SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel schrrijf iets over harambe of bokito aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 24-07-2018 21:38:45 ]
Hoe danquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:32 schreef Starmanelon het volgende:
16 graden in mijn slaapkamer. Vind het prettig slapen als het koud is.
Het verschil als je van buiten mijn slimmer inloopt voelt alsof je een vrieskist binnenloopt.
alleen waddengebied niet hequote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
alleen wanddengebied niet he
Vind het ook wel weer iets bijzonders en ben benieuwd hoe dit allemaal zijn uitwerking gaat krijgen.quote:
twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 17:40:00Hitteblog - Marktplaats heeft een nieuwe meest gezochte term: 'airco'. Door het warme weer is de gebruikelijke koploper 'gratis' van de troon gestoten https://t.co/S7T1KLoTnc reageer retweet
Las het ja, bij Coolblue schijnen alle airco´s compleet uitverkocht te zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 17:40:00Hitteblog - Marktplaats heeft een nieuwe meest gezochte term: 'airco'. Door het warme weer is de gebruikelijke koploper 'gratis' van de troon gestoten https://t.co/S7T1KLoTnc reageer retweet
allemaal paniekaankopenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Las het ja, bij Coolblue schijnen alle airco´s compleet uitverkocht te zijn
Die kans is niet klein idd als het zo nog even doorgaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen op dit moment. Maar dat was een paar jaar terug ook zo. Uiteindelijk gaat het om het hoogste tekort. Hoewel ik wel denk dat we dat kunnen halen.
Tweede helft van augustus kan zomaar een enorm waterballet worden. Doei record.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Die kans is niet klein idd als het zo nog even doorgaat.
Die ommekeer moet toch ergens een keer gaan komen he.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Tweede helft van augustus kan zomaar een enorm waterballet worden. Doei record.
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of het uitblijven van regen een gevolg is van of gewoon domme pech (of geluk)quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die ommekeer moet toch ergens een keer gaan komen he.
Misschien krijgen we eens een keer geen nazomer.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of het uitblijven van regen een gevolg is van of gewoon domme pech (of geluk)
In de zin van als je begin juni nou wel 2 weken regen hebt het dan effect heeft op regen in de rest van de zomer qua instabiliteit van de lucht.
Laat die -12 met windkracht 6 maar wegquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:54 schreef KingRoland het volgende:
[..]
liever een koude winter dan deze smerige temperaturen
Van mij mag het van de zomer naar de winter gaan. En dan weer terug naar de zomer. Dit jaar was dat eigenlijk zo want van de vorst begin maart naar de zomer van begin juni.quote:
Lente genot beste genotquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:55 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Van mij mag het van de zomer naar de winter gaan. En dan weer terug naar de zomer. Dit jaar was dat eigenlijk zo want van de vorst begin maart naar de zomer van begin juni.
Als je van -12 met windkracht 6 de warme variant neemt dan is dat eerder 41 graden.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Laat die -12 met windkracht 6 maar weg
Of zoals 2006 lekker 20 graden in november zoals 4 jaar terugquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Misschien krijgen we eens een keer geen nazomer.
doe maar gewoon max 25 graden bij voorkeur gewoon 20-22 graden prima. niemand zit te wachten op een Hollandse 30 graden.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Misschien krijgen we eens een keer geen nazomer.
Fixedquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
doe maar gewoon max 25 graden bij voorkeur gewoon 20-22 graden prima. niemand zit te wachten op een Hollandse 30 35 graden.
Is toch altijd zo. Dagje warmte en alle ventilatoren, airco's en ijsjes zijn uitverkochtquote:
De zomer was er al dik in mei met 13 zomerse dagen en 1 tropische dagquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:55 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Van mij mag het van de zomer naar de winter gaan. En dan weer terug naar de zomer. Dit jaar was dat eigenlijk zo want van de vorst begin maart naar de zomer van begin juni.
wat producten betreft zoals ijs.. daarom laat je iemand gewoon in de ochtend gaan rond 10 uur. ijsjes genoeg hoor hier.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is toch altijd zo. Dagje warmte en alle ventilatoren, airco's en ijsjes zijn uitverkocht
Dan is het 1 dagje koud en staat marktplaats weer vol met airco's en ventilatoren.
mooi toch? moeder natuur is het zat. Overbevolking, lekker man.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Is dit nu normaal? Ik lees ook veel droogte in Griekenland en Japan en Zweden bv ook.
Stel je eens voor... De klimaatverandering zet in. Nooit meer regen.
truequote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is toch altijd zo. Dagje warmte en alle ventilatoren, airco's en ijsjes zijn uitverkocht
Dan is het 1 dagje koud en staat marktplaats weer vol met airco's en ventilatoren.
Stond gisteren om 8:05 voor uitgestorven lege schappen. Had de laatste dozen meegenomen (5 dozen magnum kopieën). Echt alles was op. Waterijs, softijs, schepijs, alles.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wat producten betreft zoals ijs.. daarom laat je iemand gewoon in de ochtend gaan rond 10 uur. ijsjes genoeg hoor hier.
veel producten zijn niet eens 100 euro, maar er wordt toch als oude prijs 100 euro afgebeeld met 75% korting.quote:
vorige week had ik magnum almond lekkerquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Stond gisteren om 8:05 voor uitgestorven lege schappen. Had de laatste dozen meegenomen (5 dozen magnum kopieën). Echt alles was op. Waterijs, softijs, schepijs, alles.
Heb je een mooie lekkere hele dooier, verpest je het door de omelet om te draaien.quote:
Zag het ook jaquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je een mooie lekkere hele dooier, verpest je het door de omelet om te draaien.
Wilde net ook net zeggen. Het is zoveel lekkerder om die dooier nog zacht te eten🤣quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je een mooie lekkere hele dooier, verpest je het door de omelet om te draaien.
Normaal gesproken heb je met dat soort temperaturen een heerlijk zomers weekend voor de boeg, nu eerder verkoelingquote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand de plaatjes in de OP als volgt vervangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een barbaar, een spiegelei omdraaienquote:
Vrijdag lekker benauwd, savonds lekker stevig onweer en zaterdag een heerlijke dag, dan begint 't weer opnieuwquote:
Ik heb nog niet eerder in zulke hitte buiten moeten werken. Donderdag en vrijdag ff door zien te komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:32 schreef Maver24 het volgende:
Donderdag en Vrijdag worden echt een hel. Ik heb 1x 37 graden meegemaakt een jaar of 10 geleden in Duitsland toen ik naar Keulen ben geweest naar een gamebeurs in Augustus. Ik dacht serieus dat ik het leven zou laten, dat was echt vreselijk
Pet op zetten als dat kan/mag en daar af en toe water in gooien. Is lekker!quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eerder in zulke hitte buiten moeten werken. Donderdag en vrijdag ff door zien te komen.
Heb eigenlijk niks met petten, maar zal er 1 meenemenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Pet op zetten als dat kan/mag en daar af en toe water in gooien. Is lekker!
pet in het water gooien en dan gaan halen. Dat geeft ook verkoelingquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Pet op zetten als dat kan/mag en daar af en toe water in gooien. Is lekker!
Op vakantie vaak genoeg meegemaakt,quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:32 schreef Maver24 het volgende:
Donderdag en Vrijdag worden echt een hel. Ik heb 1x 37 graden meegemaakt een jaar of 10 geleden in Duitsland toen ik naar Keulen ben geweest naar een gamebeurs in Augustus. Ik dacht serieus dat ik het leven zou laten, dat was echt vreselijk
Misschien moeten wij het ook gaan aanpassen want elk jaar lijkt het warmer te worden. Het is nu in mijn woonkamer 31 graden. Heb een plat dak en heel de dag de zon vol op me raam. Het is serieus hier niet uit te houdenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:43 schreef CrashO het volgende:
[..]
Op vakantie vaak genoeg meegemaakt,
maar in zwembroek aan het strand is dat toch beter te trekken dan op een werkdag
En Nederland is er voor geen meter op ingericht omdat het hier zeldzaam is. In landen als Kroatië is iedere keet van Airco en dikke lagen isolatie voorzien.
Vaak meegemaakt op vakantie, Frankrijk, Sicilië, Griekenland. Drie jaar terug was ik in Deventer en was de gevoelstemperatuur 40+, al die stenen van de gebouwen en bestrating gloeiden bijna, werd het alleen maar warmer van.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:32 schreef Maver24 het volgende:
Eind augustus is het altijd slecht weer. Kermis in Groningen, altijd garantie voor kutweerquote:Op dinsdag 24 juli 2018 17:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou ja, één troost. Je vrouw heeft het dan niet meer te warm...quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Eind augustus is het altijd slecht weer. Kermis in Groningen, altijd garantie voor kutweer
Mag ik er weer opquote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, één troost. Je vrouw heeft het dan niet meer te warm...
Heb je geen airco of klimaatbeheersing of zo?quote:
Jaloers! Hier beweegt er echt geen blad, is het nog 29 gr en om middernacht nog 21. Ik hou nog even wat twijfels dus over die lekkere slaapkamer.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:12 schreef Pisces29 het volgende:
Het is hartstikke lekker buitenWindje
Slaapkamer gaat straks gewoon lekker zijn
Heb je geen airco of zo dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Op je werk ook geen last van?
Bij mij is het inmiddels echt niet meer te harden op het werk onder plat dak.
Zat kantoren etc zonder airco hoor. Bij ons ook niet. En plat dak met dakramen. Hallo saunaquote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb je geen airco of klimaatbeheersing of zo?
Dien een klacht in dan. Je werkgever is verplicht je een gezonde en veilige werkomgeving te bieden. Wat kost een een beetje fatsoenlijke klimaatbeheersing nou? Ben je voor een paar duizend euro wel klaar als werkgever.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Zat kantoren etc zonder airco hoor. Bij ons ook niet. En plat dak met dakramen. Hallo sauna
Zolderkamerautist gespot.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb je geen airco of klimaatbeheersing of zo?
Als je airco op je werk hebt ben je een zolderkamerautist. Goede logica homie.quote:
Ik werk op een klein bedrijfje. En m'n baas is nu paar weken met vakantie dus ik red me wel met veel ventilators en nietmachines etc op m'n papieren zodat het niet wegwaaitquote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dien een klacht in dan. Je werkgever is verplicht je een gezonde en veilige werkomgeving te bieden. Wat kost een een beetje fatsoenlijke klimaatbeheersing nou? Ben je voor een paar duizend euro wel klaar als werkgever.
Jij roept dat je niet snapt dat mensen lopen te jammeren over de hitte, tja vanuit je kantoor met airco heb je makkelijk lullen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je airco op je werk hebt ben je een zolderkamerautist. Goede logica homie.
Was het vannacht bij jou nog te doen? Hier was het vannacht lekker.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaloers! Hier beweegt er echt geen blad, is het nog 29 gr en om middernacht nog 21. Ik hou nog even wat twijfels dus over die lekkere slaapkamer.
Vannacht ging nog net. Wel stukken warmer dan alle weken ervoorquote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Was het vannacht bij jou nog te doen? Hier was het vannacht lekker.
Nu is het binnen wel heel erg warm. Maar zodra ik naar bed ga hoef ik niks meer, kan niks me meer boeien
Ik heb net de wasmachine aangezet, juist omdat het zo lekker snel droogt strakkies.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Vannacht ging nog net. Wel stukken warmer dan alle weken ervoor![]()
Voor mezelf vind ik de nachten nog wel door te komen met ventilator etc maar de honden hebben het nu wel echt heel zwaar. Zelfs met koelmat. Zielig. Vooral voor hen hoop ik dat het binnenkort héél even wat afkoelt.
Vind het alleen in een heet huis wel lastig om bv de was te gaan doen (op zolder) of om ff te stofzuigen ofzo. M'n huis wordt zo'n bende de komende twee weken
Gefeliciteerd dat je een kutwerkomgeving hebt dan maar.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij roept dat je niet snapt dat mensen lopen te jammeren over de hitte, tja vanuit je kantoor met airco heb je makkelijk lullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |