abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181039050
Ikea heeft een zaklamp die je kan opdraaien, Ljusa heet dat ding.
Die hebben we in de meterkast staan hier, geeft nog best aardig licht ook.

Maare... orkaan... :o zo te zien zitten we in Drenthe nog wel goed...
Fake it till you make it...
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:49:23 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181050089

It's coming.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:29:53 #156
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181075783
Zit wel eens naar Doomsday preppers te kijken op NGC
Wat een mafketels, die compleet zijn doorgeslagen. Hoe groot is de kans nu dat er een ramp gebeurd, waardoor de hele sameleving stil komt te liggen? En kunnen ze een jaar onder de grond leven, komen ze daarna in de problemen _O-
En altijd zijn ze tot de tanden toe bewapend

Maar wat extra rijst + flessen water op voorraad hebben, is geen slecht idee.
Are you nuts??
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:33:03 #157
163650 Greys
pi_181075845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:29 schreef whosvegas het volgende:
Zit wel eens naar Doomsday preppers te kijken op NGC
Wat een mafketels, die compleet zijn doorgeslagen. Hoe groot is de kans nu dat er een ramp gebeurd, waardoor de hele sameleving stil komt te liggen? En kunnen ze een jaar onder de grond leven, komen ze daarna in de problemen _O-
En altijd zijn ze tot de tanden toe bewapend

Maar wat extra rijst + flessen water op voorraad hebben, is geen slecht idee.
Ja die slaan imho ook wel erg door. En een géld dat erin gaat zitten :o Toch kijk ik er wel graag naar :D

Dit topic is idd niet bedoeld als zodanig, maar de zeer milde versie om een beetje praktisch voorbereid te zijn op een stuk kleinere gebeurtenissen dan een zombie aanval of het einde van de wereld :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181080716
Je hebt gekkies en gekkies
pi_182340096
Ik keek gister naar doom preppers. Hebben sommige hier ook gasmaskers?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:54:15 #160
163650 Greys
pi_182340412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:33 schreef potjecreme het volgende:
Ik keek gister naar doom preppers. Hebben sommige hier ook gasmaskers?
Nee. Ik niet tenminste :+

Stiekem zo'n leuk programma he? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_182340446
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee. Ik niet tenminste :+

Stiekem zo'n leuk programma he? :D
Ja na aanleiding van dit topic en dat programma krijg ik ook de neiging om in te slaan. :@
pi_183005079
Preppen voor een noodsituatie: 'Dat doen we in Nederland veel te weinig'

quote:
Flessen water, een radio, lucifers en voedsel dat lang houdbaar is. Misschien heb je deze items wel in huis, maar waarschijnlijk niet met het idee dat deze van pas kunnen komen in een noodsituatie. Nederlanders zijn vaak slecht voorbereid op een eventuele crisis. Zou de overheid daar actief campagne op moeten voeren?

Het Rode Kruis vindt van wel. "Mensen denken nu vaak: zoiets gaat hier toch niet gebeuren. Maar een groot deel van Nederland kan bijvoorbeeld overstromen", zegt woordvoerder Belinda van der Graag. "Als je dan vast komt te zitten in je huis zonder water of stroom, is het fijn als je de juiste spullen hebt."

En nu is dat volgens haar vaak niet het geval. "Mensen hebben dan wel kaarsen in huis, maar geen lucifers. En dan staat er wel een pak pasta in de kast, maar hoe ga je dat bereiden zonder water of stroom? Mensen voelen nu niet de acute noodzaak om dat soort dingen goed te regelen."

'Als de crisis of oorlog komt'
Noorwegen en Zweden hebben recent een voorlichtingscampagne gevoerd om burgers voor te bereiden op noodsituaties. Zo kregen alle Zweden deze zomer een brochure toegestuurd met praktische tips over noodvoorraden, slingerradio's en schuilkelders. De titel: 'Als de crisis of oorlog komt'.

Veiligheidsexpert Marco Zannoni vindt het goed dat de twee landen de bevolking wijzen op de eigen verantwoordelijkheid en tips geven. "Zo'n campagne zou voor Nederland ook nuttig zijn. Al zijn de risico's hier wel anders. Voor Scandinavië speelt de mogelijke dreiging vanuit Rusland een rol, dat is voor ons niet direct een aanleiding."

Waar wij in Nederland dan aan moeten denken? "Een grote stroomstoring die een aantal dagen duurt, overstromingen door extremer weer, een cyberaanval waardoor voorzieningen het niet doen of een terroristische aanslag. Dan moeten grote groepen mensen zichzelf redden, tot de hulpdiensten ze kunnen komen helpen."

Ook al wordt er lacherig over gedaan, mensen hebben het er door een campagne toch over.
Veiligheidsexpert Marco Zannoni
Nander Knobben en zijn gezin zouden zich een week kunnen redden bij een crisissituatie. Hij is prepper en heeft zijn huis gevuld met liters water, gevriesdroogde maaltijden en andere items die van pas kunnen komen, zoals een waterfilter en EHBO-set. "En dan hebben we ook nog kippen die eitjes leggen."

Onafhankelijk zijn is belangrijk voor preppers, zegt Knobben. "Dus niet van: als er wat gebeurt dan komt de overheid wel met iets. We zijn misschien wel te verwend in Nederland. Als ik kijk naar mijn generatie, die heeft nog nooit iets meegemaakt. Dus zo'n campagne zou hier niet misstaan."

Zannoni legt uit dat er in Nederland nu alleen een passieve campagne loopt. "Je moet nu echt zelf tegen dat soort informatie aanlopen of het opzoeken. Bij een actieve campagne wordt er echt weer even de aandacht op gevestigd. Ook al wordt er lacherig over gedaan, mensen hebben het er dan toch over."

Een 'one size fits all'-pakket?
Knobben heeft wel het idee dat de houding tegenover noodpakketten langzaam verandert, dat het niet alleen iets is 'voor gekkies'. Hij verkoopt zelf spullen voor preppers en dat loopt volgens hem goed. "Vooral waterfilters verkopen goed, maar ook noodpakketjes voor in de auto met fleecedekens."

Hij benadrukt dat er geen 'one size fits all'-pakket samen te stellen is. "Dat hangt af van je eigen situatie. Als je in het centrum van Amsterdam woont en je hebt een tas vol spullen om buiten te kunnen overleven, dan sta je bij een noodsituatie waarschijnlijk meteen in de file met je noodpakket. Dan kan je beter thuis blijven."
Bron: Nieuwsuur/NOS
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 november 2018 @ 19:59:12 #163
163650 Greys
pi_183006793
Ha!

Ja, je hoeft echt geen schuilkelder te bouwen en enorme voedselvoorraden te hebben voor maanden, maar tis toch wel een fijn idee dat als er iets gebeurt (of het nou door het weer of iets anders komt) je in elk geval een week genoeg water en eten en licht enzo hebt. Toevallig vandaag weer wat blikjes gehaald voor in de voorraad. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 november 2018 @ 10:30:27 #164
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_183075072
Ik woonde in een dorp, waar bijna iedereen nog een groentetuin en een hok met kippen had
Toen ik een jaar of 7 was hadden wij thuis echt alles om het maanden uit te houden.
Een kelder vol met aardappels, zo'n 100 weckflessen met groente en vaatjes met zuurkool.
Een handpomp die het nog deed, een houtkachel en voor jaren droog kachelhout. Op zolder hingen zelfs nog stukken gedroogd spek en worsten.
Alleen voldoende licht maken zou een probleempje kunnen zijn maar voor de rest kon je gewoon je leven blijven leven zoals je gewend was want in de winter leefde je altijd al van de voorraad die je aan het einde van de zomer geoogst en geslacht had.
Ik denk dat mijn vader 75 was voordat mijn moeder voor het eerst van haar leven aardappels in de supermarkt moest gaan kopen.

Nu heb ik 3 supermarkten op loop-afstand en de hele voorraad bestaat uit een pot rode kool, een blik erwtensoep en 2 flessen cola zero. Misschien toch maar eens kijken naar wat lang houdbaar spul.
Chocoladerepen puur is sowieso 25 jaar houdbaar. ;)
Wie dit leest is gek
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 10:44:08 #165
163650 Greys
pi_183075228
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 10:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik woonde in een dorp, waar bijna iedereen nog een groentetuin en een hok met kippen had
Toen ik een jaar of 7 was hadden wij thuis echt alles om het maanden uit te houden.
Een kelder vol met aardappels, zo'n 100 weckflessen met groente en vaatjes met zuurkool.
Een handpomp die het nog deed, een houtkachel en voor jaren droog kachelhout. Op zolder hingen zelfs nog stukken gedroogd spek en worsten.
Alleen voldoende licht maken zou een probleempje kunnen zijn maar voor de rest kon je gewoon je leven blijven leven zoals je gewend was want in de winter leefde je altijd al van de voorraad die je aan het einde van de zomer geoogst en geslacht had.
Ik denk dat mijn vader 75 was voordat mijn moeder voor het eerst van haar leven aardappels in de supermarkt moest gaan kopen.
Mooi O+
En herkenbaar. Niet in zo'n uitgebreide mate als jij maar mijn ouders hadden ook bv in de schuur een oude kapotte vrieskist die vol zat met aardappelen. En grote voorraden.

quote:
Nu heb ik 3 supermarkten op loop-afstand en de hele voorraad bestaat uit een pot rode kool, een blik erwtensoep en 2 flessen cola zero. Misschien toch maar eens kijken naar wat lang houdbaar spul.
Chocoladerepen puur is sowieso 25 jaar houdbaar. ;)
Ja gewoon wat dingen halen die je toch wel soms gebruikt en dan weer regelmatig aanvullen. Blikjes ananas, chocola is idd nooit weg, pasta, rijst etc. En flessen water. Merk aan mezelf dat het best een rust in je hoofd geeft dat dat gewoon geregeld is, ook al is het in het klein. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183075263
Pasta en rijst vind ik wel lastig. Ik doe liever zuinig met mijn water.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 10:52:08 #167
163650 Greys
pi_183075314
Ja snap wel wat je bedoelt, maar ik heb dan ook wel echt vrij veel fleswater op voorraad.

En voor extra water ga ik volgend weekend een regenton neerzetten. *O* Is ook sowieso nooit weg ook als er nooit iets gebeurt. Handig voor de tuin of om de wc door te spoelen als er een keer een waterafsluiting is door werkzaamheden ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183077985
Ik heb nog behoorlijk wat flessen water op zolder staan. Allemaal over datum helaas...of kan dat nog wel?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 14:21:49 #169
163650 Greys
pi_183078231
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:05 schreef aloa het volgende:
Ik heb nog behoorlijk wat flessen water op zolder staan. Allemaal over datum helaas...of kan dat nog wel?
Hoe ver over datum? Ik denk dat je er niets van krijgt:

https://www.quest.nl/arti(...)er-dat-over-datum-is

maar je kunt het apart houden om wc mee door te spoelen als je een dag geen water hebt, en aanvullen met nieuw water. En je nieuwe water elk jaar even checken op datum en gebruiken en weer aanvullen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183078440
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 14:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe ver over datum? Ik denk dat je er niets van krijgt:

https://www.quest.nl/arti(...)er-dat-over-datum-is

maar je kunt het apart houden om wc mee door te spoelen als je een dag geen water hebt, en aanvullen met nieuw water. En je nieuwe water elk jaar even checken op datum en gebruiken en weer aanvullen.
zeker al een jaar over datum.
Maar kan idd voor wc doorspoelen of om te wassen.
pi_183078475
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 14:33 schreef aloa het volgende:

[..]

zeker al een jaar over datum.
Maar kan idd voor wc doorspoelen of om te wassen.
Pasta en rijst kookwater. :+
pi_183078503
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Pasta en rijst kookwater. :+
ook een optie :)
  zondag 11 november 2018 @ 14:38:55 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183078558
Water schep ik hier zo uit de rivier en ik heb filters en andere tools waarmee ik zelfs water uit de plee drinkbaar kan maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel heb ik 6 kg rijst en 12 kg suiker in mijn voorraadkast (en 83 potten saus :') )

Ow, en mensen die de plee doorspoelen als er een watertekort is 8)7
Poepen en pissen kan gewoon in de tuin en wassen is voor mietjuhs.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 14:41:51 #174
163650 Greys
pi_183078599
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:38 schreef SeLang het volgende:
Water schep ik hier zo uit de rivier en ik heb filters waarmee ik zelfs water uit de plee drinkbaar kan maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel heb ik 6 kg rijst en 12 kg suiker in mijn voorraadkast (en 83 potten saus :') )
Zo'n Lifestraw waterfiltertje wil ik ook nog wel! Of heb jij iets anders?

Dat water onder de spoiler! :D Was dat noodzaak of wilde je je filter testen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 14:47:27 #175
163650 Greys
pi_183078665
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:38 schreef SeLang het volgende:
Ow, en mensen die de plee doorspoelen als er een watertekort is 8)7
Poepen en pissen kan gewoon in de tuin en wassen is voor mietjuhs.
_O- (je roffelde wel even op je borst toen je dit zei toch? Ah?)

Maar als je geen nood hebt maar gewoon een dag je water afgesloten is als ze de leiding in je straat vernieuwen is de regenton best fijn. :P

(En wat als de tuin overstroomd is, waar poepen en piesen we dan? :o )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 november 2018 @ 14:48:12 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183078679
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 14:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Zo'n Lifestraw waterfiltertje wil ik ook nog wel! Of heb jij iets anders?
Ik heb 3 methodes:
1) Sawyer filter
2) Steripen (UV-straling, werkt op batterijen)
3) Chlorine tabletten

Eerste gebruik ik op lange treks. Tweede vooral in steden als ik het kraanwater niet vertrouw (bijvoorbeeld in een land als Ethiopië drink ik gewoon uit de kraan - plastic flesjes zijn evil). Derde als backup.

quote:
Dat water onder de spoiler! :D Was dat noodzaak of wilde je je filter testen?
Dat was het enige water binnen tientallen kilometers. Smaakte overigens prima na filteren.
Mijn reisverslagen
  zondag 11 november 2018 @ 14:56:27 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183078795
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 14:47 schreef Greys het volgende:

[..]

_O- (je roffelde wel even op je borst toen je dit zei toch? Ah?)

*)

quote:
(En wat als de tuin overstroomd is, waar poepen en piesen we dan? :o )
Emmer op het balkon.

Stortbak van de plee is echt mijn eerste drinkwaterbron mocht er plotseling geen water meer uit de kraan komen. Dat is zo'n 10 liter, genoeg voor een dag of 3 in ons klimaat.
Mijn reisverslagen
pi_183080004
Zo'n Saywer-filter is best goedkoop (40 euro) voor zo'n handige oplossing.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:47 schreef potjecreme het volgende:
Pasta en rijst vind ik wel lastig. Ik doe liever zuinig met mijn water.
Hm, goed punt ja. Behalve als je zo'n filter hebt :P
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:56 schreef SeLang het volgende:
Stortbak van de plee is echt mijn eerste drinkwaterbron mocht er plotseling geen water meer uit de kraan komen. Dat is zo'n 10 liter, genoeg voor een dag of 3 in ons klimaat.
Dat zou bij mij ook het uitgangspunt zijn, maar ik ben bang dat als het zover is, ik in een automatisch reflex toch op die knop druk na een bezoek :|W
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 17:23:24 #179
163650 Greys
pi_183081594
Ja dat zou ik dus ook per ongeluk kunnen doen, je bent het zo gewend.

Maar zo'n filter is idd een goed idee voor echte nood, naast de flessen water en regenton ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 november 2018 @ 17:34:25 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183081813
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2018 16:05 schreef Piles het volgende:
Zo'n Saywer-filter is best goedkoop (40 euro) voor zo'n handige oplossing.
Ik heb zowel de Sawyer Mini als de Sawyer Squeeze. Koop de Squeeze! Die blijft veel langer een goede flow houden. 5 maanden lang dagelijks gebruikt op de Pacific Crest Trail en hij stroomt nog steeds prima door.
Mijn reisverslagen
pi_183081895
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 17:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb zowel de Sawyer Mini als de Sawyer Squeeze. Koop de Squeeze! Die blijft veel langer een goede flow houden. 5 maanden lang dagelijks gebruikt op de Pacific Crest Trail en hij stroomt nog steeds prima door.
Kun je zo'n ding, als je 'm eenmaal gebruikt hebt, goed bewaren voor later? Of wordt de werking dan echt minder? Want ik ga 'm natuurlijk amper gebruiken :P
  zondag 11 november 2018 @ 17:43:53 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183081991
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 17:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun je zo'n ding, als je 'm eenmaal gebruikt hebt, goed bewaren voor later? Of wordt de werking dan echt minder? Want ik ga 'm natuurlijk amper gebruiken :P
Ja is prima te bewaren. De flow wordt slechter door verstopping als je hem gebruikt (grotendeels op te lossen door backflushen) maar als je hem niet gebruikt wordt hij in principe niet slechter. Het enige waar je voor moet oppassen is dat je hem niet laat bevriezen want dan wordt hij onbetrouwbaar.
Mijn reisverslagen
  zondag 11 november 2018 @ 17:52:01 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183082135
Ik heb hier trouwens ook een geigerteller liggen voor het geval er een kernoorlog uitbreekt of een kerncentrale ontploft.
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 17:56:04 #184
163650 Greys
pi_183082228
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 17:52 schreef SeLang het volgende:
Ik heb hier trouwens ook een geigerteller liggen voor het geval er een kernoorlog uitbreekt of een kerncentrale ontploft.
Ik vind het wel fijn zo'n prepdeskundige in het topic :D _O_

Heb zelf stiekem weleens op internet zitten zoeken hoe ik aan de juiste jodiumtabletten kan komen :@ Die ene die ze uitdelen aan mensen die er in de buurt wonen maar als je twee meter buiten de cirkel woont krijg je ze niet. Die. :P Maar die op internet hadden allemaal een veel te laag gehalte voor zo'n situatie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 november 2018 @ 18:04:12 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183082428
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 17:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn zo'n prepdeskundige in het topic :D _O_

Ik ben geen prepper hoor. Die waterfilters heb ik nodig voor mijn verblijf in de wildernis en de geigerteller heb ik lang geleden gekocht om wat rond te neuzen bij oude radium mijnen hier in de buurt en om natuurlijke radioactiviteit te meten.
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 18:09:06 #186
163650 Greys
pi_183082561
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 18:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben geen prepper hoor. Die waterfilters heb ik nodig voor mijn verblijf in de wildernis en de geigerteller heb ik lang geleden gekocht om wat rond te neuzen bij oude radium mijnen hier in de buurt en om natuurlijke radioactiviteit te meten.
Oké oké, maar tis wel handig dat jij iets weet over die filters en over overleven met weinig in de wildernis enzo. En daar prep je toch ook voor.

(Je verslag van je tocht van dit jaar _O_ )

En met je kilo's rijst en suiker en 83 potten saus (hardop gelachen, ik zag een hele wand voor me!) ben je heus wel een kleín beetje een prepper. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  One tough cookie zondag 11 november 2018 @ 20:34:51 #187
169210 liesje1979
pi_183087291
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 18:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké oké, maar tis wel handig dat jij iets weet over die filters en over overleven met weinig in de wildernis enzo. En daar prep je toch ook voor.

(Je verslag van je tocht van dit jaar _O_ )

En met je kilo's rijst en suiker en 83 potten saus (hardop gelachen, ik zag een hele wand voor me!) ben je heus wel een kleín beetje een prepper. :P
Of een vrek en dat denk ik eerder. :D
Ik ben totaal geen prepper maar ik weet niet of ik het water uit mijn stortbak nog kan drinken. Ik heb er jaren geleden eens een baksteen in gegooid vanwege waterbesparing. Ik zou niet weten hoe ik die eruit krijg ook. ik herinner me dat ik hem op mijn tenen op een trapje staand net over de rand kon duwen.
Ik koop wel een opblaasbootje en dan peddel ik naar Greys.
pi_183087356
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 20:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Of een vrek en dat denk ik eerder. :D
Ik ben totaal geen prepper maar ik weet niet of ik het water uit mijn stortbak nog kan drinken. Ik heb er jaren geleden eens een baksteen in gegooid vanwege waterbesparing. Ik zou niet weten hoe ik die eruit krijg ook. ik herinner me dat ik hem op mijn tenen op een trapje staand net over de rand kon duwen.
Heb je wel wapens in huis om bij je te hebben als je dat doet?
  One tough cookie zondag 11 november 2018 @ 20:40:22 #189
169210 liesje1979
pi_183087492
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Heb je wel wapens in huis om bij je te hebben als je dat doet?
Euhm. Ik heb een killer kat? Die het vast prima kan vinden met haar honden. :D
pi_183087553
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 20:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Euhm. Ik heb een killer kat? Die het vast prima kan vinden met haar honden. :D
In tijd van nood is het vechten voor je leven. Als jij onderweg bent is het goed om bewapend te zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2018 @ 20:43:22 #191
163650 Greys
pi_183087594
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 20:34 schreef liesje1979 het volgende:

Knus! Dan zet ik de sjoelbak ook alvast op m'n zolder bij de noodspullen :D

SPOILER
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  One tough cookie zondag 11 november 2018 @ 20:50:34 #192
169210 liesje1979
pi_183087865
quote:
4s.gif Op zondag 11 november 2018 20:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In tijd van nood is het vechten voor je leven. Als jij onderweg bent is het goed om bewapend te zijn.
Ik koop wel een bellenblaas als afleidingsmaneuver. O+

quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 20:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Knus! Dan zet ik de sjoelbak ook alvast op m'n zolder bij de noodspullen :D

SPOILER
Ooooh ja! Kan je Joop ook op je zolder bewaren denk je?
SPOILER
pi_183087931
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 20:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik koop wel een bellenblaas als afleidingsmaneuver. O+

[..]

Ooooh ja! Kan je Joop ook op je zolder bewaren denk je?
SPOILER
Ik maak geen grap. Tevens ligt er voor vrouwen ook verkrachting op de loer. Bij dat programma hebben ze het ook over bewapenen. Tis maar een tip.

Ook een wapen voor je thuishonk is aan te raden. Jij lekker preppen komen anderen je beroven.
  One tough cookie zondag 11 november 2018 @ 20:58:42 #194
169210 liesje1979
pi_183088185
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik maak geen grap. Tevens ligt er voor vrouwen ook verkrachting op de loer. Bij dat programma hebben ze het ook over bewapenen. Tis maar een tip.

Ook een wapen voor je thuishonk is aan te raden. Jij lekker preppen komen anderen je beroven.
Oh. Ja sorry. Echt. Bedoelde het niet lullig maar was even vergeten dat het een serieus topic is. Nee ik ben niet bewapend, en ik wil niet in angst leven. Vroeger toen ik nog getrouwd was sliep ik met een mes onder mijn kussen, doodsbang was ik. Levensgevaarlijk natuurlijk. Ik woon nu in een benedenwoning in mijn eentje. Maar ik ben niet bang. Ze kunnen me beroven maar hoe weten zij wat ik in mijn keukenkastjes heb staan? Maar sorry, dit topic is voor preppers en ik wil helemaal die discussie niet aangaan. Was even afgeleid door SeLang and Greys en ik reageerde impulsief. :@
  One tough cookie zondag 11 november 2018 @ 21:00:15 #195
169210 liesje1979
pi_183088240
Oh doe ik ook nog een verkeerde PI
  zondag 11 november 2018 @ 22:38:44 #196
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_183091319
De voedselvoorziening voor militairen in het veld is helemaal gespecialiseerd is lang houdbaar spul.
Dus bekijk eens wat reviews op youtube of koop een doos met die pakketten op Marktplaats

Dit is een Nederlands pakket
Wie dit leest is gek
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 november 2018 @ 17:42:13 #197
163650 Greys
pi_183147109
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2018 21:00 schreef liesje1979 het volgende:
Oh doe ik ook nog een verkeerde PI
Geeft toch allemaal niet mop. :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 november 2018 @ 17:42:44 #198
163650 Greys
pi_183147121
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
De voedselvoorziening voor militairen in het veld is helemaal gespecialiseerd is lang houdbaar spul.
Dus bekijk eens wat reviews op youtube of koop een doos met die pakketten op Marktplaats

Dit is een Nederlands pakket
Goeie! Alleen al leuk/goed om eens te kijken wat er allemaal in zit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 november 2018 @ 17:46:51 #199
163650 Greys
pi_183147201
(Ik zit mobiel dus sorry voor drie op een rij, multiquoten lukt me niet goed mobiel :@ )

Maar al die berichten in het Atmosfeertopic hier over een mogelijk strenge winter en Piet P (jajaja ik weet het..) die het over meerdere periodes met heel veel sneeuw heeft geven me nog meer voorraadkriebels :') :@

Maar ik weet van mezelf dat als ik veel voorraad heb in de onderdetrapkast ik de helft weer vergeet en het na jaren alsnog weg moet. Dus nu zoek ik een app voor het bijhouden van wat je nou eigenlijk allemaal hebt achterin die lades en kasten. Of misschien toch maar ouderwets lijstjes maken met de hand en aan de binnenkant van de kastdeur plakken. Ofzo..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183147443
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Goeie! Alleen al leuk/goed om eens te kijken wat er allemaal in zit.
Wel oppassen voor je gewicht bij het kijken want je krijgt er altijd honger van. :P
En de MRE-reviews schijnen ook goed te werken als LMRA, door het geluid van het gerommel met al die pakjes en zakjes.
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 14:27:17 #201
8781 crew  Frutsel
pi_183242616
Een knuppel en de locatie van een prepper is alles wat je nodig hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 november 2018 @ 14:48:10 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183243053
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 14:28 schreef EipNiC het volgende:
Een knuppel en de locatie van een prepper is alles wat je nodig hebt.
:D Gouden tip voor mensen, zoals ik, die veel te laat zijn om zich voor te bereiden op de twee megabevingen van dit jaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183243096
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:D Gouden tip voor mensen, zoals ik, die veel te laat zijn om zich voor te bereiden op de twee megabevingen van dit jaar.
You're welcome! Een andere optie is allicht een goed stel tieten hebben, daar het meerendeel van de preppers man is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')