Nee, als je die persoonlijke mening een op een vertaalt om zijn belangrijke werk in deze zaak te bagatelliseren. Dan ben je een sneue zolderkamerheld met afgunstige issues.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ah, dus als je Peter een naar mannetje vind ben je blijkbaar een zolderkamerheld
Dat is ook wat er gebeurt is. Alleen niet om uitsluitsel te geven in de zaak NV, maar omdat Jos vermist was.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef electronique het volgende:
[..]
En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
Nee.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef electronique het volgende:
[..]
En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
Zodra je je beseft dat hij alles zegt om maar zo lang mogelijk op tv te zijn, zijn al die uitspraken ineens volstrekt logisch.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Peter is misschien best goed in zijn vak, maar het blijft inderdaad een narcistisch, arrogant klootzakje die altijd in iedere discussie de kant van de bad guys lijkt te kiezen.
Zegt Erdogan dat alle Nederlanders Nazis zijn, dan zegt Peter: ''Nou ja, eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in.''
Hij heeft op TV depressie ooit afgedaan als een ''onzin ziekte'' waar alleen ''verwende blanke first world personen'' aan zouden lijden. Idem dito met burn-out, zit ook allemaal tussen je oren.
Hij ging door het lint omdat hij zijn schoenen uit moest doen voor een security check bij de rechtbank. Want dat is voor normale mensen, niet een grootse superster als Peter R.
Sure, hij heeft bijgedragen aan de Puttense moordzaak, proces tegen Holleeder, en nu dit. Prachtig allemaal. Maar als persoon is hij gewoon echt een kwal, een akelig kereltje.
Nee, ik heb het puur over de opmerking van de politievoorlichtster dat ze zich niet kan voorstellen dat een zaak geseponeerd is terwijl hij bekend had.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, het is voornamelijk erg makkelijk om naar de politie in 1985 of 1998 te wijzen. Ik durf wel te zeggen dat ze toen alles gedaan hebben wat er in hun mogelijkheden lag.
Die mogelijkheden zijn anno 2018 ouderwets en beperkt te noemen.
Maar weet je, in 2038 zeggen ze dat ook over een willekeurige moord uit 2018 die dan opgelost wordt.
Dat is toch precies wat ik zeg?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik heb het puur over de opmerking van de politievoorlichtster dat ze zich niet kan voorstellen dat een zaak geseponeerd is terwijl hij bekend had.
Dat ze zich dat niet kan voorstellen komt omdat nu in dit soort zaken ambtshalve aangifte gedaan wordt als het slachtoffer (of diens ouders indien minderjarig) geen aangifte willen/durven doen, toen was dat anders en betekende geen aangifte geen zaak... ongeacht een bekentenis.
Ook niet als je al een dag op het politiebureau gezeten had en verhoord was.
Dat is waar het me om gaat, je kunt niet stellen dat er toen niet geseponeerd zou zijn met een bekentenis, dat kun je alleen stellen als het om een zaak in de tegenwoordige tijd gaat, want nu doet men wel ambtshalve aangifte, toen niet.
Nee, dat zei je niet, je had het over het wijzen naar de politie in 1985 of 1998, ik wijs naar de opmerking van de politiewoordvoerster in 2018, die stelt dat er toen niet geseponeerd zou zijn bij een bekentenis, en dat is dom van haar want het toont een gebrek aan kennis.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg?
Je kan een (mogelijke) misdaad die onderzocht werd in 1985 niet vergelijken met dezelfde (mogelijke) misdaad in 2018.
Maar het kan natuurlijk ook om een heel andere zaak gaan, maar dan zou die misschien wel opduiken in de archieven (omdat de dader wel veroordeeld zou kunnen zijn)quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, die twee jongens die in 1985 10 waren zijn nu 43 en die twee die in 1984 minderjarig waren ergens onder de 55, maar waarschijnlijk ook in de 40, dus het kan snel genoeg bekend worden of het om Jos Brech ging in die berichten.
Als je een van die slachtoffers was is het wel godsgeklaagd dat de politie nu "we weten niet of dat om hem ging" roept.
Lees eerst maar eens goed wat ik geschreven heb.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, als je die persoonlijke mening een op een vertaalt om zijn belangrijke werk in deze zaak te bagatelliseren. Dan ben je een sneue zolderkamerheld met afgunstige issues.
Daar heb je een punt ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:02 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zodra je je beseft dat hij alles zegt om maar zo lang mogelijk op tv te zijn, zijn al die uitspraken ineens volstrekt logisch.
Mooi, en hou voortaan je loze krachttermen ook maar voor je.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:09 schreef Copycat het volgende:
Ik ga mijn eigen advies maar opvolgen.
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.
En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.
En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.
Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
Brrrrquote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:41 schreef NoXia het volgende:
[..]
In het kader van knipsels:
[ afbeelding ]
Die match was er nooit geweest als de Vries deze zaak niet was blijven pushen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lees eerst maar eens goed wat ik geschreven heb.
Peter heeft niets gedaan om het team op het spoor van deze man te brengen. De enige reden dat deze man bekend is geworden is omdat zijn familie hem onbedoeld aan een match heeft geholpen.
Het enige wat Peter in deze zaak heeft gedaan is zoveel druk op de opsporingsdiensten en het IMF leggen, dat ze daarvoor alle capaciteiten vrij hebben gemaakt.
En dat vind ik niet iets positief. Ik acht die opsporingsdiensten heel wat beter in staat om hun eigen invulling van hun beperkte capaciteiten te bepalen dan Peter R de Vries.
En dat Petertje weer met alle eer gaat strijken en daar zijn businesmodel van heeft gemaakt daar kan je best een mening over hebben.
amenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.
Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.
Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
In dit geval was het soort DNA dat gevonden werd op het slachtoffer, van dien aard dat het wel heel erg sluitend zou zijn geweest.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
Maar het ging toch om bloed of sperma op het lichaam Van Nicky?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
Nou ja, dat inlevingsvermogen heeft Peter iig wel, en dat hij daarmee ook nog successen boekt zal voor sommige mensen wel vervelend zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.
Dit. En als die agenten die het P-V toendertijd opmaakten nog leven, kunnen zij hem misschien nog herinneren. Maar ze moeten dan wel zelf naar voren komen, want ze zullen moeilijk te traceren zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, die twee jongens die in 1985 10 waren zijn nu 43 en die twee die in 1984 minderjarig waren ergens onder de 55, maar waarschijnlijk ook in de 40, dus het kan snel genoeg bekend worden of het om Jos Brech ging in die berichten.
Oh, absoluut.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:17 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind Peter R een ongelofelijke geweldenaar op het gebied van misdaadjournalistiek. Er zullen weinig mensen zijn die dat ontkennen.
Maar qua persoon is hij soms wel een arrogant kwalletje hoor. Het lijkt soms wel een narcist.
"Peter R de Vries feliciteert Peter R de Vries met het goede werk van Peter R de Vries"![]()
En het gaat vaak nog niet eens om wat hij zegt, maar de toon die hij gebruikt is vaak lachwekkend.
Yep. En for the record. Ik werkte midden jaren negentig bij hetzelfde bedrijf als De Vries. Regelmatig ook met hem aan dezelfde bedrijfslunchtafel gezeten. Geen direct aimabele man, redelijk arrogant, maar professioneel en toegewijd aan zijn zaken tot en met.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:17 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, dat inlevingsvermogen heeft Peter iig wel, en dat hij daarmee ook nog successen boekt zal voor sommige mensen wel vervelend zijn.
Hij heeft zich zeker niet veilig gewaand. Getuige zijn overlevingsskills en verhuizing naar Veendam.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
Hij verdween ook pas toen er serieus een kans ontstond dat hij als dader in beeld zou kunnen komen, al die tijd heeft hij zich veilige gewaand.
Ja, ik geloof best dat hij emotioneel veel betekent voor de nabestaanden van slachtoffer wiens belangen hij behartigt. Hoewel die natuurlijk oneindig veel gelukkiger zijn met de hulp van hem in de opsporing van de dader(s).quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan nog is het geen bewijs.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
In dit geval was het soort DNA dat gevonden werd op het slachtoffer, van dien aard dat het wel heel erg sluitend zou zijn geweest.
Kortom, sperma.
Ook nog geen bewijs.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:16 schreef electronique het volgende:
[..]
Maar het ging toch om bloed of sperma op het lichaam Van Nicky?
En daarom wil de politie hem graag even spreken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan nog is het geen bewijs.
Dat noemen ze een daderspoor, en dan staat het voor 100% vast. Bijvoorbeeld sperma komt niet zomaar in of op iemand.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan nog is het geen bewijs.
Je hebt gewoon gelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:34 schreef Greys het volgende:
En de Telegraafverslaggever kan niet meer beschrijven hoe die buur eruit zag die dat zei waardoor andere buren zeggen 'oh dat is Bep van nummer 13'? Is toch raar.
Dan was de capaciteit van het IMF wel gebruikt voor al die andere zaken die stil liggen of helemaal nooit begonnen worden omdat er te weinig capaciteit is. En dat geld ook voor al die andere zaken waar Peter al decennia mee bezig is en waar nooit resultaat behaald zal worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die match was er nooit geweest als de Vries deze zaak niet was blijven pushen.
Dan was de zaak 19 jaar geleden in een archiefkast gegooid en was er in 2008 niet eens DNA geïsoleerd.
Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En daarom wil de politie hem graag even spreken.
Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hij heeft zich zeker niet veilig gewaand. Getuige zijn overlevingsskills en verhuizing naar Veendam.
Hij heeft er alles aan gedaan om zich veilig te wanen en voor te bereiden op een vertrek als hij alsnog serieus in beeld zou komen.
Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat noemen ze een daderspoor, en dan staat het voor 100% vast. Bijvoorbeeld sperma komt niet zomaar in of op iemand.
Dat zegt overigens in dit geval dus niet dat hij Nicky ook vermoord heeft. Daarvoor zijn andere sporen, bewijzen of een bekentenis noodzakelijk.
Ik dacht dat je weg zou blijven en niet zulke debiele pogingen zou blijven doen om users te beledigen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.
Niet als je 11 bent.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.
Krantenbericht uit 1980. Jos was dan zelf 17 of hooguit 18. Het is vrij normaal dat jongens die eerder deelnemer zijn geweest bij jeugdwerk ook een paar jaar zelf dingen organiseren.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet voor het eerst dat een pedosexueel zich onder de kinderen begeeft middels jeugdwerk. Het is een bekende en beproefde methode uit die tijd.
Het gebeurd nog steeds, helaas. Ondanks alle maatregelen.
Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan was de capaciteit van het IMF wel gebruikt voor al die andere zaken die stil liggen of helemaal nooit begonnen worden omdat er te weinig capaciteit is. En dat geld ook voor al die andere zaken waar Peter al decennia mee bezig is en waar nooit resultaat behaald zal worden.
Laten we het personeelsbeleid van de opsporingsdiensten en het IMF alsjeblieft niet bepalen door Peter R.
Heb je van hem de drang om andere mensen te kleineren over genomen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep. En for the record. Ik werkte midden jaren negentig bij hetzelfde bedrijf als De Vries. Regelmatig ook met hem aan dezelfde bedrijfslunchtafel gezeten. Geen direct aimabele man, redelijk arrogant, maar professioneel en toegewijd aan zijn zaken tot en met.
Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.
Beter lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik dacht dat je weg zou blijven en niet zulke debiele pogingen zou blijven doen om users te beledigen.
Ja, jongens van 11 hebben normaliter altijd midden in de nacht sex met 35 jarige mensen op afgelegen plekken in de bosjes. Dat zit in de natuur van jongetjes van 11.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.
Ook dan ben je traceerbaar. Denk aan bankrekeningen, uitkeringen, ziekenhuis bezoek en weet ik wat meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.
Als hij zich in NL niet veilig gewaand had was hij ergens in 2003 of 2009 al naar het buitenland vertrokken; één verhuizing naar midden-Frankrijk is dan nog wel goed gedocumenteerd, maar 3 verhuizingen verder richting oost-Europa ben je gewoon kwijt voor de instanties hoor, als je het zelf niet aan NL doorgeeft.
Dat is niet hoe de rechtsstaat werkt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.
Nonsens dus.
Oh dat zeker.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:18 schreef Leandra het volgende:
Maar als ik ooit in een situatie zou komen te zitten als die van de ouders van Nicky Verstappen of Marianne Vaatstra dan zou ik ook contact met hem opnemen.
Je bent emotioneel aan het argumenteren. Zo werkt de rechtstaat (gelukkig) niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, jongens van 11 hebben normaliter altijd midden in de nacht sex met 35 jarige mensen op afgelegen plekken in de bosjes. Dat zit in de natuur van jongetjes van 11.
Ook al was het vrijwillig, dan nog steeds is het strafbaar.
Daarom hebben we zoiets als VOG's uitgevonden. Niet dat dat sluitend is hoor, maar het maakt het filteren wel stukken eenvoudiger.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:25 schreef nanuk het volgende:
[..]
Krantenbericht uit 1980. Jos was dan zelf 17 of hooguit 18. Het is vrij normaal dat jongens die eerder deelnemer zijn geweest bij jeugdwerk ook een paar jaar zelf dingen organiseren.
Als we iedereen die iets vrijwilligs doet met jeugd verdacht gaan maken dan hebben we vreselijk veel politie nodig om iedereen in de gaten te houden.
NFI. Ik moet niet het topic over de economie van Turkije en dit topic door elkaar gaan lopen lezen blijkbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.
En wat heeft het Internationaal Monetair Fonds er mee te maken?
Niet als je dat niet wilt zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ook dan ben je traceerbaar. Denk aan bankrekeningen, uitkeringen, ziekenhuis bezoek en weet ik wat meer.
Klopt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent emotioneel aan het argumenteren. Zo werkt de rechtstaat (gelukkig) niet.
Als je sperma op het lijf van een dood kind wordt aangetroffen en je verdwijnt vervolgens van de aardbol, is er genoeg gerede twijfel en maatschappelijk belang om zijn privacy en onbekendheid op te offeren, lijkt me.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.
Anecdotisch bewijs. Veroordelingen van onschuldigen zijn zeer zeer zeldzaam. Maar goed, in elke zaak zijn er zogenaamde "experts" die te veel Netflix gekeken hebben, en zeker denken te weten dat iemand onschuldig veroordeeld is, vaak "onderbouwd" met allerlei kromme redeneringen en complotdenken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, dan ook. Er moet 100% bewijs zijn. Het is al vaker misgegaan, namelijk.
Zelfs met zakken geld lukt je dat niet. Meer dan voldoende voorbeelden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet als je dat niet wilt zijn.
En met de beroerde registratie zou hij die nog steeds gekregen hebben.... want zo'n oude zedenzaak waarvan men niet meer precies weet om wie dat ging heeft dan geen enkele waarde meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarom hebben we zoiets als VOG's uitgevonden. Niet dat dat sluitend is hoor, maar het maakt het filteren wel stukken eenvoudiger.
Ik zeg toch niet dat het niet normaal is overigens?
Niet 100% maar het kan een zaak wel sluitend maken. Zie bijvoorbeeld de zaak Louwes of de zaak Ron Pieper. Je moet wel van goede huize komen wil je DNA-bewijs weg wuiven als je ook nog situationeel geplaatst kan worden op de plaats delict.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.
Nonsens dus.
Zou hij niet naar Veendam vertrokken zijn om in ieder geval een goed excuus te hebben om niet mee te doen aan het verwantschapspnderzoek?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.
Als hij zich in NL niet veilig gewaand had was hij ergens in 2003 of 2009 al naar het buitenland vertrokken; één verhuizing naar midden-Frankrijk is dan nog wel goed gedocumenteerd, maar 3 verhuizingen verder richting oost-Europa ben je gewoon kwijt voor de instanties hoor, als je het zelf niet aan NL doorgeeft.
Ze hadden gehoopt dat ie op zou duiken toen het allemaal wat minder heet onder zijn voeten werd. Helaas was hij zo slim om weg te blijvenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Als je sperma op het lijf van een dood kind wordt aangetroffen en je verdwijnt vervolgens van de aardbol, is er genoeg gerede twijfel en maatschappelijk belang om zijn privacy en onbekendheid op te offeren, lijkt me.
Een 100% DNA match is niet zomaar iets en het feit dát ze ervoor hebben gekozen om zijn naam openbaar te maken, laat ook zien hoe serieus de aanklacht en overtuiging van de politie is.
Ik stel toch nergens dat het niet strafbaar is?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt.
Die rechtstaat werkt heel simpel: sex met een jongetje van 11 jaar is strafbaar als je zelf 35 bent.
Er zijn wel meer mensen die zich in dit geval niet hebben gemeld. Die hebben vast niet allemaal iets op hun kerfstok.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.
Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zelfs met zakken geld lukt je dat niet. Meer dan voldoende voorbeelden.
Kijk maar eens naar de Heineken ontvoering of enige tijd geleden de Engelse manier die verdween en zich dood liet verklaren om de levensverzekering te innen. Het contact met zijn vrouw deed hem uiteindelijk de das om.
Ik zeg niet dat het makkelijk is overigens.
Bronquote:In Nederland worden jaarlijks tussen de 16.000 en de 20.000 mensen als vermist opgegeven bij de politie. Ongeveer 85% is binnen 48 uur weer terecht. Ongeveer 20 personen per jaar blijven langer dan een jaar weg. Circa 15 daarvan komen nooit meer terug.
Daar heb je absoluut een punt, dat moet nog veel en veel beter worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En met de beroerde registratie zou hij die nog steeds gekregen hebben.... want zo'n oude zedenzaak waarvan men niet meer precies weet om wie dat ging heeft dan geen enkele waarde meer.
Dat is misschien nog wel het engste in deze zaak; dat hij niet alleen bij de scouting en een peuterspeelzaal actief geweest is, maar dat hij waarschijnlijk tot 3 maanden geleden gewoon een VOG zou hebben gekregen om met kinderen te werken.
Er zijn letterlijk duizenden zaken die meer kans hebben om sneller opgelost te worden als het NFI en/of de recherche er prioriteit aan verleent. Ook ik heb familie aan wiens zaak niet of nauwelijks aandacht gegeven word omdat de capaciteit niet onbeperkt is. En op 1 geval na vind ik dat ook best begrijpelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.
En wat heeft het Internationaal Monetair Fonds er mee te maken?
Daar wordt dan ook niet heel actief naar gezocht, want als ze geen misdaad hebben begaan is het niet echt een prio.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.
Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:
Dat is misschien nog wel het engste in deze zaak; dat hij niet alleen bij de scouting en een peuterspeelzaal actief geweest is, maar dat hij waarschijnlijk tot 3 maanden geleden gewoon een VOG zou hebben gekregen om met kinderen te werken.
Wel fijn dat iemand het begrijpt...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:31 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Anecdotisch bewijs. Veroordelingen van onschuldigen zijn zeer zeer zeldzaam. Maar goed, in elke zaak zijn er zogenaamde "experts" die te veel Netflix gekeken hebben, en zeker denken te weten dat iemand onschuldig veroordeeld is, vaak "onderbouwd" met allerlei kromme redeneringen en complotdenken.
Natuurlijk, een veroordeling is uiteindelijk aan de rechter. Maar om serieus te gaan insinueren dat hij wellicht onschuldig is en er niet genoeg bewijs is, vind ik echt onzin op dit moment.
Veel van de langdurig vermisten zijn zeer vermoedelijk wel overleden. Onder langdurig vermisten vallen namelijk ook mensen die bijvoorbeeld op een bootje op zee vermist zijn geraakt, maar waarbij later wel dat bootje werd teruggevonden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.
Bij de vermissing van Anne Faber kwam weer eens naar voren hoeveel dat er jaarlijks zijn vanuit NL, en die liggen echt niet allemaal dood in een afgesloten bosgebied.
Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die zich in dit geval niet hebben gemeld. Die hebben vast niet allemaal iets op hun kerfstok.
Ga ergens anders trollen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel fijn dat iemand het begrijpt...
Dat snap ik, is ook een lastig punt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |