Haha ja, lijkt me zo surreëel, ga het toch zeker bezoekenquote:Op woensdag 13 maart 2019 17:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je weet ook van het bestaan van Huis ten Bosch in nagasaki
Als je persé naar Nagasaki wilt, zou ik Kyoto en Osaka/Kobe overslaan. Veel te groot/druk om "even" te bezoeken. Lijkt me super stressvol en onderschat de jetlag niet. Eerste keer naar Japan toch?quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:32 schreef Anatool het volgende:
01/04: Aankomst in Nagoya om 08u15, doorreis naar Nagasaki met aankomst ergens in de namiddag
02/04: Nagasaki
03/04: Vertrek uit Nagasaki, ofwel meteen naar Tokyo, ofwel met tussenstop in Osaka/Kobe
04/04: Tokyo (ontmoeting met vrienden)
05/04: Tokyo
06/04: Doorreis naar Nagoya waar vrienden van me landen, de rest van de dag in Nagoya
07/04: Doorreis naar Shizuoka waar bruilof plaats vindt, in de namiddag naar Kyoto
08/04: Kyoto met 's avond terugreis naar Nagoya
09/04: Vlucht terug naar Schiphol
Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:56 schreef Akilla het volgende:
Wel herkenbaar. In Japan moet je echt je best doen om (kwalitatief) slecht eten te krijgen.
Ik eet zelf graag bij een nieuwe ramen toko in Delft. Ze hebben een Japanse chef die echt lekkere ramen maakt. En daar om de hoek zit een all you can eat sushi tent(Umai, ook van Japanse eigenaar) die in mijn ogen nog het best in de buurt komt van Japanse sushi/tonkatsu/tempura garnalen.
Maar het was idd zo dat veel plekken in Nederland geweldig qua eten waren voordat ik naar Japan ging en merkte dat het echte eten toch veeeel beter is
Alleen jammer dat ik de afgelopen weken iets met m’n maag had, anders had ik veel meer gegeten en was ik net als vorig jaar aangekomen ipv 3 kilo afgevallen☹
Bij Ramen Nikkou in Delft ben ik deze week geweest. Inderdaad goede ramen, maar persoonlijk vind ik de smaak van die van Takumi (en het zusje ervan Sapporo) in Rotterdam wat verfijnder.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.
Inderdaad, de eerste keer Japan.De geschiedenis van Nagasaki spreekt me enorm aan en gebaseerd op wat ik lees, lijkt het dat je heel wat van dat verleden kan terugvinden. Nagasaki spreekt me in die zin meer aan dan Osaka en Nagoya bijvoorbeeld. Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeitequote:Op vrijdag 15 maart 2019 07:47 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als je persé naar Nagasaki wilt, zou ik Kyoto en Osaka/Kobe overslaan. Veel te groot/druk om "even" te bezoeken. Lijkt me super stressvol en onderschat de jetlag niet. Eerste keer naar Japan toch?
01/04: Nagoya - Nagasaki
02/04: Nagasaki
03/04: Nagasaki - Himeji - Tokyo
04/04: Tokyo
05/04: Tokyo
06/04: Nagoya
07/04: Shizuoka
08/04: Shizuoka - Nagoya
09/04: Vlucht terug
In Shizuoka en Nagoya zijn ook wel wat leuke dingen te doen voor een dag (Kunozan Toshogu tempel, Fujinomiya bijvoorbeeld of de tijd nemen om hitsumabushi te eten).
Er is niet heel veel origineels te zien, maar Dejima vond ik wel indrukwekkend, want het laat wel zien hoe groot de Nederlandse scheepvaart en handel toen was. En al die Nederlandse namen van de gouverneurs en zeelieden daar was ook wel bijzonder om te zien zo ver van huis.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:20 schreef Anatool het volgende:
Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeite?
Ik vond Nagasaki erg tof, maar ik zou het met zo'n korte reis met weinig tijd overslaan. Ik vond het vanaf Fukuoka al best een eind omdat ze (toen iig) geen shinkansen hebben en het geen rustige treinrit was. Persoonlijk zou ik met maar een week de tijd enkel Tokyo en Kyoto pakken. En dan wellicht vanuit Kyoto een dagtripje naar Kobe of Osaka en dan gelijk Himeji meepakken. Ik vond Kyoto met het paleis van de Shogun interessanter dan Dejima en in de omgeving is ook al genoeg te zien. Dejima is zeker de moeite waard, maar het is ook deels herbouwd en redelijk klein. En naast het peace park vond ik de andere bezienswaardigheden geen dingen die ik niet had willen missen. Ik zou Nagasaki bewaren als reden om ooit nog een keer terug te gaanquote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:20 schreef Anatool het volgende:
[..]
Inderdaad, de eerste keer Japan.De geschiedenis van Nagasaki spreekt me enorm aan en gebaseerd op wat ik lees, lijkt het dat je heel wat van dat verleden kan terugvinden. Nagasaki spreekt me in die zin meer aan dan Osaka en Nagoya bijvoorbeeld. Ik twijfel natuurlijk omdat ik gecombineerd 14u in de trein zit om Nagasaki te bezoeken. Kortom, is Nagasaki voor een historicus echt zo de moeite?
Ja die idd, dit weekend toevallig weer gegeten en het is wel echt bijna vergelijkbaaarquote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Was dat Ramen Nikkou? Laatst in Rotterdam gegeten bij Takumi aan de West-Kruiskade, de Sapporo Miso-Ramen, die was nog best te pruimen, gelukkig niet te zout.
Ze heeft tegenwoordig een eigen museum in Shinjuku.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:10 schreef Ang3l het volgende:
Laatst de docu Infinity gezien in de bios, over Yayoi Kusama.
Kreeg ik toch weer een beetje zin om terug te gaan
Lijkt wel of alles om t OV draaitquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef Aurelius het volgende:
Japan-guide heeft ook een leuk filmpje gemaakt voor de first-time travellers.
Het OV is dan ook geniaal.quote:
Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijenquote:
Suica, klaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 15:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijen
Mwoah, gelukkig werkt die Suica/Pasmo card bijna bij elke maatschappij zonder dat je in de war bent bij welk poortje je moet inchecken. Of wil je nou zeggen dat ons OV in NL nou zo geweldig is..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 15:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond t maar behoorlijk irritant dat gewissel tussen de maatschappijen
Nou, in Tokyo iig had je ook apart poortjes per OV-bedrijf. Inchecken bij JR of Keio of Seibu maakte wel degelijk uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mwoah, gelukkig werkt die Suica/Pasmo card bijna bij elke maatschappij zonder dat je in de war bent bij welk poortje je moet inchecken. Of wil je nou zeggen dat ons OV in NL nou zo geweldig is..
Voor een stad die zo druk is, vond ik het nog wel meevallen hoe moeilijk het was om erdoorheen te navigeren. En Google Maps werkte ideaal met het OV, gewoon de juiste kleur lijn volgen die overal staan aangegeven op de grond en de borden. Echter de juiste exits vinden, als je bij een bepaalde straat wil uitkomen is een hell. Als je op Shinjuku of Tokyo Station terecht komt, dan heb je ineens meerdere verdiepingen en elke exit heeft wel een apart nummer, maar je weet dus niet welke verdieping welke exitnummers heeft. Daar sta je dan in een grote hal, te kijken naar 60 verschillende exitpoints voor die ene straat waar je maar net wil uitkomen. De ingang zoeken vond ik niet moeilijk, de juiste uitgang daarentegen soms..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:27 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Nou, in Tokyo iig had je ook apart poortjes per OV-bedrijf. Inchecken bij JR of Keio of Seibu maakte wel degelijk uit.
Ook in de metro met Tokyo Metro, Toei Subway etc.
quote:Aankomende keizerlijke tijdperk in Japan gaat Reiwa heten
Het nieuwe keizerlijke tijdperk in Japan heet Reiwa. Dat heeft de regering van het land maandag bekendgemaakt.
Reiwa gaat in wanneer de huidige keizer Akihito op 30 april aftreedt en zijn zoon Naruhito op 1 mei de troon bestijgt.
Premier Shinzo Abe legt in de loop van maandag de betekenis van de naam uit. Reiwa heeft meerdere betekenissen, onder meer kalmte.
Normaal gesproken wordt de naam van een nieuw tijdperk niet van tevoren bekendgemaakt. Abe heeft met deze traditie gebroken, omdat keizer Akihito besloten heeft af te treden.
Het is voor het eerst in meer dan twee eeuwen dat een keizer aftreedt. Het aftreden van Akihito betekent het einde van het Heisei-tijdperk dat begon in 1989.
https://www.nu.nl/buitenl(...)aat-reiwa-heten.html
Die Akihito is ook zo oud en & qua gezondheid ook niet goed gesteld, dat ie z'n "werk" ook niet meer kan doen. Dus voor mij komt het niet onverwacht..quote:
Het aftreden, en de datum was al bekend. Alleen de naam van de nieuwe era nog niet.quote:Op maandag 1 april 2019 12:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die Akihito is ook zo oud en & qua gezondheid ook niet goed gesteld, dat ie z'n "werk" ook niet meer kan doen. Dus voor mij komt het niet onverwacht..
Ah ja, okéquote:Op maandag 1 april 2019 12:40 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het aftreden, en de datum was al bekend. Alleen de naam van de nieuwe era nog niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |