Klopt ook wel ja. Het is ook een zware branche.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet overal is.
Een groot probleem van de horeca is de enorme kosten die ze vaak hebben aan huur. Pand niet van hun, tap en bar ook niet. Zitten vast aan wurgcontracten met brouwerijen.
Geloof niet dat er een andere branche is waar zoveel mensen failliet gaan en zoveel mensen geloven dat zij het wel kunnen, een horecazaak runnen, zonder daar echt ervaring in te hebben.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ook wel ja. Het is ook een zware branche.
Vandaar Bar rescue, hotel Hell, Kitchen nightmares etc etc etc.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat er een andere branche is waar zoveel mensen failliet gaan en zoveel mensen geloven dat zij het wel kunnen, een horecazaak runnen, zonder daar echt ervaring in te hebben.
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...quote:Op maandag 16 juli 2018 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vandaar Bar rescue, hotel Hell, Kitchen nightmares etc etc etc.
Het lijkt heel leuk, als je zelf aan de bar/tafel zit natuurlijk. Aan de andere kant is het hard werken waar maar weinig mensen echt rijk van worden, en dan nog zijn het alleen de hele slimme eigenaars die meer dan ervan kunnen rondkomen.
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zatquote:Op maandag 16 juli 2018 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...
Als je een goed restaurant opent komen de mensen naar jou. Dan hoef je niet op een A locatie te zitten.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zat.
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Als je een goed restaurant opent komen de mensen naar jou. Dan hoef je niet op een A locatie te zitten.
Vriend van mij heeft een buurt café, is eigenaar van het pand en alles wat er in staat. Hij betaald veel minder voor een vat bier dan anderen. Krijgt ook veel aardigheidjes van de brouwerij.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...
De mensen die het meeste geld verdienen in de horeca zijn diegenen die mensen met een droom van hun eigen zaak vertellen wat ze willen horen en ze hier ff laten tekenen.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zat.
Leuk onderzoek voor iemand die daar de tijd voor heeft.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?
Zal wel jaquote:Op maandag 16 juli 2018 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft een buurt café, is eigenaar van het pand en alles wat er in staat. Hij betaald veel minder voor een vat bier dan anderen. Krijgt ook veel aardigheidjes van de brouwerij.
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?
Maar met een brouwerijcontract mag je niet naar de supermarkt om de goedkope aanbieding te kopen en die flesjes te verkopen. Je moet dan bij Heineken/Grolsch etc inkopen tegen de prijzen die zij voorschrijvenquote:Op maandag 16 juli 2018 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal wel jaSowieso idioot wat tapbier kost, flesje kun je volgens mij meer op verdienen.
Ken genoeg restaurants die buiten het centrum zitten en erg goed lopen, zelfs in het buitengebied. Restaurants die midden in het uitgaanscentrum zitten zijn meestal niet erg goed in prijs kwaliteit verhoudingquote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Dat weet ik, maar ik doelde ook dat voorbeeld wat jij noemde van de dorpskroeg die geen contact hadquote:Op maandag 16 juli 2018 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar met een brouwerijcontract mag je niet naar de supermarkt om de goedkope aanbieding te kopen en die flesjes te verkopen. Je moet dan bij Heineken/Grolsch etc inkopen tegen de prijzen die zij voorschrijven
Geen dorpskroeg, een buurtcafé. Zit in een binnenstad, maar de bezoekers zijn mensen die daar wonen, niet echt veel uitgaanspubliek of toeristenquote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik doelde ook dat voorbeeld wat jij noemde van de dorpskroeg die geen contact had
Sowieso komen alle klanten van de Librije niet uit Zwolle en van Kaatje bij de Sluis niet uit Blokzijl.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken genoeg restaurants die buiten het centrum zitten en erg goed lopen, zelfs in het buitengebied. Restaurants die midden in het uitgaanscentrum zitten zijn meestal niet erg goed in prijs kwaliteit verhouding
18-jarige serveersters in strakke truitjes? Welke tent is dat?quote:Op maandag 16 juli 2018 17:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Restaurants waar je de hoofdprijs betaalt voor matige gerechten om vervolgens door onwetende 18-jarige serveersters in te strakke zwarte truitjes zonder enige warenkennis geholpen te worden.
Dat heb jij onderzocht? Alle klanten?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso komen alle klanten van de Librije niet uit Zwolle en van Kaatje bij de Sluis niet uit Blokzijl.
Die is zijn ster toch net kwijt?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Niet alle. Onderzoek is vertrouwelijk dus kan ik niet met me delenquote:
Dit ja. Gasten denken dat ze alles voor elkaar kunnen krijgen door maar te dreigen met Facebook/Iens/etc. Zag het ook op een klantenservice waar ik werkte: 'dan stap ik wel over' / 'dan ga ik naar Radar!!1!' (quote:Op maandag 16 juli 2018 06:16 schreef T-D het volgende:
Horeca en recreatie zijn gewoon allebei kut om te werken.
Gasten zijn tegenwoordig zo veel eisend en verwachten dat het allemaal maar kan. En zo niet gaan ze hun ongenoegen spugen op Facebook.
Dit soort fratsen komen vaker voor bij mensen met geld dan jou zogenoemde tokkies.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:28 schreef Evertjan het volgende:
ja als je werkt in een tokkie tent dan moet je ook niet raar opkijken dat er ook tokkies op afkomen
Zonder uberhaupt af te bellen kwam je niet meer opdagen?quote:Op zondag 15 juli 2018 16:17 schreef wollah het volgende:
In de horeca werken![]()
Ik heb zelf 2 weken in de horeca gewerkt en toen kwam ik gewoon niet meer opdagen. Wat een kutwerk zeg.
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoordquote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:48 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
[..]
Zonder uberhaupt af te bellen kwam je niet meer opdagen?
Wat ben je dan een ontzettende loser zeg. Iemand anders lekker in de steek laten omdat het "kutwerk" is.
Ik werk in een dierentuin, en af en toe heb ik gewoon nul zin in de gasten. Wij moeten zelfs onze beste verplichte glimlach opzetten, je mag nooit tegen gasten ingaan, mijn taak is om te zorgen dat de gast een zo prettig mogelijk verblijf had. En er zijn er zoveel die gewoon ontzettend aso zijn. Ik begrijp het hoor, ze hebben er voor betaald en aan mij en mijn collega's om te zorgen dat de gasten zich welkom voelenquote:Op maandag 16 juli 2018 21:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit ja. Gasten denken dat ze alles voor elkaar kunnen krijgen door maar te dreigen met Facebook/Iens/etc. Zag het ook op een klantenservice waar ik werkte: 'dan stap ik wel over' / 'dan ga ik naar Radar!!1!' (die opmerking scoorde altijd bonuspunten op de afdeling ) / 'dan zet ik het op Facebook'. En bedrijven werken het in de hand door daar bang van te worden. En in de horeca is dat ook wel deels terecht, aangezien een slechte review direct leidt tot inkomstenderving. Er ligt veel macht bij de recensiesites en klanten schermen ermee.
Volgens mij is deze instelling nou precies het probleem.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:01 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoord
Wat ongelooflijk asociaal ben jij dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:01 schreef wollah het volgende:
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoord
Oké. Vind ik niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat ongelooflijk asociaal ben jij dan.
Nee maar ik heb gewoon een erg laag IQ.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:51 schreef Prego het volgende:
[..]
dat asociaal gedrag zal je ergens geleerd hebben
Stop dan maar met hier posten/trollen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:52 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee maar ik heb gewoon een erg laag IQ.
Oké Hans.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stop dan maar met hier posten/trollen.
Hoi MCH.quote:
Dat is gewoon heel logisch en slim.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
Absoluut niet, helaas verpesten heel veel mensen die zich een gluten- of lactose intolerantie hebben aangepraat het een beetje voor jequote:
Ja, dat dusquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Absoluut niet, helaas verpesten heel veel mensen die zich een gluten- of lactose intolerantie hebben aangepraat het een beetje voor je
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekeningquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Mijn grootste irritatie is als een fout/irritatie na melden niet opgelost wordt.
Kijk een fout maken kan de beste overkomen, maar in mijn optiek onderscheid de manier waarop je daar mee omgaat de goede van de slechte tenten.
Ja dat soort praktijken maken mij dus woest.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekening
Dat is niet netjes... daar zou ik bij afrekenen echt gewoon wat van zeggenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekening
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Nog zo'n frustratie: horecapersoneelsleden die denken dat ze grappig moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”
Heb je daar cijfers van?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog zo'n frustratie: horecapersoneelsleden die denken dat ze grappig moeten zijn.
Nee, jij? Namen en rugnummers?quote:
Kom op, cijfers wil ik horen, die vind je toch zo belangrijk?quote:
Nee, namen en bewijzen voor jouw hersenkronkels en fantasieën.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Kom op, cijfers wil ik horen, die vind je toch zo belangrijk?
Dat is een elegante vraagquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”
In een snackbar is het zelfs al op de rand.quote:
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een snackbar is het zelfs al op de rand.
Wat laat jij je sfeer snel bederven...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.
Eensch.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat laat jij je sfeer snel bederven...
Maar goed, het is dus duidelijk wèl verzand in een discussie over hoe erg de horeca zelf is.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
gasten veeleisender geworden zijn en stukken brutaler. Roepen, voorkruipen, door anderen heen praten, niet groeten, op het allerlaatste moment met een lijst allergieën komen. Het lijkt wel alsof de zondvloed aanstaande is iedereen moet pakken wat ie pakken kan
......
Dit is geen topic om te laten verzanden is discussies over horeca die te duur is of nog erger over fooien, maar herkennen mensen de trend die ik omschrijf?
Aansteller.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.
De frustratie die hier spreekt, werkelijk, wat een ongehoorde frustratiequote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, namen en bewijzen voor jouw hersenkronkels en fantasieën.
quote:
Kan. Maar het gaat me dan ook vooral om het gezelschap met wie je daar zit en de gelegenheid. Stel je hebt een leuke avond, misschien zelfs een speciale avond, het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, je bent tevreden. En dan komt er een lollige serveerster (of wie dan ook) met de vraag of je het een beetje binnen kan houden. Dat maakt de avond er niet beter op iig, het is gewoon een rare opmerking.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat laat jij je sfeer snel bederven...
Nou zeg, poe hee, iemand zegt wat raars tegen je. Ik zou me inderdaad dit volledig aan trekken, in een stuip schieten en je avond laten verpesten door zoiets.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
[..]
Kan. Maar het gaat me dan ook vooral om het gezelschap met wie je daar zit en de gelegenheid. Stel je hebt een leuke avond, misschien zelfs een speciale avond, het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, je bent tevreden. En dan komt er een lollige serveerster (of wie dan ook) met de vraag of je het een beetje binnen kan houden. Dat maakt de avond er niet beter op iig, het is gewoon een rare opmerking.
Pas op, straks ontploft ie.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De frustratie die hier spreekt, werkelijk, wat een ongehoorde frustratie
Nou ja, je zit t nu ook wel zelf een beetje negatief te interpreteren hoor. Zo'n opmerking is voor mij absoluut een rare kink in een speciale avond, maar het beeld wat jij nu schetst ligt ver van de werkelijkheid en heb ik ook niet gezegd. Dus als je het daar met iemand over wil hebben moet je bij jezelf zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nou zeg, poe hee, iemand zegt wat raars tegen je. Ik zou me inderdaad dit volledig aan trekken, in een stuip schieten en je avond laten verpesten door zoiets.
Het is gewoon een algemene check. Je kunt zoiets aanvullen met kleine complimenten of kritiekpunten als je communicatief een beetje vaardig bent.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Kink.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:17 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zo'n opmerking is voor mij absoluut een rare klink in een speciale avond
Checkquote:
In elke eetgelegenheid. Ik ben al misselijk als ik het lees. Totaal ongepastquote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een snackbar is het zelfs al op de rand.
quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar goed, het is dus duidelijk wèl verzand in een discussie over hoe erg de horeca zelf is.
Dat is het nu juist. Mensen die echt allergisch zijn kunnen straks nergens meer eten daar het gedoe met gegooglede aandoeningen en door kwakzalvers aangeprate diëten.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
In Zuidwolde (bij Hoogeveen) zit een 2 sterren restaurant, niet echt een plaats waarvan je denkt "kom we gaan even naar Zuidwolde"quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Allergieën"
Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
En dan helemaal als 'allergie' eigenlijk betekent 'lust ik niet'. Er is nogal een verschil tussen een ingredient ergens uitlaten (al denk ik dan: bestel wat anders) of compleet opnieuw moeten beginnen met aparte pannen/lepels etc.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
[...]
op het allerlaatste moment met een lijst allergieën komen.
[...]
Ik moet me inhouden om dan niet met een wedervraag te komen: "Twijfel je daar aan, dan?"quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Goede kick, maatje.quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denkenquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denken
Ooit in een broodjeszaak:quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.quote:Op woensdag 26 september 2018 08:59 schreef JaafkeJunior het volgende:
Kortingsvolk![]()
![]()
2 jaar in de keuken gewerkt van de lokale sauna.
Niveau van niets natuurlijk, vaak had je ook nog van die 'Optimel acties / Social deals' waarbij het 2e gerecht gratis was.
Dat volk is gewoon pure AIDS.
Je betaald al de helft en het is een sauna, wat verwacht je van het eten?
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.quote:Op woensdag 26 september 2018 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.
Dat is correct. En dat zijn nog de mensen met de grootste muil ook.quote:Op woensdag 26 september 2018 10:02 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.
Je gaat geen slecht eten serveren omdat er toevallig een actie gaande is.
Het viel mij gewoon op dat het volk wat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten erg vervelend was.
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Correct.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.
Niet helemaal mee eens. In Utrecht deden er best wat goede en leuke tentjes mee aan die actie. Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Klopt wel, aan de ene kant ben ik ze dankbaar voor de aandacht, aan de andere kant kan ik ze wel wurgenquote:Op dinsdag 25 september 2018 19:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.
Haha ja kan ik me wel voorstellen.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.
Hoeveel jaar horeca ervaring heb jij?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Geen boodschappen hoeven doenquote:Op woensdag 26 september 2018 18:09 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso horeca![]()
Als een kudde vee ergens staan zodat je aan veel te klein tafeltje mag gaan zittenEn veel te veel geld uitgeven aan iets wat je goedkoper in de supermarkt kan halen.
Horeca
Thuis blijven
Ik weet het niet hoe ik dan zou reageren. Tuurlijk begrip voor het verhaal, maar als iemand vlakbij me overgeeft terwijl ik aan het dineren ben is dat wel een aanslag op m'n eetlustquote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Achteraf vragen of het gesmaakt heeft is ook te laat.... Wij deden altijd tussen door 2 keer vragen of alles naar wens was. Als je dan achteraf komt klagen heb je pech we zijn bij je geweest en toen had je geen klachten. Wat wil je ook bereiken met de vraag achteraf het is of omdat je onzeker bent en graag bevestiging wil of omdat je het verstand van een dienblad hebt. Als de gast achteraf zegt nee wat wil je dan doen? de volledige maaltijd nog een keer voorschotellen??
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
Nou ik snap de klagers wel hoor. Er zijn weinig dingen die een leuk etentje zo verpesten als de geur, aanblik en geluiden van iemand die kotst, en om dan iemand in je zaak te zetten die bijna op zeker gaat kotsen (waarbij de kom al klaarstaat) is wel heel respectloos naar de andere gasten. Heel lief voor die mevrouw hoor maar doe dat dan lekker op maandag als het restaurant verder leeg is. Die andere gasten hebben misschien ook iets bijzonders te vieren of hebben het geld niet om vaak uit eten te gaan. (als het onverwacht was geweest was het natuurlijk wat anders)quote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Of je gewoon niet geloven inderdaad... Bv. het citroentje uit het cola glas vissen en datzelfde glas alsnog op tafel terug zetten.... Nee dat zal helpen voor iemand die allergisch is voor (oa) citrusvruchten...quote:Op zondag 15 juli 2018 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ellende voor de mensen die een echte allergie hebben is natuurlijk het veelvoud van mensen die beweren een allergie te hebben voor gluten of lactose omdat ze wat op internet gelezen hebben en het hip en trendy is een allergie te hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |