abonnement Unibet Coolblue
pi_181544036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zijn "jullie"? :D

Maar er zijn kennelijk nogal wat mensen die "allochtoon" lekker simpel willen definieren als "heeft een andere huisdkleur, praat raar, is moslim, of eet graag shoarma". Sja... vanuit dergelijk simplisme de maatschappij beschouwen slaat al helemaal nergens op.
Iedereen die erover valt.

Waarom gaat het toch altijd alleen over moslims en zwarten in zulke discussies over allochtoon versus autochtoon?
pi_181544184
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:30 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Iedereen die erover valt.

Waarom gaat het toch altijd alleen over moslims en zwarten in zulke discussies over allochtoon versus autochtoon?
Omdat in de perceptie van blanke westerlingen moslims en zwarten vreemdelingen ("out-group") zijn en andere allochtonen/buitenlanders niet.
pi_181544416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat in de perceptie van blanke westerlingen moslims en zwarten vreemdelingen ("out-group") zijn en andere allochtonen/buitenlanders niet.
Naar mijn ervaring is het niet alleen een subjectieve (daar doel je denk ik op) perceptie. Maar zijn blanke mensen in Europa (of ze nu uit de Vs of Zweden komen) toch eenzelviger in doen/laten dan niet blanke culturen. Zij zijn veel meer vergelijkbaar.
pi_181544984
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:43 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is het niet alleen een subjectieve (daar doel je denk ik op) perceptie. Maar zijn blanke mensen in Europa (of ze nu uit de Vs of Zweden komen) toch eenzelviger in doen/laten dan niet blanke culturen. Zij zijn veel meer vergelijkbaar.
Nee, niet zozeer. Uit Amerikaans onderzoek onder blanke mensen is gebleken dat bijv. Aziaten en schizofrene mensen niet als enge vreemdelingen worden gezien, terwijl die ook een afwijkend uiterlijk respectievelijk problematisch gedrag hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 14:05:04 ]
pi_181545551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat 'echte' hoeft er niet voor te staan wmb, maar mensen waarvan familieleden al 4 eeuwen in Nederland vertoeven zijn geen Nederlanders met een migratie achtergrond natuurlijk.
Letterlijk wel....met migratie-achtergrond.
Maar dan moet je onderscheid maken met nabije migrantenvoorouders en verderterug-migrantenvoorouders.
Overigens heeft Pechtold een Duitse voorvader Spiecker in 1824 geboren en als Pechtold generatie1 gemerkt word dan is die Duitser generatie 5...

Van de week Rene Froger gezien in tv programma Verborgen Verleden. Aan moederszijde is er een Italiaanse voorvader... ca 1800 naar Amsterdam.
pi_181545802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, dat wil Thierry Baudet. In zijn ogen ben ik dan kennelijk een allochtoon, aangezien ik een franse overgrootvader heb.
Wel iets meer dan 3 generaties, maar ook niet eens bizar veel meer dan dat.
Baudet heeft een overgrootmoeder Ernestine van Heemskerck in 1890 geboren in Indonesië
Baudet kun je generatie 1 noemen, teruggaande is Ernestine generatie 4
De naam Baudet kwam in Nederland door de stamvader die uit België vluchtte voor de dienstplicht van Napoleon

Je range van 3 generaties is veel te kort. Neem 12 generaties en dan kun je zeggen dat 90% van de Nederlanders buitenlandse voorouders hebben ( schatting losse pols)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:41:44 #187
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181546061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ten eerste heeft het grootste deel van de nieuwe Nederlanders een baan ..
CBS: ‘Syriërs, Somaliërs en Eritreërs zitten hier bijna allemaal in de bijstand’
http://www.dagelijksestan(...)maal-in-de-bijstand/

Veruit de meeste statushouders na 2,5 jaar niet aan het werk
https://nos.nl/artikel/22(...)et-aan-het-werk.html

NRC checkt: ‘In gevangenis en bijstand is 60 procent allochtoon’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oon-7372343-a1550349

[ Bericht 3% gewijzigd door Euribob op 29-08-2018 16:39:29 ]
pi_181546333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:38 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ik stem geen PVV. En nu?
FvD, de PVV 2.0 dus.
pi_181551841
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

FvD, de PVV 2.0 dus.
Alles is dus voor het gemak maar PVV 2.0 3.0 4.0 en ik ben zeker ook een Russische spion?
pi_181552460
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:04 schreef Igen het volgende:
n is gebleken dat bijv. Aziaten en schizofrene mensen niet als enge vreemdelingen worden gezien, terwijl die ook een afwijkend uiterlijk respe
Beetje vreemd onderzoek, een Aziaat vergelijken met een schizofreen, hebben ze toevallig ook meegenomen hoe blanken tegen clowns aan kijken? Veel mensen schijnen daar een fobie voor te hebben.

Kortom, ik ben geïnteresseerd in de bron.
pi_181552563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Beetje vreemd onderzoek, een Aziaat vergelijken met een schizofreen, hebben ze toevallig ook meegenomen hoe blanken tegen clowns aan kijken? Veel mensen schijnen daar een fobie voor te hebben.

Kortom, ik ben geïnteresseerd in de bron.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4158363/
pi_181556871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, niet zozeer. Uit Amerikaans onderzoek onder blanke mensen is gebleken dat bijv. Aziaten en schizofrene mensen niet als enge vreemdelingen worden gezien, terwijl die ook een afwijkend uiterlijk respectievelijk problematisch gedrag hebben.
Ik heb hierop gereageerd maar is verwjderd waarom weet ik niet.

Aziaten hebben met net zoveel shuine ogen en discriminatie te maken denk ik hoor. Veel Moslims en zwarten zullen alleen extra de aandacht op zich halen door hun rothouding. Sterker nog ik denk dat Turken Marokkanen zwarten het hoe dan ook sociaal-maatschappelijk veel beter doen dan Aziaten. Bij die laatsten doen blanken nog een beetje afstandelijk. Met de Turk wordt vrijwel direkt geluld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 21:13:40 ]
pi_181557109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op vakantie in Duitsland in de jaren '30 ja.
Almere. Daar woont half Suriname volgens mij. Lelystad centrum is nu ook al hun hood.
pi_181557143
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:30 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Iedereen die erover valt.

Waarom gaat het toch altijd alleen over moslims en zwarten in zulke discussies over allochtoon versus autochtoon?
Omdat je in die groepen mensen vindt die duidelijk uitspreken dat zij zich geen Nederlander, maar bijv. Turk of Marokkaan voelen en op Nederlanders neerkijken. Ook al zijn ze derde of vierde generatie Nederlander en kennen ze het betreffende land alleen van een paar weekjes vakantie.

Misschien heerst een vergelijkbaar gevoel bij Chinezen, Duitsers etc - maar die hoor je minder.
pi_181560566
quote:
Mja, zelfreportage, ik zal er maar niet teveel aan ophangen.
pi_181564682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:32 schreef Molurus het volgende:
Ten eerste heeft het grootste deel van de nieuwe Nederlanders een baan,
Wat is jouw definitie van nieuwe Nederlander ?
Hoeveel jaar ga je terug ?, wie reken je allemaal mee ?
En bron&data graag.
quote:
ten tweede heeft een groot deel van de oude Nederlanders die dit soort uitspraken doen geen baan.
Flauwekul, dat is je linkse onderbuikje die opspeelt.
De Nederlanders die dit roepen zijn er strontziek van dat hun zuurverdiende belastinggeld verkwanseld wordt
quote:
Soms denk ik wel eens dat mensen dit soort dingen vooral roepen omdat ze bang zijn dat ze hun uitkering met iemand moeten delen. :')
Hoe moet ik dit soort opmerkingen van je plaatsen ?
Complete minachting voor mensen die kritiek hebben op migratie en denken dat het alleen om mesnen met een uitkering gaat ?
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:24 schreef Kamina het volgende:
Is ook zo. :Y
Nee, dat is niet zo.....
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:15 schreef Molurus het volgende:
Ja, mensen met 3 generaties voorouders in Nederland bestaan bijna niet. En dat is voor het soort land dat Nederland is ook niet zo vreemd. We zijn klein, en we zijn een handelsnatie.
Lul toch niet man, je bent denk ik zelf migrant en daarom plaats je dit soort idiote opmerkingen ?

Verreweg het grootste deel van de autochtone Nederlanders heeft meer als 3 generaties als voorouder in Nederland, zo`n grote tijdspanne is 3 generaties niet hoor.
pi_181564808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
Leo Lucassen legt in <Vijf eeuwen migratie> de lat ahw wel erg laag en stelt dan dat naar schatting 98% van de Nederlanders buitenlandse voorvaderen heeft.

Leo Lucassens redenering volgend kun je zelf zeggen dat 100% van de NLers buitenlandse voorouders hebben, als je bijvoorbeeld maar lang genoeg teruggaat tot bij wijze van spreke de Romeinse tijd.
Wat ook lollig is, is dat je een omgekeerde piramide hebt.
Dat boek van Lucassen "5 eeuwen migratie" is eigenlijk sowieso al redelijk absurd om dat je eigenlijk een scheiding moet maken in migratie van voor en na de verzorgingsstaat.
Oftewel: moet je als migrant werken om te (over)leven in Nederland, of niet....

Veel van hij migranten noemt kwamen uit de Zuidelijke Nederlanden naar de Noordelijke Nederlanden, kooplieden uit Antwerpen bijvoorbeeld.
Ook kwamen veel migranten als seizoensarbeider uit Duitsland, soms bleven die
Daar was natuurlijk amper cultuur en taalverschil tussen, de Duitse en Nederlandse dialecten in de grensstreek liepen in elkaar over, nu nog vaak....

Dat is heel wat anders dan een Somalier die hierheen komt.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 07:32:45 #198
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181566269
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:30 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Iedereen die erover valt.

Waarom gaat het toch altijd alleen over moslims en zwarten in zulke discussies over allochtoon versus autochtoon?
Omdat dat eufemismen zijn.
Met allochtoon wordt zelden een allochtoon bedoelt, het woord verdoezelt dat meestal wordt bedoeld "crimineel met lichtgetinte huidskleur die zich moslim noemt."
Andere woorden mochten niet meer van de racismepolitie zeg maar. Daarom hebben we het niet meer over gastarbeiders, terwijl "persoon uit het gastarbeidersmilieu" heel wat helderder zou zijn, omdat je dan niet de Aziaten meeneemt een ook niet de Nederlanders die per ongeluk over de grens zijn geboren, maar mogelijk wel Italianen en Spanjaarden met dezelfde problemen.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 07:39:52 #199
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181566312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet heeft een overgrootmoeder Ernestine van Heemskerck in 1890 geboren in Indonesië
Baudet kun je generatie 1 noemen, teruggaande is Ernestine generatie 4
De naam Baudet kwam in Nederland door de stamvader die uit België vluchtte voor de dienstplicht van Napoleon

Je range van 3 generaties is veel te kort. Neem 12 generaties en dan kun je zeggen dat 90% van de Nederlanders buitenlandse voorouders hebben ( schatting losse pols)
Alleen was Indonesië toen gewoon een deel van Nederland. En mijn voorouders uit de buurt van Antwerpen leefden toen gewoon in Nederland, want vóór 1830. Wat tot 1795 weer een onderdeel was van het heilige Roomse Rijk, dus zijn die "Nederlandse" voorouders allemaal Duitsers. Tenzij we toen toevallig onder het Franse rijk vielen.
Daarom moet je naar etniciteit kijken en niet naar landsgrenzen.
pi_181567395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat boek van Lucassen "5 eeuwen migratie" is eigenlijk sowieso al redelijk absurd om dat je eigenlijk een scheiding moet maken in migratie van voor en na de verzorgingsstaat.
Oftewel: moet je als migrant werken om te (over)leven in Nederland, of niet....

Veel van hij migranten noemt kwamen uit de Zuidelijke Nederlanden naar de Noordelijke Nederlanden, kooplieden uit Antwerpen bijvoorbeeld.
Ook kwamen veel migranten als seizoensarbeider uit Duitsland, soms bleven die
Daar was natuurlijk amper cultuur en taalverschil tussen, de Duitse en Nederlandse dialecten in de grensstreek liepen in elkaar over, nu nog vaak....

Dat is heel wat anders dan een Somalier die hierheen komt.
Ja, goed dat je dit opmerkt idd, want migratie 17de eeuw en 21ste eeuw zijn idd totaal niet met elkaar te vergelijken.
I´m back.
pi_181567455
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen was Indonesië toen gewoon een deel van Nederland. En mijn voorouders uit de buurt van Antwerpen leefden toen gewoon in Nederland, want vóór 1830. Wat tot 1795 weer een onderdeel was van het heilige Roomse Rijk, dus zijn die "Nederlandse" voorouders allemaal Duitsers. Tenzij we toen toevallig onder het Franse rijk vielen.
Daarom moet je naar etniciteit kijken en niet naar landsgrenzen.
Ja, klopt, alleen was NL wel al vanaf 1648 (vrede van Münster, waarbij ook de Duitse 30-jarige oorlog werd belegd) officieel eigen landje en erkend als eigen landje, weliswaar niet onder die naam, maar geen lid meer van dat heilige Roomse Rijk hè als Republiek der 7 verenigde provinciën. ;). Dat stopte in 1795 even tot 1813, door toedoen van Napoleon. Toen kreeg je dus wel het Nederland zoals wij dat nu nog kennen en als eenheidsstaat.
De Duitse Hanneke meiers, seizoensarbeiders (1600 tot soms zelfs 1900) die soms ook hier bleven, gingen dus wel naar een ander land, alleen ja talen waren idd ook geen standaardtalen nog en hierdoor liepen dialecten nog meer in elkaar over dan nadat er standaardtalen kwamen. Ook mentaliteitsschema's liepen meer in elkaar over dan tegenwoordig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 30-08-2018 11:54:18 ]
I´m back.
pi_181572400
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed dat je dit opmerkt idd, want migratie 17de eeuw en 21ste eeuw zijn idd totaal niet met elkaar te vergelijken.
Alles is met alles te vergelijken.. Verwar deze bezigheid niet met 'gelijkstellen'
Migratie van toen was om economische redenen en ook uit zoeken naar een veilig land. Nu ook.
Die motieven zijn eeuwig en internationaal .
Joden, diverse protestantse groepen uit het buitenland bleven nog heel lang bestaan. Net zoals de aparte groepen Nederlandse protestanten en Nederlands katholieken.
Dat niet direct oplossen in de dominante meerderheid zie je nu ook.

Je kunt niet het boek van Lucassen absurd noemen, als je het niet gelezen heb.
Dan reageer je uit vooroordelen.
Je kunt wel genuanceerd omschrijven waarom je denkt dat die migratiegolven verschillen van elkaar .
Maar lees eerst dat boek en lees eerst de eindconclusies daarin.
pi_181572537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alles is met alles te vergelijken.. Verwar deze bezigheid niet met 'gelijkstellen'
Migratie van toen was om economische redenen en ook uit zoeken naar een veilig land. Nu ook.
Die motieven zijn eeuwig en internationaal .
Joden, diverse protestantse groepen uit het buitenland bleven nog heel lang bestaan. Net zoals de aparte groepen Nederlandse protestanten en Nederlands katholieken.
Dat niet direct oplossen in de dominante meerderheid zie je nu ook.

Je kunt niet het boek van Lucassen absurd noemen, als je het niet gelezen heb.
Dan reageer je uit vooroordelen.
Je kunt wel genuanceerd omschrijven waarom je denkt dat die migratiegolven verschillen van elkaar .
Maar lees eerst dat boek en lees eerst de eindconclusies daarin.
Ja, alleen connotatie in het woordspel met het woord 'vergelijken' is gelijk stellen dus, in die zin kon je dat niet doen. Ook de lieden die op de vlucht waren voor inquisitie, moesten eenmaal aangekomen in de Republiek hun handen uit de mouwen schudden, anders belandde je in de goot. De hoeveelheid zwervers, bedelaars, afgedankte huurlingen, armen in de Republiek was bijkans niet te overzien.

Verder suggereert Lucassen aldoor dat Nederland een land van migranten is en haalt daar zijn statistiekjes over de 17de eeuw bij aan, dit heeft hem op kritiek gestaan, maar dat negeert hij doorgaans. Niet zelden wordt-ie nu gezien als activistisch historicus.
I´m back.
pi_181572682
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:39 schreef Lunatiek het volgende:

Alleen was Indonesië toen gewoon een deel van Nederland.
Dat geld niet voor de hedendaagse opvattingen van allochtoon en migrantenachtergrond van mensen geboren daar
Overigens had overgrootmoeder Baudet de Nederlandse nationaliteit, bij geboorte
Ze zal wel opgegroeid zijn in de Indisch -Nederlandse kringen in Indonesië .
pi_181572864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

.

Verder suggereert Lucassen aldoor dat Nederland een land van migranten is en haalt daar zijn statistiekjes over de 17de eeuw bij aan, dit heeft hem op kritiek gestaan, maar dat negeert hij doorgaans. Niet zelden wordt-ie nu gezien als activistisch historicus.
Nederland had in die jaren 1585-1700 ook een toevloed aan migranten . Velen trokken naar Amsterdam, maar ook migreerden men vanuit andere Nederlandse regio's naar Amsterdam.
Wiki: In de 17e eeuw groeide de bevolking van 30.000 naar 210.000 inwoners.
Zo'n extreme groei is er nu niet en ook niet in andere steden toen aan de westkust.
pi_181572971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland had in die jaren 1585-1700 ook een toevloed aan migranten . Velen trokken naar Amsterdam, maar ook migreerden men vanuit andere Nederlandse regio's naar Amsterdam.
Wiki: In de 17e eeuw groeide de bevolking van 30.000 naar 210.000 inwoners.
Zo'n extreme groei is er nu niet en ook niet in andere steden toen aan de westkust.
En trek van platteland naar Amsterdam. Deze groei wordt niet verklaard puur en alleen door migratie uit andere delen van Europa. Overigens heeft NL nooit meer dan circa 1,3 miljoen inwoners gekend in die tijd, daar zitten de provinciën buiten Holland ook bij. Grootste probleem was nu juist dat NL te weinig inwoners had voor bijvoorbeeld omvangrijke bevolkingsplantages, zoals Engeland wel deed. Hierdoor had het kolonialisme van de Republiek uiteindelijk een ander karakter dan dat van Engeland vermoedelijk ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2018 08:56:00 ]
I´m back.
pi_181573177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:05 schreef Ryan3 het volgende:

En trek van platteland naar Amsterdam. Deze groei wordt niet verklaard puur en alleen door migratie uit andere delen van Europa.
Klopt ook.. ik geef ook aan dat men ook van andere Nederlandse regio's naar Amsterdam ging.
In hoeverre kwam men van elders in Europa ?
Ik las ooit dat in de grootste Hollandse steden gemiddeld in de 17e eeuw 25% van de inwoners niet gedoopt was in Nederland. Hun kinderen, gedoopt in Nederland zijn niet meegeteld., als ik het goed begreep
Tel je die wel erbij dan kom je dichter bij het cijfer wat men nu hanteert voor migranten, waar men ook de in Nederland geboren kinderen meetelt.

quote:
Hierdoor had het kolonialisme van de Republiek uiteindelijk een ander karakter dan die van Engeland vermoedelijk ook.
De volksplanting van JP Coen mislukte... oa omdat de huwbare geronselde meisjes niet zo van middenstandniveau was. De VOC gaf het toen op.
In Amerika had men veel leeg land om in te pikken, net als in Zuid-Afrika. Althans, waar de oorspronkelijke bevolking land claimden, ging men dat negeren .
Australië begon als strafkolonie.....een naïef idee om Engeland zo te zuiveren van criminele ouders en dus moet de criminaliteit verdwijnen. Toen de Nederlandse Staat Indië overnam van de VOC ca 1798 deed men ook niet pogingen tot massale volksplantingen.
pi_181578111
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat dat eufemismen zijn.
Met allochtoon wordt zelden een allochtoon bedoelt, het woord verdoezelt dat meestal wordt bedoeld "crimineel met lichtgetinte huidskleur die zich moslim noemt."
Andere woorden mochten niet meer van de racismepolitie zeg maar. Daarom hebben we het niet meer over gastarbeiders, terwijl "persoon uit het gastarbeidersmilieu" heel wat helderder zou zijn, omdat je dan niet de Aziaten meeneemt een ook niet de Nederlanders die per ongeluk over de grens zijn geboren, maar mogelijk wel Italianen en Spanjaarden met dezelfde problemen.
Ik blijf erbij dat men het veel ingewikkelder maakt dan nodig is. Waarscjijnlijk juist zodat er lekker gestierd kan worden door de SJW deugmens. Want opeens is 99% van Nederland gewoon ook allochtoon. En is een blanke 100% hetzelfde als een Afrikaan. Dat is dus gewoon zuigen en vervelend doen.
pi_181594176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt ook.. ik geef ook aan dat men ook van andere Nederlandse regio's naar Amsterdam ging.
In hoeverre kwam men van elders in Europa ?
Ik las ooit dat in de grootste Hollandse steden gemiddeld in de 17e eeuw 25% van de inwoners niet gedoopt was in Nederland. Hun kinderen, gedoopt in Nederland zijn niet meegeteld., als ik het goed begreep
Tel je die wel erbij dan kom je dichter bij het cijfer wat men nu hanteert voor migranten, waar men ook de in Nederland geboren kinderen meetelt.

[..]
De burgerlijke stand kende men nog niet idd. Cijfers zijn sws dus slechts een benadering gebaseerd op primaire bronnen. Volgens mij groeide de bevolking van wat later de Republiek werd al vanaf begin 16de eeuw en steeg tot ongeveer medio 17de eeuw en vlakte toen al af.
quote:
De volksplanting van JP Coen mislukte... oa omdat de huwbare geronselde meisjes niet zo van middenstandniveau was. De VOC gaf het toen op.
Die probeerden zelfs Japanners bereid te vinden toch? En gebruikten en passant deze Japanners als huurlingen om op de specerij-eilanden de bevolking af te slachten...? Hoe dan ook werd de primaire doelstelling meer handelsposten inrichten. Engeland ook wel, maar doordat ze ongeveer 10 miljoen mensen hadden en in de 17de eeuw politiek en religieus een langdurig rusteloze fase inging, zie je toch veel meer het idee van een bevolkingsplantage. Zie ook de Schotten die naar Noord-Ierland overwipten.
quote:
waar de oorspronkelijke bevolking land claimden, ging men dat negeren .
Australië begon als strafkolonie.....een naïef idee om Engeland zo te zuiveren van criminele ouders en dus moet de criminaliteit verdwijnen. Toen de Nederlandse Staat Indië overnam van de VOC ca 1798 deed men ook niet pogingen tot massale volksplantingen.
Ja, Nederlands-Indië onder de hoede van de Staat betekende wel een wijziging van het beleid van de VOC natuurlijk. Uiteindelijk werd cultuurstelsel ingevoerd en toen werden volgens mij wel mensen aangetrokken om daar plantages e.d. op te zetten. Dit leidde vervolgens tot wat Multatuli probeerde te hekelen.
I´m back.
pi_181594507
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:08 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat men het veel ingewikkelder maakt dan nodig is. Waarscjijnlijk juist zodat er lekker gestierd kan worden door de SJW deugmens. Want opeens is 99% van Nederland gewoon ook allochtoon. En is een blanke 100% hetzelfde als een Afrikaan. Dat is dus gewoon zuigen en vervelend doen.
Waarom vind je het nodig dit soort fantasietjes als feiten naar voren te schuiven ?
Sta je zo zwak in je schoenen om een rationeel betoog op te zetten, onderbouwd met heusgebeurde feiten ?

Overigens .... ligt de oorsprong van de mensheid in Afrika. En men noemt deze mensheid, homo sapiens... Allemaal van hetzelfde soort, blank of Afrikaan.. wel of niet iets 100%
pi_181594715
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom vind je het nodig dit soort fantasietjes als feiten naar voren te schuiven ?
Sta je zo zwak in je schoenen om een rationeel betoog op te zetten, onderbouwd met heusgebeurde feiten ?

Overigens .... ligt de oorsprong van de mensheid in Afrika. En men noemt deze mensheid, homo sapiens... Allemaal van hetzelfde soort, blank of Afrikaan.. wel of niet iets 100%
Dit is wel een erg ongenuanceerd verhaal. De grens van "homo sapiens" valt nauwelijks exact af te bakenen.


https://en.wikipedia.org/wiki/Human_taxonomy
pi_181594803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is wel een erg ongenuanceerd verhaal. De grens van "homo sapiens" valt nauwelijks exact af te bakenen.

[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_taxonomy
Nee... niet ongenuanceerd. Kort maar krachtig. Ik neem gewoon een wetenschappelijk standpunt over. Dat men nog steeds nieuwe feiten ontdekt en de ontwikkeling van menssoorten tot homo sapiens meer en meer kan reconstrueren, doet niet af aan de kern van de zaak: Men beschouwt de mensheid als één menssoort : homo sapiens
pi_181594911
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... niet ongenuanceerd. Kort maar krachtig. Ik neem gewoon een wetenschappelijk standpunt over. Dat men nog steeds nieuwe feiten ontdekt en de ontwikkeling van menssoorten tot homo sapiens meer en meer kan reconstrueren, doet niet af aan de kern van de zaak: Men beschouwt de mensheid als één menssoort : homo sapiens
Die stelligheid geldt alleen als je bijv. de Neanderthalers ook tot de “homo sapiens” rekent. En dat is volgens mij niet universeel geaccepteerd.
pi_181595164
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Die stelligheid geldt alleen als je bijv. de Neanderthalers ook tot de “homo sapiens” rekent. En dat is volgens mij niet universeel geaccepteerd.
De opvatting is dat de neanderthalers zijn uitgestorven en geen tak waren van homo sapiens.
. Her en der waren er vermengingen met de homo sapiens in Europa, maar men beschouwt alleen de homo sapiens als enigst overgebleven menssoort
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neanderthaler
pi_181596015
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De opvatting is dat de neanderthalers zijn uitgestorven en geen tak waren van homo sapiens.
. Her en der waren er vermengingen met de homo sapiens in Europa, maar men beschouwt alleen de homo sapiens als enigst overgebleven menssoort
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neanderthaler
Het begin van de eerste zin van je link:
quote:
Neanderthaler

De neanderthaler[1] (Homo neanderthalensis, ook wel Homo sapiens neanderthalensis[2])
Daar heb je het al.
pi_181615960
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Het begin van de eerste zin van je link:

[..]

Daar heb je het al.
Bestaan nog wel documentaires over een zoektocht naar Neanderthalers oid in Rusland. Of iig mensen die een sterke Neanderthaler lijn in hun stamboom hebben.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:12:32 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181616101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat geld niet voor de hedendaagse opvattingen van allochtoon en migrantenachtergrond van mensen geboren daar
Overigens had overgrootmoeder Baudet de Nederlandse nationaliteit, bij geboorte
Ze zal wel opgegroeid zijn in de Indisch -Nederlandse kringen in Indonesië .
Geen idee waar je over raaskalt. Als het over allochtonen gaat in de volksmond dan worden daar zelden of nooit mensen uit Nederlands-Indië (of hun afstammelingen) mee bedoeld, tenzij ze worden aangezien voor Turk of Marokkaan.

Dat statistisch gezien een andere definitie geldt, is al eerder over gesproken. Als je moeder d'r weeën per ongeluk in het verkeerde deel van Baarle kreeg ben je al allochtoon.
Om verwarring te voorkomen, die met het eufemisme allochtoon onvermijdelijk is, probeert men het meestal nog iets aan te scherpen met "niet-westers allochtoon". Daarvoor hadden ze het nog een tijdje over NAFertjes.
Merk daarbij op dat alle vluchtelingen allochtoon zijn, maar dat zij doorgaans niet met allochtoon worden aangeduid. Bij "de allochtonen van hiernaast" denken de mensen eerst aan Marokkanen of Turken, daarna pas aan onaangepaste migranten uit vage landen. Bij "de vluchtelingen van hiernaast" is er doorgaans een positiever beeld. Bij "de buitenlandse mensen van hiernaast" is het beeld positief.
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:18:17 #218
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181616168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland had in die jaren 1585-1700 ook een toevloed aan migranten . Velen trokken naar Amsterdam, maar ook migreerden men vanuit andere Nederlandse regio's naar Amsterdam.
Wiki: In de 17e eeuw groeide de bevolking van 30.000 naar 210.000 inwoners.
Zo'n extreme groei is er nu niet en ook niet in andere steden toen aan de westkust.
Je hebt het over de Gouden Eeuw. Geld zat en veel handjes nodig in Amsterdam. Voor de beeldvorming: als ze bij de VOC mee mochten als bemanningslid, was er zo'n 30% kans dat ze zouden overlijden voordat ze terugkeerden. Met zo'n verbruik heb je heel veel mensen nodig.

Tegenwoordig is er nergens meer geld voor en is er geen werk, op enkele gespecialiseerde functies na.
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:26:08 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181616240
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... niet ongenuanceerd. Kort maar krachtig. Ik neem gewoon een wetenschappelijk standpunt over. Dat men nog steeds nieuwe feiten ontdekt en de ontwikkeling van menssoorten tot homo sapiens meer en meer kan reconstrueren, doet niet af aan de kern van de zaak: Men beschouwt de mensheid als één menssoort : homo sapiens
Ja, en?
Dat zegt niks over verschillende volkeren en verschillende culturen. Zoals je in de dierenwereld verschillende kuddes of roedels kunt hebben die het ondanks gedeelde genenafkomst niet echt met elkaar kunnen vinden.
pi_181616626
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen idee waar je over raaskalt.
Als je geen idee hebt dan veroordeel je me zonder kennis van zaken.
quote:
Als het over allochtonen gaat in de volksmond dan worden daar zelden of nooit mensen uit Nederlands-Indië (of hun afstammelingen) mee bedoeld,
Dat is niet waar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en?
Dat zegt niks over verschillende volkeren en verschillende culturen.
Dat zegt ook niet zoveel idd. Maar daar had ik het ook niet over.
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:18:16 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_181616750
Ik zie dat dit thread 2 is. Was al eerder ter sprake gekomen hoe absurd het is om te zeggen dat de Indonesiërs zo goed en met wat kleine problemen geïntegreerd zijn?

Zijn we vergeten dat Indonesische immigranten basisscholen hebben gegijzeld en gedreigd hebben de onschuldige kinderen op te blazen met granaten?

Wat voor thread zou OP maken als morgen een groep Marokkanen een basisschool gijzelen en dreigen de kinderen op te blazen als de overheid geen Marokkaanse criminelen vrijlaat?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181616996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat dit thread 2 is. Was al eerder ter sprake gekomen hoe absurd het is om te zeggen dat de Indonesiërs zo goed en met wat kleine problemen geïntegreerd zijn?
Er zijn niet zoveel Indonesiërs in Nederland en die zijn best wel geïntegreerd.
Wibi Soerjadi is een voorbeeld.
Maar kennelijk heb je het over Indische Nederlanders en je weet niet dat zij geen Indonesiërs zijn ?
Voorbeelden van integratie van hun nazaten: Wieteke van Dort, Martin Schwab (rechercheur Keijzer uit Baantjer) , hockeyster Naomi van As, Georgina Verbaan, prinses Laurentien Brinkhorst en haar vader, Geert Wilders, Thierry Baudet, Jesse Klaver .
Toegegeven, Geert Wilders kun je absurd noemen.

quote:
Zijn we vergeten dat Indonesische immigranten basisscholen hebben gegijzeld en gedreigd hebben de onschuldige kinderen op te blazen met granaten?
1 basisschool door Molukse jongeren, die zich persé niet zien als Indonesiërs
Indonesiërs, Indische Nederlanders en hun nazaten veroordeelden meestal dit soort acties.
pi_181617186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:38 schreef Bluesdude het volgende:

Toegegeven, Geert Wilders kun je absurd noemen.
Ik zou niet zeggen dat Wilders nou zo goed geintegreerd is, als we kijken naar de mate waarin hij de Nederlandse normen en waarden omarmt. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181617226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen dat Wilders nou zo goed geintegreerd is, als we kijken naar de mate waarin hij de Nederlandse normen en waarden omarmt. _O-
Zijn normen en waarden staan haaks op een aantal Nederlandse kernwaarden, maar dat is heel normaal voor een grote groep Nederlanders. Dus goed geïntegreerd in deze etnische haat...
13 % van de Nederlandse kiezers ?
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:09:48 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_181617374
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn niet zoveel Indonesiërs in Nederland en die zijn best wel geïntegreerd.
Wibi Soerjadi is een voorbeeld.
Maar kennelijk heb je het over Indische Nederlanders en je weet niet dat zij geen Indonesiërs zijn ?
Voorbeelden van integratie van hun nazaten: Wieteke van Dort, Martin Schwab (rechercheur Keijzer uit Baantjer) , hockeyster Naomi van As, Georgina Verbaan, prinses Laurentien Brinkhorst en haar vader, Geert Wilders, Thierry Baudet, Jesse Klaver .
Toegegeven, Geert Wilders kun je absurd noemen.

[..]

1 basisschool door Molukse jongeren, die zich persé niet zien als Indonesiërs
Indonesiërs, Indische Nederlanders en hun nazaten veroordeelden meestal dit soort acties.
Ik had het over Molukkers inderdaad en eh ja veel Marokkanen voelen zich Amazigh, voor het topic is dat niet zo relevant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181617457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zijn normen en waarden staan haaks op een aantal Nederlandse kernwaarden, maar dat is heel normaal voor een grote groep Nederlanders.
Die grote groep bestaat eigenlijk voornamelijk uit zijn achterban.

Wat dat betreft is de PVV wel 1 grote paradox. Als er 1 partij is die vrijheid en de Nederlandse normen en waarden verwerpt dan is dat de PVV.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 01-09-2018 11:28:20 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:47:32 #227
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181620061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen dat Wilders nou zo goed geintegreerd is, als we kijken naar de mate waarin hij de Nederlandse normen en waarden omarmt. _O-
Wat een onzin, hij is geen hystericus die moord en doodslag roept vanwege een tekeningetje.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:48:39 #228
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181620073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, alleen was NL wel al vanaf 1648 (vrede van Münster, waarbij ook de Duitse 30-jarige oorlog werd belegd) officieel eigen landje en erkend als eigen landje, weliswaar niet onder die naam, maar geen lid meer van dat heilige Roomse Rijk hè als Republiek der 7 verenigde provinciën. ;). Dat stopte in 1795 even tot 1813, door toedoen van Napoleon. Toen kreeg je dus wel het Nederland zoals wij dat nu nog kennen en als eenheidsstaat.
De Duitse Hanneke meiers, seizoensarbeiders (1600 tot soms zelfs 1900) die soms ook hier bleven, gingen dus wel naar een ander land, alleen ja talen waren idd ook geen standaardtalen nog en hierdoor liepen dialecten nog meer in elkaar over dan nadat er standaardtalen kwamen. Ook mentaliteitsschema's liepen meer in elkaar over dan tegenwoordig.
Deels, maar heel veel bleef precies hetzelfde als vóór 1648, zoals rechtsstelsel en gildensysteem. Waardoor de culturele verschillen met andere landen marginaal waren.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:55:31 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181620153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:18 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat dit thread 2 is. Was al eerder ter sprake gekomen hoe absurd het is om te zeggen dat de Indonesiërs zo goed en met wat kleine problemen geïntegreerd zijn?

Zijn we vergeten dat Indonesische immigranten basisscholen hebben gegijzeld en gedreigd hebben de onschuldige kinderen op te blazen met granaten?

Wat voor thread zou OP maken als morgen een groep Marokkanen een basisschool gijzelen en dreigen de kinderen op te blazen als de overheid geen Marokkaanse criminelen vrijlaat?
Dat is twee generaties terug en dat betreft alleen de Ambonezen.
Bluesdude had het volgens mij zelfs over Nederlanders die daar woonden en terugkeerden.

Maar buiten de activistische Ambonezen en de motorbwnde clashen de Indo's niet massaal met het establishment. Geen vergrote kans op werkloosheid, schooluitval, criminaliteit, etc. Het zijn wat dat betreft net Nederlanders. Verder praten ze normaal, al gooien ze er weleens een "Indonesisch" woord tussendoor, maar verder geen accent waar je ze aan kunt herkennen. Is toch tamelijk geslaagd.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:58:07 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181620193
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:09 schreef speknek het volgende:
veel Marokkanen voelen zich Amazigh, voor het topic is dat niet zo relevant.
Zijn die naar Nederland gekomen om zich te laten ombouwen? Ik dacht dat juist de klinieken in Marokko daar zo goed in waren.
pi_181620236
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Deels, maar heel veel bleef precies hetzelfde als vóór 1648, zoals rechtsstelsel en gildensysteem. Waardoor de culturele verschillen met andere landen marginaal waren.
Cultureel zag men zich meer als behorend tot de Germaanse stam. Komt ook door het dialectcontinuüm. Dus Nederland bestond cultureel eigenlijk pas vanaf 1813, en toen onderging dat nog een aderlating, en pas eind 19de eeuw werd de Vaderlandse geschiedenis, een term die ze in andere landen trouwens niet kennen, eigenlijk pas uitgevonden en kwamen er overal standbeelden te staan van nationale helden in de zeevaart e.d. om het echt eigene van Nederland als apart landje te benadrukken. Ook de standaardtaal werd toen vastgelegd.
Taal- en cultuurgrens lag dus eigenlijk voor wat toen Nederland was bij Frankrijk, Alpen en Polen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2018 14:11:17 ]
I´m back.
pi_181620266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:47 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Wat een onzin, hij is geen hystericus die moord en doodslag roept vanwege een tekeningetje.
Hij is wel een Nederlandse parlementarier die vanalles wil verbieden onder het mom van "vrijheid". Bovendien zijn er diverse Nederlandse kernwaarden die deze man verwerpt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:05:44 #233
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181620294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij is wel een Nederlandse parlementarier die vanalles wil verbieden onder het mom van "vrijheid".
Er niks mee met het bestrijden van aanhangers van de islam die onze vrijheid willen afschaffen. Neo-nazi's willen we ook niet meer.
pi_181620311
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Er niks mee met het bestrijden van aanhangers van de islam die onze vrijheid willen afschaffen. Neo-nazi's willen we ook niet meer.
Hoo even, hij wil moslims algemeen bestrijden. Niet alleen het soort moslim dat onze vrijheid wil afschaffen. Die laatste categorie komt nauwelijks voor in Nederland. Helaas hebben we wel een paar miljoen volgers van het gedrocht dat Wilders heet, en die een aantal fundamentele Nederlandse kernwaarden in de prullenbak willen gooien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:11:26 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181620386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cultureel zag men zich meer als behorend tot de Germaanse stam. Komt ook door het dialectcontinuüm. Dus Nederland bestond cultureel eigenlijk pas vanaf 1813, en toen onderging dat nog een aderlating, en pas eind 19de eeuw werd de Vaderlandse geschiedenis (een term die ze in andere landen trouwens niet) eigenlijk pas uitgevonden en kwamen er overal standbeelden te staan van nationale helden in de zeevaart e.d. om het echt eigene van Nederland als apart landje te benadrukken. Ook de standaardtaal werd toen vastgelegd.
Taal- en cultuurgrens lag dus eigenlijk voor wat toen Nederland was bij Frankrijk, Alpen en Polen.
Dat vat het goed samen. En daarom is het lastig van "een migratieachtergrond" te spreken als die mensen uit hetzelfde gebied kwamen. Strikt volgens het woord zijn het landverhuizers, maar de gevolgen zijn lang niet zo ingrijpend als bij een verhuizing vanuit een gebied met een wezenlijk andere cultuur (andere taal, godsdienst, rechtspraak, cuisine, etc).
Daar komt bij dat de elite vooral uit Franse adel bestond en de banden met Frankrijk en zijn voorgangers (waar we soms ook deel van waren) warm.
Vergeet niet dat veel mensen naar Rome moesten reizen, in het gevolg van een hotemetoot of als boetedoening. Of naar Santiago de C. En dat die Spanjolen hier lange tijd waren.
pi_181621044
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:11 schreef Lunatiek het volgende:

Daar komt bij dat de elite vooral uit Franse adel bestond en de banden met Frankrijk en zijn voorgangers (waar we soms ook deel van waren) warm.
.
De elite van Nederland ? 1600-1900?
Veelal Nederlandse burgers zonder adellijke titel . Wel was men lang op Frankrijk georïenteerd. Frans kunnen spreken vond men belangrijk en sjiek. Nu is men meer anglo-saksisch gericht.
pi_181621085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Er niks mee met het bestrijden van aanhangers van de islam die onze vrijheid willen afschaffen.
Wilders wil belangrijk vrijheden van ons afschaffen . Het bestaansrecht in Nederland voor niet-westerse mensen, mn moslims. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid van meningsuiting van moslims.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-09-2018 15:34:22 ]
pi_181621105
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders wil belangrijk vrijheden van ons afschaffen . Het bestaansrecht in Nederland voor niet-westerse mensen, mn moslims. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid va meningsuiting van moslims.
Dit dus ja. Er is geen partij in Nederland die zo veel vrijheden wil afschaffen als de Partij Voor de Vrijheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181621330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit dus ja. Er is geen partij in Nederland die zo veel vrijheden wil afschaffen als de Partij Voor de Vrijheid.
Ironie ten top.
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:39:52 #240
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181622084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders wil belangrijk vrijheden van ons afschaffen . Het bestaansrecht in Nederland voor niet-westerse mensen, mn moslims. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid van meningsuiting van moslims.
Wilders bestrijdt juist de mensen die onze vrijheid willen afschaffen. Jij vindt het dus prima dat de islamitische haatpaleizen mogen haatzaaien richting de 'ongelovigen' maar dat Wilders daar niks over mag zeggen? Jij bent zo'n figuur die de gehele beschaving van Nederland een worst zal wezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')