abonnement Unibet Coolblue
pi_180246814
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:45 schreef Duvel het volgende:
Deels downcycling. En verkopen van treinbanken als recycling zien... Ik twijfel.
Als je het iemand anders laat weggooien, dan recycle je het zelf toch? O-)
dag
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:55:09 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180246817
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
  donderdag 5 juli 2018 @ 00:04:48 #53
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_180248043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Goverman het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Hier wordt een stuk perron verwijderd. Ter plaatse wordt het spoor verlegd en wordt het nieuwe spoor 8 aangelegd. Van daaruit vertrekt per 27 augustus de Keolis intercity naar Enschede.

[..]

Nou ken ik station Zwolle niet heel goed, maar spoor 8 lijkt hier tussen spoor 3 en 5 te liggen niet bij spoor 9 of 7 te liggen :?

Zo'n zelfde constructie als spoor 12 naast spoor 1? Of spoor 35 naast spoor 1b in Nijmegen 8)7?
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Sport donderdag 5 juli 2018 @ 00:25:30 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180248304
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180250978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
zon groene bank uit een DD-AR voor de gasten. dan blijven ze niet zo lang
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:16:29 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180251041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
En de tijdelijke constructie met spoor 10 en 11 in Rotterdam ten tijde van de verbouwing:

pi_180251051
Prachttrein O+
Helaas rijdt ie niet als ik in Itali met de trein ga
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:35:20 #58
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_180252144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ah duidelijk, dank u :)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Sport donderdag 5 juli 2018 @ 10:44:38 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180253306
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 12:29:37 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180255251
Nee, ik doe altijd normaal.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_180255471
*proest* mijn cola wat doe je! :D
pi_180260044
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zit :P
pi_180265063

Spa-Geronstre, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.

Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
  donderdag 5 juli 2018 @ 23:10:10 #64
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_180268377
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:48 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik kom ook wel eens sporadisch in zo'n VL-post. Wat ik mij afvraag en daar niet gevraagd heb:

Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
De treindienstleiders gebruiken daarvoor het zogenoemde procesleiding: een uniform systeem die informatie over bezettingen ontvangt uit de beveilgingssystemen (interlocking). Dat wordt gecombineerd weergegeven met de treinnummerinformatie uit het hierboven genoemde TROTS. Met procesleiding kunnen wissels en seinen worden bediend en kan de treinenloop ‘volgens spoorboekje’ uitgevoerd worden.
Deze informatie wordt vervolgens verspreid voor afnemers en die kunnen dat bekijken in onder andere VIEW, maar dat heeft puur een meekijkfunctie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doc__Zenith op 06-07-2018 13:04:32 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 23:16:23 #65
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_180268517
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?

Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
pi_180270165
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:16 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?

Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
pi_180274075
Wat ik al zei: het nummer in de GSM-R heeft geen enkele invloed. Ik kan daar 123456 invoeren voor elke trein of geheel geen nummer, wat in de rangeerdienst vaak gebeurt.
Op basis van dat spoorbezettingssysteem wordt er een aanname gedaan over welke trein waar staat. Meestal is dat correct, soms ook niet.
Ook kan een treindienstleider eventueel handmatig een trein een pad geven. Dan zie je soms ook wel vreemde nummers of namen voorbij komen :P
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:10:55 #68
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180274236
Dat pad wordt volgens mij niet door de treindienstleider gemaakt en gegeven maar door een verkeersleider. Die geeft dan weer de specs daarvan door aan de treindienstleider. Waar is Ziggy als je hem nodig hebt?
pi_180275008
Ja, als het een officieel pad is wel. Maar we hebben 's nachts ook bijvoorbeeld ongepland even heen en weer rijden van materieel. Dat gaat gewoon ad-hoc: ik bel de treindienstleider op en vraag om een rijweg naar spoor xx voor de dagelijkse controle en die wordt dan eigenlijk altijd direct veilig gezet zonder overleg.
Dat gaat tegenwoordig vaak iets lastiger, omdat officieel inderdaad elk pad minimaal 20 minuten van te voren (dacht ik) aangevraagd moet worden.
Maar dat is eigenlijk dus puur administratief en iets met conflictvrij plannen.
Heb ook wel eens in routelint een rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie. Ik heb maar niet gevraagd wat die precies had uitgespookt :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:25:28 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180275765
Als dat op een rustig emplacement gebeurt zou een rijweg zonder al teveel moeilijkheden met meerdere lagen en het toewijzen van een pad moeten kunnen vind ik. Anders maken we onszelf wel erg lastig. Maar paden en verkeersleiders zijn wel een goede werkwijze op een wat complexer emplacement waarbij de doorgaande dienst en het rangeren door elkaar heen gaan.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:45:29 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180276250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:53 schreef MTL het volgende:
rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie
:D
pi_180276363
hallo allen,

gisteren ging ik met de trein van hengelo naar enschede. het viel mij op dat er nog steeds een buffel staat op het rangeerterrein, gaat deze naar de sloop of is hij ook verkocht?
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 11:06:44 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180276580
Bijna alle buffels zijn 'verkocht'. De kans dat ze ook daadwerkelijk geleverd worden is klein, omdat de potentile koper op dit moment zwaar in de financile problemen zit en volgens mij geen vergunning meer heeft om te mogen rijden op het spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180276960
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?

Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Ook rangeerdelen hebben een nummer, vaak wordt dit een 40(origineel treinnummer) of een 41(origineel treinnummer) dus trein 401234 is een rangeerdeel van trein 1234, na bijvoorbeeld aftrappen of vr combineren.

Dat men wel eens verzaakt dat nummer in de GSM-R in te voeren is een tweede :+
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:04:09 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180277685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Spa-Geronstre, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.

Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
Zo grappig dat dat praktisch in iemands achtertuin is *)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:25:09 #76
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_180279372
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?

Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Ja, dat doet ARI dan weer, als onderdeel van procesleiding.

Er is trouwens nog een systeem wat in het geheel meegenomen moet worden: dat is de verkeersleiding met hun VOS. Dit systeem is landelijk en monitort de treinenloop als geheel, dus de treinseries over de diverse trajecten en de goederentreinen. Dit systeem ontvangt ook de informatie van TROTS om op die manier te bepalen wat de afwijking is ten opzichte van de geplande tijd. Deze afwijking wordt gecommuniceerd naar procesleidingsposten waar de trein nog moet komen en naar reisinformatie. Meestal interessant in het geval van vertraging, maar soms rijden treinen eerder. Ook ledig materieelritten zijn bijvoorbeeld gepland.
Nieuwe, extra, omgelegde, opgeheven of aangepaste treinen worden ook vanuit VOS gecommuniceerd naar treindienstleiders. De treindienstleider geeft vervolgens aan over welke exacte sporen de trein gaat rijden, want dat detail gebruikt VOS niet. Rangeertreinen vallen daarbuiten: dit rijdt alleen op spoorniveau en vertragingsinformatie heeft hier geen direct landelijk nut, en anders moet de treindienstleider dat op een vervolgtrein aangeven. Deze ritten zijn inderdaad wel van tevoren gepland: de materieelomlopen zijn toch al van tevoren bekend en op deze manier kan er ook automatisch genummerd worden: bijvoorbeeld trein 3559 die in Heerlen aankomt wordt de 403559. Zo gaat deze cyclus door, die soms mis gaat als het materieel anders is dan gepland of anders rijdt dan gepland.

TROTS is een hulpmiddel die nummers bij bezettingen plaatst, zonder dit nummer kan je wel gewoon rijwegen invoeren. In principe/theorie kunnen treinen ook (handmatig) rijden zonder dat TROTS aan staat, maar daar wordt niemand beter/blij van.

Meer is er al eerder hier over gezegd:

PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 258
PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 257

[ Bericht 3% gewijzigd door Doc__Zenith op 06-07-2018 13:38:10 ]
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:34:40 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180280855
Ik citeer wikipedia

quote:
Vanaf 25 mei 1967 was de stationsnaam Schiedam-Rotterdam West. De internationale sneltreinen van en naar Hoek van Holland Haven reden namelijk via dit station en niet via Rotterdam Centraal. Per 24 mei 1998 werd de stationsnaam gewijzigd in Schiedam Centrum, want er komen hier geen internationale treinen meer.
Dus als ik het goed begrijp stopte de trein wel daar en ging R'dam CS voorbij op weg naar t oosten?
pi_180281035
Op weg naar het oosten hoef je niet per se langs/door CS. Anders zie ik ook geen reden om daar niet te stoppen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:42:56 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180281071
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:41 schreef dcm360 het volgende:
Op weg naar het oosten hoef je niet per se langs/door CS. Anders zie ik ook geen reden om daar niet te stoppen.
Hoe reden ze dan richting Keulen? (Colonia Express)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 14:45:24 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180281113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe reden ze dan richting Keulen? (Colonia Express)
Er ligt een boogje tussen de sporen van/naar Schiedam en de sporen van/naar Gouda.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:53:49 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180281295
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er ligt een boogje tussen de sporen van/naar Schiedam en de sporen van/naar Gouda.
Ging dat niet via Venlo?
  Redactie Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 15:11:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180281596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ging dat niet via Venlo?
Die ging inderdaad via Venlo:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hoek van Holland                08:00   
Rotterdam CS            08:22   08:26   
Eindhoven               09:34   09:36   
Venlo                   10:06   10:19   
Kaldenkirchen           10:24   10:25   
Viersen                 10:37   10:38   
Mnchengladbach Hbf     10:45   10:48   
Rheydt Hbf              10:51   10:52   
Grevenbroich            11:05   11:06   
Kln Hbf                11:32       

De trein naar Berlijn maakte wel gebruik van dat boogje:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Hoek van Holland                07:11   
Schiedam-Rotterdam West 07:29   07:31   
Utrecht CS              08:09   08:16   Richtungswechsel
Amersfoort              08:31   08:34   
Hengelo                 09:44   09:50   
Oldenzaal               09:58   09:59   Betriebshalt
Bad Bentheim            10:10   10:28   
Rheine                  10:40   10:42   
Ibbenbren              10:55   10:57   
Osnabrck Hbf           11:12   11:17   
Bnde(Westf)            11:36   11:38   
Lhne(Westf)            11:46   11:48   
Bad Oeynhausen          11:53   11:55   
Minden(Westf)           12:04   12:07   
Hannover Hbf            12:43   13:04   
Braunschweig Hbf        13:38   14:00   
Helmstedt               14:21   14:32   
Marienborn              14:42   14:47   
Berlin Wannsee          17:09   17:11   
Berlin Zoo.             17:24   17:42   
Berlin Friedrichstr.    17:50       
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 15:12:12 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180281606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ging dat niet via Venlo?
Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venlo
https://nl.wikipedia.org/wiki/D-trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:58:11 #84
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180282643
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die ging inderdaad via Venlo:
[ code verwijderd ]

De trein naar Berlijn maakte wel gebruik van dat boogje:
[ code verwijderd ]

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venlo
https://nl.wikipedia.org/wiki/D-trein
THX Knakkers ^O^ :P
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:49:19 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180285705
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:59 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zit :P
Je kunt er twee winnen :P

https://www.facebook.com/(...)973762766111/?type=3
pi_180286250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:25 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Ja, dat doet ARI dan weer, als onderdeel van procesleiding.

Er is trouwens nog een systeem wat in het geheel meegenomen moet worden: dat is de verkeersleiding met hun VOS. Dit systeem is landelijk en monitort de treinenloop als geheel, dus de treinseries over de diverse trajecten en de goederentreinen. Dit systeem ontvangt ook de informatie van TROTS om op die manier te bepalen wat de afwijking is ten opzichte van de geplande tijd. Deze afwijking wordt gecommuniceerd naar procesleidingsposten waar de trein nog moet komen en naar reisinformatie. Meestal interessant in het geval van vertraging, maar soms rijden treinen eerder. Ook ledig materieelritten zijn bijvoorbeeld gepland.
Nieuwe, extra, omgelegde, opgeheven of aangepaste treinen worden ook vanuit VOS gecommuniceerd naar treindienstleiders. De treindienstleider geeft vervolgens aan over welke exacte sporen de trein gaat rijden, want dat detail gebruikt VOS niet. Rangeertreinen vallen daarbuiten: dit rijdt alleen op spoorniveau en vertragingsinformatie heeft hier geen direct landelijk nut, en anders moet de treindienstleider dat op een vervolgtrein aangeven. Deze ritten zijn inderdaad wel van tevoren gepland: de materieelomlopen zijn toch al van tevoren bekend en op deze manier kan er ook automatisch genummerd worden: bijvoorbeeld trein 3559 die in Heerlen aankomt wordt de 403559. Zo gaat deze cyclus door, die soms mis gaat als het materieel anders is dan gepland of anders rijdt dan gepland.

TROTS is een hulpmiddel die nummers bij bezettingen plaatst, zonder dit nummer kan je wel gewoon rijwegen invoeren. In principe/theorie kunnen treinen ook (handmatig) rijden zonder dat TROTS aan staat, maar daar wordt niemand beter/blij van.

Meer is er al eerder hier over gezegd:

PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 258
PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 257
Dank voor de info. Had er tot voor kort mee te maken, zocht nog naar dezeinfo om kennis wat completer te krijgen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 juli 2018 @ 23:28:01 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180295651
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venlo
https://nl.wikipedia.org/wiki/D-trein
Ik heb in 1994 nog in een Moskou - Hoek Express gezeten met mijn studentenOV *) Kon gewoon :D
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_180302394
Ik lees dit op de icr wiki pagina:

De buurlandrijtuigen onderscheiden zich van de binnenlandse rijtuigen door de klaptreden, meertalige opschriften, noodhamers en treinverwarming die naast 1500 volt gelijkspanning in Nederland en 3000 volt gelijkspanning in Belgi ook werkt op de overige Europese spanningen (~ 15 000 volt 162⁄3 Hz en ~ 25 000 volt 50 Hz).

Waarom zijn deze rijtuigen aangepast op de bovenstaande spanningen? Een loc heeft toch een trafo/omvormer aan boord om de bovenleiding spanning om te zetten naar een bruikbare wisselstroom voor de rijtuigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 07-07-2018 09:29:31 ]
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:34:18 #89
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180302527
Bij gelijkstroom wordt de spanning niet omgezet. Bij wisselstroom naar 1500 volt of 1000 volt.
pi_180303152
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:29:32 #91
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180304268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Waar is Ziggy als je hem nodig hebt?
Ziggy zal binnenkort weer eens wat foto's maken om de boel te tonen. Ik ben tegenwoordig ook DVL, dus ik werk ook veel met VOS.

Overigens is het verhaal wel redelijk correct hier, alleen wordt ARI te veel eer toebedeeld. ARI kan geen treinnummers aanpassen, daar hebben we ABT (automatische bediening TNV) voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 juli 2018 @ 12:07:36 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180304790
Afko's ftw :{
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:50 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180305281
quote:
Zijn dat ex-NS rijtuigen?
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_180305316
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn dat ex-NS rijtuigen?
passenger cars of classes ABmz 30-70 (12 pcs), Ampz 18-91 (8 pcs) and Bmz 21-70 (6 pcs) from Austrian Federal Railways
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:44:22 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180305374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Afko's ftw :{
Gelukkig hebben we een LV. (Lijst van Verkortingen)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 juli 2018 @ 12:47:42 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180305424
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn dat ex-NS rijtuigen?
Waarom denk je dat? :? Heeft NS ooit van die schuifdeuren op de balkons gehad? :?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 juli 2018 @ 12:48:06 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180305431
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
Dit moet wel de raarste combi ooit zijn.
Welnee, waarom? :?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 12:52:37 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180305474
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? :? Heeft NS ooit van die schuifdeuren op de balkons gehad? :?
Puur de kleurtjes :@
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_180305622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, waarom? :?
Een treinstel gekoppeld aan een trektrein, niet gek?
speak only if it improves the silence.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 juli 2018 @ 13:04:16 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180305666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:02 schreef TjjWester het volgende:

Welnee, waarom?
Och ja, stelletje in opzending, heb je weleens. Er zijn in NL ook wel beelden van een DM'90 die een gestrande Koploper afsleept.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')