abonnement Unibet Coolblue
pi_179723629
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:57 schreef ratatat het volgende:

[..]

Gewoon leren om die ranzige zooi naar binnen te stouwen. :+
ja, het is weg voordat ik het door heb...denk dat ik zaterdag wel 6 gelletjes heb gehad.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179723642
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, vet hè?
Absoluut! Hele dag noorder wind, maar was echt tof. Kom gewoon echt veel mensen inhalen, en zelf niet 1 keer voorbij gereden op de stenen. Beetje zoals op klimmetjes, maar dan andersom haha
Ook eigenlijk geen echt grote pijntjes oid. Zonder handschoenen gereden, maar met de goede banddruk was dat ok. Ik heb er wel een liefde bij. Dat gaan we in de toekomst vaker doen. Ook maar 2,5 uur rijden vanuit Utrecht..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_179723687
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:
Benieuwd naar jullie mening :)


Omdat ik in minder dan een maand een Olympic Distance triathlon (1,5k zwemmen / 40k fietsen / 10k hardlopen) ga starten, moet ik wel een plan hebben voor energie-inname.

Dus ik ben begonnen met van die gelletjes. Eerst naast de fiets, daarna op de fiets naar binnen proberen te krijgen. Maar het is geen groot succes. Ik vind de smaak niet heel vies en ik word er niet misselijk van, maar ik kan de consistentie niet goed handelen, en kokhalzend op de fiets zitten is niet bijzonder charmant.

Ergens al verwacht, ik hou niet van eten met een glibberige structuur. Vla, Mona-toetjes met van die rode saus... brrrrr.

Maar van die suikerreepjes (https://www.decathlon.nl/(...)1&fl=Aardbei_Acerola) vind ik prima te doen. Zou ik hieraan voldoende hebben, of hebben gels toch voordelen tov deze reepjes qua opname en/of voedingsstoffen?
Je hebt ook geldrinks.. Misschien is dat beter te doen voor je?? Minder dik en gelei-achtig dan gel
En anders misschien gewoon ff verstand op nul en gewoon doen? Beter voor je lijf op te nemen dan een reepje als je volle bak in het rood aan het sporten bent..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_179723772
Ik ben op zoek naar een blokje voor achterop en mobiel, die in een Garmin-mount kan. Iets als dit https://m.banggood.com/nl(...)Mount-p-1201453.html
Iemand die weet of zoiets ook ergens in Nl te vinden is? Zodat ik niet weken goed te wachten op verzending?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_179724000
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wil je ff een spoiler gebruiken voortaan? :')
Je had Broke Back nog in gedachten? :P
pi_179724178
Oke jongens dan hier mijn verslag:

quote:
Zaterdag 9 juni 2018 was het dan eindelijk zover. Cyclo Trois Ballons. Mijn hoofddoel van 2018 waar ik het afgelopen half jaar naar toe heb gewerkt. We waren al sinds woensdag in de Vogezen om een beetje te fietsen en rusten. Gripper was er ook met zijn vriendin en zijn tipi. Zaterdag ochtend stonden Gripper en ik naast elkaar in het 1e startvak met nog 3800 andere deelnemers. We hadden een nummer priorité gekregen, waardoor we zo om de meute heen konden naar het 1e startvak. Daardoor hoefden we pas 10 minuten voor de start acte de présence te geven.

Na tig keer gehoord te hebben dat afval weggooien absoluut niet toegestaan is en rode stoplichten ook echt stoppen is “je roule propere”. Mochten we 7:15 dan eindelijk starten. Direct met 40kmh de rondweg op. Ik kon vrij gemakkelijk opschuiven naar de eerste rijen van het peloton en na 20km draaiden we de eindelijk de eerste heuvels in. Ik was helaas Gripper uit het oog verloren (maar dat is erg lastig in zo’n druk en zenuwachtig peloton). Direct de eerste klim gaf mijn Garmin al 350-400w aan dus heb gelijk mijn eigen tempo gekozen. Er kwamen heel wat renners langszij, maar de dag is nog lang.

Na 38km kwamen we langs de camping, waar mijn ouders en Gripper zijn vriendin stond. Daar bleek ik in de 3e groep te rijden (positie 75-100). Na de camping gingen we richting de Servance. De aanloop van de Servance is vrij vlak 1-3% en pas de laatste 6km is het steiler (7-12%). In de aanloop liet ik mijn groep rijden, omdat ze net wat te rap doorreden, de klim kwam er ook snel aan, dus had er toch niet zoveel voordeel meer van. Tijdens de klim begon het te regenen (we reden door de wolken) en dat kwam mij niet verkeerd uit, het klimt lekker als het wat koeler is en veel zuurstof in de lucht. Ik werd snel opgeraapt door een groep erachter en op het steile gedeelte, kon ik goed doorrijden en schoof zo steeds weer meer naar voren. Boven de top hadden we bidons en gelletjes/reepjes verstopt in een plastic zak. Op die manier konden we snel wisselen en de verzorgingspost onderaan de afdaling overslaan. Door een snelle afdaling (ondanks natte wegen) kon ik de aansluiting weer maken in de groep voor mij en had ik er weer voordeel van in het dal tussen Servance en Oderen. Ik ben in dat dal in de groep gereden en gruppetto de Oderen op gereden. Er werd nu een fijn tempo gereden en onderweg werd er zelfs wat gekletst.

Pas op Le Markestein heb ik mijn eigen tempo weer gepakt en deze vrij gecontroleerd opgereden, deze klim is lang (14km) en 4% gemiddeld. Dat soort klimmen liggen mij minder dan die rond 7-10%. Ik heb daar dus ook niet teveel geforceerd. Bovenop Le Markestein snel 2 bidons gevuld en weer door. De klim gaat direct over op de Grand Ballon en na 6km was ik echt op het hoogste punt. Ik begon mijn benen al aardig te voelen, maar kon nog prima tempo rijden.

De afdaling van de Grand Ballon vooral gebruikt om weer even goed te eten en kwam weer in een goed groepje terecht. Al snel begonnen we aan de Hunsruck. Deze klim is vrij kort met 6km maar wel veel stukken 9-11%. Ik kwam hier voor geen meter in mijn ritme en begon toch wel wat te twijfelen of ik niet te gek was gestart, maar desondanks viel ik niet stil..maar soepel ging het ook niet meer. Bovenop de Hunsruck kreeg ik water van verzorgers van een cycloteam en heb ik even mijn blaas geleegd…toen ik even stond en de spanning op mijn kuiten voelde, had ik wel door dat het beste er vanaf was...Na de Hunsruck kwam de één na laatste klim de Alsace. Mijn ouders en Gripper zijn vriendin stonden hier boven met nieuw eten en bidons. Deze klim was 9km lang en liep erg lekker. Natuurlijk deed het pijn, maar reed toch weer aardig wat mensen voorbij en iedereen was zichtbaar aan het afzien.

Bovenop de Alsace snel weer bidons wisselen, gelletjes inladen en weer verder. De afdaling is een erg brede weg en loopt perfect. Tijdens de afdaling vormde zich weer een goed groepje. We moesten nog 20km door een dal voordat we bij de slotklim kwamen. Er werd goed samengewerkt en we reden zo’n 30-35kmh. De weg ging wat op en neer en het was duidelijk te merken dat bij iedereen het beste er vanaf was. Het was erg stil in de groep.

Na 7:15u fietsen begon ik aan de Planches Belles Filles. De slotklim van de dag. 5.5km a 8% met stukken 15% en een slot van 250m a 22%. Dodelijk recept icm 205km fietsen vooraf. Iedereen was hier aan het afzien. Ik kon hier gelukkig nog een redelijk tempo rijden van 11-12km/h. Op die manier zou ik in 30minuten binnen zijn. Er reed een Fransman bij mij die uit die streek kwam, hij vertelde mij steeds wat er qua steilte nog kwam na elke bocht, dat was wel handig en gaf wel moed om bij hem te blijven. Ondanks het afzien en de stramme benen kwam al snel de laatste bocht in zicht. Hier perste ik nog 1x alles eruit en moest op het 22% stuk slalommen om enigszins snelheid te houden. Uiteindelijk reed ik de klim op in 27 minuten en een eindtijd van 7:44u. Goed voor een 183e plek. Dik tevreden! Dit smaakt zeker naar meer, wie weet zit er volgend jaar nog meer in…

https://www.strava.com/activities/1627367141


[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 11-06-2018 11:21:35 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179724238
_O_
pi_179724380
Patty z'n peloton skills _O_ _O_ _O_
pi_179724398
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:26 schreef ratatat het volgende:
Patty z'n peloton skills _O_ _O_ _O_
Heb ik nou met jou gesproken in het peloton? Het was iemand van fok...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179724434
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:
Oke jongens dan hier mijn verslag:

[..]

Aldus.
pi_179724460
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb ik nou met jou gesproken in het peloton? Het was iemand van fok...
Ja, dat was ik :P
  maandag 11 juni 2018 @ 11:34:36 #87
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179724508
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:
Oke jongens dan hier mijn verslag:

[..]

Mooi verslag, klinkt als een topevenement. Dat laatste stuk Planche des Belles Filles lijkt me verschrikkelijk na 205km, de tering wat een schans.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179724528
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:31 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ja, dat was ik :P
Ah cool, jij hebt ook knap gefietst. Sorry dat ik zo doorreed, ik zag een gaatje :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 11 juni 2018 @ 11:39:56 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179724575
Over schansen gesproken, wij moesten dit weekend de Pohlberg op met de mountainbike. Die weg loopt over een oude bobsleebaan en ligt vol met zware keien. Nog nooit zo'n steile en lastige klim moeten doen.

Wel op de fiets kunnen blijven *O*
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179724590
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah cool, jij hebt ook knap gefietst. Sorry dat ik zo doorreed, ik zag een gaatje :P
Ja, ik knipperde met m'n ogen en je zat 2 rijen naar voren. _O_ _O_
pi_179724623
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooi verslag, klinkt als een topevenement. Dat laatste stuk Planche des Belles Filles lijkt me verschrikkelijk na 205km, de tering wat een schans.
Gewoon de hele dag sparen, dan valt het best mee :+
pi_179724696
Hoe ziet zo'n deelnemersveld eruit bij die drie ballen, van alles wat? En waarom wil je per se in de eerste groep zitten?
Aldus.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:49:51 #93
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179724733
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:43 schreef ratatat het volgende:

[..]

Gewoon de hele dag sparen, dan valt het best mee :+
Hehe, wel dit weekend op de Klinovic gedaan, onverharde klim van ongeveer een uur.
Ik lekker eigen tempo naar boven, haakt er een vent aan die in m'n wiel blijft plakken. Hij is duidelijk aan het racen tegen me. Hij fietst weg en ik blijf gewoon op hartslag stampen, na 10 minuten haal ik hem weer in. Op een gegeven moment kan hij niet aanhaken en uiteindelijk komt ie een kwartier na mij binnen :P.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179724747
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Z het volgende:
Hoe ziet zo'n deelnemersveld eruit bij die drie ballen, van alles wat? En waarom wil je per se in de eerste groep zitten?
Het niveau is een stuk hoger dan bijv een toertocht. Je ziet dat de meesten er goed voor hebben getraind, vooral vooraan. Ik wil graag vooraan starten anders moet je eerst 3000 mensen passeren voordat je enigzins vooraan zit, de klimmen zijn vrij smal en dan is het lastig in je ritme komen als je steeds moet inhalen. Je rijdt in de tussenstukken ook makkelijker door in een groepje wat goed samenwerkt/doorrijdt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179724923
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het niveau is een stuk hoger dan bijv een toertocht. Je ziet dat de meesten er goed voor hebben getraind, vooral vooraan. Ik wil graag vooraan starten anders moet je eerst 3000 mensen passeren voordat je enigzins vooraan zit, de klimmen zijn vrij smal en dan is het lastig in je ritme komen als je steeds moet inhalen. Je rijdt in de tussenstukken ook makkelijker door in een groepje wat goed samenwerkt/doorrijdt.
Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).
Aldus.
pi_179725070
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:00 schreef Z het volgende:

[..]

Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).
Succes! Mooi gebied!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179725197
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Z het volgende:
Hoe ziet zo'n deelnemersveld eruit bij die drie ballen, van alles wat? En waarom wil je per se in de eerste groep zitten?
Als je in het eerste vak start hoef je niet vroeg aanwezig te zijn om vooraan te zitten met de start. Dat ik wel handig als je bijvoorbeeld je schoenen vergeet mee te nemen en pas een paar minuten voor de start aan komt (ik spreek uit ervaring :') ).

Vlak voor de start wordt het hek tussen de vakken weggehaald, dus iedereen start gezamelijk. Alleen gaat het in het begin redelijk hard (met een neutralisatie wagen ervoor en motoren die de kruispunten vrij houden). Hoe verder je naar achter zit hoe meer je last krijgt van het harmonica effect bij rotondes / bochten etc. en hoe slechter er wordt geseind / gestuurd. Achterin waren er in de eerste kilometers dan ook al een aantal valpartijen. Wel zo fijn om dan van voren te zitten en de kans dat je daar bij zit / last van hebt zodoende te verkleinen.

Daarnaast weet je dat het gaat breken, als je van voren zit heb je daar geen/minder last van en verlies je minder tijd en energie in de aanloop naar de eerste col(s). Zo hoorde ik dat er groepje was die van achter zat waar niemand wilde rijden. Die gingen met 25km/u richting de eerste beklimmingen 8)7 Dan ben je nutteloos minuten aan het verspelen.
pi_179725248
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:00 schreef Z het volgende:

[..]

Ik zit van de zomer vlak bij de route. Eens kijken of het wat voor mij is (langere klims).
Erg leuk gebied, je moet alleen wel het weer mee hebben. Er zijn genoeg cols die binnen een half uurtje te doen zijn. Ze zijn vaak wel iets verradelijker dan de hoogteprofielen aangeven, dus neem je granny gear mee :P
pi_179725774
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:21 schreef ratatat het volgende:

[..]

Erg leuk gebied, je moet alleen wel het weer mee hebben. Er zijn genoeg cols die binnen een half uurtje te doen zijn. Ze zijn vaak wel iets verradelijker dan de hoogteprofielen aangeven, dus neem je granny gear mee :P
3800 die tegelijkertijd start is wel flink wat inderdaad. Ik kom wel boven met m'n 34-28 vermoed ik.
Aldus.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:59:05 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_179725880
Hoi!

Er zijn nieuwe namen sinds ik hier voor het laatst was, Ik heb een tijd zeer recreatief gereden op mn racefiets, en wat meets in dit topic meegereden, maar ben steeds meer vakantiefietser geworden (van camping naar camping rijden dus). Daarom had ik hier ook niet zoveel meer te melden, en door blessures zat ik ook weinig op de fiets. Ik was altijd al de luiste en dikste fietser hier, maar ik vond het fietsen wel erg fijn, alleen lukte het maar niet om zo'n transformatie te bereiken als Muzas bijvoorbeeld. Nu is in maart geconstateerd dat ik psoriatisch artrithis heb, en daardoor moet ik qua materiaal wat andere keuzes gaan maken. Vandaar dat ik ook hier wat advies/meningen zoek.In het kort moet de druk van m'n polsen en bovenlichaam af, omdat ik voortdurend in of meer ontstoken gewrichten heb, met uitschieters. En op vakantietochten moet ik wel 6-8 uur in het zadel zitten, anders heeft het weinig zin.

Ik rij nu op een Stevens Randoneur uit 2010, met een vrij sportieve zit voor een vakantiefiets. Het is een 57 frame, en ik zit redelijk ver voorover. Niet zo ver natuurlijk als op een racert, maar er rust wel meer gewicht op m'n polsen dan me verstandig lijkt. Ik ben aan het rondkijken naar een andere fiets, en wil dus meer rechtop zitten (denk ik). Zaterdag heb ik gekeken naar een Canonondale Tesoro, met schijfremmen. (Omdat ik minder kracht heb nu in mijn handen soms wil ik schijfremmen, of anders hydraulische velgremmen.)
Hetzelfde formaat qua hoogt, hij reed lekker, en het frame is korter. Daardoor zit ik meer rechtop, en hij rijdt ook iets directer. Ik ga nog de 60(of was et nu 61) framemaat proberen, want dat dempt oneffenheden op de weg beter natuurlijk, maar dan ga ik weer meer voorover, en dus weer druk op mn polsen.

Ik vraag me dus af, is een korter frame echt de beste manier om me meer rechtop/ontspannen te laten zitten? Of zie ik iets over het hoofd?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')