Ik zie een man die er heilih van overtuigd is dat Jos Brech de dader is. Prima reden om blij te zijn dat zn vriend nu vastzit en dat de zaak mogelijk opgelost is.quote:Op zondag 16 september 2018 17:47 schreef Za het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden van van 't Padje zelf:
https://www.ad.nl/video/k(...)-verwensingen~p47661
Ze hadden al bewijs tegen Jos B. ? Dus dat gigantische DNA verwantschapsonderzoek was eigenlijk overbodig?quote:
Nee vrijwillig aangeleverd door van 't Padje, staat overal expliciet vermeld.quote:Denk dat de vraag om zn DNA ook niet zomaar door een willekeurige agent gedaan wordt die dacht 'laat ik zn DNA eens vragen', dus daar zal ook wel het nodige papierwerk aan vooraf zijn gegaan inclusief toestemming van hogere piefjes.
Ik zou er nog even over denken als ik jou was, vooral gezien er geen sprake is van wettelijk beheer van de spulletjes.quote:Zodra er hier zich een agent meldt met de vraag om DNA van wie dan ook, en het gaat om een dergelijk delict, zal ik er geen moeite mee hebben om iemands spulletjes af te staan waarop DNA kan zitten. Die goede vriend die niemand kwaad zou doen, zou immers per direct vrijgepleit worden![]()
Er is geen zaak opgelost.quote:denk ik dat die vriend van Jos terecht heel blij mag zijn dat ie aangehouden is en dat ie bijgedragen heeft om deze verschrikkelijke zaak op te lossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Spannend.quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:49 schreef Woonbootjes het volgende:
Beperkingen Jos Brech opgeheven, advocaat mag praten
https://www.ad.nl/binnenl(...)mag-praten~a3fd8f81/
?quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:12 schreef Za het volgende:
[..]
If so (of elders) wil het dan hier posten? BVD
ligt er natuurlijk ook aan waar het DNA spoor op NV is gevonden. (was toch het geval?). Stel dat dit bij zijn intieme delen is geweest, dan is dat wel wat anders dan in de halsstreek, als je bv een hartslag wil checkenquote:Op dinsdag 18 september 2018 16:17 schreef Domnivoor het volgende:
Ik verwacht dat de verdediging met één van de volgende verhalen komt:
1 Jos vond een gewonde jongen op de hei. De jongen bleek overleden. Jos wilde er niet bij betrokken raken en ging ervandoor.
2 Jos is schuldig maar niet de hoofddader.
3 Geen verklaring over de betrokkenheid van Jos. De rechtmatigheid van het bewijs wordt in twijfel getrokken.
We zullen het zien.
Zover nu bekend ging het om op zijn kleding, maar dan kan de locatie inderdaad nog steeds van belang zijn voor bijvoorbeeld de geloofwaardigheid van zijn verklaring.quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:33 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk ook aan waar het DNA spoor op NV is gevonden. (was toch het geval?). Stel dat dit bij zijn intieme delen is geweest, dan is dat wel wat anders dan in de halsstreek, als je bv een hartslag wil checken
Dat klopt. Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:33 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk ook aan waar het DNA spoor op NV is gevonden. (was toch het geval?). Stel dat dit bij zijn intieme delen is geweest, dan is dat wel wat anders dan in de halsstreek, als je bv een hartslag wil checken
maar hij wordt wel voorgeleid aan de rechter-commisaris. Alle reden om aan te nemen dat ie weldegelijk betrokken is. Naar mijn bescheiden mening danquote:Op dinsdag 18 september 2018 16:53 schreef Physsic het volgende:
Roethof houdt nog tot zeker donderdag zijn mond.
Welk bewijsmateriaal dan ook, het zal altijd - desnoods kort - vooraf worden gedeeld met de verdediging die vervolgens in alle vrijheid de "media" kan opzoeken, mits het geen gesloten deuren kwestie is.quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:39 schreef Domnivoor het volgende:
Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.
Jos B. is op vrijdag 7 september 2018 gehoord door de rechter-commissaris.quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:01 schreef Vallon het volgende:
Bijna onbegrijpelijk dat iemand bijna twee weken vast kan zitten in NL, zonder eerst een rechter te zien.
Dat wil inderdaad zeggen dat het OM heb nog een tijdje vast wil houden en dat zij menen daar voldoende reden toe te hebben. Ik durf dat nog niet zomaar aan te nemen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
maar hij wordt wel voorgeleid aan de rechter-commisaris. Alle reden om aan te nemen dat ie weldegelijk betrokken is. Naar mijn bescheiden mening dan
Roethof zal inderdaad wel een leuk verhaaltje uit zn koker halen en voor vrijspraak gaan pleiten.
Politie en OM Limburg vind je wel heel erg geloofwaardig/betrouwbaar?quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:25 schreef Physsic het volgende:
Roethof vind ik al niet meer heel geloofwaardig/betrouwbaar
Dit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.
OK maar daar kon Jos B zich niet inhoudelijk verweren noch zal hem op dat moment verteld zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:22 schreef Za het volgende:
[..]
Jos B. is op vrijdag 7 september 2018 gehoord door de rechter-commissaris.
Stuk betrouwbaarder dan deze advocaat. Maar goed, een advocaat moet beroepsmatig af en toe flink huichelen (lees: complete onzin verkopen) want dat is waar de client voor hem voor betaalt. Dus echt heel betrouwbaar zijn de woorden van een advocaat nooit. Althans, daar zou je neit vanuit moeten gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:40 schreef Za het volgende:
[..]
Politie en OM Limburg vind je wel heel erg geloofwaardig/betrouwbaar?
Welk misdrijf is er daadwerkelijk aantoonbaar gepleegd?quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:39 schreef Domnivoor het volgende:
Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt.
Waarom denk je dat Jos niet is verteld op grond waarvan hij is aangehouden en waarvan hij wordt verdacht?quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK maar daar kon Jos B zich niet inhoudelijk verweren noch zal hem op dat moment verteld zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .
De voorgeleiding van (Vrijdag 07sep18) is idd die van de voorfase waarbij de RC beoordeeld of iemand op grond van het door de OvJ veronderstelde strafbare feit, (langer) mag worden vastgehouden en niet zo zeer de rechtmatigheid van de beschuldiging.
Komende donderdag wordt (dus) besloten of Jos B in bewaring wordt gesteld, wat idd 2 weken na aanhouding moet plaatsvinden. So far , loopt het - imho te veel - volgens het spoorboekje, zonder te weten waarheen.
Verder duidelijk hoor. Thx.
Geduld is een schone zaak. Een en ander zal vast naar buiten komen zodra deze zaak echt voor de rechter wordt gebracht.quote:Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Za het volgende:
[..]
Welk misdrijf is er daadwerkelijk aantoonbaar gepleegd?
En welk (achtergehouden) wettig en overtuigend bewijs kan er zijn dat Jos B. zich schuldig heeft gemaakt aan betreffende misdrijf?
Bij een arrestatie "in beperking" hoeft een verdachte niet(s) verteld te worden waarvan hij/zij verdacht wordt. Het is geen gegeven (niets vertellen) maar hier imo de "enige" relevante reden om de arrestant (zo) aan een lijntje uit te kunnen laten.quote:Op dinsdag 18 september 2018 18:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Jos niet is verteld op grond waarvan hij is aangehouden en waarvan hij wordt verdacht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen is de beperking opgegeven kan Jos B dus iig vermoeden waarvan hij verdacht wordt (of zal worden) wat trouwens pas komende donderdag (meer) concreet zal worden. Ik gok dat er iig een persbericht zal uitgaan vanuit de rechtbank. Wat/of de advocaat doet is natuurlijk afhankelijk van de dan ontstane situatie,
Het is of wordt, is echt(er) puur koffiedik kijken hoe zich dit ontwikkeld. De klepel kan in de klok nog alle kanten op denderen.
Ik hoop dat ieders rechten zullen blijven worden gerespecteerd en vooral - voor de nabestaanden - dat het OM voldoende (rechtmatige) grond zal gaan hebben voor gevolgde werkwijze."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 18-09-2018 om 19:38:11Advocaat Jos B. over dood Nicky Verstappen: 'Justitie heeft geen zaak' https://t.co/7jBQ0Oh126 https://t.co/Pdy5Mt6seO reageer retweet
quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij een arrestatie "in beperking" hoeft een verdachte niet(s) verteld te worden waarvan hij/zij verdacht wordt. Het is geen gegeven (niets vertellen) maar hier imo de "enige" relevante reden om de arrestant (zo) aan een lijntje uit te kunnen laten.
In de spoiler wat meer gebrabbel.Heb je daar een bron van? Want zover ik weet, wat ook op bijvoorbeeld de website van OM en rechtspraak staat, is het een recht van de verdachte om te weten waarom hij is aangehouden en in hechtenis wordt gehouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen is de beperking opgegeven kan Jos B dus iig vermoeden waarvan hij verdacht wordt (of zal worden) wat trouwens pas komende donderdag (meer) concreet zal worden. Ik gok dat er iig een persbericht zal uitgaan vanuit de rechtbank. Wat/of de advocaat doet is natuurlijk afhankelijk van de dan ontstane situatie,
Het is of wordt, is echt(er) puur koffiedik kijken hoe zich dit ontwikkeld. De klepel kan in de klok nog alle kanten op denderen.
Ik hoop dat ieders rechten zullen blijven worden gerespecteerd en vooral - voor de nabestaanden - dat het OM voldoende (rechtmatige) grond zal gaan hebben voor gevolgde werkwijze.
Ik weet daar geen uitzonderingen op, maar misschien kan iemand mij daar op wijzen.
Lijkt me trouwens ook lastig vol te houden als de verdachte aanwezig is bij de behandeling van de ibs.
[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 18-09-2018 19:48:21 ]
Ik ga niet diepgaand speculeren. Met hetgeen wat ons - het publiek - is (mede)gedeeld, hou ik nogmaals mijn hart vast en hoop dat het geen (al of niet ellenlange procedurele) zeperd word.quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:38 schreef Physsic het volgende:
Roethof zegt dat het OM, naar zijn mening, een zwakke bewijspositie heeft. Hij meent zelfs dat ze “geen zaak” hebben.
Meer dan dat wil hij er nog niet over kwijt.
Veel over te zeggen, begin hier: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest Ik quote: "De advocaat mag dan niet zeggen waarvan zijn client verdacht wordt en welke bewijzen er tegen hem liggen,..."quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Want zover ik weet, wat ook op bijvoorbeeld de website van OM en rechtspraak staat, is het een recht van de verdachte om te weten waarom hij is aangehouden en in hechtenis wordt gehouden.
Ik weet daar geen uitzonderingen op, maar misschien kan iemand mij daar op wijzen.
De advocaat mag daar niet over praten met de buitenwereld..quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Veel over te zeggen, begin hier: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest Ik quote: "De advocaat mag dan niet zeggen waarvan zijn client verdacht wordt en welke bewijzen er tegen hem liggen,..."
Let op: met de woorden aangehouden, hechtenis, arrestatie, in verzekeringsinstelling en in bewaring en gevangen. Dat zijn allemaal nuances die hier woordtechnisch uiterst belangrijk zijn.
De limburgerquote:Het Openbaar Ministerie (OM) heeft geen zaak tegen Jos Brech, de verdachte van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen.
Dat zei zijn advocaat Gerald Roethof dinsdagavond tegen RTL Nieuws. Volgens hem heeft het OM een 'zwakke bewijspositie'.
Beperkingen opgeheven
Inhoudelijk wil hij daar niet verder op ingaan. De raadsman zegt wel dat het Openbaar Ministerie voorzichtig moet zijn met 'DNA en de conclusies die daaraan verbonden worden'. Hij wil donderdag in de rechtbank zijn argumenten naar voren brengen.
De advocaat mag op dit moment praten met de pers omdat de beperkingen in het voorarrest van Brech, zijn opgeheven. Tot dusver mocht Brech uitsluitend contact hebben met zijn advocaat en mocht niemand informatie over het onderzoek naar buiten brengen. Roethof heeft zich meermaals beklaagd over de beperkingen die voor zijn cliënt golden.
Enorme druk
"Justitie heeft haar best gedaan om te horen van Jos Brech wat ze van Jos Brech wilden horen. Alle trucjes zijn geprobeerd", zegt Roethof. Volgens hem staat er 'enorme druk' op justitie. "Ik las in het dossier dat justitie zwak bewijs heeft.
De 55-jarige Brech wordt donderdag voorgeleid. De rechter-commissaris moet dan beslissen over de verlenging van zijn voorarrest. Of Brech al een verklaring of bekentenis heeft afgelegd, wil het OM niet zeggen.
quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
De advocaat mag daar niet over praten met de buitenwereld..
quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope, heb even geen 123bewijs bij de hand.
De advocaat is wel degelijk gehouden aan de beperking die de cliënt geldt, hij mag immers zijn cliënt - tijdens het lopende onderzoek - niet wijzer maken omtrent (buitenwereld) informatie dan hij/zij is. Dus juridisch kan de advocaat alleen herhalen van wat de OvJ stelt als verdenking: "betrokkenheid bij de dood van..."
Daarentegen is controle wat een advocaat een verdachte verteld, weer moeilijk (denk aan Holleeder's postjongens) want de gesprekken tussen verdachte en advocaat zijn immers privé.
Zodra echter de rechter er inhoudelijk lucht van krijgt dat een verdachte (in beperking) wordt gebriefd door de advocaat, kan die z'n toga inleveren. Ik kan/ga mij niet voorstellen dat Roethof in deze fase enig (beroeps)risico wil lopen.
En ook hier: https://www.om.nl/onderwerpen/verdachte/aanhouding/quote:Uw rechten:
• U heeft het recht om te weten van welk strafbaar feit u wordt verdacht.
https://www.rijksoverheid(...)dacht-nederlands.pdf
Denk eerder helemaal geen duidelijke verklaring maar slechts wat aanwijzingen die naar zijn onschuld wijzen en iets van overmatige media- aandacht en dat het zo'n aardige man isquote:Op dinsdag 18 september 2018 16:17 schreef Domnivoor het volgende:
1 Jos vond een gewonde jongen op de hei. De jongen bleek overleden. Jos wilde er niet bij betrokken raken en ging ervandoor.
3 Geen verklaring over de betrokkenheid van Jos. De rechtmatigheid van het bewijs wordt in twijfel getrokken.
We zullen het zien.
De vraag is: is dat gelukt?quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:02 schreef deedeetee het volgende:
“Justitie heeft haar best gedaan om te horen van Jos Brech wat ze van Jos Brech wilden horen. Alle trucjes zijn geprobeerd", zegt Roethof.
NB: We discussieren hier of een verdachte - in beperking - tijdens zijn verhoor verteld (moet) mag worden of en waarvan die verdacht wordt.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
En ook hier: https://www.om.nl/onderwerpen/verdachte/aanhouding/
Het zou behoorlijk bizar zijn als je in Nederland iemand weken (of in sommige gevallen zelfs maanden) kan vasthouden zonder te vertellen waar hij van wordt verdacht. Zoals ik hierboven ook al aangaf lijkt me dat ook onmogelijk.
Zonder een bron over uitzonderingen houd ik het voorlopig nog op: onzin.
Waarom niet ? Onschuldig toch of gaan we hem dan met een eigen onderbuikgevoel de nek doorsnijden !!!quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Zou voor hemzelf ook niet veilig zijn.
Dit is echt onjuist...quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: We discussieren hier of een verdachte* - in beperking - tijdens zijn verhoor verteld (moet) mag worden of en waarvan die verdacht wordt.
Onzin ?![]()
Dat mag je wel vinden maar begrijp dat Jos B feitelijk moment van aanhouding en verhoor, nog niet wordt verdacht hoef te zijn van een strafbaar feit. Dat moet immers onderzocht worden.
Er kan daarover dan dus ook niets worden gezegd. Natuurlijk kan je dingen aannemen wat een slechte werkwijze is.
Jij zegt net zelf dat Jos niet op de hoogte is gebracht van de grond waarop hij wordt vastgehouden vanwege de beperkingen. Los van dat het niet klopt: die beperkingen kunnen lang duren, langer dan die paar dagen ivs die je noemt. Als dat de reden zou zijn, zou een verdachte al die tijd dat hij in beperking zit niet weten waarom hij vastgehouden wordt. Dat is dus niet zo..quote:De periode van "jouw" maanden/ weken is trouwens hooguit 6 tot 15 uur wat in belang van onderzoek eventueel verlengd kan worden met maximaal 2 keer 3 dagen. Iemand die aangehouden wordt, kan hooguit zeg een week, in het "ongewisse" worden gehouden aangaande een beschuldiging.
Daarna moet de verdachte verteld worden waarvan hij concreet wordt verdacht. Verdacht van betrokkenheid bij is sws al vaag om iemand voor vast te (kunnen) houden, dat kan wel wanner je als OvJ de mate van strafbare betrokkenheid onderzoekt. Lees dit of Zie hieronder.
Ter info: voor een verlenging van de eerste 6 uurs-periode naar 15 uur moet de OvJ al goede redenen hebben, en zo meer om het met drie dagen uit te kunnen rekken (wat mij hier gebeurd lijkt te zijn). Ik weet alleen niet of of slaapuren en weekeinden daar in/bij worden geteld.
De Rechter-commissaris moet het zaakbelang van verlenging - wat hem eenzijdig wordt verteld door de OvJ - dus heel goed afwegen.
Dan zou hij misschien alleen gaan praten als hij zelf echt graag openheid van zaken wil geven of de druk in het verhoor hem te hoog wordt.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]want advocaat zat bij het verhoor en doorzag deze trucjes want ervaring
Dat zegt hooguit dat het OM het lastig gaat krijgen de zaak zodanig rond te krijgen dat de vervolging sucesvol is.quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:45 schreef Vallon het volgende:
Wanneer Roethof "kwijt" wil dat er een zwakke bewijspositie is, zegt dat mij iig heel veel. Er is kennelijk (dus) dan geen schuldbekentenis, dus Jos B is niet gaan zingen (zover er trouwens iets te zingen valt). Dus ik ben bang dat het recht(matig) zal worden uit gevochten.
Zwakke bewijspositie wil niet zeggen dat ze geen zaak hebben, zoals jij nu zegt. Enkel dat ze het lastig zullen krijgen. Volgens de advocaat dus..quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:02 schreef deedeetee het volgende:
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft geen zaak tegen Jos Brech, de verdachte van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen.
[..]
De limburger
Is niet mijn tekst wat er boven de quote staat hoort er eik in te staan. Ik ga t ff fixen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:07 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Zwakke bewijspositie wil niet zeggen dat ze geen zaak hebben, zoals jij nu zegt. Enkel dat ze het lastig zullen krijgen. Volgens de advocaat dus..
Het is lastig verhoren wanneer de verdachte in het ongewisse zou zijn op grond waarvan hij is aangehouden en evenmin waarvan hij verdacht wordt.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:27 schreef Vallon het volgende:
We discussieren hier of een verdachte - in beperking - tijdens zijn verhoor verteld (moet) mag worden of en waarvan die verdacht wordt.
Dat ook.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het is lastig verhoren wanneer de verdachte in het ongewisse zou zijn op grond waarvan hij is aangehouden en evenmin waarvan hij verdacht wordt.
Dat het onrechtmatig is gebeurd is een feit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:21 schreef Physsic het volgende:
Ik ben erg benieuwd of Roethof komende donderdag begint over de manier waarop het DNA van Jos is verkregen (en of dat volgens hem onrechtmatig zou zijn gebeurd).
NB: We discussieren in detail of Jos B ten tijde van zijn aanhouding mocht/kon/moest worden verteld waarvan hij werd verdacht.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit is echt onjuist...
Iemand aanhouden zonder dat die persoon ergens van wordt verdacht?![]()
Heb je het document waar je hieronder naar linkt eigenlijk zelf wel gelezen?
[..]
Jij zegt net zelf dat Jos niet op de hoogte is gebracht van de grond waarop hij wordt vastgehouden vanwege de beperkingen. Los van dat het niet klopt: die beperkingen kunnen lang duren, langer dan die paar dagen ivs die je noemt. Als dat de reden zou zijn, zou een verdachte al die tijd dat hij in beperking zit niet weten waarom hij vastgehouden wordt. Dat is dus niet zo..
Je hoeft mij de verschillende onderdelen van het voorarrest niet uit te leggen. Ik ken ze al een tijdje. Waar ik naar vroeg was een bron waarin staat dat een verdachte, zolang hij in beperking zit, niet op de hoogte wordt gebracht van de reden waarom hij wordt vastgehouden. Heb ik nog niet gehad. Zelfs áls het zo is dat zijn advocaat hem dat niet mag vertellen (wat je beweerde), wil dat nog niet zeggen dat het OM hem dat niet moet (of mag) vertellen.
Ik lees in het document waar je naar linkt ook niet dat een verdachte “hooguit een week in het ongewisse” kan worden gelaten.
Ik heb jou wel laten zien dat je als verdache het recht hebt om te weten waarvan je verdacht wordt.
*je noemt het hier zelf verdachte.
Juist niet. Je wordt verhoord met schijnbaar willekeurige vragen waar je op date moment geen touw aan kunt vastknopen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het is lastig verhoren wanneer de verdachte in het ongewisse zou zijn op grond waarvan hij is aangehouden en evenmin waarvan hij verdacht wordt.
Je schreef eerder dat Jos B mogelijk niet verteld zal zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juist niet. Je wordt verhoord met schijnbaar willekeurige vragen waar je op date moment geen touw aan kunt vastknopen.
Slecht advies. Dat zwijgrecht werkt alleen wanneer je echt onschuldig bent en/of doorslaggevend bewijs ontbreekt. Het is aan het OM bewijs te vergaren, niet dat jij als verdachte je onschuld moet aantonen. Niets zeggen, tenzij het gaat om een principe zaak, is sws geen goed teken.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:36 schreef Knip het volgende:
..... Ik beroep mij op mijn zwijgrecht.
Niet voor de politie recherche wat weer afhankelijk is waarom het gaat. Regelmatig meegewerkt aan fraudezaken waar het niet slim is om, laat staan vooraf, te vertellen wat je precies (waarom) komt onderzoeken.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:44 schreef Za het volgende:
[..]
Je schreef eerder dat Jos B mogelijk niet verteld zal zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .
Ik kan me daar niet in vinden, evenmin in willekeurige onsamenhangende vragen aan een verdachte die niet weet waarom hij eigenlijk wordt vastgehouden, dat is zonde van ieders tijd en geld.
Dat vind ik ook maar ben bang dat veel mensen daar anders over zullen denkenquote:Op dinsdag 18 september 2018 20:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom niet ? Onschuldig toch of gaan we hem dan met een eigen onderbuikgevoel de nek doorsnijden !!!
Je haalt er telkens dingen bij die niet van toepassing zijn voor deze discussie, maar reageert niet op waar ik naar vraag. Ik heb het idee dat je niet weet waar je het over hebt, dus ik laat het hier verder bij.quote:
Dat gaan we zien.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dat het onrechtmatig is gebeurd is een feit.
Hmm. Zelfs niet als hij daarmee de voorlopige hechtenis zou kunnen laten opheffen, denk je?quote:Ik denk niet dat Roethof daar over gaat beginnen in de media, omdat hij daarmee zou impliceren dat slechts het onrechtmatig verkregen aspect ontlastend zou zijn voor zijn cliënt, en het dus feitelijk een belastende uitspraak zou zijn. MO
Op die manier kan je wel wachten tot de inhoudelijke behandeling van de zaak begint en dan pas beslissen of het verstandiger is te blijven zwijgen of een verklaring af te leggen en spijt te betuigen. Tegen die tijd weet je als verdachte immers al voor een groot deel wat het OM voor bewijs tegen je heeft.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:36 schreef Knip het volgende:
Ga er vanuit dat je, als je bent gearresteerd en wordt verhoord, dat de rechercheurs alle trucs uit de kast zullen halen om je aan het praten te krijgen. Intimidatie, valstrikken en noem maar op. Vóór je het weet heb je iets gezegd wat in jouw nadeel kan werken, ook al heb je het niet gedaan en word je steeds meer richting een bekentenis gedwongen of blijkt er specifieke "daderkennis" bij jouw te zijn die kunnen leiden tot jouw veroordeling.
Vandaag nog in de Volkskrant zo een zaak https://www.volkskrant.nl(...)aling-ooit~bcfce4de/.
Denk ook aan Vuurwerkramp en Schiedammer Parkmoord.
Het beste wat je kunt doen is dus op alle vragen en opmerkingen die je krijgt te antwoorden met
"Ik beroep mij op mijn zwijgrecht". Laat alles gaan via je advocaat en zorg dat je niets zegt wat met allerlei kunstgrepen in jouw nadeel gebruikt kan worden.
Dus:
Hey Jos, je kunt gerust vertellen wat er die nacht is gebeurd. Het zal je opluchten, echt waar
Ik beroep mij op mijn zwijgrecht
Jos, ik wil je helpen. Ik weet echt wel dat Joos Bartens erachter zit. We hebben nog veel informatie in het dossier zitten, die niet bekend gemaakt is. Als jij nou vertelt hoe jouw DNA daar gekomen is, dan ben je binnen de kortste keren vrij man! Wat zeg ik? Je wordt de held van Nederland omdat jij zo goed geholpen hebt om de waarheid boven tafel te krijgen
Ik beroep mij op mijn zwijgrecht
Jos, je kunt het verhaal gerust vertellen. Het is ons werk om deze zaak voor de rechter te brengen, maar zelfs de Officier weet dat het bewijsmateriaal onvoldoende en onrechtmatig verkregen is. Je helpt jezelf en ons als je met je verhaal op de proppen komt
Ik beroep mij op mijn zwijgrecht.
Tja, idd waar willen we eigenlijk over discussieren en laten we elkaar iig niet (dis)kwalificeren.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je haalt er telkens dingen bij die niet van toepassing zijn voor deze discussie, maar reageert niet op waar ik naar vraag. Ik heb het idee dat je niet weet waar je het over hebt, dus ik laat het hier verder bij.
Ik dacht dat je bedoelde wat hij in de media ging verkondigen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:00 schreef Physsic het volgende:
Hmm. Zelfs niet als hij daarmee de voorlopige hechtenis zou kunnen laten opheffen, denk je?
Ik waardeer je posts, maar je zit nu echt op een verkeerd spoor.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:16 schreef Vallon het volgende:
Jos B mocht kennelijk niet wijzer worden (gemaakt) dan dat hij was toen hij werd aangehouden.
quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Slecht advies. Dat zwijgrecht werkt alleen wanneer je echt onschuldig bent en/of doorslaggevend bewijs ontbreekt. Het is aan het OM bewijs te vergaren, niet dat jij als verdachte je onschuld moet aantonen. Niets zeggen, tenzij het gaat om een principe zaak, is sws geen goed teken.
Wanneer je echt schuldig bent wat overtuigend bewezen kan worden; (wat je als dader het beste weet en slim hebt opgebiecht aan je advocaat) , zal elke advocaat je aanraden mee te werken. Geen risico lopen.
Wanneer je je beroept op je zwijgrecht, toch op grond van bewijs wordt veroordeeld; heb je anders sws maximum straf te pakken.
De fout die meestal wordt gemaakt met zwijgrecht is veronderstellen dat je slimmer bent dan de rechercheur(s) en dat zij niet kunnen weten wat jij wel weet van het bewijs.
Dat probeerde ik ook te zeggen, ik heb dat blijkbaar niet duidelijk gemaakt. Ga dus pas praten als je de advocaat hebt gesproken, overleg met hem in hoeverre je schuldig bent en bekijk dan de situatie opnieuw.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Op die manier kan je wel wachten tot de inhoudelijke behandeling van de zaak begint en dan pas beslissen of het verstandiger is te blijven zwijgen of een verklaring af te leggen en spijt te betuigen. Tegen die tijd weet je als verdachte immers al voor een groot deel wat het OM voor bewijs tegen je heeft.
Blijven zwijgen (tijdens de inhoudelijke behandeling) is namelijk niet in alle gevallen het meest verstanig.
Ah, dat was niet echt duidelijk. Ik bedoelde inderdaad tegenover de RC.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde wat hij in de media ging verkondigen.
Bij de rechter-commissaris uiteraard (plus alle andere onrechtmatigheden).
Dat is wat ik het meeste hoop voor de familie: duidelijkheid over de laatste uren van Nicky. Zelfs als blijkt dat er uiteindelijk niemand veroordeeld kan of zal worden.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:43 schreef Knip het volgende:
[..]
[..]
Dat probeerde ik ook te zeggen, ik heb dat blijkbaar niet duidelijk gemaakt. Ga dus pas praten als je de advocaat hebt gesproken, overleg met hem in hoeverre je schuldig bent en bekijk dan de situatie opnieuw.
Ik heb overigens sterke twijfels over de schuldigheid van Jos B. Er zijn te veel onduidelijkheden om hem zonder meer als (enige) dader aan te wijzen. Ik hoop overigens wel dat hij de schuldige is en dat eindelijk de waarheid boven tafel zou komen en dat hij een passende straf krijgt.
Ik vind hem uitermate fascinerend. Hij is één bonk concentratie.quote:Op dinsdag 18 september 2018 23:54 schreef spiritusbus het volgende:
Ik vind die Roethof wel vermakelijk in talkshows. Ik kan me zo heerlijk an die man ergeren
Het lijkt optie 3 te worden.quote:Op dinsdag 18 september 2018 16:17 schreef Domnivoor het volgende:
We zullen het zien.
Je hoeft pas met een verklaring voor dat DNA op de proppen te komen als de rechtmatigheid van dat DNA vaststaat, en dat laatste is ook nog helemaal niet duidelijk en wordt nog best geheimzinnig over gedaan, voor hetzelfde geld is het helemaal niet zo'n sterke aanwijzing en proberen ze Jos B. er alleen maar mee onder druk te zetten. Weet jij veel.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het lijkt optie 3 te worden.
Mooie kerel vind ik het.quote:Op woensdag 19 september 2018 08:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind hem uitermate fascinerend. Hij is één bonk concentratie.
De advocaat van een onschuldige cliënt zegt: Mijn cliënt is onschuldig. Hij heeft het niet gedaan.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het lijkt optie 3 te worden.
Pardon?quote:Op donderdag 20 september 2018 13:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De advocaat van een onschuldige cliënt zegt: Mijn cliënt is onschuldig. Hij heeft het niet gedaan.
De advocaat van een schuldige cliënt zegt soms hetzelfde. En soms zegt hij: Het OM heeft geen sterke zaak. Bewijs het maar eens. In dat geval weten we dat de cliënt schuldig of mede-schuldig is.
Hoezo moet je überhaupt een verklaring voor geven? Gewoon zwijgrecht. Of zeggen dat je het niet weet.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je hoeft pas met een verklaring voor dat DNA op de proppen te komen als de rechtmatigheid van dat DNA vaststaat, en dat laatste is ook nog helemaal niet duidelijk en wordt nog best geheimzinnig over gedaan, voor hetzelfde geld is het helemaal niet zo'n sterke aanwijzing en proberen ze Jos B. er alleen maar mee onder druk te zetten. Weet jij veel.
Nee.quote:
Zelfs dan niet. Degene van wie het DNA is hoeft niet te verklaren hoe het DNA daar heeft kunnen komen. Dat is aan het OM, die moet aantonen hoe het daar onomstotelijk is gekomen.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je hoeft pas met een verklaring voor dat DNA op de proppen te komen als de rechtmatigheid van dat DNA vaststaat, en dat laatste is ook nog helemaal niet duidelijk en wordt nog best geheimzinnig over gedaan, voor hetzelfde geld is het helemaal niet zo'n sterke aanwijzing en proberen ze Jos B. er alleen maar mee onder druk te zetten. Weet jij veel.
Interessant, ik denk even terug aan forse discussies in deze topicreeks. We hadden toen ook uitgebreid besproken dat DNA ansich niet zegt over de schuld van een (mogelijke) dader omdat DNA makkelijk verspreid kan worden. DNA zelf, is geen bewijs.quote:Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Stupidisco het volgende:
Van wie zijn de andere dna-sporen? Volgens Roethof gaat het onder meer om dna van NFI-medewerkers. "Het gaat om dna van medewerkers die met handschoenen en mondkapjes hebben gewerkt. Dna verspreidt zich heel gemakkelijk."
Ik neem aan dat hij doelt op de tissue die een einde verderop is gevonden?quote:Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Stupidisco het volgende:
Advocaat Jos Brech: 'Er is dna van vijf mannen gevonden'
Advocaat Gerald Roethof van de verdachte in de zaak Nicky Verstappen zegt dat er in totaal dna van vijf mannen is gevonden in de zaak.
Dat zei Roethof donderdagmiddag nadat zijn cliënt voor de raadkamer was verschenen.
dna
"Er is dna van mijn cliënt gevonden, maar ook van vier andere mannen. Bovendien is het dna van mijn cliënt geen spermaspoor. Er is wel een spermaspoor aangetroffen van een andere man", zegt de advocaat.
Oei.... daar had ik nog niet eens over nagedacht. Dat er gewoon geen zaak is.quote:Op donderdag 20 september 2018 14:54 schreef Za het volgende:
Gerald Roethof: De eerste vraag: is er een delict gepleegd? Een natuurlijke dood kan niet uitgesloten worden. Als je die niet uitsluit heb je geen zaak."
bron AD
Nee. Want als hij dat had gedaan was er alleen nog steunbewijs nidig zoals dna en de veroordeling was rond wettig en overtuigendquote:
Nee, het is juist niet vervelend. Het is (wordt?) een les aan het OM en ook de publieke media.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:25 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe vervelend het ook is, Roetbof heeft wel degelijk een punt.
Groot deel van de samenleving zal hem dan altijd blijven zien als: “Hij heeft het gedaan, maar is er mee weg gekomen”. Dat is onherstelbare schade aangericht door het OM en de media. Mogelijk in de hoop om eindelijk iets te forceren, maar als blijkt dat ze echt met zo weinig bewijs dit zo hebben gespeeld dan is dat zeer kwalijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, het is juist niet vervelend. Het is (wordt?) een les aan het OM en ook de publieke media.
Wanneer Jos B niet wordt veroordeeld - waar het echt op gaat lijken - zijn wij als samenleving verplicht hem zsm te rehabiliteren, te compenseren (hoe?) en een nieuw leven te geven.
Die les hebben we ook al gehad met Lucia de Berkquote:Op donderdag 20 september 2018 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, het is juist niet vervelend. Het is (wordt?) een les aan het OM en ook de publieke media.
Wanneer Jos B niet wordt veroordeeld - waar het echt op gaat lijken - zijn wij als samenleving verplicht hem zsm te rehabiliteren, te compenseren (hoe?) en een nieuw leven te geven.
Het is vooruitlopen...... maar ik ga alsdan uitzien hoe deze en gene hun excuses gaan (aan)bieden.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:32 schreef Drekkoning het volgende:
als blijkt dat ze echt met zo weinig bewijs dit zo hebben gespeeld dan is dat zeer kwalijk.
Wat een gedweep met Nickyquote:Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Stupidisco het volgende:
dna
"Er is dna van mijn cliënt gevonden, maar ook van vier andere mannen. Bovendien is het dna van mijn cliënt geen spermaspoor. Er is wel een spermaspoor aangetroffen van een andere man", zegt de advocaat.
Het is moeilijk om de media erin te betrekken, want dat is een veelkoppig monster.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die is al bijna afgelopen... De raadkamer beslist vandaag over de gevangenhouding van maximaal 90 dagen.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben voor nu benieuwd of en op grond waarvan de rechter Jos B laat vasthouden en of Jos B in bewaring wordt gesteld (wat 14 dagen mag duren).
Dat was en is idd ook een rauw randje hoe mensen op basis van onderbuik hun mening als veroordeling zagen.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die les hebben we ook al gehad met Lucia de Berk![]()
Ik denk dat het niet een punt van Roethof (of iemand anders) is, maar van de feiten zoals ze er liggen.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:25 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe vervelend het ook is, Roetbof heeft wel degelijk een punt.
De raadkamer doet vandaag of morgen uitspraak.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:44 schreef Vallon het volgende:
Komende week wordt cruciaal of & wanneer het OM zich uitspreekt.
quote:Op donderdag 20 september 2018 16:07 schreef Za het volgende:
[..]
De raadkamer doet vandaag of morgen uitspraak.
Jullie zijn ook goed op de hoogte.... (echt) plezierig.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die is al bijna afgelopen... De raadkamer beslist vandaag over de gevangenhouding van maximaal 90 dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn details maar wel relevant waar we nu precies staan in de, mogelijke en eventuele, rechtszaak. Ook om te weten of e.e.a vandaag/morgen of pas over 14 dagen (bewaring) zal hoeven te worden beslist.
Thx.
[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 20-09-2018 16:28:21 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ze hebben niet het reguliere stappenplan helemaal vanaf het begin gevolgd*. Ik meen dat dat ook in een nieuwsbericht (van rond 6 september) is gemeld. Ze hebben Jos al snel voorgeleid aan de RC, waarna de ibs is ingegaan. Zie tabel: https://www.om.nl/onderwerpen/verdachte/voorlopige-hechtenis/quote:Op donderdag 20 september 2018 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij bent ook goed op de hoogte.... (echt) plezierig.
Is de periode van "bewaring" pas niet vanaf vandaag (mogelijk) ?
Mits de RC dat akkoord geeft aan het verzoek van OvJ die daartoe verzoeken middels de beschuldiging ? Of is er al eerder "ergens" een "uitspraak" geweest dat Jos B terecht mocht worden vastgehouden (de afgelopen 14 dagen) ?
Ik volg het reguliere stappenplan van: aanhouding (15 uur), verhoor/inverzekering (2x3 dagen in beperking!), voorgeleiding (vandaag?) en pas daarna (eventueel, moeten we gaan zien) periode van bewaring (14 dagen). In afwachting van verder onderzoek.
De RC zal JosB ook op 07sep hebben gezien die imho alleen beslist zal hebben dat het OM door mocht gaan (met "in beperking" verhoren).
In mijn beleving is Jos B nu pas inhoudelijk voorgeleid en was/is nog nog niet in staat van beschuldiging gesteld ?
Of gaat/ging die "hechtenis" periode pas in vanaf het moment van inverzekerheidstelling ?
Dus, toen hij 07sep18 op Schiphol landde. Ik lees ook: U wordt verdacht
Het zijn details maar wel relevant waar we nu precies staan in de, mogelijke en eventuele, rechtszaak Ook om te weten of e.e.a vandaag of pas over 14 dagen (bewaring) zal hoeven te worden beslist.
Thx.
quote:De rechter-commissaris besloot donderdag al dat Brech 14 dagen langer vast blijft zitten. Normaal gebeurt dat tijdens het verhoor door de rechter-commissaris, maar in dit geval is ervoor gekozen om dat vooraf al te besluiten. Dat mag, als de verdachte binnen 24 uur wordt voorgeleid.
Maar alvorens een natuurlijke dood te sterven heeft hij nog even zijn pyjamabroek en onderbroek uitgetrokken en verkeerd weer aangetrokken, waarna hij wat DNA van Jos erop heeft gesmeerd.quote:Op donderdag 20 september 2018 15:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oei.... daar had ik nog niet eens over nagedacht. Dat er gewoon geen zaak is.
Ik ging altijd uit van een delict.......
Straks is NV weggewandeld en verderop een natuurlijke dood gestorven.
Hoe ongeloofwaardig dit ook mag klinken - zeker voor ouders (i know) - , ondanks dat het een gezonde jongen was, kunnen ook kinderen soms vanzelf doodgaan.
Dat doen kinderen nu eenmaal, zelfs ik wanneer ik mij in het donker probeer aan te kleden en dan op mijn werk kom met een uitwendige gedraaide poloquote:Op donderdag 20 september 2018 16:27 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar alvorens een natuurlijke dood te sterven heeft hij nog even zijn pyjamabroek en onderbroek uitgetrokken en verkeerd weer aangetrokken, waarna hij wat DNA van Jos erop heeft gesmeerd.
Thx. Duidelijk, ik volg dat dan maar even.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:27 schreef Physsic het volgende:
Waarom ze dat hebben gedaan is mij niet duidelijk. Ik weet niet (meer) of er een reden werd gegeven in dat nieuwsbericht.
Vandaag (twee weken later) gaat de raadkamer beslissen. Die beslist over de gevangenhouden (zie wederom tabel).
Ik heb mijn post (twee keer) een update gegeven, ik denk dat stukje nieuwsbericht te hebben gevonden.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hx. Duidelijk, ik volg dat maar even.
Dan gaan "ze" dus nu (cq. uiterlijk morgen) beslissen of Jos B (nog) - maximaal 90 dagen - gevangen mag worden gehouden. Hiervoor moet imho wel een behoorlijk bewijs/reden/grondslag voor zijn.
Misschien had ie zn kleding uberhaupt al wel binnenstebuiten aan. Ze waren op kamp, in tenten. Als je vervolgens in het donker wat moet doen (weing lampen) zie je misschien wel niet eens dat je kleding niet goed zit... Misschien kleedde Nicky zich om voor het slapen gaan en zag hij dus niet dat hij het binnenstebuiten aan trok.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:27 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar alvorens een natuurlijke dood te sterven heeft hij nog even zijn pyjamabroek en onderbroek uitgetrokken en verkeerd weer aangetrokken, waarna hij wat DNA van Jos erop heeft gesmeerd.
Nu valt alles op zijn plaats omtrent iig mijn verwarring van voorgeleiding versus aanhouding en tijdpaden.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:35 schreef Physsic het volgende:[..]
Ik heb mijn post (twee keer) een update gegeven, ik denk dat stukje nieuwsbericht te hebben gevonden.
"De rechter-commissaris besloot donderdag al dat Brech 14 dagen langer vast blijft zitten. Normaal gebeurt dat tijdens het verhoor door de rechter-commissaris, maar in dit geval is ervoor gekozen om dat vooraf al te besluiten. Dat mag, als de verdachte binnen 24 uur wordt voorgeleid."
[
Klopt, dat kan niet zomaar.
Sowieso even afwachten hoe hetgeen Roethoef zegt zich verhoudt tot de werkelijkheid. Maar ik denk dat het OM ook met een groot dilemma zat door de verjaringsperikelen die er spelen.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:01 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag is waarom het OM limburg fiat heeft gegeven voor de jacht op Jos B. en de wijze waarop.
Maar dat had dan niet ten koste gegaan van een wellicht onschuldig iemand.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sowieso even afwachten hoe hetgeen Roethoef zegt zich verhoudt tot de werkelijkheid. Maar ik denk dat het OM ook met een groot dilemma zat door de verjaringsperikelen die er spelen.
Hadden ze later opgetreden en bleek Jos wel schuldig maar waren bepaalde zaken verjaard, dan was het OM ook publieke afgemaakt.
Precies. Ik denk ook dat het bewijs erg dun is (voor zover ik dat kan weten), maar wil me niet laten misleiden enkel door wat de advocaat zegt. Ik ken (uitspraken van Roethof van eerdere zaken en ik weet nog met welke (achteraf bewezen onzin) bijvoorbeeld de advocaat van Mark de J. destijds kwam. Wat een advocaat allemaal via de media (en zelfs tegen de rechter) vertelt, neem ik niet zomaar voor waar aan.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sowieso even afwachten hoe hetgeen Roethoef zegt zich verhoudt tot de werkelijkheid.
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 20-09-2018 om 17:18:13Jos B., verdacht in zaak-Nicky Verstappen, blijft 90 dagen langer vast https://t.co/A0ShZLV3nc https://t.co/ctUTxIH7SG reageer retweet
Voor mij wel. Maar er zijn hier wel een aantal die menen dat hij waarschijnlijk onschuldig is, ofzo.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:20 schreef Marsenal het volgende:
Ik krijg daar zelfs een pushberichtje over, maar dit is toch 100% de lijn der verwachting, hoop ik?
Waaraan is hij schuldig dan ?quote:Op donderdag 20 september 2018 17:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Voor mij wel. Maar er zijn hier wel een aantal die menen dat hij waarschijnlijk onschuldig is, ofzo.
https://martijnmastenbroe(...)houding-op-schiphol/quote:Op donderdag 20 september 2018 16:27 schreef Physsic het volgende:
Ze hebben niet het reguliere stappenplan helemaal vanaf het begin gevolgd*.
Waarom ze dat hebben gedaan is mij niet duidelijk.
Ik meen vooral dat er weinig direct bewijs is dat hem aan de dood van Nicky linktquote:Op donderdag 20 september 2018 17:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Voor mij wel. Maar er zijn hier wel een aantal die menen dat hij waarschijnlijk onschuldig is, ofzo.
Een ziekelijke man te zijn die op kinderen valt, een kind seksueel misbruikt met de dood tot gevolg, dat jarenlang heeft verzwegen, tien jaar daarvoor kinderen heeft aangerand en sinds vandaag vind ik hem ook schuldig aan (verrassingggg) het kijken van kinderporno.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:23 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Waaraan is hij schuldig dan ?
Waarschijnlijk onschuldig is, of waarschijnlijk te weinig bewijs dat hij iets met de dood van Nicky Verstappen te maken heeft... daar zit nog al een verschil tussen.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Erg duidelijk uitgelegd. Bedankt voor de link.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:25 schreef Za het volgende:
[..]
https://martijnmastenbroe(...)houding-op-schiphol/
Ik kan me alleen het bezit van kinderporno voorstellen, want de andere feiten lijkt hij zich al zeker 20 jaar niet mee bezig te houden..quote:Op donderdag 20 september 2018 17:22 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dit vind ik dan wel weer creepy:
Naar het oordeel van de raadkamer zijn er ook redenen om Jos B. langer vast te houden. Niet alleen is de rechtsorde ernstig geschokt door de feiten waarvan Jos B. verdacht wordt, maar de rechtbank vreest ook voor vlucht en voor herhaling als Jos B. op vrije voeten zal worden gesteld.
Herhaling? Van wat bedoelen ze dan?
Welk kind heeft Jos Brech seksueel misbruikt met de dood tot gevolg ?quote:Op donderdag 20 september 2018 17:27 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Een ziekelijke man te zijn die op kinderen valt, een kind seksueel misbruikt met de dood tot gevolg, dat jarenlang heeft verzwegen, tien jaar daarvoor kinderen heeft aangerand en sinds vandaag vind ik hem ook schuldig aan (verrassingggg) het kijken van kinderporno.
Dat de rechtbank vreest voor herhaling vind ik creepy, maar ik geloof er ook niet in dat hij 20 jaar heeft stilgezeten. Enkel dat hij slinkser is geworden.
Bezit en vervaardigen zit nog al een verschil tussen. Maar als hij inderdaad kinderporno bezit, dan kunnen ze hem iig daarop pakken (hopelijk is het dan wel rechtmatig verkregen).quote:Op donderdag 20 september 2018 17:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik kan me alleen het vervaardigen van kinderporno voorstellen, want de andere feiten lijkt hij zich al zeker 20 jaar niet mee bezig te houden..
Je redeneert vanuit wat wij van de zaak weten, en vanuit wat de advocaat roept. Dat is een smalle basis voor het oordeel “amateurs”. Het is onder de omstandigheden goed denkbaar dat ze een sterke zaak hebben. Even afwachten is het beste advies.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:50 schreef Michielos het volgende:
ok laatste concensus is dus:
brech bekent niet, er is geen zaak en het OM heeft niet heel veel behalve die DNA match, Wat een amateurs
Zonder huiszoekingsbevel, het gaat lastig worden allemaal.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:43 schreef Black_Baron het volgende:
Kinderporno aangetroffen bij Jos? Hmm, dat zal dan op die harde schijf ofzo gestaan hebben?
Dus wat je zegt is dat jij maar wat roept?quote:Op donderdag 20 september 2018 17:50 schreef Michielos het volgende:
brech bekent niet, er is geen zaak en het OM heeft niet heel veel behalve die DNA match, Wat een amateurs
Erg foute woordkeuze inderdaad. Ik bedoelde het verkrijgen (bijvoorbeeld downloaden) en daarmee het in bezit hebben.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bezit en vervaardigen zit nog al een verschil tussen. Maar als hij inderdaad kinderporno bezit, dan kunnen ze hem iig daarop pakken (hopelijk is het dan wel rechtmatig verkregen).
Hoe dan, daar staat een taakstraf op.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als hij inderdaad kinderporno bezit, dan kunnen ze hem iig daarop pakken.
Of celstraf.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:27 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe dan, daar staat een taakstraf op.
Zo begint het zich wel af te tekenen idd...quote:Op donderdag 20 september 2018 17:50 schreef Michielos het volgende:
En de zelf gecreëerde geschokte rechtsorde.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:50 schreef Michielos het volgende:
er is geen zaak en het OM heeft niet heel veel behalve die DNA match
Ja anders best vreemd wat ze ermee bedoelen. Kijk dat van wat ie de afgelopen 20 jaar heeft gedaan na de misbruik/verkrachting op Nicky weten we uiteindelijk ook niet natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik kan me alleen het bezit van kinderporno voorstellen, want de andere feiten lijkt hij zich al zeker 20 jaar niet mee bezig te houden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |