Als je het iemand anders laat weggooien, dan recycle je het zelf toch?quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:45 schreef Duvel het volgende:
Deels downcycling. En verkopen van treinbanken als recycling zien... Ik twijfel.
Nou ken ik station Zwolle niet heel goed, maar spoor 8 lijkt hier tussen spoor 3 en 5 te liggen niet bij spoor 9 of 7 te liggenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Goverman het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier wordt een stuk perron verwijderd. Ter plaatse wordt het spoor verlegd en wordt het nieuwe spoor 8 aangelegd. Van daaruit vertrekt per 27 augustus de Keolis intercity naar Enschede.
[..]
zon groene bank uit een DD-AR voor de gasten. dan blijven ze niet zo langquote:Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch?
En de tijdelijke constructie met spoor 10 en 11 in Rotterdam ten tijde van de verbouwing:quote:Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.
Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ah duidelijk, dank uquote:Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.
Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zitquote:Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch?
De treindienstleiders gebruiken daarvoor het zogenoemde procesleiding: een uniform systeem die informatie over bezettingen ontvangt uit de beveilgingssystemen (interlocking). Dat wordt gecombineerd weergegeven met de treinnummerinformatie uit het hierboven genoemde TROTS. Met procesleiding kunnen wissels en seinen worden bediend en kan de treinenloop ‘volgens spoorboekje’ uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik kom ook wel eens sporadisch in zo'n VL-post. Wat ik mij afvraag en daar niet gevraagd heb:
Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).quote:Op woensdag 4 juli 2018 15:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?
Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:53 schreef MTL het volgende:
rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie
Ook rangeerdelen hebben een nummer, vaak wordt dit een 40(origineel treinnummer) of een 41(origineel treinnummer) dus trein 401234 is een rangeerdeel van trein 1234, na bijvoorbeeld aftrappen of vr combineren.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?
Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Zo grappig dat dat praktisch in iemands achtertuin isquote:Op donderdag 5 juli 2018 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Spa-Geronstre, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.
Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
Ja, dat doet ARI dan weer, als onderdeel van procesleiding.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?
Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Dus als ik het goed begrijp stopte de trein wel daar en ging R'dam CS voorbij op weg naar t oosten?quote:Vanaf 25 mei 1967 was de stationsnaam Schiedam-Rotterdam West. De internationale sneltreinen van en naar Hoek van Holland Haven reden namelijk via dit station en niet via Rotterdam Centraal. Per 24 mei 1998 werd de stationsnaam gewijzigd in Schiedam Centrum, want er komen hier geen internationale treinen meer.
Hoe reden ze dan richting Keulen? (Colonia Express)quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:41 schreef dcm360 het volgende:
Op weg naar het oosten hoef je niet per se langs/door CS. Anders zie ik ook geen reden om daar niet te stoppen.
Er ligt een boogje tussen de sporen van/naar Schiedam en de sporen van/naar Gouda.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe reden ze dan richting Keulen? (Colonia Express)
Ging dat niet via Venlo?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt een boogje tussen de sporen van/naar Schiedam en de sporen van/naar Gouda.
Die ging inderdaad via Venlo:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Hoek van Holland 08:00 Rotterdam CS 08:22 08:26 Eindhoven 09:34 09:36 Venlo 10:06 10:19 Kaldenkirchen 10:24 10:25 Viersen 10:37 10:38 Mnchengladbach Hbf 10:45 10:48 Rheydt Hbf 10:51 10:52 Grevenbroich 11:05 11:06 Kln Hbf 11:32 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Hoek van Holland 07:11 Schiedam-Rotterdam West 07:29 07:31 Utrecht CS 08:09 08:16 Richtungswechsel Amersfoort 08:31 08:34 Hengelo 09:44 09:50 Oldenzaal 09:58 09:59 Betriebshalt Bad Bentheim 10:10 10:28 Rheine 10:40 10:42 Ibbenbren 10:55 10:57 Osnabrck Hbf 11:12 11:17 Bnde(Westf) 11:36 11:38 Lhne(Westf) 11:46 11:48 Bad Oeynhausen 11:53 11:55 Minden(Westf) 12:04 12:07 Hannover Hbf 12:43 13:04 Braunschweig Hbf 13:38 14:00 Helmstedt 14:21 14:32 Marienborn 14:42 14:47 Berlin Wannsee 17:09 17:11 Berlin Zoo. 17:24 17:42 Berlin Friedrichstr. 17:50 |
Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venloquote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die ging inderdaad via Venlo:
[ code verwijderd ]
De trein naar Berlijn maakte wel gebruik van dat boogje:
[ code verwijderd ]
THX Knakkersquote:Op vrijdag 6 juli 2018 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venlo
https://nl.wikipedia.org/wiki/D-trein
Je kunt er twee winnenquote:Op donderdag 5 juli 2018 16:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zit
Dank voor de info. Had er tot voor kort mee te maken, zocht nog naar dezeinfo om kennis wat completer te krijgen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 13:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ja, dat doet ARI dan weer, als onderdeel van procesleiding.
Er is trouwens nog een systeem wat in het geheel meegenomen moet worden: dat is de verkeersleiding met hun VOS. Dit systeem is landelijk en monitort de treinenloop als geheel, dus de treinseries over de diverse trajecten en de goederentreinen. Dit systeem ontvangt ook de informatie van TROTS om op die manier te bepalen wat de afwijking is ten opzichte van de geplande tijd. Deze afwijking wordt gecommuniceerd naar procesleidingsposten waar de trein nog moet komen en naar reisinformatie. Meestal interessant in het geval van vertraging, maar soms rijden treinen eerder. Ook ledig materieelritten zijn bijvoorbeeld gepland.
Nieuwe, extra, omgelegde, opgeheven of aangepaste treinen worden ook vanuit VOS gecommuniceerd naar treindienstleiders. De treindienstleider geeft vervolgens aan over welke exacte sporen de trein gaat rijden, want dat detail gebruikt VOS niet. Rangeertreinen vallen daarbuiten: dit rijdt alleen op spoorniveau en vertragingsinformatie heeft hier geen direct landelijk nut, en anders moet de treindienstleider dat op een vervolgtrein aangeven. Deze ritten zijn inderdaad wel van tevoren gepland: de materieelomlopen zijn toch al van tevoren bekend en op deze manier kan er ook automatisch genummerd worden: bijvoorbeeld trein 3559 die in Heerlen aankomt wordt de 403559. Zo gaat deze cyclus door, die soms mis gaat als het materieel anders is dan gepland of anders rijdt dan gepland.
TROTS is een hulpmiddel die nummers bij bezettingen plaatst, zonder dit nummer kan je wel gewoon rijwegen invoeren. In principe/theorie kunnen treinen ook (handmatig) rijden zonder dat TROTS aan staat, maar daar wordt niemand beter/blij van.
Meer is er al eerder hier over gezegd:
PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 258
PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 257
Ik heb in 1994 nog in een Moskou - Hoek Express gezeten met mijn studentenOV Kon gewoonquote:Op vrijdag 6 juli 2018 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beide varianten hebben gereden. Dan weer via Arnhem, dan weer via Venlo
https://nl.wikipedia.org/wiki/D-trein
Ziggy zal binnenkort weer eens wat foto's maken om de boel te tonen. Ik ben tegenwoordig ook DVL, dus ik werk ook veel met VOS.quote:
Zijn dat ex-NS rijtuigen?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
Dit moet wel de raarste combi ooit zijn.
passenger cars of classes ABmz 30-70 (12 pcs), Ampz 18-91 (8 pcs) and Bmz 21-70 (6 pcs) from Austrian Federal Railwaysquote:
Gelukkig hebben we een LV. (Lijst van Verkortingen)quote:
Waarom denk je dat? Heeft NS ooit van die schuifdeuren op de balkons gehad?quote:
Welnee, waarom?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
Dit moet wel de raarste combi ooit zijn.
Puur de kleurtjesquote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Heeft NS ooit van die schuifdeuren op de balkons gehad?
Och ja, stelletje in opzending, heb je weleens. Er zijn in NL ook wel beelden van een DM'90 die een gestrande Koploper afsleept.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |