abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Games dinsdag 3 juli 2018 @ 12:02:05 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180208002
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2018

• Vrijbuiter - Campingspullen
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 02-08-2018 13:18:25 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:14:16 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209321
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

en nu gaan grote webshops weer in fysieke winkels zitten, zoals Coolblue aan het doen is.
Klopt ja, enerzijds omdat sommige product-categorieën zoals TV's normaliter beter verkopen in een fysieke winkel en anderzijds omdat er nog steeds veel merken zijn die enkel en alleen willen verkopen bij partijen die ook een fysieke winkel hebben (denk bijvoorbeeld aan Weber)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:20:09 #3
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180209417
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
pi_180209452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:29:12 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Protectionisme lijkt me niet echt de juiste oplossing hiervoor, zeker niet aangezien de winkels omvallen die weinig toegevoegde waarde kunnen leveren
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:37:17 #6
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180209724
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:26 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:16:56 #8
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180210361
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
pi_180211028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:16 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
Nooit geweten dat dat een keten was.
In Nijmegen had je al decennia Jan Kooij zitten, als bekendste fietsenwinkel in de regio, maar vorig jaar (geloof ik) heette die opeens Hans Struijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_180211484
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
dag
pi_180211520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:08 schreef Peter het volgende:
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
Amazon is daar hét voorbeeld van in Amerika en dat loopt volgens mij als een trein.
Het is ook gewoon slim van dit soort concerns om nu in fysieke winkels te gaan zitten. Zo hebben ze zowel online als offline een marktpositie en concurreren ze iedereen weg. Mochten ze iets fysiek niet aanwezig hebben, kunnen ze dat makkelijk in de fysieke winkel omzetten naar een digitale bestelling voor de klant. Klant is er al vertrouwd mee en weet dat het assortiment van een Amazon, Bol en Coolblue groot is en de levering dus ook netjes en snel zal volgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180211849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 15:32:49 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_180211995
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
pi_180212017
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]

N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
Het is heel erg locatiegebonden. Hier gaat het allemaal wel goed met pakketten. Het gaat bij mij vaak mis met brievenbus post.
Als er dan iets mis gaat dan is DHL iig degene met de beste klantenservice. Die verwijzen je tenminste niet naar de verzender maar denken mee. Komt wel eens voor dat een pakketje verlaat is en dan staan ze op kantoor voor een dichte deur. Een belletje en ze leveren het die dag nog af op een servicepunt of de volgende dag thuis. PostNL bellen is zonde van je belbundel.
DPD is overigens top qua tijdsindicatie van slechts een range van 1 uur en dat klopt meestal ook nog hier. Bovendien ze hebben realtime track & trace.

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 03-07-2018 15:39:36 ]
pi_180212240
Er is vast een topic elders om te klagen over bezorgdiensten :+
dag
  Eindredactie Games dinsdag 3 juli 2018 @ 17:21:14 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180214529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180214917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:21 schreef Oscar. het volgende:

[..]

'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
There are only 151 Pokémon.
pi_180215616
H&M heeft het zwaar, dus zetten ze in op meubels

,,Een klant ziet iets en wil het eigenlijk op datzelfde moment ook meteen hebben. Vroeger moest iemand daarvoor naar een winkel rijden, maar nu komt het product via het internet meteen naar je toe.".

https://www.ad.nl/binnenl(...)op-meubels~ae629207/
Ik herken dat wel. Even een dag laten bezinken of ik die jurk wel of niet wil hebben, en dan hoeft het toch niet zo nodig. Maar ik had hem voor hetzelfde geld meteen besteld. Want je kunt tóch ruilen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:09:55 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Ik maak gebruik van heel veel pakketdiensten maar postnl is toch nog steeds de onbetwiste winnaar bij mij.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:11:50 #20
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220099
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:35 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:20:43 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_180220481
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:08:26 #22
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180229407
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
pi_180229471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180230518
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
Hoorde laatst een klasgenoot daar ook over besteld niets online als er bezorgkosten zijn. Zelfs niet als het bij die winkel dan alsnog goedkoper is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180230573
Ik probeer steeds kritischer te kijken naar hoe de bezorger wordt behandeld. Die gratis bezorgkosten worden door iemand betaald en het is veel te vaak de bezorgdienst die er voor opdraait, met karige lonen en abominabele voorwaarden als gevolg.

Wat echt klantgericht zou zijn is een winkel die je de bezorgdienst laat kiezen. Ik laat bijvoorbeeld mijn boodschappen thuis bezorgen, maar als ik hoor hoe de bezorgers door Albert Heijn behandeld worden overweeg ik sterk maar weer gewoon naar de winkel te gaan. Ik wil een fatsoenlijke bezorgdienst voor mijn boodschappen.

Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
pi_180231039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Mystikvm het volgende:
Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
Mijn vorige werkgever was een pakketbezorger voor de grote telecombedrijven; die mannen krijgen betaald per bezorgd pakketje en een eventuele 2e levering zit bij de prijs inbegrepen die onze opdrachtgever betaald. Die mannen hebben 5 tot 10 minuten per pakket om de hele bezorging te doen en zouden een half uur tot 45 minuten pauze per dag hebben.
In de praktijk komt het erop neer dat die pauze nodig is om tijd in te halen omdat er vanalles tegenzit bij de bezorging en ze rustig werkdagen van 12 uur hebben om alles maar te bezorgen. Veel van die bezorgers houden het ook niet langer dan een jaar of anderhalf a twee vol omdat ze dan compleet gesloopt zijn.
En m'n oude werkgever was echt geen uitzondering in hoe het geregeld was.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180231157
Ik let juist op de te gebruiken bezorgdienst. Als een winkel door DPD of DHL laat bezorgen, dan moet hun product wel heel veel goedkoper zijn wil ik het daar bestellen...

Voor de arme bezorgers heb ik wel een pakketbus voor de deur staan. De bezorgers zijn dan ook heel blij met mij denk ik. Ze kunnen 99% van mijn pakketten altijd wel kwijt.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:45:31 #28
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_180231375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

[ afbeelding ]
Ik heb er zo eentje in de straat staan, werkt goed. Het versturen zelf is wel een beetje apart omdat je geen bonnetje krijgt. Je moet dus maar hopen dat de Post NL zijn werk goed doet :').
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_180232730
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.
pi_180234569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.
Zal niet lang duren voordat men dit hier ook gaat doorontwikkelen als het elders al zo goed loopt. Eerder deze week nog in het nieuws:

quote:
Ook het aantal bedrijfswagens steeg vorig jaar. Dat kwam vooral omdat er door de opgebloeide bedrijvigheid 74 duizend nieuwe bestelbusjes werden verkocht (plus 5 procent). Begin dit jaar werden de wegen zodoende bevolkt door meer dan 883 duizend bestelauto’s. Het is voor het derde jaar op rij dat het aantal bestelbusjes toeneemt. Ook het aantal vrachtwagens steeg vorig jaar, naar 140 duizend in totaal. Dat zijn er net zoveel als rond de eeuwwisseling, maar zo’n tienduizend minder dan op het hoogtepunt net voor de crisis, in 2008.
Bron

Hiermee zal de snelheid van pakketten leveren en ophalen vanuit de pakketdienst alleen maar omhoog gaan, waardoor Webshops een nog grotere voorsprong zullen krijgen qua gemak van winkelen dan de fysieke winkel (waar het in dit topic dus eigenlijk over gaat).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180250110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

[ afbeelding ]
is eigenlijk een winkel zonder personeel
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:37:19 #32
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180257716
Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor een eventuele doorstart van de failliete kledingwinkelketen Men at Work.

Met een aantal van hen voert de curator volgende week gesprekken, laat een woordvoerster weten. De aanmeldtermijn voor potentiële kopers is inmiddels verstreken.

Over het aantal kandidaten kon de curator wegens geheimhoudingsplicht niets bekendmaken. Ook is het nog niet duidelijk of alle vestigingen van de kledingwinkelketen of slechts een deel daarvan kans maken op een doorstart.

Men at Work ging vorige week failliet. De winkelketen heeft in Nederland 27 winkels met circa 425 medewerkers.

https://www.nu.nl/onderne(...)ten-men-at-work.html
pi_180259818
quote:
Ik geef het nog max 12 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:01:51 #35
141482 Q.
JurassiQ
pi_180260089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het nog max 12 maanden.
Optimistisch.
For great justice!
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2018 @ 17:14:59 #36
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180260290
quote:
Het moederbedrijf van Blokker houdt na aftrek van het verlies van 344 miljoen nog negentien miljoen euro aan eigen vermogen over, zo blijkt uit de jaarrekening.

Ruim twee jaar terug kon Blokker Holding nog bouwen op een eigen vermogen van 543,8 miljoen euro.
Bij een verlies van ca ¤ 1.000.000 per dag (!) is het na een paar maandjes wel bekeken.

Ik haalde er laatst 6 drinkglazen voor ¤ 2 en dat wil ik eventueel nog wel een keer doen, maar daar zullen ze niet rijk van worden. En meer boeiends hebben ze voor mij niet te koop.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:33:14 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180260577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het nog max 12 maanden.
Met een grote opheffingsverkoop, waarbij zo'n beetje iedereen het zó'n zonde vindt dat het verdwijnt. :+
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:11:02 #38
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180261241
AntiBlokker
pi_180261828
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:11 schreef KingRadler het volgende:
AntiBlokker
Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven -O- Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:06:14 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180262562
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 05:31 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

is eigenlijk een winkel zonder personeel
Eigenlijk wel ja. Als dat straks met drones/zelfrijdende auto's kan dan is het hele proces van het klikken op op 'koop' op de website tot de bezorging automatisch. De warenhuizen zijn nu al voor een groot deel geautomatiseerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:34 #41
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180263567
BCC en Wehkamp gaan zelfs samenwerken online.
Ik zie nog gebeuren dat BCC/Wehkamp een soort Coolblue gaat worden.
Meer een Kijkshop/minder locaties en minder personeel.
pi_180266868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:32 schreef Mylene het volgende:
[url=https://retail rends.nl/news/53172/eigen-vermogen-van-blokker-holding-bijna-verdampt]Eigen vermogen van Blokker Holding bijna verdampt[/url]
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.

Niet dat het ineens goed gaat, maar een faillisement zal nog wel even duren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:57:33 #43
40566 Ericr
Livewrong
pi_180268053
Was vandaag nog in een Blokker met nieuwe opzet in het centrum van Den Haag. Eigenlijk altijd rustig terwijl het bij de inmiddels gesloten ouderwetse Blokker op een paar honderd meter daar vandaan altijd wel redelijk druk was. Ergens doet het denken aan de misrekeningen die V&D meerdere malen maakte met nieuwe formules en constant in verbouwing zijnde winkels. Het spoor al lang bijster terwijl kleinere aanpassingen misschien een stuk beter hadden uitgepakt.
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2018 @ 23:18:36 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180268575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.
Dat laatste is gewoon vermeld:

quote:
Zo is afgelopen maart een nieuwe overeenstemming bereikt met de aandeelhouders om er voor te zorgen dat er voldoende liquiditeit beschikbaar is. Daarvoor kan een beroep worden gedaan op de beschikbare kredietfaciliteit van 485 miljoen euro, waarvan inmiddels 182 miljoen euro is getrokken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2018 @ 23:19:47 #45
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180268598
Al denk ik niet dat de banken zitten te wachten om een zieltogende keten krampachtig overeind te houden. Dus nog maar zien of die kredieten loskomen als ze nodig zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 06:28:28 #46
16715 Mylene
*schatje*
pi_180272744
Ik ging trouwens voor wasknijpers naar Blokker, van die groene, heel fijn, betere kwaliteit dan van Action, waren er echter niet, niet meer op voorraad. Toen gaf de medewerkster mij het advies om ze maar via de Blokker website te bestellen. Hoe vaak zal men dit advies wel niet geven? Geen wonder dat het slecht gaat met de fysieke Blokker winkels.



1.99
  vrijdag 6 juli 2018 @ 06:37:42 #47
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_180272766
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven -O- Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.
Ze hebben (natuurlijk) ook een webshop en dan kun je het in de Blokker van je keuze laten bezorgen (of bij je thuis natuurlijk).
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_180272792
Blokker winkels vind ik helemaal niets. Ze doen te krampachtig 'gezellig' waardoor het te snel rommelig wordt. Doe mij maar gewoon winkels met lange rechte paden met voldoende ruimte om een stapje achteruit te doen voor een beter overzicht, en geen producten op 'eilandjes' waar je omheen moet lopen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het gene wat je zoekt totaal ergens anders staat.

Zouden ze nog zoiets hebben als een gaspitverkleiner? Ik heb de mijne na 5 jaar versleten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_180272998
Blokker heeft altijd precies alles wat je niet zoekt. Waardeloze winkel, heb er al zeker 5 jaar niets meer gekocht
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 08:16:23 #50
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180273413
Ik merkte dat Blokker niet veel voorraad meer heeft in winkels. Zelfs als je online besteld kan het een tijd duren dat product geleverd word.
pi_180273443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 06:37 schreef Interpretatie het volgende:

Ze hebben (natuurlijk) ook een webshop en dan kun je het in de Blokker van je keuze laten bezorgen (of bij je thuis natuurlijk).
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:16 schreef KingRadler het volgende:
Ik merkte dat Blokker niet veel voorraad meer heeft in winkels. Zelfs als je online besteld kan het een tijd duren dat product geleverd word.
Ik in Blokker winkel: Heeft u ook X van merk Y? (ik sta bij producten van merk Y)
Medewerker: Niet in de winkel, maar we hebben het wel online.
Ik: Maar het is maar een paar euro en dan moet ik verzendkosten betalen.
Medewerker: Als u het in de winkel laat bezorgen dan is dat gratis.
Ik: Oh fijn!

Medewerker zoekt gevraagd artikel op in de webshop, waar het inderdaad staat. 'Tijdelijk uitverkocht'

:')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180273492
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 06:28 schreef Mylene het volgende:
Toen gaf de medewerkster mij het advies om ze maar via de Blokker website te bestellen. Hoe vaak zal men dit advies wel niet geven? Geen wonder dat het slecht gaat met de fysieke Blokker winkels.

Ja, dat dus. Ik ging een klein weekje geleden naar de Blokker hier voor een setje penselen. "Nee meneer, die kunt u alleen via blokker.nl kopen". Maar ik wil dit soort simpele items van hoogstens een paar euro helemaal niet online bestellen en er een of twee werkdagen op wachten, ik wil ze gewoon snel mee kunnen pakken als ik toch daar in de buurt ben voor boodschappen.

Enfin, toen ben ik dus maar naar de nabijgelegen Action gegaan, en die heeft ze wel bij bosjes liggen. En zo had ik wel meteen m'n penselen, en de Blokker weer een klant minder.

Edit: haha, dat was nog een dom advies ook van de Blokker-medewerker, want die penselen zijn dus online uitverkocht. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 06-07-2018 08:36:31 ]
pi_180273593
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Edit: haha, dat was nog een dom advies ook van de Blokker-medewerker, want die penselen zijn dus online uitverkocht. :')
Bij jou ook al _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180273644
Pencelen ;(
There are only 151 Pokémon.
pi_180273799
We kunnen wel een 'Klaag over Blokker' topic starten.

Nav wat ik net schreef dacht ik: eens kijken of ze het nu wel op voorraad hebben. En warempel, ze hebben het. Bestellen. Maar ja, onder de 15 euro, dus kan je niet laten bezorgen (zelfs niet met 4 euro bezorgkosten die al opgeteld waren). Maar ik wil niet laten bezorgen, ik wil zoals de Blokkermedewerker suggereerde het gratis in de winkel laten bezorgen. Geen optie. Of ik ben blind. Of zij onlogisch. Maar ze geven wèl de suggestie op hun koopjespagina's te klikken om de prijs boven de 15 euro te krijgen :') :') Faaaaaal Blokker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 juli 2018 @ 08:53:06 #56
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_180273907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Ik in Blokker winkel: Heeft u ook X van merk Y? (ik sta bij producten van merk Y)
Medewerker: Niet in de winkel, maar we hebben het wel online.
Ik: Maar het is maar een paar euro en dan moet ik verzendkosten betalen.
Medewerker: Als u het in de winkel laat bezorgen dan is dat gratis.
Ik: Oh fijn!

Medewerker zoekt gevraagd artikel op in de webshop, waar het inderdaad staat. 'Tijdelijk uitverkocht'

:')
Vervelend dat zo'n goede zaak noodgedwongen zoveel achteruit is gegaan. Het is dit of het pad van de V & D gaan.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:00:23 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_180274046
Probleem is dat ze de laagwaardige producten online laten staan, terwijl die het moeilijkste rendabel te verzenden zijn. Vandaar dat je bij bol.com ook niet heel goed terecht kan voor laagwaardige producten, hooguit in een bundelvorm van bijvoorbeeld 6 deo's ipv 1 deo. Klanten willen dat gewoon zo kunnen oppikken ipv bestellen en dan hoge verzendkosten betalen.

Aan de andere kant heb je de fysieke winkel, die heeft natuurlijk een omzet- en marge-doelstelling. Met de laagwaardige producten heb je weinig marge en ook weinig omzet, dus wil een winkel de meer hoogwaardige producten in de winkel hebben staan. En dát zijn juist weer de producten die je makkelijk online kunt bestellen en laten bezorgen.

Catch22 voor Blokker dit
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2018 @ 09:01:03 #58
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180274066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Ik ging een klein weekje geleden naar de Blokker hier voor een setje penselen. "Nee meneer, die kunt u alleen via blokker.nl kopen". Maar ik wil dit soort simpele items van hoogstens een paar euro helemaal niet online bestellen en er een of twee werkdagen op wachten, ik wil ze gewoon snel mee kunnen pakken als ik toch daar in de buurt ben voor boodschappen.

Enfin, toen ben ik dus maar naar de nabijgelegen Action gegaan, en die heeft ze wel bij bosjes liggen. En zo had ik wel meteen m'n penselen, en de Blokker weer een klant minder.

Edit: haha, dat was nog een dom advies ook van de Blokker-medewerker, want die penselen zijn dus online uitverkocht. :')
Aan wie dan?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180274086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:47 schreef Isabeau het volgende:
We kunnen wel een 'Klaag over Blokker' topic starten.

Nav wat ik net schreef dacht ik: eens kijken of ze het nu wel op voorraad hebben. En warempel, ze hebben het. Bestellen. Maar ja, onder de 15 euro, dus kan je niet laten bezorgen (zelfs niet met 4 euro bezorgkosten die al opgeteld waren). Maar ik wil niet laten bezorgen, ik wil zoals de Blokkermedewerker suggereerde het gratis in de winkel laten bezorgen. Geen optie. Of ik ben blind. Of zij onlogisch. Maar ze geven wèl de suggestie op hun koopjespagina's te klikken om de prijs boven de 15 euro te krijgen :') :') Faaaaaal Blokker.
Even getest, en dit lijkt inderdaad te kloppen. Dan is online shoppen voor goedkope items bij de Blokker dus zinloos, tenzij je toch al een heleboel tegelijk nodig hebt en dus boven de 15 euro komt. |:(

pi_180274157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Even getest, en dit lijkt inderdaad te kloppen. Dan is online shoppen voor goedkope items bij de Blokker dus zinloos, tenzij je toch al een heleboel tegelijk nodig hebt en dus boven de 15 euro komt. |:(

[ afbeelding ]
Ik moet blijkbaar zelf naar een Blokkerwinkel toe om daar te bestellen zodat het daar bezorgd wordt en ik er dus nog een keer naar toe moet om het op te halen. En dat alles voor iets wat ze gewoon in de winkel zouden moeten hebben :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180274240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet blijkbaar zelf naar een Blokkerwinkel toe om daar te bestellen zodat het daar bezorgd wordt en ik er dus nog een keer naar toe moet om het op te halen. En dat alles voor iets wat ze gewoon in de winkel zouden moeten hebben :{
Belachelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om op je website een mogelijkheid te maken om aan te geven dat je het product gratis bij de dichtstbijzijnde Blokker-locatie af wilt laten leveren?
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2018 @ 09:13:45 #62
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180274288
Ik heb een soortgelijke situatie ook een keer bij de Hema meegemaakt, ik heb hetgeen ik nodig had toen bij een andere webshop besteld, ik blijf niet heen en weer 'reizen', en voelde ook geen behoefte meer om het bij Hema te bestellen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:34:20 #63
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180275996
Belgische tak Men at Work ook Failliet.

https://www.nu.nl/onderne(...)ork-aangevraagd.html
pi_180277346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:16 schreef KingRadler het volgende:
Ik merkte dat Blokker niet veel voorraad meer heeft in winkels. Zelfs als je online besteld kan het een tijd duren dat product geleverd word.
Begin van het einde, ze kunnen de leveranciers niet meer betalen.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:50:15 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180278695
Over Blokker gesproken, dit boek geeft wel een aardig kijkje op het ontstaan van de huidige crisis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:09:17 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180279049
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:34 schreef KingRadler het volgende:
Belgische tak Men at Work ook Failliet.

https://www.nu.nl/onderne(...)ork-aangevraagd.html
O.k., dus Fish & Chips wordt ook meegesleurd.

Dat was in Antwerpen toch best een speciale zaak (alhoewel dat op de oude locatie veel meer gold dan nu).
pi_180281514
Intussen in Den Haag



Leuk zo’n outlet maar als zelfs daar de kleding in de grootste maat geen 44 maar 36/38 moeten zijn gaan ze echt ooit failliet.
pi_180281569
Trouwens Shoeline is failliet :o zag het vandaag in DH ze hebben faillissementsuittverkoop gehad en zijn dicht

En Mango sluit ook steeds meer filialen. Alleen Utrecht, Amsterdam en Rdam zouden er nog zijn :?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:11:48 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180281601
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:05 schreef BekToBasic het volgende:
Intussen in Den Haag

[ afbeelding ]

Leuk zo’n outlet maar als zelfs daar de kleding in de grootste maat geen 44 maar 36/38 moeten zijn gaan ze echt ooit failliet.
Hoe bedoel je dat?
Dat ze er alleen maar maat 36/38 hebben, en dat alles wat groter is kennelijk goed genoeg verkoopt om niet in de outlet terecht te komen?
Misschien kunnen ze daar een conclusie uit trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:51:23 #70
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_180282497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:09 schreef BekToBasic het volgende:
Trouwens Shoeline is failliet :o zag het vandaag in DH ze hebben faillissementsuittverkoop gehad en zijn dicht

En Mango sluit ook steeds meer filialen. Alleen Utrecht, Amsterdam en Rdam zouden er nog zijn :?
Volgens mij zag ik laatst Mango ook nog gewoon in Amersfoort zitten.
pi_180282597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:09 schreef BekToBasic het volgende:
Trouwens Shoeline is failliet :o zag het vandaag in DH ze hebben faillissementsuittverkoop gehad en zijn dicht

En Mango sluit ook steeds meer filialen. Alleen Utrecht, Amsterdam en Rdam zouden er nog zijn :?
Mango Enschede is er nog gewoon hoor
A mind with a heart of it's own
pi_180282759
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:11 schreef Leandra het volgende:

Hoe bedoel je dat?
Dat ze er alleen maar maat 36/38 hebben, en dat alles wat groter is kennelijk goed genoeg verkoopt om niet in de outlet terecht te komen?
Misschien kunnen ze daar een conclusie uit trekken.
Mensen worden dikker en dikker. Als je xs hebt oid dan kan je altijd leuke kleren in een sale vinden :D En toch hebben heel veel winkels amper grote maten. Willen geen geld verdienen, denk ik dan altijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 juli 2018 @ 16:50:06 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180284003
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen worden dikker en dikker. Als je xs hebt oid dan kan je altijd leuke kleren in een sale vinden :D En toch hebben heel veel winkels amper grote maten. Willen geen geld verdienen, denk ik dan altijd.
Ik gok dat het een imago-ding is, lees: liever niet teveel geassocieerd willen worden met dikkere mensen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:12:44 #74
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180284601
Outlet is niet altijd goed nieuws
pi_180285318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen worden dikker en dikker. Als je xs hebt oid dan kan je altijd leuke kleren in een sale vinden :D En toch hebben heel veel winkels amper grote maten. Willen geen geld verdienen, denk ik dan altijd.
Ik heb dat ook vaak, dat er alleen s, xl of Xxl is. Heel vaak de maten l of m al weg, dus dan maar weer online bestellen.

Heb eens aan een medewerkster gevraagd waarom de populaire maten vaak op zijn, maar ze zei dat ze die vaak niet eens geleverd kregen. Die wilde de leverancier liever zelf via de webshop verkopen. (Het ging hier om Tommy hilfiger)
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 6 juli 2018 @ 18:14:11 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180286380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen worden dikker en dikker. Als je xs hebt oid dan kan je altijd leuke kleren in een sale vinden :D En toch hebben heel veel winkels amper grote maten. Willen geen geld verdienen, denk ik dan altijd.
Die maten voor mensen die zich niet kunnen beheersen zijn juist de maten die altijd nog over zijn als er ergens uitverkoop is of bij het outlet center. Soms vraag ik me af of het een tentzeil of een T-shirt is.
Don't let my username fool you...
pi_180288467
Het probleem met de HM is juist dat de kleding meestal wel erg klein valt.
Voor kleine mensen uit bv India wel fijn maar verder is het vrij nutteloos

Ik heb niet de kleding met maat 36 vandaag bekeken maar gok dat er een kindermaat op had kunnen staan :’)
pi_180288486
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 18:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die maten voor mensen die zich niet kunnen beheersen zijn juist de maten die altijd nog over zijn als er ergens uitverkoop is of bij het outlet center. Soms vraag ik me af of het een tentzeil of een T-shirt is.
Misschien bij de mannenafdeling :?
pi_180288538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen worden dikker en dikker. Als je xs hebt oid dan kan je altijd leuke kleren in een sale vinden :D En toch hebben heel veel winkels amper grote maten. Willen geen geld verdienen, denk ik dan altijd.
Ik had vandaag toevallig een kort broekje aan van de HM maat 38 en exact hetzelfde broekje maar dan uit een seizoen na 2014 valt duidelijk veel kleiner...
HM is volgens mij juist de kleding veel kleiner gaan maken dan pakweg 5 jaar geleden.

Net alsof ze concurrentie willen met de Primark waar tieners van een jaar of 11-16 hun zakgeld uitgeven
pi_180288580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:51 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik laatst Mango ook nog gewoon in Amersfoort zitten.
Dan zal het briefje op de haagse vestigingg wel alleen verwijzen naar de dichtsbijzijne filialen denk ik
pi_180288625
Men at Work heeft trouwens wel fatsoenlijke kleding in normale maten zag ik vandaag. Maar no way dat ik veel te veel ga betalen en dan voor schut lopen met de opdrukken die op hun kleding zitten. (Tommy, adidas etc)

Gemiste kans van men at work en ik snap waarom ze failliet zijn
  vrijdag 6 juli 2018 @ 20:58:20 #82
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180291114
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 19:46 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Ik had vandaag toevallig een kort broekje aan van de HM maat 38 en exact hetzelfde broekje maar dan uit een seizoen na 2014 valt duidelijk veel kleiner...
HM is volgens mij juist de kleding veel kleiner gaan maken dan pakweg 5 jaar geleden.

Net alsof ze concurrentie willen met de Primark waar tieners van een jaar of 11-16 hun zakgeld uitgeven
Uberhaupt heeft kleding vaak een belachelijk kleine maatvoering. Afgaande op de weegschaal, de spiegel en de bmi-index ben ik gewoon 'normaal', maar er liggen de nodige L's en XL's in de kast, omdat dat beter zit dan de maat die eigenlijk voor me bedoeld zou moeten zijn (M). :')

Eruit zien als een volgepropte worst is ook niet alles.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2018 @ 21:40:59 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180292673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 18:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die maten voor mensen die zich niet kunnen beheersen zijn juist de maten die altijd nog over zijn als er ergens uitverkoop is of bij het outlet center. Soms vraag ik me af of het een tentzeil of een T-shirt is.
Nee hoor, jij koopt duidelijk niet zelf je kleding. Als een collectie bijna afloopt zie je vooral nog XS, S en een verdwaalde M of 6XXXXXXL hangen. Alle L, XL en XXL zijn altijd verdwenen.

Misschien inderdaad een imago-ding (dat winkels dus niet teveel geassocieerd willen worden met de 'grotere' maten), maar ze laten wel omzetkansen liggen. Een beetje Nederlander is namelijk minstens XL.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:15:25 #84
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180295378
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 21:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee hoor, jij koopt duidelijk niet zelf je kleding. Als een collectie bijna afloopt zie je vooral nog XS, S en een verdwaalde M of 6XXXXXXL hangen. Alle L, XL en XXL zijn altijd verdwenen.

Haha grapjas. Vandaag nog gaan shoppen, qua korte broeken was het vooral maat 38 en hoger wat nog beschikbaar was. Vooral de maten M en L zijn altijd op, de rest hebben ze nog genoeg van.
Don't let my username fool you...
pi_180307580
Als winkels collecties kopen dan bestellen ze altijd XS S en XXL minder omdat de tussenmaten het beste verkocht worden. Men gaat niet groter omdat er dan teveel stof in een product gaat. Bij de uitverkoop hangen er alleen heel kleine maten of grote omdat dat vaak ingekochte partijen zijn.
pi_180328099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:06 schreef ConnerJohn het volgende:
Als winkels collecties kopen dan bestellen ze altijd XS S en XXL minder omdat de tussenmaten het beste verkocht worden. Men gaat niet groter omdat er dan teveel stof in een product gaat. Bij de uitverkoop hangen er alleen heel kleine maten of grote omdat dat vaak ingekochte partijen zijn.
Het zal vooral met de wet van de grote getallen te maken hebben.
Van de tussenmaten M en L wordt er veel meer verkocht, waardoor de standaarddeviatie kleiner wordt en de vraag nauwkeuriger in te schatten is. Van de extreme maten worden veel minder verkocht, waardoor de afwijking van de gemiddelde verkoop daar veel groter is en slecht in te schatten is. Daardoor wordt bij de extreme maten zowel de kans dat het voortijdig uitverkocht is als ook de kans dat er resten overblijven groter.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 8 juli 2018 @ 18:02:22 #87
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180336928
Waarom zie ik altijd maat S in de uitverkoop zijn mensen nu dik geworden of houden ze deze kleren achter?
  zondag 8 juli 2018 @ 18:52:59 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180337875
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:02 schreef KingRadler het volgende:
Waarom zie ik altijd maat S in de uitverkoop zijn mensen nu dik geworden of houden ze deze kleren achter?
Ik heb schoenmaat 36 en heb in de uitverkoop ook vaak geluk. Kleine maten worden schijnbaar niet zoveel verkocht. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 8 juli 2018 @ 19:43:50 #89
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180339093
Maat M is de nieuwe S
pi_180366940
He ik kwam vandaag erachter dat de Yes Kapsalon failliet is geweest dit jaar want de vestigimg waar ik naar de kapper wilde gaan is dicht.....

Daarnaast zag ik dat Brainwash ook failliet was, vorig jaar in de zomer

:? Die zaken ziin altijd stervensdruk

Nou ja het zullen wel te goedkope knipbeurten zijn geweest of zo

Aan de andere kant kocht ik altijd shampoo bij Yes omdat ze ook een ware drogisterij aan haarspullen hadden. Totdat ik zag dat op internet alles voor de helft wordt aangeboden :’)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2018 00:57:30 ]
pi_180369433
Heeft Brainwash dan geen doorstart gemaakt? Zit hier namelijk nog gewoon in het winkelcentrum en heet ook nog gewoon Brainwash.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:42:44 #92
141482 Q.
JurassiQ
pi_180369793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Heeft Brainwash dan geen doorstart gemaakt? Zit hier namelijk nog gewoon in het winkelcentrum en heet ook nog gewoon Brainwash.
Er is er net eentje geopend hier in Leidsche Rijn Centrum. Die was afgelopen maandag gewoon open toen ik er langs fietste.
For great justice!
pi_180372862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Heeft Brainwash dan geen doorstart gemaakt? Zit hier namelijk nog gewoon in het winkelcentrum en heet ook nog gewoon Brainwash.
Jawel, de nieuwe eigenaar heeft ook ongeveer de helft van de Yes! zaken gekocht.

En ik vond het raar dat de gesloten Yes! verwijst naar de Brainwash elders :’)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50:25 #94
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180444911
Blokker sluit distributiecentrum in Gouda

Blokker gaat zijn distributiecentrum in Gouda, waar onlinebestellingen worden afgehandeld, sluiten. Het winkelconcern kiest ervoor om zijn andere, grotere distributiecentrum in Geldermalsen uit te breiden, waardoor de werkzaamheden in Gouda per 1 augustus volgend jaar kunnen worden gestaakt.

Door alle distributieactiviteiten op één locatie samen te brengen denkt de onderneming straks sneller en efficiënter te kunnen leveren. Het merendeel van de 49 medewerkers in Gouda krijgt een aanbod de baan voort te zetten in het gemoderniseerde distributiecentrum in Geldermalsen. Verdere details over de gevolgen voor de werkgelegenheid zijn nog niet bekend.

https://www.telegraaf.nl/(...)utiecentrum-in-gouda
  maandag 16 juli 2018 @ 13:56:58 #95
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180513447
Blokker krijgt Big Bazaar niet kwijt.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)big-bazar-niet-kwijt
pi_180515175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:51 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik laatst Mango ook nog gewoon in Amersfoort zitten.
Tilburg ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 juli 2018 @ 16:21:41 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180516459
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tilburg ook.
een deel was/is franchise dus het kan zijn dat er daarvan wat wegvallen, in Amsterdam gingen ze met eigen winkels zo dicht bij hun franchisenemer zitten dat die er toen ook mee gestopt is
pi_180516575
Men at Work , heet u Men at Home.
Check it out
pi_180613527
De volgende, weliswaar kleine winkelketen, heeft uitstel van betaling aangevraagd, namelijk de Vrijbuiter:

quote:
Vrijbuiter in problemen: kampeerhal vraagt uitstel van betaling aan

De Vrijbuiter in Roden zit in de problemen. De overkoepelende BV Wilderness waar de kampeerhal onder valt heeft uitstel van betaling aangevraagd.

Het personeel van de kampeerhallen is gisteren ingelicht over de situatie. De Vrijbuiter heeft ook filialen in Zaandam, Gouda en Roermond.

Hoe het verder gaat is nog onduidelijk. De directie was niet bereikbaar voor toelichting. Harm Jan Meijer en Jan van Burg van De Haan Advocaten en Notarissen in Groningen, zijn door de rechtbank aangewezen als bewindvoerder. Ook zij waren vrijdagmiddag niet in de gelegenheid om te reageren.

Bron: http://www.dvhn.nl/drenth(...)ng-aan-23391274.html

Het aantal filialen valt wel mee, maar de vestigingen die ze hebben, tenminste die waar ik ben geweest, zijn wel groot.
pi_180613968
Dat is best een heel bekende keten :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180614431
Je zou denken dat de kampeerspullen niet aan te slepen zijn met dit weer...
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_180615338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:45 schreef Fred_B het volgende:
Je zou denken dat de kampeerspullen niet aan te slepen zijn met dit weer...
Bijzonder idd, ik werkte ooit bij kampeerzaak Obelink en daar klotste het geld tegen de plinten.
٩๏̯͡๏)۶
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2018 @ 20:48:53 #103
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_180615782
Kamperen is juist uit. Mensen willen alleen maar glamping, luxe kamperen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:52:44 #104
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180615877
Voor kampeer spullen kan je tegenwoordig ook bij de Action en Decathlon terecht.
En je hebt ook nog Bever die het ook goed doet.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:57:43 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180616004
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:30 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Bijzonder idd, ik werkte ooit bij kampeerzaak Obelink en daar klotste het geld tegen de plinten.
Ja daar kun je de spullen van Vrijbuiter goedkoper online bestellen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 23 juli 2018 @ 10:23:22 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180669498
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:30 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Bijzonder idd, ik werkte ooit bij kampeerzaak Obelink en daar klotste het geld tegen de plinten.
Die winkel heeft dan ook echt alles. Wat een topzaak _O_
pi_180670110
En hoe is het met "Men not anymore at work"?
Check it out
  maandag 23 juli 2018 @ 12:06:33 #108
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180671567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:48 schreef Djeez het volgende:
Kamperen is juist uit. Mensen willen alleen maar glamping, luxe kamperen
Geef ze eens ongelijk, kamperen :r

In Roermond was er al heel lang sprake dat de Decathlon in het pand van de Vrijbuiter zou komen. Het is een enorm pand met weinig interessante aanbiedingen. Écht druk is het ook nooit. Mijn backpack komt er wel nog vandaan, was wel een geweldige aankoop O+
Don't let my username fool you...
pi_180671959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:48 schreef Djeez het volgende:
Kamperen is juist uit. Mensen willen alleen maar glamping, luxe kamperen
en terecht

Belvilla for life
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 23 juli 2018 @ 12:25:21 #110
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180672000
Mensen schamen zich om te gaan kamperen daarom glamping
  maandag 23 juli 2018 @ 13:04:19 #111
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_180672760
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:25 schreef KingRadler het volgende:
Mensen schamen zich om te gaan kamperen daarom glamping
Sinds wanneer schamen Nederlanders zich voor een camping? :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 23 juli 2018 @ 13:06:30 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180672797
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Sinds wanneer schamen Nederlanders zich voor een camping? :')
Bepaalde kringen, allicht.
De groep mensen die alles wat minder exotisch is dan backpacken in Vietnam te pauper vindt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:07:58 #113
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_180672826
quote:
15s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bepaalde kringen, allicht.
De groep mensen die alles wat minder exotisch is dan backpacken in Vietnam te pauper vindt.
Die heb je altijd wel, maar gezien het feit dat de Nederlandse wegen deze periode compleet dichtstaan met sleurhutten kun je toch onmogelijk beweren dat mensen zich schamen voor de camping?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180674943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:09 schreef BekToBasic het volgende:
Trouwens Shoeline is failliet :o zag het vandaag in DH ze hebben faillissementsuittverkoop gehad en zijn dicht

En Mango sluit ook steeds meer filialen. Alleen Utrecht, Amsterdam en Rdam zouden er nog zijn :?
Zelfs die in Zeist is nog gewoon open.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 23 juli 2018 @ 15:15:42 #115
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180675648
Kampeerhal-directeur: 'Kamperen is uit en dat raakt De Vrijbuiter'

Kampeer- en outdoorwinkel De Vrijbuiter in Roden is hard geraakt door de dalende animo om in een tent te kamperen.

Terwijl de markt voor caravans en campers aantrekt, zakt de animo met name onder de jeugd om in een tent te kamperen. De Vrijbuiter is juist sterk in tentkamperen en alles wat daarmee samenhangt. Het bedrijf verkoopt naast een eigen lijn ook de Rolls-Royce onder de tenten, De Waard. ,,Maar we zijn in de sector van caravans en campers wat minder bekend.’’

Online ondervindt De Vrijbuiter ook toenemende concurrentie van giganten als Coolblue en Bol.com. ,,Maar er zijn ook allerlei branchevreemde partijen die op de kampeer- en outdoormarkt actief zijn. Denk maar aan Aldi, Lidl en Xenos. Op de inkoopmarkt zijn wij tussen die giganten een dwergje. Op prijs verlies je het dan altijd. Wij zijn dan ook niet altijd de goedkoopste, maar bieden met onze eigen producten wel kwaliteit. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.’’

De winkels het op zich niet zo slecht doen. ,,Outdoor groeit ook. De webshop draait ook wel, alleen zijn er problemen met het verwerken van teruggestuurde artikelen. De overhead is wel topzwaar en drukt zwaar op de kosten.’’

http://www.dvhn.nl/drenth(...)buiter-23394668.html
  maandag 23 juli 2018 @ 15:17:38 #116
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180675689
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Sinds wanneer schamen Nederlanders zich voor een camping? :')
dan heb ik het over de jeugd die schamen zich al om met een wc rol over de camping te lopen.
pi_180676807
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:17 schreef KingRadler het volgende:

[..]

dan heb ik het over de jeugd die schamen zich al om met een wc rol over de camping te lopen.
Wie loopt er nu met een WC rol over de camping? En daar moet je een heel jaar voor werken, om dat vervolgens te gaan doen.
Check it out
pi_180677105
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:11 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Wie loopt er nu met een WC rol over de camping? En daar moet je een heel jaar voor werken, om dat vervolgens te gaan doen.
Alleen tokkies moeten een 'heel jaar' werken om op vakantie te kunnen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 23 juli 2018 @ 16:39:55 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_180677373
De Vrijbuiter kan van alles verzinnen waarom het misging maar een Bever draait wel goed bijvoorbeeld. Pas nog een grote winkel geopend in het Haagse centrum. Denk dat Vrijbuiter net zoals andere ter ziele gegane ketens te lang achter de feiten is aan blijven hobbelen.
pi_180678620
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:39 schreef Ericr het volgende:
De Vrijbuiter kan van alles verzinnen waarom het misging maar een Bever draait wel goed bijvoorbeeld. Pas nog een grote winkel geopend in het Haagse centrum. Denk dat Vrijbuiter net zoals andere ter ziele gegane ketens te lang achter de feiten is aan blijven hobbelen.
Bever verhuisde van de Torenstraat naar de nieuwe locatie jah :Y. Vast wel een stuk duurdere locatie, maar wel veel meer in het zicht.
dag
  maandag 23 juli 2018 @ 18:21:00 #121
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180679353
ik zou het niet gek vinden dat Bever interesse heeft in Vrijbuiter
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:38:01 #122
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180743368
Kans op doorstart kledingwinkels Men at Work kleiner

De kans op een doorstart voor de failliete modeketen Men at Work met 425 werknemers is flink kleiner geworden. Dat blijkt uit het zojuist verschenen eerste faillissementsverslag.

Men at Work werd opgericht in 1995, en groeide uit tot een keten met zestig vestigingen op zijn hoogtepunt in 2009. Daarna zette het verval in, met een daling van het winkelbestand en flinke verliezen. Eind juni ging de onderneming failliet.

Drie weken geleden liet curator Evert Baart nog weten dat er een behoorlijk aantal kandidaten was, met interesse in een doorstart van de 27 winkels in Nederland. Maar in zijn eerste verslag schrijft de curator dat er nog steeds geen akkoord over een voortzetting van de onderneming is.

Volgens Baart wilde het merendeel van de zes geïnteresseerde partijen de voorraden in de winkels verkopen en daarbij profiteren van de loongarantieregeling. Onder die regeling betaalt uitkeringsinstantie UWV zes weken lang de salarissen van het personeel door.

Ook willen de partijen profiteren van de opzegtermijnen van de huurovereenkomsten. Zo zouden ze nog een korte tijd de kleding in de uitverkoop kunnen gooien voordat de huurcontracten vervallen om zo een snelle winst te pakken. Het is de vraag of dergelijke partijen serieuze interesse hebben in een doorstart voor de lange termijn.

Bovendien is zo'n constructie volgens de curator mogelijk wettelijk verboden. Hij wijst op een komend vonnis in een rechtszaak, dat onderhuur door curatoren aan doorstarters in de weg lijkt te staan.

Ook was Rabobank weinig enthousiast over de biedingen van de meeste doorstartkandidaten. De bank, die de voorraden in onderpand heeft gekregen voor haar leningen, verwacht meer over te houden aan een uitverkoop van de voorraden door de curator.

De curator zegt nog wel te spreken met één kandidaat, die uit is op een bredere doorstart.

Als de doorstart niet rondkomt, verwacht de curator de 27 Nederlandse winkels nog tot 31 juli open te houden. Daarna gaan 22 winkels dicht. De rest van de voorraden wordt dan tot 10 augustus in de vijf winkels in de grote steden uitverkocht.

Curator Baart tekent in zijn verslag aan dat de winkelketen de jaarrekening over 2016 niet op tijd heeft gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. "Daarmee lijkt onbehoorlijk bestuur en aansprakelijkheid van de bestuurder vast te staan."

https://www.rtlz.nl/beurs(...)-men-at-work-kleiner
pi_180743659
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:21 schreef KingRadler het volgende:
ik zou het niet gek vinden dat Bever interesse heeft in Vrijbuiter
Ik denk het niet. Heel ander assortiment, hele andere locaties. Vrijbuiter in Roden is echt gigantisch. Dat kun je van Bever niet zeggen. Zou niet weten wat die met Vrijbuiter zouden moeten.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 1 augustus 2018 @ 08:52:53 #124
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180868758
Vrijbijter is nu wel failliet alle werknemers staan op straat.

http://dekrantnieuws.nl/vrijbuiter-zet-alle-werknemers-op-straat/
pi_180869299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:52 schreef KingRadler het volgende:
Vrijbijter is nu wel failliet alle werknemers staan op straat.

http://dekrantnieuws.nl/vrijbuiter-zet-alle-werknemers-op-straat/
Getver -O- Dat zijn er best veel denk ik. Enorme zaak. Dacht dat die goed liep voor ik het hier las. Ook echt heel bekend hier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180870992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Getver -O- Dat zijn er best veel denk ik. Enorme zaak. Dacht dat die goed liep voor ik het hier las. Ook echt heel bekend hier.
Ergens toch vrij logisch, je hoort of ziet ze nooit op tv/radio/social media. Bever en bijvoorbeeld Decathlon zijn daarin zeer grote slagen aan het slaan. Als je niet mee kunt ga je het verliezen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180871412
https://www.ad.nl/economie/men-at-work-maakt-doorstart~a0231833/

quote:
De failliete kledingketen Men At Work maakt een doorstart. Het bedrijf gaat verder onder de vleugels van Victory & Dreams Holding, de moedermaatschappij van ketens als Miller & Monroe en Witteveen Mode, zo meldde de nieuwe eigenaar.

Voorafgaand aan het faillissement eind juni had Men At Work 27 winkels. Daarvan zijn er op dit moment nog negentien in bedrijf. De bedoeling van de nieuwe eigenaar is om met zo veel mogelijk vestigingen verder te gaan en de werkgelegenheid van zo veel mogelijk werknemers te behouden. Hoeveel winkels er uiteindelijk openblijven, hangt mede af van de onderhandelingen met de verhuurders van winkelpanden en leveranciers.

Voor nu blijven in elk geval de winkels in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Den Bosch, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Sneek en Utrecht Hoog Catharijne geopend. De webshop van Men At Work wordt naar verwachting in de loop van oktober heropend.
Den Haag was al dicht overigens maar gaat nu blijkbaar weer open. Opruiming daar stelde weinig voor, niet heel anders dan een reguliere opruiming.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 12:22:05 #128
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180872566
Ik verwacht niet dat alle winkels open gaan blijven bij Men At Work.
Deel die slecht lopen zullen volgend jaar wel gesloten worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 augustus 2018 @ 15:59:42 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180877083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:18 schreef Ericr het volgende:
Witteveen Mode
Witteveen mode trokken ze ook al uit het faillissement, geen idee hoe het daar nu mee gaat maar ze hebben in ieder geval vaker met dit bijltje gehakt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:25:36 #130
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180877588
Van De Vrijbuiter heb ik nooit zo goed gesnapt waarom die in Roden, Zaandam, Roermond en Gouda zitten ipv in Utrecht, Groningen, Amsterdam en Tilburg oid.

Prima winkel met kwaliteit die tussen Bever en Decathlon inzit. Ik koop veel zooi waarvan ik wil dat het degelijk is bij De Bever maar zou ook tevreden zijn met iets van De Vrijbuiter want nog steeds degelijk en betaalbaarder maar ja dan moeten er kilometers worden gemaakt. Kost tijd en geld dus dan valt het voordeel snel weg.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:26:32 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180877603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Van De Vrijbuiter heb ik nooit zo goed gesnapt waarom die in Roden, Zaandam, Roermond en Gouda zitten ipv in Utrecht, Groningen, Amsterdam en Tilburg oid.

Prima winkel met kwaliteit die tussen Bever en Decathlon inzit. Ik koop veel zooi waarvan ik wil dat het degelijk is bij De Bever maar zou ook tevreden zijn met iets van De Vrijbuiter want nog steeds degelijk en betaalbaarder maar ja dan moeten er kilometers worden gemaakt. Kost tijd en geld dus dan valt het voordeel snel weg.
zal wel iets met de huurprijzen te maken hebben
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:27:40 #132
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180877633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal wel iets met de huurprijzen te maken hebben
Ja, wellicht. Maar goed een dergelijke zaak hoeft in een grote stad ook niet in het centrum te zitten lijkt me. Is een winkel waar je bewust heen gaat en niet toevallig langs shopt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180878043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ergens toch vrij logisch, je hoort of ziet ze nooit op tv/radio/social media. Bever en bijvoorbeeld Decathlon zijn daarin zeer grote slagen aan het slaan. Als je niet mee kunt ga je het verliezen.
Ze hadden juist de afgelopen maanden (of iets langer al) veel radioreclame. Daarvoor echt nooit dus misschien dat dat de laatste strohalm was
A mind with a heart of it's own
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 augustus 2018 @ 17:22:32 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180878556
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Van De Vrijbuiter heb ik nooit zo goed gesnapt waarom die in Roden, Zaandam, Roermond en Gouda zitten ipv in Utrecht, Groningen, Amsterdam en Tilburg oid.

Prima winkel met kwaliteit die tussen Bever en Decathlon inzit. Ik koop veel zooi waarvan ik wil dat het degelijk is bij De Bever maar zou ook tevreden zijn met iets van De Vrijbuiter want nog steeds degelijk en betaalbaarder maar ja dan moeten er kilometers worden gemaakt. Kost tijd en geld dus dan valt het voordeel snel weg.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal wel iets met de huurprijzen te maken hebben
en bereikbaarheid.

Verder valt in veel markten het middensegment weg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 17:35:15 #135
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180878702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 17:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[..]

en bereikbaarheid.

Verder valt in veel markten het middensegment weg
Die bereikbaarheid is het probleem juist.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180878888
Je hoort niet veel meer dat ketens op omvallen staan.
Check it out
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:00:46 #137
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180881257
Dit topic bloed langzaam dood.
Als er geen nieuwe winkels omvallen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 augustus 2018 @ 20:03:59 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180881306
Er is natuurlijk wel flink aan de boom geschud de afgelopen jaren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:18:19 #139
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180881521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Van De Vrijbuiter heb ik nooit zo goed gesnapt waarom die in Roden, Zaandam, Roermond en Gouda zitten ipv in Utrecht, Groningen, Amsterdam en Tilburg oid.

Prima winkel met kwaliteit die tussen Bever en Decathlon inzit. Ik koop veel zooi waarvan ik wil dat het degelijk is bij De Bever maar zou ook tevreden zijn met iets van De Vrijbuiter want nog steeds degelijk en betaalbaarder maar ja dan moeten er kilometers worden gemaakt. Kost tijd en geld dus dan valt het voordeel snel weg.
In Roermond is logisch, die ligt vlakbij het Outlet Centre, waar zo'n 7 miljoen bezoekers per jaar komen. Goed bereikbaar per auto en (als ik de parkeerplaats vaak zie) per camper. Maar ook weer niet onderscheidend qua assortiment of prijzen. Ben er wel eens geweest voor wandelschoenen en een backpack, maar zinnig advies hoef je er niet echt te verwachten.
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:04:11 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_180882648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:00 schreef KingRadler het volgende:
Dit topic bloed langzaam dood.
Als er geen nieuwe winkels omvallen.
Da's niet zo gek toch? Er wordt ook nog maar weinig gepost in het PlayStation 2 topic.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_180883812
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Da's niet zo gek toch? Er wordt ook nog maar weinig gepost in het PlayStation 2 topic.
Men At Work maakt doorstart
De failliete kledingketen Men At Work maakt een doorstart. Het bedrijf gaat verder onder de vleugels van Victory & Dreams Holding, de moedermaatschappij van ketens als Miller & Monroe en Witteveen Mode, zo meldde de nieuwe eigenaar.

Voorafgaand aan het faillissement eind juni had Men At Work 27 winkels. Daarvan zijn er op dit moment nog negentien in bedrijf. De bedoeling van de nieuwe eigenaar is om met zo veel mogelijk vestigingen verder te gaan en de werkgelegenheid van zo veel mogelijk werknemers te behouden. Hoeveel winkels er uiteindelijk openblijven, hangt mede af van de onderhandelingen met de verhuurders van winkelpanden en leveranciers.

Voor nu blijven in elk geval de winkels in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Den Bosch, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Sneek en Utrecht Hoog Catharijne geopend. De webshop van Men At Work wordt naar verwachting in de loop van oktober heropend.

Bron: https://www.ad.nl/economie/men-at-work-maakt-doorstart~a0231833/

Wie weet word het nog wat
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2018 @ 13:23:11 #142
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180895876
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:50 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ze hadden juist de afgelopen maanden (of iets langer al) veel radioreclame. Daarvoor echt nooit dus misschien dat dat de laatste strohalm was
Ik meende dat De Vrijbuiter laatst nog in het nieuws was door de overname van slaapzakkenhandel Nomad?
De lamme koopt de blinde? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 augustus 2018 @ 13:28:37 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180895982
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:51 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Men At Work maakt doorstart
De failliete kledingketen Men At Work maakt een doorstart. Het bedrijf gaat verder onder de vleugels van Victory & Dreams Holding, de moedermaatschappij van ketens als Miller & Monroe en Witteveen Mode, zo meldde de nieuwe eigenaar.

Voorafgaand aan het faillissement eind juni had Men At Work 27 winkels. Daarvan zijn er op dit moment nog negentien in bedrijf. De bedoeling van de nieuwe eigenaar is om met zo veel mogelijk vestigingen verder te gaan en de werkgelegenheid van zo veel mogelijk werknemers te behouden. Hoeveel winkels er uiteindelijk openblijven, hangt mede af van de onderhandelingen met de verhuurders van winkelpanden en leveranciers.

Voor nu blijven in elk geval de winkels in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Den Bosch, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Sneek en Utrecht Hoog Catharijne geopend. De webshop van Men At Work wordt naar verwachting in de loop van oktober heropend.

Bron: https://www.ad.nl/economie/men-at-work-maakt-doorstart~a0231833/

Wie weet word het nog wat
NWS / [Winkelketens massaal failliet] #44 Cool is blue
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:11 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180896019
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:10 #145
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180896039
Ah ok, dan zat ik er naast.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_180900617
De Vrijbuiter neemt De Waard mee in zijn val -O-

Tentenmaker De Waard Tenten in Heerde is failliet. Het bedrijf, bekend van de zware katoenen tenten, is meegesleept in het faillissement van kampeerwinkel Vrijbuiter. Vrijbuiter vroeg bijna twee weken geleden uitstel van betaling aan en werd gisteren failliet verklaard.


Nos.nl
...
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:34:22 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180900887
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:22 schreef sacha het volgende:
De Vrijbuiter neemt De Waard mee in zijn val -O-

Tentenmaker De Waard Tenten in Heerde is failliet. Het bedrijf, bekend van de zware katoenen tenten, is meegesleept in het faillissement van kampeerwinkel Vrijbuiter. Vrijbuiter vroeg bijna twee weken geleden uitstel van betaling aan en werd gisteren failliet verklaard.


Nos.nl
Neeeee. Dat is echt tragisch. Toptenten van vaderlandsche makelij. :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:47:48 #148
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180901159
Het is mis gedaan door beleid te lang in het verleden hangen.
pi_180901768
quote:
18s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Neeeee. Dat is echt tragisch. Toptenten van vaderlandsche makelij. :'(
De Waard red het wel, overnamekandidaten staan in de rij. Die tent (whehehe) draait prima.
For great justice!
pi_180901776
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Het is mis gedaan door beleid te lang in het verleden hangen.
You don't say! Waarom ben jij nergens CEO?
For great justice!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:15:08 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180901790
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:14 schreef Q. het volgende:

[..]

De Waard red het wel, overnamekandidaten staan in de rij. Die tent (whehehe) draait prima.
Ik hoop t, ik overweeg zelf nog de komende maanden zo'n tent te kopen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_180914501
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik hoop t, ik overweeg zelf nog de komende maanden zo'n tent te kopen.
Doen, echt. Wij hebben er ook een en het zijn echt heerlijke tenten die lang (misschien wel te lang voor onze consumptiemaatschappij) meegaan.
Onze scoutinggroep heeft er ook meerdere, de 25 jaar oude zilvermeeuw doet het nog altijd O+

Ik hoop dat de waard blijft bestaan. Betere tenten zijn er gewoon niet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:57:49 #153
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180915290
door deze mooie zomer draaien campings goed dan begrijp ik wel dat bedrijven interesse in camping spullen hebben.

Dat jongeren niet kamperen slaat ook nergens op, festivals doen het nog altijd goed.
pi_180916054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef KingRadler het volgende:
door deze mooie zomer draaien campings goed dan begrijp ik wel dat bedrijven interesse in camping spullen hebben.

Dat jongeren niet kamperen slaat ook nergens op, festivals doen het nog altijd goed.
Kamperen op een festival met een kamperen op een camping vergelijken is echt appels met peren vergelijken.

De enige overeenkomst is dat je bij beiden in een tent ligt. Maar voor een festival ga je geen dure tent aanschcaffen maar haal je er voor ¤50 een bij de Aldi. Je koopt geen dure slaapzakken, gasbranders, pannetjes noem maar op.
A mind with a heart of it's own
pi_180916412
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:31 schreef DrMarten het volgende:

Kamperen op een festival met een kamperen op een camping vergelijken is echt appels met peren vergelijken.

De enige overeenkomst is dat je bij beiden in een tent ligt. Maar voor een festival ga je geen dure tent aanschcaffen maar haal je er voor ¤50 een bij de Aldi. Je koopt geen dure slaapzakken, gasbranders, pannetjes noem maar op.
Ja, precies dat dus :Y Die gaan naar de Aldi of de Decathlon. Niet naar een zaak met kwalitatief goed spul wat 30 jaar mee gaat, want daar betaal je ook voor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180916772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef KingRadler het volgende:
door deze mooie zomer draaien campings goed dan begrijp ik wel dat bedrijven interesse in camping spullen hebben.

Dat jongeren niet kamperen slaat ook nergens op, festivals doen het nog altijd goed.
https://www.volkskrant.nl(...)schiedenis~b125ebc6/

Dit artikel geeft een goed idee van een 'de Waard' kampeerder. Je gaat niet met je tent van minimaal 899 euro op een festival zitten ;)
pi_180919360
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:22 schreef sacha het volgende:
De Vrijbuiter neemt De Waard mee in zijn val -O-

Tentenmaker De Waard Tenten in Heerde is failliet. Het bedrijf, bekend van de zware katoenen tenten, is meegesleept in het faillissement van kampeerwinkel Vrijbuiter. Vrijbuiter vroeg bijna twee weken geleden uitstel van betaling aan en werd gisteren failliet verklaard.


Nos.nl
Omg, ik lees het net. De nostalgische De Waard-tent... Mijn halve familie heeft daarin gekampeerd...

En De Vrijbuiter was toch ook wel een begrip. Zonde zeg! Hoe heeft De Vrijbuiter eigenlijk failliet kunnen gaan?
Somebody that I used to know
pi_180919399
Enige nadeel aan een De Waard-tent is dat het lang duurt om op te zetten (niet even zo voor een weekendje). En hij is zwaar. (en duur) Maar verder.... Prima tent voor vakanties van drie weken met het gezin.
Somebody that I used to know
pi_180919498
"Vrijbuiter ging volgens de curatoren ten onder aan te ambitieuze groeidoelstellingen, langjarige verplichtingen en tegenwind voor de hele detailhandel." (NRC)

Hmm
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:47:29 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180920686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:50 schreef Postbus100 het volgende:
"Vrijbuiter ging volgens de curatoren ten onder aan te ambitieuze groeidoelstellingen, langjarige verplichtingen en tegenwind voor de hele detailhandel." (NRC)

Hmm
waarschijnlijk voor veel geld een meerjarige strategie gekozen die niet meer werkt in de markt van nu en niet bijgestuurd met nieuwe marktomstandigheden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:13:19 #161
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180921250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef KingRadler het volgende:
Dat jongeren niet kamperen slaat ook nergens op, festivals doen het nog altijd goed.
Ja, dan wil je een zo goedkoop mogelijk tentje waarbij het niet erg is als die kapot is en achter moet blijven. Daarbij moet een tentje licht zijn, want als je alles mee gaat slepen vaak kilometers lang vanaf een parkeerplaats, dan wil je zo licht mogelijk reizen.

Je hebt zeker nog nooit op een festival gekampeerd? :P
Don't let my username fool you...
pi_180921526
De vrijbuiter, die tent is dus ook al failliet.
Check it out
pi_180921661
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de vrijbuiter een typische winkel vindt voor kamperend volk van 50-70 jaar.

De avontuurlijke jongeren gaan naar Bever en kopen degelijk en lichtgewicht spul.

De feestende jongeren gaan naar Decathlon en geeft niet zoveel om de kwaliteit. Als het maar werkt voor een vakantie.

En ANWB is ook wel een geduchte concurrent. (en Erica, Hendriks en Van Duijnkerken ook, maar die zitten geografisch wat meer verspreid.
Somebody that I used to know
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:23:50 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_180928790
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:34 schreef Postbus100 het volgende:
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de vrijbuiter een typische winkel vindt voor kamperend volk van 50-70 jaar.

De avontuurlijke jongeren gaan naar Bever en kopen degelijk en lichtgewicht spul.

De feestende jongeren gaan naar Decathlon en geeft niet zoveel om de kwaliteit. Als het maar werkt voor een vakantie.

En ANWB is ook wel een geduchte concurrent. (en Erica, Hendriks en Van Duijnkerken ook, maar die zitten geografisch wat meer verspreid.
en de groep ertussen in? De gezinnen die gaan kamperen? Wij hebben het inventaris van onze tweedehands vouwwagen daar toch grotendeels weggehaald. Bever is leuk maar te zeer gericht op de backpacker, minder op de kampeerder.

De ANWB associeer ik eerder met de camperende babyboomer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181008234
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 22:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en de groep ertussen in? De gezinnen die gaan kamperen? Wij hebben het inventaris van onze tweedehands vouwwagen daar toch grotendeels weggehaald. Bever is leuk maar te zeer gericht op de backpacker, minder op de kampeerder.

De ANWB associeer ik eerder met de camperende babyboomer.
Ik vind dat er ook nog wel een verschil zit tussen de kampeerder en de "gemiddelde" bever klant. Die is toch wel wat avontuurlijker dan iemand die kampeert. En de spullen bij de bever zijn wel wat meer gespecialiseerd.
Ik ben ook net terug van mijn eerste kampeer vakantie en de Decathlon is toch wel aardig in dat gat gesproken als ik het aantal kleine tentjes, strandtentjes enz zie. En volgens mij is dat helemaal nog zo slecht niet. En dus ook echt niet alleen voor feestende jongeren waarbij dat niet boeit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:48:22 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181009229
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:34 schreef Postbus100 het volgende:
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de vrijbuiter een typische winkel vindt voor kamperend volk van 50-70 jaar.

De avontuurlijke jongeren gaan naar Bever en kopen degelijk en lichtgewicht spul.

De feestende jongeren gaan naar Decathlon en geeft niet zoveel om de kwaliteit. Als het maar werkt voor een vakantie.

En ANWB is ook wel een geduchte concurrent. (en Erica, Hendriks en Van Duijnkerken ook, maar die zitten geografisch wat meer verspreid.
het scheelt dat die markt van 50+ best groot is :P als je je daar specifiek op zou richten zou dat best te doen moeten zijn lijkt me
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:49:35 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181009245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:08 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik vind dat er ook nog wel een verschil zit tussen de kampeerder en de "gemiddelde" bever klant. Die is toch wel wat avontuurlijker dan iemand die kampeert. En de spullen bij de bever zijn wel wat meer gespecialiseerd.
Ik ben ook net terug van mijn eerste kampeer vakantie en de Decathlon is toch wel aardig in dat gat gesproken als ik het aantal kleine tentjes, strandtentjes enz zie. En volgens mij is dat helemaal nog zo slecht niet. En dus ook echt niet alleen voor feestende jongeren waarbij dat niet boeit.
Festivalgangers kopen hun tenten ook vaak bij de Aldi of de Lidl, daar komt ook elk jaar wel een tentje voor 30 euro voorbij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:50:13 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181009260
quote:
HEERDE - Rond de 40 partijen hebben zich gemeld voor een overname van Vrijbuiter en tentenmaker De Waard. Vrijbuiter werd vorige week failliet verklaard. Een deel van de potentiële kopers heeft alleen interesse in De Waard Tenten in Heerde, dat deel uitmaakt van Vrijbuiter. Partijen konden tot maandagavond een bod doen.

De curator maakt een selectie uit de binnengekomen biedingen en verwacht nog wel de hele week nodig te hebben voor er echt zaken kunnen worden gedaan met een kandidaat-koper.

Het gaat de curator om een zo hoog mogelijke opbrengst, waarbij ook gekeken wordt naar de werkgelegenheid. Er werken 300 mensen bij Vrijbuiter, van wie 80 in vaste dienst. De winkels van Vrijbuiter en De Waard blijven in afwachting van een eventuele doorstart geopend.
ben benieuwd hoeveel serieuze kandidaten er tussen zitten om alles over te nemen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:28:56 #169
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181018554
Christine le Duc is terug maar nu wel in Nederlandse handen.

https://www.telegraaf.nl/t/2403296/
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2018 @ 05:59:08 #170
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181023811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ben benieuwd hoeveel serieuze kandidaten er tussen zitten om alles over te nemen.
Ik herinner me meer failliete ketens waarvoor er "tientallen geïnteresseerden" waren. Die uiteindelijk niet bleken te bestaan of een voor een afhaakten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181024367
quote:
99s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 05:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik herinner me meer failliete ketens waarvoor er "tientallen geïnteresseerden" waren. Die uiteindelijk niet bleken te bestaan of een voor een afhaakten.
of alleen de voorraad willen opkopen..
dag
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 augustus 2018 @ 16:42:01 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181035023
quote:
99s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 05:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik herinner me meer failliete ketens waarvoor er "tientallen geïnteresseerden" waren. Die uiteindelijk niet bleken te bestaan of een voor een afhaakten.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:15 schreef Peter het volgende:

[..]

of alleen de voorraad willen opkopen..
of alleen goede onderdelen willen hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:41:28 #173
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181036122
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:28 schreef KingRadler het volgende:
Christine le Duc is terug maar nu wel in Nederlandse handen.

https://www.telegraaf.nl/t/2403296/
Die is nooit failliet geweest...
Don't let my username fool you...
pi_181037402
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die is nooit failliet geweest...
Het moederbedrijf echter wel..
dag
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:01:31 #175
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181072604
’Conflict Hema met franchisers verscherpt

Het bestuur van Hema heeft de winkelcontracten opgezegd van alle bestuurders van zijn franchiseorganisatie, de Vereniging Aangesloten Bedrijven (VAB) die gezamenlijk zo’n 24 filialen hebben. Op basis van een brief die de directie van de keten aan alle franchiseondernemers heeft gestuurd.

De Hema-top en de VAB, het bestuur van de franchisenemers (40% van de winkels in Nederland), liggen al tijden met elkaar overhoop. De VAB spande de ene na de andere rechtszaak aan, met als gevolg dat de maat nu helemaal vol lijkt voor het Hema-bestuur.

https://www.telegraaf.nl/(...)anchisers-verscherpt
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:23:23 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181082497
quote:
Franchisecontracten
Als HEMA een product via de webshop verkoopt, gaat een deel van de opbrengst naar de winkel die in het postcodegebied van de koper ligt. Lion Capital wil deze afspraak stopzetten, maar de VAB wil juist meer geld verdienen aan de internetverkoop. De franchisenemers willen af van de bijdrage van ruim 5 miljoen euro die zij HEMA moeten betalen als bijdrage in de kosten voor de internetverkopen.
Ik geloof dat ik de franchisers wel begrijp: 5 miljoen meelappen aan de internetshop, maar niet of nauwelijks meedelen in de opbrengsten. Dat lijkt niet aantrekkelijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181083072
Is ergens een lijst te vinden van de desbetreffende filialen? Ben wel benieuwd welke het zijn (en waaraan je kunt zien dat ze franchise zijn)
Somebody that I used to know
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:14:44 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181083554
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:52 schreef Postbus100 het volgende:
Is ergens een lijst te vinden van de desbetreffende filialen? Ben wel benieuwd welke het zijn (en waaraan je kunt zien dat ze franchise zijn)
In ieder geval deze:

quote:
Het FD meldt vrijdag dat alle bestuurders van de franchiseorganisatie van Hema, de Vereniging Aangesloten Bedrijven (VAB), te horen hebben gekregen dat het winkelcontract is opgezegd. Een van de bestuursleden van de VAB is de eigenaar van Witte Exploitatie BV in Weert. De ondernemer heeft naast de drie vestigingen in Limburg ook Hema-filialen in Budel, Heeze, Meerhoven en Veldhoven.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181083862
Nijkerk en Hoevelaken was ook een franchiser dacht ik, die zijn een paar jaar geleden een paar dagen dicht geweest wegens een conflict, was ook in het (regionale) nieuws.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181083958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:32 schreef Resistor het volgende:
Nijkerk en Hoevelaken was ook een franchiser dacht ik, die zijn een paar jaar geleden een paar dagen dicht geweest wegens een conflict, was ook in het (regionale) nieuws.
Ah, kijk, dat is dichtbij :) die kan ik leren kennen.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:24:38 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181087356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef KingRadler het volgende:
’Conflict Hema met franchisers verscherpt

Het bestuur van Hema heeft de winkelcontracten opgezegd van alle bestuurders van zijn franchiseorganisatie, de Vereniging Aangesloten Bedrijven (VAB) die gezamenlijk zo’n 24 filialen hebben. Op basis van een brief die de directie van de keten aan alle franchiseondernemers heeft gestuurd.

De Hema-top en de VAB, het bestuur van de franchisenemers (40% van de winkels in Nederland), liggen al tijden met elkaar overhoop. De VAB spande de ene na de andere rechtszaak aan, met als gevolg dat de maat nu helemaal vol lijkt voor het Hema-bestuur.

https://www.telegraaf.nl/(...)anchisers-verscherpt
Zover moet de HEMA dus al schrapen. Vijf miljoen van franchisers..... ik ben benieuwd of ze de toko ooit echt nog winstgevend gaan krijgen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181150621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:32 schreef Resistor het volgende:
Nijkerk en Hoevelaken was ook een franchiser dacht ik, die zijn een paar jaar geleden een paar dagen dicht geweest wegens een conflict, was ook in het (regionale) nieuws.
Volgens mij zijn die daarna door de hema zelf voortgezet?
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:14:56 #183
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181152901
Ik verveelde me bij de Hema.
Ging ik maar met de letters spelen:

pi_181223551
Ook Foodora stopt ermee. Ze ondervonden teveel concurrentie van takeaway. De bezorgers staan dus allemaal op straat. Maar die verdienden toch al een hongerloon en liepen tegelijk voor schut met die idiote paarse blokkendoos-rugzak. In Belgie hadden ze laatst nog hun werk neergelegd vanwege de slechte arbeidsvoorwaarden
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2018 @ 10:24:10 #185
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181224119
Takeaway-dochter Thuisbezorgd.nl knijpt de restaurants af, die zeggen er nauwelijks nog iets aan over te houden. Hoog tijd dus dat de horeca zelf een landelijke bezorgdienst opzet. Nu kan het misschien nog.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181224847
quote:
99s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
Takeaway-dochter Thuisbezorgd.nl knijpt de restaurants af, die zeggen er nauwelijks nog iets aan over te houden. Hoog tijd dus dat de horeca zelf een landelijke bezorgdienst opzet. Nu kan het misschien nog.
Ja, ze vragen erg veel geld en ik kan mij voorstellen dat dit een aderlating is voor de restauranthouders. Van de andere kant is het heel knap dat een ondernemer een systeem in de markt kan zetten waar men bijna niet omheen kan, zoals Booking.com in de hotelwereld.
pi_181225002
quote:
99s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
Takeaway-dochter Thuisbezorgd.nl knijpt de restaurants af, die zeggen er nauwelijks nog iets aan over te houden. Hoog tijd dus dat de horeca zelf een landelijke bezorgdienst opzet. Nu kan het misschien nog.
Ik bel de lokale zaakjes vaak zelf op om te vragen of ze wat willen bezorgen. Zijn ze heel gelukkig mee en het is een kleine moeite. Nadeel is wel dat je contanten moet hebben omdat niet elke zaak een online bestelsysteem heeft.
pi_181225053
quote:
99s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
Takeaway-dochter Thuisbezorgd.nl knijpt de restaurants af, die zeggen er nauwelijks nog iets aan over te houden. Hoog tijd dus dat de horeca zelf een landelijke bezorgdienst opzet. Nu kan het misschien nog.
https://www.rtlz.nl/busin(...)ef-voor-thuisbezorgd
https://www.nu.nl/onderne(...)nt-thuisbezorgd.html
https://www.trouw.nl/home(...)ezorgd-nl-~afaa9691/
https://www.tubantia.nl/e(...)bezorgd-nl~a008401c/

Zijn al wat lokale initiatieven en je hebt ook restaurants waar je direct kan bestellen. Doe ik zelf ook, probeer Thuisbezorgd tegenwoordig zoveel mogelijk te vermijden.
pi_181226830
Doorstart voor De Waard-tenten

Kampeermerk De Waard maakt een doorstart. De winkel die tenten van het merk verkoopt, dreigde de deuren definitief te moeten sluiten door het faillissement van eigenaar Vrijbuiter.

Dat wordt voorkomen door de Nederlandse Sunshine Group.
De groep, die ook andere kampeermerken bezit, neemt de zaak over.

Sunshine koopt de winkel in Heerde die de tenten exclusief verkoopt, een atelier in Roden en de Tsjechische fabriek die de tenten maakt. De 42 medewerkers van die fabriek gaan ook over naar de nieuwe eigenaar.

Sunshine bezit meerdere bedrijven die actief zijn in de kampeerbranche. De Waard wordt het vierde kampeerlabel van de Sunshine Group. De onderneming is ook eigenaar van vouwwagenmerk Alpenkreuzer, voortentenmerk Doréma en Glampinglodges.

Curatoren onderzoeken nog of een overname mogelijk is voor de vier megastores van de kampeerwinkelketen, die niet zijn overgenomen door Sunshine. Die winkels, gelegen in Roermond, Roden, Zaandam en Gouda, blijven voorlopig open. De Waard zal uit deze winkels verdwijnen.

https://www.1limburg.nl/d(...)d-over-de-vrijbuiter
https://www.nd.nl/nieuws/(...)tenten.3095465.lynkx
pi_181227699
quote:
Is de koopavond in Den Bosch ten dode opgeschreven? Het lijkt er bijna op als je retailonderzoeksbureau RMC mag geloven. Want in het eerste half jaar kwamen er tijdens de donderdagse koopavonden 21 procent minder mensen, stellen zij. Geen koopavond in Nederland doet het daarmee slechter.

De oorzaak? Dat weet Huib Lubbers van RMC ook niet precies. ,,Afgelopen jaren hebben we in meerdere steden dalingen gezien van 40 procent, maar juist afgelopen jaar steeg het aantal bezoekers van koopavonden in Nederland." Maar dus niet in Den Bosch. Het bureau heeft een teller in de Hinthamerstraat staan. Daar tellen ze 24/7 het aantal passanten. ,,Deze cijfers zijn dus gebaseerd op het aantal mensen dat op donderdagavond tussen 18 en 21 uur voorbij komt."

Arnhem, Breda, Zwolle
Internet, maar vooral ook de invoering van koopzondag, leidde afgelopen jaren tot minder bezoek op de koopavond. Maar dat kan nauwelijks meer een oorzaak zijn voor de huidige daling: de binnenstad telt inmiddels ook alweer jaren een koopzondag. ,,Het weer kan altijd een rol spelen, maar we hebben dus wel over de eerste 26 koopavonden van het jaar", aldus Lubbers. En mooi weer, dat was het in andere steden ook. ,,In die zin is het gek dat juist Arnhem, Breda en Zwolle tot de grote stijgers behoren. Dat zijn ook steden met een historische hart en een redelijk vergelijkbare winkelstructuur."

Ton Kranenburg, voorzitter van ondernemersvereniging Hartje 's-Hertogenbosch, herkent het beeld niet zo. ,,Als het wel zo is, is dat redelijk verontrustend. Maar ik heb dat beeld eigenlijk niet echt." Laat staan dat hij een oorzaak kan noemen. ,,Natuurlijk zijn er ook hier wel eens discussies geweest over de toekomst van de koopavond. Maar op de hoofdassen in het centrum zijn alle winkels gewoon open. Het werkt ook alleen als vrijwel alle winkels open zijn. Nee, we gaan het voorlopig niet afschaffen."

https://www.bd.nl/stadsge(...)21-procent~a1eb0ef2/
Internet en koopzondag worden hier aangehaald voor dalende cijfers, maar - als ik voor mezelf spreek - het heeft denk ik ook te maken met het slechte imago dat een gemiddelde koopavond heeft. Groepen jongeren hangen doelloos in de winkelstraten en centra rond en zorgen vaak voor een wat gespannen sfeer, waardoor niemand echt meer zit te wachten om daar tussendoor te moeten lopen. Verder, de openingstijden: extra uren open van 18 - 21 uur is m.i. te krap.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 augustus 2018 @ 14:18:47 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181229431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:38 schreef KingRadler het volgende:
Doorstart voor De Waard-tenten

Kampeermerk De Waard maakt een doorstart. De winkel die tenten van het merk verkoopt, dreigde de deuren definitief te moeten sluiten door het faillissement van eigenaar Vrijbuiter.

Dat wordt voorkomen door de Nederlandse Sunshine Group.
De groep, die ook andere kampeermerken bezit, neemt de zaak over.

Sunshine koopt de winkel in Heerde die de tenten exclusief verkoopt, een atelier in Roden en de Tsjechische fabriek die de tenten maakt. De 42 medewerkers van die fabriek gaan ook over naar de nieuwe eigenaar.

Sunshine bezit meerdere bedrijven die actief zijn in de kampeerbranche. De Waard wordt het vierde kampeerlabel van de Sunshine Group. De onderneming is ook eigenaar van vouwwagenmerk Alpenkreuzer, voortentenmerk Doréma en Glampinglodges.

Curatoren onderzoeken nog of een overname mogelijk is voor de vier megastores van de kampeerwinkelketen, die niet zijn overgenomen door Sunshine. Die winkels, gelegen in Roermond, Roden, Zaandam en Gouda, blijven voorlopig open. De Waard zal uit deze winkels verdwijnen.

https://www.1limburg.nl/d(...)d-over-de-vrijbuiter
https://www.nd.nl/nieuws/(...)tenten.3095465.lynkx
al die interesse was dus vooral voor de Waard anders was het geheel wel overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Vrijbuiter lijkt me definitief ten dode opgeschreven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 augustus 2018 @ 14:19:57 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181229470
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Internet en koopzondag worden hier aangehaald voor dalende cijfers, maar - als ik voor mezelf spreek - het heeft denk ik ook te maken met het slechte imago dat een gemiddelde koopavond heeft. Groepen jongeren hangen doelloos in de winkelstraten en centra rond en zorgen vaak voor een wat gespannen sfeer, waardoor niemand echt meer zit te wachten om daar tussendoor te moeten lopen. Verder, de openingstijden: extra uren open van 18 - 21 uur is m.i. te krap.
veel mensen werken tegenwoordig ook zo flexibel dat je ook met gemak 's middags of 's ochtends even de stad in kan als je er echt heen wil.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:56:57 #193
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181231604
Ik heb zelf een winkel en doe geen koopavond. Dat is echt niet de moeite en ik heb de indruk dat mensen gewoon totaal niet meer een koopavond nodig hebben.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2018 @ 23:38:07 #194
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181242708
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:56 schreef jajablahblah het volgende:
Ik heb zelf een winkel en doe geen koopavond. Dat is echt niet de moeite en ik heb de indruk dat mensen gewoon totaal niet meer een koopavond nodig hebben.
Nodig niet, maar als de helft dicht blijft, kan de andere helft er ook net zo goed mee kappen. Zo'n halve koopavond is helemaal funest. Dan kun je net niet krijgen wat je zoekt en bovendien ziet het er kil en ongezellig uit als er om de andere winkel een rolluik met graffiti zichtbaar is. Dat versterkt de, inderdaad, vaak toch al wat gespannen sfeer door een overdosis hangjongeren, petjes en bontkraagjes.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181242781
quote:
99s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nodig niet, maar als de helft dicht blijft, kan de andere helft er ook net zo goed mee kappen. Zo'n halve koopavond is helemaal funest. Dan kun je net niet krijgen wat je zoekt en bovendien ziet het er kil en ongezellig uit als er om de andere winkel een rolluik met graffiti zichtbaar is. Dat versterkt de, inderdaad, vaak toch al wat gespannen sfeer door een overdosis hangjongeren, petjes en bontkraagjes.
Heb de standaard winkel tijden nooit begrepen. Als student werkte ik in een sneakerwinkel. Van 9-13 uur kwam er geen hond. Uiteraard had je tijd voor vracht, schoonmaken en bijpraten. Waarom niet open van 13-21uur iedere dag. Volgen mij werken de meeste mensen tussen 8-18 uur.
pi_181242981
Kan mij niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer gebruik heb gemaakt van een koopavond. Ben sowieso niet van het door de winkelstraat slenteren. Ik kom als ik echt gericht een product wil kopen en de koopavond was een mooi moment om een lastminute aankoop te doen.

Nu heb ik echter een select abonnement van Bol.com. Een keer per jaar ¤ 9,99 betalen en jij kan veel producten tot 14:00 bestellen en ze worden dezelfde dag nog gratis bezorgd. Geen gedoe met parkeren of winkels die een product waar jij extra voor gaat niet op voorraad hebben.
  Redactie Frontpage vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:01:47 #197
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181243022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:44 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Heb de standaard winkel tijden nooit begrepen. Volgen mij werken de meeste mensen tussen 8-18 uur.
Behalve al die graftakken die de hele dag niks beters te doen hebben dan met hun elektrische fiets winkel na winkel af te struinen om vervolgens bij winkel een hun goedkope theemuts te scoren :r
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181243261
Koopavond was in mijn jeugd voornamelijk tieners die in een verder rustig winkelcentrum aan het slenteren waren.
Tegenwoordig bestel ik online of winkel gewoon in een middag.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:44:54 #199
47102 Elvi
miemkwien
pi_181243684
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:44 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Heb de standaard winkel tijden nooit begrepen. Als student werkte ik in een sneakerwinkel. Van 9-13 uur kwam er geen hond. Uiteraard had je tijd voor vracht, schoonmaken en bijpraten. Waarom niet open van 13-21uur iedere dag. Volgen mij werken de meeste mensen tussen 8-18 uur.
Omdat er altijd wel zo'n ouwe trut om kwart voor 9 op de ramen stond te kloppen als jij nog aan het stofzuigen bent :(
pi_181244663
koopavonden vind ik ook net niets inderdaad. toch leeg/ongezellig en bij de ingang en uitgang van het winkelcentrum allerlei vage figuren die er rond hangen.

en inderdaad door de week werkt iedereen van 9 tot 5 en als je van werk thuiskomt is de winkel precies dicht :') eigenlijk heb je alleen zaterdag als je wil shoppen en dan is het meteen teringdruk. Struggles ;(
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:27:11 #201
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181248659
Koopavonden zijn tegenwoordig bij ons ook helemaal niets meer. Hele stad is leeg, terwijl het vroeger altijd superdruk was op de donderdagavonden. Maar goed, tegenwoordig heb je zowel de zaterdag als zondag als winkeldagen, dat heeft een hele hoop daarvan opgevangen. Dat zijn beiden heel erg drukke dagen.
Don't let my username fool you...
pi_181248993
Goed om te lezen dat meer mensen dezelfde ervaringen hebben over de koopavond. Winkelcentra zullen echt met een ander concept moet komen om klanten nog fysiek naar de winkel te krijgen. Open van 12 - 20u bijvoorbeeld inderdaad en bij sommige winkels zie je ook al dat ze enkel open zijn van woensdag t/m zondag. Vraag me altijd af hoe winkels het kunnen blijven betalen om 3-5 man personeel in de winkel te hebben staan / hangen terwijl er - zeker op maandag/dinsdag/woensdag - amper klanten de winkel inkomen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:50:54 #203
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181249122
Laat elke winkel zelf bepalen wanneer ze open zijn doordeweeks.
Tussen 9 en 21 uur.
pi_181249316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed om te lezen dat meer mensen dezelfde ervaringen hebben over de koopavond. Winkelcentra zullen echt met een ander concept moet komen om klanten nog fysiek naar de winkel te krijgen. Open van 12 - 20u bijvoorbeeld inderdaad en bij sommige winkels zie je ook al dat ze enkel open zijn van woensdag t/m zondag. Vraag me altijd af hoe winkels het kunnen blijven betalen om 3-5 man personeel in de winkel te hebben staan / hangen terwijl er - zeker op maandag/dinsdag/woensdag - amper klanten de winkel inkomen..
Zoiets lijkt me ideaal. Winkels standaard open tot 19:00 of 20:00.
Ik werk zelf meestal tot half 6. Als ik dan wat nodig heb uit de stad wordt het heel krap als ik dat na werk nog moet doen en de winkels gaan om 18:00 dicht. Dan ben je weer gebonden aan die koopavond of het weekend.
De winkels standaard een uurtje kanger open door de week (en misschien 's ochtends een uur later open) en dan de koopavond afschaffen zou voor mij een uitkomst zijn.
Weet alleen niet of winkels daar op zitten te wachten ivm uitbetalen van duurdere avonduren
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:41:30 #205
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181250053
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:01 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zoiets lijkt me ideaal. Winkels standaard open tot 19:00 of 20:00.
Ik werk zelf meestal tot half 6. Als ik dan wat nodig heb uit de stad wordt het heel krap als ik dat na werk nog moet doen en de winkels gaan om 18:00 dicht. Dan ben je weer gebonden aan die koopavond of het weekend.
De winkels standaard een uurtje kanger open door de week (en misschien 's ochtends een uur later open) en dan de koopavond afschaffen zou voor mij een uitkomst zijn.
Weet alleen niet of winkels daar op zitten te wachten ivm uitbetalen van duurdere avonduren
Dat soort tijden zijn echt alleen haalbaar voor winkels met meer personeel, grotere ketens dus.
Eénpitters net als ik moeten keuzes maken.
Mijn ervaring is dat mensen die anders misschien naar de koopavond zouden komen op zaterdag ook wel komen. Daarnaast winkelen heel veel mensen erg gericht. Ze hebben van tevoren al opgezocht wat ze willen, op mijn site bekeken wat het kost en of het op voorraad is.
Voor mensen die geen internet hebben ben ik door de week gewoon open, overdag.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:45:59 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181250171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:50 schreef KingRadler het volgende:
Laat elke winkel zelf bepalen wanneer ze open zijn doordeweeks.
Tussen 9 en 21 uur.
Kan al. Tussen 6u en 22u zelfs :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_181250523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:41 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat soort tijden zijn echt alleen haalbaar voor winkels met meer personeel, grotere ketens dus.
Eénpitters net als ik moeten keuzes maken.
Mijn ervaring is dat mensen die anders misschien naar de koopavond zouden komen op zaterdag ook wel komen. Daarnaast winkelen heel veel mensen erg gericht. Ze hebben van tevoren al opgezocht wat ze willen, op mijn site bekeken wat het kost en of het op voorraad is.
Voor mensen die geen internet hebben ben ik door de week gewoon open, overdag.
Precies en die eenpitters lopen tegen exact dezelfde issues aan als de rest hier; als zij kunnen winkelen zijn de winkels dicht :)
Onze winkel is op maandag dicht, koopavonden doen we al jaren niet meer aan en koopzondagen ook niet. De extra uren wogen niet op tegen de paar klanten en de paar euro inkomsten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_181252408
Sowieso zijn nederlandse winkeliers nog vrij...ouderwets..? qua uren, in het buitenland zijn veel meer winkels die standaard tot 22:00 open zijn, en uberhaupt meer avondwinkels en zelfs 24/7 shops.
There are only 151 Pokémon.
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:22:30 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181256239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:50 schreef KingRadler het volgende:
Laat elke winkel zelf bepalen wanneer ze open zijn doordeweeks.
Tussen 9 en 21 uur.
Waarom dan niet écht vrijlaten van 00:00 tot 24:00 uur? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:23:20 #210
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181256259
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waarom dan niet écht vrijlaten van 00:00 tot 24:00 uur? :?
voor 1 mans zaken is dat lastig
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:25:18 #211
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181256297
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:23 schreef KingRadler het volgende:

[..]

voor 1 mans zaken is dat lastig
Nee. Die kiezen ook welke uren voor hen het beste uitkomen. Je hóeft niet open, het mág.
Natuurlijk is het lastig als de grote ketens wel 24 uur open blijven, maar daar kun je nu toch al niet tegen concurreren. Die zijn al maximaal open.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:13:24 #212
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_181257385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Amazon is daar hét voorbeeld van in Amerika en dat loopt volgens mij als een trein.
Het is ook gewoon slim van dit soort concerns om nu in fysieke winkels te gaan zitten. Zo hebben ze zowel online als offline een marktpositie en concurreren ze iedereen weg. Mochten ze iets fysiek niet aanwezig hebben, kunnen ze dat makkelijk in de fysieke winkel omzetten naar een digitale bestelling voor de klant. Klant is er al vertrouwd mee en weet dat het assortiment van een Amazon, Bol en Coolblue groot is en de levering dus ook netjes en snel zal volgen.
Klopt. Bovendien is Amazon 's werelds eerste bedrijf met kassaloze winkels:
https://eu.usatoday.com/s(...)ce-sensors/94991612/
Gevaccineerd.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:51:57 #213
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181258326
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies en die eenpitters lopen tegen exact dezelfde issues aan als de rest hier; als zij kunnen winkelen zijn de winkels dicht :)
Onze winkel is op maandag dicht, koopavonden doen we al jaren niet meer aan en koopzondagen ook niet. De extra uren wogen niet op tegen de paar klanten en de paar euro inkomsten.
Haha ja, wil ik winkelen op maandag zijn precies die winkels waar ik heen wil dicht.
Maar ja, ik ben zelf ook dicht, dus niet zeiken :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181259006
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:51 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Haha ja, wil ik winkelen op maandag zijn precies die winkels waar ik heen wil dicht.
Maar ja, ik ben zelf ook dicht, dus niet zeiken :D
je kan toch op je website zetten wanneer je open bent?
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:42:25 #215
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181270210
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

je kan toch op je website zetten wanneer je open bent?
Ik begrijp je opmerking eigenlijk niet goed, maar natuurlijk staan onze openingstijden op de website.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181270417
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waarom dan niet écht vrijlaten van 00:00 tot 24:00 uur? :?
Omdat er ook nog mensen naast en boven die winkels wonen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:01:16 #217
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181272152
Over 5 a 10 jaar heb je alleen maar vakkenvullers in de winkel.
Afrekenen doe je zelf. Dan zie ik ook wel supermarkten bestaan die 24 uur open zijn.
Ook in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:29:09 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181274514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:01 schreef KingRadler het volgende:
Over 5 a 10 jaar heb je alleen maar vakkenvullers in de winkel.
Afrekenen doe je zelf. Dan zie ik ook wel supermarkten bestaan die 24 uur open zijn.
Ook in Nederland.
ik moet er niet aan denken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:34:47 #219
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181274592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik moet er niet aan denken
Amazon GO in Seattle is al het begin
pi_181275490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:34 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Amazon GO in Seattle is al het begin
Kan niet wachten tot zoiets standaard word. Je producten pakken en gaan. Geen kassa, niks, alles gaat automatisch.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:59:41 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181276463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik moet er niet aan denken
Ik snap de lol er ook niet van, misschien zijn we daar te oud voor.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:05:40 #222
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181278767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:01 schreef KingRadler het volgende:
Over 5 a 10 jaar heb je alleen maar vakkenvullers in de winkel.
Afrekenen doe je zelf. Dan zie ik ook wel supermarkten bestaan die 24 uur open zijn.
Ook in Nederland.
Onbemand vakken vullen moet ook wel te realiseren zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181278905
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Onbemand vakken vullen moet ook wel te realiseren zijn.
Dat is nog wel wat lastiger dan je denkt. Bovendien kosten die zestienjarigen nauwelijks iets.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:20:53 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181280202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik moet er niet aan denken
Wat is je probleem daarmee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:46:21 #225
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181283994
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik moet er niet aan denken
Ik wel. :Y
Het kan me niet efficiënt genoeg zijn. Ik zit nu aan PicNic te denken en stap ook nog wel een keer in als de nadelen en kinderziektes overwonnen zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 augustus 2018 @ 17:48:09 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181327068
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:52 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot zoiets standaard word. Je producten pakken en gaan. Geen kassa, niks, alles gaat automatisch.
je kan toch gewoon online bestellen en afhalen, nog makkelijker dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 augustus 2018 @ 17:49:50 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181327120
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je probleem daarmee?
geen probleem, maar een beetje menselijk contact is niks mis mee en er wordt net gedaan alsof dat zoveel extra tijd kost. Bovendien heb ik weinig behoefte aan om zelf het werk van een kassière te doen :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:50:25 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_181327137
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

je kan toch gewoon online bestellen en afhalen, nog makkelijker dan
Afhalen? Gewoon thuisbezorgen, en dan kun je meteen je retourpakketjes (van bijvoorbeeld bol.com) mee terug laten nemen
pi_181329420
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

je kan toch gewoon online bestellen en afhalen, nog makkelijker dan
Nah, je hebt toch al thuisbezorgd boodschappen dingen? Gratis zelfs.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 augustus 2018 @ 19:20:08 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181329538
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:16 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Nah, je hebt toch al thuisbezorgd boodschappen dingen? Gratis zelfs.
ja jij hebt het over spullen pakken en naar de kassa :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181329784
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja jij hebt het over spullen pakken en naar de kassa :D
Ssst :@

Nee, maar dat Picnic :P Superhandig
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:35:01 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_181330035
Grappig dat picnic geprezen wordt, terwijl Albert Heijn dit al jaren doet
pi_181330076
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:35 schreef Blik het volgende:
Grappig dat picnic geprezen wordt, terwijl Albert Heijn dit al jaren doet
Maar bij AH heb je een belachelijk minimum bedrag, bezorgkosten en weet ik het. :P
pi_181330097
Kan niet wachten tot coolblue kapot gaat, de schijtlolligheid is er wel vanaf nu
pi_181332662
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:36 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Maar bij AH heb je een belachelijk minimum bedrag, bezorgkosten en weet ik het. :P
Dat dus!
En ik ben maar alleen. Wel vaak mensen over de vloer. Heerlijk om niet meer met al die flessen te sjouwen enzo.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181333048
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat dus!
En ik ben maar alleen. Wel vaak mensen over de vloer. Heerlijk om niet meer met al die flessen te sjouwen enzo.
Ik verwacht Picnic hier ook binnen een half uurtje weer :@
dag
pi_181333732
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik verwacht Picnic hier ook binnen een half uurtje weer :@
Haha heb net door dit topic ook weer een bestelling geplaatst. Morgen komen ze. Bril-fucking-jant dit.

En ik vind boodschappen doen best leuk, maar heb geen auto en een brak lichaam dus voor de zware dingen is dit zo fijn. Of dingen die groot zijn zoals pakken keukenrol/wc-papier.

Vleesch en groenten enzo haal ik gewoon zelf wel :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181333794
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik wel. :Y
Het kan me niet efficiënt genoeg zijn. Ik zit nu aan PicNic te denken en stap ook nog wel een keer in als de nadelen en kinderziektes overwonnen zijn.
Ik zeg: gewoon doen.
Nog geen enkele keer problemen gehad met ze.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 augustus 2018 @ 21:32:25 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181333817
Ik hoor ook veel goede ervaringen met Picnic
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181334072
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:32 schreef rubbereend het volgende:
Ik hoor ook veel goede ervaringen met Picnic
Ik ook alleen maar van anderen en heb nu een keer of 6 besteld en elke x ging perfect.

Morgen komen ze tussen 21 en 22 uur.
En dan op de dag zelf krijg je een berichtje dat ze er bijv tussen 21.15 en 21.35uur er zijn. En dat werkt dus perfect.

Ook de diepvriesproducten komen perfect aan. Zelfs met de hitte van de afgelopen weken.

En nee, ik heb geen aandelen in picnic :+

Dus Cynix, meldt je gewoon aan. Er is toch een ellendig lange wachtlijst
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181335039
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat dus!
En ik ben maar alleen. Wel vaak mensen over de vloer. Heerlijk om niet meer met al die flessen te sjouwen enzo.
Ze komen zelfs 5 verdiepingen (zonder lift) naar boven. Super handig bij de zware boodschappen :@
pi_181338217
brr, moet er niet aan denken dat ik na 21.00 nog lui over de vloer heb en me druk moet maken om boodschappen :')
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:20:45 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181338318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:17 schreef Eenskijken het volgende:
brr, moet er niet aan denken dat ik na 21.00 nog lui over de vloer heb en me druk moet maken om boodschappen :')
Dan laat je ze een paar uur eerder komen. Dat is nou juist het mooie bij concepten als picnic.

Het is goedkoper dan 'normaal' boodschappen doen en kost veel minder tijd. Keuze snel gemaakt lijkt me.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:20:55 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181338329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:17 schreef Eenskijken het volgende:
brr, moet er niet aan denken dat ik na 21.00 nog lui over de vloer heb en me druk moet maken om boodschappen :')
Als je slecht ter been bent, lijkt het me een erg prettige en betaalbare manier van je boodschapjes thuis krijgen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:29:02 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181338543
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je slecht ter been bent, lijkt het me een erg prettige en betaalbare manier van je boodschapjes thuis krijgen.
Ook als je goed ter been bent is het de meest efficiënte en praktische manier om je boodschappen te doen. Geen idee eigenlijk waarom er nog mensen met een volle kar weekboodschappen door de AH lopen.
Gewoontedieren denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181338555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:17 schreef Eenskijken het volgende:
brr, moet er niet aan denken dat ik na 21.00 nog lui over de vloer heb en me druk moet maken om boodschappen :')
Uhhh dan laat je ze toch vroeger komen? En het ligt eraan hoeveel je hebt besteld maar langer dan 5 minuten is er bij mij nog geen bezorger in de gang geweest.

Minder moeite om 10x naar de supermarkt te moeten fietsen, en in de winkel alles je wagen in te doen, af te rekenen en met zware boodschappentassen te sjouwen zodat je 3 dagen later nog last van je nek en schouders hebt :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181338559
Kan je ook wisselende tijden laten bezorgen? Bijvoorbeeld de ene keer 17.00 uur en de volgende keer 19.00 uur?
There are only 151 Pokémon.
pi_181338616
Ik weet niet drekkoning, ik kies zelf graag mijn tomaten, appels en vlees uit. In de supermarkt heb je af en toe gewoon dingen ertussen zitten waarvan je weet dat die binnen een paar dagen verlept zijn, als je zelf dan de goeie dingen pakt scheelt het weer. nu ben jij aan de grillen van picnic overgeleverd.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:37:07 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181338725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:31 schreef Eenskijken het volgende:
Ik weet niet drekkoning, ik kies zelf graag mijn tomaten, appels en vlees uit. In de supermarkt heb je af en toe gewoon dingen ertussen zitten waarvan je weet dat die binnen een paar dagen verlept zijn, als je zelf dan de goeie dingen pakt scheelt het weer. nu ben jij aan de grillen van picnic overgeleverd.
Ik heb nog nooit slecht fruit van picnic geleverd gekregen. Nu moet ik wel zeggen dat ik dagverse producten vaak vers koop bij de Turkse super op de hoek, maar als ik een keer meebestel met de week boodschappen is het echt goede kwaliteit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:29 schreef Eenskijken het volgende:
Kan je ook wisselende tijden laten bezorgen? Bijvoorbeeld de ene keer 17.00 uur en de volgende keer 19.00 uur?
Jep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181338744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:29 schreef Eenskijken het volgende:
Kan je ook wisselende tijden laten bezorgen? Bijvoorbeeld de ene keer 17.00 uur en de volgende keer 19.00 uur?
Yup, bij elke bestelling kun je een tijdvak van een uur aanvinken.

Oh en voor groente, fruit, brood ga ik gewoon naar de Turk en bakker Heeeeeeel soms ga ik nog naar de supermarkt voor wat luxere dingetjes.

Ik vind boodschappen doen ook helemaal niet erg om te doen nl. Maar al het gezeul nu ik alleen ben dat trek ik gewoon niet ;)

@drekkoning, ik vond toen ik nog samenwoonde samen boodschappen doen juist leuk. Lekker burgerlijk ofzo. Kweetniet, het was gewoon gezellig :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:43:21 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181338855
Kneuterigheid is soms best leuk inderdaad ;)

Maar de meeste mensen die ik door de AH zie sjokken hebben er niet echt lol in. Bestel dan gewoon, dan hoef je niet door die gangpaden te sjeulen en bespaar je nog geld ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 06:53:44 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181340360
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:36 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Maar bij AH heb je een belachelijk minimum bedrag, bezorgkosten en weet ik het. :P
Logisch ook: een supermarkt verdient misschien ¤5 op een bestelling van ¤100, terwijl de marges voor dezelfde bestelling aan kleding ca. ¤50 zijn. Dan kun je sneller gratis bezorgen. Niet voor niets maakt Picnic geen winst.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Eindredactie Games dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:27:50 #253
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_181340424
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Onbemand vakken vullen moet ook wel te realiseren zijn.
lukt bij doosjes medicijnen al amper, laatst staan tere spullen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:37:17 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181340476
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 06:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Logisch ook: een supermarkt verdient misschien ¤5 op een bestelling van ¤100, terwijl de marges voor dezelfde bestelling aan kleding ca. ¤50 zijn. Dan kun je sneller gratis bezorgen. Niet voor niets maakt Picnic geen winst.
Picnic hoeft geen fysieke winkels te exploiteren, dus dat scheelt een slok op een borrel.

Ze zijn nu nog naam aan het maken, dus dan is het ook niet zo raar dat je nog geen winst maakt. Eerst maar eens een groot marktaandeel verkrijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:48:25 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181341732
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 07:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Picnic hoeft geen fysieke winkels te exploiteren, dus dat scheelt een slok op een borrel.

Ze zijn nu nog naam aan het maken, dus dan is het ook niet zo raar dat je nog geen winst maakt. Eerst maar eens een groot marktaandeel verkrijgen.
Voor een winkel die 3 ton omzet per week, zijn ze misschien 3 ton aan huur kwijt per jaar.
Dat is een bruto omzethuurquote van 2,5%. Stukje goedkoper dan de bezorgkosten voor een individuele consument. Het is een soort SRV-wagen, maar dan minder efficient. En als ze nu nog geen winst hoeven te maken, maar later wel, wil dat zeggen dat ze ooit bezorgkosten gaan rekenen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:30:46 #256
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181342255
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voor een winkel die 3 ton omzet per week, zijn ze misschien 3 ton aan huur kwijt per jaar.
Dat is een bruto omzethuurquote van 2,5%. Stukje goedkoper dan de bezorgkosten voor een individuele consument. Het is een soort SRV-wagen, maar dan minder efficient. En als ze nu nog geen winst hoeven te maken, maar later wel, wil dat zeggen dat ze ooit bezorgkosten gaan rekenen?
Nee, dat verwacht ik niet. Wel zullen de prijzen wat omhoog gaan, en ik weet ook niet hoeveel ze nu bijvoorbeeld aan PR uitgeven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:41:25 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181342442
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht ik niet. Wel zullen de prijzen wat omhoog gaan, en ik weet ook niet hoeveel ze nu bijvoorbeeld aan PR uitgeven.
Tsja, als je de prijzen in de producten stopt ziet de consument vanzelf wanneer het loont om bij AH te bestellen in plaats van Picnic. En qua PR zal dat zeker wat kosten, maar daar zit niet de bulk van de verliezen, die zit in de operatie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:50:41 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181342581
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, als je de prijzen in de producten stopt ziet de consument vanzelf wanneer het loont om bij AH te bestellen in plaats van Picnic. En qua PR zal dat zeker wat kosten, maar daar zit niet de bulk van de verliezen, die zit in de operatie.
We zullen het zien. Als het enkele euro's scheelt, dan is het nog steeds de moeite waard omdat je niet meer fysiek tijd hoeft door te brengen in de winkel, sjouwen, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:51:54 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_181342597
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 06:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Logisch ook: een supermarkt verdient misschien ¤5 op een bestelling van ¤100, terwijl de marges voor dezelfde bestelling aan kleding ca. ¤50 zijn. Dan kun je sneller gratis bezorgen. Niet voor niets maakt Picnic geen winst.
Nee, is niet logisch. Bol.com is van hetzelfde moederbedrijf en daar kun je alles gratis mee laten bezorgen als je een select abonnement hebt. Waarom moet je bij AH dan minimaal 70 euro bestellen en dan ook nog bezorgkosten betalen? Een minimumbedrag snap ik wel vanwege de beperkte marge, maar de bezorgkosten er bovenop begrijp ik niet. AH moet veel meer meeliften op de distributie-kracht van bol.com
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:26:12 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181343220
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We zullen het zien. Als het enkele euro's scheelt, dan is het nog steeds de moeite waard omdat je niet meer fysiek tijd hoeft door te brengen in de winkel, sjouwen, etc.
AH bezorgt ook gewoon en heeft een online marktaandeel die een stuk hoger ligt dan dat van Picnic. 58% van de online boodschappen worden door Albert Heijn bezorgt. Dat was mijn punt ook, de keuze is voor een online consument niet Picnic of naar de winkel, maar Picnic of AH.nl, Jumbo online, etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door GSbrder op 21-08-2018 11:32:12 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:30:17 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181343314
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, is niet logisch. Bol.com is van hetzelfde moederbedrijf en daar kun je alles gratis mee laten bezorgen als je een select abonnement hebt. Waarom moet je bij AH dan minimaal 70 euro bestellen en dan ook nog bezorgkosten betalen? Een minimumbedrag snap ik wel vanwege de beperkte marge, maar de bezorgkosten er bovenop begrijp ik niet. AH moet veel meer meeliften op de distributie-kracht van bol.com
Een product dat je bij bol.com koopt heeft een hogere marge dan een product dat bij de Albert Heijn in de schappen ligt. Er zijn overigens bij Albert Heijn aardig wat acties om wel gratis bezorging te krijgen; als je vandaag twee pakjes batterijen koopt heb je het ook vanaf 70 euro. De distributiekracht van bol.com zit hem juist in de supermarkten en Albert Heijn heeft liever dat een consument toch even de boodschappen in de winkel komt ophalen, omdat ze dan ook een pakje sigaretten kunnen verkopen, of een bosje bloemen, of een blikje Red bull, waar ze meer op verdienen dan die verpakking keukenrollen die je bestelt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181351992
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht ik niet. Wel zullen de prijzen wat omhoog gaan, en ik weet ook niet hoeveel ze nu bijvoorbeeld aan PR uitgeven.
PicNic heeft juist al slogan 'laagste prijs - gratis bezorgd' dus de prijs verhogen dat geloof ik niet.
Waar zij aan verdienen is JIT-logistiek.
Je bestelt voor 22u, dan heeft PicNic de nacht om spullen te kopen bij hun leveranciers, te picken en in de vrachtwagen te doen, de kratjes per bestelling in hun kleine wagentjes over te zetten en klaar. Geen overbodige producten, geen voorraad die je niet verkoopt. Dáár zit de winst in.
dag
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:45:43 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181354011
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Uhhh dan laat je ze toch vroeger komen? En het ligt eraan hoeveel je hebt besteld maar langer dan 5 minuten is er bij mij nog geen bezorger in de gang geweest.
Picnic komt toch maar één keer per dag langs per straat? Of komen ze helemaal apart voor mij om 15:00 uur en dan om 19:00 uur nog eens voor de buren? :?

Dat kan toch niet rendabel zijn? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:13:06 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181354791
mochten er nog praktische PicNic vragen zijn, of op zoek naar ervaringen: GC / Picnic - de online supermarkt

Dit is overigens niet om de discussie hier af te kappen, maar puur praktisch voor de liefhebbers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181401296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

[ afbeelding ]
Is dat een soort van 24/7 afhaallocatie van PostNL voor je paket(ten) waar je binnen een bepaalde tijdstek je pakket kan ophalen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181401447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Is dat een soort van 24/7 afhaallocatie van PostNL voor je paket(ten) waar je binnen een bepaalde tijdstek je pakket kan ophalen?
Ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181421804
Beetje laat, maar wat een klote tt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:19:41 #268
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181426552
Afgelopen zaterdag trouwens weer eens in een Hudson's Bay geweest, dit keer in Breda. Het loopt nog steeds voor geen meter. Smoordruk in de binnenstad, maar een oase van rust bij Hudson's. Wel een soort koopjeshoek, maar zelfs dat liep niet echt storm.

Dit kan echt niet heel lang doorgaan. :N
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181429182
Is er trouwens al iemand bij de Casa geweest die de Xenos moet vervangen?

Telkens als er hier in Utrecht langsloop, ziet het er onzettend rustig en stil uit, terwijl je toen het nog Xenos was bijna over de hoofden kon lopen (en dat laatste komt niet alleen omdat de gangpaden smaller waren ;) )
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:29:36 #270
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181439558
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:19 schreef Cynix ® het volgende:
Afgelopen zaterdag trouwens weer eens in een Hudson's Bay geweest, dit keer in Breda. Het loopt nog steeds voor geen meter. Smoordruk in de binnenstad, maar een oase van rust bij Hudson's. Wel een soort koopjeshoek, maar zelfs dat liep niet echt storm.

Dit kan echt niet heel lang doorgaan. :N
Ideale winkel als je even de rust wilt opzoeken in de stad
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:31:12 #271
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181439567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:29 schreef stavromulabeta het volgende:
Is er trouwens al iemand bij de Casa geweest die de Xenos moet vervangen?

Telkens als er hier in Utrecht langsloop, ziet het er onzettend rustig en stil uit, terwijl je toen het nog Xenos was bijna over de hoofden kon lopen (en dat laatste komt niet alleen omdat de gangpaden smaller waren ;) )
Online kan ik hier ook niets over vinden. Net of de winkel niet bestaat, niemand praat hierover
pi_181439614
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 07:31 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Online kan ik hier ook niets over vinden. Net of de winkel niet bestaat, niemand praat hierover
Grappig, als ik naar casa.com ga, word ik doorverwezen naar een Amazon site, met dingen die ik bij de Xenos zou verwachten.
Alles is nog in het Engels, maar zou het...?

En casa.nl verwijst door naar https://www.gynaikonklinieken.nl/

-edit-
Ah, de correcte site is https://nl.casashops.com/nl/ , een best wel internationaal bedrijf.
Daar trek je klanten mee :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Resistor op 25-08-2018 07:49:18 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:15:08 #273
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181439768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:29 schreef stavromulabeta het volgende:
Is er trouwens al iemand bij de Casa geweest die de Xenos moet vervangen?

Telkens als er hier in Utrecht langsloop, ziet het er onzettend rustig en stil uit, terwijl je toen het nog Xenos was bijna over de hoofden kon lopen (en dat laatste komt niet alleen omdat de gangpaden smaller waren ;) )
Yep, hier in Eindhoven naar de Casa geweest. Niet heel druk, maar dat was het de laatste jaren bij Xenos ook bepaald niet, hoor. Inderdaad ruim opgezet, aardig assortiment aan woonspulletjes en overzichtelijker dan Xenos. Staat tegenover dat je, als je de basisspullen zo'n beetje hebt, hier weinig te zoeken hebt. Lagere 'scharrelfactor' en verder ook niet héél bijzonder.

Alles is ook wel ergens anders te vinden. Geen onmisbare winkel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 26 augustus 2018 @ 15:48:43 #274
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181473502
Als het altijd zo druk was geweest bij de Vrijbuiter als vandaag, was die winkel niet failliet geweest... Dik 20 minuten in de rij gestaan. Op alles zat 40% korting en was de laatste dag dat ze open waren.
Don't let my username fool you...
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:30:59 #275
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181481354
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:48 schreef Metalfreak het volgende:
Als het altijd zo druk was geweest bij de Vrijbuiter als vandaag, was die winkel niet failliet geweest... Dik 20 minuten in de rij gestaan. Op alles zat 40% korting en was de laatste dag dat ze open waren.
Ja dan komen ze wel hè...
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181482223
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:48 schreef Metalfreak het volgende:
Als het altijd zo druk was geweest bij de Vrijbuiter als vandaag, was die winkel niet failliet geweest... Dik 20 minuten in de rij gestaan. Op alles zat 40% korting en was de laatste dag dat ze open waren.
als aasgieren om een dode prooi
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:49:28 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_181514149
Decathlon blijft tegen de stroming in winkels openen. Er zou al een winkel in de Utrechtse binnenstad komen (oude C&A), die komt in 2019. Nu blijkt dat er ook een Decathlon in The Wall gaat komen (langs de A2 bij Utrecht). Die gaat nog dit jaar openen.

Ben ik blij mee, goede winkel voor o.a. wintersportspullen, wielrennen en goedkope kampeerspullen. Vond het al een groot gemis dat er geen Decathlon in Utrecht zat. En nu zijn er dadelijk 2 ^O^

Bron:
https://retailtrends.nl/n(...)pent-ook-in-the-wall
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:53:17 #278
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181514247
Vrijbuiter pfff





[ Bericht 48% gewijzigd door KingRadler op 28-08-2018 10:59:47 ]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:00:29 #279
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181514391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Vrijbuiter pfff

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De mensen die je er normaal niet zag, die komen dan nu de winkel overhoop trekken.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181514449
Zelfde taferelen als de laatste weken van de V&D destijds.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_181514456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Vrijbuiter pfff

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genant vind ik het.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:11:52 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181514643
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Genant vind ik het.
Ja dat die lui zich niet schamen. Voor een paar eurootjes jezelf zo verlagen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181514679
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dat die lui zich niet schamen. Voor een paar eurootjes jezelf zo verlagen.
Ik heb meer zoiets van, je bent daar misschien nog nooit geweest. En nu die zaak over de kop is gegaan, mensen hun baan kwijt zijn, dàn kan het opeens allemaal wel. Alles voor wat korting :') En dan die zaak zo overhoop trekken... Ongelooflijk.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:15:45 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181514716
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb meer zoiets van, je bent daar misschien nog nooit geweest. En nu die zaak over de kop is gegaan, mensen hun baan kwijt zijn, dàn kan het opeens allemaal wel. Alles voor wat korting :') En dan die zaak zo overhoop trekken... Ongelooflijk.
zo werkt het nu eenmaal, geen cent teveel....
pi_181514721
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb meer zoiets van, je bent daar misschien nog nooit geweest. En nu die zaak over de kop is gegaan, mensen hun baan kwijt zijn, dàn kan het opeens allemaal wel. Alles voor wat korting :') En dan die zaak zo overhoop trekken... Ongelooflijk.
Te triest voor woorden, maar zo werkt het wel. Zie je toch ook met Black Friday Sale etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:41:50 #286
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_181515269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Vrijbuiter pfff

[ afbeelding ]

Áls je dan zonodig voor aasgier moet spelen, maak er dan iig niet zo'n rommel van.

:|W
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:10:59 #287
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181516922
Nog maar één serieuze kandidaat voor overname Vrijbuiter

Het wordt spannend of kampeerhal de Vrijbuiter een doorstart kan maken of niet. Van de twintig overnamekandidaten is er nog één serieuze kandidaat over. Begin deze maand werd de Vrijbuiter, met een vestiging in Roden, failliet verklaard. De driehonderd medewerkers van het bedrijf werden ontslagen, maar zijn nog wel aan het werk omdat de winkels voorlopig open blijven.

Van de vele kandidaten is nog één serieuze partij over, laat curator Matthijs Sturms weten. "Die is nu druk aan het rekenen", aldus Sturms. "Het is alles of niets." Een doorstart vanaf 1 september zal er niet komen. "Maar mogelijk dus wel later deze maand", zegt Sturms. "En als dat niet lukt, moeten we denken aan een beperkte doorstart."

De winkel startte afgelopen week een grote kortingsactie die honderden extra bezoekers opleverde. "We hebben drie dagen nodig om de winkels op orde te krijgen en de voorraden aan te vullen", zegt de curator. Donderdag zijn de kampeerhallen weer open. Dat is bijzonder, want officieel loopt het contract van het personeel tot 1 september. "Het personeel blijft hier voorlopig nog gewoon werken", zegt Sturms. "Daar is nog wel geld voor."

https://www.rtvdrenthe.nl(...)-overname-Vrijbuiter
pi_181517931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:10 schreef KingRadler het volgende:
Nog maar één serieuze kandidaat voor overname Vrijbuiter

Het wordt spannend of kampeerhal de Vrijbuiter een doorstart kan maken of niet. Van de twintig overnamekandidaten is er nog één serieuze kandidaat over. Begin deze maand werd de Vrijbuiter, met een vestiging in Roden, failliet verklaard. De driehonderd medewerkers van het bedrijf werden ontslagen, maar zijn nog wel aan het werk omdat de winkels voorlopig open blijven.

Van de vele kandidaten is nog één serieuze partij over, laat curator Matthijs Sturms weten. "Die is nu druk aan het rekenen", aldus Sturms. "Het is alles of niets." Een doorstart vanaf 1 september zal er niet komen. "Maar mogelijk dus wel later deze maand", zegt Sturms. "En als dat niet lukt, moeten we denken aan een beperkte doorstart."

De winkel startte afgelopen week een grote kortingsactie die honderden extra bezoekers opleverde. "We hebben drie dagen nodig om de winkels op orde te krijgen en de voorraden aan te vullen", zegt de curator. Donderdag zijn de kampeerhallen weer open. Dat is bijzonder, want officieel loopt het contract van het personeel tot 1 september. "Het personeel blijft hier voorlopig nog gewoon werken", zegt Sturms. "Daar is nog wel geld voor."

https://www.rtvdrenthe.nl(...)-overname-Vrijbuiter
Goh wat verrassend weer, de vele kandidaten zijn plotseling allemaal afgehaakt.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:02:27 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181522067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:01 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Goh wat verrassend weer, de vele kandidaten zijn plotseling allemaal afgehaakt.
die hadden slechts interesse in de plunderoptie, leegverkopen en verder niets
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181522600
Nog nooit van gehoord van De Vrijbuiter. Zit zeker niet in het zuiden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:30:40 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181522981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog nooit van gehoord van De Vrijbuiter. Zit zeker niet in het zuiden?
Roermond vind ik best zuidelijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181523955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Roermond vind ik best zuidelijk
Haha ja! Is ook nog redelijk dichtbij waar ik woon. Toch nooit van gehoord.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:26:08 #293
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_181524881
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha ja! Is ook nog redelijk dichtbij waar ik woon. Toch nooit van gehoord.
Zit op het retailpark :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_181524949
Haten op mensen die naar een uitverkoop gaan :')

Haten op mensen die er een teringzooi van maken :Y
pi_181525211
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:26 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Zit op het retailpark :)
Dacht ik al. Is een plek die ik zoveel mogelijk vermijd.
pi_181545658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef Blik het volgende:
Decathlon blijft tegen de stroming in winkels openen. Er zou al een winkel in de Utrechtse binnenstad komen (oude C&A), die komt in 2019. Nu blijkt dat er ook een Decathlon in The Wall gaat komen (langs de A2 bij Utrecht). Die gaat nog dit jaar openen.

Ben ik blij mee, goede winkel voor o.a. wintersportspullen, wielrennen en goedkope kampeerspullen. Vond het al een groot gemis dat er geen Decathlon in Utrecht zat. En nu zijn er dadelijk 2 ^O^

Bron:
https://retailtrends.nl/n(...)pent-ook-in-the-wall
Jammer dat er niet eentje in Amersfoort is gekomen. Ideale winkel.
pi_181545714
In Tilburg hebben we er eentje en ik vond het aanbod toch wat tegenvallen. Winkel voor kleine dingetjes die niet per se van kwaliteit hoeven te zijn. Niet een winkel waar je even je volledige uitrusting bij elkaar gaat kopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2018 @ 14:50:53 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181546268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef Blik het volgende:
Decathlon blijft tegen de stroming in winkels openen. [...]
Ben ik blij mee, goede winkel voor o.a. wintersportspullen, wielrennen en goedkope kampeerspullen.
Ik heb wel eens een shirtje bij Decathlon gekocht, maar herinner me geen bijzondere winkel. Groot en veel, maar ook dito cheap-ass spulletjes. Geen tópkwaliteit of zo. Nou ja, wel betaalbaar inderdaad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:02:01 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_181546512
Vind ik dus ideaal, want sommige dingen wil ik gewoon echt kwaliteitsspul hebben zoals een tent, fiets of ski's bijvoorbeeld, maar allerlei accessoires hoeft allemaal geen top-spul te zijn zoals skisokken, wat simpele kampeer- en fiets-accessoires. Dus voor het kwaliteitsspul ga ik naar de speciaalzaak en voor al het andere kan ik voortaan om de hoek in Utrecht terecht
pi_181552244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:44 schreef outcast_within het volgende:
Beetje laat, maar wat een klote tt.
eens
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:21:05 #301
62913 Blik
The one and Only!
pi_181553642
Maken we een andere
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')