abonnement Unibet Coolblue
pi_179882887
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Volgens mij zijn mensen hier alleen tevreden als ze horen wat ze willen horen: "Hij heeft iets op zijn kerfstok en is daarom bewust doorgereden". Als er andere verklaringen worden aangedragen worden die gelijk doorgezaagd, het lijkt wel een heksenjacht zoals in BNW...
Persoonlijk denk ik wel dat hij bewust of in shock/paniek is doorgereden. De klap was dermate hard dat je dat niet even over het hoofd ziet als je wat slaperig bent. De auto had namelijk redelijk wat schade en de achterband was er afgereden. Dat rijdt niet lekker en hij is daar toch nog wel een stuk meer doorgereden....

Of hij heeft die later op een stoeprandje verrot gereden omdat hij volgens de taxichauffeur die hem zag wegrijden, behoorlijk hard reed.

Maar dan nog denk ik niet dat hij niet gemerkt heeft dat hij mensen aanreed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 22:01:50 ]
  maandag 18 juni 2018 @ 22:01:38 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179882900
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hij had kunnen stoppen. Rond 04:00 verwacht ik geen drukte of dwang achter hem.

Dus Ja, Echt JA
Want dat is "anticiperen op onvoorziene omstandigheden"?

Ga toch fietsen man.
pi_179882919
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, je kan ook 'nee' zeggen en dan helemaal niet meer aan het werk komen natuurlijk. Betaal jij de hypotheek van zijn huis even, want hij heeft zo zijn principes?

|:(
Ik ben best wel van de nuance ;)

Maar op het moment dat je een machine of voertuig moet besturen terwijl je eigenlijk al in bed had moeten liggen dan gaat eigen verantwoordelijkheid altijd boven wat je werkgever wil. Desnoods meld je je ziek.

Ik begrijp hoe moeilijk dat is, ben ook wel eens op m'n werk verschenen en naar klanten gegaan terwijl ik de nacht letterlijk geen oog heb dichtgedaan. Achteraf niet verstandig, wel goed afgelopen.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:03:05 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179882969
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja precies. Als de hekken weg zijn mag je er vanuit gaan dat het klopt.
Nee, dat mag je niet. De weg loopt tussen 2 campings ve meerdaags festival door. Dan kun je (al dan niet dronken of gedrogeerde) mensen verwachten die midden in de nacht willen oversteken. Daar anticipeer je dus op.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179882980
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hij zat om 4 uur 's nachts in zijn auto om om 06:00 in Amsterdam te zijn. Of hij moest er zelfs nog eerder zijn, want hij had naar eigen zeggen haast om een collega daar op te halen. Dus dan scheur je met je half slapende kop weg, hoort 'bonk' en voelt dat je ergens tegenaan gereden bent, maar je bent gewoon nog niet genoeg bij kennis om dat goed thuis te brengen.

Een half uur later hoor je op de radio dat er bij het Pinkpopterrein 4 mensen zijn aangereden door een wit busje, een Fiat Doblo. Je rijdt in een Combo maar je begint toch te twijfelen, zet de auto bij je thuis voor de deur en schrikt je daarna rot van de schade...

Er zal best nog een plausibeler verklaring zijn voor dit gedrag, maar dit is de meest voor de hand liggende zonder dat er gelijk 'terrorisme' of 'drankmisbruik' wordt geroepen.
en dan vertrek je toch nog helemaal naar amsterdam?
  maandag 18 juni 2018 @ 22:04:09 #231
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179883022
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ben best wel van de nuance.

Maar op het moment dat je een machine of voertuig moet besturen terwijl je eigenlijk al in bed had moeten liggen dan gaat eigen verantwoordelijkheid altijd boven wat je werkgever wil. Desnoods meld je je ziek.
Bij een werkgever in loondienst kun je dat flikken, maar als je in de podiumbouw zit zijn 9 van de 10 mensen ZZP'er omdat ze onder een schijnzelfstandige-constructie werken.

Weigeren is dus gewoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen en je staat bij alle bedrijven spontaan op de zwarte lijst. Of het nu terecht is (zoals in dit geval, waar de ARBO best nog wel eens wat van gaat zeggen) of niet, dat maakt niet uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 18 juni 2018 @ 22:04:16 #232
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179883028
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want dat is "anticiperen op onvoorziene omstandigheden"?

Ga toch fietsen man.
Zie verhaal Whiskers, Het verhaal klopt gewoon niet. Bewijslast zal nu wel bijzonder moeilijk worden. Mythbusters-NL.
pi_179883040
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Basta? Echt he... :')

Lui die een klinker door hun voorraam krijgen welke van een viaduct gegooid wordt hadden ook moeten anticiperen of wat?
4 volwassen mensen die op de weg zitten zijn echt niet te vergelijken met een klein vliegend object
pi_179883046
.

[ Bericht 99% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 18-06-2018 22:05:20 ]
pi_179883099
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

Nee. Als je dat weet hou je er rekening mee.
Ja, daar ga je maar vanuit, maar dat is een pure aanname. Het zou ook redelijk idioot zijn om bewust dat risico te nemen zonder beneveld te zijn door alcohol- of drugsinname. Wat zou hij dan denken: "hé, er lopen wat dronken idioten rond hier, ik ga lekker doorrijden"? Er zijn genoeg festivals hier in de omgeving waar ik echt geen weet heb van hun precieze weg- en logeerliggingen en wie wanneer over welke weg heen steekt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 18 juni 2018 @ 22:06:05 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179883104
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet. De weg loopt tussen 2 campings ve meerdaags festival door. Dan kun je (al dan niet dronken of gedrogeerde) mensen verwachten die midden in de nacht willen oversteken. Daar anticipeer je dus op.
Dan laat je de weg maar dicht als dat "normaal" is. Als de rode kruizen boven de snelweg uit gaan verwacht ik ook geen autowrakken meer op de weg.
pi_179883110
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:03 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

en dan vertrek je toch nog helemaal naar amsterdam?
Als je adrenaline en cortisol nog hoog genoeg zit, kan je rare dingen doen.
pi_179883122
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij er wel mee bekend is maar zich niet kan voorstellen dat iemand na een ongeluk wegvlucht.

En dat is nu net een 1 van de natuurlijke reacties die je kan hebben als je lichaam zoveel stresshormonen produceert. Een ingebouwd overlevingsmechanisme wat iedereen heeft maar net op het verkeerde moment de verkeerde uitwerking heeft.

Gebeurt vele malen per jaar, ook gewone mensen die nooit van zichzelf verwachten dat ze zouden vluchten.

Praat ik het daarmee goed? Nee... maar het feit dat het vaak gebeurt geeft aan dat mensen niet altijd zo kunnen reageren zoals ze denken dat ze gaan reageren.
Als hij door het ongeluk last had van een acute stressstoornis (wat zeer aannemelijk is), valt het hem echt niet aan te rekenen dat hij is weggereden.
pi_179883127
Het zal ook niet pikkedonker zijn geweest want anders gaan die lui daar geen spelletjes spelen, dan zie je niks
  maandag 18 juni 2018 @ 22:07:12 #240
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179883139
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als hij door het ongeluk last had van een acute stressstoornis (wat zeer aannemelijk is), valt het hem echt niet aan te rekenen dat hij is weggereden.
Daar hebben ze in de wet ook een clausule voor: Noodweerexces.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 18 juni 2018 @ 22:07:48 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179883160
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zie verhaal Whiskers, Het verhaal klopt gewoon niet. Bewijslast zal nu wel bijzonder moeilijk worden. Mythbusters-NL.
Ik hoop dat de politie meeleest, alles is al opgelost door de Fok! detectives. Dan kan hier een slotje op...
  maandag 18 juni 2018 @ 22:08:56 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179883193
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Volgens mij zijn mensen hier alleen tevreden als ze horen wat ze willen horen: "Hij heeft iets op zijn kerfstok en is daarom bewust doorgereden". Als er andere verklaringen worden aangedragen worden die gelijk doorgezaagd, het lijkt wel een heksenjacht zoals in BNW...
Nee hoor (in mijn geval), ik heb het over vooraf/tijdens. Shockreactie kan heel prima, maar als hij die gehad heeft weet hij dus wat hij gedaan heeft anders was die shockreactie er niet.
Wat ik wel onwaarschijnlijk vind is dat hij niks gemerkt zou hebben. Hij is naar huis gereden en heeft de wagen daar achter gelaten terwijl hij een collega zou ophalen en hij moet de schade gezien hebben. Nergens van weten lijkt me onwaarschijnlijker dan een shockreactie (disclaimer: mits wat ons tot op heden verteld is klopt).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179883205
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hoe weet je dat hij dat wist? 7th sunday is hier in de buurt, maar als je niet precies weet in welk weiland, weet je ook niet waar de meute oversteekt. Dat geldt ook voor Wish.

Als het een (normaal op dit tijdstip rustige) rijksweg is die in je dagelijkse woon-werkverkeer route valt is het zelfs mogelijk dat je wat meer op de automatische piloot rijdt (op dat tijdstip), wat ook niet goed is natuurlijk.
Maar alles is nog mogelijk zonder meer informatie.
Helemaal mee eens!!!
pi_179883207
Wat een heisa om een dom verkeersongeluk.
pi_179883225
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Bij een werkgever in loondienst kun je dat flikken, maar als je in de podiumbouw zit zijn 9 van de 10 mensen ZZP'er omdat ze onder een schijnzelfstandige-constructie werken.

Weigeren is dus gewoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen en je staat bij alle bedrijven spontaan op de zwarte lijst. Of het nu terecht is (zoals in dit geval, waar de ARBO best nog wel eens wat van gaat zeggen) of niet, dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk niet gezegd dat hij moe was. Het is dan ook een heel hypothetische discussie die we nu voeren.

Maar het is gewoon niet goed te praten. Een machine of voertuig is een potentieel moordwapen. Ben je dronken of moe dan hoor je het niet te besturen, nooit.

Wie denk je dat er voor opdraait? De opdrachtgever? ... nee, het slachtoffer en degene die het voertuig bestuurde...
  maandag 18 juni 2018 @ 22:10:14 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179883247
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

4 volwassen mensen die op de weg zitten zijn echt niet te vergelijken met een klein vliegend object
Ja want die zie je op kilometers afstand... Als dat zo eenvoudig was zouden fietsers geen verlichting nodig hebben...
pi_179883256
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Daar hebben ze in de wet ook een clausule voor: Noodweerexces.
wanneer was dan de aanranding?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noodweerexces
pi_179883259
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:06 schreef mijntjexx het volgende:
Het zal ook niet pikkedonker zijn geweest want anders gaan die lui daar geen spelletjes spelen, dan zie je niks
Ogen wennen snel in het donker, is mijn ervaring:)
pi_179883270
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Zet er ook zijn adres, telefoonnummer, werkgever bij.
Snap totaal niet waarom dat laatste voor een krant relevante informatie is inderdaad. Faciliteren van een heksenjacht / publieke veroordeling
pi_179883302
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja want die zie je op kilometers afstand... Als dat zo eenvoudig was zouden fietsers geen verlichting nodig hebben...
je hebt toch geen kilometers nodig om te remmen of bij te sturen? Zelfs niet je als je extreem hard rijdt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')