Dat is het nu juist. Mensen die echt allergisch zijn kunnen straks nergens meer eten daar het gedoe met gegooglede aandoeningen en door kwakzalvers aangeprate diëten.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
In Zuidwolde (bij Hoogeveen) zit een 2 sterren restaurant, niet echt een plaats waarvan je denkt "kom we gaan even naar Zuidwolde"quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Allergieën"
Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
En dan helemaal als 'allergie' eigenlijk betekent 'lust ik niet'. Er is nogal een verschil tussen een ingredient ergens uitlaten (al denk ik dan: bestel wat anders) of compleet opnieuw moeten beginnen met aparte pannen/lepels etc.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
[...]
op het allerlaatste moment met een lijst allergieën komen.
[...]
Ik moet me inhouden om dan niet met een wedervraag te komen: "Twijfel je daar aan, dan?"quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Goede kick, maatje.quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denkenquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denken
Ooit in een broodjeszaak:quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.quote:Op woensdag 26 september 2018 08:59 schreef JaafkeJunior het volgende:
Kortingsvolk
2 jaar in de keuken gewerkt van de lokale sauna.
Niveau van niets natuurlijk, vaak had je ook nog van die 'Optimel acties / Social deals' waarbij het 2e gerecht gratis was.
Dat volk is gewoon pure AIDS.
Je betaald al de helft en het is een sauna, wat verwacht je van het eten?
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.quote:Op woensdag 26 september 2018 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat het met goedkope ingrediënten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.
Dat is correct. En dat zijn nog de mensen met de grootste muil ook.quote:Op woensdag 26 september 2018 10:02 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.
Je gaat geen slecht eten serveren omdat er toevallig een actie gaande is.
Het viel mij gewoon op dat het volk wat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten erg vervelend was.
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Correct.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.
Niet helemaal mee eens. In Utrecht deden er best wat goede en leuke tentjes mee aan die actie. Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Klopt wel, aan de ene kant ben ik ze dankbaar voor de aandacht, aan de andere kant kan ik ze wel wurgenquote:Op dinsdag 25 september 2018 19:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.
Haha ja kan ik me wel voorstellen.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.
Hoeveel jaar horeca ervaring heb jij?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Geen boodschappen hoeven doenquote:Op woensdag 26 september 2018 18:09 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso horeca
Als een kudde vee ergens staan zodat je aan veel te klein tafeltje mag gaan zitten En veel te veel geld uitgeven aan iets wat je goedkoper in de supermarkt kan halen.
Horeca
Thuis blijven
Ik weet het niet hoe ik dan zou reageren. Tuurlijk begrip voor het verhaal, maar als iemand vlakbij me overgeeft terwijl ik aan het dineren ben is dat wel een aanslag op m'n eetlustquote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Achteraf vragen of het gesmaakt heeft is ook te laat.... Wij deden altijd tussen door 2 keer vragen of alles naar wens was. Als je dan achteraf komt klagen heb je pech we zijn bij je geweest en toen had je geen klachten. Wat wil je ook bereiken met de vraag achteraf het is of omdat je onzeker bent en graag bevestiging wil of omdat je het verstand van een dienblad hebt. Als de gast achteraf zegt nee wat wil je dan doen? de volledige maaltijd nog een keer voorschotellen??
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
Nou ik snap de klagers wel hoor. Er zijn weinig dingen die een leuk etentje zo verpesten als de geur, aanblik en geluiden van iemand die kotst, en om dan iemand in je zaak te zetten die bijna op zeker gaat kotsen (waarbij de kom al klaarstaat) is wel heel respectloos naar de andere gasten. Heel lief voor die mevrouw hoor maar doe dat dan lekker op maandag als het restaurant verder leeg is. Die andere gasten hebben misschien ook iets bijzonders te vieren of hebben het geld niet om vaak uit eten te gaan. (als het onverwacht was geweest was het natuurlijk wat anders)quote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |