abonnement Unibet Coolblue
pi_180255586
Uitgerekende data:

5 juli: Blue_note (papa / meisje)
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)
28 juli: Takkie88 (meisje)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

22 januari: Klaprooss

3 februari: krijgerrtje
6 februari: Limone

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 05-07-2018 18:55:08 ]
pi_180255613
Oh, en ook heel fijn: van die broekjes van noppies, vallen mooi helemaal over je buik, helpen tegen schurende dijen en veroorzaken ook nog eens geen onnodige ribbeltjes ^O^
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:46:15 #3
401892 Helsinki
Avec persévérance.
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:51:47 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180255807
quote:
Bij prenatal hebben ze iets vergelijkbaars van het eigen merk voor 10 euro per stuk :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180255847
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:41 schreef Jentin het volgende:
En een budgettip: Action verkoopt tanktops en t-shirts die extra lang zijn. Lekker dun en stretchy, ging prima om mijn 40-wekenbuik (en ik ben niet echt een kolibrietje :')) Zeeman heeft ook lange t-shirts en tanktops die prima gaan. Voor je basics in elk geval prima en heel goedkope opties, geloof dat ik 2,99 of 3,99 per shirtje kwijt was :)
Oeh goeie tip O+

quote:
Jaaa die huidskleurige heb ik ook gekocht; zit heerlijk !
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180255918
En je ziet ze niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180256052
Oh, en over zwemmen en peuter: Peuter volgt inderdaad haar normale schema van oma's en opvang. Hebben er allebei niet zo heel veel aan om haar nu ineens thuis te houden. Is zij helemaal uit haar ritme, en voor mij is het heel intensief. Dus vandaar wel tijd voor de baantjes ;)

Gisteren en eergisteren een beetje veel gedaan geloof ik. Voel me vandaag wel vrij moe en log en m'n buik is wat trekkerig. Dus vandaag even niet zo fanatiek :+
pi_180256138
Van harte Limone!!

Jeetje wat gaan er veel voor een derde! Super tof!
pi_180256330
Limone O+ O+ O+ Tofheid! Gefeliciteerd en zulks.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:39:02 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180256754
Oohh Limone O+ gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:34:51 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180257674
Limone, wat leuk! Gefeliciteerd! *O*
pi_180258520
Limone. Heel leuk. Gefeliciteerd. O+
pi_180259421
Wat leuk al die felicitaties, dank! O+

Van zwangerschapskleding heb ik nu drie stuks: van de zalando en de limango (mamalicious). Ik was vandaag nog even in de H&M en bij de 'gewone' kleding hing voldoende vormloos spul: ideaal voor de nognietiedereenhoefthetteweten-termijn. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En je ziet ze niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh buik! Wow O+ Echt mooi zo'n (bijna) affe buik!

Zou je mij in de OP willen zetten? 6 febr..
pi_180259564
Gefeliciteerd Limone!
Maar hoe oud zijn jou andere kinderen nou?
Ik meen dat we nog tegelijk in het baby of zwangerschapstopic hebben gepost. :)
pi_180259839
Gedaan Limone!

Heeft iemand nog leestips (online/ebook) over hypnobirthing? Ben ik nog wel nieuwsgierig naar.
pi_180259979
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:29 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd Limone!
Maar hoe oud zijn jou andere kinderen nou?
Ik meen dat we nog tegelijk in het baby of zwangerschapstopic hebben gepost. :)
4,5 en 2,5. Als ik mij niet vergis is jouw zoontje net iets ouder? Voor de oudste had ik nog een MA bij tien weken zwangerschap, toen postte ik ook best actief mee..babytopic lukte mij op een gegeven moment niet meer.
pi_180260342
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:53 schreef Limone het volgende:

[..]

4,5 en 2,5. Als ik mij niet vergis is jouw zoontje net iets ouder? Voor de oudste had ik nog een MA bij tien weken zwangerschap, toen postte ik ook best actief mee..babytopic lukte mij op een gegeven moment niet meer.
Mijn zoontje is van april 2013 ja. :)
Ik meen je naam zo vaak ergens gezien te hebben, zodoende! :)
pi_180260680
Limooooonuuuuh!! Wat leuk!!! O+

En een excuus is wel op zn plaats. Ik ben momenteel een beetje sjaak afhaak hier :@
pi_180261299
Limone! Wat leuk gefeliciteerd *O*
♥ J & S
pi_180262059
quote:
Mag ik ook in de OP? :D UD staat nu op 3 februari :)
pi_180262100
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:48 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Mag ik ook in de OP? :D UD staat nu op 3 februari :)
Check!
pi_180262138
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Check!
Je mag mij(man) ook in de OP zetten voor 5-7 :D
Meisje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 18:51:54 ]
pi_180262241
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:51 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Je mag mij(man) ook in de OP zetten voor 5-7 :D
Meisje.
Nou, nog even dan ;)
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:26:02 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180262987
Schoonouders baalden dat we alle grote dingen al in huis hebben, dus hebben aangeboden om binnenkort met ons te gaan shoppen voor een boel kleine dingen, zoals kruiken, de luieremmer, pyjamaatjes, een badje en wat er verder nog op de lijst staat. Zo lief!

Dus nu maar een lijst gemaakt met wat we nog missen.

In de tussentijd ben ik weg van het draakje van prenatal, maar een boxkleed daarmee is er alleen in het wit. Ervaren mama's, vertellen jullie mijn hormonen even dat dat echt niet handig is?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180263044
Limone!
Wat leuk O+

Zwangerschapskleding: ik heb 3 spijkerbroeken gekocht bij de h&m voor ¤30,- per stuk. Die draag ik bijna dagelijks, dus is die ¤90,- ook wel waard.
Verder vooral gekregen en heb nu voor de zomer toch nog maar een maxi dress erbij gekocht voor ¤20,- bij de Zalando. Verder draag ik eigenlijk alleen maar lange saaie topjes :)
pi_180263184
Ik heb een paar positie maxijurken die goedkoop weg mogen. Moeten wel vanuit België gestuurd worden. Maat L. Als er interesse is kan ik ze morgen in v& a zetten!
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:37:39 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180263233
Ik heb nauwelijks zwangerschapskleding gekocht, alleen een paar broeken. Boven-zwangerschapskleding vind ik sowieso bijna altijd meh en langere stretch shirts en stretchjurkjes in gewone confectiemaat+1 (mits lang genoeg) gaan zelfs met mn 8 maandenbuik nog prima. Dus ik zou daar zeker ook naar kijken!

Primark heeft een hele lijn met longline (of zoiets) shirts. In veel effen kleuren en wat streepjes.
pi_180263291
Gefeliciteerd Limone *O* Welkom!

Ik heb echt even heel erg moeite om jullie bij te houden, sorry. Ik lees wel mee, maar uitgebreid reageren lukt even niet. Wat kijk ik uit naar mijn verlof! Nog 8 dagen met 32 kindjes in een te warm lokaal....

Mijn hormonen zijn boos!! Gisteren kreeg ik een folder mee van de verloskundige over borstvoeding en cursussen hierover. Nu blijkt een cursus in onze stad dinsdag te zijn geweest en start pas weer een nieuwe in november. Stad hier verderop heeft een cursus eind september. Ik baal zo hard :'( Nu kan ik in mijn omgeving helemaal niks vinden dat minder dan 3 kwartier rijden is én in juli of augustus nog gegeven wordt... Stom gedoe! Heb daar helemaal geen geduld voor nu :'( *hormoonbom*
pi_180263297
Thnx voor de tips allemaal! Ik ga eens rondshoppen :+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180263302
Ik geef (liever) geld uit aan al die babykleertjes O+ . Ik pas nog alles wel nu, straks idd een fijne jeans en verder heb ik nog wel spul van de vorige zwangerschappen liggen.

Spees had je al een snoezig eerste pakje gevonden? Uniseks is toch echt een ander kaliber voor mijn gevoel :') :+
♥ J & S
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:07 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180263552
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef klaprooss het volgende:
Ik geef (liever) geld uit aan al die babykleertjes O+ . Ik pas nog alles wel nu, straks idd een fijne jeans en verder heb ik nog wel spul van de vorige zwangerschappen liggen.

Spees had je al een snoezig eerste pakje gevonden? Uniseks is toch echt een ander kaliber voor mijn gevoel :') :+
Klopt ja, het geslacht niet weten is wel heel gunstig voor mijn portemonnee :+

1e pakje hebben we wel gevonden!


Hopelijk past ie het, afgelopen maandag bij 35+0 werd het buikje gemeten op 40+0 :') :+

Peaceful, for what it's worth: ik vond de bv cursus die hier door de thuiszorg werd aangeboden echt helemaal niet zo informatief. Ik heb veel meer informatie hier van Fok en andere sites gehaald!
pi_180263664
Ik heb me m’n vorige zwangerschap in een paar dezelfde items gepropt en bijna niets uitgegeven aan positiekleding. Maar nu ben ik niet meer student met 2 lessen in de week en werk ik gewoon 4 dagen per week dus heb mezelf beloofd dat ik gewoon iets meer geld mag uitgeven aan mooie (belangrijk :P) en passende kleren zonder te Veel naar de prijs te kijken.

Maar de Hollander in mij vind dat best moeilijk :’) ga ook eens kijken naar die long shirts, Thanks! ^O^ Door m’n :( borsten :( zijn al m’n shirts gewoon te kort en piept m’n buik er onderuit }:|
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:17:23 #34
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180264029
Oooooh dat pakje! O+. Superleuk!

Wij gaan wel naar zo'n borstvoedingscursus maar ik heb het idee dat ik door door dit forum echt al wel een hoop mee heb gekregen en nog krijg.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om geld aan mezelf uit te geven. Denk steeds: maar dit kan ook gewoon naar de baby. Het is ook zo leuk om daarmee bezig te zijn maar vind die remming niet zo heel tof. Herkennen mensen dit?
pi_180264185
Peace, ziekenhuizen houden ook vaak borstvoeding cursussen. Heb je daar al naar gekeken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolken op 05-07-2018 20:34:55 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180264243
Als ik heel eerlijk ben vond ik die hele borstvoedingscursus die ik bij mijn eerste volgde (nouja, cursus, het was een informatieavond van een lactatiekundige) niet zo heel relevant. Ja, ok, ze gaf uitleg over hoe het werkt, maar toen de baby er eenmaal was bleek die van mij het heel anders te doen dan in theorie was uitgelegd en had ik vrij weinig aan de informatie uit die cursus. Nu zal dat wellicht in veel gevallen anders zijn hoor, maar ik bedoel meer dat er geen man overboord is als het je niet meer lukt om een geschikte cursus te vinden...
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:30:17 #37
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180264278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:28 schreef silliegirl het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vond ik die hele borstvoedingscursus die ik bij mijn eerste volgde (nouja, cursus, het was een informatieavond van een lactatiekundige) niet zo heel relevant. Ja, ok, ze gaf uitleg over hoe het werkt, maar toen de baby er eenmaal was bleek die van mij het heel anders te doen dan in theorie was uitgelegd en had ik vrij weinig aan de informatie uit die cursus. Nu zal dat wellicht in veel gevallen anders zijn hoor, maar ik bedoel meer dat er geen man overboord is als het je niet meer lukt om een geschikte cursus te vinden...
Ja dat had een vriendin van mij ook inderdaad :).
pi_180264410
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:25 schreef Wolken het volgende:
Peace, ziekenhuizen houden ook gaan borstvoeding cursussen. Heb je daar al naar gekeken?
Nee! Goede tip. We gaan volgende week woensdag naar zo'n informatieavond in het ziekenhuis. Wie weet krijg ik daar nog wat meer info.

En ja, lezen hier op het forum doe ik ook wel en daar steek je best wel wat van op. En toch voelt het alsof zo'n cursus erbij hoort of zo..
Nouja,uit frustratie heb ik net twee aankleedkussenhoezen en twee bijpassende dekentjes aangeschaft :D hormonen??

Oh Wolken, ik had geen melding gehad van je DM! Sorry, komt een reactie aan.
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:37:33 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180264430
Een borstvoedingscursus is niet onmisbaar, maar ik vond het wel fijn om 2 redenen:
* filmpjes
* informatie voor je partner, aangenomen dat die hier niet leest. Het is echt nuttig als hij/zij ook op de hoogte is van de basics.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:42:47 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180264555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:26 schreef Tink89 het volgende:
Schoonouders baalden dat we alle grote dingen al in huis hebben, dus hebben aangeboden om binnenkort met ons te gaan shoppen voor een boel kleine dingen, zoals kruiken, de luieremmer, pyjamaatjes, een badje en wat er verder nog op de lijst staat. Zo lief!

Dus nu maar een lijst gemaakt met wat we nog missen.

In de tussentijd ben ik weg van het draakje van prenatal, maar een boxkleed daarmee is er alleen in het wit. Ervaren mama's, vertellen jullie mijn hormonen even dat dat echt niet handig is?
Ik zie niet het bezwaar van een wit boxkleed. Babyspuug maakt alles vies,en modderschoenen hebben ze nog niet.

Heb je echt geen grote wensen meer? Kinderstoel/draagzak/schapenvachtje/tinylove boxmobiel/mooi houten speelgoed?
Dat lijkt me veel leuker om te geven dan kruiken en een badje...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180265117
Je hebt een stokke kinderstoel toch Tink? Hebben jullie de newbornset al? Misschien is dat leuk voor je schoonouders om te geven. Of een Tula FTG O+ of een Hangloose Baby O-) (Nee ik heb geen aandelen, maar het is wel een fantastische baby hangmat/boxkleed :P )
pi_180265144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Peacefulll het volgende:

Mijn hormonen zijn boos!! Gisteren kreeg ik een folder mee van de verloskundige over borstvoeding en cursussen hierover. Nu blijkt een cursus in onze stad dinsdag te zijn geweest en start pas weer een nieuwe in november. Stad hier verderop heeft een cursus eind september. Ik baal zo hard :'( Nu kan ik in mijn omgeving helemaal niks vinden dat minder dan 3 kwartier rijden is én in juli of augustus nog gegeven wordt... Stom gedoe! Heb daar helemaal geen geduld voor nu :'( *hormoonbom*
Da's stom! Maar geeft niet zoveel, de kraamverzorgster geeft je een week lang live ondersteuning. Werkte hier helemaal prima! (En mocht het toch in de soep lopen, haal je er een lactatiekundige bij. Daar had een cursus dan ECHT niets aan kunnen voorkomen.) Komt goed!
pi_180265311
Peace in mijn ziekenhuis hadden ze inderdaad ook een korte presentatie over borstvoeding tijdens de informatieavond. Verder geen cursus gehad. In het ziekenhuis helpen ze je al goed op gang en daarna de kraamhulp ook :) ik denk niet dat je die cursus echt nodig hebt. Het gewoon meteen doen en samen met je baby leren is denk ik de beste cursus ;)
pi_180265359
@Fuchsia_roze:
Dankjewel. Vooral de timing is zo naar, moeilijk te verkroppen. Verder is het rationeel misschien niet eens de meest slechte manier om te gaan, maar toch.. Blijft moeilijk.

Heb inderdaad gekeken wat er mogelijk was qua andere tijden rijden, maar probleem is ook dat ik eigenlijk gewoon zou moeten werken. Neem nu twee vakantie-dagen op (vrijdag en maandag), waarbij ik nog wat uren uitspaar ivm het pas 's middags rijden. 's ochtends kan ik eigenlijk echt niet gemist worden.. (En zaterdags ook werken, dus het logeren werkt ook niet zo Takkie..) Wel gekeken of zij dan juist het weekend daar zou blijven, maar dat wil ze weer niet zonder mij. :P

Als vader is het voorbereiden ook lastig denk ik hoor.. Ik probeer hier wat mee te lezen, wat bladen te lezen en Kluun haha. Maar merk dat ik er nog niet de tijd in stop/kan stoppen die m'n vriendin al wel erin stopt..

@Takkie88
Rustig aan en hou vol! Hoop dat de komende dagen iets minder zwaar zijn..

@Limone:
Congrats! :D

@OP
Zijn er best veel uitgerekend zo net voor onze datum ook, wordt nog druk hier met spannende berichten!
pi_180265376
En ohhhhh joh! Limone! *O* *O* *O*

Gefeliciteerd, wat tof!
pi_180275071
Thnx Lemijn, Aure en Sara :* Ik wacht toch nog maar even af hoeveel info ik nog krijg in het ziekenhuis en tijdens de zwangerschapscursus. Die start ook binnenkort.
Maar mijn onrust van gisteren was wel goed voor een mooie bestelling voor het kamertje ;) een aankleedkussen kan ik wel bij de Hema halen toch? Of zit daar ook weer verschil in?
pi_180275263
Volgens mij maakt dat niets uit peace. Ik heb die van mij bij de prenatal gehaald (want 2.50 goedkoper :') ), maar volgens mij is die hetzelfde als van de Hema. Sowieso is het altijd dezelfde maat, er zal misschien soms verschil zijn in kwaliteit?

En fijn om af en toe gewoon een excuus te hebben om dingen te bestellen he :D ik kreeg de laatste weken wel 3 pakketjes per week. Heerlijk O+ :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:30:44 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180275901
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zie niet het bezwaar van een wit boxkleed. Babyspuug maakt alles vies,en modderschoenen hebben ze nog niet.

Heb je echt geen grote wensen meer? Kinderstoel/draagzak/schapenvachtje/tinylove boxmobiel/mooi houten speelgoed?
Dat lijkt me veel leuker om te geven dan kruiken en een badje...
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:06 schreef Aure het volgende:
Je hebt een stokke kinderstoel toch Tink? Hebben jullie de newbornset al? Misschien is dat leuk voor je schoonouders om te geven. Of een Tula FTG O+ of een Hangloose Baby O-) (Nee ik heb geen aandelen, maar het is wel een fantastische baby hangmat/boxkleed :P )
Txs voor de tips lieverds, maar ik merk aan jullie reacties dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. Er is verder geen issue ofzo, we vinden het gewoon lief dat ze gezellig met ons gaan shoppen. We hebben alles (muv de kinderwagen) tweedehands voor niks gekregen of voor bijna niks van Marktplaats gehaald, vinden nieuw kopen bij veel dingen echt zonde van het geld en zij kwamen er vorige week pas mee dat we 'alle grote dingen al hadden'. We hadden helemaal geen groot cadeau van ze verwacht ook en zijn heel erg blij met onze tweedehandsjes, die schoonpapa ook nog eens helpt opknappen :) Dat was wat ons betreft cadeautje genoeg geweest.

Dus we vinden deze oplossing eigenlijk allemaal wel prima. Een leuk badje en boxkleed en de luieremmer enzo zijn ook best grote uitgaven en op deze manier helpen ze ons echt in plaats van met dingen die we eigenlijk niet nodig hebben (ik zie bijvoorbeeld het nut van een hangmat of een newbornset voor de Stokke niet zo, maar misschien kom ik daar ooit wel op terug. We wonen in een piepklein huisje, de box in de woonkamer krijgen, wordt al een uitdaging, en op de babykamer hebben we geen ruimte voor een kast, alleen voor commode, bed en stoel). We maken er nu gewoon een gezellige middag shoppen met een lunch ofzo van. Gezellig én nuttig. En zo vinden zij het denk ik een stuk leuker dan dat we sturen 'we willen deze draagzak, bedankt he!'. Ze vinden het fijn om betrokken te zijn en met ons door de winkel te sjouwen O+

Qua borstvoedingscursus: ik denk dat ik die niet ga doen. In het ziekenhuis/kraamhotel werkt een lactatiekundige en de verhalen die ik over de cursussen hoor, zijn over het algemeen dat er weinig nieuws verteld wordt. Dus ik ga het zonder proberen, de lactatiekundige kan ik altijd nog inschakelen. Nummer staat wel op het lijstje telefoonnummers voor de kraamweek :)

NJ, dat klinkt als een onhandige samenloop van omstandigheden, maar ik zou toch echt nog eens vragen of ze niet wil blijven slapen als het autorijden zo pijnlijk/ongemakkelijk voor haar is. Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf om hoeveel nachten het gaat, maar toch...

En peace, volgens mij maakt het niks uit. De hoezen passen toch wel, want het is allemaal dezelfde maat :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:47:19 #49
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180276281
Hier ook een schoonmoeder die veel van dat soort 'kleinere' dingetjes koopt.
Daardoor is de uitzetlijst al wel bijna compleet :') O+.

30 weken vandaag! En op het punt gekomen dat het irritant is om met de laptop op mijn buik op bed te liggen. Die gaat alle kanten op :D.
pi_180276355
Als jullie zo klein wonen is Stokke Flexibath misschien wel iets voor jullie Tink :) Die kun je helemaal opvouwen en dan issie makkelijker op te bergen en neemt niet zoveel ruimte in beslag. Er is van Stokke geen badstandaard voor, maar wij hebben een standaard van een ander merk waar ie perfect op past.

De newbornset is vooral handig als je aan tafel eet en je kleintje er bij wilt hebben (of zoals in ons geval, J. wil er zelf gewoon heel graag bij zitten :') ).

De hangmat voor in de box is meer een gadget denk ik ja :P hoewel het minder erg het hoofdje afplat omdat de druk op het hoofdje meer verspreid wordt, dus dat is wel een bijkomend voordeel. Na 3 maanden (of vanaf wanneer je baby kan omrollen) mag je hem trouwens alleen maar als boxkleed gebruiken.
pi_180276406
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:07 schreef Aure het volgende:
Volgens mij maakt dat niets uit peace. Ik heb die van mij bij de prenatal gehaald (want 2.50 goedkoper :') ), maar volgens mij is die hetzelfde als van de Hema. Sowieso is het altijd dezelfde maat, er zal misschien soms verschil zijn in kwaliteit?

En fijn om af en toe gewoon een excuus te hebben om dingen te bestellen he :D ik kreeg de laatste weken wel 3 pakketjes per week. Heerlijk O+ :D
Haha goedkoper is eigenlijk altijd beter!!
Voor mij geldt:
Hema --> lopend
Prenatal --> half uur rijden
Andere babyzaak --> half uur rijden
En mijn hormonen willen hem NU :D

Tink, leuk dat iedereen om je heen zo betrokken is! En al die kleine dingen tikken ook best nog wel aan! Phoe, Ik dacht dat we al veel hadden, maar als ik die uitzetlijst nog eens kritisch bekijk hebben we echt nog wel veel (kleine) dingen nodig.

Helsinki, 30 weken al weer! *O* Tijd gaat snel. Ik ben morgen 28 weken. En die ferm bewegende buik is hier ook een issue. Als ik mijn arm ook maar iets op mijn buik laat rusten dan wordt er geprotesteerd. Ook wel weer tof om te voelen :)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:46:55 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180277290
Ha, als het geen issue is dan ben ik de laatste die het ervan wil maken hoor Tink :P. En als het zo beschrijft met lunch en alles, dan is het alsnog een leuk cadeau inderdaad. Ik zag meer voor me dat je een cadeautje uitpakt en dan zegt goh bedankt voor deze prachtige kruik. En verder blijkt maar weer dat iedereen anders is, ik hoefde geen luieremmer en allemaal zogenaamd nodige kleine dingen, maar had juist wel dure wensen als drager/doek/zwangerschapsbuikdansyogacursus.

NicolasJoy, is de condoleance overslaan nog een optie, als het reizen zo intensief voor haar is? Mij lijkt dat je je dat als zwangere kleindochter best kan permitteren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180281564
Nicolasjoy nog gecondoleerd. Hopenlijk vinden jullie een passende oplossing voor het reizen.

Tink zo gaan wij morgen met mijn ouders op pad om een kinderwagen uit te zoeken.

Limone welkom *O*

Spees wat een lief pakje zag ik voorbij komen. Ik kende dat merk nog helemaal niet *op handen gaat zitten*

Ik ben sinds vandaag volledig ziekgemeld van werk. Mijn werkgever was gister op de afdeling en was blijkbaar al even bezig met observeren en heeft me op het hart gedrukt dat het echt niet erg is. Dat het goed is om nu aan mijzelf te denken.
Hij zei je hebt nog een kind rondlopen, die is belangrijker dan dat wij zijn.
En zo heb ik afgelopen nacht weer eens rustig geslapen, mocht ik van vriend blijven liggen en heeft hij kleuter naar school gebracht en kreeg ik ook nog eens ontbijt op bed haha!
Het heeft me dus onbewust veel bezig gehouden dat werken.
pi_180282837
Limone gefeliciteerd en welkom!

Tink; wat lief van je schoonouders! Dat wordt leuk shoppen! Wit is misschien niet handig, wel mooi
;) en uiteindelijk wordt een gekleurde net zo vies. Wij hebben zelf een crèmekleurig boxkleed en ik heb al bedacht dat ik er wel hydrofiel ofzo onder leg.

Peacefull; :* voor het werken in een warm klaslokaal en :* voor de cursus.

Spees-eend; wat een super leuk lief pakje! O+

Ik herken het moeilijk geld uitgeven aan mezelf zeker! Heb veel zangerschapskleding gekregen en in de sale gekocht. Nu het al zolang heerlijk zomer is heb ik eigenlijk nog wel wat meer zomerkleding nodig. Maar dat ga ik nu toch echt niet meer aanschaffen. Dus dan de wasmachine maar wat vaker aan. Loop voor m’n gevoel in steeds weer dezelfde kleding.

aapieannie; wat fijn zo’n meedenkende en meelevende werkgever! En een lieve vriend is helemaal goud waard. Lekker van de rust en het verwennen genieten!

Uk is nog steeds binnen :D buik blijft onrustig maar ik voel uk gelukkig wel weer veel bewegen. Morgen 37 weken dus dat gaan we halen! *O* Vriend is vandaag toch maar weer gaan werken, kan naar huis zodra het nodig is. Maar ik merk dat ik het lastig vind zonder hem, heb de behoefte om continu in z’n buurt te zijn. Herken dat toch echt niet zo van mezelf. Dus ben ik steeds maar kleine klusjes aan het doen ter afleiding.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 16:20:40 #55
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180283183
Zeer herkenbaar Peace, dat wordt hier ook niet gewaardeerd :D. En ja, de tijd vliegt. Ik bedenk me steeds hoeveel weken het nog maximaal kan duren voordat onze Bambino er is: duurt niet heel lang meer (en ook wel) O+.

Aapie, fijn dat je werkgever er zo in staat en dat ook laat blijken. Goed dat je voor jezelf kiest!

Takkie, wat ben ik blij voor je :). Lukt het wel om jezelf een beetje af te leiden? Ik heb nu nog 1 shirtje gekocht en laat het hier wel bij denk ik. Vind het leuker om babydingen te kopen en straks hopelijk weer meer zin om het ook aan mezelf uit te geven. Soms heb ik m'n prioriteiten echt niet helemaal op orde. Een muziekdoosje voor aan de muur van ¤50 is geen enkel probleem. Maar een broek van ¤30 is dan opeens 'zonde, want ik moet nog maar eventjes' :').
  vrijdag 6 juli 2018 @ 18:03:28 #56
342418 VKV
Plausibel
pi_180286062
Spees_eend wat een schattig pakje, die zou hier ook zo in de kast kunnen liggen, helemaal mijn smaak O+

Takkie88 yeahh de 37 weken mijlpaal in aantocht, supergoed! :D Dat moet een hele geruststelling zijn.

aapieannie wat een fijne werkgever, dat die zo goed rekening houdt met je, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen denk ik zo! Nu lekker tot rust komen.

Over die zwangerschapskleding, ik had er nog wel moeite mee om ook shirts te kopen, heb van mezelf al wel wat langere shirts dus dacht het wel te gaan redden, maar de buik takes over...en piept dus ook bij het overgrote deel van m'n shirts er inmiddels onderuit :') Dus toch maar zwangerschapsshirts bijgekocht (en word ik gek, of lijkt je buik daardoor ineens veel "zwangerder"?).

Vandaag 31 weken *O* Elke vrijdag is een wekenwisselfeestje, en elke maandag is een moment om even stil te staan bij hoe lang ik nog moet werken haha. Aanstaande maandag nog 5 weken :) Ik zou eerlijk gezegd nu al niet weten wat ik moet doen tijdens het verlof maar dat zien we dan wel weer.
Vandaag ook eindelijk de kinderopvang geregeld, weer wat uit m'n hoofd.
pi_180292965
Hopelijk geeft het ziekgemeld zijn rust aapieannie!

Takkie, fijn dat het nog goed gaat, mooie mijlpaal dan morgen!

VKV, ach, tijdens dat verlof verzin je vast nog wel wat :+ Ik kan kasten uitruimen, zwemmen en bakken wel aanbevelen, maar weet niet of het je ding is ;)

Hier vieren we dit weekend de verjaardag van onze peuter. Die is jarig met 39+4, dus dat vonden we wel erg spannend worden en zo sneu als haar feestje dan ineens niet door kan gaan.
pi_180293981
Limone wat leuk! Gefeliciteerd!! O+
pi_180294518
Limone gefeliciteerd!

Helsinki 30w boks :7.

Takkie 37w mijlpaal whoehoe! *O*

Aapie wat een fijne werkgever zeg! Nou maar rustig aan de komende tijd..

IMA relaxed dat de oma’s nog oppassen :). De mijne zijn er zelf al vanuit gegaan dat ze vanaf mijn verlof een paar maanden vrij zijn.. en slim om de verjaardag alvast te vieren idd. Ze wordt 3 toch? :)

Meer dames die ook zo moe zijn? Ik ben echt zo moe, vanmiddag een dutje meegedaan met peuter (bijna 3 uur :@). Mijn waardes zijn allemaal perfect (ijzer, bloeddruk) dus zou het dan toch deels met het weer te maken hebben?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180294632
Feyre, hier waren ze eerder bang dat ik haar dan al die tijd thuis zou houden :+ Inderdaad 3!

En moe kan prima toch? Weer/groei/drukte van de peuter erbij.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:13:29 #61
342418 VKV
Plausibel
pi_180295324
Hier ook vanmiddag 3 uur liggen pitten Feyre, denk dat het deels door het weer komt, maar vermoed ook dat het derde trimester gewoon zijn intrede heeft gedaan :P
pi_180295672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 22:34 schreef Feyre het volgende:

Meer dames die ook zo moe zijn? Ik ben echt zo moe, vanmiddag een dutje meegedaan met peuter (bijna 3 uur :@). Mijn waardes zijn allemaal perfect (ijzer, bloeddruk) dus zou het dan toch deels met het weer te maken hebben?
Ja, ook zo moe. Ik moet elke dag zeker een half uur een dutje doen. Ik moet me soms echt voortslepen, verschrikkelijk. Na de lunch en voor het diner zijn de dipjes het ergst.
pi_180295743
Na de lunch hier ook altijd even uurtje liggen en dutten... niet alleen voor m’n bekken maar idd ook gewoon moe
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180299109
Zo herkenbaar!
Ik ben ook zo moe!

En dan ‘s nachts niet kunnen slapen ;)
pi_180301299
Ontiegelijk moe, check. En met een peuter die al een hele tijd niet meer overdag slaapt, zit een dutje er lang niet meer altijd in. -O-
pi_180301438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Peacefulll het volgende:
Gefeliciteerd Limone *O* Welkom!

Ik heb echt even heel erg moeite om jullie bij te houden, sorry. Ik lees wel mee, maar uitgebreid reageren lukt even niet. Wat kijk ik uit naar mijn verlof! Nog 8 dagen met 32 kindjes in een te warm lokaal....

Mijn hormonen zijn boos!! Gisteren kreeg ik een folder mee van de verloskundige over borstvoeding en cursussen hierover. Nu blijkt een cursus in onze stad dinsdag te zijn geweest en start pas weer een nieuwe in november. Stad hier verderop heeft een cursus eind september. Ik baal zo hard :'( Nu kan ik in mijn omgeving helemaal niks vinden dat minder dan 3 kwartier rijden is én in juli of augustus nog gegeven wordt... Stom gedoe! Heb daar helemaal geen geduld voor nu :'( *hormoonbom*
He wat stom!
Maar wat al eerder aangekaart is, hier op fok kan je onwijs veel te weten komen. Vraag de dames daar evt om boeken of sites. Misschien heb je een vriendin die bv heeft gegeven die er wat over wil vertellen?
pi_180301862
Hier wordt m'n vrouw wakker met redelijk wat buikpijn. Zeurende pijn, geen golfjes.

Ziu het dan toch gaan beginnen :P ?!
  zaterdag 7 juli 2018 @ 08:28:38 #68
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180301905
Ja,vermoeidheid: check. Ik ben ook vreselijk traag :).

Heb gisteren een bekkenband gekocht en L. zag twee boxpakjes die hij perse moest hebben voor de baby (wie is er nu hormonaal?!) dus dat namen we met nog een compleet setje mee. Ik denk dat we qua kleding nu wel even genoeg hebben :').

Bij het draaien hoor ik het trouwens behoorlijk knakken. Echt een naar geluid -O-.

[ Bericht 16% gewijzigd door Helsinki op 07-07-2018 08:38:24 ]
pi_180306121
Ok het hoort er dus gewoon bij :P. Ik meen echt dat ik bij de eerste niet zó moe was in het 3e trimester (november baby though). Anyway we doen het gewoon rustig aan ;).

Spannend blue note!

Helsinki jouw vent O+ leuk dat ie zo betrokken is.

Zijn jullie al naar geboortekaartjes aan het kijken? Wij hebben nog geen naam en ik merk dat ik het lastig vind om naar kaartjes te kijken als ik haar naam niet weet :P.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180307104
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn zoontje is van april 2013 ja. :)
Ik meen je naam zo vaak ergens gezien te hebben, zodoende! :)
Mijn MA zou van april 2013 zijn geweest, dus wat dat betreft liepen we toen gelijk op. Ook, en dat bedacht ik me later pas, had ik toen eerst geen baan en werkte ik later vanuit huis. Alle tijd om te Fok!en, dus het kan wel kloppen dat mijn naam veel opdook.

---

Wat een leuk rompertje Spees. Wat een leuk merk! Ik twijfel of ik nu al een eerste pakje zal kopen. Wij willen het deze keer ook het geslacht niet weten een aangezien we van beide kinderen nog best veel kleertjes op zolder hebben liggen zijn we met het eerste pakje zo goed als klaar wat kleertjes betreft.

Wel donderdag meteen na de goede echo een wolzijden rompertje en strikmutsje gekocht. en perzikgeurolie voor in mijn aroma adiffuser. Dat is nu mijn 'craving' : chemische perzik. Spa met perzik-smaakje, gore crystal clear nepper van de Dirk, perziksnoepjes, perzik yoghurt, perzik wasverzachter.. ;( :') Vorige keer was het lavendel, maar dat is wat minder populair voor de consumptie en daardoor wat beter te beheersen..
pi_180307540
Geboortekaartje: ja, is al een tijdje ‘klaar’ :) Volgende week maar eens enveloppen schrijven.

Eerste pakje: ik heb het neutrale spul van M weer van boven gehaald en gewassen, maar ook een nieuw eerste pakje gekocht (+ nog een paar dingetjes) voor deze baby :)
  zaterdag 7 juli 2018 @ 19:43:39 #72
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180315067
Hier is het kaartje al zo goed als klaar. Omdat de zomervakantie er tussen zat moesten wij wel redelijk op tijd onze wensen rondom het ontwerp doorgeven. Na de geboorte geven we nog de laatste dingetjes door en dat was het dan.

Ik werd vandaag trouwens volledig verrast met een babyshower! :D O+. Dát had ik helemaal niet aan zien komen. Een high tea in De Tuinen van Appeltern. Ze hadden het zo leuk aangekleed en we zaten er onder een boom; een heerlijk plekje met veel schaduw. En onze kleine jongen is zó verwend (en zijn mama ook een beetje).

Morgen naar de sauna en weer zwemmen. Een behoorlijk fijn weekend zo!
pi_180316208
Wat leuk helsinki! Woon je in de buurt v Appeltern trouwens? Dat is redelijk bij mij in de buurt.

Zo te lezen zijn we weer rijkelijk laat met dit soort dingen dus :X.

Eerste pakje: lastig vind ik, ben er nog niet uit. Met de eerste hadden we niks klaar dus dat werd een witte badstof romper van het zkh. Wil nu wel echt iets zelf uitgezocht hebben! Morgen ga ik de doos kleding van peuter uitzoeken en daarna bekijken wat hoeveel ik nog bij mag kopen O-).

Whaha limone, wel duidelijke craving zo ;). Houdt die de hele zwangerschap aan? Bij mij waren de specifieke cravings alleen de eerste weken aanwezig.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180319088
Wat leuk zo'n babyshower Helsinki! Klinkt heel gezellig. :)

Stiekem ben ik een tikje jaloers, ik zou ook best een babyshower willen, maar geen idee wie dat zou moeten organiseren. Mijn bff is vorig jaar haar kindje verloren in de zwangerschap dus vind niet dat ik het van haar kan verwachten.

Eerste pakje, tja. We hebben nog zoveel van de oudste dat veel nieuws in maat 50/56 bijkopen een beetje onzin is. Maar kan er vast wel een mooi setje uit combineren. :)
pi_180320263
Wat leuk die babyshower, Helsinki! Dat Appeltern ziet er leuk uit. Ik moest het even opzoeken, maar ik zie dat mijn vader daar best dichtbij woont, leuk om daar eens naar toe te gaan.

Ik kreeg bij mijn eerste een babyshower en bij de tweede niet. Ik denk dat ik deze keer zelf een shower organiseer. Met een wat kleiner clubje dan de vorige keer, maar wel gezellig eten en wijn (voor hen). Eens kijken of ik er tegen die tijd nog zin in heb om te organiseren.. :')
pi_180320797
Limoentje O+ Wat tof! Gefeliciteerd! *O*
pi_180321067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:22 schreef Feyre het volgende:

Eerste pakje: lastig vind ik, ben er nog niet uit. Met de eerste hadden we niks klaar dus dat werd een witte badstof romper van het zkh. Wil nu wel echt iets zelf uitgezocht hebben! Morgen ga ik de doos kleding van peuter uitzoeken en daarna bekijken wat hoeveel ik nog bij mag kopen O-).

Is je eerste te vroeg geboren? Of was er een andere reden dat jullie niks klaar hadden? Of gewoon bleu net als ik :+ Bij mijn eerste had ik een schattig maar veel te dun pakje als eerste pakje. Dus daar ging direct een foeilelijk derdehands vestje overheen en de baby onder een dekentje. Dus van dat pakje zag je nagenoeg niks meer :’)

quote:
Whaha limone, wel duidelijke craving zo ;). Houdt die de hele zwangerschap aan? Bij mij waren de specifieke cravings alleen de eerste weken aanwezig.
Nou ik mag hopen van niet dat die craving de hele zwangerschap duurt.. Na zo’n liter neppe Crystal Clear voelde ik me wel echt vies. :s)
  zondag 8 juli 2018 @ 08:50:26 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180326964
20 weken vandaag! We zijn op de helft *O*

En gisteren ontzettend verwend door m'n schoonouders, hebben echt een gezellige dag gehad. Was wel echt kapot moe na een paar uur, maar netjes m'n grenzen aangegeven en vroeg m'n bedje in gegaan :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 8 juli 2018 @ 09:31:59 #79
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_180327339
En echte perziken Limone? Mijn moeder had een zak thuis. En nadat ik op visite geweest was niet meer :@

Kan je niet zelf een babyshower organiseren Luna? Ik weet dat het zo niet 'hoort' maar waarom niet.

Ik heb er bij mijn eerste een 'gekregen' van mijn moeder. Super vroeg en ongeorganiseerd. Was onwijs leuk. Mijn moeder was zo enthousiast dat ze de helft van mijn vriendinnen vergeten was hahaha
Bij de tweede zo'n compleet over de top feest door mijn vriendinnen. En nu organiseer ik er zelf een voor mijn vriendinnen. Omdat er gewoon zoveel tussen zitten die geen kinderen hebben of al veel oudere kinderen. Ze komen bij alle showers opdraven maar piesen zelf naast de pot. Maak ik een klein cadeautje voor hun en een tafel vol hapjes.

Wat heb je allemaal voor leuks gekregen Tink?

Ik heb een, vind ik super vet eerste pakje gekocht... Vind vent hem echt heel stom. }:| Ik ben teleurgesteld.
pi_180327478
Wisseldag hier, 33 weken *O*

Ik heb wisselende cravings. Momenteel zijn het van die vrieslollies met veel te veel chemische smaakstoffen. -O-
pi_180327963
Hier gisteren wisseldag van 27weken :+

Eerste pakje is hier ook besteld; benieuwd wanneer ie binnen komt. In het thema van z’n kamertje (die krijgt ook bergjes op de muur)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriend is nu bezig kamer te witten; volgende week komen de bergjes O+ ga toch maar even kijken of ik wat kan helpen :@ :+ :+

Oja en qua cravings hier enorm veel zin in chocolade en ijsjes... terwijl ik daar normaal nooit veel om gaf :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  zondag 8 juli 2018 @ 11:45:58 #82
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_180329326
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:44 schreef silliegirl het volgende:
Wisseldag hier, 33 weken *O*

Ik heb wisselende cravings. Momenteel zijn het van die vrieslollies met veel te veel chemische smaakstoffen. -O-
Maar dat zijn wel de aller aller aller lekkerste!!
Ik heb ontzettend trek in zelf gemaakte erwtensoep met Hema worst... Zie maar eens een slachtoffer te vinden die dat voor mij wil maken :o
  zondag 8 juli 2018 @ 14:51:01 #83
342418 VKV
Plausibel
pi_180332194
Ik werk hier gemiddeld 2 watermeloenen (van +/- 3,5 kg per stuk) weg per week omdat ik dat nu zoooo lekker vind. Moet alleen wel nóg vaker plassen haha :P
Als het zulk weer wordt als vandaag tijdens mijn verlof, dan overleef ik het wel! Lekker onder de parasol met de laptop en een bakkie meloen, genieten.
pi_180332745
Watermeloen gaat er hier ook veel doorheen! Maar dat is eigenlijk elke zomer wel. Peuter is er ook dol op. :) Vanavond gooi ik het ook weer in de salade voor bij de BBQ. :9~
  zondag 8 juli 2018 @ 15:17:41 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180332869
Hier zijn meloen, appel, komkommer, turks brood en muisjes (lekker toepasselijk) favoriet momenteel. Een paar weken geleden bloemkool. Dat lustte ik echt elke dag wel...terwijl ik het normaal echt niet hoef.

Nu aan de appel, vanavond kip met appel, paprika en yoghurts saus in een wrapje :Y)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180334915
Raketjes. En dan de echte van Ola. Neppers van het huismerk komen hier niet in :{w

Vriend is net opgehaald voor zijn babyshower aka een goed excuus om biertjes te drinken met zijn vrienden. Ik hoop niet dat de bevalling vanavond begint....
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180335743
Limone: de eerste was idd te vroeg, met 34w nogwat hadden we het niet verwacht. Ik dacht met 36w alles klaar dan ben je ruim op tijd. Niet dus :+.

Priem dat pakje O+ waar is dat van?

Wolken een babyshower voor mannen? Die hoor je niet vaak :D. Idd alleen niet handig als vanavond de bevalling op gang komt maar schrale troost: ik hoor dat die vaak op gang komt als je volledig ontspannen bent, en met die gedachte in het achterhoofd is dat wss niet echt dus hopelijk valt het allemaal mee ;).

Hoe is het bij blue note eigenlijk? Heb ik daar overheen gelezen? Bij takkie ook nog alles rustig of?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180336360
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:07 schreef Feyre het volgende:
Limone: de eerste was idd te vroeg, met 34w nogwat hadden we het niet verwacht. Ik dacht met 36w alles klaar dan ben je ruim op tijd. Niet dus :+.

Priem dat pakje O+ waar is dat van?

Wolken een babyshower voor mannen? Die hoor je niet vaak :D. Idd alleen niet handig als vanavond de bevalling op gang komt maar schrale troost: ik hoor dat die vaak op gang komt als je volledig ontspannen bent, en met die gedachte in het achterhoofd is dat wss niet echt dus hopelijk valt het allemaal mee ;).

Hoe is het bij blue note eigenlijk? Heb ik daar overheen gelezen? Bij takkie ook nog alles rustig of?
Bij Blue_Note is nog he-le-maal niks aan het gebeuren ;)
pi_180336470
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:38 schreef Wolken het volgende:
Raketjes. En dan de echte van Ola. Neppers van het huismerk komen hier niet in :{w

Vriend is net opgehaald voor zijn babyshower aka een goed excuus om biertjes te drinken met zijn vrienden. Ik hoop niet dat de bevalling vanavond begint....
Dat komt vast goed Wolken :* Gaan de mannen ook nog een activiteit doen of alleen zuipen? ;) Heb jij nu ook nog iets van afleiding?

Ik drink ineens veel meer melk en eet meer waterijsjes en kroketten :') Verder weinig gekke dingen met eten gelukkig. Ik kijk wel weer uit naar een lekkere biefstuk of carpaccio :D
pi_180340985
Het is bier drinken en ze zijn varen. Dit doen ze bij alle mannen die vader gaan worden alleen had ik het liever gehad dat ze het een maandje eerder hadden gehouden ipv als ik bijna uitgerekend ben. Het was namelijk weer super druk op het bedrijf dus heb weer de hele dag moeten werken. Morgen maar even een dagje uitrusten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180342106
Cravings zijn Kinder-chocolade en perziksnoepjes :9

Feyre, dat van die ontspanning is inderdaad, maar hoe kan het dan dat mensen met peuters ook bevallen? :P

Hier vandaag een fijn feestje in de tuin voor de peuter :) Baby doet nog wel even een groeispurtje of zo, buik staat echt wel weer op spanning en voel ook wel een paar harde buiken door het drukke weekend.
pi_180342256
Wolken wat leuk dat ze dat doen met de mannen! Maar snap dat jij het lieverd wat eerder had gehad.

Ik heb bij kleuter geen babyshower gehad en verwacht er dus dit keer ook geen. Het hoeft ook niet zo van mij dat scheelt.

Isa nog gauw even een groeispurtje zo tegen het einde!

Wij zijn net thuis van een te lange dag aan de andere kant van het land. Vriend zijn opa en oma 60 jaar getrouwd, dat maak je ook niet zo gauw mee natuurlijk. Was gezellig maar ben doodop!

Sinds vrijdag avond heb ik enorm last van mn spier onder mm borsten. Contact gehad met het ziekenhuis. Zag er allemaal prima uit verder.
De dienstdoende verloskundige zei al, je baby's liggen allebei erg laag in je buik waardoor het gewicht dus echt aan die spier hangt.
Morgen de fysio vragen of zij nog tips heeft om de buik te ontlasten behalve liggen.
pi_180342630
Wat rot aapie, van je borstspier. Hopelijk kan de fysio je wat helpen! Een feestje is tof maar zwanger toch altijd wat vermoeiender he!

Drank voor de man van Wolken, hopelijk valt het alles mee!

Bij de eerste kreeg ik een babyshower, bij de 2 kreeg ik er 1 verlaat, ze was toen 10 maanden geloof ik :+ we versierden dus rompertjes in maatje 74/80 _O- . Nu wil ik alleen gewoon gezellig een theetje drinken met wat meiden dat is gewoon zo gezellig O+ .

Ik heb nog weinig vasthoudende cravings, tonic O+ en kroketten lust ik nu wel graag :+

Morgen termijnecho, man ik ben stik zenuwachtig! Zou het nu echt allemaal goed gaan dit keer?!
♥ J & S
pi_180343545
Cravings zijn bij mij vooral alles wat zoet is; fruit, koekjes, snoepjes, ijsjes etc. Dus probeer vooral veel fruit te eten, toch nog een soort van gezond... ;)

Babyshower hoefde van mij niet. Dit ook duidelijk aangegeven aan iedereen om me heen, dus niemand die het ook nog maar durfde te proberen om wat organiseren ;) ik hou er niet zo van om in het middelpunt te staan van welke groep dan ook.

Aapie; met elastische tape zijn er technieken mogelijk om je buik wat extra te ondersteunen zodra je andere spieren kan ontlasten. Of een speciale buikband. Zeker met een tweeling in je buik kan ik me voorstellen dat je af en toe wat verlichting nodig hebt van het gewicht aan de voorzijde.

IMA; leuk dat jullie een geslaagd peuterfeest hadden! En die ukkies blijven maar doorgroeien in die buiken hè?! :D

Voor je man erg leuk, Wolken! Hopelijk leeft uk mee en besluit hij in ieder geval tot morgenochtend te wachten ;)

Wat een superleuk eerste pakje Priemgirl! Gaan jullie de bergen in de babykamer zelf op de muur schilderen?

Feyre vroeg zich af of er nieuws was; eigenlijk niet. Uk zit ons blijkbaar voor de gek te houden. Dacht maandag iedereen dat het hooguit 2 dagen ging duren, maar ze zit toch echt nog veilig binnen. Harde buiken zijn zodra ik in beweging kom vrijwel continu aanwezig en toch ook wel 2-3x per uur een wee. Maar echt toenemen doet het niet. Aangezien we nu wel de 37 weken voorbij zijn, negeer ik de harde buiken maar wat meer en zien we wel wat er gaat gebeuren. Morgenochtend weer controle bij de vk.

Positief is wel dat ik weer rustiger ben, afgelopen week was niet leuk, vooral niet omdat ik me zo anders voelde en dat niet kon matchen met hoe ik anders ben. Het zullen de zorgen, spanning en hormonen zijn geweest maar ben blij dat ik weer mezelf ben. Zie de bevalling nu ook weer zitten. Dus kom maar op! ;)
pi_180343636
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:34 schreef klaprooss het volgende:
Morgen termijnecho, man ik ben stik zenuwachtig! Zou het nu echt allemaal goed gaan dit keer?!
Succes morgen Klaproos! En sterkte met de zenuwen! Hoe laat mag je? Hoop voor jullie vroeg op de dag. De duimen draaien hier voor jullie! :*
pi_180347720
Succes Klap!!

En succes met wachten op baby’s natuurlijk voor de moeders die mogen :D en fijn dat je een leuke peuter verjaardag had IMA!

Sterkte Aapie!

20 weken mijlpaal!!

Babyshower had ik bij de eerste niet, toen was hij twee weken later gepland dan dat Ow kwam ;)
Bij Js had ik de herkansing ;)
Dit keer vind ik onzin, 1x een babyshower vind ik genoeg en dat heb ik ook aangegeven. Al moet ik volgend weekend naar een verjaardag waar een beetje raar om wordt gedaan... (alle mannen “vergeten” de verjaardag en we moeten er echt bij zijn en mogen niet op vakantie).

Ik ga mijn laatste werkweek in van 2018 :o Nog maar 2 dagen voor de klas, een halve dag opruimen en drie avonden weg voor het werk ;) :D
Soms is het onderwijs best leuk ;)
pi_180347819
SuccesKlap, duimduim!

Da’s lekker Loj!
pi_180348123
Succes Klap!
pi_180348174
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:31 schreef Hilzillah het volgende:
En echte perziken Limone? Mijn moeder had een zak thuis. En nadat ik op visite geweest was niet meer :@

Neh, te veel gedoe met dat sap enzo en natuurlijk veel te gezond :@ Ik moet denk ik terugkomen van chemische-perzik-craving.. Ik voelde me gister zo slecht. De hele dag misselijk.. nu kan dat door de zwangerschap komen, maar ik ben bang dat het door de liters frisdrank en het snoep komt dat ik normaal bijna nooit drink of eet. Of naja, niet in zulke grote hoeveelheden. :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 juli 2018 @ 08:48:34 #100
269689 crew  Viv
pi_180348321
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:34 schreef Limone het volgende:

[..]

Neh, te veel gedoe met dat sap enzo en natuurlijk veel te gezond :@ Ik moet denk ik terugkomen van chemische-perzik-craving.. Ik voelde me gister zo slecht. De hele dag misselijk.. nu kan dat door de zwangerschap komen, maar ik ben bang dat het door de liters frisdrank en het snoep komt dat ik normaal bijna nooit drink of eet. Of naja, niet in zulke grote hoeveelheden. :')
Of zoetstoffen? Ik word echt beroerd van meerdere glazen drinken met zoetstoffen..
pi_180348384
Uch. Mijn peuter heeft hand- voet mondziekte. En nu blijk ik gezellig mee te doen. Los van dat die blaasjes mega irritant zijn lijkt niemand precies te weten of dit nu kwaad kan voor de baby (VK gebeld, die belde de gynaecoloog voor overleg en die de kinderarts en die ging het uitzoeken en belt later terug). Wat een gedoe echt. -O-

De enige info die er is dat het geen kwaad kan als kinderen in de omgeving van zwangeren het krijgen, omdat de meeste zwangeren al antistoffen hebben. Maarja, ik dus kennelijk net niet 8)7
pi_180348616
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Of zoetstoffen? Ik word echt beroerd van meerdere glazen drinken met zoetstoffen..
Ja dat zal het waarschijnlijk zijn. 1 Kcal per glas komt natuurlijk niet zonder consequenties... :D :')

Oh bah, Sillie. Ik heb altijd begrepen dat het heel erg pijn doet, maar dat valt mee? Hopelijk word je snel gerustgesteld.
pi_180348634
Thnx all O+ , 19.00uur de echo pas dus nog even geduld.

Wat rot sillie, beterschap!
♥ J & S
pi_180348638
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:20 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja dat zal het waarschijnlijk zijn. 1 Kcal per glas komt natuurlijk niet zonder consequenties... :D :')

Oh bah, Sillie. Ik heb altijd begrepen dat het heel erg pijn doet, maar dat valt mee? Hopelijk word je snel gerustgesteld.
Nouja, pijn.. Het brandt vooral nogal. Op mijn handen en voeten is dat vooral heel vervelend,
maar wel te doen. De blaasjes in mn mond doen wel echt zeer bij eten en drinken.
pi_180349211
Succes met wachten vandaag klap, ik hoop echt op goed nieuws voor jullie!

Oei sillie klinkt niet fijn. Hopenlijk gauw uitsluitsel of het wel of niet kwaad kan.

Loj ben benieuwd of ze dan toch stieken wat voor je gepland hebven als er zo gek gedaan wordt.
En wat een lekkee vooruitzicht je laatste werkweken van 2018 *O*

Ik lig nog in bed :D niks meegekregen van wekkers die afgingen vanmorgen. Vriend heeft wederom kleuter naar school gebracht. Maar eens rustig opstarten nu.
pi_180349490
Ik kom niet echt aangehaakt, maar lees wel mee. Ik stap gewoon weer in :)

Ik moet nog even jompelen voor Limone *O* Super leuk! Vervelend dat je je gister zo rot voelde.

Ik duim voor klap vanavond. Snap heel goed dat je nerveus bent :*

Loj bijna verlof :o Heerlijk! Ik ben ook echt aan het aftellen.

Sillie, wat vervelend! Beterschap :* Hoop dat je snel duidelijkheid hebt vanuit de VK!

Aapie wat fijn! Goed uitrusten. Las over jouw leidinggevende en zo zouden ze allemaal moeten zijn :)

Druk sociaal weekend gehad en ook vooral druk in mn hoofd met alle dingen die nog moeten. Dat resulteerde in een huilbui nadat we uit de babywinkel kwamen. Ik heb echt geen besluitvaardigheid momenteel. Zoek van alles op, maar knopen doorhakken is er niet meer bij en vind ook alles zo duur O-) :')
Man gaat mij nu helpen en gaan we samen alles bestellen/uitzoeken O+ Hij dacht dat ik het leuk vond om alles uit te zoeken (vond ik ook)
pi_180349811
Oh, dat klinkt fijn Aapieannie! Hier net zo vanochtend, vriend heeft peuter aangekleed en weggebracht. Nu is de schoonmaakster aan de slag :)

Wat vervelend Sillie! Vooral dat ze het dan ook niet goed weten..

Ook fijn om dat samen te doen Fuchsia!

Ik heb net de vluchttas maar eens ingepakt en nog wat laatste kleertjes en dingen in de was gedaan. En nu ga ik maar eens de enveloppen schrijven voor de kaartjes. En dan is alles echt wel klaar geloof ik :o
pi_180350205
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nouja, pijn.. Het brandt vooral nogal. Op mijn handen en voeten is dat vooral heel vervelend,
maar wel te doen. De blaasjes in mn mond doen wel echt zeer bij eten en drinken.
Tjee, dat noem ik geen meevallen.. Sterkte!

Ach Fuchs, ik herken dat besluitelozedrukinjehoofd heel erg. Ik schakel dan gewoon uit en makkelijke dingen blijven nu al weken liggen. :{ Wat fijn dat je man gaat helpen, dat is vast ook nog eens gezellig. O+ Baby steps!
pi_180350287
Oh IMA, wat ga je de rest van de tijd doen?? :D :P
pi_180350722
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:52 schreef Limone het volgende:
Oh IMA, wat ga je de rest van de tijd doen?? :D :P
Geen idee :o Ben ik van de vorige keer niet echt gewend, toen kregen we in deze week glas in de ramen van onze slaapkamer :D

Nouja, nog een paar keer proberen te zwemmen denk ik. En ik wil de berging nog opruimen. En het ultieme cliché, een fotoboek van de peuter maken, kan ook altijd nog op het lijstje ;)
pi_180350763
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:07 schreef Feyre het volgende:
Priem dat pakje O+ waar is dat van?

Hier vandaan: https://www.tenbazaars.com/collections/boys maar ik heb geen idee of het betrouwbaar is of niet.. ik zag deze vaak via facebook voorbij kwamen en vond het zo'n leuke pakjes dus maar de gok gewaagd.. Heb het de 28ste besteld en tot op heden nog niks binnen; dus we wachten af :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:20 schreef Takkie88 het volgende:

Wat een superleuk eerste pakje Priemgirl! Gaan jullie de bergen in de babykamer zelf op de muur schilderen?

Yes yes :Y Gisteren de verf gehaald en vriend heeft alvast gewit.. Deze week nog keertje witten en komend weekend gaan we de bergjes er op schilderen *O*

Heel veel succes vandaag Klap :* Duimen draaien volop !

Beterschap sillie.. klinkt toch best pijnlijk -O-

IMA goed bezig O+

Hier net bloed geprikt gevolgd door een heerlijk glucosedrankje :') :X Mag nu éindelijk weer iets eten; dus omnomnom aan de watermeloen :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 9 juli 2018 @ 11:23:02 #113
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180350923
Feyre, Appeltern is een klein half uurtje rijden voor mij :). Dat bleek voor vrijwel alle aanwezigen zo te zijn, dus dat was heel gunstig!

Luna, ik lees dat er meerderen zijn die het zelf organiseren. Is dat nog iets?

Limone, dat klinkt ook heel erg leuk. Zo grappig, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat je zoiets inderdaad zelf kunt organiseren :D.

Een *O* voor de 20 weken van Tink!

Veel succes Klap! Mijn duimen draaien.

Beterschap Sillie, dat klinkt écht naar.

Wat fijn dat je zo rustig aan kunt doen Aapie!

En wat lief van jouw man, Fuchs. Ook herkenbaar trouwens, dus ik kan het dan wel waarderen als iemand zich er even mee gaat bemoeien of desnoods overneemt :+.

Ik ben echt níet vooruit te branden. Alles is te veel moeite en ik heb nergens zin in. Gelukkig ben ik vandaag en morgen nog vrij en kan ik een beetje rustig aan doen. Vanavond nog wel een bijeenkomst bij de VK maar ik ben alweer vergeten waarom dat is :'). Ik vergeet ook behoorlijk veel merk ik. En dingen komen vrij traag binnen dus de grapjes van L. ook (je hoort het kwartje bijna vallen), die dan haske teleurgesteld naar mij kijkt :D.
pi_180350989
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:56 schreef silliegirl het volgende:
Uch. Mijn peuter heeft hand- voet mondziekte. En nu blijk ik gezellig mee te doen. Los van dat die blaasjes mega irritant zijn lijkt niemand precies te weten of dit nu kwaad kan voor de baby (VK gebeld, die belde de gynaecoloog voor overleg en die de kinderarts en die ging het uitzoeken en belt later terug). Wat een gedoe echt. -O-

De enige info die er is dat het geen kwaad kan als kinderen in de omgeving van zwangeren het krijgen, omdat de meeste zwangeren al antistoffen hebben. Maarja, ik dus kennelijk net niet 8)7
Ik heb het ook gehad toen ik zwanger was. Helemaal in het begin in de eerste weken van mijn zwangerschap. Ik heb mij toen niet verdiept of het kwaad kon voor de baby eerlijk gezegd :o :@ Maar mijn baby heeft er niets van geleden in ieder geval. Misschien stelt je dat gerust.
Sterkte! ik weet hoe vervelend het is.
pi_180351118
Oh wolken; dit was toch niet je vriend en vriendengroep he :+ :D
https://www.dumpert.nl/me(...)_met_de_jongens.html

Sorry; moest er gelijk aan denken toen ik het zag :@ _O-

*edit* Oja vannacht gedroomd dat ik bevallen was en gelijk naar het werk ging.. En mijn vriend ging ook werken; want hij kon de afspraak niet verzetten.. En ik was vergeten mijn familie in te lichten en naam wou ik niet via whatsapp doorgeven en vond het maar allemaal erg lastig; dus ik ging gewoon verder met werken en baby kwam straks wel een keer :')

[ Bericht 24% gewijzigd door PriemGirl op 09-07-2018 12:05:21 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180351830
Succes vanavond klap! Duimen draaien :)


Wij hebben ‘t dit weekend aan m’n ouders verteld, die zagen het inderdaad al aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180353895
Hahaha, PG, het had zomaar gekund maar dit waren ze gelukkig niet. Vriendlief is mooi op tijd en redelijk nuchter weer teruggebracht. Ik had zelf 2 weken geleden ongeveer een babyshower gehad maar van mij had het ook niet gehoeven :@ Ik ben sowieso geen heel uitbundig persoon dus ik geloof dat ze ook een beetje teleurgesteld waren in mijn reactie op de verrassing _O- .
Ik wacht dan wel even met bestellen daar tot je je bestelling binnen hebt. Wel een super gaaf pakje!

Klap, heel veel succes vandaag. Als je al die ellendigheid hebt meegemaakt sta je er vaak toch wat minder onbevangen in een nieuwe zwangerschap en blijven de echo's net wat spannender vind ik. Hoewel baby er bijna uit kan komen blijft er toch nog een stemmetje in mijn achterhoofd fluisteren dat het nog steeds weer fout kan gaan.

Silliegirl, heb je al wat gehoord van de kinderarts / verloskundige / gynaecoloog?

IMA, heb je de enveloppen apart besteld van de kaartjes? Ik was namelijk van plan om de adressen in een Excel bestand te zetten en dan in 1 keer uit te printen. Of verschilt dat per kaartjesleverancier?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180354190
Wolken, we hebben alles in één keer ‘besteld’ (we hebben een ontwerp laten maken) en de enveloppen hebben ze alvast opgestuurd.
pi_180362229
Fijn dat het herkenbaar is. Voel ik mij iets minder gek zwanger. :')

Priem jouw droom :D

Leuk krijgertje! Hoe reageerde ze? Ondanks dat ze al een vermoeden hadden?

Ik zou een babyshower wel leuk vinden, maar dan meer in de trant van gezellig hapje en drankje met lieve vriendinnetjes & familie en geen gekke spelletjes enzo. Ik heb geen beste vriendin of zus ofzo die dat zou regelen, dus denk ook niet dat het voor mij georganiseerd wordt. Nog eens over nadenken :+

Ik zit te F5en voor klap :*
pi_180362341
Ik f5 ook mee...
Al een tijdje ;)
  maandag 9 juli 2018 @ 20:43:21 #121
342418 VKV
Plausibel
pi_180362443
* VKV zit hier medezenuwachtig te zijn :P
  maandag 9 juli 2018 @ 20:43:35 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180362451
Ik ook!

Ik heb al dagen ontzettend last van m'n buik. Dagenlang helemaal niet kunnen maar als het dan komt, is het rennen geblazen, flinke krampen, hele dagen zeurende buikpijn... Ontzettend vervelend en pijnlijk. Morgen afspraak bij de gyn, ga toch maar even vragen of we daar niks aan kunnen doen. Ik eet zo gevarieerd mogelijk (niet alles blijft binnen) en drink voldoende, dus weet het verder ook even niet meer. Nog 20 weken hele dagen buikpijn lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180362488
30 weken *O* Ook weer goedgekeurd door de vk vandaag. Ze vond me mooi zwanger. :)

Wel jammer; hoorde van mijn mede-Centering-gangers dat de kraamzorg het erg druk heeft en je daardoor mogelijk maar 24 (ipv 48) uur zorg krijgt. Dat is dus maar 3 uurtjes per dag. Mijn man kan geen extra vrije dagen opnemen (onderwijs) en familie woont allemaal minstens een uur reizen (en heeft ook gewoon werk). Merk dat ik me er toch een beetje druk om maak. Hopelijk loopt het allemaal los, maar -O-

Ik hoop dat alles goed was bij klap :*
pi_180362755
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:45 schreef lunapuella het volgende:
30 weken *O* Ook weer goedgekeurd door de vk vandaag. Ze vond me mooi zwanger. :)

Wel jammer; hoorde van mijn mede-Centering-gangers dat de kraamzorg het erg druk heeft en je daardoor mogelijk maar 24 (ipv 48) uur zorg krijgt. Dat is dus maar 3 uurtjes per dag. Mijn man kan geen extra vrije dagen opnemen (onderwijs) en familie woont allemaal minstens een uur reizen (en heeft ook gewoon werk). Merk dat ik me er toch een beetje druk om maak. Hopelijk loopt het allemaal los, maar -O-

Ik hoop dat alles goed was bij klap :*
Hier is dat ook. Maar het gaat op volgorde van aanmelding, dus als je vroeg hebt aangemeld krijg je gewoon je 48 uur zorg. Hier ging ook rondzingen in de CP groep dat je maar 24 uur krijgt als je “pech” hebt, maar even informeren bij de kraamzorg zelf stelde mij weer gerust. Kortom; ik zou ze even bellen en het navragen!

Klap, hopelijk had je een mooie echo O+ .

Overigens zag de kinderarts nu geen reden tot zorg. Mocht ik moeten bevallen voor alle blaasjes weg zijn, dan is het wel een issue, maar gezien ik nog maar 33 weken ben en de blaasjes meestal binnen een week weg, gaan we daar maar niet vanuit.
pi_180362913
Nog even niet bijgelezen, maar wilde een kleine update plaatsen, zoveel lieve berichtjes van jullie de laatste dagen. O+

Vrijdag de condoleance gehad (~3 uur heen gereden, 2,5 uur terug gereden) en vandaag de uitvaart. (~2 uur heen, 2 uur terug). Vrijdag heel veel files gehad, het weekend dus maar veel rust gepakt, duurde allemaal onwijs veel langer dan gedacht. Vandaag aardig goed volgehouden, tot we thuis waren. Vriendin direct naar bed gebracht, maar daar op een gegeven moment weer voorweeen/oefenween. Elke 3-4 minuten een 30-60 seconden kramp. Gelukkig trok het na een half uurtje weer weg, maar nu dus écht plat en even in de verzorgende rol..
pi_180363188
Lieve dames :*
Dank voor alle duimen en het meeleven O+ .
We zagen een heerlijk bewegend kindje, met een werkend maagje en blaasje en mnoh blijf dat toch zo’n magisch iets vinden al die bewegingen zonder dat je iets voelt O+ !

Baby lag alleen een beetje dwars voor een goede termijnmeting. Vk heeft echt zeker 20/30 min geprobeerd de baby volledig in beeld te krijgen maar het lag een beetje rond dus of de billen of t hoofd was prima in beeld maar de rest niet. Om een goed termijn af te geven wilde ze graag nog eens meten. Donderdag dus weer terug. Dan gaat mijn moeder mee O+ .

Maar Jeej! De baby werkt nog steeds O+

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 09-07-2018 21:34:34 ]
♥ J & S
pi_180363352
Wat een heerlijk eigenwijs kindje Klap O+ Zo blij voor jullie *O*
pi_180363357
*O*
pi_180363462
Oh! Zo blij voor je Klas :*
pi_180363736
Klap, wat fijn! *O*
pi_180363852
Wat fijn klap *O* O+
pi_180363946
Goed nieuws klap! Hoe ver denk je zelf dat je nu bent?
pi_180364825
Sillie beterschap! Lijkt me heel onprettig :X. Zacht uitgedrukt..

Tink goed om het even aan te kaarten en anders bij je HA ofzo, nog 20 weken zo dat is geen doen natuurlijk.

Nicolas ik vind het zo lief hoe bezorgd je om je meisje bent en zo meeleeft :). Fijn dat ze even goed bij kan komen nu.

Klap wat een fijn nieuws! .
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180364862
*O* *O* *O* wat fijn klap!

En krijgertje ik zie het gesprek met peuter al helemaal voor me haha!
Vanmiddag in de albertheijn vond een mw het zielig voor mijn kleuter dat zij het mandje aan het trekken was en de spullen erin deed ( we kwamen mw vaak tegen) waarop kleuter luidkeels verkondigde dat ze helemaal niet zielig is want mama heeft twee broertjes in haar buik O+

Nicolas klinkt heftig zo lange reistijden. Fijn dat het nu rustig is en je lekker voor je vriendin kan gaan zorgen.


Tink succes morgen, hopenlijk heeft de gyn tips voor je!
pi_180364890
NJ, wat een enerverende periode hebben jullie achter de rug zo. Rustig aan nu, laatste loodjes!

Goed nieuws voor Klaproos, wat ontzettend fijn zo. :*

Tink, ik heb sinds gister hetzelfde, maar ben wel een stuk verder dan jij. Toch ga ik het morgen even aankaarten bij de gynaecologe. Succes ermee, hopelijk is het onschuldig en ben je er snel van af.

Wat kut van de blaasjes enzo, Sillie. Sterkte!
  maandag 9 juli 2018 @ 22:43:39 #136
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_180365013
Oh bah Silly wat naar! :( Hoop dat het snel over is! Lijkt me een vreselijk iets. Voor kindjes maar ook voor volwassenen.

Yay Klap! Wat een fijn nieuws! Een wapper baby!

Verder slecht bijgelezen... Ik was jarig vandaag *O*
  maandag 9 juli 2018 @ 22:45:25 #137
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180365052
Jaaa Klap! Wat ben ik blij dit te lezen :*.

Hilz, van harte gefeliciteerd! Heb je een fijne dag gehad?

Misschien een gekke vraag maar hoe doen jullie dat met gemaakte zorgkosten die bij de zwangerschap horen? L. heeft zoiets van: we delen alle zorgkosten. Maar nu ik een factuur van de verzekeraar heb ontvangen en dus mijn eigen risico moet betalen vraag ik me af of ik dat wel kan maken. Voel me toch schuldig ofzo.

20 juli intake kraamzorg. Nu word ik toch ook wel een beetje nerveus.

[ Bericht 49% gewijzigd door Helsinki op 09-07-2018 22:53:03 ]
pi_180365187
Even verder bijgelezen.

Luna 30 weken *O* Klinkt bizar van de kraamzorg. Is er zo’n babyboom aan de gang. Goede tip van sillie om het even na te vragen.
Ik heb met 31,5 nog niks gehoord van de kraamzorg.

Vervelend Tink en Plum. Darmen kunnen natuurlijk wel flink van slag zijn door alle verschuivingen en hormonen, maar hele dagen buikpijn lijkt mij niet de bedoeling.

Nicolas, gelukkig is het achter de rug en is ze er redelijk door heen gekomen. Nu dan maar veel rust.

Bent jarig toch Hillz :+ Gefeliciteerd :* Ben je verwend?
pi_180365452
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:45 schreef Helsinki het volgende:
Jaaa Klap! Wat ben ik blij dit te lezen :*.

Hilz, van harte gefeliciteerd! Heb je een fijne dag gehad?

Misschien een gekke vraag maar hoe doen jullie dat met gemaakte zorgkosten die bij de zwangerschap horen? L. heeft zoiets van: we delen alle zorgkosten. Maar nu ik een factuur van de verzekeraar heb ontvangen en dus mijn eigen risico moet betalen vraag ik me af of ik dat wel kan maken. Voel me toch schuldig ofzo.

20 juli intake kraamzorg. Nu word ik toch ook wel een beetje nerveus.
Ik betaal eigenlijk altijd mijn eigen zorgkosten, dus heb daar niet echt over nagedacht tbh :@ Denk dat dat een beetje afhangt van hoe jullie verder (gezamenlijke) financiën hebben geregeld?

Maak je niet druk om de kraamzorgintake. Bij ons was het gewoon een luchtig gesprek over hoe we dingen willen gaan aanpakken (cosleepen? bv? papa thuis in de kraamweek? bed hoog genoeg?). We hadden op het moment van de intake nog geeneens een begin gemaakt aan het kamertje en dat was allemaal geen probleem.

Speaking of bed hoog genoeg: zijn hier mensen die overwegen een kraambed te huren tijdens de kraamweek? Ik heb liever niet het bed op klossen want moeilijk bed en niet-aansluitend cosleepertje enzo.
pi_180366017
Yeah voor klaproos!! *O* donderdag nog een keer babyspieken, fijn dat er zo snel nog een keer gekeken kan worden om te zien of meten dan wel lukt.

Hilz gefeliciteerd met je verjaardag!

Lief hoe je voor je vriendin/vrouw klaarstaat, Nicolas. Verwen haar maar fijn dan komen haar lichaam en hoofd hopelijk snel weer een beetje tot rust.

Pumeria en Tink sterkte met de buikklachten. Benieuwd of de arts een goede tip heeft hiervoor. Zoja, dan willen jullie die vast hier wel delen ;)

Helsinki; zenuwen voor de intake zijn echt niet nodig! Wij zaten met de intake nog midden in een verbouwing en zelfs dat was geen reden voor een herhaalbezoek ofzo. Ze stellen vooral wat vragen over wat jullie belangrijk vinden.

Moet je bed van de kraamzorg perse omhoog, plumeria? Ons bed is 68cm hoog en hoeft van de kraamzorg niet op klossen. Erg blij mee, want ik ben zelf niet zo heel lang en nogal onhandig dus zag me ‘s nachts al van het opstapje vallen :P

Wat een lieve reactie van je kleuter, Aapieannie!

Vanochtend controle gehad bij de vk, en het nog over vorige week gehad. Ook zij was er toen van overtuigd dat uk er aankwam. Maar inmiddels toch een week verder, en elke dag is er 1. Volgende controle staat op 19 juli, ik denk niet dat deze zal blijven staan maar we gaan het zien. Vandaag net als gister 2-3x per uur een (voor)wee, en m’n buik lijkt steeds verder te zakken. Geen idee of dit kan want ze was vorige week al volledig ingedaald. We wachten maar ‘rustig’ af wanneer uk besluit dat ze er toch wel uit wilt.
Vandaag een digitale proefdruk van het geboortekaartje ontvangen met haar namen er op. Gek en mooi om dit nu zo zwart op wit te zien staan. Ik word er blij van en ben er klaar voor om ons meisje te ontmoeten! O+
pi_180366181
Klap *O* Ik heb ook de hele avond gerefreshed, wat fijn dat ik nu *O* *O* *O* kan doen

Kraamzorg, ik heb een indicatie voor het max aantal uren, geloof 69? Maar ook hier gewaarschuwd voor drukte. Terwijl ik al vanaf 10 weken zwanger sta aangemeld. Dus ben benieuwd. Mar ik verwacht voor de 37 weken te bevallen dus afhankelijk van een eventuele opname heb ik geen recht meer op kraamzorg.

Zorgkosten gaan van de gezamenlijke rekening af. Als de timing van het ER ongelukkig valt betaalt man dit van de spaarrekening. Maar ik snap de vraag niet helemaal, het is mijn ER maar het zijn ook zijn kinderen of denk ik dan te simpel :@

Ik zit vrij vroeg in mijn coconnetje en mentaal voel ik mij niet zo lekker. Niet dat het slecht gaat ofzo, maar al 5 maanden thuis, waarvan de laatste weken bedrust, fysiek zware zwangerschap, en het besef dat ik elk moment kan bevallen is meer dan ik aan wil denken. Vooral ook omdat ik niks kan, het weekend ben ik de kasten van G en de tweeling gaan uitruimen met als gevolg ontzettend dikke en pijnlijke vocht pootjes, knallende koppijn en een voor mijn doen flink hoge bloeddruk. Dus man weer boos omdat ik mij niet aan mijn bed rust hou. Zeg dat maar tegen mijn nestel drang.
Ik reageer daarom ook weinig maar wilde even spuien, excuses.

Oooh en ik had man eindelijk zo ver om toch een extra ledikant van dezelfde serie te bestellen als we al hadden. Dus besteld, betaald, krijg ik vanmiddag een mail, status gewijzigd naar verzonden, hierbij bevestigen wij uw annulering, geld storten we terug.
Ik wil geen geld ik wil een ledikant. Hij is verder nergens meer te krijgen :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Cassandra87 op 10-07-2018 00:32:24 ]
pi_180366542
:* voor cassandra, zwanger zijn is niet alleen maar leuk en daar mag je best van balen. Als hier spuien oplucht dan moet je dat zeker komen doen!
En stom van het ledikant! Misschien nog tweedehands ergens te krijgen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 00:21:08 #143
269689 crew  Viv
pi_180366702
Klappie wat fijn! O+
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:45 schreef Helsinki het volgende:
Misschien een gekke vraag maar hoe doen jullie dat met gemaakte zorgkosten die bij de zwangerschap horen? L. heeft zoiets van: we delen alle zorgkosten. Maar nu ik een factuur van de verzekeraar heb ontvangen en dus mijn eigen risico moet betalen vraag ik me af of ik dat wel kan maken. Voel me toch schuldig ofzo.
Wat voor zorgkosten heb je gemaakt dan? Ik heb vanuit het eigen risico volgens mij alleen 1 euro nogwat betaald voor een Hb-bepaling. :') Voor de combinatietest was ik aanvullend verzekerd en de NIPT deed ik via de België-sluiproute voor eigen rekening, de rest van de zorg viel binnen de basisverzekering. Maar als er andere kosten waren geweest, dan waren die door ons gezamenlijk betaald. Ligt er ook aan hoe je gewend bent de financiën te verdelen, wij doen eigenlijk alles op één hoop en betalen daar alles van. En wat Cassandra zegt: jullie krijgen samen een kind, dus logisch dat hij meebetaalt. :)
pi_180369119
Aapie wat lief van je kleuter! O+

Plumeria ai vervelend,

Takkie fijn dat ze nog even blijft zitten. Die oefenweeën lijken me niet echt fijn daarentegen, maar goed hoort er helaas soms ook bij.

:* cass, heel begrijpelijk dat je al in je cocon zit en zo’n ledikant dat dan ineens niet leverbaar is zorgt heel begrijpelijk voor hormonale frustratie, bah. En verder is het ook gewoon allemaal erg zwaar voor je als ik het zo lees dus begrijpelijk dat het soms even niet zo leuk is. Gewoon spuien hoor :*.

Zorgverzekering: als ik iets direct moest betalen dan doe ik dat van de gezamelijke rekening (vorige zwangerschap combinatietest bv). Verder vind ik het lastig, ik was laatst best wat kwijt aan zwangerschapskleding. Ik moet het dragen maar ja als er geen baby zou komen had ik het niet gekocht ;). Toch zelf betaald hoor, maar ok. Maar net hoe je erin staat.

Hier ook eventjes spuien. Mijn moeder benadrukt elke keer zo dat het de laatste baby is voor ons en ik vind dat gewoon niet leuk ofzo. Het is wss wel zo, maar ik wil dat gewoon niet horen of er mee bezig zijn ofzo. Ze doet het niet bewust hoor, en ze bedoelt het niet verkeerd. maar in de trant van “ach dat ga je nu toch niet meer nieuw kopen, ga jezelf niet op kosten jagen dit is toch de laatste”.
Ja uh. Deze baby hoeft niet alles tweedehands en ik wil ook gewoon nieuwe dingetjes kopen en ik wil er gewoon niet over nadenken dat dit de laatste keer is dat ik zwanger ga zijn enzo hmpfr :(.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:48:45 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180369852
Geen tijd voor een uitgebreide post, maar: zorgkosten voor de baby worden hier gedeeld, maar da's eigenlijk alleen de nipt. M'n eigen risico was al op en de eigen bijdrage voor kraamhotel/nietmedischeziekenhuisbevalling en de kraamzorg enzo zitten in mijn aanvullende verzekering :)

En manlief betaalt uit eigen beweging ook de helft van de zwangerschapsoutfits :D Zo lang ik het een beetje normaal houd. Dus een voedingstop, wat shirtjes, twee broeken, een jurkje... geen vijfhonderd onnodige items zegmaar, maar dat doe ik uit mezelf toch al niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180371355
Hier een gezamenlijk eigen bedrijf en alle inkomsten gaan op de grote stapel en alle uitgaven ook. Dus ook de kosten die gemaakt worden door / voor Bikkel. Incl zwangerschapskleding.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180371539
Mijn eigen risico wordt maandelijks betaald (en wat niet opgebruikt is krijgen we dan aan het einde van het jaar weer terug) en dat gaat van onze gezamenlijke rekening. Maar eigenlijk alle rekeningen, behalve hypotheek, gaan vanaf de gezamenlijke rekening, dus betalen we allebei.
pi_180371601
Cass :* Het is ook heel pittig, dus spui hier lekker. En echt balen van het bedje! Marktplaats inderdaad een optie?

Ook niet leuk Feyre, snap dat je dat niet de hele tijd wilt horen. Heb je er al iets van gezegd?

Ik heb er eigenlijk nog niet eens over nagedacht om man mee te laten betalen aan mijn zwangerschapskleding. Ik heb ook niet zo veel gekocht en deel kan ik na zwangerschap ook nog wel aan (jurkjes). Heb in die internetbestellingen ook wat babykleertjes gekocht die ik dan zelf betaald heb. Ach, mijn man koopt ook weleens iets van zijn eigen rekening voor het huis (vaak iets van elektronica :+ )
Wij betalen gezamenlijke dingen van de gezamenlijke rekening (hypotheek, gas, water, boodschappen, als we samen dagje weg zijn/gaan eten, spullen voor huis) en ik betaal van mijn eigen rekening eigen uitjes, hobbies, zorgverzekering, telefoonabonnement, kleding. Ik ben wel gehecht aan mijn eigen rekening en geld :@
Zorgkosten voor/door baby zullen we wel gaan splitten. Nipt hebben we samen betaald en tot nu toe geen andere zorgkosten gemaakt. Eigen risico maak ik hier inderdaad ook zelf al op, maar wel goed om in de gaten te houden en zal het met man bespreken.

Ik typte hier gister dat ik nog niks van kraamzorg had gehoord, bellen ze natuurlijk net :D Ze wilde arbo keuring in het kamertje doen, maar die is nog niet klaar.
pi_180372063
Nicolas, fijn dat jullie erbij konden zijn, nu maar rustig aan!

Hilz, nog van harte gefeliciteerd!

Aapieannie, je kleuter :D

Helsinki, die zorgkosten, ik had er eigenlijk nooit over nagedacht op die manier! Hier gaat het vergelijkbaar als met Fuchsia. De nipt heb ik van onze gezamenlijke rekening betaald, kleding sowieso zelf en ook wel het een en ander aan babykleertjes of spulletjes.

En luna, wat gek joh, van die kraamzorg! Wist helemaal niet dat ze dat konden doen uberhaupt, je hebt toch recht op een x-aantal uren? Maar wij hebben een zzp-er, dus dat speelt helemaal niet (en in deze regio vraag ik het me sowieso af..)

Plumeria, onze kraamhulp vond ons bed zoals het nu is (60cm) prima voor de kraamweek, en dat was ideaal want de cosleeper sluit nu mooi aan. Voor de bevalling moet het iets hoger zijn, dus er ligt een extra matras met waterdichte hoes klaar voor wanneer het serieus wordt :+ We hebben het bed nu dus ook niet hoger.

Takkie, spannend dat het wat blijft rommelen hoor, ben heel benieuwd. Maar fijn dat je de 37-weken grens hebt gehad.

Cassandra, logisch dat het pittig is op deze manier! :*

Feyre, oh, dat zou ik ook heel naar vinden. Kun je haar er niet eens naar vragen? Niet als vervelend of zo, maar gewoon 'goh, het valt me op..' Is het in dat geval ook het laatste kleinkind voor haar? Of speelt dat niet mee?

Ik was gisteren nog even naar een bbq, en nadat ik om 00.00 ongeveer sliep werd ik om 04.15 weer wakker van onwijs veel maagzuur }:| Rest van de nacht wakker gelegen, maar vanochtend van 07.30 tot 10.30 nog weer kunnen slapen gelukkig :)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:24:24 #150
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_180372860
Goed verwend, leuke cadeautjes gekregen (en voor mezelf gekocht :D ) en een heerlijk verjaarsontbijt bij de Mac. (Traditie inmiddels en mijn lievelingste :') )

Plumeria, ik heb bij de eerste overwogen om ergens een extra hoog bed neer te zetten. Vooral omdat wij op zolder slapen. Uiteindelijk niet gedaan omdat er zoveel gedoe was met een zogenaamd veel te grote baby, dat ik toch maar in het ziekenhuis wilde bevallen (uiteindelijk is dat uitgedraaid op een spoed KS. Dus een goede beslissing geweest.)

Ik snap je gevoel Cass, Zwanger zijn is niet alleen maar leuk. En in jouw geval helemaal niet. Bedrust is echt heel erg stom. Heb je genoeg dingen om je te vermaken? Ik weet niet of je lezen leuk vind? Ik heb ontzettend veel ebooks... Ik wil je er wel een zwikkie toe sturen?

Ik ging ook even gluren hoeveel er van mijn eigen risico verbruikt is. 22.75 :D Die haal ik wel uit mijn spaarpot :p Gekheid, hier gaat alles op 1 berg en ik beheer het. Grote aankopen overleggen we.

Omdat ik na Lucy al mijn zwangerschapskleding weggegeven heb wil ik daar juist niets of weinig aan uitgeven, omdat zonde. Vent is juist diegene die zegt dat ik wat meer moet kopen. Gelukkig een hele dik gevulde doos met kleding gekregen van mijn vriendin. Ik ga het wel redden tot december!

Baby kleding is een ander verhaal. Die heb ik ook allemaal weggegeven. Jongetjes spullen heb ik echt helemaal niets meer van. Meisjes spullen vanaf maat 75, maar daar heb ik niets aan. Misschien als mijn vriendin nu een meisje krijgt kunnen we ruilen :p

Ook een klein medisch vraagje, misschien dat iemand het weet... Ik heb in januari 2017 een kinkhoest vaccinatie gehaald. Moet ik die nu weer halen in oktober? Of vaccineer ik mezelf dan een overdosis?
pi_180372980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:24 schreef Hilzillah het volgende:
Ook een klein medisch vraagje, misschien dat iemand het weet... Ik heb in januari 2017 een kinkhoest vaccinatie gehaald. Moet ik die nu weer halen in oktober? Of vaccineer ik mezelf dan een overdosis?
Ik denk het wel, er wordt aangeraden te vaccineren tussen 28 en 32 weken zwangerschap, dus denk niet dat je kindje voldoende antistoffen haalt uit een ruim anderhalf jaar oude prik.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:36:47 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180373010
Fuchsia, wij doen het verder ook zo hoor, ik ben ook erg gehecht aan mijn eigen geld. Alleen de gezamenlijke vaste lasten en boodschappen enzo gaan van de gezamenlijke rekening. En nu dus babyspullen en de positiekleding.

Vanochtend controle gehad. Weer even mogen spieken, het gehad over de buikpijn (niks aan te doen, baby duwt mijn darmen in de verdrukking, paracetamol gebruiken als het nodig is) en de bevallingslocatie/medische indicatie (nog even afwachten wat mijn schildklier doet) en mijn vermoeidheid (niet raar na weken sonde, gewoon stug volhouden en op m'n grenzen letten). Baby groeit als kool. Volgende week 20-weken echo en pop-poli, week erna naar de endocrinoloog en dan 1,5 week daarna alweer naar de gyn... het is een parttime baan, dat zwanger zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 13:16:26 #153
269689 crew  Viv
pi_180373587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk het wel, er wordt aangeraden te vaccineren tussen 28 en 32 weken zwangerschap, dus denk niet dat je kindje voldoende antistoffen haalt uit een ruim anderhalf jaar oude prik.
Klopt, het advies is elke zwangerschap opnieuw te vaccineren. :Y
pi_180373676
Zojuist in het ziekenhuis geweest. Donderdagavond wordt een ballonetje geplaatst, en dan hopelijk vrijdag mogelijk om in te leiden.

Dan zal ze vrijdag/zaterdag/zondag moeten gaan geboren worden.

Vrijdag de 13e -O-

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2018 13:22:09 ]
pi_180373834
klap jaaa wat fijn *O* Oh ik hoop zo dat het allemaal goed bijft gaan :*

NJ wat een zware periode moet het zijn; maar fijn dat je er voor elkaar bent.. erg lief O+ Hopelijk kan ze genoeg rust pakken en voelt ze zich snel weer wat beter.

Van harte hillz :D

Cass dikke knuf :* Het is ook allemaal best zwaar en met 2 in je buik pffff.... Lekker even cocoonen en proberen je rust te pakken (en ja dat is best kut want mentaal denk je de wereld aan te kunnen.. herkenbaar *zucht* )

Uh Feyre dat zou ik ook niet fijn vinden.. Subtiel proberen aan te kaarten? Weet niet of dat kan; ik merk dat ik mijn subtiele filter nogal kwijt ben :') Mijn moeder woont 250km verder en we spreken/zien elkaar dus niet veel. Meestal wat mailtjes of appjes en zodra ik het over m'n iets te grote baby heb; dan krijg ik te horen dat ik de chips maar moet laten liggen :') Ook iets wat ik zo niet kan hebben momenteel want daar ligt het niet aan :X Maar ze bedoelt het verder allemaal goed en is verder oprecht bezorgd om me. Het is gewoon zo vervelend omdat ik de zwangerschap en alles wat er bij komt niet kan delen met mijn eigen mam zo... ja je spreekt elkaar wel; maar elkaar zien en dagelijks even half uurtje kletsen zou af en toe wel heel erg fijn zijn. Maar goed; het is wat het is :) Maar idd dat men vóór je gaat beslissen e.d. wat betreft alles omtrent zwangerschap kan ik ook totaal niet hebben merk ik :@ Laat mij lekker zelf bepalen wat ik wel en niet wil :+

Hier lig ik weer eens plat.. Gisteren met de schoonfamilie pizza wezen eten (pizza-oven in de tuin van een oom dus echt super vers en keilekker); maar ja dat doe je niet even in een uurtje helaas. Dus tot 21u zitten/staan mja en toen was het lijf weer op. En toen kon ik bijna niet meer slapen van de pijn. Dus vanmorgen maar ziek gemeld dat ik zo echt niet een volle werkdag vol kan houden... ;( Gelukkig hele lieve collega's die het geen probleem vonden en m'n vriend komt vandaag ook iets eerder naar huis zelfs om dat ik merk dat ik het mentaal steeds moeilijker trek. Feit dat een simpel etentje (wat niet eens veel voorstelt) al bijna een marteling wordt voor mijn lijf. Ik kan er soms met mijn hoofd niet goed bij dat ik het fysiek niet trek :@ En dan ga ik janken. Niet vanwege de pijn; want daar kan ik mij eigenlijk nog best goed doorheen bijten; maar omdat ik weet dat rust dan het enige is wat ik kan/moet doen en ik dat eigenlijk helemaal niet wil... Ik wil liefst tot 36w nog steeds fulltime gaan werken; maar ik denk dat ik toch maar een gesprek aanmoet gaan met mijn baas dat dat hem niet gaat worden -O- En ik vind het dus 'stom' :@ Want ik was best wel een sportief iemand die veel kan/kon hebben en nu voel ik mij ontzettend zwak. Weet dat het in mijn hoofd zit en het nergens op slaat om zo te denken, maar het omdenken wil momenteel niet zo :X
Ok en nu genoeg geklaagd :+ Ik ga nog wat dutten en morgen gaat het vast weer een stuk beter O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 10 juli 2018 @ 16:27:46 #156
342418 VKV
Plausibel
pi_180377572
Jeetje wat is dit topic fijn, gewoon al om te lezen dat zwangerschap niet alleen maar feest en tralala is (hoewel ik het feit dat ik zwanger geworden ben nog steeds zie als een groot feest en wonder) maar er soms fysiek en mentaal nog best wat op je dak komt. Dat hier ook lezen dient voor mij deels als geruststelling en deels als bevestiging.
Nu ook weer, zo onwijs herkenbaar, dat je mentaal nog van alles wil maar dat je lijf het dan overneemt en zegt dat je moet minderen/stoppen. Je lijf kan je zo lekker met de neus op de feiten drukken. Dacht ik bijvoorbeeld
tot vorige week nog het wel makkelijk te gaan volmaken, tot de 36ste week werken, is het sinds afgelopen weekend ineens omgeslagen en lijkt het allemaal toch minder makkelijk. Hoe snel dingen ook kunnen veranderen. Ja, dat zwanger zijn weet wat haha :P
pi_180379874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:24 schreef Hilzillah het volgende:


Ook een klein medisch vraagje, misschien dat iemand het weet... Ik heb in januari 2017 een kinkhoest vaccinatie gehaald. Moet ik die nu weer halen in oktober? Of vaccineer ik mezelf dan een overdosis?
Zoals ik het begreep, maak je 2 weken na de vaccinatie zoveel antistoffen aan dat je er ook mee kan geven aan je kindje. Daarom heeft de vaccinatie enkel zin als deze gegeven wordt tussen 28 en 34 (oid) weken zwangerschap. De vaccinatie van 2017 biedt wel bescherming voor jou, maar dus niet voor je kindje. Of je de vaccinatie nu weer kunt herhalen weet ik niet, maar ik denk het wel. Je huisarts weet daar vast ook meer over!
pi_180380261
Spannend Blue_note! Vrijdag de 13e vond ik juist O+

O Priem wat ontzettend balen! Kan mij heel goed voorstellen dat je mentaal zo tegen je fysieke grens aan loopt. Lijkt mij heel verstandig om met je werkgever in gesprek te gaan. Ik wilde ook perse door tot 36 weken, maar mag niet ivm gedeeltelijke ziekmelding. Toen ik mij daar eenmaal bij neergelegd had (en uitgerekend had dat ik met verlof uren ook pas in 2019 pas weer kon gaan werken O-) ), voelt het zo chill om met 34 weken met verlof te gaan. Mentaal ben ik daar zo aan toe!
Ik denk trouwens dat het juist voor sportieve & gezonde mensen nog een grotere overgang is als je “ineens” minder/ niet zoveel meer kan.
Ik ben al jaren niet 100 % gezond en dus al gewend om keuzes te maken en wat meer rust te pakken tussendoor. De overgang is voor mij gewoon minder groot. Dit is hoe ik altijd al leef :+ (en dat is ook best een proces geweest om dat te leren en doe soms gewoon nog steeds te veel, maar dat is dan maar zo)
en tot nu toe ben ik echt gezegend met een makkelijke zwangerschap :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:27 schreef VKV het volgende:
Dacht ik bijvoorbeeld
tot vorige week nog het wel makkelijk te gaan volmaken, tot de 36ste week werken, is het sinds afgelopen weekend ineens omgeslagen en lijkt het allemaal toch minder makkelijk. Hoe snel dingen ook kunnen veranderen. Ja, dat zwanger zijn weet wat haha :P
Gek he hoe dat ineens werkt?! Ik heb sinds gister ineens dat mijn buik echt zwaarder voelt en lopen wat minder relaxt voelt. Volgende week nog wat lange dagen maken en daar zie ik nu ineens een beetje tegenop, terwijl ik dat vorige week nog totaal niet had :+
pi_180380839
Wat een drukte allemaal hier! Activiteit!

Nogmaals dank voor alle berichtjes, vanavond maar wel rustig aan naar de zwangerschapsyoga en daar ontspannen.. Met het gepuf dat ik vannacht hoorde dacht ik even dat het deze week zo kon gebeuren, maar nu gelukkig weer rustig!

M.b.t. eigen risico: wij hebben er al 120-150 euro doorheen gejaagd, vooral aan 'laboratoriumkosten' voor de bloedtesten en urinetesten tussendoor.. Ook de combinatietest, borstvoedingscursus nog erbij.. Steeds gewoon de gezamenlijke rekening gepakt, is toch samen ons kindje. Ook voor alle kleding en meubels zoveel mogelijk gezamenlijk gepakt als het ging, niet te veel over nadenken deze maanden, al die kosten!

@Blue_note:
Succes dezer dagen! Wie weet welke datum er nu nog weer uit gaat komen..
pi_180380846
Hebben jullie trouwens ook de 2wayfix base voor de maxi-cosi? Dan hoef je geen gordels meer te gebruiken toch?
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 19:09:36 #161
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180380923
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:21 schreef Blue_note het volgende:
Zojuist in het ziekenhuis geweest. Donderdagavond wordt een ballonetje geplaatst, en dan hopelijk vrijdag mogelijk om in te leiden.

Dan zal ze vrijdag/zaterdag/zondag moeten gaan geboren worden.

Vrijdag de 13e -O-
Dude, are you kidding me? Want bij ons wordt dat ballonnetje dus vrijdagochtend geplaatst. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180381010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de 2wayfix base voor de maxi-cosi? Dan hoef je geen gordels meer te gebruiken toch?
Klopt!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 19:15:00 #163
269689 crew  Viv
pi_180381043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de 2wayfix base voor de maxi-cosi? Dan hoef je geen gordels meer te gebruiken toch?
Klopt! Wij hebben 'm ook, eerst met de Pebble Plus en nu met de 2WayPearl.
pi_180381308
Ik wil even niet meer :'( Ik ben zo mooee, de kinderen uit mijn klas zijn moe en ik maak alleen maar ruzie met alles en iedereen :'( Vooral met mijn man, terwijl ik hem zo hard nodig heb. Iets met tandvlees, einde schooljaar, slecht slapen en hormonen :'( Ik voel me ook zo schuldig richting mijn man. Ik ben echt even een naar mens.
pi_180381381
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:29 schreef Peacefulll het volgende:
Ik wil even niet meer :'( Ik ben zo mooee, de kinderen uit mijn klas zijn moe en ik maak alleen maar ruzie met alles en iedereen :'( Vooral met mijn man, terwijl ik hem zo hard nodig heb. Iets met tandvlees, einde schooljaar, slecht slapen en hormonen :'( Ik voel me ook zo schuldig richting mijn man. Ik ben echt even een naar mens.
Vanavond even lekker de tijd voor jezelf nemen? Zit dat erin? Even filmpje of boek pakken, eerst even ontspannen warme (of juist koude) douche nemen en dan helemaal opgeladen vanavond gewoon even tegen je man aankruipen? (Een sorry, je weet waardoor het komt .. ) zal toch al wel genoeg zijn?

Rustig aan, sterkte!
pi_180382667
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Klopt!
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt! Wij hebben 'm ook, eerst met de Pebble Plus en nu met de 2WayPearl.
Zijn jullie hier heel tevreden over? Wij zijn in twijfel of dit zn geld waard is.

Peace :* Het is ook pittig de afsluiting van het schooljaar. Even uithuilen, douchen, wat lekkers eten en kroelen met man. Die snapt het heus wel :* En dan vroeg naar bed. Einde is in zicht en dan ben je heerlijk lang vrij! You can do it!
pi_180383132
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:21 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]


[..]

Zijn jullie hier heel tevreden over? Wij zijn in twijfel of dit zn geld waard is.

Peace :* Het is ook pittig de afsluiting van het schooljaar. Even uithuilen, douchen, wat lekkers eten en kroelen met man. Die snapt het heus wel :* En dan vroeg naar bed. Einde is in zicht en dan ben je heerlijk lang vrij! You can do it!
Ik vind het ideaal! Je zet hem erop, hij piept, klaar. En het voelt veel stabieler dan een maxicosi in de gordels. Overigens hebben we inmiddels beide, peuter zit in de ene auto in een stoel op de isofix, in de andere auto op een stoel in de gordel. We hebben nu wel een tweedehands 2wayfix gekocht voor de maxicosi die er straks bij komt.
pi_180383574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dude, are you kidding me? Want bij ons wordt dat ballonnetje dus vrijdagochtend geplaatst. :)
:D wanna do a game who's out first ;)?!
Livestreampje.

Ik ga donderdagavond wel lekker thuis slapen. Ondanks de kraamsuite.
Vrouw blijft wel daar.

Nog even lekker borrelen :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2018 20:49:47 ]
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 20:52:43 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180383675
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:D wanna do a game who's out first ;)?!
Livestreampje.

Ik ga donderdagavond wel lekker thuis slapen. Ondanks de kraamsuite.
Vrouw blijft wel daar.

Nog even lekker borrelen :P
Ik denk dat ik dat ook doe(vrijdag dan) Mijn vrouw maakt zich meer zorgen om de hondjes dan om of ik bij haar ben of niet :P maar wellicht verandert dat nog ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180383940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat ook doe(vrijdag dan) Mijn vrouw maakt zich meer zorgen om de hondjes dan om of ik bij haar ben of niet :P maar wellicht verandert dat nog ;)
Niet zeuren, maar persen.
Zolang ze maar zondag klaar is.

WK finale en mooie tourrit.

Gelukkig maakt het m'n vrouw ook geen zak uit of ik er wel of niet ben. Ja op het allerlaatst wel, maar dat wil ik ook wel zien :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2018 21:03:11 ]
pi_180384539
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:02 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Niet zeuren, maar persen.
Zolang ze maar zondag klaar is.

WK finale en mooie tourrit.

Gelukkig maakt het m'n vrouw ook geen zak uit of ik er wel of niet ben. Ja op het allerlaatst wel, maar dat wil ik ook wel zien :D
Was het de eerste? Hou er dan even rekening mee dat wat je vrouw nu denkt over de bevalling geen enkele garantie geeft voor wanneer het echt zover is :P
pi_180385067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Was het de eerste? Hou er dan even rekening mee dat wat je vrouw nu denkt over de bevalling geen enkele garantie geeft voor wanneer het echt zover is :P
Ja ;).

Ik chargeer het ook een beetje hè ;).

Alle respect voor de vrouwen hier _O_
Ik zou na week 25 al om een coma hebben gevraagd.
pi_180385798


Ik zag deze. Ik lachte.
pi_180385923
En natuurlijk nog een verlate Oh Yeah Baby voor klappie! O+ *O* Fijn joh!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 23:05:18 #175
269689 crew  Viv
pi_180388570
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:21 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Zijn jullie hier heel tevreden over? Wij zijn in twijfel of dit zn geld waard is.
Zeker! Het is inderdaad een duur systeem, maar het kwam in het jaar dat wij het kochten (2016) dan ook wel als veiligste uit de test van de ANWB. De eerste paar maanden hadden we nog een auto zonder isofix, dus we hebben de maxi-cosi eerst ook zonder base gebruikt met de autogordels. Met base is het veel sneller klaar en stabieler.

Ik ben normaal gesproken niet zo van het flink veel geld uitgeven onder het mom van "alleen het beste voor mijn kindje", maar hier heb ik geen spijt van. :Y)
pi_180390821
Verrekte zuurbranden }:|
pi_180392411
Oh super naar Isa! Ik heb er ook al veel last van.

Onze auto heeft geen isofix geloof ik. Hadden we bij kleuter ook niet dus die ging ook gewoon in de gordels, heb het nooit als last ervaren maar misschien dat ik daar met twee baby's nog wel op terug kom.
pi_180392446
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:45 schreef Limone het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zag deze. Ik lachte.
:D :D

Bedankt voor jullie reacties IMA en Viv. Het staat op mn twijfel-lijst. We gaan denk eerst zonder proberen. Kunnen het altijd nog aanschaffen.

En maagzuur is naar ja! }:|
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:14:56 #179
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180392558
Bedankt voor de reacties op de zorgkosten :). Voel me al wel wat minder schuldig. Wij hebben geen gezamenlijke rekening en het is vaak net hoe het komt maar door een aantal bezoeken aan het ziekenhuis en de huisarts plus bijbehorende onderzoekjes/testen liep dit in vrij korte tijd best op. Dan kan ik maar beter gewoon blij zijn dat hij het zo ziet :).

:* voor Priem en Peace.

Wat de kraamzorg betreft... dat zal wel goedkomen. Maar hoop niet dat wij ook te horen krijgen dat het ivm drukte niet mogelijk is om meer dan 24 uur kraamzorg te bieden :+.

Onze uitzetlijst is bijna compleet! Bewaarzakjes voor moedermelk. Moet ik die meteen al in huis hebben of is dat iets wat later prima kan? Het kamertje moeten we nog schilderen maar echt decoreren komt later denk ik. Op dit moment vind ik veel te veel dingen leuk en daar ervaar ik druk door. Dit brein :').

Zometeen een vergadering van half 10 tot 12 en dan vanmiddag vanaf half 5 tot half 9 werken. Ik ben er niet blij mee, 2 van die dingen op een dag. Nog drie weken volhouden (dit blijf ik tegen mezelf zeggen) maar ben erg moe en nog altijd niet echt vooruit te branden. Ik zou een kwartier geleden al onder de douche moeten staan :P.

Dit laatste trimester lijkt veel op het eerste trimester. Merk ook dat ik weer vaker iets minder lekker in m'n velletje zit.
pi_180392597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 03:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Verrekte zuurbranden }:|
Boks. }:| In combinatie met 3 keer moeten plassen, een kotsende kat en een snurkende man had ik echt een topnacht. Oh ja, en peuter was om kwart voor 6 ook wel weer klaar voor een nieuwe dag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 08:25:33 #181
269689 crew  Viv
pi_180392632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:14 schreef Helsinki het volgende:
Onze uitzetlijst is bijna compleet! Bewaarzakjes voor moedermelk. Moet ik die meteen al in huis hebben of is dat iets wat later prima kan?
Kan prima later! Als je in de kraamweek al zou moeten kolven omdat het niet goed op gang is gekomen of omdat je kindje niet goed aan de borst drinkt, dan zijn moedermelkbewaarflesjes handiger vanwege de vele kleine beetjes die je dan kolft (melk van dezelfde dag en temperatuur mag je bij elkaar gieten).

Zakjes zijn vooral handig als je minstens een hele voeding per keer kolft en het niet binnen 5 dagen nodig hebt (want dan mag het in een flesje in de koelkast). Die flesjes zijn te koop bij de thuiszorgwinkel waar je ook de huurkolf vandaan zou halen.

Overigens kun je flesjes ook invriezen, het voordeel van die zakjes is vooral dat ze minder plek innemen. Aangezien de zakjes wegwerp zijn en de flesjes herbruikbaar, zijn de zakjes ook veel duurder in gebruik (en slechter voor het milieu).

[ Bericht 2% gewijzigd door Viv op 11-07-2018 09:21:32 ]
pi_180392830
Over isofix; Bij het proberen van het zitje heb ik 1 keer met de gordel zitten klooien.

Ik vond het a; niet praktisch, en b; het zat voor mijn gevoel niet stevig.

Daarna maar voor elke auto zo'n isofix base gekocht. Nu al de aankoop van het jaar *O*
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:55:33 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180392834
Ik schaf de hele kolf pas na de bevalling aan. Wel ingelezen in welke ik denk te willen enzo, maar ik zie om me heen de borstvoeding ook nog regelmatig mislukken. Dus eerst maar eens kijken of live voeden lukt. Als het nodig is, is de kolf zo gehaald (huur of koop).

Sinds we gisteren een beweeglijke baby gezien hebben en alles goed was, voel ik me weer wat rustiger, maar de zenuwen voor de 20-wekenecho van volgende week zitten er wel al een beetje in hoor. Iemand enig idee hoe vaak ze daar nog afwijkingen vinden (als je al 10 echo's ofzo bij de gyn gehad hebt)?

En wij hebben een Pebble met de Familyfix-base. Auto is isofix-ready, moeten alleen de beugels nog even bestellen en vastzetten, maar dat is zo gebeurd, zag ik bij dezelfde auto van mijn broer :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180392901
Ik heb wel al uitgezocht welke kolf ik zou willen ( van medela) maar die schaffen we ook nu nog niet aan. Een beetje zials tink zegt, eerst maar eens kijken of de borstvoeding wil gaan lukken!

Wij doen een rustig dagje, kleuter sinds gisteravond hoge koorts en niet lekker. Vanmorgen heel hard huilen want ze wilde zo graag naar school. Zo sneu, twee weken hard geoefend op haar dans voor het eindfeest vandaag en dan ben je ziek.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 09:14:17 #185
269689 crew  Viv
pi_180393012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:55 schreef Tink89 het volgende:
Dus eerst maar eens kijken of live voeden lukt.
Juist als live voeden niet (goed genoeg) lukt, dan haal je de investering van een kolf er wel uit hoor. ;) met fulltime kolven :')
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:15:01 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180393026
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Juist als live voeden niet (goed genoeg) lukt, dan haal je de investering van een kolf er wel uit hoor. ;) met fulltime kolven :')
Ja, dat snap ik :) Verwoordde het een beetje onhandig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180393109
Bah! Maagzuur :*

Hier gaat thuis alles van de gezamenlijke rekening. Manlief en ik hebben ook beide geen dure hobby ofzo, dus we storten alles op 1 rekening.

Ah, dat is wel zielig Aapie. Met hoge koorts kan je haar natuurlijk ook niet voor alleen de voorstelling sturen :’(

Hier de kolf van een vriendin gekregen.. Ik kwam er bij Js achter dat ik hem toch echt wel nodig had, en moest toen toch nog 2 dagen wachten voor ik hem had. Maar ik ga sowieso niet fulltime kolven, (Dat trek ik psychisch niet na de oudste). Ik bewaarde de melk trouwens de eerste weken in ijsklontjeszakjes :) (is dat een woord ;) ). Werkte perfect!

Gisteren de telefonische intake gehad voor de kraamzorg. Ik was op tijd met inschrijven dus stond in principe bovenaan de lijst, maar ze kon geen 48 uur garanderen en ook niet dat ik zo la g mogelijk dezelfde kraamzorg zou krijgen.
Ik vind het allemaal wel prima en zie het wel. Bij de eerste heb ik ook geen kraamzorg gehad :)
pi_180393112
Ik had mijn kolf wel in de kraamweek al, meteen die week uitgeprobeerd met de kraamhulp. Hoewel ik er zonder haar hulp ook wel uit was gekomen :P had hem dus inderdaad ook best later kunnen aanschaffen. Check je verzekering trouwens goed, je zou wat vergoed kunnen krijgen. Ik heb mijn dubbelzijdige spectra s9 voor 35/40 euro ofzoiets kunnen kopen. Hele fijne kolf trouwens.

Ik had wel al zakjes in huis, maar dat was ook omdat ik andere dingen al wel meteen in huis wilde hebben ( rite aid pads en wasbare zoogcompressen), dus meteen alles in één keer besteld.
pi_180393472
Zo, sticker van de VK weer binnen ^O^

Verder de hele dag alleen thuis met de peuter. Dat vind ik wel een uitdaging zo langzamerhand.. :@
pi_180393553
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:27 schreef VKV het volgende:
Jeetje wat is dit topic fijn, gewoon al om te lezen dat zwangerschap niet alleen maar feest en tralala is (hoewel ik het feit dat ik zwanger geworden ben nog steeds zie als een groot feest en wonder) maar er soms fysiek en mentaal nog best wat op je dak komt. Dat hier ook lezen dient voor mij deels als geruststelling en deels als bevestiging.
Nu ook weer, zo onwijs herkenbaar, dat je mentaal nog van alles wil maar dat je lijf het dan overneemt en zegt dat je moet minderen/stoppen. Je lijf kan je zo lekker met de neus op de feiten drukken. Dacht ik bijvoorbeeld
tot vorige week nog het wel makkelijk te gaan volmaken, tot de 36ste week werken, is het sinds afgelopen weekend ineens omgeslagen en lijkt het allemaal toch minder makkelijk. Hoe snel dingen ook kunnen veranderen. Ja, dat zwanger zijn weet wat haha :P
Nou idd :) Af en toe vind ik het zo fijn om gewoon 'gelijken' te horen of idd even de bevestiging dat het wél normaal is om je even heel erg bleh te voelen vanwege alle ongemakken e.d.

Fuchs; ja ik moet gewoon het gesprek aan en beseffen dat fulltime blijven werken mij mentaal ook gaat opbreken.. En ik zoek het ook niet om elke avond jankend bij mijn vriend te kruipen omdat het allemaal maar nét niet wil :N Lijkt me ook niet gezond voor de kleine. Kan beter iets meer rust opzoeken en dat het zo ook in mijn hoofd wat rustiger wordt. Baas is nu op vakantie; maar heb hem alvast gemaild :+ Dus ja knoop is doorgehakt en dan hoor ik wat mijn mogelijkheden zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:29 schreef Peacefulll het volgende:
Ik wil even niet meer :'( Ik ben zo mooee, de kinderen uit mijn klas zijn moe en ik maak alleen maar ruzie met alles en iedereen :'( Vooral met mijn man, terwijl ik hem zo hard nodig heb. Iets met tandvlees, einde schooljaar, slecht slapen en hormonen :'( Ik voel me ook zo schuldig richting mijn man. Ik ben echt even een naar mens.
Oh peace toch; af en toe is het ook allemaal veel te veel.. Hoop dat je je vandaag wat beter voelt en je wat steun bij je man hebt kunnen vinden :* Dikke knuf :*

Hier isofix in de auto; en stoeltje gekregen van schoonzusje! Moeten nog even kijken of we nog iets voor in mijn autootje gaan regelen of wat we gaan doen.. Voorlopig zullen we toch eerder met mijn vriends auto (stuk groter) en de kleine op pad gaan lijkt me.

En dubbele kolf gekregen van mijn ander schoonzusje.. M.a.w: Allemaal zaken die we al in huis hebben zonder dat ik er over heb moeten nadenken :D Ook fijn hehe :+

Vandaag weer aan het werk! Gelukkig merk je dat de vakantie hier is aangebroken, dus best rustig aan telefoon zo. Kan ik wellicht even wat extra rust momentjes inplannen vandaag O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180393730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zo, sticker van de VK weer binnen ^O^

Verder de hele dag alleen thuis met de peuter. Dat vind ik wel een uitdaging zo langzamerhand.. :@
Herkenbaar...
Stiekem zie ik ook wel een beetje op tegen zes weken zomervakantie met peuter en kleuter.

Peace nog heel even en zappbios heeft prima films voor deze periode :*
pi_180393927
Uitslag binnen van ijzer en suiker. Beide waren keurig ^O^ Woei ! Erg fijn :) Gewoon een grote baby dus :P Volgende week woensdag weer op controle en benieuwd of ie dan weer flink boven de curve zit.

Succes met de kleuters/peuter-dagen :o Lijkt me idd niet makkelijk qua combinatie :o :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 10:41:31 #193
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394051
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:30 schreef PriemGirl het volgende:
Uitslag binnen van ijzer en suiker. Beide waren keurig ^O^ Woei ! Erg fijn :) Gewoon een grote baby dus :P Volgende week woensdag weer op controle en benieuwd of ie dan weer flink boven de curve zit.

Succes met de kleuters/peuter-dagen :o Lijkt me idd niet makkelijk qua combinatie :o :*
Jij ook al? Wij hebben dit dus ook. Onze baby zit boven de bovenste curve, en mijn vrouw heeft geen diabetes of iets anders raars, maar het heeft er wel toe geleid dat mijn vrouw overmogen wordt ingeleid, en ik zie daar erg tegenop. Ik zie sowieso tegen de hele geboorte op. Niet tegen het hebben van een kindje, maar de geboorte zelf. :{

Voor de rest moet ik zeggen dat mijn vrouw zich erg goed heeft gehouden met de zwangerschap. De eerste 10 weken waren wat lastig, maar daarna had ze nergens meer last van. Ze is nu precies 10kg aangekomen t.o.v. toen ze niet zwanger was, en als ze met haar rug naar me toe staat kan ik niet eens zien dat ze zwanger is.

De baby weegt nu iets meer dan 3700 gram, en vrijdag is ze 38 weken + 1 dag, vandaar dat ze ook wordt ingeleid.

[ Bericht 11% gewijzigd door CoolGuy op 11-07-2018 10:53:29 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij ook al? Wij hebben dit dus ook. Onze baby zit boven de bovenste curve, en mijn vrouw heeft geen diabetes of iets anders raars, maar het heeft er wel toe geleid dat mijn vrouw overmogen wordt ingeleid, en ik zie daar erg tegenop. Ik zie sowieso tegen de hele geboorte op. Niet tegen het hebben van een kindje, maar de geboorte zelf. :{

Why?
Wij hoeven niets te doen :P

En het is nu in ieder geval gepland. De 4 weken voorafgaand aan vandaag en iedere dag afwachten of iets kwam vond ik vervelender.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 10:55:42 ]
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 10:56:47 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394243
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Why?
Wij hoeven niets te doen :P
Dat is vooral omdat ik bij mijn geboorte veel problemen heb gekend, die hebben geleid tot mijn handicap. Omdat dat echt TIJDENS de geboorte is gebeurd, zie ik daar nu erg tegenop. Als ik met een keizersnede was gehaald was er niets aan de hand geweest, maar mijn vrouw wil niet preventief een keizersnede, en ik kan en wil haar niet dwingen want het is haar lichaam.

Het gaat veel vaker goed dan fout, maar toch is dat wel de reden waarom ik er erg tegenop zie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394304
Succes voor je vrouwtje coolguy ! Ik zit nog 'maar' op 27+4 dus wat dat betreft kan mijn curve nog heel anders gaan lopen. Wel zei de vk er niet van op te kijken aangezien ik zelf ook een grote baby was; en mijn vriend ook (ik was 4.3kg; m'n vriend iets meer dan 4kg). Mijn moeder heeft alleen maar grote baby's gebaard en dat ging verder allemaal wel goed (geboorte zelf); dus ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet zo mee zit. Woensdag wordt gekeken of een extra groei-echo nodig is.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is vooral omdat ik bij mijn geboorte veel problemen heb gekend, die hebben geleid tot mijn handicap. Omdat dat echt TIJDENS de geboorte is gebeurd, zie ik daar nu erg tegenop. Als ik met een keizersnede was gehaald was er niets aan de hand geweest, maar mijn vrouw wil niet preventief een keizersnede, en ik kan en wil haar niet dwingen want het is haar lichaam.

Het gaat veel vaker goed dan fout, maar toch is dat wel de reden waarom ik er erg tegenop zie.
Oh ja dat verandert de situatie natuurlijk wel wat.. Je kijkt anders tegen de geboorte zo. Ik hoop dat het allemaal soepel gaat verlopen en idd het gaat echt wel veel meer goed dan dat het 'fout' gaat. Ze gaan er ook alles aan doen zodat de geboorte goed verloopt en als een ks nodig is; zal die er ook wel komen. Veel succes vrijdag :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:05:45 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394382
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:00 schreef PriemGirl het volgende:
Succes voor je vrouwtje coolguy ! Ik zit nog 'maar' op 27+4 dus wat dat betreft kan mijn curve nog heel anders gaan lopen. Wel zei de vk er niet van op te kijken aangezien ik zelf ook een grote baby was; en mijn vriend ook (ik was 4.3kg; m'n vriend iets meer dan 4kg). Mijn moeder heeft alleen maar grote baby's gebaard en dat ging verder allemaal wel goed (geboorte zelf); dus ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet zo mee zit. Woensdag wordt gekeken of een extra groei-echo nodig is.

[..]

Oh ja dat verandert de situatie natuurlijk wel wat.. Je kijkt anders tegen de geboorte zo. Ik hoop dat het allemaal soepel gaat verlopen en idd het gaat echt wel veel meer goed dan dat het 'fout' gaat. Ze gaan er ook alles aan doen zodat de geboorte goed verloopt en als een ks nodig is; zal die er ook wel komen. Veel succes vrijdag :*
Ja, ik kijk heel anders tegen de geboorte aan. Ik zie in dit geval alleen maar problemen en ik snap ook totaal niet (maar je hebt mijn vrouw niet gezien) dat een baby van meer dan 3700 gram uit zo'n slank meiske kan komen op een normale manier.

Ik heb juist liever een KS dan een normale geboorte, en zij weet dat, maar zij heeft net als ik gewoon recht op haar mening, en zij wil een normale geboorte proberen, dat is haar goed recht en dus steun ik haar daar in. Wel hebben we laten vastleggen dat er GEEN gebruik gemaakt zal gaan worden van een vacuümpomp (vanwege eerder genoemde reden), dus als blijkt dat het niet snel genoeg gaat of wat dan ook, dan wordt er alsnog gekozen voor een KS.

Ik hóóp bijna dat dat is wat er gaat zijn, maar dat is oneerlijk van me, want de kans dat het wél goed gaat is veel groter dan dat het mis gaat, en ik weet dat rationeel gezien ook, maar ík viel in die kleinere groep waar het wél mis ging, en dus neem ik dat nu mee in mijn zorgen.

Om eerlijk te zijn zie ik het gewoon niet goed komen, maar ik weet rationeel gezien dat dat geen logische gedachte is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik kijk heel anders tegen de geboorte aan. Ik zie in dit geval alleen maar problemen en ik snap ook totaal niet (maar je hebt mijn vrouw niet gezien) dat een baby van meer dan 3700 gram uit zo'n slank meiske kan komen op een normale manier.

Ik heb juist liever een KS dan een normale geboorte, en zij weet dat, maar zij heeft net als ik gewoon recht op haar mening, en zij wil een normale geboorte proberen, dat is haar goed recht en dus steun ik haar daar in. Wel hebben we laten vastleggen dat er GEEN gebruik gemaakt zal gaan worden van een vacuümpomp (vanwege eerder genoemde reden), dus als blijkt dat het niet snel genoeg gaat of wat dan ook, dan wordt er alsnog gekozen voor een KS.

Ik hóóp bijna dat dat is wat er gaat zijn, maar dat is oneerlijk van me, want de kans dat het wél goed gaat is veel groter dan dat het mis gaat, en ik weet dat rationeel gezien ook, maar ík viel in die kleinere groep waar het wél mis ging, en dus neem ik dat nu mee in mijn zorgen.

Om eerlijk te zijn zie ik het gewoon niet goed komen, maar ik weet rationeel gezien dat dat geen logische gedachte is.
Ik snap je issue inderdaad.
Ik ben ook zeker blij als ze eruit is en dat alles goed blijkt te zijn.

Ik zou als vrouw sowieso kiezen voor een keizersnee, maar goed.

Vacuumpomp kan geen kwaad toch? Normaliter......

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 11:12:02 ]
pi_180394533
Ik ben wel benieuwd Blue waarom jij als vrouw sowieso zou kiezen voor een keizersnede? Dat is wel echt een heftige buikoperatie. Volgens mij ben je (meestal) sneller herstelt van een vaginale bevalling, dan van een keizersnede.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:15:50 #200
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394538
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik snap je issue inderdaad.
Ik ben ook zeker blij als ze eruit is en dat alles goed blijkt te zijn.

Ik zou als vrouw sowieso kiezen voor een keizersnee, maar goed.

Vacuumpomp kan geen kwaad toch? Normaliter......
Ik zou dus ook voor een KS gaan, maar goed, wij zijn geen vrouwen, en dat is misschien maar goed ook, want als ik wist dat ik moest gaan bevallen zou ik nu al beginnen met janken :')

Nee, normaliter niet nee, als ie goed gezet wordt. Bij mij is dat ding los geschoten, maar is gebruikt omdat het allemaal te lang duurde. Er had eigenlijk een KS gedaan moeten worden, maar dat is niet gebeurd.

Water under the bridge, ik heb er verder geen last van, ik ben goed terecht gekomen en ik heb geluk gehad dat de handicap zich beperkt tot wat het is, maar het had zich ook op andere manieren kunnen laten zien, dus ik heb geluk gehad.

Maar nu de geboorte van ons kleintje erg in de buurt komt, wens ik haar niet toe door te moeten maken wat ik heb doorgemaakt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:19:29 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:15 schreef Aure het volgende:
Ik ben wel benieuwd Blue waarom jij als vrouw sowieso zou kiezen voor een keizersnede? Dat is wel echt een heftige buikoperatie. Volgens mij ben je (meestal) sneller herstelt van een vaginale bevalling, dan van een keizersnede.
Je vraagt het niet aan mij, maar ik ben zo vrij om er ook op te antwoorden:

Ik ben al zó vaak geopereerd met revalidaties tot 2 jaar daarna, dat ik niet zo onder de indruk ben van een operatie meer of minder. Je hoeft niet uuuuuuren lang te liggen met weëen en weet ik veel wat allemaal.

Het herstel van een KS duurt inderdaad normaal gesproken iets van 6 weken, maar je vagina ziet er na de geboorte ook uit als een ontplofte mol, dat duurt ook iets van 6 weken voor dat weer enigzins normaal is, dus ja.

Maar daarom zei ik al; wij zijn geen vrouwen. Dat leidt er natuurlijk ook toe dat wij daar anders (makkelijker?) over denken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394694
Ontplofte mol, welja. Nee dus.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:25:11 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:24 schreef WupWup het volgende:
Ontplofte mol, welja. Nee dus.
Ja, das wat gechargeerd he ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394714
Mijn ontplofte mol (inclusief knip) zag er na 2 weken alweer hartstikke netjes uit hoor en toen had ik ook geen last meer van de hechtingen (want die waren al opgelost) :D
pi_180394762
Jeetje, Coolguy, heftig. Snap wel dat je dan opziet tegen de bevalling! Maar inderdaad: het gaat vaker wel goed dan niet. En vergeet niet: het gewicht is een schatting. Mijn zoon zou 7 pond zijn en bleek bij geboorte 9,5 pond (prima bevalling) en mijn dochter zou 6 pond zijn en was er 7,5 (ook prima gegaan). Omgekeerd was het kindje van een vriendin op zo’n 3500 gram geschat en dat woog 2900-nog wat. En nog hoeft zo’n getal niks te zeggen: sommigen liggen aan flarden van een kleine baby en anderen zetten fluitend een 9-ponder op de wereld. Dus ook jouw tengere meisje kan zomaar soepel bevallen van die 3700 gram aan baby :)

Nouja, ik vertel je vast niks nieuws, het is meer bedoeld als hart onder de riem ;)

Oh ja, ik hecht er ook waarde aan te zeggen dat er niet altijd sprake is van mol, laat staan ontploffing :+
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:27:52 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef Aure het volgende:
Mijn ontplofte mol (inclusief knip) zag er na 2 weken alweer hartstikke netjes uit hoor en toen had ik ook geen last meer van de hechtingen (want die waren al opgelost) :D
2 weken ja? Oh dat is wel erg fijn dan. Niet dat je er dan aan komt of dat uberhaupt wil, maar dat valt dan al weer mee. Maar goed, ondertussen zie ik toch erg op tegen het een en ander.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:31:08 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180394855
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:27 schreef Jentin het volgende:
Jeetje, Coolguy, heftig. Snap wel dat je dan opziet tegen de bevalling! Maar inderdaad: het gaat vaker wel goed dan niet. En vergeet niet: het gewicht is een schatting. Mijn zoon zou 7 pond zijn en bleek bij geboorte 9,5 pond (prima bevalling) en mijn dochter zou 6 pond zijn en was er 7,5 (ook prima gegaan). Omgekeerd was het kindje van een vriendin op zo’n 3500 gram geschat en dat woog 2900-nog wat. En nog hoeft zo’n getal niks te zeggen: sommigen liggen aan flarden van een kleine baby en anderen zetten fluitend een 9-ponder op de wereld. Dus ook jouw tengere meisje kan zomaar soepel bevallen van die 3700 gram aan baby :)

Nouja, ik vertel je vast niks nieuws, het is meer bedoeld als hart onder de riem ;)

Oh ja, ik hecht er ook waarde aan te zeggen dat er niet altijd sprake is van mol, laat staan ontploffing :+
Nee ik snap heus wel dat het ook allemaal goed kan gaan, ook meestal goed gáát, etc etc. Ik zei al, rationeel gezien weet ik dat heus wel, maar ik zie er emotioneel gezien toch tegenop. Wat ik al zei, ik ben goed terecht gekomen, maar dat is van tevoren niet te voorspellen. Ik had ook kwijlend in een rolstoel kunnen zitten.

We willen allemaal uiteraard het beste voor onze kinderen, en ik wens haar, ook heb ik dan nog geluk gehad, toch niet dit toe, dus ik zal erg blij zijn als alles achter de rug is en we een 'Alles OK' hebben gekregen.

Ok, genoteerd, ik zal dat meenemen :+ ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180394928
Ik vind het wel heel lief dat je zo begaan bent met je vrouw. En ratio-gevoel is inderdaad altijd een rare strijd. Ik hoop in elk geval op een mooie, vlotte bevalling voor jullie! Succes alvast vrijdag!
pi_180395042
Hehe ok ik moet wel een beetje grinniken om de 'ontplofte mol' in een topic vol zwangeren :') :D Maar ik snap dat een vent hier heel anders tegenaan kijkt. Ik hoop dat het allemaal goed mee zal vallen. Probeer er voor haar te zijn en ik zou niet te veel jouw zorgen bij haar neerleggen en even wat woorden inslikken en hopen op een goeie/spoedige bevalling :*

Oh voor de nieuwsgierigen: Ik heb het pakje binnen van tenbazaar ! Het ziet er erg schattig uit maar absoluut geen new-born met maat 70 :') _O- Dan weten jullie dat :+
We gaan dus op zoek naar een 'nieuw' 1ste pakje hehe.. Gelukkig hebben we nog even. Maar het duurde dus een 2-tal weken voor mn bestelling binnen was.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:38:50 #210
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180395047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het wel heel lief dat je zo begaan bent met je vrouw. En ratio-gevoel is inderdaad altijd een rare strijd. Ik hoop in elk geval op een mooie, vlotte bevalling voor jullie! Succes alvast vrijdag!
Daar hoop ik ook op, maar ze hebben ons al gezegd dat er beter rekening mee kunnen houden dat er vrijdag verder nog niets gebeurd. Het kán wel, maar het is waarschijnlijker dat ze in het weekend ter wereld komt, of wellicht pas op maandag.

Wat wél zeker is is dat ze in ieder geval het weekend of volgende week ter wereld komt, want ze gaan mijn vrouw niet zo lang laten liggen met zo'n ballon. Zoals de geboortespecialist zei 'we zijn geduldig, maar niet zó geduldig, als er niets/nauwelijks iets gebeurd gaan we een KS doen'.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:41:37 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180395095
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:38 schreef PriemGirl het volgende:
Hehe ok ik moet wel een beetje grinniken om de 'ontplofte mol' in een topic vol zwangeren :') :D Maar ik snap dat een vent hier heel anders tegenaan kijkt. Ik hoop dat het allemaal goed mee zal vallen. Probeer er voor haar te zijn en ik zou niet te veel jouw zorgen bij haar neerleggen en even wat woorden inslikken en hopen op een goeie/spoedige bevalling :*

Oh nee, doe ik ook niet hoor. Nee, we hebben hier goed over gepraat, we weten en respecteren elkaars mening, en that's it. Ik ga daar ook niet over bezig blijven, dat zou oneerlijk zijn tov haar :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180395193
Ons vrouwenlichaam is op zich wel gemaakt om dat klusje te klaren he. Ja, natuurlijk doet dat pijn, en zijn er gevallen waarin het moeizaam gaat, maar in theorie.. Die zes weken nasleep (meestal wel meer) van een keizersnede zijn echt wel andere koek dan een (normaal verlopen) vaginale bevalling. Bukken/tillen, al dat soort dingen gaan in het laatste geval veel sneller weer goed.
Het stukje waarin het kind daadwerkelijk geboren wordt is dan wel minder zwaar met een keizersnede maar vergis je niet in het idee dat dat een 'easy-way-out' is, dat is het echt niet.
pi_180395382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou dus ook voor een KS gaan, maar goed, wij zijn geen vrouwen, en dat is misschien maar goed ook, want als ik wist dat ik moest gaan bevallen zou ik nu al beginnen met janken :')

Nee, normaliter niet nee, als ie goed gezet wordt. Bij mij is dat ding los geschoten, maar is gebruikt omdat het allemaal te lang duurde. Er had eigenlijk een KS gedaan moeten worden, maar dat is niet gebeurd.

Water under the bridge, ik heb er verder geen last van, ik ben goed terecht gekomen en ik heb geluk gehad dat de handicap zich beperkt tot wat het is, maar het had zich ook op andere manieren kunnen laten zien, dus ik heb geluk gehad.

Maar nu de geboorte van ons kleintje erg in de buurt komt, wens ik haar niet toe door te moeten maken wat ik heb doorgemaakt.
Snap het, maar ga er maar vanuit dat alles goed komt!
pi_180395399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ben zo vrij om er ook op te antwoorden:

Ik ben al zó vaak geopereerd met revalidaties tot 2 jaar daarna, dat ik niet zo onder de indruk ben van een operatie meer of minder. Je hoeft niet uuuuuuren lang te liggen met weëen en weet ik veel wat allemaal.

Het herstel van een KS duurt inderdaad normaal gesproken iets van 6 weken, maar je vagina ziet er na de geboorte ook uit als een ontplofte mol, dat duurt ook iets van 6 weken voor dat weer enigzins normaal is, dus ja.

Maar daarom zei ik al; wij zijn geen vrouwen. Dat leidt er natuurlijk ook toe dat wij daar anders (makkelijker?) over denken.
Dit :)
pi_180395667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ons vrouwenlichaam is op zich wel gemaakt om dat klusje te klaren he. Ja, natuurlijk doet dat pijn, en zijn er gevallen waarin het moeizaam gaat, maar in theorie.. Die zes weken nasleep (meestal wel meer) van een keizersnede zijn echt wel andere koek dan een (normaal verlopen) vaginale bevalling. Bukken/tillen, al dat soort dingen gaan in het laatste geval veel sneller weer goed.
Het stukje waarin het kind daadwerkelijk geboren wordt is dan wel minder zwaar met een keizersnede maar vergis je niet in het idee dat dat een 'easy-way-out' is, dat is het echt niet.
Het is maar goed dan mannen niet hoeven te bevallen :) .

Ik zou bij 20 weken een coma vragen en wakker willen worden als alles weer normaal is.

R e s p e c t _O_
pi_180395681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar hoop ik ook op, maar ze hebben ons al gezegd dat er beter rekening mee kunnen houden dat er vrijdag verder nog niets gebeurd. Het kán wel, maar het is waarschijnlijker dat ze in het weekend ter wereld komt, of wellicht pas op maandag.

Wat wél zeker is is dat ze in ieder geval het weekend of volgende week ter wereld komt, want ze gaan mijn vrouw niet zo lang laten liggen met zo'n ballon. Zoals de geboortespecialist zei 'we zijn geduldig, maar niet zó geduldig, als er niets/nauwelijks iets gebeurd gaan we een KS doen'.
Hier zelfde.

Donderdag ballon, vrijdag/zaterdag/zondag bevallen.
pi_180398044
Ks of natuurlijk...
Ik heb het beide gehad, maar de natuurlijke was zoveel fijner en beter! Binnen drie dagen liep ik alweer om mijn oudste 2 straten verderop op te halen. Mijn ontplofte mol heeft mij maar een weekje geïrriteerd en volgens manlief is er niets veranderd bij die mol ;)

Bij de ks heb ik een jaar lang pijn gehad, ondanks dat ik mezelf binnen twee dagen zelf moest redden en dus al rondliep. Er kwam net zoveel rotzooi uit mn mol dan bij de natuurlijke bevalling en de eerste twee maanden was de pijn continue aanwezig...

Ik heb dus wel een voorkeur ;) en ja, ik geef toe dat er hier met 41 weken een ks wordt gepland :) maar hopelijk is het meisje daarvoor door de mol heen gekropen ;)
pi_180398307
Zo. Mijn nieuwe beste vriend heet momenteel gaviscon :') :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180398862
Oh bleh Priem -O-

Ohja, nog even *O* voor mezelf, 38 weken! Mijn appje zegt nu nog 1 week en 6 dagen. Van dat eentje dat in beeld kwam deed ik wel weer even :o Hoewel ik nog wel op 2,5 reken of zo :+
pi_180399006
@2wayfix (isofix base)
Blij positieve ervaringen te horen! Ook over de gordels, sprak er vrienden over en die hadden het erover dat ze de base én gordel gebruikte, kon het al niet goed voor me zien.. Vond het inderdaad wel veel geld, maar ze hadden het erover dat het mogelijk in de toekomst zelfs verplicht zou kunnen worden.. Ben benieuwd. Hebben het hier deels voor de veiligheid gedaan, maar eerlijk is eerlijk, vooral om het gemak met erin zetten en eruit halen!

@Helsinki,
Wij hadden vooral zoiets van: niet te druk maken om de zorgkosten.. 't belangrijkst is dat je goed in je vel zit en als daar een keer een extra onderzoekje voor nodig is zij het zo..

Qua kraamzorg vind ik het ook wel spannend.. M'n ouders vonden het destijds wel fijn toen ze weer gewoon met z'n tweeën + kind(eren) waren, vonden het maar niks, iemand anders in huis erbij, maar als ik bedenk hoe weinig ik nu eigenlijk nog maar van kinderen weet vind ik het idee van hulp wel heel fijn..

@Tink89
Overal waar wij lezen over de kolf adviseren ze inderdaad echt het ná de bevalling pas te halen. Eerst kijken wat er voor je werkt en of het werkt.. Is veel geld als het voor niks is.

@Loj,
Hoe kwam het zo dat je bij de eerste geen kraamzorg had? Succes met de zomervakantie!

@PriemGirl,
Fijn, goede uitslagen! Aftellen naar volgende week!

@IsabellaMariaAnne
Yay! Gek idee als er nog maar een 1tje staat! Spannend!
pi_180399041
Wij mogen morgen weer naar de controle, laatste keer met de centering pregnancy groep. Gek idee dat het daarna alleen nog maar individueel is.. Maar kijk wel naar morgenmiddag uit, vriendin heeft weer oefen/voorweeen gehad..

Hoop ook dat het kindje uit stuitligging is, anders moeten ze het gaan draaien..
pi_180406331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[...]

Hoop ook dat het kindje uit stuitligging is, anders moeten ze het gaan draaien..
Ze MOETEN niets he! ;) toen mijn dochter in stuit lag (was heel lang zo) heb ik meteen voor een ks gekozen. Ook al zijn de risico's van een versie klein, ik vond het helemaal niks.

Op dag 2 na de ks liep ik alweer soepel rond en op dag 5 ben ik buiten wezen wandelen met de kinderwagen. Het was dat ik tot 6 weken na de ks moest wachten, anders was ik eerder weer gaan sporten ;)

Zo kan het dus ook!

Ik had gelukkig mensen om mij heen die mij die twee dagen in het zkh hielpen met A oppakken enz. En het was wat minder dat de bv pas na 2 a 3 dagen goed op gang kwam. Maar bij een evt. 2e zou ik zo weer voor een ks kiezen. Niks dagenlang in spanning zitten of urenlange baringspijn enz. :7
pi_180406673
En terwijl ik weer uitkijk naar de natuurlijke geboorte van Bikkel. Ik weet dat het heel veel pijn gaat doen en dat het lang kan gaan duren, maar wat moet dat moet. Verstand op 0 en gaan met die banaan. Ik word weer gek van de mensen die vragen of het mijn eerste is en dan zeggen "nou spannend hoor!". Nou, ik vind het helemaal niet spannend. Ik ben in goede handen en kan niet wachten tot ik die kleine harige frommel binnenkort vast kan houden.

Mijn bed staat sinds vandaag op blokken. Kijk, dat vind ik dan wel weer spannend. Hoe moet ik erin gaan klimmen? :')
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:43:31 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180407396
Hier is het gesprek over cosleepen weer eens begonnen. We weten gewoon echt niet of het iets voor ons is en ik heb geen idee wat ik vind... Zijn er hier mensen die het niet goed bevallen is?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180407780
Tink, mijn ervaring met cosleepen is dat je uiteindelijk toch doet wat je het meeste slaap oplevert. Peuter begon de eerste nacht in een wiegje maar was zo’n gedoe met eruit halen voor een voeding, en ze had zo’n zuigbehoefte maar pakte nog geen speen, dat we beter sliepen met haar tussen ons in, zodat ik kon slapen met m’n pink in haar mond. Na een week hebben we dus een ledikant omgebouwd tot cosleeper en dat beviel prima. Maar na 3 maanden bleek dat de baby en ik van elk geluidje wakker werden en ging ze naar d’r eigen kamer. Overgang ging prima en daarna sliepen we allebei weer beter :) Als je kiest voor cosleepen betekent dat natuurlijk niet automatisch dat ze met 1 jaar, 2 jaar of zelfs ouder nog steeds bij je in bed ligt als je dat niet wilt. Uiteindelijk is slaap, zeker die eerste weken, praktisch het belangrijkst (vond ik :') )
pi_180407785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Hier is het gesprek over cosleepen weer eens begonnen. We weten gewoon echt niet of het iets voor ons is en ik heb geen idee wat ik vind... Zijn er hier mensen die het niet goed bevallen is?
Wat trekt je wel en wat niet?
Ik heb alleen de ervaring van de vorige keer, waarbij we het niet hadden, we hadden toen een normaal wiegje naast mij staan. Daardoor kon ik haar eigenlijk net niet heel goed zien, niet makkelijk pakken en ook niet handig bijv op mijn pink laten sabbelen. Ook heeft ze in de eerste periode veel op het aankleedkussen tussen ons in gelegen (waardoor vriend en ik allebei eigenlijk niet genoeg ruimte hadden om lekker te liggen) en ik denk dat dat misschien minder nodig was geweest als ze net dat stukje dichterbij had gelegen.
pi_180408008
Wat ima zegt inderdaad ook, dat ankleedkussen tussen ons Ik was in principe prima, Maar zorgde wel voor aanzienlijk minder ruimte, waardoor ik helemaal stijf wakker werd :P En je hoeft ook niet perse geld uit te geven aan een cosleeper, bij de meeste ledikantjes kun je één kant eraf halen en het bedje dan door middel van spanbanden ofzo goed vastmaken aan je eigen bed. Dan kun je het altijd proberen zonder direct extra geld uit te geven (en bevalt het niet dan heb je het ledikant zo weer in elkaar natuurlijk _O_ )
pi_180408044
Tink, wij hadden/hebben beide kinders vanaf dag 1 in een ledikant op de eigen kamer. Ik doe geen oog dicht met een baby naast me en wat krijger zegt: slaap is alles. Voor mij in elk geval wel. Mijn oudste deed het daar prima op en de baby gaat tot nu toe ook prima. Scheelt dat ik tot nu toe maar 1 of twee nachtvoedingen hoef te geven. We zijn er ook niet star in: als zou blijken dat de baby graag bij ons zou slapen, mag dat, we forceren dat niet en ze heeft ook al een nachtje bij ons in bed geslapen.
Maar vooralsnog gaat ze na het voeden gewoon heerlijk slapen in haar eigen bed en zo slapen we allemaal het lekkerst. Een erg populaire aanpak is het echter niet en de kraamorganisatie heeft me er een kwartier vermanend over toegesproken door de telefoon :P
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:05:10 #229
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180408109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Hier is het gesprek over cosleepen weer eens begonnen. We weten gewoon echt niet of het iets voor ons is en ik heb geen idee wat ik vind... Zijn er hier mensen die het niet goed bevallen is?
Cosleepen met een cosleeper tegen je eigen bed aan? Of een wiegje bij jullie in de kamer?

Wij hadden 2x het laatste. De eerste keer hadden we een huilbaby en we sliepen geen van allen. Ook op een aankleedkussen tussen ons in werkte niet, dus N verhuisde na een week naar haar eigen kamer. En dan was meestal een van ons daar om haar tegen ons aan op de stoel in haar kamer te laten slapen. Dat waren lastige weken..

Onze tweede dochter is echt een super relaxte baby en zij heeft 8 weken bij ons op de kamer geslapen. Alleen werd man vaak toch ook wel wakker tijdens de voedingen en van eventuele huilbuien/krampjes na de voeding. Na 8 weken trok hij dat niet meer zo en hebben we ook L op haar eigen kamer gelegd. Ik vond dat wel lastig want had haar graag langer bij me gehouden. Maar ik merkte dat ik daarna wel beter sliep want ik werd wakker van zo goed als elk geluidje dat ze maakte. Dat vond ik trouwens wel ook een heel mooi iets, ik werd al wakker van haar gesabbel op een vinger, nog voordat ze echt flink honger kreeg, dus kon haar al voeden voordat ze ging huilen van de honger.
pi_180408585
@Aerenia
(Mooie username, dat eerst eens!) Thanks, nooit geweten dat je er zelf voor kiest.. Of ja, ergens wel logisch natuurlijk, want als het niet lukt gaan ze kijken voor een KS. Toch eens goed om informatie vragen als het echt zover zou komen. Voorlopig draait het kindje iedere afspraak zo'n beetje, heel apart. Dit weekend 36 weken, dus hadden verwacht dat het niet zomaar meer zal draaien.

@Wolken: wij hebben het bed ook al op klossen gezet. Beetje vroeg bij ons, maar dan kunnen we straks niet ineens geen tijd hebben haha.

@Tink89
Heb zelf echt zoiets van: we zien wel. De kraamzorg en verloskundige adviseren het rooming in/cosleepen heel erg.. Maar ik heb zoiets van: eerst maar eens zien of we dan zelf nog eens slapen. :P
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:38:36 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180409349
Ik bedoelde met een cosleeper, niet in ons bed of in een losse wieg. En de ervaringen wisselen dus... Ik denk dat ik dan maar nog niks in huis haal, het gewone ledikant van een zijkant ontdoen en verhuizen naar onze kamer en vastzetten is indien nodig zo geregeld. Vind het lastig omdat de veilig slapen folder zegt dat je kind de eerste maanden zo dicht mogelijk bij je eigen bed moet slapen en ik wil geen onveilige dingen doen, maar ook geen onnodige dingen in huis halen terwijl ik geen idee heb waar ik me fijn bij ga voelen.

Dilemma's brengen baby's toch met zich mee af en toe... :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:51:41 #232
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180409878
Co-sleepen = met een bedje echt aan je bed
Samen slapen = echt in je bed
Rooming in = in je kamer eigen bed,

ik doe het allemaal O+ ik wil niet anders ivm hechting en betere ademhaling en makkelijkere borstvoeding
pi_180409923
Hier gelijk vanaf dag 1 naar de eigen kamer. We willen gewoon geen baby in de slaapkamer.

Voor ons hoort een baby gewoon in de eigen kamer te slapen vanaf de eerste dag.
pi_180410002
Is ook lastig, Tink. Maar ik hoorde mijn kinderen bijvoorbeeld, zoals MissC beschrijft, nog steeds al bij vroege hongersignalen en heb mijn zoon nooit krijsend uit bed moeten halen omdat ik voor dat stadium niks hoorde. We slapen wel met de deuren (een stuk) open.
Ik vind het zelf prettig op deze manier, maar snap je twijfels erg goed en twijfel zelf ook nog regelmatig (over allessss :+)
Wat je zegt: gewoon proberen, alles kan altijd aangepast worden als het niet bevalt :)
pi_180410079
Volgens mij kan je ook een co-sleeper huren Tink. Wellicht is dat een optie om uit te proberen?

Hier geen ervaring met een co-sleeper, zou het bij een volgende wel willen proberen denk ik. Nu staat de wieg naast ons bed, wat op zich ook prima is, maar soms ook onhandig.
pi_180410136
Ik zou het niet kunnen.. Zo'n klein hulpeloos wezentje dat al maanden iedere seconde heeft doorgebracht met het ritme van z'n moeders lichaam, hart, ademhaling en dan ineens alleen in een bed en alleen in een kamer... Ik vond het na drie maanden nog spannend :+
En deze keer hebben we geen andere kamer, dus zal het nog wel wat meer maanden worden.
pi_180410298
Ik riep bij de oudste: vanaf dag 1 in zn eigen kamertje en in zn eigen bed.
De start van Ow was niet zo goed (dus vandaar geen kraamzorg NJ) en toen hij thuis kwam wilden we hem graag bij ons op de kamer. We hebben een bedje van de Ikea gekocht, zijkant eraf en aan ons bed vast gemaakt. Dit werkte trouwens helemaal niet.

Js heeft wel heerlijk gelegen op het bedje naast ons. Hij lag daar alleen ‘s nachts (en in de kraamweek tijdens mijn rustuurtjes). De rest van de tijd sliep hij in zijn eigen kamertje.

Dit hebben wij ons nu ook weer voorgenomen.
En dat bedje van de Ikea is voor ons echt ook zn geld waard, en zo duur was hij niet. Ook gebruikt bij de overgang naar een peuterbedje :)
pi_180410469
Bij de eerste dacht Ik ook: kraamweek bij ons op de kamer en dan hop, zo snel mogelijk naar d’r eigen kamer. Maar mijn god, dat hulpeloze wezentje durfde ik echt niet een hele kamer verderop neer te leggen want want want mijn baby :'(

Dus nu wil ik een goeie cosleeper aanschaffen O+ Al is het alleen maar zodat je lekker kan voeden zonder uit bed te hoeven >:) heerlak
pi_180410637
Cosleepen O+ Ik vond het ook heerlijk - in het begin voor snel checken of hij nog ademde en de hele periode voor makkelijk voeden zonder mijn bed uit te hoeven.
pi_180411590
Ik heb 3 weken nagenoeg fulltime naast haar doorgebracht (op een warm kamertje met alleen TL verlichting, 6m2, op de couveuse afdeling..) en toen we thuis kwamen is ze naar haar eigen kamer en eigen ledikant gegaan zodat ik een beetje kon slapen. Elk zuchtje kreuntje piepje was ik klaarwakker, en ze kreunde nogal veel dus niet te doen, zeker niet omdat ik al om de 3 uur moest voeden en kolven en daar veel tijd mee kwijt was en er dus uberhaupt weinig slaaptijd overbleef.

Daarna wisselde het verder wel een beetje, altijd eerst in eigen ledikant en soms werkte dat niet, dan sliep ze naast ons in bed (bovenin, bovenop de dekens) of soms gewoon pal bovenop me met haar neus in mijn nek begraven :P. Kortom ik deed maar wat en dat was wat op dat moment goed voelde.

Nu denk ik dat we een cosleeper gaan huren en dan gewoon bekijk hoelang / of dat bevalt. Anders toch weer naar eigen kamer, eigen nachtrust is ook cruciaal. De een kan er beter mee omgaan dan de ander, prima toch.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180412707
Lastig think, wij slapen samen. Onze kinderen liggen bij ons in ons familiebed (2.70m). De baby gaat in een cosleeper aan het bed en kan zonodig ook bij ons in het grote bed qua ruimte.
Onze eerste was een baby die heel veel huilde en op een eigen kamer was echt echt geen optie. Gevoelsmatig niet maar ook niet met hoeveel ik met hem bezig was. Bij baby 2 was het samen slapen zo normaal dat het vanzelfsprekend was dat ze ook bij ons in bed zou komen.
Doe wat ok voelt voor jullie, het bedje verplaatsen naar een eigen kamertje is binnen een minuut gedaan mocht het niet werken bij jullie op de slaapkamer.

Morgen nog eens de termijnecho, babyspieken *;
♥ J & S
pi_180416988
Hier een co sleeper van chicco, al gekocht voor de bevalling en direct in gebruik genomen na de bevalling. Ik sliep altijd aan de kant van de slaapkamer met het raam, maar met man van plek gewisseld zodat ik naast M. lig. Ik vind t echt superfijn. In de eerste weken werd ze heel rustig door het horen van onze ademhaling en kon ik een hand op haar buikje/hoofdje leggen als ze onrustig was.

En inderdaad, ik had ook de grootste moeite om in eerste instantie dat kleine wezentje, 9 maanden warm in een krappe baarmoeder waarbij ze altijd mama’s hartslag en bloedsuizen hoorde, ergens anders neer te leggen dan op me :'( zelfs in de cosleeper leggen vond ik moeilijk :')

Nu moet ik wel zeggen dat wij ‘s nachts erg veel geluk hadden met maar 1 nachtvoeding en na 2,5 week het grootste gedeelte doorslapen. Ik werd na 4 weken ook niet meer wakker van elk kreuntje en nu ligt ze me regelmatig al met wakkere ogen aan te kijken voor een voeding als ik wakker word :') O+
pi_180417017
Ik zie ook verhalen hier van mensen die er hetzelfde als ons in stonden (gelijk eigen kamer) maar er toch van terug zijn gekomen. Ben benieuwd hoe het bij ons zal vergaan.

We zijn uiteraard super super blij met onze baby en ik zou echt alles wat ik bezit opofferen voor een goede gezondheid voor de kleine. Maar we staan er (nu :) ) wel zo in dat we ook ons eigen leven willen blijven houden.

We hebben dan ook gekozen voor een nanny 24/7 (of 2 dan, want ze wisselen elkaar af) die ook bij ons in trekt (of in ieder geval een eigen kamer/badkamer en keukentje heeft in ons huis). Niet dat we alles uit handen gaan geven, maar het lijkt ons wel uitermate prettig als er een vast iemand is die hulp kan bieden.
pi_180417142
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je het ziet Blue_note. Voor ons hoort de baby bij ‘ons eigen leven’ en willen we ons leven daar juist graag voor aanpassen :) lijkt me juist best lastig om fulltime een vreemde in je huis te hebben die voor je kind zorgt! Maar ik had ook al wat moeite bij het idee van de kraamzorg. Viel me uiteindelijk alles mee, maar was wel blij toen ze weggingen :D

Maar gewoon doen wat goed voelt idd!
pi_180417207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:04 schreef VitaBella het volgende:
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je het ziet Blue_note. Voor ons hoort de baby bij ‘ons eigen leven’ en willen we ons leven daar juist graag voor aanpassen :) lijkt me juist best lastig om fulltime een vreemde in je huis te hebben die voor je kind zorgt! Maar ik had ook al wat moeite bij het idee van de kraamzorg. Viel me uiteindelijk alles mee, maar was wel blij toen ze weggingen :D

Maar gewoon doen wat goed voelt idd!
Ik snap wat je zegt, ik heb er ook flink aan moeten wennen.

Maar het gaan ons voornamelijk over de kleine dingen:

Bijvoorbeeld: Ik ben om 13:00 thuis, maar mijn vrouw moet om 12:30 ergens zijn. Daar hoeven we nu niet over na te denken.
Ik ga graag 3-4 keer per maand naar een voetbalwedstrijd ergens in Europa. Ben ik vaak 1 nachtje weg, heeft mijn vrouw nu altijd iemand die haar kan helpen.
We zijn graag in Zuid-Frankrijk, en gaan daar ook graag dagelijks uit eten als we daar zijn; Kunnen we nu gewoon gaan als de kleine slaapt en er is altijd een vertrouwd persoon die op haar past. Etc.

We gaan niet de opvoeding uit handen geven.

Andere denken misschien 8)7 maar wij vinden dit wel erg prettig.
pi_180417239
Wat Vita zegt. We wilden graag kinderen en het is ons gegeven, onze grootste wens mocht uitkomen. Ons eigen leven is dus met de kinderen.
En ja, naast papa en mama zijn we ook nog Malteserman en Malteservrouw met onze eigen wensen en bezigheden maar dat is geen ander leven.

Wij hadden bij Twix een wieg naast ons bed en na 5 weken verhuisde hij naar zijn kamer, omdat hij doorsliep en onze omgeving vond dat zijn eien kamer daarvoor de juiste plek was. Toen brak de ziekenhuis in-uit periode aan en sliep hij bij ons in bed.
Bij Mars was er dezelfde wieg maar dat vond ik toch te lastig met die hoge rand dus bouwden we een cosleeper aan ons bed. Heerlijk!! En hij slaapt dus voorlopig bij ons in de cosleeper want inmiddels kan ik meningen van anderen beter naast me neerleggen.
pi_180417322
Wat Malteser zegt, ik heb nog steeds een eigen leven, alleen is dat leven wel voorgoed anders door de komst van M en straks deze baby. En ik heb nog steeds tijd voor dingen van mezelf of van ons als partners samen, maar beduidend minder. Maar dat zie ik als logisch gevolg van zo’n cruciaal nieuw element als een kind in je leven.
pi_180417399
Ik begrijp je gedachtengang B_n, maar als alleenstaande moeder (ex werd halverwege de zwangerschap enorm panisch dat hij alle "leuke dingen" zou moeten opgeven), kan ik je zeggen dat het enorm meevalt zo'n baby :P Ik vond het de eerste maanden (tijdens verlof) heerlijk om bij de baby te zijn (want OMG heb ik zelf gemaakt! Wat is ze mooi!). En er alleen 24/7 voor zorgen viel reuze mee. Toen ik begon met werken ging ze naar de opvang en was ik alleen maar blij als ik doordeweeks een dag met haar alleen had.

Ik heb overigens niet veel hoeven inleveren qua leuke dingen doen. Heb de oppas altijd nog. En ik sla de leuke dingen alleen over als ze ziek is. Kan het mij niet voorstellen dat je lol gaat trappen als je kind je nodig heeft.
pi_180417462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:40 schreef Aerenia het volgende:
Ik begrijp je gedachtengang B_n, maar als alleenstaande moeder (ex werd halverwege de zwangerschap enorm panisch dat hij alle "leuke dingen" zou moeten opgeven), kan ik je zeggen dat het enorm meevalt zo'n baby :P Ik vond het de eerste maanden (tijdens verlof) heerlijk om bij de baby te zijn (want OMG heb ik zelf gemaakt! Wat is ze mooi!). En er alleen 24/7 voor zorgen viel reuze mee. Toen ik begon met werken ging ze naar de opvang en was ik alleen maar blij als ik doordeweeks een dag met haar alleen had.

Ik heb overigens niet veel hoeven inleveren qua leuke dingen doen. Heb de oppas altijd nog. En ik sla de leuke dingen alleen over als ze ziek is. Kan het mij niet voorstellen dat je lol gaat trappen als je kind je nodig heeft.
Daarom zien we het ook als een oppas die er gewoon altijd is, zonder te hoeven plannen etc. ;)
pi_180417552
Lijkt me een vrij rigoureuze oplossing voor relatief kleine problemen, moet ik zeggen. Hoe vaak komt die half uur overlap in afspraken nou voor, dat je daar 24/7 iemand voor in huis moet halen?
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:00:22 #251
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180417564
Dat is wel lief, je vrouw is een soort van draagmoeder voor de nanny :')
pi_180417577
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Daarom zien we het ook als een oppas die er gewoon altijd is, zonder te hoeven plannen etc. ;)
Wel een leuk baantje dan! :P
Af en toe iets moeten doen, maar wel fulltime in dienst!

Is een au pair niets? Kan die nog iets nuttigs doen naast het bijspringen. Studeren ofzo ;)
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:05:06 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180417643
Ik zie ons leven straks ook als 'ons gezinsleven' waar het nu 'ons getrouwde leven' is. Beetje vage omschrijving, maar wij hebben gekozen om te proberen om een kindje te krijgen en dat is ons gegeven en we gaan als gezinnetje verder. Dat wil niet zeggen dat we nooit meer iets samen met z'n tweetjes gaan doen of dat me-time overbodig wordt, zeker niet, maar wel dat ukkie en de behoeftes van ukkie straks net zo belangrijk is als wij twee.

Een vreemde in huis voor 24/7 lijkt me ontzettend naar, maar als het voor jullie werkt, is dat prima, toch?

En txs voor de tips over het huren! Ik zag alleen na een snelle google-actie dat je met de huurprijs na twee maanden ongeveer ook de chicco cosleeper afbetaald hebt en dat vind ik zonde van het geld. Dus ik denk dat we gewoon even afwachten hoe het loopt en waar ik me fijn bij voel en dat een co-sleeper (van marktplaats eventueel) of het bekende goedkope ikea-ledikantje alsnog zo geregeld is.

Verder staan mijn schoonouders zo op de stoep om de commode te komen schuren. Bedje en wandplakje zijn echt heel mooi geworden, maar ik zie wel op tegen een paar uur schuurmachineherrie in de achtertuin. Denk dat ik me onder het mom van 'heel hard aan het thuiswerken' maar in de slaapkamer aan de andere kant van het huis verstop.

En onze luieremmer is gisteren gearriveerd. In de winkel bleek de laatste in de gewenste kleur kapot en ze stuurden er zonder verzendkosten gewoon eentje na. Waren er zaterdag en hij kon maandag al geleverd worden. Hebben we woensdag van gemaakt, maar de service was iig alleszins relaxed :D en kijk hoe mooi en praktisch enzo... Happy Hormones!

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180417780
Dat vroeg ik me ook wel af ja, wat doet zo iemand dan in de rest van de tijd? Of pakt die ook het hele huishouden en eten koken mee?

Die is mooi strak Tink! Ik heb hem ook al eens zien staan. Misschien bestel ik ook nog wel eentje. We hebben nu bij de peuter zo'n simpele witte luieremmer, werkt op zich ook prima. Ze is wel steeds meer bezig met zelf naar de wc gaan en dergelijke, maar we hebben denk ik nog wel even twee nodig, aangezien we er bij haar in deze periode geen issue van gaan maken.
pi_180417810
Wij hebben hier een wiegje staan; maar ik wil eigenlijk ook een cosleeper voor de eerste weken/maanden (kijken hoe het bevalt). Ik heb echter geen idee welke :') Paar weken geleden waren we bij de prenatal en zag ik 5 verschillende merken staan die er allemaal wel prima uitzagen... En toen werd ik panisch want wat is nu de goeie keuze en op wat moet ik die keuze baseren en toen vond ik het allemaal maar lastig en zijn we weer vertrokken _O- :') Dus daar moet ik me nog in gaan verdiepen..

B_n prima als dat voor jullie de oplossing is; toch? Ik zou er ook niet aan moeten denken om de hele tijd een 'vreemde' in huis te hebben :@ Ik zie ook niet in waarom ons leven zou 'eindigen' omdat je kinderen hebt/krijgt. Ik zie het als een aanvulling en mijn vriend gaat niet minder naar PSV wedstrijden en als ik weer ga roller derby-en; zullen we ook dat vást weer in ons schema kunnen verwerken. Maar we kiezen bewust voor kinderen en natuurlijk verandert je leven hiermee drastisch; maar dat is ook onze bedoeling :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180417833
Ik vind het ook vrij drastisch :o
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180418091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef lunapuella het volgende:
Lijkt me een vrij rigoureuze oplossing voor relatief kleine problemen, moet ik zeggen. Hoe vaak komt die half uur overlap in afspraken nou voor, dat je daar 24/7 iemand voor in huis moet halen?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat vroeg ik me ook wel af ja, wat doet zo iemand dan in de rest van de tijd? Of pakt die ook het hele huishouden en eten koken mee?

Nog geen idee hoe vaak het voorkomt. Ze doet ook boodschappen, strijken, koken, kleine huishoudelijke taken etc. Dus breed inzetbaar :P

quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:00 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Wel een leuk baantje dan! :P
Af en toe iets moeten doen, maar wel fulltime in dienst!

Is een au pair niets? Kan die nog iets nuttigs doen naast het bijspringen. Studeren ofzo ;)
Nouja, ze krijgen gewoon salaris, dus dit is hun werk ;)
Ze gaat ook mee op vakantie etc. Ik zou voor mezelf leukere baantjes kunnen bedenken, maar hey ;)....

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2018 09:41:00 ]
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:39:46 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180418157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat vroeg ik me ook wel af ja, wat doet zo iemand dan in de rest van de tijd? Of pakt die ook het hele huishouden en eten koken mee?

Die is mooi strak Tink! Ik heb hem ook al eens zien staan. Misschien bestel ik ook nog wel eentje. We hebben nu bij de peuter zo'n simpele witte luieremmer, werkt op zich ook prima. Ze is wel steeds meer bezig met zelf naar de wc gaan en dergelijke, maar we hebben denk ik nog wel even twee nodig, aangezien we er bij haar in deze periode geen issue van gaan maken.
Geen idee of de aanbieding nog geldt, maar vorige week wassie een tientje afgeprijsd. #justsaying
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 juli 2018 @ 09:50:33 #259
269689 crew  Viv
pi_180418380
Iemand die het huishouden doet en op werkdagen ervoor zorgt dat het eten al op tafel staat bij thuiskomst zou ik wel aan kunnen wennen 8-) maar alles rondom het kind zou ik (behalve op overlappende werkdagen of bij een avondje uit) nooit uit handen geven!

Ik geniet volop van het voeden en verzorgen en het gewoon bij elkaar zijn. O+ Dat besefte ik pas toen ik moeder was, dat ons gewone dagelijkse leven van toen ik zelf kind was voor mijn ouders vol genietmomenten moet hebben gezeten.
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:26:50 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180418895
Voor een volcontinu bezetting heb je 5 mensen nodig.
Wordt denk ik best gezellig in huize bluenote O+.
Of moet de butler dan z'n kamer inleveren? -O-
KuikenGuppy
pi_180418935
Zo jullie gaan hard met berichten! Kom niet helemaal aangehaakt maar ga mijn best weer doen.

Klaproos; veel succes en plezier met babyspieken vandaag! Hoe laat mag je?

Mooie luieremmer Tink. Wij moeten er ook nog 1 maar ik kan niet kiezen...

Wij hebben een co-sleeper, een Tutti Bambini donkergrijs met houtkleur, met flinke korting kunnen kopen. De Chico vonden mijn hormonen niet mooi. Wieg-hoeslakens passen er alleen niet om aangezien de matrasmaat 80x50 is. Hopelijk past ze er daardoor wel wat langer in.

Mijn lijf en uk zijn lekker aan het trollen; nu al dagen 2-3x per uur een wee en al 2 avonden dat het door lijkt te gaan zetten naar meer en krachtigere weeën maar dan toch weer afzwakt. Volgens mij zijn de mensen om me heen wedjes aan het afleggen wanneer ze nu echt komt :')
Ik sta er zelf dubbel in. Aan de ene kant mag ze van mij komen, ik ben zo nieuwsgierig en wil haar graag vasthouden. Bovendien heb ik nu al een soort van spierpijn van die lange periode steeds een wee.
Maar aan de andere kant, nu is ze nog van mij, ik hoef haar niet te ‘delen’ en in mijn buik kan niemand haar kwaad doen. En ik kan zo genieten van haar bewegingen in m’n buik. De gedachte dat ik zwanger zijn hoogstwaarschijnlijk nooit meer mee zal maken stemt me af en toe verdrietig :@
Ik probeer er nu dus maar extra van te genieten en maak veel contact met uk.
pi_180419473
Oh Takkie dat is ook gewoon zo bijzonder. Ik vind het ook altijd zo apart om hem zo in mn buik te voelen en zien verschuiven O+ Het is zo'n niet-beschrijfbaar gevoel en kan er ook enorm van genieten :Y Kan me voorstellen nu het écht bijna zo ver is dat het even schrikken is dat het straks ook gewoon weer voorbij is :o Maar dan mag je haar eindelijk vast houden O+

Ik lees dat chicco cosleepers niet hoog genoeg kunnen voor boxsprings.. maar kan ook niet echt lezen hoe hoog ze daadwerkelijk kunnen :') Fijn... Grmfpl... En ons ledikantje is wel echt loeizwaar dus dat zoek ik niet om te verslepen naast ons bed.. En wiegje kan wel; maar cosleeper lijkt me idd zoveel fijner/makkelijker om bij de baby te kunnen. Oh ik word echt niet vrolijk van dit uit te zoeken; klik alles maar weer weg :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180419609
Herkenbaar Priem! Ik vond het ook een puzzel.. Heel veel cosleepers gaan tot 52/53 cm, en ons bed is 60-62. Wij hebben nu een Snuzpod, die past wel precies bij ons bed.
De Ikea-optie is misschien ook nog een goede, die kun je volgens mij zelf op de goede hoogte maken. Ik vond het voor bij ons bed meteen wel wat groot, maar zeker een goede optie. Hou hem ook wel in gedachten voor als de baby uit dit wiegje groeit en we nog meer tijd moeten overbruggen. Geen idee hoe de verbouwing boven gaat verlopen :')
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:15:30 #264
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180419917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kan prima later! Als je in de kraamweek al zou moeten kolven omdat het niet goed op gang is gekomen of omdat je kindje niet goed aan de borst drinkt, dan zijn moedermelkbewaarflesjes handiger vanwege de vele kleine beetjes die je dan kolft (melk van dezelfde dag en temperatuur mag je bij elkaar gieten).

Zakjes zijn vooral handig als je minstens een hele voeding per keer kolft en het niet binnen 5 dagen nodig hebt (want dan mag het in een flesje in de koelkast). Die flesjes zijn te koop bij de thuiszorgwinkel waar je ook de huurkolf vandaan zou halen.

Overigens kun je flesjes ook invriezen, het voordeel van die zakjes is vooral dat ze minder plek innemen. Aangezien de zakjes wegwerp zijn en de flesjes herbruikbaar, zijn de zakjes ook veel duurder in gebruik (en slechter voor het milieu).
Bedankt Vivi! :). Ik wacht even af hoe het straks met BV gaat. Ik zag gisteren zakjes bij de Etos liggen dus dat is altijd een optie en zo gekocht.

Stond tevens voor het schap met flesjes en voelde me een beetje verloren :').
Ik heb van Avent een flesje dat in zo'n zwangerschapsbox zat. Nu wil ik BV geven maar zal L. uiteindelijk af en toe ook wel wat voedingen op zich nemen. Hoeveel / welke flesjes zijn dan handig en fijn? Ik keek naar die van Dr. Brown's maar lees tegelijkertijd ook dat het van de baby afhangt en het soms even uitproberen is. In dat geval zit daar dan ook niet zo veel haast achter.

Weet niet of het m'n ADHD is of het allemaal goed willen doen (of een combi) maar ik merk dat prioriteiten stellen op dit moment erg lastig is. Alles lijkt even belangrijk en dringend :+.
pi_180419941
Ik hoor hier helemaal niet, maar reageer wel vrolijk mee :P

Priem: waarom moet de co sleeper even hoog zijn als je bed? Ik had ook een Chicco naast mijn boxspring. De Chicco was inderdaad een paar cm lager, maar ik vond het ook wel weer een fijn idee dat A niet zomaar mijn bed in kon rollen (al rolde ze überhaupt niet in dr bedje tot ze 4 mnd was). En kon er ook prima bij.

Met 4 mnd was ze veel te groot voor de co sleeper (ook vanwege het spreidbroekje voor heupdysplasie) en heb ik een gewoon ikea ledikantje naast mijn bed gezet (die heb ik niet verbouwd tot een soort co sleeper ofzo). Zo kon ik haar ook prima pakken.

Denk dat t voor een baby weinig verschil maakt of ze opgepakt wordt (wegens hoogteverschil/de bedrand) of een halve meter uit een even hoge co-sleeper wordt getrokken ;)
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:22:00 #266
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180420088
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:56 schreef PriemGirl het volgende:
Oh Takkie dat is ook gewoon zo bijzonder. Ik vind het ook altijd zo apart om hem zo in mn buik te voelen en zien verschuiven O+ Het is zo'n niet-beschrijfbaar gevoel en kan er ook enorm van genieten :Y Kan me voorstellen nu het écht bijna zo ver is dat het even schrikken is dat het straks ook gewoon weer voorbij is :o Maar dan mag je haar eindelijk vast houden O+

Ik lees dat chicco cosleepers niet hoog genoeg kunnen voor boxsprings.. maar kan ook niet echt lezen hoe hoog ze daadwerkelijk kunnen :') Fijn... Grmfpl... En ons ledikantje is wel echt loeizwaar dus dat zoek ik niet om te verslepen naast ons bed.. En wiegje kan wel; maar cosleeper lijkt me idd zoveel fijner/makkelijker om bij de baby te kunnen. Oh ik word echt niet vrolijk van dit uit te zoeken; klik alles maar weer weg :')
Ik heb even gezocht en vond dit:



Misschien helpt dat bij het maken van een keuze? :).
Hoe is het nu met je bekkenpijn?
pi_180420096
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:15 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Bedankt Vivi! :). Ik wacht even af hoe het straks met BV gaat. Ik zag gisteren zakjes bij de Etos liggen dus dat is altijd een optie en zo gekocht.

Stond tevens voor het schap met flesjes en voelde me een beetje verloren :').
Ik heb van Avent een flesje dat in zo'n zwangerschapsbox zat. Nu wil ik BV geven maar zal L. uiteindelijk af en toe ook wel wat voedingen op zich nemen. Hoeveel / welke flesjes zijn dan handig en fijn? Ik keek naar die van Dr. Brown's maar lees tegelijkertijd ook dat het van de baby afhangt en het soms even uitproberen is. In dat geval zit daar dan ook niet zo veel haast achter.

Weet niet of het m'n ADHD is of het allemaal goed willen doen (of een combi) maar ik merk dat prioriteiten stellen op dit moment erg lastig is. Alles lijkt even belangrijk en dringend :+.
Je kunt inderdaad beter even afwachten welke flesjes goed werken bij je baby. Je hebt in eerste instantie echt niet veel nodig. Gekolfde melk kun je ook in bewaarzakjes doen en een flesje is natuurlijk zo weer schoongemaakt na een voeding.
Wij hebben zelf de flesjes en spenen van Medela gebruikt, dat beviel ook goed naast de borstvoeding.
pi_180420142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:22 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht en vond dit:

[ afbeelding ]

Misschien helpt dat bij het maken van een keuze? :).
Hoe is het nu met je bekkenpijn?
Volgens mij is dat niet de matrashoogte, maar de hoogte van de rand. Wij hebben hem ook bekeken in de winkel, en het matras komt echt niet tot 80cm.
pi_180420368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Herkenbaar Priem! Ik vond het ook een puzzel.. Heel veel cosleepers gaan tot 52/53 cm, en ons bed is 60-62. Wij hebben nu een Snuzpod, die past wel precies bij ons bed.
De Ikea-optie is misschien ook nog een goede, die kun je volgens mij zelf op de goede hoogte maken. Ik vond het voor bij ons bed meteen wel wat groot, maar zeker een goede optie. Hou hem ook wel in gedachten voor als de baby uit dit wiegje groeit en we nog meer tijd moeten overbruggen. Geen idee hoe de verbouwing boven gaat verlopen :')
de ikea optie is bij een hoge boxspring ook best laag. dan blijft er weinig rand over.
wij hebben daarom de bedbodem gewoon op de hoogste stand laten zitten en met houtblokken het gehele ledikantje opgehoogd tot de juiste hoogte.

dezelfde hoogte zodat de baby bij het rollen niet met zijn hoofdje tegen het matras aan komt te liggen. dat heeft hetzelfde effect als zo'n bedbumper en die worden niet voor niets afgeraden.
pi_180420384
Alle tips zijn welkom :D Geen idee waarom ik hem even hoog als matras wil; makkelijk...? Euh omdat ik dat overal zo zie op de plaatjes? :') _O- :D

Oeh thx helsinki; ga vnvd onze boxspring even opmeten want wij hebben wel een hele hoge (als in - ik moet er in en uit 'springen' zowat O-) ). Kijken wat ie eigenlijk 'moet' zijn qua hoogte ongeveer (matrasje dan).
@IMA: ah kijk das dus weer een ander verhaal :+ Eerst maar eens onze boxspring opmeten; helpt mij vast om wat gerichter te zoeken :')

Bekkenpijn blijft lastig maar het gaat wel; lief dat je het vraagt O+ :* Ik heb m'n intervallen verkort op het werk (lees: 50 min. zitten - 15 min. staan; net na de middag uurtje liggen) en kijk of dit wellicht iets beter gaat. M'n vriend laat me 's avonds vooral veel liggen om bij te komen; dat helpt natuurlijk wel echt veel (lees: babykamer witten heeft hij alleen gedaan; koken doet hij momenteel.. m.a.w alles qua huishouden of wat dan ook dat neemt ie even op zich zodat ik m'n bekken/rug zoveel mogelijk kan ontlasten). Baas komt vandaag terug van zijn vakantie; dus verwacht binnenkort hier wel een gesprek of het mogelijk is om ook naar halve dagen te gaan. Heb me er bij neergelegd dat fulltime tot mn bevallingsverlof een mooi sprookje lijkt maar niet voor mij(n lijf) is :X
En met jouw bekken??
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:40:17 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180420511
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:56 schreef PriemGirl het volgende:
Oh Takkie dat is ook gewoon zo bijzonder. Ik vind het ook altijd zo apart om hem zo in mn buik te voelen en zien verschuiven O+ Het is zo'n niet-beschrijfbaar gevoel en kan er ook enorm van genieten :Y Kan me voorstellen nu het écht bijna zo ver is dat het even schrikken is dat het straks ook gewoon weer voorbij is :o Maar dan mag je haar eindelijk vast houden O+

Ik lees dat chicco cosleepers niet hoog genoeg kunnen voor boxsprings.. maar kan ook niet echt lezen hoe hoog ze daadwerkelijk kunnen :') Fijn... Grmfpl... En ons ledikantje is wel echt loeizwaar dus dat zoek ik niet om te verslepen naast ons bed.. En wiegje kan wel; maar cosleeper lijkt me idd zoveel fijner/makkelijker om bij de baby te kunnen. Oh ik word echt niet vrolijk van dit uit te zoeken; klik alles maar weer weg :')
Wij hadden deze naast onze boxspring. Als je de wieltjes er onder zet is hij 71cm hoog, net zo hoog als onze boxspring.
En ik vond het zo fijn dat je deze cosleeper ook als los wiegje kan gebruiken, doordat er een hekje aan de zijkant omhoog kan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 juli 2018 @ 11:41:31 #272
269689 crew  Viv
pi_180420535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:15 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb van Avent een flesje dat in zo'n zwangerschapsbox zat. Nu wil ik BV geven maar zal L. uiteindelijk af en toe ook wel wat voedingen op zich nemen. Hoeveel / welke flesjes zijn dan handig en fijn? Ik keek naar die van Dr. Brown's maar lees tegelijkertijd ook dat het van de baby afhangt en het soms even uitproberen is. In dat geval zit daar dan ook niet zo veel haast achter.
Als je 1 flesje in huis hebt is het prima om het daar bij te laten voor nu. Bevalt dat flesje straks, dan kun je er een paar bijkopen van dezelfde soort. Bevalt het niet, dan koop je 1 flesje van een andere soort, etc.

Hier was het pas bij de 5e fles/flesspeen de juiste keuze, en daar hebben we er toen 6 stuks van gekocht (wel bij volledig voeden via de fles), want ik heb een enorme hekel aan steeds 1 dingetje afwassen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:42:35 #273
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180420563
Anders kan ik het ook wel opmeten (ja, ik heb hem gewoon maar hij staat nu nog in onze berging want is al een tijdje geleden aangeschaft :P). 81 cm klinkt inderdaad wel heul hoog.

Ik hoop dat het zo helpt met het afwisselen! En wat fijn dat je thuis in ieder geval echt rustig aan kunt doen O+. Dat scheelt al een hoop. Hier doet L. ook veel (maar ik ben echt een pietje precies met bepaalde dingen dus ik moet leren loslaten) en heb ik sinds kort een bekkenband. Dat geeft wel wat steun.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik mijn benen amper omhoog krijg en dus ook veel pijn heb bij het in- en uitstappen als ik met de auto weg wil. Ook het rijden zelf voelt behoorlijk oncomfortabel. Het is nu zo vervelend dat ik bijvoorbeeld geen kipnuggets of ijs ga halen omdat ik die auto niet in wil :'). Maar in dit geval is dat ergens ook wel een voordeel geloof ik.
pi_180420701
Ik moest een beetje lachen om je kipnuggetsprobleem :P Maar wel rot van jullie klachten :*

Gelukkig geen last van, al ben ik inmiddels wel op het punt dat (het gewicht van) m'n buik bewegen ingewikkeld maakt bij ongeveer alles :+
pi_180420738
even gevraagd aan een vriendin die hetzelfde probleem had.
de chicco next 2 me dream en de petite amelie lilly komen als hoogste uit de bus.

wat betreft flesjes. avent wordt hier het beste gepakt dus ik had achteraf gezien geen ander flesje hoeven kopen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:51:08 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180420773
Helsinki, ik moest lachen om je kipnuggets en ijs, maar snap wel dat het echt vervelend is.

En qua flesjes hebben we de avent uit een of andere cadeaudoos en da's voldoende voor als het nodig zou zijn. Weten toch nog niet wat ukkie straks fijn gaat vinden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180421120
Ik gebruik hier nog de flesjes en spenen die bij mijn kolf zitten. Ik kolf een voeding in zo'n flesje en die zet ik dan in de koelkast. En J. drinkt dan gewoon daar uit.

En ik vond het trouwens zelf fijn om kunstvoeding achter de hand te hebben de eerste week, maar niet een heel pak, dus ik heb bij de Kruidvat een miniverpakking nutrilon gehaald:



En een pak voeding is natuurlijk zo gehaald, maar wij dachten stel dat je er snachts mee zit, dan heb je in ieder geval iets in huis. Kost iets van 2 euro bij de Kruidvat.
pi_180421134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:42 schreef Helsinki het volgende:
Anders kan ik het ook wel opmeten (ja, ik heb hem gewoon maar hij staat nu nog in onze berging want is al een tijdje geleden aangeschaft :P). 81 cm klinkt inderdaad wel heul hoog.

Ik hoop dat het zo helpt met het afwisselen! En wat fijn dat je thuis in ieder geval echt rustig aan kunt doen O+. Dat scheelt al een hoop. Hier doet L. ook veel (maar ik ben echt een pietje precies met bepaalde dingen dus ik moet leren loslaten) en heb ik sinds kort een bekkenband. Dat geeft wel wat steun.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik mijn benen amper omhoog krijg en dus ook veel pijn heb bij het in- en uitstappen als ik met de auto weg wil. Ook het rijden zelf voelt behoorlijk oncomfortabel. Het is nu zo vervelend dat ik bijvoorbeeld geen kipnuggets of ijs ga halen omdat ik die auto niet in wil :'). Maar in dit geval is dat ergens ook wel een voordeel geloof ik.
Haha; nou dat wordt je vriend op pad sturen :D :D :D Maar ook hier weer erg herkenbaar qua autorijden en in- en uitstappen :@ Ik vind het rijden niet meer leuk zo.. krijg binnen 10 minuten last van mn rug en mn benen kan ik niet meer goed zetten e.d. Kan gelukkig met vriend meerijden naar het werk; maar het betekent wel dat ik ook praktisch niet meer kan bob-en voor hem als we ergens naartoe gaan... ;( -O- Naja.. niet dat we nog vaak ergens (lang) naartoe gaan want dat lukt dus ook niet meer :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:18:50 #279
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180421309
Wij hebben deze co sleeper:



Is 63cm hoog, gemeten tot aan de bovenkant van het matrasje. Onze boxspring is óók 63cm hoog, gemeten tot aan de bovenkant van de topper, dus dat past precies :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180421402
Wij gebruiken straks een ikea ledikantje als co-sleeper. Ons bed is van zichzelf al 75 cm hoog dus even kijken hoe en wat als het allemaal staat.
pi_180424990
Echo lukte dit keer ietsje beter! Nog steeds een eigenwijze baby maar de meting is uiteindelijk gelukt!
Ud 27 januari O+ . Kan je dit nog veranderen in de op IMA?! Vrijdag of maandag bloedprikken voor de nipt want de locatie was al gesloten.
♥ J & S
pi_180425097
Wat fijn klap!! Ik kan hem niet meer aanpassen, maar hij is bijna vol en misschien komt er nog een modje voorbij :)
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:12:42 #283
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180425714
Kipnuggets zijn serieuze zaak hier in dit huishouden :P.

Mijn nieuwe hobby is urenlang bezig zijn met dingen voor de babykamer te zoeken. En wat blijkt: een collage maken helpt wel om een goed overzicht te krijgen van hoe het er dan ongeveer uit zou kunnen zien O+. Het is alweer zo anders dan een paar weken geleden... Gelukkig wachten we nog even met decoreren, want het zou jammer zijn als ik het na een paar weken weer zat ben. Al is dit wel vrij neutraal zo.


Ledikantje, commode, kleed en ladder hebben we al. Straks even een dag prikken om te gaan schilderen :Y. Hoewel ik zelf niets op dat vlak hoef te doen zie ik er toch tegenop.

Fijn Klap! O+.
pi_180425945
Leuke collage Helsinki! Die Hemnes kast is zo fijn als commode, wij hebben 'm nu ook voor peuter. :)

Ik heb net een kast voor peuter in de eerste laag verf gezet, zodat zijn huidige kledingkast straks naar de babykamer kan. Happy hormones, minder happy bekken :')
pi_180426429
Mooi Helsinki!

Pff, ik kan echt de héle dag wel eten }:| :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 juli 2018 @ 17:13:04 #286
269689 crew  Viv
pi_180427030
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat is wel lief, je vrouw is een soort van draagmoeder voor de nanny :')
Ik vind 24/7 een nanny in huis wel een beetje Hollywood-achtig trouwens. Al besteden ze daar ook nog eens het draagmoederschap uit, hoeven ze helemaal niks meer zelf te doen. :')
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:19:07 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180427228
Mooi Helsinki!

Ik ben de lijst voor de geboortekaartjes aan het maken, soms nog best lastig om te bepalen wie er wel en niet op komen. Verre tantes en ooms wil manlief wel een kaartje sturen, ik ben wat makkelijker met 'nee' zeggen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Frontpage donderdag 12 juli 2018 @ 17:34:23 #288
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180427654
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt ja, het geslacht niet weten is wel heel gunstig voor mijn portemonnee :+

1e pakje hebben we wel gevonden!
[ afbeelding ]

Hopelijk past ie het, afgelopen maandag bij 35+0 werd het buikje gemeten op 40+0 :') :+

Peaceful, for what it's worth: ik vond de bv cursus die hier door de thuiszorg werd aangeboden echt helemaal niet zo informatief. Ik heb veel meer informatie hier van Fok en andere sites gehaald!
Wij hebben de Finnish baby box gekocht. Al weten we dat het een meisje wordt, de doos zit vol met leuke unisex kleding!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180427900
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wij hebben de Finnish baby box gekocht. Al weten we dat het een meisje wordt, de doos zit vol met leuke unisex kleding!
OMG ik kende het concept van de Finse baby box wel, maar had geen idee dat ze nu ook te koop zijn! Had ik nou maar ergens 400 euro over...
  Redactie Frontpage donderdag 12 juli 2018 @ 17:50:00 #290
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180428037
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

OMG ik kende het concept van de Finse baby box wel, maar had geen idee dat ze nu ook te koop zijn! Had ik nou maar ergens 400 euro over...
Het is idd flink bedrag, maar erg leuk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180428141
Wij moeten om 20:00 in het ziekenhuis zijn voor het ballonetje. Ze blijft ook daar. Hebben een kraamsuite voor onszelf.
  donderdag 12 juli 2018 @ 18:06:38 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180428327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:57 schreef Blue_note het volgende:
Wij moeten om 20:00 in het ziekenhuis zijn voor het ballonetje. Ze blijft ook daar. Hebben een kraamsuite voor onszelf.
Succes!

En een kraamsuite? Hebben jullie meteen een verloskamer (dat doen ze hier pas als de bevalling al serieus op gang is, begreep ik tijdens de infoavond) of ligt ze tot die tijd op de zwangerenafdeling straks?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180428389
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Succes!

En een kraamsuite? Hebben jullie meteen een verloskamer (dat doen ze hier pas als de bevalling al serieus op gang is, begreep ik tijdens de infoavond) of ligt ze tot die tijd op de zwangerenafdeling straks?
Dat ligt (volgens mij) aan de beschikbaarheid. Maar het was rustig dus vandaar dat we gelijk naar de 'goede' kamer mogen.

Maar hier zijn alle kamers privé kamers. Ongeacht welke afdeling.

Heeft mijn vrouw bewust voor gekozen. En ik vind het zelf ook wel fijn.

Mocht de baby en vrouw na de bevalling daar moeten blijven, blijf je ook op dezelfde kamer, met z'n allen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2018 18:10:26 ]
pi_180428597
Succes B_n en mevrouw!
pi_180429196
Succes BN en vrouw!

Ik had voor G de cosleeper van Trolls, ideaal ding, zelfs met bed op klossen kwam ik er nog bij. En mooi O+ ik heb m nu aan mijn schoonzusje gegeven want tweeling. Man heeft twee matrasjes op maat laten maken, die komen in een box waar de zijkant van uit is.
pi_180429324
Succes n_b en vrouw O+ *O*

@Tink weet je zo tot hoe lang de aanbieding is van die luieremmer? Vindt hem mooi strak design namelijk :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180432267
@Tink89
Leuke keuze, de luieremmer, die hebben wij ook gehaald! Grijs geloof ik, durfden de mintgroene niet aan, bang dat de kleur net anders zal zijn dan de muur..

Hoeveel namen heb je intussen al op de lijst voor de geboortekaartjes? Wij hebben van de week de enveloppen binnen laten komen en zijn al druk adressen aan het schrijven. :P

@Blue_note,
mag ik heel onbeleefd vragen wat jullie de nanny's gaan betalen? Is dat nog een beetje te doen?

Nu trouwens in het ziekenhuis.. Spannend, succes!

@Takkie88,
Uk maakt het je niet makkelijk! Pittig wel hoor, als je op deze manier dagenlang af en toe weeën gaat hebben..
pi_180432310
Vandaag hier de check weer gehad. Zag er prima uit, de buik neemt nu wel behoorlijk de ruimte in, echt tot de borsten van m'n vriendin. Klein meisje, dus 't is me wat! Afgelopen week is het kleintje weinig gegroeid, dus aandachtspuntje voor volgende week, maar! Niet in stuit! O+ Verloskundige hoopt voor ons dat het nog maar een anderhalve week duurt, maar kan ook zomaar nog bijna 7 weken duren.. Begint nu wel te kriebelen!
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:08:30 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180432487
Even snelle antwoorden:

Priem, geen idee tot wanneer. Kan het op de website ook niet vinden...je zou ze morgenvroeg even kunnen bellen. Online bestellen werkt dus ook prima trouwens.

En NJ, we zitten nu op zo'n 70 kaartjes. Kan prima, maar wat mij betreft ook wel genoeg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180432613
70 kaartjes is nog aardig inderdaad.. Las iets van dat er in Nederland gemiddeld 75 kaartjes worden verzonden..

Wij zitten nu op 110-120 na schrappen en toevoegen.. Maar heeft ook onder andere te doen met zakelijke contacten waarvan je eigenlijk ook wel geneigd bent een kaartje te verzenden..
pi_180433110
En dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')