Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:56 schreef qu63 het volgende:
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..
In een Touringcar krijg je zo'n meubel echt niet ingebouwd. of je moet er een Zuid-Amerikaanse/Indiase lange-afstands bus van maken, met deur bij de voorste rij stoelen..
op nieuw leveren ze die ook jaquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Geen, en dit is ook het hele punt van de branche.. https://www.knv.nl/busond(...)ssen-en-onze-bussen/quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?
Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken:
[ afbeelding ]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ht-vanwege-vals-spelquote:Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Pino112 het volgende:
twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @:KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @:ftm_nl reageer retweet
Vorige week heeft de RDW het verslag uitgebracht: https://www.rdw.nl/over-r(...)door-ministerie-ienwquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.
[..]
Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur
Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel
Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE.
quote:Voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte ziet de RDW risico’s voor de bestuurder zoals brandgevaar, invloed op het zicht (ernstig) en mogelijk lichamelijk letsel bij een aanrijding. Voor het bestuurdersgedeelte heeft het ministerie daarom besloten dat:
in het belang van de verkeersveiligheid de bestaande eisen gehandhaafd moeten worden voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte van bussen;
de goedkeuringsplicht voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte tijdelijk vervalt. Zo kan de sector over gaan tot snelle plaatsing. De voertuigeigenaar dient zich overigens nog steeds aan de geldende voorschriften en eisen te houden;
een set van permanente eisen geformuleerd moet worden waaraan bij de APK moet worden voldaan inzake afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte.
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruikenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Bij Wierda in Drachten zag ik een serie ex TCR MAN bussen staanquote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Er schijnen bussen onderweg te zijn vanuit China...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Ik vond dat wel cool toenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.
Je wilt ook niet zoiets hebben als dat Arriva had in hun begintijd in 2002 in de concessie DAV toen er wel heel oude lijken reden.
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Met die doorstart hebben ze kunnen 'cherry picken' wat ze wel of niet meenemen. Heel veel van de voertuigen werden (operationeel) geleased door de failliete BV, die contracten zijn niet allemaal (allemaal niet?) meegenomen naar de nieuwe BV.quote:Op woensdag 8 juli 2020 08:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.
Jammer wel, aantal keren een bus bij ze geregeld, niet de goedkoopste maar wel goede bussen en afspraak is afspraak. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dorenbos
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessiequote:Op woensdag 8 juli 2020 06:58 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Enige is dan wel vaak de hogere instap. Maar dat kon 100jaar wel, dus waarom nu opeens niet meer tijdelijk?
Maar die concessie is toch niet meer van toepassing? Er is nu sprake van een "noodconcessie" en dan is het belangrijkste imho dát er een bus rijdt.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:13 schreef qu63 het volgende:
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessieIn die consessie zal vast besproken zijn dat er bij ondering in xx% van de ritten/voertuigen afgeweken mag worden, of meer maar dan met boete oid.
ik zou denk ik kijken of de huidige vervoerder(s) nog te praten valt over een "tijdelijke" verlengingquote:Op woensdag 8 juli 2020 20:18 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die concessie is toch niet meer van toepassing? Er is nu sprake van een "noodconcessie" en dan is het belangrijkste imho dát er een bus rijdt.
zover het rollend materieel niet afgeschreven is of al reeds verkocht is..quote:De concessie IJssel-Vecht is een samenvoeging van delen van de concessies IJsselmond, Midden Overijssel, Stadsvervoer Lelystad en Veluwe. Aangezien deze concessies verschillende looptijden hebben wordt de concessie stukje bij beetje vormgegeven. Hieronder is het stappenplan weergegeven.
December 2020: de start van de concessie waarbij de concessies Midden Overijssel en Veluwe deel uitmaken van het concessiegebied.
September 2021: de concessie Stadsvervoer Lelystad wordt toegevoegd aan het concessiegebied.
December 2022: de gemeenten Barneveld, Ede en Wageningen worden afgesplitst en ondergebracht bij de concessie Rijn-Waal.
December 2023: de concessie IJsselmond wordt toegevoegd aan het concessiegebied en de gemeenten Deventer en Brummen worden afgesplitst en ondergebracht bij de concessie Berkel-Dinkel. De concessie IJssel-Vecht is dan compleet.
Dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
nouja als de huidige vervoerders met hun vloot kunnen rijden is het toch niet zo heel ingewikkeld?
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
En daar ging de vergunning van keolis naar de schredder
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)quote:Noodconcessie
Om te voorkomen dat er vanaf december helemaal geen bussen meer rijden in de regio IJssel-Vecht, wordt voor een periode van twee jaar een noodconcessie opgezet. Keolis wordt gevraagd om die uit te voeren.
Trekt wel mooi de datums van de verschillende delen wel bij elkaar...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)efinitief-kwijt.html
[..]
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)
Gaan ze die noodconcessie dan rijden met nieuwe chinese bussen? #DurfTeVragenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)efinitief-kwijt.html
[..]
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)
Jaquote:Op woensdag 5 augustus 2020 17:10 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Gaan ze die noodconcessie dan rijden met nieuwe chinese bussen? #DurfTeVragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |