abonnement Unibet Coolblue
pi_180637486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
Dat is het nu juist. Mensen die echt allergisch zijn kunnen straks nergens meer eten daar het gedoe met gegooglede aandoeningen en door kwakzalvers aangeprate diëten.
Whatever...
pi_180637705
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.

Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
In Zuidwolde (bij Hoogeveen) zit een 2 sterren restaurant, niet echt een plaats waarvan je denkt "kom we gaan even naar Zuidwolde"

Ze verhuizen overigens volgend jaar naar Staphorst, ook geen wereldplaats....
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 13:39:19 #178
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182123631
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Allergieën"

Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182123832
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.

Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
[...]

op het allerlaatste moment met een lijst allergieën komen.

[...]
En dan helemaal als 'allergie' eigenlijk betekent 'lust ik niet'. Er is nogal een verschil tussen een ingredient ergens uitlaten (al denk ik dan: bestel wat anders) of compleet opnieuw moeten beginnen met aparte pannen/lepels etc.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Ik moet me inhouden om dan niet met een wedervraag te komen: "Twijfel je daar aan, dan?"
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_182129284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Goede kick, maatje. O+
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 19:32:38 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182129412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denken ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:36:43 #182
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_182129474
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denken ;)
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:51:07 #183
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_182129709
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Ooit in een broodjeszaak:
-Heeft het gesmaakt?
-Ja hoor het was...
-JAAAH IK MOET HET OOK MAAR VRAGEN HOOR HAHAHAHA!
- :{
pi_182138518
Kortingsvolk :r :r
2 jaar in de keuken gewerkt van de lokale sauna.
Niveau van niets natuurlijk, vaak had je ook nog van die 'Optimel acties / Social deals' waarbij het 2e gerecht gratis was.

Dat volk is gewoon pure AIDS.
Je betaald al de helft en het is een sauna, wat verwacht je van het eten?
pi_182139302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:59 schreef JaafkeJunior het volgende:
Kortingsvolk :r :r
2 jaar in de keuken gewerkt van de lokale sauna.
Niveau van niets natuurlijk, vaak had je ook nog van die 'Optimel acties / Social deals' waarbij het 2e gerecht gratis was.

Dat volk is gewoon pure AIDS.
Je betaald al de helft en het is een sauna, wat verwacht je van het eten?
Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182139438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.
Je gaat geen slecht eten serveren omdat er toevallig een actie gaande is.

Het viel mij gewoon op dat het volk wat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten erg vervelend was.
pi_182139652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:02 schreef JaafkeJunior het volgende:

[..]

Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.
Je gaat geen slecht eten serveren omdat er toevallig een actie gaande is.

Het viel mij gewoon op dat het volk wat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten erg vervelend was.
Dat is correct. En dat zijn nog de mensen met de grootste muil ook.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:56:39 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182148270
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 18:01:57 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182148364
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 september 2018 @ 18:04:00 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182148407
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.
Correct.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:09:22 #191
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182148504
Sowieso horeca :')

Als een kudde vee ergens staan zodat je aan veel te klein tafeltje mag gaan zitten :') En veel te veel geld uitgeven aan iets wat je goedkoper in de supermarkt kan halen.

Horeca :')
Thuis blijven _O_
Man of Steal.
pi_182148650
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Niet helemaal mee eens. In Utrecht deden er best wat goede en leuke tentjes mee aan die actie. Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam. :')
pi_182170237
Achteraf vragen of het gesmaakt heeft is ook te laat.... Wij deden altijd tussen door 2 keer vragen of alles naar wens was. Als je dan achteraf komt klagen heb je pech we zijn bij je geweest en toen had je geen klachten. Wat wil je ook bereiken met de vraag achteraf het is of omdat je onzeker bent en graag bevestiging wil of omdat je het verstand van een dienblad hebt. Als de gast achteraf zegt nee wat wil je dan doen? de volledige maaltijd nog een keer voorschotellen??

Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_182170371
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:36 schreef Bramito het volgende:

[..]

Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.
Klopt wel, aan de ene kant ben ik ze dankbaar voor de aandacht, aan de andere kant kan ik ze wel wurgen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182284746
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam. :')
Haha ja kan ik me wel voorstellen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182285280
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Hoeveel jaar horeca ervaring heb jij?
pi_182285326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:09 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso horeca :')

Als een kudde vee ergens staan zodat je aan veel te klein tafeltje mag gaan zitten :') En veel te veel geld uitgeven aan iets wat je goedkoper in de supermarkt kan halen.

Horeca :')
Thuis blijven _O_
Geen boodschappen hoeven doen _O_
Niet een uur hoeven wachten tot je vlees op kamertemperatuur is _O_
Niet hoeven koken _O_
Niet af hoeven ruimen en tafel en vloer (knoeikind) schoon hoeven maken _O_
Geen afwas _O_
Sfeer _O_
Gezelligheid _O_
Fles wijn bij het eten _O_
pi_182330309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Achteraf vragen of het gesmaakt heeft is ook te laat.... Wij deden altijd tussen door 2 keer vragen of alles naar wens was. Als je dan achteraf komt klagen heb je pech we zijn bij je geweest en toen had je geen klachten. Wat wil je ook bereiken met de vraag achteraf het is of omdat je onzeker bent en graag bevestiging wil of omdat je het verstand van een dienblad hebt. Als de gast achteraf zegt nee wat wil je dan doen? de volledige maaltijd nog een keer voorschotellen??

Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
Ik weet het niet hoe ik dan zou reageren. Tuurlijk begrip voor het verhaal, maar als iemand vlakbij me overgeeft terwijl ik aan het dineren ben is dat wel een aanslag op m'n eetlust :P
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:57:11 #199
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182330707
Diep respect voor de horeca-mensen.

_O_
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_182333589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
Nou ik snap de klagers wel hoor. Er zijn weinig dingen die een leuk etentje zo verpesten als de geur, aanblik en geluiden van iemand die kotst, en om dan iemand in je zaak te zetten die bijna op zeker gaat kotsen (waarbij de kom al klaarstaat) is wel heel respectloos naar de andere gasten. Heel lief voor die mevrouw hoor maar doe dat dan lekker op maandag als het restaurant verder leeg is. Die andere gasten hebben misschien ook iets bijzonders te vieren of hebben het geld niet om vaak uit eten te gaan. (als het onverwacht was geweest was het natuurlijk wat anders)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')