SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Keine ahnung, misschien zoeken of ze op de 3T Strada of Exploro zitten en dan daar reviews van zoeken?quote:
Dan kan je beter fulcrum Quattro's kiezenquote:Op donderdag 7 juni 2018 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Dank voor de antwoorden, zien er mooi uit, Tikkie zwaar met 1650 gram.
Niet voor 50mm carbon toch?quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Stel je voor, je zou zowaar moeten trappen om vooruit te komen...quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zijn idd erg lichte wielen voor die prijs, al vind ik ze minder mooi (misschien zien zonder die achterlijke stickers)quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:52 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dan kan je beter fulcrum Quattro's kiezen
Ik de Alpen scheelt het echt met echte lichte wielen. Heb nog een setje erg lichte dtswiss aluminium velgen. Maar ook aanzetten, het gaat om ronddraaiend gewicht, massatraagheid.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Stel je voor, je zou zowaar moeten trappen om vooruit te komen...
Ik hen gisteren gewoon PR's gereden bergop, ondanks dat de wielen 250 gram zwaarder zijn. Als het rolt, dan rolt het. Ook bergop.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik de Alpen scheelt het echt met echte lichte wielen. Heb nog een setje erg lichte dtswiss aluminium velgen. Maar ook aanzetten, het gaat om ronddraaiend gewicht, massatraagheid.
Zet maar eens een paar zware velgen onder het fiets van +2Kg
Edit. Die 3T zijn niet eens zo zwaar Zipp 404 clincher is zwaarder.
Okay gaafquote:Op donderdag 7 juni 2018 22:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hen gisteren gewoon PR's gereden bergop, ondanks dat de wielen 250 gram zwaarder zijn. Als het rolt, dan rolt het. Ook bergop.
Ter info, 1,8kilo extra gewicht scheelt 1.54 op de Alpe d'Heuz bij 275watt. Dat is best weinig. 250 gram extra zal iets van 20 seconden zijn. Poeh, poeh.quote:
Ja ik geloof dat je punt duidelijk is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ter info, 1,8kilo extra gewicht scheelt 1.54 op de Alpe d'Heuz bij 275watt. Dat is best weinig. 250 gram extra zal iets van 20 seconden zijn. Poeh, poeh.
quote:
DT Swiss sowieso dikke plus, zeer content nog met twee sets welke ik met het mountainbiken gebruik. Ik vind ze qua looks ook mooier. Hopen dat Canyon met een leuke sale komt eind van het jaar.quote:Op donderdag 7 juni 2018 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar zitten hele dure wielen in he, maar dat maakt die fiets ook juist begeerlijk.
Ja hehe nog meer dooddoeners.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 00:14 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Ik rij dit seizoen op Quattro’s. Die zij ook niet licht, maar ik rij zelfs als ik knetterbrak ben PR’s in Limburg en ik won een koers.
Je moet gewoon trainen als je harder wil gaan fietsen.
Die liggen enkel bloot lepeltje lepeltje in de tipi de gehele dag.. Brokebackmountain spelen, terwijl ze hun vriendinnen wijs maken, dat ze trainingsweekenden nodig hebben en een gf fietsen..quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
Krijgen we nog een liveblog vanaf de 3 Bombonella's of hoe zit dat??
hoeveel koms heb jij?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hehe nog meer dooddoeners.
Als je een wielset koopt kijk je ook naar gewicht en ook naar veel andere zaken.
Wou je zeggen dat je men een bakfiets met 5 zakken cement ook een PR rijdt in Limburg?
Trouwens PR's zijn overrated, als je overal een KOM rijdt meldt je dan nog maar eens.
Even aangepast. Een KOM scoren op een kort vlak segment kunnen we allemaal. Een goede herfstdag met windkracht 6 of 7 strak in de rug en hoppa.quote:
Ik heb ooit eens een KOM bergop gehad in Luxemburg. Tot die vervelende Patroon de volgende dag langskwamquote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hehe nog meer dooddoeners.
Als je een wielset koopt kijk je ook naar gewicht en ook naar veel andere zaken.
Wou je zeggen dat je men een bakfiets met 5 zakken cement ook een PR rijdt in Limburg?
Trouwens PR's zijn overrated, als je overal een KOM rijdt meldt je dan nog maar eens.
Nou, nee.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:42 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Even aangepast. Een KOM scoren op een kort vlak segment kunnen we allemaal. Een goede herfstdag met windkracht 6 of 7 strak in de rug en hoppa.
Wat een onzin. Alsof je bergop nergens voordeel uit kunt halen. Een KOM is een KOM.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:42 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Even aangepast. Een KOM scoren op een kort vlak segment kunnen we allemaal. Een goede herfstdag met windkracht 6 of 7 strak in de rug en hoppa.
King Of Meewindquote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:42 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Lekker, dan ben je ook hoog gefinisht, of niet? Iemand die ik ken was 79ste met 7:21quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
Bam! 7:45u over 211km. Ging super goed. Morgen avond even uitgebreid verslag.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
183equote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker, dan ben je ook hoog gefinisht, of niet? Iemand die ik ken was 79ste met 7:21
Lekker!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
Mooie prestatiequote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
mtb dinges toch ofzo?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 17:39 schreef Fretwork het volgende:
Stoneman zilver volbracht, lekker uitputtend maar heel mooie tocht en goede organisatie
Goud zie ik mezelf niet doen, dan ben je zo'n 13 uur onderweg, maar zilver is lekker. Mooi nog top 100 kunnen rijden op de langste klim.
Nu lekker aan de vorm werken voor de Maratona.
Mooi man en Gripper en ratatat?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
Yes, tocht van 166km in het Ertsgebergte op de grens Duitsland/Tsjechië. Je kan hem in 1, 2 of 3 dagen rijden en wij hebben wijselijk voor 2 dagen gekozen.quote:
Grip 8:06 ook goede gereje!quote:Op zondag 10 juni 2018 09:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
mtb dinges toch ofzo?
[..]
Mooi man en Gripper en ratatat?
BCD is key steekmaat dus. Ook andere aanbieders werken dus.quote:Op zondag 10 juni 2018 15:25 schreef Fretwork het volgende:
Weet iemand hoe het zit met SRAM mountainbike voorbladen? Ik heb een x9 crankset en moet alle bladen vervangen, past dan alleen SRAM spul?
Ja, vet hè?quote:Op zondag 10 juni 2018 19:38 schreef the_critic het volgende:
Vandaag over de kasseien van Roubaix gereden... Man wat tof! Echt genoten. Dat gaan we in toekomst nog wel vaker doen..
Lekker gewerkt pik.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef Patroon het volgende:
Dat lijkt me dus echt he-le-maal niks. Hele dag op die klotedingen rodeorije op je racefiets.quote:Op zondag 10 juni 2018 19:38 schreef the_critic het volgende:
Vandaag over de kasseien van Roubaix gereden... Man wat tof! Echt genoten. Dat gaan we in toekomst nog wel vaker doen..
1:54 best weinig? Ik vind dat best aanzienlijk. Elke kilo lichter scheelt je bergop 1 - 1,5% in vermogen dat je moet leveren. Ik vind die impact van gewicht eigenlijk heel groot.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ter info, 1,8kilo extra gewicht scheelt 1.54 op de Alpe d'Heuz bij 275watt. Dat is best weinig. 250 gram extra zal iets van 20 seconden zijn. Poeh, poeh.
ik vind jou juist een ultieme kasseienvreter.quote:Op zondag 10 juni 2018 20:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus echt he-le-maal niks. Hele dag op die klotedingen rodeorije op je racefiets.
allemaal dicht bij elkaar goed gedaanquote:Op zondag 10 juni 2018 18:02 schreef ratatat het volgende:
[..]
7:52 laten opschrijven. M'n chip deed het niet
Vreten kan ik wel jah...quote:Op zondag 10 juni 2018 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik vind jou juist een ultieme kasseienvreter.
Ja, daar kan ik me iets van herinneren bij een Primavera.quote:Op zondag 10 juni 2018 21:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Vreten kan ik wel jah...
Maar dat gestuiter trek ik niet... ik word al leip op een klinkerweggetje.
Toevallig vandaag gedaan. 500ml energiedrank en 2 dextro tabletten. Van te voren een flesje cola.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
Benieuwd naar jullie mening
Omdat ik in minder dan een maand een Olympic Distance triathlon (1,5k zwemmen / 40k fietsen / 10k hardlopen) ga starten, moet ik wel een plan hebben voor energie-inname.
Dus ik ben begonnen met van die gelletjes. Eerst naast de fiets, daarna op de fiets naar binnen proberen te krijgen. Maar het is geen groot succes. Ik vind de smaak niet heel vies en ik word er niet misselijk van, maar ik kan de consistentie niet goed handelen, en kokhalzend op de fiets zitten is niet bijzonder charmant.
Ergens al verwacht, ik hou niet van eten met een glibberige structuur. Vla, Mona-toetjes met van die rode saus... brrrrr.
Maar van die suikerreepjes (https://www.decathlon.nl/(...)1&fl=Aardbei_Acerola) vind ik prima te doen. Zou ik hieraan voldoende hebben, of hebben gels toch voordelen tov deze reepjes qua opname en/of voedingsstoffen?
Mooi! Dan ga ik mezelf niet meer kwellenquote:Op zondag 10 juni 2018 22:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toevallig vandaag gedaan. 500ml energiedrank en 2 dextro tabletten. Van te voren een flesje cola.
Op 2 uur heb je eigenlijk niet veel meer nodig. Tenzij het echt bloedje heet wordt.
Niet dat ik weet. Welke ga je doen?quote:Op zondag 10 juni 2018 23:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Mooi! Dan ga ik mezelf niet meer kwellenHoewel ik er wel langer dan 2 uur over ga doen
(Is hier eigenlijk al een triathlon topic ondertussen? Denk dat ik in de aanloop wel nog wat vragen ga hebben)
Die van Utrecht, begin juliquote:Op zondag 10 juni 2018 23:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Welke ga je doen?
Dit, gelletjes zijn voor mij een last resort aan het eind van een lange rit. De eerste uren probeer ik altijd op sportrepen, ontbijtkoeken, banaan en sportdrank te doen.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toevallig vandaag gedaan. 500ml energiedrank en 2 dextro tabletten. Van te voren een flesje cola.
Op 2 uur heb je eigenlijk niet veel meer nodig. Tenzij het echt bloedje heet wordt.
Haha dat was mooi he. Moeten er snel weer heen!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een KOM bergop gehad in Luxemburg. Tot die vervelende Patroon de volgende dag langskwam![]()
Mijn punt is dat een simpel wielsetje als Racing Quattro voor (bijna) iedereen wel voldoet.
Bij een wedstrijd op hoge intensiteit (tot 3 uur) is specifieke sportvoeding makkelijker wegkrijgen (iig voor mij)quote:Op zondag 10 juni 2018 23:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit, gelletjes zijn voor mij een last resort aan het eind van een lange rit. De eerste uren probeer ik altijd op sportrepen, ontbijtkoeken, banaan en sportdrank te doen.
Ik ook. Ik hoef bijv 40w minder te trappen dan lui 10kg zwaarder zijn. Dat is nogal wat.quote:Op zondag 10 juni 2018 20:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
1:54 best weinig? Ik vind dat best aanzienlijk. Elke kilo lichter scheelt je bergop 1 - 1,5% in vermogen dat je moet leveren. Ik vind die impact van gewicht eigenlijk heel groot.
Dat is iets psychisch waar ook wel aan te doen is natuurlijk.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
...
Ergens al verwacht, ik hou niet van eten met een glibberige structuur. Vla, Mona-toetjes met van die rode saus... brrrrr.
...
Je hebt tegenwoordig wel een paar aardige alternatieven voor die vieze gelletjes. Hydro gel en Power Gel shots smaken een stuk beter.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
Omdat ik in minder dan een maand een Olympic Distance triathlon (1,5k zwemmen / 40k fietsen / 10k hardlopen) ga starten, moet ik wel een plan hebben voor energie-inname.
Dus ik ben begonnen met van die gelletjes. Eerst naast de fiets, daarna op de fiets naar binnen proberen te krijgen. Maar het is geen groot succes. Ik vind de smaak niet heel vies en ik word er niet misselijk van, maar ik kan de consistentie niet goed handelen, en kokhalzend op de fiets zitten is niet bijzonder charmant.
Maar van die suikerreepjes (https://www.decathlon.nl/(...)1&fl=Aardbei_Acerola) vind ik prima te doen. Zou ik hieraan voldoende hebben, of hebben gels toch voordelen tov deze reepjes qua opname en/of voedingsstoffen?
Gewoon leren om die ranzige zooi naar binnen te stouwen.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Nattekat op 11-06-2018 11:15:17 (Meh) ]
Een dergelijke reactie lag natuurlijk in de lijn der verwachtingquote:Op maandag 11 juni 2018 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper geeft in de tipi speciale training om te wennen aan het mondgevoel van dingen met een glibberige structuur.
Wil je ff een spoiler gebruiken voortaan?quote:Op maandag 11 juni 2018 10:11 schreef McM77 het volgende:
Gisteren met zuslief van Alkmaar naar Zutphen gefietst, onze paps vierde z'n verjaardag.
Zuslief had zaterdag d'r Garmin binnen gekregen dus gelijk een mooie test voor de navigatie.
Begon al goed, Leeghwaterbrug is eruit en daar wilde die ons overheen sturen, na het eerste omfietsen richting Purmerend om daar door te steken richting Zeeburg en vervolgens Muiden. We wilde even water halen bij de Maxis maar die was nog niet open dus door richting Muiden om daar tijdens het koffiedrinken de bidons te vullen.
Daarna zouden we een broodje eten in Putten (met vrouw- en dochterlief) maar bij Nijkerk bleek er ook een brug uit te zijn en het was erg onduidelijk of de pont op zondag ook voer. Een paar andere fietsers probeerden toch de brug over te komen maar werden snel terug gestuurd, wij waren even aan het kijken of we dan toch maar richting Harderwijk moesten fietsen en toen bleek er toch een pontje te varen.
Na het oversteken even wat zoekwerk om de juiste bistro in Putten te vinden, snel een uitsmijtertje naar binnen en de bidons nog een keer vullen en alle overbodige spullen bij vrouwlief in de auto te douwen en door naar Zutphen.
Bij de Julianatoren blijken de mensen te vergeten dat ze op een fietspad lopen dus flink moeten bellen en vol in de remmen, uitlopers van de Posbank over en vervolgens via Loenen en Oeken richting Zutphen. Daar ff douchen en een Chinees naar binnen gewerkt. Was een leuk dagje. Op 300meter na 170km trappen, leuk dagje
https://www.strava.com/activities/1630040041
edit: TIpje voor de volgende keer,, smeren:
[ afbeelding ]
ja, het is weg voordat ik het door heb...denk dat ik zaterdag wel 6 gelletjes heb gehad.quote:Op maandag 11 juni 2018 09:57 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon leren om die ranzige zooi naar binnen te stouwen.
Absoluut! Hele dag noorder wind, maar was echt tof. Kom gewoon echt veel mensen inhalen, en zelf niet 1 keer voorbij gereden op de stenen. Beetje zoals op klimmetjes, maar dan andersom hahaquote:
Je hebt ook geldrinks.. Misschien is dat beter te doen voor je?? Minder dik en gelei-achtig dan gelquote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
Je had Broke Back nog in gedachten?quote:Op maandag 11 juni 2018 10:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil je ff een spoiler gebruiken voortaan?
quote:Zaterdag 9 juni 2018 was het dan eindelijk zover. Cyclo Trois Ballons. Mijn hoofddoel van 2018 waar ik het afgelopen half jaar naar toe heb gewerkt. We waren al sinds woensdag in de Vogezen om een beetje te fietsen en rusten. Gripper was er ook met zijn vriendin en zijn tipi. Zaterdag ochtend stonden Gripper en ik naast elkaar in het 1e startvak met nog 3800 andere deelnemers. We hadden een nummer priorité gekregen, waardoor we zo om de meute heen konden naar het 1e startvak. Daardoor hoefden we pas 10 minuten voor de start acte de présence te geven.
Na tig keer gehoord te hebben dat afval weggooien absoluut niet toegestaan is en rode stoplichten ook echt stoppen is “je roule propere”. Mochten we 7:15 dan eindelijk starten. Direct met 40kmh de rondweg op. Ik kon vrij gemakkelijk opschuiven naar de eerste rijen van het peloton en na 20km draaiden we de eindelijk de eerste heuvels in. Ik was helaas Gripper uit het oog verloren (maar dat is erg lastig in zo’n druk en zenuwachtig peloton). Direct de eerste klim gaf mijn Garmin al 350-400w aan dus heb gelijk mijn eigen tempo gekozen. Er kwamen heel wat renners langszij, maar de dag is nog lang.
Na 38km kwamen we langs de camping, waar mijn ouders en Gripper zijn vriendin stond. Daar bleek ik in de 3e groep te rijden (positie 75-100). Na de camping gingen we richting de Servance. De aanloop van de Servance is vrij vlak 1-3% en pas de laatste 6km is het steiler (7-12%). In de aanloop liet ik mijn groep rijden, omdat ze net wat te rap doorreden, de klim kwam er ook snel aan, dus had er toch niet zoveel voordeel meer van. Tijdens de klim begon het te regenen (we reden door de wolken) en dat kwam mij niet verkeerd uit, het klimt lekker als het wat koeler is en veel zuurstof in de lucht. Ik werd snel opgeraapt door een groep erachter en op het steile gedeelte, kon ik goed doorrijden en schoof zo steeds weer meer naar voren. Boven de top hadden we bidons en gelletjes/reepjes verstopt in een plastic zak. Op die manier konden we snel wisselen en de verzorgingspost onderaan de afdaling overslaan. Door een snelle afdaling (ondanks natte wegen) kon ik de aansluiting weer maken in de groep voor mij en had ik er weer voordeel van in het dal tussen Servance en Oderen. Ik ben in dat dal in de groep gereden en gruppetto de Oderen op gereden. Er werd nu een fijn tempo gereden en onderweg werd er zelfs wat gekletst.
Pas op Le Markestein heb ik mijn eigen tempo weer gepakt en deze vrij gecontroleerd opgereden, deze klim is lang (14km) en 4% gemiddeld. Dat soort klimmen liggen mij minder dan die rond 7-10%. Ik heb daar dus ook niet teveel geforceerd. Bovenop Le Markestein snel 2 bidons gevuld en weer door. De klim gaat direct over op de Grand Ballon en na 6km was ik echt op het hoogste punt. Ik begon mijn benen al aardig te voelen, maar kon nog prima tempo rijden.
De afdaling van de Grand Ballon vooral gebruikt om weer even goed te eten en kwam weer in een goed groepje terecht. Al snel begonnen we aan de Hunsruck. Deze klim is vrij kort met 6km maar wel veel stukken 9-11%. Ik kwam hier voor geen meter in mijn ritme en begon toch wel wat te twijfelen of ik niet te gek was gestart, maar desondanks viel ik niet stil..maar soepel ging het ook niet meer. Bovenop de Hunsruck kreeg ik water van verzorgers van een cycloteam en heb ik even mijn blaas geleegd…toen ik even stond en de spanning op mijn kuiten voelde, had ik wel door dat het beste er vanaf was...Na de Hunsruck kwam de één na laatste klim de Alsace. Mijn ouders en Gripper zijn vriendin stonden hier boven met nieuw eten en bidons. Deze klim was 9km lang en liep erg lekker. Natuurlijk deed het pijn, maar reed toch weer aardig wat mensen voorbij en iedereen was zichtbaar aan het afzien.
Bovenop de Alsace snel weer bidons wisselen, gelletjes inladen en weer verder. De afdaling is een erg brede weg en loopt perfect. Tijdens de afdaling vormde zich weer een goed groepje. We moesten nog 20km door een dal voordat we bij de slotklim kwamen. Er werd goed samengewerkt en we reden zo’n 30-35kmh. De weg ging wat op en neer en het was duidelijk te merken dat bij iedereen het beste er vanaf was. Het was erg stil in de groep.
Na 7:15u fietsen begon ik aan de Planches Belles Filles. De slotklim van de dag. 5.5km a 8% met stukken 15% en een slot van 250m a 22%. Dodelijk recept icm 205km fietsen vooraf. Iedereen was hier aan het afzien. Ik kon hier gelukkig nog een redelijk tempo rijden van 11-12km/h. Op die manier zou ik in 30minuten binnen zijn. Er reed een Fransman bij mij die uit die streek kwam, hij vertelde mij steeds wat er qua steilte nog kwam na elke bocht, dat was wel handig en gaf wel moed om bij hem te blijven. Ondanks het afzien en de stramme benen kwam al snel de laatste bocht in zicht. Hier perste ik nog 1x alles eruit en moest op het 22% stuk slalommen om enigszins snelheid te houden. Uiteindelijk reed ik de klim op in 27 minuten en een eindtijd van 7:44u. Goed voor een 183e plek. Dik tevreden! Dit smaakt zeker naar meer, wie weet zit er volgend jaar nog meer in…
https://www.strava.com/activities/1627367141
Heb ik nou met jou gesproken in het peloton? Het was iemand van fok...quote:
Ja, dat was ikquote:Op maandag 11 juni 2018 11:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb ik nou met jou gesproken in het peloton? Het was iemand van fok...
Mooi verslag, klinkt als een topevenement. Dat laatste stuk Planche des Belles Filles lijkt me verschrikkelijk na 205km, de tering wat een schans.quote:
Ah cool, jij hebt ook knap gefietst. Sorry dat ik zo doorreed, ik zag een gaatjequote:
Ja, ik knipperde met m'n ogen en je zat 2 rijen naar voren.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah cool, jij hebt ook knap gefietst. Sorry dat ik zo doorreed, ik zag een gaatje
Gewoon de hele dag sparen, dan valt het best meequote:Op maandag 11 juni 2018 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mooi verslag, klinkt als een topevenement. Dat laatste stuk Planche des Belles Filles lijkt me verschrikkelijk na 205km, de tering wat een schans.
Hehe, wel dit weekend op de Klinovic gedaan, onverharde klim van ongeveer een uur.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon de hele dag sparen, dan valt het best mee
Het niveau is een stuk hoger dan bijv een toertocht. Je ziet dat de meesten er goed voor hebben getraind, vooral vooraan. Ik wil graag vooraan starten anders moet je eerst 3000 mensen passeren voordat je enigzins vooraan zit, de klimmen zijn vrij smal en dan is het lastig in je ritme komen als je steeds moet inhalen. Je rijdt in de tussenstukken ook makkelijker door in een groepje wat goed samenwerkt/doorrijdt.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Z het volgende:
Hoe ziet zo'n deelnemersveld eruit bij die drie ballen, van alles wat? En waarom wil je per se in de eerste groep zitten?
Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).quote:Op maandag 11 juni 2018 11:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het niveau is een stuk hoger dan bijv een toertocht. Je ziet dat de meesten er goed voor hebben getraind, vooral vooraan. Ik wil graag vooraan starten anders moet je eerst 3000 mensen passeren voordat je enigzins vooraan zit, de klimmen zijn vrij smal en dan is het lastig in je ritme komen als je steeds moet inhalen. Je rijdt in de tussenstukken ook makkelijker door in een groepje wat goed samenwerkt/doorrijdt.
Succes! Mooi gebied!quote:Op maandag 11 juni 2018 12:00 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).
Als je in het eerste vak start hoef je niet vroeg aanwezig te zijn om vooraan te zitten met de start. Dat ik wel handig als je bijvoorbeeld je schoenen vergeet mee te nemen en pas een paar minuten voor de start aan komt (ik spreek uit ervaringquote:Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Z het volgende:
Hoe ziet zo'n deelnemersveld eruit bij die drie ballen, van alles wat? En waarom wil je per se in de eerste groep zitten?
Erg leuk gebied, je moet alleen wel het weer mee hebben. Er zijn genoeg cols die binnen een half uurtje te doen zijn. Ze zijn vaak wel iets verradelijker dan de hoogteprofielen aangeven, dus neem je granny gear meequote:Op maandag 11 juni 2018 12:00 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).
3800 die tegelijkertijd start is wel flink wat inderdaad. Ik kom wel boven met m'n 34-28 vermoed ik.quote:Op maandag 11 juni 2018 12:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
Erg leuk gebied, je moet alleen wel het weer mee hebben. Er zijn genoeg cols die binnen een half uurtje te doen zijn. Ze zijn vaak wel iets verradelijker dan de hoogteprofielen aangeven, dus neem je granny gear mee
Niet alleen korter, maar ook vooral een frame met een hogere stack heb je nodig.quote:Op maandag 11 juni 2018 12:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
op een Stevens Randoneur uit 2010, met een vrij sportieve zit voor een vakantiefiets. Het is een 57 frame, en ik zit redelijk ver voorover. Niet zo ver natuurlijk als op een racert, maar er rust wel meer gewicht op m'n polsen dan me verstandig lijkt. Ik ben aan het rondkijken naar een andere fiets, en wil dus meer rechtop zitten (denk ik). Zaterdag heb ik gekeken naar een Canonondale Tesoro, met schijfremmen. (Omdat ik minder kracht heb nu in mijn handen soms wil ik schijfremmen, of
quote:Op maandag 11 juni 2018 10:11 schreef McM77 het volgende:
Gisteren met zuslief van Alkmaar naar Zutphen gefietst, onze paps vierde z'n verjaardag.
Zuslief had zaterdag d'r Garmin binnen gekregen dus gelijk een mooie test voor de navigatie.
Begon al goed, Leeghwaterbrug is eruit en daar wilde die ons overheen sturen, na het eerste omfietsen richting Purmerend om daar door te steken richting Zeeburg en vervolgens Muiden. We wilde even water halen bij de Maxis maar die was nog niet open dus door richting Muiden om daar tijdens het koffiedrinken de bidons te vullen.
Daarna zouden we een broodje eten in Putten (met vrouw- en dochterlief) maar bij Nijkerk bleek er ook een brug uit te zijn en het was erg onduidelijk of de pont op zondag ook voer. Een paar andere fietsers probeerden toch de brug over te komen maar werden snel terug gestuurd, wij waren even aan het kijken of we dan toch maar richting Harderwijk moesten fietsen en toen bleek er toch een pontje te varen.
Na het oversteken even wat zoekwerk om de juiste bistro in Putten te vinden, snel een uitsmijtertje naar binnen en de bidons nog een keer vullen en alle overbodige spullen bij vrouwlief in de auto te douwen en door naar Zutphen.
Bij de Julianatoren blijken de mensen te vergeten dat ze op een fietspad lopen dus flink moeten bellen en vol in de remmen, uitlopers van de Posbank over en vervolgens via Loenen en Oeken richting Zutphen. Daar ff douchen en een Chinees naar binnen gewerkt. Was een leuk dagje. Op 300meter na 170km trappen, leuk dagje
https://www.strava.com/activities/1630040041
edit: TIpje voor de volgende keer,, smeren:Leuk toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi verhaal, is dit parcours lastiger dan die met de col de chevreres?quote:
Waar bij het andere parcours het zwaarte vooral in het eerste deel zit, (Chevreres, steile kant Grand Ballon) zit nu het venijn vooral in de staart. De meeste hoogtemeters maak je ook in het 2e deel van de rit en de slotklim is dodelijk. Daarom denk ik dat deze route zwaarder is. Je ziet dat ook terug bij de eindtijd, 2015 (oude parcours zelfde soort weer) winnaar 8 minuten sneller dan dit jaar.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk toch.
[..]
Mooi verhaal, is dit parcours lastiger dan die met de col de chevreres?
Mooie prestatie! Die Planche is inderdaad niet leuk meer aan het einde van zo'n dag. Ben je de Ballon d'Alsace helemaal opgeklommen of een paar kilometer onder de top bij de T-splitsing links afgedaald?quote:
Je vergeet jequote:Op maandag 11 juni 2018 14:52 schreef Andyy het volgende:
Wat is dit nou weer, houtribdijk afgesloten. Gaar rondje Markermeer dan
Gereed: medio 2020.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:52 schreef Andyy het volgende:
Vanaf 1 juli weer 2 maanden open.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:52 schreef Andyy het volgende:
Doe je wel eens rustig aan om te herstellen? Een weekje met maximaal 3 ritjes van een uurtje op e-bike tempo oid? Ik zou eerst zo'n soort schema aanhouden totdat je geen zware poten meer hebt. Daarnaast goed en veel slapen, goed eten en zo weinig mogelijk zuipen.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:51 schreef Sloggi het volgende:
Jongens ik ben volgens mij een beetje overtraind. Het hele jaar (achteraf gezien) te veel intensief getraind en te weinig duur. Na mijn Vogezentrip in mei herstel ik langzaam en heb ik constant zware poten. Ik voel de benen al als ik de trap op loop.
Gas terugnemen dus. Maar hoeveel? Kan ik wel ritjes in D1 doen van maximaal 3 uur of moet ik daar ook mee opletten om het herstel niet in de weg te zitten? Wat is wijsheid?
Op een OD (Olympic Distance) eet ik meestal gewoon wat een uur of 2 van te voren. Daarna knikker ik er ergens op de fiets een gel in (ik gebruik meestal gels met 200 kcal en veel verschillende soorten suikers, dan hoef je er op een hele triathlon niet zoveel mee te slepen). No-P zei het eigenlijk ook al, maar op de intensiteit van een OD vind ik repen eten niet prettig, tijdens een halve vind ik het eigenlijk ook niks en tijdens een hele wil je weer zo efficiënt mogelijk suikers opnemen. Dus ik eet eigenlijk altijd gels tijdens wedstrijden. Om dat te kunnen (zeker tijdens het hardlopen), begin ik in het voorjaar langzaamaan te trainen met de gels van mijn keuze (gewoon ergens een aantal verschillende bestellen en je vind snel genoeg uit welke je wel een beetje fatsoenlijk binnen kunt houden). Als ik er niet mee train lukt het mij ook niet om een hele triathlon op die dingen vol te houden.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
Ja psies compleet tegen je normale training in echt kort en rustig. Tot je benen weer sterk voelen.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:51 schreef Sloggi het volgende:
Jongens ik ben volgens mij een beetje overtraind. Het hele jaar (achteraf gezien) te veel intensief getraind en te weinig duur. Na mijn Vogezentrip in mei herstel ik langzaam en heb ik constant zware poten. Ik voel de benen al als ik de trap op loop.
Gas terugnemen dus. Maar hoeveel? Kan ik wel ritjes in D1 doen van maximaal 3 uur of moet ik daar ook mee opletten om het herstel niet in de weg te zitten? Wat is wijsheid?
8 minuten is toch ook weer niet zo gek veel? Ik bedoel, door een paar details kan je dat al oplopen.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar bij het andere parcours het zwaarte vooral in het eerste deel zit, (Chevreres, steile kant Grand Ballon) zit nu het venijn vooral in de staart. De meeste hoogtemeters maak je ook in het 2e deel van de rit en de slotklim is dodelijk. Daarom denk ik dat deze route zwaarder is. Je ziet dat ook terug bij de eindtijd, 2015 (oude parcours zelfde soort weer) winnaar 8 minuten sneller dan dit jaar.
OMG OMG OMGquote:Op maandag 11 juni 2018 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.canyon.com/nl/technology/campagnolo/
Ze hebben maar liefst 5 modellen.
quote:Campagnolo was de eerste fabrikant die een 10-speed aandrijving op de markt bracht, kwam daarna met een 11-speed en nu introduceren zij als eerste een 12-speed. Patroon gespot? De eerste volgt nooit.
Nee, dat doe ik eigenlijk nooit. D1 of intensief (veel op de crosser in de winter, bijna geen D1 tot en met april). Maar ik fiets ook maar zo'n drie keer per week, dus nooit de noodzaak gevoeld om herstelritjes te doen. Ik slaap ook slecht de laatste tijd (kip/ei), en het is druk op het werk.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:59 schreef ratatat het volgende:
[..]
Doe je wel eens rustig aan om te herstellen? Een weekje met maximaal 3 ritjes van een uurtje op e-bike tempo oid? Ik zou eerst zo'n soort schema aanhouden totdat je geen zware poten meer hebt. Daarnaast goed en veel slapen, goed eten en zo weinig mogelijk zuipen.
Je hebt er er over dat je 'te weinig' doet. Dat lijkt mij niet het geval. Je moet gewoon even wat rustiger aan doen, 'minder' dus. Vind ik ook altijd lastig maar is wel het beste.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik eigenlijk nooit. D1 of intensief (veel op de crosser in de winter, bijna geen D1 tot en met april). Maar ik fiets ook maar zo'n drie keer per week, dus nooit de noodzaak gevoeld om herstelritjes te doen. Ik slaap ook slecht de laatste tijd (kip/ei), en het is druk op het werk.
Goed advies om lekker rustig aan te doen tot het weer goed voelt. In augustus heb ik weer wat gepland dus hopelijk sta ik er dan weer.
Ja kan, maar ik wil iets wat fijn zit.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:36 schreef Andyy het volgende:
Je kunt ook een cheapo band halen uit China en gebruiken met je huidige meter
8 minuten verschil tussen de winnaar 2015 en winnaar van dit jaar. Oftewel, dan is er al aan de details gewerkt bij beide ritten. 8minuten van een top tijd afrijden is echt niet makkelijk. Dit parcours is gewoon zwaarder.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
8 minuten is toch ook weer niet zo gek veel? Ik bedoel, door een paar details kan je dat al oplopen.
Zit prima, heb er nog wel een nieuwe liggen die je over mag nemen voor een paar euroquote:Op maandag 11 juni 2018 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik wil iets wat fijn zit.
Die garmin is opzich goed hoor, maar wellicht is er iets beters.
Ik gebruikte altijd een garmin premium band. Zit erg goed. Alleen de HSmeter zelf krijgt steeds meer kuren. Heb nu wahoo HSmeter. Band is wat minder van kwaliteit tov de garmin maar hij zit verder prima.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik wil iets wat fijn zit.
Die garmin is opzich goed hoor, maar wellicht is er iets beters.
Decathlon. Zelfde soort band als de premium van Garmin. Werkt perfect.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand tips qua hartslagbanden? Mijne begint steeds rotter te worden en na 5 jaar is het wel eens tijd voor een nieuwe
Ik heb sinds een jaartje een Wahoo Tickr. Die bevalt mij beter dan de Garmin varianten.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand tips qua hartslagbanden? Mijne begint steeds rotter te worden en na 5 jaar is het wel eens tijd voor een nieuwe
3x per week intensief is eigenlijk al te veel. Je van van hele goede huize komen om daar goed van te herstellen. Slecht slapen en druk op werk doet ook niet veel goeds voor je herstel.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik eigenlijk nooit. D1 of intensief (veel op de crosser in de winter, bijna geen D1 tot en met april). Maar ik fiets ook maar zo'n drie keer per week, dus nooit de noodzaak gevoeld om herstelritjes te doen. Ik slaap ook slecht de laatste tijd (kip/ei), en het is druk op het werk.
Goed advies om lekker rustig aan te doen tot het weer goed voelt. In augustus heb ik weer wat gepland dus hopelijk sta ik er dan weer.
Polar H10. Daar kun je tenminste mee onder water.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Huh, zwemmen? DAt hoef ik niet!quote:Op maandag 11 juni 2018 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Polar H10. Daar kun je tenminste mee onder water.
Ook handig voor als je omkiept met je kano.quote:Op maandag 11 juni 2018 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh, zwemmen? DAt hoef ik niet!
Ik heb net een nieuwe garmin band gekocht. Deze deed het ook tijdenlang zoals het moest, dus dat zal de nieuwe ook wel doen.
Evengoed bedankt voor de snelle feedback allemaal!
quote:Op maandag 11 juni 2018 21:37 schreef Z het volgende:
[..]
Je hebt er er over dat je 'te weinig' doet. Dat lijkt mij niet het geval. Je moet gewoon even wat rustiger aan doen, 'minder' dus. Vind ik ook altijd lastig maar is wel het beste.
Goeie tips. Maat houden is het devies dus.quote:Op maandag 11 juni 2018 22:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
3x per week intensief is eigenlijk al te veel. Je van van hele goede huize komen om daar goed van te herstellen. Slecht slapen en druk op werk doet ook niet veel goeds voor je herstel.
Dus nu maar even een yoga clubje oid opzoeken om wat aan je core en zen te doen
Ja is goed lijkt me leuk waar kan ik je fiets ophalen?quote:Op woensdag 13 juni 2018 09:43 schreef StretchingKoala het volgende:
Ga naar Cadzand op vakantie en neem mijn fietske mee.
Was het leuk? Lijkt me echt de minst leuke om te fietsen.quote:Op woensdag 13 juni 2018 09:18 schreef Dierckxsens het volgende:
Zo, het 4e voorjaarmonument Milaan-San Remo kan ook afgevinkt worden.
Maar wat een slecht asfalt daar zeg, alsof ze het door belgen hebben laten aanleggen.
De Belgische kust is in de zomer een ramp, vanaf een kilometer of 5 het binnenland in wordt het leuk. Vooral een ommetje maken via Sluis dan langs het kanaal naar Damme en Brugge en vervolgens terug.quote:Op woensdag 13 juni 2018 09:43 schreef StretchingKoala het volgende:
Ga naar Cadzand op vakantie en neem mijn fietske mee.
Is het wat om langs de belgische kust te fietsen of beter het binnenland insteken?
Iemand ervaring
Kask Valegro.quote:Op donderdag 14 juni 2018 00:09 schreef eentwee het volgende:
Ik heb een nieuwe helm nodig. Heeft iemand nog een goede tip? Ben gewend aan Bell qua pasvorm maar weet niet of die altijd hetzelfde is gebleven. Heeft MIPS meerwaarde? Hoeft niet aero, wel licht van kleur (liefst wit).
Ik loop stage in een ziekenhuis, daar zijn douches genoeg.quote:Op donderdag 14 juni 2018 08:51 schreef Vinniiee het volgende:
Hoe doen jullie dat als je fietst naar je werk? Kun je daar douchen? Los je het anders op?
Goede tip.quote:Op donderdag 14 juni 2018 08:57 schreef McM77 het volgende:
Er zijn plannen bij ons om te gaan verbouwen, en ik hoop dat er dan ook een douche komt. De dagen dat ik dan op kantoor zit ben ik van plan om dan fietsend naar 't werk te komen.
BIj geen douche..kwam ik laatst dit tegen:
http://theruncommuter.com/the-no-shower-cleanup-mens-edition/
En de vrouwelijke variant:
http://theruncommuter.com/female-perspective-no-shower-cleanup/
Hendigquote:Op donderdag 14 juni 2018 09:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik loop stage in een ziekenhuis, daar zijn douches genoeg.
Kalm aan kan ik niet, gang is allesquote:Op donderdag 14 juni 2018 09:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Hier geen douche op het werk.
Ik doe de heenweg gewoon kalm aan en neem dan een deo-douche.
Dit gaat nog steeds over je fiets toch?quote:Op donderdag 14 juni 2018 09:24 schreef Patroon het volgende:
waar iedereen ongevraagd even wil voelen hoeveel zoiets nou weegt.
quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit gaat nog steeds over je fiets toch?
daar moet je bovenop zitten anders komt ie niet.quote:Op donderdag 14 juni 2018 08:57 schreef McM77 het volgende:
Er zijn plannen bij ons om te gaan verbouwen, en ik hoop dat er dan ook een douche komt. De dagen dat ik dan op kantoor zit ben ik van plan om dan fietsend naar 't werk te komen.
BIj geen douche..kwam ik laatst dit tegen:
http://theruncommuter.com/the-no-shower-cleanup-mens-edition/
En de vrouwelijke variant:
http://theruncommuter.com/female-perspective-no-shower-cleanup/
Dealer bellen en vragen of hij ze kan bestellen voor je?!quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:46 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers,
Iemand enig idee waar ik de Specialized Torch 1.0 in maatje 44,5 kan vinden? Overal zie ik hele maten, maar ik moet toch echt de halve maat hebben
Ik heb ook intens smalle voeten, en ben uiteindelijk geland op een setje sidi wire 45,5. Vallen net wat smaller dan de meer 'instap' (no pun intended) sidis. En het boa systeem kan ze met goed gelijke druk dichtsnoeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:41 schreef Reljem het volgende:
Inmiddels gedaan, bestaan niet in halve maten. Ik heb enorm smalle schoenen, iemand tips in welke hoek ik het moet zoeken qua vergelijkbaar spul? Zelfs Sidi was al relatief breed in de winkel.
Ga anders eens langs bikeshoe4u, die heeft genoeg om te passen en genoeg ervaring met alle verschillende vormen voeten etc.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:41 schreef Reljem het volgende:
Inmiddels gedaan, bestaan niet in halve maten. Ik heb enorm smalle schoenen, iemand tips in welke hoek ik het moet zoeken qua vergelijkbaar spul? Zelfs Sidi was al relatief breed in de winkel.
Misschien vallen de nieuwste R3 strakker? Ik heb echt mini voeten. Heb trouwens 41.5 van die schoenen.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 17:08 schreef muzas het volgende:
Grappig. Ik heb fizik r3b's in de kast liggen die stof happen. Die had ik voor de wire's... ik moest het klittenbandje op de neus to strak aantrekken dat er helemaal zo'n flap los zat. Ik vond ze breder zitten dan mn sidis... mss ook omdat die 46 waren omdat er geen halve maten beschibaar waren.
Chinees frame ☑quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:36 schreef Fretwork het volgende:
https://www.fiets.nl/2018(...)iets-als-bouwpakket/
Is dit niet wat voor je kano?
Volgens mij rijdt >75% hier op een Chinees frame.quote:
Was het niet moeilijk om ze in die maat te vinden zonder dameskleuren?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 20:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Misschien vallen de nieuwste R3 strakker? Ik heb echt mini voeten. Heb trouwens 41.5 van die schoenen.
Denk nog wel meer..quote:Op vrijdag 15 juni 2018 20:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt >75% hier op een Chinees frame.
Zwart is geen kleurquote:Op vrijdag 15 juni 2018 20:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Was het niet moeilijk om ze in die maat te vinden zonder dameskleuren?
Het is een net startend bedrijf hèquote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:20 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Denk nog wel meer..
Maar zou zelf nooit zoiets kopen, hoe goed er misschien ook over nagedacht is wil ik zelf gewoon 100% keuzevrijheid hebben. Daarbij 20 weken levertijd? Mailtje naar desbetreffende fabrikant en het kost misschien 4 weken
Ik denk veel minder. Tenzij Taiwan onder China valt tegenwoordig.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 20:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt >75% hier op een Chinees frame.
Ligt eraan met wie je praatquote:Op zaterdag 16 juni 2018 00:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik denk veel minder. Tenzij Taiwan onder China valt tegenwoordig.
Kiel Windeweer?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 08:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik weet in ieder geval dat mijn nieuwe frame niet uit China komt.
Kun je even bij Tune langs om wat leuke naven te bezichtigen en eventueel kopen.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 11:40 schreef Gripper het volgende:
Ik heb nog niks van mn 3 tieten ervaringen laten horen , maar leef nog gewoon hoor! Vandaag weer zo'n lekkere luie camping dag met de benen omhoog en veel aanmaaklimonade drinken en tussendoor de ketting squirten, en dan morgen de Black Forest Ultra Bike marathon, 114 km en 3150 hm
Als ik weer thuis ben volgt er van beiden wel een verslagje!
Keroppi: de tipi staat nog de komende 2 nachten in het Schwarzwald, dus kom maar gauw hierheen voor de gelletjes cursus!
Dat is wel een kudo waardquote:Op zaterdag 16 juni 2018 19:54 schreef Najieto het volgende:
Vandaag mn langste rit ooit gereden. 270 km van Nieuwpoort BE naar Nieuwpoort NL ter viering van dat Nieuwpoort 735 jaar stadsrechten heeft. Deze tocht wordt eens in de 5 jaar georganiseerd. Met 33 fietser vannacht om 2 uur vertrokken met de bus naar Nieuwpoort BE. Daar gestart om iets over 6. Heel de weg windje mee en geweldig weer gehad. Onderweg meerdere stops verzorgd door 12 verzorgsters. Onderweg hadden we ook motorbegeleiding die sommige rotondes afsloot voor ons. In het begin was het wat wennen voor de motards maar naarmate de dag vorderde werden ze er steeds beter in. Heel leuk om te zien dat veel mensen met respect omgingen dat we als uniform peloton doorreden en ze netjes aan de kant stopten. Om precies om half 7 vanavond zijn we feestelijk binnengehaald op de Dam in de Poort. Top dag gehad
https://www.strava.com/activities/1642485248
Even mezelf quoten. Het is de Bell Zephyr Mips Ghost geworden voor ¤ 116,80.quote:Op donderdag 14 juni 2018 00:09 schreef eentwee het volgende:
Ik heb een nieuwe helm nodig. Heeft iemand nog een goede tip? Ben gewend aan Bell qua pasvorm maar weet niet of die altijd hetzelfde is gebleven. Heeft MIPS meerwaarde? Hoeft niet aero, wel licht van kleur (liefst wit).
Thanks. Ook hebben we nog 4000 euro bij elkaar gefietst voor het lokale bejaardentehuis. Dat is ook wel een vermelding waardquote:
Niet piepen. Ik dacht eerst dat je 24 uur achter elkaar ging rijden, maar het is een estafettequote:
Als ik een tweede kudo kon geven, had ik dat gedaanquote:Op zondag 17 juni 2018 05:05 schreef Najieto het volgende:
[..]
Thanks. Ook hebben we nog 4000 euro bij elkaar gefietst voor het lokale bejaardentehuis. Dat is ook wel een vermelding waard
Wat vind je van die mips? Ik had er nog niet van gehoord tot jij erover begon.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:20 schreef eentwee het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Het is de Bell Zephyr Mips Ghost geworden voor ¤ 116,80.
Een 24 uurs moet je inderdaad solo rijden.quote:Op zondag 17 juni 2018 07:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet piepen. Ik dacht eerst dat je 24 uur achter elkaar ging rijden, maar het is een estafette
Eentwee-waardige korting.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:20 schreef eentwee het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Het is de Bell Zephyr Mips Ghost geworden voor ¤ 116,80.
quote:Op zondag 17 juni 2018 07:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet piepen. Ik dacht eerst dat je 24 uur achter elkaar ging rijden, maar het is een estafette
[..]
Als ik een tweede kudo kon geven, had ik dat gedaan
gewoon nietquote:Op zondag 17 juni 2018 09:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een 24 uurs moet je inderdaad solo rijden.
Valt mij ook wat tegen..quote:Op zondag 17 juni 2018 07:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Interessant.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:35 schreef the_critic het volgende:
https://www.rapha.cc/nl/e(...)roduct/PSH02RGBLKXLG
Rapha broek.. Nu in aanbieding en met code save25 ook nog eens korting.. Voor 82,50 een hele goede broek
Ik heb geen idee of het echt werkt of marketingpraat is, maar bij een veiligheidsitem ben ik graag bereid de geringe meerprijs te betalen.quote:Op zondag 17 juni 2018 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat vind je van die mips? Ik had er nog niet van gehoord tot jij erover begon.
Dat dacht ikquote:
ik heb voor Castelli (zowel Kiss als X2) XXL, geldt dezelfde maatvoering voor Rapha?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:35 schreef the_critic het volgende:
Rapha broek.. Nu in aanbieding en met code save25 ook nog eens korting.. Voor 82,50 een hele goede broek
Ik heb begrepen dat het dezelfde maatvoering heeft ja..quote:Op zondag 17 juni 2018 17:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ik heb voor Castelli (zowel Kiss als X2) XXL, geldt dezelfde maatvoering voor Rapha?
Mooie aanbieding namelijk
i knowquote:Op zondag 17 juni 2018 17:27 schreef kanovinnie het volgende:
Xxl? Dat heb ik zelfs niet. Wielerkleding zit niet baggy he?
Thanks voor de tip. Heb er 1 besteld. Ben benieuwd of ik maatje XXL pasquote:Op zondag 17 juni 2018 14:35 schreef the_critic het volgende:
Ook besteldquote:
zijn dat niet die Broeken waar bij je na 3x wassen er dwars door heen kijkt?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:35 schreef the_critic het volgende:
Geen idee, is dat zo? Voordat ik shit bestel?quote:Op zondag 17 juni 2018 21:47 schreef dop het volgende:
[..]
zijn dat niet die Broeken waar bij je na 3x wassen er dwars door heen kijkt?
niet al meuk is wat je zou verwachten voor die prijs.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen idee, is dat zo? Voordat ik shit bestel?
Zelfs voor broeken van 110,- mag je dat niet verwachten. Dus geen idee.. Bekend merk, dus neem aan dat de garantie dan ook prima geregeld is. Ik hoor alleen maar goede verhalen over rapha, maar jij blijkbaar anders.. Ik ga eens googlenquote:Op zondag 17 juni 2018 21:47 schreef dop het volgende:
[..]
zijn dat niet die Broeken waar bij je na 3x wassen er dwars door heen kijkt?
Bij de triatlon ja? Dat zou best kunnen!quote:Op zondag 17 juni 2018 20:15 schreef SuperWeber het volgende:
Ik denk dat ik Tommeke vandaag heb gezien...
1 bepaalde serie bij een. Aantal kennissen gezien die echt snel op zijn.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zelfs voor broeken van 110,- mag je dat niet verwachten. Dus geen idee.. Bekend merk, dus neem aan dat de garantie dan ook prima geregeld is. Ik hoor alleen maar goede verhalen over rapha, maar jij blijkbaar anders.. Ik ga eens googlen
Uiteraard, ik was vrijwilliger op het loopparcours. Ik stond op de Kluiverboom mensen het Koerspad op te sturen (daar waar die gele Felt tegen de bosjes aan geparkeerd stond).quote:Op zondag 17 juni 2018 23:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij de triatlon ja? Dat zou best kunnen!
Was wel lachen ja. Als 84e uit ‘t water, na het fietsen lag ik 14eTerwijl ik niet eens volle bak ben gegaan. Echt in m’n ritme komen lukte niet met al dan inhalen. Had wel continu richtpunten. Maar vooral voor en in de bochten werd ik af en toe flink opgehouden.
Met de wissels wel flink tijd verloren, omdat ik daar niet handig in ben. Het lopen heb ik een beetje op reserve gedaan, had geen zin om helemaal naar de tering te gaan en spierpijn te hebben.
Al met al prima vermaakt!
Heb 'm ook besteld. Had deze winter ook een Rapha broek gekregen, alleen op de trainer gebruikt maar wel een fijne zeem. Was alleen te kort in S, zou ik rare lijntjes van krijgenquote:
Die bij Kardinge? Ben je lid van GVAV?quote:Op zondag 17 juni 2018 23:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij de triatlon ja? Dat zou best kunnen!
Was wel lachen ja. Als 84e uit ‘t water, na het fietsen lag ik 14eTerwijl ik niet eens volle bak ben gegaan. Echt in m’n ritme komen lukte niet met al dan inhalen. Had wel continu richtpunten. Maar vooral voor en in de bochten werd ik af en toe flink opgehouden.
Met de wissels wel flink tijd verloren, omdat ik daar niet handig in ben. Het lopen heb ik een beetje op reserve gedaan, had geen zin om helemaal naar de tering te gaan en spierpijn te hebben.
Al met al prima vermaakt!
Jep! Nee, dit was voor het eerst sinds 2012 ofzo dat ik weer eens een triatlon deed.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:21 schreef Reintji het volgende:
[..]
Die bij Kardinge? Ben je lid van GVAV?
Rapha is voor bebaarde en vuige hipsters. Stay strong Pat!quote:Op maandag 18 juni 2018 11:57 schreef Patroon het volgende:
Ik moet me inhouden om niet te bestellen, maar paar maanden terug 3 Assos broeken gekocht en heb nog een goede bioracer...genoeg is genoeg Patty
Cool. Maar in verenigsverband?quote:Op maandag 18 juni 2018 12:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep! Nee, dit was voor het eerst sinds 2012 ofzo dat ik weer eens een triatlon deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 juni 2018 12:55 schreef Reintji het volgende:
[..]
Cool. Maar in verenigsverband?Nee, gewoon in m’n eentje. Ik fiets en loop nooit. Dat is het leuke aan zo’n triatlon: Iedereen kan meedoen. Echt een aanrader hoor, om eens mee te doen. Je hoeft ook geen hightech spullen te hebben. Een triatlonpakje koop je al voor een paar tientjes op eBay.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwaliteit is dan wel meh, maar voor een keertje kan dat best!
Je fietst nooit? Zwemt nooit neem ik aan?quote:Op maandag 18 juni 2018 12:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, gewoon in m’n eentje. Ik fiets en loop nooit. Dat is het leuke aan zo’n triatlon: Iedereen kan meedoen. Echt een aanrader hoor, om eens mee te doen. Je hoeft ook geen hightech spullen te hebben. Een triatlonpakje koop je al voor een paar tientjes op eBay.
En dat moet ook gewoon kunnen. Al vind ik wel dat het een beetje fatsoenlijk moet blijven. In Ter Apel stond er na de wedstrijd iemand in het parc fermé zich om te kleden terwijl hij een handdoek om zich heen had geslagen. Hij kreeg een waarschuwing van een NTB jurylid en deze vertelde dat hij eigenlijk een rode kaart moest geven. Persoonlijk vind ik dat een beetje te ver gaan, maar public nudity is terecht niet toegestaan mijns inziens. Dan zoek je naar even een kleedkamer op.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je fietst nooit? Zwemt nooit neem ik aan?
Vorige week zondag was gewoon iemand aan het hardlopen in zijn QuickStep fietsbroek. En hij had gewoon in zijn zwembroek gezwommen. Die heeft zich omgekleed voor het fietsen.
Ja.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:48 schreef Dierckxsens het volgende:
Zit er in zo'n speciaal triathlonpak dan ook een soort zeem voor het fietsen? Of juist niet omdat dat klote is om mee te zwemmen en lopen?
Heerlijk antwoord.quote:
Ja je hebt gelijk...ver weg blijven van die hipster shitquote:Op maandag 18 juni 2018 12:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Rapha is voor bebaarde en vuige hipsters. Stay strong Pat!
Zolang zijn helm de goede kant op wijst tijdens het fietsen komt het wel goed.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk...ver weg blijven van die hipster shit![]()
Maar we moeten het ook nog even hebben over jouw Triatlon..hoe ben je zo diep kunnen zinken?Is het Spaak waar ze een verkeerde invloed op jou hebben?
ja meer hipster ga je het niet vinden...ik kom er nietquote:Op maandag 18 juni 2018 14:02 schreef SuperWeber het volgende:
Ik meende altijd dat Spaak ook zo'n hipsterclub was... Met koffie van speciale extra biologische eikeltjes uit Hipsterica...
Stonden anders wel een paar lui van die snelle fietsen in te pakken, kom ik aan met mn "tourfiets"quote:Op maandag 18 juni 2018 12:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, gewoon in m’n eentje. Ik fiets en loop nooit. Dat is het leuke aan zo’n triatlon: Iedereen kan meedoen. Echt een aanrader hoor, om eens mee te doen. Je hoeft ook geen hightech spullen te hebben. Een triatlonpakje koop je al voor een paar tientjes op eBay.
Ja idd, wel een beetje. Lust geen koffie, dan sluit je toch wat ongemakkelijk aan met je glaasje prik of appelsapquote:Op maandag 18 juni 2018 14:02 schreef SuperWeber het volgende:
Ik meende altijd dat Spaak ook zo'n hipsterclub was... Met koffie van speciale extra biologische eikeltjes uit Hipsterica...
Ik was de snelste van de dag op mijn "tourfiets", dus dat zegt niks.quote:Op maandag 18 juni 2018 14:48 schreef Reintji het volgende:
[..]
Stonden anders wel een paar lui van die snelle fietsen in te pakken, kom ik aan met mn "tourfiets"
Gewoon een flesje Fritz naar achter tikken, is ook hipster genoeg.quote:Op maandag 18 juni 2018 14:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Ja idd, wel een beetje. Lust geen koffie, dan sluit je toch wat ongemakkelijk aan met je glaasje prik of appelsap
Ah nee joh! Ik lust ook geen koffie. Ze hebben me laatst alle smaken laten proeven, maar ik vind ‘t echt vies.quote:Op maandag 18 juni 2018 14:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Ja idd, wel een beetje. Lust geen koffie, dan sluit je toch wat ongemakkelijk aan met je glaasje prik of appelsap
Hebben ze ookquote:Op maandag 18 juni 2018 14:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon een flesje Fritz naar achter tikken, is ook hipster genoeg.
Ja klopt. Maar dat maakt echt niet uit. Ik zag zelfs iemand rondleuren met een crosshybridequote:Op maandag 18 juni 2018 14:48 schreef Reintji het volgende:
[..]
Stonden anders wel een paar lui van die snelle fietsen in te pakken, kom ik aan met mn "tourfiets"
Ik probeer het een keer en een keer de snelle groep van Spaak, daar zit jij denk ik?quote:Op maandag 18 juni 2018 15:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat maakt echt niet uit. Ik zag zelfs iemand rondleuren met een crosshybride
Is alleen maar mooi toch?
Toen ik hier in de buurt nog hielp bij de lokale triatlon fietste er ook 1 op een stadsfiets met zo'n ligstuur. Werd geen laatste.quote:Op maandag 18 juni 2018 15:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat maakt echt niet uit. Ik zag zelfs iemand rondleuren met een crosshybride
Is alleen maar mooi toch?
Wat is de snelle groep?quote:Op maandag 18 juni 2018 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig toch?!
@Reintji: Als ik er bij ben, meestal wel de snelle groep ja!
30 is niet "snel"quote:Op maandag 18 juni 2018 17:11 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wat is de snelle groep?
Gemiddeld 30 no matter what?
de kaasmeet?quote:Op maandag 18 juni 2018 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Haha zo mooi dat Andy elke keer weer aan die meet herinnert wordt
Met 10 euro verzendkosten er weer bij kom je op 92,50 uit toch of kun je ook nog ergens gratis verzenden krijgen?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:35 schreef the_critic het volgende:
Samen met iemand anders bestellen.quote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Met 10 euro verzendkosten er weer bij kom je op 92,50 uit toch of kun je ook nog ergens gratis verzenden krijgen?
Sokken bijbestellenquote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Met 10 euro verzendkosten er weer bij kom je op 92,50 uit toch of kun je ook nog ergens gratis verzenden krijgen?
Er zijn ook twee rustiger groepen. Die doen ff wat kalmer aanquote:Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmm... Het is in elk geval geen Tourclub, want die rijden altijd 30 gemiddeld...
Maar finales rijden etc. past niet in mijn hartslagzones, dus ik meld mij bij dezen af
Dan nog steeds een fikse korting toch? Hollander!quote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 juni 2018 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is het nog zeker. Maar blijf een hollander iddquote:Op maandag 18 juni 2018 20:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Dan nog steeds een fikse korting toch? Hollander!
En anders paar sokken of petje bijbestellen ofzo..
☝️quote:Op maandag 18 juni 2018 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
Oh nee dat was een andere waar hij ook laatste was. Sorry.
quote:Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er zijn ook twee rustiger groepen. Die doen ff wat kalmer aan
Wel terecht overigensquote:Op maandag 18 juni 2018 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Of 2 maten bestellen zodat je kan kijken welke maat je nodig hebt ?quote:Op maandag 18 juni 2018 20:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Rood gaan is dan over omslagpunt? Of is in D3 ook al teveel qua lactaatopbouw?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 10:26 schreef the_critic het volgende:
Tot voet passo giau gewoon proberen niet om rood te gaan.. En dan houd je reserve over om de laatste 2 klimmen gewoon lekker jezelf leeg te trekken..
En vooral gewoon genieten.. Lekker af en toe goed om je heen kijken..
Zal ik als Voeckler of als Froome de Poes op?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alles sparen en bewaren voor de Poes. Daar alles geven voor het publiek wat er staat.
Voeckler.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zal ik als Voeckler of als Froome de Poes op?
Deels mee eens. Na de heuvelzone hebben we met een klein groepje even hard gereden om aan te sluiten bij een snellere groep voor ons. We moesten een stuk door een dal, dus wel voordeel van. Klimmen reed ik 10 slagen onder omslagpunt.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:05 schreef the_critic het volgende:
Max d3, lager kan ook. Niet racen om in groep te komen voor je, maar laten zakken naar groep achter je als je alleen komt.. Etc
Volgens mijn limietschroeven is het hoog verzet, hoge cadans.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 12:39 schreef Z het volgende:
Dat is een beetje hetzelfde als de tactiek: 'lage verzet, hoge cadans'.
Ik zou vooral op gevoel rijden maar dat kan natuurlijk ook misgaan.Vooral ook omdat je wil spreiden maar je niet weet wat er precies nog gaat komen.
Als basis tempo zo rond de overgang d2/d3. Als je dan goed blijft eten en drinken ga je het zonder veel problemen tot de finish redden. Je hebt dan nog ruimte om af en toe het tempo wat op te voeren mocht dat nodig zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 09:57 schreef Fretwork het volgende:
Dag vriendjes en vriendinnetjes,
Over iets minder dan 2 weken rijd ik de Maratona dles Dolomites. Mijn vorm is nu ongeveer waar hij moet zijn op een goede dag. Gewicht is wel wat hoger dan ik wilde want ik zit nog een paar onsjes boven de 80kg. Op zich is het geen probleem, alleen op de Passo Giau verwacht ik dat het echt zwaar gaat worden.
Ik probeer nu een pacing strategy te bedenken om de Maratona goed door te komen, alleen heb ik hier niet zoveel ervaring mee. Ik weet niet zo goed op welke hartslag ik moet rijden om mezelf niet te vroeg op te blazen...
Ik heb mijn hartslagzones niet bij de hand, maar het is ongeveer dit:
H: <130
D1: 130-145
D2: 145-161
D3: 161-173
W: >173 (LT)
Verder ben ik een trage starter, vaak heb ik wel zo'n 40-50 minuten nodig om echt lekker warm te worden.
Ik kom er nog niet uit, hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen...
Dit is het parcours:
[ afbeelding ]
Oh ja, ik begin achter de eerste 8000 man, dus vaart maken op de eerste klim om mensen kwijt te raken lijkt me wat optimistisch.
Thanksquote:Op dinsdag 19 juni 2018 16:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als basis tempo zo rond de overgang d2/d3. Als je dan goed blijft eten en drinken ga je het zonder veel problemen tot de finish redden. Je hebt dan nog ruimte om af en toe het tempo wat op te voeren mocht dat nodig zijn.
Dolomietenmarathon is de eerste 65 km alleen maar op en af. Aangezien je 8000 man voor je hebt staan, kun je waarschijnlijk pas na de Pordoi je eigen tempo gaan rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 16:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks
Zou je dat alleen op de klimmen doen? Of ook eventueel vals plat en stukjes laffe afdaling
Bij vals plat en laffe afdalingen moet je zoveel mogelijk wieltjes zuigenquote:Op dinsdag 19 juni 2018 16:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks
Zou je dat alleen op de klimmen doen? Of ook eventueel vals plat en stukjes laffe afdaling
Zo klinkt het goed haalbaarquote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dolomietenmarathon is de eerste 65 km alleen maar op en af. Aangezien je 8000 man voor je hebt staan, kun je waarschijnlijk pas na de Pordoi je eigen tempo gaan rijden.
Voordeel is dus wel dat je de eerste 40 minuten rustig warm kunt worden
Eigenlijk is trouwens de hele Maratona op en af. Meestal ga je onderaan de afdaling direct weer omhoog. Enige stuk vlak/vals plat zijn de 1e 5 km, het stuk na de 2e afdaling van de Campolongo en de laatste 10 km.
Het eerste stuk gewoon je eigen tempo fietsen. Dan de Campolongo slalommen zowel bergop als in de afdaling. Dito bij de Pordoi en hopelijk kun je op de Sella je eigen tempo gaan fietsen.
Op het stuk tussen de Campolongo en de San Lucia in een groepje gaan zitten.
De Falzarego is ook handig om in een groepje te zitten. De eerste kilometers zijn niet al te steil, dus als je daar in een mooi groepje zit, kun je nog wat energie sparen/tijd winnen. De laatste keer dat ik 'm reed haakte ik daar onderaan bij een groepje wat heel stevig doorreed. Eigenlijk moet ik zeggen persoon , want er reed eentje de hele tijd hard op kop. Er vielen steeds mensen tussenuit totdat ik de enige was die nog in zijn wiel hing.
Die keer heb ik overigens de Pordoi opgereden met Francesco Moser in mijn wiel
Mooie shirts, maar ik zou zelf voor die prijs andere shirts kopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:52 schreef bluemoon23 het volgende:
De kledinglijn van Campagnolo, is dat wat ?
Niet te moeilijk over doen, gewoon lekker fietsenquote:Op dinsdag 19 juni 2018 09:57 schreef Fretwork het volgende:
Dag vriendjes en vriendinnetjes,
Over iets minder dan 2 weken rijd ik de Maratona dles Dolomites. Mijn vorm is nu ongeveer waar hij moet zijn op een goede dag. Gewicht is wel wat hoger dan ik wilde want ik zit nog een paar onsjes boven de 80kg. Op zich is het geen probleem, alleen op de Passo Giau verwacht ik dat het echt zwaar gaat worden.
Ik probeer nu een pacing strategy te bedenken om de Maratona goed door te komen, alleen heb ik hier niet zoveel ervaring mee. Ik weet niet zo goed op welke hartslag ik moet rijden om mezelf niet te vroeg op te blazen...
Ik heb mijn hartslagzones niet bij de hand, maar het is ongeveer dit:
H: <130
D1: 130-145
D2: 145-161
D3: 161-173
W: >173 (LT)
Verder ben ik een trage starter, vaak heb ik wel zo'n 40-50 minuten nodig om echt lekker warm te worden.
Ik kom er nog niet uit, hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen...
Dit is het parcours:
[ afbeelding ]
Oh ja, ik begin achter de eerste 8000 man, dus vaart maken op de eerste klim om mensen kwijt te raken lijkt me wat optimistisch.
Denken dat 140km door de Dolomieten "lekker fietsen" voor me is...quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Niet te moeilijk over doen, gewoon lekker fietsen![]()
De Giau is wel een klote klim
Het is maar 140 km.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denken dat 140km door de Dolomieten "lekker fietsen" voor me is...
Tramadol klappen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denken dat 140km door de Dolomieten "lekker fietsen" voor me is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |