Sinds eind 2018 al dus. Moet toch eens beter oplettenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:08 schreef Fred het volgende:
[..]
https://www.ovpro.nl/bus/(...)rsfoort/?gdpr=accept
Binnen 10 jaar zou je kunnen verwachten dat alles elektrisch is. Zeker in het stadsvervoer.
Streekvervoer kan misschien iets langer duren, hoewel de RET nu op streekbus 174 nu al elektrisch rijdt.
Er waren er twee maar sinds kort zijn er nog vijf elektrische bussen bij gekomen. Het is dus logisch dat je ze nu vaker zietquote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Sinds eind 2018 al dus. Moet toch eens beter opletten
Bedankt voor de link in ieder geval
en nog echt van A naar B ipv van A naar C naar D naar Bquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, ook heerlijk reizen zonder dienstregeling
Tegenwoordig kan men niet meer omgaan met mooi OV en is het heel leuk ergens een mes in dikke bekleding te steken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:29 schreef funnywell het volgende:
Laatst met mn vriendin naar de Beekse Bergen gegaan, ben meerdere rondjes met de bus gegaan. Da geeft zoveel nostalgie die dikke goed zittende nep lederen stoelen. Ik mis die bussen vergeleken met die plastic plankjes van nu. Kapitaal vernietiging noem ik t. Had ze elektrisch gemaakt, of Euro9 diesel motoren erin.
of het onder de krabbelen met alles wat schrijft....quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan men niet meer omgaan met mooi OV en is het heel leuk ergens een mes in dikke bekleding te steken.
en wat merken we er vooral van?quote:Op maandag 10 februari 2020 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
het faillissement van TCR is aangevraagd door de curatoren. Bijna alle onderdelen zijn inmiddels al failliet verklaard.
https://www.telegraaf.nl/(...)ale-renesse-failliet
De tweede kont heeft een aanhanger-kenteken dus ik ga uit van wel ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef dennistd het volgende:
Zou je daar nou ook een DE-rijbewijs voor moeten hebben? Ik vind het meer een aanhanger dan het achterste deel van een gelede bus namelijk....
Oplegger toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De tweede kont heeft een aanhanger-kenteken dus ik ga uit van wel ja.
Nee. Handelaren kentekens doen niet zo moeilijk.quote:
Aanhanger(/oplegge) is eenvoudig zonder specialistisch gereedschap te verwijderen, en boven de 750kg heb je daar je DE voor nodig. Ik vermoed dus van wel ja..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef dennistd het volgende:
Zou je daar nou ook een DE-rijbewijs voor moeten hebben? Ik vind het meer een aanhanger dan het achterste deel van een gelede bus namelijk....
Is dat een houtvergasser?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:00 schreef Fred het volgende:
In 80 jaar zijn we niet veel opgeschoten:
[ afbeelding ]
Toen was het al niets, kan me niet voorstellen dat het er nu beter op is geworden.
Zekerquote:
Zoiets?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag in Zwolle bij het Syntus depot nieuwe gelede bussen staan met dubbele achteras?
De achtste deur vlak tegen de achterkant, daarvoor een tandems. Bijzonder.
Dat zullen de Capacity's voor de lijn naar het Deltion zijn geweest of waren ze niet blauw?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag in Zwolle bij het Syntus depot nieuwe gelede bussen staan met dubbele achteras?
De achtste deur vlak tegen de achterkant, daarvoor een tandems. Bijzonder.
Jup ze waren blauw. Geen idee of ze heel helemaal nieuw waren. Ze gingen en ik had ze nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zullen de Capacity's voor de lijn naar het Deltion zijn geweest of waren ze niet blauw?
Sinds september 2017 op lijn 9 naar Deltionquote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup ze waren blauw. Geen idee of ze heel helemaal nieuw waren. Ze gingen en ik had ze nog nooit gezien.
twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @ftm_nl reageer retweet
help het OV naar de maanquote:Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Pino112 het volgende:twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @:KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @:ftm_nl reageer retweet
Das prima mogelijk, bestaat al een eeuwigheid:quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef dennistd het volgende:
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen.
Een scherm achter de chaffeur kan dan weer wel, maar wat moet je tussen de passagiers doen..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef dennistd het volgende:
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen.
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Das prima mogelijk, bestaat al een eeuwigheid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeurquote:het plaatsen van afscherming tussen de bestuurder en de bijrijder grote risico’s met zich meebrengt;
er mag geen sprake zijn van nadelige invloed op het zicht, door bijvoorbeeld schittering, vertekend beeld of gebrekkige ontwaseming;
het moet mogelijk blijven de auto snel te kunnen verlaten. De afscherming mag de doorgang naar buiten niet belemmeren;
Systemen die je dus zonder problemen toe kan passen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.
Wat bedoel je hiermee? Zo'n scherm houdt iig iets tegen als iemand door zijn mondkapje heen toch nog een flinke niesbui heeft.quote:Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur
Hoe doen ze dat dan in het buitenland? Die bussen veroorzaken toch niet massaal ongelukken? Volgens mij is dit een gevalletje onbekend maakt onbemind.quote:Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel
Dat is toch ook wat je boven getoonde voorbeelden ziet? Je kan zelfs een variant bedenken met betaaltafel. Niet dat dat nodig is, nu is immers ook geen kaartverkoop op de bus.quote:Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE.
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:56 schreef qu63 het volgende:
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..
In een Touringcar krijg je zo'n meubel echt niet ingebouwd. of je moet er een Zuid-Amerikaanse/Indiase lange-afstands bus van maken, met deur bij de voorste rij stoelen..
op nieuw leveren ze die ook jaquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Geen, en dit is ook het hele punt van de branche.. https://www.knv.nl/busond(...)ssen-en-onze-bussen/quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?
Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken:
[ afbeelding ]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ht-vanwege-vals-spelquote:Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Pino112 het volgende:twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @:KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @:ftm_nl reageer retweet
Vorige week heeft de RDW het verslag uitgebracht: https://www.rdw.nl/over-r(...)door-ministerie-ienwquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.
[..]
Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur
Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel
Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE.
quote:Voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte ziet de RDW risico’s voor de bestuurder zoals brandgevaar, invloed op het zicht (ernstig) en mogelijk lichamelijk letsel bij een aanrijding. Voor het bestuurdersgedeelte heeft het ministerie daarom besloten dat:
in het belang van de verkeersveiligheid de bestaande eisen gehandhaafd moeten worden voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte van bussen;
de goedkeuringsplicht voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte tijdelijk vervalt. Zo kan de sector over gaan tot snelle plaatsing. De voertuigeigenaar dient zich overigens nog steeds aan de geldende voorschriften en eisen te houden;
een set van permanente eisen geformuleerd moet worden waaraan bij de APK moet worden voldaan inzake afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte.
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruikenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Bij Wierda in Drachten zag ik een serie ex TCR MAN bussen staanquote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Er schijnen bussen onderweg te zijn vanuit China...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Ik vond dat wel cool toenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.
Je wilt ook niet zoiets hebben als dat Arriva had in hun begintijd in 2002 in de concessie DAV toen er wel heel oude lijken reden.
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Met die doorstart hebben ze kunnen 'cherry picken' wat ze wel of niet meenemen. Heel veel van de voertuigen werden (operationeel) geleased door de failliete BV, die contracten zijn niet allemaal (allemaal niet?) meegenomen naar de nieuwe BV.quote:Op woensdag 8 juli 2020 08:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.
Jammer wel, aantal keren een bus bij ze geregeld, niet de goedkoopste maar wel goede bussen en afspraak is afspraak. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dorenbos
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessie In die consessie zal vast besproken zijn dat er bij ondering in xx% van de ritten/voertuigen afgeweken mag worden, of meer maar dan met boete oid.quote:Op woensdag 8 juli 2020 06:58 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Enige is dan wel vaak de hogere instap. Maar dat kon 100jaar wel, dus waarom nu opeens niet meer tijdelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |