abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179701352
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke landen zijn niet hopeloos verloren?
Japan, met hun bevolkingsprognose van 145 mln naar 100 mln?
Dat klinkt geweldig!
Zeker voor een land dat geen enkele angst voor automatisering/robotisering kent.
Niet dat er niets mis is met Japan trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:18:35 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179701467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat klinkt geweldig!
Zeker voor een land dat geen enkele angst voor automatisering/robotisering kent.
Niet dat er niets mis is met Japan trouwens.
Wel lastig als je staatsschulden aangaat. Dan moeten steeds minder kinderen het opgemaakte geld van hun ouders terugbetalen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_179701561
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel lastig als je staatsschulden aangaat. Dan moeten steeds minder kinderen het opgemaakte geld van hun ouders terugbetalen.
De Japanners hebben toch voor het overgrote merendeel de staatsschuld aan de eigen bevolking?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:30:04 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179701687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De Japanners hebben toch voor het overgrote merendeel de staatsschuld aan de eigen bevolking?
Maakt bij een liquiditeitscrisis of solvabiliteitscrisis niet zo gek veel uit, want als de overheid dan failliet gaat, trekt het de eigen bevolking (instituties) mee in het faillissement. Wat dat betreft is een schuldensituatie zoals Argentinië heeft wel prettiger.
pi_179701849
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maakt bij een liquiditeitscrisis of solvabiliteitscrisis niet zo gek veel uit, want als de overheid dan failliet gaat, trekt het de eigen bevolking (instituties) mee in het faillissement. Wat dat betreft is een schuldensituatie zoals Argentinië heeft wel prettiger.
Nou ben je me kwijt.
Mijn gebrek aan kennis.
pi_179701970
Back on-topic,
Wij zijn niet wij en zij zijn niet de barbaren.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:50:23 #107
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_179702031
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke landen zijn niet hopeloos verloren?
Japan, met hun bevolkingsprognose van 145 mln naar 100 mln?
Rusland kampt met een hiv-epidemie, maar de overheid daar wil dit onvoldoende onderkennen.
  zondag 10 juni 2018 @ 02:02:58 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179703269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nou ben je me kwijt.
Mijn gebrek aan kennis.
Even kort (want ik ga inderdaad offtopic). Doordat Japanners de belangrijkste afnemers van staatspapier zijn en de schuld >200% van het GDP bedraagt, is er een krimpende markt afnemers (de burgers) bij een stijgend aanbod (de staatsschuld).
De volgende grafiek laat het probleem zien, over een jaar of 20-25 is er meer nodig voor het betalen van rente (bij 1% rente) dan de totale overheidsinkomsten (bij constante belastingopbrengsten).

pi_179703934
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Daar pleit ik ook niet voor, mijn toevoeging was slechts dat het calvinisme voor de perceptie van de Hollandse identiteit (dus hoe een buitenstaander ons land ziet) belangrijk is geweest. Net zoals religieuze tolerantie belangrijk is voor hoe de Nederlander wordt bekeken, terwijl dit topic laat zien dat het ver heen is als het gaat om niet-christelijke tolerantie.
Er is in de loop van de jaren een -zeer- dominante groep bij gekomen. En wel de Nederlandse ambtenaar. Ik begrijp dat er 1.800.000 zijn. Die bepalen mbv 63.000 and counting (2015) wetten en bijbehorende regels en bepalingen de -nieuwe- leef en woon cultuur in Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179705689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:06 schreef Harvest89 het volgende:
Veel mensen blijven maar hopen dat de alt-right bewegingen in Europa iets kunnen veranderen aan islamisering, en de enorme problemen met immigranten en "vluchtelingen". Een illusie. Er is namelijk geen alternatief. Er is geen humane oplossing.

Als er hier mensen zijn die nog overtuigd zijn dat dit op een beschaafde humane manier op te lossen is, dan deel hier je mening.
"enorme problemen " ach gut... wordt eens nuchter
Maar je pleit dus voor inhumane 'oplossingen' ?
Waar denk je aan ?

Mijn oplossing is.... heel erg ouderwets:
niet zo opgefokt doen, elkaar in de waarde laten, vreedzaam naast elkaar leven. erkennen dat "die anderen" ook maar gewone mensen zijn.
pi_179705736
Grote veranderingen kunnen alleen plaatsvinden door gewelddadige gebeurtenissen. Ik begrijp niet zo goed dat iedereen het niet accepteert dat het niet meer terug te draaien is, mits wij niet bereid zijn om humaniteit en ethiek (tijdelijk) opzij te zitten...
pi_179705751
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:09 schreef Anthonie1 het volgende:
Grote veranderingen kunnen alleen plaatsvinden door gewelddadige gebeurtenissen. Ik begrijp niet zo goed dat iedereen het niet accepteert dat het niet meer terug te draaien is, mits wij niet bereid zijn om humaniteit en ethiek (tijdelijk) opzij te zitten...
Wat stel je voor?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179705770
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat stel je voor?
Er is niks aan te doen denk ik. Zolang wij ons blijven vasthouden aan onze waarden over menselijk leven. Het enige dat wij kunnen is accepteren dat het een feit is dat onze bevolking binnen een aantal generaties totaal niet meer er uit zal zien als een generatie geleden.
pi_179705781
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:12 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Er is niks aan te doen denk ik. Zolang wij ons blijven vasthouden aan onze waarden over menselijk leven. Het enige dat wij kunnen is accepteren dat het een feit is dat onze bevolking binnen een aantal generaties totaal niet meer er uit zal zien als een generatie geleden.
Dus wat jou betreft zouden onze waarden over menselijk leven moeten loslaten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179705793
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft zouden onze waarden over menselijk leven moeten loslaten?
Wat wil je nou horen pannekoek? Ik concludeer alleen dat het uiteindelijk de bepalende factor is in deze hele discussie.
pi_179705807
quote:
Welke inhumane oplossingen bedoel je ? Islamieten gevangen zetten om ze massaal te deporteren ?
pi_179705815
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 02:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Even kort (want ik ga inderdaad offtopic). Doordat Japanners de belangrijkste afnemers van staatspapier zijn en de schuld >200% van het GDP bedraagt, is er een krimpende markt afnemers (de burgers) bij een stijgend aanbod (de staatsschuld).
De volgende grafiek laat het probleem zien, over een jaar of 20-25 is er meer nodig voor het betalen van rente (bij 1% rente) dan de totale overheidsinkomsten (bij constante belastingopbrengsten).

[ afbeelding ]
Tja gezien je veel betere kennis van financiën zal je wel gelijk hebben dat het problematisch is.
Doorgaande bevolkingsgroei is echter nog veel problematischer.
De vergrijzing opvangen met meer immigratie verlegt het probleem maar lost het niet op en vind ik dus persoonlijk niet zinvol.

Het economische model moet gericht zijn op groei door robotisering/automatisering en een eerlijkere verdeling van de belastingdruk tussen burger en bedrijfsleven niet op meer afzetmarkt, lagere lonen en een bedrijfsleven wat steeds minder bijdraagt.(De belastingrace naar de bodem waar Nederland helaas in voorop loopt.)

Maar genoeg off-topic en aangezien jij vooral iets ziet in meer verbruiksbelasting ben ik bang dat wij het hierover nooit eens gaaan worden.

Wel bedankt voor je uitleg trouwens. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 10-06-2018 11:38:49 ]
pi_179705819
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke inhumane oplossingen bedoel je ? Islamieten gevangen zetten om ze massaal te deporteren ?
Wat? Hoe wil je dat doen? Die mensen hebben net zoveel recht om hier te zijn als jij en ik... :')
pi_179705995
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet om calvinistisch te zijn, dat is dus wat ik betoog.
Een groot deel van de Marokkanen in Nederland was zes generaties terug (nog) geen moslim, of zelfs maar Arabier, maar toch is het islamitische en de Arabische cultuur een belangrijk onderdeel van de identiteit van de Marokkaanse Nederlanders. In dat kader ook deze anekdote:

[..]

Dat is idd ook wel een puntje, ik vraag me af of Duitsland informatie in het Koerdisch verstrekt(e).
Overigens is alleen informatie in het Nederlands en Engels natuurlijk gewoon het beste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 10-06-2018 11:49:00 ]
pi_179706013
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:16 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Wat? Hoe wil je dat doen? Die mensen hebben net zoveel recht om hier te zijn als jij en ik... :')
jij hebt het over inhumane "oplossingen" .
Dus jij bent tégen dat soort geweld?
pi_179706044
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jij hebt het over inhumane "oplossingen" .
Dus jij bent tégen dat soort geweld?
Wat schiet je er mee op om er een standpunt in aan te nemen? Als het zo ver komt, dan zij het zo. Maar ik zie het niet gebeuren en ga er ook niet naar op zoek.
pi_179706066
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:32 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Wat schiet je er mee op om er een standpunt in aan te nemen? Als het zo ver komt, dan zij het zo. Maar ik zie het niet gebeuren en ga er ook niet naar op zoek.
Dat is een slap excuus om te verbergen dat je wel een standpunt hebt ?
Je lijkt met dit gedraai te ontkennen dat tégen die inhumane oplossingen ben.
pi_179706089
quote:
Neem bv social media, een grote maatschappelijke verandering door technologische "innovatie", zonder gewelddadige gebeurtenissen.
Of de switch van jager/verzamelaar naar landbouwer.
En zo zijn er echt wel meer veranderingen geweest.
pi_179706094
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een slap excuus om te verbergen dat je wel een standpunt hebt ?
Je lijkt met dit gedraai te ontkennen dat tégen die inhumane oplossingen ben.
Want je moet per se een standpunt hebben?
pi_179706100
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Neem bv social media, een grote maatschappelijke verandering door technologische "innovatie", zonder gewelddadige gebeurtenissen.
Of de switch van jager/verzamelaar naar landbouwer.
En zo zijn er echt wel meer veranderingen geweest.
Dat waren geen abrupte veranderingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')