Je was me net voor. De journalist zal vast glimmen van trots.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:27 schreef Snowbomb het volgende:
Danny S maar dan wel de achternaam van een (toch geen) familielid in het artikel zetten...
quote:Op maandag 18 juni 2018 17:27 schreef Snowbomb het volgende:
Danny S maar dan wel de achternaam van een (toch geen) familielid in het artikel zetten...
Mensen kunnen op basis van de eerste letter al vermoeden dat het familie is, terwijl ze een totaal andere achternaam hebben.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:27 schreef Snowbomb het volgende:
Ja precies, ik vind het erg verstandig dat erbij wordt vermeld dat hij geen familie is..quote:Op maandag 18 juni 2018 17:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mensen kunnen op basis van de eerste letter al vermoeden dat het familie is, terwijl ze een totaal andere achternaam hebben.
Had gekund maar ze hebben wel dezelfde achternaam.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mensen kunnen op basis van de eerste letter al vermoeden dat het familie is, terwijl ze een totaal andere achternaam hebben.
Want er zijn natuurlijk heel veel Danny's trainer bij Groene Ster.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja precies, ik vind het erg verstandig dat erbij wordt vermeld dat hij geen familie is..
Ze hebben dus wel dezelfde achternaam begrijp ik.. Des te begrijpelijker dat de journalist erbij vermeld dat Patrick en hij geen familie zijn..quote:Op maandag 18 juni 2018 17:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want er zijn natuurlijk heel veel Danny's trainer bij Groene Ster.
Nee hoor. Dat boeit vrijwel niemand en is imo alleen maar vervuiling van dit topic.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap die fixatie op het achterhalen van de identiteit van de dader en diens privéleven echt niet.
Komt vast voort uit een zekere primitieve sensatiezucht ofzo.
Maar het zal wel aan mij liggen ofzo.
Het halve topic gaat erover, maar ook media als AD (de Stentor) en de Telegraaf houden zich ermee bezig.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat boeit vrijwel niemand en is imo alleen maar vervuiling van dit topic.
I know. Klaarblijkelijk is dat interessant, ofzo.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het halve topic gaat erover, maar ook media als AD (de Stentor) en de Telegraaf houden zich ermee bezig.
door bepaalde trieste figurenquote:Op maandag 18 juni 2018 17:32 schreef maan_man het volgende:
De server van de genoemde voetbalclub heeft het moeilijk.
Niet geslashdot, maar geGeenStijld?quote:Op maandag 18 juni 2018 17:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
door bepaalde trieste figuren
vroeger werd daar flink op ingegrepen...quote:Op maandag 18 juni 2018 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
I know. Klaarblijkelijk is dat interessant, ofzo.
Als jij verheven bent boven die primitieve sensatiezucht snap ik eigenlijk niet wat je doet in dit topic.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap die fixatie op het achterhalen van de identiteit van de dader en diens privéleven echt niet.
Ze willen graag weten of het een moslim was zodat ze weer kunnen zitten klagen.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
sensatiezoekende tokkies zijn dus de norm hier?quote:Op maandag 18 juni 2018 17:54 schreef FYazz het volgende:
[..]
Als jij verheven bent boven die primitieve sensatiezucht snap ik eigenlijk niet wat je doet in dit topic.
Ik hoop dit nieuws in dit topic op een enigzins normale wijze te kunnen volgen en niet in GeenStijl of Telegraaf stijl.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:54 schreef FYazz het volgende:
[..]
Als jij verheven bent boven die primitieve sensatiezucht snap ik eigenlijk niet wat je doet in dit topic.
Ook hier is geveegd en dat zullen we blijven doen.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
vroeger werd daar flink op ingegrepen...
Nieuwe huisregels bij fok?
Dat is niet zo handig dan.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:56 schreef maan_man het volgende:
Slachtoffers zaten, volgens getuigen, spelletjes te doen op straat. www.1limburg.nl/taxichauf(...)fers-zaten-op-de-weg
Dat zijn jouw woorden en deel ik niet.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
sensatiezoekende tokkies zijn dus de norm hier?
quote:Op maandag 18 juni 2018 17:56 schreef maan_man het volgende:
Slachtoffers zaten, volgens getuigen, spelletjes te doen op straat. www.1limburg.nl/taxichauf(...)fers-zaten-op-de-weg
Zou me niks verbazen.. dat soort taferelen zie je wel vaker rondom festivalterreinen, half op de weg half in de berm zitten, etc.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:56 schreef maan_man het volgende:
dat ga je dus wel. Ik vind jouw normen nogal vreemdquote:Op maandag 18 juni 2018 18:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Als het je niets kan schelen en zelf ook niet een tikkeltje sensatiezuchtend bent dan lees je even snel het nieuws en ga je over tot de orde van de dag, dan ga je niet op een forum zitten reageren in een 'sensatie topic'.
Half op de rijbaan half in de berm.. en die taxichauffeur was er al een paar keer langs gereden dus ze wisten dat de weg niet afgesloten was..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon midden op de rijbaan?
Nouja, ze gingen er wellicht van uit dat de weg nog dicht was, maar dan nog.
Speculaties? Er wordt hier toch gewoon gelinkt naar publicaties van nieuwssites.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoop dit nieuws in dit topic op een enigzins normale wijze te kunnen volgen en niet in GeenStijl of Telegraaf stijl.
Al die speculaties voegen werkelijk niets toe.
Vanmiddag las ik hier anders van alles over de eigenaar van een timmerbedrijf, maar die was het niet hè...quote:Op maandag 18 juni 2018 18:07 schreef FYazz het volgende:
[..]
Speculaties? Er wordt hier toch gewoon gelinkt naar publicaties van nieuwssites.
Nou als ze op de grond zaten is het niet ondenkbaar dat hij ze niet heeft gezien.. en zeker als je niet verwacht dat er mensen zitten..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:05 schreef Marsenal het volgende:
Om 4.00 ‘s nachts lam of aan de drugs op de weg een spelletje spelen, dat zijn normaal gezien de leukste festivalnachten. Zuur zeg. Maar heeft die gast die ze aangereden heeft dan z’n licht niet aan ofzo? Hoe kan dat nou zo misgaan?
Normen?quote:Op maandag 18 juni 2018 18:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik vind jouw normen nogal vreemd
Dat werd toen ook al gesteld he...quote:Op maandag 18 juni 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanmiddag las ik hier anders van alles over de eigenaar van een timmerbedrijf, maar die was het niet hè...
Misschien heb je gelijk ja. En als de bestuurder dan ook nog eens te hard reed dan is het dus al gauw een verschrikkelijk ongeluk met een dode en zwaargewonden. Die kerel is goed de lul nu.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nou als ze op de grond zaten is het niet ondenkbaar dat hij ze niet heeft gezien.. en zeker als je niet verwacht dat er mensen zitten..
Ja, alleen moet ie het toch wel gevoeld hebben en daarna gezien aan z’n autoquote:Op maandag 18 juni 2018 18:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk ja. En als de bestuurder dan ook nog eens te hard reed dan is het dus al gauw een verschrikkelijk ongeluk met een dode en zwaargewonden. Die kerel is goed de lul nu.
Minstens 250 kilo aan vlees waarschijnlijk, dus dan is doorrijden natuurlijk een verkeerde beslissing, dan weet je dondersgoed dat er iets fout gaat. Ik ben benieuwd naar zijn verklaring.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, alleen moet ie het toch wel gevoeld hebben en daarna gezien aan z’n auto
Niet echt, hij was in Amsterdam aan het werk vandaag.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:19 schreef Drugshond het volgende:
Woont in Heerlen meld zich in Amsterdam ?!?!? Dat is vreemd.
Wel ja joh, eerst mensen kegelen. Dan naar het werk (aan de anderer kant van Nederland) en dan pas verklaring af leggen.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Niet echt, hij was in Amsterdam aan het werk vandaag.
Redelijk donker nog, en een bebost gebied.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:20 schreef Snowbomb het volgende:
Hoe laat was het gebeurd? 04:00 uur? Hoe licht is het dan eigenlijk momenteel al?
Paniek kan rare dingen met mensen doen, vooral in combinatie met vermoeidheid.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wel ja joh, eerst mensen kegelen. Dan naar het werk (aan de anderer kant van Nederland) en dan pas verklaring af leggen.
Hoe laat moest hij in A'dam zijn ?quote:Op maandag 18 juni 2018 18:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wel ja joh, eerst mensen kegelen. Dan naar het werk (aan de anderer kant van Nederland) en dan pas verklaring af leggen.
Hij hoeft niet eens te hard gereden te hebben.. zelfs met 30 kun je iemand doodrijden..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk ja. En als de bestuurder dan ook nog eens te hard reed dan is het dus al gauw een verschrikkelijk ongeluk met een dode en zwaargewonden. Die kerel is goed de lul nu.
Dat dacht ik ook. Je mag er 80. Daar kun je flinke schade mee veroorzaken. Maar dat hij ze niet heeft gezien als hij goed op de weg lette, kan ik me moeilijk voorstellen. Ook niet als het nog schemerig is en ze donkere kleding aan hadden.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hij hoeft niet eens te hard gereden te hebben.. zelfs met 30 kun je iemand doodrijden..
Klopt, het kan zelfs zijn dat hij leed aan acute stress-stoornis (shock).quote:Op maandag 18 juni 2018 18:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Paniek kan rare dingen met mensen doen, vooral in combinatie met vermoeidheid.
Joh, mijn schokdempers doen het weer.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, alleen moet ie het toch wel gevoeld hebben en daarna gezien aan z’n auto
Als hij die dag ook nog moest werken. Vermoed ik ook een shock. Maar neemt niet weg hoe dit ongeval heeft kunnen gebeuren. (Telefoon / Tablet en zo / Slaap / Vermoeidheid).quote:Op maandag 18 juni 2018 18:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Klopt, het kan zelfs zijn dat hij leed aan acute stress-stoornis (shock).
Als je niet verwacht dat er mensen op de weg zitten kan het heel goed zijn dat je brein het niet waarneemt.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:32 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Je mag er 80. Daar kun je flinke schade mee veroorzaken. Maar dat hij ze niet heeft gezien als hij goed op de weg lette, kan ik me moeilijk voorstellen. Ook niet als het nog schemerig is en ze donkere kleding aan hadden.
Een Fiat is geen tank. Tuurlijk merk je dat.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als je niet verwacht dat er mensen op de weg zitten kan het heel goed zijn dat je brein het niet waarneemt.
Er is niemand die beweert dat hij het niet in de gaten heeft gehad volgens mij..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:38 schreef Kim-Holland het volgende:
Taxichauffeur> De laatste keer dat hij er langs reed zag hij een busje opvallend wegrijden. "Toen ik me omdraaide zag ik het busje vol gas de rotonde oprijden", vertelt de chauffeur. De slachtoffers trof hij bloedend op straat aan: "Ik schrok me dood en ben er naartoe gerend."
EHBO'ers> "We weten niet hoe het gegaan is, maar de knal moet hard geweest zijn. De slachtoffers lagen heel ver uit elkaar"
Kan me niet voorstellen dat hij niks in de gaten had.![]()
Het busje ziet er voor zo'n ritje ook te schoon uit. Zou hij nog afgespoten zijn?![]()
Ik reageer ook niet per se op een specifiek iemand, maar gaf een gedachte wegquote:Op maandag 18 juni 2018 18:40 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er is niemand die beweert dat hij het niet in de gaten heeft gehad volgens mij..
Ik zeg niet dat hij niks van het ongeluk heeft gemerkt, ik zeg dat het goed mogelijk is dat hij ze echt niet gezien heeft voor hij ze aanreed, ook al lette hij goed op.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een Fiat is geen tank. Tuurlijk merk je dat.
Oh ok, dan begreep ik je verkeerdquote:Op maandag 18 juni 2018 18:42 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik reageer ook niet per se op een specifiek iemand, maar gaf een gedachte weg
Ik zet mijn chips in op de snelheid van het busje.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij niks van het ongeluk heeft gemerkt, ik zeg dat het goed mogelijk is dat hij ze echt niet gezien heeft voor hij ze aanreed, ook al lette hij goed op.
Maar wel mensen die beweren dat het op lage snelheid gebeurd kan zijn. Dat is wat er met betreffende post weerlegd tracht te worden.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:40 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er is niemand die beweert dat hij het niet in de gaten heeft gehad volgens mij..
Volgens zijn vader gebruikt hij geen drugs en alcohol.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik hoop maar voor de bestuurder dat ie niet onder invloed was. Dit is al naar genoeg zo.
Voor ik meteen met gestrekt been erin ga.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:31 schreef Drugshond het volgende:
4 mensen omkegelen en niks in de gaten hebben. Ook niet een *bump* met het busje ?!. Vreemd.
Je mag daar 80..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wel mensen die beweren dat het op lage snelheid gebeurd kan zijn. Dat is wat er met betreffende post weerlegd tracht te worden.
MDMA, Need for speed. (hij moest toch in Amsterdam zijn).quote:Op maandag 18 juni 2018 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Volgens zijn vader gebruikt hij geen drugs en alcohol.
Maar goed, dat zegt vrijwel iedere ouder over hun kind[eren]..
opelquote:Op maandag 18 juni 2018 18:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een Fiat is geen tank. Tuurlijk merk je dat.
Sorry hoor maar je bent ook gewoon fakking dom bezig als je midden op een weg gaat zitten, in het donker, zonder verlichting...quote:Op maandag 18 juni 2018 17:56 schreef maan_man het volgende:
Nee dat hebben ze dus niet.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:33 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Had gekund maar ze hebben wel dezelfde achternaam.
Kijk eens aan. Van dronken bouwvakkers tot verwarde personen tot terroristen...quote:Op maandag 18 juni 2018 17:56 schreef maan_man het volgende:
Hij ging een collega ophalen en daarna werken, dus het scenario dat hij gedronken zou hebben of drugs zou hebben gebruikt, vind ik niet erg aannemelijk..quote:Op maandag 18 juni 2018 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Volgens zijn vader gebruikt hij geen drugs en alcohol.
Maar goed, dat zegt vrijwel iedere ouder over hun kind[eren]..
Opmerkelijk hoe Telegraaf/AD/NOS zonder enige onderbouwing dus vanochtend : BUSJE RIJDT IN OP PINKPOPGANGERS kwamen.quote:Slachtoffers zaten, volgens getuigen, spelletjes te doen op straat.
https://www.1limburg.nl/t(...)fers-zaten-op-de-weg
of misschien de echte dader?quote:Op maandag 18 juni 2018 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Van dronken bouwvakkers tot verwarde personen tot terroristen...
Gewoon fucking eigen schuld dus.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
https://www.google.nl/amp(...)izoen-2017-2018/amp/
Ja, dat klopt. Maar als je uit de regio komt weet je dat het dat weekend Pinkpop is en dat die campings daar zijn. Als de weg pas net vrijgegeven is meteen 80 akkeren is bizar, je weet dat er festivalgangers kunnen oversteken. Verder heb je koplampen die je bijlichten in het donker. Dan zou je mensen op straat en in de berm morten kunnen zien zitten/staan/lopen.quote:
dan nog moet de gemeente hier ook over nadenkenquote:Op maandag 18 juni 2018 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar als je uit de regio komt weet je dat het dat weekend Pinkpop is en dat die campings daar zijn. Als de weg pas net vrijgegeven is meteen 8p akkeren is bizar, je weet dat er festivalgangers kunnen oversteken. Verder heb je koplampen die je bijlichten in het donker. Dan zou je mensen op straat en in de berm morten kunnen zien zitten/staan/lopen.
Als je even niet oplet of wordt afgeleidt, dan is het zo gebeurd.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar als je uit de regio komt weet je dat het dat weekend Pinkpop is en dat die campings daar zijn. Als de weg pas net vrijgegeven is meteen 80 akkeren is bizar, je weet dat er festivalgangers kunnen oversteken. Verder heb je koplampen die je bijlichten in het donker. Dan zou je mensen op straat en in de berm morten kunnen zien zitten/staan/lopen.
misschien zat hij net z’n facebook bij te werkenquote:Op maandag 18 juni 2018 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar als je uit de regio komt weet je dat het dat weekend Pinkpop is en dat die campings daar zijn. Als de weg pas net vrijgegeven is meteen 80 akkeren is bizar, je weet dat er festivalgangers kunnen oversteken. Verder heb je koplampen die je bijlichten in het donker. Dan zou je mensen op straat en in de berm morten kunnen zien zitten/staan/lopen.
Maar je let natuurlijk wel op tijdens een Pinkpopweekend, wetrnde dat doe campings daar gesitueerd zijn. Je let nog scherper op dan anders lijkt me.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je even niet oplet of wordt afgeleidt, dan is het zo gebeurd.
Dat kan ook nog, dat ie op z'n telefoon zat te kijken.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
misschien zat hij net z’n facebook bij te werken
Precies. Ik zou daar niet op de weg gaan zitten.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je let natuurlijk wel op tijdens een Pinkpopweekend, wetrnde dat doe campings daar gesitueerd zijn. Je let nog scherper op dan anders lijkt me.
De eerste die opmerkten dat op het adres een timmerbedrijf zat was ik, maar ik zei ook direct dat er mogelijk geen verband was.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanmiddag las ik hier anders van alles over de eigenaar van een timmerbedrijf, maar die was het niet hè...
quote:Op maandag 18 juni 2018 14:07 schreef maan_man het volgende:
Keekstraat 43 Heerlen. Op het adres is een Timmerbedrijf gevestigd. Dit kan de bestelbus verklaren, maar het kan ook los staan van elkaar.
Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als er niks anders op de weg is, dan deel ik jouw mening misschien een beetje. Maar als er op de andere weghelft bijvoorbeeld lallende en dronken mensen lopen, dan kan je blik even daarna toe worden getrokken en mis jij iets anders.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:41 schreef Drekkoning het volgende:
Je moet dit natuurlijk altijd zien als bestuurder. Als je de weg niet kan overzien binnen je stopafstand ben je gevaarlijk aan het rijden.
Zeker aangezien hij vast en zeker meer (beschonken) mensen op en langs de weg heeft zien lopen op dat tijdstip.
En dan heeft ie misschien gedacht, gefocust op andere, dronken personen, laat ik daar even hard voorbij karren. Blijft super roekeloos gedrag.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
De eerste die opmerkten dat op het adres een timmerbedrijf zat was ik, maar ik zei ook direct dat er mogelijk geen verband was.
[..]
[..]
Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als er niks anders op de weg is, dan deel ik jouw mening misschien een beetje. Maar als er op de andere weghelft bijvoorbeeld lallende en dronken mensen lopen, dan kan je blik even daarna toe worden getrokken en mis jij iets anders.
Wel bizar. Eerst klagen over "sensatiezoekende tokkies" en dit soort insinuaties neerkalken.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 juni 2018 19:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
misschien zat hij net z’n facebook bij te werken
Doorrijden nadat ik meerdere mensen heb aangereden? Neu, ik denk niet dat mij dat gaat gebeuren inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:21 schreef KoningApekop het volgende:
Schijnbaar weet heel het internet alweer exact wat er gebeurt is en hoe fout de man is. Het zal jullie ook nooit gebeuren natuurlijk.
Ooit gehoord van acute stresstoornis (shock)?quote:Op maandag 18 juni 2018 19:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Doorrijden nadat ik meerdere mensen heb aangereden? Neu, ik denk niet dat mij dat gaat gebeuren inderdaad.
Danny zal dat gisteren ook niet gedacht hebben.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Doorrijden nadat ik meerdere mensen heb aangereden? Neu, ik denk niet dat mij dat gaat gebeuren inderdaad.
ik noem niet zijn naam, ik post geen foto’s, ik zit niet op sites van voetbalvereninging te neuzen.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wel bizar. Eerst klagen over "sensatiezoekende tokkies" en dit soort insinuaties neerkalken.
[..]
In paniek kan een mens soms niet meer nadenken wat ze doen helaas. Hopen dat het jou nooit overkomt.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..quote:Op maandag 18 juni 2018 19:21 schreef KoningApekop het volgende:
Schijnbaar weet heel het internet alweer exact wat er gebeurt is en hoe fout de man is. Het zal jullie ook nooit gebeuren natuurlijk.
Echt ronduit verwerpelijk hoe jij in het leven staat. Mensen die feiten onderbouwen betichten van sensatie, maar zelf zonder enige grond dingen insinueren die mogelijk een eigen leven gaan leiden is prima.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik noem niet zijn naam, ik post geen foto’s, ik zit niet op sites van voetbalvereninging te neuzen.
Groot verschil. Speculeren over gereden snelheid of reden van aanrijding is geen sensatie
grappig joh.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Echt ronduit verwerpelijk hoe jij in het leven staat. Mensen die feiten onderbouwen betichten van sensatie, maar zelf zonder enige grond dingen insinueren die mogelijk een eigen leven gaan leiden is prima.
Insinueren dat de dader/veroorzaker van een ongeval mogelijk met zijn telefoon bezig was, is minder erg dan zeggen welk team hij traint?
Dat laatste is totaal niet relevant. Dat eerste wel.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Echt ronduit verwerpelijk hoe jij in het leven staat. Mensen die feiten onderbouwen betichten van sensatie, maar zelf zonder enige grond dingen insinueren die mogelijk een eigen leven gaan leiden is prima.
Insinueren dat de dader/veroorzaker van een ongeval mogelijk met zijn telefoon bezig was, is minder erg dan zeggen welk team hij traint?
Niet alleen hier iedereen wil de eerste zijn die wat nieuws te melden heeftquote:Op maandag 18 juni 2018 17:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 juni 2018 18:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je bent ook gewoon fakking dom bezig als je midden op een weg gaat zitten, in het donker, zonder verlichting...
Hij heeft immers zijn auto nog achtergelaten bij het huis, en toen de schade niet gezien en met de trein gegaan?Ik ben benieuwd naar het hele verhaal want ik snap er niks meer aanquote:Op maandag 18 juni 2018 18:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij niks van het ongeluk heeft gemerkt, ik zeg dat het goed mogelijk is dat hij ze echt niet gezien heeft voor hij ze aanreed, ook al lette hij goed op.
Nou het was absoluut niet grappig bedoeld.quote:
Mooi, dus jij vindt het ook relevant dat HaverMoutKoekje op een totaal verwerpelijke manier in het leven staat!quote:Op maandag 18 juni 2018 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste is totaal niet relevant. Dat eerste wel.
Doet niks af aan hard rijden (zelfs als het de maximumsnelheid was) bij festivalcampingterreinen waarvan je als inwoner vd regio weet dat die er zijn en dat die campingterreinen van elkaar gescheiden worden door de weg waar je over rijdt. En dat festivalgangers die weg moeten oversteken om bij hun campingterrein te komen. Mits het klopt uiteraard, maar volgens hulpverleners lagen de slachtoffers ver uit elkaar wat volgens hen een hoge snelheid impliceert.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:28 schreef KoningApekop het volgende:
[..]
In paniek kan een mens soms niet meer nadenken wat ze doen helaas. Hopen dat het jou nooit overkomt.
Ja ik kan me dat voorstellen, echt uit paniek weg rijden. Maar dan óók nog gewoon je auto thuis zetten en naar je werk ( Amsterdam) kunnen gaan...quote:Op maandag 18 juni 2018 19:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ooit gehoord van acute stresstoornis (shock)?
Dat kan absoluut. Er zijn mensen die in een soort overlevingsmodus kunnen schieten en dat 20 jaar volhouden zonder dat een ander wat merkt, koste wat het kost. Dan is een dagje Amsterdam prima haalbaar.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:51 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja ik kan me dat voorstellen, echt uit paniek weg rijden. Maar dan óók nog gewoon je auto thuis zetten en naar je werk ( Amsterdam) kunnen gaan...
Hier in de buurt heeft iemand een keer een kind meerdere kilometers meegesleurd en kwam er pas de dag erna achter toen er een arm onder de auto vandaan stak.....quote:Op maandag 18 juni 2018 19:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Hij heeft immers zijn auto nog achtergelaten bij het huis, en toen de schade niet gezien en met de trein gegaan?Ik ben benieuwd naar het hele verhaal want ik snap er niks meer aan
dit idd.waarschijnlijk 5 sec zoeken je hebt de ongecensureerde foto op de fb op what ever site van de voetbal club e.d.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want er zijn natuurlijk heel veel Danny's trainer bij Groene Ster.
en wat is het nut daarvan?quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
dit idd.waarschijnlijk 5 sec zoeken je hebt de ongecensureerde foto op de fb op what ever site van de voetbal club e.d.
Dat past juist heel goed bij acute stresstoornis.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:51 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja ik kan me dat voorstellen, echt uit paniek weg rijden. Maar dan óók nog gewoon je auto thuis zetten en naar je werk ( Amsterdam) kunnen gaan...
Dat is al lastig te geloven, maar 1 kind aanrijden en dat niet merken is nog wel wat anders dan 4 volwassenen aanrijden. Of naar je huis rijden ipv naar Amsterdam en je auto daar achterlaten terwijl je kennelijk, volgens vader iig, juist een collega zou ophalen.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Hier in de buurt heeft iemand een keer een kind meerdere kilometers meegesleurd en kwam er pas de dag erna achter toen er een arm onder de auto vandaan stak.....
https://l1.nl/bestuurster(...)delijk-ongeluk-99612
Incluis zijn telefoonnummer.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
dit idd.waarschijnlijk 5 sec zoeken je hebt de ongecensureerde foto op de fb op what ever site van de voetbal club e.d.
Ik weet het niet, maar ooit keer meegemaakt dat iemand airbag volop in zn gezicht kreeg, was compleet van de kaart voor een tijdje.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is al lastig te geloven, maar 1 kind aanrijden en dat niet merken is nog wel wat anders dan 4 volwassenen aanrijden. Of naar je huis rijden ipv naar Amsterdam en je auto daar achterlaten terwijl je kennelijk, volgens vader iig, juist een collega zou ophalen.
Wat is het nut van dingen insinueren, zoals het gebruik van de telefoon achter het stuur terwijl daar geen enkele aanleiding toe is. Als ik daar wat van zeg kun je de opmerking "grappig joh" maken, maar jij kunt ook reflecteren op je eigen gedrag. Maar jij roept liever andere tot verantwoording.quote:
Dat laatste staat los van het ongeval. Als er mensen op de weg zitten of liggen is het ook anders dan wanneer ze staan.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is al lastig te geloven, maar 1 kind aanrijden en dat niet merken is nog wel wat anders dan 4 volwassenen aanrijden. Of naar je huis rijden ipv naar Amsterdam en je auto daar achterlaten terwijl je kennelijk, volgens vader iig, juist een collega zou ophalen.
Hou maar weer op met dit gedoe aub. Iedereen, btw.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat is het nut van dingen insinueren, zoals het gebruik van de telefoon achter het stuur terwijl daar geen enkele aanleiding toe is. Als ik daar wat van zeg kun je de opmerking "grappig joh" maken, maar jij kunt ook reflecteren op je eigen gedrag. Maar jij roept liever andere tot verantwoording.
je bent echt heel grappig hoor. Je afvragen hoe een ongeluk waarbij een dode is gevallen kan gebeuren is wat mij betreft iets heel anders dan gluren op een website omdat je wilt zien hoe iemand eruit ziet.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat is het nut van dingen insinueren, zoals het gebruik van de telefoon achter het stuur terwijl daar geen enkele aanleiding toe is. Als ik daar wat van zeg kun je de opmerking "grappig joh" maken, maar jij kunt ook reflecteren op je eigen gedrag. Maar jij roept liever andere tot verantwoording.
Dit ook. Wat een ellende.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:06 schreef Marsenal het volgende:
Net getrouwd, twee jonge kinderen, wat een puinhoop is dit zeg.
Enkel verliezers inderdaadquote:
Je mag daar dus 80 simpel. Je verwacht niet juist daar op die weg dat mensen op de weg daar gaan zitten.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doet niks af aan hard rijden (zelfs als het de maximumsnelheid was) bij festivalcampingterreinen waarvan je als inwoner vd regio weet dat die er zijn en dat die campingterreinen van elkaar gescheiden worden door de weg waar je over rijdt. En dat festivalgangers die weg moeten oversteken om bij hun campingterrein te komen. Mits het klopt uiteraard, maar volgens hulpverleners lagen de slachtoffers ver uit elkaar wat volgens hen een hoge snelheid impliceert.
Je rijdt daar met de kennis die je hebt dan juist langzaam en je let heel/extra goed op.
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, en het is... wit met vier wielenquote:Op maandag 18 juni 2018 20:42 schreef KingRadler het volgende:
Ze waren zeker Truth or Dare aan het spelen
Niet grappig.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:43 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, en het is... wit met vier wielen
Nee dat is verschrikkelijk, sterkte ermeequote:Op maandag 18 juni 2018 20:45 schreef Blue_note het volgende:
Ik ken het meisje dat gewond is. Vannacht langdurig geopereerd. Hersenletsel is nog onduidelijk. Afwachten of ze het haalt.
Dus mensen waren midden in de nacht op de weg spelletjes aan het doen, Dat busje rijdt er vier aan, en rijdt door naar Amsterdam?quote:Op maandag 18 juni 2018 20:30 schreef KoningApekop het volgende:
[..]
Je mag daar dus 80 simpel. Je verwacht niet juist daar op die weg dat mensen op de weg daar gaan zitten.
Zo dichtbij staat ze niet. Voor mij is het niet erger dan voor de gemiddelde hier. Natuurlijk wel voor de familie etc.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:50 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Nee dat is verschrikkelijk, sterkte ermee
Nee, hij heeft het busje eerst naar huis gereden. Daar is 'ie dan ook aangetroffen door de politie, terwijl de bestuurder ervan in A'dam was.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus mensen waren midden in de nacht op de weg spelletjes aan het doen, Dat busje rijdt er vier aan, en rijdt door naar Amsterdam?
Of is deze samenvatting niet goed?
Dank je. Dus dat van Amsterdam is niet goed, dan.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het busje eerst naar huis gereden.
Heb m'n bericht aangevuld. Hij is inderdaad niet met het busje naar Amsterdam gereden, maar hij was wel in Amsterdam en is daar ook aangehouden.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je. Dus dat van Amsterdam is niet goed, dan.
A shit, toch weer plan A.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het busje eerst naar huis gereden. Daar is 'ie dan ook aangetroffen door de politie, terwijl de bestuurder ervan in A'dam was.
Owh. Aha.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Heb m'n bericht aangevuld. Hij is inderdaad niet met het busje naar Amsterdam gereden, maar hij was wel in Amsterdam en is daar ook aangehouden.
1 ... Dan weet hij vooraf dat hij fout zat.quote:
Het was laatst ook ergens in Groningen, ook iemand in een bestelbus die een discogangster midden in de nacht doodreed en die reed door en dacht dat ie een dier geraakt had.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Hier in de buurt heeft iemand een keer een kind meerdere kilometers meegesleurd en kwam er pas de dag erna achter toen er een arm onder de auto vandaan stak.....
https://l1.nl/bestuurster(...)delijk-ongeluk-99612
Ik kan me eerlijk gezegd voorstellen dat je het niet altijd merkt. Het ligt aan de auto. Ik heb in de Range Rover een keer een GFT bak die op de weg was gewaaid geraakt. Het is dat ik de bak op het allerlaatste moment zag omvallen dat ik het zag gebeuren, maar niks gemerkt aan de auto. Maar een fikse schade was het zeker.
Die man in de witte autoquote:Op maandag 18 juni 2018 21:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wie gaat er knarren boven 50 km/h. En dan hard wegduiken.
Uitgeblust, dronken, eigenwijs, stoerdoenerij, nooit midden in de nacht op een weg gaan zitten. Zo hebben je ouders het je toch niet geleerd, neem ik aan.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Uitgebluste feestgangers. Kan ik me wel iets van voorstellen.
hoe kwam hij dan eigenlijk zonder auto in Amsterdan terrecht? En waarom?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:10 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Uitgeblust, dronken, eigenwijs, stoerdoenerij, nooit midden in de nacht op een weg gaan zitten. Zo hebben je ouders het je toch niet geleerd, neem ik aan.
Degene die op straat zaten? Die zijn nooit meer in Amsterdam geweest, want die waren al dood of lagen in het ziekenhuis.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
hoe kwam hij dan eigenlijk zonder auto in Amsterdan terrecht? En waarom?
Zet er ook zijn adres, telefoonnummer, werkgever bij.quote:in de wijk Heerlerheide, waar ook het busje is aangetroffen. Dat hij de bestuurder was op het moment van het ongeval bevestigen vier verschillende bronnen tegenover deze nieuwssite. De Limburger Danny S. traint de jongens onder de 13 jaar bij de club RKSV Groene Ster.
Een dergelijke aanrijding kan heel erg goed een acute stresstoornis triggeren bij de bestuurder en dat kan zijn gedrag na het ongeluk heel erg goed verklaren, ook dat hij zijn auto thuis heeft gebracht en vervolgens gewoon naar zijn werk in Amsterdam is gegaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:14 schreef ArnoldG0342 het volgende:
"Zondagnacht reed de taxichauffeur een aantal keren over de weg om klanten op te halen bij camping B op Pinkpop. „Steeds zat er een groep van ongeveer tien personen in een kringetje op de Mensheggerweg”, aldus Jalili. Het leek volgens hem of ze spelletjes aan het doen waren."
Ze hebben er dus langere tijd gezeten concludeer ik uit de bovenstaande getuige verklaring. Taxi chauffeur heeft immers meerdere klanten weggebracht. Mensen die daar zaten hebben blijkbaar geen actie ondernomen toen verschillende de auto's langs reden, maar bleven zitten.
Uitgeputte festival gangers lijkt me dus onwaarschijnlijk? Echt wat waren die mensen denkende. Wtf doen die mensen midden op de weg in het donker. Praat het vluchtmisdrijf etc niet goed. Maar vindt het onverantwoord van de mensen die midden op de weg zitten terwijl er gewoon auto's (stapvoets) langsrijden .
Okee. Dan was iedereen dus op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:19 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Degene die op straat zaten? Die zijn nooit meer in Amsterdam geweest, want die waren al dood of lagen in het ziekenhuis.
Maar als hij in Amsterdam moest werken en zichzelf daar heeft aangegeven, dan lijkt mij dat 'ie gewoon de trein heeft gepakt en onderweg goed en wel besefte dat hij dat laatste moest gaan doen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een goed moment is om midden op een 80km weg te gaan zitten..quote:Op maandag 18 juni 2018 21:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee. Dan was iedereen dus op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Denk ik, dan.
Triest.
Denken dat er toch geen auto's komen, want weg is afgesloten. Maar zodra je taxi's ziet rijden, moet er toch 1 of 2 van het groepje van 10 denken/zeggen van: 'jongens, misschien moeten we ff wat meer in de berm gaan zitten.'quote:Op maandag 18 juni 2018 21:28 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een goed moment is om midden op een 80km weg te gaan zitten..
Verkeerde keuzes.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee. Dan was iedereen dus op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Denk ik, dan.
Triest.
Dat wordt er allemaal bij verzonnen.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij moest nog een collega ophalen. Waar is die gebleven?
Nergens wordt gezegd dat hij met de trein naar A'dam is gegaan. Of ik heb iets over het hoofd gezien?
Dat verwacht je wel want de weg was pas net weer vrijgegeven en je weet dat daar Pinkpopcampings zijn en dat de weg waarop je rijdt overgestoken moet worden om vd ene naar de andere camping te komen.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:30 schreef KoningApekop het volgende:
[..]
Je mag daar dus 80 simpel. Je verwacht niet juist daar op die weg dat mensen op de weg daar gaan zitten.
Foeiquote:Op maandag 18 juni 2018 21:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat wordt er allemaal bij verzonnen.
De weg was heel de nacht (en de rest vh weekend) afgesloten. Zou zo maar kunnen dat ze niet doorhadden dat de weg weer opengesteld was voor verkeer.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:55 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Zo dichtbij staat ze niet. Voor mij is het niet erger dan voor de gemiddelde hier. Natuurlijk wel voor de familie etc.
Je bent natuurlijk ook wel volslagen debiel als je daar gaat zitten. Soort van Darwin award.
Mrnsen die denken dat de weg nog steeds is afgesloten voor verkeer zoals dat het hele weekend her geval was tot kort voor ze werden aangereden.quote:
Hij zou een collega op gaan halen, dat dus niet gedaan?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:19 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Degene die op straat zaten? Die zijn nooit meer in Amsterdam geweest, want die waren al dood of lagen in het ziekenhuis.
Maar als hij in Amsterdam moest werken en zichzelf daar heeft aangegeven, dan lijkt mij dat 'ie gewoon de trein heeft gepakt en onderweg goed en wel besefte dat hij dat laatste moest gaan doen.
Dan nog...quote:Op maandag 18 juni 2018 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De weg was heel de nacht (en de rest vh weekend) afgesloten. Zou zo maar kunnen dat ze niet doorhadden dat de weg weer opengesteld was voor verkeer.
Fijn je gaat me niet vertellen dat je niks merkt als je 4 mensen bewust/onbewust bij een aanrijding raakt. En weg bent. De rest is BS. En die ouders moeten zich kapot schamen (in de media).quote:Op maandag 18 juni 2018 21:14 schreef ArnoldG0342 het volgende:
"Zondagnacht reed de taxichauffeur een aantal keren over de weg om klanten op te halen bij camping B op Pinkpop. „Steeds zat er een groep van ongeveer tien personen in een kringetje op de Mensheggerweg”, aldus Jalili. Het leek volgens hem of ze spelletjes aan het doen waren."
Ze hebben er dus langere tijd gezeten concludeer ik uit de bovenstaande getuige verklaring. Taxi chauffeur heeft immers meerdere klanten weggebracht. Mensen die daar zaten hebben blijkbaar geen actie ondernomen toen verschillende de auto's langs reden, maar bleven zitten.
Uitgeputte festival gangers lijkt me dus onwaarschijnlijk? Echt wat waren die mensen denkende. Wtf doen die mensen midden op de weg in het donker. Praat het vluchtmisdrijf etc niet goed. Maar vindt het onverantwoord van de mensen die midden op de weg zitten terwijl er gewoon auto's (stapvoets) langsrijden .
Edit: ik lees dat ze er minstens 3 kwartier hebben gezeten. Kring van de berm tot de middenstreep in het donker. Bron: AD
Misschien kwam 'ie wel van z'n minnares vandaan. Ochtendwip beste wip.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:36 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Hij zou een collega op gaan halen, dat dus niet gedaan?
Maar als regiobewoner weet je dat de Pinkpopcampings daar liggen, dat ze die weg over moeten om vd ene camping naar de andere te komen en dat de weg het hele weekend afgesloten was voor verkeer.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:04 schreef Wuwwa het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als ik nog ietwat half slaperig en iets verlaat dus met haast over een 80 weg jakker, ik mensen die half aan de kant van de weg zitten kan missen. Als ik dan vervolgens wakker schrik van een klap en in de achteruitkijkspiegel vaag wat objecten zie liggen, dan zou ik best begrijpen dat je geweten denkt: 'wat? nee toch? Dit is niet gebeurd. En dan in paniek doorrijden, in de hoop dat het een soort hele slechte droom was.
Zo ben ik een keer midden in de nacht fietsend hard op mijn gezicht gevallen, heb een tand opgeraapt, en ben half in paniek naar huis gefietst en gaan slapen, 'want dan is morgen vast alles weer goed'.
Maar wat een nachtmerrie is het
Die weg was het hele weekend afgesloten. Die is pas weer opengesteld voor verkeer vlak voor ze aangereden werden.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:10 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Uitgeblust, dronken, eigenwijs, stoerdoenerij, nooit midden in de nacht op een weg gaan zitten. Zo hebben je ouders het je toch niet geleerd, neem ik aan.
O nee dan wel.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die weg was het hele weekend afgesloten. Die is pas weer opengesteld voor verkeer vlak voor ze aangereden werden.
Kan me voorstellen dat je half wakker schrikt van een klap, in de spiegel kijkt en compleet panikeert dat je zonder dat je het doorhad 4+ levens hebt verwoest. Je hoeft maar een klein beetje 'laf' te zijn om door te rijden en te hopen dat het maar een droom was omdat je half aan het dommelen was.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Fijn je gaat me niet vertellen dat je niks merkt als je 4 mensen bewust/onbewust bij een aanrijding raakt. En weg bent. De rest is BS. En die ouders moeten zich kapot schamen (in de media).
Maar dat doet ie anders nooit....---> Hij had kunnen remmen en sympathie kunnen tonen.
Ik zou toch even flink toeteren na een bijna aanrijding, en dan moet er toch iemand van het groepje denken van 'hmm, toch maar even meer aan de kant, jongens kom'.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
Vreemd dat voorbijgangers zich die mensen herinneren en de situatie opmerkelijk vonden, maar niemand even zegt "hé zoek anders even een een betere plek op om spelletjes te zitten doen". Wel mooi kut deze hele situatie.
Maar die taxichauffeur kon er wel al drie kwartier eerder voorbij rijden:quote:Op maandag 18 juni 2018 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die weg was het hele weekend afgesloten. Die is pas weer opengesteld voor verkeer vlak voor ze aangereden werden.
quote:Taxichauffeur Haroen Jalili bevestigt de lezing van Schmeitz dat het groepje half in de berm, half op de weg zat. ,,Ik ben in drie kwartier tijd wel een keer of acht langs ze gereden. Ze riepen naar me. Ze hadden de grootste lol. Het leek of ze een spelletje speelden. Het was echt donker. Waarschijnlijk dachten ze: dit is Pinkpop, alles kan en er komen toch geen auto’s. Ik reed er steeds voorzichtig langs. Je weet dat mensen dronken zijn met Pinkpop.’’
Ik denk dat hij organen smokkelde en deze eerst moest zien te dumpen.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:37 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Misschien kwam 'ie wel van z'n minnares vandaan. Ochtendwip beste wip.
Dan stop je en controleer je dat.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef Fer het volgende:
Hij heeft zijn auto voor zijn deur geparkeerd en heeft zichzelf aangegeven nadat het in het nieuws is gekomen. Misschien wist hij niet wat hij precies had geraakt?
Hoe humaan is het om te stoppen, in plaats van hard weg te rijden. ? Zeer twijfelachtig.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je half wakker schrikt van een klap, in de spiegel kijkt en compleet panikeert dat je zonder dat je het doorhad 4+ levens hebt verwoest. Je hoeft maar een klein beetje 'laf' te zijn om door te rijden en te hopen dat het maar een droom was omdat je half aan het dommelen was.
[..]
Ik zou toch even flink toeteren na een bijna aanrijding, en dan moet er toch iemand van het groepje denken van 'hmm, toch maar even meer aan de kant, jongens kom'.
Het feit dat een taxi al meerdere keren is langs gereden en er ook andere auto's zijn gepasseerd, deed geen lampje branden dat de weg niet meer afgesloten was? 🤨quote:Op maandag 18 juni 2018 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mrnsen die denken dat de weg nog steeds is afgesloten voor verkeer zoals dat het hele weekend her geval was tot kort voor ze werden aangereden.
Fiat is geen tank. Onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef Fer het volgende:
Hij heeft zijn auto voor zijn deur geparkeerd en heeft zichzelf aangegeven nadat het in het nieuws is gekomen. Misschien wist hij niet wat hij precies had geraakt?
Het was ook een Opel... Dat is volgens mij ook wel 1000 keer voorbij gekomen hier...quote:Op maandag 18 juni 2018 21:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Fiat is geen tank. Onwaarschijnlijk.
Dat bevestigt wat mij betreft alleen maar dat zelfs de taxichauffeur denkt dat ze dachten dat de weg was afgesloten voor doorgaand verkeer. Omdat die dat het hele weekend had. En dat de taxichauffeur speciale dispensatie had. Wellicht konden festivalgangers ook wel gewoon vertrekken, maar was de weg dus wel gesloten voor doorgaand verkeer.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar die taxichauffeur kon er wel al drie kwartier eerder voorbij rijden:
[..]
Zie mijn vorige post.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het feit dat een taxi al meerdere keren is langs gereden en er ook andere auto's zijn gepasseerd, deed geen lampje branden dat de weg niet meer afgesloten was? 🤨
kilometers lang... give me a break. Hij had geen verhaal.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef Wuwwa het volgende:
Kan me voorstellen dat je half wakker schrikt van een klap, in de spiegel kijkt en compleet panikeert dat je zonder dat je het doorhad 4+ levens hebt verwoest. Je hoeft maar een klein beetje 'laf' te zijn om door te rijden en te hopen dat het maar een droom was omdat je half aan het dommelen was.
En hoe moet iemand dat wél weten als hij gewoon een weg oprijdt?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
In de berichten die ik gelezen heb (wel een heel stuk eerder op de dag) stond iig dat de weg nog niet lang was vrijgegeven toen het viertal aangereden werd.
Opel Combo.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat is hem ook al eerder verteld, maar goed wellicht onthou je het oorspronkelijke bericht beter dan de correctie erop.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was ook een Opel... Dat is volgens mij ook wel 1000 keer voorbij gekomen hier...
Nogmaals ben je bekend met 'acute stressstoornis' (ook wel bekend al 'shock')?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hoe humaan is het om te stoppen, in plaats van hard weg te rijden. ? Zeer twijfelachtig.
Er zijn daar altijd auto’s Whiskers... het is niet zo dat je daar een heel weekend op je gemak midden op de weg kan gaan zitten. ff crosspost uit PP topic:quote:Op maandag 18 juni 2018 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar als regiobewoner weet je dat de Pinkpopcampings daar liggen, dat ze die weg over moeten om vd ene camping naar de andere te komen en dat de weg het hele weekend afgesloten was voor verkeer.
Dan rij je daar langzaam en let je extra goed op.
Ja precies. Als de hekken weg zijn mag je er vanuit gaan dat het klopt.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef nostra het volgende:
[..]
En hoe moet iemand dat wél weten als hij gewoon een weg oprijdt?
Hij zat om 4 uur 's nachts in zijn auto om om 06:00 in Amsterdam te zijn. Of hij moest er zelfs nog eerder zijn, want hij had naar eigen zeggen haast om een collega daar op te halen. Dus dan scheur je met je half slapende kop weg, hoort 'bonk' en voelt dat je ergens tegenaan gereden bent, maar je bent gewoon nog niet genoeg bij kennis om dat goed thuis te brengen.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best. Maar de weg was al 3 kwartier weer open en die mensen zitten daar nog steeds. En op de weg zitten, wat een onzin.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Fijn je gaat me niet vertellen dat je niks merkt als je 4 mensen bewust/onbewust bij een aanrijding raakt. En weg bent. De rest is BS. En die ouders moeten zich kapot schamen (in de media).
Maar dat doet ie anders nooit....---> Hij had kunnen remmen en sympathie kunnen tonen.
Wat?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat is hem ook al eerder verteld, maar goed wellicht onthou je het oorspronkelijke bericht beter dan de correctie erop.
Omdat hij uit de regio komt en weet de Pinkpopcampings daar liggen en gescheiden zijn door de weg waarop je rijdt en festivalgangers die dus moeten oversteken. Dus rij je rustig en let je extra goed op. Het was nog (zo goed als) donker, maar je auto heeft ook koplampen. Rustig rijden, koplampen en extra opletten zou voldoende moeten zijn.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef nostra het volgende:
[..]
En hoe moet iemand dat wél weten als hij gewoon een weg oprijdt?
Ik probeer niet al te lullig te doenquote:
Je zit met je telefoon te kutten, kijkt op en ziet in het licht van je koplampen in fractie van een seconde gezichten verschrikt opkijken en vervolgens een harde klap.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hoe humaan is het om te stoppen, in plaats van hard weg te rijden. ? Zeer twijfelachtig.
Ja, of hij gaat er gewoon vanuit dat die weg fatsoenlijk wordt afgescheiden door hekken of iets dergelijks en dat als er geen snelheidsbeperkingen zijn opgelegd, hij gewoon met 80 daar kan rijden. Of met 70. Je kent zijn snelheid niet eens.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omdat hij uit de regio komt en weet de Pinkpopcampings daar liggen en gescheiden zijn door de weg waarop je rijdt en festivalgangers die dus moeten oversteken.
Ik vermoed dat hij er wel mee bekend is maar zich niet kan voorstellen dat iemand na een ongeluk wegvlucht.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nogmaals ben je bekend met 'acute stressstoornis' (ook wel bekend al 'shock')?
Van een deelnemer van een openbare weg mag verwacht worden dat hij kan anticiperen op onvoorziene omstandigheden.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hij zat om 4 uur 's nachts in zijn auto om om 06:00 in Amsterdam te zijn. Of hij moest er zelfs nog eerder zijn, want hij had naar eigen zeggen haast om een collega daar op te halen. Dus dan scheur je met je half slapende kop weg, hoort 'bonk' en voelt dat je ergens tegenaan gereden bent, maar je bent gewoon nog niet genoeg bij kennis om dat goed thuis te brengen.
Een half uur later hoor je op de radio dat er bij het Pinkpopterrein 4 mensen zijn aangereden door een wit busje, een Fiat Doblo. Je rijdt in een Combo maar je begint toch te twijfelen, zet de auto bij je thuis voor de deur en schrikt je daarna rot van de schade...
Er zal best nog een plausibeler verklaring zijn voor dit gedrag, maar dit is de meest voor de hand liggende zonder dat er gelijk 'terrorisme' of 'drankmisbruik' wordt geroepen.
De hele rechter achterband lag er af. Dat merk je wel. Ook als je slaperig bent.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hij zat om 4 uur 's nachts in zijn auto om om 06:00 in Amsterdam te zijn. Of hij moest er zelfs nog eerder zijn, want hij had naar eigen zeggen haast om een collega daar op te halen. Dus dan scheur je met je half slapende kop weg, hoort 'bonk' en voelt dat je ergens tegenaan gereden bent, maar je bent gewoon nog niet genoeg bij kennis om dat goed thuis te brengen.
Een half uur later hoor je op de radio dat er bij het Pinkpopterrein 4 mensen zijn aangereden door een wit busje, een Fiat Doblo. Je rijdt in een Combo maar je begint toch te twijfelen, zet de auto bij je thuis voor de deur en schrikt je daarna rot van de schade...
Er zal best nog een plausibeler verklaring zijn voor dit gedrag, maar dit is de meest voor de hand liggende zonder dat er gelijk 'terrorisme' of 'drankmisbruik' wordt geroepen.
Ik kan me de "tank" opmerking van eerder en de correctie daarop nog wel herinneren maar verder niet naar de naam gekeken...quote:Op maandag 18 juni 2018 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik probeer niet al te lullig te doen
"Ofzo..." er achter was wellicht duidelijker geweest.
Beweer ik dat ergens? Of begrijp je het verschil tussen een 'plausibele verklaring' en een vrijbrief niet?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:53 schreef Drugshond het volgende:
Van een deelnemer van een openbare weg mag verwacht worden dat hij kan anticiperen op onvoorziene omstandigheden.
Al het bovenstaande is geen garantie tot geen enkele vrijbrief.
Heb je de achterband bekeken van het busje?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk ligt die verantwoordelijkheid altijd bij jezelf.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Beweer ik dat ergens? Of begrijp je het verschil tussen een 'plausibele verklaring' en een vrijbrief niet?
Bovendien, als blijkt dat hij door zijn werkgever het hele weekend al in de stress zit en tot 01:00 moest afbreken, dan gaat dit verhaal al helemaal een staartje krijgen. Want dan valt hem niets te verwijten.
Volgens mij zijn mensen hier alleen tevreden als ze horen wat ze willen horen: "Hij heeft iets op zijn kerfstok en is daarom bewust doorgereden". Als er andere verklaringen worden aangedragen worden die gelijk doorgezaagd, het lijkt wel een heksenjacht zoals in BNW...quote:Op maandag 18 juni 2018 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De hele rechter achterband lag er af. Dat merk je wel. Ook als je slaperig bent.
Onzin, als er ineens een hert de weg op rent, dan is er ook geen redden meer aan. Ook net met 40-80 kmh. Stel het was in een bocht, dan kan je daar zeer moeilijk rekening mee houden.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van een deelnemer van een openbare weg mag verwacht worden dat hij kan anticiperen op onvoorziene omstandigheden.
Basta
Ja, tuurlijk, je kan ook 'nee' zeggen en dan helemaal niet meer aan het werk komen natuurlijk. Betaal jij de hypotheek van zijn huis even, want hij heeft zo zijn principes?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uiteindelijk ligt die verantwoordelijkheid altijd bij jezelf.
Basta? Echt he...quote:Op maandag 18 juni 2018 21:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Basta
Hij had kunnen stoppen. Rond 04:00 verwacht ik geen drukte of dwang achter hem.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Basta? Echt he...![]()
Lui die een klinker door hun voorraam krijgen welke van een viaduct gegooid wordt hadden ook moeten anticiperen of wat?
Nee. Als je dat weet hou je er rekening mee. Je wil namelijk geen ongelukken.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, of hij gaat er gewoon vanuit dat die weg fatsoenlijk wordt afgescheiden door hekken of iets dergelijks en dat als er geen snelheidsbeperkingen zijn opgelegd, hij gewoon met 80 daar kan rijden. Of met 70. Je kent zijn snelheid niet eens.
Hoe weet je dat hij dat wist? 7th sunday is hier in de buurt, maar als je niet precies weet in welk weiland, weet je ook niet waar de meute oversteekt. Dat geldt ook voor Wish.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat hij uit de regio komt en weet de Pinkpopcampings daar liggen en gescheiden zijn door de weg waarop je rijdt en festivalgangers die dus moeten oversteken. Dus rij je rustig en let je extra goed op. Het was nog (zo goed als) donker, maar je auto heeft ook koplampen. Rustig rijden, koplampen en extra opletten zou voldoende moeten zijn.
Persoonlijk denk ik wel dat hij bewust of in shock/paniek is doorgereden. De klap was dermate hard dat je dat niet even over het hoofd ziet als je wat slaperig bent. De auto had namelijk redelijk wat schade en de achterband was er afgereden. Dat rijdt niet lekker en hij is daar toch nog wel een stuk meer doorgereden....quote:Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen hier alleen tevreden als ze horen wat ze willen horen: "Hij heeft iets op zijn kerfstok en is daarom bewust doorgereden". Als er andere verklaringen worden aangedragen worden die gelijk doorgezaagd, het lijkt wel een heksenjacht zoals in BNW...
Want dat is "anticiperen op onvoorziene omstandigheden"?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hij had kunnen stoppen. Rond 04:00 verwacht ik geen drukte of dwang achter hem.
Dus Ja, Echt JA
Ik ben best wel van de nuancequote:Op maandag 18 juni 2018 21:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, je kan ook 'nee' zeggen en dan helemaal niet meer aan het werk komen natuurlijk. Betaal jij de hypotheek van zijn huis even, want hij heeft zo zijn principes?
Nee, dat mag je niet. De weg loopt tussen 2 campings ve meerdaags festival door. Dan kun je (al dan niet dronken of gedrogeerde) mensen verwachten die midden in de nacht willen oversteken. Daar anticipeer je dus op.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja precies. Als de hekken weg zijn mag je er vanuit gaan dat het klopt.
en dan vertrek je toch nog helemaal naar amsterdam?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij een werkgever in loondienst kun je dat flikken, maar als je in de podiumbouw zit zijn 9 van de 10 mensen ZZP'er omdat ze onder een schijnzelfstandige-constructie werken.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ben best wel van de nuance.
Maar op het moment dat je een machine of voertuig moet besturen terwijl je eigenlijk al in bed had moeten liggen dan gaat eigen verantwoordelijkheid altijd boven wat je werkgever wil. Desnoods meld je je ziek.
Zie verhaal Whiskers, Het verhaal klopt gewoon niet. Bewijslast zal nu wel bijzonder moeilijk worden. Mythbusters-NL.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is "anticiperen op onvoorziene omstandigheden"?
Ga toch fietsen man.
4 volwassen mensen die op de weg zitten zijn echt niet te vergelijken met een klein vliegend objectquote:Op maandag 18 juni 2018 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Basta? Echt he...![]()
Lui die een klinker door hun voorraam krijgen welke van een viaduct gegooid wordt hadden ook moeten anticiperen of wat?
Ja, daar ga je maar vanuit, maar dat is een pure aanname. Het zou ook redelijk idioot zijn om bewust dat risico te nemen zonder beneveld te zijn door alcohol- of drugsinname. Wat zou hij dan denken: "hé, er lopen wat dronken idioten rond hier, ik ga lekker doorrijden"? Er zijn genoeg festivals hier in de omgeving waar ik echt geen weet heb van hun precieze weg- en logeerliggingen en wie wanneer over welke weg heen steekt.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee. Als je dat weet hou je er rekening mee.
Dan laat je de weg maar dicht als dat "normaal" is. Als de rode kruizen boven de snelweg uit gaan verwacht ik ook geen autowrakken meer op de weg.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet. De weg loopt tussen 2 campings ve meerdaags festival door. Dan kun je (al dan niet dronken of gedrogeerde) mensen verwachten die midden in de nacht willen oversteken. Daar anticipeer je dus op.
Als je adrenaline en cortisol nog hoog genoeg zit, kan je rare dingen doen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:03 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
en dan vertrek je toch nog helemaal naar amsterdam?
Als hij door het ongeluk last had van een acute stressstoornis (wat zeer aannemelijk is), valt het hem echt niet aan te rekenen dat hij is weggereden.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij er wel mee bekend is maar zich niet kan voorstellen dat iemand na een ongeluk wegvlucht.
En dat is nu net een 1 van de natuurlijke reacties die je kan hebben als je lichaam zoveel stresshormonen produceert. Een ingebouwd overlevingsmechanisme wat iedereen heeft maar net op het verkeerde moment de verkeerde uitwerking heeft.
Gebeurt vele malen per jaar, ook gewone mensen die nooit van zichzelf verwachten dat ze zouden vluchten.
Praat ik het daarmee goed? Nee... maar het feit dat het vaak gebeurt geeft aan dat mensen niet altijd zo kunnen reageren zoals ze denken dat ze gaan reageren.
Daar hebben ze in de wet ook een clausule voor: Noodweerexces.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als hij door het ongeluk last had van een acute stressstoornis (wat zeer aannemelijk is), valt het hem echt niet aan te rekenen dat hij is weggereden.
Ik hoop dat de politie meeleest, alles is al opgelost door de Fok! detectives. Dan kan hier een slotje op...quote:Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zie verhaal Whiskers, Het verhaal klopt gewoon niet. Bewijslast zal nu wel bijzonder moeilijk worden. Mythbusters-NL.
Nee hoor (in mijn geval), ik heb het over vooraf/tijdens. Shockreactie kan heel prima, maar als hij die gehad heeft weet hij dus wat hij gedaan heeft anders was die shockreactie er niet.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen hier alleen tevreden als ze horen wat ze willen horen: "Hij heeft iets op zijn kerfstok en is daarom bewust doorgereden". Als er andere verklaringen worden aangedragen worden die gelijk doorgezaagd, het lijkt wel een heksenjacht zoals in BNW...
Helemaal mee eens!!!quote:Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij dat wist? 7th sunday is hier in de buurt, maar als je niet precies weet in welk weiland, weet je ook niet waar de meute oversteekt. Dat geldt ook voor Wish.
Als het een (normaal op dit tijdstip rustige) rijksweg is die in je dagelijkse woon-werkverkeer route valt is het zelfs mogelijk dat je wat meer op de automatische piloot rijdt (op dat tijdstip), wat ook niet goed is natuurlijk.
Maar alles is nog mogelijk zonder meer informatie.
Het is natuurlijk niet gezegd dat hij moe was. Het is dan ook een heel hypothetische discussie die we nu voeren.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bij een werkgever in loondienst kun je dat flikken, maar als je in de podiumbouw zit zijn 9 van de 10 mensen ZZP'er omdat ze onder een schijnzelfstandige-constructie werken.
Weigeren is dus gewoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen en je staat bij alle bedrijven spontaan op de zwarte lijst. Of het nu terecht is (zoals in dit geval, waar de ARBO best nog wel eens wat van gaat zeggen) of niet, dat maakt niet uit.
Ja want die zie je op kilometers afstand... Als dat zo eenvoudig was zouden fietsers geen verlichting nodig hebben...quote:Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
4 volwassen mensen die op de weg zitten zijn echt niet te vergelijken met een klein vliegend object
wanneer was dan de aanranding?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar hebben ze in de wet ook een clausule voor: Noodweerexces.
Ogen wennen snel in het donker, is mijn ervaring:)quote:Op maandag 18 juni 2018 22:06 schreef mijntjexx het volgende:
Het zal ook niet pikkedonker zijn geweest want anders gaan die lui daar geen spelletjes spelen, dan zie je niks
Snap totaal niet waarom dat laatste voor een krant relevante informatie is inderdaad. Faciliteren van een heksenjacht / publieke veroordelingquote:Op maandag 18 juni 2018 21:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Zet er ook zijn adres, telefoonnummer, werkgever bij.
je hebt toch geen kilometers nodig om te remmen of bij te sturen? Zelfs niet je als je extreem hard rijdtquote:Op maandag 18 juni 2018 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja want die zie je op kilometers afstand... Als dat zo eenvoudig was zouden fietsers geen verlichting nodig hebben...
Dat is ook het zure in die wereld: Je kan prima zeggen 'doe ik niet, doei' maar dan staat er een uur later wel een andere idioot op de stoep die datzelfde klusje wel op wil knappen. Ook als het om werk gaat waarvan de opdrachtgevers weten dat het voor dat geld nooit veilig kan.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:09 schreef MaGNeT het volgende:Wie denk je dat er voor opdraait? De opdrachtgever? ... nee, het slachtoffer en degene die het voertuig bestuurde...
Dat is niet alleen van toepassing bij aanranding, maar bij alle situaties waarin het aannemelijk is dat een verdachte niet helder bij geest handelt door shock.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
wanneer was dan de aanranding?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noodweerexces
Heb je uberhaupt een rijbewijs? Het is niet voor niks dat er op bv. de Veluwe aan de lopende band wild wordt aangereden.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je hebt toch geen kilometers nodig om te remmen of bij te sturen? Zelfs niet je als je extreem hard rijdt
Noodweerexces? Whut?!quote:Op maandag 18 juni 2018 22:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar hebben ze in de wet ook een clausule voor: Noodweerexces.
Hoe vaak ga je dat nog noemen?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nogmaals ben je bekend met 'acute stressstoornis' (ook wel bekend al 'shock')?
omdat ze plotseling de weg oversteken, niet omdat ze een spelletje aan het spelen zijnquote:Op maandag 18 juni 2018 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt een rijbewijs? Het is niet voor niks dat er op bv. de Veluwe aan de lopende band wild wordt aangereden.
Klopt. Ik zou ook niet zittende mensen op een 80 km weg verwachten.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt een rijbewijs? Het is niet voor niks dat er op bv. de Veluwe aan de lopende band wild wordt aangereden.
Ja, klopt. Ik ben ook echt niet zo naïef dat ik dat niet besef of om een ander hier de les te lezen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook het zure in die wereld: Je kan prima zeggen 'doe ik niet, doei' maar dan staat er een uur later wel een andere idioot op de stoep die datzelfde klusje wel op wil knappen. Ook als het om werk gaat waarvan de opdrachtgevers weten dat het voor dat geld nooit veilig kan.
In die wereld zijn werk-'weken' van 60 uur in een weekend heel normaal. Arbeidstijdenwet hebben ze nooit van gehoord.
Daar staan nog vaak verkeersborden met een waarschuwing voor. Ik heb nog nooit een bord gezien met zittende mensen eropquote:Op maandag 18 juni 2018 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
omdat ze plotseling de weg oversteken, niet omdat ze een spelletje aan het spelen zijn
Heb je een rijbewijs ja of nee?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
omdat ze plotseling de weg oversteken, niet omdat ze een spelletje aan het spelen zijn
Nee.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is niet alleen van toepassing bij aanranding, maar bij alle situaties waarin het aannemelijk is dat een verdachte niet helder bij geest handelt door shock.
Dat is in theorie zo. Maar als blijkt dat hij tot laat moest werken en hij om 05:30 (of een dergelijk tijdstip) een collega in Amsterdam op moest pikken, dan is dat dus een zakelijke rit die hij rijdt voor zijn opdrachtgever.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik ben ook echt niet zo naïef dat ik dat niet besef of om een ander hier de les te lezen.
Maar op het moment dat je rijdt en dat niet zou moeten doen ben jij als enige verantwoordelijk.
En als je een gezin hebt, heb je meer om voor op te komen dan alleen jezelf. Je kan je ook kapot rijden op een boom of ondersteboven in een kanaal eindigen en 's ochtends een berichtje op pagina 2 van de krant zijn ipv frontpage Telegraaf en FOK!
rustig rijdende auto's, vrolijk zwaaiend. iedereen zat nog in pinkpopfestivalmodus. mooi kut gewoonquote:Op maandag 18 juni 2018 21:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het feit dat een taxi al meerdere keren is langs gereden en er ook andere auto's zijn gepasseerd, deed geen lampje branden dat de weg niet meer afgesloten was? 🤨
Ook al heb je een gezin, wilt niet zeggen dat je dan een robot bent geworden. Mensen maken fouten. en soms heeft die fout diepe gevolgen. Heel triestquote:Op maandag 18 juni 2018 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik ben ook echt niet zo naïef dat ik dat niet besef of om een ander hier de les te lezen.
Maar op het moment dat je rijdt en dat niet zou moeten doen ben jij als enige verantwoordelijk.
En als je een gezin hebt, heb je meer om voor op te komen dan alleen jezelf. Je kan je ook kapot rijden op een boom of ondersteboven in een kanaal eindigen en 's ochtends een berichtje op pagina 2 van de krant zijn ipv frontpage Telegraaf en FOK!
Waarom zit jij uberhaupt op een forum?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat een heisa om een dom verkeersongeluk.
Mee eens.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor (in mijn geval), ik heb het over vooraf/tijdens. Shockreactie kan heel prima, maar als hij die gehad heeft weet hij dus wat hij gedaan heeft anders was die shockreactie er niet.
Wat ik wel onwaarschijnlijk vind is dat hij niks gemerkt zou hebben. Hij is naar huis gereden en heeft de wagen daar achter gelaten terwijl hij een collega zou ophalen en hij moet de schade gezien hebben. Nergens van weten lijkt me onwaarschijnlijker dan een shockreactie (disclaimer: mits wat ons tot op heden verteld is klopt).
Ja met vaak ook nog een snelheidsbeperking van 60km/h bij duisternis en slecht zicht. De N224 heeft dat bv.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:17 schreef Racalt het volgende:
[..]
Daar staan nog vaak verkeersborden met een waarschuwing voor. Ik heb nog nooit een bord gezien met zittende mensen erop
Gecondoleerd.quote:
Wat een rotnieuwsquote:
zat ook een dikke deuk aan de bestuurderskantquote:Op maandag 18 juni 2018 22:24 schreef woxxel het volgende:
Ik las ergens dat ie een lekke achterband had. Misschien was ie van plan met de auto naar Amsterdam te rijden, maar is het plan veranderd door de band en dat ie in tijdnood was en daardoor te hard reed. De deuk in de auto is ook niet aan de bestuurderskant, dus misschien heeft ie het allemaal niet eens gemerkt wat er is gebeurd
De band was totaal aan flarden en de deuken waren ook aan de bestuurderskant.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:24 schreef woxxel het volgende:
Ik las ergens dat ie een lekke achterband had. Misschien was ie van plan met de auto naar Amsterdam te rijden, maar is het plan veranderd door de band en dat ie in tijdnood was en daardoor te hard reed. De deuk in de auto is ook niet aan de bestuurderskant, dus misschien heeft ie het allemaal niet eens gemerkt wat er is gebeurd
Met een lekke band te hard gaan rijden? 4 volwassenen zo hard aanrijden dat ze volgens hulpverleners een heel eind uit elkaar lagen en dat niet merken? Terug naar huis rijden en je wagen daar achterlaten maar niets gemerkt hebben?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:24 schreef woxxel het volgende:
Dat kan, maar dat weten we dus nog niet.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is in theorie zo. Maar als blijkt dat hij tot laat moest werken en hij om 05:30 (of een dergelijk tijdstip) een collega in Amsterdam op moest pikken, dan is dat dus een zakelijke rit die hij rijdt voor zijn opdrachtgever.
Dan kan het nog best wel eens een staartje krijgen als blijkt dat die opdrachtgever hem op dat tijdstip heeft ingeroosterd.
Het verbaast me dan nog dat ie die wagen vanuit Landgraaf naar Heerlerheide gekregen heeft zonder iets te merken.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
De band was totaal aan flarden en de deuken waren ook aan de bestuurderskant.
Dit en buiten alles, hij heeft dit ook niet gewild.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de schade wel meevallen. Er is nog steeds een mogelijkheid, dat hij dacht een dier oid geraakt te hebben en snel naar huis gereden is. Band kan onderweg helemaal stukgereden zijn.
Dat controleer je dan als je niet helemaal harteloos bent. En je belt indien nodig de dierenambulance. Of de politie zodat ze Staatsbosbeheer of een berger oid kunnen inschakelen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de schade wel meevallen. Er is nog steeds een mogelijkheid, dat hij dacht een dier oid geraakt te hebben en snel naar huis gereden is. Band kan onderweg helemaal stukgereden zijn.
jij er wel ervaring mee dusquote:Op maandag 18 juni 2018 22:30 schreef madam-april het volgende:
[..]
Net zolang tot mensen het begrijpen..
En je neemt aan dat hij niets heeft gemerkt omdat? Hij was onderweg naar Amsterdam, niet naar huis, en toch stond de auto thuis, hoezo zou hij niets gemerkt hebben?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het verbaast me dan nog dat ie die wagen vanuit Landgraaf naar Heerlerheide gekregen heeft zonder iets te merken.
Dat bedoel ik ook juist, als je een gezin hebt heb je niet alleen te maken met je eigen veiligheid of dat van anderen maar ook met de verantwoordelijkheid om heel thuis te komen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:19 schreef Racalt het volgende:
[..]
Ook al heb je een gezin, wilt niet zeggen dat je dan een robot bent geworden. Mensen maken fouten. en soms heeft die fout diepe gevolgen. Heel triest
Dat denk ik ook. ik hoop nooit zoiets mee te maken. Maar ik kan niet zeggen hoe ik zou reageren. Ik denk dat ik zou stoppen en stil in mijn auto zou zitten. Hopelijk dat ik de moed had om naar de plek van onheil te gaan. Maar er is ook een mogelijkheid dat ik snel weg wil van de plek. Ik denk dat niemand weet hoe hij of zij reageert.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met een lekke band te hard gaan rijden? 4 volwassenen zo hard aanrijden dat ze volgens hulpverleners een heel eind uit elkaar lagen en dat niet merken?
Shockreactie lijkt me nog steeds waarschijnlijker dan niets merken.
Mensen die denken dat de weg nog afgesloten is voor doorgaand verkeer. Slachtoffers de schuld geven is echt niet chic-er.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie zit er dan ook op de weg spelletjes te doen...
Ja sorry hoor, chauffeur is hier al drie keer gelyncht vandaag. Gevalletje van hoor en wederhoor
Hij zal het zeker gemerkt hebben, dat lijkt me ook helemaal geen discussie waard.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je neemt aan dat hij niets heeft gemerkt omdat? Hij was onderweg naar Amsterdam, niet naar huis, en toch stond de auto thuis, hoezo zou hij niets gemerkt hebben?
Een acute stressstoornis is aannemelijker dan dat hij het niet gemerkt heeft..quote:Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het verbaast me dan nog dat ie die wagen vanuit Landgraaf naar Heerlerheide gekregen heeft zonder iets te merken.
Ik bedoel meer, als de band linksachter helemaal aan gort is, dan kun je daarmee ook die 15 kilometer naar je huis niet meer rijden, dan sta je bij de eerste rotonde al met je bumper op de grond.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je neemt aan dat hij niets heeft gemerkt omdat? Hij was onderweg naar Amsterdam, niet naar huis, en toch stond de auto thuis, hoezo zou hij niets gemerkt hebben?
Preciesquote:Op maandag 18 juni 2018 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij zal het zeker gemerkt hebben, dat lijkt me ook helemaal geen discussie waard.
De vraag is of het "kwaadwillendheid" is dat hij is doorgereden of de meer voor de hand liggende vluchtreactie.
Het gebeurde om 4.00. Hij moest om 6.00 in Amsterdam zijn, hij was dus al laat, een ongeluk kon hij er vast niet bij hebben.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat controleer je dan als je niet helemaal harteloos bent. En je belt indien nodig de dierenambulance. Of de politie zodat ze Staatsbosbeheer of een berger oid kunnen inschakelen.
Je voelt het ook niet als je een paar mensen raakt, of wat?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef woxxel het volgende:
In het donker zie je niet dat er een deuk in zit. Zeker niet als je haast hebt. Ik weet ook niet hoe het voelt als je rijd met een lekke band.
Waarom zaten die mensen überhaupt op de weg?quote:Op maandag 18 juni 2018 22:20 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Waarom zit jij uberhaupt op een forum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |