffen delen gewoon de plaatjes die zij in de les bespreken en vragen de ouders die plaatjes van verkeersborden thuis alvast een beetje te oefenen. De juf had alleen in de klas tegen I het woord 'huiswerk' gebruikt, dus zij kwam thuis met de mededeling: ik was het huiswerk vergeten!
4 boterhammen is voor hier ook wel erg veel. Gisteren had ik drie vormpjes brood wat overeenkomt met ongeveer anderhalve boterham. Maar dan had ze er wel nog een eitje bij, 2 kleine snackkomkommers en wat fruit. Dat gaat wel helemaal op.quote:Op donderdag 20 september 2018 23:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Aten jullie kleuters als peuter ook al zoveel tussen de middag? Want ik zie hier hoeveelheden voorbij komen waar ik versteld van sta. 4 boterhammen voor tussen de middag... ik kan me er niets bij voorstellen.
Sjaak eet nu in de ochtend een stuk fruit wanneer we hem er 10x op wijzen en tussen de middag eet hij 1 broodje of hooguit 2 boterhammen. Ik snap dat school meer vermoeiend is dan thuis zijn, dus dat ze dan ook meer gaan eten.
Razz, nog gefeliciteerd met Annie! Jouw kleuter is van een lichting die ik het meeste volgde vanaf baby (eigenlijk vanaf zwangerschap), omdat we veel in dezelfde topics zaten. De rest van de kleuters hier ken ik minder goed. Ik vind het eigenlijk bizar dat Annie al 4 is, want nu volgen Melba, Mauw, L van JufM en nog veel andere bekenden ook ineens. In mijn hoofd zijn ze allemaal nog maar 2,5 jaar ofzo.
Het hoeft niet iedere dag brood te zijn nee, in theorie. Sjaak lust maar heel weinig dus wij hebben weinig keuze helaas. Een ei, komkommer, wrap, pasta en rijst lust hij allemaal niet. Het klinkt wel erg leuk en afwisselend!quote:Op vrijdag 21 september 2018 07:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
4 boterhammen is voor hier ook wel erg veel. Gisteren had ik drie vormpjes brood wat overeenkomt met ongeveer anderhalve boterham. Maar dan had ze er wel nog een eitje bij, 2 kleine snackkomkommers en wat fruit. Dat gaat wel helemaal op.
Maar het hoeft toch niet elke dag brood te zijn? Elke dag brood gaat mij nogal tegenstaan. Ik wissel het af met wraps of koude pasta/rijst (nog van de avond ervoor). Hetzelfde die ik bij Nora. Heel handig, weinig voedselverspilling
zo zit mijn kind ook ongeveer in elkaar. Die eet zo langzaam, constant afgeleid. Echt hopeloosquote:Op donderdag 20 september 2018 20:46 schreef Razztwizzle het volgende:
'Mama, ik was nog met Luc aan het praten en toen was het fruit eten alweer voorbij!'.
Dit vat ongeveer samen hoe mijn kind functioneert en waarom ik niet al te veel moeite doe voor het fruit.
Oh ja franny zei het alquote:Op donderdag 20 september 2018 20:44 schreef Franny_G het volgende:
Gedoe met vormpjes en prikkers begin ik niet aan. Ik vind het altijd een hele prestatie als het ons lukt om op werkdagen te regelen dat de kinders enigszins schoon, aangekleed, op tijd, en I met tas met drinkfles + lunchtrommel + 2x fruit afgeleverd zijn op kdv en school en ik zelf eveneens enigszins schoon en hopelijk ook een beetje fruitig om 8:15 voor de klas sta.. Wat ze niet kennen, missen ze ook niet denk ik dan.
.
Dat vind ik al een uitdaging überhaupt. Moet ik op school nog de tandpasta van d'r kin en de pindakaas van d'r neus poetsenquote:Op vrijdag 21 september 2018 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo zit mijn kind ook ongeveer in elkaar. Die eet zo langzaam, constant afgeleid. Echt hopeloos
Ik ga ook echt geen dagelijkse feestbento's maken hoor. Ik snap ook niet waar iedereen al die tijd allemaal vandaan haaltben al blij als ik überhaupt iedereen gevoederd en met gepoetste bakkesen op tijd afgeleverd krijg
[..]
Oh ja franny zei het al
Daar hoef ik bij Melba niet mee aan te komen hoor. Die eet wraps alleen als pannenkoek (met poedersuiker) en koude restjes hoef ik ook niet te proberen, dus dan heb ik liever boterhammen (niks mis met boterhammen volgens mij?)quote:Op vrijdag 21 september 2018 07:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
4 boterhammen is voor hier ook wel erg veel. Gisteren had ik drie vormpjes brood wat overeenkomt met ongeveer anderhalve boterham. Maar dan had ze er wel nog een eitje bij, 2 kleine snackkomkommers en wat fruit. Dat gaat wel helemaal op.
Maar het hoeft toch niet elke dag brood te zijn? Elke dag brood gaat mij nogal tegenstaan. Ik wissel het af met wraps of koude pasta/rijst (nog van de avond ervoor). Hetzelfde die ik bij Nora. Heel handig, weinig voedselverspilling
In het kader van voedselverspilling, wat doe je dan met de restjes brood na het uitsteken?quote:Op vrijdag 21 september 2018 07:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is toch dat ene wat je altijd doet op de eerste meters van het schoolplein, met een stiekeme natte vinger?quote:Op vrijdag 21 september 2018 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo zit mijn kind ook ongeveer in elkaar. Die eet zo langzaam, constant afgeleid. Echt hopeloos
Ik ga ook echt geen dagelijkse feestbento's maken hoor. Ik snap ook niet waar iedereen al die tijd allemaal vandaan haaltben al blij als ik überhaupt iedereen gevoederd en met gepoetste bakkesen op tijd afgeleverd krijg
[..]
Oh ja franny zei het al
Wie was er nog meer eerst aan het bedenken wat 'pist-its' voor Noorse lekkernijen waren? ✋quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:13 schreef Roomsnoes het volgende:
In de brooddoos gaat hier wat brood met beleg, wat fruit, soms een yoghurt ofzoiets. Heel soms een pist-it met een hartje er op als verrassing.
Ik ga echt mijn kostbare tijd niet gebruiken aan broodorigami.
Daarbij vind ik het ook niet nodig dat eten een feestje is.
ik heb daarvoor een pak Snorrenpieters in de fietstas zitten...quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is toch dat ene wat je altijd doet op de eerste meters van het schoolplein, met een stiekeme natte vinger?
mijn kind eet er niet beter van, dus zonde van de tijd jaquote:Op vrijdag 21 september 2018 09:13 schreef Roomsnoes het volgende:
In de brooddoos gaat hier wat brood met beleg, wat fruit, soms een yoghurt ofzoiets. Heel soms een pist-it met een hartje er op als verrassing.
✋quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wie was er nog meer eerst aan het bedenken wat 'pist-its' voor Noorse lekkernijen waren? ✋
*boks*quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wie was er nog meer eerst aan het bedenken wat 'pist-its' voor Noorse lekkernijen waren? ✋
Brood/ontbijtkoek in hartvorm doe ik op verjaardagen en schoolreisjes, maar volgens mij wordt dat door mijn duivelsgebroed niet eens opgemerkt
Zelf opetenquote:Op vrijdag 21 september 2018 08:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In het kader van voedselverspilling, wat doe je dan met de restjes brood na het uitsteken?
Ik geef bijna altijd brood mee. Makkelijk en snel, op de lange dagen moeten we vaak om 7.30 de deur al uit. Ik had een keer gezonde pompoenpannenkoekjes gemaakt, had hij ze bijna allemaal uitgedeeld, want iedereen wilde proeven... Daarna niet meer gedaan, hij moet zelf ook wel genoeg eten natuurlijk. Brood wordt wel afgewisseld in beleg en als ik tijd heb met extra’s, zoals een eitje, komkommer, worteltjes.
Mijn dochter eet het ook wel als ik twee halve boterhammen in haar box doe, maar ik vind het zelf gewoon heel leuk om te doen. Na een drukke dag ervaar ik een lunchbox in elkaar freubelen als een soort van rustpunt. En brood uitsteken is met een paar seconden gepiept.quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Zie een paar posts boven je.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Pist-its! Platte nibbits, jeweetz.
Ik krijg ze overigens altijd in retour hoor. Ze mot ze niet.
Maar Sunshune, wat doe je dan met de restjes? Ik hoef zelf iig niet alleen korstjes in mn broodtrommel
Haha! Het gelijknamige boek toevallig in de kast staan, Madieke en Liesbeth?quote:Op vrijdag 21 september 2018 16:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh ik snap wel dat je t leuk vindt hoor. Het ziet er gezellig uit, maar het smaakt er niet beter door natuurlijk. En als ik om 7.30 op mn werk moet zijn dan vind ik het een heuse prestatie dat er uberhaupt een broodtrommel in de tas zit. Was vandaag niet jet geval dus manlief mocht weer naar huis :’)
Schone kleren, regrnlaarzen en regenwanten hadden ze dan wel, dus helemaal hopeloos ben ik niet
Sinds een paar maanden zegt O dat ze baby’s in haar buik heeft. Madieke en Alisabeth. Ze zitten nu ter hoogte van haar middenrif en komen steeds hoger. We moesten maar snel eens bedjes gaan kopen zei ze want over 11 maanden komen ze al bij ons wonen.
Echt, die fantasie van dat kindEn echt maanden volhouden ook
Jepp.quote:Op vrijdag 21 september 2018 16:41 schreef Svane het volgende:
[..]
Haha! Het gelijknamige boek toevallig in de kast staan, Madieke en Liesbeth?
Welke fruitpannekoeken maak je zoal?quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:23 schreef L-E het volgende:
Niets mis met boterhammen (vind ik dan, hele volksstammen zijn het met mij oneens), maar mijn kind-met-gevoelige-darmen wordt ziek als hij dat elke dag eet. Dus ik doe mijn best veel afwisseling aan te brengen. Naast brood ook vaak quiche (ham/prei of spinazie/feta/pijnboompit) en fruitpannenkoeken. School zorgt voor fruit en rauwkost, dus geen ingewikkeld gedoe voor ons wat dat betreft.
Oh, en broodtrommels worden hier altijd 's avonds al klaar gemaakt. Ik begrijp niet waarom je een stressvolle ochtend nog helser wil maken door dat ook nog op je te nemen.
Hier eet de kleuter gewoon goed op school. In de ochtend thuis minimaal twee bakken yoghurt/muesli (soms ook fruit erdoor en soms een derde bak yoghurt), dan bij de kleine pauze een enorme berg fruit, bij de lunch 3 of 4 boterhammen/stukken quiche, en dan in de namiddag weer een berg fruit. Om dan als ik om 15:00 kom te vragen of ik eten bij me heb
Verder: eten is WEL een feestje.
Banaan door het beslag prakken, of geraspte appel, of blauwe bessen. Of wat je nog in de vriezer bevroren hebt liggen van de laatste Bonus-aanbieding bij de AH.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welke fruitpannekoeken maak je zoal?
Leuk, ga ik ook eens proberenquote:Op vrijdag 21 september 2018 18:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Banaan door het beslag prakken, of geraspte appel, of blauwe bessen. Of wat je nog in de vriezer bevroren hebt liggen van de laatste Bonus-aanbieding bij de AH.
Ik heb niks verteld vooraf.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
Hier dan ook maar even de cb vraag: wat hebben jullie gedaan mbt de inenting? Van te voren vertellen of juist niet? En de reden/resultaten? Ik zit nog steeds een beetje in dubio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Nog een DKTP extraatjequote:Op zaterdag 22 september 2018 18:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Welke vaccinatie is dat met 4 jaar? Wij hadden de laatste met 15 mnd en weer met 7 jr pas..?
DKTP. En dan met 9 jaar weer DTP en BMR, hier.quote:Op zaterdag 22 september 2018 18:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Welke vaccinatie is dat met 4 jaar? Wij hadden de laatste met 15 mnd en weer met 7 jr pas..?
Dat is toch goed?quote:Op zaterdag 22 september 2018 19:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
DKTP. En dan met 9 jaar weer DTP en BMR, hier.
Edit: spuit elf.
Ik heb overigens niet t gevoel dat Melba nu t gevoel heeft dat hij me niet kan vertrouwen ofzo. Heb hem niet “stiekem” laten prikken maar gewoon ter plekke kort van te voren duidelijk verteld.
ik zou wel met A beginnen. Weet je tenminste dat de basis goed is. Wij kregen op school op zwemles vroeger naar geen officieel A diploma maar 2 diploma's van het zwembad zelf. Ik heb daar een soort van C diploma gehaaldquote:Op zondag 23 september 2018 10:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb Nora eigenlijk nog niet eens aangemeld voor zwemles. Maar ze krijgt in groep 3 ook zwemles dus ik weet niet zo wat gebruikelijk is dan. Leren ze dan voor hun a diploma? Of juist voor hun b diploma?
Ik kan me herinneren dat ik mijn a via school heb gehaald.
Ik heb van een collega een fijne zwemschool gehoord, ga morgen eens vragen welke het was en dan ga ik morgen eens bellen. Denk wel dat ik Nora er pas op doe als ze 5 is.quote:Op zondag 23 september 2018 10:30 schreef Goitske het volgende:
[..]
ik zou wel met A beginnen. Weet je tenminste dat de basis goed is. Wij kregen op school op zwemles vroeger naar geen officieel A diploma maar 2 diploma's van het zwembad zelf. Ik heb daar een soort van C diploma gehaald
Teun is aangemeld zodra er plek is hoor ik het
Ik zit bij zwemschool Kablau, zij geven les vanuit het water max 8 kinderen op 2 instructeurs meestal de eigenaresse van de zwemschool die er ook bij is. Zij krijgen alles aan het zwemmen normale kinderen maar ook hoogsensitief, ADHD, autisme, down etcquote:Op zondag 23 september 2018 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb van een collega een fijne zwemschool gehoord, ga morgen eens vragen welke het was en dan ga ik morgen eens bellen. Denk wel dat ik Nora er pas op doe als ze 5 is.
Wat betreft zwemles op school, ik heb daar echt nachtmerries van. De zwemleraren die ik had, waren serieus bruten. Constant schreeuwen vanaf de zijkant, verschrikkelijk. Ik wilde op een gegeven moment ook niet meer en toen heeft mijn vader zelfs met de directrice van de school nog gesproken over het gedrag van de badmeesters. Daarom duurde het ook eeuwen voordat ik mijn a diploma had. En zodra ik die had was ik er ook direct klaar mee. A is het dus het enige wat ik heb.
Bij de 'nieuwe generatie' zweminstructeurs wel ja, maar bij die van de oude stempel vaak nog niet.quote:Op zondag 23 september 2018 20:19 schreef watmoetikkiezen het volgende:
is zwemles vanuit t water niet standaard dan? Hier ook altijd vanuit t water, behalve het laatste badje, maar dat is voornamelijk conditie kweken.. (en ook daar sprong de badmeester er toch bij toen hij nog iets extra wilde uitleggen)
We hebben een caravan op een camping met zwembad, dus dat is optie 1. En we kunnen hier in de omgeving gratis naar een zwembad waar ik een tijdje gewerkt heb, daar kunnen we ook oefenen.quote:Op zondag 23 september 2018 20:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
scheelt wel een hoop geld als ie t wel pikt.. maar waar ga je m dan lesgeven? Hier in t bad pikken ze het niet als n kind zonder diploma zonder bandjes is. (er is wel een oefenuurtje waar ze zonder bandjes mogen, maar dan moet je wel daar zwemles hebben)..
Je wordt hier dan lid van de zwemvereniging. 20 euro inschrijfgeld en daarna 69 euro per kwartaal (dus ongeveer 23 euro per maand) voor 45 min zwemles per week. Per les is dat 5 euro nog wat. Vind ik niet veel.quote:Op zondag 23 september 2018 22:36 schreef Loj het volgende:
Prijzen oké?!
Het is hier overal echt belachelijk duurafgelopen zomer hadden ze zwemles bij onze camping en dat kostte echt de helft van wat ik hier moet betalen
Ow was bijna 5 toen hij op zwemles ging. Hij vond het verschrikkelijk en de groep was eigenlijk te groot (12 kids) voor hem. Dus toen zijn we naar de wachtlijst gegaan voor een kleiner groepje en daar wachten we nog steeds op![]()
Tegenwoordig vindt Ow het wel leuk en zit hij sinds de zomervakantie eindelijk in badje 2., nog een jaar te gaan ongeveer![]()
Js wil ik volgend jaar na de zomervakantie op zwemles doen, dan is hij ook bijna 5. to do lijst: inschrijven Js zwemles.
Hebben jullie trouwens naast zwemles nog een andere sport voor de kleuters? Ow wil heel graag op voetbal, maar we hadden eigenlijk gezegd als je een zwemdiploma hebt.
S zit sinds een jaar op voetbal, ook naast de zwemles (zwemles doet hij iets korter). Ik moet zeggen dat het vrij veel is hoor, 2 x zwemles per week, 1 x training en 1 x wedstrijd. Ik denk dat ik het niet opnieuw zo zou doen (we zijn er een beetje zo ingerold want hij begon met 1 x zwemles en ik wist niet dat er al wedstrijden waren op zijn leeftijdquote:Op zondag 23 september 2018 22:36 schreef Loj het volgende:
Hebben jullie trouwens naast zwemles nog een andere sport voor de kleuters? Ow wil heel graag op voetbal, maar we hadden eigenlijk gezegd als je een zwemdiploma hebt.
wat goedkoop, hier heb je dat niet helaas..quote:Op maandag 24 september 2018 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je wordt hier dan lid van de zwemvereniging. 20 euro inschrijfgeld en daarna 69 euro per kwartaal (dus ongeveer 23 euro per maand) voor 45 min zwemles per week. Per les is dat 5 euro nog wat. Vind ik niet veel.
Ze doen het zwem ABC.
Edit: de gewone lessen in t zwembad, van het zwembad zelf, zijn 9,90 per keer. Zelfde diploma’s overigens. Wel meer keuze uit tijden (metbde zwemclub is op wo avond, za ochtend of za avond) maar niet per se prettigere tijden.
En ik hoop eigenlijk dat Melba gewoon doorgaat met zwemmen of waterpolo na de lessen.
Poeh dat is prijzig ja. Bij ons kost het per les van 45 minuten ¤7,50. Ze hebben dan een klasje van 6-8 kinderen met 1-2 badmeesters.quote:Op maandag 24 september 2018 12:32 schreef Loj het volgende:
Ja, dat is echt wel goedkoop!
Hier ¤11,- voor 45 min (14 kinderen)
¤25,- in een klein groepje (6 kinderen).
Gefeliciteerd Sac
Dat is inderdaad wel veel Spees. We hebben hier 1x per week zwemles en ik zou kunnen kiezen voor alleen voetbaltraining en geen wedstrijden. Maar toch het voelt dan als zo druk. 2x naar de bso, 1x voetballen en 1x zwemmen..
Maar hij wil zo graag 🙄
J van ons zit op korfbal, er is in een van de andere B dorpen naast ons een vereniging ik weet alleen niet hoe het daar in elkaar steekt. J zit op mijn oude vereniging en dat is vanaf 4 jaar. Vanaf 6-7 gaan ze pas wedstrijden doen. Nu is het gewoon nog op zaterdagochtend een uurtje plezier. Spelletjes, balfeeling krijgen en in groepsverband spelen. Een uurtje beweging op zaterdag vonden wij ideaal zodat we beiden mee kunnen en het niet vaker in de week is.quote:Op zondag 23 september 2018 22:36 schreef Loj het volgende:
Prijzen oké?!
Het is hier overal echt belachelijk duurafgelopen zomer hadden ze zwemles bij onze camping en dat kostte echt de helft van wat ik hier moet betalen
Ow was bijna 5 toen hij op zwemles ging. Hij vond het verschrikkelijk en de groep was eigenlijk te groot (12 kids) voor hem. Dus toen zijn we naar de wachtlijst gegaan voor een kleiner groepje en daar wachten we nog steeds op![]()
Tegenwoordig vindt Ow het wel leuk en zit hij sinds de zomervakantie eindelijk in badje 2., nog een jaar te gaan ongeveer![]()
Js wil ik volgend jaar na de zomervakantie op zwemles doen, dan is hij ook bijna 5. to do lijst: inschrijven Js zwemles.
Ik weet het ook niet hoor. Ook niet hoe veel kinderen er zijn.quote:Op maandag 24 september 2018 15:27 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Sac!!![]()
Ik voel me echt een snob want geen idee hoe duur de zwemles wordt waar we voor ingeschreven staan. Ik zoek het even op. ¤ 35,50 per maand zie ik, dat is 1x per week les, maximaal 10 kinderen.
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.quote:Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in de prijzen voor de zwemlessen zeg. Is het nu altijd zo dat kinderen in kleinere groepen (duurdere lessen) ook eerder afzwemmen? Ik ben wel benieuwd of de hogere kostprijs 'terugverdiend' wordt doordat er minder lessen nodig zijn![]()
2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 u per les van 45 min. 1 van het zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma![]()
Wat is gemiddeld het aantal lessen dat ze nodig hebben voor A?
De eisen van het A-diploma zijn wel pittiger dan toen in onze tijdquote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.
Gemiddeld is 1 tot 1,5 jaar voor het A-diploma en dan nog een half jaar voor B en C. Wat een prijzen zeg...quote:Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in de prijzen voor de zwemlessen zeg. Is het nu altijd zo dat kinderen in kleinere groepen (duurdere lessen) ook eerder afzwemmen? Ik ben wel benieuwd of de hogere kostprijs 'terugverdiend' wordt doordat er minder lessen nodig zijn![]()
2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 E per les van 45 min. 1 van hen zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma![]()
Dat klopt. Toch zie je vaak dat kinderen van 4 jaar op zwemles gaan en er dan langer over doen. Dan zitten ze ook net op school en gaat alle energie daar naartoe, waardoor ze te weinig energie hebben om veel uren te maken in het zwembad. En die uren zijn nodig om goed te gaan zwemmen. Daarom wordt aangeraden om pas met 5 jaar te beginnen (groep 2). Kinderen hebben dan meer energie en kracht om alles beter te beheersen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
De eisen van het A-diploma zijn wel pittiger dan toen in onze tijd
Jan heeft af gezwommen voor A in korte broek en korte mouwen. Voor b lang, c is met regenjasquote:Op maandag 24 september 2018 18:54 schreef kaatjejannie het volgende:
L was totaal niet bang voor water. Sprong er zo in en zag geen gevaar. Vandaar dat we vroeg begonnen zijn.
Ik heb mijn A gehaald met droge haren. De eisen zijn net weer veranderd. Onze beide kinderen zwommen met A met korte broek/shirt korte mouwen. De kinderen die nu afzwemmen doen dat in lange broek/lange mouwen.
Behalve als je zoals ik niet in t water durfde te springenquote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.
Boks! Zelfde stukje nederland alleen hdden wij zwemles in groep 2 en 3z Ik heb met 7 jaar (eind groep 3) eindelijk een diploma gehaald en nooit B of C.quote:Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben echt nog niet met zwemles bezig. Ik kom uit een zeer waterrijk stukje Nederland waar de kinderen in groep 3 en 4 schoolzwemmen kregen en niemand particuliere zwemles kreeg voor die tijd.
Ik heb wel door extreme watervrees pas in groep 5 mijn A diploma gehaald.
Voor mijn gevoel staan er de komende maanden al zoveel veranderingen op stapel dat ik haar nu ook niet wil gaan belasten met een berg aan buitenschoolse verplichtingen. Komt wel. Zoveel sloten zijn er hier toch niet om in te lopen
Boks! Daar zit mijn dochter ook.quote:Op zondag 23 september 2018 20:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit bij zwemschool Kablau, zij geven les vanuit het water max 8 kinderen op 2 instructeurs meestal de eigenaresse van de zwemschool die er ook bij is. Zij krijgen alles aan het zwemmen normale kinderen maar ook hoogsensitief, ADHD, autisme, down etc
Geen gebleer vanaf de kant, kinderen op een goede manier stimueren om verder te gaan ipv angst voor water en zwemmen te krijgen.
Veel geduld maar ook geen getrut zeg maar.
Teun is vlak voor de zomervakantie opgegeven is nu bijna 4 1/2 zodra er plek is hoor ik het.
Jan heeft nu A, vandaag de eerste les voor B en ik hoop hem te motiveren voor C
Als hij bij peuterzwemmen al goed mee doet zou ik zeker doorgaan. Op vakantie was er een gezin waarvan het meisje van 6 al T/M zwemvaardigheid 3 had. Die is met 3 jaar en 9 maanden al met zwemles begonnen na het peuterzwemmen. Was sneller klaar dan haar grotere zus. (Maar wel erg snel, zo snel gaat bijna niemand natuurlijk)quote:Op maandag 24 september 2018 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zelf altijd gezwommen (en als vrijwilliger lesgegeven) bij een vereniging.
Mijn overweging om toch al vrij snel met 4 jaar te beginnen met zwemles zou zijn omdat dan peuterzwemmen stopt en ik denk dat we een enorme terugval krijgen in wat J durft/doet als hij dan niet meteen doorgaat met zwemles. Het zou me dsn in eerste instantie meer om het zwemplezier gaan dan om het meteen behalen van een diploma. Maar gezien de kosten zit ik dan wel aan een vereniging (a 5 euro per les voor 40 minuten) te denken, de kosten hier in de buurt van de particuliere zwemlessen liggen rond de 15 euro per les voor 45 of 60 minuten.
Bij ons zwembad zit je heerlijk in de kantine, ik vind het echt niet erg om mee te gaan. Ik vermaak me wel die zwemles. Kom ik eindelijk toe aan mn boek lezen.quote:Op maandag 24 september 2018 16:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ook dat ja, die tijd dat je daar zwetend in zo'n zwembad zit te wachten![]()
Dat had ik nog even verdrongen
Bij ons kan je kiezen, groepen van max 12 kinderen of van max 8 kinderen. Ik ben heel blij dat we nooit voor de kleine (duurdere) groep gegaan zijn. In de praktijk waren er altijd wel kinderen afwezig, waardoor hij nooit aan de 12 kinderen per keer zat. Had me echt bekocht gevoeld als ik meer had betaald voor een kleinere groep! Pas nu hij voor B gaat, is de groep meestal wel vol.quote:Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 E per les van 45 min. 1 van hen zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |