Klopt ja, enerzijds omdat sommige product-categorieën zoals TV's normaliter beter verkopen in een fysieke winkel en anderzijds omdat er nog steeds veel merken zijn die enkel en alleen willen verkopen bij partijen die ook een fysieke winkel hebben (denk bijvoorbeeld aan Weber)quote:Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef Oscar. het volgende:
[..]
en nu gaan grote webshops weer in fysieke winkels zitten, zoals Coolblue aan het doen is.
Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Protectionisme lijkt me niet echt de juiste oplossing hiervoor, zeker niet aangezien de winkels omvallen die weinig toegevoegde waarde kunnen leverenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamendquote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Nooit geweten dat dat een keten was.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 14:16 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat
https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
Amazon is daar hét voorbeeld van in Amerika en dat loopt volgens mij als een trein.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:08 schreef Peter het volgende:
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
N=1quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!
Ik ben er helemaal klaar mee!
quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!
Ik ben er helemaal klaar mee!
Het is heel erg locatiegebonden. Hier gaat het allemaal wel goed met pakketten. Het gaat bij mij vaak mis met brievenbus post.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
N=1
Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
'gratis' bezorging.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 17:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
'gratis' bezorging.
Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
Ik maak gebruik van heel veel pakketdiensten maar postnl is toch nog steeds de onbetwiste winnaar bij mij.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 17:35 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:11 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
Hoorde laatst een klasgenoot daar ook over besteld niets online als er bezorgkosten zijn. Zelfs niet als het bij die winkel dan alsnog goedkoper is.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
Mijn vorige werkgever was een pakketbezorger voor de grote telecombedrijven; die mannen krijgen betaald per bezorgd pakketje en een eventuele 2e levering zit bij de prijs inbegrepen die onze opdrachtgever betaald. Die mannen hebben 5 tot 10 minuten per pakket om de hele bezorging te doen en zouden een half uur tot 45 minuten pauze per dag hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Mystikvm het volgende:
Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
Ik heb er zo eentje in de straat staan, werkt goed. Het versturen zelf is wel een beetje apart omdat je geen bonnetje krijgt. Je moet dus maar hopen dat de Post NL zijn werk goed doet .quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:
[ afbeelding ]
In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
Zal niet lang duren voordat men dit hier ook gaat doorontwikkelen als het elders al zo goed loopt. Eerder deze week nog in het nieuws:quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.
Bronquote:Ook het aantal bedrijfswagens steeg vorig jaar. Dat kwam vooral omdat er door de opgebloeide bedrijvigheid 74 duizend nieuwe bestelbusjes werden verkocht (plus 5 procent). Begin dit jaar werden de wegen zodoende bevolkt door meer dan 883 duizend bestelauto’s. Het is voor het derde jaar op rij dat het aantal bestelbusjes toeneemt. Ook het aantal vrachtwagens steeg vorig jaar, naar 140 duizend in totaal. Dat zijn er net zoveel als rond de eeuwwisseling, maar zo’n tienduizend minder dan op het hoogtepunt net voor de crisis, in 2008.
is eigenlijk een winkel zonder personeelquote:Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:
[ afbeelding ]
Ik geef het nog max 12 maanden.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:32 schreef Mylene het volgende:
Eigen vermogen van Blokker Holding bijna verdampt
Bij een verlies van ca ¤ 1.000.000 per dag (!) is het na een paar maandjes wel bekeken.quote:Het moederbedrijf van Blokker houdt na aftrek van het verlies van 344 miljoen nog negentien miljoen euro aan eigen vermogen over, zo blijkt uit de jaarrekening.
Ruim twee jaar terug kon Blokker Holding nog bouwen op een eigen vermogen van 543,8 miljoen euro.
Met een grote opheffingsverkoop, waarbij zo'n beetje iedereen het zó'n zonde vindt dat het verdwijnt.quote:
Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.quote:
Eigenlijk wel ja. Als dat straks met drones/zelfrijdende auto's kan dan is het hele proces van het klikken op op 'koop' op de website tot de bezorging automatisch. De warenhuizen zijn nu al voor een groot deel geautomatiseerd.quote:Op donderdag 5 juli 2018 05:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
is eigenlijk een winkel zonder personeel
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:32 schreef Mylene het volgende:
[url=https://retail rends.nl/news/53172/eigen-vermogen-van-blokker-holding-bijna-verdampt]Eigen vermogen van Blokker Holding bijna verdampt[/url]
Dat laatste is gewoon vermeld:quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.
quote:Zo is afgelopen maart een nieuwe overeenstemming bereikt met de aandeelhouders om er voor te zorgen dat er voldoende liquiditeit beschikbaar is. Daarvoor kan een beroep worden gedaan op de beschikbare kredietfaciliteit van 485 miljoen euro, waarvan inmiddels 182 miljoen euro is getrokken.
Ze hebben (natuurlijk) ook een webshop en dan kun je het in de Blokker van je keuze laten bezorgen (of bij je thuis natuurlijk).quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |