Mwah, bij studenten zou je ook een melding kunnen doen richting school.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De begeleiding zet ze op de bus en vertrekt dan weer. Voel me er alleen zo slecht over omdat het openbaar vervoer voor IEDEREEN is, natuurlijk. Als ik zou klagen over een blik studenten zou het absurd zijn, en dat is in de kern hetzelfde ...
Je wilt met Arriva naar Leiden gaan reizen? Dan mag je wel een broodje voor onderweg meenemenquote:Op woensdag 5 september 2018 18:49 schreef borisz het volgende:
Binnenkort maar eens wat langere buslijnen in de regio nemen. De 50 naar Leiden en Utreg - Bijlmer is ook wel eens leuk .
Oh en de 346 blijft een fijne lijn . Lekker langs de file.
133 Middelburg - Oude Tongequote:Op woensdag 5 september 2018 18:49 schreef borisz het volgende:
Binnenkort maar eens wat langere buslijnen in de regio nemen. De 50 naar Leiden en Utreg - Bijlmer is ook wel eens leuk .
Oh en de 346 blijft een fijne lijn . Lekker langs de file.
Trip van anderhalf uur. . Dat kan ik wel overleven .quote:Op woensdag 5 september 2018 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt met Arriva naar Leiden gaan reizen? Dan mag je wel een broodje voor onderweg meenemen
Dan kun je niet uitchecken. Het saldo op de kaart zal dus op -3,70 eindigen.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat gaat er gebeuren als ik met een chipkaart met 0.30 cent saldo een reis ga maken met Conexxion Bollenstreek van 5.15 Euro??
Dankjequote:Op donderdag 6 september 2018 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan kun je niet uitchecken. Het saldo op de kaart zal dus op -3,70 eindigen.
Is inderdaad een leuke lijn, ik rij hem bijna dagelijks als buschauffeur.quote:Op woensdag 5 september 2018 18:49 schreef borisz het volgende:
Oh en de 346 blijft een fijne lijn . Lekker langs de file.
Idd. Ik stap op A'veenseweg in en uit, dus hoef dat stuk van de VU niet mee te maken. Moest afgelopen week wel de ontsnapping 341/397 naar Schiphol Noord en 356 gebruiken. De 346 was toen al vol.quote:Op zondag 9 september 2018 01:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Is inderdaad een leuke lijn, ik rij hem bijna dagelijks als buschauffeur.
Alleen later in de middag richting Haarlem is het een en al drama vanaf de Vrije Universiteit tot aan de halte Amstelveenseweg. Gisteren stond het compleet vast dus op dat kleine stukje net geen uur vertraging opgelopen. Afgelopen woensdag stond het zelfs al vast vanaf station Zuid maar omdat ik tegelijk met een collega was vertrokken heb ik op de Boelelaan de linkerbaan genomen toen heb ik de vertraging kunnen beperken tot 33 minuten. Op die manier 4 andere lijnen 346 op dat stuk voorbijgegaan en op de Amstelveenseweg de bus bijna helemaal kunnen vullen. Heeft weinig zin om te stoppen bij haltes als er zoveel bussen zo dicht achter elkaar zitten.
Daar zullen de reizigers die wachten op de overgeslagen haltes en graag mee willen vast anders over denken.quote:Op zondag 9 september 2018 01:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Heeft weinig zin om te stoppen bij haltes als er zoveel bussen zo dicht achter elkaar zitten.
Zoals ik al schreef vertrok ik tegelijk vanaf station Zuid met een andere lijn 346 dus we reden precies achter elkaar naar de eerste halte Vrije Universiteit. Was het dan beter geweest om precies achter elkaar te blijven rijden tot en met de Amstelveenseweg met dezelfde vertraging? Tussen de Vrije Universiteit en Medisch Centrum reden er zelfs nog 2 lijnen 346.quote:Op zondag 9 september 2018 11:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar zullen de reizigers die wachten op de overgeslagen haltes en graag mee willen vast anders over denken.
Jazeker. Eigen initiatief, kwalijke zaak, gewoon lekker dom doen waarvoor je bent aangenomenquote:Op zondag 9 september 2018 15:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef vertrok ik tegelijk vanaf station Zuid met een andere lijn 346 dus we reden precies achter elkaar naar de eerste halte Vrije Universiteit. Was het dan beter geweest om precies achter elkaar te blijven rijden tot en met de Amstelveenseweg met dezelfde vertraging? Tussen de Vrije Universiteit en Medisch Centrum reden er zelfs nog 2 lijnen 346.
Ach ja, we kunnen toch nooit iedereen tevreden stellen.quote:Op zondag 9 september 2018 16:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jazeker. Eigen initiatief, kwalijke zaak, gewoon lekker dom doen waarvoor je bent aangenomen
Tsja, ze doen niks kwaads maar ze zijn gewoon een beetje vreemd en luidruchtig. Gisteren bijvoorbeeld zaten ze te bespreken op wat voor vrouwen ze vielen. En dan hebben ze gewoon echt niet in de gaten dat het niet zo gepast is om je medepassagiers als concrete voorbeelden te gebruiken. Zo van: ik houd niet van stevig. En wat is dan stevig? En dan een passagier aanwijzen: die is te dik bij haar kont. Of juist het tegenovergestelde, iemand aanwijzen die ze wel mooi vonden. Geen gepest of gebral, maar echt ongepast (wel eerlijk). Heel ongemakkelijk!quote:Op woensdag 5 september 2018 18:09 schreef derLudolf het volgende:
Het is niet voor niets het onrendabele vervoer
Houden ze zich aan de huisregels die in de bus gelden? Hangen vaak wel ergens in de bus.
Ging die vroeger niet naar Spijkenisse?quote:Op donderdag 6 september 2018 01:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
133 Middelburg - Oude Tonge
Met sightseeing op Neeltje Jans.
Nee, Rotterdam Zuidplein. De lijn heeft zelfs een tijd tussen Zuidplein en Vlissingen gelopenquote:Op dinsdag 25 september 2018 17:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ging die vroeger niet naar Spijkenisse?
Oh ja, dat is ook zo. Dat was een lang ritje. Wel jammer, al die lange lijnen worden opgeknipt.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, Rotterdam Zuidplein. De lijn heeft zelfs een tijd tussen Zuidplein en Vlissingen gelopen
Die van Spijkenisse is de 104 die ook al in vele varianten gereden heeftquote:Op dinsdag 25 september 2018 18:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo. Dat was een lang ritje. Wel jammer, al die lange lijnen worden opgeknipt.
Lijn 80 in Twente ook al ja, die was 2:15 van Holten naar Hardenberg. Al heb je wel de vrijwel altijd doorgaande combi 95 Borculo-Almelo en 80 Almelo-Hardenberg, dat is ook 2:15.quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo. Dat was een lang ritje. Wel jammer, al die lange lijnen worden opgeknipt.
In het noorden had je een tijdje lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk die uit mijn hoofd 2.40 uur onderweg wasquote:Op dinsdag 25 september 2018 19:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijn 80 in Twente ook al ja, die was 2:15 van Holten naar Hardenberg. Al heb je wel de vrijwel altijd doorgaande combi 95 Borculo-Almelo en 80 Almelo-Hardenberg, dat is ook 2:15.
Lijn 73 bij ons door het dorp ging altijd door te Groningen. Nu maar tot Gieten geloof ik.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijn 80 in Twente ook al ja, die was 2:15 van Holten naar Hardenberg. Al heb je wel de vrijwel altijd doorgaande combi 95 Borculo-Almelo en 80 Almelo-Hardenberg, dat is ook 2:15.
Je had vroeger (begin jaren 90) lijn 80 van Hoogeveen naar Almelo. Dat was ook een best end.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijn 80 in Twente ook al ja, die was 2:15 van Holten naar Hardenberg. Al heb je wel de vrijwel altijd doorgaande combi 95 Borculo-Almelo en 80 Almelo-Hardenberg, dat is ook 2:15.
Klopt, als het goed is rijdt 74 nu het traject van 73. Maar dat is idd ook een lang ritje.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lijn 73 bij ons door het dorp ging altijd door te Groningen. Nu maar tot Gieten geloof ik.
Zie sinds een jaar wel lijn 74 rijden in Emmen, die gaat ook binnendoor naar Grunn.
74 doet er twee uur overquote:Op dinsdag 25 september 2018 22:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, als het goed is rijdt 74 nu het traject van 73. Maar dat is idd ook een lang ritje.
Oh ja, lijn 107 was dat volgens mij. En die van de Fram was lijn 97.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:01 schreef marcel.de het volgende:
De VAD lijn Lelystad-Arnhem was ook een beste rit.
Evenals de FRAM Alkmaar-Leeuwarden (voor het interliner tijdperk)
Lijn 19 die destijds niet in België stopte. Nonstop vanuit Breda centrum, uw volgende halte: Nieuw Namen/Clinge.
het stuk Emmen-Stadskanaal is anders. Vanaf daar rijdt de 74 het oude 73 traject denk ik.quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, als het goed is rijdt 74 nu het traject van 73. Maar dat is idd ook een lang ritje.
Ook gek, volgens de Veiligheidsregio waren er geen passagiers aan boord..quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834308/
Kaputski
twitter:vrutrecht twitterde op maandag 29-10-2018 om 17:53:52 Op de #Biltsestraatweg in #Utrecht is de brandweer aanwezig geweest i.v.m. rookvorming uit een stadsbus. De chauffeur is ongedeerd, er waren geen passagiers in de bus. Vermoedelijke oorzaak is een technisch mankement waardoor er olie op het motorblok kwam. Einde berichtgeving.^PT reageer retweet
Mooie docu. Ben het nu aan het kijken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 20:13 schreef qu63 het volgende:
YouTube blijft em maar suggereren, dus ik deel em hier maar
Mooi om te zien hoe ze alles rijdend hielden in/rond Londen!
Welke regio ga je rijden?quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Binnenkort mag ik mij als het goed is ook onder de buschauffeurs scharen. Ben begonnen met de opleiding tot buschauffeur via een uitzendbureau. Eerste twee theorie examens gehaald. Derde komt op 20 november.
Afrijden met de bus staat gepland op 10 december. Tot zo ver gaat het voorspoedig met de theorie gedeelte. Met praktijk start ik na de 20 november. Exacte datum weet ik niet meer.
Ik ben als het goed is klaar met alles op 21 december. Kerstvakantie vieren en dan verwacht ik dat ik in januari mijn eerste kilometers mag maken, al dan niet met passagiers op een lijnbus.
Welkom!quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mooie docu. Ben het nu aan het kijken.
Binnenkort mag ik mij als het goed is ook onder de buschauffeurs scharen. Ben begonnen met de opleiding tot buschauffeur via een uitzendbureau. Eerste twee theorie examens gehaald. Derde komt op 20 november.
Afrijden met de bus staat gepland op 10 december. Tot zo ver gaat het voorspoedig met de theorie gedeelte. Met praktijk start ik na de 20 november. Exacte datum weet ik niet meer.
Ik ben als het goed is klaar met alles op 21 december. Kerstvakantie vieren en dan verwacht ik dat ik in januari mijn eerste kilometers mag maken, al dan niet met passagiers op een lijnbus.
Via Consolid, maar ik zie dat meerdere uitzendbureaus zijn voor die regio.quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Welkom!
Via Randstad? Of Workbus ofzo?
Ohja, die hadden we ook nogquote:Op dinsdag 6 november 2018 20:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Via Consolid, maar ik zie dat meerdere uitzendbureaus zijn voor die regio.
Ben echt benieuwd. Ben nu al een paar maanden bezig met aanmelden en hele traject doorlopen, waarvan ik meer tijd ben aan wachten op goedkeuring overal voor maar nog even en ik ga het praktijk traject in
Jip. Ze willen je helemaal compleet opleiden, dus inclusief schakel. Dat zei de instructeur dus ook. De meeste bussen zijn tegenwoordig automaat, maar krijg het wel. Altijd meegenomen.quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ohja, die hadden we ook nog
Hoop wel dat je lest op een handgeschakelde bus, dan heb je er ook nog iets aan mocht je nog de touringcar op gaan (al heeft 90% daar ook een automaat)
Ik ben jaloers.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mooie docu. Ben het nu aan het kijken.
Binnenkort mag ik mij als het goed is ook onder de buschauffeurs scharen. Ben begonnen met de opleiding tot buschauffeur via een uitzendbureau. Eerste twee theorie examens gehaald. Derde komt op 20 november.
Afrijden met de bus staat gepland op 10 december. Tot zo ver gaat het voorspoedig met de theorie gedeelte. Met praktijk start ik na de 20 november. Exacte datum weet ik niet meer.
Ik ben als het goed is klaar met alles op 21 december. Kerstvakantie vieren en dan verwacht ik dat ik in januari mijn eerste kilometers mag maken, al dan niet met passagiers op een lijnbus.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:03 schreef StephanL het volgende:
Het heeft iets langer geduurd dan in eerste instantie de bedoeling was van de rijschool en mij, maar vandaag ben ik toch geslaagd
Eerste keer was ik gezakt, moest tot vandaag wachten en vandaag ging alles goed. Vind het nog netjes allemaal
Dus binnenkort de wegen onveilig maken.
thanks. Lees trouwens even je bericht terug over een handgeschakelde bus. Dat had ik eerst, maar ze vonden het toch beter om automaat te gaan. Anders moest de rijschool nog steeds een bus huren en dat was zonde van de tijd en geld en is dus een automaat geworden. Vind het niet erg, dan maar alleen maar automaat.quote:
Waarom hebben we dit soort advertenties nou nooit in Nederland?twitter:GOtransit twitterde op donderdag 14-02-2019 om 20:52:12 It’s like the self-driving car is already here. Read, sleep, watch and text.Experience. The Bus. From GO. The GO Bus. #GOxAutoShow https://t.co/AjKylnfBzo reageer retweet
Wie neemt ze niet af bij jullie?quote:
Mercedes bouwt ze zelf. Werk trouwens al tien jaar niet meer in Bolsward. Zit nu bij een bedrijf dat oa BYD en Turkse Isuzu bussen verkoopt.quote:
Zo lang al niet meer?quote:Op maandag 25 februari 2019 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mercedes bouwt ze zelf. Werk trouwens al tien jaar niet meer in Bolsward. Zit nu bij een bedrijf dat oa BYD en Turkse Isuzu bussen verkoopt.
misschien iets korter maar al behoorlijk lang niet meer.quote:Op maandag 25 februari 2019 21:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zo lang al niet meer?
Tof! Dus voor een proefritje in een BYD moet ik bij jou zijn?
Bereik en exposure lukt me denk ik wel, alleen niet echt in de juiste doelgroep denk ikquote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
misschien iets korter maar al behoorlijk lang niet meer.
En als je daarmee voldoende exposure voor BYD en/of ons bedrijf creëert wel ja, ik doe de social media marketing.
dan mag je komen kijken en laten we de groene platen in de kluis. :pquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bereik en exposure lukt me denk ik wel, alleen niet echt in de juiste doelgroep denk ik
Zit jij ook in Schiedam? Of werk je vanuit huisquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dan mag je komen kijken en laten we de groene platen in de kluis. :p
ik ben in geen jaren in Schiedam geweest. Ik werk zes dagen per week vanuit huis en 1 dag per week vanuit Vuren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zit jij ook in Schiedam? Of werk je vanuit huis
Wel jammer dat er net deze maand al een artikel over BYD in bus & coach magazine staat
http://www.haagsbusmuseum.com/quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:04 schreef funnywell het volgende:
Waar kun je in oude bussen meerijden die tot 2005 gemeengoed waren overal. Of een busmaatschappij die ze in nood nog in zet. Ja ik weet dat ze in de Beekse Bergen rondrijden, dus heb daar paar jaar terug me al vermaakt.
Zoek de oude van Hools, DAf, Volvo, maakt niet uit.
Ja klopt, staan leuke filmpjes op youtube, voorste klep open, zwarte rookpluim en heuvel omhoogquote:Op donderdag 28 februari 2019 14:44 schreef FredvZ het volgende:
Cuba, daar rijden ze in de meest creatieve vormen nog rond.
Dat ook, maar ze hebben de onderdelen vaak herbruikt als de motor van de bus niet meer te maken was. Zo zijn exemplaren aan elkaar gelast en achter een vrachtwagen gezet.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ja klopt, staan leuke filmpjes op youtube, voorste klep open, zwarte rookpluim en heuvel omhoog
Ze nemen daar niet eens de moeite om het nummer en plaatsnaam van de bus te veranderen. Te ingewikkeld dat mechanisch/elektonisch bord systeem, hangen ze maar een geprint A4tje op het raam.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat ook, maar ze hebben de onderdelen vaak herbruikt als de motor van de bus niet meer te maken was. Zo zijn exemplaren aan elkaar gelast en achter een vrachtwagen gezet.
Ook de Camello bussen hebben onderdelen die onmiskenbaar van een standaard streekbus afkomen.
En zit je inmiddels achter het stuur?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zo, eindelijk gaat het de goede kant op. Ik heb vorige week gesolliciteerd, maandag een capaciteitentest gedaan en vandaag een selectiedag gehad en tot nu toe ben ik nog steeds in de race om eindelijk buschauffeur te worden.
Als het allemaal doorgaat begin ik aan het eind van april met de opleiding.
De vervangen dan de oudste Mercedessen?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal nieuwe Setra's rijdt al rond tussen Groningen en Emmen/Assen.
klopt. Er blijven geloof ik nog een stuk of acht 15 meter Qliners van Mercedes. De rest wordt Setra, waarbij de ritten van/naar Drachten een eigen wagenpark krijgen met een combi van Benzen en Setra's.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De vervangen dan de oudste Mercedessen?
Mogen/kunnen deze bussen 100km/u? Daar las ik ook iets over, dat er bussen met gordels kwamen.
Alle dubbeldekkers gaan 100 vanaf 15 december. Dus dat betekent gordels en geen staanplaatsen.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:20 schreef derLudolf het volgende:
Hadden de dubbeldekkers al gordels dan of gaan die geen 100 km/u rijden?
In het OV of met een touringcar?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:36 schreef StephanL het volgende:
Laat ik mij ook maar weer even melden hier. Inmiddels 8 maanden aan de slag als busschauffeur, Leuke baan nog steeds, bevalt nog prima. Leuke lijnen in de regio, Prima diensten.
Paar kapotte spiegels ook verder Laatste tijd gaat steeds beter. Rijd relaxter en neem toch minder risico hier en daar. Kom toch wel aan
Gelukkig! Kutld bussen... :pquote:Op woensdag 27 november 2019 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal nieuwe Setra's rijdt al rond tussen Groningen en Emmen/Assen. Op de Groninger stadsdienst draaien op de lijnen 1 en 2 al twee nieuwe elektrische geledes mee, op de stads- en streekdienst rond Groningen rijdt al een nieuwe Mercedes gelede en inderdaad rond Emmen rijden er al Ebusco's.
De eerste Ebusco is al gestrand, op de rotonde N33/N34
Maar wel veel milieuvriendelijker *ahum*quote:
Yup probleem verplaatsing maar goed..quote:Op donderdag 28 november 2019 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wel veel milieuvriendelijker *ahum*
OVquote:Op donderdag 28 november 2019 17:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het OV of met een touringcar?
Die krijgen toch ook nog een smak nieuwe diesels er bij?quote:Op donderdag 28 november 2019 23:47 schreef Fred2 het volgende:
Bij de RET stroomt het inmiddels ook vol met elektrische VDL Citea's.
Voor de logica staan de huidige dieselbussen dagelijks onder de oplaadpunten en de elektrische bussen ernaast. Valt te hopen dat er nog wat prik in de accu's zit als ze er straks mee willen rijden.
Ja, zo'n 40 stuks. Samen met nog 103 hybride exemplaren.quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Die krijgen toch ook nog een smak nieuwe diesels er bij?
Welke regio?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:36 schreef StephanL het volgende:
Laat ik mij ook maar weer even melden hier. Inmiddels 8 maanden aan de slag als busschauffeur, Leuke baan nog steeds, bevalt nog prima. Leuke lijnen in de regio, Prima diensten.
Paar kapotte spiegels ook verder Laatste tijd gaat steeds beter. Rijd relaxter en neem toch minder risico hier en daar. Kom toch wel aan
Ja Al sinds augustus!! En het is leuk.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En zit je inmiddels achter het stuur?
Qbuzz lijkt veel nieuwe bussen te krijgen, er staan hier in het dorp zo'n dertig/veertig Setra's.
[ afbeelding ]
Ja, idd. Ze rammelen, trillen, er zit een irritante zoem in, de binnenverlichting weerkaatst hinderlijk in de voorruit, ze gaan max 79 en ze hebben een toeter van een Daihatsu Cuore.quote:
Zo zien ze er wel uit. Hoewel, zeker een lijnbus in de basis toch een hele grote balk-vorm is, heeft dat ding toch bepaalde lijnen waardoor het er "net niet" uit zien. Doet me beetje denken aan de auto die Borat kocht in de film toen ie geen Hummer met pussy magnet kon betalen.quote:Op zondag 22 december 2019 14:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, idd. Ze rammelen, trillen, er zit een irritante zoem in, de binnenverlichting weerkaatst hinderlijk in de voorruit, ze gaan max 79 en ze hebben een toeter van een Daihatsu Cuore.
fail² dus nouja voorlopig zet ik waarschijnlijk even geen voet meer in een bus (al deed ik dat de afgelopen 5 maanden meermaals per dag )quote:Op zondag 22 december 2019 14:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, idd. Ze rammelen, trillen, er zit een irritante zoem in, de binnenverlichting weerkaatst hinderlijk in de voorruit, ze gaan max 79 en ze hebben een toeter van een Daihatsu Cuore.
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zo, eindelijk gaat het de goede kant op. Ik heb vorige week gesolliciteerd, maandag een capaciteitentest gedaan en vandaag een selectiedag gehad en tot nu toe ben ik nog steeds in de race om eindelijk buschauffeur te worden.
Als het allemaal doorgaat begin ik aan het eind van april met de opleiding.
Bevalt het nog steeds goed?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:36 schreef StephanL het volgende:
Laat ik mij ook maar weer even melden hier. Inmiddels 8 maanden aan de slag als busschauffeur, Leuke baan nog steeds, bevalt nog prima. Leuke lijnen in de regio, Prima diensten.
Paar kapotte spiegels ook verder Laatste tijd gaat steeds beter. Rijd relaxter en neem toch minder risico hier en daar. Kom toch wel aan
Ja hoor. Is nog steeds prima werk, wat ik nog steeds met plezier doe. Hoop het nog vele jaren te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 18:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Bevalt het nog steeds goed?
Ik heb van de week die capaciteitentest gedaan (van Elloo, via Transdev).
Hoewel die vrij pittig was, was direct na afloop de score (Z-score) al bekend en ik was ver bovengemiddeld.
De uiterlijke datum voor die test was 16 januari, en dat is morgen, dus dan zal ik of deze week, of volgende week wel meer te horen krijgen.
Politie stopt je toch niet over het algemeen. Zelfde voor taxi's heb ik het idee. Maakt niet uit wat je 's nachts doet, als je maar niet boven de 30km/h te hard komt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammerlijk dat er nog veel chauffeurs zijn die denken dat 30 km zones niet gelden voor hun en dat je er echt wel 50 of harder moet
bochtje lijkt ook niet helemaal lekker aangesneden te zijn door de chauffeur. Mogelijk dat hij het met een keer steken wel gered zou hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:31 schreef derLudolf het volgende:
En een gestrande gelede. Harmonica deel hing door en bleef op een middenberm hangen
Voordeelkaartquote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bochtje lijkt ook niet helemaal lekker aangesneden te zijn door de chauffeur. Mogelijk dat hij het met een keer steken wel gered zou hebben.
Waar verkeerd rijden wel niet kan doen
but WHY?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Maandag ga ik met de bus van Hoogkerk naar Groningen, branden jullie een kaarsje voor me?
Omdat je in Nederlandse steden een godsvermogen betaalt om je bolide achter te mogen laten.quote:
Ken in Groningen centrum ook wel een paar plekjes waar je gratis kunt staan.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat je in Nederlandse steden een godsvermogen betaalt om je bolide achter te mogen laten.
Laatst paar uurtjes in Arnhem. ¤11
En dan was het vast niet maximaal ¤12 per dag ofzo...quote:Op zondag 26 januari 2020 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Op Schiphol gisteren een euro per 10 minuten. Waar ik altijd daar gratis stond is afgesloten
Als ik daar op zou gokken heb ik vast de pech dat ik afgesleept wordquote:Op zondag 26 januari 2020 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
In Stuttgart is de boete voor illegaal parkeren lager dan het parkeertarief.
Dan ga je naar de verkeerde steden, in Rotterdam sta je gratis op een aantal P+R locacties en als je de juiste garage kiest betaal je een 10tje voor een heel weekend.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Omdat je in Nederlandse steden een godsvermogen betaalt om je bolide achter te mogen laten.
Wat zeg je me nu.. bestaan er nog comfortabele bussen?!?!?quote:Op maandag 27 januari 2020 18:28 schreef Alexxxxx het volgende:
P+R Hoogkerk was ook gratis. De bus niet maar wel comfortabel
Ik was ook enigszins verbaasd.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wat zeg je me nu.. bestaan er nog comfortabele bussen?!?!?
Ik stond stil op het eindpunt en wachtte de vertrektijd afquote:
Dat noemen ze touringcarsquote:Op maandag 27 januari 2020 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wat zeg je me nu.. bestaan er nog comfortabele bussen?!?!?
Ligt er ook net aan hoeveel stoelen ze daar in proppenquote:
Dan blijft dit argument alsnog staanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er ook net aan hoeveel stoelen ze daar in proppen
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:31 schreef dennistd het volgende:
Links voorin is een hele comfortabele stoel hoor
Klopt, rechts voorin is beenruimte vaak ook wel in orde.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan blijft dit argument alsnog staan
[..]
Jup, ook heerlijk reizen zonder dienstregelingquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou ik houd t wel bij t comfort van m'n eigen set wielen
https://www.ovpro.nl/bus/(...)rsfoort/?gdpr=acceptquote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
Is dit nog slechts een vrijblijvende proef, of zijn er reeds plannen voor uitbreiding van het elektrische wagenpark hier?
Sinds eind 2018 al dus. Moet toch eens beter oplettenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:08 schreef Fred het volgende:
[..]
https://www.ovpro.nl/bus/(...)rsfoort/?gdpr=accept
Binnen 10 jaar zou je kunnen verwachten dat alles elektrisch is. Zeker in het stadsvervoer.
Streekvervoer kan misschien iets langer duren, hoewel de RET nu op streekbus 174 nu al elektrisch rijdt.
Er waren er twee maar sinds kort zijn er nog vijf elektrische bussen bij gekomen. Het is dus logisch dat je ze nu vaker zietquote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Sinds eind 2018 al dus. Moet toch eens beter opletten
Bedankt voor de link in ieder geval
en nog echt van A naar B ipv van A naar C naar D naar Bquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, ook heerlijk reizen zonder dienstregeling
Tegenwoordig kan men niet meer omgaan met mooi OV en is het heel leuk ergens een mes in dikke bekleding te steken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:29 schreef funnywell het volgende:
Laatst met mn vriendin naar de Beekse Bergen gegaan, ben meerdere rondjes met de bus gegaan. Da geeft zoveel nostalgie die dikke goed zittende nep lederen stoelen. Ik mis die bussen vergeleken met die plastic plankjes van nu. Kapitaal vernietiging noem ik t. Had ze elektrisch gemaakt, of Euro9 diesel motoren erin.
of het onder de krabbelen met alles wat schrijft....quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan men niet meer omgaan met mooi OV en is het heel leuk ergens een mes in dikke bekleding te steken.
en wat merken we er vooral van?quote:Op maandag 10 februari 2020 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
het faillissement van TCR is aangevraagd door de curatoren. Bijna alle onderdelen zijn inmiddels al failliet verklaard.
https://www.telegraaf.nl/(...)ale-renesse-failliet
De tweede kont heeft een aanhanger-kenteken dus ik ga uit van wel ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef dennistd het volgende:
Zou je daar nou ook een DE-rijbewijs voor moeten hebben? Ik vind het meer een aanhanger dan het achterste deel van een gelede bus namelijk....
Oplegger toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De tweede kont heeft een aanhanger-kenteken dus ik ga uit van wel ja.
Nee. Handelaren kentekens doen niet zo moeilijk.quote:
Aanhanger(/oplegge) is eenvoudig zonder specialistisch gereedschap te verwijderen, en boven de 750kg heb je daar je DE voor nodig. Ik vermoed dus van wel ja..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef dennistd het volgende:
Zou je daar nou ook een DE-rijbewijs voor moeten hebben? Ik vind het meer een aanhanger dan het achterste deel van een gelede bus namelijk....
Is dat een houtvergasser?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:00 schreef Fred het volgende:
In 80 jaar zijn we niet veel opgeschoten:
[ afbeelding ]
Toen was het al niets, kan me niet voorstellen dat het er nu beter op is geworden.
Zekerquote:
Zoiets?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag in Zwolle bij het Syntus depot nieuwe gelede bussen staan met dubbele achteras?
De achtste deur vlak tegen de achterkant, daarvoor een tandems. Bijzonder.
Dat zullen de Capacity's voor de lijn naar het Deltion zijn geweest of waren ze niet blauw?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag in Zwolle bij het Syntus depot nieuwe gelede bussen staan met dubbele achteras?
De achtste deur vlak tegen de achterkant, daarvoor een tandems. Bijzonder.
Jup ze waren blauw. Geen idee of ze heel helemaal nieuw waren. Ze gingen en ik had ze nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zullen de Capacity's voor de lijn naar het Deltion zijn geweest of waren ze niet blauw?
Sinds september 2017 op lijn 9 naar Deltionquote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup ze waren blauw. Geen idee of ze heel helemaal nieuw waren. Ze gingen en ik had ze nog nooit gezien.
twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @ftm_nl reageer retweet
help het OV naar de maanquote:Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Pino112 het volgende:twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @:KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @:ftm_nl reageer retweet
Das prima mogelijk, bestaat al een eeuwigheid:quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef dennistd het volgende:
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen.
Een scherm achter de chaffeur kan dan weer wel, maar wat moet je tussen de passagiers doen..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef dennistd het volgende:
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen.
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Das prima mogelijk, bestaat al een eeuwigheid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeurquote:het plaatsen van afscherming tussen de bestuurder en de bijrijder grote risico’s met zich meebrengt;
er mag geen sprake zijn van nadelige invloed op het zicht, door bijvoorbeeld schittering, vertekend beeld of gebrekkige ontwaseming;
het moet mogelijk blijven de auto snel te kunnen verlaten. De afscherming mag de doorgang naar buiten niet belemmeren;
Systemen die je dus zonder problemen toe kan passen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.
Wat bedoel je hiermee? Zo'n scherm houdt iig iets tegen als iemand door zijn mondkapje heen toch nog een flinke niesbui heeft.quote:Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur
Hoe doen ze dat dan in het buitenland? Die bussen veroorzaken toch niet massaal ongelukken? Volgens mij is dit een gevalletje onbekend maakt onbemind.quote:Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel
Dat is toch ook wat je boven getoonde voorbeelden ziet? Je kan zelfs een variant bedenken met betaaltafel. Niet dat dat nodig is, nu is immers ook geen kaartverkoop op de bus.quote:Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE.
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:56 schreef qu63 het volgende:
Het OV is tot nu toe nog geen probleem he, zolang het publiek een mondkapje draagt is t goed..
In een Touringcar krijg je zo'n meubel echt niet ingebouwd. of je moet er een Zuid-Amerikaanse/Indiase lange-afstands bus van maken, met deur bij de voorste rij stoelen..
op nieuw leveren ze die ook jaquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Fred het volgende:
Hier trouwens een SLE met glasplaat:
[ afbeelding ]
Net zoals deze XLE:
[ afbeelding ]
En als je goed kijkt heeft deze LLE er ook eentje:
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de VDL, dit zijn dan toevallig tweede handsjes, maar volgens mij kunnen ze het ook op nieuwe bussen als optie leveren.
Geen, en dit is ook het hele punt van de branche.. https://www.knv.nl/busond(...)ssen-en-onze-bussen/quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is verschil tussen een touringcar met reizigers met mondkapjes tov een touringcar met reizigers met mondkapjes?
Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken:
[ afbeelding ]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ht-vanwege-vals-spelquote:Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Pino112 het volgende:twitter:arnevanderwal twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 20:42:23 ‘Frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven hielpen @:KeolisNED bij het verkrijgen van de concessie openbaar vervoer in de regio IJssel-Vecht https://t.co/7hiMRaztzx via @:ftm_nl reageer retweet
Vorige week heeft de RDW het verslag uitgebracht: https://www.rdw.nl/over-r(...)door-ministerie-ienwquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn systemen die bij de toelating al betrokken zijn.
[..]
Punt 1 is weinig verschil met een afscheiding tussen chauffeur en voordeur
Punt 2 wordt al snel lastig, het spiegelt al snel
Punt 3 betekent dat je iets op het deurtje moet maken, maar het moet wel over de betaaltafel heen anders heb je een hele grote opening. Ik denk niet dat je dat gaat lukken met een standaard VDL Citea LLE.
quote:Voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte ziet de RDW risico’s voor de bestuurder zoals brandgevaar, invloed op het zicht (ernstig) en mogelijk lichamelijk letsel bij een aanrijding. Voor het bestuurdersgedeelte heeft het ministerie daarom besloten dat:
in het belang van de verkeersveiligheid de bestaande eisen gehandhaafd moeten worden voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte van bussen;
de goedkeuringsplicht voor het aanbrengen van afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte tijdelijk vervalt. Zo kan de sector over gaan tot snelle plaatsing. De voertuigeigenaar dient zich overigens nog steeds aan de geldende voorschriften en eisen te houden;
een set van permanente eisen geformuleerd moet worden waaraan bij de APK moet worden voldaan inzake afscherming(en) in het bestuurdersgedeelte.
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruikenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Bij Wierda in Drachten zag ik een serie ex TCR MAN bussen staanquote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Er schijnen bussen onderweg te zijn vanuit China...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Probleem voor elke vervoerder is... Waar tover je op deze korte termijn een vloot bussen vandaan?
Ik vond dat wel cool toenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan eigenlijk alleen maar door de bestaande vloot over te nemen.
Je wilt ook niet zoiets hebben als dat Arriva had in hun begintijd in 2002 in de concessie DAV toen er wel heel oude lijken reden.
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 19:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
(De leasemaatschappijen van..) Havi, Lanting en TCR/Connexxion Tours hebben nog berg touringcars die ze niet gebruiken
Met die doorstart hebben ze kunnen 'cherry picken' wat ze wel of niet meenemen. Heel veel van de voertuigen werden (operationeel) geleased door de failliete BV, die contracten zijn niet allemaal (allemaal niet?) meegenomen naar de nieuwe BV.quote:Op woensdag 8 juli 2020 08:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Lanting weer failliet? Vlak voor Corona hebben ze een doorstart gemaakt, dus opzich begrijpelijk.
Jammer wel, aantal keren een bus bij ze geregeld, niet de goedkoopste maar wel goede bussen en afspraak is afspraak. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dorenbos
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessie In die consessie zal vast besproken zijn dat er bij ondering in xx% van de ritten/voertuigen afgeweken mag worden, of meer maar dan met boete oid.quote:Op woensdag 8 juli 2020 06:58 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Enige is dan wel vaak de hogere instap. Maar dat kon 100jaar wel, dus waarom nu opeens niet meer tijdelijk?
Maar die concessie is toch niet meer van toepassing? Er is nu sprake van een "noodconcessie" en dan is het belangrijkste imho dát er een bus rijdt.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:13 schreef qu63 het volgende:
Korte antwoord, voertuig voldoet niet aan de eisen van de consessie In die consessie zal vast besproken zijn dat er bij ondering in xx% van de ritten/voertuigen afgeweken mag worden, of meer maar dan met boete oid.
ik zou denk ik kijken of de huidige vervoerder(s) nog te praten valt over een "tijdelijke" verlengingquote:Op woensdag 8 juli 2020 20:18 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die concessie is toch niet meer van toepassing? Er is nu sprake van een "noodconcessie" en dan is het belangrijkste imho dát er een bus rijdt.
zover het rollend materieel niet afgeschreven is of al reeds verkocht is..quote:De concessie IJssel-Vecht is een samenvoeging van delen van de concessies IJsselmond, Midden Overijssel, Stadsvervoer Lelystad en Veluwe. Aangezien deze concessies verschillende looptijden hebben wordt de concessie stukje bij beetje vormgegeven. Hieronder is het stappenplan weergegeven.
December 2020: de start van de concessie waarbij de concessies Midden Overijssel en Veluwe deel uitmaken van het concessiegebied.
September 2021: de concessie Stadsvervoer Lelystad wordt toegevoegd aan het concessiegebied.
December 2022: de gemeenten Barneveld, Ede en Wageningen worden afgesplitst en ondergebracht bij de concessie Rijn-Waal.
December 2023: de concessie IJsselmond wordt toegevoegd aan het concessiegebied en de gemeenten Deventer en Brummen worden afgesplitst en ondergebracht bij de concessie Berkel-Dinkel. De concessie IJssel-Vecht is dan compleet.
Dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
nouja als de huidige vervoerders met hun vloot kunnen rijden is het toch niet zo heel ingewikkeld?
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
En daar ging de vergunning van keolis naar de schredder
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)quote:Noodconcessie
Om te voorkomen dat er vanaf december helemaal geen bussen meer rijden in de regio IJssel-Vecht, wordt voor een periode van twee jaar een noodconcessie opgezet. Keolis wordt gevraagd om die uit te voeren.
Trekt wel mooi de datums van de verschillende delen wel bij elkaar...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)efinitief-kwijt.html
[..]
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)
Gaan ze die noodconcessie dan rijden met nieuwe chinese bussen? #DurfTeVragenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze wel de noodconsessie voor 2 jaar toegewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)efinitief-kwijt.html
[..]
(Vooral fijn voor het personeel dat daar nu voor rijdt, die hebben iig iets te doen!)
Jaquote:Op woensdag 5 augustus 2020 17:10 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Gaan ze die noodconcessie dan rijden met nieuwe chinese bussen? #DurfTeVragen
Blijkbaar hebben ze daar in het OV dus toch iets op gevonden, óndanks het negatieve advies van de RDW.. https://nos.nl/artikel/23(...)ichtingsverkeer.htmlquote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef dennistd het volgende:
Als ik dit zo lees wordt het in bussen ook zo goed als onmogelijk om een scherm te plaatsen bij de chauffeur waarmee de voordeur weer open zou kunnen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2020 17:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Vorige week heeft de RDW het verslag uitgebracht: https://www.rdw.nl/over-r(...)door-ministerie-ienw
[..]
Welk negatief advies?quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:11 schreef qu63 het volgende:
Blijkbaar hebben ze daar in het OV dus toch iets op gevonden, óndanks het negatieve advies van de RDW.. https://nos.nl/artikel/23(...)ichtingsverkeer.html
Ik zie hier nergens staan dat de RDW adviseert géén schermen te plaatsen bij de bestuurder.quote:Bestuurdersgedeelte
De RDW concludeert en adviseert:
- Sta geen versoepeling toe van eisen voor het aanbrengen van een
afscherming in het bestuurdersgedeelte van bussen;
- Laat de goedkeuringsplicht voor het aanbrengen van een afscherming in het
bestuurdersgedeelte tijdelijk vervallen;
- Formuleer een set met permanente eisen, waaraan tevens bij de APK moet
worden voldaan.
Bron: https://www.rdw.nl/-/medi(...)sen-m2-en-m3-def.pdf Pag 5, Conclusie
Je hebt gelijk, ik las alleen t stuk over het passagiersgedeeltequote:Op maandag 10 augustus 2020 19:28 schreef Fred het volgende:
[..]
Welk negatief advies?
[..]
Ik zie hier nergens staan dat de RDW adviseert géén schermen te plaatsen bij de bestuurder.
Sterker nog, ze adviseren de keuringsplicht voor die schermen te laten vervallen.
Zullen ze dan tegenwoordig eindelijk eens de tijd nemen voor hun rit, ipv met een noodgang door de stad crossen om eerder bij hun eindhalte te zijn?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 17:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
schijnbaar op de haltes waar er ruim tijd is, elke keer de OV-Chip terminals etc afnemen..
Geen idee?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zullen ze dan tegenwoordig eindelijk eens de tijd nemen voor hun rit, ipv met een noodgang door de stad crossen om eerder bij hun eindhalte te zijn?
Hier in de regio racen ze zo ongeveer naar de koffie, maar als je nu vroeg klaar bent moet je dus poetsen..quote:
In GD hebben we op de Qliners nog steeds hogevloersbussen: de Setra 419 ULquote:Op woensdag 8 juli 2020 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoogvloers bussen waren tenminste nog echte bussen ipv bouwpakketjes
Die oude Mercedessen rijden helemaal niet meer?quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In GD hebben we op de Qliners nog steeds hogevloersbussen: de Setra 419 UL
Arriva heeft best wel wat Benzen in dienst. Welke kleuren had ie en op welk tijdstip?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm.. zag ik nou vandaag een Arriva bus (thv N7 sneek) (leek er kwa kleuren iig wel gruwelijk op) uit de stal van mercedes?
iemand die daar misschien meer van weet?
@:peterselieman mischien?
Frysk Ferfier kleuren leek t me veel op... en tijdstip uh *kijkt op tankbonnetje* na 16:36quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft best wel wat Benzen in dienst. Welke kleuren had ie en op welk tijdstip?
Jawel, daar hebben we nog een paar van op reserve en er is een heel naar het DMG-gebied gegaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die oude Mercedessen rijden helemaal niet meer?
And so it begins...quote:NOORD-HOLLAND - Busvervoerder Connexxion gaat nog voor het einde van het jaar snijden in de dienstregeling. Ook wil het moederbedrijf Transdev bezuinigen op het personeel.
Kan een vervoersbedrijf zomaar snijden in de dienstregeling? Dan leveren ze niet hetgeen in de concessie is afgesproken namelijk.quote:Op maandag 21 september 2020 15:46 schreef borisz het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ingen-bij-connexxion
[..]
And so it begins...
Die concessie is uitgeschreven met een verwacht aantal reizigers. Ik kan me best voorstellen dat er een escape in een concessie zit voor het geval een minimum aantal reizigers niet wordt gehaald.quote:Op zondag 27 september 2020 05:49 schreef derLudolf het volgende:
Kan een vervoersbedrijf zomaar snijden in de dienstregeling? Dan leveren ze niet hetgeen in de concessie is afgesproken namelijk.
Busmuseum in Veendam?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:54 schreef Fer het volgende:
Iemand nog een idee of je ergens zelf in een CSA bus kan rijden? Ik weet dat het een paar jaar terug kon bij Amersfoort Dieselt. Maar dat evenement is er niet meer.
Wil nog een keer in zo’n jaren 80 Hainje-Daf rijden.
Ik moest trouwens nog heel even nadenken op welk adres je doelde 😆quote:Op woensdag 30 september 2020 00:28 schreef dennistd het volgende:
@:TR08 Dan was ik vorige week zaterdag nog bijna voor je deur
Toch niet tussen de Planthofsweg en de Nijreessingel hè?
Oh ja. Komt omdat de STAR het als "combinatie" aan biedt denk ik, Star rijdt tot Veendamquote:Op donderdag 1 oktober 2020 06:55 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Hoogezand
https://www.nationaalbusmuseum.nl/
Had gekund hequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:18 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik moest trouwens nog heel even nadenken op welk adres je doelde 😆
Deze was het toch of niet?
https://www.dji.nl/locati(...)pi-almelo/index.aspx
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tie-na-laadproblemen
Elektrisch blijft gewoon rommel
quote:Het gaat om bussen van de Franse fabrikant Heuliez Bus
Ebusco's zijn ook geen zegen hoor. NIet werkende klimaatinstallaties, rammelen, bussen die er gewoon ineens mee stoppen, rammelen, echt rammelen, maar echt heel veel rammelen. Oh, en had ik die te slappe vering al genoemd, waardoor elke drempel spannend wordt: klap ik op de grond of niet.quote:
Da's een behoorlijk opknappertje. Als hij nog op te knappen is.quote:Op maandag 2 november 2020 20:22 schreef Fred2 het volgende:
Voor wie zijn eigen busproject wil beginnen:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/52026/15858473
Wel lekker, zo vanuit huis werkenquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:46 schreef marcel.de het volgende:
Dit vind ik wel next level, cabine van Mercedes o405
Die achterkant ziet er 'oud' (begin 2000's) uit eigenlijk..quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:09 schreef Pino112 het volgende:
https://www.weblogzwolle.(...)zwolse-stadsbus.html
Wat fotos van de nieuwe bussen in Zwolle en omgeving
Ligt aan de vervoerder en het gebied. Sommige hebben de kaartverkoop in de bus en tram gestopt vanwege corona. Soms kun je in een automaat of via een app of mobile website een kaartje kopen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:43 schreef cherrycoke het volgende:
ik moet vandaag met de bus, iets met auto in de garage, ov chipkaart is al een jaar verlopen, kan je nog ouwerwets (zeker met corona) nog kaartjes in de bus kopen? (arriva)
Arriva Achterhoek wel in ieder geval, die hebben al spatschermen. Al zul je daar vanaf Waddinxveen vast niet mee reizenquote:Op woensdag 2 december 2020 10:43 schreef cherrycoke het volgende:
ik moet vandaag met de bus, iets met auto in de garage, ov chipkaart is al een jaar verlopen, kan je nog ouwerwets (zeker met corona) nog kaartjes in de bus kopen? (arriva)
Ik ben bang dat er de komende jaren vrij weinig nieuwe touringcars gebouwd gaan worden. Niet alleen bij VDL. Logische keuze dus om wat verder te kijken..quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zat er al een beetje aan te komen met de investeringen in Roeselaere en Valkenswaard waar touringcars in elkaar geschroefd blijven worden, maar ook stads- en streekbussen
Amabassador vond ik Playmobil, maar de huidige Citea's zijn toch ook niet in een heel beroerde staat?quote:Op donderdag 25 februari 2021 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wel jammer. En dan te bedenken dat daar vroeger de standaardstadsbus weg kwam. Je kunt zeggen wat je wilt, maar toen hadden we oerdegelijke bussen, zowel van Hainje als van Den Oudsten.
En dan is de mogelijkheid om met die Van Wijnen samen te gaan werken een hele verstandige vanuit het oogpunt van continuïteit. Ze willen de grootste "huizen fabriek" van NL daar neerzetten. Helaas zit daar de toekomst (ipv ter plekke gemetseld)quote:Op donderdag 25 februari 2021 20:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er de komende jaren vrij weinig nieuwe touringcars gebouwd gaan worden. Niet alleen bij VDL. Logische keuze dus om wat verder te kijken..
Hoezo helaas?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 05:59 schreef derLudolf het volgende:
Helaas zit daar de toekomst (ipv ter plekke gemetseld)
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel looptquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:21 schreef derLudolf het volgende:
Zijn de Ebusco's van Qbuzz GD hybride? Ik reed net achter een en zag er aan de bovenkant rook uit komen bij het optrekken. Dacht dat ze volledig elektrisch waren.
Echtquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel loopt
Ja, behalve als het koud is. Dan gaat er een standkachel op diesel aan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:21 schreef derLudolf het volgende:
Zijn de Ebusco's van Qbuzz GD hybride? Ik reed net achter een en zag er aan de bovenkant rook uit komen bij het optrekken. Dacht dat ze volledig elektrisch waren.
Was het maar een Webasto, dan werd het nog een keer warm in zo'n ding.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel loopt
Zou het vandaag niet niet direct koud willen noemen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, behalve als het koud is. Dan gaat er een standkachel op diesel aan.
Nee, maar koud genoeg om de verwarming aan te slingeren. De isolatie van die dingen is namelijk om te huilen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zou het vandaag niet niet direct koud willen noemen.
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen tochquote:Op zondag 4 april 2021 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz wil 2 Qliners naar waterstof om laten bouwen, dit omdat elektrisch rijden voorlopig geen optie is vanwege de afstanden die de bus op een dag aflegt.
https://www.oogtv.nl/2021(...)liners-op-waterstof/
Zoiets?quote:Op zondag 4 april 2021 20:45 schreef derLudolf het volgende:
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen toch
Dit ziet er vreselijk idioot uit.quote:
In de oorlog reden auto's met een houtgasgenerator op een aanhanger toch?quote:Op zondag 4 april 2021 20:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen toch
Kunnen de tanks mooi in de bagaeruimte. Die wordt toch niet gebruikt.quote:Op zondag 4 april 2021 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz wil 2 Qliners naar waterstof om laten bouwen, dit omdat elektrisch rijden voorlopig geen optie is vanwege de afstanden die de bus op een dag aflegt.
https://www.oogtv.nl/2021(...)liners-op-waterstof/
Studentenlijn 15 tussen Hoofdstation en Zernike en lijn 6 tussen Haren en Delfzijlquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Kun je na gaan hoeveel ik daar kom.
Nja in Groningen opzich nog wel, maar daar heb ik ze nog nooit gezien.
En op Qlink Blauw rijden er ook een aantal van bovenstaande nieuwere type op Lijn 5 naar Leek / Kardingequote:Op zaterdag 4 september 2021 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Studentenlijn 15 tussen Hoofdstation en Zernike en lijn 6 tussen Haren en Delfzijl
Voor de coronatijd reden ze als uitlopers van lijn 15 ook wel naar Assen, Zoutkamp en Siddeburen, waardoor Qbuzz wat bussen uitspaarde.
Dat is lijn 3, maar die bussen zijn doorgeschoven naar lijn 6 met de komst van de elektrische bussen.quote:Op zondag 5 september 2021 09:36 schreef marcel.de het volgende:
[..]
En op Qlink Blauw rijden er ook een aantal van bovenstaande nieuwere type op Lijn 5 naar Leek / Kardinge
Ja je hebt gelijk, dom van mij. 5 Harkstede-Annen, 6 Delfzijl - Haren. Op die lijnen reden nooit Capacities. Soms wel vanuit Appingedam maar dat was dan de 178quote:Op zondag 5 september 2021 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is lijn 3, maar die bussen zijn doorgeschoven naar lijn 6 met de komst van de elektrische bussen.
Van South West Tours?quote:Op zondag 13 november 2022 10:10 schreef derLudolf het volgende:
En er draaien nog twee de A28 op, vanaf de n340 (vanaf Nieuwleusen en Ommen dus. Vreemd.
Er stond GVB op of niets meer was het duidelijk dat er stickers van GVB op hebben gezeten.quote:Op zondag 13 november 2022 10:38 schreef marcel.de het volgende:
zijn dat niet de Ray Line bussen welke zijn overgenomen van GVB?
https://busposities.nl/voertuig/ray_MBCitaroG_3
en zie op dezelfde site Smit Reizen, HJG, Pouw en Oostenrijk
Gezien waar ze de snelweg op draaiden zou dat kunnen. Wist niet dat ze daar zo groot in waren.quote:Op zondag 13 november 2022 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van South West Tours?
Laatst met de 4 mijl van Haren reed er ook een hele serie in Groningen rond.
Mwah, zoveel hebben ze er ook niet natuurlijk. Pouw reed die dag ook in Groningen rond met ex-GVB-bussen, terwijl ze ook materieel van Qbuzz zelf inzetten.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er stond GVB op of niets meer was het duidelijk dat er stickers van GVB op hebben gezeten.
[..]
Gezien waar ze de snelweg op draaiden zou dat kunnen. Wist niet dat ze daar zo groot in waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |