Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.quote:op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen.
Precies. Wat moeten gasten die hun allergie aan het begin vergeten te melden dan doen, niks meer zeggen?quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
Nee moeilijk is het natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Neuh,quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Meneer, zou u wat minder luid kunnen praten, u hinderd de andere gasten. Gaat ie door, vraag je hem te vertrekkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.
Stel je eens voor; je loopt door de zaak en iemand roept 'HOE WERKT DAT HIER, KAN IK BIJ JOU WAT BESTELLEN??" Hoe reageer jij?
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
Een kennis van mij bestelde en bestelde maar spareribs. Tot de voorraad op was. We hebben er gezeten van zeven tot elf.
-> nee is slechte review -->quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Of dat gasten onder elkaar aan het mompelen zijn wat ze willen bestellen en dan vervolgens de ober aankijken van; ja!quote:Op zondag 15 juli 2018 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
"Ik wil dit" en dan vaag in de richting van iets wijzen
Oh, als men jou in een restaurant vertellen dat ze jou niet kunnen garanderen dat er geen sporen van bloem in hun eten zitten geef jij ze een slechte review?quote:
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, veel horeca zaken zijn gewoon prutsers, bestel je een steak bloederig rood, bleu, dan krijg je hem alsnog medium als je geluk hebt.
Ik merk het ook aan de reacties op internet als ik over onze eetervaringen schrijf. Als er iets niet helemaal naar wens was gaan mensen ook los over terugsturen, niet betalen en weet ik veel wat ze allemaal niet zouden pikken. Er heerst echt een mentaliteit dat alles perfect moet zijn, want jij betaalt ervoor.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
Wat mij de laatste jaren opvalt is dat gasten veeleisender geworden zijn en stukken brutaler. Roepen, voorkruipen, door anderen heen praten, niet groeten, op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen. Het lijkt wel alsof de zondvloed aanstaande is iedereen moet pakken wat ie pakken kan. En dat terwijl horecabezoekers toch doorgaans vrij zijn tijdens horecabezoek.
Komt het door het doorgeschoten individualisme? Iedereen zorgt wel heel goed voor zichzelf, maar een beetje inleving in anderen is te veel gevraagd. Sommige gasten zouden zelf eens een keertje aan de andere kant moeten staan denk ik wel eens. Om te zien hoe het is.
Dit is geen topic om te laten verzanden is discussies over horeca die te duur is of nog erger over fooien, maar herkennen mensen de trend die ik omschrijf?
Jij werkt duidelijk in het soort horeca die geen steak kunnen bakkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee moeilijk is het natuurlijk niet.
Maar je moet wel een eerlijke kans krijgen het goed te doen. Gasten reserveren ook wel eens een vast menu voor een groep en komen dan later met allerlei aanpassingen. Los het maar weer op. Zij zijn natuurlijk niet de enige gasten op een dag, andere gasten kunnen daar hinder van ondervinden. Het gaat er ook niet om of iets makkelijk is of op te lossen, het gaat om de trend dat gasten van hun probleem jouw probleem maken, zo achteloos. Er zijn ook nog andere gasten die op hun eten wachten he.
Voor jou tien andere gasten hoorquote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Goh, goed onderbouwt ookquote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Doorgaan met wat je aan het doen bent en daarna naar dat tafeltje lopen.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
Stel je eens voor; je loopt door de zaak en iemand roept 'HOE WERKT DAT HIER, KAN IK BIJ JOU WAT BESTELLEN??" Hoe reageer jij?
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik merk het ook aan de reacties op internet als ik over onze eetervaringen schrijf. Als er iets niet helemaal naar wens was gaan mensen ook los over terugsturen, niet betalen en weet ik veel wat ze allemaal niet zouden pikken. Er heerst echt een mentaliteit dat alles perfect moet zijn, want jij betaalt ervoor.
Klopt, alleen biefstukken bij ons.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij werkt duidelijk in het soort horeca die geen steak kunnen bakken
Hear hearquote:Op zondag 15 juli 2018 17:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.
Logisch dat mensen dan hogere verwachtingen hebben dan alleen eten bestellen, eten opeten en een beetje praten tussendoor.
"Allergieėn"quote:Op zondag 15 juli 2018 16:17 schreef Faux. het volgende:
[..]
Precies. Wat moeten gasten die hun allergie aan het begin vergeten te melden dan doen, niks meer zeggen?
Zeuren over dat er absoluut geen zuivel gebruikt mag worden omdat lactose en dan wel een irish coffee bestellen omdat dat zo lekker is.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Allergieėn"
Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
Ben je niet gewoon een heel grote eter?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:40 schreef Zana het volgende:
Wij waren laatst op een maandagmiddag met 16 mensen voor een hightea.
Eentje was op het laatste moment verhinderd en kwam niet opdagen.
Ik had vooraf gekeken, wat er op de kaart stond, voor de high tea was er een wat algemene omschrijving.
De tafel was in L vorm in de hoek van de zaak al gedekt, waarbij aan de binnenkant van de L ook twee stoelen met de rug tegen elkaar stonden. Je kont je kont nog niet draaien en de hele gezelschap moest omhoog, als je naar toilet wou, terwijl op maandagmiddag de zaak echt niet vol zit. Geef je gasten gewoon wat ruimte.
Verder had ik de indruk dat de samenstelling van de high tea steeds anders is, wij kregen wat kleine sandwiches voor de hele groep, weet niet of het er 1,5 of 2 per persoon waren, 1 bekertje yoghurt met fruit, een mini stukje cake, 1 macaron, en nog een glasje soep van het huis. En natuurlijk verschillende soorten thee. Het was allemaal wel lekker, maar alles was op, ook wat voor de persoon mee op tafel kwam, die niet kwam....het was gewoon te weinig keuze in mijn ogen of de porties waren te klein.
Precies.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.
Logisch dat mensen dan hogere verwachtingen hebben dan alleen eten bestellen, eten opeten en een beetje praten tussendoor.
Ik stuur eten wat echt niet goed is terug en als ze vragen of ik wat anders wil weiger ik. Wens het ook niet op de rekening te zien.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Precies.
Was een keer in een restaurant rijst bestellen. De rijst was nog niet gaar. Erg nat en nog wit ook. Als wanneer het in een ricecooker nog kookt maar het knopje nog niet op warm is gesprongen.
Ze vroeg me of het eten smaakte. Ik zei dat de rijst niet gaar was. Ze keek me aan alsof ik lastig was. Vroeg of ik een ander bord wilde. Dat wilde ik niet, want ik zou dezelfde ongare rijst krijgen.
Hoe weet een kok in een restaurant geen rijst te koken?
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?quote:Op zondag 15 juli 2018 18:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hoe weet een kok in een restaurant geen rijst te koken?
Denk je dat ie risotto kreeg?quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?
Ik wilde geen scene of op welke manier dan ook de aandacht trekken. Ik heb er niet van gegeten. Ben ook nooit meer terug gegaan.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stuur eten wat echt niet goed is terug en als ze vragen of ik wat anders wil weiger ik. Wens het ook niet op de rekening te zien.
Geen zin om nog te gaan eten als de rest van de tafel al klaar is
Rijst moet zacht zijn. Niet met een harde kern. Ik heb nergens anders rijst gekregen dat nog als ongekookt proeft. Dus het lag niet aan smaak.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?
Is geen scčne maken, is gewoon de bediening de boel weer terug laten nemen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik wilde geen scene of op welke manier dan ook de aandacht trekken. Ik heb er niet van gegeten. Ben ook nooit meer terug gegaan.
Rijst moet zacht zijn. Niet met een harde kern. Ik heb nergens anders rijst gekregen dat nog als ongekookt proeft. Dus het lag niet aan smaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |