abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 07:39:15 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179888557
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179888668
Ik denk dat de basis wel degelijk in je jeugd wordt gelegd, en dat ouders ontzettend veel invloed hebben op hoe je als kind (en later dus ook als puber en volwassene) tegen eten aankijkt en hoe je daar me om gaat.

Dat gezegd hebbende is het later wel weer aan jezelf om daar vanaf te komen (hoe moeilijk ook). Het helpt wel in je afvalrace als je je omringt met mensen die ook gezond bezig zijn en je kunnen ondersteunen dus ik snap de reactie wel. Maar uiteindelijk moet je toch ook zélf proberen sterk te zijn en jezelf niet in een slachtofferpositie te zetten.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 07:54:34 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_179888685
Nou, zou het vandaag dan wél gaan lukken om de dag normaal door te komen? Het wordt wel weer eens tijd.
Op de planning staan er 1700 iig.
disclaimer
pi_179888688
Ik heb het toch echt zelf gedaan. Geholpen door een verstoorde stofwisseling wat als kind is ontstaan (buiten schuld van ouders om btw). Maar ik werd pas echt te dik toen ik volwassen was, ging werken, en best wist dat ik te veel at en niet de juiste keuzes maakte.
pi_179888697
Oh 76 rond net trouwens :o gaat ineens hard. Zou het door het koelere weer komen?? Minder spons-effect? Anyhoe: blij mee :s)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:02:35 #6
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179888763
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 07:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Absoluut! Mijn ma heeft mij dik gemaakt :(
Dus ben je ook boos als mensen lekkernijen op tafel zetten? :P
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:02:59 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_179888765
Fijn zeg sunny! Hou vast! *O*
disclaimer
pi_179888793
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:02 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn zeg sunny! Hou vast! *O*
*O* ik doe mijn best! 1700 nu als doel (200kcal meer) want het lijkt te helpen om iets meer te eten. Priiiiima! *)
pi_179888814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dus ben je ook boos als mensen lekkernijen op tafel zetten? :P
Ik word nooit boos als iemand me eten geeft :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:09:13 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179888824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:02 schreef Rauw. het volgende:
Dus ben je ook boos als mensen lekkernijen op tafel zetten? :P
Natuurlijk!! :(
pi_179888937
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met pure hagelslag
L: 4 crackers met smeerkaas en plakjes komkommer
D: andijviestamppot met sticky chicken
T: split ijsje :9 En misschien nog crackers
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:40:14 #12
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179889136
Ik ben dik door zoveel omstandigheden dat ik er niemand de “schuld” van geef. Het is gewoon zo gelopen.

Probeer nu zelf “aan het stuur” te blijven. Dus idd, als er iets aangeboden wordt dan niet te eten “omdat het verwacht wordt” etc.

@sunny: lekker joh! Ik spons ook minder, zie het aan mijn enkels, maar je bent ook gewoon heel goed bezig!
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:59:37 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179889409
10 dagen offshore leverde n het verleden meestal een kilo extra op...
Nu - 0.4.. dus ik ben blij!
De truc lijkt om kh arm te eten als ik daar ben.. omdat ik zelf verder weinig te kiezen heb

Meestal keuze uit 2 groenten , salade , 2 vlees/vis en dan 2 aardappel/ rijst/pasta
Dus; vlees of vis met groenten en sla ^O^

Verder idd proberen om genoeg en goed te slapen.. dat is nog wel eens lastig..
Nu 3 dagen thuis en dan naar Rome.. eens kijken of ik daar niet dik kan worden.. moet lukken, want Italianen zijn over het algemeen niet dik.. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 19-06-2018 09:04:56 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:01:07 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_179889438
Wat kwak zegt. Doorgaans is iets als eetgedrag een gevolg van vele, vele factoren.
Opvoeding is daar een stukje van. Genetica ook. Of hoe je hersenen zijn ingeregeld. Traumatische ervaringen. Etc.

Er zijn natuurlijk mensen die hun ouders 90% de schuld kunnen geven, mensen die hun hele leven alleen maar bergen frituur hebben gekregen van hun moeder, maar dan nog moet er meestal ook een stukje ontvankelijkheid zitten in je hersenen om echt dik te worden.

En dat stukje hersenwerking is zo ongrijpbaar, en daarom maakt het me ook zo boos als ik weer eens mensen hoor zeggen dat het allemaal een gevalletje discipline is en gewoon niks slechts in je hoofd stoppen. Nee, het is niét voor iedereen zo simpel, hoe graag je dat ook zou willen. Dit soort dingen worden vooral geroepen door mensen die zelf eigenlijk geen problemen hebben om snoep te laten staan. Althans, niet op het niveau waarop mensen die er ECHT mee worstelen mee te maken krijgen.

Dat doet niks af aan het feit dat je worstelt met je gewicht, want ook door andere factoren dan je hersenen kun je te dik worden en dan moet je óók hard werken om het er af te krijgen. Maar scheer het in godsnaam niet over 1 kam omdat jouw persoonlijke ervaring is dat het op manier xxx echt heus werkt.

(dit overigens niet gericht naar 1 iemand in het bijzonder, maar aan allen die DE WAARHEID komen prediken zo nu en dan ;))
disclaimer
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:01:56 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_179889449
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:59 schreef Barreltje het volgende:
10 dagen offshore leverde n het verleden meestal een kilo extra op...
Nu - 0.4.. dus ik ben blij!
De terugkijkt om in arm te eten als ik daar ben.. omdat ik zelf verder weinig te kiezen heb

Meestal keuze uit 2 groenten , salade , 2 vlees/vis en dan 2 aardappel/ rijst/pasta
Dus; vlees of vis met groenten en sla ^O^

Verder idd proberen om genoeg en goed te slapen.. dat is nog wel eens lastig..
Nu 3 dagen thuis en dan naar Rome.. eens kijken of ik daar niet dik kan worden.. moet lukken, want Italianen zijn over het algemeen niet dik.. :P
Als ik jouw reisjestempo zou hebben zou ik zeker weten binnen 6 maanden weer viesdik zijn _O-
Goed gedaan!
disclaimer
pi_179889486
Dat stukje brein maakt het heel moeilijk, zeker. Maar in mijn ogen is dat ook weinig anders dan 'het niet in je mond stoppen'. Dat is toch waar het, hoe dan ook, uit eindelijk op neer komt.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:07:06 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179889520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat kwak zegt. Doorgaans is iets als eetgedrag een gevolg van vele, vele factoren.
Opvoeding is daar een stukje van. Genetica ook. Of hoe je hersenen zijn ingeregeld. Traumatische ervaringen. Etc.

Er zijn natuurlijk mensen die hun ouders 90% de schuld kunnen geven, mensen die hun hele leven alleen maar bergen frituur hebben gekregen van hun moeder, maar dan nog moet er meestal ook een stukje ontvankelijkheid zitten in je hersenen om echt dik te worden.

En dat stukje hersenwerking is zo ongrijpbaar, en daarom maakt het me ook zo boos als ik weer eens mensen hoor zeggen dat het allemaal een gevalletje discipline is en gewoon niks slechts in je hoofd stoppen. Nee, het is niét voor iedereen zo simpel, hoe graag je dat ook zou willen. Dit soort dingen worden vooral geroepen door mensen die zelf eigenlijk geen problemen hebben om snoep te laten staan. Althans, niet op het niveau waarop mensen die er ECHT mee worstelen mee te maken krijgen.

Dat doet niks af aan het feit dat je worstelt met je gewicht, want ook door andere factoren dan je hersenen kun je te dik worden en dan moet je óók hard werken om het er af te krijgen. Maar scheer het in godsnaam niet over 1 kam omdat jouw persoonlijke ervaring is dat het op manier xxx echt heus werkt.

(dit overigens niet gericht naar 1 iemand in het bijzonder, maar aan allen die DE WAARHEID komen prediken zo nu en dan ;))
O+
Kwak
pi_179889541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat kwak zegt. Doorgaans is iets als eetgedrag een gevolg van vele, vele factoren.
Opvoeding is daar een stukje van. Genetica ook. Of hoe je hersenen zijn ingeregeld. Traumatische ervaringen. Etc.

Er zijn natuurlijk mensen die hun ouders 90% de schuld kunnen geven, mensen die hun hele leven alleen maar bergen frituur hebben gekregen van hun moeder, maar dan nog moet er meestal ook een stukje ontvankelijkheid zitten in je hersenen om echt dik te worden.

En dat stukje hersenwerking is zo ongrijpbaar, en daarom maakt het me ook zo boos als ik weer eens mensen hoor zeggen dat het allemaal een gevalletje discipline is en gewoon niks slechts in je hoofd stoppen. Nee, het is niét voor iedereen zo simpel, hoe graag je dat ook zou willen. Dit soort dingen worden vooral geroepen door mensen die zelf eigenlijk geen problemen hebben om snoep te laten staan. Althans, niet op het niveau waarop mensen die er ECHT mee worstelen mee te maken krijgen.

Dat doet niks af aan het feit dat je worstelt met je gewicht, want ook door andere factoren dan je hersenen kun je te dik worden en dan moet je óók hard werken om het er af te krijgen. Maar scheer het in godsnaam niet over 1 kam omdat jouw persoonlijke ervaring is dat het op manier xxx echt heus werkt.

(dit overigens niet gericht naar 1 iemand in het bijzonder, maar aan allen die DE WAARHEID komen prediken zo nu en dan ;))
Kan dit niet gewoon in de OP :D
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:09:21 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179889560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als ik jouw reisjestempo zou hebben zou ik zeker weten binnen 6 maanden weer viesdik zijn _O-
Goed gedaan!
Ja, Nou Ja.. dat is dus idd mijn grootste probleem.. een sociaal leven.. en WEL willen genieten op reis..

Voor mij werkt zo'n mindset van kwak op dat moment ook niet want in Rome is alles een 10 of 9.. ( of zo ziet het eruit :P het kan altijd tegen vallen in de tourist traps)

Maar goed.. dan wordt het de keus tussen een voor of na gerecht.. en niet allebei.. en 1 keer per dag een salade om te zorgen dat ik wel genoeg groenten eet..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:10:21 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179889573
Overigens ben ik heus heel enthousiast over de denkstappen die ik maak, maar dat werkr idd ook niet voor iedereen.

En als mijn lijf me zo trollt als deze week dan neig ik toch nog naar de negatieve kant hoor.

“Zie je wel, ik sta altijd stil na twee weken, het lukt me nooit” :(

Snap t ook niet zo goed, ik eet supergoed binnen de marge, geen uitschieters deze week, en ik lijk alleen maar langzaam omhoog te schommelen. Rationeel weet ik dat ik zoals ik nu eet wel af moet vallen dus dat doorgaan key is. Maar damn wat is dat moeilijk.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:11:21 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179889585
En ^O^ @SQ stuk..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:24:13 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179889786
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja, Nou Ja.. dat is dus idd mijn grootste probleem.. een sociaal leven.. en WEL willen genieten op reis..

Voor mij werkt zo'n mindset van kwak op dat moment ook niet want in Rome is alles een 10 of 9.. ( of zo ziet het eruit :P het kan altijd tegen vallen in de tourist traps)

Maar goed.. dan wordt het de keus tussen een voor of na gerecht.. en niet allebei.. en 1 keer per dag een salade om te zorgen dat ik wel genoeg groenten eet..
Het idee is overigens niet dat je alle 9s en 10en eet. ;) Alleen als je er ruimte voor hebt of het kan compenseren, of als je er echt voor kiest dat je dus iets minder snel afvalt.

De vraag in dat laatste geval is dan wel: is het een patroon dat je nu teveel eet? Of is het een incident? Incident is ok, slanke mensen eten ook heus weleens te veel, maar als het een patroon is zul je er wat mee moeten doen anders word je geheid dikker.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:26:03 #23
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179889830
hmm... ik eet toch niet zo als ik zou willen in het weekend. }:|
...en zelfs daar voorbij dit keer;
Zondag extra chips en drank ingeslagen dat ik maandagavond heb opgemaakt.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_179889845
Ja, nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik het oneens ben met het stuk van SQ. Er staan waarheden in, maar het oorzaak => gevolg klopt gewoon niet.

Het feit dat je eten in je mond stopt heeft heel veel redenen.
Honger, verveling, gewoonte, emotie enz.
Die redenen worden veroorzaakt door enorm veel dingen.
Omgeving, je lijf, je hoofd enz.

Tegen al die dingen 'vechten', al die impulsen weerstaan die van binnen en buiten komen, ojm allerlei redenen, is hartstikke lastig, hartstikke zwaar.
Voor de een lastiger dan de ander. Het een voor de een lastiger dan voor de ander.

Maar uiteindelijk, en ik scheer het dus allemaal WEL over 1 kam, is het niks meer en niks minder dan al die impulsen weerstaan (dmv van discipline) en het gewoon NIET in je bakkes stoppen.

En dat zeg ik niet omdat ik het niet moeilijk vind, of omdat het me makkelijk afgaat. Ik heb heel heel hard moeten vechten voor die -40 kg. En ik ben er nog steeds 20 te zwaar. Ik heb gehuild, ben in therapie geweest, ik heb geschreeuwt, ik ben trots geweest, alles.

Maar uiteindelijk is die 40 kg eraf omdat ik mijn rug overall recht hield en het niet in mijn bakkes stopte. Einde.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:31:04 #25
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179889890
Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen zich in allerlei kronkels proberen te wurmen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Het ís discipline, het ís jezelf in de spiegel kunnen aankijken en controle nemen over je gedrag.

Dat dat voor de een moeilijker is dan voor de ander is geen twijfel over mogelijk.
Wat mij heel erg opvalt is dat de laatste tijd het veel mensen hun psychologische scheuren hier besproken worden, en dat is wat mij betreft helemaal prima want je kunt dingen fixxen door er bewust van te zijn.

Maar dik zijn is een kwestie van gulzigheidte veel eten. En of dat nou voorkomt uit troost, stress etc. dat neemt niet weg dat het te fixxen is door minder te eten.

*inb4bozemensenwiensschuldhettotaalnietis
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179889900
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:31 schreef Rauw. het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen zich in allerlei kronkels proberen te wurmen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
Het ís discipline, het ís jezelf in de spiegel kunnen aankijken en controle nemen over je gedrag.

Dat dat voor de een moeilijker is dan voor de ander is geen twijfel over mogelijk.
Wat mij heel erg opvalt is dat de laatste tijd het veel mensen hun psychologische scheuren hier besproken worden, en dat is wat mij betreft helemaal prima want je kunt dingen fixxen door er bewust van te zijn.

Maar dik zijn is een kwestie van gulzigheid. En of dat nou voorkomt uit troost, stress etc. dat neemt niet weg dat het te fixxen is door minder te eten.

*inb4bozemensenwiensschuldhettotaalnietis

Oh ja, die was ik vergeten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179889998
Eigenlijk eens met iedereen. Want volgens mij zeggen jullie uiteindelijk het zelfde :Y
pi_179890063
Ik vind:
quote:
daarom maakt het me ook zo boos als ik weer eens mensen hoor zeggen dat het allemaal een gevalletje discipline is en gewoon niks slechts in je hoofd stoppen. Nee, het is niét voor iedereen zo simpel, hoe graag je dat ook zou willen. Dit soort dingen worden vooral geroepen door mensen die zelf eigenlijk geen problemen hebben om snoep te laten staan. Althans, niet op het niveau waarop mensen die er ECHT mee worstelen mee te maken krijgen.
fundamenteel anders dan:
quote:
Maar uiteindelijk, en ik scheer het dus allemaal WEL over 1 kam, is het niks meer en niks minder dan al die impulsen weerstaan (dmv van discipline) en het gewoon NIET in je bakkes stoppen.
En dat zeg ik niet omdat ik het niet moeilijk vind, of omdat het me makkelijk afgaat.
Of kijk ik ergens overheen?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:43:46 #29
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179890071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Eigenlijk eens met iedereen. Want volgens mij zeggen jullie uiteindelijk het zelfde :Y
Dit. :Y

En ik gun het iedereen dat ze de methode/trigger vinden die helpt bij het eten laten voor wat het is, (lekkere) voeding naar lichaamsbehoefte. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179890087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Eigenlijk eens met iedereen. Want volgens mij zeggen jullie uiteindelijk het zelfde :Y
Dat gevoel kreeg ik ook al maar durfde het niet te zeggen
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:47:25 #31
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179890135
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind:

[..]

fundamenteel anders dan:

[..]

Of kijk ik ergens overheen?
Ik lees ze beiden vooral als dik als symptoom. En dat dát eerst aangepakt moet. Of dat nu discipline is, slecht aangeleerde gewoonte of andere zooi, maakt voor het eindresultaat niet heel veel verschil. Voor de aanpak daarentegen wel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:53:25 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_179890246
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn ;) Maar ik vind dat het schreeuwen over hoe het allemaal zou moeten echt wel eens te makkelijk gaat.

Waar ik persoonlijk mee worstel is tweeledig. Enerzijds hou ik gewoon echt heel erg van eten. Ik vind vrijwel alles lekker en kan helemaal los gaan op smaken en structuren en mmmm. EET ALLES!
En ik ben gewoon niet de sterkste als ik moe of futloos ben. Dat is menselijk, overigens. Mijn hersenen associeren eten met energie (kan het ze niet kwalijk nemen) dus op het moment dat ik moe en futloos ben schreeuwt alles in mij om (slecht) eten.
Dan is het aan een ander stuk hersenen om dat te overschreeuwen, maar dat lukt niet altijd. En ja, dat mag je afdoen als zwakheid en gebrek aan discipline hoor. Dat zal ook vast wel, voor een stukje.

Je hebt mensen die afvallen als het slecht met ze gaat omdat ze hun eetlust verliezen en je hebt mensen zoals ik die als het slecht gaat in de acute survivalmodus schieten, die dus juist heel veel gaan eten. Niet omdat ik mezelf zielig vind, maar omdat mijn hoofd op dat moment andere prioriteiten heeft.

Je mag best roepen dat het zwakke excuses zijn allemaal, tuurlijk. Maar dat vind ik persoonlijk weer een beetje een zwakke discussie voeren ;)
disclaimer
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:55:23 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_179890278
ik wilde nog heel veel zeggen maar ik moet rennen naar een meeting en straks is het weer spuit elf gedoe dus ik haak graag weer aan bij de volgende discussie :W
disclaimer
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:59:32 #34
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn ;) Maar ik vind dat het schreeuwen over hoe het allemaal zou moeten echt wel eens te makkelijk gaat.

Waar ik persoonlijk mee worstel is tweeledig. Enerzijds hou ik gewoon echt heel erg van eten. Ik vind vrijwel alles lekker en kan helemaal los gaan op smaken en structuren en mmmm. EET ALLES!
En ik ben gewoon niet de sterkste als ik moe of futloos ben. Dat is menselijk, overigens. Mijn hersenen associeren eten met energie (kan het ze niet kwalijk nemen) dus op het moment dat ik moe en futloos ben schreeuwt alles in mij om (slecht) eten.
Dan is het aan een ander stuk hersenen om dat te overschreeuwen, maar dat lukt niet altijd. En ja, dat mag je afdoen als zwakheid en gebrek aan discipline hoor. Dat zal ook vast wel, voor een stukje.

Je hebt mensen die afvallen als het slecht met ze gaat omdat ze hun eetlust verliezen en je hebt mensen zoals ik die als het slecht gaat in de acute survivalmodus schieten, die dus juist heel veel gaan eten. Niet omdat ik mezelf zielig vind, maar omdat mijn hoofd op dat moment andere prioriteiten heeft.

Je mag best roepen dat het zwakke excuses zijn allemaal, tuurlijk. Maar dat vind ik persoonlijk weer een beetje een zwakke discussie voeren ;)
Ik zeg niet dat je zwakke excuses hebt, maar ik zie wel een aantal keer in je tekst terugkomen dat het niet je schuld is.
Het is de mensheid, je hoofd, je gevoelens, je lichaam.

Maar nergens separeer je je gevoelens en voeding en dat is precies waar jij dus fout gaat (zoals je zelf ook al noemt).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:03:12 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179890419
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind:

[..]

fundamenteel anders dan:

[..]

Of kijk ik ergens overheen?
Ik vind zelf discipline een problematisch woord. Dat insinueert een soort oordeel, goed en fout, falen als je het niet bent/hebt. Terwijleen woord als “gewoonte” of “voorbereid zijn” of “nadenken voor je doet” dat niet heeft voor mij.

En het stuk van Rauw ben ik het niet mee eens. Period. Volgens mij is er namelijk niemand hier die zegt dat ie er niks aan kan doen allemaal, dat is een mooie stroman waarmee je de mensen die simpelweg zeggen “het was een samenloop van omstandigheden” iets in de mond legt wat ze niet zeggen. Als SQ het over aanleidingen heeft om te eten doe jij alsof het de oorzaak is. Bovendien, de oorzaak kan toch ook simpelweg de emotie zijn? Dat je dat los moet halen van elkaar weet iedereen hier, maar dat dat niet altijd lukt betekent niet dat je doet alsof je zelf geen aandeel hebt.

Gulzigheid is helemaal niet de enige reden om te eten. Dat is alsof je zegt dat gebrek aan eetlust de enige reden is om je uit te hongeren.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:06:50 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890498
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind zelf discipline een problematisch woord. Dat insinueert een soort oordeel, goed en fout, falen als je het niet bent/hebt. Terwijleen woord als “gewoonte” of “voorbereid zijn” of “nadenken voor je doet” dat niet heeft voor mij.

En het stuk van Rauw ben ik het niet mee eens. Period. Volgens mij is er namelijk niemand hier die zegt dat ie er niks aan kan doen allemaal, dat is een mooie stroman waarmee je de mensen die simpelweg zeggen “het was een samenloop van omstandigheden” iets in de mond legt wat ze niet zeggen.

Gulzigheid is helemaal niet de enige reden om te eten. Dat is alsof je zegt dat gebrek aan eetlust de enige reden is om je uit te hongeren.
Volgens mij zeggen de meeste mensen hier min of meer dat ze er zelf niets aan kunnen doen, want het is "m'n hoofd" die dik maakt en niet de slechte relatie met voedsel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:09:45 #37
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179890552
https://www.theguardian.c(...)he-joy-out-of-eating

Suggestieve titel, journalist lijkt zelf niet helemaal overtuigd te zijn over mealpreppen, gelukkig komen er ook nog wel wat positieve punten naar voren.

Reacties zijn overigens wel lekker kort door de bocht. Dacht dat The Guardian een wat linksere krant was, maar het is een beetje Telegraaf-publiek wat daar schreeuwt :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:10:59 #38
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890570
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:03 schreef kwakz0r het volgende:

Als SQ het over aanleidingen heeft om te eten doe jij alsof het de oorzaak is. Bovendien, de oorzaak kan toch ook simpelweg de emotie zijn? Dat je dat los moet halen van elkaar weet iedereen hier, maar dat dat niet altijd lukt betekent niet dat je doet alsof je zelf geen aandeel hebt.

Ik snap niets van wat je nu precies tegen probeert te spreken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:13:32 #39
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:09 schreef LuNaTiC het volgende:
https://www.theguardian.c(...)he-joy-out-of-eating

Suggestieve titel, journalist lijkt zelf niet helemaal overtuigd te zijn over mealpreppen, gelukkig komen er ook nog wel wat positieve punten naar voren.

Reacties zijn overigens wel lekker kort door de bocht. Dacht dat The Guardian een wat linksere krant was, maar het is een beetje Telegraaf-publiek wat daar schreeuwt :+
Sluikreclame weer :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:14:15 #40
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179890647
Is het laatste wat ik erover zal plaatsen ;) dacht dat het voor de followup wel leuk was :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:17:09 #41
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890710
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Is het laatste wat ik erover zal plaatsen ;) dacht dat het voor de followup wel leuk was :P
Is het ook ^O^ Wou gewoon even zieken :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179890730
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Is het laatste wat ik erover zal plaatsen ;) dacht dat het voor de followup wel leuk was :P
Zeker leuk :Y
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:20:56 #43
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179890761
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Is het ook ^O^ Wou gewoon even zieken :9
hehe :*

Stomme is dat ze er geen fluit mee verdient of wilt verdienen. Ze krijgt constant aanbiedingen van allerlei toko's om reclame te maken, of spullen toegezonden te krijgen om te testen, maar ze is vooralsnog nog nergens op ingegaan.

Nouja alleen dus een Macbook aan over gehouden omdat ze uit principe het helemaal zat was dat sites/uitgevers zonder toestemming gewoon haar foto's zaten te rippen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:22:36 #44
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179890785
Ik vind die foto's van 'r wel heel tof dus ik denk dat ze er meer mee moet gaan doen. Heeft zeker talent.

Alleen hoe je er een business uit haalt heb ik geen verstand van
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:29:38 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179890948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:06 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen de meeste mensen hier min of meer dat ze er zelf niets aan kunnen doen, want het is "m'n hoofd" die dik maakt en niet de slechte relatie met voedsel.
Kweenie hoor, maar die relatie zit in je hoofd en ik ken niemand bij wie zn hoofd niet deel uit maakt van zichzelf (levende mensen althans).

Ik denk dat je misschien even een andere bril dan je eigen ervaring moet opzetten.

Die slechte relatie met voedsel is juist heel persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 19-06-2018 11:13:23 ]
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:31:19 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179890970
Voor de happy scale gebruikers, ze hebben iets vernieuwd en je kan nu uit vier manieren van smoothing kiezen. Ik vind de nu aanbevolen methode echt wel fijn, die maakt echt een trendlijntje tussen je hobbels door!
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:36:57 #47
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891069
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar die relatie zit in je hoofd n ik ken iemand bij wie zn hoofd niet deel uit maakt van zichzelf (levende mensen althans).

Ik denk dat je misschien even een andere bril dan je eigen ervaring moet opzetten.

Die slechte relatie met voedsel is juist heel persoonlijk.
Dat is precies het punt wat ik maak;
Fix je hoofd. Of neem er in ieder geval controle over.
Discipline, verantwoordelijkheid.
Niet accepteren dat je hoofd zo werkt of je kop in het zand steken; Doe er wat aan.

"ik denk dat je misschien even een andere bril dan je eigen ervaring moet opzetten."
is natuurlijk niet zo'n achterlijke dooddoener die je zelf niet wou horen net. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:38:07 #48
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891088
Ja, maar Rauw.;
"Maar dat is moeilijk"
"Zo makkelijk gaat dat niet"
"Weet je wel hoe moeilijk ik het heb"

Het heet niet voor niets WERKEN aan jezelf.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:41:30 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_179891157
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je zwakke excuses hebt, maar ik zie wel een aantal keer in je tekst terugkomen dat het niet je schuld is.
Het is de mensheid, je hoofd, je gevoelens, je lichaam.

Maar nergens separeer je je gevoelens en voeding en dat is precies waar jij dus fout gaat (zoals je zelf ook al noemt).
nou, dan lees je bijzonder selectief.

Of ik kan ineens totaal niet meer communiceren. Whatever.
disclaimer
pi_179891235
Maar ik neem toch aan dat we het er over eens kunnen zijn dat ongeacht hoe en waarom je dik wordt, de oplossing voor iedereen hetzelfde is? Minder in je bakkes stoppen. Einde.
Die weg ernaar toe zal voor iedereen anders zijn, omdat het uitmaakt waarom je dingen in je bakkes stopt, maar dat doet niet af aan wat de oplossing is.

JIJ moet minder eten naar binnen werken dan dat je deed.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:46:49 #51
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn ;) Maar ik vind dat het schreeuwen over hoe het allemaal zou moeten echt wel eens te makkelijk gaat.

Waar ik persoonlijk mee worstel is tweeledig. Enerzijds hou ik gewoon echt heel erg van eten. Ik vind vrijwel alles lekker en kan helemaal los gaan op smaken en structuren en mmmm. EET ALLES!
En ik ben gewoon niet de sterkste als ik moe of futloos ben. Dat is menselijk, overigens. Mijn hersenen associeren eten met energie (kan het ze niet kwalijk nemen) dus op het moment dat ik moe en futloos ben schreeuwt alles in mij om (slecht) eten.
Dan is het aan een ander stuk hersenen om dat te overschreeuwen, maar dat lukt niet altijd. En ja, dat mag je afdoen als zwakheid en gebrek aan discipline hoor. Dat zal ook vast wel, voor een stukje.

Je hebt mensen die afvallen als het slecht met ze gaat omdat ze hun eetlust verliezen en je hebt mensen zoals ik die als het slecht gaat in de acute survivalmodus schieten, die dus juist heel veel gaan eten. Niet omdat ik mezelf zielig vind, maar omdat mijn hoofd op dat moment andere prioriteiten heeft.

Je mag best roepen dat het zwakke excuses zijn allemaal, tuurlijk. Maar dat vind ik persoonlijk weer een beetje een zwakke discussie voeren ;)
Blijf "je hoofd" maar saboteren dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:47:10 #52
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179891256
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik neem toch aan dat we het er over eens kunnen zijn dat ongeacht hoe en waarom je dik wordt, de oplossing voor iedereen hetzelfde is? Minder in je bakkes stoppen. Einde.
Die weg ernaar toe zal voor iedereen anders zijn, omdat het uitmaakt waarom je dingen in je bakkes stopt, maar dat doet niet af aan wat de oplossing is.

JIJ moet minder eten naar binnen werken dan dat je deed.
ye
pi_179891329
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik neem toch aan dat we het er over eens kunnen zijn dat ongeacht hoe en waarom je dik wordt, de oplossing voor iedereen hetzelfde is? Minder in je bakkes stoppen. Einde.
Die weg ernaar toe zal voor iedereen anders zijn, omdat het uitmaakt waarom je dingen in je bakkes stopt, maar dat doet niet af aan wat de oplossing is.

JIJ moet minder eten naar binnen werken dan dat je deed.
Minder, ik weet het niet. Je gehele voedingspatroon moet gewoon gezond zijn. Ik heb een collega en die is gewoon grof gezegd moddervet en eet niet bijzonder veel, ze ontbijt bijvoorbeeld ook nooit. Maar wat ze eet is gewoon vette rotzooi. Ik heb haar ook nog nooit fruit zien eten.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:51:40 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_179891333
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:46 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Blijf "je hoofd" maar saboteren dan.
Ik heb hier helemaal geen zin in vriend. Je leest alleen maar wat je wil lezen. Je kent me hier ook langer dan vandaag. Maar hey, doel bereikt hoor! Ik zal je niet langer lastig vallen. Doei!
disclaimer
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:52:06 #55
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179891352
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Minder, ik weet het niet. Je gehele voedingspatroon moet gewoon gezond zijn. Ik heb een collega en die is gewoon grof gezegd moddervet en eet niet bijzonder veel, ze ontbijt bijvoorbeeld ook nooit. Maar wat ze eet is gewoon vette rotzooi. Ik heb haar ook nog nooit fruit zien eten.
Minder = niet alleen hoeveelheid. Minder = ook calorieen.

Ze eet teveel (calorieen) dus is ze moddervet. Eind.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179891389
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Minder = niet alleen hoeveelheid. Minder = ook calorieen.

Ze eet teveel (calorieen) dus is ze moddervet. Eind.
Klopt!
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 10:56:54 #58
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179891454
68,4 kg vanochtend. -5kg in 4 maanden.

Ik ben tevreden :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:58:18 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891492
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Minder, ik weet het niet. Je gehele voedingspatroon moet gewoon gezond zijn. Ik heb een collega en die is gewoon grof gezegd moddervet en eet niet bijzonder veel, ze ontbijt bijvoorbeeld ook nooit. Maar wat ze eet is gewoon vette rotzooi. Ik heb haar ook nog nooit fruit zien eten.
jij ziet alleen maar wat ze op het werk eet.

Thuis komt daar nog wel wat bij als ze echt "moddervet" is.
Want van "niet bijzonder veel" vet eten wordt je ook niet dik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:01:15 #60
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891536
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb hier helemaal geen zin in vriend. Je leest alleen maar wat je wil lezen. Je kent me hier ook langer dan vandaag. Maar hey, doel bereikt hoor! Ik zal je niet langer lastig vallen. Doei!
Het is allemaal niet zo slecht bedoelt als dat je denkt dat het is.
Maar ik kan mij voorstellen dat je het vervelend vindt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:06:26 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179891627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:06 schreef Rauw. het volgende:

Volgens mij zeggen de meeste mensen hier min of meer dat ze er zelf niets aan kunnen doen, want het is "m'n hoofd" die dik maakt en niet de slechte relatie met voedsel.
Volgens mij zeggen de meeste mensen dat juist niet. (geen idee of ik ondertussen spuit11 ben)

Ze zeggen vaak dat ze het zelf in de hand hebben en zelf moeten doen. En soms lijkt het misschien dat ze de schuld buiten zichzelf leggen "want hoofd" , maar ook zij geven vaak genoeg dat dat hoofd onderdeel is van die persoon en dus ook zelf verantwoordelijk voor.

Er worden hoogstens redenen aangegeven waardoor het moeilijk(er) is.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:11:39 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179891723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:38 schreef Rauw. het volgende:
Ja, maar Rauw.;
"Maar dat is moeilijk"
"Zo makkelijk gaat dat niet"
"Weet je wel hoe moeilijk ik het heb"

Het heet niet voor niets WERKEN aan jezelf.
Je legt me weer woorden in de mond.

Het feit dat mensen aangeven dat het moeilijk is wil toch niet zeggen dat ze er niks aan doen?

Als je zegt dat t in je hoofd zit betekent dat niet dat je niet bezig bent met dat hoofd aanpakken.

Dat bedoel ik met die bril: jij gaat er blijkbaar vanuit jouw ervaring vanuit dat mensen er pas wat aan doen als ze heel simplistisch gaan roepen tegen zichzelf dat ze gewoon niet zoveel in hun mond moeten schuiven. Dat is blijkbaar jouw ervaring. Daarmee sluit jij, merkbaar aan je commentaar, uit dat mensen die de omstandigheden en aanleidingen benoemen ook gewoon bezig zijn met minder in hun mond stoppen.

De neemt ten eerste aan dat ze niet weten dat t ligt aan wat ze eten, en ten tweede dat ze geen verantwoording nemen. Dat is echter alleen jouw gedachtensprong en niet "de waarheid".
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:14:48 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179891757
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik neem toch aan dat we het er over eens kunnen zijn dat ongeacht hoe en waarom je dik wordt, de oplossing voor iedereen hetzelfde is? Minder in je bakkes stoppen. Einde.
Die weg ernaar toe zal voor iedereen anders zijn, omdat het uitmaakt waarom je dingen in je bakkes stopt, maar dat doet niet af aan wat de oplossing is.

JIJ moet minder eten naar binnen werken dan dat je deed.
ja duh. maar dat was ook niet eens punt van discussie. dat maakt rauw ervan door te doen alsof je dat niet onderkent als je praat over de redenen dat je dingen in je mond schuift.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:24:56 #64
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179891910
Denk dat het probleem is dat je zelf ook door je eigen bril met eigen ervaringen zit te kijken.

Ik zie de punten wel die je probeert te maken maar die mindset gaat er bij mij totaal niet in.
Ik snap niet (meer?) hoe je je gevoel zo zwaar kunt linken aan je voedingspatroon.
En het lijkt vanaf hier op een soort van acceptatie dat je het niet onder controle hebt;
"ik ben zo, dus ik doe zo" dus zeg ik dat "mijn hoofd" zo is want dan klinkt het niet alsof "Ik" de fout maak.
Het lijkt wel op bewustheid, maar niet 100% committed dat je er verantwoordelijk voor bent.

Laatste poging overigens om mij te verklaren, als je het niet snapt of niet wil snappen dan kan ik je er ook niet verder in helpen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30:27 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179892017
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:24 schreef Rauw. het volgende:
"ik ben zo, dus ik doe zo" dus zeg ik dat "mijn hoofd" zo is want dan klinkt het niet alsof "Ik" de fout maak.
volgens mij is het bij de meeste
"ik ben zo, dus ik doe zo, dus daar probeer ik wat aan te doen, zodat ik anders ga doen"
pi_179892027
Is het ondertussen al lunchtijd? Heb honger
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:31:57 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179892044
Ik heb net pas ontbeten :')
Iets later dan de bedoeling was, maar ach, lunch wordt vast wel standaard tijd "want hoofd"
pi_179892053
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:31 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb net pas ontbeten :')
Iets later dan de bedoeling was, maar ach, lunch wordt vast wel standaard tijd "want hoofd"
Mijn ontbijt was zo'n 2 uur eerder dan normaal dus dat begin ik nu wel te merken :D
pi_179892058
Volgens mij is de link niet specifiek gevoel-voedingspatroon, maar gevoel-gedrag. Ik geloof dat gevoel en emoties waar nog iets mee moet gebeuren een dusdanige hoeveelheid capaciteit van je hoofd kunnen vragen dat het aanpassen van gedrag echt veel lastiger is. En ik lees hier toch vrijwel nergens dat mensen daar geen verantwoordelijkheid voor nemen, ze benoemen alleen de extra drempel die voor gedragsverandering ligt?
pi_179892059
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

volgens mij is het bij de meeste
"ik ben zo, dus ik doe zo, dus daar probeer ik wat aan te doen, zodat ik anders ga doen"
Ja precies, met als beoogd resultaat: minder in de bakkes kunnen stoppen. :)

Zelf herken ik me niet in al dat overdachte wat velen hier wel hebben, maar kan me er wel in inleven (omdat ik het op andere vlakken wel heb ;) ) dus snap dat het idd niet zo eenvoudig is als 'niet meer doen'. Anders was dit topic ook overbodig geweest me dunkt.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:42:15 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179892193
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:24 schreef Rauw. het volgende:
Denk dat het probleem is dat je zelf ook door je eigen bril met eigen ervaringen zit te kijken.

Ik zie de punten wel die je probeert te maken maar die mindset gaat er bij mij totaal niet in.
Ik snap niet (meer?) hoe je je gevoel zo zwaar kunt linken aan je voedingspatroon.
En het lijkt vanaf hier op een soort van acceptatie dat je het niet onder controle hebt;
"ik ben zo, dus ik doe zo" dus zeg ik dat "mijn hoofd" zo is want dan klinkt het niet alsof "Ik" de fout maak.
Het lijkt wel op bewustheid, maar niet 100% committed dat je er verantwoordelijk voor bent.

Laatste poging overigens om mij te verklaren, als je het niet snapt of niet wil snappen dan kan ik je er ook niet verder in helpen.
Als ik zeg: "ik at chocola omdat ik me kut voelde" is er geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben. Ik observeer de koppeling die het gedrag veroorzaakte en ga volgende keer als ik me zo voel actief de reactie tegenhouden.

Ik snap prima wat je bedoelt, ik ben het gewoon niet met je conclusie eens.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:43:22 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179892216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij is de link niet specifiek gevoel-voedingspatroon, maar gevoel-gedrag. Ik geloof dat gevoel en emoties waar nog iets mee moet gebeuren een dusdanige hoeveelheid capaciteit van je hoofd kunnen vragen dat het aanpassen van gedrag echt veel lastiger is. En ik lees hier toch vrijwel nergens dat mensen daar geen verantwoordelijkheid voor nemen, ze benoemen alleen de extra drempel die voor gedragsverandering ligt?
ja dat dus.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:04:31 #73
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179892562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als ik zeg: "ik at chocola omdat ik me kut voelde" is er geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben. Ik observeer de koppeling die het gedrag veroorzaakte en ga volgende keer als ik me zo voel actief de reactie tegenhouden.

Ik snap prima wat je bedoelt, ik ben het gewoon niet met je conclusie eens.
Let's agree to disagree. oO<
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:15:39 #74
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179892735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij is de link niet specifiek gevoel-voedingspatroon, maar gevoel-gedrag. Ik geloof dat gevoel en emoties waar nog iets mee moet gebeuren een dusdanige hoeveelheid capaciteit van je hoofd kunnen vragen dat het aanpassen van gedrag echt veel lastiger is. En ik lees hier toch vrijwel nergens dat mensen daar geen verantwoordelijkheid voor nemen, ze benoemen alleen de extra drempel die voor gedragsverandering ligt?
Ik kijk daar wel anders tegenaan. Maar gezien kwakzor het met je eens is zou dat liggen aan m'n gebrek aan gevoelens. :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179892748
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:24 schreef Rauw. het volgende:
Denk dat het probleem is dat je zelf ook door je eigen bril met eigen ervaringen zit te kijken.

Ik zie de punten wel die je probeert te maken maar die mindset gaat er bij mij totaal niet in.
Ik snap niet (meer?) hoe je je gevoel zo zwaar kunt linken aan je voedingspatroon.
En het lijkt vanaf hier op een soort van acceptatie dat je het niet onder controle hebt;
"ik ben zo, dus ik doe zo" dus zeg ik dat "mijn hoofd" zo is want dan klinkt het niet alsof "Ik" de fout maak.
Het lijkt wel op bewustheid, maar niet 100% committed dat je er verantwoordelijk voor bent.

Laatste poging overigens om mij te verklaren, als je het niet snapt of niet wil snappen dan kan ik je er ook niet verder in helpen.
Hier bestaat een mooi woord voor:
‘fatlogic’.
Dat is een stukje overtuiging (al dan niet bewust) van mensen die er voor zorgt dat zij dik worden of dik blijven.
En ik kom dat hier best wel vaak tegen.
pi_179892773
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]


En ik kom dat hier best wel vaak tegen.
Wat vervelend voor je
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:18:24 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179892782
Oh het ligt aan mn fatlogic! Dus niet aan dat ik te veel eet!

(8>

Was ik maar zo committed als jullie, Baron en Rauw. ;(
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:29:16 #78
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179892992
Ik krijg vooral zin in popcorn nu. :+

Toch maar gewoon lunchen dadelijk. :+

Weekplanning begint wat matig te worden, met morgen elders eten (lasagne :9 ) en donderdag onderweg lunchen met geen idee hoe laat ik weer thuis ben 's avonds. De hoeveelheid onzin deze week maar even wat beperken dus en weer even wat bakjes kwark/griekse yoghurt regelen, da's toch wel een prima T zonder al te veel schade.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:31:43 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179893040
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Hier bestaat een mooi woord voor:
‘fatlogic’.
Dat is een stukje overtuiging (al dan niet bewust) van mensen die er voor zorgt dat zij dik worden of dik blijven.
En ik kom dat hier best wel vaak tegen.
ik weet niet of "Fat" logic het juiste woord is gezien ik dergelijk gedrag ook bij slanke mensen om mij heen waarneem.

Het is een soort "slachtoffer" zijn van de situatie en daarom keer op keer datzelfde obstakel raken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:34:01 #80
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179893093
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:18 schreef kwakz0r het volgende:

Was ik maar zo committed als jullie, Baron en Rauw. ;(
Is dat hoe we tegen elkaar gaan doen ja?
Want straks praat ik je een kutgevoel aan en moet je weer tegen die reep chocola strijden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179893144
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Is dat hoe we tegen elkaar gaan doen ja?
Want straks praat ik je een kutgevoel aan en moet je weer tegen die reep chocola strijden.
Ik dacht hetzelfde, maar hield me in. :D
pi_179893156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:15 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik kijk daar wel anders tegenaan. Maar gezien kwakzor het met je eens is zou dat liggen aan m'n gebrek aan gevoelens. :')
Je mag er gerust anders tegenaan gaan, maar het zijn ook wel mechanismen die zijn onderzocht. Wat dus nog steeds niet, en al een paar pagina's niet, betekent dat je daar niets aan zou kunnen doen, maar het is voor de een wel degelijker moeilijker dan de ander. Iemand die 'van nature' minder zelfdiscipline en/of zelfvertrouwen heeft, heeft het nog moeilijker als er stress ontstaat door emoties die al dan niet aan dat gedrag gekoppeld zijn. En of dat 'gebrek' daaraan nu komt door genen/opvoeding/etc.. waarschijnlijk een combinatie. En dan is het dus dom om het gevoel ineens helemaal los te koppelen van het gedrag, want naast dat je er waarschijnlijk niet goed toe in staat bent, creëer je op langere termijn je eigen falen > meer emoties > nog minder grip.
Het is qua patroon wel wat vergelijkbaar met mensen met schulden die geen baan hebben. Dan lijkt de oplossing heel obvious. Zoek een baan, verdien meer geld, betaal je schulden af. Maar als de schulden voor zoveel stress zorgen dat je niet in staat bent om aan de slag te gaan, omdat je geen ruimte hebt in je hoofd voor nieuwe routines en taken? Dan heeft het niet veel zin om heel rechtlijnig te blijven geloven in de objectief gezien goede oplossing. Want voordat je dan het gewenste effect hebt bereikt is de kans groot dat iemand het niet redt in zijn nieuwe baan, faalt, nog verder in de put raakt en nog minder regie heeft over zichzelf en z'n leven.

Maar goed. Voorlopig heb ik hier niks te zoeken. Ik kan namelijk niet afvallen en daar kan ik helemaal niks aan doen zelf :+
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2018 @ 12:39:38 #83
70532 loveli
N
pi_179893182
Abo => ignore
crap in = crap out
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:43:20 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179893246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Je mag er gerust anders tegenaan gaan, maar het zijn ook wel mechanismen die zijn onderzocht. Wat dus nog steeds niet, en al een paar pagina's niet, betekent dat je daar niets aan zou kunnen doen, maar het is voor de een wel degelijker moeilijker dan de ander. Iemand die 'van nature' minder zelfdiscipline en/of zelfvertrouwen heeft, heeft het nog moeilijker als er stress ontstaat door emoties die al dan niet aan dat gedrag gekoppeld zijn. En of dat 'gebrek' daaraan nu komt door genen/opvoeding/etc.. waarschijnlijk een combinatie. En dan is het dus dom om het gevoel ineens helemaal los te koppelen van het gedrag, want naast dat je er waarschijnlijk niet goed toe in staat bent, creëer je op langere termijn je eigen falen > meer emoties > nog minder grip.
Het is qua patroon wel wat vergelijkbaar met mensen met schulden die geen baan hebben. Dan lijkt de oplossing heel obvious. Zoek een baan, verdien meer geld, betaal je schulden af. Maar als de schulden voor zoveel stress zorgen dat je niet in staat bent om aan de slag te gaan, omdat je geen ruimte hebt in je hoofd voor nieuwe routines en taken? Dan heeft het niet veel zin om heel rechtlijnig te blijven geloven in de objectief gezien goede oplossing. Want voordat je dan het gewenste effect hebt bereikt is de kans groot dat iemand het niet redt in zijn nieuwe baan, faalt, nog verder in de put raakt en nog minder regie heeft over zichzelf en z'n leven.

Maar goed. Voorlopig heb ik hier niks te zoeken. Ik kan namelijk niet afvallen en daar kan ik helemaal niks aan doen zelf :+
Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik steek gewoon anders in elkaar denk ik.

Je groeit voor 2? Of iets ernstigs?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179893249
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:39 schreef loveli het volgende:
Abo => ignore
Er overheen lezen is goedkoper
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2018 @ 12:44:56 #86
70532 loveli
N
pi_179893281
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Er overheen lezen is goedkoper
Die van mij kreeg ik gratis bij een visje. True story.
crap in = crap out
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 12:45:02 #87
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179893284
Ik hou me hierbuiten.

Lunch is lekker. Gr gr. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179893289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Die van mij kreeg ik gratis bij een visje. True story.
Dat waren de betere tijden :D
pi_179893353
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik steek gewoon anders in elkaar denk ik.

Je groeit voor 2? Of iets ernstigs?
Precies, niet iedereen steekt hetzelfde in elkaar, dus geldt dit voor sommige mensen wel en voor anderen (gelukkig?) niet. Zijn we terug bij het allereerste punt van SQ ;-) , over één kam scheren is te makkelijk, want hoewel de rekensom van minder eten = afvallen absoluut waar is (medische toestanden even buiten beschouwing), werkt het mechanisme daaromheen niet bij iedereen hetzelfde.

Dat eerste ;-)
pi_179893465
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Die van mij kreeg ik gratis bij een visje. True story.
Dat tientje per jaar heb ik er wel voor over. Maar vis is altijd een optie O+

Afvallen gaat fantastisch hier. Al ruim anderhalve week amper eetlust door clomid, ik leef op yoghurt. Echt top :{.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:54:26 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179893479
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Precies, niet iedereen steekt hetzelfde in elkaar, dus geldt dit voor sommige mensen wel en voor anderen (gelukkig?) niet. Zijn we terug bij het allereerste punt van SQ ;-) , over één kam scheren is te makkelijk, want hoewel de rekensom van minder eten = afvallen absoluut waar is (medische toestanden even buiten beschouwing), werkt het mechanisme daaromheen niet bij iedereen hetzelfde.

Dat eerste ;-)
Ik heb ook niet anders gezegd, het is altijd een strijd.

Maar dan val je straks eerst heel veel af in een paar uur tijd toch? :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:56:41 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179893524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als ik zeg: "ik at chocola omdat ik me kut voelde" is er geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben. Ik observeer de koppeling die het gedrag veroorzaakte en ga volgende keer als ik me zo voel actief de reactie tegenhouden.

Ik snap prima wat je bedoelt, ik ben het gewoon niet met je conclusie eens.
Heb die die chocola dan eigenlijk al liggen of ga je daar speciaal om?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:57:51 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179893541
Zal ik dan maar een lijstje posten 😜
O: aardbei, muesli, yoghurt
T: banaan
T: 2 plakjes kipfilet
L: paprika gevuld met tonijnsalade
T: granny smith
D: rijst met linzen in romige groentensaus
B: avondje avondvierdaagse (5km) meelopen met mijn werk.
T: Liuk
pi_179893666
IMA ^O^
pi_179893705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Heb die die chocola dan eigenlijk al liggen of ga je daar speciaal om?
Dit is wel een dingetje.
Een alcoholist die aan het herstellen is, kan beter ook geen drank in huis hebben.
pi_179893722
Oh ik had vanochtend gesport trouwens, het was nogal pittig en ik was bijkans paars :% _O-

Lijstje:
O: kwark, banaan, muesli (280)
S: circuittraining
T: eiwitshake (110)
L: 2 sneetjes stevig volkoren, 30+ kaas, paprika (425)
D: Minestrone met pesto en een kleine focaccia (700)
1500 totaal. Misschien neem ik nog een eiwitreepje op mijn werk, dan kom ik netjes onder de 1700 uit ^O^
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09:05 #97
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179893734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:31 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is een soort "slachtoffer" zijn van de situatie en daarom keer op keer datzelfde obstakel raken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:11:40 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179893784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:56 schreef hugecooll het volgende:
ga je daar speciaal om
'speciaal om' -> speciaal voor naar de supermarkt
pi_179893925
Oh! En ik ging mijn 2e doelbroek passen, omdat de 1e past nu. Gaat ie best makkelijk dicht stiekem :o Beetje strak nog om mijn buik, muffintopje, maar we're getting there :D
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:02 #100
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179893944
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit is wel een dingetje.
Een alcoholist die aan het herstellen is, kan beter ook geen drank in huis hebben.
No shit Sherlock.

Overigens, als ik chocoladecravings heb, ga ik gewoon dat hele end (lees: 5 minuten lopen) naar de supermarkt. Speciaal voor chocolade. Ik moet wel, m'n vent eet alleen matige melkchocolade en Engelse drop. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:55 #101
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179893960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh! En ik ging mijn 2e doelbroek passen, omdat de 1e past nu. Gaat ie best makkelijk dicht stiekem :o Beetje strak nog om mijn buik, muffintopje, maar we're getting there :D
Voelbare progressie. *O* *O*

En nu ga ik echt lunchen, voordat ik daadwerkelijk ergens popcorn vandaan tover. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179893976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

No shit Sherlock.

Overigens, als ik chocoladecravings heb, ga ik gewoon dat hele end (lees: 5 minuten lopen) naar de supermarkt. Speciaal voor chocolade. Ik moet wel, m'n vent eet alleen matige melkchocolade en Engelse drop. :+
Wij wonen tegenover een benzinestation.. dus als ik écht écht écht wil.. haal ik iets. Maar als dat 5-6 keer per jaar is, is het veel.
pi_179893982
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb ook niet anders gezegd, het is altijd een strijd.

Maar dan val je straks eerst heel veel af in een paar uur tijd toch? :9
Beste crashdieet ever :9
pi_179894101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

No shit Sherlock.

Overigens, als ik chocoladecravings heb, ga ik gewoon dat hele end (lees: 5 minuten lopen) naar de supermarkt. Speciaal voor chocolade. Ik moet wel, m'n vent eet alleen matige melkchocolade en Engelse drop. :+
Deed ik ook toen ik nog verslaafd aan sigaretten was. Ben blij dat ik er vanaf ben.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:32:25 #105
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179894103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wij wonen tegenover een benzinestation.. dus als ik écht écht écht wil.. haal ik iets. Maar als dat 5-6 keer per jaar is, is het veel.
Het is wel een stuk beter nu ik het daadwerkelijk moet gaan halen, ik heb nooit echt meer dingen die in de kast verleidelijk liggen te zijn. :+ (Ja, die spikkeldingen uit de Engelse drop, maar het lullig vinden om ze er allemaal uit te vissen heeft het tot nu toe altijd gewonnen van de craving. :P )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179894137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het is wel een stuk beter nu ik het daadwerkelijk moet gaan halen, ik heb nooit echt meer dingen die in de kast verleidelijk liggen te zijn. :+ (Ja, die spikkeldingen uit de Engelse drop, maar het lullig vinden om ze er allemaal uit te vissen heeft het tot nu toe altijd gewonnen van de craving. :P )
Nja zoetigheid kan ik goed weerstaan. Hartigheden daar in tegen :X Al gaat ook dat prima wanneer ik in de flow zit zoals nu. Maar is meer tricky dan zoet.. Blokje kaas, dreuge worst, nootjes...
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:37:44 #107
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179894199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nja zoetigheid kan ik goed weerstaan. Hartigheden daar in tegen :X Al gaat ook dat prima wanneer ik in de flow zit zoals nu. Maar is meer tricky dan zoet.. Blokje kaas, dreuge worst, nootjes...
Het gaat hier echt zoveel beter sinds ik niet meer in de situatie (ha, daar heb je 'm) zit dat er continu zooi gegeten wordt voor m'n neus. In het afgelopen jaar is de gewoonte eindelijk veranderd en dát maakt hier vooral het verschil. (En de lichte sociale druk om te blijven bewegen, vent en ik hebben dat beide nodig om braaf in het ritme te blijven, dus maken we het zo makkelijk mogelijk voor elkaar om wél te gaan.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179894210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nja zoetigheid kan ik goed weerstaan. Hartigheden daar in tegen :X Al gaat ook dat prima wanneer ik in de flow zit zoals nu. Maar is meer tricky dan zoet.. Blokje kaas, dreuge worst, nootjes...
Ik neem vaak een bakje (ongezouten) noten met wat stukjes pure (proteïne) chocola mee naar mijn werk. Werkt goed als 4 uurtje.
En is onderdeel van mijn Meal prep. :)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:44 #109
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179894261
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik neem vaak een bakje (ongezouten) noten met wat stukjes pure (proteïne) chocola mee naar mijn werk. Werkt goed als 4 uurtje.
En is onderdeel van mijn Meal prep. :)
Valt wat nootjes en een paar stukjes chocola bij elkaar gooien ook onder 'meal preppen'? :o
pi_179894299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het gaat hier echt zoveel beter sinds ik niet meer in de situatie (ha, daar heb je 'm) zit dat er continu zooi gegeten wordt voor m'n neus. In het afgelopen jaar is de gewoonte eindelijk veranderd en dát maakt hier vooral het verschil. (En de lichte sociale druk om te blijven bewegen, vent en ik hebben dat beide nodig om braaf in het ritme te blijven, dus maken we het zo makkelijk mogelijk voor elkaar om wél te gaan.)
Dat soort ondersteunende omstandigheden maakt het idd makkelijker Hier ook. Ik kan nu ook gewoon veel gemakkelijker iets afslaan of niet pakken. Man snaait ook minder, we sporten 1-2x per week samen wat ook stimuleert om wél te gaan enz enz..
pi_179894302
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Valt wat nootjes en een paar stukjes chocola bij elkaar gooien ook onder 'meal preppen'? :o
Het is een van de containers die ik vooruit plan en prep. Net als mijn lunch en ontbijt. Gaat in 1 adem door.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:48:49 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179894459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Heb die die chocola dan eigenlijk al liggen of ga je daar speciaal om?
Ik had het niet over mezelf. Ik heb sinds ik de knop omzette geen chocolade in huis gehad, dat is nu ca 10 weken. ik gebruikte een voorbeeld.

en ja, toen ik nog niet bezig was met de regie nemen over mijn gedrag (je weet wel, om los te komen van de slechte patronen die ik had) dan ging ik naar de winkel om shit te halen en me vol te vreten. of ik kocht het gewoon elke week alsof het dan een voorraad zou zijn.
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:49:28 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179894471
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Is dat hoe we tegen elkaar gaan doen ja?
Want straks praat ik je een kutgevoel aan en moet je weer tegen die reep chocola strijden.
:')
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:51:08 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179894516
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik steek gewoon anders in elkaar denk ik.

Je groeit voor 2? Of iets ernstigs?
dat is dus wat ik de hele fokking tijd al zeg. dat je het niet snapt omdat het voor jou anders is. maar vervolgens zeg je dat ik het fout heb, en dat hoe jij het ziet de waarheid is, en bij mij is het fatlogic.

maar nu komt een niet-fatty hetzelfde zeggen en dan ineens is het "ohja, nou ja, zo ben ik niet".
Kwak
pi_179894579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:')
Ik zag wel wat je hier schreef. _O-
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:54:22 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179894592
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:')
Goeie edit wel. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:55:19 #117
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179894612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is dus wat ik de hele fokking tijd al zeg. dat je het niet snapt omdat het voor jou anders is. maar vervolgens zeg je dat ik het fout heb, en dat hoe jij het ziet de waarheid is, en bij mij is het fatlogic.

maar nu komt een niet-fatty hetzelfde zeggen en dan ineens is het "ohja, nou ja, zo ben ik niet".
Het was inderdaad jouw gewicht waardoor ik je niet begreep.

Deze shit loopt echt dom uit de hand nu _O- _O- _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179894673
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het was inderdaad jouw gewicht waardoor ik je niet begreep.

Deze shit loopt echt dom uit de hand nu _O- _O- _O-
Hou op..
De wereld bestaat uit fatties en niet-fatties. _O-
pi_179894741
Is de popcorn nou nog niet op
pi_179894752
Ik kan serieus blij worden van veel groenten en fruit. Net een hele kartonnen doos vol gekocht bij de groentewinkel hier in de polder en het gaat allemaal op :D Misschien niet zo topic gerelateerd, of toch wel. Sinds dit topic in mijn vizier ligt, ga ik anders met eten om. Eet niet zoveel vettigheid meer, wel gezonder :)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:02:36 #121
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179894759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:01 schreef Sarabi het volgende:
Is de popcorn nou nog niet op
Ik ben gewoon gaan lunchen, dus mijn portie ligt er nog. Sorry. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179894936
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon gaan lunchen, dus mijn portie ligt er nog. Sorry. ;(
Ja hey :D

De lunch was hier ook lekker :9
pi_179895247
Ik zit geloof ik heel simpel in elkaar.
Ik ben dik geworden doordat mijn figuur me niet interesseerde op dat moment.
Dus als ik de keuze had tussen een appel of chocola dan koos ik chocola.

En toen wilde ik graag afvallen dus ik kies nu meestal voor de appel.

Omgeving/genen/zelfsabotage heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken in mijn geval.
pi_179895773
Ik moet weer heel eventjes een kleine klacht melden. Ik heb eigenlijk maar 1 leuke spijkerbroek. En ik heb er nog één waarvan ik totaaaal niet weet waar die vandaan komt, maar die lag in mijn kast en bij een vorige passessie om te kijken wat nu past en wat weg kan bleek die broek (net) te passen. Beetje strak, maar afijn. Niet echt een mooie broek, zou ik ook nooit zelf hebben gekocht, maar mijn ene goede spijkerbroek is drijfnat van de regen.

Hij past niet echt meer. Moet riem om, anders zakt dat ding af -O-

Ik vertik het om meer broeken te kopen. Zonde van mijn geld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:49:25 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179895911
Ik heb een hele tijd in te grote spijkerbroeken gelopen :')
Want dat was in de periode dat ik nog redelijk afviel.

Toen dat was afgelopen wel snel nieuwe gekocht (of eigenlijk toen ik onder x kg kwam)

Maar het is lastig ja, kost veel geld al bij elkaar.
Al wil ik wel altijd 1 setje kleren hebben waar ik me echt goed bij voel en dan aan kan naar bepaalde evenementen enzo
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:50:12 #126
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179895928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet weer heel eventjes een kleine klacht melden. Ik heb eigenlijk maar 1 leuke spijkerbroek. En ik heb er nog één waarvan ik totaaaal niet weet waar die vandaan komt, maar die lag in mijn kast en bij een vorige passessie om te kijken wat nu past en wat weg kan bleek die broek (net) te passen. Beetje strak, maar afijn. Niet echt een mooie broek, zou ik ook nooit zelf hebben gekocht, maar mijn ene goede spijkerbroek is drijfnat van de regen.

Hij past niet echt meer. Moet riem om, anders zakt dat ding af -O-

Ik vertik het om meer broeken te kopen. Zonde van mijn geld.
Bwuh. -O-

Ik herken het, maar dan met BH's. Het is een redelijk luxeprobleem, maar ik heb helemaal geen zin om een shitload aan geld uit te geven aan nieuwe. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179895941
Afvallen is best duur. Qua kleren :7 De goede spijkerbroek heb ik overigens recent gekocht, want het werd wat belachelijk dat niets goed zat.

Oh ja, bh's. Zelfde :') Mijn bh's zijn allemaal oversized. Maar ja, nieuwe kopen is knalduur met als risico dat ik dan over een half jaar anderen moet kopen. Ik had nog wel een kleinere maat sportbh in de kast van een vroegere afvalpoging, die past, dus dat is mooi *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179895985
Ik kan overigens absoluut niet dikker meer worden. Want dat wordt dan bijzonder prijzig. Ik doe alle kleren die te groot zijn nu direct weg :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:53:43 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179896028
BH's zijn idd te groot, nog altijd. maar kleiner passen ze ook niet altijd, want rare maat ofzo.
Dus dat schiet niet echt op :(

Te grote kleren, ja die moeten nog steeds eens weg.. liggen als een grote berg in de hoek van m'n slaapkamer :')
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:58:13 #130
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179896114
De echt te grote dingen heb ik gewoon meteen geklikood toen ik ging verhuizen. Hielp het wel dat het gros daarvan sowieso al oud was ook. :+

En nu woon ik in rokken en jurken, want die zijn wat meer afvalbestendig. :')

Hoop ik tenminste, ik had de te grote BH's eigenlijk ook niet helemaal verwacht. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:58:56 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179896132
Lekker Isabeau. Fijn hoor!
Kwak
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:22:06 #132
217702 Lonaa
Honger!
pi_179896601
Lijstje doen?

O: boterham met bietenspread en rauwe ham
L: Broodje met grillworst :9
T: abrikoos en zo'n duits roggedesemding met kaas, avocado, tomaat, kiemen.
S: Nancy. ;(
D: stoommaaltijd met pasta, broccoli, zalm en roomsaus
T: druiven. Misschien nog iets met proteine.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:34:54 #133
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179896915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan overigens absoluut niet dikker meer worden. Want dat wordt dan bijzonder prijzig. Ik doe alle kleren die te groot zijn nu direct weg :X
Goed van je! ik heb het nog niet aangedurfd. Heb een paar van die vacuümzakken gekocht en daarin nog flink wat kleding 'bewaard'.

Ik ben in mijn hoofd nu echt zo in de flow dat het me nooit meer gaat overkomen dat ik terug omhoog jojo, maar omdat het al zo vaak is gebeurd zegt er toch dat piepstemmetje in mn hoofd 'just in case'...

(al denk ik nu wel dat ik wel echt het licht heb gezien, dat gevoel heb ik echt zóveel sterker dan de vorige grote afvalpogingen).

Ik vond kleding shoppen vroeger echt vreselijk. Nu vind ik dat nog steeds wel, in fysieke winkels, maar ik merk wel dat ik nu makkelijker online weleens iets bestel (vooral shirts, dat luistert niet zo nauw. Broeken pas ik wel even liever van tevoren). Heb nooit eerder met zoveel plezier zoveel geld uitgegeven aan kleding :+ enige leuke luxeprobleem aan afvallen...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179899755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:34 schreef LuNaTiC het volgende:

Goed van je! ik heb het nog niet aangedurfd. Heb een paar van die vacuümzakken gekocht en daarin nog flink wat kleding 'bewaard'.

Ik ben in mijn hoofd nu echt zo in de flow dat het me nooit meer gaat overkomen dat ik terug omhoog jojo, maar omdat het al zo vaak is gebeurd zegt er toch dat piepstemmetje in mn hoofd 'just in case'...

(al denk ik nu wel dat ik wel echt het licht heb gezien, dat gevoel heb ik echt zóveel sterker dan de vorige grote afvalpogingen).

Ik vond kleding shoppen vroeger echt vreselijk. Nu vind ik dat nog steeds wel, in fysieke winkels, maar ik merk wel dat ik nu makkelijker online weleens iets bestel (vooral shirts, dat luistert niet zo nauw. Broeken pas ik wel even liever van tevoren). Heb nooit eerder met zoveel plezier zoveel geld uitgegeven aan kleding :+ enige leuke luxeprobleem aan afvallen...
Vroeger bewaarde ik alles, 'voor het geval ik weer dik word' - ik heb nu een heel andere mindset en mezelf beloofd niet meer dik te worden. Ik ga die belofte gewoon waar maken :7

Ik zie wel heel veel veranderingen in mijn gedrag die dat ondersteunen. Tuurlijk ga ik wel de mist in en eet ik een dag (of 2-3) te veel. Maar in tegenstelling tot hiervoor veer ik nu terug en kom ik gewoon weer op de goede weg terecht.

Ik begrijp je kleine stemmetje wel. Maar ik wil gewoon een extra stemmetje dat zegt: maar Isa, dit kán helemaal niet, hier heb je geen kleren voor!! :o

En ja, herkenbaar. Kleren shoppen is niet leuk als je te dik bent. En een groot deel van Nederland is veel te dik, maar nog steeds snappen winkels dat niet zo goed (willen die geen geld verdienen? 8)7 ). Maar nu ik een heel gemiddelde gangbare maat heb (M past prima voor bovenlijf) is het ineens wel heel erg leuk O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:43:09 #135
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179899807
Ik dacht dat ook altijd, dat kleding winkelen niet leuk was omdat ik dik was.

Maar nu blijkt mijn lichaamsomvang er helemaal niks mee te maken te hebben.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179899828
Isa *O* wat ben je goed bezig
pi_179899914
Fijn Isa :) goeie mindset te pakken nu dus ^O^
pi_179900215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht dat ook altijd, dat kleding winkelen niet leuk was omdat ik dik was.

Maar nu blijkt mijn lichaamsomvang er helemaal niks mee te maken te hebben.
:D nee, shoppen an sich is ook strontvervelend. Maar kopen wat je leuk vindt in tegenstelling tot kopen wat je past is wel een enorme verandering.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:07:08 #139
217702 Lonaa
Honger!
pi_179901889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht dat ook altijd, dat kleding winkelen niet leuk was omdat ik dik was.

Maar nu blijkt mijn lichaamsomvang er helemaal niks mee te maken te hebben.
Dit. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:07:21 #140
217702 Lonaa
Honger!
pi_179901891
Gesport. Gedoucht. Hardgelopen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179901939
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:07 schreef Lonaa het volgende:
Gesport. Gedoucht. Hardgelopen.
In die volgorde? :D
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:11:09 #142
217702 Lonaa
Honger!
pi_179901966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In die volgorde? :D
Ik deed 'enter' en toen dacht ik 'ik moet editten dat het niet in die volgorde was'

Het was niet in die volgorde. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:45:12 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179902850
Ik vind shoppen ansich wel leuker nu mij meer past.
Hoef winkels niet meer te vermijden (hoogstens omdat ze niets leuks heben)

Maar de drukte of 't wachten als je met iemand ander bent, dat vind ik nof steeds niets.
Dus ik ben een groot fan van thuisshoppen.
pi_179902855
O Boterham hollandse kaas en humus
T drop
L spaghetti bolognese
T drop
D brood en restjes chinees
T rest van het zakje drop

S achter kinderen aan hollen.

Zo heb ik al het lekkers weer geproefd en kunne we morgen weer normaal doen :’)

Heb wel leuke kleren gekocht. Staan mooier met 10kg minder dus we gaan t proberen.
pi_179903185
Krijg lekkere trek van je lijstje Roomsnoes :D
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:00:26 #146
217702 Lonaa
Honger!
pi_179903228
De pasta roomsaus zalm broccoli stoommaaltijd was prima te nassen
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179903245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:59 schreef Sarabi het volgende:
Krijg lekkere trek van je lijstje Roomsnoes :D
Dan zal ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat manlief net met fuet thuis kwam en dat de kaas en humus uit de koelkast daar best goed bij passen :’)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:02:03 #148
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179903276
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:07 schreef Lonaa het volgende:
Gesport. Gedoucht. Hardgelopen.
Hardgelopen, gedouchet, gekookt.

Wel in die volgorde.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179903277
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:00 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dan zal ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat manlief net met fuet thuis kwam en dat de kaas en humus uit de koelkast daar best goed bij passen :’)
Dat is ook te lekker....
pi_179903402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind shoppen ansich wel leuker nu mij meer past.
Hoef winkels niet meer te vermijden (hoogstens omdat ze niets leuks heben)

Maar de drukte of 't wachten als je met iemand ander bent, dat vind ik nof steeds niets.
Dus ik ben een groot fan van thuisshoppen.
Ik heb veel te vaak dat ik kleren in het rek wel leuk vind, maar als ik het dan pas staat het voor geen meter. Dus nee, geen fan van thuiswinkelen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:07:03 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179903435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb veel te vaak dat ik kleren in het rek wel leuk vind, maar als ik het dan pas staat het voor geen meter. Dus nee, geen fan van thuiswinkelen :+
Dat heet gratis terugsturen.
Bestel dan ook meestal voor 500 tot 1000 euro tegelijk soms. Anders blijf je bezig natuurlijk.
pi_179903474
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:

Dat heet gratis terugsturen.
Bestel dan ook meestal voor 500 tot 1000 euro tegelijk soms. Anders blijf je bezig natuurlijk.
Voor mij klinkt dat als gedoe. Heb ooit 4 dozen schoenen hier gehad en allemaal terug gestuurd. Gedoe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:13:29 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179903622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor mij klinkt dat als gedoe. Heb ooit 4 dozen schoenen hier gehad en allemaal terug gestuurd. Gedoe.
Schoenen doe ik dan ook niet. Rest boeit me niet, zolang 't maar in 1 doos past.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:14:12 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179903651
Nu wel drie broeken besteld bij reebok. En zit over eentje nu te twijfelen om te kopen.
Redelijk druk motief en zwart en wit :')

Edit. Wordt 'm niet

[ Bericht 6% gewijzigd door Cue_ op 19-06-2018 20:22:13 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:23:46 #155
217702 Lonaa
Honger!
pi_179904000
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heet gratis terugsturen.
Bestel dan ook meestal voor 500 tot 1000 euro tegelijk soms. Anders blijf je bezig natuurlijk.
:o

Ik woon in de verkeerde wijk om dat te mogen doen :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179905821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb veel te vaak dat ik kleren in het rek wel leuk vind, maar als ik het dan pas staat het voor geen meter. Dus nee, geen fan van thuiswinkelen :+
Dit inderdaad. Als ik ga winkelen ga ik ook regelmatig met 10 shirtjes naar de paskamer en dan koop ik er 1 :')
pi_179905837
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heet gratis terugsturen.
Bestel dan ook meestal voor 500 tot 1000 euro tegelijk soms. Anders blijf je bezig natuurlijk.
Wel met achteraf betalen neem ik aan ? Of schiet je dat gewoon even voor?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:10:43 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179907715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Wel met achteraf betalen neem ik aan ? Of schiet je dat gewoon even voor?
Meestal is 't voorschieten.
Bijde wehkamp vroeger niet, maar omdat ik altijd meer dan 80% retourneer is dat tegenwoordig ook voorschieten helaas
pi_179907875
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:10 schreef Cue_ het volgende:

Meestal is 't voorschieten.
Bijde wehkamp vroeger niet, maar omdat ik altijd meer dan 80% retourneer is dat tegenwoordig ook voorschieten helaas
Ik heb ooit eens bij de Wehkamp besteld, maar toen woonde ik in een "Lonaa-buurt" en moest ik vooraf betalen terwijl mijn moeder altijd achteraf mocht betalen :') Toen ik telefonisch om opheldering vroeg kreeg ik te horen dat ik een postcode had waar regelmatig niet werd betaald. Nooit meer wat besteld en nu weiger ik het. Maf, want meeste bedrijven online is nu betalen voor verzending.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179907927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens bij de Wehkamp besteld, maar toen woonde ik in een "Lonaa-buurt" en moest ik vooraf betalen terwijl mijn moeder altijd achteraf mocht betalen :') Toen ik telefonisch om opheldering vroeg kreeg ik te horen dat ik een postcode had waar regelmatig niet werd betaald. Nooit meer wat besteld en nu weiger ik het. Maf, want meeste bedrijven online is nu betalen voor verzending.
Wist niet dat daar op gecontroleerd werd.

Bij Bonprix kan je achteraf betalen dus laat daar van soms wel grote pakketen bezorgen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:30:04 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179908194
Wist ook niet dat ze daar naar keken :o
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:08:15 #162
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179909200
Ik weet alleen dat t een ding is omdat mn vrouw bij de klantenservice van de H&M gewerkt heeft en ze t daar ook doen.

Anders had ik t niet geloofd.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 23:12:52 #163
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179909372
Online winkelen kan ik weer echt niet. Bestel uiteindelijk niks want niks lijkt leuk op plaatjes :')

Lijstje vandaag:
O: volkoren snee 100% pindakaas
T: banaan
L: spinazie, gele en oranje wortel, rode biet, linzen en twee volkorencrackers met hummus
D: Haricots verts, aardappeltjes en zo'n Toscaanse Carré van Garden Gourmet
T: druiven

1500kcal ongeveer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179909608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:08 schreef MutedFaith het volgende:
Ik weet alleen dat t een ding is omdat mn vrouw bij de klantenservice van de H&M gewerkt heeft en ze t daar ook doen.

Anders had ik t niet geloofd.
Banken doen het ook.
Voor creditcards, leningen etc.
  woensdag 20 juni 2018 @ 07:55:19 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_179913010
Het nadeel van online is dat het altijd staat afgebeeld op modellen met een vet% van 8, een zeer pronte a-cup en een nóg plattere buik. Begrijpelijk, maar zo'n item staat toch net wat anders op mijn licht obese lijf met buikflap en flaptieten.

Ik probeer daarom nu ook af te stappen van online winkelen en alleen nog naar winkels te gaan. Op die manier verheug ik me niet eerst 4 dagen op een prachtige jurk die me vreselijk staat :')

[ Bericht 6% gewijzigd door SQ op 20-06-2018 08:00:29 ]
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:06:49 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179913091
Ik verheug me zelden op kleding die ik bestel. Want idd te vaak dat het toch net niets is :+
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 08:09:14 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179913100
Zit al 7 dagen tussen de 68,4 en 68,6 :') hoe is het mogelijk.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:09:46 #168
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179913104
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:09 schreef DeLuna het volgende:
Zit al 7 dagen tussen de 68,4 en 68,6 :') hoe is het mogelijk.
Dat is wel heel knap :o
pi_179913135
Mooi stabiel DeLuna!

75.7 hier!! Omg!! 1e doelcijfer in zicht!!
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:14:38 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_179913143
Je gaat als een speer, sunny!! *O*

En Luna is stabiel, dat is óók heel mooi!
disclaimer
pi_179913155
Weer 400 gram eraf *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179913156
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Je gaat als een speer, sunny!! *O*

En Luna is stabiel, dat is óók heel mooi!
Ja snap er niets van haha! De centimeters vliegen er ook ineens af aan alle kanten..
pi_179913193
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja snap er niets van haha! De centimeters vliegen er ook ineens af aan alle kanten..
Dat heb ik hier ook, ondanks dat de weegschaal niet per se meedoet aan dingen verlliezen. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:42:21 #174
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179914210
S: 1 uur fietsen
O: Maaltijdshake Chocolate 700kcal
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
L: Maaltijdshake Chocolate 700kcal + thee
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
S: 1 uur fietsen
D: Macaroni + kruidenmix + strooikaas. Volle kwark + stevia.
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
T: Warsteiner Alcoholvrij
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:49:38 #175
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179914378
O: Broodje rookvlees met truffelmayo
O2: Breaker bosbes-banaan
T: Krentenbol
L: Optimel Griekse Stijl Koffie
L2: Salade met spinazie, radijs, veldsla, sojabonen en paksoi
T: Witte druiven
T: Meloen en ananas
D: Noodles, kip, groente

Verder tussen 8 en 5 elk uur een dopper met water en 2 thee.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179914443
Hier:
O: boterham grillworst :9
T: 300 gram druiven
L: dikke boterham met kaas en groente
D: ?
T: ?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179914661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:42 schreef BertV het volgende:
S: 1 uur fietsen
O: Maaltijdshake Chocolate 700kcal
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
L: Maaltijdshake Chocolate 700kcal + thee
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
S: 1 uur fietsen
D: Macaroni + kruidenmix + strooikaas. Volle kwark + stevia.
T: 2 Koffie zonder suiker + halfvolle koffiemelk
T: Warsteiner Alcoholvrij
Hey Bert,
welke maaltijdshakes gebruik je? En wat zijn je ervaringen tot nu toe met die shakes?

Ik zoek iets voor de woensdagochtend waar ik waanzinnig vroeg de deur uit moet.
Ben nu die van Jimmy Joy (gekocht in de AH) aan het uit proberen.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:08:09 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_179914786
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:49 schreef MutedFaith het volgende:
O: Broodje rookvlees met truffelmayo
O2: Breaker bosbes-banaan
T: Krentenbol
L: Optimel Griekse Stijl Koffie
L2: Salade met spinazie, radijs, veldsla, sojabonen en paksoi
T: Witte druiven
T: Meloen en ananas
D: Noodles, kip, groente

Verder tussen 8 en 5 elk uur een dopper met water en 2 thee.
dat is 5/6 liter vocht man :o pis je jezelf dan geen slag in de rondte? Ik zou echt elk half uur moeten rennen :')
Oké, ik heb een postpartum bekkenbodemspier, maar toch.
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:11:46 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_179914866
Ik had gisteren best een ok dagje.
O: yoghurt met banaan en muesli, koffie met suiker
T: cherrytomaten
L: usual sla
T: pakje mini crackers
D: chili con carne
S: 5k rennen, en 13km fietsen woon werk
T: glas optimel

Ongeveer 1650 kcal.
disclaimer
pi_179915029
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing en aardbeien
L: 4 crackers met smeerkaas
T: split ijsje
D: soep met ballen
S: uurtje danstraining
T: nog een paar crackers met smeerkaas
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 10:50:03 #181
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179915537
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel heel knap :o
Ik dacht dat de weegschaal was vastgelopen ofzo maar bij mijn vriend is het wel meer variabel :')

Komt straks vast weer een drop aan :7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:51:48 #182
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179915570
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is 5/6 liter vocht man :o pis je jezelf dan geen slag in de rondte? Ik zou echt elk half uur moeten rennen :')
Oké, ik heb een postpartum bekkenbodemspier, maar toch.
Ja, ik moet ook elk uur pissen dan hoor.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:55:24 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_179915642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik dacht dat de weegschaal was vastgelopen ofzo maar bij mijn vriend is het wel meer variabel :')

Komt straks vast weer een drop aan :7
mijn weegschaal heeft dus een geheugen. Hij pakt vaak automatisch het gewicht van gisteren. Pas bij een tweede weging krijg ik een eerlijk antwoord :')
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:00:33 #184
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179915740
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijn weegschaal heeft dus een geheugen. Hij pakt vaak automatisch het gewicht van gisteren. Pas bij een tweede weging krijg ik een eerlijk antwoord :')
Handig wel. :')

Weekplannen zijn wat bijgesteld, ipv twee keer elders avondeten en lunch onderweg is het nu alleen vanavond elders avondeten en morgen lunch onderweg. Dat komt me wel prima uit. *O*

En weer onder de 80. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:30:32 #185
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179916295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Hey Bert,
welke maaltijdshakes gebruik je? En wat zijn je ervaringen tot nu toe met die shakes?

Ik zoek iets voor de woensdagochtend waar ik waanzinnig vroeg de deur uit moet.
Ben nu die van Jimmy Joy (gekocht in de AH) aan het uit proberen.
Jimmy Joy. Ik heb nu een online abonnement, scheelt 15%.
Mooi systeem, je zit feitelijk nergens aan vast en het is flexibel in alles.

Ik gebruik nu Jimmy Joy Plenny Shakes.
Banaan en Mango smaken goed.
Vanille redelijk. Aardbei en Chocolade ben ik persoonlijk niet weg van.

Het mooie van die shakes is natuurlijk het gemak. Ik heb geen trek in zoetigheid meer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:32:15 #186
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179917651
Ik gebruik de Plenny Shakes in de winter ook. Met name voor wedstrijddagen waarop ik eigenlijk geen tijd heb om 3x normaal te eten, bijvoorbeeld omdat mn wedstrijd vroeg in de avond begint, ik dus al om 3/4 uur thuis weg moet en pas om 10/11 uur weer thuis ben. Ik eet dan 's middags warm, en neem een shake mee voor voor/tijdens/na de wedstrijd.

Ik heb alleen chocolade en vanille tot nu toe. Geen fan van fruitsmaken als avondeten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179918603
Gisteren liep beetje anders, dus ontbijt viel weg maar wel bij avondeten wat extra gepakt en twee kleine stukjes pure chocola bij de thee bij vriendinnetjes. 1400kcal ongeveer uiteindelijk.
Avondeten babi ketjap = zout maar maar +.2 vanmorgen dus top.

Vandaag:
O: shake low calorie, lactosevrije yoghurt, diepvriesfruit
L: 3 bth guacamole en kipfilet
T: eiwitreep
T: 200g watermeloen
D: 75g pasta, 120g tomaatjes, 30g gerookte kipfilet
B: 2x 25min fietsen

+-1250kcal vandaag.

Avondeten op een stoeltje bij het hockeyveld kijkend naar anderen die trainen (organiseer de trainingen mede dus moet er zijn om dingen op te zetten en op te ruimen erna), maar geen tijd om te koken tussen werk en daarheen fietsen dus vandaar een vrij kale simpele pasta.
pi_179918682
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:30 schreef BertV het volgende:

[..]

Jimmy Joy. Ik heb nu een online abonnement, scheelt 15%.
Mooi systeem, je zit feitelijk nergens aan vast en het is flexibel in alles.

Ik gebruik nu Jimmy Joy Plenny Shakes.
Banaan en Mango smaken goed.
Vanille redelijk. Aardbei en Chocolade ben ik persoonlijk niet weg van.

Het mooie van die shakes is natuurlijk het gemak. Ik heb geen trek in zoetigheid meer.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:32 schreef MutedFaith het volgende:
Ik gebruik de Plenny Shakes in de winter ook. Met name voor wedstrijddagen waarop ik eigenlijk geen tijd heb om 3x normaal te eten, bijvoorbeeld omdat mn wedstrijd vroeg in de avond begint, ik dus al om 3/4 uur thuis weg moet en pas om 10/11 uur weer thuis ben. Ik eet dan 's middags warm, en neem een shake mee voor voor/tijdens/na de wedstrijd.

Ik heb alleen chocolade en vanille tot nu toe. Geen fan van fruitsmaken als avondeten.
En die repen, hebben jullie daar ervaring mee?
Gaat hier puur om 1 a 2 keer per week als ontbijt, omdat ik te vroeg de deur uit moet.

Zit te denken aan een proteine reep, alla Probar of Clif.

Ik zie niet zoveel meal-bars. Ja, om af te vallen, alla modifast enzo. Maar dat zoek ik dus niet.
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:38:44 #189
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179919126
Nee, helaas geen ervaring met die repen.

Ook bij Jimmy Joy zijn er repen verkrijgbaar.
...de nadruk ligt hier meer op een lekker product ipv gezondheid.

...ik zie toch net dat ze bij Jimmy Joy aardig in de goede richting gaan.

https://jimmyjoy.com/products/twenny-bar
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_179919145
Lijstje
O: Magere yoghurt muesli en bosbessen
T: Weight watcher reepje van popcorn enzo.
L: Italiaanse bol paling en salade ernaast
D: Twee wortelwraps met kipfilet en veul groente.
Vanavond bruiloft dus zal ook wel een paar wijntjes nuttigen.

Volgens fatsecret zit ik dan rond de 1000 kcal (zonder de wijntjes)

Verder sta ik stil qua kilos en cm maar ik pas wel ineens toevallig een paar keer achter elkaar in maat 38. Schiet mij maar lek.
pi_179919331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:38 schreef BertV het volgende:
Nee, helaas geen ervaring met die repen.

Ook bij Jimmy Joy zijn er repen verkrijgbaar.
...de nadruk ligt hier meer op een lekker product ipv gezondheid.

...ik zie toch net dat ze bij Jimmy Joy aardig in de goede richting gaan.

https://jimmyjoy.com/products/twenny-bar
Ja, die heeft wel alle voedingsstoffen in zich. Is gewoon een gezonde bar. Maar hij eet wat plakkerig weg. Heb een halve op vanmorgen. De chocoladeversie dan. Gewoon bij de AH gekocht van het weekend.

Ik ga eens wat experimenteren met die bars. Zolang de macro's een beetje in verhouding zijn, lijkt het me geen punt.
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:31:43 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_179920738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:39 schreef Missladybug het volgende:
Lijstje
O: Magere yoghurt muesli en bosbessen
T: Weight watcher reepje van popcorn enzo.
L: Italiaanse bol paling en salade ernaast
D: Twee wortelwraps met kipfilet en veul groente.
Vanavond bruiloft dus zal ook wel een paar wijntjes nuttigen.

Volgens fatsecret zit ik dan rond de 1000 kcal (zonder de wijntjes)

Verder sta ik stil qua kilos en cm maar ik pas wel ineens toevallig een paar keer achter elkaar in maat 38. Schiet mij maar lek.
1000? Ik ben wel benieuwd naar jouw hoeveelheden dan. Volgens mij doet een Italiaanse bol zonder beleg al gauw 400 kcal, laat staan met paling er op.
Maat 38 al? Chill! ben jij heel lang? Ik pas daar nog niet in :N
disclaimer
pi_179920866
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1000? Ik ben wel benieuwd naar jouw hoeveelheden dan. Volgens mij doet een Italiaanse bol zonder beleg al gauw 400 kcal, laat staan met paling er op.
Maat 38 al? Chill! ben jij heel lang? Ik pas daar nog niet in :N
Nee joh.
Das een Broodje Mario, dat doet ongeveer 400 kcals.
Zo'n losse bol is kaal een stuk minder.
pi_179920898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Zo'n losse bol is kaal een stuk minder.
Niet heel veel minder hoor
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:42:03 #195
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179921033
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1000? Ik ben wel benieuwd naar jouw hoeveelheden dan. Volgens mij doet een Italiaanse bol zonder beleg al gauw 400 kcal, laat staan met paling er op.
Maat 38 al? Chill! ben jij heel lang? Ik pas daar nog niet in :N
Volgens fatsecret is een Italiaanse bol 213 kcal per stuk en 224 kcal per 100 gram (dus 95 gram each). Volgens mij zijn die dingen doorgaans 120 gram (bij 224 kcal/100 dus 269 kcal), maar misschien is het zo'n broodje dat je zelf moet afbakken of zo
pi_179921060
Die van de ah zijn 155gr
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:44:31 #197
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179921086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:43 schreef Sarabi het volgende:
Die van de ah zijn 155gr
Die afbakbroodjes van AH zijn iig 100 gram p/s en 270 kcal

deze dus
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:18 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179921176
Hier 0,2 erbij deze week. Mijn lijf trollt mij, en normaal geef ik dan op. Deze keer niet, Ha!

Geen idee waarom, heb in t weekend nog een pond lichter aangetikt dan vanmorgen. Heb superstabiel en goed gegeten.

Stug doorgaan maar!
Kwak
pi_179921205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
Hier 0,2 erbij deze week. Mijn lijf trollt mij, en normaal geef ik dan op. Deze keer niet, Ha!

Geen idee waarom, heb in t weekend nog een pond lichter aangetikt dan vanmorgen. Heb superstabiel en goed gegeten.

Stug doorgaan maar!
Waarom geef je normaal dan op als je weet dat je op de goede weg bent?

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Baron op 20-06-2018 15:02:30 ]
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:07:46 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_179921687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die afbakbroodjes van AH zijn iig 100 gram p/s en 270 kcal
[ afbeelding ]
deze dus
Ja die afbak, maar meestal wegen ze vers wel meer, inderdaad 120-150 gram en ben even uitgegaan van 275 kcal / 100 gram.

Dit is overigens precies waarom ik alles weeg :')
disclaimer
pi_179921832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die afbakbroodjes van AH zijn iig 100 gram p/s en 270 kcal
[ afbeelding ]
deze dus
Ik weet dat het onzin is maar vind ze als je ze zelf moet afbakken een stuk minder lekker.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:14:49 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_179921912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
Hier 0,2 erbij deze week. Mijn lijf trollt mij, en normaal geef ik dan op. Deze keer niet, Ha!

Geen idee waarom, heb in t weekend nog een pond lichter aangetikt dan vanmorgen. Heb superstabiel en goed gegeten.

Stug doorgaan maar!
Afvallen is niet lineair, dat weet jij! ;)
En je was vorige week ook bijna 3 kilo afgevallen he, dan is het heel normaal en te verwachten dat het daarna weer naar boven schiet.
Na nu bijna een jaar mijn curve te analyseren weet ik dat er altijd gegarandeerde momenten zijn waarop ik ga pieken. Niet als ik ovuleer of ongesteld moet worden, maar altijd na een flinke drop. Hard omlaag = ook weer een stuk terug omhoog.
Als je straks die patronen (weer) leert herkennen doen ze je denk ik een stuk minder. En goed dat je doorgaat! ^O^
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:15:18 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_179921932
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet dat het onzin is maar vind ze als je ze zelf moet afbakken een stuk minder lekker.
Dat is geen onzin, dat vind ik zelf ook. Afbak heeft altijd iets mweh's.
disclaimer
pi_179922011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is geen onzin, dat vind ik zelf ook. Afbak heeft altijd iets mweh's.
Net als zelf frituren.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:18:07 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_179922027
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Net als zelf frituren.
Ik heb niet eens een frituur :D
Frietchinees ftw O+
disclaimer
pi_179922050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een frituur :D
Frietchinees ftw O+
Ja, ik ook niet. Is herinnering van vroeger. :Y
Frikandellen van de patatchinees O+
Frikandellen uit eigen frituur ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:21:33 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179922122
Zelf bakken.. of nouja mijn pa die friet bakte, waren zoveel lekkerder dan van de patatboer.
En zelf afbakken is lekkerder dan kant enk laar kopen in de winkel.
  Vis een optie? woensdag 20 juni 2018 @ 15:21:39 #208
70532 loveli
N
pi_179922126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom geef je normaal dan op als je weet dat je op de goede weg bent?
Goeie edit :+
crap in = crap out
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:22:03 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179922147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Afvallen is niet lineair, dat weet jij! ;)
En je was vorige week ook bijna 3 kilo afgevallen he, dan is het heel normaal en te verwachten dat het daarna weer naar boven schiet.
Na nu bijna een jaar mijn curve te analyseren weet ik dat er altijd gegarandeerde momenten zijn waarop ik ga pieken. Niet als ik ovuleer of ongesteld moet worden, maar altijd na een flinke drop. Hard omlaag = ook weer een stuk terug omhoog.
Als je straks die patronen (weer) leert herkennen doen ze je denk ik een stuk minder. En goed dat je doorgaat! ^O^
I know. Ik ben gewoon een ADHD’er die lekker gaat op de dopamineshotjes die getalletjes je geven. Daarom ben ik zo goed in obsessief worden.

Net even stilgestaan bij wat ik nu echt nodig had (voelde me in conflict, neiging tot uitzoeken wat ik nog zou kunnen eten terwijl daar geen echte reden voor was, huilerig, gestresst, weer zeurende pijn aan mn galklootzak) en dat was uitrusten / slapen op de bank. Dus vriend doet de boodschappen ipv ik met hoofdhonger. Ga nu naar huis rijden en dan even plat. Goeie deal wel.

(Ben echt nog niet fit na dat klotegedoe, had eigenlijk ook nog niet moeten werken denk ik, maar ja... de kindjes)
Kwak
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:22:28 #210
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179922157
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Goeie edit :+
Ik wil t niet weten :')
Kwak
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:23:16 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_179922180
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef Cue_ het volgende:
Zelf bakken.. of nouja mijn pa die friet bakte, waren zoveel lekkerder dan van de patatboer.
En zelf afbakken is lekkerder dan kant enk laar kopen in de winkel.
meningen. Jij vindt :P
disclaimer
pi_179922401
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef Cue_ het volgende:
Zelf bakken.. of nouja mijn pa die friet bakte, waren zoveel lekkerder dan van de patatboer.
En zelf afbakken is lekkerder dan kant enk laar kopen in de winkel.
Jij lust geen knoflook, jou neem ik niet serieus.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:35:56 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179922504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:23 schreef Stormqueen het volgende:

meningen. Jij vindt :P
Klopt O+
In mijn wereld de harde waarheid :9
pi_179922607
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Goeie edit :+
Vraag blijf staan:
Als je weet dat je op de goede weg bent, waarom dan opgeven als je een keertje +0,2 kilo hebt?
pi_179922683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Dit is overigens precies waarom ik alles weeg
En voor mij dus een reden om geen kcal te tracken. Als je het een beetje precies wilt doen, moet je alles wegen, en dat vind ik gewoon te veel gedoe.

Lijstje:
O: yoghurt met cruesli
T1: abrikoos
T2: cracotte met hummus
L: salade met surimi, lik chocopasta ( :@ )
T: zo'n dubbel koekje met vanillespul ertussen. not worth it Neem zo nog maar even wat fruit, dat is tenminste lekker.
D: couscoussalade van HF
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:43:02 #216
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179922717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Vraag blijf staan:
Als je weet dat je op de goede weg bent, waarom dan opgeven als je een keertje +0,2 kilo hebt?
Ik heb eigenlijk geen zin meer in gesprekken met jou.

Je kan t antwoord zelf wel uit mijn andere posts halen, toch?

Ben me nu bewust van de mindset die zorgt voor opgeven en werk actief aan een andere mindset.
Kwak
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:44:37 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_179922778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Vraag blijf staan:
Als je weet dat je op de goede weg bent, waarom dan opgeven als je een keertje +0,2 kilo hebt?
Omdat Kwak een eetstoornis heeft, net als heel veel mensen die hier posten.
Net als ik bijvoorbeeld. Al kan ik er al beter mee omgaan tegenwoordig.
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:46:41 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179922820
O+

Daarom valt dat “geen verantwoording nemen” van gisteren ook zo slecht. Ik doe niet anders dan verantwoording nemen. Ik neem zoveel verantwoording dat elke tegenslag voelt alsof ik inderdaad die big fat loser ben die ik soms denk te zijn. En dat t allemaal toch geen zin heeft.

Maar zoals ik zei:

Ik luister nu beter naar waar die stemmetjes vandaan komen en doe er actief iets tegen.
Kwak
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:57:18 #219
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179923155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:42 schreef Bleie het volgende:
En voor mij dus een reden om geen kcal te tracken. Als je het een beetje precies wilt doen, moet je alles wegen, en dat vind ik gewoon te veel gedoe.
+1. In het verleden wel gedaan en daardoor een aardig beeld van wat er normaliter binnenkomt, dus nu veel "op het oog". (Groente en dingen als aardappel/pasta/rijst weeg ik wel standaard, want dan weet ik tenminste zeker dat m'n hoeveelheden kloppen voor twee man.)
In ieder geval zolang het goed blijft gaan qua gewicht enzo. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:03:06 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_179923330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

+1. In het verleden wel gedaan en daardoor een aardig beeld van wat er normaliter binnenkomt, dus nu veel "op het oog". (Groente en dingen als aardappel/pasta/rijst weeg ik wel standaard, want dan weet ik tenminste zeker dat m'n hoeveelheden kloppen voor twee man.)
In ieder geval zolang het goed blijft gaan qua gewicht enzo. :+
Daar hoop ik ook uiteindelijk naar toe te kunnen ja :Y
Voor nu voelt dat nog teveel als de teugels laten slippen, en dan verval ik al heel snel in fuckitall, dus nu werkt het nog goed op deze manier.
disclaimer
pi_179923504
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1000? Ik ben wel benieuwd naar jouw hoeveelheden dan. Volgens mij doet een Italiaanse bol zonder beleg al gauw 400 kcal, laat staan met paling er op.
Maat 38 al? Chill! ben jij heel lang? Ik pas daar nog niet in :N
Ik heb de italiaanse bol ingevoerd als 1 stuk. Niet gewogen inderdaad. Hij zal wel 50 gram zwaarder zijn. Maar dan kom ik nog op te weinig kcal uit voor vandaag. Misschien nog een handje noten bij het avondeten.
En de maat 38 is echt een lucky shot hoor. Ik ben 1.75 dus nou niet bepaald een reus te noemen.
pi_179923508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:03 schreef Stormqueen het volgende:

Daar hoop ik ook uiteindelijk naar toe te kunnen ja :Y
Voor nu voelt dat nog teveel als de teugels laten slippen, en dan verval ik al heel snel in fuckitall, dus nu werkt het nog goed op deze manier.
Voor mij werkt netjes bijhouden ook het beste :Y Met als voordeel dat ik heel veel dan niet eet/meeneem uit de winkel 'omdat ik dan niet zo goed weet hoe ik dat moet invoeren'. Wat ik dan laat liggen zijn doorgaans niet de meest gezonde/slanke dingen, dus win-win 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179923722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
O+

Daarom valt dat “geen verantwoording nemen” van gisteren ook zo slecht. Ik doe niet anders dan verantwoording nemen. Ik neem zoveel verantwoording dat elke tegenslag voelt alsof ik inderdaad die big fat loser ben die ik soms denk te zijn. En dat t allemaal toch geen zin heeft.

Maar zoals ik zei:

Ik luister nu beter naar waar die stemmetjes vandaan komen en doe er actief iets tegen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Omdat Kwak een eetstoornis heeft, net als heel veel mensen die hier posten.
Net als ik bijvoorbeeld. Al kan ik er al beter mee omgaan tegenwoordig.
Ah, okay. Sterkte Kwak. Hoop dat je herstelt van je stoornis (en voor iedereen die dat heeft hier).
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:29:16 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_179923809
Nouja, herstellen is wat minder aan de orde, er mee leren omgaan is de sleutel. En daarmee zijn we volgens mij best goed op weg ;)
disclaimer
pi_179923855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor mij werkt netjes bijhouden ook het beste :Y
Voor mij ook. Maar vind het ook niet erg om te doen, eerder leuk. Net zoals de rest van de grafiekjes/getalletjes.
pi_179923919
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:32 schreef Sarabi het volgende:

Voor mij ook. Maar vind het ook niet erg om te doen, eerder leuk. Net zoals de rest van de grafiekjes/getalletjes.
Ik vind het ook leuk :Y Tot ik het niet kan wegen en moet gaan schatten en dat beïnvloed dan mijn humeur en dat slaat echt nergens op :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:40:15 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179923980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het ook leuk :Y Tot ik het niet kan wegen en moet gaan schatten en dat beïnvloed dan mijn humeur en dat slaat echt nergens op :')
Herkenbaar.

Zo heb ik laatst de procentuele verhouding van aardappel/andijvie/boter/melk staan uitrekenen zodat ik gewoon stamppit kon afwegen ipv op mn bord te moeten stampen :')

Overigens werk ik wel met een marge en neem ik soms ook iets wat “ongeveer” klopt. Maar juist daarom heb ik die marge :+
Kwak
pi_179924184
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:40 schreef kwakz0r het volgende:

Herkenbaar.

Zo heb ik laatst de procentuele verhouding van aardappel/andijvie/boter/melk staan uitrekenen zodat ik gewoon stamppit kon afwegen ipv op mn bord te moeten stampen :')

Overigens werk ik wel met een marge en neem ik soms ook iets wat “ongeveer” klopt. Maar juist daarom heb ik die marge :+
Ik doe ook aan percentages van wat ik van het geheel eet :') En ja, dat wordt gewogen.

En net de whey cookies en cream geproefd en omg, dat kán toch niet gezond zijn :o Veel te lekker :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 17:06:52 #229
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179924318
O: sojayoghurt met blauwe bessen en walnoten
T: banaan
L: dubbele volkoren bth met hummus, snee met pindakaas en 90gr aardbeien
S: 1u40m 35,8km racefiets
D: aardappelschotel met courgette

Moet nog alles invoeren dus geen idee van de kcal
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179924668
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef Cue_ het volgende:
Zelf bakken.. of nouja mijn pa die friet bakte, waren zoveel lekkerder dan van de patatboer.
En zelf afbakken is lekkerder dan kant enk laar kopen in de winkel.
+1 :Y Meestal iig..
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:34:09 #231
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179924777
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Zo heb ik laatst de procentuele verhouding van aardappel/andijvie/boter/melk staan uitrekenen zodat ik gewoon stamppit kon afwegen ipv op mn bord te moeten stampen :')

Overigens werk ik wel met een marge en neem ik soms ook iets wat “ongeveer” klopt. Maar juist daarom heb ik die marge :+
Daarvoor heb ik de dingen die ik vaker eet als recept of maaltijd (afhankelijk van hoe consequent ik ongeveer dezelfde verhoudingen aanhoud voor dat gerecht) in MFP aangemaakt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179924813
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:34 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik de dingen die ik vaker eet als recept of maaltijd (afhankelijk van hoe consequent ik ongeveer dezelfde verhoudingen aanhoud voor dat gerecht) in MFP aangemaakt.
Ja dat heb ik in mijn app ook gedaan. Eet best vaak dingen die al door elkaar gemengd zijn tijdens de bereiding dus dan is dat wel zo handig.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:35:46 #233
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179924814
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:21 schreef Cue_ het volgende:
Zelf bakken.. of nouja mijn pa die friet bakte, waren zoveel lekkerder dan van de patatboer.
En zelf afbakken is lekkerder dan kant enk laar kopen in de winkel.
Friet is soberzo lekkerder dan patat.

Zelf gesneden en gebakken friet > Afhaalfriet
Afhaalfriet > diepvries/supermarktfriet
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:38:11 #234
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179924864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja dat heb ik in mijn app ook gedaan. Eet best vaak dingen die al door elkaar gemengd zijn tijdens de bereiding dus dan is dat wel zo handig.
Denk regelmatig in de winkel 'ff in MFP kijken hoeveel ik nodig heb om recept X te maken'. Of ik kijk ff door m'n opgeslagen recepten in MFP als ik vooruitplan voor ik boodschappen ga doen/bestellen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179924876
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:38 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Denk regelmatig in de winkel 'ff in MFP kijken hoeveel ik nodig heb om recept X te maken'. Of ik kijk ff door m'n opgeslagen recepten in MFP als ik vooruitplan voor ik boodschappen ga doen/bestellen.
Haha ja herkenbaar. Dat doe ik ook :Y
pi_179924897
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:34 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik de dingen die ik vaker eet als recept of maaltijd (afhankelijk van hoe consequent ik ongeveer dezelfde verhoudingen aanhoud voor dat gerecht) in MFP aangemaakt.
Dat moet ik ook weer meer gaan doen
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:40:58 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179924916
Heel chagrijnig van werk afgekomen. Wezen puzzelen, kort tv gekeken en op de bar gehangen. Getwijfeld of ik moest gaan sporten, want heen zin.
Nu toch maar doen met mn boze kop. Hopen dat 't helpt. Of dat 't sociaal doen het juist tegenwerkt.
pi_179924989
Lijstje:
O: 3 roggecrackers met smeerkaas, rookvlees en schwarzwalderschincken
L: 2 sneetjes volkorenbrood met bovenstaand beleg, halve meloen
T: eiwitreep
D: noodles met rundvlees en boontjes
T: kwark met muesli walnoten en honing

1525 ckal pak em beet. Mag nog iets bij als ik wil..
Walnoten en honing maakt 1700. Keurig op schema ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door Sunnythesun op 20-06-2018 18:46:01 ]
pi_179925145
Hier ook geen zin om te trainen vanavond, maar ja het moet :D
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:43:55 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179926136
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:34 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik de dingen die ik vaker eet als recept of maaltijd (afhankelijk van hoe consequent ik ongeveer dezelfde verhoudingen aanhoud voor dat gerecht) in MFP aangemaakt.
Doe ik ook in de eetmeter :Y maar moet t dan de eerste keer wel wegen :P
Kwak
pi_179926485
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Doe ik ook in de eetmeter :Y maar moet t dan de eerste keer wel wegen :P
Ik pak gewoon een AH recept van die site. Staan de kcals en de macro’s bij. Dat voer ik in als nieuw eten (als prive) in MFP.
Weet ik het meteen als ik het nog een keer maak.
Ook voor de Meal preps heel handig.
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:31:08 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179927025
Gelukkig heeft sporten wel iets geholpen :)
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 20:06:02 #243
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179927693
Al met al was het 1500kcal :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:25:52 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_179928178
Mijn man had pannenkoeken gebakken en mijn innerlijke neuroot gaat dan meteen weer van slag he :')
Nou ja, heb er 2 gehad met een klein beetje stroop en totaal 3 plakjes spek, heb het op 650 kcal geschat.
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:28:28 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_179928239
En verder kook ik altijd afgemeten. Een maaltijd gaat grofweg gedeeld door 3: een deel voor mij, een deel voor mijn man en een deel voor de kinderen. Dat is ook makkelijk invoeren.
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:44:35 #246
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179928764
Zo doe ik dat ook SQ! Maaltijden delen door 3.

Lijstje vandaag
O: aardbei, muesli, yoghurt
T: banaan
L: 2 speltcrackers met filet americain
T: Celebration Malteser
D: worst, doperwten, zoete aardappel uit de oven, fritessaus
T: Liuk
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:48:49 #247
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179928934
Ik weeg ook voor ik kook, en deel 't dan door twee.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:50:08 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179928991
Ik vind schatten ook idd erg lastig.. vooral bij uit eten gaan,want dan weet je vaak ook niet precies wat de kok nou gebruikt heeft..

Lijstje van vandaag:
O:volle kwark met bolletje muesli en meloen mis
T: een mini kokoscakejs
L: 2 nieuwe haringen
T: 100 g dropjes
T: 1 nieuwe haring :9~
D: eendenpoot, haricot vert, aardappelpuree
T: 2 glazen rode wijn, aardbeien
Misschien nog een bakje popcorn in de bios.. maar eerst maar eens even de kcals invoeren _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179929469
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man had pannenkoeken gebakken en mijn innerlijke neuroot gaat dan meteen weer van slag he :')
Nou ja, heb er 2 gehad met een klein beetje stroop en totaal 3 plakjes spek, heb het op 650 kcal geschat.
Ik nam vroeger minstens 4, soms zelfs 5 of 6 pannenkoeken. Met spek en flink stroop :X

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:48 schreef MutedFaith het volgende:
Ik weeg ook voor ik kook, en deel 't dan door twee.
Dat is wat ik meestal doe. Soms kom ik dan qua kcal te hoog uit en dan neem ik 1/3e en krijgt vriendlief de rest O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179929499
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:50 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind schatten ook idd erg lastig.. vooral bij uit eten gaan,want dan weet je vaak ook niet precies wat de kok nou gebruikt heeft..

Vaak veel boter en room :+ Want dat geeft een lekkere smaak en hij wil je graag lekker eten voor zetten. Niet per se gezond eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179929563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik nam vroeger minstens 4, soms zelfs 5 of 6 pannenkoeken. Met spek en flink stroop :X
Minstens :Y en dan het liefst ook met kaas en stroop als combi :9
En vroeger?? Als ik al een keer pannenkoeken bak dan maak en eet ik er zeker geen 2 :D
Ofwel: ik maak bijna nooit pannenkoeken. Zelfbescherming O-)
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:08:12 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_179929566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik nam vroeger minstens 4, soms zelfs 5 of 6 pannenkoeken. Met spek en flink stroop :X

ja, dat kán ik ook. Maar dan voel ik me wel de rest van de avond heel vies en vol :')
Nu voel ik me best oké!
disclaimer
pi_179929770
Ik at teveel vandaag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179929913
Pannenkoeken met spek en mega laag poedersuiker ! _O_
pi_179929944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Minstens :Y en dan het liefst ook met kaas en stroop als combi :9
En vroeger?? Als ik al een keer pannenkoeken bak dan maak en eet ik er zeker geen 2 :D
Ofwel: ik maak bijna nooit pannenkoeken. Zelfbescherming O-)
Als ik ze nu maak zijn het meestal van die banaan - ei - havermout pannenkoekjes. En dan weeg ik af hoeveel meel ik moet maken. Dan heb ik nooit te veel dus kan ik ook niet extra gaan eten :P
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:15:52 #256
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179929960
Ik hou niet van pannekoeken. Behalve als ontbijt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179929983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:15 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Als ik ze nu maak zijn het meestal van die banaan - ei - havermout pannenkoekjes. En dan weeg ik af hoeveel meel ik moet maken. Dan heb ik nooit te veel dus kan ik ook niet extra gaan eten :P
Ja, dat vind ik dus geen echte pannenkoeken. Lekkere dingetjes hoor, maar als ik pannenkoeken bak, dan doe ik het goed en écht :P
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 juni 2018 @ 21:24:32 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179930406
Ik heb het liefst crêpes, als ik dan toch aan de pannenkoek moet. En galette met spinazie enzo!

Ik at vandaag:
O: 2 sneden volkoren, pindakaas
T: banaan, zandkoekje
L: cashew Chicken in slawrap met gebakken paprika
T: 150 gr kersen
D: blikje makreel in mosterdsaus, kaiserbroodje, gebakken paprika
T: bakje verse chocoladevla, bloep advocaat, toef slagroom, drizzle hagelslag
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:28:56 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_179930590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vaak veel boter en room :+ Want dat geeft een lekkere smaak en hij wil je graag lekker eten voor zetten. Niet per se gezond eten.
dát denk ik ook. En barrel, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was, ik denk gewoon niet dat zeer frequent uit eten gaan en flink afvallen goed samen kunnen -O- :')
Tenzij je natuurlijk de rest van de dag niks eet :P
disclaimer
pi_179931540
Goed toetje Sjeen :9

Hier gaat het echt weer beter. Ik begin wat tevredener te worden met mezelf en mijn eten. Vandaag:
B: 10 minuten yoga voor energie
O: havermout, sojamelk, peer, lijnzaad, rozijnen
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen pindakaas, 1/3 komkommer
B: halfuur wandelen
D: roerbak van ui en andijvie met tofu en pecannoten, sausje van ketchup en ketjap, met zilvervliesrijst.
S: 75 min hardlooptraining (hoofdonderdeel 3 keer 1 km in net onder de 5 minuten)
B: totaal ongeveer een uur gefietst verdeeld over de dag
T: sinaasappel, sojayoghurt met suikervrije granola (Aldi, aanrader).
Misschien straks nog twee maïswafels met pindakaas en nog wat stretchen. Gaat echt lekker zo O+

Ik heb niet meegedaan met de discussies vandaag, maar wilde Kwakzor en Stormqueen en iedereen nog even een boel respect geven voor hoe ze bezig zijn met zichzelf leren kennen en nieuwe gedachtes en gewoontes oefenen. Ik weet van andere dingen (bij mij is eten niet het grootste ding) dat dat echt heel moeilijk is (maar wel kan!) :* :*
pi_179932716
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dát denk ik ook. En barrel, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was, ik denk gewoon niet dat zeer frequent uit eten gaan en flink afvallen goed samen kunnen -O- :')
Tenzij je natuurlijk de rest van de dag niks eet :P
Dit ja. Ook omdat er meestal zo ontzettend weinig groente bij restaurantmaaltijden zit.
pi_179933172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:50 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook geen zin om te trainen vanavond, maar ja het moet :D
Het was uiteindelijk fijn *O*

Vandaag wel veelste weinig gegeten, maar voor een keertje kan dat niet kwaad
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:38:41 #263
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179933236
Iets teveel lasagne voor het sporten was niet persé het beste idee. :+

Morgen een beetje balansen met bloemkool. Vind ik ook lekker, en is toch net wat vriendelijker qua inname. :9

En een kinderhand is snel gevuld, ik was vanmiddag echt té blij dat ik officieel niet te zwaar ben voor mijn opblaasalpaca. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:39:42 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_179933273
Fijn zo, sarabi!

Ik had ook een goede dag. Ik hoop dat ik de pannenkoeken goed heb ingeschat.

W: 74,8
O: yoghurt met banaan en muesli en kiwi, 2 koffie met suiker
T: cherrytomaten en aardbeien
L: slaai
T: watermeloen
D: 2 pannenkoeken met een beetje stroop
T: 25 gram zoete popcorn
disclaimer
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:40:03 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_179933286
Opblaasalpaca :D!
disclaimer
pi_179933491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn zo, sarabi!

Ik had ook een goede dag. Ik hoop dat ik de pannenkoeken goed heb ingeschat.

W: 74,8
O: yoghurt met banaan en muesli en kiwi, 2 koffie met suiker
T: cherrytomaten en aardbeien
L: slaai
T: watermeloen
D: 2 pannenkoeken met een beetje stroop
T: 25 gram zoete popcorn
Goed bezig!
pi_179933631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Iets teveel lasagne voor het sporten was niet persé het beste idee. :+

Morgen een beetje balansen met bloemkool. Vind ik ook lekker, en is toch net wat vriendelijker qua inname. :9

En een kinderhand is snel gevuld, ik was vanmiddag echt té blij dat ik officieel niet te zwaar ben voor mijn opblaasalpaca. :')
Een opblaasalpaca! O+
En bloemkool is lekker idd. (Te kort voor het sporten kun je het wel heel vies opboeren trouwens. :P )
  woensdag 20 juni 2018 @ 23:21:42 #268
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179934296
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Een opblaasalpaca! O+
En bloemkool is lekker idd. (Te kort voor het sporten kun je het wel heel vies opboeren trouwens. :P )
Gelukkig ben ik niet degene die moet sporten morgen. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 21 juni 2018 @ 06:39:59 #269
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179937031
Het weekend had me nog post-vakantie bonus kilo's opgeleverd, want sushi voor trouwdag (niet in onze vaste sushi tent en achteraf de kcal eigenlijk niet waard) en onverwacht bij mijn ouders blijven eten op vaderdag. Dus maandagochtend 77,2.

Inmiddels weer 75,2; doel is om eind juli weer stabiel in de 72 te kunnen zitten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179937079
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:21 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet degene die moet sporten morgen. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super :D
pi_179937171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:

Minstens :Y en dan het liefst ook met kaas en stroop als combi :9
En vroeger?? Als ik al een keer pannenkoeken bak dan maak en eet ik er zeker geen 2 :D
Ofwel: ik maak bijna nooit pannenkoeken. Zelfbescherming O-)
Nu is het 2 pannenkoeken, want dat is te overzien :Y

Zeg, ik had gisteren van de AH 'gerookte baconreepjes', maar ik vraag me af waar dat van gemaakt is. Ten eerste zie je geen vet (niks, alles rood) en ten tweede zit er 175 kcal per 100 gram is. Alles, maar dan ook alles wat je opzoekt over bacon en spek heeft sowieso meer dan 300 kcal per 100 gram. Wanneer heet iets bacon?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:10:22 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179937185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu is het 2 pannenkoeken, want dat is te overzien :Y

Zeg, ik had gisteren van de AH 'gerookte baconreepjes', maar ik vraag me af waar dat van gemaakt is. Ten eerste zie je geen vet (niks, alles rood) en ten tweede zit er 175 kcal per 100 gram is. Alles, maar dan ook alles wat je opzoekt over bacon en spek heeft sowieso meer dan 300 kcal per 100 gram. Wanneer heet iets bacon?
Als het van hetzelfde stukje als fricandeau gemaakt is ipv van de buik of de hals dacht ik.

Herstel: google leert mij dat het van de karbonadestrook komt, op de rug (back bacon in het engels). Streaky bacon komt van de buik, dat heet hier gewoon ontbijtspek maar in amerika is dat de standaard bacon.

Die baconreepjes zijn volgens mij geperst, en dan van gepekeld en gerookt vlees maar zonder “wit” randje.
Kwak
pi_179937194
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:10 schreef kwakz0r het volgende:

Als het van hetzelfde stukje als fricandeau gemaakt is ipv van de buik of de hals dacht ik.

Die baconreepjes zijn volgens mij geperst, en dan van gepekeld en gerookt vlees maar zonder “wit” spek.
ok, bedankt voor de info :Y Het smaakte in ieder geval heerlijk door de stamppot en de kcal waren zo te overzien.

(en ook bedankt voor de extra check :D )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Sport donderdag 21 juni 2018 @ 07:29:22 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179937244
Daar is de drop :o

67,8 kg *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:29:28 #275
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179937246
Lijst.

O: Kwark met havermout en blauwe bessen
O2: Broodje met hummus en rookvlees
T: Witte druiven
L: Sla met rode biet en appel
L2: Rozijnenbol
T: Meloen en ananas
D: Rigatoni met aubergine uit de oven, tomatensaus en oude kaas
S: IJshockeytraining
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:50:34 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179937383
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dát denk ik ook. En barrel, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was, ik denk gewoon niet dat zeer frequent uit eten gaan en flink afvallen goed samen kunnen -O- :')
Tenzij je natuurlijk de rest van de dag niks eet :P
Dat snap ik ook.. ;(
Maar tsjah.. mijn omgeving.. Ik kan er niks aan doehoen :P :Y)

Nee.. even zonder gekheid.. july/ augustus beloofd wat rustiger te worden qua uit etern gaan / vakantie/ trainingen ^O^

Binnenkort ook een marley spoon box.. eens kijken of dat hier in huis voor wat stabiliteit qua avond eten kan gaan zorgen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179937780
Ik heb de weegschaal wegens verbouwing in de slaapkamer staan en daar ligt vloerbedekking.
Onder het motto 'je kunt het altijd proberen' heb ik me gewogen.
-6 kilo. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 08:37:02 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179937822
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb de weegschaal wegens verbouwing in de slaapkamer staan en daar ligt vloerbedekking.
Onder het motto 'je kunt het altijd proberen' heb ik me gewogen.
-6 kilo. :7
De grote vraag is nu.. waar spreekt de weegschaal de waarheid :D
pi_179937833
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 08:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De grote vraag is nu.. waar spreekt de weegschaal de waarheid :D
In de slaapkamer, duh. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179937849
gek lijstje want lastige dag qua tijden ditdat
O: cracker met kaas
T: abrikozen of banaan.
S: 20 minuten WOD
T: shake
T: maaltijdsalade
T: 1 bier

Ik heb nog steeds geen keuken, ga zo sporten, ga om 1 uur iets doen met een peuter en moet om 5 uur weg voor concert om 19:15.

:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179937921
Hier ook raar avondeten ivm concert. Ik verwacht dat er broodjes klaar liggen wanneer ik uit mijn werk kom ;)

Jason begint pas om 21.00 btw :P En we hebben minder haast dan vorige week, dat scheelt.. dus als je nog koffie wilt voor we gaan... O-)
pi_179938155
*O* *O* *O*
Na een paar weken stabiel schommelen nu eindelijk weer een nieuw laagste gewicht op de weegschaal.
pi_179938304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 08:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier ook raar avondeten ivm concert. Ik verwacht dat er broodjes klaar liggen wanneer ik uit mijn werk kom ;)

Jason begint pas om 21.00 btw :P En we hebben minder haast dan vorige week, dat scheelt.. dus als je nog koffie wilt voor we gaan... O-)
:(

Ja, graag. En dan lekker op mn eigen tempo. :6
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:00:45 #284
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179938822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 08:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier ook raar avondeten ivm concert. Ik verwacht dat er broodjes klaar liggen wanneer ik uit mijn werk kom ;)

Jason begint pas om 21.00 btw :P En we hebben minder haast dan vorige week, dat scheelt.. dus als je nog koffie wilt voor we gaan... O-)
Jason _O_

ben er vanavond ook weer bij. Voor de derde keer alweer O+

Je kunt me herkennen aan mijn dooie visluchtgeur. Vanmiddag heb ik 6 Hollandse nieuwe haringen op het menu staan voor de lunch :D

Moeder voor me meegenomen. Die werkt in de catering maar blijkbaar waren er niet al teveel liefhebbers gisteren. Des te meer voor mij *O*
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179938839
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:00 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Jason _O_

Je kunt me herkennen aan mijn dooie visluchtgeur. Vanmiddag heb ik 6 Hollandse nieuwe haringen op het menu staan voor de lunch :D

Moeder voor me meegenomen. Die werkt in de catering maar blijkbaar waren er niet al teveel liefhebbers gisteren. Des te meer voor mij *O*

ben er vanavond ook weer bij. Voor de derde keer alweer O+
:o :o :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179938844
Hier ook derde keer na Oosterpoort en Paradiso de afgelopen 2 jaar.

Jason O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179938860
FoBo getject om Lunatic te kunnen spotten. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:04:52 #288
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179938878
Haha. Idem. :W
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179938890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Haha. Idem. :W
Oranje haar, moet lukken. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:06:37 #290
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179938902
Ik zag het ja :P echt oranje-oranje? :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179938913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik zag het ja :P echt oranje-oranje? :P
Ik vind het wel meevallen. :7

Weet niet wat Sun vindt?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:07:57 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_179938921
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb de weegschaal wegens verbouwing in de slaapkamer staan en daar ligt vloerbedekking.
Onder het motto 'je kunt het altijd proberen' heb ik me gewogen.
-6 kilo. :7
*O* :D
disclaimer
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:19:56 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179939075
waar gaat iedereen naar toe?
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:21:06 #294
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179939103
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:25:39 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179939187
Te ver weg
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:33:00 #296
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179939304
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:25 schreef Cue_ het volgende:
Te ver weg
Even ver als Lonaa, aan de profielen te zien. Misschien kun je wel meerijden :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179939312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Even ver als Lonaa, aan de profielen te zien. Misschien kun je wel meerijden :+
Ik rij met Sunny mee. We zitten al met 5 in de auto maar Cue mag vast in de kofferbak *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:35:15 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179939338
Veel plezier bij het concert dames!

Hier deed de weegschaal weer lief.. nu 97.1..
Da's 1.5 kilo minder dan 3 dagen geleden.. 8)7

Met een beetje mazzel blijf ik met de vakantie kilo's nog steeds onder de 100..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:56:33 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_179939583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:06 schreef Sarabi het volgende:
*O* *O* *O*
Na een paar weken stabiel schommelen nu eindelijk weer een nieuw laagste gewicht op de weegschaal.
stabiel schommelen, dat klinkt wel leuk trouwens.

Hier gaat vandaag weer een topdag worden, ik voel het!

Tot nu toe zo'n 1550 kcal in fatsecret gepland, maar er zal nog wel een lekkere cappuccino bij komen en misschien nog een stuk fruit.
disclaimer
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:26:13 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179940051
Zoals ik zeg, teveel gedoe / te ver weg en moet vanavond nog sporten en en biljarten :P
pi_179940412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:00 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Jason _O_

ben er vanavond ook weer bij. Voor de derde keer alweer O+

Je kunt me herkennen aan mijn dooie visluchtgeur. Vanmiddag heb ik 6 Hollandse nieuwe haringen op het menu staan voor de lunch :D

Moeder voor me meegenomen. Die werkt in de catering maar blijkbaar waren er niet al teveel liefhebbers gisteren. Des te meer voor mij *O*

:o *O* wat cool!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')