quote:Op zaterdag 28 juli 2018 07:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Voedsel hier zeker 2 maanden
Drinken 2 weken.
Een ouderwetse fm radio
Oplaadbare batterijen
Een handwinder om batterijen op te laden
Zaklamp
300 waxinelichtjes
Extra knijpkat
Ouderwetse kompas en landkaart
Plastic regenpakken
Paar multitools
Aanstekers
Paar mega vuurpijlen.
Opblaasbare boot
Paar liter brandbare vloeistof
Bbq op gas
En een paar honkbalknuppels.
quote:
Je hoopt ergens bijna dat er een ramp gebeurt als je eenmaal alles compleet hebtquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:36 schreef Greys het volgende:
Ik ga zo een vulstukje halen om tussen de regenpijp te zetten voor de nog aan te schaffen regenton. Heb er gewoon zin in.![]()
Ja, ik bedoelde zo een met een opwinder 1 minuut is 15 minuten licht.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:58 schreef Manke het volgende:
knijpkatis deze eigenlijk al gemoderniseerd?
Ja dus, met led ed.
Katten en andere dieren drinken toch ook wel uit de sloot? Wij hebben ook wel een bakje met vers water voor de katten staan maar ik zie ze vaker uit onze vijver drinken dan uit het bakje met schoon water.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:15 schreef Greys het volgende:
M'n zus reageerde eerst net als m'n ouders met 'dan drink ik toch cola' maar toen ik vroeg of haar kat dat ook lust kreeg ik een uur later een appje met 'nog even 18 flessen water extra gehaald.
Veel blik, en het is niet zo dat ik dit bewust doe het is altijd zo geweest. Ook veel spullen bewaard van vroeger zoals de boot , 27mc bak, honkbalknuppels ed.Ik kan ook heel goed begrijpen dat dit in een appartementje of rijtjeswoning niet te doen is.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou je iets meer willen vertellen wat je oa aan voedsel hebt voor die twee maanden? Heb wat inspiratie nodig. Ik ga voor iets minder (week of drie/vier) maar ben benieuwd.
Ik heb een kat die niet buiten de tuin komt.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Katten en andere dieren drinken toch ook wel uit de sloot? Wij hebben ook wel een bakje met vers water voor de katten staan maar ik zie ze vaker uit onze vijver drinken dan uit het bakje met schoon water.
Doenquote:Op zondag 29 juli 2018 14:54 schreef Melleyn het volgende:
Leuk topic!
Ik heb ook altijd al in m'n achterhoofd dat ik eigenlijk wel een voorraadje water en lang houdbaar voedsel in huis zou moeten hebben. Maar om de een of andere reden komt het er nooit van.
Ik ga deze week echt eens beginnen
Als je er de ruimte voor hebt is het idd alleen maar slim om zulke dingen niet weg te doen.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:04 schreef halfway het volgende:
[..]
Veel blik, en het is niet zo dat ik dit bewust doe het is altijd zo geweest. Ook veel spullen bewaard van vroeger zoals de boot , 27mc bak, honkbalknuppels ed.Ik kan ook heel goed begrijpen dat dit in een appartementje of rijtjeswoning niet te doen is.
Kom er net nog achter dat er ook nog een oude pulsput zit, dus water is er ook genoeg.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je er de ruimte voor hebt is het idd alleen maar slim om zulke dingen niet weg te doen.
Ik ga je voorbeeld volgen vwb de blikjes, daar eens wat meer van in huis hebben. Daar heb ik een mooie onderdetrapkast voor.
Wat jij zegt klopt als een bus. Toen ik dat las in het andere topic ben ik dat ook gaan doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:07 schreef Greys het volgende:
[..]
DoenTis echt een prettig gevoel om iets te hebben. Als je vandaag je eerste sixpack flessen water meeneemt voelt dat vast goed!
Geweldigquote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
Plus nog 12x 1,5 liter water.
Dan heb ik zo wel een mooi beginnetje denk ik![]()
Ja laat die overstroming maar komenquote:
Groningen zat laatst een halve dag zonder water door een storing. M'n ouders zaten laatst een halve dag zonder door een simpele leidingbreuk. Met deze temperaturen is dat al best rot, zeker met honden ofzo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:32 schreef Nijna het volgende:
Ze zeggen dat de drinkwatervoorziening niet in het geding komt... maar ik ben ook geneigd om nog wat extra in huis te halen. Maar moet zo toch boodschappen doen dus misschien gooi ik nog wel een paar flessen water erbij in mn kar.
Het zal vast zo'n vaart niet gelijk lopen, maar toch...
twitter:Weerprimeur twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 19:58:04Eind volgende week kans op de eerste tropische cycloon ooit! over de Noordzee kaliber 'medicane' met de mogelijkheid van ZEER ZWARE STORM op zee schampend de noordwestkant #Nederland. Tevens een optie op zeer veel neerslag. https://t.co/JHjRw8MHti reageer retweet
Tis vast wat vergezochtquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:07 schreef Nijna het volgende:
Die cycloon... is dat zijn natte droom of is het reeël?
Maar water hebben we in huis.
Maar cycloon klinkt wel heel dramatisch, maar dat bomen nu om gaan als het hard gaat waaien vind ik niet zo verwonderlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis vast wat vergezocht
(maar bij een gewone zware storm vliegen de bomen ook rap om na deze droogte denk ik)
Ja dat ik dat van die cycloon hier postte was ook meer een grapje hoor, zie de PIquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar cycloon klinkt wel heel dramatisch, maar dat bomen nu om gaan als het hard gaat waaien vind ik niet zo verwonderlijk.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:56 schreef Eightyone het volgende:
Geen drinkwater, hier (al sinds een uur of 9 vanochtend).![]()
Ze zijn hier in de straat aan het graven; misschien is dat het probleem.
Dan maar aan de Bar Le Duc, en hopen dat de supermarkt de voorraad water een beetje op orde houdt (geen idee wanneer we hier weer kraanwater hebben).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |