abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:21:41 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_181553657
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2018

• Vrijbuiter - Campingspullen
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynix ® op 08-10-2018 17:17:55 ]
pi_181566490
BLOKKER BREIDT ASSORTIMENT UIT MET PRODUCTEN VOOR BABY'S EN DIEREN

Vanaf september krijgen de Belgische Blokker-winkels een aangepast assortiment. Niet alleen worden bestaande producten vervangen, maar er komen ook nieuwe producten bij rond de thema's: school, fiets, baby, huisdieren en kunstbloemen. Ook nieuw zijn huismerk-schoonmaakproducten en producten van de Nationale Loterij.

http://www.gondola.be/nl/(...)en-voor-babys-dieren
pi_181567165
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In Tilburg hebben we er eentje en ik vond het aanbod toch wat tegenvallen. Winkel voor kleine dingetjes die niet per se van kwaliteit hoeven te zijn. Niet een winkel waar je even je volledige uitrusting bij elkaar gaat kopen.
Mee eens maar volgens mij wachten ze totdat de sportwinkel tegenover failliet is zodat ze die m² er bij kunnen betrekken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181569528
Financieel directeur Blokker vertrekt vanaf november

Financieel directeur Jeroen Visser vertrekt begin november bij Blokker Holding. Hij was sinds 2014 financieel verantwoordelijk. Visser wordt opgevolgd door Marc Broskij.
Bij Blokker is de afgelopen jaren de bezem door het concern gehaald. Leen Bakker, Intertoys en Xenos zijn bijvoorbeeld verkocht en Marskramer wordt een franchise- en groothandelsorganisatie.

Visser was een van de architecten van die strategiewijziging. Nu daar de fundamenten van zijn gelegd wil hij zijn loopbaan elders voortzetten, aldus een verklaring.

https://www.nu.nl/economi(...)rtrekt-november.html
pi_181599005


quote:
Blokker lanceert een tijdelijke outletformule in België waar producten met hoge kortingen worden verkocht. De eerste drie vestigingen van de zogenoemde Black Blokker gaan in september van start.

Blokker speelt met de outletformule in op de assortimentswijzigingen, die afgelopen week werden aangekondigd. Zo gaat de Nederlandse keten onder meer babyspullen, producten voor huisdieren en krasloten verkopen. In de tijdelijke winkels worden typische Blokker-producten als huishoudelijke apparaten, drinkglazen en kaarsen met twintig tot zeventig procent korting verkocht.

Blokker wil op deze manier plaats maken in de reguliere winkels voor het nieuwe assortiment. “Omdat het over recente producten gaat, willen we dat niet onder de klassieke outletvlag doen, maar wel in tijdelijke Black Blokkers”, vertelt marketingmanager Sven Voets. De naam verwijst naar de Amerikaanse koopjesdag Black Friday.

De outletwinkels, waarvan de etalages in zwart worden gehuld, blijven naar verwachting telkens vier maanden open. De eerste filialen komen in Leuven, Kuurne en Oostende, waarna ook andere gemeenten worden aangedaan.
bron
pi_181599090
Trek dan gewoon meteen de stekker eruit.. wat een droevenis zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:03:36 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181600919
Zelfde als de Hema dus, teveel troep in de magazijnen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:13:14 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_181602424
Had blokker maar een fatsoenlijk online verkoopkanaal...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:20:49 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181603890
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:13 schreef Blik het volgende:
Had blokker maar een fatsoenlijk online verkoopkanaal...
dan kom je nog niet van die goedkope rommel af. Dit is gewoon de HEMA-route. Hard wegwerken van oude waardeloze spullen die ze via de normale winkels niet meer kwijtraken. Zo is HEMA inmiddels van veel zooi af.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181604508
niemand die een opmerking over de naam heeft? :x
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:00:43 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181604811
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:45 schreef Eenskijken het volgende:
niemand die een opmerking over de naam heeft? :x
Zeer racistisch inderdaad
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:31:54 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181607181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan kom je nog niet van die goedkope rommel af. Dit is gewoon de HEMA-route. Hard wegwerken van oude waardeloze spullen die ze via de normale winkels niet meer kwijtraken. Zo is HEMA inmiddels van veel zooi af.


Die zat hier in Eindhoven ook een paar maanden in het ex-pand van Vögele, ook al zo'n looser. Denk je leuke koopjes te scoren, liggen er 5 planken vol met fietskinderzitjes en meer van dat soort, zelfs voor een outlet onverkoopbare, rommel. 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181610676
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die zat hier in Eindhoven ook een paar maanden in het ex-pand van Vögele, ook al zo'n looser. Denk je leuke koopjes te scoren, liggen er 5 planken vol met fietskinderzitjes en meer van dat soort, zelfs voor een outlet onverkoopbare, rommel. 8)7
Doet H&M toch ook nu? De niet courante zooi in de outlet zetten..
dag
  zaterdag 1 september 2018 @ 07:13:08 #14
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181615410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Doet H&M toch ook nu? De niet courante zooi in de outlet zetten..
Daar is het ook een outlet voor lijkt me.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181615513
Outlets zijn toch de laatste stuiptrekkingen.
Outlet wil niet zeggen dat ik winkel ga bezoeken.
Het is zo algemeen tegenwoordig.
pi_181664803
quote:
Blokker wil winkels 'gezelliger en voller' maken

De ruim vierhonderd vernieuwde winkels van Blokker worden door klanten ‘frisser’, maar ook ‘steriel en leeg’ gevonden. Daarom worden ze nu weer ‘gezelliger en voller’ gemaakt, zegt ceo Ludo Bijvoet tegenover NRC.

Blokker gaat weer terug van zes- naar achtduizend artikelen in het assortiment. Zo komen meer dan duizend typische Blokker-producten terug, zoals de braadzak en het melkkloppertje, en worden nieuwe dingen als babyspullen verkocht. “Daar wordt het vanzelf voller van, maar we gaan de winkels ook gezelliger maken”, aldus Bijvoet.

Blokker raakte met de verbouwing van de winkels, de marketingcampagne rond actrice Sarah Jessica Parker en de verkoop van duurdere spullen ‘dertig procent van de klanten kwijt’. Ook wilde Blokker te veel op een foodbedrijf lijken, zegt ceo Michiel Witteveen van Blokker Holding. In een supermarkt weten klanten volgens hem van tevoren precies wat ze willen hebben. “Bij een non-foodbedrijf worden klanten verrast door dingen die ze niet nodig hebben.”

Blokker Holding schreef vorig jaar een recordverlies van 344 miljoen euro in de boeken, waarna topman Casper Meijer moest vertrekken. Zonder steun van de familie Blokker had het bedrijf niet meer bestaan, denkt Witteveen. “Een bank had allang gezegd: hartstikke leuk, maar waar zijn onze zekerheden? Daar doen we het niet voor, wegwezen!”

Inmiddels is er volgens Bijvoet weer sprake van omzetgroei. In de eerste helft van dit jaar heeft de retailer vijf procent meer verkocht dan een jaar ervoor, stelt hij. “We zijn nog lang niet terug op het oude niveau. Maar het belangrijkste is dat er na jaren van daling een omslag is.”
bron
  maandag 3 september 2018 @ 16:01:12 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181664832
quote:
Blokker raakte met de verbouwing van de winkels, de marketingcampagne rond actrice Sarah Jessica Parker en de verkoop van duurdere spullen ‘dertig procent van de klanten kwijt’. Ook wilde Blokker te veel op een foodbedrijf lijken, zegt ceo Michiel Witteveen van Blokker Holding. In een supermarkt weten klanten volgens hem van tevoren precies wat ze willen hebben. “Bij een non-foodbedrijf worden klanten verrast door dingen die ze niet nodig hebben.”
:X

Met zulke geniale en bezielende leiding gaat het helemaal goed komen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181665603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:13 schreef Blik het volgende:
Had blokker maar een fatsoenlijk online verkoopkanaal...
blokker.nl werkt gewoon hoor?
  maandag 3 september 2018 @ 16:56:11 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181665781
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

blokker.nl werkt gewoon hoor?
Maar waarom dan die bakstenen Black Blokkers? Als puur het kwijtraken van je oude collectie je doel is, kan dat dan niet beter/goedkoper via je online-kanaal?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 september 2018 @ 16:58:07 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_181665815
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

blokker.nl werkt gewoon hoor?
Yep, met minimum bestelbedrag en hoge verzendkosten, zelfs als het naar de winkel verstuurd wordt.

Top van ze
pi_181665924
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 07:13 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Daar is het ook een outlet voor lijkt me.
Ja, lachen man.

Veel maatjes 34/36, 18 kledingstukken voor ¤23,- moest wel ff goed zoeken naar leuk spul maar gelukt.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 17:24:58 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181666225
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

:X

Met zulke geniale en bezielende leiding gaat het helemaal goed komen.
Blokker, voor als u niks nodig heeft!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181666281
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 16:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Yep, met minimum bestelbedrag en hoge verzendkosten, zelfs als het naar de winkel verstuurd wordt.

Top van ze
Onzin
vanaf 30 euro gratis en gratis retour of via de winkel...
  maandag 3 september 2018 @ 17:33:17 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181666324
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 17:24 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blokker, voor als u niks nodig heeft!
Geld pompen in een nieuw concept dat klanten wegjaagt :{

En op zich klopt het dat impulsaankopen belangrijk zijn, maar dat formuleer je toch niet zó?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181666648
Oh ja, ik heb nog een nieuwe gaspitverkleiner nodig. Volgens mij heb ik er 5 jaar geleden ¤1,99 voor betaald. Bij de Blokker.

Ik laat mij verrassen, maar als ze opeens een model van meer dan ¤5,- hebben ga ik wel een deur verder, ik zie dat de HEMA ze nog voor ¤3,- heeft (zelfde model als ik nu heb)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181668040
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 17:24 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blokker, voor als u niks nodig heeft!

:D _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 september 2018 @ 19:26:45 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181668722
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die zat hier in Eindhoven ook een paar maanden in het ex-pand van Vögele, ook al zo'n looser. Denk je leuke koopjes te scoren, liggen er 5 planken vol met fietskinderzitjes en meer van dat soort, zelfs voor een outlet onverkoopbare, rommel. 8)7
ja, was allemaal nog zooi die onder de vorige directie tot het plafond in het magazijn lag. Was wel een goede zet om het zo te lozen. Volgens mij is een groot deel van de outlet winkels al wel weer dicht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 3 september 2018 @ 19:30:30 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_181668837
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Onzin
vanaf 30 euro gratis en gratis retour of via de winkel...
Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.
pi_181669005
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.
Standaardbezorging: gratis vanaf ¤ 20,- anders ¤ 2,49.

Bron: Bol.com
  maandag 3 september 2018 @ 19:38:34 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181669097
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.
Bol.com is dan ook wel een moeilijke 'concurrent', 9 van de 10 webshops zijn gelijkwaardig of slechter dan Blokker. Volgens mij is bij bol verzenden boven 20 euro gratis en Blokker vanaf 30, dus dat valt ook wel mee. Vaak is er ook wel een Blokker in de buurt om je zooi op te halen.
  maandag 3 september 2018 @ 20:29:36 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_181670023
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Standaardbezorging: gratis vanaf ¤ 20,- anders ¤ 2,49.

Bron: Bol.com
Met select abo, kost 10 euro per jaar dus een no-brainer, gratis voor 16 miljoen artikelen, same day delivery, avondbezorging en zondagbezorging.

Nogmaals, no-brainer

Bron. Www.bol.com ;)
  maandag 3 september 2018 @ 20:33:03 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_181670099
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bol.com is dan ook wel een moeilijke 'concurrent', 9 van de 10 webshops zijn gelijkwaardig of slechter dan Blokker. Volgens mij is bij bol verzenden boven 20 euro gratis en Blokker vanaf 30, dus dat valt ook wel mee. Vaak is er ook wel een Blokker in de buurt om je zooi op te halen.
Zie hierboven, en naar de blokker verzenden kost ook gewoon verzendkosten en is dus niet echt een usp te noemen. Afhaalpunt van de AH wel, want die zijn vaak tot 21u of soms zelfs later open
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 21:28:04 #33
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181671500
Bol.com is een prima bedrijf, maar ze laten regelmatig steekjes vallen, zeker nu ze dé webgigant van Nederland zijn. Levertijd is vaak de volgende dag, maar lang niet altijd. Soms duurt het wel een week.

Ze doen ook zaken met steeds schimmiger subcontractors en bij problemen moet je het daar dan maar mee oplossen, en we kregen laatst gewoon een heel ander product dan wat we bestelden. Geld is wel teruggestort, maar we willen natuurlijk gewoon het juiste product, tegen een lage prijs en ook nog een beetje snel graag.

Al met al nog steeds een prima bedrijf, maar ze moeten alert blijven en meer oog voor de klant houden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 3 september 2018 @ 22:12:26 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_181672916
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2018 21:28 schreef Cynix ® het volgende:
Bol.com is een prima bedrijf, maar ze laten regelmatig steekjes vallen, zeker nu ze dé webgigant van Nederland zijn. Levertijd is vaak de volgende dag, maar lang niet altijd. Soms duurt het wel een week.

Ze doen ook zaken met steeds schimmiger subcontractors en bij problemen moet je het daar dan maar mee oplossen, en we kregen laatst gewoon een heel ander product dan wat we bestelden. Geld is wel teruggestort, maar we willen natuurlijk gewoon het juiste product, tegen een lage prijs en ook nog een beetje snel graag.

Al met al nog steeds een prima bedrijf, maar ze moeten alert blijven en meer oog voor de klant houden.
9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platform
  maandag 3 september 2018 @ 22:36:36 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181673631
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2018 21:28 schreef Cynix ® het volgende:
Bol.com is een prima bedrijf, maar ze laten regelmatig steekjes vallen, zeker nu ze dé webgigant van Nederland zijn. Levertijd is vaak de volgende dag, maar lang niet altijd. Soms duurt het wel een week.

Ze doen ook zaken met steeds schimmiger subcontractors en bij problemen moet je het daar dan maar mee oplossen, en we kregen laatst gewoon een heel ander product dan wat we bestelden. Geld is wel teruggestort, maar we willen natuurlijk gewoon het juiste product, tegen een lage prijs en ook nog een beetje snel graag.

Al met al nog steeds een prima bedrijf, maar ze moeten alert blijven en meer oog voor de klant houden.
Dat hele dropshipping met die andere bedrijfjes via Bol.com is gewoon klote. Ik bestel nooit bij Bol.com als het niet direct komt. Dat 1 bestelling in 3 losse zendingen op dezelfde dag wordt afgeleverd is ook gewoon ruk natuurlijk.

Daarnaast gaat het ook wel eens mis ja (vorige week nog bij mij zelfs), maar waar niet :)

quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:12 schreef Blik het volgende:

[..]

9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platform
Als je het niet kunt moet je het niet doen.
  maandag 3 september 2018 @ 22:42:30 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_181673761
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat hele dropshipping met die andere bedrijfjes via Bol.com is gewoon klote. Ik bestel nooit bij Bol.com als het niet direct komt. Dat 1 bestelling in 3 losse zendingen op dezelfde dag wordt afgeleverd is ook gewoon ruk natuurlijk.

Daarnaast gaat het ook wel eens mis ja (vorige week nog bij mij zelfs), maar waar niet :)

[..]

Als je het niet kunt moet je het niet doen.
Volgens mij gaat het vaker goed dan niet, ik weet uit betrouwbare bron dat er ook vaak genoeg partners van het platform afgegooid worden wegens slechte performance en dat rating van de partner zwaar meeweegt in of ze zichtbaar zijn op de site. Dus ze zijn er zeker mee bezig
  maandag 3 september 2018 @ 22:49:13 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181673908
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het vaker goed dan niet, ik weet uit betrouwbare bron dat er ook vaak genoeg partners van het platform afgegooid worden wegens slechte performance en dat rating van de partner zwaar meeweegt in of ze zichtbaar zijn op de site. Dus ze zijn er zeker mee bezig
Je mag inderdaad wel hopen dat meer dan de helft van de bestellingen goed gaan.
  maandag 3 september 2018 @ 23:01:12 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_181674215
Was ook maar een grapje ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2018 @ 20:11:08 #39
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181689953
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 20:44:16 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181690663
quote:
Oud nieuws. Uitgerangeerd ex-HEMA-baasje heeft de naam VD.nl gekocht en hoopte 3 jaar geleden op wat snel vervagende glorie te teren. Website draait kennelijk nu pas, maar ik kan me amper voorstellen dat er nog iemand écht op zit te wachten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 20:47:32 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181690742
Oh God, Coolcat Ronald Kahn doet ook (nog) mee. Kon eerst V&D niet betalen en had daarna moeite zijn eigen Coolcat draaiende te houden. Typisch een blufkonijn. Ik verwacht er weinig van.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:48:45 #42
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181690782
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:12 schreef Blik het volgende:

[..]

9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platform
Daarom gaat bol.com de klantenservice van die partners denk ik weer bij die bedrijven terug leggen.
Tenminste, ik kreeg daar een mail over. Beetje klote, 15% afdragen en dan nog de klantenservice zelf moeten doen. Je betaalt echt voor de exposure daar, en nog behoorlijk ook.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:57:15 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_181691012
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:48 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Daarom gaat bol.com de klantenservice van die partners denk ik weer bij die bedrijven terug leggen.
Tenminste, ik kreeg daar een mail over. Beetje klote, 15% afdragen en dan nog de klantenservice zelf moeten doen. Je betaalt echt voor de exposure daar, en nog behoorlijk ook.
Ik denk dat 90% van die partners ditect failliet gaan zonder exposure van bol .com. Dus ja, daar betaal je voor

En voor de echt grote partners zullen ze wel maatwerkfees hebben (overigens is de fee afhankelijk van de sector, sommige sectoren hebben lagere fee en andere sectoren hogere fee)
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:47:50 #44
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181692641
quote:
Yeah PrijZenCircus
pi_181697471
https://www.vd.nl is weer open.
pi_181697786
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:44 schreef KingRadler het volgende:
https://www.vd.nl is weer open.
Wel met 0 artikelen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_181697840
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:44 schreef KingRadler het volgende:
https://www.vd.nl is weer open.
En dan kijk ik bij de sectie 'Games', staat daar welgeteld één game. Maar wel nog 5 stoelen en een computerbril...

Nou snap ik dat je niet in een dag de hele webshop vol hebt staan, maar zorg er op zijn minst voor dat je wat je wél hebt alvast op de goede plek zet...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 september 2018 @ 07:56:12 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181697937
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:47 schreef Cynix ® het volgende:
Oh God, Coolcat Ronald Kahn doet ook (nog) mee. Kon eerst V&D niet betalen en had daarna moeite zijn eigen Coolcat draaiende te houden. Typisch een blufkonijn. Ik verwacht er weinig van.
De website functioneert wel goed :)
  woensdag 5 september 2018 @ 08:00:18 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181697992
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat 90% van die partners ditect failliet gaan zonder exposure van bol .com. Dus ja, daar betaal je voor

En voor de echt grote partners zullen ze wel maatwerkfees hebben (overigens is de fee afhankelijk van de sector, sommige sectoren hebben lagere fee en andere sectoren hogere fee)
90% partners failliet zonder bol.com :') nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.

Genoeg partners ook die de prijzen bij bol.com verhogen omdat de marge anders te dun is. Dit zorgt er uiteraard voor dat mensen direct bij die webshop bestellen.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:23:43 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181698185
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar waarom dan die bakstenen Black Blokkers? Als puur het kwijtraken van je oude collectie je doel is, kan dat dan niet beter/goedkoper via je online-kanaal?
Niet echt, online conversie van (oude) collectie ligt lager en haalt niet de prijzen die je fysiek kunt rekenen. Plus veel hogere retouren online.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:55:41 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_181698494
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

90% partners failliet zonder bol.com :') nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.

Genoeg partners ook die de prijzen bij bol.com verhogen omdat de marge anders te dun is. Dit zorgt er uiteraard voor dat mensen direct bij die webshop bestellen.
Nee, die kleine dozenschuivers die het naast hun dagelijkse werk doen natuurlijk niet. Maar een hoop andere bedrijven, voor wie het dagelijks brood is, wel. Due raken een groot gedeelte van hun sales kwijt. Het aandeel van partners begint dermate groot te worden dat het bijna hoger is dan wat bol.com zelf inkoopt. Dat wordt alleen maar meer

En hogere prijzen vragen op bol.com terwijl op je eigen website de prijs lager is, is tegen de voorwaarden. Ik begrijp dat het gebeurt, maar het kan er wel voor zorgen dat je als partner op zwart gezet wordt

[ Bericht 3% gewijzigd door Blik op 05-09-2018 09:02:26 ]
  woensdag 5 september 2018 @ 08:59:12 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_181698543
quote:
De laatste stuiptrekkingen van een overleden patient. Wel respect voor het geloof, maar weinig kans
  woensdag 5 september 2018 @ 09:15:19 #53
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181698737
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

90% partners failliet zonder bol.com :') nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.

Genoeg partners ook die de prijzen bij bol.com verhogen omdat de marge anders te dun is. Dit zorgt er uiteraard voor dat mensen direct bij die webshop bestellen.
Dit dus.
Het is voor mij bijvangst en inderdaad met veel hogere prijzen. Die 15% die bol.com wil hebben krijg je bij mij normaal gewoon korting.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181713402
De nieuwe website van v&d.nl doet mij denken aan een verzamel plaats van de merken die Kahn verkoopt.
pi_181713645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:53 schreef Lazvic het volgende:
De nieuwe website van v&d.nl doet mij denken aan een verzamel plaats van de merken die Kahn verkoopt.
Zit net te kijken bij COMPUTER & TABLETS en als 4e staat een Hewlett Packard Eenterprise 10G SFP+.
Zoals de naam al aangeeft is dit voor de zakelijke markt, waarom verkopen ze dit?
pi_181713982
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:53 schreef Lazvic het volgende:
De nieuwe website van v&d.nl doet mij denken aan een verzamel plaats van de merken die Kahn verkoopt.
Idd bij heren truien ff gekeken, allemaal coolcat rommel.

Wat een treurige bedoening
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 5 september 2018 @ 22:05:03 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_181715373
De site is dan ook een platform, waarop dus derde partijen hun zooi op kunnen verkopen
pi_181725417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:05 schreef Blik het volgende:
De site is dan ook een platform, waarop dus derde partijen hun zooi op kunnen verkopen
Alle “grote namen” doen dat tegenwoordig lijkt wel. Zal meer opleveren dan zelf producten verkopen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2018 @ 17:37:28 #59
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181730559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:02 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zit net te kijken bij COMPUTER & TABLETS en als 4e staat een Hewlett Packard Eenterprise 10G SFP+.
Zoals de naam al aangeeft is dit voor de zakelijke markt, waarom verkopen ze dit?
Site is sowieso niet erg zorgvuldig geordend. Portemonnees staan onder de categorie 'Tassen', maar ook als losse categorie.

Klik je op de categorie polo's & t-shirts, dan kun je de maat selecteren tot maar liefst XXXXL en vind je ook iets. Klik je door op een van de onderliggende categorieen (dus polo's óf t-shirts), dan gaat de maat ineens nog maar tot XXL.

Nog ff sleutelen, Van Zon & Kahn! }:|
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 6 september 2018 @ 18:17:24 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_181731551
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:46 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Alle “grote namen” doen dat tegenwoordig lijkt wel. Zal meer opleveren dan zelf producten verkopen.
Jammer voor ze dat ze ook duurder zijn dan concurrenten... dus wat ze er mee willen bereiken is mij een raadsel
pi_181733382
Weet iemand nog hoe de oude website er uit zag van V&D?
pi_181733425
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef Lazvic het volgende:
Weet iemand nog hoe de oude website er uit zag van V&D?
https://web.archive.org/web/*/https://www.vd.nl
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 september 2018 @ 20:06:10 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181733759
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2018 @ 20:08:41 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181733822
Nee.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181738684
quote:
Dank je wel. Oude website oogt eerlijk gezegd moderner en ziet er beter uit.
  vrijdag 7 september 2018 @ 22:13:48 #66
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181760439
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Jammer voor ze dat ze ook duurder zijn dan concurrenten... dus wat ze er mee willen bereiken is mij een raadsel
15% marge van de verkopen van hun concurrenten.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zaterdag 8 september 2018 @ 08:36:04 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_181766704
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:13 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

15% marge van de verkopen van hun concurrenten.
Moeten mensen wel daar kopen, en dat zal niet veel gebeuren als ze niet goedkoop zijn
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:05:21 #68
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181769284
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 08:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Moeten mensen wel daar kopen, en dat zal niet veel gebeuren als ze niet goedkoop zijn
ik denk dat je je daar in vergist hoeveel mensen gewoon bij bol en intertoys kopen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181772238
Ben benieuwd wat ze gaan doen met Intertoys XL.
Ik verwacht dat ze kleine winkels gaan sluiten en 1 grote XL winkel openen in regio.
Zoals Decathlon.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:49 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_181773005
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:05 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

ik denk dat je je daar in vergist hoeveel mensen gewoon bij bol en intertoys kopen.
Bol is vaak gewoon wel de goedkoopste (in Nederland) helemaal als je verzendkosten meeneemt in de overweging
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2018 @ 16:42:42 #71
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181774229
Ik kom net bij de Xenos in Assen vandaan. Die was net na een grondige verbouwing weer open. Ziet er nu veel beter uit, veel opener en veel hout. Overigens blijft het een Xenos, dus geen Casa
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_182050624
Nog geen doorstart voor Vrijbuiter Roermond en Roden.

Twee andere winkels van de kampeerketen die begin augustus failliet ging, maken wel een doorstart.

Het gaat om de filialen in Zaandam en Gouda. Zij zijn overgenomen door kampeerspecialist Vervat. Dat werd vrijdagmiddag bekend. Vervat zegt op termijn ook winkels te willen in het noorden en zuiden van het land.

https://www.1limburg.nl/n(...)-vrijbuiter-roermond
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:54:30 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_182050897
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie

Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...

Ook een paar mooie reacties onder het artikel
pi_182051024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie

Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...

Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Die Hans moet op Fok gaan posten. Wat een reacties op kleuterniveau geeft die. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182051184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie

Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...

Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Die reacties zijn prachtig idd, wat een malloot die Hans van Tellingen (zit schijnbaar in het vastgoed, nooit van gehoord). Snapt er werkelijk helemaal niks van.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:25:32 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182057210
Ik heb de indruk dat het stukken beter gaat met Hudson's Bay. In de beginperiode liep er hier in Zwolle geen kip in de winkel, maar het valt me de laatste maanden meer en meer op dat er steeds aardig wat volk rond loopt. Ze hebben de stijl ietsje minder kil gemaakt en het productaanbod wat bijgesteld, en dat lijkt effect te hebben. Ik had even de indruk dat ze ook snel weer weg zouden zijn uit Nederland, maar ik ben nu wat positiever.

Apart reclamefilmpje ook wel:

pi_182059044
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:13 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die reacties zijn prachtig idd, wat een malloot die Hans van Tellingen (zit schijnbaar in het vastgoed, nooit van gehoord). Snapt er werkelijk helemaal niks van.
Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.
pi_182060504
Best een goed artikel vind ik maar die Van Tellingen moet echt z’n mond houden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182060921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:03 schreef jakosi het volgende:

[..]

Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.
Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.
Kleding en schoenen zijn sowieso artikelen die ik eerst wil passen voor ik het koop.
En als ik eens een keer iets leuks voor mezelf wil kopen (nieuwe televisie, gadgets, games, noem maar op) dan heb ik het geduld niet maar wil ik het metéén hebben, en niet 1 of 2 dagen later pas) :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182061244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie

Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...

Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.

Tevens krijg ik hier jeuk van.

Want naar een winkel gaan is een menselijke activiteit, die afstamt van de dagen dat we nog jagers en verzamelaars waren. Het zit in ons dna, de neiging om naar een winkel te gaan zal dus blijven”.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:06:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_182061471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.

Tevens krijg ik hier jeuk van.

Want naar een winkel gaan is een menselijke activiteit, die afstamt van de dagen dat we nog jagers en verzamelaars waren. Het zit in ons dna, de neiging om naar een winkel te gaan zal dus blijven”.
Dat webwinkels geen winst maken is ongeveer het enige punt waarin ze gedeeltelijk gelijk hebben (Coolblue maakt winst, bol.com draait break-even en komend jaar winst, niet de 100 miljoen verlies waarmee ze in het artikel komen), het dan 1-op-1 vergelijken met ouderwetse retail is gewoon kortzichtig. E-commerce zit nog in een enorme groeispiraal waarbij consolidatie en winstmaximalisatie helemaal niet tot de prioriteiten behoort. Expansie en investeren wel. Helemaal aangezien ze kijken naar de periode tussen 2012 en nu is er weinig positiefs te zien voor ouderwetse retail.

Voor de rest schermen ze vnl met hun zogenaamde expertise op het vlak van retail, met name als ze dan kritiek krijgen van anderen zoals in de reacties. Waar dan op gereageerd wordt als een klein kind. De manier hoe een eigen boek danwel publicatie wordt aangeprezen is ook zum kotzen

Wat ik ook storend vind is dat ze de Action en de Primark de hemel inprijzen met een duurzame verdienmodel. Die 2 ketens leven op de goedkope industrieën in Azië, om maar niet te spreken van mogelijke kinderarbeid. De Primark en de Action zijn de persoonlijking van de weggooi-maatschappij en verre van duurzaam.

En dan hebben we het over een volwassen directeur van een onderzoeksbureau voor winkelcentra... treurig

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 22-09-2018 09:16:28 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:09:21 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_182061502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.
Kleding en schoenen zijn sowieso artikelen die ik eerst wil passen voor ik het koop.
En als ik eens een keer iets leuks voor mezelf wil kopen (nieuwe televisie, gadgets, games, noem maar op) dan heb ik het geduld niet maar wil ik het metéén hebben, en niet 1 of 2 dagen later pas) :')
Als je in amsterdam woont kun je al in 2u bezorgd krijgen tegenwoordig. Als Select lid kun je ook voor 14u besteld, dezelfde avond in huis kiezen

Beiden bol.com trouwens, ik vind het ideaal (overigens ook niet voor alle producten)
pi_182061577
Hoewel ik een webshop pionier ben geweest koop ik eigenlijk zelden wat online ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:18:52 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182061617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:15 schreef raptorix het volgende:
Hoewel ik een webshop pionier ben geweest koop ik eigenlijk zelden wat online ;)
Waarom eigenlijk niet?
Omdat je midden in Amsterdam woont?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182061628
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet?
Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.

Edit: Ja eten heb ik superveel aanbod, ook gespecialiseerd, en kleren laat ik meestal door mijn moeder kopen, pas ik het als ik bij me ouders ben, en wat niet goed is gaat terug, heb hekel aan kleren kopen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182061655
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182061673
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182061680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Toevallig mijn laatste schoenen wel online gekocht, geloof bij Zalando, bevallen erg goed en lijken onverwoestbaar :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182061765
Overigens heeft Hans wel wat valide punten maar hij brengt het erg bout en gooit allerlei rare feitjes door elkaar. Dat de meeste webshops nauwelijks winst maakt klopt, maar het voordeel van een webshop is het schaalmodel, je kosten blijven vrijwel gelijk bij volume groei. Daarnaast is het argument: als ik een webshop open, verkoop ik het niet meer in mijn winkel!

Nou daar komen die spelers over algemeen wel op terug, ik heb in verleden contact gehad met meerdere grote retail ketens, en die wilden inderdaad een website om te "inspireren" en niet om te verkopen, zo werkt het niet, tenzij je een mega sterk brand bent en zelfs dan is het lastig want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die kunnen zeggen: Kom maar naar onze winkel, ik heb even zitten denken maar kan er eigenlijk geen 1 noemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:41:46 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182061862
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Coolblue en Wehkamp hebben een erg goede strategie, hebben ze ook heel goed over nagedacht.
Een van de belangrijkste redenen waarom ik online koop is omdat ik geen zin heb om een zaterdag door te brengen met door een binnenstad te sjokken om dan toch niet te vinden wat ik zoek, en gezegd te krijgen we kunnen het voor u bestellen. Mijn antwoord was dan steevast, dat kan ik zelf ook, en dan krijg ik het bezorgd.
Als ik nog eens in een bv boekwinkel kom, is het om te snuffelen, kijken naar boeken waarvan ik niet wist dat ik ze wilde hebben.
Heb het al vaker gezegd, behalve verse levensmiddelen koop ik vrijwel alles online.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:58:06 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_182062027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.

Edit: Ja eten heb ik superveel aanbod, ook gespecialiseerd, en kleren laat ik meestal door mijn moeder kopen, pas ik het als ik bij me ouders ben, en wat niet goed is gaat terug, heb hekel aan kleren kopen ;)
Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?
pi_182062447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens heeft Hans wel wat valide punten maar hij brengt het erg bout en gooit allerlei rare feitjes door elkaar. Dat de meeste webshops nauwelijks winst maakt klopt, maar het voordeel van een webshop is het schaalmodel, je kosten blijven vrijwel gelijk bij volume groei. Daarnaast is het argument: als ik een webshop open, verkoop ik het niet meer in mijn winkel!

Nou daar komen die spelers over algemeen wel op terug, ik heb in verleden contact gehad met meerdere grote retail ketens, en die wilden inderdaad een website om te "inspireren" en niet om te verkopen, zo werkt het niet, tenzij je een mega sterk brand bent en zelfs dan is het lastig want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die kunnen zeggen: Kom maar naar onze winkel, ik heb even zitten denken maar kan er eigenlijk geen 1 noemen.
Ik denk dat bij die grote webshops nou net die schaal en de hoeveelheid marketing zorgt voor weinig winst. Ik als "kleine middenmoter" zou als ik m'n pijlen volledig op de webshop zou richten daar wel van rond kunnen komen. Dus ik maak zeker wel winst, maar ik doe ook nauwelijks wat aan betaalde marketing.

Ik combineer zelf een webshop met een stenen winkel en dat werkt voor mij eigenlijk heel goed. Mensen die in de winkel komen hebben vaak al eerst op de webshop gekeken of het op voorraad is en wat het kost. Zo is het een soort online showroom.
Voor mensen die niet naar de winkel komen maar liever online winkelen probeer ik zoveel mogelijk gemak te bieden.

Ik ben ervan overtuigd dat je het allebei moet doen.

Laatst was er een artikel over webshops in Nederland (stond dat hier gelinkt?) en dat 80% daarvan eigenlijk "slapende" is. Dat vind ik wel echt een nadeel. Als je het niet serieus doet, hou er dan mee op en zet je site offline. Mensen zien namelijk wel die resultaten in Google en vergelijken daarmee.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182066267
Hans van Tellingen heeft een onderzoeksbureau waarbij hij onderzoek moet doen voor vastgoedondernemingen zoals Havensteder en Kleppiere. Daarnaast geeft hij veel lezingen over het succes van de stenen winkels.Hij was ook heel positief over de Markthal terwijl de ondernemers en Kleppiere daar al jaren met elkaar op voet van oorlog staan. Toevallig is Kleppiere een regelmatige opdrachtgever voor van Tellingen.

Dat neemt niet weg dat hij een paar goede punten heeft en de online-lobby ook een soort geloof is geworden. Vooral in de kledingbranche is het lastig geld verdienen met al die artikelen die terugkomen en de verzendkosten die betaald moeten worden. De mensen die hier of elders op internet berichten schrijven zijn al meer geïnteresseerd in internet dan een gemiddelde consument en zo krijg je een vertekende beeld. Het zijn de tijden waarin we leven maar het is de vraag of het positief is dat door internet of grote concerns kleine zelfstandigen verdwijnen. Vooral voor mensen met een laag opleidingsniveau blijven er alleen maar bedrijven over die vooral jongen mensen in dienst willen en zelden een vast contract aanbieden.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:30:28 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_182066346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:24 schreef ConnerJohn het volgende:
Hans van Tellingen heeft een onderzoeksbureau waarbij hij onderzoek moet doen voor vastgoedondernemingen zoals Havensteder en Kleppiere. Daarnaast geeft hij veel lezingen over het succes van de stenen winkels.Hij was ook heel positief over de Markthal terwijl de ondernemers en Kleppiere daar al jaren met elkaar op voet van oorlog staan. Toevallig is Kleppiere een regelmatige opdrachtgever voor van Tellingen.

Dat neemt niet weg dat hij een paar goede punten heeft en de online-lobby ook een soort geloof is geworden. Vooral in de kledingbranche is het lastig geld verdienen met al die artikelen die terugkomen en de verzendkosten die betaald moeten worden. De mensen die hier of elders op internet berichten schrijven zijn al meer geïnteresseerd in internet dan een gemiddelde consument en zo krijg je een vertekende beeld. Het zijn de tijden waarin we leven maar het is de vraag of het positief is dat door internet of grote concerns kleine zelfstandigen verdwijnen. Vooral voor mensen met een laag opleidingsniveau blijven er alleen maar bedrijven over die vooral jongen mensen in dienst willen en zelden een vast contract aanbieden.
Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties

Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden

Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2018 @ 17:30:18 #95
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182067101
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:
Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Yep. Terwijl een Bruna of Primera niet verder komen dan de top 25.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:19:07 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182067964
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties

Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden

Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Precies om die reden heb ik de afgelopen jaren veel centjes aan bol.com overgemaakt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182074263
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?
In mijn geval waren ze vroeger als aangekondigt, ze boden direct hun verontschuldiging aan dat ze eventueel later de oude koelkast konden ophalen omdat hij nog niet ontkoppelt was. Echter na een korte inspectie hebben ze hem alsnog gewoon meegenomen. En dat is niet alleen mijn ervaring maar vrijwel van iedereen die ik hoor over Coolblue, het is gewoon een mindset om de klant altijd op 1 te stellen. Ik kan je wel wat vertellen wat ik laatst heb meegemaakt met Mediamarkt maar dat is echt een lang verhaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182074403
Om de plaatselijke middenstand te steunen stond ik een tijdje geleden bij de balie van de boekwinkel voor een bepaald boek. Was uiteraard niet aanwezig. Bestellen was voor mij geen probleem, ik had geen haast. Ik meekijken op haar computer. Geloof dat het 29,95 moest kosten, maar was niet op voorraad en ze zei dat het waarschijnlijk niet meer leverbaar was. Ik zei dat bol.com het gewoon nog verkocht. Zij kijken op bol.com en inderdaad. Gewoon nog leverbaar. En stilzwijgend keken wij beiden naar de prijs van 19,95 voor exact hetzelfde boek met dezelfde harde kaft. Tsja. Thuis op bol.com besteld.

Als dit soort dingen vaker voorkomen dan ga je dus niet terug naar zo'n boekwinkel, maar bestel je alles online. Terwijl ik het juist zo fijn vind om rond te snuffelen in een boekwinkel, om te bladeren in de boeken en te zien of het wat voor me is. In een online boekwinkel zou ik alleen kopen wat ik al van te voren wilde hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 september 2018 @ 00:39:23 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182074879
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Om de plaatselijke middenstand te steunen stond ik een tijdje geleden bij de balie van de boekwinkel voor een bepaald boek. Was uiteraard niet aanwezig. Bestellen was voor mij geen probleem, ik had geen haast. Ik meekijken op haar computer. Geloof dat het 29,95 moest kosten, maar was niet op voorraad en ze zei dat het waarschijnlijk niet meer leverbaar was. Ik zei dat bol.com het gewoon nog verkocht. Zij kijken op bol.com en inderdaad. Gewoon nog leverbaar. En stilzwijgend keken wij beiden naar de prijs van 19,95 voor exact hetzelfde boek met dezelfde harde kaft. Tsja. Thuis op bol.com besteld.

Als dit soort dingen vaker voorkomen dan ga je dus niet terug naar zo'n boekwinkel, maar bestel je alles online. Terwijl ik het juist zo fijn vind om rond te snuffelen in een boekwinkel, om te bladeren in de boeken en te zien of het wat voor me is. In een online boekwinkel zou ik alleen kopen wat ik al van te voren wilde hebben.
Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182074999
Voorraad is dan ook dodelijk, zoals ik al eerder meldde had ik een website in Muziek, marge is mega karig en als ik dus een CD op voorraad houd die ik later in de uitverkoop moet doen moet ik 5 CD's verkopen om dat goed te maken. Ik weet dat met boeken de situatie iets beter is omdat uitgevers ze vaak fysiek in de winkel hebben en je ze later voor een lagere prijs kunt verkopen zonder daarmee schade op te lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182075493
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2018 00:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.
Wettelijk verplicht dat de prijs gelijk moet zijn? Waar baseer je dat op? Als een ondernemer denkt dat hij meer kan vangen voor een product staat hem dat vrij om te proberen, of het hem lukt is een tweede. Vaak mag men van bepaalde producenten juist niet te goedkoop gaan staan om het merk niet te schaden.
pi_182075563
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2018 00:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.
Ik heb het even opgezocht en:
quote:
{Vallen boeken in andere talen onder de Wvbp? (wettelijke vaste boekenprijs)

Nee, de Wvbp is alleen van toepassing op boeken in de Nederlandse en Friese taal (artikel 1, onderdeel b, Wvbp).
Het ging om een Engels boek. Dus dat prijsverschil was toegestaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182075625
Die wettelijke vaste boekenprijs is echt een dinosaurus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 23 september 2018 @ 06:12:58 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182076780
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht en:

[..]

Het ging om een Engels boek. Dus dat prijsverschil was toegestaan.
Ah, weer wat geleerd :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 23 september 2018 @ 08:44:15 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_182077268
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2018 00:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.
Tot een maximaal aantal maanden, weet even niet hoeveel. Daarna mag je zelf weten wat je doet met de prijs
  zondag 23 september 2018 @ 08:45:52 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_182077284
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:43 schreef raptorix het volgende:
Voorraad is dan ook dodelijk, zoals ik al eerder meldde had ik een website in Muziek, marge is mega karig en als ik dus een CD op voorraad houd die ik later in de uitverkoop moet doen moet ik 5 CD's verkopen om dat goed te maken. Ik weet dat met boeken de situatie iets beter is omdat uitgevers ze vaak fysiek in de winkel hebben en je ze later voor een lagere prijs kunt verkopen zonder daarmee schade op te lopen.
Marge op boeken is echt mega, als in richting de 50%

En bol.com heeft gewoon een linkje met centraal boekhuis, waar alles ligt
  zondag 23 september 2018 @ 08:48:41 #107
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182077310
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Marge op boeken is echt mega, als in richting de 50%
Nou niet voor de retailer. In ieder geval niet de boeken die ik verkoop. Gelukkig is het niet mijn core business.
Die vaste boekenprijs is volgens mij een jaar.
En dat wordt gecheckt, ik heb wel eens mail gehad van de uitgever dat ik te laag zat. Ik wist dat helemaal niet van die vaste prijs en wij werken gewoon met een vaste marge.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 23 september 2018 @ 11:01:05 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_182079258
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:48 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou niet voor de retailer. In ieder geval niet de boeken die ik verkoop. Gelukkig is het niet mijn core business.
Die vaste boekenprijs is volgens mij een jaar.
En dat wordt gecheckt, ik heb wel eens mail gehad van de uitgever dat ik te laag zat. Ik wist dat helemaal niet van die vaste prijs en wij werken gewoon met een vaste marge.
Ligt natuurlijk ook aan inkoopvolume en misschien ook wel aan het type boek. Ik heb ooit wel eens een inkooptraject voor boeken gedaan, en de marge lag daar op 50+%. Ging dit geval om reisboeken
  † In Memoriam † zondag 23 september 2018 @ 13:01:44 #109
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182081397
Gisteren kon ik een aantal op maat gemaakte sloten ophalen bij een schoenmaker annex sleutelboer, maar ik kon daar niet pinnen! Wel gewoon 200 euro aftikken, dus geen tientje-werk.

Anno 2018 níet kunnen pinnen en nog wél in leven zijn. Dan zal-ie wel iets (anders) heel goed doen. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 23 september 2018 @ 13:03:27 #110
230491 Zith
pls tip
pi_182081428
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2018 13:01 schreef Cynix ® het volgende:
Gisteren kon ik een aantal op maat gemaakte sloten ophalen bij een schoenmaker annex sleutelboer, maar ik kon daar niet pinnen! Wel gewoon 200 euro aftikken, dus geen tientje-werk.

Anno 2018 níet kunnen pinnen en nog wél in leven zijn. Dan zal-ie wel iets (anders) heel goed doen. :o
Zwart sloten openen voor mensen die hun sleutels vergeten zijn. Vooral savonds kan je daar honderden euro's voor vragen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 23 september 2018 @ 13:05:21 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182081464
Ha ha, dat geloof ik best. Ik kreeg ook een handgeschreven bon met firmastempel. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 23 september 2018 @ 13:09:37 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_182081547
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2018 13:01 schreef Cynix ® het volgende:
Gisteren kon ik een aantal op maat gemaakte sloten ophalen bij een schoenmaker annex sleutelboer, maar ik kon daar niet pinnen! Wel gewoon 200 euro aftikken, dus geen tientje-werk.

Anno 2018 níet kunnen pinnen en nog wél in leven zijn. Dan zal-ie wel iets (anders) heel goed doen. :o
In landen als Duitsland en Oostenrijk ook nog redelijk normaal. Gewoon op vakantie in een restaurant alleen maar cash kunnen betalen...

Voor een klein koffietentje begrijp ik dat nog. Maar in een normaal restaurant waar een normaal gezin 100+ euro kwijt is...
pi_182081732
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Marge op boeken is echt mega, als in richting de 50%

En bol.com heeft gewoon een linkje met centraal boekhuis, waar alles ligt
Ik weet niet of je dat zo simpel kunt stellen. Bij boeken zijn vooral de opstartkosten hoog, de productiekosten per exemplaar zijn vervolgens erg laag. Dus ja, bij een onverwachte bestseller zal de marge inderdaad astronomisch zijn, maar tegenover elke bestseller staat een veelvoud aan tegenvallers met een negatieve marge.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 23 september 2018 @ 13:21:29 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_182081782
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat zo simpel kunt stellen. Bij boeken zijn vooral de opstartkosten hoog, de productiekosten per exemplaar zijn vervolgens erg laag. Dus ja, bij een onverwachte bestseller zal de marge inderdaad astronomisch zijn, maar tegenover elke bestseller staat een veelvoud aan tegenvallers met een negatieve marge.
Ik had het al iets genuanceerd later, kan best per type boek verschillen. Maar populaire boeken en bijvoorbeeld reisboeken zitten daar wel op
pi_182162830
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2018 13:01 schreef Cynix ® het volgende:
Gisteren kon ik een aantal op maat gemaakte sloten ophalen bij een schoenmaker annex sleutelboer, maar ik kon daar niet pinnen! Wel gewoon 200 euro aftikken, dus geen tientje-werk.

Anno 2018 níet kunnen pinnen en nog wél in leven zijn. Dan zal-ie wel iets (anders) heel goed doen. :o
Bij mij in de buurt is bij 9 van de 10 winkels 'het pinapparaat kapot'...
  donderdag 27 september 2018 @ 14:00:23 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182163506
In Duitsland kan je ook in vele winkels niet pinnen.
  donderdag 27 september 2018 @ 14:06:16 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_182163634
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:00 schreef xzaz het volgende:
In Duitsland kan je ook in vele winkels niet pinnen.
Nederland loopt sowieso redelijk voor t.o.v. andere Europese landen op het gebied van pinnen. Op vakantie moest ik mezelf er regelmatig aan herinneren om naar een pinautomaat te lopen, terwijl in Nederland ik alleen naar de pinautomaat loop als ik de werkster ga uitbetalen...
pi_182163855
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:00 schreef xzaz het volgende:
In Duitsland kan je ook in vele winkels niet pinnen.
De afgelopen 2 a 3 jaar zijn ze bezig met een inhaalslag. Het is nog niet op het niveau als in NL want bij de meeste kleine winkels of sigarenboertjes kun je nog steeds niet pinnen. Alle grote supermarkten of ketens hebben de afgelopen 2 jaar de pinapparaatjes vervangen naar contactloos betalen.
ijs_beer fan!
pi_182163897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Nederland loopt sowieso redelijk voor t.o.v. andere Europese landen op het gebied van pinnen. Op vakantie moest ik mezelf er regelmatig aan herinneren om naar een pinautomaat te lopen, terwijl in Nederland ik alleen naar de pinautomaat loop als ik de werkster ga uitbetalen...
We zijn wat dat betreft echt verwend geraakt inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 14:27:09 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182164060
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

De afgelopen 2 a 3 jaar zijn ze bezig met een inhaalslag. Het is nog niet op het niveau als in NL want bij de meeste kleine winkels of sigarenboertjes kun je nog steeds niet pinnen. Alle grote supermarkten of ketens hebben de afgelopen 2 jaar de pinapparaatjes vervangen naar contactloos betalen.
Ik woon aan de grens maar die Duitsers blijven stug met contanten betalen. Alleen de Hollanders pinnen eigenlijk.
  donderdag 27 september 2018 @ 14:32:19 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_182164183
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

De afgelopen 2 a 3 jaar zijn ze bezig met een inhaalslag. Het is nog niet op het niveau als in NL want bij de meeste kleine winkels of sigarenboertjes kun je nog steeds niet pinnen. Alle grote supermarkten of ketens hebben de afgelopen 2 jaar de pinapparaatjes vervangen naar contactloos betalen.
In Duitsland heb je nog regelmatig een aparte bakker bij de supermarkt zitten. Denk bijvoorbeeld maar niet dat je daar kunt pinnen.
pi_182164328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik woon aan de grens maar die Duitsers blijven stug met contanten betalen. Alleen de Hollanders pinnen eigenlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:32 schreef Blik het volgende:

[..]

In Duitsland heb je nog regelmatig een aparte bakker bij de supermarkt zitten. Denk bijvoorbeeld maar niet dat je daar kunt pinnen.
Beiden hebben jullie gelijk :).
Ik hoor het heel vaak dat je net over de grens nergens pinnen. Ik woon iets verder van de grens en merk echt het verschil met toen ik hier kwam wonen (6 jaar geleden) en nu.
ijs_beer fan!
  donderdag 27 september 2018 @ 14:40:06 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182164375
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:32 schreef Blik het volgende:

[..]

In Duitsland heb je nog regelmatig een aparte bakker bij de supermarkt zitten. Denk bijvoorbeeld maar niet dat je daar kunt pinnen.
Daar kunnen wij ook niet pinnen inderdaad; op een gegeven moment wen je er wel aan maar het blijft raar.
quote:
3s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:38 schreef NanKing het volgende:

[..]


[..]

Beiden hebben jullie gelijk :).
Ik hoor het heel vaak dat je net over de grens nergens pinnen. Ik woon iets verder van de grens en merk echt het verschil met toen ik hier kwam wonen (6 jaar geleden) en nu.
Klopt hoe verder landsinwaard hoe minder je kan pinnen.
pi_182164556
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Daar kunnen wij ook niet pinnen inderdaad; op een gegeven moment wen je er wel aan maar het blijft raar.

[..]

Klopt hoe verder landsinwaard hoe minder je kan pinnen.
Nee ik bedoelde het andersom. Hier (tussen düsseldorf en keulen) kun je in tegenstelling tot 6 jaar geleden bijna overal pinnen nu. :P
Ok niet bij de aparte bakkers enzoot.

Maar goed ik ga wel erg offtopic :@
ijs_beer fan!
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 15:04:02 #126
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182164863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

De afgelopen 2 a 3 jaar zijn ze bezig met een inhaalslag. Het is nog niet op het niveau als in NL want bij de meeste kleine winkels of sigarenboertjes kun je nog steeds niet pinnen. Alle grote supermarkten of ketens hebben de afgelopen 2 jaar de pinapparaatjes vervangen naar contactloos betalen.
Ze pakken in Duitsland ook vaak je kaart af, dan stoppen zij hem in de machine.
Worden ze pissig als er geen handtekening achterop staat, moet je je ID laten zien :')

Of ik ga heel eigenwijs contactloos betalen en snappen ze het zelf niet _O- "Wie haben Sie das gemacht?" haha
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182164976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze pakken in Duitsland ook vaak je kaart af, dan stoppen zij hem in de machine.
Worden ze pissig als er geen handtekening achterop staat, moet je je ID laten zien :')

Of ik ga heel eigenwijs contactloos betalen en snappen ze het zelf niet _O- "Wie haben Sie das gemacht?" haha
Dat hele land zit nog ergens in de jaren 80. :')
For great justice!
pi_182165019
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Of ik ga heel eigenwijs contactloos betalen en snappen ze het zelf niet _O- "Wie haben Sie das gemacht?" haha
Ik zou dan zeggen haha Scheiße Deutscher, das sage ich nicht, moewhaha!.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 27 september 2018 @ 15:51:57 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_182165701
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:12 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat hele land zit nog ergens in de jaren 80. :')
Nouja, ik kon 6-7 jaar geleden ook nog niet (gratis) pinnen bij de lokale groenteboer. Gratis was pas boven de 10 euro ofzo
pi_182166522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De website functioneert wel goed :)
Zolang er bij kinderspeelgoed telefoons staan vind ik het niet goed functioneren. :')
pi_182166565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Nouja, ik kon 6-7 jaar geleden ook nog niet (gratis) pinnen bij de lokale groenteboer. Gratis was pas boven de 10 euro ofzo
Pinnen is nog steeds niet gratis maar wordt niet meer doorberekend naar de klant toe. Niet letterlijk tenminste. Duitsland loopt op een aantal gebieden erg ver achter. Internet is natuurlijk nog zo'n leuk voorbeeld. Doen ze een beetje aan online shoppen in Duitsland, op Zalando na? Om ontopic te blijven :P

Edit: Wtf, hij maakt er automatisch een link van naar Zalando :')
pi_182167029
Ja omdat fok inkomsten krijgt van zal ando.. Net zoals bij b o l bijvoorbeeld. Danny had geld nodig :')
There are only 151 Pokémon.
pi_182168172
Alle winkels in Duitsland die aan grens zitten met Nederland kan je pinnen. Hebben ze alleen gedaan voor de Nederlanders.
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:01:27 #134
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182190034
Iemand al bij Uniqlo geweest in Amsterdam.

https://twitter.com/rtlz/status/1045575709777973249
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:11:56 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182190286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:09 schreef KingRadler het volgende:
Alle winkels in Duitsland die aan grens zitten met Nederland kan je pinnen. Hebben ze alleen gedaan voor de Nederlanders.
Euh, nee.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Maestro_(betaalkaart)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182192117
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Marge op boeken is echt mega, als in richting de 50%

En bol.com heeft gewoon een linkje met centraal boekhuis, waar alles ligt
Ik heb jaren voor een grote boekhandelsketen gewerkt en de marges waren bij lange na geen 50% hoor :D ... weet niet waar je die onzin vandaan haalt.

Je mocht blij zijn als je tussen de 30 - 40% uit kwam.

En dan werd het bij ons nog groot ingekocht want keten. Ik wil niet weten hoe de marges bij kleine zelfstandigen liggen die zelf inkopen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 07:52:02 #137
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182199195
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:Ik wil niet weten hoe de marges bij kleine zelfstandigen liggen die zelf inkopen.
Lager :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zaterdag 29 september 2018 @ 11:08:28 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_182201805
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb jaren voor een grote boekhandelsketen gewerkt en de marges waren bij lange na geen 50% hoor :D ... weet niet waar je die onzin vandaan haalt.

Je mocht blij zijn als je tussen de 30 - 40% uit kwam.

En dan werd het bij ons nog groot ingekocht want keten. Ik wil niet weten hoe de marges bij kleine zelfstandigen liggen die zelf inkopen.
Trust me, I know. Groter inkopen is gewoon nog meer marge. Heb vorige maand nog een inkooptender gedaan. En ik heb het puur over de marge tussen inkoop en verkoopprijs. Daar komen natuurlijk nog kosten bij
pi_182202069
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:01 schreef KingRadler het volgende:
Iemand al bij Uniqlo geweest in Amsterdam.

https://twitter.com/rtlz/status/1045575709777973249
Ik ben er eens in een ander land in geweest. Het is wel een aardige winkel die goede basics verkoopt. Qua materiaal is het vergelijkbaar met de H&M, alleen dan iets minder extravagant en meer geschikt voor op het kantoor.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:02:37 #140
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182247155
Ik was laatst in even in Delft, daar wordt nu een Blokker juist geopend :{ Terwijl er op dezelfde plek een aantal maanden eentje sloot :?
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:14:15 #141
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182247215
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik was laatst in even in Delft, daar wordt nu een Blokker juist geopend :{ Terwijl er op dezelfde plek een aantal maanden eentje sloot :?
In het centrum, waar er twee bij elkaar zitten/zaten? Die ene is/was toch vooral voor seizoensartikelen zoals tuinmeubelen of Kerst-spullekes?

Ben al even niet in het centrum van Delft geweest.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:27:52 #142
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182247304
quote:
19s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

In het centrum, waar er twee bij elkaar zitten/zaten? Die ene is/was toch vooral voor seizoensartikelen zoals tuinmeubelen of Kerst-spullekes?

Ben al even niet in het centrum van Delft geweest.
Nee, meer in een buitenwijk, in een winkelcentrum
!!! Go 49-ers !!!
pi_182251199
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, meer in een buitenwijk, in een winkelcentrum
Winkelcentrum In de Hoven. Woon er praktisch naast maar dit wist ik niet :o

Die Blokker is volgens mij al anderhalf jaar er niet meer ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door mascara-klodder op 01-10-2018 12:58:41 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_182251260
quote:
19s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

In het centrum, waar er twee bij elkaar zitten/zaten? Die ene is/was toch vooral voor seizoensartikelen zoals tuinmeubelen of Kerst-spullekes?

Ben al even niet in het centrum van Delft geweest.
Dat kleine outletwinkeltje is overgenomen door Nelson en hebben ze bij hun winkel getrokken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_182254614
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties

Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden

Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Dat is nog wel het ergste waar ter wereld je ook bent je ziet bijna overal dezelfde merken en winkels terug. Maar binnen NL is dat helemaal erg en is elke winkelstad uitwisselbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182254723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze pakken in Duitsland ook vaak je kaart af, dan stoppen zij hem in de machine.
Worden ze pissig als er geen handtekening achterop staat, moet je je ID laten zien :')

Of ik ga heel eigenwijs contactloos betalen en snappen ze het zelf niet _O- "Wie haben Sie das gemacht?" haha
Ook wel eens ruzie om gehad in Berlijn. Op mijn nieuwe pinpas kan ik niet eens meer ene handtekening zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182260105
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ook wel eens ruzie om gehad in Berlijn. Op mijn nieuwe pinpas kan ik niet eens meer ene handtekening zetten.
Ik voel mij altijd net een klein kind in landen waar ze je pinpas afpakken en in een pinapparaat douwen. Net of ik dat zelf niet kan! En dan na je pincode pakken ze het apparaat (met je pinpas er nog in) gauw weer terug en halen de pinpas er weer voor je uit...... Gekken.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 21:11:55 #148
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182261494
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:13 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik voel mij altijd net een klein kind in landen waar ze je pinpas afpakken en in een pinapparaat douwen. Net of ik dat zelf niet kan! En dan na je pincode pakken ze het apparaat (met je pinpas er nog in) gauw weer terug en halen de pinpas er weer voor je uit...... Gekken.
Maar ze draaien wel netjes hun hele hoofd weg als jij je code intypt. Het is apart volk :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182286879
Opvallend dat je nu ook alcohol kunt kopen bij bol :o :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 3 oktober 2018 @ 07:41:08 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_182287054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 06:53 schreef TLC het volgende:
Opvallend dat je nu ook alcohol kunt kopen bij bol :o :P
Logisch gevolg van meer samenwerken met o.a. Ahold-dochter Gall&Gall. Mocht eigenlijk wel na 6 jaar.

Ik heb alvast een IPA-bierpakket besteld van Beerwulf :P
  woensdag 3 oktober 2018 @ 07:48:59 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182287101
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:13 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik voel mij altijd net een klein kind in landen waar ze je pinpas afpakken en in een pinapparaat douwen. Net of ik dat zelf niet kan! En dan na je pincode pakken ze het apparaat (met je pinpas er nog in) gauw weer terug en halen de pinpas er weer voor je uit...... Gekken.
Dit zie je in meer landen en is niet omdat ze je een klein kind vinden, maar het is daar etiquette en beleefdheidsgebaar. Het is dus goed bedoeld ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:35:37 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182287425
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is nog wel het ergste waar ter wereld je ook bent je ziet bijna overal dezelfde merken en winkels terug. Maar binnen NL is dat helemaal erg en is elke winkelstad uitwisselbaar.
Heb je ook gewoon nodig als retailer. Alleen omnu-channel kun je overleven en Nederlandse speciaalzaken in fashion o.i.d. kunnen alleen concurreren als ze de laagste prijs bieden, anders koopt de consument liever online.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182287738
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heb je ook gewoon nodig als retailer. Alleen omnu-channel kun je overleven en Nederlandse speciaalzaken in fashion o.i.d. kunnen alleen concurreren als ze de laagste prijs bieden, anders koopt de consument liever online.
Ik snap het wel maar het komt de aantrekkelijkheid niet ten goede. Ik heb nu geen enkele reden om in een andere stad te gaan winkelen en juist voor speciale artikelen wil ik het graag zien voordat ik het koop. De standaard spijkerbroeken koop ik wel online.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:04:47 #154
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182289870
bier bestellen via Bol.com

_O_ hoef ik niet meer naar de Super
  Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2018 @ 11:08:47 #155
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_182289962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef KingRadler het volgende:
bier bestellen via Bol.com

_O_ hoef ik niet meer naar de Super
Hopelijk kan het ook per pallet
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_182290234
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:08 schreef Djeez het volgende:

[..]

Hopelijk kan het ook per pallet
Bol's Bier Bulk Weken *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:06:48 #157
429573 KingRadler
A real Zionist
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:23:09 #158
62913 Blik
The one and Only!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2018 @ 22:33:11 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182305403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 06:53 schreef TLC het volgende:
Opvallend dat je nu ook alcohol kunt kopen bij bol :o :P
moet de bezorger dan op leeftijd controleren?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182305617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:03 schreef KingRadler het volgende:
Outlets zijn toch de laatste stuiptrekkingen.
Outlet wil niet zeggen dat ik winkel ga bezoeken.
Het is zo algemeen tegenwoordig.
Ik zou geen outlet starten onder dezelfde naam als het hoofdbedrijf.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:44:41 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_182305697
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

moet de bezorger dan op leeftijd controleren?
Ik krijg mijn pakket morgen. Maar blijkbaar moet je idd bij twijfel een ID kunnen tonen.

Maar aangezien je al langer bij Gall&Gall kan bestellen zal dit wel volgens hetzelfde proces gaan
pi_182305797
Laatst tijdens de vakantie trouwens even naar de Big Bazar geweest van Blokker; wat een volgestouwde beklemmende mislukte imitatie van de Action is dat. Lag een voetbalpruik voor het Belgische elftal, maanden na het WK en bij lange na niet in Belgie of bij de grens. Van dat absurd lage niveau ligt er wel meer waarvan ik me niet kan voorstellen dat het ooit de deur uitgaat en waarvan je meteen een vies gevoel bij krijgt in dat de wereld teveel troep produceert en zoiets meteen in het afval verdwijnt.

Het verschil met Action is toewijding, in dat men hier geen onderzoek gedaan lijkt te hebben naar wat consumenten in de regio kopen of zouden willen kopen. Zelfs zonder onderzoek en met een beetje voorstellingsvermogen kom je nog verder dan wat zij daar uitstallen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2018 @ 22:50:20 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182305856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:48 schreef Beathoven het volgende:
Laatst tijdens de vakantie trouwens even naar de Big Bazar geweest van Blokker; wat een volgestouwde beklemmende mislukte imitatie van de Action is dat. Lag een voetbalpruik voor het Belgische elftal, maanden na het WK en bij lange na niet in Belgie of bij de grens. Van dat absurd lage niveau ligt er wel meer waarvan ik me niet kan voorstellen dat het ooit de deur uitgaat en waarvan je meteen een vies gevoel bij krijgt in dat de wereld teveel troep produceert en zoiets meteen in het afval verdwijnt.

Het verschil met Action is toewijding, in dat men hier geen onderzoek gedaan lijkt te hebben naar wat consumenten in de regio kopen of zouden willen kopen. Zelfs zonder onderzoek en met een beetje voorstellingsvermogen kom je nog verder dan wat zij daar uitstallen.
moet ook zeggen dat er bij de Action altijd veel personeel loopt en de winkel er altijd netjes uitziet. Enige jammere is dat dat personeel zelden achter de kassa zit en er altijd flinke rijen zijn _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182306188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

moet ook zeggen dat er bij de Action altijd veel personeel loopt en de winkel er altijd netjes uitziet. Enige jammere is dat dat personeel zelden achter de kassa zit en er altijd flinke rijen zijn _O-
Maar je gaat er wel naartoe, ondanks de rijen die al aangeven dat de formule draait als een tiet. :)

Action heeft altijd wel bruikbaar spul en mooie extra's die soms wat Ikea-achtig aandoen, daarnaast is alles wel redelijk 'feng shui' ingericht. Het is nooit overvol qua uitstalling en over dezelfde uitstalling is nagedacht qua wat er wordt aangeboden en hoe. Verder heb je er altijd ruimte boven je hoofd, licht om je heen en is het goed geventileerd zodat alles clean lijkt en je de illusie hebt dat het dat ook is.

Bij Big Bazar krijg ik het idee van een muffe dumpstore, er is maar wat gedaan. Als het een soort kopie van de action was zou het draaien, maar dat is het niet. Vraag me af hoe lang Blokker het nog wil doen, online laten ze ook veel gaten vallen. Bepaalde services die ineens uit het niets verdwijnen op b2b niveau en onbereikbaar zijn.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:15:43 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_182311550
Jullie lopen duidelijk in andere Actions rond als ik. Feng shui en opgeruimd is niet echt hoe ik de Action ervoor. De schappen zijn regelmatig een puinhoop.

Wel relatief veel ruimte en veel licht, daar kan een kruidvat wat van leren
pi_182311683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
Jullie lopen duidelijk in andere Actions rond als ik. Feng shui en opgeruimd is niet echt hoe ik de Action ervoor. De schappen zijn regelmatig een puinhoop.

Wel relatief veel ruimte en veel licht, daar kan een kruidvat wat van leren
Het verschilt echt per vestiging. Hier in de omgeving zijn er 3, waarvan het er bij 1 altijd een rommelige en chaotische teringbende is.
Bij de overige 2 is het altijd netjes en geordend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2018 @ 13:42:28 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182315149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar je gaat er wel naartoe, ondanks de rijen die al aangeven dat de formule draait als een tiet. :)

Action heeft altijd wel bruikbaar spul en mooie extra's die soms wat Ikea-achtig aandoen, daarnaast is alles wel redelijk 'feng shui' ingericht. Het is nooit overvol qua uitstalling en over dezelfde uitstalling is nagedacht qua wat er wordt aangeboden en hoe. Verder heb je er altijd ruimte boven je hoofd, licht om je heen en is het goed geventileerd zodat alles clean lijkt en je de illusie hebt dat het dat ook is.

Bij Big Bazar krijg ik het idee van een muffe dumpstore, er is maar wat gedaan. Als het een soort kopie van de action was zou het draaien, maar dat is het niet. Vraag me af hoe lang Blokker het nog wil doen, online laten ze ook veel gaten vallen. Bepaalde services die ineens uit het niets verdwijnen op b2b niveau en onbereikbaar zijn.
ja het was dan ook vooral positief wat ik zei, en ik heb nooit haast aan kassa's
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2018 @ 13:43:10 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182315164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
Jullie lopen duidelijk in andere Actions rond als ik. Feng shui en opgeruimd is niet echt hoe ik de Action ervoor. De schappen zijn regelmatig een puinhoop.

Wel relatief veel ruimte en veel licht, daar kan een kruidvat wat van leren
Kruidvat is de meest haatwaardige winkel, alles staat op onlogische plaatsen. Ik bestel meestal gewoon online en haal het dan af in de winkel :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2018 @ 14:33:25 #169
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182316076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Kruidvat is de meest haatwaardige winkel, alles staat op onlogische plaatsen. Ik bestel meestal gewoon online en haal het dan af in de winkel :')
Moet je er alsnog naartoe en sta je alsnog in de rij. Als ze je pakketje al kunnen vinden. Als ik online winkel, ga ik niet alsnog de rottigste helft van de klus zelf den.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:35:27 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182316103
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Moet je er alsnog naartoe en sta je alsnog in de rij. Als ze je pakketje al kunnen vinden. Als ik online winkel, ga ik niet alsnog de rottigste helft van de klus zelf den.
Dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:46:15 #171
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182318172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:01 schreef Beathoven het volgende:


Bij Big Bazar krijg ik het idee van een muffe dumpstore, er is maar wat gedaan. Als het een soort kopie van de action was zou het draaien, maar dat is het niet. Vraag me af hoe lang Blokker het nog wil doen, online laten ze ook veel gaten vallen. Bepaalde services die ineens uit het niets verdwijnen op b2b niveau en onbereikbaar zijn.
Voor batterijen vind ik het dan weer een prima adres. Goedkoop, bekende merken.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:11:35 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182318643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:46 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Voor batterijen vind ik het dan weer een prima adres. Goedkoop, bekende merken.
Goedkope merkbatterijen zijn meestal tamelijk over de datum
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:15:37 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182320109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goedkope merkbatterijen zijn meestal tamelijk over de datum
Vooralsnog iig geen klachten, en ik haal ze er ongeveer een jaar. Maar goed kijken kan schelen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:49:36 #174
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182321534
Weet iemand een goed apparaat om batterijen te testen hoeveel power ze nog hebben
pi_182321619
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:49 schreef KingRadler het volgende:
Weet iemand een goed apparaat om batterijen te testen hoeveel power ze nog hebben
een batterijtester?
dag
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:14:07 #176
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182321890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:55 schreef Peter het volgende:

[..]

een batterijtester?
Dankje
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:24:32 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182322115
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:14 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Dankje
Ja, zo leer je nog eens wat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182392525
Zaterdagmiddag weer eens in de Hudsons Bay in Enschede geweest. Denk dat er misschien 150 man binnen liep wat er weinig is in dat gigantische pand. Toen het nog V&D was hingen ze er met de benen uit op zaterdag. Bijenkorf had het op zaterdag ook altijd hardstikke druk.
Ben benieuwd hoelang ze dit volhouden, maar heel lang kan het niet zijnn.
A mind with a heart of it's own
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:40:12 #179
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182393694
In Rotterdam was het vorige week zaterdag precies hetzelfde.

Over het algemeen was het in het centrum btw zeer druk.

Wat is La Place trouwens kut geworden. In beide filialen was geen daghap of andere 'echte' maaltijd meer te vinden. :{
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:40:18 #180
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182467547
Speelgoedwinkels in het nauw

Het gaat slecht met de speelgoedbranche. Het aantal winkels neemt in rap tempo af. De gemiddelde omzet daalt net zo hard mee. De naderende feestdagen zullen voor veel winkels de reddingsboei zijn. Al komen ze voor sommige zaken te laat.

https://www.rtlz.nl/busin(...)pims-olifant-utrecht
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:42:01 #181
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182467566
Ik zag gisteren een jong meisje met een een Intertoys boekje door de Action lopen bij het speelgoed.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:13:59 #182
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182467864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:40 schreef KingRadler het volgende:
Speelgoedwinkels in het nauw

Het gaat slecht met de speelgoedbranche. Het aantal winkels neemt in rap tempo af. De gemiddelde omzet daalt net zo hard mee. De naderende feestdagen zullen voor veel winkels de reddingsboei zijn. Al komen ze voor sommige zaken te laat.

https://www.rtlz.nl/busin(...)pims-olifant-utrecht
Kruidvat verkoopt zelfs speelgoed onder kostprijs, Amazon ook.
Nog even en dan kun je alleen nog baggerspeelgoed kopen bij Kruidvat.
Of online natuurlijk. Voor de echte nostalgische beleving ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:14:05 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182467868
quote:
Ze hebben geen Schultenbrau. Nu moet ik alsnog naar de Aldi voor een tray blikkies :(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182468289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik zag gisteren een jong meisje met een een Intertoys boekje door de Action lopen bij het speelgoed.
Normale gang van zaken, helaas. Heb een tijdje een ouderwetse speelgoedwinkel gehad. Zo'n winkel waar spullen nog uit de verpakking werden gehaald zodat klanten een artikel écht even kunnen vasthouden en goed bekijken. Zo'n winkel waar geen Chinese plasticmeuk werk verkocht. Een winkel met zelfs een zandbak met daarin allerlei graafmachines om te proberen ( meestgebruikt door de papa's, overigens). Een winkel met ouderwetse poppenhuizen, die helemaal ingericht en verlicht klaarstonden omdat dat er nu eenmaal beter uitziet dan een catalogus.

En wat gebeurt er? Men komt kijken, vertelt je wat een mooie zaak je hebt, komt alles aanraken en uitproberen en koopt vervolgens online of bij een stunter om een paar euro te besparen en vraagt vervolgens of de postbezorger de pakjes in je winkel mag dumpen zodat ze tot het weekend in de weg mogen liggen totdat men een keer zin heeft om ze te komen halen. En vervolgens loopt men te klagen dat het winkelaanbod zo verschraalt.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:46:23 #185
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182468371
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Normale gang van zaken, helaas. Heb een tijdje een ouderwetse speelgoedwinkel gehad. [...]
Klinkt als een droom van een winkel O+

Ik werk zelf ook in de speelgoedbranche en inderdaad, het boekje van intertoys is leading.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:26:22 #186
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182485409
Veel V&D-gebouwen nog leeg

Bijna drie jaar geleden ging V&D failliet. Die klap dreunt nog na in de Nederlandse winkelstraten. Voor een derde van de 62 gesloten warenhuizen is zelfs nog steeds geen nieuwe huurder gevonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-d-gebouwen-nog-leeg
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 06:54:47 #187
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182485850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:13 schreef jajablahblah het volgende:
Kruidvat verkoopt zelfs speelgoed onder kostprijs, Amazon ook.
Nog even en dan kun je alleen nog baggerspeelgoed kopen bij Kruidvat.
Die pluche beesten met die puppy ogen (Disney?) lagen bij Kruidvat in een grote bak van ¤ 19,99 voor ¤ 4,99. Niet dat het storm liep, maar het had iets troostelozigs.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 06:57:18 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182485851
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Men komt kijken, vertelt je wat een mooie zaak je hebt, komt alles aanraken en uitproberen en koopt vervolgens online of bij een stunter om een paar euro te besparen en vraagt vervolgens of de postbezorger de pakjes in je winkel mag dumpen zodat ze tot het weekend in de weg mogen liggen totdat men een keer zin heeft om ze te komen halen.
Dat gaat wel ver! :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:27:13 #189
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182485883
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:26 schreef KingRadler het volgende:
Veel V&D-gebouwen nog leeg

Bijna drie jaar geleden ging V&D failliet. Die klap dreunt nog na in de Nederlandse winkelstraten. Voor een derde van de 62 gesloten warenhuizen is zelfs nog steeds geen nieuwe huurder gevonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-d-gebouwen-nog-leeg
Waarom worden die niet omgebouwd tot appartementcomplexen? Zijn genoeg mensen te vinden die in het centrum van een stad willen wonen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_182486120
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 07:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waarom worden die niet omgebouwd tot appartementcomplexen? Zijn genoeg mensen te vinden die in het centrum van een stad willen wonen.
Lijkt me een nogal prijzige optie. Verbouwen kost vaak een veelvoud van platgooien en iets nieuws neerzetten.
pi_182486135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 07:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waarom worden die niet omgebouwd tot appartementcomplexen? Zijn genoeg mensen te vinden die in het centrum van een stad willen wonen.
Omdat het vaak lastig realiseerbaar is zonder het gebouw compleet te slopen. V&D's bestaan meestal uit verdiepingsgrote, vrij indeelbare vloeren bedoeld voor winkelgebruik. Sanitair, kabelwegen en andere doorvoeringen ergens in een hoekje. Als je daar appartementen in maakt zul je ergens je per appartement voorzieningen (riolering, ventilatie) door de vloer moeten leggen. Bij veel toegepaste prefab-systemen kun je niet achteraf sparingen maken zonder dat de boel het constructief begeeft. Dat betekent dat je je complete constructie moet vervangen om een andere indeling mogelijk te maken.
Daarnaast zit je met daglichttoetreding, in een woning wil je in elke verblijfsruimte daglicht hebben, bij de diepe winkelpanden gaat dat gewoon niet lukken omdat er hoe dan ook kamers ergens halverwege het gebouw uitkomen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182486165
Eigenlijk zijn dat soort grote winkelpanden, met meerdere verdiepingen eigenlijk alleen maar geschikt voor een groot warenhuis, of een grote Mediamarkt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182486288
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 06:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat gaat wel ver! :D
Onderschat nooit de onbeschaamdheid van de Nederlander ;)

Zo waren er nog veel meer 'aparte' acties, hoor. "Oh wat leuk, een zandbak. Nou Pietje, ga maar lekker spelen. Dan gaat mama even naar de markt". Ik: "Ehhhh...wtf?!"

Of deze: typische moeder uit Zuid staat heel druk te bellen voor de deur. Stuurt Beer en Vlinder bij mij naar binnen. Beer en Vlinder zijn niet zo goed met grenzen en negatieve woorden als 'nee' zijn ze ook niet gewend. Met als gevolg dat de pareltjes door de winkel vliegen en er een bende van maken. Daar gaat de lol uiteraard vrij snel vanaf, dus ik naar buiten, naar mama. "Sorry, heeft u even? Uw kinderen kunnen uw aandacht goed gebrui..". "JA WAT!!! JE ZIET TOCH DAT IK STA TE BELLEN!!"

Lang verhaal kort, mijn ABN verdwijnt naar de achtergrond, takkewijf wordt stijfgescholden en kutkinderen de zaak uitgeschopt :D

Gelukkig waren dit maar zeldzaam voorkomende gevallen. De leuke momenten hadden de overhand. Zo verkocht ik ook vintage en antiek speelgoed, zo ben ik begonnen. Op een dag komt er een ouder stel binnen, op zoek naar poppenhuis voor kleindochter. Opa loopt langs vitrine met Dinky Toys, stopt, gaat kijken en valt stil... Z'n vrouw vraagt wat er is. Hij wijst op een paar Dinky Toys en zegt: "een jongetje uit de straat had die, die en die ook", al wijzend op de oude autootjes. "Ik had ze niet, want Dinky was heel duur. Maar we speelden er samen mee".

Uiteraard heb ik inmiddels de vitrine geopend en hem de modellen in de hand gegeven. De man staat met inmiddels waterige ogen z'n jeugd te herbeleven en vraagt wat ze kosten. Ik vertel hem dat en hij wil ze weer terugzetten, want best prijzig. Waarop zijn vrouw de liefste glimlach die ik ooit zag opzet en zegt: "ik zie hoeveel het met je doet. Koop ze maar gewoon. Anders krijg je spijt".

Er kwam een oude man binnen, maar een jochie van zes huppelde naar buiten :)

En zo heb ik nog tientallen anekdotes. De meesten leuk 🙂
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:37:31 #194
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182486306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Gelukkig waren dit maar zeldzaam voorkomende gevallen. De leuke momenten hadden de overhand.
Gelukkig maar! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:48:36 #195
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182486401
quote:
Lol, die prijzen. 8-9¤ voor een flessie dat voor nog geen knaak bij de AH staat. Mag hopen dat het een foutje in de website/app is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:57:13 #196
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182486479
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 06:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die pluche beesten met die puppy ogen (Disney?) lagen bij Kruidvat in een grote bak van ¤ 19,99 voor ¤ 4,99. Niet dat het storm liep, maar het had iets troostelozigs.
Ty?
Daar zit echt niet zo’n marge op. Dus of kruidvat heeft een orignele prijs verzonnen of zo’n partij gekocht ergens in zimbabwe.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:00:58 #197
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182486517
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Onderschat nooit de onbeschaamdheid van de Nederlander ;)

Zo waren er nog veel meer 'aparte' acties, hoor. "Oh wat leuk, een zandbak. Nou Pietje, ga maar lekker spelen. Dan gaat mama even naar de markt". Ik: "Ehhhh...wtf?!"
I knooooooowwwww! :D
Hoeveel mensen het normaal vinden dat jij wel even op hun kinderen past, echt onvoorstelbaar :')

Maar, mensen verwachten tegenwoordig van retailers de prijzen van webshops en de service van 1950.
Mij lijkt dat niet houdbaar.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182486788
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Lol, die prijzen. 8-9¤ voor een flessie dat voor nog geen knaak bij de AH staat. Mag hopen dat het een foutje in de website/app is.
Dat is niet de prijs per stuk ;)
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:42:53 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182487034
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lijkt me een nogal prijzige optie. Verbouwen kost vaak een veelvoud van platgooien en iets nieuws neerzetten.
Ze zijn anders al flink aan het bouwen in het oude V&D pand in Gorinchem. :D
En er is er nog eentje, maar ik weet even niet zo snel waar dat is.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:44:36 #200
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182487057
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:00 schreef jajablahblah het volgende:
Maar, mensen verwachten tegenwoordig van retailers de prijzen van webshops en de service van 1950.
Mij lijkt dat niet houdbaar.
Dat is het ook niet.
Deskundig advies verwacht ik eigenlijk al niet eens meer, ik lees me thuis wel in. Maar wat ik wél verwacht is: aanraken, optillen, knijpen, meteen meenemen en eventueel wat acties en aanbiedingen en/of een koopjeshoek.

Maar dát lukt dus al vaak niet: de meeste winkels hebben alleen wat standaardspulletjes op voorraad en moeten de rest ook gewoon bestellen. Dat kan ik als consument dan meestal zelf sneller dan de winkel. En vaak een stuk voordeliger. Tsja, dan houdt het allemaal een beetje op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:57:09 #201
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182487225
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat is het ook niet.
Deskundig advies verwacht ik eigenlijk al niet eens meer, ik lees me thuis wel in. Maar wat ik wél verwacht is: aanraken, optillen, knijpen, meteen meenemen en eventueel wat acties en aanbiedingen en/of een koopjeshoek.

In de basis biedt Mediamarkt die mogelijkheden. Alleen kan je er niet naar de spullen kijken zonder door het personeel te worden belaagd (of op z'n minst voortdurend in de gaten te worden gehouden).
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:01:23 #202
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182487284
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]

In de basis biedt Mediamarkt die mogelijkheden. Alleen kan je er niet naar de spullen kijken zonder door het personeel te worden belaagd (of op z'n minst voortdurend in de gaten te worden gehouden).
Ja, maar wat wel weer grappig is: ze schieten je metéén bij binnenkomst aan, dat schijnt verplicht te zijn, maar als je dan zegt nog even rond te kijken komen ze nooit meer terug. Hoe wanhopig je ook kijkt, dan zijn ze weg en blijven ze weg. Ze kijken door je heen en over je heen, maar een klant na enige tijd alsnog helpen zit niet in de cursus. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_182487287
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat is het ook niet.
Deskundig advies verwacht ik eigenlijk al niet eens meer, ik lees me thuis wel in. Maar wat ik wél verwacht is: aanraken, optillen, knijpen...
Heb je het nou over goederen of verkoopsters ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182487329
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is niet de prijs per stuk ;)
Er staat wel '1x 33cl' bij vermeld bij de prijs.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:05:43 #205
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182487331
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:01 schreef StateOfMind het volgende:
Heb je het nou over goederen of verkoopsters ;)
De verkoopsters hebben het meestal veel te druk met elkaar of met niets aan de verkoop bijdragende vage dingen doen. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:07:47 #206
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_182487350
Verkooppersoneel is eigenlijk net politie: meestal irritant aanwezig op de verkeerde momenten, behalve als je ze nodig hebt, dan zijn ze nergens te bekennen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:22:30 #207
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182487525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is niet de prijs per stuk ;)
Dan moeten ze er ook geen "1 x 33cl" bij zetten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:49:05 #208
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182487833
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is niet de prijs per stuk ;)
Jawel hoor

https://www.bol.com/nl/p/(...)Icg.1.3.ProductImage
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182489896
quote:
Bij mij staat er gewoon (vanaf) 3,91. Niks raars aan. Behalve dan dat je die bij Beerwulf voor 2,39 hebt. Sowieso denk ik niet dat die gaat aanslaan bij Bol. Ik ga niet 6 (of in dit geval 18 voor deze prijs) dezelfde speciaalbiertjes kopen tegen een toch al te hoge prijs. Die haal ik wel gewoon per stuk bij de betere bierwinkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 13-10-2018 13:03:28 ]
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:15:34 #210
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182490332
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Bij mij staat er gewoon (vanaf) 3,91. Niks raars aan. Behalve dan dat je die bij Beerwulf voor 2,39 hebt. Sowieso denk ik niet dat die gaat aanslaan bij Bol. Ik ga niet 6 (of in dit geval 18 voor deze prijs) dezelfde speciaalbiertjes kopen tegen een toch al te hoge prijs. Die haal ik wel gewoon per stuk bij de betere bierwinkel.
¤ 4,57 voor 1 flesje bier als je er 6 koopt, doe effe normaal joh :')
Orval mag max 2 euro kosten per flesje en dat vind ik al veel. Ik heb in mijn vakantie 2 kratten Westvleteren TW12 gekocht en dat kostte me 1,88 per flesje.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182490433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:15 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

¤ 4,57 voor 1 flesje bier als je er 6 koopt, doe effe normaal joh :')
Orval mag max 2 euro kosten per flesje en dat vind ik al veel. Ik heb in mijn vakantie 2 kratten Westvleteren TW12 gekocht en dat kostte me 1,88 per flesje.
Dat is nog altijd geen 8-9 euro. Daar reageerde ik op.

Ook bij gin moet je er 6 kopen op een beetje gangbare prijzen te krijgen :D
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:23:08 #212
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182490493
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is nog altijd geen 8-9 euro. Daar reageerde ik op.

Ook bij gin moet je er 6 kopen op een beetje gangbare prijzen te krijgen :D
En ik reageerde op jouw "gewoon 3,91". Ik vind dat niet normaal ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182490528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

En ik reageerde op jouw "gewoon 3,91". Ik vind dat niet normaal ;)
Ik ken dit bier niet. Sowieso is Belgisch bier niet mijn ding. Dat is me nog geen 10 cent waard. Ik betaal echter gerust 3 euro voor een craft bier. Maar niet als ik er 6 van moet kopen. En dan nog steeds een euro meer kwijt ben per biertje dan elders.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:58:48 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_182491115
Probleem met dit soort producten is natuurlijk de verzendkosten, 1 flesje bier verzenden kost 5,95 aan verzendkosten. Bestel er 20 en dan heb je dezelfde hoeveelheid verzendkosten maar dan verspreid over 20 flesjes

Beerwulf pakket is wel dikke prima, 16 flesjes speciaalbier voor 25 euro
pi_182523081
Geen Nederland, maar dit is ook enorm zeg: https://www.cnbc.com/2018(...)t-to-stay-alive.html

Sears failliet :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182523146
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 06:35 schreef Isabeau het volgende:
Geen Nederland, maar dit is ook enorm zeg: https://www.cnbc.com/2018(...)t-to-stay-alive.html

Sears failliet :o
Zat er al tijdje aan te komen, maar dit is wel heftig zeg, 500 vestigingen, overigens hebben ze behoorlijk wat submerken, verwacht dat er flink deel wel doorstart zal maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182523264
Sears? Nog nooit van gehoord. Is dat alleen in amerika?
There are only 151 Pokémon.
pi_182523485
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 07:22 schreef Eenskijken het volgende:
Sears? Nog nooit van gehoord. Is dat alleen in amerika?
Nog nooit van de Sears Tower (nu Willis Tower) in Chicago gehoord?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182523528
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 07:22 schreef Eenskijken het volgende:
Sears? Nog nooit van gehoord. Is dat alleen in amerika?
Een beetje de V&D van Amerika. Ooit één van de grootste en rijkste bedrijven van de wereld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:17:53 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182523568
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een beetje de V&D van Amerika. Ooit één van de grootste en rijkste bedrijven van de wereld.
Blijf het bizar vinden dat bedrijven met zo'n uitgangspositie de switch naar online-kampioen eigenlijk zelden succesvol maken. Je hebt enorm diepe zakken om te investeren in de beste adviseurs en technici..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182523580
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:17 schreef Perrin het volgende:

Blijf het bizar vinden dat bedrijven met zo'n uitgangspositie de switch naar online-kampioen eigenlijk zelden succesvol maken. Je hebt enorm diepe zakken om te investeren in de beste adviseurs en technici..
Daarom noemde ik deze ook hier. Ooit zo'n gigant met zoveel geld en dan nog was er niemand binnen zo'n bedrijf die op tijd aan de bel trok om te zeggen dat de tijden zijn veranderd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:23:15 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182523595
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarom noemde ik deze ook hier. Ooit zo'n gigant met zoveel geld en dan nog was er niemand binnen zo'n bedrijf die op tijd aan de bel trok om te zeggen dat de tijden zijn veranderd.
was wel al heel lang een zinkend schip
pi_182523600
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:23 schreef Tarado het volgende:

was wel al heel lang een zinkend schip
Ja, al die gigantische bedrijven hebben voor hun faillissement flink door geploeterd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:35:48 #224
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182523677
Pieter Haas, de Nederlandse topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, is per direct opgestapt. De Duitse elektronicaketen kampt al enige tijd met tegenvallende resultaten.

https://www.nu.nl/economi(...)rijf-mediamarkt.html

###
Zelfs met een webwinkel hebben ze het moeilijk.
Ze kunnen beter een aantal fysieke winkels sluiten.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:10:58 #225
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182523967
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Blijf het bizar vinden dat bedrijven met zo'n uitgangspositie de switch naar online-kampioen eigenlijk zelden succesvol maken. Je hebt enorm diepe zakken om te investeren in de beste adviseurs en technici..
Zou dat er niet in zitten dat ze er eigenlijk te diep inzitten en daardoor niet meer eenvoudig afstand kunnen nemen om zaken anders aan te pakken? Juist nieuwe bedrijven op dit gebied zijn vaak succesvoller omdat ze niet zo vasthouden aan historie en "hoe ze het altijd gedaan hebben".

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:35 schreef KingRadler het volgende:
Pieter Haas, de Nederlandse topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, is per direct opgestapt. De Duitse elektronicaketen kampt al enige tijd met tegenvallende resultaten.

https://www.nu.nl/economi(...)rijf-mediamarkt.html

###
Zelfs met een webwinkel hebben ze het moeilijk.
Ze kunnen beter een aantal fysieke winkels sluiten.
Tja, kan me al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst de MediaMarkt ben binnengelopen. Dat deed ik eerst wel eens regelmatig. Het heeft ook echt steeds minder toegevoegde waarde, vind het assortiment minder worden (WTF moet je met elektrische fietsen bij de MediaMarkt? Komt mij over als een wanhoopspoging om nog wat verkoop te hebben.) en voor advies moet je er al helemaal niet zijn.
Don't let my username fool you...
pi_182524053
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zou dat er niet in zitten dat ze er eigenlijk te diep inzitten en daardoor niet meer eenvoudig afstand kunnen nemen om zaken anders aan te pakken? Juist nieuwe bedrijven op dit gebied zijn vaak succesvoller omdat ze niet zo vasthouden aan historie en "hoe ze het altijd gedaan hebben".

[..]

Vaak heb je ook mensen in de directie zitten van dit soort bedrijven die totaal geen feeling hebben met moderne ontwikkelingen.

Wat dat betreft kan ik het boek over blokker wel aanbevelen, ook een totaal vastgeroest bedrijf waar geen beweging meer in de krijgen was. https://www.bol.com/nl/p/(...)Gwg.1.6.ProductTitle
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:34:30 #227
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182524138
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:22 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Vaak heb je ook mensen in de directie zitten van dit soort bedrijven die totaal geen feeling hebben met moderne ontwikkelingen.
Ja, dat. Van die mensen die zeggen "we hebben het altijd zo gedaan" en vinden dat iedereen het fout doet behalve zij zelf. Dat de klanten niet meer komen ligt dan altijd bij de klanten en vinden het lastig om kritisch naar zichzelf te kijken. Wellicht ook niet gewend om tegenslag te hebben omdat vroeger alles dat ze aanraakten in goud veranderde.
Don't let my username fool you...
  maandag 15 oktober 2018 @ 10:24:33 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182524742
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat. Van die mensen die zeggen "we hebben het altijd zo gedaan" en vinden dat iedereen het fout doet behalve zij zelf. Dat de klanten niet meer komen ligt dan altijd bij de klanten en vinden het lastig om kritisch naar zichzelf te kijken. Wellicht ook niet gewend om tegenslag te hebben omdat vroeger alles dat ze aanraakten in goud veranderde.
en niet te vergeten, concurrenten die hetzelfde gewoon beter doen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:49:47 #229
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182584787
Kledingketen Gimbrère sluit zijn vestigingen in Roermond, Tilburg, Bergen op Zoom en Oosterhout.

De formule kan de concurrentie met ketens als C&A en H&M niet meer aan.

Gimbrère is een van oorsprong Tilburgs familiebedrijf en was al 180 jaar in die stad gevestigd. De retailer heeft besloten zich volledig te richten op de twee winkels in Ulvenhout en Meerssen, die wel goed presteren. Gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten.

https://m.limburger.nl/cn(...)t-winkel-in-roermond
pi_182586147
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:49:48 #231
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182586729
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:49 schreef KingRadler het volgende:

[..]

_O- _O-
Waarom is dat zo grappig?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:31:51 #233
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182586764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom is dat zo grappig?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom is dat zo grappig?
het is niet grappig dit is geweldig nieuws weer in Nederlandse handen
pi_182586802
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:31 schreef KingRadler het volgende:

[..]

[..]

het is niet grappig dit is geweldig nieuws weer in Nederlandse handen
Ah, ok.
Misschien had je dan een andere smiley moeten gebruiken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182587099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:49 schreef KingRadler het volgende:
Kledingketen Gimbrère sluit zijn vestigingen in Roermond, Tilburg, Bergen op Zoom en Oosterhout.

De formule kan de concurrentie met ketens als C&A en H&M niet meer aan.

Gimbrère is een van oorsprong Tilburgs familiebedrijf en was al 180 jaar in die stad gevestigd. De retailer heeft besloten zich volledig te richten op de twee winkels in Ulvenhout en Meerssen, die wel goed presteren. Gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten.

https://m.limburger.nl/cn(...)t-winkel-in-roermond
Apart, Gimbrere concurereerde op geen enkel vlak met C&A en H&M. Je moest dara behoorlijk veel moeite doen om iets van onder de ¤100 te vinden vaker zat het rond de ¤250+.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:59:56 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182587180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Apart, Gimbrere concurereerde op geen enkel vlak met C&A en H&M. Je moest dara behoorlijk veel moeite doen om iets van onder de ¤100 te vinden vaker zat het rond de ¤250+.
Nouja, als je net zulke leuke kleding voor de helft van het geld elders kunt kopen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182587198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nouja, als je net zulke leuke kleding voor de helft van het geld elders kunt kopen..
Niet echt, ik vond het behoorlijk exclusief. Wat mij wel opviel is dat ze sinds 5 jaar verhuisd zijn naar een groter en duurder pand. Een stap die ik nooit begrepen heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 11:01:58 #238
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182587210
quote:
De Nederlandse ondernemer Marcel Boekhoorn wil HEMA overnemen. Zijn investeringsmaatschappij Ramphastos is in gesprek met de huidige eigenaar, de Britse investeerder Lion Capital.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:10:11 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_182587333
Veel nieuws de laatste dagen. Verdere samenwerking tussen AH en bol.com door combinatie van abonnementen (select en bezorgbundel). Hema overgenomen door Marcel Boekhoorn, Mediamarkt en Wehkamp zwaar in de rode cijfers.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:34:06 #240
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182590050
gaat niet zo lekker met die webwinkels
pi_182590712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Apart, Gimbrere concurereerde op geen enkel vlak met C&A en H&M. Je moest dara behoorlijk veel moeite doen om iets van onder de ¤100 te vinden vaker zat het rond de ¤250+.
Ze waren dus kwalitatief niet goed genoeg en dan beland je in het middensegment.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:27:26 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_182590858
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:34 schreef KingRadler het volgende:
gaat niet zo lekker met die webwinkels
Mediamarkt gaat slecht omdat ze mee moeten met de promoties van de concurrentie, en die promoties zijn blijkbaar te diep om nog winst mee te kunnen draaien. Een bol.com en Coolblue maken dan nog wel marge over de hele linie. Wehkamp is (te) hard aan het investeren, maar verdient dat niet terug met hogere sales, groei is ook eigenlijk te beperkt (plusminus 10%) als je het vergelijkt met wederom bol.com/coolblue. Die groeien 30%-40% per jaar,

Interessant om te kijken wat er tijdens de piekdagen van Black Friday, Sinterklaas en Kerst gebeurt.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:47:42 #243
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182591147
heb nu al zin in BlackFriday dat gaat steeds belangrijker worden voor de Sinterklaas kadoos
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:50:31 #244
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182591174
Als het heel hysterisch wordt, lijkt het me sowieso grappig om het fenomeen van dichtbij te zien (zelfs al koop ik niks). :s)
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:51:34 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_182591192
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:47 schreef KingRadler het volgende:
heb nu al zin in BlackFriday dat gaat steeds belangrijker worden voor de Sinterklaas kadoos
Bezorging gaat een probleem worden, PostNL gaat de combi BlackFriday en Sinterklaas niet aan kunnen. Ik reken op korting als je het na 5 december laat bezorgen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:52:55 #246
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182591218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Bezorging gaat een probleem worden, PostNL gaat de combi BlackFriday en Sinterklaas niet aan kunnen. Ik reken op korting als je het na 5 december laat bezorgen
ik heb wel eens een kortings bon van BOL gekregen omdat de bestelling niet voor 5 december geleverd kon worden. Maakte voor mij niks uit ik doe niet aan Sinterklaas.
pi_182591898
Eerst komt deze er nog aan, 11 november aanstaande, overgewaaid uit China, en niet alleen bol.com.

  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:43:43 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_182592099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:34 schreef Mylene het volgende:
Eerst komt deze er nog aan, 11 november aanstaande, overgewaaid uit China, en niet alleen bol.com.

[ afbeelding ]
De eerste campagnes voor Sinterklaas beginnen al begin november, dan gaan de eerste mensen al Sinterklaas-inkopen online en offline doen. En dat gaat dan in 1 ruk door naar Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, weer terug naar Sinterklaas, daarna kerst en dan Oud & Nieuw.

En daarna komt alles weer retour ;)
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:35:04 #249
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182594340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:49 schreef KingRadler het volgende:
Kledingketen Gimbrère sluit zijn vestigingen in Roermond, Tilburg, Bergen op Zoom en Oosterhout.

De formule kan de concurrentie met ketens als C&A en H&M niet meer aan.

Gimbrère is een van oorsprong Tilburgs familiebedrijf en was al 180 jaar in die stad gevestigd. De retailer heeft besloten zich volledig te richten op de twee winkels in Ulvenhout en Meerssen, die wel goed presteren. Gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten.

https://m.limburger.nl/cn(...)t-winkel-in-roermond
Ik kom uit Roermond, maar ken die hele winkel niet. Zal dan niet echt de doelgroep zijn denk ik.
Don't let my username fool you...
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:01:12 #250
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182595801
Singles day.....
Kado voor je zelf koopt.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:45:05 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182596490
Singles day, twee weken voor Black Friday. Hmm... Ik wacht nog wel ff denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2018 @ 21:24:41 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182598300
Opmerkelijke stap van Boekhoorn, maar die stapt er niet zomaar in.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182598806
Ik zie Amazon nog wel eens Wehkamp overnemen en dan de hele webwinkel in Nederland uitrollen met het logistieke centrum van Wehkamp als start.
Amazon verzendt naar/in Nederland ook al uit Zwolle toch?
dag
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2018 @ 21:48:44 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182598816
Wow, Boekhoorn stapt er even voortvarend in, problemen met de franchisenemers opgelost, schulden teruggebracht en plan de rest ook weg te werken. Investering in de HEMA.
https://www.omroepgelderl(...)en-als-nooit-tevoren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:23:10 #255
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182604332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:48 schreef Peter het volgende:
Ik zie Amazon nog wel eens Wehkamp overnemen en dan de hele webwinkel in Nederland uitrollen met het logistieke centrum van Wehkamp als start.
Amazon verzendt naar/in Nederland ook al uit Zwolle toch?
Ik zie eerlijk gezegd Amazon wel als een enorm monster richting Nederland komen...

Black Friday valt voor Nederlandse retail eigenlijk uiterst ruk. In het weekend dat de grootste Sint omzet gemaakt moet worden is het dan ineens Black Friday.
T.o.v. Kerst prima als aftrap, maar de Sint zit er gewoon te dicht op.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182604484
Amazon Nederland is al jaren ter sprake, maar het komt maar niet van de grond. Dat heeft mede te maken met het enorme aandeel dat BOL heeft ingenomen (en ook BOL gaat zich meer en meer richten op een verbreding van het aanbod, net als Amazon).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:45:26 #257
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182604602
Van de ene kant kant kan de komst van amazon leiden tot een hevige strijd tussen bol en amazon met de rest als lachende derde.
Het kan ook leiden tot een heerschappij van die twee en verder blijft er niks over.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:45:33 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182604603
In principe is Amazon NL er al gewoon, maar dan via Amazon DE. Het wordt verstuurd met een NL afzendadres, de site is in het Nederlands, Prime Video heeft NL subs en je kunt gewoon met iDeal afrekenen als je dat wil.

Sinds Prime beschikbaar is voor NL zijn mijn aankopen bij Bol gekelderd. Van gemiddeld 1,5 bestelling per maand naar drie in een jaar.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:03:26 #259
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182604851
Bol blijft nog altijd boven Amazon staan ze zijn veel te laat begonnen op Nederlandse Markt.
pi_182605502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:03 schreef KingRadler het volgende:
Bol blijft nog altijd boven Amazon staan ze zijn veel te laat begonnen op Nederlandse Markt.
Voor ons Nederlanders wel, maar wereldwijd is BOL natuurlijk kleinduimpje tegenover gigant Amazon. Een overname van BOL door Amazon zie ik dan ook nog wel eens gebeuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:49:06 #261
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182605643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor ons Nederlanders wel, maar wereldwijd is BOL natuurlijk kleinduimpje tegenover gigant Amazon. Een overname van BOL door Amazon zie ik dan ook nog wel eens gebeuren.
Ik denk dat ACM of de EC die overname voorlopig nog niet goed zal keuren.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:51:12 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182607585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor ons Nederlanders wel, maar wereldwijd is BOL natuurlijk kleinduimpje tegenover gigant Amazon. Een overname van BOL door Amazon zie ik dan ook nog wel eens gebeuren.
Voordeel wat bol heeft is dat het onderdeel van Ahold-Delhaize is. Dus qua inkoopvoordelen of synergie hoeft Bol niet met Amazon te fuseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182614689
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voordeel wat bol heeft is dat het onderdeel van Ahold-Delhaize is. Dus qua inkoopvoordelen of synergie hoeft Bol niet met Amazon te fuseren.
Ahold-Delhaize zou ook door Amazon opgeslokt kunnen worden. Amazon wil graag naar fysieke supermarkten toe. in de VS hebben ze ook al een keten opgekocht.
Ahold zou met supermarkten en BOL wel goed passen..
dag
pi_182614791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Ahold-Delhaize zou ook door Amazon opgeslokt kunnen worden. Amazon wil graag naar fysieke supermarkten toe. in de VS hebben ze ook al een keten opgekocht.
Ahold zou met supermarkten en BOL wel goed passen..
Whole Foods hebben ze opgekocht. Dat is een beetje de ecologische supermarkt van de VS.
Daar schijnt men overigens niet heel blij te zijn met de overname.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:01:18 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_182614809
Ik denk dat als Amazon écht voet aan de grond wilt krijgen in Nederland, ze echt een forse investering moeten gaan doen. Dan kun je dat beter doen door het kopen van een al bestaand bedrijf dan door een ontzetten duur warehouse neer te zetten (dat is nl nodig om de NL markt goed te kunnen bedienen).

Dus ja, Ahold zou best wel eens een overnameprooi kunnen zijn, meteen het voordeel dat je buiten de Benelux ook een paar mooie supermarkt-ketens hebt. En voor Nederland en Belgie direct de marktleider voor e-commerce in huis haalt.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:45:39 #266
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182617506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:48 schreef rubbereend het volgende:
Wow, Boekhoorn stapt er even voortvarend in, problemen met de franchisenemers opgelost, schulden teruggebracht en plan de rest ook weg te werken. Investering in de HEMA.
https://www.omroepgelderl(...)en-als-nooit-tevoren
Ik heb mijn twijfels. De concurrentie met de Action etc is erg groot... Boekhoorn moet echt met iets goeds komen...
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:49:50 #267
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182617566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:01 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat als Amazon écht voet aan de grond wilt krijgen in Nederland, ze echt een forse investering moeten gaan doen. Dan kun je dat beter doen door het kopen van een al bestaand bedrijf dan door een ontzetten duur warehouse neer te zetten (dat is nl nodig om de NL markt goed te kunnen bedienen).

Dus ja, Ahold zou best wel eens een overnameprooi kunnen zijn, meteen het voordeel dat je buiten de Benelux ook een paar mooie supermarkt-ketens hebt. En voor Nederland en Belgie direct de marktleider voor e-commerce in huis haalt.
Via de duitse ingang kun je alles kopen en laten bezorgen in Nl.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:50:42 #268
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182617582
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels. De concurrentie met de Action etc is erg groot... Boekhoorn moet echt met iets goeds komen...
Is de kwaliteit van HEMA niet vele malen hoger dan de producten van Action?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:51:38 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182617590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van HEMA niet vele malen hoger dan de producten van Action?
zeker, ik vind het eigenlijk onvergelijkbare winkels. Blokker/Action vind ik veel vergelijkbaarder
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:59:26 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_182617746
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Via de duitse ingang kun je alles kopen en laten bezorgen in Nl.
1. Niet waar, gebeurt vaak genoeg dat het product niet verzonden wordt naar Nederland
2. Levertijd niet competitief tov Coolblue en bol.com
3. Amazon customer journey is om te huilen, Nederlanders zijn beter gewend.
4. Naamsbekendheid onder de luie consument, mensen bestellen veel eerder bij bol.com dan amazon, bol.com is ook veel relevanter in wat er gaande is in Nederland dmv social media, lokale feestdagen etc.

Ik zie amazon voorlopig niet veel stappen maken, het laatste wapenfeit was ideal toevoegen. Wat voor amazon nou echt niet zo heel veel moeite kost. Daarna niks meer behalve Amazon Prime day
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:07:14 #271
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182617887
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:59 schreef Blik het volgende:

[..]

1. Niet waar, gebeurt vaak genoeg dat het product niet verzonden wordt naar Nederland
2. Levertijd niet competitief tov Coolblue en bol.com
3. Amazon customer journey is om te huilen, Nederlanders zijn beter gewend.
4. Naamsbekendheid onder de luie consument, mensen bestellen veel eerder bij bol.com dan amazon, bol.com is ook veel relevanter in wat er gaande is in Nederland dmv social media, lokale feestdagen etc.

Ik zie amazon voorlopig niet veel stappen maken, het laatste wapenfeit was ideal toevoegen. Wat voor amazon nou echt niet zo heel veel moeite kost. Daarna niks meer behalve Amazon Prime day
Snap trouwens niet dat ze de Nederlandse versie niet veel meer uitbreiden dan alleen boeken....
Zullen ze bang zijn voor Bol en co?
Of Nederland is nog niet relevant genoeg.... Blijkbaar andere landen eerst?!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:09:30 #272
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182617937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeker, ik vind het eigenlijk onvergelijkbare winkels. Blokker/Action vind ik veel vergelijkbaarder
Ja, blokker heeft soms van die partij-handel en daar schaar ik Action ook wel zo'n beetje onder!
Big-Bazar achtigs...
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:11:08 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_182617970
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Snap trouwens niet dat ze de Nederlandse versie niet veel meer uitbreiden dan alleen boeken....
Zullen ze bang zijn voor Bol en co?
Of Nederland is nog niet relevant genoeg.... Blijkbaar andere landen eerst?!
Denk dat china/india prio heeft en dat ze geen zin hebben om vol te moeten investeren voor een klein en op e-commerce gebied zwaar ontwikkeld land
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:17:10 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182618087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Snap trouwens niet dat ze de Nederlandse versie niet veel meer uitbreiden dan alleen boeken....
Zullen ze bang zijn voor Bol en co?
Of Nederland is nog niet relevant genoeg.... Blijkbaar andere landen eerst?!
klein land, grote concurrenten die gevestigd zijn en sterke partners hebben. Je moet je hier invechten voor veel geld zonder uitzicht op enorme winsten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:17:51 #275
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182618101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van HEMA niet vele malen hoger dan de producten van Action?
Misschien wel, maar als ik kan kiezen waar ik iets koop dan ga ik net zo makkelijk naar de Action.
Ik vind het wel mooi hoor daar niet van, zo'n ouderwetse zaak, waar de onderbroeken en de portemonnaies mooi uitgestald staan :)
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:20:54 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182618178
Hema heeft vaak goed spul en dingen die wel echt goed lopen, maar ze hebben ook nog dingen als fotorolletjes in hun assortiment. Denk dat dat soort nauwelijks lopende producten eruit moeten. Financieel herstructureren en stap verder met online en dan denk ik dat er prima levensvatbare formule staat.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182618210
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels. De concurrentie met de Action etc is erg groot... Boekhoorn moet echt met iets goeds komen...
Wat ik sterk èn zwak vind aan Hema, is hun volledig eigen productenlijn. Ondergoed, kladblokken, pennen, panty's, ... Als je eenmaal aan dat soort spullen van Hema begint en je bent er tevreden mee, dan ga je weer terug naar de Hema om een nieuwe voorraad te halen als het op is. Hema heeft daarin echt wel onderscheidend aanbod.

De zwakte is echter tegelijkertijd dat, als die kwaliteit afneemt (en dat heeft het de afgelopen jaren zeker gedaan), dat je dan de Hema gewoon links kunt laten liggen en actief op zoek gaat naar een ander merk en ze je dus definitief als klant kwijt zijn in die productgroep. Dat heb ik nu al met een paar dingen gehad. Tja, dan zie je mij daar niet meer terug.

Een andere zwakte was ook dat niet alleen de kwaliteit is afgenomen van sommige dingen, maar ook het aanbod. Vroeger: veel keuze uit mokken. Nu: nog maar één of twee soorten. Tja....
Somebody that I used to know
pi_182618327
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:20 schreef rubbereend het volgende:
Hema heeft vaak goed spul en dingen die wel echt goed lopen, maar ze hebben ook nog dingen als fotorolletjes in hun assortiment. Denk dat dat soort nauwelijks lopende producten eruit moeten. Financieel herstructureren en stap verder met online en dan denk ik dat er prima levensvatbare formule staat.
Volgens mij is de Hema prima gezond, op de hoge schuldenberg na. Zonder schulden is het een prima functionerende formule en een hoop expansie in het buitenland mogelijk.
dag
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:27:09 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182618342
Hema is stiekem ook erg goed in wijn, chocola, delicatessen. Verder komen we er voor gebak, kleding, schrijfwaren/kaarten, kadootjes, toiletartikelen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:29:52 #280
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182618406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:27 schreef Perrin het volgende:
Hema is stiekem ook erg goed in wijn, chocola, delicatessen. Verder komen we er voor gebak, kleding, schrijfwaren/kaarten, kadootjes, toiletartikelen..
Kortom dus best wel veel! ;)
pi_182618418
Ze hebben gewoon een geheel eigen stijl, en die is best leuk, vrolijk, fris :) Word er altijd wel blij van als ik daar binnenloop.
Somebody that I used to know
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:34:13 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182618513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kortom dus best wel veel! ;)
Yup, ik vind het een prima winkel. Oh, ook de lunch-dingetjes zijn ok daar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:34:54 #283
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_182618537
Bij mij in de buurt zit een kleine Hema, geen vers spul dus maar haal er altijd mijn onderbroeken en beddengoed. Basic spul maar gewoon goed!
En aan de kassa altijd een 'kassa-koopje' waar ik vaak goedgemutst in tuin! Winegums voor 1 euro :')
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:40:49 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_182618675
Ik vind de Hema een prima winkel, ben net weer vader geworden en wat ik aan kraamcadeau vraag is meestal een hema-cadeaubon

Hema is wat mij betreft zeker geen Action
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:56:10 #285
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij is de Hema prima gezond, op de hoge schuldenberg na. Zonder schulden is het een prima functionerende formule en een hoop expansie in het buitenland mogelijk.
en ze hebben nog steeds last van de laatste zooi die de vorige directeur allemaal binnenhaalde en wat via de outletwinkels weg moest.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:27 schreef Perrin het volgende:
Hema is stiekem ook erg goed in wijn, chocola, delicatessen. Verder komen we er voor gebak, kleding, schrijfwaren/kaarten, kadootjes, toiletartikelen..
daar zit de kracht en daar moet dus ook echt op ingezet worden

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:30 schreef Postbus100 het volgende:
Ze hebben gewoon een geheel eigen stijl, en die is best leuk, vrolijk, fris :) Word er altijd wel blij van als ik daar binnenloop.
en die sfeer zullen ze verder gaan versterken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:59:47 #286
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182619144
En met Boekhoorn hebben ze voor het eerst sinds tijden een eigenaar met rust en financiële armslag om stabiliteit te brengen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:30:32 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182621723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Ahold-Delhaize zou ook door Amazon opgeslokt kunnen worden. Amazon wil graag naar fysieke supermarkten toe. in de VS hebben ze ook al een keten opgekocht.
Ahold zou met supermarkten en BOL wel goed passen..
Vraag me af of dat zo'n goeie fit is. Amazon wordt gewaardeerd als tech-bedrijf, niet als retailer. Het zit een beetje in dezelfde squeeze als Tesla; een giga P/E ratio en alles waar ze hun business mee kunnen uitbreiden (zoals de aankoop van Whole Foods) maakt hun bedrijf minder tech-focused, logger en zwaarder en daardoor minder waard. Ahold Delhaize maakt per kwartaal zo'n 15 miljard aan omzet en Amazon 50 miljard, maar Amazon keert geen dividend uit, is gewaardeerd op 860 miljard dollar terwijl Ahold Delhaize 3% uitkeert en maar 24 miljard US$ hoeft te kosten. Dan zou Amazon dus een bedrijf kopen met grofweg 30% van de omzet, maar wat voor elke euro omzet die Amazon waard is maar 0,03 cent kost. Dat gaan aandeelhouders afstraffen en als ze de Nederlandse / Belgische / Amerikaanse offline markt zo interessant vinden, kunnen investeerders net zo goed zelf Ahold Delhaize kopen. Beetje alsof Tesla Volkswagen overneemt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:55:49 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182625964
Het zou wat zijn als Amazon ooit Ahold gaat opkopen. Om zo de Supermarkt landschap binnen te dringen. EU zal dat niet toe staan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:04:01 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182626045
Waarom zou Amazon meer dan 25 miljard euro op tafel willen leggen om een positie te krijgen in de Benelux.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182627671
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:04 schreef rubbereend het volgende:
Waarom zou Amazon meer dan 25 miljard euro op tafel willen leggen om een positie te krijgen in de Benelux.
Ze kunnen natuurlijk gelijk de supermarkten afstoten in Amerika en de andere landen waar ze zitten :P
pi_182628626
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 00:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vraag me af of dat zo'n goeie fit is. Amazon wordt gewaardeerd als tech-bedrijf, niet als retailer. Het zit een beetje in dezelfde squeeze als Tesla; een giga P/E ratio en alles waar ze hun business mee kunnen uitbreiden (zoals de aankoop van Whole Foods) maakt hun bedrijf minder tech-focused, logger en zwaarder en daardoor minder waard. Ahold Delhaize maakt per kwartaal zo'n 15 miljard aan omzet en Amazon 50 miljard, maar Amazon keert geen dividend uit, is gewaardeerd op 860 miljard dollar terwijl Ahold Delhaize 3% uitkeert en maar 24 miljard US$ hoeft te kosten. Dan zou Amazon dus een bedrijf kopen met grofweg 30% van de omzet, maar wat voor elke euro omzet die Amazon waard is maar 0,03 cent kost. Dat gaan aandeelhouders afstraffen en als ze de Nederlandse / Belgische / Amerikaanse offline markt zo interessant vinden, kunnen investeerders net zo goed zelf Ahold Delhaize kopen. Beetje alsof Tesla Volkswagen overneemt.
Leg eens dan uit waarom Amazon vorig jaar een grote supermarktketen in de VS heeft gekocht?
Dat is toch dezelfde markt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:04 schreef rubbereend het volgende:
Waarom zou Amazon meer dan 25 miljard euro op tafel willen leggen om een positie te krijgen in de Benelux.
Ahold haalt de meeste omzet uit de VS.. Europa is een leuke bijkomstigheid.
dag
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:24:24 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182628679
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Leg eens dan uit waarom Amazon vorig jaar een grote supermarktketen in de VS heeft gekocht?
Dat is toch dezelfde markt?
[..]

Ahold haalt de meeste omzet uit de VS.. Europa is een leuke bijkomstigheid.
Is dat nog steeds zo?

Even opgezocht, omzet is wel groter in de VS maar ook niet zoveel meer om Europa een leuke bijkomstigheid te noemen
  maandag 22 oktober 2018 @ 00:53:17 #293
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182661503
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Leg eens dan uit waarom Amazon vorig jaar een grote supermarktketen in de VS heeft gekocht?
Dat is toch dezelfde markt?
Omdat ze Whole Foods nodig hadden om hun multi-channel techniek toe te passen in de VS en het ze een schat aan data opleverde. Daarnaast is Whole Foods eerder te vergelijken met de Marqt in Nederland en niet de Appie. Ook had Whole Foods nauwelijks de online presence van Bol.com. Wel is het geen gemakkelijke acquisitie geweest en was ook de prijs fors boven de intrinsieke waarde van Whole Foods.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:31:05 #294
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182664600
Ahold wil met BOL + AH hetzelfde truukje als Amazon uitvoeren.
Maar Amazon is technisch verder als Ahold / Voordeel van Ahold is dat ze al veel ervaring met Supermarkt hebben.
pi_182664755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:01 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat als Amazon écht voet aan de grond wilt krijgen in Nederland, ze echt een forse investering moeten gaan doen. Dan kun je dat beter doen door het kopen van een al bestaand bedrijf dan door een ontzetten duur warehouse neer te zetten (dat is nl nodig om de NL markt goed te kunnen bedienen).

Dus ja, Ahold zou best wel eens een overnameprooi kunnen zijn, meteen het voordeel dat je buiten de Benelux ook een paar mooie supermarkt-ketens hebt. En voor Nederland en Belgie direct de marktleider voor e-commerce in huis haalt.
Amazon heeft al een warehouse in NL. Volgens mij staat het warehouse voor DLD gewoon in NL.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182664795
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:31 schreef KingRadler het volgende:
Ahold wil met BOL + AH hetzelfde truukje als Amazon uitvoeren.
Maar Amazon is technisch verder als Ahold / Voordeel van Ahold is dat ze al veel ervaring met Supermarkt hebben.
Dat technisch meer geavanceerd vraag ik mij vaak af. Ik gebruik best vaak amazon.de maar de website ziet eruit alsof hij uit 2001 komt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:58:08 #297
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182664853
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat technisch meer geavanceerd vraag ik mij vaak af. Ik gebruik best vaak amazon.de maar de website ziet eruit alsof hij uit 2001 komt.
Ik heb het over de Amazon Supermarkt in Seattle waar je niet hoeft te scannen of af te rekenen.
  maandag 22 oktober 2018 @ 11:14:56 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_182666592
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Amazon heeft al een warehouse in NL. Volgens mij staat het warehouse voor DLD gewoon in NL.
Voor zover ik weet heeft Amazon alleen een dropshipment agreement met Vos Logistics
pi_182667652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:59 schreef rubbereend het volgende:
En met Boekhoorn hebben ze voor het eerst sinds tijden een eigenaar met rust en financiële armslag om stabiliteit te brengen.
Dat is hem met McGregor ook niet gelukt
  maandag 22 oktober 2018 @ 12:52:50 #300
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182668581
met de Hema gaat het zeker niet makkelijk worden
pi_182670846
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat technisch meer geavanceerd vraag ik mij vaak af. Ik gebruik best vaak amazon.de maar de website ziet eruit alsof hij uit 2001 komt.
Zeker mee eens. Met name op de daadwerkelijke productpagina is het gewoon bijna zoeken naar de bestelknop, zo veel onzinnige meuk aan tekst en "klanten die dit bekijken, hebben dit en dit ook bekeken/besteld.." Zeer onoverzichtelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')