Da's een behoorlijk opknappertje. Als hij nog op te knappen is.quote:Op maandag 2 november 2020 20:22 schreef Fred2 het volgende:
Voor wie zijn eigen busproject wil beginnen:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/52026/15858473
Wel lekker, zo vanuit huis werkenquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:46 schreef marcel.de het volgende:
Dit vind ik wel next level, cabine van Mercedes o405
Die achterkant ziet er 'oud' (begin 2000's) uit eigenlijk..quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:09 schreef Pino112 het volgende:
https://www.weblogzwolle.(...)zwolse-stadsbus.html
Wat fotos van de nieuwe bussen in Zwolle en omgeving
Ligt aan de vervoerder en het gebied. Sommige hebben de kaartverkoop in de bus en tram gestopt vanwege corona. Soms kun je in een automaat of via een app of mobile website een kaartje kopen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:43 schreef cherrycoke het volgende:
ik moet vandaag met de bus, iets met auto in de garage, ov chipkaart is al een jaar verlopen, kan je nog ouwerwets (zeker met corona) nog kaartjes in de bus kopen? (arriva)
Arriva Achterhoek wel in ieder geval, die hebben al spatschermen. Al zul je daar vanaf Waddinxveen vast niet mee reizenquote:Op woensdag 2 december 2020 10:43 schreef cherrycoke het volgende:
ik moet vandaag met de bus, iets met auto in de garage, ov chipkaart is al een jaar verlopen, kan je nog ouwerwets (zeker met corona) nog kaartjes in de bus kopen? (arriva)
Ik ben bang dat er de komende jaren vrij weinig nieuwe touringcars gebouwd gaan worden. Niet alleen bij VDL. Logische keuze dus om wat verder te kijken..quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zat er al een beetje aan te komen met de investeringen in Roeselaere en Valkenswaard waar touringcars in elkaar geschroefd blijven worden, maar ook stads- en streekbussen
Amabassador vond ik Playmobil, maar de huidige Citea's zijn toch ook niet in een heel beroerde staat?quote:Op donderdag 25 februari 2021 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wel jammer. En dan te bedenken dat daar vroeger de standaardstadsbus weg kwam. Je kunt zeggen wat je wilt, maar toen hadden we oerdegelijke bussen, zowel van Hainje als van Den Oudsten.
En dan is de mogelijkheid om met die Van Wijnen samen te gaan werken een hele verstandige vanuit het oogpunt van continuïteit. Ze willen de grootste "huizen fabriek" van NL daar neerzetten. Helaas zit daar de toekomst (ipv ter plekke gemetseld)quote:Op donderdag 25 februari 2021 20:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er de komende jaren vrij weinig nieuwe touringcars gebouwd gaan worden. Niet alleen bij VDL. Logische keuze dus om wat verder te kijken..
Hoezo helaas?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 05:59 schreef derLudolf het volgende:
Helaas zit daar de toekomst (ipv ter plekke gemetseld)
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel looptquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:21 schreef derLudolf het volgende:
Zijn de Ebusco's van Qbuzz GD hybride? Ik reed net achter een en zag er aan de bovenkant rook uit komen bij het optrekken. Dacht dat ze volledig elektrisch waren.
Echtquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel loopt
Ja, behalve als het koud is. Dan gaat er een standkachel op diesel aan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:21 schreef derLudolf het volgende:
Zijn de Ebusco's van Qbuzz GD hybride? Ik reed net achter een en zag er aan de bovenkant rook uit komen bij het optrekken. Dacht dat ze volledig elektrisch waren.
Was het maar een Webasto, dan werd het nog een keer warm in zo'n ding.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, vermoedelijk de webasto standkachel, die nog op diesel loopt
Zou het vandaag niet niet direct koud willen noemen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, behalve als het koud is. Dan gaat er een standkachel op diesel aan.
Nee, maar koud genoeg om de verwarming aan te slingeren. De isolatie van die dingen is namelijk om te huilen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zou het vandaag niet niet direct koud willen noemen.
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen tochquote:Op zondag 4 april 2021 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz wil 2 Qliners naar waterstof om laten bouwen, dit omdat elektrisch rijden voorlopig geen optie is vanwege de afstanden die de bus op een dag aflegt.
https://www.oogtv.nl/2021(...)liners-op-waterstof/
Zoiets?quote:Op zondag 4 april 2021 20:45 schreef derLudolf het volgende:
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen toch
Dit ziet er vreselijk idioot uit.quote:
In de oorlog reden auto's met een houtgasgenerator op een aanhanger toch?quote:Op zondag 4 april 2021 20:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze bouwen dieselkachels in elektrische bussen, dan kunnen ze er ook wel een aggregaat op een aanhanger achter knopen toch
Kunnen de tanks mooi in de bagaeruimte. Die wordt toch niet gebruikt.quote:Op zondag 4 april 2021 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz wil 2 Qliners naar waterstof om laten bouwen, dit omdat elektrisch rijden voorlopig geen optie is vanwege de afstanden die de bus op een dag aflegt.
https://www.oogtv.nl/2021(...)liners-op-waterstof/
Studentenlijn 15 tussen Hoofdstation en Zernike en lijn 6 tussen Haren en Delfzijlquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Kun je na gaan hoeveel ik daar kom.
Nja in Groningen opzich nog wel, maar daar heb ik ze nog nooit gezien.
En op Qlink Blauw rijden er ook een aantal van bovenstaande nieuwere type op Lijn 5 naar Leek / Kardingequote:Op zaterdag 4 september 2021 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Studentenlijn 15 tussen Hoofdstation en Zernike en lijn 6 tussen Haren en Delfzijl
Voor de coronatijd reden ze als uitlopers van lijn 15 ook wel naar Assen, Zoutkamp en Siddeburen, waardoor Qbuzz wat bussen uitspaarde.
Dat is lijn 3, maar die bussen zijn doorgeschoven naar lijn 6 met de komst van de elektrische bussen.quote:Op zondag 5 september 2021 09:36 schreef marcel.de het volgende:
[..]
En op Qlink Blauw rijden er ook een aantal van bovenstaande nieuwere type op Lijn 5 naar Leek / Kardinge
Ja je hebt gelijk, dom van mij. 5 Harkstede-Annen, 6 Delfzijl - Haren. Op die lijnen reden nooit Capacities. Soms wel vanuit Appingedam maar dat was dan de 178quote:Op zondag 5 september 2021 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is lijn 3, maar die bussen zijn doorgeschoven naar lijn 6 met de komst van de elektrische bussen.
Van South West Tours?quote:Op zondag 13 november 2022 10:10 schreef derLudolf het volgende:
En er draaien nog twee de A28 op, vanaf de n340 (vanaf Nieuwleusen en Ommen dus. Vreemd.
Er stond GVB op of niets meer was het duidelijk dat er stickers van GVB op hebben gezeten.quote:Op zondag 13 november 2022 10:38 schreef marcel.de het volgende:
zijn dat niet de Ray Line bussen welke zijn overgenomen van GVB?
https://busposities.nl/voertuig/ray_MBCitaroG_3
en zie op dezelfde site Smit Reizen, HJG, Pouw en Oostenrijk
Gezien waar ze de snelweg op draaiden zou dat kunnen. Wist niet dat ze daar zo groot in waren.quote:Op zondag 13 november 2022 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van South West Tours?
Laatst met de 4 mijl van Haren reed er ook een hele serie in Groningen rond.
Mwah, zoveel hebben ze er ook niet natuurlijk. Pouw reed die dag ook in Groningen rond met ex-GVB-bussen, terwijl ze ook materieel van Qbuzz zelf inzetten.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er stond GVB op of niets meer was het duidelijk dat er stickers van GVB op hebben gezeten.
[..]
Gezien waar ze de snelweg op draaiden zou dat kunnen. Wist niet dat ze daar zo groot in waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |