dennistd | woensdag 5 september 2018 @ 02:41 |
Welkom in alweer het 51e Bussentopic Vorige topic: http://forum.fok.nl/topicchain/prev/2344784 En de rest van de voorgaande reeks van het Bussentopic: Topicreeks: Bussentopic | |
qu63 | woensdag 5 september 2018 @ 18:03 |
Mwah, bij studenten zou je ook een melding kunnen doen richting school. En als het bij die groep waar jij nu mee te maken hebt juist gaat om hun gedrag dan lijkt het mij wel handig dat ze weten hoe ze doen als er niemand kijkt, toch? Melden is iets anders dan klagen en eisen dat ze met de taxi gaan ofzo | |
derLudolf | woensdag 5 september 2018 @ 18:09 |
Het is niet voor niets het onrendabele vervoer Houden ze zich aan de huisregels die in de bus gelden? Hangen vaak wel ergens in de bus. | |
borisz | woensdag 5 september 2018 @ 18:49 |
Binnenkort maar eens wat langere buslijnen in de regio nemen. De 50 naar Leiden en Utreg - Bijlmer is ook wel eens leuk . Oh en de 346 blijft een fijne lijn . Lekker langs de file. | |
Peterselieman | woensdag 5 september 2018 @ 18:56 |
Je wilt met Arriva naar Leiden gaan reizen? Dan mag je wel een broodje voor onderweg meenemen | |
Fred | donderdag 6 september 2018 @ 01:07 |
133 Middelburg - Oude Tonge Met sightseeing op Neeltje Jans. | |
dennistd | donderdag 6 september 2018 @ 01:11 |
64 Overdinkel - Almelo De combi 95 - 80 - 81 Borculo - Ommen is ook wel leuk | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:26 |
Wat gaat er gebeuren als ik met een chipkaart met 0.30 cent saldo een reis ga maken met Conexxion Bollenstreek van 5.15 Euro?? | |
borisz | donderdag 6 september 2018 @ 14:28 |
Trip van anderhalf uur. . Dat kan ik wel overleven . | |
dennistd | donderdag 6 september 2018 @ 14:37 |
Dan kun je niet uitchecken. Het saldo op de kaart zal dus op -3,70 eindigen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 september 2018 @ 11:40 |
Dankje | |
derLudolf | vrijdag 7 september 2018 @ 21:08 |
Niet best. Dennis leef je nog | |
dennistd | vrijdag 7 september 2018 @ 21:32 |
Ik was het niet, maar de chauffeur treft ook geen blaam. Jouw favoriete vervoermiddel draaide de weg op terwijl de bus eraan kwam. Gelukkig was de bus leeg, iemand op het klapstoeltje aan het raam (dat in het gangpad is geëindigd) had het niet na kunnen vertellen denk ik. | |
derLudolf | vrijdag 7 september 2018 @ 21:37 |
Moet je idd niet aan denken dat die bus vol was. | |
kip_zonder-kop | zondag 9 september 2018 @ 01:24 |
Is inderdaad een leuke lijn, ik rij hem bijna dagelijks als buschauffeur. Alleen later in de middag richting Haarlem is het een en al drama vanaf de Vrije Universiteit tot aan de halte Amstelveenseweg. Gisteren stond het compleet vast dus op dat kleine stukje net geen uur vertraging opgelopen. Afgelopen woensdag stond het zelfs al vast vanaf station Zuid maar omdat ik tegelijk met een collega was vertrokken heb ik op de Boelelaan de linkerbaan genomen toen heb ik de vertraging kunnen beperken tot 33 minuten. Op die manier 4 andere lijnen 346 op dat stuk voorbijgegaan en op de Amstelveenseweg de bus bijna helemaal kunnen vullen. Heeft weinig zin om te stoppen bij haltes als er zoveel bussen zo dicht achter elkaar zitten. | |
borisz | zondag 9 september 2018 @ 11:24 |
Idd. Ik stap op A'veenseweg in en uit, dus hoef dat stuk van de VU niet mee te maken. Moest afgelopen week wel de ontsnapping 341/397 naar Schiphol Noord en 356 gebruiken. De 346 was toen al vol. Meestal probeer ik iets voor 17u op Amstelveenseweg te staan en dan valt het meestal nog mee. Kwartier later en het is bomvol. | |
Fred | zondag 9 september 2018 @ 11:29 |
Daar zullen de reizigers die wachten op de overgeslagen haltes en graag mee willen vast anders over denken. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 9 september 2018 @ 11:47 |
Dat was een beste klap | |
kip_zonder-kop | zondag 9 september 2018 @ 15:28 |
Zoals ik al schreef vertrok ik tegelijk vanaf station Zuid met een andere lijn 346 dus we reden precies achter elkaar naar de eerste halte Vrije Universiteit. Was het dan beter geweest om precies achter elkaar te blijven rijden tot en met de Amstelveenseweg met dezelfde vertraging? Tussen de Vrije Universiteit en Medisch Centrum reden er zelfs nog 2 lijnen 346. | |
derLudolf | zondag 9 september 2018 @ 16:50 |
Jazeker. Eigen initiatief, kwalijke zaak, gewoon lekker dom doen waarvoor je bent aangenomen | |
kip_zonder-kop | maandag 10 september 2018 @ 16:38 |
Ach ja, we kunnen toch nooit iedereen tevreden stellen. | |
derLudolf | donderdag 13 september 2018 @ 19:22 |
Uniek concept? https://www.ecobus.jetzt/(...)im-und-kalefeld.html | |
dennistd | donderdag 13 september 2018 @ 20:38 |
Nee hoor, alleen is hier een betaalde chauffeur te duur: https://www.twents.nl/twentsflex/over-twentsflex | |
_Arual_ | woensdag 19 september 2018 @ 18:02 |
Tsja, ze doen niks kwaads maar ze zijn gewoon een beetje vreemd en luidruchtig. Gisteren bijvoorbeeld zaten ze te bespreken op wat voor vrouwen ze vielen. En dan hebben ze gewoon echt niet in de gaten dat het niet zo gepast is om je medepassagiers als concrete voorbeelden te gebruiken. Zo van: ik houd niet van stevig. En wat is dan stevig? En dan een passagier aanwijzen: die is te dik bij haar kont. Of juist het tegenovergestelde, iemand aanwijzen die ze wel mooi vonden. Geen gepest of gebral, maar echt ongepast (wel eerlijk). Heel ongemakkelijk! En dan is er een man die alles steeds herhaalt: ‘wat is het druk. Ja druk. Zo veel mensen.’ En dan de volgende dag: ‘gisteren was het druk. Ja druk. Zo veel mensen. Vandaag is het rustig. Veel rustiger dan gisteren. Maar morgen kan het zomaar druk zijn weer. Terwijl het dat vandaag niet is. Maar gisteren wel. Toen was het zo druk! Je snapt niet waar ze nu zijn. Maar misschien zijn ze er morgen weer.’ [ Bericht 8% gewijzigd door _Arual_ op 19-09-2018 18:11:44 ] | |
Fred | donderdag 20 september 2018 @ 23:23 |
Leuk toch, een beetje rühring in de tent. Is weer eens wat anders dan saaie forenzen die alleen maar op hun telefoon kijken. | |
dennistd | zondag 23 september 2018 @ 12:31 |
Hier eindigen veel bussen zo te zien: https://www.tubantia.nl/a(...)us-genomen~ac034ada/ | |
Darkwing_Duck | maandag 24 september 2018 @ 09:47 |
Ik rij op dit moment in museumstuk 905 van de RET, die zit in gewone dienst | |
Kentekenplaat | dinsdag 25 september 2018 @ 17:23 |
Ging die vroeger niet naar Spijkenisse? | |
Peterselieman | dinsdag 25 september 2018 @ 17:39 |
Nee, Rotterdam Zuidplein. De lijn heeft zelfs een tijd tussen Zuidplein en Vlissingen gelopen | |
Kentekenplaat | dinsdag 25 september 2018 @ 18:11 |
Oh ja, dat is ook zo. Dat was een lang ritje. Wel jammer, al die lange lijnen worden opgeknipt. | |
Peterselieman | dinsdag 25 september 2018 @ 18:13 |
Die van Spijkenisse is de 104 die ook al in vele varianten gereden heeft | |
dennistd | dinsdag 25 september 2018 @ 19:42 |
Lijn 80 in Twente ook al ja, die was 2:15 van Holten naar Hardenberg. Al heb je wel de vrijwel altijd doorgaande combi 95 Borculo-Almelo en 80 Almelo-Hardenberg, dat is ook 2:15. | |
Peterselieman | dinsdag 25 september 2018 @ 19:48 |
In het noorden had je een tijdje lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk die uit mijn hoofd 2.40 uur onderweg was | |
derLudolf | dinsdag 25 september 2018 @ 19:51 |
Lijn 73 bij ons door het dorp ging altijd door te Groningen. Nu maar tot Gieten geloof ik. Zie sinds een jaar wel lijn 74 rijden in Emmen, die gaat ook binnendoor naar Grunn. | |
funnywell | dinsdag 25 september 2018 @ 22:49 |
Wie is er ook al naar de Beekse Bergen geweest om in Hollandse Glorie te mogen zitten uit het verleden met dikke vinyl stoelen (of zou t leer zijn, nee lijkt me niet). Ik wel haha, mis die bussen die sinds 2005 uit t straatbeeld zijn verdwenen. 2003, 15 jaar, lijkt wel een eeuwigheid. Heb niks met die bussen van nu, troep is t. | |
Kentekenplaat | dinsdag 25 september 2018 @ 22:50 |
Je had vroeger (begin jaren 90) lijn 80 van Hoogeveen naar Almelo. Dat was ook een best end. | |
Kentekenplaat | dinsdag 25 september 2018 @ 22:51 |
Klopt, als het goed is rijdt 74 nu het traject van 73. Maar dat is idd ook een lang ritje. | |
Mr.Jorn. | woensdag 26 september 2018 @ 16:20 |
74 doet er twee uur over 324 Groningen Emmeloord ook bijna twee! | |
marcel.de | woensdag 26 september 2018 @ 17:01 |
De VAD lijn Lelystad-Arnhem was ook een beste rit. Evenals de FRAM Alkmaar-Leeuwarden (voor het interliner tijdperk) Lijn 19 die destijds niet in België stopte. Nonstop vanuit Breda centrum, uw volgende halte: Nieuw Namen/Clinge. | |
Kentekenplaat | vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:41 |
Oh ja, lijn 107 was dat volgens mij. En die van de Fram was lijn 97. | |
derLudolf | vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:59 |
het stuk Emmen-Stadskanaal is anders. Vanaf daar rijdt de 74 het oude 73 traject denk ik. | |
Peterselieman | dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:47 |
Een echte aanrader qua buslijnen is op zondag in Duitsland lijn 231 tussen Gemünd en Heimbach, als de bus via de halte Hasenfeld, Urftalsperre/Haftenbach rijdt. Wat een uitzicht en wat een rit http://wiki.ovinnederland(...)Schleiden_Busbahnhof | |
borisz | vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:28 |
Er is een oplossing voor de 346 en de VU! https://www.nhnieuws.nl/n(...)er-viaduct-te-rijden | |
qu63 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:54 |
Wat een oetlul ben je dan ook https://www.tubantia.nl/a(...)a1-gehaald~a47e4549/ | |
marcel.de | zondag 28 oktober 2018 @ 08:15 |
Komende week bij Lidl Duitsland Flix Europa Ticket 12,99: https://www.lidl.de/de/flixbus/s4593 | |
qu63 | maandag 29 oktober 2018 @ 20:13 |
YouTube blijft em maar suggereren, dus ik deel em hier maar Mooi om te zien hoe ze alles rijdend hielden in/rond Londen! | |
Ou-Tannu | maandag 29 oktober 2018 @ 21:28 |
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834308/ Kaputski | |
qu63 | maandag 29 oktober 2018 @ 23:16 |
Ook gek, volgens de Veiligheidsregio waren er geen passagiers aan boord..
| |
Ou-Tannu | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:07 |
Ook gek dat de pluim duidelijk uit de uitlaat komt... En niet uit de koelsleuven | |
StephanL | dinsdag 6 november 2018 @ 12:37 |
Mooie docu. Ben het nu aan het kijken. Binnenkort mag ik mij als het goed is ook onder de buschauffeurs scharen. Ben begonnen met de opleiding tot buschauffeur via een uitzendbureau. Eerste twee theorie examens gehaald. Derde komt op 20 november. Afrijden met de bus staat gepland op 10 december. Tot zo ver gaat het voorspoedig met de theorie gedeelte. Met praktijk start ik na de 20 november. Exacte datum weet ik niet meer. Ik ben als het goed is klaar met alles op 21 december. Kerstvakantie vieren en dan verwacht ik dat ik in januari mijn eerste kilometers mag maken, al dan niet met passagiers op een lijnbus. | |
dennistd | dinsdag 6 november 2018 @ 13:09 |
Welke regio ga je rijden? | |
StephanL | dinsdag 6 november 2018 @ 19:48 |
Lisse | |
qu63 | dinsdag 6 november 2018 @ 20:09 |
Welkom! Via Randstad? Of Workbus ofzo? | |
StephanL | dinsdag 6 november 2018 @ 20:16 |
Via Consolid, maar ik zie dat meerdere uitzendbureaus zijn voor die regio. Ben echt benieuwd. Ben nu al een paar maanden bezig met aanmelden en hele traject doorlopen, waarvan ik meer tijd ben aan wachten op goedkeuring overal voor maar nog even en ik ga het praktijk traject in | |
qu63 | dinsdag 6 november 2018 @ 20:24 |
Ohja, die hadden we ook nog Hoop wel dat je lest op een handgeschakelde bus, dan heb je er ook nog iets aan mocht je nog de touringcar op gaan (al heeft 90% daar ook een automaat) | |
StephanL | dinsdag 6 november 2018 @ 20:26 |
Jip. Ze willen je helemaal compleet opleiden, dus inclusief schakel. Dat zei de instructeur dus ook. De meeste bussen zijn tegenwoordig automaat, maar krijg het wel. Altijd meegenomen. | |
Kentekenplaat | woensdag 7 november 2018 @ 20:40 |
Ik ben jaloers. | |
Peterselieman | maandag 31 december 2018 @ 16:50 |
Arriva gaat in Fryslân wat meer met de tijd mee. In Leeuwarden op binnenstadsbuslijn 9 rijdt nu een 9,9 meter lange elektrische Citea. Voor hogeschoollijn 612 zijn 6 18 meter elektrische Citea's aangeschaft. Deze rijden ook op bootbus 66 naar Holwerd. Geen idee wat de plannen zijn met de 14,7 meter lange Citea die voorheen op die lijn reed. | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2019 @ 10:09 |
Buiten de schoolvakanties rijden de zes 18 meter elektrische Citea's op lijn 612 en op een aanzienlijk deel van de ritten van lijn 603. Lijn 66 rijdt dan met de 14,7 meter lange Citea. In het weekend en in de schoolvakanties rijdt lijn 612 en 603 niet en zijn de elektrische Citea's beschikbaar voor lijn 66. | |
StephanL | donderdag 21 februari 2019 @ 16:03 |
Het heeft iets langer geduurd dan in eerste instantie de bedoeling was van de rijschool en mij, maar vandaag ben ik toch geslaagd Eerste keer was ik gezakt, moest tot vandaag wachten en vandaag ging alles goed. Vind het nog netjes allemaal Dus binnenkort de wegen onveilig maken. | |
qu63 | donderdag 21 februari 2019 @ 20:49 |
Gefeliciteerd! | |
StephanL | donderdag 21 februari 2019 @ 20:56 |
thanks. Lees trouwens even je bericht terug over een handgeschakelde bus. Dat had ik eerst, maar ze vonden het toch beter om automaat te gaan. Anders moest de rijschool nog steeds een bus huren en dat was zonde van de tijd en geld en is dus een automaat geworden. Vind het niet erg, dan maar alleen maar automaat. Een Volvo lesbus gereden nu. Reed wel lekker | |
borisz | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:10 |
Zelfs de ergste tegenstanders zijn nu overtuigd van het HOV. https://www.noord-holland(...)IJmond_vaker_met_bus . In dit gedeelte van Noord-Holland hoef je ook niet te klagen over het OV. Dat is voor Alkmaar en hoger. | |
qu63 | zaterdag 23 februari 2019 @ 23:40 |
Waarom hebben we dit soort advertenties nou nooit in Nederland? | |
Peter | maandag 25 februari 2019 @ 19:12 |
leuk om te zien | |
dennistd | maandag 25 februari 2019 @ 19:41 |
Optare | |
Alexxxxx | maandag 25 februari 2019 @ 20:20 |
Wel mooie deuren. | |
qu63 | maandag 25 februari 2019 @ 20:24 |
Wie neemt ze niet af bij jullie? | |
qu63 | maandag 25 februari 2019 @ 20:26 |
Ook leuk | |
Alexxxxx | maandag 25 februari 2019 @ 21:18 |
Mercedes bouwt ze zelf. Werk trouwens al tien jaar niet meer in Bolsward. Zit nu bij een bedrijf dat oa BYD en Turkse Isuzu bussen verkoopt. | |
qu63 | maandag 25 februari 2019 @ 21:29 |
Zo lang al niet meer? Tof! Dus voor een proefritje in een BYD moet ik bij jou zijn? | |
Alexxxxx | dinsdag 26 februari 2019 @ 08:52 |
misschien iets korter maar al behoorlijk lang niet meer. En als je daarmee voldoende exposure voor BYD en/of ons bedrijf creëert wel ja, ik doe de social media marketing. | |
qu63 | dinsdag 26 februari 2019 @ 22:23 |
Bereik en exposure lukt me denk ik wel, alleen niet echt in de juiste doelgroep denk ik | |
Alexxxxx | dinsdag 26 februari 2019 @ 22:26 |
dan mag je komen kijken en laten we de groene platen in de kluis. :p | |
qu63 | woensdag 27 februari 2019 @ 22:19 |
Zit jij ook in Schiedam? Of werk je vanuit huis Wel jammer dat er net deze maand al een artikel over BYD in bus & coach magazine staat | |
Alexxxxx | woensdag 27 februari 2019 @ 22:21 |
ik ben in geen jaren in Schiedam geweest. Ik werk zes dagen per week vanuit huis en 1 dag per week vanuit Vuren. | |
funnywell | donderdag 28 februari 2019 @ 14:04 |
Waar kun je in oude bussen meerijden die tot 2005 gemeengoed waren overal. Of een busmaatschappij die ze in nood nog in zet. Ja ik weet dat ze in de Beekse Bergen rondrijden, dus heb daar paar jaar terug me al vermaakt. Zoek de oude van Hools, DAf, Volvo, maakt niet uit. | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 14:44 |
Cuba, daar rijden ze in de meest creatieve vormen nog rond. | |
Peter | donderdag 28 februari 2019 @ 21:12 |
http://www.haagsbusmuseum.com/ heeft ook een hoop . | |
funnywell | donderdag 28 februari 2019 @ 21:37 |
Ja klopt, staan leuke filmpjes op youtube, voorste klep open, zwarte rookpluim en heuvel omhoog | |
Fred | vrijdag 1 maart 2019 @ 08:34 |
Dat ook, maar ze hebben de onderdelen vaak herbruikt als de motor van de bus niet meer te maken was. Zo zijn exemplaren aan elkaar gelast en achter een vrachtwagen gezet. Ook de Camello bussen hebben onderdelen die onmiskenbaar van een standaard streekbus afkomen. | |
funnywell | zaterdag 2 maart 2019 @ 07:04 |
Ze nemen daar niet eens de moeite om het nummer en plaatsnaam van de bus te veranderen. Te ingewikkeld dat mechanisch/elektonisch bord systeem, hangen ze maar een geprint A4tje op het raam. | |
Fred | zaterdag 2 maart 2019 @ 11:18 |
Dat geldt voor elk land wel waar de voormalige Nederlandse stads- en streekbussen terecht zijn gekomen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 29 maart 2019 @ 22:48 |
Zo, eindelijk gaat het de goede kant op. Ik heb vorige week gesolliciteerd, maandag een capaciteitentest gedaan en vandaag een selectiedag gehad en tot nu toe ben ik nog steeds in de race om eindelijk buschauffeur te worden. Als het allemaal doorgaat begin ik aan het eind van april met de opleiding. | |
derLudolf | woensdag 27 november 2019 @ 14:50 |
En zit je inmiddels achter het stuur? Qbuzz lijkt veel nieuwe bussen te krijgen, er staan hier in het dorp zo'n dertig/veertig Setra's. | |
derLudolf | woensdag 27 november 2019 @ 18:46 |
En warempel, ook nieuwe streekbussen. Op lijn 73 reed zowaar een elektrisch exemplaar. Een Ebusco 2.2 94BNV2 was het kenteken mochten mensen meer info willen | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2019 @ 19:09 |
Een aantal nieuwe Setra's rijdt al rond tussen Groningen en Emmen/Assen. Op de Groninger stadsdienst draaien op de lijnen 1 en 2 al twee nieuwe elektrische geledes mee, op de stads- en streekdienst rond Groningen rijdt al een nieuwe Mercedes gelede en inderdaad rond Emmen rijden er al Ebusco's. De eerste Ebusco is al gestrand, op de rotonde N33/N34 | |
derLudolf | woensdag 27 november 2019 @ 19:14 |
De vervangen dan de oudste Mercedessen? Mogen/kunnen deze bussen 100km/u? Daar las ik ook iets over, dat er bussen met gordels kwamen. | |
BLS | woensdag 27 november 2019 @ 19:17 |
Hier meer info: https://www.gd2020.nl/home/derde-mijlpaal/ | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2019 @ 19:18 |
klopt. Er blijven geloof ik nog een stuk of acht 15 meter Qliners van Mercedes. De rest wordt Setra, waarbij de ritten van/naar Drachten een eigen wagenpark krijgen met een combi van Benzen en Setra's. | |
derLudolf | woensdag 27 november 2019 @ 19:20 |
Hadden de dubbeldekkers al gordels dan of gaan die geen 100 km/u rijden? | |
BLS | woensdag 27 november 2019 @ 19:22 |
Over de dubbeldekkers kan ik weinig specifieks vinden, maar in het memo over de nieuwe dienstregeling van het OV-bureau staat: Alle Qliner-ritten uitgevoerd gaan worden met bussen die 100 kilometer per uur kunnen rijden. | |
StephanL | woensdag 27 november 2019 @ 19:36 |
Laat ik mij ook maar weer even melden hier. Inmiddels 8 maanden aan de slag als busschauffeur, Leuke baan nog steeds, bevalt nog prima. Leuke lijnen in de regio, Prima diensten. Paar kapotte spiegels ook verder Laatste tijd gaat steeds beter. Rijd relaxter en neem toch minder risico hier en daar. Kom toch wel aan | |
Mr.Jorn. | donderdag 28 november 2019 @ 16:51 |
Alle dubbeldekkers gaan 100 vanaf 15 december. Dus dat betekent gordels en geen staanplaatsen. Hier twee leuke websites met info over de nieuwe concessie: https://www.ovbureau.nl/ambitie2030/nl https://www.gd2020.nl/ | |
derLudolf | donderdag 28 november 2019 @ 17:00 |
In het OV of met een touringcar? | |
Ou-Tannu | donderdag 28 november 2019 @ 17:15 |
Gelukkig! Kutld bussen... :p | |
derLudolf | donderdag 28 november 2019 @ 18:17 |
Maar wel veel milieuvriendelijker *ahum* | |
Ou-Tannu | donderdag 28 november 2019 @ 18:23 |
Yup probleem verplaatsing maar goed.. | |
StephanL | donderdag 28 november 2019 @ 20:11 |
OV | |
Fred2 | donderdag 28 november 2019 @ 23:47 |
Bij de RET stroomt het inmiddels ook vol met elektrische VDL Citea's. Voor de logica staan de huidige dieselbussen dagelijks onder de oplaadpunten en de elektrische bussen ernaast. Valt te hopen dat er nog wat prik in de accu's zit als ze er straks mee willen rijden. | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 november 2019 @ 07:14 |
Die krijgen toch ook nog een smak nieuwe diesels er bij? | |
Fred2 | vrijdag 29 november 2019 @ 15:41 |
Ja, zo'n 40 stuks. Samen met nog 103 hybride exemplaren. Allemaal van VDL. | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 november 2019 @ 17:46 |
ja zo iets meende ik al.. mgoed verder dan de verdwaalde testritten ga ik ze toch nooit zien | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2019 @ 15:42 |
Welke regio? | |
StephanL | zondag 1 december 2019 @ 15:42 |
Lisse en omgeving. Prima omgeving, met lijnen naar Leiden, Haarlem, Schiphol en Den Haag | |
Kentekenplaat | zondag 22 december 2019 @ 14:32 |
Ja Al sinds augustus!! En het is leuk. En die Setra's zijn ook leuk. Alleen jammer dat iemand het een goed idee vond om de stopknoppen op kniehoogte te monteren. | |
Kentekenplaat | zondag 22 december 2019 @ 14:34 |
Ja, idd. Ze rammelen, trillen, er zit een irritante zoem in, de binnenverlichting weerkaatst hinderlijk in de voorruit, ze gaan max 79 en ze hebben een toeter van een Daihatsu Cuore. | |
derLudolf | zondag 22 december 2019 @ 15:11 |
Zo zien ze er wel uit. Hoewel, zeker een lijnbus in de basis toch een hele grote balk-vorm is, heeft dat ding toch bepaalde lijnen waardoor het er "net niet" uit zien. Doet me beetje denken aan de auto die Borat kocht in de film toen ie geen Hummer met pussy magnet kon betalen. | |
Ou-Tannu | maandag 23 december 2019 @ 17:35 |
Ach fail² dus nouja voorlopig zet ik waarschijnlijk even geen voet meer in een bus (al deed ik dat de afgelopen 5 maanden meermaals per dag ) | |
StateOfMind | woensdag 15 januari 2020 @ 18:38 |
Bevalt het nog steeds goed? Ik heb van de week die capaciteitentest gedaan (van Elloo, via Transdev). Hoewel die vrij pittig was, was direct na afloop de score (Z-score) al bekend en ik was ver bovengemiddeld. De uiterlijke datum voor die test was 16 januari, en dat is morgen, dus dan zal ik of deze week, of volgende week wel meer te horen krijgen. | |
StephanL | woensdag 15 januari 2020 @ 20:28 |
Ja hoor. Is nog steeds prima werk, wat ik nog steeds met plezier doe. Hoop het nog vele jaren te doen. Succes met de uitslag en de andere testen. [ Bericht 2% gewijzigd door StephanL op 15-01-2020 20:42:35 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:05 |
jammerlijk dat er nog veel chauffeurs zijn die denken dat 30 km zones niet gelden voor hun en dat je er echt wel 50 of harder moet | |
Carlos93 | zaterdag 18 januari 2020 @ 21:54 |
Politie stopt je toch niet over het algemeen. Zelfde voor taxi's heb ik het idee. Maakt niet uit wat je 's nachts doet, als je maar niet boven de 30km/h te hard komt. | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 januari 2020 @ 17:59 |
QBuzz GD heeft tegenwoordig iets nieuws.. de Berm kaart 8) al 4 bussen in de berm deze week gaat lekker | |
derLudolf | zaterdag 25 januari 2020 @ 18:31 |
En een gestrande gelede. Harmonica deel hing door en bleef op een middenberm hangen | |
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2020 @ 18:37 |
bochtje lijkt ook niet helemaal lekker aangesneden te zijn door de chauffeur. Mogelijk dat hij het met een keer steken wel gered zou hebben. Waar verkeerd rijden wel niet kan doen | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 januari 2020 @ 18:52 |
Voordeelkaart | |
Alexxxxx | zaterdag 25 januari 2020 @ 19:07 |
Maandag ga ik met de bus van Hoogkerk naar Groningen, branden jullie een kaarsje voor me? | |
derLudolf | zaterdag 25 januari 2020 @ 19:25 |
Mag een band ook? | |
Alexxxxx | zaterdag 25 januari 2020 @ 19:49 |
Nee. | |
Ou-Tannu | zondag 26 januari 2020 @ 19:37 |
but WHY? | |
Alexxxxx | zondag 26 januari 2020 @ 19:57 |
omdat lopen te ver is | |
Ou-Tannu | zondag 26 januari 2020 @ 20:53 |
joh | |
derLudolf | zondag 26 januari 2020 @ 21:03 |
Omdat je in Nederlandse steden een godsvermogen betaalt om je bolide achter te mogen laten. Laatst paar uurtjes in Arnhem. ¤11 | |
Alexxxxx | zondag 26 januari 2020 @ 21:31 |
Ken in Groningen centrum ook wel een paar plekjes waar je gratis kunt staan. | |
Alexxxxx | zondag 26 januari 2020 @ 21:39 |
Op Schiphol gisteren een euro per 10 minuten. Waar ik altijd daar gratis stond is afgesloten | |
derLudolf | zondag 26 januari 2020 @ 21:42 |
En dan was het vast niet maximaal ¤12 per dag ofzo... Was laatst in Oldenburg, vergelijkbaar qua inwoners met Arnhem. Daar was het maximaal ¤6 per dag geloof ik, en dan sta je 100m van het treinstation af zeg maar. | |
Alexxxxx | zondag 26 januari 2020 @ 21:49 |
In Stuttgart is de boete voor illegaal parkeren lager dan het parkeertarief. | |
derLudolf | zondag 26 januari 2020 @ 21:55 |
Als ik daar op zou gokken heb ik vast de pech dat ik afgesleept word | |
Fred2 | maandag 27 januari 2020 @ 16:42 |
Dan ga je naar de verkeerde steden, in Rotterdam sta je gratis op een aantal P+R locacties en als je de juiste garage kiest betaal je een 10tje voor een heel weekend. | |
Alexxxxx | maandag 27 januari 2020 @ 18:28 |
P+R Hoogkerk was ook gratis. De bus niet maar wel comfortabel | |
Alexxxxx | maandag 27 januari 2020 @ 18:29 |
Naar Rotterdam ga ik alleen als ik geld toe krijg trouwens. Zelfs ik heb mijn grenzen. | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2020 @ 18:30 |
Ik mag de bus niet meer pakken. Moet zelf de route uitstippelen. | |
Ou-Tannu | maandag 27 januari 2020 @ 21:19 |
Wat zeg je me nu.. bestaan er nog comfortabele bussen?!?!? | |
derLudolf | maandag 27 januari 2020 @ 21:30 |
Ik was ook enigszins verbaasd. | |
dennistd | maandag 27 januari 2020 @ 21:31 |
Links voorin is een hele comfortabele stoel hoor Sterker nog: daar zit ik nu op Groeten uit de 3147 | |
derLudolf | dinsdag 28 januari 2020 @ 00:31 |
Leg je telefoon neer dan | |
dennistd | dinsdag 28 januari 2020 @ 01:54 |
Ik stond stil op het eindpunt en wachtte de vertrektijd af | |
qu63 | dinsdag 28 januari 2020 @ 19:46 |
Dat noemen ze touringcars | |
derLudolf | dinsdag 28 januari 2020 @ 21:29 |
Ligt er ook net aan hoeveel stoelen ze daar in proppen | |
qu63 | dinsdag 28 januari 2020 @ 22:00 |
Dan blijft dit argument alsnog staan
| |
derLudolf | dinsdag 28 januari 2020 @ 22:02 |
Klopt, rechts voorin is beenruimte vaak ook wel in orde. | |
borisz | woensdag 29 januari 2020 @ 08:04 |
In de 1706 van GVB heb je als passagier ook voldoende beenruimte 🚌 | |
Ou-Tannu | woensdag 29 januari 2020 @ 21:36 |
nou ik houd t wel bij t comfort van m'n eigen set wielen | |
derLudolf | woensdag 29 januari 2020 @ 21:41 |
Jup, ook heerlijk reizen zonder dienstregeling | |
NoBody122 | zaterdag 1 februari 2020 @ 00:34 |
Sinds een aantal weken zie ik hier in Amersfoort, tussen het geweld van de Setra's, een verdwaalde Citea en die nieuwe Frysker-wannabe's, zo nu en dan ook een elektrische bus langsrijden op de stadsdienst (paar keer gezien op lijn 17 in Leusden, en volgens mij één keer op lijn 8). Is dit nog slechts een vrijblijvende proef, of zijn er reeds plannen voor uitbreiding van het elektrische wagenpark hier? | |
Fred | zaterdag 1 februari 2020 @ 11:08 |
https://www.ovpro.nl/bus/(...)rsfoort/?gdpr=accept Binnen 10 jaar zou je kunnen verwachten dat alles elektrisch is. Zeker in het stadsvervoer. Streekvervoer kan misschien iets langer duren, hoewel de RET nu op streekbus 174 nu al elektrisch rijdt. | |
Peterselieman | zaterdag 1 februari 2020 @ 11:13 |
Ik lees net dat TCR Group uitstel van betaling heeft aangevraagd. Dit bedrijf rijdt diensten in veel concessies door het hele land, duikt op bij treinvervangend vervoer en rijdt bij veel evenementen. https://www.omroepzeeland(...)tel-van-betaling-aan | |
Fred | zaterdag 1 februari 2020 @ 11:49 |
Tja, dat krijg je als je allerlei risicovolle lijnen onderbrengt bij een en dezelfde partij. Al heeft de oorspronkelijke concessiehouder (en dus de reiziger) wel een probleem als zo'n bedrijf omvalt: dan vallen er dus lijnen uit. En dat is weer ironisch, dan heb je een partij nodig die vervangend vervoer kan regelen. | |
funnywell | zaterdag 1 februari 2020 @ 12:29 |
Laatst met mn vriendin naar de Beekse Bergen gegaan, ben meerdere rondjes met de bus gegaan. Da geeft zoveel nostalgie die dikke goed zittende nep lederen stoelen. Ik mis die bussen vergeleken met die plastic plankjes van nu. Kapitaal vernietiging noem ik t. Had ze elektrisch gemaakt, of Euro9 diesel motoren erin. | |
NoBody122 | zaterdag 1 februari 2020 @ 13:23 |
Sinds eind 2018 al dus. Moet toch eens beter opletten Bedankt voor de link in ieder geval | |
dennistd | zaterdag 1 februari 2020 @ 15:33 |
Er waren er twee maar sinds kort zijn er nog vijf elektrische bussen bij gekomen. Het is dus logisch dat je ze nu vaker ziet | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 februari 2020 @ 17:54 |
en nog echt van A naar B ipv van A naar C naar D naar B | |
derLudolf | zaterdag 1 februari 2020 @ 21:10 |
Tegenwoordig kan men niet meer omgaan met mooi OV en is het heel leuk ergens een mes in dikke bekleding te steken. | |
Ou-Tannu | zondag 2 februari 2020 @ 19:53 |
of het onder de krabbelen met alles wat schrijft.... of de sjoof rijd er meteen gewoon een bak schade aan | |
Peterselieman | maandag 10 februari 2020 @ 20:24 |
het faillissement van TCR is aangevraagd door de curatoren. Bijna alle onderdelen zijn inmiddels al failliet verklaard. https://www.telegraaf.nl/(...)ale-renesse-failliet | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 februari 2020 @ 20:08 |
en wat merken we er vooral van? | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2020 @ 09:20 |
Nieuwe VDL waterstofbus ziet er op zijn minst apart uit. https://www.alexmiedema.n(...)ele-kont-met-wielen/ | |
dennistd | vrijdag 1 mei 2020 @ 13:20 |
Zou je daar nou ook een DE-rijbewijs voor moeten hebben? Ik vind het meer een aanhanger dan het achterste deel van een gelede bus namelijk.... | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2020 @ 15:47 |
De tweede kont heeft een aanhanger-kenteken dus ik ga uit van wel ja. | |
derLudolf | vrijdag 1 mei 2020 @ 17:22 |
Oplegger toch? | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2020 @ 17:59 |
Nee. Handelaren kentekens doen niet zo moeilijk. | |
Fred | vrijdag 1 mei 2020 @ 18:00 |
In 80 jaar zijn we niet veel opgeschoten: Toen was het al niets, kan me niet voorstellen dat het er nu beter op is geworden. | |
qu63 | vrijdag 1 mei 2020 @ 18:15 |
Aanhanger(/oplegge) is eenvoudig zonder specialistisch gereedschap te verwijderen, en boven de 750kg heb je daar je DE voor nodig. Ik vermoed dus van wel ja.. | |
derLudolf | zaterdag 2 mei 2020 @ 20:54 |
Is dat een houtvergasser? | |
derLudolf | zaterdag 2 mei 2020 @ 20:55 |
Ik zag in Zwolle bij het Syntus depot nieuwe gelede bussen staan met dubbele achteras? De achtste deur vlak tegen de achterkant, daarvoor een tandems. Bijzonder. | |
Fred | zaterdag 2 mei 2020 @ 21:04 |
Zeker Zoiets? | |
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2020 @ 21:33 |
Dat zullen de Capacity's voor de lijn naar het Deltion zijn geweest of waren ze niet blauw? | |
derLudolf | zaterdag 2 mei 2020 @ 21:35 |
Jup ze waren blauw. Geen idee of ze heel helemaal nieuw waren. Ze gingen en ik had ze nog nooit gezien. | |
marcel.de | zondag 3 mei 2020 @ 07:35 |
Sinds september 2017 op lijn 9 naar Deltion https://www.syntusoverijs(...)9-voor-deltionlijn-9 | |
Pino112 | zondag 24 mei 2020 @ 08:25 |
| |
Alexxxxx | zondag 24 mei 2020 @ 14:38 |
Ou-Tannu | zondag 24 mei 2020 @ 19:37 |
help het OV naar de maan | |
qu63 | dinsdag 9 juni 2020 @ 18:09 |
https://www.rtvoost.nl/ni(...)d-voor-faillissement Mooie soap daar in Twente/China | |
qu63 | dinsdag 9 juni 2020 @ 18:12 |
Oh, en de RDW is ook een onderzoek begonnen naar afscheidingen in auto's en lichte bestelwagens: https://www.rdw.nl/over-r(...)ing-in-personenautos Touringcars volgen nog.. | |
dennistd | dinsdag 9 juni 2020 @ 18:46 |
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen. | |
Fred | dinsdag 9 juni 2020 @ 19:08 |
Das prima mogelijk, bestaat al een eeuwigheid: | |
qu63 | dinsdag 9 juni 2020 @ 19:23 |
Een scherm achter de chaffeur kan dan weer wel, maar wat moet je tussen de passagiers doen.. 'T OV mag, mits mondkapje, maar touringcarvervoer nog niet. ZIt je daar met je 56 pax TC waar maar 14 m/v in mag.. | |
dennistd | dinsdag 9 juni 2020 @ 19:35 |
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn. Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE. | |
Fred | dinsdag 9 juni 2020 @ 20:07 |
Systemen die je dus zonder problemen toe kan passen. In het buitenland zijn er immers geen massale ongelukken met bussen die voorzien zijn van een dergelijke afscheiding Wat bedoel je hiermee? Zo'n scherm houdt iig iets tegen als iemand door zijn mondkapje heen toch nog een flinke niesbui heeft. Hoe doen ze dat dan in het buitenland? Die bussen veroorzaken toch niet massaal ongelukken? Volgens mij is dit een gevalletje onbekend maakt onbemind. Dat is toch ook wat je boven getoonde voorbeelden ziet? Je kan zelfs een variant bedenken met betaaltafel. Niet dat dat nodig is, nu is immers ook geen kaartverkoop op de bus. Anders kan je altijd nog een pinapparaat ophangen als je de buschauffeur wil belasten met kaartverkoop. | |
Fred | dinsdag 9 juni 2020 @ 20:09 |
Hier trouwens een SLE met glasplaat: Net zoals deze XLE: En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje: Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren. | |
qu63 | dinsdag 9 juni 2020 @ 20:56 |
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed.. In een Touringcar krijg je zo'n meubel echt niet ingebouwd. of je moet er een Zuid-Amerikaanse/Indiase lange-afstands bus van maken, met deur bij de voorste rij stoelen.. | |
Fred | dinsdag 9 juni 2020 @ 21:00 |
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes? Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken: | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 juni 2020 @ 22:02 |
op nieuw leveren ze die ook ja | |
qu63 | woensdag 10 juni 2020 @ 07:42 |
Geen, en dit is ook het hele punt van de branche.. https://www.knv.nl/busond(...)ssen-en-onze-bussen/ | |
qu63 | woensdag 17 juni 2020 @ 21:39 |
https://nos.nl/artikel/23(...)-niets-meer-van.html https://www.nu.nl/uit/605(...)nog-plezier-aan.html | |
borisz | maandag 6 juli 2020 @ 12:39 |
Zaterdag naar het NZH-museum . | |
qu63 | dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eren-geweld-openbaar https://www.rtvoost.nl/ni(...)ht-vanwege-vals-spel | |
qu63 | dinsdag 7 juli 2020 @ 17:03 |
Vorige week heeft de RDW het verslag uitgebracht: https://www.rdw.nl/over-r(...)door-ministerie-ienw
| |
Alexxxxx | dinsdag 7 juli 2020 @ 17:05 |
Ginaf is niet super Chinees | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 juli 2020 @ 18:20 |
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan? | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2020 @ 18:51 |
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen. Je wilt ook niet zoiets hebben als dat Arriva had in hun begintijd in 2002 in de concessie DAV toen er wel heel oude lijken reden. | |
qu63 | dinsdag 7 juli 2020 @ 19:39 |
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken | |
Alexxxxx | dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50 |
Bij Wierda in Drachten zag ik een serie ex TCR MAN bussen staan | |
Fred2 | woensdag 8 juli 2020 @ 01:49 |
Er schijnen bussen onderweg te zijn vanuit China... | |
marcel.de | woensdag 8 juli 2020 @ 06:58 |
Ik vond dat wel cool toen Je tovert niet zomaar een vloot elektrisch spul op tafel, maar er is denk ik best genoeg spul te krijgen wat her en der rondreed/rijdt dat wel aan goede normen voldoet qua uitstoot. ex GD, ex Limburg en laatste Veolia Brabant. En al waar redelijk nieuw voor nog nieuwer elektrisch wordt vervangen. En wat Qu63 zegt, er zullen ook wel de nodige touringcars beschikbaar zijn nu er minder getoerd wordt de komende langere periode/faillissementen touringbedrijven. Enige is dan wel vaak de hogere instap. Maar dat kon 100jaar wel, dus waarom nu opeens niet meer tijdelijk? Maar zoals destijds in DAV was echt een walhalla voor busfanatics | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2020 @ 08:49 |
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk. Jammer wel, aantal keren een bus bij ze geregeld, niet de goedkoopste maar wel goede bussen en afspraak is afspraak. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dorenbos | |
qu63 | woensdag 8 juli 2020 @ 09:11 |
Met die doorstart hebben ze kunnen 'cherry picken' wat ze wel of niet meenemen. Heel veel van de voertuigen werden (operationeel) geleased door de failliete BV, die contracten zijn niet allemaal (allemaal niet?) meegenomen naar de nieuwe BV. | |
qu63 | woensdag 8 juli 2020 @ 09:13 |
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessie In die consessie zal vast besproken zijn dat er bij ondering in xx% van de ritten/voertuigen afgeweken mag worden, of meer maar dan met boete oid. | |
Ou-Tannu | woensdag 8 juli 2020 @ 19:58 |
hoogvloers bussen waren tenminste nog echte bussen ipv bouwpakketjes | |
Fred | woensdag 8 juli 2020 @ 20:18 |
Maar die concessie is toch niet meer van toepassing? Er is nu sprake van een "noodconcessie" en dan is het belangrijkste imho dát er een bus rijdt. | |
Ou-Tannu | donderdag 9 juli 2020 @ 17:22 |
ik zou denk ik kijken of de huidige vervoerder(s) nog te praten valt over een "tijdelijke" verlenging het lijkt er op dat het een nieuwe consessie gebied is, welke een aantal kleinere vervangt? welke ook nog eens allemaal een andere einddatum hebben? zover het rollend materieel niet afgeschreven is of al reeds verkocht is.. | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2020 @ 19:15 |
Met afgeschreven materiaal kun je theoretisch gezien nog wel even door... | |
Ou-Tannu | donderdag 9 juli 2020 @ 21:06 |
nouja als de huidige vervoerders met hun vloot kunnen rijden is het toch niet zo heel ingewikkeld? | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2020 @ 21:28 |
Dat bedoel ik ook. | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:12 |
En daar ging de vergunning van keolis naar de schredder | |
qu63 | dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:37 |
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezen https://nos.nl/artikel/23(...)efinitief-kwijt.html (Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!) | |
Ou-Tannu | woensdag 5 augustus 2020 @ 11:49 |
Trekt wel mooi de datums van de verschillende delen wel bij elkaar... En ik hoop dat keolis bij de nieuwe aanbesteding niet mee mag dingen... | |
marcel.de | woensdag 5 augustus 2020 @ 17:10 |
Gaan ze die noodconcessie dan rijden met nieuwe chinese bussen? #DurfTeVragen | |
Pino112 | woensdag 5 augustus 2020 @ 17:40 |
Ja https://www.rtvoost.nl/ni(...)ef-vanwege-vals-spel | |
Alexxxxx | woensdag 5 augustus 2020 @ 18:33 |
Sinds wanneer ligt Veenendaal in China dan? Worden gewoon GINAFs toch? | |
Peterselieman | woensdag 5 augustus 2020 @ 19:03 |
Bij Ginaf zijn de buurtbussen besteld en juist daar ging het mis | |
qu63 | maandag 10 augustus 2020 @ 19:11 |
Blijkbaar hebben ze daar in het OV dus toch iets op gevonden, óndanks het negatieve advies van de RDW.. https://nos.nl/artikel/23(...)ichtingsverkeer.html
| |
Fred | maandag 10 augustus 2020 @ 19:28 |
Welk negatief advies? Ik zie hier nergens staan dat de RDW adviseert géén schermen te plaatsen bij de bestuurder. Sterker nog, ze adviseren de keuringsplicht voor die schermen te laten vervallen. | |
qu63 | maandag 10 augustus 2020 @ 20:39 |
Je hebt gelijk, ik las alleen t stuk over het passagiersgedeelte | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:47 |
Hier staan onderaan de onderzoeken in bus, tram en buurtbus uitvoeriger beschreven: https://www.ov-nl.nl/reiz(...)lkom-in-bus-en-tram/ | |
Ou-Tannu | donderdag 13 augustus 2020 @ 17:50 |
moest vandaag even wachten bij t station hier.. (carpoolen, thank god ) kon ik mooi even een babbeltje maken met de sjoof van de lijn die hier eindigt / begint.. ) die was er nu nog alles behalve blij mee. schijnbaar op de haltes waar er ruim tijd is, elke keer de OV-Chip terminals etc afnemen.. | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2020 @ 23:12 |
Na alle perikelen in IJssel-Vecht nu ook gegoochel bij Syntus Utrecht: https://www.youtube.com/watch?v=HUMmTDqbAsU | |
qu63 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:03 |
Zullen ze dan tegenwoordig eindelijk eens de tijd nemen voor hun rit, ipv met een noodgang door de stad crossen om eerder bij hun eindhalte te zijn? | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:48 |
Geen idee? | |
qu63 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:46 |
Hier in de regio racen ze zo ongeveer naar de koffie, maar als je nu vroeg klaar bent moet je dus poetsen.. | |
Kentekenplaat | zondag 23 augustus 2020 @ 20:35 |
In GD hebben we op de Qliners nog steeds hogevloersbussen: de Setra 419 UL | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:28 |
hm.. zag ik nou vandaag een Arriva bus (thv N7 sneek) (leek er kwa kleuren iig wel gruwelijk op) uit de stal van mercedes? iemand die daar misschien meer van weet? @Peterselieman mischien? | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:34 |
Die oude Mercedessen rijden helemaal niet meer? | |
Peterselieman | vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:28 |
Arriva heeft best wel wat Benzen in dienst. Welke kleuren had ie en op welk tijdstip? | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:26 |
Frysk Ferfier kleuren leek t me veel op... en tijdstip uh *kijkt op tankbonnetje* na 16:36 kwam vanaf de N7 ging naar de State As ( afrit 20 ) en kwam uit de richting Bolsward Als die op dienst reed gok ik dat het de 98 was... | |
Peterselieman | vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:33 |
Een Intouro van ZOF misschien? | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:40 |
Kweet niet.. intouro is toch hoog? t leek me vrij laag | |
Kentekenplaat | maandag 31 augustus 2020 @ 23:02 |
Jawel, daar hebben we nog een paar van op reserve en er is een heel naar het DMG-gebied gegaan. | |
Pinnenmutske | zondag 20 september 2020 @ 08:21 |
https://nostalbus.be/index.html | |
dennistd | zondag 20 september 2020 @ 13:30 |
Hebben we in Nederland ook: https://www.ovcn.nl/ | |
borisz | maandag 21 september 2020 @ 15:46 |
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ingen-bij-connexxionAnd so it begins... | |
derLudolf | zondag 27 september 2020 @ 05:49 |
Kan een vervoersbedrijf zomaar snijden in de dienstregeling? Dan leveren ze niet hetgeen in de concessie is afgesproken namelijk. | |
Kentekenplaat | dinsdag 29 september 2020 @ 11:00 |
In de concessie GD blijven we nog tot januari rijden op de huidige dienstregeling, daarna wordt het spannend. Maar bij ons gaat het allemaal in samenspraak met de opdrachtgever. | |
Fred2 | dinsdag 29 september 2020 @ 21:18 |
Die concessie is uitgeschreven met een verwacht aantal reizigers. Ik kan me best voorstellen dat er een escape in een concessie zit voor het geval een minimum aantal reizigers niet wordt gehaald. | |
TR08 | dinsdag 29 september 2020 @ 22:45 |
Inhoudelijk niets te melden hier maar omdat lijn 51 van Hengelo naar Almelo zo'n beetje bij mij voor de deur stopt wilde ik hier toch even gepost hebben 😁 | |
dennistd | woensdag 30 september 2020 @ 00:28 |
@TR08 Dan was ik vorige week zaterdag nog bijna voor je deur Toch niet tussen de Planthofsweg en de Nijreessingel hè? | |
TR08 | woensdag 30 september 2020 @ 17:45 |
Nee ik zit tussen Lidl en de violierstraat 😀 | |
Fer | woensdag 30 september 2020 @ 17:54 |
Iemand nog een idee of je ergens zelf in een CSA bus kan rijden? Ik weet dat het een paar jaar terug kon bij Amersfoort Dieselt. Maar dat evenement is er niet meer. Wil nog een keer in zo’n jaren 80 Hainje-Daf rijden. | |
derLudolf | woensdag 30 september 2020 @ 17:55 |
Busmuseum in Veendam? | |
marcel.de | donderdag 1 oktober 2020 @ 06:55 |
Hoogezand https://www.nationaalbusmuseum.nl/ | |
TR08 | donderdag 1 oktober 2020 @ 10:18 |
Ik moest trouwens nog heel even nadenken op welk adres je doelde 😆 Deze was het toch of niet? https://www.dji.nl/locati(...)pi-almelo/index.aspx | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2020 @ 10:42 |
Oh ja. Komt omdat de STAR het als "combinatie" aan biedt denk ik, Star rijdt tot Veendam | |
dennistd | donderdag 1 oktober 2020 @ 13:09 |
Had gekund he Soms rij ik er wel eens voorbij met 'Prettige Feestdagen' op de bus | |
TR08 | donderdag 1 oktober 2020 @ 13:47 |
Sadist 😅 | |
Ou-Tannu | woensdag 7 oktober 2020 @ 18:43 |
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tie-na-laadproblemen Elektrisch blijft gewoon rommel | |
dennistd | woensdag 7 oktober 2020 @ 18:46 |
| |
Ou-Tannu | woensdag 7 oktober 2020 @ 18:50 |
huilies bus | |
Kentekenplaat | woensdag 7 oktober 2020 @ 19:52 |
Ebusco's zijn ook geen zegen hoor. NIet werkende klimaatinstallaties, rammelen, bussen die er gewoon ineens mee stoppen, rammelen, echt rammelen, maar echt heel veel rammelen. Oh, en had ik die te slappe vering al genoemd, waardoor elke drempel spannend wordt: klap ik op de grond of niet. Kortom, doe mij maar een Citaro of een Setra, een diesel dus. | |
Fred2 | maandag 2 november 2020 @ 20:22 |
Voor wie zijn eigen busproject wil beginnen: https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/52026/15858473 | |
Kentekenplaat | woensdag 11 november 2020 @ 21:02 |
Da's een behoorlijk opknappertje. Als hij nog op te knappen is. | |
marcel.de | vrijdag 13 november 2020 @ 10:46 |
Dit vind ik wel next level, cabine van Mercedes o405 | |
qu63 | vrijdag 13 november 2020 @ 17:54 |
Wel lekker, zo vanuit huis werken | |
Pino112 | vrijdag 13 november 2020 @ 18:09 |
https://www.weblogzwolle.(...)zwolse-stadsbus.html Wat fotos van de nieuwe bussen in Zwolle en omgeving | |
qu63 | vrijdag 13 november 2020 @ 20:23 |
Die achterkant ziet er 'oud' (begin 2000's) uit eigenlijk.. Ben wel benieuwd hoe die BYD's het daar doen qua actieradius en oplaadtijden! | |
cherrycoke | woensdag 2 december 2020 @ 10:43 |
ik moet vandaag met de bus, iets met auto in de garage, ov chipkaart is al een jaar verlopen, kan je nog ouwerwets (zeker met corona) nog kaartjes in de bus kopen? (arriva) | |
Peter | woensdag 2 december 2020 @ 11:18 |
Ligt aan de vervoerder en het gebied. Sommige hebben de kaartverkoop in de bus en tram gestopt vanwege corona. Soms kun je in een automaat of via een app of mobile website een kaartje kopen. | |
dennistd | woensdag 2 december 2020 @ 12:51 |
Arriva Achterhoek wel in ieder geval, die hebben al spatschermen. Al zul je daar vanaf Waddinxveen vast niet mee reizen | |
cherrycoke | woensdag 2 december 2020 @ 14:09 |
kon gewoon een kaartje kopen en pinnen, ging prima. | |
dennistd | donderdag 3 december 2020 @ 00:43 |
Ou-Tannu | zaterdag 12 december 2020 @ 23:45 |
https://www.lc.nl/friesla(...)wonden-26282160.html | |
Peterselieman | zondag 13 december 2020 @ 00:32 |
De bestuurder is overleden lees ik net ... | |
Alexxxxx | woensdag 24 februari 2021 @ 17:11 |
VDL stopt met busbouw in Heerenveen. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2021 @ 19:07 |
Zat er al een beetje aan te komen met de investeringen in Roeselaere en Valkenswaard waar touringcars in elkaar geschroefd blijven worden, maar ook stads- en streekbussen | |
Kentekenplaat | donderdag 25 februari 2021 @ 19:56 |
Wel jammer. En dan te bedenken dat daar vroeger de standaardstadsbus weg kwam. Je kunt zeggen wat je wilt, maar toen hadden we oerdegelijke bussen, zowel van Hainje als van Den Oudsten. | |
qu63 | donderdag 25 februari 2021 @ 20:55 |
Ik ben bang dat er de komende jaren vrij weinig nieuwe touringcars gebouwd gaan worden. Niet alleen bij VDL. Logische keuze dus om wat verder te kijken.. | |
marcel.de | vrijdag 26 februari 2021 @ 08:59 |
Amabassador vond ik Playmobil, maar de huidige Citea's zijn toch ook niet in een heel beroerde staat? | |
dennistd | vrijdag 26 februari 2021 @ 23:05 |
Ik heb met de Citea's geen enkel probleem inderdaad, prima bussen. Stuk fijner dan de Amba's, al denken sommige collega's daar anders over. | |
tripel7 | vrijdag 26 februari 2021 @ 23:54 |
Als iemand die naast vdl ook met Mercedes, man, iveco oa gereden heeft staat bij mij VDL wel bijna onderaan de lijst qua bussen om mee te rijden, alleen solaris staat bij mij lager, problemen met remmen die niet werken bij een ambassador, en plafondplaten die naar beneden komen in de citea hebben niet echt geholpen... | |
dennistd | zaterdag 27 februari 2021 @ 00:08 |
Ik heb ook ervaring met de Setra (Syntus Utrecht), maar geef mij dan maar de Citea. Voelt een stuk minder log aan dan een Setra, zeker als je er mee in de stad rijdt. | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2021 @ 05:59 |
En dan is de mogelijkheid om met die Van Wijnen samen te gaan werken een hele verstandige vanuit het oogpunt van continuïteit. Ze willen de grootste "huizen fabriek" van NL daar neerzetten. Helaas zit daar de toekomst (ipv ter plekke gemetseld) | |
Fred | zaterdag 27 februari 2021 @ 11:14 |
Hoezo helaas? Beter iets maken en banen behouden dan wachten op een lege orderportefeuille en dan failliet gaan. Beter wonnen in een iets minder mooi huis dan helemaal niet kunnen wonen in een huis. | |
Kentekenplaat | maandag 15 maart 2021 @ 19:46 |
https://www.ovnieuwsuitgr(...)3-plaats-voor-ovpay/ | |
derLudolf | donderdag 25 maart 2021 @ 17:21 |
Zijn de Ebusco's van Qbuzz GD hybride? Ik reed net achter een en zag er aan de bovenkant rook uit komen bij het optrekken. Dacht dat ze volledig elektrisch waren. | |
Peterselieman | donderdag 25 maart 2021 @ 18:25 |
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel loopt | |
derLudolf | donderdag 25 maart 2021 @ 19:29 |
Echt De hele bovenkant van die bus was zwart Wat een roet. | |
Kentekenplaat | donderdag 25 maart 2021 @ 20:14 |
Ja, behalve als het koud is. Dan gaat er een standkachel op diesel aan. | |
Kentekenplaat | donderdag 25 maart 2021 @ 20:14 |
Was het maar een Webasto, dan werd het nog een keer warm in zo'n ding. | |
derLudolf | donderdag 25 maart 2021 @ 20:41 |
Zou het vandaag niet niet direct koud willen noemen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 26 maart 2021 @ 20:44 |
Nee, maar koud genoeg om de verwarming aan te slingeren. De isolatie van die dingen is namelijk om te huilen. | |
Peterselieman | zondag 4 april 2021 @ 20:31 |
Qbuzz wil 2 Qliners naar waterstof om laten bouwen, dit omdat elektrisch rijden voorlopig geen optie is vanwege de afstanden die de bus op een dag aflegt. https://www.oogtv.nl/2021(...)liners-op-waterstof/ | |
derLudolf | zondag 4 april 2021 @ 20:45 |
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen toch | |
Fred | zondag 4 april 2021 @ 21:02 |
Zoiets? | |
Wertha | zondag 4 april 2021 @ 21:27 |
Dit ziet er vreselijk idioot uit. | |
Peter | zondag 4 april 2021 @ 22:08 |
In de oorlog reden auto's met een houtgasgenerator op een aanhanger toch? | |
Kentekenplaat | dinsdag 6 april 2021 @ 19:31 |
Kunnen de tanks mooi in de bagaeruimte. Die wordt toch niet gebruikt. | |
derLudolf | zaterdag 4 september 2021 @ 19:44 |
Vanuit Hamburg. Geleden is met tandemas achter had ik nog niet gezien | |
Peterselieman | zaterdag 4 september 2021 @ 19:46 |
Ze rijden in Groningen, Zwolle en op de lijnen Haarlem - Schiphol/Bijlmer ArenA al lang rond | |
derLudolf | zaterdag 4 september 2021 @ 19:49 |
Kun je na gaan hoeveel ik daar kom. Nja in Groningen opzich nog wel, maar daar heb ik ze nog nooit gezien. | |
Peterselieman | zaterdag 4 september 2021 @ 19:53 |
Studentenlijn 15 tussen Hoofdstation en Zernike en lijn 6 tussen Haren en Delfzijl Voor de coronatijd reden ze als uitlopers van lijn 15 ook wel naar Assen, Zoutkamp en Siddeburen, waardoor Qbuzz wat bussen uitspaarde. | |
marcel.de | zondag 5 september 2021 @ 09:36 |
En op Qlink Blauw rijden er ook een aantal van bovenstaande nieuwere type op Lijn 5 naar Leek / Kardinge | |
Peterselieman | zondag 5 september 2021 @ 10:29 |
Dat is lijn 3, maar die bussen zijn doorgeschoven naar lijn 6 met de komst van de elektrische bussen. | |
marcel.de | maandag 6 september 2021 @ 16:59 |
Ja je hebt gelijk, dom van mij. 5 Harkstede-Annen, 6 Delfzijl - Haren. Op die lijnen reden nooit Capacities. Soms wel vanuit Appingedam maar dat was dan de 178 [ Bericht 1% gewijzigd door marcel.de op 06-09-2021 17:09:04 ] | |
derLudolf | zondag 13 november 2022 @ 10:04 |
Kom net stuk of acht gelede Mercedes bussen van het GVB tegen op de A28 bij Staphorst richting Meppel. Beetje uit de richting als je het mij vraagt | |
derLudolf | zondag 13 november 2022 @ 10:10 |
En er draaien nog twee de A28 op, vanaf de n340 (vanaf Nieuwleusen en Ommen dus. Vreemd. | |
marcel.de | zondag 13 november 2022 @ 10:38 |
zijn dat niet de Ray Line bussen welke zijn overgenomen van GVB? https://busposities.nl/voertuig/ray_MBCitaroG_3 en zie op dezelfde site Smit Reizen, HJG, Pouw en Oostenrijk | |
Peterselieman | zondag 13 november 2022 @ 10:47 |
Van South West Tours? Laatst met de 4 mijl van Haren reed er ook een hele serie in Groningen rond. | |
derLudolf | zondag 13 november 2022 @ 11:20 |
Er stond GVB op of niets meer was het duidelijk dat er stickers van GVB op hebben gezeten. Gezien waar ze de snelweg op draaiden zou dat kunnen. Wist niet dat ze daar zo groot in waren. | |
Peterselieman | zondag 13 november 2022 @ 11:29 |
Mwah, zoveel hebben ze er ook niet natuurlijk. Pouw reed die dag ook in Groningen rond met ex-GVB-bussen, terwijl ze ook materieel van Qbuzz zelf inzetten. | |
derLudolf | vrijdag 30 december 2022 @ 21:20 |
De grensoverschrijdende busverbinding Emmen-Meppen heeft vandaag voor het laatst gereden. https://www.rtvdrenthe.nl(...)g-jaar-het-is-jammer | |
marcel.de | dinsdag 2 mei 2023 @ 10:17 |
Zojuist een Dubbeldekker Qliner op Qlink lijn 6 hier in Appingedam richting Delfzijl |