Ik weet het ook niet hoor. Ook niet hoe veel kinderen er zijn.quote:Op maandag 24 september 2018 15:27 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Sac!!![]()
Ik voel me echt een snob want geen idee hoe duur de zwemles wordt waar we voor ingeschreven staan. Ik zoek het even op. ¤ 35,50 per maand zie ik, dat is 1x per week les, maximaal 10 kinderen.
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.quote:Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in de prijzen voor de zwemlessen zeg. Is het nu altijd zo dat kinderen in kleinere groepen (duurdere lessen) ook eerder afzwemmen? Ik ben wel benieuwd of de hogere kostprijs 'terugverdiend' wordt doordat er minder lessen nodig zijn![]()
2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 u per les van 45 min. 1 van het zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma![]()
Wat is gemiddeld het aantal lessen dat ze nodig hebben voor A?
De eisen van het A-diploma zijn wel pittiger dan toen in onze tijdquote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.
Gemiddeld is 1 tot 1,5 jaar voor het A-diploma en dan nog een half jaar voor B en C. Wat een prijzen zeg...quote:Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in de prijzen voor de zwemlessen zeg. Is het nu altijd zo dat kinderen in kleinere groepen (duurdere lessen) ook eerder afzwemmen? Ik ben wel benieuwd of de hogere kostprijs 'terugverdiend' wordt doordat er minder lessen nodig zijn![]()
2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 E per les van 45 min. 1 van hen zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma![]()
Wat is gemiddeld het aantal lessen dat ze nodig hebben voor A?
Dat klopt. Toch zie je vaak dat kinderen van 4 jaar op zwemles gaan en er dan langer over doen. Dan zitten ze ook net op school en gaat alle energie daar naartoe, waardoor ze te weinig energie hebben om veel uren te maken in het zwembad. En die uren zijn nodig om goed te gaan zwemmen. Daarom wordt aangeraden om pas met 5 jaar te beginnen (groep 2). Kinderen hebben dan meer energie en kracht om alles beter te beheersen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
De eisen van het A-diploma zijn wel pittiger dan toen in onze tijd
Jan heeft af gezwommen voor A in korte broek en korte mouwen. Voor b lang, c is met regenjasquote:Op maandag 24 september 2018 18:54 schreef kaatjejannie het volgende:
L was totaal niet bang voor water. Sprong er zo in en zag geen gevaar. Vandaar dat we vroeg begonnen zijn.
Ik heb mijn A gehaald met droge haren. De eisen zijn net weer veranderd. Onze beide kinderen zwommen met A met korte broek/shirt korte mouwen. De kinderen die nu afzwemmen doen dat in lange broek/lange mouwen.
Behalve als je zoals ik niet in t water durfde te springenquote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nog buiten het geld: omg zo veel tijd verspild in die natte hitte? Ik wacht wel tot ze wat ouder zijn hoor. Toen ik klein was ging iedereen pas in groep 2 of 3 naar zwemles en dan duurde het echt geen jaar voor je een diploma had.
Boks! Zelfde stukje nederland alleen hdden wij zwemles in groep 2 en 3z Ik heb met 7 jaar (eind groep 3) eindelijk een diploma gehaald en nooit B of C.quote:Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben echt nog niet met zwemles bezig. Ik kom uit een zeer waterrijk stukje Nederland waar de kinderen in groep 3 en 4 schoolzwemmen kregen en niemand particuliere zwemles kreeg voor die tijd.
Ik heb wel door extreme watervrees pas in groep 5 mijn A diploma gehaald.
Voor mijn gevoel staan er de komende maanden al zoveel veranderingen op stapel dat ik haar nu ook niet wil gaan belasten met een berg aan buitenschoolse verplichtingen. Komt wel. Zoveel sloten zijn er hier toch niet om in te lopen
Boks! Daar zit mijn dochter ook.quote:Op zondag 23 september 2018 20:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit bij zwemschool Kablau, zij geven les vanuit het water max 8 kinderen op 2 instructeurs meestal de eigenaresse van de zwemschool die er ook bij is. Zij krijgen alles aan het zwemmen normale kinderen maar ook hoogsensitief, ADHD, autisme, down etc
Geen gebleer vanaf de kant, kinderen op een goede manier stimueren om verder te gaan ipv angst voor water en zwemmen te krijgen.
Veel geduld maar ook geen getrut zeg maar.
Teun is vlak voor de zomervakantie opgegeven is nu bijna 4 1/2 zodra er plek is hoor ik het.
Jan heeft nu A, vandaag de eerste les voor B en ik hoop hem te motiveren voor C
Als hij bij peuterzwemmen al goed mee doet zou ik zeker doorgaan. Op vakantie was er een gezin waarvan het meisje van 6 al T/M zwemvaardigheid 3 had. Die is met 3 jaar en 9 maanden al met zwemles begonnen na het peuterzwemmen. Was sneller klaar dan haar grotere zus. (Maar wel erg snel, zo snel gaat bijna niemand natuurlijk)quote:Op maandag 24 september 2018 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zelf altijd gezwommen (en als vrijwilliger lesgegeven) bij een vereniging.
Mijn overweging om toch al vrij snel met 4 jaar te beginnen met zwemles zou zijn omdat dan peuterzwemmen stopt en ik denk dat we een enorme terugval krijgen in wat J durft/doet als hij dan niet meteen doorgaat met zwemles. Het zou me dsn in eerste instantie meer om het zwemplezier gaan dan om het meteen behalen van een diploma. Maar gezien de kosten zit ik dan wel aan een vereniging (a 5 euro per les voor 40 minuten) te denken, de kosten hier in de buurt van de particuliere zwemlessen liggen rond de 15 euro per les voor 45 of 60 minuten.
Bij ons zwembad zit je heerlijk in de kantine, ik vind het echt niet erg om mee te gaan. Ik vermaak me wel die zwemles. Kom ik eindelijk toe aan mn boek lezen.quote:Op maandag 24 september 2018 16:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ook dat ja, die tijd dat je daar zwetend in zo'n zwembad zit te wachten![]()
Dat had ik nog even verdrongen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |