quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Stelt niet veel voor hoor. Had voor m'n ouders (71) wat flessen water op voorraad geregeld voor als er bv een leiding ergens breekt en je met dit weer zonder water komt. Heb zelf ook altijd wat flessen want als ik een dag geen water heb hebben de honden een probleem aangezien ze ook niet uit een meertje kunnen drinken nu met blauwalgAfijn, m'n ouders deden beetje giebelig want ze vonden het wel lief van me maar beetje overdreven. Nog geen week later leidingbreuk bij ze en halve dag zonder water met 30+ graden. Lege schappen bij de supermarkten wegens run. Maar zij hadden ze al. Nu luisteren ze heel goed naar me.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ooh zo. Ja dat sowiesoIk heb hier een watervoorraad voor 2 weken staan. Het aanleggen van een watervoorraad is ook aangeraden door de overheid dacht ik. Staat in het foldertje wat ze eens hebben uitgegeven
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
84 liter in totaal. (2 personen, 3 liter per dag x 14 dagen)
Voorraad bestaat uit goedkope 6packs water en bronwater van de supermarkt. We drinken ook van de voorraad (de oudste flesjes) en vullen het weer aan. We hebben dus nooit oud water
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:14 schreef Twieki het volgende:
[..]
Geen slecht idee om een watervoorraad aan te brengen. Maar jullie halen dus gewoon water uit de supermarkt, wat praktisch hetzelfde is als water uit de kraan hier? Is daar verschil in?
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:17 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Klopt helemaal![]()
Ik ga ook maar weer eens wat beter kijken naar dat soort zaken.
Voorraadje aanleggen en bepaalde dingen in huis hebben die echt nodig zijn.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Logisch, want het gebeurt te weinig. In landen waar nutsvoorzieningen minder betrouwbaar zijn, zijn mensen veel beter voorbereid.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Top en leuk
Kost haast niets en veilig gevoel. Geen gedoe met rijen en paniek als je kraan het een keer een dag niet doet.
M'n zus reageerde eerst net als m'n ouders met 'dan drink ik toch cola' maar toen ik vroeg of haar kat dat ook lust kreeg ik een uur later een appje met 'nog even 18 flessen water extra gehaald'
tbh? eigenlijk geen druppel. pas door de discussie van vanmiddag ben ik daar over na gaan denken.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:11 schreef Greys het volgende:
Dus. Hoeveel water hebben jullie op voorraad deze zomer voor als er eens een dag of wat niks uit de kraan zou komen? Voor jezelf, huisdieren, wc doorspoelen etc.
Dan is dat dus sowieso al ergens goed voor geweest.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
tbh? eigenlijk geen druppel. pas door de discussie van vanmiddag ben ik daar over na gaan denken.
Joah, maar die zal je vooral met deze temperaturen toch ook graag willen doorspoelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:13 schreef Perrin het volgende:
Protip: in de spoelbak van de wc zitten vele liters drinkwater..
Ik heb 2 flessen water in de diepvries liggen om 's nachts voor de ventilator te zetten. Telt dat ookquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:11 schreef Greys het volgende:
Dus. Hoeveel water hebben jullie op voorraad deze zomer voor als er eens een dag of wat niks uit de kraan zou komen? Voor jezelf, huisdieren, wc doorspoelen etc.
Dat kan toch maar 1x indien er problemen zijn met de watervoorziening, dat doorspoelen. En niet uitdrogen lijkt me belangrijker.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Joah, maar die zal je vooral met deze temperaturen toch ook graag willen doorspoelen.
Jaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb 2 flessen water in de diepvries liggen om 's nachts voor de ventilator te zetten. Telt dat ook
Heb je gelijk in. Maar als je water op voorraad hebt kan je zowel drinken als doorspoelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kan toch maar 1x indien er problemen zijn met de watervoorziening, dat doorspoelen. En niet uitdrogen lijkt me belangrijker.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:25 schreef Resistor het volgende:
En aangezien dit over WKN-preppen gaat: In de auto heb ik ook nog 2 paraplu's
Je hebt zeker gelijk, ik zal als ik weer thuis ben ook op zeker een aantal flessen inslaan en in de schuur zetten.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan is dat dus sowieso al ergens goed voor geweest.En je zult absoluut de enige niet zijn. Maar je ziet idd dat er meteen een run op de supermarkt is deze week als er niks uit de kraan komt. Flessen water zijn jaren houdbaar en goedkoop bij Aldi en Lidl etc. Ook handig voor huisdieren die geen cola of bier drinken.
Voor de afwisseling (voor jezelf) zou je kunnen kijken naar ananas (of ander fruit) in blik (dat vocht kun je ook drinken als vochtaanvuller) , of smac. knakworstquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:31 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie ook iets van eten? Ik heb voor nood naast het water altijd wel flink wat pasta en blikjes tonijn op water op voorraad (die kunnen m'n honden en kat in geval van nood ook best een paar dagen eten) maar de stiekeme prepper in mij zou best nog iets beter voorbereid willen zijn.
De pasta en tonijn eet ik ook gewoon af en toe uiteraard zodat ik de oudere blikjes steeds ruim op tijd eet en aanvul met nieuw. Jullie daar nog ideeën of tips over toevallig?
Volgens mij ben je dan als eenvoudig preppertje aardig voorbereid op niet al te gruwelijke dingen. Toch?quote:radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen;
zaklamp met extra batterijen;
eerstehulpdoos met handboek;
lucifers in waterdichte verpakking;
waxinelichtjes;
warmhouddekens;
gereedschapsset;
waarschuwingsfluitje.
plee doorspoelen zou ik in geval van nood trouwens alleen bij ontlasting doen. Bij urine niet. of hooguit een klein beetje water of toiletreiniger in de pot gooien.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:36 schreef Greys het volgende:
Ik wil zelf naast het water dus wat meer eten voor nood in huis hebben plus in de toekomst nog:
- regenton voor plee doorspoelen
- zo'n noodpakket van de overheid waar dan in zit:
[..]
Volgens mij ben je dan als eenvoudig preppertje aardig voorbereid op niet al te gruwelijke dingen. Toch?
En dat leg ik dan maar op zolder allemaal misschien want als er een dijk doorbreekt zit ik hier nogal onder NAP.![]()
Ik wil er ook eentjequote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:43 schreef Guanabana het volgende:
Leuk topic, ik heb een tijd geleden eens hierover zitten nadenken. We gaan er wel vanuit dat hier nooit een ramp gebeurt met water of elektriciteit of wat dan ook, maar je weet maar nooit. Ik heb toen een heel bescheiden voorraadje aangelegd van wat blikgroenten en flessen water enzo, maar mocht niet echt een naam hebben.
Ik zat toen ook te kijken naar zo'n kant-en-klaar noodpakket (https://noodpakket.nu/con(...)oodpakket-basis.html) maar mensen op internet en in mijn omgeving verklaarden me voor gek.Nu kan je zelf al die dingen ook wel kopen, maar leek mij handig om het gewoon in een keer te bestellen.
Iemand die zoiets heeft?
0,5 meter, toch maar ff betere laarzen halenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:50 schreef Greys het volgende:
Hier kan je checken hoe hoog het water komt.
www.overstroomik.nl
Wij spoelen hier sowieso veel te vaak en met veel teveel water door. Omdat er altijd wat water in het toilet staat duurt het echt superlang voor je urine gaat ruiken. Om een grote boodschap door te spoelen zou je eventueel ook wel met net wat minder door kunnen dan wat in een reservoir zitquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Joah, maar die zal je vooral met deze temperaturen toch ook graag willen doorspoelen.
Tijgernoten en een warmtepomp kom je een heel eind mee jaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
Koelkast wel vrij vol met (zero) frisdrank terwijl ik dat de rest van het jaar amper drink (koffieleut).
2 flessen water voor nood (voor de fretten).
Bij m’n warmtepomp zit een 200 liter warm water boilervat, die zou ik kunnen aftappen als nergens meer water te krijgen is.
Verder niet zo mee bezig, heb nog wel een paar zakken Tijgernootjes
Die site wil niet laden bij mij, maar goed ik woon 4 hoog, dus daar maak ik me minder zorgen om.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:50 schreef Greys het volgende:
www.overstroomik.nl
Oh dan zit je wel aardig denk ik ja. Hoe lang zou het roeien zijn van mij naar jou?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Die site wil niet laden bij mij, maar goed ik woon 4 hoog, dus daar maak ik me minder zorgen om.
Driekwart is best veel hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:55 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog wel driekwart () bitcoin, telt dat ook als noodvoorraad?
Ik heb zonnepanelen maar die schakelen af bjj stroomuitval, dat moet toch te omzeilen zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Staat hier meestal wel een doos spa rood.
En uit de vijver kan ik wel water halen voor de wc. Heb ook nog een regenwateropvang van 6m3. Komt goed op H2O-gebied.
Diepvries en langere tijd geen 220 is wel een potentieel probleempje.
Ik had al een hele kunnen hebben maar heb m'n altcoins niet op tijd verkocht, MaGNeT weet dat dus vandaar dequote:
En daar heb ik dan wel weer rekening mee gehouden. Ik heb een telefoon met batterijcapaciteit van 4000 mha, en een powerbank van 16.000 mha.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:09 schreef Greys het volgende:
https://www.wonenwonen.nl(...)ne-denk-vooruit/1849
Hier die slingerbare noodradio. Kan je ook je mobiel mee opladen zodat we nog kunnen FOK-en tijdens een stroomsto- oh nee.
Zeker als je accu's erbij hebt. De huidige systemen zijn te eenvoudig en daardoor goedkoop natuurlijk. Persoonlijk vind ik stroomuitval niet het ergste, maar vooral het ontbreken van water ook buiten het warme weer om. Zorg voor een volle emmer in de badkamer. Ik heb een grote emmer van 35L die ik eventueel vol kan gooien. Gas stook ik al bijna niet, dus dat kan ik ook al missen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb zonnepanelen maar die schakelen af bjj stroomuitval, dat moet toch te omzeilen zijn.
Geen water op voorraad. Wel meestal cola of ander fris een paar flessen. en bier.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:11 schreef Greys het volgende:
Als je huisdieren hebt neem dan niet alleen tonijn op olie maar ook op water.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:00 schreef Persefoneia het volgende:
Wat leuk, de animo voor dit topic. Ik denk dat ik ook nog wel op zoek ga naar (goede) olielampen.
Laatst 2 regentonnen aangeboden gekregen, dus die zijn ook onderweg.
Want nu heb ik niets om al die regen op te vangen![]()
Tonijn ga ik ook inslaan.
Ik zat te kijken hoe hoog het bij mij zou komen en wat voor voorbereidingen ik zou moeten treffenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:59 schreef Greys het volgende:
www.overstroomik.nl/
Doet ie het zo wel?
Edit: die hierboven wordt genoemd werkt idd beter!
Op voorraad hebben is niet per se 'spastisch'. Meer dat ik gewoon helemaal geen zin heb om zoals van de week bij waterstoring in een rij te gaan staan voor een bijna leeg schap in de supermarkt. Dus tis juist uberchill ipv spastischquote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen water op voorraad. Wel meestal cola of ander fris een paar flessen. en bier.
Als er geen water meer uit de kraan komt dan haal ik wel wat bij de supermarkt. Ik doe daar niet zo spastisch over. En als het water daar op is dan rij ik wel naar een andere supermarkt ergens. Het is echt niet zo dat dan ineens in heel Nederland en geen water meer uit de kraan komt en a la minute in alle supermarkten het water ineens op is.
Ow ik bedoelde het niet verkeerd ofzo hoor. Ik maak er gewoon geen punt van als ik ff wat winkels af moet rijden voor water.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Op voorraad hebben is niet per se 'spastisch'. Meer dat ik gewoon helemaal geen zin heb om zoals van de week bij waterstoring in een rij te gaan staan voor een bijna leeg schap in de supermarkt. Dus tis juist uberchill ipv spastischMaar ieder z'n meug toch, voel je vooral niet verplicht.
Zo vatte ik het ook totaal niet op.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik bedoelde het niet verkeerd ofzo hoor. Ik maak er gewoon geen punt van als ik ff wat winkels af moet rijden voor water.
Ik heb wel eens in dat the end of the world topic in de OP een link gezien waar je lang houdbare voedselpakketten kon kopen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:31 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie ook iets van eten? Ik heb voor nood naast het water altijd wel flink wat pasta en blikjes tonijn op water op voorraad (die kunnen m'n honden en kat in geval van nood ook best een paar dagen eten) maar de stiekeme prepper in mij zou best nog iets beter voorbereid willen zijn.
Zie er zit toch ergens een stiekeme prepper diep van binnen in je!quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in dat the end of the world topic in de OP een link gezien waar je lang houdbare voedselpakketten kon kopen.
Die gewoon weet ik veel, 10 jaar ofzo, houdbaar zijn. Volgens mij zaten daar prima eetbare en lekkere spullen bij.
Zoiets wil ik wel ooit nog eens een keer wat van in huis halen
Met een beetje een deftige zaklamp heb je echt geen kaarsen meer nodig anno 2018.quote:
Ligt eraan wat je qua bijdragen toevoegt greys, als ik iedereen toe laat ga ik er uiteindelijk zelf aan onder heeft elke zombiefilm ooit me geleerdquote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:16 schreef Greys het volgende:
*note to self: bij een zombie apocalyps vluchten naar clumsy. Die woont niet al te ver.
Nou ja, het is meer dat ik een zak vol theelichten heb liggen nog. Uiteraard is een zaklamp handiger. Maar hey, die kunnen óók kapot. Plus in de winter kan je nog een beetje fikkie stoken met de lucifers als het koud wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een beetje een deftige zaklamp heb je echt geen kaarsen meer nodig anno 2018.
Mijnes doet 235 uur op de laagste stand en op 1 standje hoger ook nog altijd bijna 16 uur.
Dat zijn dus zegmaar 2 volle nachten zo een beetje op de een na laagste stand en die is meer dan voldoende om je huis te verlichten. Daar is zelfs de laagste stand eigenlijk al voldoende voor in geval van nood dat je kan zien waar je loopt zegmaar.
Wellicht ben ik zelf para hoor, maar dit vind ik wel echt typisch Westers gemaksdenken. Wat als de winkels niet bevoorraad kunnen worden, er overal elektriciteit uitvalt, door overstroming alles onbegaanbaar is, bedenk maar wat scenario's. Ik ben liever niet afhankelijk van naar een winkel moeten en van duizenden dorstige andere mensen. Ik heb het dan liever enigszins voor elkaar in mijn eigen huis.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen water op voorraad. Wel meestal cola of ander fris een paar flessen. en bier.
Als er geen water meer uit de kraan komt dan haal ik wel wat bij de supermarkt. Ik doe daar niet zo spastisch over. En als het water daar op is dan rij ik wel naar een andere supermarkt ergens. Het is echt niet zo dat dan ineens in heel Nederland en geen water meer uit de kraan komt en a la minute in alle supermarkten het water ineens op is.
Mja zit wel wat in. Meestal sta je er niet zo bij stil, want alles, zegmaar het hele systeem, werkkt gewoon altijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wellicht ben ik zelf para hoor, maar dit vind ik wel echt typisch Westers gemaksdenken. Wat als de winkels niet bevoorraad kunnen worden, er overal elektriciteit uitvalt, door overstroming alles onbegaanbaar is, bedenk maar wat scenario's. Ik ben liever niet afhankelijk van naar een winkel moeten en van duizenden dorstige andere mensen. Ik heb het dan liever enigszins voor elkaar in mijn eigen huis.
Dit ja. Heb er ook nooit echt over nagedacht. Kan me ook niet herinneren dat ik ooit zonder water gezeten heb.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Hmm, 3.5 meter... dan spoel ik gewoon me nest uit als de dijken s' nachts doorbreken. Misschien maar op een luchtbedje gaan slapenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:50 schreef Greys het volgende:
www.overstroomik.nl
Ik heb dus die driekwart bitcoin en weet hoe dat allemaal werkt qua blockchain, hebben we wat aan die skills in tijden van apocalyps als de pinautomaten niet werken mss?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je qua bijdragen toevoegt greys, als ik iedereen toe laat ga ik er uiteindelijk zelf aan onder heeft elke zombiefilm ooit me geleerd
Ok ik ben overtuigd, wij vormen een kamp als de wereld er aan gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dus die driekwart bitcoin en weet hoe dat allemaal werkt qua blockchain, hebben we wat aan die skills in tijden van apocalyps als de pinautomaten niet werken mss?
Oh en ik ben lang en vrij sterk.
Ja, mag ik mee?
2 wijven met vreten en drinken in overvloed. Goed om te weten. Ik kom jullie kamp enteren en alles opeten en drinken.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok ik ben overtuigd, wij vormen een kamp als de wereld er aan gaat.
Als de hele nondeju overstroomd is het laatste wat je nodig hebt water!!quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:02 schreef Nijna het volgende:
Wij zitten goed als de boel zou overstromen.
En ik heb van de week 6x een halve liter water gehaald, toch beter iets in huis mocht t nodig zijn.
Drinkwater... ik zou toch niet zo gauw uit de sloot waar ooit je straat lag, drinken... persoonlijkquote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Als de hele nondeju overstroomd is het laatste wat je nodig hebt water!!
Neem dan tenminste wel wcpapier mee. Ik bedenk me net dat #KampClumsyGreys dat niet heeft in de gezamenlijke voorraad.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
2 wijven met vreten en drinken in overvloed. Goed om te weten. Ik kom jullie kamp enteren en alles opeten en drinken.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:02 schreef Nijna het volgende:
Wij zitten goed als de boel zou overstromen.
En ik heb van de week 6x een halve liter water gehaald, toch beter iets in huis mocht t nodig zijn.
Nog beter!quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb mn post aangepast, anderhalve liter x 6.
Dat is zo lekker, nu heb ik er zin in, bedanktquote:
Het mooiste is de combinatie van een lange stroomstoring met uitval van alle communicatie. Opbokken met al die sociale media. Gewoon elkaar opzoeken op straatquote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:39 schreef Aventura het volgende:
Paar jaar geleden was er een enorme stroomstoring. Ik was alleen thuis en de batterij van mijn telefoon was leeg en die van laptop ook. De huistelefoon werkte ook niet. Dat vond ik eigenlijk zo eng: dat ik mijn geliefden niet kon bereiken. Dus ik zou altijd een opgeladen powerbank moeten hebben, eigenlijk. Water inslaan vind ik ook geen gek idee!
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had al een hele kunnen hebben maar heb m'n altcoins niet op tijd verkocht, MaGNeT weet dat dus vandaar dehaha.
Voedsel hier zeker 2 maandenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:52 schreef lrishCassidy het volgende:
Dit doet me denken aan het Walking Dead topic ooit op Viva, mensen gingen helemaal los ^^.
Anyway, wij hebben:
Water.
Voedsel wel wat (week of 2 denk ik hooguit).
Een opblaasboot met peddels (al zal het hier waarschijnlijk never nooit niet overstromen haha)
Van die plastic schone drinkbekertjes (heul belangrijk!)
Batterijen en zaklampen hebben we altijd al gehad.
Nurofen! Jaja.
Aanstekers (want ik rook), altijd handig tenzij ze nat worden.
Kaarsen want gezellig.
Ik kom best een end.
100% badass gespotquote:Op zaterdag 28 juli 2018 07:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Voedsel hier zeker 2 maanden
Drinken 2 weken.
Een ouderwetse fm radio
Oplaadbare batterijen
Een handwinder om batterijen op te laden
Zaklamp
300 waxinelichtjes
Extra knijpkat
Ouderwetse kompas en landkaart
Plastic regenpakken
Paar multitools
Aanstekers
Paar mega vuurpijlen.
Opblaasbare boot
Paar liter brandbare vloeistof
Bbq op gas
En een paar honkbalknuppels.
Zou je iets meer willen vertellen wat je oa aan voedsel hebt voor die twee maanden? Heb wat inspiratie nodig. Ik ga voor iets minder (week of drie/vier) maar ben benieuwd.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 07:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Drinken 2 weken.
Een ouderwetse fm radio
Oplaadbare batterijen
Zaklamp
300 waxinelichtjes
Extra knijpkat
Plastic regenpakken
Paar multitools
Aanstekers
Paar mega vuurpijlen.
Opblaasbare boot
Bbq op gas
Ja, zo'n campingbrandertje heb je dan nodigquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:09 schreef Piles het volgende:
Leuk topic! Ik ben ook wel een prepper, maar meer bij korte termijn dingen, zoals dagje weg (dan heb ik allerlei handige dingen mee). Voor de lange termijn is nog wel iets meer nodig in huis.
Houden jullie met eten nog rekening met de mogelijkheid dat je niet kan koken/warmen? Anders moet je ook een gaspitje oid in je noodpakket hebben toch
Wat zijn voor jou essentiële medicijnen?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar goed, voorbereidingen dus.
Ik heb op zich wel een aardig gevulde ehbo-doos, plus medische kennis dus ik zou in een zombie-apocalypse een nuttige bijdrage aan m'n commune kunnen leveren.
Reeds in huis heb ik:
- zaklamp + batterijen
- kaarsen + lucifers
- ehbo-doos
- voorraadje essentiële medicijnen
Ik wil eigenlijk serieus een voorraad aanleggen van de volgende dingen. Toevallig moest ik daar van de week aan denken ivm de branden die uitbraken. Ik woon dicht bij een dor natuurgebied, het is niet ondenkbaar dat er iets mis gaat.
- bug out bag met wat kleding, mocht ik ooit in spoed weg moeten.
- waterflessen
- houdbaar eten
De medicijnen die ik dagelijks slik, daar heb ik een voorraad van drie maanden van. Verder heb ik een standaard voorraad vanquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:13 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Wat zijn voor jou essentiële medicijnen?
Ja wij hebben zo'n zaklampje met opwindmechanisme. Werkt ideaal, want als je een keer een zaklamp nodig hebt zijn altijd de batterijen leegquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:58 schreef Manke het volgende:
knijpkatis deze eigenlijk al gemoderniseerd?
Ja dus, met led ed.
Zet ‘m op een tuinbankje.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:36 schreef Greys het volgende:
Ik ga zo een vulstukje halen om tussen de regenpijp te zetten voor de nog aan te schaffen regenton. Heb er gewoon zin in.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zet ‘m op een tuinbankje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zet ‘m op een tuinbankje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Filtert alleen geen chemicaliën dus daar is het een beetje mee oppassen. Heb hem nog niet getest maar wil dit binnenkort even proberen.quote:Met de Sawyer filters zuiver je je drinkwater van bacterien, zand en kleideeltjes, planten(resten) en algen, protozoa, en cystes als Giardia, Cholera en Salmonella en alle andere delen die groter zijn dan 0,1 micron. Tevens is het filter in staat om de smaak veroorzaakt door deze delen te verwijderen.
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 07:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Drinken 2 weken.
Een ouderwetse fm radio
Oplaadbare batterijen
Zaklamp
300 waxinelichtjes
Extra knijpkat
Plastic regenpakken
Paar multitools
Aanstekers
Paar mega vuurpijlen.
Opblaasbare boot
Bbq op gas
quote:
Je hoopt ergens bijna dat er een ramp gebeurt als je eenmaal alles compleet hebtquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:36 schreef Greys het volgende:
Ik ga zo een vulstukje halen om tussen de regenpijp te zetten voor de nog aan te schaffen regenton. Heb er gewoon zin in.![]()
Ja, ik bedoelde zo een met een opwinder 1 minuut is 15 minuten licht.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:58 schreef Manke het volgende:
knijpkatis deze eigenlijk al gemoderniseerd?
Ja dus, met led ed.
Katten en andere dieren drinken toch ook wel uit de sloot? Wij hebben ook wel een bakje met vers water voor de katten staan maar ik zie ze vaker uit onze vijver drinken dan uit het bakje met schoon water.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:15 schreef Greys het volgende:
M'n zus reageerde eerst net als m'n ouders met 'dan drink ik toch cola' maar toen ik vroeg of haar kat dat ook lust kreeg ik een uur later een appje met 'nog even 18 flessen water extra gehaald.
Veel blik, en het is niet zo dat ik dit bewust doe het is altijd zo geweest. Ook veel spullen bewaard van vroeger zoals de boot , 27mc bak, honkbalknuppels ed.Ik kan ook heel goed begrijpen dat dit in een appartementje of rijtjeswoning niet te doen is.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou je iets meer willen vertellen wat je oa aan voedsel hebt voor die twee maanden? Heb wat inspiratie nodig. Ik ga voor iets minder (week of drie/vier) maar ben benieuwd.
Ik heb een kat die niet buiten de tuin komt.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Katten en andere dieren drinken toch ook wel uit de sloot? Wij hebben ook wel een bakje met vers water voor de katten staan maar ik zie ze vaker uit onze vijver drinken dan uit het bakje met schoon water.
Doenquote:Op zondag 29 juli 2018 14:54 schreef Melleyn het volgende:
Leuk topic!
Ik heb ook altijd al in m'n achterhoofd dat ik eigenlijk wel een voorraadje water en lang houdbaar voedsel in huis zou moeten hebben. Maar om de een of andere reden komt het er nooit van.
Ik ga deze week echt eens beginnen
Als je er de ruimte voor hebt is het idd alleen maar slim om zulke dingen niet weg te doen.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:04 schreef halfway het volgende:
[..]
Veel blik, en het is niet zo dat ik dit bewust doe het is altijd zo geweest. Ook veel spullen bewaard van vroeger zoals de boot , 27mc bak, honkbalknuppels ed.Ik kan ook heel goed begrijpen dat dit in een appartementje of rijtjeswoning niet te doen is.
Kom er net nog achter dat er ook nog een oude pulsput zit, dus water is er ook genoeg.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je er de ruimte voor hebt is het idd alleen maar slim om zulke dingen niet weg te doen.
Ik ga je voorbeeld volgen vwb de blikjes, daar eens wat meer van in huis hebben. Daar heb ik een mooie onderdetrapkast voor.
Wat jij zegt klopt als een bus. Toen ik dat las in het andere topic ben ik dat ook gaan doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:07 schreef Greys het volgende:
[..]
DoenTis echt een prettig gevoel om iets te hebben. Als je vandaag je eerste sixpack flessen water meeneemt voelt dat vast goed!
Geweldigquote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
Plus nog 12x 1,5 liter water.
Dan heb ik zo wel een mooi beginnetje denk ik![]()
Ja laat die overstroming maar komenquote:
Groningen zat laatst een halve dag zonder water door een storing. M'n ouders zaten laatst een halve dag zonder door een simpele leidingbreuk. Met deze temperaturen is dat al best rot, zeker met honden ofzo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:32 schreef Nijna het volgende:
Ze zeggen dat de drinkwatervoorziening niet in het geding komt... maar ik ben ook geneigd om nog wat extra in huis te halen. Maar moet zo toch boodschappen doen dus misschien gooi ik nog wel een paar flessen water erbij in mn kar.
Het zal vast zo'n vaart niet gelijk lopen, maar toch...
twitter:Weerprimeur twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 19:58:04Eind volgende week kans op de eerste tropische cycloon ooit! over de Noordzee kaliber 'medicane' met de mogelijkheid van ZEER ZWARE STORM op zee schampend de noordwestkant #Nederland. Tevens een optie op zeer veel neerslag. https://t.co/JHjRw8MHti reageer retweet
Tis vast wat vergezochtquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:07 schreef Nijna het volgende:
Die cycloon... is dat zijn natte droom of is het reeël?
Maar water hebben we in huis.
Maar cycloon klinkt wel heel dramatisch, maar dat bomen nu om gaan als het hard gaat waaien vind ik niet zo verwonderlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis vast wat vergezocht
(maar bij een gewone zware storm vliegen de bomen ook rap om na deze droogte denk ik)
Ja dat ik dat van die cycloon hier postte was ook meer een grapje hoor, zie de PIquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar cycloon klinkt wel heel dramatisch, maar dat bomen nu om gaan als het hard gaat waaien vind ik niet zo verwonderlijk.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:56 schreef Eightyone het volgende:
Geen drinkwater, hier (al sinds een uur of 9 vanochtend).![]()
Ze zijn hier in de straat aan het graven; misschien is dat het probleem.
Dan maar aan de Bar Le Duc, en hopen dat de supermarkt de voorraad water een beetje op orde houdt (geen idee wanneer we hier weer kraanwater hebben).
Je plee doorspoelen met bierquote:Op zondag 5 augustus 2018 23:33 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb nog een paar kratten bier staan dus laat de watersnoodramp of schoonwater te kort maar komen
Die drinken wel uit sloot hoor. IJsselmeer is hier 10 min vandaan en die zal vast niet leegrakenquote:Op zondag 5 augustus 2018 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Je plee doorspoelen met bier
Nee ik zou het ook wel even redden op cola of pina colada maar voor m'n huisdieren is water dan toch net wat handiger
De enige sloot hier in de wijk is totaal leeg en gortdroog inmiddels en verder overal blauwalg-waarschuwingen hier. Dus ik hou het wel even op fleswater voor nood voor m'n honden.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:27 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die drinken wel uit sloot hoor. IJsselmeer is hier 10 min vandaan en die zal vast niet leegraken
Spannend.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:58 schreef Perrin het volgende:
Morgenavond kans op tornado's volgens Estofex.. Hamster nu het nog kan
gelukkig moest ik nog boodschappen doen vandaagquote:Op maandag 6 augustus 2018 22:58 schreef Perrin het volgende:
Morgenavond kans op tornado's volgens Estofex.. Hamster nu het nog kan
Je kan je iig, tot er hulp komt, een paar dagen redden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:57 schreef Greys het volgende:
Ik heb het in de keuken in de onderdetrapkast staan.
Maar ik ga binnenkort ook een klein deel op zolder zetten omdat het huis beneden NAP ligt en de zolder droog blijft![]()
Dus beneden gewoon verpakte flessen water en wat blikjes voor als er even geen leidingwater is en op zolder de dingen voor een evt overstroming (dekens, water, noodradio, blikjes knakworst tonijn ananas ravioli, zak met 7 kg hondenbrokken).
Ik ben niet een die-hard prepper dus daar moet ik het maar mee doen dan
Ik vind dit altijd zo'n gezellig ideequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:57 schreef Greys het volgende:
en op zolder de dingen voor een evt overstroming (dekens, water, noodradio, blikjes knakworst tonijn ananas ravioli, zak met 7 kg hondenbrokken).
Ik snap wel wat je bedoelt, klinkt als kamperen in je eigen huis.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n gezellig idee(terwijl het in de praktijk natuurlijk angstig en kut is
)
Vanavond ff “Blast from the past” kijken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, klinkt als kamperen in je eigen huis.
Maar als je je op dat moment af zit te vragen op zolder of iedereen het wel heeft overleefd in je buurt en familie wordt het snel minder gezellig denk ik idd.
Wat is dat ook alweer, is dat met die lui die jaren in die schuilkelder zitten terwijl.. Etc.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 16:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vanavond ff “Blast from the past” kijken?
Ja... 35 jaar...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer, is dat met die lui die jaren in die schuilkelder zitten terwijl.. Etc.
Nou, die zou ik best willen hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:42 schreef Piles het volgende:
Geen luchtdichte atoomschuilkelder hebben
Ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:09 schreef Perrin het volgende:
MeteoGroup waarschuwt voor wateroverlast en vallende bomen
We gaan er weer aan
Oh dear.quote:
Ja die twee dingen wil ik ook nog.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:17 schreef hmmmz het volgende:
Ah interessant topic. Zat er zelf ook aan te denken om wat flessen water in te slaan. Eten in blik is onbeperkt houdbaar dus dan kan er ook wel bij.
Verder op Aliexpress even een knijpkat en aanzwengelradio kopen en dan is het wel prima.
Ja die slaan imho ook wel erg door. En een géld dat erin gaat zittenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:29 schreef whosvegas het volgende:
Zit wel eens naar Doomsday preppers te kijken op NGC
Wat een mafketels, die compleet zijn doorgeslagen. Hoe groot is de kans nu dat er een ramp gebeurd, waardoor de hele sameleving stil komt te liggen? En kunnen ze een jaar onder de grond leven, komen ze daarna in de problemen![]()
En altijd zijn ze tot de tanden toe bewapend
Maar wat extra rijst + flessen water op voorraad hebben, is geen slecht idee.
Nee. Ik niet tenminstequote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik keek gister naar doom preppers. Hebben sommige hier ook gasmaskers?
Ja na aanleiding van dit topic en dat programma krijg ik ook de neiging om in te slaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Ik niet tenminste
Stiekem zo'n leuk programma he?
Bron: Nieuwsuur/NOSquote:Flessen water, een radio, lucifers en voedsel dat lang houdbaar is. Misschien heb je deze items wel in huis, maar waarschijnlijk niet met het idee dat deze van pas kunnen komen in een noodsituatie. Nederlanders zijn vaak slecht voorbereid op een eventuele crisis. Zou de overheid daar actief campagne op moeten voeren?
Het Rode Kruis vindt van wel. "Mensen denken nu vaak: zoiets gaat hier toch niet gebeuren. Maar een groot deel van Nederland kan bijvoorbeeld overstromen", zegt woordvoerder Belinda van der Graag. "Als je dan vast komt te zitten in je huis zonder water of stroom, is het fijn als je de juiste spullen hebt."
En nu is dat volgens haar vaak niet het geval. "Mensen hebben dan wel kaarsen in huis, maar geen lucifers. En dan staat er wel een pak pasta in de kast, maar hoe ga je dat bereiden zonder water of stroom? Mensen voelen nu niet de acute noodzaak om dat soort dingen goed te regelen."
'Als de crisis of oorlog komt'
Noorwegen en Zweden hebben recent een voorlichtingscampagne gevoerd om burgers voor te bereiden op noodsituaties. Zo kregen alle Zweden deze zomer een brochure toegestuurd met praktische tips over noodvoorraden, slingerradio's en schuilkelders. De titel: 'Als de crisis of oorlog komt'.
Veiligheidsexpert Marco Zannoni vindt het goed dat de twee landen de bevolking wijzen op de eigen verantwoordelijkheid en tips geven. "Zo'n campagne zou voor Nederland ook nuttig zijn. Al zijn de risico's hier wel anders. Voor Scandinavië speelt de mogelijke dreiging vanuit Rusland een rol, dat is voor ons niet direct een aanleiding."
Waar wij in Nederland dan aan moeten denken? "Een grote stroomstoring die een aantal dagen duurt, overstromingen door extremer weer, een cyberaanval waardoor voorzieningen het niet doen of een terroristische aanslag. Dan moeten grote groepen mensen zichzelf redden, tot de hulpdiensten ze kunnen komen helpen."
Ook al wordt er lacherig over gedaan, mensen hebben het er door een campagne toch over.
Veiligheidsexpert Marco Zannoni
Nander Knobben en zijn gezin zouden zich een week kunnen redden bij een crisissituatie. Hij is prepper en heeft zijn huis gevuld met liters water, gevriesdroogde maaltijden en andere items die van pas kunnen komen, zoals een waterfilter en EHBO-set. "En dan hebben we ook nog kippen die eitjes leggen."
Onafhankelijk zijn is belangrijk voor preppers, zegt Knobben. "Dus niet van: als er wat gebeurt dan komt de overheid wel met iets. We zijn misschien wel te verwend in Nederland. Als ik kijk naar mijn generatie, die heeft nog nooit iets meegemaakt. Dus zo'n campagne zou hier niet misstaan."
Zannoni legt uit dat er in Nederland nu alleen een passieve campagne loopt. "Je moet nu echt zelf tegen dat soort informatie aanlopen of het opzoeken. Bij een actieve campagne wordt er echt weer even de aandacht op gevestigd. Ook al wordt er lacherig over gedaan, mensen hebben het er dan toch over."
Een 'one size fits all'-pakket?
Knobben heeft wel het idee dat de houding tegenover noodpakketten langzaam verandert, dat het niet alleen iets is 'voor gekkies'. Hij verkoopt zelf spullen voor preppers en dat loopt volgens hem goed. "Vooral waterfilters verkopen goed, maar ook noodpakketjes voor in de auto met fleecedekens."
Hij benadrukt dat er geen 'one size fits all'-pakket samen te stellen is. "Dat hangt af van je eigen situatie. Als je in het centrum van Amsterdam woont en je hebt een tas vol spullen om buiten te kunnen overleven, dan sta je bij een noodsituatie waarschijnlijk meteen in de file met je noodpakket. Dan kan je beter thuis blijven."
Mooiquote:Op zondag 11 november 2018 10:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik woonde in een dorp, waar bijna iedereen nog een groentetuin en een hok met kippen had
Toen ik een jaar of 7 was hadden wij thuis echt alles om het maanden uit te houden.
Een kelder vol met aardappels, zo'n 100 weckflessen met groente en vaatjes met zuurkool.
Een handpomp die het nog deed, een houtkachel en voor jaren droog kachelhout. Op zolder hingen zelfs nog stukken gedroogd spek en worsten.
Alleen voldoende licht maken zou een probleempje kunnen zijn maar voor de rest kon je gewoon je leven blijven leven zoals je gewend was want in de winter leefde je altijd al van de voorraad die je aan het einde van de zomer geoogst en geslacht had.
Ik denk dat mijn vader 75 was voordat mijn moeder voor het eerst van haar leven aardappels in de supermarkt moest gaan kopen.
Ja gewoon wat dingen halen die je toch wel soms gebruikt en dan weer regelmatig aanvullen. Blikjes ananas, chocola is idd nooit weg, pasta, rijst etc. En flessen water. Merk aan mezelf dat het best een rust in je hoofd geeft dat dat gewoon geregeld is, ook al is het in het klein.quote:Nu heb ik 3 supermarkten op loop-afstand en de hele voorraad bestaat uit een pot rode kool, een blik erwtensoep en 2 flessen cola zero. Misschien toch maar eens kijken naar wat lang houdbaar spul.
Chocoladerepen puur is sowieso 25 jaar houdbaar.
Hoe ver over datum? Ik denk dat je er niets van krijgt:quote:Op zondag 11 november 2018 14:05 schreef aloa het volgende:
Ik heb nog behoorlijk wat flessen water op zolder staan. Allemaal over datum helaas...of kan dat nog wel?
zeker al een jaar over datum.quote:Op zondag 11 november 2018 14:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe ver over datum? Ik denk dat je er niets van krijgt:
https://www.quest.nl/arti(...)er-dat-over-datum-is
maar je kunt het apart houden om wc mee door te spoelen als je een dag geen water hebt, en aanvullen met nieuw water. En je nieuwe water elk jaar even checken op datum en gebruiken en weer aanvullen.
Pasta en rijst kookwater.quote:Op zondag 11 november 2018 14:33 schreef aloa het volgende:
[..]
zeker al een jaar over datum.
Maar kan idd voor wc doorspoelen of om te wassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel heb ik 6 kg rijst en 12 kg suiker in mijn voorraadkast (en 83 potten saus)
Ow, en mensen die de plee doorspoelen als er een watertekort is![]()
Poepen en pissen kan gewoon in de tuin en wassen is voor mietjuhs."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:Op zondag 11 november 2018 14:38 schreef SeLang het volgende:
Water schep ik hier zo uit de rivier en ik heb filters waarmee ik zelfs water uit de plee drinkbaar kan maken.Zo'n Lifestraw waterfiltertje wil ik ook nog wel! Of heb jij iets anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel heb ik 6 kg rijst en 12 kg suiker in mijn voorraadkast (en 83 potten saus)
Dat water onder de spoiler!Was dat noodzaak of wilde je je filter testen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zondag 11 november 2018 14:38 schreef SeLang het volgende:
Ow, en mensen die de plee doorspoelen als er een watertekort is![]()
Poepen en pissen kan gewoon in de tuin en wassen is voor mietjuhs.
Ik heb 3 methodes:quote:Op zondag 11 november 2018 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo'n Lifestraw waterfiltertje wil ik ook nog wel! Of heb jij iets anders?
Dat was het enige water binnen tientallen kilometers. Smaakte overigens prima na filteren.quote:Dat water onder de spoiler!Was dat noodzaak of wilde je je filter testen?
quote:Op zondag 11 november 2018 14:47 schreef Greys het volgende:
[..](je roffelde wel even op je borst toen je dit zei toch? Ah?)
Emmer op het balkon.quote:(En wat als de tuin overstroomd is, waar poepen en piesen we dan?)
Hm, goed punt ja. Behalve als je zo'n filter hebtquote:Op zondag 11 november 2018 10:47 schreef potjecreme het volgende:
Pasta en rijst vind ik wel lastig. Ik doe liever zuinig met mijn water.
Dat zou bij mij ook het uitgangspunt zijn, maar ik ben bang dat als het zover is, ik in een automatisch reflex toch op die knop druk na een bezoekquote:Op zondag 11 november 2018 14:56 schreef SeLang het volgende:
Stortbak van de plee is echt mijn eerste drinkwaterbron mocht er plotseling geen water meer uit de kraan komen. Dat is zo'n 10 liter, genoeg voor een dag of 3 in ons klimaat.
Ik heb zowel de Sawyer Mini als de Sawyer Squeeze. Koop de Squeeze! Die blijft veel langer een goede flow houden. 5 maanden lang dagelijks gebruikt op de Pacific Crest Trail en hij stroomt nog steeds prima door.quote:Op zondag 11 november 2018 16:05 schreef Piles het volgende:
Zo'n Saywer-filter is best goedkoop (40 euro) voor zo'n handige oplossing.
Kun je zo'n ding, als je 'm eenmaal gebruikt hebt, goed bewaren voor later? Of wordt de werking dan echt minder? Want ik ga 'm natuurlijk amper gebruikenquote:Op zondag 11 november 2018 17:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb zowel de Sawyer Mini als de Sawyer Squeeze. Koop de Squeeze! Die blijft veel langer een goede flow houden. 5 maanden lang dagelijks gebruikt op de Pacific Crest Trail en hij stroomt nog steeds prima door.
Ja is prima te bewaren. De flow wordt slechter door verstopping als je hem gebruikt (grotendeels op te lossen door backflushen) maar als je hem niet gebruikt wordt hij in principe niet slechter. Het enige waar je voor moet oppassen is dat je hem niet laat bevriezen want dan wordt hij onbetrouwbaar.quote:Op zondag 11 november 2018 17:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Kun je zo'n ding, als je 'm eenmaal gebruikt hebt, goed bewaren voor later? Of wordt de werking dan echt minder? Want ik ga 'm natuurlijk amper gebruiken
Ik vind het wel fijn zo'n prepdeskundige in het topicquote:Op zondag 11 november 2018 17:52 schreef SeLang het volgende:
Ik heb hier trouwens ook een geigerteller liggen voor het geval er een kernoorlog uitbreekt of een kerncentrale ontploft.
Ik ben geen prepper hoor. Die waterfilters heb ik nodig voor mijn verblijf in de wildernis en de geigerteller heb ik lang geleden gekocht om wat rond te neuzen bij oude radium mijnen hier in de buurt en om natuurlijke radioactiviteit te meten.quote:Op zondag 11 november 2018 17:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn zo'n prepdeskundige in het topic![]()
Oké oké, maar tis wel handig dat jij iets weet over die filters en over overleven met weinig in de wildernis enzo. En daar prep je toch ook voor.quote:Op zondag 11 november 2018 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben geen prepper hoor. Die waterfilters heb ik nodig voor mijn verblijf in de wildernis en de geigerteller heb ik lang geleden gekocht om wat rond te neuzen bij oude radium mijnen hier in de buurt en om natuurlijke radioactiviteit te meten.
Of een vrek en dat denk ik eerder.quote:Op zondag 11 november 2018 18:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké oké, maar tis wel handig dat jij iets weet over die filters en over overleven met weinig in de wildernis enzo. En daar prep je toch ook voor.
(Je verslag van je tocht van dit jaar)
En met je kilo's rijst en suiker en 83 potten saus (hardop gelachen, ik zag een hele wand voor me!) ben je heus wel een kleín beetje een prepper.
Heb je wel wapens in huis om bij je te hebben als je dat doet?quote:Op zondag 11 november 2018 20:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of een vrek en dat denk ik eerder.
Ik ben totaal geen prepper maar ik weet niet of ik het water uit mijn stortbak nog kan drinken. Ik heb er jaren geleden eens een baksteen in gegooid vanwege waterbesparing. Ik zou niet weten hoe ik die eruit krijg ook. ik herinner me dat ik hem op mijn tenen op een trapje staand net over de rand kon duwen.
Ik koop wel een opblaasbootje en dan peddel ik naar Greys.
Euhm. Ik heb een killer kat? Die het vast prima kan vinden met haar honden.quote:Op zondag 11 november 2018 20:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je wel wapens in huis om bij je te hebben als je dat doet?
In tijd van nood is het vechten voor je leven. Als jij onderweg bent is het goed om bewapend te zijn.quote:Op zondag 11 november 2018 20:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Euhm. Ik heb een killer kat? Die het vast prima kan vinden met haar honden.
Knus! Dan zet ik de sjoelbak ook alvast op m'n zolder bij de noodspullenquote:Op zondag 11 november 2018 20:34 schreef liesje1979 het volgende:
Ik koop wel een opblaasbootje en dan peddel ik naar Greys.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ik koop wel een bellenblaas als afleidingsmaneuver.quote:Op zondag 11 november 2018 20:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In tijd van nood is het vechten voor je leven. Als jij onderweg bent is het goed om bewapend te zijn.
quote:Op zondag 11 november 2018 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Knus! Dan zet ik de sjoelbak ook alvast op m'n zolder bij de noodspullenOoooh ja! Kan je Joop ook op je zolder bewaren denk je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 november 2018 20:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik koop wel een bellenblaas als afleidingsmaneuver.
[..]
Ooooh ja! Kan je Joop ook op je zolder bewaren denk je?Ik maak geen grap. Tevens ligt er voor vrouwen ook verkrachting op de loer. Bij dat programma hebben ze het ook over bewapenen. Tis maar een tip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een wapen voor je thuishonk is aan te raden. Jij lekker preppen komen anderen je beroven.
Oh. Ja sorry. Echt. Bedoelde het niet lullig maar was even vergeten dat het een serieus topic is. Nee ik ben niet bewapend, en ik wil niet in angst leven. Vroeger toen ik nog getrouwd was sliep ik met een mes onder mijn kussen, doodsbang was ik. Levensgevaarlijk natuurlijk. Ik woon nu in een benedenwoning in mijn eentje. Maar ik ben niet bang. Ze kunnen me beroven maar hoe weten zij wat ik in mijn keukenkastjes heb staan? Maar sorry, dit topic is voor preppers en ik wil helemaal die discussie niet aangaan. Was even afgeleid door SeLang and Greys en ik reageerde impulsief.quote:Op zondag 11 november 2018 20:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik maak geen grap. Tevens ligt er voor vrouwen ook verkrachting op de loer. Bij dat programma hebben ze het ook over bewapenen. Tis maar een tip.
Ook een wapen voor je thuishonk is aan te raden. Jij lekker preppen komen anderen je beroven.
Goeie! Alleen al leuk/goed om eens te kijken wat er allemaal in zit.quote:Op zondag 11 november 2018 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
De voedselvoorziening voor militairen in het veld is helemaal gespecialiseerd is lang houdbaar spul.
Dus bekijk eens wat reviews op youtube of koop een doos met die pakketten op Marktplaats
Dit is een Nederlands pakket
Wel oppassen voor je gewicht bij het kijken want je krijgt er altijd honger van.quote:Op woensdag 14 november 2018 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Goeie! Alleen al leuk/goed om eens te kijken wat er allemaal in zit.
quote:Op maandag 19 november 2018 14:28 schreef EipNiC het volgende:
Een knuppel en de locatie van een prepper is alles wat je nodig hebt.
You're welcome! Een andere optie is allicht een goed stel tieten hebben, daar het meerendeel van de preppers man is.quote:Op maandag 19 november 2018 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]Gouden tip voor mensen, zoals ik, die veel te laat zijn om zich voor te bereiden op de twee megabevingen van dit jaar.
Dat wordt een uitdaging, wederom in verband met het tijdsframe.quote:Op maandag 19 november 2018 14:50 schreef EipNiC het volgende:
[..]
You're welcome! Een andere optie is allicht een goed stel tieten hebben, daar het meerendeel van de preppers man is.
Een knuppel it is.quote:Op maandag 19 november 2018 14:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wordt een uitdaging, wederom in verband met het tijdsframe.
Kan tegenwoordig binnen een dag geregeld worden. Ze zijn dan wel nep , maar nood breekt wet.quote:Op maandag 19 november 2018 14:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wordt een uitdaging, wederom in verband met het tijdsframe.
OMG, doder dan doodst!quote:Op maandag 19 november 2018 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Aardbeving des doods komt nu echt!
Preppen jongens... nu of nooit
Gewoon dingen in blik kopen die je weleens gewoon gebruikt. Dan gebruik je steeds de oudste en vul je aan met nieuwe die weer jaren houdbaar zijn.quote:Op maandag 19 november 2018 15:06 schreef Geerd het volgende:
Eten in blik is toch ook maar beperkt houdbaar?
Ja daar ging het toevallig een bladzijde geleden ook nog over. Goed idee. Maar voor toilet doorspoelen en de honden enzo toch fijn om ook flessen op voorraad te hebben.quote:Op maandag 19 november 2018 15:01 schreef Swiffer het volgende:
Denkt er niemand aan een actief koolstoffilter ipv flesjes water inslaan? Is wellicht iets duurder, maar niet datum-gebonden....
Een echte Pepper is niet bang voor een knuppel.quote:Op maandag 19 november 2018 14:28 schreef EipNiC het volgende:
Een knuppel en de locatie van een prepper is alles wat je nodig hebt.
Pro-tip gespot.quote:Op maandag 19 november 2018 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon dingen in blik kopen die je weleens gewoon gebruikt. Dan gebruik je steeds de oudste en vul je aan met nieuwe die weer jaren houdbaar zijn.
Die had ik in januari al.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:33 schreef potjecreme het volgende:
Slaan jullie nu ook mondkapjes en handschoenen in?
'Echt zinloos' zijn ze niet. Als de poep de ventilator zóu raken in m'n directe omgeving vind ik het alleen al fijn er een paar te hebben, al is het maar puur voor die ene keer per week boodschappen halen ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
Mondkapjes is echt zinloos. De goedkope doen bijna niks, en goede zijn hartstikke duur en moet je meerdere keren per dag wisselen (anders heeft het geen zin).
Ah wist ik nietquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:10 schreef Greys het volgende:
Maar dit is meer iets voor in het Coronavirus forum denk ik waar ook prep/boodschappentopics zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |