abonnement Unibet Coolblue
pi_180822644
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Verder kun je met je credit card pinnen bij postkantoren en bij de 7/11.

Wie is wanneer in Japan?
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
pi_180822657
Iemand ervaring met slapen op Naoshima?
pi_180828489
Nope, alleen dat toen ik er naar keek voor de laatste reis dat het onbetaalbaar was :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180829356
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:53 schreef bierjoost het volgende:
Iemand ervaring met slapen op Naoshima?
Yep. Benesse House.

Een van de meest bijzondere plekken waar ik ooit overnacht heb. Aanrader en elke cent waard.

http://benesse-artsite.jp/en/stay/benessehouse/

Ga wel voor een overnachting in het museum of de oval, niet voor het park. :)
pi_180831970
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Yep. Benesse House.

Een van de meest bijzondere plekken waar ik ooit overnacht heb. Aanrader en elke cent waard.

http://benesse-artsite.jp/en/stay/benessehouse/

Ga wel voor een overnachting in het museum of de oval, niet voor het park. :)
Helaas beetje boven budget, en bovendien al vol... Maar lijkt me wel een ervaring idd! Die oval...
pi_180832080
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:26 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Helaas beetje boven budget, en bovendien al vol... Maar lijkt me wel een ervaring idd! Die oval...
Ik heb zelf in het museum geslapen. Was toen iets van 300 euro voor een nacht. Was het wel waard. Heerlijk om om 2 uur's nachts door het museum te dwalen.
pi_180840880
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:32 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik heb zelf in het museum geslapen. Was toen iets van 300 euro voor een nacht. Was het wel waard. Heerlijk om om 2 uur's nachts door het museum te dwalen.
Klinkt idd echt te gek! 300 euro had ik er nog wel voor over gehad.
pi_180848685
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:12 schreef bierjoost het volgende:
Klinkt idd echt te gek! 300 euro had ik er nog wel voor over gehad.
Het was eigenlijk spontaan. Het was in februari dus laagseizoen. We zouden eigenlijk een dag blijven en dan met de boot terug naar het vasteland. Echter hadden we een maandag gekozen en alle musea waren dicht. :') Toen maar besloten te overnachten in een van de musea (dat kon wel :?). En geen spijt van gehad. Geweldige, unieke overnachting gehad. De volgende dag werden we wakker en was alles wit (het had gesneeuwd). Toen op het gemak alle bezienswaardigheden gedaan, en het voelde echt of we het eiland voor ons alleen hadden.

Magische ervaring. :)
pi_180867251
De meesten hebben dit misschien al gelezen ondertussen

https://9gag.com/gag/aV3r(...)s-of-japanese-temple

Maar dat is ook nog een optie voor een nachtje ;)
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_180867704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:32 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het was eigenlijk spontaan. Het was in februari dus laagseizoen. We zouden eigenlijk een dag blijven en dan met de boot terug naar het vasteland. Echter hadden we een maandag gekozen en alle musea waren dicht. :') Toen maar besloten te overnachten in een van de musea (dat kon wel :?). En geen spijt van gehad. Geweldige, unieke overnachting gehad. De volgende dag werden we wakker en was alles wit (het had gesneeuwd). Toen op het gemak alle bezienswaardigheden gedaan, en het voelde echt of we het eiland voor ons alleen hadden.

Magische ervaring. :)
Klinkt wel heel gaaf eigenlijk :) Vooral die combinatie met sneeuw :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Games zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:40:45 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_180945025
Iemand nog wat tips voor de regio’s Kyūshū en Shikokū?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181072607
Thuis na 3 weken rondreizen O+

Het volgende rondje gedaan:
5 dagen Tokyo
1 dag Hakone
3 dagen Kyoto
3 dagen Osaka/Koya-San
3 dagen Hiroshima/Miyajima
4 dagen Nagasaki
Reisdag Nagasaki-Tokyo
1 dag Tokyo

Fantastisch gehad. Ondanks alle ellende die Japan voor de kiezen heeft gehad de afgelopen weken hebben wij de dans goed ontsprongen. bijna alleen maar zon gehad (ja het was heet maar ach..). alleen 6 uur vertragen op de terugweg door een tyfoon (wat regen, verder niks van gemerkt), gelukkig werd dit ruim op tijd gecommuniceerd en konden we dus nog even rustig van een paar uur extra Tokyo genieten :)

Aanraders/tips die mij het meest zijn bij gebleven:
-Fushimi Inari: loop naar de top, hoe hoger hoe mooier en steeds minder mensen ook.
-Boek hotels met onsen *O*
-Osaka overslaan en een nachtje in Koya-san boeken
-Regio Hakone is een aanrader voor wandelaars en natuurliefhebbers.
-Miyajima: Mt. Misen oplopen. Prachtige tocht (Daisho-pad) naar de top door de natuur en het uitzicht boven is echt fenomenaal. Reken op anderhalf uur naar de top. Terug kan eventueel met het kabelbaantje. Volledige reis vanuit Hiroshima kan met de JR-pass ^O^
-Mocht je een paar dagen strand willen pakken rondom Nagasaki: Takahama strand met de bus vanaf het JR station of Iojima met de ferry vanaf de Ohata-port. Zou overigens Nagasaki als bestemming niet aanraden, vrij weinig te zien. Voor ons was het een prima combi voor een paar dagen strand en een klein beetje sightseeing.

Opvallend vond ik hoe gering de controle was op de JR pass. Even wapperen met dat ding en je kan doorlopen, niet 1 keer is er naar de datum-stempel gekeken.. Ik wil misbruik niet aanmoedigen maar ze maken het je in elk geval wel heel makkelijk :?
pi_181072719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef Mip1988 het volgende:
Thuis na 3 weken rondreizen O+

Het volgende rondje gedaan:
5 dagen Tokyo
1 dag Hakone
3 dagen Kyoto
3 dagen Osaka/Koya-San
3 dagen Hiroshima/Miyajima
4 dagen Nagasaki
Reisdag Nagasaki-Tokyo
1 dag Tokyo

Fantastisch gehad. Ondanks alle ellende die Japan voor de kiezen heeft gehad de afgelopen weken hebben wij de dans goed ontsprongen. bijna alleen maar zon gehad (ja het was heet maar ach..). alleen 6 uur vertragen op de terugweg door een tyfoon (wat regen, verder niks van gemerkt), gelukkig werd dit ruim op tijd gecommuniceerd en konden we dus nog even rustig van een paar uur extra Tokyo genieten :)

Aanraders/tips die mij het meest zijn bij gebleven:
-Fushimi Inari: loop naar de top, hoe hoger hoe mooier en steeds minder mensen ook.
-Boek hotels met onsen *O*
-Osaka overslaan en een nachtje in Koya-san boeken
-Regio Hakone is een aanrader voor wandelaars en natuurliefhebbers.
-Miyajima: Mt. Misen oplopen. Prachtige tocht (Daisho-pad) naar de top door de natuur en het uitzicht boven is echt fenomenaal. Reken op anderhalf uur naar de top. Terug kan eventueel met het kabelbaantje. Volledige reis vanuit Hiroshima kan met de JR-pass ^O^
-Mocht je een paar dagen strand willen pakken rondom Nagasaki: Takahama strand met de bus vanaf het JR station of Iojima met de ferry vanaf de Ohata-port. Zou overigens Nagasaki als bestemming niet aanraden, vrij weinig te zien. Voor ons was het een prima combi voor een paar dagen strand en een klein beetje sightseeing.

Opvallend vond ik hoe gering de controle was op de JR pass. Even wapperen met dat ding en je kan doorlopen, niet 1 keer is er naar de datum-stempel gekeken.. Ik wil misbruik niet aanmoedigen maar ze maken het je in elk geval wel heel makkelijk :?
Ziet er uit als een toffe reis :)

Dat van het amper controleren van de railpassen heb ik niet zo ervaren. Bij bijna elk station werd er bij binnen en uitgaan naar gekeken, en in de shinkansens en lange-afstandstreinen moesten we m bij controle ook altijd laten zien.

Mount Misen ben ik ook opgewandeld, vond het nog best wel een zware klim door de vele onregelmatige traptreden en de warmte :') Uitzicht bovenop was het echter wel waard :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_181082131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef Mip1988 het volgende:
Thuis na 3 weken rondreizen O+

Het volgende rondje gedaan:
5 dagen Tokyo
1 dag Hakone
3 dagen Kyoto
3 dagen Osaka/Koya-San
3 dagen Hiroshima/Miyajima
4 dagen Nagasaki
Reisdag Nagasaki-Tokyo
1 dag Tokyo

Fantastisch gehad. Ondanks alle ellende die Japan voor de kiezen heeft gehad de afgelopen weken hebben wij de dans goed ontsprongen. bijna alleen maar zon gehad (ja het was heet maar ach..). alleen 6 uur vertragen op de terugweg door een tyfoon (wat regen, verder niks van gemerkt), gelukkig werd dit ruim op tijd gecommuniceerd en konden we dus nog even rustig van een paar uur extra Tokyo genieten :)

Aanraders/tips die mij het meest zijn bij gebleven:
-Fushimi Inari: loop naar de top, hoe hoger hoe mooier en steeds minder mensen ook.
-Boek hotels met onsen *O*
-Osaka overslaan en een nachtje in Koya-san boeken
-Regio Hakone is een aanrader voor wandelaars en natuurliefhebbers.
-Miyajima: Mt. Misen oplopen. Prachtige tocht (Daisho-pad) naar de top door de natuur en het uitzicht boven is echt fenomenaal. Reken op anderhalf uur naar de top. Terug kan eventueel met het kabelbaantje. Volledige reis vanuit Hiroshima kan met de JR-pass ^O^
-Mocht je een paar dagen strand willen pakken rondom Nagasaki: Takahama strand met de bus vanaf het JR station of Iojima met de ferry vanaf de Ohata-port. Zou overigens Nagasaki als bestemming niet aanraden, vrij weinig te zien. Voor ons was het een prima combi voor een paar dagen strand en een klein beetje sightseeing.

Opvallend vond ik hoe gering de controle was op de JR pass. Even wapperen met dat ding en je kan doorlopen, niet 1 keer is er naar de datum-stempel gekeken.. Ik wil misbruik niet aanmoedigen maar ze maken het je in elk geval wel heel makkelijk :?
Ik ga over paar weken soortgelijk rondje doen.

Wat vond je niet leuk aan Osaka? Ik vlieg daarop terug, dus moet daar sowieso 1 nacht slapen. Er is volgens mij niet echt veel te doen inderdaad. Wilde vooral langs de gebouwen van Ando gaan (en stiekem vind ik een aquarium ook heel vet...)
  Redactie Games vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:47:08 #15
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181082977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef Mip1988 het volgende:
Thuis na 3 weken rondreizen O+

Het volgende rondje gedaan:
5 dagen Tokyo
1 dag Hakone
3 dagen Kyoto
3 dagen Osaka/Koya-San
3 dagen Hiroshima/Miyajima
4 dagen Nagasaki
Reisdag Nagasaki-Tokyo
1 dag Tokyo

Fantastisch gehad. Ondanks alle ellende die Japan voor de kiezen heeft gehad de afgelopen weken hebben wij de dans goed ontsprongen. bijna alleen maar zon gehad (ja het was heet maar ach..). alleen 6 uur vertragen op de terugweg door een tyfoon (wat regen, verder niks van gemerkt), gelukkig werd dit ruim op tijd gecommuniceerd en konden we dus nog even rustig van een paar uur extra Tokyo genieten :)

Aanraders/tips die mij het meest zijn bij gebleven:
-Fushimi Inari: loop naar de top, hoe hoger hoe mooier en steeds minder mensen ook.
-Boek hotels met onsen *O*
-Osaka overslaan en een nachtje in Koya-san boeken
-Regio Hakone is een aanrader voor wandelaars en natuurliefhebbers.
-Miyajima: Mt. Misen oplopen. Prachtige tocht (Daisho-pad) naar de top door de natuur en het uitzicht boven is echt fenomenaal. Reken op anderhalf uur naar de top. Terug kan eventueel met het kabelbaantje. Volledige reis vanuit Hiroshima kan met de JR-pass ^O^
-Mocht je een paar dagen strand willen pakken rondom Nagasaki: Takahama strand met de bus vanaf het JR station of Iojima met de ferry vanaf de Ohata-port. Zou overigens Nagasaki als bestemming niet aanraden, vrij weinig te zien. Voor ons was het een prima combi voor een paar dagen strand en een klein beetje sightseeing.

Opvallend vond ik hoe gering de controle was op de JR pass. Even wapperen met dat ding en je kan doorlopen, niet 1 keer is er naar de datum-stempel gekeken.. Ik wil misbruik niet aanmoedigen maar ze maken het je in elk geval wel heel makkelijk :?
Nice, 3 weken lijkt niet veel, ga binnenkort ook weer. Maar ik zit te overwegen om m'n reis te verlengen, denk niet dat ik genoeg heb aan 3 weken als ik dit zo lees :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181083132
In oktober dagje tokyo :) jammer dat het ov naar narita al zo vroeg stopt. de meeste treinen of bussen hebben hun laatste rit al tussen 18-21 uur
pi_181083863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:55 schreef Terpentin07 het volgende:
In oktober dagje tokyo :) jammer dat het ov naar narita al zo vroeg stopt. de meeste treinen of bussen hebben hun laatste rit al tussen 18-21 uur
Er gaat ieder uur een nachtbus naar het vliegveld

Overigens is narita zelf ook best leuk
pi_181083887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:12 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik ga over paar weken soortgelijk rondje doen.

Wat vond je niet leuk aan Osaka? Ik vlieg daarop terug, dus moet daar sowieso 1 nacht slapen. Er is volgens mij niet echt veel te doen inderdaad. Wilde vooral langs de gebouwen van Ando gaan (en stiekem vind ik een aquarium ook heel vet...)
Osaka is supervet
pi_181083957
Alweer tijdje terug. 3 weken gedaan waarvan 10 dagen shikoku. Was echt weer top, zoals altijd _O_ Zal binnenkort proberen wat foto's te posten

Wat wel opviel vergeleken met 1e keer Japan zo'n 10 jaar terig is hoe ontzettend veel westerse toeristen er nu zijn. Weet nog 1e keer dat je echt opkeek als je blanke mensen zag. Kyoto hoor je nu continu Nederlands. Sommige dingen zoals bv golden gai of piss alley hebben daardoor ook wel beetje hun charme verloren.
pi_181086722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:12 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik ga over paar weken soortgelijk rondje doen.

Wat vond je niet leuk aan Osaka? Ik vlieg daarop terug, dus moet daar sowieso 1 nacht slapen. Er is volgens mij niet echt veel te doen inderdaad. Wilde vooral langs de gebouwen van Ando gaan (en stiekem vind ik een aquarium ook heel vet...)
Ik vond Osaka juist erg leuk. Erg fijne stad om te verblijven. Op zich niet heel veel te doen voor m'n gevoel, maar wel erg leuk om rond te lopen. Heb het zelf gebruikt als uitvalsbasis om 2 dag trips te doen naar Nara en Himeji. Dus maar 1 volle dag in Osaka zelf gehad, maar me toen zeker vermaakt. Zou er zo nog eens heen willen om wat verder te ontdekken.

Wat wel wat tegen viel was het 'kasteel'. Het park en van buiten is het erg leuk en mooi, maar van binnen zie je door de intensieve restauratie totaal niet dat je in een oud kasteel bent (wat je in het kasteel van Himeji wel hebt).
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:28:56 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181091265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Alweer tijdje terug. 3 weken gedaan waarvan 10 dagen shikoku. Was echt weer top, zoals altijd _O_ Zal binnenkort proberen wat foto's te posten

Wat wel opviel vergeleken met 1e keer Japan zo'n 10 jaar terig is hoe ontzettend veel westerse toeristen er nu zijn. Weet nog 1e keer dat je echt opkeek als je blanke mensen zag. Kyoto hoor je nu continu Nederlands. Sommige dingen zoals bv golden gai of piss alley hebben daardoor ook wel beetje hun charme verloren.
En Chinezen :(


Vind Osaka ook altijd leuk. Lekker centrum om rond te lopen, sfeertje echt leuk ook. Doet me aan. Amsterdam in de jaren 90 denken, toen je daar nog heen ging (hiphop muziek uit alle winkels bv).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181096574
Zo zie je maar weer hoe anders een ieder het beleeft :)
Ik vond zelf 3 weken met dit reisschema goed. vergeet niet dat je jetlagged bent, reizen tussen de bestemmingen kan ook vermoeiend zijn. Zo hebben wij een dagtrip Nikko ter plekke geschrapt omdat we het gewoon even niet zagen zitten om 2u heen en weer te gaan vanuit Tokyo. Misschien dat de hitte ook wel meespeelde, we hebben heel bewust regelmatig pauze genomen en de airco opgezocht anders was het niet vol te houden..
Dat aquarium in Osaka is tof idd :)
pi_181097165
Ik adviseer mensen zelfs altijd om in Osaka te overnachten ipv kyoto en dan dagtrips te doen naar Kyoto. Goedkoper slapen en in Osaka is in de avonden een stuk meer te doen.

Was nu voor de 2e keer in kyoto omdat mn vriendin daar nog niet was geweest. Viel me weer tegen 😶 Ja, de tempels zijn mooi maar het is zo druk dat de ervaring echt 0.0 is. Imo heeft vrijwel iedere stad wel een mooie tempel zonder dat je hutjemutje erdoorheen schuift. Dan liggen ze wel niet zo dicht bij elkaar maar dan heb je in totaal in 3 weken er toch ook meer dan genoeg gezien.

In shikoku hebben we de 1e 5 tempels van de pelgrimroute lopend bezocht. Allemaal niet heel bijzonder maar we waren overal alleen en konden rustig de sfeer proeven en praatje maken met de beheerder. Dat vind ik persoonlijk veel toffer.

Koya San is wat dat betreft ook een aanrader. Wel iets drukker maar nog niet Kyoto achtig en wel echt grote tempels dicht bij elkaar.
pi_181097204
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

En Chinezen :(


Vind Osaka ook altijd leuk. Lekker centrum om rond te lopen, sfeertje echt leuk ook. Doet me aan. Amsterdam in de jaren 90 denken, toen je daar nog heen ging (hiphop muziek uit alle winkels bv).
Chinezen zijn ook verschrikkelijk idd :'( Bij de kassa keihard gillen en geld gewoon zo op de tafel gooien. Die zijn echt niet gemaakt voor de Japanse wereld .

En op naoshima stonden we in de rij voor een klein museumpje, stond er een Chinees achter ons gewoon keiharde scheten te laten :') moesten we nog kleine kamer in liet ie er weer 1 toen zijn we weg gegaan :(
pi_181200360
Nog Perfume fans hier? Nieuwe album is vandaag uitgekomen en o.a. via Spotify te beluisteren. *O* *O* *O*
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:18:29 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181202151
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Osaka is supervet
Echt? Dat hebben we juist overgeslagen omdat er ons niets aan leek.
Alleen een uitvalbasis voor dagtrips.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_181202241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Echt? Dat hebben we juist overgeslagen omdat er ons niets aan leek.
Alleen een uitvalbasis voor dagtrips.
Jep, ik vond het ook een prettige stad om rond te hobbelen :)

Vooral Dotonbori vond ik wel wat hebben :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_181202368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:22 schreef polariteit het volgende:

[..]

Jep, ik vond het ook een prettige stad om rond te hobbelen :)

Vooral Dotonbori vond ik wel wat hebben :)
Ik kom er ook graag. Osaka is wat vulgairder dan het chique Tokyo. Neonreclames zijn net wat groter en de mensen wat luider. Je kunt er ook erg goed (straat)eten. Fijne stad met een goede sfeer.
pi_181202594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Echt? Dat hebben we juist overgeslagen omdat er ons niets aan leek.
Alleen een uitvalbasis voor dagtrips.
Yup. En het is idd een prima uitvalsbasis voor dagtrips. Daarom adviseer ik altijd om in Osaka te slapen en dan dagtrips naar kyoto, nara, yamazaki, koya san etc. Osaka is een veel fijnere stad om je avonden af te sluiten, goed eten, goed stappen, hele toffe sfeer.

Fukuoka is ook zo'n stad die veel mensen overslaan omdat er weinig "sights" zijn maar is ook een hele toffe stad om gewoon te zijn. Ook de enige stad in Japan die echt een eetcultuur op straat heeft.

Overigens is de vismarkt van Osaka echt een aanrader. Daar was ik dit jaar voor het eerst. Er komen een stuk minder toeristen waardoor de verkopers er wat minder problemen mee hebben als je overal een beetje komt gluren. Ook een paar uitstekende restaurantjes :)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:44:45 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181202751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Yup. En het is idd een prima uitvalsbasis voor dagtrips. Daarom adviseer ik altijd om in Osaka te slapen en dan dagtrips naar kyoto, nara, yamazaki, koya san etc. Osaka is een veel fijnere stad om je avonden af te sluiten, goed eten, goed stappen, hele toffe sfeer.

Ik vond de avonden in Kyoto ook leuk, maar dat was omdat wij net in de festival week daar waren denk ik :D (O-bon)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_181203217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond de avonden in Kyoto ook leuk, maar dat was omdat wij net in de festival week daar waren denk ik :D (O-bon)
Dat is leuk ja :)
pi_181226143
Mt. Fuji beklimmen wordt ook steeds drukker.

  Redactie Games donderdag 16 augustus 2018 @ 20:49:58 #33
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181238142
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:00 schreef Aurelius het volgende:
Mt. Fuji beklimmen wordt ook steeds drukker.

[ afbeelding ]
Ugh, lijkt me niks om die berg om deze manier te beklimmen.

Overigens wel grappig om de verschillende verhalen over Osaka te lezen. Ik denk wel dat ik die stad een paar dagen aandoe.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181248414
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:49 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ugh, lijkt me niks om die berg om deze manier te beklimmen.
Foto is wel in het weekend genomen, door de weeks schijnt het minder druk te zijn. Maar dan nog...
pi_181254700
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Foto is wel in het weekend genomen, door de weeks schijnt het minder druk te zijn. Maar dan nog...
12 augustus... Obon, als heel Japan vrij heeft. Lijkt me niet representatief voor de rest v/h klimseizoen.
pi_181270266
'Ze' hebben mij per ongeluk Green Japan Rail Passes gestuurd ipv Ordinary. Wel betaald voor de Ordinary. Dus in principe prima, maar ik heb waarschijnlijk geen zin om elke (dag)trip te reserveren. Wat voor zover ik kan zien wel moet met Green Passes.

Ik kan niet vinden of je met een Green pass nu ook gewoon in de Tweede Klasse mag gaan zitten, zonder reservering. Weet iemand dit hier misschien?

Edit: Volgens mij kan dit idd.

[ Bericht 4% gewijzigd door bierjoost op 18-08-2018 12:34:16 ]
pi_181363904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef Mip1988 het volgende:
Thuis na 3 weken rondreizen O+

Het volgende rondje gedaan:
5 dagen Tokyo
1 dag Hakone
3 dagen Kyoto
3 dagen Osaka/Koya-San
3 dagen Hiroshima/Miyajima
4 dagen Nagasaki
Reisdag Nagasaki-Tokyo
1 dag Tokyo

Fantastisch gehad. Ondanks alle ellende die Japan voor de kiezen heeft gehad de afgelopen weken hebben wij de dans goed ontsprongen. bijna alleen maar zon gehad (ja het was heet maar ach..). alleen 6 uur vertragen op de terugweg door een tyfoon (wat regen, verder niks van gemerkt), gelukkig werd dit ruim op tijd gecommuniceerd en konden we dus nog even rustig van een paar uur extra Tokyo genieten :)

Aanraders/tips die mij het meest zijn bij gebleven:
-Fushimi Inari: loop naar de top, hoe hoger hoe mooier en steeds minder mensen ook.
-Boek hotels met onsen *O*
-Osaka overslaan en een nachtje in Koya-san boeken
-Regio Hakone is een aanrader voor wandelaars en natuurliefhebbers.
-Miyajima: Mt. Misen oplopen. Prachtige tocht (Daisho-pad) naar de top door de natuur en het uitzicht boven is echt fenomenaal. Reken op anderhalf uur naar de top. Terug kan eventueel met het kabelbaantje. Volledige reis vanuit Hiroshima kan met de JR-pass ^O^
-Mocht je een paar dagen strand willen pakken rondom Nagasaki: Takahama strand met de bus vanaf het JR station of Iojima met de ferry vanaf de Ohata-port. Zou overigens Nagasaki als bestemming niet aanraden, vrij weinig te zien. Voor ons was het een prima combi voor een paar dagen strand en een klein beetje sightseeing.

Opvallend vond ik hoe gering de controle was op de JR pass. Even wapperen met dat ding en je kan doorlopen, niet 1 keer is er naar de datum-stempel gekeken.. Ik wil misbruik niet aanmoedigen maar ze maken het je in elk geval wel heel makkelijk :?
Top!

Weer een met een japan- virus haha!

Had je nog kunnen zwemmen?

Vind dat wel een avontuur om te kunnen zwemmen in Japan, heel raar!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 09:21:17 #38
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181365600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:07 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

12 augustus... Obon, als heel Japan vrij heeft. Lijkt me niet representatief voor de rest v/h klimseizoen.
Ik vond t in die periode wel heel gezellig. Overal straatfeestjes en festivallen en muziek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_181390425
Lekker dan! Ik vlieg 4 september naar Tokyo maar dat staat door de aangekondigde 24-uurs staking op losse poten.
Wat zijn precies mijn rechten hierin?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_181391396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:08 schreef CoExist het volgende:
Lekker dan! Ik vlieg 4 september naar Tokyo maar dat staat door de aangekondigde 24-uurs staking op losse poten.
Wat zijn precies mijn rechten hierin?
Neem contact op met de airline?
pi_181392556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:08 schreef CoExist het volgende:
Lekker dan! Ik vlieg 4 september naar Tokyo maar dat staat door de aangekondigde 24-uurs staking op losse poten.
Wat zijn precies mijn rechten hierin?
Volgens mij moeten ze je een nieuwe vlucht (de eerst mogelijke volgende) aanbieden, maar heb je geen recht op vergoeding etc. Het is dus ook niet mogelijk om je onkosten, of kosten die je eventueel al hebt gemaakt in Japan voor de gemiste dagen (hotel, vervoer etc.) te declareren.

https://www.euclaim.nl/waar-heb-ik-recht-op-bij-een-staking
pi_181393850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:45 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Volgens mij moeten ze je een nieuwe vlucht (de eerst mogelijke volgende) aanbieden, maar heb je geen recht op vergoeding etc. Het is dus ook niet mogelijk om je onkosten, of kosten die je eventueel al hebt gemaakt in Japan voor de gemiste dagen (hotel, vervoer etc.) te declareren.

https://www.euclaim.nl/waar-heb-ik-recht-op-bij-een-staking
Ik heb een zogenaamde pakketreis (vlucht + hotel) aangeschaft. Nog geen dingen in Japan geboekt gelukkig. Heb eerder iets soortgelijks mee gemaakt en ben daar nu erg voorzichtig mee.

Uiteraard gister al contact gehad met het reisbureau maar die waren zich nog niet bewust van de aangekondigde staking terwijl dit al landelijk nieuws was. Ze wezen mij eigenlijk op mijn annuleringsverzekering. Maar als ik zelf annuleer sta ik met de billen bloot.

Heb in ieder geval een melding gemaakt bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Die zijn erg behulpzaam tot nu toe.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Redactie Games vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:02:26 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181426122
Goed, ik heb even een globale planning gemaakt voor 36 dagen in Japan. Nog niks vastgelegd, behalve de eerste locatie. Iemand nog tips of wijzigingen qua verblijfsdagen?



Fukuoka- 2 dagen
Nagasaki - Halve dag
Kumamoto - 1 dag
Kagoshima- 1 dag
Miyazaki - 1 dag
Aso - 1 dag
Beppu - 1 dag
Yamaguchi - 1 dag
Hiroshima/Miyajima - 3 dagen
Okayama - 1 dag
Himeji/Kobe/Koya-San/Osaka - 3 dagen
Nara- halve dag
Kyoto - 3 dagen
Kanazawa - 1 dag
Takayama/Matsumoto - 1 dag
Niigata - 1 dag
Aizuwakamatsu - 1 dag
Sendai - 1 dag
Yamagata/Ginzan onsen - 2 dagen
Akita - 1 dag
Hirosaki - 1 dag
Hakodate - 2 dagen
Sapporo - 3 dagen
Tokyo/Shizuoka - 4 dagen
Tokyo-->Amsterdam

Tokyo heb ik vorig jaar al gezien, dus ik was niet plan om daar nog heel veel dingen te doen, enkel wat shoppen en niet teveel sightseeing, behalve Ghibli-museum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 24-08-2018 16:22:36 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:59:05 #44
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_181428687
Halve dag Nara is wel erg kort, maar kan wel denk ik, als je met zo'n busje gaat wat er rijdt.
  Redactie Games vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:05:12 #45
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181432423
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Halve dag Nara is wel erg kort, maar kan wel denk ik, als je met zo'n busje gaat wat er rijdt.
Ja, Nara kan misschien nog een hele dagtrip worden, maar ligt er ook een beetje aan hoe druk het in Kyoto is. Ik zit er waarschijnlijk begin oktober, dus ik hoop dat het niet te druk wordt in die periode.

Eigenlijk alleen Todai-ji tempel in de planning en deze Mochi-tent. _O-

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181448093
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Goed, ik heb even een globale planning gemaakt voor 36 dagen in Japan. Nog niks vastgelegd, behalve de eerste locatie. Iemand nog tips of wijzigingen qua verblijfsdagen?

[ afbeelding ]

Fukuoka- 2 dagen
Nagasaki - Halve dag
Kumamoto - 1 dag
Kagoshima- 1 dag
Miyazaki - 1 dag
Aso - 1 dag
Beppu - 1 dag
Yamaguchi - 1 dag
Hiroshima/Miyajima - 3 dagen
Okayama - 1 dag
Himeji/Kobe/Koya-San/Osaka - 3 dagen
Nara- halve dag
Kyoto - 3 dagen
Kanazawa - 1 dag
Takayama/Matsumoto - 1 dag
Niigata - 1 dag
Aizuwakamatsu - 1 dag
Sendai - 1 dag
Yamagata/Ginzan onsen - 2 dagen
Akita - 1 dag
Hirosaki - 1 dag
Hakodate - 2 dagen
Sapporo - 3 dagen
Tokyo/Shizuoka - 4 dagen
Tokyo-->Amsterdam

Tokyo heb ik vorig jaar al gezien, dus ik was niet plan om daar nog heel veel dingen te doen, enkel wat shoppen en niet teveel sightseeing, behalve Ghibli-museum.
Ben je van plan alles vooraf vast te leggen? Je schema komt nogal gehaast over met zoveel locaties van 1 dag... Ik word er al moe van als ik er aan denk :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Games zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:56:41 #47
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181448924
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:17 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ben je van plan alles vooraf vast te leggen? Je schema komt nogal gehaast over met zoveel locaties van 1 dag... Ik word er al moe van als ik er aan denk :)
Neuj, als ik alles van te voren vast leg dan word ik er ook neurotisch van. Ik was van plan om het een beetje van dag to dag te bekijken, afhankelijk van het weer en wat er te zien is. Maar het is nu een beetje nattevinger werk van wat me leuk leek om te bezoeken. En misschien hebben mensen nog wel ideeën dat ik ergens langer dan 1 dag moet blijven. Of misschien moet ik wel iets skippen omdat er totaal niks te doen is op zo’n plek.

Overigens vind ik het ook niet erg om te reizen, ook wel leuk on elke dag iets nieuws te ontdekken, met een paar relaxte tussenstops met een onsen, waar ik een beetje aan spierherstel kan doen.. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 25-08-2018 17:01:49 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:34 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181452202
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:17 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik word er al moe van als ik er aan denk :)
Dit :D
Bijna elke dag je spullen pakken en weer verder. Brrr.
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:20:13 #49
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181459377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dit :D
Bijna elke dag je spullen pakken en weer verder. Brrr.
Nah ja, ik ben op zich wel wat gewend mbt uit de koffer leven.
Maar laat ik het eens anders aan jullie vragen:
Zijn er plekken waarvan jullie denken dat ik langer dan 1 dag zou moeten (ver)blijven?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:37:11 #50
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_181459805
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:20 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nah ja, ik ben op zich wel wat gewend mbt uit de koffer leven.
Maar laat ik het eens anders aan jullie vragen:
Zijn er plekken waarvan jullie denken dat ik langer dan 1 dag zou moeten (ver)blijven?
Ik zou langer in Nagasaki blijven. In een halve dag kun je nog niet eens het hele Peace Park zien. Ik vond het echt een geweldige stad met een heel eigen sfeer en leuke kleine straatjes waar je ‘s avonds goed kunt eten en uitgaan.
pi_181491268
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Goed, ik heb even een globale planning gemaakt voor 36 dagen in Japan. Nog niks vastgelegd, behalve de eerste locatie. Iemand nog tips of wijzigingen qua verblijfsdagen?

[ afbeelding ]

Fukuoka- 2 dagen
Nagasaki - Halve dag
Kumamoto - 1 dag
Kagoshima- 1 dag
Miyazaki - 1 dag
Aso - 1 dag
Beppu - 1 dag
Yamaguchi - 1 dag
Hiroshima/Miyajima - 3 dagen
Okayama - 1 dag
Himeji/Kobe/Koya-San/Osaka - 3 dagen
Nara- halve dag
Kyoto - 3 dagen
Kanazawa - 1 dag
Takayama/Matsumoto - 1 dag
Niigata - 1 dag
Aizuwakamatsu - 1 dag
Sendai - 1 dag
Yamagata/Ginzan onsen - 2 dagen
Akita - 1 dag
Hirosaki - 1 dag
Hakodate - 2 dagen
Sapporo - 3 dagen
Tokyo/Shizuoka - 4 dagen
Tokyo-->Amsterdam

Tokyo heb ik vorig jaar al gezien, dus ik was niet plan om daar nog heel veel dingen te doen, enkel wat shoppen en niet teveel sightseeing, behalve Ghibli-museum.
Klinkt een beetje vermoeiend. Dit is wat ik in 3 aparte reizen gedaan heb in één reis. :X

Ik zou eerder een bepaald deel uitvoerig verkennen. Tohoku & Hokkaido bijvoorbeeld, of de Japanse Alpen & the sea of Japan coast. :) Er zijn altijd wel leuke plekken/bezienswaardigheden die niet in reisboeken staan.
  Redactie Games donderdag 30 augustus 2018 @ 20:04:36 #52
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181582153
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:37 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ik zou langer in Nagasaki blijven. In een halve dag kun je nog niet eens het hele Peace Park zien. Ik vond het echt een geweldige stad met een heel eigen sfeer en leuke kleine straatjes waar je ‘s avonds goed kunt eten en uitgaan.
Thanks voor de suggestie, wist niet zeker of een halve dag Nagasaki genoeg zou zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:29 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Klinkt een beetje vermoeiend. Dit is wat ik in 3 aparte reizen gedaan heb in één reis. :X

Ik zou eerder een bepaald deel uitvoerig verkennen. Tohoku & Hokkaido bijvoorbeeld, of de Japanse Alpen & the sea of Japan coast. :) Er zijn altijd wel leuke plekken/bezienswaardigheden die niet in reisboeken staan.
Ik had graag wat langer willen blijven, echter tijd en budget is wel een issue. Maar goed, ik geef toe dat het reisprogramma ambitieus is, dus ik heb ook nog niks echt vastgelegd qua boekingen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181584676
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:04 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Thanks voor de suggestie, wist niet zeker of een halve dag Nagasaki genoeg zou zijn.
Nagasaki is de moeite waard ja! Ik vond vooral ook de ondergrondse herdenkingshal erg indrukwekkend.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:25:36 #54
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_181591279
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:04 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Thanks voor de suggestie, wist niet zeker of een halve dag Nagasaki genoeg zou zijn.

[..]

Ik had graag wat langer willen blijven, echter tijd en budget is wel een issue. Maar goed, ik geef toe dat het reisprogramma ambitieus is, dus ik heb ook nog niks echt vastgelegd qua boekingen.
Kun je dan niet beter het noorden voor een eventuele volgende reis bewaren? Dan heb je meer tijd voor de rest.
pi_181617172
Hebben er eigenlijk wat mensen hier ervaring met alleen reizen door Japan? Door omstandigheden sta ik voor de keuze om niet te gaan, of om 3,5 week alleen te reizen. Ik neig er heel erg naar om het maar gewoon te doen, maar ik vraag me af of Japan een geschikt land is om je als solo traveller te vermaken. Ben tijdens de trip overigens van plan voornamelijk de grote steden aan te doen (maar ook Nara, Kanazawa en Takayama). Ben ook een liefhebber van games, sport en pretparken, dus dat wordt sowieso een dag Tokyo Game Show, Tokyo Disneysea, Fuji Q highlands, een honkbal wedstrijd bezoeken en een dag Universal Studios Osaka _O_ . Lijkt me ook nog wel gaaf om ergens één dag te hiken, als iemand een tip heeft zou dat geweldig zijn. Mt Misen zag er goed uit als hike-tocht, maar ik houd me aanbevolen voor tips.

Heb wel eens eerder wat korte solo tripjes gemaakt (toen ik in de USA woonde paar dagen Boston), heb me toen meer dan uitstekend vermaakt, ook samen met de mensen die je in zo'n hostel tegenkomt, maar ik kan me voorstellen dat de communicatie als een land als Japan net iets stroever kan verlopen. Overigens vraag ik me in dat geval dan ook af of je als solo westerse toerist beter kan slapen in een capsule hotel, of een hostel? Ik besteed mijn geld liever aan knotsgekke activiteiten dan het bed waar ik slaap dus behoudens wat uitzonderingen wil ik het voornamelijk met die 2 doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Keyos op 01-09-2018 11:05:04 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 11:09:25 #56
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181617370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:52 schreef Keyos het volgende:
Hebben er eigenlijk wat mensen hier ervaring met alleen reizen door Japan? Door omstandigheden sta ik voor de keuze om niet te gaan, of om 3,5 week alleen te reizen. Ik neig er heel erg naar om het maar gewoon te doen, maar ik vraag me af of Japan een geschikt land is om je als solo traveller te vermaken. Ben tijdens de trip overigens van plan voornamelijk de grote steden aan te doen (maar ook Nara, Kanazawa en Takayama) en nog ergens een dag hiken ertussen te fietsen. Ben ook een liefhebber van games, sport en pretparken, dus dat wordt sowieso een dag Tokyo Game Show, Tokyo Disneysea, Fuji Q highlands, een honkbal wedstrijd bezoeken en een dag Universal Studios Osaka _O_ . Lijkt me ook nog wel gaaf om ergens één dag te hiken, als iemand een tip heeft zou dat geweldig zijn.

Heb wel eens eerder wat korte solo tripjes gemaakt (toen ik in de USA woonde paar dagen Boston), heb me toen meer dan uitstekend vermaakt, ook samen met de mensen die je in zo'n hostel tegenkomt, maar ik kan me voorstellen dat de communicatie als een land als Japan net iets stroever kan verlopen. Overigens vraag ik me in dat geval dan ook af of je als solo westerse toerist beter kan slapen in een capsule hotel, of een hostel?
Ik reis eigenlijk al een aantal jaren solo en het maakt eigenlijk niet uit welk land je aandoet, als je voor jezelf maar een bepaalde drempel over durft en bepaalde mate van zelfredzaamheid hebt.

Het verschil tussen solo reizen en met iemand anders, is de mate van (keuze)vrijheid die je hebt en ervaart. En dat geeft best wel veel voldoening voor mij iig tijdens zo'n reis.

Voor Japan, zit je deels met een taalbarrière, maar in welk land je ook zit, met handen en voetenwerk kom je een heel eind. En de Japanners die ik vorig jaar om hulp vroeg doen er echt alles aan om je te helpen, ondanks dat je de taal niet spreekt. Ik ben heel veel solo-travelers tegengekomen in Japan vorig jaar in hostels.

En zorg ervoor dat je gewoon internet hebt, maakt het voor navigatie een stuk makkelijker.
Gebruik Google/Apple Maps enkel voor Openbaar vervoer, betreft straatnamen moet je het even met een korrel zou nemen, de ingevoerde bestemming is niet altijd precies de plek zoals het wordt weergegeven, tenzij je de Japanse schrijfwijze (hiragana, katakana) gevonden hebt. Vaak zat meegemaakt dat de locatie die je zocht een straat of een berg verder zat.. :')

En hostels zijn echt meer dan uitstekend in Japan. Geen betere meegemaakt eigenlijk in de wereld, soms minimalistisch en soms super high-tech en altijd super schoon. Mocht je langer dan 1,80m zijn dan kan de grootte van het bed soms een probleem zijn, maar goed kwestie van reviews lezen op bijvoorbeeld hostelworld.com

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 01-09-2018 11:34:19 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 11:15:34 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181617449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:25 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter het noorden voor een eventuele volgende reis bewaren? Dan heb je meer tijd voor de rest.
Ik kijk even wat ik doe, misschien dat ik een paar steden in het zuiden skip. Noorden lijkt me te interessant om te laten liggen. (Eigenlijk alles wel, maar ik moet ergens keuzes maken.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 01-09-2018 14:19:41 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181617543
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:09 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik reis eigenlijk al een aantal jaren solo en het maakt eigenlijk niet uit welk land je aandoet, als je voor jezelf maar een bepaalde drempel over durft en bepaalde mate van zelfredzaamheid hebt.

Het verschil tussen solo reizen en met iemand anders, is de mate van (keuze)vrijheid die je hebt en ervaart. En dat geeft best wel veel voldoening voor mij iig tijdens zo'n reis.

Voor Japan, zit je deels met een taalbarrière, maar in welk land je ook zit, met handen en voetenwerk kom je een heel eind. En de Japanners die ik vorig jaar om hulp vroeg doen er echt alles aan om je te helpen, ondanks dat je de taal niet spreekt. Ik ben heel veel solo-travelers tegengekomen in Japan vorig jaar in hostels.

En zorg ervoor dat je gewoon internet hebt, maakt het voor navigatie een stuk makkelijker.
Gebruik Google/Apple Maps enkel voor Openbaar vervoer, betreft straatnamen moet je het even met een korrel zou nemen, de ingevoerde bestemming is niet altijd precies de plek zoals je het ingevoerd, tenzij je de Japanse schrijfwijze (hiragana, katakana) gevonden hebt. Vaak zat meegemaakt dat de locatie die je zocht een straat of een berg verder zat.. :')

En hostels zijn echt meer dan uitstekend in Japan. Geen betere meegemaakt eigenlijk in de wereld, soms minimalistisch en soms super high-tech en altijd super schoon. Mocht je langer dan 1,80m zijn dan kan de grootte van het bed soms een probleem zijn, maar goed kwestie van reviews lezen op bijvoorbeeld hostelworld.com
Is ook zeker zo, ben wel iemand die zijn eigen plan trekt en zich meer dan prima (alleen) vermaakt. Als je alleen reist 'hook' je toch ook wat vaker op met locals of andere toeristen omdat je je minder afzondert met de persoon waar je mee bent. Ik zou eerst vorig jaar al deze reis alleen doen maar heb dit een jaar uitgesteld met het vooruitzicht om het alsnog met z'n tweeën te doen. De andere persoon wilt ineens niet meer dus moet nu doorpakken. Ding is dat ik alles op korte termijn moet regelen, wil heel graag eens een keer een dag Tokyo Game Show meepakken en nog in Japan zijn tijdens het honkbal seizoen (+ ik ben zwaar toe aan een lange vakantie), moet dus mogelijk de trip in 2,5 week plannen om in de week van 17 september in Japan aan te komen :D.

Maar uitgaande van je reactie zou dan ook eerder je advies zijn om over het algemeen te slapen in Hostels dan Capsule Hotels?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 11:27:18 #59
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181617621
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:21 schreef Keyos het volgende:

[..]

Is ook zeker zo, ben wel iemand die zijn eigen plan trekt en zich meer dan prima (alleen) vermaakt. Als je alleen reist 'hook' je toch ook wat vaker op met locals of andere toeristen omdat je je minder afzondert met de persoon waar je mee bent. Ik zou eerst vorig jaar al deze reis alleen doen maar heb dit een jaar uitgesteld met het vooruitzicht om het alsnog met z'n tweeën te doen. De andere persoon wilt ineens niet meer dus moet nu doorpakken. Ding is dat ik alles op korte termijn moet regelen, wil heel graag eens een keer een dag Tokyo Game Show meepakken en nog in Japan zijn tijdens het honkbal seizoen (+ ik ben zwaar toe aan een lange vakantie), moet dus mogelijk de trip in 2,5 week plannen om in de week van 17 september in Japan aan te komen :D.

Maar uitgaande van je reactie zou dan ook eerder je advies zijn om over het algemeen te slapen in Hostels dan Capsule Hotels?
Over het algemeen heb je in Capsule hotels, meer betaalde (luxe) voorzieningen. Ik wissel een beetje af. Hostels vind ik leuker, als in er is meer ruimte voor interactie met anderen. De Capsule hotels voelen me wat dat betreft wat individualistischer aan, en daar komen ook de normale Japanners die na een flink avondje doorhalen hun roes uitslapen. En die zijn vaak ook wat rustiger.

Dus het is maar net wat je zoekt. Wat meer rust of wat meer interactie (en wat meer herrie) met anderen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181618422
Zijn capsulehotels die kleine cabines waar je in slaapt? Heb daar ook weleens naar gekeken maar leek me claustrofobisch
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 12:46:05 #61
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181618938
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:16 schreef Flamarande het volgende:
Zijn capsulehotels die kleine cabines waar je in slaapt? Heb daar ook weleens naar gekeken maar leek me claustrofobisch
Ja, klopt. Je hebt meer ruimte in een Capsule, dan bijvoorbeeld een MRI-scanner. Maar goed, als je claustrofobisch aangelegd ben, misschien niet de beste optie.

Je hebt ongeveer net zoveel ruimte als je het vergelijkt met een 2 persoons-opklap tent.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181618974

T lijkt wel een mortuarium
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 12:50:05 #63
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181619019
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:47 schreef Flamarande het volgende:
[ afbeelding ]
T lijkt wel een mortuarium
Haha, het is maar net van hoe je het bekijkt. Maar ik vind ze meer op kleine kamertjes in een ruimteschip (spacepods) lijken. Ik vond het best relaxed.

Nine-hours Shinjuku


How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181619059
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:50 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Haha, het is maar net van hoe je het bekijkt. Maar ik vind ze meer op kleine kamertjes in een ruimteschip lijken.

Nine-hours Shinjuku
[ afbeelding ]

Die badkamertjes zijn wel weer chill, ik ga dit een keer proberen
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 12:57:18 #65
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181619159
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:52 schreef Flamarande het volgende:

[..]

Die badkamertjes zijn wel weer chill, ik ga dit een keer proberen
Gewoon goed zoeken, je hebt best wel wat variaties betreft Capsule hotels. Ze zijn zo squeeky clean allemaal.. _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:23:43 #66
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_181619655
Ik heb daar in verschillende capsulehotels geslapen en ik vind het het helemaal geweldig. Je hebt gewoon je eigen space, van niemand last 's nachts, ik heb er heerlijk geslapen. En zo schoon allemaal.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_181620259
Zelf ook erg fan van capsulehotels, lekker cheap idd. eigen ruimte, schoon. En de meeste capsule hotels hebben ook een sentou/onsen ruimte met sauna. Wat in de prijs inbegrepen zit van het hotel. Heerlijk! Vaak ook een verdieping waar je kan relaxen (boekenkast vol met manga), waar dan rijen met stoelen staan, massage kan krijgen(dit kost wel geld). Daar word je ook soms aangesproken door beetje aangeschoten Japanse zakenmannen als buitenlander als het later in de avond word. Leidt soms tot grappige ervaringen.

En vaak kan je ook een goeie locatie krijgen(dicht bij centrum) voor een redelijke prijs.
pi_181620282
Zitten er wel Westerse toeristen of overwegend Aziaten
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 14:13:08 #69
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181620413
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:04 schreef Flamarande het volgende:
Zitten er wel Westerse toeristen of overwegend Aziaten
In Tokio nog best wat toeristen. Niet alleen Westerlingen. En gewoon wat lokale lui die gewoon hun roes uit willen slapen en geen zin hebben om een dure taxi te betalen, als de metro's niet meer rijden. Ja taxi-ritjes zijn soms duurder dan een nachtje verblijven in een Capsule hotel. Maar het is geen broedplaats voor potentiële toeristen als je daar bang voor bent.. :D
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181620458
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

In Tokio nog best wat toeristen. Niet alleen Westerlingen. En gewoon wat lokale lui die gewoon hun roes uit willen slapen en geen zin hebben om een dure taxi te betalen, als de metro's niet meer rijden. Ja taxi-ritjes zijn soms duurder dan een nachtje verblijven in een Capsule hotel. Maar het is geen broedplaats voor potentiële toeristen als je daar bang voor bent.. :D
Nee juist niet, pak meestal een hostel als ik eenzaam word op reis.
  Redactie Games zaterdag 1 september 2018 @ 14:17:50 #71
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181620509
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:15 schreef Flamarande het volgende:

[..]

Nee juist niet, pak meestal een hostel als ik eenzaam word op reis.
Nou prima toch, mocht je behoefte aan wat meer rust (op het incidentele gesnurk of verdwaalde scheet na) is een Capsule hotel best een prima alternatief.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 2 september 2018 @ 11:42:44 #72
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181638965
Zo, tickets geboekt, 17 september a.s. vertrekken naar Japan en dan 11 oktober weer terug. Komende dagen maar even kijken wat ik precies op welke dagen ga doen. Moet sowieso het één en ander open laten voor de eventuele weersomstandigheden (+ ik vind een vakantie die van begin tot einde volgepland is niets, je moet je soms laten verassen). Wil sowieso het volgende doen:

- Urawa Red Diamons tegen Kobe (voetbal)
- Dag Tokyo Gameshow
- Een honkbalwedstrijd kijken
- Dag Tokyo Disneysea
- Dag Fuji-Q Highlands
- Twee (halve) dagen natuur hiken (Mt. Misen en Mt Takao(?))
- Dag Hiroshima
- 2-3 dagen Kyoto
- Dag Universal Studios Japan
- Dag Osaka
- Dag Kanazawa
- Dag Takayama (?)
- Uitstap naar Nara of Nikko
- Twijfel of Sumo worstelen (dat is bezig in de week dat ik in Tokyo ben)
- Paar dagen Tokyo sightseeing (parken, Akihabara, Shibuya etc)

Zoals jullie misschien wel snel doorhebben ben ik een liefhebber van pretparken. Gezien Japan na Amerika zowat de gaafste- en meest bezochte pretparken van de wereld heeft moet ik het er maar van nemen ;).

Exacte details moet ik nog even bekijken, maar dit zijn denk ik wel de dingen die ik sowieso wil doen. Ook even kijken of ik nog een nacht in een Ryokan doe, kan me voorstellen dat een Ryokan wel wat handiger is als je met z'n tweeën reist daar het volgens mij het principe is dat de kamers met maaltijden voornamelijk per 2 pers. worden aangeboden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Keyos op 02-09-2018 11:52:01 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_181639036
Ik vind zo'n capsule hotel echt verschrikkelijk. Leuk als je student bent of krap bij kas zit, maar ik ga toch echt niet besparen op mijn overnachtingen door me op te sluiten op 2 vierkante meter. Dan maar iets meer betalen voor meer ruimte.

Maar goed, hostels zijn ook niet echt mijn ding dus dan is het niet raar dat zo'n overnachting me ook niet trekt.
  Redactie Games zondag 2 september 2018 @ 13:38:23 #74
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181640766
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:42 schreef Keyos het volgende:
Zo, tickets geboekt, 17 september a.s. vertrekken naar Japan en dan 11 oktober weer terug. Komende dagen maar even kijken wat ik precies op welke dagen ga doen. Moet sowieso het één en ander open laten voor de eventuele weersomstandigheden (+ ik vind een vakantie die van begin tot einde volgepland is niets, je moet je soms laten verassen). Wil sowieso het volgende doen:

- Urawa Red Diamons tegen Kobe (voetbal)
- Dag Tokyo Gameshow
- Een honkbalwedstrijd kijken
- Dag Tokyo Disneysea
- Dag Fuji-Q Highlands
- Twee (halve) dagen natuur hiken (Mt. Misen en Mt Takao(?))
- Dag Hiroshima
- 2-3 dagen Kyoto
- Dag Universal Studios Japan
- Dag Osaka
- Dag Kanazawa
- Dag Takayama (?)
- Uitstap naar Nara of Nikko
- Twijfel of Sumo worstelen (dat is bezig in de week dat ik in Tokyo ben)
- Paar dagen Tokyo sightseeing (parken, Akihabara, Shibuya etc)

Zoals jullie misschien wel snel doorhebben ben ik een liefhebber van pretparken. Gezien Japan na Amerika zowat de gaafste- en meest bezochte pretparken van de wereld heeft moet ik het er maar van nemen ;).

Exacte details moet ik nog even bekijken, maar dit zijn denk ik wel de dingen die ik sowieso wil doen. Ook even kijken of ik nog een nacht in een Ryokan doe, kan me voorstellen dat een Ryokan wel wat handiger is als je met z'n tweeën reist daar het volgens mij het principe is dat de kamers met maaltijden voornamelijk per 2 pers. worden aangeboden.
Klinkt tof. Ben zelf niet zo'n liefhebber van pretparken, dus ik sla over. Maar het schijnt dat Fuji Q highlands de hoogste achtbaan van de wereld heeft, daar ga je vast wel je lol op. Ik hoor wel dat iedereen zegt dat je DisneyLand Tokyo moet vermijden, kost je echt een fortuin om binnen te komen, maar je staat uiteindelijk langer in de rij voor attracties, dan dat je van de attracties iets kan meepikken.

Mt. Misen leek me ook nog wel leuk om te beklimmen, moet alleen even kijken of dat nog in m'n reisschema past.. :')

Volgens mij kun je Ryokan's best boeken in je eentje, ligt er alleen net aan bij welke Ryokan je boekt.

quote:
15s.gif Op zondag 2 september 2018 11:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind zo'n capsule hotel echt verschrikkelijk. Leuk als je student bent of krap bij kas zit, maar ik ga toch echt niet besparen op mijn overnachtingen door me op te sluiten op 2 vierkante meter. Dan maar iets meer betalen voor meer ruimte.

Maar goed, hostels zijn ook niet echt mijn ding dus dan is het niet raar dat zo'n overnachting me ook niet trekt.
Prima toch, dan blijf je toch lekker in je hotels zitten. :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 02-09-2018 13:43:43 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181646312
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:42 schreef Keyos het volgende:
Zo, tickets geboekt, 17 september a.s. vertrekken naar Japan en dan 11 oktober weer terug. Komende dagen maar even kijken wat ik precies op welke dagen ga doen. Moet sowieso het één en ander open laten voor de eventuele weersomstandigheden (+ ik vind een vakantie die van begin tot einde volgepland is niets, je moet je soms laten verassen). Wil sowieso het volgende doen:

- Urawa Red Diamons tegen Kobe (voetbal)
- Dag Tokyo Gameshow
- Een honkbalwedstrijd kijken
- Dag Tokyo Disneysea
- Dag Fuji-Q Highlands
- Twee (halve) dagen natuur hiken (Mt. Misen en Mt Takao(?))
- Dag Hiroshima
- 2-3 dagen Kyoto
- Dag Universal Studios Japan
- Dag Osaka
- Dag Kanazawa
- Dag Takayama (?)
- Uitstap naar Nara of Nikko
- Twijfel of Sumo worstelen (dat is bezig in de week dat ik in Tokyo ben)
- Paar dagen Tokyo sightseeing (parken, Akihabara, Shibuya etc)

Zoals jullie misschien wel snel doorhebben ben ik een liefhebber van pretparken. Gezien Japan na Amerika zowat de gaafste- en meest bezochte pretparken van de wereld heeft moet ik het er maar van nemen ;).

Exacte details moet ik nog even bekijken, maar dit zijn denk ik wel de dingen die ik sowieso wil doen. Ook even kijken of ik nog een nacht in een Ryokan doe, kan me voorstellen dat een Ryokan wel wat handiger is als je met z'n tweeën reist daar het volgens mij het principe is dat de kamers met maaltijden voornamelijk per 2 pers. worden aangeboden.
Je kan kijken of het handig is fast passes te kopen bij Fuji Q.
Kost 1000 yen per fast pas voor een attractie. Dan kan je gelijk de attractie in zonder bijna te wachten. Toen ik ging was het redelijk druk (+3 uur wachten voor een achtbaan). Dan is het niet bijna te doen meerdere attracties te doen in een dag.
De fast passes moet je op de dag zelf kopen in het park, en ze kunnen ook uitverkocht raken, dus je kan het best zo vroeg mogelijk kopen als je ze wilt. (Je moet echt een fast pas kopen voor een attractie, er is geen algemene fastpas)

quote:
15s.gif Op zondag 2 september 2018 11:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind zo'n capsule hotel echt verschrikkelijk. Leuk als je student bent of krap bij kas zit, maar ik ga toch echt niet besparen op mijn overnachtingen door me op te sluiten op 2 vierkante meter. Dan maar iets meer betalen voor meer ruimte.

Maar goed, hostels zijn ook niet echt mijn ding dus dan is het niet raar dat zo'n overnachting me ook niet trekt.
Prima toch? Iedereen ze eigen ding! Ik bekijk het zelf zo, ik ben bijna nooit op mijn hotel kamer naast slapen als ik op reis ben, dus ik wil er zo min mogelijk geld aan kwijt zijn. Veel aan een hotelkamer uitgeven vind ik juist verspilling :P Waarom meer betalen voor ruimte die ik toch niet gebruik? Ik slaap er alleen. Hostels zijn meestal dan het cheapst, maar ik wil toch mijn eigen ruimte hebben een capsulte hotel voldoet dan voor mij. Voor mij voelt het niet echt als opsluiten :P

maar soms boek ik ook een hostel/guesthouse als ik daar zin in heb.
  Redactie Games dinsdag 4 september 2018 @ 20:54:21 #77
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181690930
Zeker zes personen omgekomen door tyfoon in Japan

Man, man, man het is ook niet alsof ze effe een jaartje met rust gelaten worden ofzo..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181699821
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zeker zes personen omgekomen door tyfoon in Japan

Man, man, man het is ook niet alsof ze effe een jaartje met rust gelaten worden ofzo..
Ze krijgen het goed voor hun kiezen dit jaar. :{
  woensdag 5 september 2018 @ 22:07:53 #79
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_181715442
En nu ook nog een aardbeving :X
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 september 2018 @ 22:57:35 #80
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_181716851
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:07 schreef 1inamelon het volgende:
En nu ook nog een aardbeving :X
Volgende week heen. Ben benieuwd :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_181717722
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:57 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Volgende week heen. Ben benieuwd :+
je maakt er vaker een aardbeving mee, eigenlijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_181720828
T'is wel een flinke zo te lezen. En midden in de nacht. :{
  Redactie Games donderdag 6 september 2018 @ 10:27:26 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181722787
Top dit, ik vlieg volgende week.. we zullen het meemaken..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181724195
Wel een hoop van ons tegelijk in Japan dan ;). Maar yeah, Japan heeft de laatste maanden wel heel veel klappen ontvangen. Ben benieuwd of wij de komende weken gevrijwaard gaan worden van effecten van de natuur. Het is immers wel het orkaanseizoen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games donderdag 6 september 2018 @ 13:14:05 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181725925
Maar zelfs voor een orkaanseizoen is de schade uitzonderlijk groot dit jaar. En zo veel klappen in korte tijd.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 6 september 2018 @ 16:52:57 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181729474
Iemand ervaring met een paar dagen Seoul en dan Japan?
Zit nu te kijken voor het voorjaar, beetje vaag, met KLM naar Fukuoka ga je via Seoul, maar als je de vluchten 'los' boekt (KLM - Seoul, paar dagen later Seoul - Fuk) dan zegt ie dat hij geen vluchten kan vinden.

Hoeveel dagen kan je je in Seoul vermaken, is dat een beetje vergelijkbaar met Osaka/Tokyo (winkelstad met wat cultuur?). No side trips te doen daar?
Had nu een vlucht met Peach Air gevonden, van Seoul - Osaka. Iemand daar ervaring mee, of andere tips?

Is Fukuoka nog leuk? Heb inmiddels aardig wat van Japan gezien, en vliegen naar Fukuoka is wel geinig, maar wat ga je daar dan doen (Kumamota, Nagasaki is dan weer +/- 2 uur reizen enkele reis). Hiroshima en Miyakima al gezien, dus dan zou het van Fukuoka richting Osaka gaan denk ik, met de trein (of bv. Okayama).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181729666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:52 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met een paar dagen Seoul en dan Japan?
Zit nu te kijken voor het voorjaar, beetje vaag, met KLM naar Fukuoka ga je via Seoul, maar als je de vluchten 'los' boekt (KLM - Seoul, paar dagen later Seoul - Fuk) dan zegt ie dat hij geen vluchten kan vinden.

Hoeveel dagen kan je je in Seoul vermaken, is dat een beetje vergelijkbaar met Osaka/Tokyo (winkelstad met wat cultuur?). No side trips te doen daar?
Had nu een vlucht met Peach Air gevonden, van Seoul - Osaka. Iemand daar ervaring mee, of andere tips?

Is Fukuoka nog leuk? Heb inmiddels aardig wat van Japan gezien, en vliegen naar Fukuoka is wel geinig, maar wat ga je daar dan doen (Kumamota, Nagasaki is dan weer +/- 2 uur reizen enkele reis). Hiroshima en Miyakima al gezien, dus dan zou het van Fukuoka richting Osaka gaan denk ik, met de trein (of bv. Okayama).
Zelf nog niet in Korea geweest wel Fukuoka.
Je kan ook met de boot naar Korea van Fukuoka naar Busan.

Fukuoka vind ik wel leuk hoor, vooral voor het eten.
daar heb je ook de eetstandjes die ramen etc maken. met stoelen etc.
Die verdwijnen ook beetje bij beetje omdat de stad geen neiuwe vergunningen geeft.
Dus dat kan je alleen nu nog meemaken.
Verder weet ik het niet echt. Ben meer een eettoerist :+
  Redactie Games donderdag 6 september 2018 @ 20:21:02 #89
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181734111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:52 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met een paar dagen Seoul en dan Japan?
Zit nu te kijken voor het voorjaar, beetje vaag, met KLM naar Fukuoka ga je via Seoul, maar als je de vluchten 'los' boekt (KLM - Seoul, paar dagen later Seoul - Fuk) dan zegt ie dat hij geen vluchten kan vinden.

Hoeveel dagen kan je je in Seoul vermaken, is dat een beetje vergelijkbaar met Osaka/Tokyo (winkelstad met wat cultuur?). No side trips te doen daar?
Had nu een vlucht met Peach Air gevonden, van Seoul - Osaka. Iemand daar ervaring mee, of andere tips?

Is Fukuoka nog leuk? Heb inmiddels aardig wat van Japan gezien, en vliegen naar Fukuoka is wel geinig, maar wat ga je daar dan doen (Kumamota, Nagasaki is dan weer +/- 2 uur reizen enkele reis). Hiroshima en Miyakima al gezien, dus dan zou het van Fukuoka richting Osaka gaan denk ik, met de trein (of bv. Okayama).
Vorig jaar 2 weken geweest. Seoul vond ik erg leuk. Heel veel te doen in en rondom de stad, echt een 24 uurs economie. Van hippe kledingzaken,eettentjes, uitgaansgelegenheden, marktjes, monumentale parkjes tot bergwandelingen en bezoekjes aan de Noord/Zuid-Koreaans grens. Heb je zin in Korean BBQ om 4 uur in de ochtend, dan kan dat gewoon. Heb je zin in kipnuggetjes maar zit de tent net te ver voor je, laat je het toch lekker bezorgen in het park. 'S avond's even chillen met je biertje in de stad op het grasveld, met Kpop optredens op straat zonder te betalen. Aan fooi doen die lui ook niet..

Mensen vond ik minder verlegen als in Japan. Beetje de drukte van Osaka alleen wat minder volgens de regeltjes, net wat relaxter. En qua uitgaven zit je op de helft aan wat je in Japan uitgeeft, als in alles is net wat betaalbaarder.

Ik zou gewoon bellen met KLM of je een vlucht van Amsterdam naar Fukuoka kan maken met een tussenstop van een dag of 5 in Seoul voordat je weer doorvliegt naar Japan. Dat was mij ook voor een schappelijk prijs gelukt. Uitstekend vermaakt daar. En kijk even in het Zuid-Korea topic

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-09-2018 20:31:03 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181738380
Alvast wat tickets geregeld:
- 19 september naar de Tokyo Giants
- 23 september naar de Tokyo Game Show
- 29 september naar Kobe Vissel tegen Nagasaki

Twijfel nog een beetje over sumo worstelen. Aan de ene kant heel bijzonder om te zien natuurlijk, maar ben een beetje bang dat je dat na een uur wel gezien hebt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:49:22 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181741383
Het is vrij saai inderaad. Wij zijn ooit een keer naar zo'n oefendag geweest, maar na een paar partijen was de lol er wel af. 't is meer de ervaring om een keer mee te maken.

@Mr. Noodle: thanks, ff gebeld, kan inderdaad. Beetje onnozel van mezelf, op Expedia kan je ze natuurlijk ook zien. Even zitten kijken, wilde oorspronkelijk 3 weken gaan, maar dat wordt misschien wat duur: 6n Seoul, 3n Fukuoka, 4n Osaka, 7n Tokio.
Dus nu zit ik te denken aan 6n Seoul, 9n Tokio. Scheelt 5 nachten hotel/eten + treinreis Fukuoka -> Tokio. Maar 's ff puzzelen nog :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181744069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:52 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met een paar dagen Seoul en dan Japan?
Zit nu te kijken voor het voorjaar, beetje vaag, met KLM naar Fukuoka ga je via Seoul, maar als je de vluchten 'los' boekt (KLM - Seoul, paar dagen later Seoul - Fuk) dan zegt ie dat hij geen vluchten kan vinden.

Hoeveel dagen kan je je in Seoul vermaken, is dat een beetje vergelijkbaar met Osaka/Tokyo (winkelstad met wat cultuur?). No side trips te doen daar?
Had nu een vlucht met Peach Air gevonden, van Seoul - Osaka. Iemand daar ervaring mee, of andere tips?

Is Fukuoka nog leuk? Heb inmiddels aardig wat van Japan gezien, en vliegen naar Fukuoka is wel geinig, maar wat ga je daar dan doen (Kumamota, Nagasaki is dan weer +/- 2 uur reizen enkele reis). Hiroshima en Miyakima al gezien, dus dan zou het van Fukuoka richting Osaka gaan denk ik, met de trein (of bv. Okayama).
Seoul ken ik niet, al staat Korea wel nog op mijn verlanglijstje. We zijn een keer met zo'n budgetvlucht vanuit Tokyo een paar dagen naar Honk Kong geweest. Wel eens geweest? Dat is wel geweldig voor een paar dagen! Taiwan schijnt ook erg leuk te zijn!

Fukuoka is niet zo heel veel aan vond ik. Die eetstalletjes stellen niet zo heel veel voor. Die heb je in Ueno ook. Het is wel een mooie gateway naar Kyushu (zuidelijke eiland). Daar zijn wel leuke bezienswaardigheden. Dit is de route die wij toen gevolgd hebben. :)

1 Tokyo – Fukuoka
2 Fukuoka - Beppu
3 Yufuin (dagtrip)
4 Beppu - Kagoshima
5 Chiran (dagtrip)
6 Kagoshima - Yakushima
7 Yakushima
8 Yakushima
9 Yakushima - Ibusuki
10 Ibusuki - Nagasaki
11 Nagasaki
12 Nagasaki - Hagi
13 Hagi
14 Hagi - Tokyo

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 07-09-2018 08:10:22 ]
pi_181744076
quote:
Rechtdoor stoppen, rechtsaf mag wel maar wel oppassen en ander verkeer voorrang geven?
pi_181744096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:39 schreef Keyos het volgende:
Twijfel nog een beetje over sumo worstelen. Aan de ene kant heel bijzonder om te zien natuurlijk, maar ben een beetje bang dat je dat na een uur wel gezien hebt.
Als je er tijdens de officiële wedstrijden bent, is het zeker de moeite waard.

In principe duren die wedstrijden de hele dag, maar in de namiddag zijn komen de toppers pas aan bod. Al zijn er dit jaar wegens een paar schandalen geen 'echte' toppers (Yokozuna), die zijn allemaal geschorst.

Wij zijn een paar keer geweest, en dan meestal van 15:00 tot 17:00 ofzo. Je ziet dan toch nog best veel wedstrijden (één potje duurt niet lang). Verder is er wel een hele relaxte sfeer in dat stadium. Iedereen zit een beetje te chillen op tatamimatten, bier te drinken en te snacken. Het is net hanami maar dan terwijl je naar dikke worstelaars kijkt in plaats van kersenbloesem. :D
pi_181748394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:39 schreef Keyos het volgende:
Alvast wat tickets geregeld:
- 19 september naar de Tokyo Giants
- 23 september naar de Tokyo Game Show
- 29 september naar Kobe Vissel tegen Nagasaki

Twijfel nog een beetje over sumo worstelen. Aan de ene kant heel bijzonder om te zien natuurlijk, maar ben een beetje bang dat je dat na een uur wel gezien hebt.
Iemand ervaring met Tokyo Game Show? Ik ben dan ook in Tokyo, maar hoor her en der horrorverhalen over rijen van een paar uur om bij wijze van spreken alleen al binnen te komen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:36:54 #96
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181749607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Iemand ervaring met Tokyo Game Show? Ik ben dan ook in Tokyo, maar hoor her en der horrorverhalen over rijen van een paar uur om bij wijze van spreken alleen al binnen te komen.
Volgens mij moet je er vroeg zijn en vooral niet verwachten dat je veel games gaat spelen. Ik ga er ook puur naartoe om gewoon sfeer te proeven eigenlijk. Als ik het zat ben kan ik zo weer weg (kaartje is toch maar 8 euro).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_181758480
quote:
Filmpje van verzameling van stoplichten die de youtuber heeft gevonden in de Nagasaki prefectuur.

Betreft het stoplicht in de thumbnail.
Blijkbaar zijn de gele pijlen speciaal alleen voor de trams die daar rijden.
Dus autos mogen naar rechts en de tram ook.
In het begin van het filmpje van dit stoplicht zie dat de autos ook naar voren mogen en naar links en de trams dan naar rechts mag :P Redelijk zeldzaam stoplicht volgens de Japanners die commenten bij het filmpje :P
pi_181759540
Yosh, tickets geboekt voor komend sakura seizeon ^O^
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_181763213
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:42 schreef loonytik het volgende:

[..]

Filmpje van verzameling van stoplichten die de youtuber heeft gevonden in de Nagasaki prefectuur.

Betreft het stoplicht in de thumbnail.
Blijkbaar zijn de gele pijlen speciaal alleen voor de trams die daar rijden.
Dus autos mogen naar rechts en de tram ook.
In het begin van het filmpje van dit stoplicht zie dat de autos ook naar voren mogen en naar links en de trams dan naar rechts mag :P Redelijk zeldzaam stoplicht volgens de Japanners die commenten bij het filmpje :P
Grappig eigenlijk. Vooral als je een rood licht ziet en daaronder allerlei pijlen in het groen. Thanks
  zondag 9 september 2018 @ 23:16:29 #100
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181808121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:04 schreef Aurelius het volgende:
Seoul ken ik niet, al staat Korea wel nog op mijn verlanglijstje. We zijn een keer met zo'n budgetvlucht vanuit Tokyo een paar dagen naar Honk Kong geweest. Wel eens geweest? Dat is wel geweldig voor een paar dagen! Taiwan schijnt ook erg leuk te zijn!
2x in Hong Kong geweest, ook leuk idd!
Beetje verdiept in Seoul en dat lijkt me wel een leuke stad voor een weekje. Taiwan lijkt me ook mooi, misschien een volgende keer :)


Vanaf volgende week op NPO, serie over japan:
https://www.vpro.nl/programmas/tokidoki.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181811362
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 23:16 schreef matthijst het volgende:
Vanaf volgende week op NPO, serie over japan:
https://www.vpro.nl/programmas/tokidoki.html
Ja, ik las al dat de BN-er reisorganisatie er weer 40 mln bij had gekregen. :')
pi_181811378
Maar goed.

Vlucht geboekt, AirBnB geboekt, Resort geboekt, huurauto geboekt. Okinawa here I come!

*O* *O* *O*

Iemand wel eens geweest? Nog tips?
pi_181812355
Op het laatste moment toch nog kaartjes geboekt voor de Giants. Waren alleen nog staanplaatsen, dus ben benieuwd... Iemand ervaring?
  maandag 10 september 2018 @ 12:11:03 #104
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181814672
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:49 schreef bierjoost het volgende:
Op het laatste moment toch nog kaartjes geboekt voor de Giants. Waren alleen nog staanplaatsen, dus ben benieuwd... Iemand ervaring?
Nope ik niet, ga er woensdag 19 september voor het eerst naartoe tegen DeNA. Voor welke pot heb jij kaartjes gekocht?. Staan is wel wat minder ideaal denk ik, honkbalwedstrijden duren over het algemeen aardig lang. Heb bij de Red Sox één keer in een staanvak gestaan, vond dat wel wat minder. Desalniettemin is het hoe dan ook een mooie ervaring natuurlijk, alles beter dan zoiets mislopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Keyos op 10-09-2018 12:16:07 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 10 september 2018 @ 15:26:55 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181817642
Zorg dat je vooraf niks eet. Dat is nog een beetje vermaak tijdens de wedstrijd :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181818332
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:11 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nope ik niet, ga er woensdag 19 september voor het eerst naartoe tegen DeNA. Voor welke pot heb jij kaartjes gekocht?. Staan is wel wat minder ideaal denk ik, honkbalwedstrijden duren over het algemeen aardig lang. Heb bij de Red Sox één keer in een staanvak gestaan, vond dat wel wat minder. Desalniettemin is het hoe dan ook een mooie ervaring natuurlijk, alles beter dan zoiets mislopen.
Ik ook de 19e! Waren echter geen twee kaartjes naast elkaar meer in de overige vakken. Tenzij ik op een doorverkoopsite voor 60 euro per ticket een kaartje zou kopen, maar zoveel was het mij (of mijn vriendin eigenlijk...) niet waard.
pi_181834983
Zo, ook maar een weekendje ryokan in Kinugawa Onsen geboekt. Het is tenslotte herfst en dan wil ik ook herfstblaadjes zien. *O*

Volgens mij ben ik een van de weinigen die vakanties in Japan boekt terwijl ik in Japan ben. :')
pi_181854346
Dagje Disneyland er op zitten.

Wat een bizar gezicht om allemaal volwassenen in Disney kleding en accessoires te zien lopen. Je kan ze bijna niet van de cast onderscheiden.
En als ze het al niet dragen dan hebben stelletjes, vrienden of kennissen vaak matching outfits aan. De Osoroi code ofzo geloof ik.

Mooi pretpark verder. Leuker dan die in L.A.
Ging wel over mijn nek van al die vieze popcorn: BBQ, curry, soja saus :r
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_181855439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:33 schreef CoExist het volgende:
Dagje Disneyland er op zitten.

Wat een bizar gezicht om allemaal volwassenen in Disney kleding en accessoires te zien lopen. Je kan ze bijna niet van de cast onderscheiden.
En als ze het al niet dragen dan hebben stelletjes, vrienden of kennissen vaak matching outfits aan. De Osoroi code ofzo geloof ik.

Mooi pretpark verder. Leuker dan die in L.A.
Ging wel over mijn nek van al die vieze popcorn: BBQ, curry, soja saus :r
Was het een beetje te doen qua drukte? Wij wilde de vorige keer ook gaan, maar dat werd door wat vrienden afgeraden..
PSN: Metal_Akilla
pi_181855742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:43 schreef Akilla het volgende:

[..]

Was het een beetje te doen qua drukte? Wij wilde de vorige keer ook gaan, maar dat werd door wat vrienden afgeraden..
Het was behoorlijk druk in het park vond ik zelf. Het Halloween thema is sinds 10 september aangebroken dus kan een reden zijn.
Ik had via een website bekeken hoe druk het zou worden in het park, en dit leek een goede dag.
Langste tijd gewacht bij een attractie was circa 50 minuten. Acceptabel.

De Japanners blijven overal echt keurig in de rij staan en nergens gezeur over voorpikken ofzo. Dat heb ik in Disney L.A. en Parijs wel anders gezien...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 12 september 2018 @ 17:16:49 #111
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181862302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:33 schreef CoExist het volgende:
Dagje Disneyland er op zitten.

Wat een bizar gezicht om allemaal volwassenen in Disney kleding en accessoires te zien lopen. Je kan ze bijna niet van de cast onderscheiden.
En als ze het al niet dragen dan hebben stelletjes, vrienden of kennissen vaak matching outfits aan. De Osoroi code ofzo geloof ik.

Mooi pretpark verder. Leuker dan die in L.A.
Ging wel over mijn nek van al die vieze popcorn: BBQ, curry, soja saus :r
Naar beide parken geweest of alleen het hoofdpark? Zat er zelf aan te denken beide parken aan te doen. Ben wel een liefhebber van die parken (seizoenskaart voor Parijs gehad), misschien wel een leuk doel in m’n leven om al dje parken eens aan te doen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_181870705
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:16 schreef Keyos het volgende:

[..]

Naar beide parken geweest of alleen het hoofdpark? Zat er zelf aan te denken beide parken aan te doen. Ben wel een liefhebber van die parken (seizoenskaart voor Parijs gehad), misschien wel een leuk doel in m’n leven om al dje parken eens aan te doen.
Alleen Disneyland, niet DisneySea. Terwijl die laatste mij qua attracties wel interessanter leek.
Maar mijn vriendin was nog nooit in een Disney pretpark geweest en voor de juiste atmosfeer leek Disneyland mij daar voor het beste.

Het was mijn 6e keer in een Disney pretpark.
4x Parijs, 1x L.A. en nu dus Tokyo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 september 2018 @ 00:08:16 #113
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_181871611
Goed m'n Lufthansa vlucht naar Osaka is gecanceld, nu omgeboekt naar Emirates. Die hebben er nog vertrouwen in :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_181876987
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:48 schreef Aurelius het volgende:
Zo, ook maar een weekendje ryokan in Kinugawa Onsen geboekt. Het is tenslotte herfst en dan wil ik ook herfstblaadjes zien. *O*
Even vergeten dat Nikko f*cking druk is in de herfst. :{ Omgeboekt naar Shima Onsen in Gunma. ^O^

Overnachting geboekt in Sekizenkan Ryokan. Mooie 300 jaar oude ryokan die o.a. als inspiratie heeft gediend voor Spirited Away. :)
pi_181878226
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Goed m'n Lufthansa vlucht naar Osaka is gecanceld, nu omgeboekt naar Emirates. Die hebben er nog vertrouwen in :+
Wanneer vlieg je? Ik vlieg begin oktober terug vanuit Osaka, en zou van KLM gratis mogen omboeken naar andere stad, maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat ze het kunnen fixen voor die tijd.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 september 2018 @ 14:59:02 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_181879810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:24 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Wanneer vlieg je? Ik vlieg begin oktober terug vanuit Osaka, en zou van KLM gratis mogen omboeken naar andere stad, maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat ze het kunnen fixen voor die tijd.
Maandag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_181880940
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:57 schreef CoExist het volgende:

[..]

Het was behoorlijk druk in het park vond ik zelf. Het Halloween thema is sinds 10 september aangebroken dus kan een reden zijn.
Ik had via een website bekeken hoe druk het zou worden in het park, en dit leek een goede dag.
Langste tijd gewacht bij een attractie was circa 50 minuten. Acceptabel.

De Japanners blijven overal echt keurig in de rij staan en nergens gezeur over voorpikken ofzo. Dat heb ik in Disney L.A. en Parijs wel anders gezien...
Shanghai en Hongkong is pas erg.. ¤}*}~¤{+$~ Chinezen :( na paar uur wil je iedereen heel hard een poffert geven (zelfde met universal Singapore)- niet te doen..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_181897051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:11 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Even vergeten dat Nikko f*cking druk is in de herfst. :{ Omgeboekt naar Shima Onsen in Gunma. ^O^

Overnachting geboekt in Sekizenkan Ryokan. Mooie 300 jaar oude ryokan die o.a. als inspiratie heeft gediend voor Spirited Away. :)
Oeh gaaf! Pas maar op dat je die No Face spirit niet tegen komt :P
pi_181897626
Wij zitten er serieus over na te denken om in februari alweer te gaan *O*

We hadden bij terugkomt in juni besloten om een lijstje bij te houden van dingen die we wilde doen in japan die we op internet tegenkwamen. Als deze lijst vol genoeg is zouden we er naar gaan kijken om weer te gaan, en wat blijkt.... het heeft iets minder dan 3 maanden geduurd voordat dit lijstje vol was :D

En aangezien we allebei van winter/kou houden.. Zondag maar even kijken hoe en wat c_/
PSN: Metal_Akilla
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 september 2018 @ 11:51:43 #120
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_181960614
Emirates vliegt weer op Osaka *O*

En toch maar aan het kijken om langs de Tokyo Game Beurs te gaan :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 17 september 2018 @ 12:12:56 #121
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181960941
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
Emirates vliegt weer op Osaka *O*

En toch maar aan het kijken om langs de Tokyo Game Beurs te gaan :+
Lekkah! Sta nu op Schiphol om naar Japan (met tussenstop Shanghai) te vertrekken. Can’t wait!!

Heb ook al tickets gekocht voor Fuji q Highlands donderdag. Maar even alle grote pretparken langs :). En natuurlijk de Game Show a.s zondag omdat Kojima er is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 18 september 2018 @ 01:58:45 #122
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181975671
Blijft een kutland dat China. Helemaal niets aan dat vliegveld, halve internet geblocked (mail, telegram), WhatsApp die het niet helemaal perfect doet.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games dinsdag 18 september 2018 @ 15:14:22 #123
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181985516
Ook inmiddels aangekomen in Fukuoka, na een week Seoul. Geen simkaart bij, dus het is allemaal met handen en voetenwerk wegwijs vragen om het hotel te vinden “Eki/hosterru wa doku desuka”, Tourism Office op het vliegveld spreekt 2 woordjes Engels. WiFi is kak op het vliegveld. Goed, dat is even weer wennen, tov Seoul waar je bij elke bushalte en in de metro wel een hotspot hebt. (Serieus, goed geregeld daar)

Eenmaal aangekomen op het Fukuoka metrostation Fukuokakūkō, denk ik m’n Pasmo kaart (die ik nog had van Tokyo) te kunnen opladen bij de automaat, dus ik stop die kaart erin en wat Japanse cash, loopt dat apparaat vast en ben ik m’n geld en pasmo kaart kwijt.. :’) Godver, hoe ga ik dit bij zo’n mannetje vragen dan... dus ik paar minuten verbouwereerd om me heen kijken om zo’n mannetje te zoeken. Anyways metro-mannetje gevonden met wat handgebaren wijzen naar dat kutapparaat, dat m’n pasje en geld heeft ingeslikt.

De metroconcierge, (zo noem je dat mannetje volgens mij) knikt en buigt en biedt tig keer z’n excuses aan, loopt ergens een geheime deur binnen en begint te rommelen aan de automaat die m’n Pasmo pas en geld ingeslikt heeft. Pasje terug en geld terug van deze aardige metro-beambte en met een beetje onvertrouwd gevoel benader ik een volgende kaartautomaat, deze doet het gelukkig wel. Dus top, richting metro naar Hakata station. Easy peasy, zoals in elk ander land.

Eenmaal op Hakata aangekomen, komt de volgende puzzel: 14 exits op het station. West, Oost, Centraal, wat een immens station, Station Utrecht centraal is er niks bij. Exits Noord en Zuid kan ik gelukkig skippen, die liggen niet in de richting, van wat ik me kon herinneren van een eerdere check in Korea.

Aangezien ik nog steeds geen internet heb gevonden, maar ik gelukkig nog wel het adres heb genoteerd van de locatie, loop ik wederom naar een Tourist Office maar ditmaal bij Hakata station. Daar tref ik wederom een aardige dame aan die maar 2 woordjes Engels spreekt maar ze heeft wel een ouderwetse papieren stadskaart, dus misschien kon ze me helpen. Ze kent het hostel niet, maar ze wijst de locatie aan (here somewhere) waar ik zou moeten zijn, gelukkig kon ze me helpen met het bepalen van de exit die ik moest nemen om daar te komen. Weer een horde overleeft..

2 uur later en eenmaal aangekomen op de accommodatie, probeer ik in te checken bij de hostelreceptie, helaas kan dat nog niet, inchecken in Japan gaat pas vanaf de middag en niet in de ochtend, dus ik kan alleen m’n bagage droppen. Maar, ik bedacht me dat ik vooruit gepland had mbt de huur van een simkaartje, die ook bij de accommodatie afgeleverd zou zijn. Maar ja, hoe ga ik dat vragen. Dus ik zeg: “Package for me here?” Ze schudt nee, dus ik denk wat, dat zal ze vast niet goed verstaan hebben.. :? dus ik probeer het WaiFai paswurdu van haar te ontfutselen. Eenmaal gelukt, kon ik de mail van mijn pakketje erbij pakken en in Google Translate iets vragen in de trant van: “サクラモバイルから郵便のパッケージを受け取りましたか“ en toen zei ze: “Ja!” Dus ik blij, maar vervolgens gebeurd er niks.. :? Eh.. sumimasen..misu can I have mij package now? Waar ze uiteindelijk een collega door de post liet grabbelen en m’n pakketje gevonden had. Superbehulpzame lui die Japanners, maar soms heb ik liever dat ik zelf de dingen gewoon kan doen.. :’)

Was weer een enerverende dag in Japan.. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-09-2018 21:09:15 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181985606
Was er geen Starbucks in de buurt? Die hebben allemaal gratis WiFi.

Voor de rest had je het ook allemaal iets beter kunnen voorbereiden...print-outs van Google Maps, even kijken op de bevestiging wanneer je kon inchecken...

:{

[ Bericht 13% gewijzigd door Aurelius op 18-09-2018 15:26:10 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:27:44 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181985849
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:17 schreef Aurelius het volgende:
Was er geen Starbucks in de buurt? Die hebben allemaal gratis WiFi.

Voor de rest had je het ook allemaal iets beter kunnen voorbereiden...print-outs van Google Maps, even kijken op de bevestiging wanneer je kon inchecken...

:{
Ah joh, voorbereiden is voor mietjes :P

Ik was echter blij met mijn eerste wifi in t hostel en de maps.me app die t na downloaden van de kaarten ook zonder internet deed O+ Godskolere wat is de weg vinden in Japan soms moeilijk (als t een specifiek adres moet zijn).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:38:53 #126
263417 Keyos
Like a Boss
pi_181988082
Nou Noodle, dan ben ik blij dat ik met m’n hotel echt 2 min van Shinjuku station zit Haha, kon hem niet missen. Wat was de eerste maaltijd, ook gelijk een bord Ramen naar binnen gewerkt? Zat vandaag ff rond te kijken voor internet abonnementjes maar degene die ik wil heb ik nog niet gezien. Als ik hem morgen in de ochtend niet snel vindt pik ik er wel 1tje van 3 gb voor 30 dagen op bij Bic, of heb jij nog een goede tip?

Overigens deed ik in het capsule hotel bij aankomst zowat alles fout dat ik fout kon doen. Was een beetje onbekend met het kluisjessysteem in de hal beneden en de rest van het pand koos bagageloos (hooguit je mobiel en wat spullen voor slapen). Maar nu ik eenmaal de drill weet is het wel super lekker. Gratis eten-en snacken, er liggen manga’s, een 24/7 onsen, en je hoeft zolang je hier blijft eigenlijk geen tandenborstel, gel/wax of wat dan ook mee te nemen. Heerlijk ontspannend eigenlijk. Enige nadeel: als je kleding nodig hebt moet je je koffer opvragen en daar in een veels te kleine ruimte in klauteren. Maar goed, de faciliteiten zijn echt top verder, dan is het maar een beetje behelpen in de ochtend

[ Bericht 8% gewijzigd door Keyos op 18-09-2018 17:45:45 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games dinsdag 18 september 2018 @ 21:02:45 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181992953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:17 schreef Aurelius het volgende:
Was er geen Starbucks in de buurt? Die hebben allemaal gratis WiFi.

Voor de rest had je het ook allemaal iets beter kunnen voorbereiden...print-outs van Google Maps, even kijken op de bevestiging wanneer je kon inchecken...

:{
Kon er niet zo snel eentje vinden, maar kwam er later achter dat Yodobashi Camera in de buurt zat, die had wel gratis WiFi (toen ik al m’n simkaart had). Maar het is even wennen tov Seoul/Tokyo. Daar is echt overal WiFi. Ik had een beetje hetzelfde verwacht van Fukuoka.

Als ik elke keer print-outs moet meenemen van steden ben ik nog wel even bezig, met wat ik nog in het vooruitzicht heb.

Weet je, ik vind dit soort uitdagingkjes wel weer grappig, het is voor mezelf echt weer iets nieuws ontdekken, kleine foutjes hier en daar maken, je aanpassen en ermee leren om te gaan. En ik ben in contact gekomen met de lokale mensen. Dit is goed, betekent dat ik m’n verwachtingen moet bijstellen, ook voor de rest van de komende reis. Al met al best wel leerzame dag geweest.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games dinsdag 18 september 2018 @ 21:23:09 #128
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_181993351
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:38 schreef Keyos het volgende:
Nou Noodle, dan ben ik blij dat ik met m’n hotel echt 2 min van Shinjuku station zit Haha, kon hem niet missen. Wat was de eerste maaltijd, ook gelijk een bord Ramen naar binnen gewerkt? Zat vandaag ff rond te kijken voor internet abonnementjes maar degene die ik wil heb ik nog niet gezien. Als ik hem morgen in de ochtend niet snel vindt pik ik er wel 1tje van 3 gb voor 30 dagen op bij Bic, of heb jij nog een goede tip?

Overigens deed ik in het capsule hotel bij aankomst zowat alles fout dat ik fout kon doen. Was een beetje onbekend met het kluisjessysteem in de hal beneden en de rest van het pand koos bagageloos (hooguit je mobiel en wat spullen voor slapen). Maar nu ik eenmaal de drill weet is het wel super lekker. Gratis eten-en snacken, er liggen manga’s, een 24/7 onsen, en je hoeft zolang je hier blijft eigenlijk geen tandenborstel, gel/wax of wat dan ook mee te nemen. Heerlijk ontspannend eigenlijk. Enige nadeel: als je kleding nodig hebt moet je je koffer opvragen en daar in een veels te kleine ruimte in klauteren. Maar goed, de faciliteiten zijn echt top verder, dan is het maar een beetje behelpen in de ochtend
Ramen werd em niet bij mij in de snikhete middag, ik kreeg ontbijt in het vliegtuig van Korea naar Fukuoka, wat letterlijk maar een uur vliegen was, dus dat verbaasde me. Eerste wat ik deed, nadat ik m’n spullen gedumpt had, was een lokale Lawsons binnenlopen om een Japanse sandwich, een tuna-mayo onigiri en een flesje Pocari Sweat halen. Eigenlijk daar wel een hele middag tot begin van de avond op geleefd. Daarna in slaap gevallen, dus avondeten soort van geskipped, toen ik wakker werd maar wat uit de automaat getrokken beneden in de lounge van het hostel. Morgen ga ik opzoek naar Tonkotsu Ramen, schijnt een ding uit Fukuoka te zijn.

Ik heb voor m’n simkaartje bij sakuramobile.jp besteld. Die site is gewoon Engels en in feite huur je gewoon een kaartje van ze. Ik heb de 10GB package genomen omdat ik er nog wel even ben. Gewoon bestellen en bij je hotel/hostel laten bezorgen. Duurt denk ik 2 a 3 dagen via post.

Overigens is dat geklungel gewoon wel weer een grappig verhaal wat je anderen kan vertellen.. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-09-2018 21:31:34 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_181993985
Dat van die tig exits bij een station is erg herkenbaar. Ik had mijn eerste keer in Japan google maps kaartjes geprint voor alle wandelingen van station naar hotel. Zodra ik het startpunt (de juiste uitgang) had gevonden waren die best bruikbaar, maar dat heeft toen ook de nodige tijd gekost.
Mooiste vond ik het toen ik compleet verdwaald was in Matsumoto en door twee Japanners een kantoorpand in werd gepraat waar ze printjes voor me gingen maken om me uit te leggen hoe ik bij mijn hotel moest komen. Een van hen was niet bekend ter plaatse maar sprak enigszins Engels, de ander kende de route wel maar sprak alleen Japans. Maar samen hebben ze me uitstekend geholpen :D
pi_181998794
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:16 schreef Keyos het volgende:

[..]

Naar beide parken geweest of alleen het hoofdpark? Zat er zelf aan te denken beide parken aan te doen. Ben wel een liefhebber van die parken (seizoenskaart voor Parijs gehad), misschien wel een leuk doel in m’n leven om al dje parken eens aan te doen.
Ga in ieder geval naar Disney Sea!! Prachtig park en totaal anders dan wat je al kent!
Fingerspitzgefühl
pi_181999164
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Morgen ga ik opzoek naar Tonkotsu Ramen, schijnt een ding uit Fukuoka te zijn.
^O^ :9
  woensdag 19 september 2018 @ 14:17:36 #132
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182005867
Damn, honkbal is echt helemaal geweldig hier. Voor de wedstrijd even de achtbaan in en tijdens de wedstrijd tussen allemaal fans van de uitploeg gezeten (die dik wonnen en sfeer maakte). Top avond :).

Morgen naar Fuji Q Highlands, can’t wait.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_182012018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:17 schreef Keyos het volgende:
Damn, honkbal is echt helemaal geweldig hier. Voor de wedstrijd even de achtbaan in en tijdens de wedstrijd tussen allemaal fans van de uitploeg gezeten (die dik wonnen en sfeer maakte). Top avond :).

Morgen naar Fuji Q Highlands, can’t wait.
Welke wedstrijd heb je gezien? Ik was bij de Hanshin Tigers en dat was ook wel feest. Eerder ben ik eens naar een wedstrijd in de Kyocera Dome geweest en dat was echt dramatisch saai. Dus het kan verschillen.
  woensdag 19 september 2018 @ 21:34:36 #134
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182014994
Ragas op 4, nu ook in Japan
Haters everywhere but I don't really care.
pi_182018343
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Welke wedstrijd heb je gezien? Ik was bij de Hanshin Tigers en dat was ook wel feest. Eerder ben ik eens naar een wedstrijd in de Kyocera Dome geweest en dat was echt dramatisch saai. Dus het kan verschillen.
Was bij de Tokyo Giants tegen de Yokohama Baystars. Ik vond het thuispubliek ook redelijk tam, vandaar dat ik uiteindelijk heel blij was dat ik vlakbij het uitvak zat en grotendeels tussen de Baystars fans (die ook nog eens wat te vieren hadden). Laat ik het erop houden dat ik vrij snel een fan werd van Yokohama :). Voor de Giants zelf zou ik niet zo snel terugkomen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_182018576
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:23 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ramen werd em niet bij mij in de snikhete middag, ik kreeg ontbijt in het vliegtuig van Korea naar Fukuoka, wat letterlijk maar een uur vliegen was, dus dat verbaasde me. Eerste wat ik deed, nadat ik m’n spullen gedumpt had, was een lokale Lawsons binnenlopen om een Japanse sandwich, een tuna-mayo onigiri en een flesje Pocari Sweat halen. Eigenlijk daar wel een hele middag tot begin van de avond op geleefd. Daarna in slaap gevallen, dus avondeten soort van geskipped, toen ik wakker werd maar wat uit de automaat getrokken beneden in de lounge van het hostel. Morgen ga ik opzoek naar Tonkotsu Ramen, schijnt een ding uit Fukuoka te zijn.

Zeker iets van daar en veel soorten binnen die soort daar ook nog haha.

Andere dingen die in Fukuoka/Hakata ook zijn aan te raden:
モツ鍋 Motsu Nabe Soort van stoofpotje met veel ingewanden vlees. Errrrrrggggg lekkker
一口餃子 Hitokuchigyouza, kleinere gyoza dan normaal, dit is echt iets uit die buurt. Letterlijk vertaald betekent het 1 hap gyouza :P Die van de izakaya " Tetsu nabe" hebben best lekkere. https://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400101/40000836/ ;deze Izakaya bezit enkele winkels.
Je kan ook paardenvlees uit Kumamoto krijgen op sommige plekken. Technisch gezien niet iets van Fukuoka, maar wel lekker :+
Verder als je het lekker vindt " Mentaiko 明太子", gemarineerde viseitjes, als ik het op een simpele manier moet uitleggen. Staan ze ook bekent om. Meestal als je naar izakaya gaat, hebben ze wel een gerecht daarmee, maar het is ook gewoon lekker puur met wat rijst. Zullen alleen waarschijnlijk niet veel mensen met mij eens zijn :+

Verder als je van de alcohol bent, Kyuushuu staat bekent om zijn Shouchuu 焼酎. Dus restaurants/izakaya's hebben vaak een lokale shouchuu op de kaart. Ook wel grappig om te proberen altijd.

Veel plezier igg! :)
  Redactie Games donderdag 20 september 2018 @ 01:05:21 #137
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182018795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:31 schreef loonytik het volgende:

[..]

Zeker iets van daar en veel soorten binnen die soort daar ook nog haha.

Andere dingen die in Fukuoka/Hakata ook zijn aan te raden:
モツ鍋 Motsu Nabe Soort van stoofpotje met veel ingewanden vlees. Errrrrrggggg lekkker
一口餃子 Hitokuchigyouza, kleinere gyoza dan normaal, dit is echt iets uit die buurt. Letterlijk vertaald betekent het 1 hap gyouza :P Die van de izakaya " Tetsu nabe" hebben best lekkere. https://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400101/40000836/ ;deze Izakaya bezit enkele winkels.
Je kan ook paardenvlees uit Kumamoto krijgen op sommige plekken. Technisch gezien niet iets van Fukuoka, maar wel lekker :+
Verder als je het lekker vindt " Mentaiko 明太子", gemarineerde viseitjes, als ik het op een simpele manier moet uitleggen. Staan ze ook bekent om. Meestal als je naar izakaya gaat, hebben ze wel een gerecht daarmee, maar het is ook gewoon lekker puur met wat rijst. Zullen alleen waarschijnlijk niet veel mensen met mij eens zijn :+

Verder als je van de alcohol bent, Kyuushuu staat bekent om zijn Shouchuu 焼酎. Dus restaurants/izakaya's hebben vaak een lokale shouchuu op de kaart. Ook wel grappig om te proberen altijd.

Veel plezier igg! :)
Tonkotsu Ramen heb ik gisteren gehad en volgens mij heb ik die mini viseitjes “Mentaiko” bij m’n ontbijt gehad, ik vond het idd wat zout, dus ik heb het gecombineerd met witte rijst, dan is het best lekker. Ik heb ook van die Hataka Torimon sweets gekocht, dat is iets van geconfituurde aardappel gemaakt, heel zoet maar zijdezacht. Echt lekker!

Ik ben nog wel benieuwd naar Hitokuchigyouza, kan ik vanavond misschien naar kijken, maar ik ga naar Nagasaki vandaag en ben dan nog 1 avond in Fukuoka, voordat ik morgen richting Kumamoto vertrek. Het is alleen megakutweer nu in Nagasaki.. :’) maar goed we zien wel. Het is ook de eerste keer dat ik in de Kyushu-Shinkansen zit, dus ik ben benieuwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-09-2018 02:06:15 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182021065
Mijn dag is nu ook aardig verziekt door de regen (Fuji Q Highlands) maar twee achtbanen kunnen doen (m’n favoriet niet). Bijna alles lag al een tijd stil door de regen en als ik op internet keek gaf me dat niet heel veel hoop dat het nog zou gaan rijden dus heb maar de vroege bus terug pakt. Ook Mount Fuji door de mist niet kunnen zien.

Zou trouwens niemand aanraden naar dat park te gaan. Okay, er staan een paar heel dikke achtbanen (dat is het lokkertje), maar het duurt gewoon 4x langer dan nodig is om mensen in-en uit te ruimen. Vervolgens rijden ze vaak maar met 1 karretje ipv twee, niet gek dat de wachtrijen (zelfs op een niet-drukke dag), oplopen tot 2-3 uur. Faalpark.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games zondag 23 september 2018 @ 16:14:37 #139
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182084895
Zo nu bijna 2 weken onderweg, flink aan het reizen en aan de wandel. Elke dag tik ik wel tussen de 10 en 15km met de benen. Op zich gaat het fysiek prima, alleen de eerste blaren beginnen nu toch te komen. Eigenlijk nooit meegemaakt dat ik ze binnen 2 weken kreeg, maar zal aan nieuw schoeisel gelegen hebben.

Morgen weer een lange reis van 3,5 uur voor de boeg richting Aoshima..

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Noodle op 23-09-2018 16:21:32 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 september 2018 @ 17:58:46 #140
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_182107947
Afgelopen dagen de toeristische route gedaan van Kyoto - Hiroshima - Miyajima - Koyasan - Nara - nu in Tokio. Drie dagen hier. Ben benieuwd :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 24 september 2018 @ 21:25:11 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182113129
Geboekt voor het voorjaar.
6 nachten Seoul, vlucht van GMP naar NHD, 10 nachten Tokio :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_182120715
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:25 schreef matthijst het volgende:
Geboekt voor het voorjaar.
6 nachten Seoul, vlucht van GMP naar NHD, 10 nachten Tokio :)
HND bedoel je? Veel plezier (weer) in elk geval! ^O^
pi_182121730
hier ook geboekt, eind febr/begin mrt eerste keer, twee weken Japan
ben benieuwd
pi_182121747
Nog een maandje en dan vertrek ik voor 6 weken Japan. *O* *O* *O*
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:07:43 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182126820
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:33 schreef Aurelius het volgende:

[..]

HND bedoel je? Veel plezier (weer) in elk geval! ^O^
:D
Sorry, inderdaad.

Ook wel zin in Seoul, beetje youtube filmpjes aan het checken en dat ziet er allemaal ook wel leuk uit *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_182179670
net terug van 3 maanden china, korea and japan. doodmoe maar voldaan.
pi_182179731
Weer een flinke typhoon op weg naar Japan. :X

https://japantoday.com/ca(...)churns-towards-japan
  Redactie Games vrijdag 28 september 2018 @ 16:41:59 #148
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182188092
Laatste dag voor mij in Kyushu.. ;)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games zaterdag 29 september 2018 @ 10:25:20 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182201190
Iemand die dit kan vertalen? 🙈

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182203262
Google translate :

NU. Het laatste nieuws het. × + 3/50 # p1822011
Emergency Alert, zoals de evacuatie hier beginnen evacuatie voorbereiding en de ouderen, is het Yamaguchi Stadhuis. We verwachten een zeer sterke tyfoon nummer 24 in de grote ligt het dichtst bij de Yamaguchi stad rond het middaguur morgen. In overeenstemming met, omdat de verwachting is zware regen en harde wind over het begin van de middag vanaf morgen ochtend werd uitgegeven, etc. evacuatie start vandaag 17 ten tijde van de evacuatie voorbereiding en ouderen. Gelieve evacueer degenen die evacuatie nodig hebben voordat regendruppels sterk worden. (Target gebied) (met uitzondering van de Ogori-jodide) (toevlucht) in de stad iedere regionale Exchange Center en bijgebouw, Ogori Gezondheid en Welzijn Center, jodide Health Centre (Yamaguchi)
  Redactie Games zaterdag 29 september 2018 @ 15:29:11 #151
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182205503
Hmmmkay, Tnx. Kan niet heel veel doen dus morgen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182227531
Het Nederlands is wat gaar hier en daar van de google translate vertaling maar de betekenis komt correct over met het Japans :) Je hebt wel kans dat er wel nog wat te doen is. De Japanse overheid/lokale gemeente geven wel vaker dit soort waarschuwingen uit en redelijk wat mensen trekken hier ook niks van aan en blijven zitten waar ze zitten.

Ze zijn al begonnen de oudere Japanse mensen te evacueren(zijn vast ook zat die blijven zitten waar ze zitten(aanname, staat niet in de tweet), en de voorbereidingen getroffen om de rest van de mensen te evacueren als het nodig als de sterkte van de tyfoon toeneemt.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:31:07 #153
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182267561
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:32 schreef loonytik het volgende:
Het Nederlands is wat gaar hier en daar van de google translate vertaling maar de betekenis komt correct over met het Japans :) Je hebt wel kans dat er wel nog wat te doen is. De Japanse overheid/lokale gemeente geven wel vaker dit soort waarschuwingen uit en redelijk wat mensen trekken hier ook niks van aan en blijven zitten waar ze zitten.

Ze zijn al begonnen de oudere Japanse mensen te evacueren(zijn vast ook zat die blijven zitten waar ze zitten(aanname, staat niet in de tweet), en de voorbereidingen getroffen om de rest van de mensen te evacueren als het nodig als de sterkte van de tyfoon toeneemt.
In Osaka viel het allemaal ook wel mee, ondanks het feit dat dat ding er recht overheen ging. Was alleen hevige regen voor een paar uur met wat wind op een gegeven moment. Heb wel m’n dag Kyoto halverwege af moeten breken om niet zonder OV vast te zitten in de stad. Morgen maar weer terug naar Kyoto voor m’n laatste volledige dag.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:24:03 #154
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182274177
Ik heb uiteindelijk kunnen bivakkeren in Hiroshima. Voor Yamaguchi, had ik alleen maar buiten activiteiten in de planning en met die hevige wind en regenval en het lokale openbaar vervoer niet reed, heb ik maar de Shinkansen naar de volgende stad gepakt op de planning. Morgen nog een halve dag Miyajima en dan later in de middag doorkachelen naar Osaka.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:00:24 #155
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182274858
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb uiteindelijk kunnen bivakkeren in Hiroshima. Voor Yamaguchi, had ik alleen maar buiten activiteiten in de planning en met die hevige wind en regenval en het lokale openbaar vervoer niet reed, heb ik maar de Shinkansen naar de volgende stad gepakt op de planning. Morgen nog een halve dag Miyajima en dan later in de middag doorkachelen naar Osaka.
Ga je nog langs Universal Studios? Heb er net 2 dagen op zitten, was heerlijk :).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Redactie Games woensdag 3 oktober 2018 @ 08:55:59 #156
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182287653
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:00 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ga je nog langs Universal Studios? Heb er net 2 dagen op zitten, was heerlijk :).
Nee, stond niet in de planning. Als ik deze maand nog wil eindigen in Hokkaido, lijkt me sat niet handig. Plus het is weer kutweer de komende paar dagen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182287680
Voor de mensen die er deze maand zijn, de Tokyo Ramen Show viert zijn tienjarig bestaan. :)

https://japantoday.com/ca(...)ts-10th-year-running
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:20:23 #158
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182313398
Wij zitten er een heel klein beetje aan te denken om volgend jaar op vakantie te gaan naar Tokyo en om vanaf daar wat dagtripjes te doen. Rest van Japan trekt ons niet heel erg, maar Tokyo zelf dus wel (en de omgeving erom heen). Grootste stad van de wereld, we zijn nog nooit in Azie geweest, dus een geheel nieuwe cultuur ervaren lijkt ons wel wat. We zitten er aan te denken om iets van 10 dagen te gaan. Is dat genoeg om de stad goed te ervaren, of kan je het ook doen met minder? Ik gok dat het in minder dagen ook wel kan, maar wil ook rekening houden met evt jetlag e.d. Dingen die we echt gezien moeten hebben in Tokyo?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Games donderdag 4 oktober 2018 @ 14:04:53 #159
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182315568
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zitten er een heel klein beetje aan te denken om volgend jaar op vakantie te gaan naar Tokyo en om vanaf daar wat dagtripjes te doen. Rest van Japan trekt ons niet heel erg, maar Tokyo zelf dus wel (en de omgeving erom heen). Grootste stad van de wereld, we zijn nog nooit in Azie geweest, dus een geheel nieuwe cultuur ervaren lijkt ons wel wat. We zitten er aan te denken om iets van 10 dagen te gaan. Is dat genoeg om de stad goed te ervaren, of kan je het ook doen met minder? Ik gok dat het in minder dagen ook wel kan, maar wil ook rekening houden met evt jetlag e.d. Dingen die we echt gezien moeten hebben in Tokyo?
In 10 dagen kun je best wat van Tokyo zien. Je kunt ook een JR Tokyo Wide Pass halen zodat wat daguitjes rond de stad kan doen, volgens mij is zo’n pas 5 dagen geldig.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182366584
Iemand die komende week naar Japan gaat en die ik blij kan maken met een onbeperkte data sim? Geldig tot ~ de 17e oktober. DM me ff je adres dan stuur ik hem je kosteloos op.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:13:53 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_182366936
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 09:42 schreef bierjoost het volgende:
Iemand die komende week naar Japan gaat en die ik blij kan maken met een onbeperkte data sim? Geldig tot ~ de 17e oktober. DM me ff je adres dan stuur ik hem je kosteloos op.
Wij gaan 9 Oktober in de ochtend al, dat gaan we denk ik niet redden :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_182367042
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wij gaan 9 Oktober in de ochtend al, dat gaan we denk ik niet redden :D
Wordt lastig idd. Eventueel ook op te halen in Rotterdam (Centrum/CS).
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:27:52 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_182367153
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:21 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Wordt lastig idd. Eventueel ook op te halen in Rotterdam (Centrum/CS).
Daar komen we niet echt in de buurt. Ik hoop dat je er iemand anders blij mee kunt maken, wij redden het wel met ons pocket wifi :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_182367240
Echt een uitkomst zon pocket wifi. Heb er hier eentje tweedehands gekocht en een onbeperkte datasim aangeschaft voor daar. Samen met mijn vriendin toch ruim 20GB er doorheen gejaagd.

Maar wat een land zeg! Korte hoogtepunten:

- Noashima/Teshima
- Tokyo in zijn geheel
- Sumo kampioenschappen
- Willekeurige hole in the wall instappen en daar de lekkertste ramen eten

Ik kom er zeker nog een keer terug.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:15:53 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_182367876
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:32 schreef bierjoost het volgende:
Echt een uitkomst zon pocket wifi. Heb er hier eentje tweedehands gekocht en een onbeperkte datasim aangeschaft voor daar. Samen met mijn vriendin toch ruim 20GB er doorheen gejaagd.

Maar wat een land zeg! Korte hoogtepunten:

- Noashima/Teshima
- Tokyo in zijn geheel
- Sumo kampioenschappen
- Willekeurige hole in the wall instappen en daar de lekkertste ramen eten

Ik kom er zeker nog een keer terug.
Ik sprak laatst met collega's over mijn reis en die konden zich niet voorstellen lang in een stad als Tokyo te verblijven. Fuck, er is zoveel te doen en te zien. Ik verwacht ook dat het niet de laatste keer gaat zijn dat we erheen reizen O+ .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:33:40 #166
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182389844
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik sprak laatst met collega's over mijn reis en die konden zich niet voorstellen lang in een stad als Tokyo te verblijven. Fuck, er is zoveel te doen en te zien. Ik verwacht ook dat het niet de laatste keer gaat zijn dat we erheen reizen O+ .
Ik ga de volgende keer ook zeker wat minder lang naar Tokyo dan ik nu heb gedaan. Ben net terug maar zit eraan te denken om ergens in 2020 weer te gaan als alle verbouwingen in Japan klaar zijn. De trip die ik zojuist heb afgerond was de eerste solo reis die ik ooit heb gemaakt en heb daar geleerd wat ik nou juist wél en niet leuk vindt aan reizen. Hoogtepunten waren toch wel de sportwedstrijden (honkbal in bijzonder), bergop hiken en de pretparken (Disney Tokyo Resort is ongekend goed).

Ik denk dat ik een volgende trip dan ook wat meer ga focussen op die drie aspecten dan in steden te zitten om tempels te bekijken. Met shoppen en sightseeing heb ik - naderhand gebleken - niet zo extreem veel en waren ook zeker niet de hoogtepunt van m’n trip.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_182413372
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:04 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

In 10 dagen kun je best wat van Tokyo zien. Je kunt ook een JR Tokyo Wide Pass halen zodat wat daguitjes rond de stad kan doen, volgens mij is zo’n pas 5 dagen geldig.
Precies dit, Dagje Hakone, Mount Fuji is altijd de moeite waard.

Voor het eerst in dit topic trouwens. Hoi! :W

Nu nog in Tokyo, helaas donderdag ochtend al weer terug naar NL. :(
PS4 online: micro_nl
pi_182413505
Nog 2 weken. Heerlijk. Nu festivals, kerstlichtjes en verlichte blaadjes kijken aan het inplannen. :)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:39:37 #169
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182413671
Thanks voor de tips :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:02:35 #170
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182502305
kan je beter een jap sim kaart halen of zon wifi module huren op het vliegveld?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_182506943
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:02 schreef cherrycoke het volgende:
kan je beter een jap sim kaart halen of zon wifi module huren op het vliegveld?
Het goedkoopste is om een mifi te bestellen via internet bij één van de vele aanbieders en die op te halen bij het postkantoor op je luchthaven van aankomst. Even googlen voor de goedkoopste en bijbehorende kortingscode.

Ophalen is heel eenvoudig met de reserveringsbevestiging en je krijgt dan een mifi, powerbank en een retourenvelop met duidelijke instructies.

Als je maar 1 apparaat wil verbinden, kan je op de luchthaven bij aankomst ook een simkaart uit een automaat halen. Dat is uiteraard wel wat prijziger.
pi_182508709
vraagje voor de ervaren Japan reizigers: kopen jullie een sim kaart of huren jullie een pocket-wifi?
van wat ik tot nu toe aan info gevonden heb, zou een sim card voor mij voldoende zijn, reis alleen en alleen internet op telefoon nodig en meeste cards geven 500mb/dag.
graag ervaringen, thanks
pi_182508774
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:46 schreef tote.hose het volgende:
vraagje voor de ervaren Japan reizigers: kopen jullie een sim kaart of huren jullie een pocket-wifi?
van wat ik tot nu toe aan info gevonden heb, zou een sim card voor mij voldoende zijn, reis alleen en alleen internet op telefoon nodig en meeste cards geven 500mb/dag.
graag ervaringen, thanks
Wat in de post boven je staat dus. Mifi werkte voor mij het beste.

Maar sinds kort zijn simkaarten zoals van keepgo en wereldwijdwifi ook in Japan bruikbaar. Die zijn handig als je niet heel veel data gaat gebruiken en in meerdere landen in een jaar reist.
pi_182508837
thanks...sh.t eerdere post helemaal gemist , sorry
  Redactie Games maandag 15 oktober 2018 @ 01:51:24 #175
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182521139
Ik kan prima vooruit met een data only simkaart (10GB) voor sologebruik. Scheelt me weer een extra apparaat meezeulen en het was in dit geval goedkoper dan een PocketWifi huren voor 2 maanden.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182525392
Nieuwe Toyosu vismarkt is geopend, vervanging van Tsukiji.

Eerste indrukken is dat het een kale, sfeerloze bedoeling is. Je kunt achter glas naar opgestapelde witte dozen kijken. Voor de handelaren efficiënter, maar voor toeristen heb ik het gevoel dat dit een grote teleurstelling wordt. -O-

https://www.japan-guide.com/blog/schauwecker/181015.html

pi_182525767
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:06 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe Toyosu vismarkt is geopend, vervanging van Tsukiji.

Eerste indrukken is dat het een kale, sfeerloze bedoeling is. Je kunt achter glas naar opgestapelde witte dozen kijken. Voor de handelaren efficiënter, maar voor toeristen heb ik het gevoel dat dit een grote teleurstelling wordt. -O-

https://www.japan-guide.com/blog/schauwecker/181015.html

[ afbeelding ]
Ohw wel jammer, zouden die restaurantjes er wel nog blijven zitten? Wilde in februari eigenlijk daar even een kijkje nemen en dan een sashimi ontbijt daar gaan doen.. Ff in de gaten houden hoe en wat het dan in februari is.
PSN: Metal_Akilla
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:40:01 #178
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182525989
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:06 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe Toyosu vismarkt is geopend, vervanging van Tsukiji.

Eerste indrukken is dat het een kale, sfeerloze bedoeling is. Je kunt achter glas naar opgestapelde witte dozen kijken. Voor de handelaren efficiënter, maar voor toeristen heb ik het gevoel dat dit een grote teleurstelling wordt. -O-

https://www.japan-guide.com/blog/schauwecker/181015.html

[ afbeelding ]
Getver wat clean :{

Ik vond Tsukiji net zo leuk omdat je echt tussen de zooi liep :D
maar snap wel dat t voor de werkers daar bloedirritant kan zijn dat er steeds mensen lopen, om nog mara te zwijgen over de veiligheid met heftrucs en zo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_182526797
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:30 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ohw wel jammer, zouden die restaurantjes er wel nog blijven zitten? Wilde in februari eigenlijk daar even een kijkje nemen en dan een sashimi ontbijt daar gaan doen.. Ff in de gaten houden hoe en wat het dan in februari is.
Als het goed is blijven de restaurantjes om de Tsukiji vismarkt voor nu nog gewoon bestaan. Zie --> https://www.japan-guide.com/e/e3021.html waar ze bovenaan aangeven dat the outer market blijft bestaan.
pi_182526862
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:30 schreef Akilla het volgende:
Ohw wel jammer, zouden die restaurantjes er wel nog blijven zitten? Wilde in februari eigenlijk daar even een kijkje nemen en dan een sashimi ontbijt daar gaan doen.. Ff in de gaten houden hoe en wat het dan in februari is.
Check het artikel even. Die zijn meeverhuisd, maar zien er nu ook nogal sfeerloos uit. Beetje zoals de restaurants in een warenhuis of kantoortoren.
  Redactie Games dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:45:26 #181
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182542727
Iemand die nog in het noorden zit en morgen de Wanko Soba Noodle challenge wil doen in Morioka? Ik wil em wel doen, maar in m’n uppie is ook niet echt een uitdaging... ;(
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182544792
Herfstdrama seizoen is weer begonnen op de Japanse TV. Zitten deze keer weer een paar goeden tussen! *O* *O* *O*
pi_182553023
ik heb begrepen dat en deel vand e restaurants die buiten de daadwerkelijke markt zaten, gewoon blijven. alle restaurants in de markt zelf, zijn mee verhuisd.
  Redactie Games woensdag 17 oktober 2018 @ 01:34:54 #184
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182563359
Ik las (lokaal hier in Japan) dat ze Tsukiji market gingen slopen en daar een grote bus terminal van wilde maken ivm Olympische spelen in 2020
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182564547
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 01:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik las (lokaal hier in Japan) dat ze Tsukiji market gingen slopen en daar een grote bus terminal van wilde maken ivm Olympische spelen in 2020
Volgens mij is het wel de bedoeling dat de vismarkt na de Olympische spelen terug gaat naar de oude plek.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:35:58 #186
325753 Dartboard
Denk niet zwart/wit
pi_182572766
Japan staat al heel lang op mijn lijstje. Alleen al voor het eten:)
j
Wij willen volgend jaar naar Japan. Wat is de beste tijd om te reizen? Ik zou minimaal 14 dagen willen gaan. is dit te kort? Wat vinden jullie van deze voorbeeldreis? En heeft iemand nog meer tips?
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:48:50 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_182572985
14 dagen kan wel. Ik bedoel wil je "alles" zien ben je rustig drie maanden bezig.
Maar een itineray van een week Tokyo, 2 dagen Hakone, vier dagen Kyoto is best goed.

Die prijzen alleen gatverpiellekis. Dat kan wel een stuk goedkoper. Vind Hakone ook geen must overigens. Zou eerder wat tussenstopjes Hiroshima en Himeji maken, maar ik snap ook wel dat ze wat "landelijk" Japan er in willen verwerken. In ryokans overnachten (wat ze in Hakone willen doen) is wel een must overigens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182573545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:35 schreef Dartboard het volgende:
Japan staat al heel lang op mijn lijstje. Alleen al voor het eten:)
j
Wij willen volgend jaar naar Japan. Wat is de beste tijd om te reizen? Ik zou minimaal 14 dagen willen gaan. is dit te kort? Wat vinden jullie van deze voorbeeldreis? En heeft iemand nog meer tips?
Prima eerste keer Japan hoor :) alleen idd die prijzen, wij waren met zijn tweeën nog niet eens 6000 euro kwijt voor 2.5 week, maar goed wij sliepen ook in iets goedkopere hotels :p

Ik vraag me trouwens af wat nu precies de toegevoegde waarde van eerste klas shinkansen is, je zit dan alleen maar tussen de zakenmannen in pak... Voor de ruimte hoef je het niet te doen, die is in de 2e klasse al meer dan uitstekend...

Ik zou er trouwens ook Hiroshima bij plakken, inclusief overnachting op miyajima :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Games donderdag 18 oktober 2018 @ 15:21:19 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_182591680
Zit in Hokkaido, potverdrie het is gewoon koud, vergeleken met een paar dagen geleden met Honshu. Goed herfstweer.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_182592475
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:48 schreef speknek het volgende:
14 dagen kan wel. Ik bedoel wil je "alles" zien ben je rustig drie maanden bezig.
Maar een itineray van een week Tokyo, 2 dagen Hakone, vier dagen Kyoto is best goed.

Die prijzen alleen gatverpiellekis. Dat kan wel een stuk goedkoper. Vind Hakone ook geen must overigens. Zou eerder wat tussenstopjes Hiroshima en Himeji maken, maar ik snap ook wel dat ze wat "landelijk" Japan er in willen verwerken. In ryokans overnachten (wat ze in Hakone willen doen) is wel een must overigens.
beter is fujikawaguchiko. 1 halte van treinstation fujisan, en een rollercoaster pretpark als je dat leuk vind (ik niet), prachtig meer... en niet veel toeristen, invergelijking met. meer vergane glorie. wel heel relaxed.

het hanoke rondje vond ik erg tegenvallen. maar het was ook erg slecht weer.
pi_182592510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

beter is fujikawaguchiko. 1 halte van treinstation fujisan, en een rollercoaster pretpark als je dat leuk vind (ik niet), prachtig meer... en niet veel toeristen, invergelijking met. meer vergane glorie. wel heel relaxed.

het hanoke rondje vond ik erg tegenvallen. maar het was ook erg slecht weer.
Ook nog een paar leuke grotten daar, vond ik iig :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182592689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:35 schreef Dartboard het volgende:
Japan staat al heel lang op mijn lijstje. Alleen al voor het eten:)
j
Wij willen volgend jaar naar Japan. Wat is de beste tijd om te reizen? Ik zou minimaal 14 dagen willen gaan. is dit te kort? Wat vinden jullie van deze voorbeeldreis? En heeft iemand nog meer tips?
hanoke is erg toeristisch. het is eigenlijk een rondje wat je kan maken in een dag, vanaf de shinkansen met boemeltreintje naar een stadje in de bergen, aan een rivier. met de bus naar een meer, je kan over het meer met een nep-piratenboot toeren, met kabelbaan naar weer een andere plek geloof ik, etc...en uiteindelijk kom je weer aan waar je begon. wel leuk, maar voor twee weken eerste keer japan zou ik het overslaan.

tokyo-kyoto-osaka-nara-hiroshima/miyajima-himeji, zoiets, is een mooie reis. met de shinkansen kom je dan twee keer vlak langs mount fuji, met wat geluk kan je hem zien (hij sit meestal in de wolken..)

of meer essentieel: tokyo en kyoto.
pi_182592733
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:03 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ook nog een paar leuke grotten daar, vond ik iig :)
ja, heb ik niet gedaan, maar inderdaad.
pi_182623805
Na 10 dagen samen met Semtex rondhobbelen in Tokio zitten we nu in de Shinkansen naar Kyoto. Heb Tokio als geweldig ervaren, mensen zijn zo vriendelijk en behulpzaam. Maakt niks uit dat je de taal niet kan spreken of lezen.

Sowieso kom je in de kern van Tokio prima uit de voeten met Engels maar zelfs als we in de oude wijken waren waar men geen Engels spreekt of verstaat, doen ze moeite om je te begrijpen.

Vind je Japan boeiend dan is mijn Instagram account ms wel wat. Ben ‘m aan het vullen met straat video’s van 40 seconden. Momenteel nog met opnames van Tokio. Kyoto en Osaka volgen daarna.

https://www.instagram.com/40secondsstreets/
pi_182623860
Net terug van 5 dagen in Tokyo en het was weer heerlijk. Los van lekker eten, het eindeloos rondhangen in verschillende Disk Union winkels en chillen met een vriend die in Chiba woont ben ik ook nog even de stad uitgeweest, oa naar het spoorwegmuseum in Omiya en een dagje in/rondom Kamakura.

Na 3 keer in 2,5 jaar tijd Tokyo te hebben verkend wordt het nu eindelijk tijd voor meer. Als de financiën het toelaten ga ik ergens in het voorjaar andere plekjes in het land verkennen :)

Nu ook voor het eerst gebruik gemaakt van een gehuurde wifi-router. Errug handig!
diseased rhinoceros pizzle
pi_182642296
Voor april geboekt! Nu wat rustiger aan, had al veel gezien!

Vrienden weer ontmoeten, daarna lekker rondhangen! Heerlijk om dan weer terug te zijn!!
pi_182668887
Zo, internationaal rijbewijs gehaald, skyliner tickets, bagagebezorging, treinpas regio Tokyo voor 1 maand en simkaarten gekocht danwel gereserveerd. Morgen inchecken en dan is het go go go! *O* *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182765144
Sterkte met de reis Aurelius, maar geniet van de rest!

Ik vind dat toch wel het grootste nadeel aan een gezin hebben, nog een keer naar Japan (of ver weg) is voorlopig geen optie zolang de kleine kinderen in de meerderheid zijn. Dat terwijl ik verwacht dat twee dezelfde meisjes met blonde haren daar met open armen ontvangen zouden worden :D
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_182808088
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:13 schreef Aurelius het volgende:
Zo, internationaal rijbewijs gehaald, skyliner tickets, bagagebezorging, treinpas regio Tokyo voor 1 maand en simkaarten gekocht danwel gereserveerd. Morgen inchecken en dan is het go go go! *O* *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182811977
Zo, vliegtickets geboekt voor 4 weken Japan in juli-augustus 2019 (retour Alitalia, 580 euro). Nu ga ik hier eens lezen wat er allemaal te doen is buiten Tokyo, waar we al eens een week zijn geweest.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:54:57 #201
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182915551
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:10 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Zo, vliegtickets geboekt voor 4 weken Japan in juli-augustus 2019 (retour Alitalia, 580 euro). Nu ga ik hier eens lezen wat er allemaal te doen is buiten Tokyo, waar we al eens een week zijn geweest.
Koop in ieder geval een goede regenjas voor die periode ;) .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_183297190
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 02:45 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha ha ha yep!

Kak, daar gaat mijn anonieme bestaan. :P
  zaterdag 24 november 2018 @ 03:26:54 #203
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_183337187
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:05 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ja, Nara kan misschien nog een hele dagtrip worden, maar ligt er ook een beetje aan hoe druk het in Kyoto is. Ik zit er waarschijnlijk begin oktober, dus ik hoop dat het niet te druk wordt in die periode.

Eigenlijk alleen Todai-ji tempel in de planning en deze Mochi-tent. _O-

Geniaal die kerel inderdaad met zijn mochi tent :D smaakte ook erg goed. Pas wel op met die hertjes in Nara want voor je het weet gaan ze er met je eten vandoor.

Ik vond overigens Osaka en Fukuoka erg leuke steden! Tevens kan je met de boot naar Busan (wat weer wat $ scheelt in vliegen). De sfeer vond ik prettiger dan Tokyo/Kyoto.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_183456190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 01:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ha ha ha yep!

Kak, daar gaat mijn anonieme bestaan. :P
Haha, leuk. Welkom terug! ;)
  Redactie Games zaterdag 1 december 2018 @ 12:54:53 #205
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_183475231
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 03:26 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Geniaal die kerel inderdaad met zijn mochi tent :D smaakte ook erg goed. Pas wel op met die hertjes in Nara want voor je het weet gaan ze er met je eten vandoor.

Ik vond overigens Osaka en Fukuoka erg leuke steden! Tevens kan je met de boot naar Busan (wat weer wat $ scheelt in vliegen). De sfeer vond ik prettiger dan Tokyo/Kyoto.
Yup, die hertjes waren leuk in het begin, maar na een tijdje door het park in Nara rondlopen merk je toch dat die beesten hondsbrutaal zijn. Ik zag één van die herten zo'n karretje met van die koekjes omver lopen en ineens kwam er een horde van die kl*tebeesten erop af, met een chagrijnige verkoopster die al haar inkomsten weggevroten zag worden. _O-

Die Mochi vond ik wel lekker en het was zeker wel tof om te zien hoe het gemaakt werkt (redelijk veel show). Maar ik ben niet zo'n hele grote fan van die red beans in mochi, kwam ik achter. Mochi-ijs daarentegen... _O_

Ondertussen ben ik ook weer terug van m'n rondreis door Japan. Ik heb me toch een stapeltje treinkaartjes voor de Shinkanssen verzameld.. _O- de aanschafkosten heb ik er dubbel en dwars uit, maar eigenlijk voelt de reis nog steeds te kort.. :')

Ik vond Osaka en Fukuoka ook erg leuke steden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet langer dan 3 á 4 dagen ben geweest. Kagoshima, Sendai, Hakodate en Sapporo vond ik ook wel toffe steden. Kyoto vond ik gewoon echt te druk qua hoeveelheid toeristen (wel mooi daar niet van). Je merkt toch dat elke stad wel z'n eigen karakteristieken en identiteit heeft. En ik vond Osaka toch wel het grootste contrast hebben met Tokyo.

Nu nog die enorme stapel met foto's door, maar wat een mooie reis heb ik gehad.. _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_183508609
Ik ben na 6 weken ook weer terug. Okinawa is erg goed bevallen en smaakt naar meer. Lekker weer, goed eten, mooie stranden en nog wat andere leuke bezienswaardigheden. :)
  Redactie Games dinsdag 4 december 2018 @ 15:16:15 #207
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_183532375
Overigens voor de mensen die nog steeds denken dat Japan duur is. Ik heb even m’n creditcard afschrijvingen nagelopen van mijn periode dat ik in Japan zat.

In die 2 maanden heb ik minder dan ¤1000,- uitgegeven aan accommodatie/verblijf. Als ik dat vergelijk met de maandelijkse vaste lasten die ik in Nederland per maand heb, is dat echt maar een fractie van dat bedrag. Zeker als je ervanuit gaat je voor huren ¤700/¤800,- minimaal betaald voor een huurwoning exclusief gas/water/licht en internet. En dat heb ik dus wel gehad bij al mijn accomodaties.

Uit eten gaan is sowieso duurder dan als je normaal in Nederland je boodschappen zou doen en zelf zou koken. Maar ik heb gemiddeld voor een diner tussen de ¤5,- en ¤20,- per avondmaaltijd betaald. Wat nog steeds uit eten goedkoper maakt dan in Nederland. Zelfs een goeie bak Ramen bij een Michelin Restaurant in Tokyo kost je minder dan ¥1000,-

Kwalitatief is het eten ook stukken beter dan wat je in een gemiddeld restaurant in Nederland krijgt.

Je kan het zo duur maken zoals jezelf wil natuurlijk, maar ik wilde even mensen een idee geven dat Japan relatief gezien niet veel duurder dan Nederland is, mits je oplet waar je het aan uitgeeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 04-12-2018 15:25:24 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_183550755
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
... In die 2 maanden heb ik minder dan ¤1000,- uitgegeven aan accommodatie/verblijf. ...
In wat voor accommodaties heb je dan zoal verbleven? 1000 voor 2 maanden is zeker niet duur namelijk :).
pi_183561972
Ik vind Japan op zich geen duur land, maar het is wel een makkelijk land om veel geld uit te geven. Er zijn veel verleidingen. :X
pi_183562840
Wat ik altijd vind meevallen:
- Eten, zeker als je "Japans" eet of wat bij een supermarkt of kombini haalt om buiten te eten. Lunchsets in restaurants zijn ook altijd redelijk goedkoop. Koffie is ook een stuk goedkoper geworden sinds ketens als 7-11 de concurrentie met Starbucks zijn aangegaan. Westers eten of eten bij ketens is wat prijziger vergeleken hierbij, maar nog steeds wel redelijk te doen.
- Bezienswaardigheden: toegangsprijzen zijn vaak heel redelijk, veel plekken zijn zelfs gratis.
- Kleding. Naast goedkope zaken als Uniqlo, Muji, GU, ABC Market is er altijd wel ergens een uitverkoop.

Tegenvallers:
- Bier. Relatief duur. En zeker als je het combineert met een lunchset ben je vaak bijna net zoveel kwijt voor drank als voor het eten.
- Vervoer: Suica opladen tikt behoorlijk aan als je vaak gebruik maakt van metro en treinen.
- Reizen in Japan zelf, met kinderen. De prijs schiet omhoog als je opeens niet meer in business hotels kunt verblijven en een grotere auto moet huren.
  Redactie Games donderdag 6 december 2018 @ 13:22:56 #211
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_183565740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:30 schreef Vieuw het volgende:

[..]

In wat voor accommodaties heb je dan zoal verbleven? 1000 voor 2 maanden is zeker niet duur namelijk :).
Ten eerste ik was er in het laagseizoen, wat aanzienlijk in prijs scheelt. Voornamelijk hostels, guesthouses, AirBnB, Capsule hotels. Moet zeggen dat de prijzen buiten de 5 grootste steden (Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Fukuoka) wel stuk lager ligt, als je daar overnacht..

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:11 schreef Aurelius het volgende:
Wat ik altijd vind meevallen:
- Eten, zeker als je "Japans" eet of wat bij een supermarkt of kombini haalt om buiten te eten. Lunchsets in restaurants zijn ook altijd redelijk goedkoop. Koffie is ook een stuk goedkoper geworden sinds ketens als 7-11 de concurrentie met Starbucks zijn aangegaan. Westers eten of eten bij ketens is wat prijziger vergeleken hierbij, maar nog steeds wel redelijk te doen.
- Bezienswaardigheden: toegangsprijzen zijn vaak heel redelijk, veel plekken zijn zelfs gratis.
- Kleding. Naast goedkope zaken als Uniqlo, Muji, GU, ABC Market is er altijd wel ergens een uitverkoop.

Tegenvallers:
- Bier. Relatief duur. En zeker als je het combineert met een lunchset ben je vaak bijna net zoveel kwijt voor drank als voor het eten.
- Vervoer: Suica opladen tikt behoorlijk aan als je vaak gebruik maakt van metro en treinen.
- Reizen in Japan zelf, met kinderen. De prijs schiet omhoog als je opeens niet meer in business hotels kunt verblijven en een grotere auto moet huren.
Klopt, al is het openbaar vervoer in Tokyo weer een stuk goedkoper ivg andere steden. Waarschijnlijk omdat er ook ontzettend veel mensen gebruik maken van het OV daar. Ik betaalde op sommige plekken in Japan ¥260 voor een busrit (volgens mij was dat Kyoto), dat vond ik echt duur voor OV.

Volgende keer neem ik ook wat minder kleding mee, aangezien de kledingprijzen wel meevielen daar.

En de koffie vind ik daar nog steeds niet te zuipen, die ¥100,- koffie van de 7-11/Family Mart iig. De betere koffietentjes die gewoon zo'n Westers Barista apparaat hebben zit je toch weer aan ¥500,- voor een kop koffie.. :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-12-2018 13:31:54 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Eindredactie Games donderdag 6 december 2018 @ 14:08:33 #212
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_183566514
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:22 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ten eerste ik was er in het laagseizoen, wat aanzienlijk in prijs scheelt. Voornamelijk hostels, guesthouses, AirBnB, Capsule hotels. Moet zeggen dat de prijzen buiten de 5 grootste steden (Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Fukuoka) wel stuk lager ligt, als je daar overnacht..

zo kun je elke dure stad 'goedkoop' maken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Redactie Games donderdag 6 december 2018 @ 16:28:47 #213
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_183568882
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:08 schreef Oscar. het volgende:

[..]

zo kun je elke dure stad 'goedkoop' maken :P
Tja, het is maar net wat je belangrijk vindt. Ik was 2/3 van een dag niet aanwezig op m'n accommodatie, omdat ik te druk was om elke nieuwe stad weer te verkennen. Dus voor mij was in feite een bed, douche en wat internet genoeg (en de kamers zijn altijd schoon). Soms had ik nog ontbijt erbij, dat was handig maar niet perse nodig. Dan kan ik het wel luxer maken, maar dat vind ik een beetje zonde van het geld. Overigens wil het niet zeggen dat ik geen goedkope hotels kon vinden. Op sommige plekken had je voor ¤25,- per nacht/kamer prima business hotels. En dan zou je er nog met 2 personen in kunnen overnachten.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_183571368
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:22 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ten eerste ik was er in het laagseizoen, wat aanzienlijk in prijs scheelt. Voornamelijk hostels, guesthouses, AirBnB, Capsule hotels. Moet zeggen dat de prijzen buiten de 5 grootste steden (Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima, Fukuoka) wel stuk lager ligt, als je daar overnacht..

Valt dan nog goed mee als je niet alleen in hostels hebt geslapen! Goed om te weten :) .
  zaterdag 2 maart 2019 @ 18:31:08 #215
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185345414
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185377684
quote:
Leuk. Ik zal eens kijken of ik Kitchen24 kan vinden op mijn TV! :D

Al zijn er zat Japanse kook channels op YouTube te vinden. Ik zweer zelf bij deze dames:
https://www.youtube.com/channel/UC1CL9_o8c7sXfiMWJuTLp-Q

Gister nog karaage gemaakt. :9
pi_185378246
Ik zit nu alweer 3 uur jetlagged op mijn werk (normaal begin ik pas half 10) japan te missen. Net als vorig jaar heb ik echt zo'n on-plaatsbaar gevoel dat ik iets mis ofzo.

We zijn dus vrijdag terug gekomen van een geweldige 3 weken in japan, waarin we alle weertypes meegemaakt hebben(Van sneeuw in -3 graden tot zon en 19 graden), veel plum blossoms gezien en ook al de eerste Sakura in Kyoto O+ En onwijs veel sakura drankjes en hapjes op, echt heel erg leuk allemaal.

maar ik wil weer terug :( , het plan vooralsnog is om volgend jaar niet te gaan, we willen ook wat andere plekken van de wereld nog bezoeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat we dit vorig jaar ook al zeiden :D
PSN: Metal_Akilla
pi_185378328
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:03 schreef Akilla het volgende:
Ik zit nu alweer 3 uur jetlagged op mijn werk (normaal begin ik pas half 10) japan te missen. Net als vorig jaar heb ik echt zo'n on-plaatsbaar gevoel dat ik iets mis ofzo.

We zijn dus vrijdag terug gekomen van een geweldige 3 weken in japan, waarin we alle weertypes meegemaakt hebben(Van sneeuw in -3 graden tot zon en 19 graden), veel plum blossoms gezien en ook al de eerste Sakura in Kyoto O+ En onwijs veel sakura drankjes en hapjes op, echt heel erg leuk allemaal.

maar ik wil weer terug :( , het plan vooralsnog is om volgend jaar niet te gaan, we willen ook wat andere plekken van de wereld nog bezoeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat we dit vorig jaar ook al zeiden :D
Herkenbaar. Ik ben inmiddels alweer 3 maanden terug. En ook veel contrasten meegemaakt. Van zon & strand in Okinawa tot kou en herstblaadjes in Shima Onsen. Dit jaar nog geen plannen, onze oudste gaan in september naar school, mijn schoonouders vinden het een beetje te vermoeiend worden met 2 kinderen en we willen wat meer van Europa zien.

Maar het begint toch wel weer te kribbelen. Hokkaido schijnt in de zomer mooi te zijn.
  maandag 4 maart 2019 @ 12:28:03 #219
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185381334
Ga begin april weer.
10e keer geloof ik. 6 nachten Seoul en 10 in Tokio.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185381459
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:28 schreef matthijst het volgende:
Ga begin april weer.
10e keer geloof ik. 6 nachten Seoul en 10 in Tokio.
Voor mij wordt het, realistisch gezien, waarschijnlijk 3-4 weken na de kerst. Familie bezoeken, belletje rinkelen in een tempel, skiën en sneeuwaapjes bekijken. :) 2020 ga ik overslaan, is me te druk met die hele Olympische Spelen. Het is nu al te toeristisch, zeker Tokyo. Hopelijk wordt het daarna weer wat rustiger. :D
  Redactie Games maandag 4 maart 2019 @ 15:50:08 #221
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185385068
Hoe lang duurde bij jullie het "afkicken" van de goede kwaliteit van het Japanse eten? In die tijd dat ik daar was heb ik echt een plethora aan lekkere dingen gehad. (En nog niet eens alles geprobeerd).

Ben nu een paar maanden terug maar, alles wat "Japans" hier is, is tegenwoordig gewoon niet lekker meer. Ik merk gewoon dat ik er niet meer zo van kan genieten, als van toen ik in Japan was.

Laatste ervaringen: Sushi die meurt (en waarvan ik de helft heb weggegooid), Ramen die hierin in NL vooral zout is en minder de rijke smaken heeft die ik in Japan gehad heb. En als je A5 Wagyu gehad hebt, dan is je normale biefstuk ook niet meer je van het... ;(

Eigenlijk durf ik dat eten de komende tijd niet meer te eten, ter voorkoming van een teleurstelling. Dus misschien moet ik even "Japan-ontwennen" om weer dat eten in NL te kunnen waarderen..

Zelfreflectie-mode: Dit klinkt echt te snobbish.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185399544
Ik vind het niet snobistisch. Eerder dat je nu pas beseft dat je in een land als Japan veel meer waarde voor je geld krijgt. :{

Verse vis begin ik hier niet eens aan. Ik ben gek op een tonijn donburi, maar dat kun je in dit land vergeten. :') Heb inmiddels wel een aantal goede adressen in Leiden, Amstelveen, Amsterdam en Uithoorn voor o.a. sushi en ramen. Maar het blijft behelpen, je moet moeite doen om er te komen.

Op zich kom je met zelf koken ook wel een heel eind. Zeker aangezien er in Japan een verschil is tussen gerechten die mensen thuismaken, en gerechten die je in restaurants eet. Dit boek is wel een aanrader:

https://www.bol.com/nl/p/recepten-uit-tokyo/9200000035871134/

:Y)
pi_185399898
Wel herkenbaar. In Japan moet je echt je best doen om (kwalitatief) slecht eten te krijgen.

Ik eet zelf graag bij een nieuwe ramen toko in Delft. Ze hebben een Japanse chef die echt lekkere ramen maakt. En daar om de hoek zit een all you can eat sushi tent(Umai, ook van Japanse eigenaar) die in mijn ogen nog het best in de buurt komt van Japanse sushi/tonkatsu/tempura garnalen.

Maar het was idd zo dat veel plekken in Nederland geweldig qua eten waren voordat ik naar Japan ging en merkte dat het echte eten toch veeeel beter is

Alleen jammer dat ik de afgelopen weken iets met m’n maag had, anders had ik veel meer gegeten en was ik net als vorig jaar aangekomen ipv 3 kilo afgevallen☹
PSN: Metal_Akilla
pi_185399931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:56 schreef Akilla het volgende:
Wel herkenbaar. In Japan moet je echt je best doen om (kwalitatief) slecht eten te krijgen.
Ik denk dat dat komt omdat restaurants in Japan zich vaak specialiseren in één type keuken, of zelfs één gerecht. Als dat niet goed is, kunnen ze de tent wel sluiten.

quote:
Alleen jammer dat ik de afgelopen weken iets met m’n maag had, anders had ik veel meer gegeten en was ik net als vorig jaar aangekomen ipv 3 kilo afgevallen☹
Ook een keer gehad. Chinese medicijnwinkel bezoeken! Daar verkopen ze fantastische kooltabletten. Soort geconcentreerde Norit.
  Redactie Games dinsdag 5 maart 2019 @ 13:30:07 #225
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185404811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:35 schreef Aurelius het volgende:
Ik vind het niet snobistisch. Eerder dat je nu pas beseft dat je in een land als Japan veel meer waarde voor je geld krijgt. :{

Verse vis begin ik hier niet eens aan. Ik ben gek op een tonijn donburi, maar dat kun je in dit land vergeten. :') Heb inmiddels wel een aantal goede adressen in Leiden, Amstelveen, Amsterdam en Uithoorn voor o.a. sushi en ramen. Maar het blijft behelpen, je moet moeite doen om er te komen.

Op zich kom je met zelf koken ook wel een heel eind. Zeker aangezien er in Japan een verschil is tussen gerechten die mensen thuismaken, en gerechten die je in restaurants eet. Dit boek is wel een aanrader:

https://www.bol.com/nl/p/recepten-uit-tokyo/9200000035871134/

:Y)
Ik vrees ook dat Tonijn-donburi, eigenlijk gewoon te duur is als je dat in Nederland zou serveren. Omdat tonijn in Nederland relatief duur is.

Een pokébowl met wat blokjes tonijn/zalm en vooral veel groenten eromheen kost je al snel ¤12,50.

In Hokkaido kreeg ik dit voor ¤12,50


Dan heb je wel een goeie selectie van verse vis en zeevruchten. Maar voor die prijs ga je het in Nederland niet vinden.

Aantal dingen die ik gehad heb daar, maar in Nederland niet durf te eten (omdat ik twijfel aan de versheid of de manier van bereiding/conservering hier) Uni, Unagi, rauwe inktvis, oesters (die uit Hiroshima waren echt lekker), Oyakodon (met name de semi-rauwe omelet die bovenop je kom ligt).

Voorlopig vermijd ik nu maar een beetje de All-you-can-eat Sushi plekken hier in NL.. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Noodle op 05-03-2019 13:36:25 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185405141
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]

Ik vrees ook dat Tonijn-donburi, eigenlijk gewoon te duur is als je dat in Nederland zou serveren. Omdat tonijn in Nederland relatief duur is.

Een pokébowl met wat blokjes tonijn/zalm en vooral veel groenten eromheen kost je al snel ¤12,50.

In Hokkaido kreeg ik dit voor ¤12,50
[ afbeelding ]

Dan heb je wel een goeie selectie van verse vis en zeevruchten. Maar voor die prijs ga je het in Nederland niet vinden.

Aantal dingen die ik gehad heb daar, maar in Nederland niet durf te eten (omdat ik twijfel aan de versheid of de manier van bereiding/conservering hier) Uni, Unagi, rauwe inktvis, oesters (die uit Hiroshima waren echt lekker), Oyakodon (met name de semi-rauwe omelet die bovenop je kom ligt).

Voorlopig vermijd ik nu maar een beetje de All-you-can-eat Sushi plekken hier in NL.. :')
:9 :9 :9

Ben je in de zomer of in de winter naar Hokkaido gegaan?
  Redactie Games dinsdag 5 maart 2019 @ 13:46:38 #227
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185405223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]

:9 :9 :9

Ben je in de zomer of in de winter naar Hokkaido gegaan?
Ik was daar eind oktober, herfstperiode want ik kon de herfstkleuren in de natuur al zien. Toen was het nog redelijk zonnig, maar de temperaturen lagen daar rond 15 graden overdag tot 5 graden in de avond. Ik vond het prachtig daar, maar goed dat was de hele reis voor mij eigenlijk.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185405274
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik was daar eind oktober, herfstperiode want ik kon de herfstkleuren in de natuur al zien. Toen was het nog redelijk zonnig, maar de temperaturen lagen daar rond 15 graden overdag tot 5 graden in de avond. Ik vond het prachtig daar, maar goed dat was de hele reis eigenlijk.. :')
Het staat op mijn lijst als zomerbestemming. De hitte en benauwdheid van Tokyo ontvluchten. :)
Voor de rest ken ik het alleen van de boeken van Murakami. :D
  Redactie Games dinsdag 5 maart 2019 @ 14:02:01 #229
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185405512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:48 schreef Aurelius het volgende:
[..]

Het staat op mijn lijst als zomerbestemming. De hitte en benauwdheid van Tokyo ontvluchten. :)
Voor de rest ken ik het alleen van de boeken van Murakami. :D
Ik zou zeggen Hakodate en Sapporo bezoeken voor het culinaire avontuur :Y) en tussendoor wat natuurparken (bijv. Onuma National Park). De natuur is echt prachtig daar. En even ontspannen in een Onsen in Noboribetsu. En als je een auto kan huren, er liggen wat afgelegen natuurparken in het Noorden en Oosten waar je niet makkelijk met openbaar vervoer kan komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 05-03-2019 14:12:00 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185405888
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 14:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou zeggen Hakodate en Sapporo bezoeken voor het culinaire avontuur :Y) en tussendoor wat natuurparken (bijv. Onuma National Park). De natuur is echt prachtig daar. En even ontspannen in een Onsen in Noboribetsu. En als je een auto kan huren, er liggen wat afgelegen natuurparken in het Noorden en Oosten waar je niet makkelijk met openbaar vervoer kan komen.
Gaat er zeker ooit van komen. Paar jaar geleden Hokkaido in de verte gezien vanaf het noordelijke puntje van Honshu, Cape Oma, en sindsdien kriebelt het.
pi_185589891
Ik verblijf van 1 april tot en met 9 april in Japan, deels voor een bruiloft van een goede vriend van mij en deels solo. Van 1 april (aankomst 's ochtends in Nagoya) tot en met 3 april ben ik vrij om te gaan waar ik wil. Na wat opzoekwerk leek Nagasaki me de moeite, mede door de koloniale geschiedenis en de vroege Europese invloeden in Japan wat me door mijn studies vroeger enorm aanspreekt. Ik vrees echter dat een vijf uur durende shinkansenrit me iets te veel is nadat ik geland ben, alhoewel ik Nagaski heel graag zou zien. Het zou ook betekenen dat ik op 3 april terug de shinkansen moet nemen en dan liefst naar Tokyo. Mocht ik Nagasaki overslaan, neig ik naar extra dagen Tokyo of Osaka (Kyoto doe ik ook anderhalve dag).

Kortom: Is Nagasaki inderdaad de moeite (voor koloniale geschiedenis) ? Is het de moeite om naartoe te reizen vanuit Nagoya ? Zijn er andere plaatsen in Japan waar die koloniale geschiedenis ook sterk aan bod komt door middel van een museum bv. ?
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_185590018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:38 schreef Anatool het volgende:
Ik verblijf van 1 april tot en met 9 april in Japan, deels voor een bruiloft van een goede vriend van mij en deels solo. Van 1 april (aankomst 's ochtends in Nagoya) tot en met 3 april ben ik vrij om te gaan waar ik wil. Na wat opzoekwerk leek Nagasaki me de moeite, mede door de koloniale geschiedenis en de vroege Europese invloeden in Japan wat me door mijn studies vroeger enorm aanspreekt. Ik vrees echter dat een vijf uur durende shinkansenrit me iets te veel is nadat ik geland ben, alhoewel ik Nagaski heel graag zou zien. Het zou ook betekenen dat ik op 3 april terug de shinkansen moet nemen en dan liefst naar Tokyo. Mocht ik Nagasaki overslaan, neig ik naar extra dagen Tokyo of Osaka (Kyoto doe ik ook anderhalve dag).

Kortom: Is Nagasaki inderdaad de moeite (voor koloniale geschiedenis) ? Is het de moeite om naartoe te reizen vanuit Nagoya ? Zijn er andere plaatsen in Japan waar die koloniale geschiedenis ook sterk aan bod komt door middel van een museum bv. ?
Je weet ook van het bestaan van Huis ten Bosch in nagasaki :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Games woensdag 13 maart 2019 @ 17:45:16 #233
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185590030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:38 schreef Anatool het volgende:
Ik verblijf van 1 april tot en met 9 april in Japan, deels voor een bruiloft van een goede vriend van mij en deels solo. Van 1 april (aankomst 's ochtends in Nagoya) tot en met 3 april ben ik vrij om te gaan waar ik wil. Na wat opzoekwerk leek Nagasaki me de moeite, mede door de koloniale geschiedenis en de vroege Europese invloeden in Japan wat me door mijn studies vroeger enorm aanspreekt. Ik vrees echter dat een vijf uur durende shinkansenrit me iets te veel is nadat ik geland ben, alhoewel ik Nagaski heel graag zou zien. Het zou ook betekenen dat ik op 3 april terug de shinkansen moet nemen en dan liefst naar Tokyo. Mocht ik Nagasaki overslaan, neig ik naar extra dagen Tokyo of Osaka (Kyoto doe ik ook anderhalve dag).

Kortom: Is Nagasaki inderdaad de moeite (voor koloniale geschiedenis) ? Is het de moeite om naartoe te reizen vanuit Nagoya ? Zijn er andere plaatsen in Japan waar die koloniale geschiedenis ook sterk aan bod komt door middel van een museum bv. ?
Als je zoekt naar de Nederlandse koloniale geschiedenis, ken ik enkel Nagasaki (Deijima) en Hakodate (in Hokkaido). En ik heb zowat elke grote stad in Japan bezocht vorig jaar. Dat zijn de enige 2 steden, waar ik iets van Nederlandse geschiedenis kon terugvinden.

Persoonlijk als je dan toch in Nagoya zit, zou ik liever de regio rondom Kyoto en Osaka bezoeken, omdat 3 dagen niet veel is en 5 uur reizen in de Shinkansen op je dag van aankomst niet aan te raden is.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185595975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:38 schreef Anatool het volgende:
Ik verblijf van 1 april tot en met 9 april in Japan, deels voor een bruiloft van een goede vriend van mij en deels solo. Van 1 april (aankomst 's ochtends in Nagoya) tot en met 3 april ben ik vrij om te gaan waar ik wil. Na wat opzoekwerk leek Nagasaki me de moeite, mede door de koloniale geschiedenis en de vroege Europese invloeden in Japan wat me door mijn studies vroeger enorm aanspreekt. Ik vrees echter dat een vijf uur durende shinkansenrit me iets te veel is nadat ik geland ben, alhoewel ik Nagaski heel graag zou zien. Het zou ook betekenen dat ik op 3 april terug de shinkansen moet nemen en dan liefst naar Tokyo. Mocht ik Nagasaki overslaan, neig ik naar extra dagen Tokyo of Osaka (Kyoto doe ik ook anderhalve dag).

Kortom: Is Nagasaki inderdaad de moeite (voor koloniale geschiedenis) ? Is het de moeite om naartoe te reizen vanuit Nagoya ? Zijn er andere plaatsen in Japan waar die koloniale geschiedenis ook sterk aan bod komt door middel van een museum bv. ?
Op zich kun je je wel 3 dagen vermaken in Nagasaki. Die 5 uur in de Shinkansen vliegen voorbij (al moet je het laatste stukje met een gewone trein). Je zou zelf onderweg nog in Himeji kunnen uitstappen om het kasteel te bekijken.

Aanraders in Nagasaki zijn wat mij betreft:
- Dejima
- Boottocht naar Gunkanjima
- Peace Park
- Chinatown

Het is in elk geval wat meer niche, en minder toeristisch als Tokyo of Osaka. :)
  Redactie Games woensdag 13 maart 2019 @ 22:03:42 #235
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185596638
Gunkanjima is trouwens wel heel erg afhankelijk van het weer. En ik weet nu of je tegenwoordig weer op het eiland mag komen. De locatie is trouwens gebruikt in de James Bond film: Skyfall
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185596693
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gunkanjima is trouwens wel heel erg afhankelijk van het weer. En ik weet nu of je tegenwoordig weer op het eiland mag komen. De locatie is trouwens gebruikt in de James Bond film: Skyfall
Je kunt met een boot er naartoe, en een stukje lopen op een afgezet pad. Maar tussen de gebouwen mag niet.
  Redactie Games woensdag 13 maart 2019 @ 22:06:53 #237
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185596721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]

Je kunt met een boot er naartoe, en een stukje lopen op een afgezet pad. Maar tussen de gebouwen mag niet.
Ah, ik mocht die dag niet, want het regende en waaide pijpestelen die dag. Dus ik heb het nooit kunnen zien.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185601382
Kobe heeft een buurt met europese villas. niet per se nederlands, maar wel geinig. Yokohama ook een beetje. is niet super interessant, maar wel leuk voor de sfeer.
in nagasaki heb je het meest; een buurt met buitenlandse villas, de dutch slope, dejima, de portugese kerk..
en verder is er een hoop te zien, zeker de moeite waard.
pi_185601485
Heeft iemand ervaring met het Shirakawago Hotel in Shinjuku? Een neef van mij krijgt het als advies van zijn reisbureau, maar het ziet er een beetje 'shabby' uit.
pi_185618618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 21:42 schreef Aurelius het volgende:
[..]

Op zich kun je je wel 3 dagen vermaken in Nagasaki. Die 5 uur in de Shinkansen vliegen voorbij (al moet je het laatste stukje met een gewone trein). Je zou zelf onderweg nog in Himeji kunnen uitstappen om het kasteel te bekijken.

Aanraders in Nagasaki zijn wat mij betreft:
- Dejima
- Boottocht naar Gunkanjima
- Peace Park
- Chinatown

Het is in elk geval wat meer niche, en minder toeristisch als Tokyo of Osaka. :)
Bedankt voor de tips, omdat ik mezelf niet in de komende jaren opnieuw in Japan zie belanden, ga ik Nagasaki toch inplannen. Mijn reisschema zou er zo uitzien:

01/04: Aankomst in Nagoya om 08u15, doorreis naar Nagasaki met aankomst ergens in de namiddag
02/04: Nagasaki
03/04: Vertrek uit Nagasaki, ofwel meteen naar Tokyo, ofwel met tussenstop in Osaka/Kobe
04/04: Tokyo (ontmoeting met vrienden)
05/04: Tokyo
06/04: Doorreis naar Nagoya waar vrienden van me landen, de rest van de dag in Nagoya
07/04: Doorreis naar Shizuoka waar bruilof plaats vindt, in de namiddag naar Kyoto
08/04: Kyoto met 's avond terugreis naar Nagoya
09/04: Vlucht terug naar Schiphol

Een goed gevulde reis en misschien wel heel veel reizen maar ik ben er wel van overtuigd. Iemand trouwens ervaring met de Willer Express bussen ? Zijn een soort van Flixbus in Japan. Ik zou met de bus nemen op 08/04 naar Nagoya omdat mijn JR Pass niet meer geldig is en zo'n busrit is toch aanzienlijker goedkoper naar de shinkansen.
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_185618633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:44 schreef RipCity het volgende:
[..]

Je weet ook van het bestaan van Huis ten Bosch in nagasaki :D
Haha ja, lijkt me zo surreëel, ga het toch zeker bezoeken :)
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
  donderdag 14 maart 2019 @ 23:50:27 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185618913
Al geboekt?
Anders zou je heen naar Osaka kunnen vliegen en terug vanaf Tokio.

Zou zelf in zo'n korte tijd niet helemaal naar Nagasaki gaan, maar Tokyo, Kamakura, Kyoto, Nara oid.
Beetje lastig dat je dat 4 en dag 6 vast hebt staan voor vrienden :)

Anders zoiets
1 Landen, middag naar Kyoto
2 kyoto
3 Kyoto
4 Osaka/Nara (evt eind vd dag naar Tokio)
5 naar Tokio
6 Tokio
7 Tokio naar Shizuoka
8 Nagoya
9 naar huis
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185621798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:32 schreef Anatool het volgende:
01/04: Aankomst in Nagoya om 08u15, doorreis naar Nagasaki met aankomst ergens in de namiddag
02/04: Nagasaki
03/04: Vertrek uit Nagasaki, ofwel meteen naar Tokyo, ofwel met tussenstop in Osaka/Kobe
04/04: Tokyo (ontmoeting met vrienden)
05/04: Tokyo
06/04: Doorreis naar Nagoya waar vrienden van me landen, de rest van de dag in Nagoya
07/04: Doorreis naar Shizuoka waar bruilof plaats vindt, in de namiddag naar Kyoto
08/04: Kyoto met 's avond terugreis naar Nagoya
09/04: Vlucht terug naar Schiphol
Als je persé naar Nagasaki wilt, zou ik Kyoto en Osaka/Kobe overslaan. Veel te groot/druk om "even" te bezoeken. Lijkt me super stressvol en onderschat de jetlag niet. Eerste keer naar Japan toch?

01/04: Nagoya - Nagasaki
02/04: Nagasaki
03/04: Nagasaki - Himeji - Tokyo
04/04: Tokyo
05/04: Tokyo
06/04: Nagoya
07/04: Shizuoka
08/04: Shizuoka - Nagoya
09/04: Vlucht terug

In Shizuoka en Nagoya zijn ook wel wat leuke dingen te doen voor een dag (Kunozan Toshogu tempel, Fujinomiya bijvoorbeeld of de tijd nemen om hitsumabushi te eten :9).

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 15-03-2019 09:18:30 ]
  Redactie Games vrijdag 15 maart 2019 @ 16:52:16 #244
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185630955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:56 schreef Akilla het volgende:
Wel herkenbaar. In Japan moet je echt je best doen om (kwalitatief) slecht eten te krijgen.

Ik eet zelf graag bij een nieuwe ramen toko in Delft. Ze hebben een Japanse chef die echt lekkere ramen maakt. En daar om de hoek zit een all you can eat sushi tent(Umai, ook van Japanse eigenaar) die in mijn ogen nog het best in de buurt komt van Japanse sushi/tonkatsu/tempura garnalen.

Maar het was idd zo dat veel plekken in Nederland geweldig qua eten waren voordat ik naar Japan ging en merkte dat het echte eten toch veeeel beter is

Alleen jammer dat ik de afgelopen weken iets met m’n maag had, anders had ik veel meer gegeten en was ik net als vorig jaar aangekomen ipv 3 kilo afgevallen☹
Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185648977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:

Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.
Bij Ramen Nikkou in Delft ben ik deze week geweest. Inderdaad goede ramen, maar persoonlijk vind ik de smaak van die van Takumi (en het zusje ervan Sapporo) in Rotterdam wat verfijnder.
pi_185653382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je persé naar Nagasaki wilt, zou ik Kyoto en Osaka/Kobe overslaan. Veel te groot/druk om "even" te bezoeken. Lijkt me super stressvol en onderschat de jetlag niet. Eerste keer naar Japan toch?

01/04: Nagoya - Nagasaki
02/04: Nagasaki
03/04: Nagasaki - Himeji - Tokyo
04/04: Tokyo
05/04: Tokyo
06/04: Nagoya
07/04: Shizuoka
08/04: Shizuoka - Nagoya
09/04: Vlucht terug

In Shizuoka en Nagoya zijn ook wel wat leuke dingen te doen voor een dag (Kunozan Toshogu tempel, Fujinomiya bijvoorbeeld of de tijd nemen om hitsumabushi te eten :9).
Inderdaad, de eerste keer Japan.De geschiedenis van Nagasaki spreekt me enorm aan en gebaseerd op wat ik lees, lijkt het dat je heel wat van dat verleden kan terugvinden. Nagasaki spreekt me in die zin meer aan dan Osaka en Nagoya bijvoorbeeld. Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeite :P ?
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_185653838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:20 schreef Anatool het volgende:
Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeite :P ?
Er is niet heel veel origineels te zien, maar Dejima vond ik wel indrukwekkend, want het laat wel zien hoe groot de Nederlandse scheepvaart en handel toen was. En al die Nederlandse namen van de gouverneurs en zeelieden daar was ook wel bijzonder om te zien zo ver van huis.
Dat alles kan je in een halve dag zien en in de andere helft van de dag kan je nog naar het Vredespark ter nagedachtenis van de atoombom.
Of naar Huis ten Bosch, voor een goede portie surrealisme. Ik bezocht dat ook allemaal op mijn eerste reis naar Japan en ben daarna nog vele malen terug gegaan voor de rest van het land.
pi_185660213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:20 schreef Anatool het volgende:

[..]

Inderdaad, de eerste keer Japan.De geschiedenis van Nagasaki spreekt me enorm aan en gebaseerd op wat ik lees, lijkt het dat je heel wat van dat verleden kan terugvinden. Nagasaki spreekt me in die zin meer aan dan Osaka en Nagoya bijvoorbeeld. Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeite :P ?
Ik vond Nagasaki erg tof, maar ik zou het met zo'n korte reis met weinig tijd overslaan. Ik vond het vanaf Fukuoka al best een eind omdat ze (toen iig) geen shinkansen hebben en het geen rustige treinrit was. Persoonlijk zou ik met maar een week de tijd enkel Tokyo en Kyoto pakken. En dan wellicht vanuit Kyoto een dagtripje naar Kobe of Osaka en dan gelijk Himeji meepakken. Ik vond Kyoto met het paleis van de Shogun interessanter dan Dejima en in de omgeving is ook al genoeg te zien. Dejima is zeker de moeite waard, maar het is ook deels herbouwd en redelijk klein. En naast het peace park vond ik de andere bezienswaardigheden geen dingen die ik niet had willen missen. Ik zou Nagasaki bewaren als reden om ooit nog een keer terug te gaan ;)
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_185683655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.
Ja die idd, dit weekend toevallig weer gegeten en het is wel echt bijna vergelijkbaaar :9
PSN: Metal_Akilla
  maandag 18 maart 2019 @ 10:10:45 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_185684645
Laatst de docu Infinity gezien in de bios, over Yayoi Kusama.
Kreeg ik toch weer een beetje zin om terug te gaan O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_185710696
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:10 schreef Ang3l het volgende:
Laatst de docu Infinity gezien in de bios, over Yayoi Kusama.
Kreeg ik toch weer een beetje zin om terug te gaan O+
Ze heeft tegenwoordig een eigen museum in Shinjuku. :)

https://yayoikusamamuseum.jp
  Redactie Games woensdag 20 maart 2019 @ 22:44:45 #252
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185752989
Voor de mensen die voor de eerste keer naar Japan gaan:

HumbleBundle: Learn a new Language Bundle

-oa wat Lonely Planet reisgidsen en een taalcursus voor Japans.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185914006
Japan-guide heeft ook een leuk filmpje gemaakt voor de first-time travellers. :)

pi_185914011
Zijn er trouwens hier nog mensen die van plan zijn om volgend jaar, tijdens de Olympische Spelen, naar Japan te gaan?
  Redactie Games vrijdag 29 maart 2019 @ 13:01:36 #255
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185914210
Nope, lijkt me helemaal niks in die toeristische massahysterie.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:42 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_185914599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef Aurelius het volgende:
Japan-guide heeft ook een leuk filmpje gemaakt voor de first-time travellers. :)

Lijkt wel of alles om t OV draait :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_185916295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Lijkt wel of alles om t OV draait :D
Het OV is dan ook geniaal.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:57:50 #258
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_185917081
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het OV is dan ook geniaal.
Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_185921451
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijen :D
Suica, klaar.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Redactie Games vrijdag 29 maart 2019 @ 19:39:12 #260
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185921465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijen :D
Mwoah, gelukkig werkt die Suica/Pasmo card bijna bij elke maatschappij zonder dat je in de war bent bij welk poortje je moet inchecken. Of wil je nou zeggen dat ons OV in NL nou zo geweldig is.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185923752
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:39 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Mwoah, gelukkig werkt die Suica/Pasmo card bijna bij elke maatschappij zonder dat je in de war bent bij welk poortje je moet inchecken. Of wil je nou zeggen dat ons OV in NL nou zo geweldig is.. :')
Nou, in Tokyo iig had je ook apart poortjes per OV-bedrijf. Inchecken bij JR of Keio of Seibu maakte wel degelijk uit.

Ook in de metro met Tokyo Metro, Toei Subway etc.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:32:32 #262
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185923872
Vroegah misschien
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games zaterdag 30 maart 2019 @ 08:57:02 #263
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185930208
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:27 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Nou, in Tokyo iig had je ook apart poortjes per OV-bedrijf. Inchecken bij JR of Keio of Seibu maakte wel degelijk uit.

Ook in de metro met Tokyo Metro, Toei Subway etc.
Voor een stad die zo druk is, vond ik het nog wel meevallen hoe moeilijk het was om erdoorheen te navigeren. En Google Maps werkte ideaal met het OV, gewoon de juiste kleur lijn volgen die overal staan aangegeven op de grond en de borden. Echter de juiste exits vinden, als je bij een bepaalde straat wil uitkomen is een hell. Als je op Shinjuku of Tokyo Station terecht komt, dan heb je ineens meerdere verdiepingen en elke exit heeft wel een apart nummer, maar je weet dus niet welke verdieping welke exitnummers heeft. Daar sta je dan in een grote hal, te kijken naar 60 verschillende exitpoints voor die ene straat waar je maar net wil uitkomen. De ingang zoeken vond ik niet moeilijk, de juiste uitgang daarentegen soms.. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 30-03-2019 09:12:14 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185930236
Die uitgangen inderdaad, drama -O-
Voor wat foto's, kijk hier
pi_185964628
Ergste is de liften (of beter gezegd: de lift) vinden naar de perrons of uitgang. Deze zitten vaak ergens in een hoekje verstopt, en soms moet je via een andere verdieping "overstappen" naar een andere lift. Niet dat ik lui ben, maar we hebben een (grote) kinderwagen. Soms denk ik wel eens "fuck it" en neem ik gewoon de roltrap.
pi_185966016
quote:
Aankomende keizerlijke tijdperk in Japan gaat Reiwa heten

Het nieuwe keizerlijke tijdperk in Japan heet Reiwa. Dat heeft de regering van het land maandag bekendgemaakt.

Reiwa gaat in wanneer de huidige keizer Akihito op 30 april aftreedt en zijn zoon Naruhito op 1 mei de troon bestijgt.

Premier Shinzo Abe legt in de loop van maandag de betekenis van de naam uit. Reiwa heeft meerdere betekenissen, onder meer kalmte.

Normaal gesproken wordt de naam van een nieuw tijdperk niet van tevoren bekendgemaakt. Abe heeft met deze traditie gebroken, omdat keizer Akihito besloten heeft af te treden.

Het is voor het eerst in meer dan twee eeuwen dat een keizer aftreedt. Het aftreden van Akihito betekent het einde van het Heisei-tijdperk dat begon in 1989.

https://www.nu.nl/buitenl(...)aat-reiwa-heten.html
  Redactie Games maandag 1 april 2019 @ 12:27:33 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185968087
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die Akihito is ook zo oud en & qua gezondheid ook niet goed gesteld, dat ie z'n "werk" ook niet meer kan doen. Dus voor mij komt het niet onverwacht..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_185968327
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 12:27 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Die Akihito is ook zo oud en & qua gezondheid ook niet goed gesteld, dat ie z'n "werk" ook niet meer kan doen. Dus voor mij komt het niet onverwacht..
Het aftreden, en de datum was al bekend. Alleen de naam van de nieuwe era nog niet. :)
  Redactie Games maandag 1 april 2019 @ 13:43:53 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185969407
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:40 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het aftreden, en de datum was al bekend. Alleen de naam van de nieuwe era nog niet. :)
Ah ja, oké
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 1 april 2019 @ 20:32:53 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185977266
Morgen mag ik weer *O* *O* *O*
Eerst naar Seoul voor 6n en dan door naar Tokyo 10n.
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games maandag 1 april 2019 @ 21:25:11 #271
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185978431
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:32 schreef matthijst het volgende:
Morgen mag ik weer *O* *O* *O*
Eerst naar Seoul voor 6n en dan door naar Tokyo 10n.
Lekker! Beide leuke steden. Veel plezier ^O^
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 1 april 2019 @ 22:31:08 #272
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_185980276
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:32 schreef matthijst het volgende:
Morgen mag ik weer *O* *O* *O*
Eerst naar Seoul voor 6n en dan door naar Tokyo 10n.
seoul is super leuk. van de zomer geweest.
ja en tokyo is natuurlijk het allerleukst
  maandag 1 april 2019 @ 23:01:57 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185980902
Eerste keer Seoul voor ons.
We zitten in Meyondeong, winkelgebied dus m'n vrouw is iig blij.
Zag dat in Seoul de bomen net in bloei staan, altijd leuk :)
't is een nachtvlucht, incheckaanbieding geupgrade naar business. Heel benieuwd hoe dat bevalt. Snurken op zo'n bijna bed :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185986018
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:32 schreef matthijst het volgende:
Morgen mag ik weer *O* *O* *O*
Eerst naar Seoul voor 6n en dan door naar Tokyo 10n.
^O^ ^O^ ^O^

Veel plezier! Ga je nog wat bijzonders doen? :)
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:38:41 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185986107
- Yayoi Kusama Museum
- Teamlab museum
- Rolling Stones exhibitionism

Verder lekker rondstruinen in het hopelijk mooie weer *O* *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185986159
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:38 schreef matthijst het volgende:
- Yayoi Kusama Museum
- Teamlab museum
- Rolling Stones exhibitionism

Verder lekker rondstruinen in het hopelijk mooie weer *O* *O*
Veel plezier
pi_185986432
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:01 schreef matthijst het volgende:
Eerste keer Seoul voor ons.
We zitten in Meyondeong, winkelgebied dus m'n vrouw is iig blij.
Zag dat in Seoul de bomen net in bloei staan, altijd leuk :)
't is een nachtvlucht, incheckaanbieding geupgrade naar business. Heel benieuwd hoe dat bevalt. Snurken op zo'n bijna bed :D
Oh leuk! Ben ook vandaag in seoul aangekomen vanuit China (ook meyondeong - aloft) Waar kan je het beste heen voor de bomen? Vond het overal wat winters aandoen dus niet verwacht dat ze al ergens te zien waren. Zaterdag ook naar Tokyo voor 2 weekjes :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:26:19 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185986775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:59 schreef RipCity het volgende:

[..]

Oh leuk! Ben ook vandaag in seoul aangekomen vanuit China (ook meyondeong - aloft) Waar kan je het beste heen voor de bomen? Vond het overal wat winters aandoen dus niet verwacht dat ze al ergens te zien waren. Zaterdag ook naar Tokyo voor 2 weekjes :)
Hier schijnbaar:
https://droneandslr.com/t(...)park-cherry-blossom/
Festival begint de 5e, maar zag op insta al wel wat bomen in bloei :)

We zitten in Metro Hotel :)

Tokyo in Tokyu Stay Shinjuku. Relaxt hotel vind ik dat; twin rooms met wasmachine/droger en vlakbij een lading metrolijnen :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185988046
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:01 schreef matthijst het volgende:
't is een nachtvlucht, incheckaanbieding geupgrade naar business. Heel benieuwd hoe dat bevalt. Snurken op zo'n bijna bed :D
Welke airline?

  dinsdag 2 april 2019 @ 14:00:03 #280
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185989275
Klm
Haters everywhere but I don't really care.
  PR/Manusje van alles dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:06 #281
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185990260
In Tokyo staat alles nu in volle bloei. :Y Uenopark was prachtig.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185990280
Ik zag het al voorbij komen in mijn Instagram...wel koud voor de tijd van het jaar. 7 graden vandaag.
pi_185990334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:00 schreef matthijst het volgende:
Klm
Zo dan lekker hoor :)

Hoeveel betaal je dan?
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:09:11 #284
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185990343
425 extra.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185990356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:09 schreef matthijst het volgende:
425 extra.
Voor een retour? Dat is geen geld. Ik krijg trouwens nooit incheckaanbiedingen...maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd met kleine kinderen reis. :{
pi_185990373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:09 schreef matthijst het volgende:
425 extra.
Zo dan :o pp? Dat zou ik liever aan eten uitgeven in Tokyo :@

M.a.w. je verdient veel meer dan ik goed gedaan ^O^

Nogmaals veel plezier man ik ben jelly
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:47:34 #287
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_185992114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Voor een retour? Dat is geen geld. Ik krijg trouwens nooit incheckaanbiedingen...maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd met kleine kinderen reis. :{
Geen geld? Dat is de helft van mijn vliegticket wat er extra opkomt zowat :D
Vind ik procentueel best wel tegen mijn principes. Maar ieder z'n ding ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:13:26 #288
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185995104
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Voor een retour? Dat is geen geld. Ik krijg trouwens nooit incheckaanbiedingen...maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd met kleine kinderen reis. :{
Nee enkel helaas. Pp inderdaad.
Uit de categorie Yolo.
Eerste en ws laatste keer hoor :D
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games dinsdag 2 april 2019 @ 20:11:38 #289
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185996611
Ik vind die upgradeprijs ook idd vrij fors. Dan maar een nachtje langer blijven in Tokyo. En meer leuke dingen doen daar... *O*

En als je Seoul bent, zou ik ook de wijk Hongdae bezoeken. Kom je al die Kpop groepjes op straat tegen en ‘s avonds is het één grote disco. Weleens grappig om te zien. Overdag relaxed om doorheen te lopen en ‘s avonds genoeg goed betaalbare opties om te eten. Het is echt de helft goedkoper in Korea voor het eten dan in Japan soms..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:35:01 #290
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_185997245
Oh nice! Was wel van plan overdag te gaan, maar zal dan ook 's avonds ff kieken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_185999830
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:13 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee enkel helaas. Pp inderdaad.
Uit de categorie Yolo.
Eerste en ws laatste keer hoor :D
Ik heb dat afgelopen februari ook gedaan, met hetzelfde idee. Was wel een erg leuke ervaring, maar ik zou dat normale bedrag er nooit voor betalen(en dit misschien ook niet meer), al voelt het wat decadent met een stewardess die je bij je naam kent o.a. Eten was dan wel weer goed en het slapen languit was heerlijk(heb normaal wel wat beenruimte nodig)
Geniet ervan!
PSN: Metal_Akilla
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:50:38 #292
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_186000020
gangdam is niet veel aan.

zoek dat opgeknapte riviertje, Cheonggeyechon River, en loop die een stuk af. er staan vaak bandjes te spelen onder de bruggen. (in de zomer, in ieder geval, toen ik er was)

en dan kom je in een wijk waar grote overdekte markten zijn, erg leuk, en lekker eten. ook de wijk waarin deze staan is fantastich, als off the beaten path attraktie; allemaal kleine smalle straatjes helemaal vol met lampemwinkels (echt honderden...) , ijzersmederijen, foute barretjes, prostitutie, viswinkels, goudverkopers...etc etc, en alles in clusters. ik kan het nauwelijks uitleggen. eindeloos zwerven door een labirynth van steegjes. mn koreaanse kennis vond me maar raar dat ik dat leuk vond, haha.. echt het seoul dat over 20 jaar niet meer bestaat. of tegen die tijd overlopen wordt door toeristen. maar nu niet.

  woensdag 3 april 2019 @ 08:12:26 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186003891
@pokkerdepok. Enig idee hoe dat wijkje heet?

Net geland. Meesterlijk om een keer mee te maken die business class. Bijna geen vliegen meer te noemen.
Weet ook niet of ik het vaker zou doen. Voor een nachtvlucht is het wel ideaal. Bijna de hele vlucht liggend geslapen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186004670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:12 schreef matthijst het volgende:
@:pokkerdepok. Enig idee hoe dat wijkje heet?

Net geland. Meesterlijk om een keer mee te maken die business class. Bijna geen vliegen meer te noemen.
Weet ook niet of ik het vaker zou doen. Voor een nachtvlucht is het wel ideaal. Bijna de hele vlucht liggend geslapen.
nee, maar het is hier, ongeveer:

https://goo.gl/maps/VKRdMna31bu
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:18:58 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186118350
Zo, Seoul zit erop. Erg leuke stad om eens gezien te hebben. Aardig wat wij es kijken wat bezienswaardigheden gedaan. Vanochtend vroeg naar Tokyo gevlogen.

Voor Bunqgebruikers icm iPhone. Je kunt daarmee de Suica app installeren en in je wallet zetten. Dan hoef je alleen je telefoon op 't poortje van de metro te houden :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games woensdag 10 april 2019 @ 12:09:19 #296
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186135311
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:18 schreef matthijst het volgende:
Zo, Seoul zit erop. Erg leuke stad om eens gezien te hebben. Aardig wat wij es kijken wat bezienswaardigheden gedaan. Vanochtend vroeg naar Tokyo gevlogen.

Voor Bunqgebruikers icm iPhone. Je kunt daarmee de Suica app installeren en in je wallet zetten. Dan hoef je alleen je telefoon op 't poortje van de metro te houden :)
I know, NL blijft achter. Technisch gezien zou het geen enkel obstakel moeten zijn om met enkel je mobiel te kunnen reizen of betalen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games donderdag 11 april 2019 @ 16:22:25 #297
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186157929
Tweede seizoen One-Punch Man.. *O* Ik heb het eerste seizoen in Japan gekeken, om de Japanse spraak een beetje aan te horen, maar het is echt een grappige serie.. ^O^
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186164322
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tweede seizoen One-Punch Man.. *O* Ik heb het eerste seizoen in Japan gekeken, om de Japanse spraak een beetje aan te horen, maar het is echt een grappige serie.. ^O^
Mob Psycho 100 al gezien? Is van dezelfde makers. Misschien nog wel beter. :)
pi_186168479
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:18 schreef matthijst het volgende:
Zo, Seoul zit erop. Erg leuke stad om eens gezien te hebben. Aardig wat wij es kijken wat bezienswaardigheden gedaan. Vanochtend vroeg naar Tokyo gevlogen.

Voor Bunqgebruikers icm iPhone. Je kunt daarmee de Suica app installeren en in je wallet zetten. Dan hoef je alleen je telefoon op 't poortje van de metro te houden :)
Is Seoul/Z-korea een leuke aanvulling op Japen en Taiwan? Of is het meer van hetzelfde?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186168842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:13 schreef polariteit het volgende:
Is Seoul/Z-korea een leuke aanvulling op Japen en Taiwan? Of is het meer van hetzelfde?
Ik ben ooit nog van plan om met de boot van Fukuoka naar Zuid Korea te gaan. En Taiwan staat ook op de wensenlijst. We zijn wel een keer vanaf Japan naar Hong Kong/Macau gegaan, en dat was zeker de moeite waard en "anders". :)
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:15:08 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186168914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:13 schreef polariteit het volgende:

[..]

Is Seoul/Z-korea een leuke aanvulling op Japen en Taiwan? Of is het meer van hetzelfde?
Het wel weer net wat anders.
Inmiddels vaak in Japan geweest dus wilde er wat nieuws bij. Vond Seoul wel leuk om een keer te zien :)
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')