Oh, dat waar wist men in Nazi-Duitsland wel raad mee en dat lijkt het recept van de TS ook te zijn, alles wat afwijkt van de willekeurige standard word met geweld de kop ingedrukt.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe ga je precies individualisme met geweld bestrijden?
Dat klinkt geweldig!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke landen zijn niet hopeloos verloren?
Japan, met hun bevolkingsprognose van 145 mln naar 100 mln?
Wel lastig als je staatsschulden aangaat. Dan moeten steeds minder kinderen het opgemaakte geld van hun ouders terugbetalen.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klinkt geweldig!
Zeker voor een land dat geen enkele angst voor automatisering/robotisering kent.
Niet dat er niets mis is met Japan trouwens.
De Japanners hebben toch voor het overgrote merendeel de staatsschuld aan de eigen bevolking?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel lastig als je staatsschulden aangaat. Dan moeten steeds minder kinderen het opgemaakte geld van hun ouders terugbetalen.
Maakt bij een liquiditeitscrisis of solvabiliteitscrisis niet zo gek veel uit, want als de overheid dan failliet gaat, trekt het de eigen bevolking (instituties) mee in het faillissement. Wat dat betreft is een schuldensituatie zoals Argentinië heeft wel prettiger.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:22 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De Japanners hebben toch voor het overgrote merendeel de staatsschuld aan de eigen bevolking?
Nou ben je me kwijt.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maakt bij een liquiditeitscrisis of solvabiliteitscrisis niet zo gek veel uit, want als de overheid dan failliet gaat, trekt het de eigen bevolking (instituties) mee in het faillissement. Wat dat betreft is een schuldensituatie zoals Argentinië heeft wel prettiger.
Rusland kampt met een hiv-epidemie, maar de overheid daar wil dit onvoldoende onderkennen.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke landen zijn niet hopeloos verloren?
Japan, met hun bevolkingsprognose van 145 mln naar 100 mln?
Even kort (want ik ga inderdaad offtopic). Doordat Japanners de belangrijkste afnemers van staatspapier zijn en de schuld >200% van het GDP bedraagt, is er een krimpende markt afnemers (de burgers) bij een stijgend aanbod (de staatsschuld).quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:39 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nou ben je me kwijt.
Mijn gebrek aan kennis.
Er is in de loop van de jaren een -zeer- dominante groep bij gekomen. En wel de Nederlandse ambtenaar. Ik begrijp dat er 1.800.000 zijn. Die bepalen mbv 63.000 and counting (2015) wetten en bijbehorende regels en bepalingen de -nieuwe- leef en woon cultuur in Nederland.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar pleit ik ook niet voor, mijn toevoeging was slechts dat het calvinisme voor de perceptie van de Hollandse identiteit (dus hoe een buitenstaander ons land ziet) belangrijk is geweest. Net zoals religieuze tolerantie belangrijk is voor hoe de Nederlander wordt bekeken, terwijl dit topic laat zien dat het ver heen is als het gaat om niet-christelijke tolerantie.
"enorme problemen " ach gut... wordt eens nuchterquote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:06 schreef Harvest89 het volgende:
Veel mensen blijven maar hopen dat de alt-right bewegingen in Europa iets kunnen veranderen aan islamisering, en de enorme problemen met immigranten en "vluchtelingen". Een illusie. Er is namelijk geen alternatief. Er is geen humane oplossing.
Als er hier mensen zijn die nog overtuigd zijn dat dit op een beschaafde humane manier op te lossen is, dan deel hier je mening.
Wat stel je voor?quote:Op zondag 10 juni 2018 11:09 schreef Anthonie1 het volgende:
Grote veranderingen kunnen alleen plaatsvinden door gewelddadige gebeurtenissen. Ik begrijp niet zo goed dat iedereen het niet accepteert dat het niet meer terug te draaien is, mits wij niet bereid zijn om humaniteit en ethiek (tijdelijk) opzij te zitten...
Er is niks aan te doen denk ik. Zolang wij ons blijven vasthouden aan onze waarden over menselijk leven. Het enige dat wij kunnen is accepteren dat het een feit is dat onze bevolking binnen een aantal generaties totaal niet meer er uit zal zien als een generatie geleden.quote:
Dus wat jou betreft zouden onze waarden over menselijk leven moeten loslaten?quote:Op zondag 10 juni 2018 11:12 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Er is niks aan te doen denk ik. Zolang wij ons blijven vasthouden aan onze waarden over menselijk leven. Het enige dat wij kunnen is accepteren dat het een feit is dat onze bevolking binnen een aantal generaties totaal niet meer er uit zal zien als een generatie geleden.
Wat wil je nou horen pannekoek? Ik concludeer alleen dat het uiteindelijk de bepalende factor is in deze hele discussie.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft zouden onze waarden over menselijk leven moeten loslaten?
Welke inhumane oplossingen bedoel je ? Islamieten gevangen zetten om ze massaal te deporteren ?quote:Op zondag 10 juni 2018 11:09 schreef Anthonie1 het volgende:
Grote veranderingen kunnen alleen plaatsvinden door gewelddadige gebeurtenissen. Ik begrijp niet zo goed dat iedereen het niet accepteert dat het niet meer terug te draaien is, mits wij niet bereid zijn om humaniteit en ethiek (tijdelijk) opzij te zitten...
Tja gezien je veel betere kennis van financiën zal je wel gelijk hebben dat het problematisch is.quote:Op zondag 10 juni 2018 02:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Even kort (want ik ga inderdaad offtopic). Doordat Japanners de belangrijkste afnemers van staatspapier zijn en de schuld >200% van het GDP bedraagt, is er een krimpende markt afnemers (de burgers) bij een stijgend aanbod (de staatsschuld).
De volgende grafiek laat het probleem zien, over een jaar of 20-25 is er meer nodig voor het betalen van rente (bij 1% rente) dan de totale overheidsinkomsten (bij constante belastingopbrengsten).
[ afbeelding ]
Wat? Hoe wil je dat doen? Die mensen hebben net zoveel recht om hier te zijn als jij en ik...quote:Op zondag 10 juni 2018 11:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke inhumane oplossingen bedoel je ? Islamieten gevangen zetten om ze massaal te deporteren ?
Dat is idd ook wel een puntje, ik vraag me af of Duitsland informatie in het Koerdisch verstrekt(e).quote:Op zaterdag 9 juni 2018 19:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet om calvinistisch te zijn, dat is dus wat ik betoog.
Een groot deel van de Marokkanen in Nederland was zes generaties terug (nog) geen moslim, of zelfs maar Arabier, maar toch is het islamitische en de Arabische cultuur een belangrijk onderdeel van de identiteit van de Marokkaanse Nederlanders. In dat kader ook deze anekdote:
[..]
jij hebt het over inhumane "oplossingen" .quote:Op zondag 10 juni 2018 11:16 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Wat? Hoe wil je dat doen? Die mensen hebben net zoveel recht om hier te zijn als jij en ik...
Wat schiet je er mee op om er een standpunt in aan te nemen? Als het zo ver komt, dan zij het zo. Maar ik zie het niet gebeuren en ga er ook niet naar op zoek.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij hebt het over inhumane "oplossingen" .
Dus jij bent tégen dat soort geweld?
Dat is een slap excuus om te verbergen dat je wel een standpunt hebt ?quote:Op zondag 10 juni 2018 11:32 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Wat schiet je er mee op om er een standpunt in aan te nemen? Als het zo ver komt, dan zij het zo. Maar ik zie het niet gebeuren en ga er ook niet naar op zoek.
Neem bv social media, een grote maatschappelijke verandering door technologische "innovatie", zonder gewelddadige gebeurtenissen.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:09 schreef Anthonie1 het volgende:
Want je moet per se een standpunt hebben?quote:Op zondag 10 juni 2018 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is een slap excuus om te verbergen dat je wel een standpunt hebt ?
Je lijkt met dit gedraai te ontkennen dat tégen die inhumane oplossingen ben.
Dat waren geen abrupte veranderingen.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Neem bv social media, een grote maatschappelijke verandering door technologische "innovatie", zonder gewelddadige gebeurtenissen.
Of de switch van jager/verzamelaar naar landbouwer.
En zo zijn er echt wel meer veranderingen geweest.
Ik pleit dan ook niet voor abrupte veranderingen.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:37 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Dat waren geen abrupte veranderingen.
Je hebt al een standpunt.... dat laat je zien door het niet persé te willen omschrijven.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:37 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Want je moet per se een standpunt hebben?
Ga mij nou geen woorden in de mond leggen. Ik sta er gewoon neutraal in, want het is toch iets waar ik niet over ga en wat deel uitmaakt van het grotere geheel genaamd de natuur... Ik ben echt niet voor het uitzetten van mensen...quote:Op zondag 10 juni 2018 11:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt al een standpunt.... dat laat je zien door het niet persé te willen omschrijven.
Je ziet wel voordelen in honderdduizenden mensen gevangen nemen en deporteren, maar je ziet ook nadelen en je twijfelt.
Zeg dat dan gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |