Te veel, dus.quote:Op woensdag 6 juni 2018 06:29 schreef Pietverdriet het volgende:
ik had het over net boven de grenswaarde die de wet voorschrijft
Dat je vegan eet moet je ook zelf weten. Dat jij dierlijke producten 'troep' noemt, moet jij weten.quote:Op woensdag 6 juni 2018 06:56 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik ben vegan en je mist absoluut niks. Je kunt nog steeds heerlijk eten en je voelt je beter. Maar als jij geniet van troep in je lichaam stoppen is er niemand die je stopt. Het is enkel advies en wetenschappelijk onderzoek. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten.
Dat jij graag frikandellen eet zal mij als vegan aan mn reet roesten
Naja, die is er wel. Nog niet georganiseerd. Maar haarden en bbq's zijn al langer in het vizier bij de magnieters van deze wereld.quote:Op woensdag 6 juni 2018 07:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Die roep is er helemaal niet. Er wordt alleen geadviseerd om jonge kinderen niet uit te roken.
Ligt aan je definitie van gevaarlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:24 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar wanneer wordt het echt 'gevaarlijk' dan?
Zegt de PTA auto expert die een fiat rijdt en zich IT expert waant omdat ie een gamer isquote:
Dat is absoluut waar. Al is er ook een morele reden geen vlees te eten voor mij als dierenvriend. Maar ik ben niet het type vegan die een vinger wijst naar anderen en vertelt wat ze moeten doen. Iedereen bepaalt dat voor zichzelf.quote:Op woensdag 6 juni 2018 17:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat je vegan eet moet je ook zelf weten. Dat jij dierlijke producten 'troep' noemt, moet jij weten.
Wetenschappelijk onderzoek wat niet eens geheel is uitgedokterd als je het artikel leest. Er is een vermoeden.
Verder weet je niet wat ik eet en of dat 'troep' is. Ik voel me beter bij mijn dieet, jij voelt je beter bij jouw dieet.
Ik zeg het niet, jij zegt het zelf: 'boven de grenswaarde'. Beetje in de war, Piet?quote:Op woensdag 6 juni 2018 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Zegt de PTA auto expert die een fiat rijdt en zich IT expert waant omdat ie een gamer is
De meeste vleeseters dwongen kinderen om ongezonde producten zoals vlees en aardappels te eten. Zodat die kinderen een vlezig hoofd kregen. Waardoor die kinderen niet zo gewild waren bij meisjes van dezelfde leeftijd.quote:Op woensdag 6 juni 2018 18:38 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Al is er ook een morele reden geen vlees te eten voor mij als dierenvriend. Maar ik ben niet het type vegan die een vinger wijst naar anderen en vertelt wat ze moeten doen. Iedereen bepaalt dat voor zichzelf.
Geen green egg kopen. Tsk, tsk, tsk...quote:Op dinsdag 5 juni 2018 09:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Volgens mij wordt er in de Randstad ook heel veel gebarbecued. Op de dakterrassen en in de parken. Bij voorkeur op zo'n ding van 500,-.
Afgelopen zaterdag eens naar green egg gekeken, wat een overgehypte, slecht in elkaar gezette zooi.quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen green egg kopen. Tsk, tsk, tsk...
Naja. Concreet: is je levenlang werken met asbest (dat loskomt, zonder 'goede' bescherming zoals vroeger) net zo slecht als je levenlang roken? of vergelijkbaar enz?quote:Op woensdag 6 juni 2018 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van gevaarlijk.
Maar wel lekker !quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag eens naar green egg gekeken, wat een overgehypte, slecht in elkaar gezette zooi.
Uiteraard. Maar een bbq valt of staat dan ook bij het vlees en de vis die je er op mikt. Dus wat maakt het uit of het overpriced en overhyped is?quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag eens naar green egg gekeken, wat een overgehypte, slecht in elkaar gezette zooi.
Volgens het onderzoek is in de OP gaat het om het verhitten/verbranden van organische stoffen. Weet niet wat jij als vegan eet maar planten vallen daar ook onderquote:Op woensdag 6 juni 2018 06:56 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik ben vegan en je mist absoluut niks. Je kunt nog steeds heerlijk eten en je voelt je beter. Maar als jij geniet van troep in je lichaam stoppen is er niemand die je stopt. Het is enkel advies en wetenschappelijk onderzoek. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten.
Dat jij graag frikandellen eet zal mij als vegan aan mn reet roesten
Betalen voor iets wat je niet nodig hebt, wat slecht gemaakt is en wat je nooit gaat gebruiken, tsk, tsk, tsk.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar een bbq valt of staat dan ook bij het vlees en de vis die je er op mikt. Dus wat maakt het uit of het overpriced en overhyped is?
Dat pietje roept dat het slecht in elkaar is gezet wil niet zeggen dat het ook slecht in elkaar is gezet.quote:Op donderdag 7 juni 2018 10:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Betalen voor iets wat je niet nodig hebt, wat slecht gemaakt is en wat je nooit gaat gebruiken, tsk, tsk, tsk.
Geef mij maar een fatsoenlijke Weber van 200 euro die een leven lang mee gaat.
Maak je geen illusies, in 9 van de 10 keer worden die dingen alleen in een tuin gezet als statussymbool om te patsen met het feit dat iemand geld heeft. En dan leggen ze er in de zomer een keer een speklap op.quote:Op donderdag 7 juni 2018 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
Nooit gaat gebruiken? Hoezo denk jij dat ze niet gebruikt worden?
Ik weet niet, maar zegt de tuin zelf niet veel meer over de vraag of iemand geld heeft of niet?quote:Op donderdag 7 juni 2018 12:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, in 9 van de 10 keer worden die dingen alleen in een tuin gezet als statussymbool om te patsen met het feit dat iemand geld heeft. En dan leggen ze er in de zomer een keer een speklap op.
Vandaar dat toprestaurants als de Librije ze zelfs gebruiken in de keuken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt aan de locatie van de tuin.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar zegt de tuin zelf niet veel meer over de vraag of iemand geld heeft of niet?
Nah laat maar. Ik las je zin verkeerd.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die bepaalt voor een groot deel de waarde, dus wat bedoel je?
gaat lekker hier!quote:Op dinsdag 5 juni 2018 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een complot om mensen weer naar de afhaalchinees te lokken.
Precies zo.quote:Op donderdag 7 juni 2018 10:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Betalen voor iets wat je niet nodig hebt, wat slecht gemaakt is en wat je nooit gaat gebruiken, tsk, tsk, tsk.
Geef mij maar een fatsoenlijke Weber van 200 euro die een leven lang mee gaat.
Goede marketing van green egg, die gratis weg te geven aan toprestaurants.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:38 schreef habitue het volgende:
[..]
Vandaar dat toprestaurants als de Librije ze zelfs gebruiken in de keuken.
Heb je weleens van zo'n bbq gegeten?quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel slim. In 2008 al werden mini eggs weggegeven aan chefkoks van sterrenrestaurants.quote:Op donderdag 7 juni 2018 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goede marketing van green egg, die gratis weg te geven aan toprestaurants.
Heb er verschillende bekeken, bv de bovenkant sloot scheef op de onderkant, ca 1,5 cm naar links verschoven.
Rekening houden met de achterlijke tradities van gelovigenquote:Op donderdag 7 juni 2018 21:22 schreef raptorix het volgende:
Net ontstak een jongeman zijn barbecue bij ons in perkje. Toen hij door had dat er 10 vastende mannen zaten bood hij netjes aan om de boel te verplaatsen. De mannen vonden het geen enkel probleem. Kijk zo kan het ook.
Denk dat dat het is. De persoon.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:41 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heb je weleens van zo'n bbq gegeten?
Ik heb een familielid die bbq-master is, doet ook mee aan toernooien enzo en wat er bij hem nu van de big green egg komt is echt nog lekkerder dan wat er van zijn andere (merk-)bbq's komt.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat hij gewoon nog beter kookt nu en het niets met de green egg te maken heeftMaar hij zweert er in ieder geval bij en ik ben er niet rouwig om
Rekening houden met elkaar: ja.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Rekening houden met de achterlijke tradities van gelovigen
Green eggs zijn heel goed in één ding, constante temperatuur behouden.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat dat het is. De persoon.
Goed koken kun je ook in een half verrotte pan. Mooi en goed spul maakt het makkelijker, dat zeker.
Een uitsluiting van deze regel: messen. Goed mes, daar sta je wel beter mee in de keuken.
Denk dat dat qua smaak meer oplevert.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Grill sinds een jaar of 7 op gas, kolen is mij teveel gedoe en geen meerwaarde.
Zou een green egg kunnen kopen, maar dan denk ik, die 1400-2400 euro voor een green egg, daar kan ik beter heel erg mooi vlees voor kopen.
Die zijn wel leuk! Lekker klein. Claimen dat je ze zelfs binnen mkunt gebruiken... Maar dat betwijfel ik.quote:
Niet doen, koolmonoxide is erg giftigquote:Op donderdag 7 juni 2018 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die zijn wel leuk! Lekker klein. Claimen dat je ze zelfs binnen mkunt gebruiken... Maar dat betwijfel ik.
Vis roken doe je gewoon in een oliedrum en een (vochtige) jute zak voor de afdekking.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
Bij speklapjes of saté zal het allemaal wel meevallen. Maar ga je vis warm roken, of je wilt een cotte de boeuf maken, of lamsrack, dan kan het zeker uitmaken.
Niet als je dat op een plankje wil doen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vis roken doe je gewoon in een oliedrum en een (vochtige) jute zak voor de afdekking.
Euh, ik zie alleen een beetje karig, ongezellig binnenplaatsjequote:Op donderdag 7 juni 2018 22:37 schreef flipsen het volgende:
Verkapte "kijk mij relaxed in Argentinië wonen post![]()
Maar juist bij een asado gaat het vooral om de kwaliteit vlees.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:37 schreef flipsen het volgende:
Even zo´n big green egg gegoogled. Dat is toch geen barbecue manDaar kan je net 2 stukjes vlees op kwijt
Een beetje Argentijn heeft een parilla bij zijn huis zoals deze (hebben wij nu ook, maar wel die is wel aan een flinke renovatie toe):
[ afbeelding ]
En als je daar geen plek voor hebt, dan zet je een chulengo op je balkon, van een oud olievat (jaren gehad):
[ afbeelding ]
Dan nodig je een paar vrienden uit en ga je los op de asado (barbecue):
[ afbeelding ]
Verkapte "kijk mij relaxed in Argentinië wonen post![]()
Vis roken in een ton is juist hoe het hoort. Dat gepruts met zo'n bbq is improviseren.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niet als je dat op een plankje wil doen.
Maar ja, natuurlijk, je kunt ook een Rookoven in elkaar improviseren. Maatje van me heeft er een voor makreel.
Ik vind makreel vers gebakken lekkerder, maar hij rookt ze ook aardig prima.
Ben tevreden met de weber die ik heb. Kilo's gerookte spare ribs, paar hammetjes, 10tallen MehOink balletjes, een stal kippen, drie en een halve koe en de inhoud van een halve kotter zijn er inmiddels meer dan geweldig af gekomen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Green eggs zijn heel goed in één ding, constante temperatuur behouden.
Bij het garen van producten kan dat heel belangrijk zijn. Als je de tijd en moeite neemt om dat ding te leren kennen en geen goed te gebruiken dan kun je er qua garing het maximale uithalen.
Het kan ook op andere manieren, maar die eggs zijn van dik keramiek en houden warmte heel goed vast. Dat is de truc.
Iemand die goed kan koken kan met enige oefening geweldige dingen maken op zo'n ding.
Bij speklapjes of saté zal het allemaal wel meevallen. Maar ga je vis warm roken, of je wilt een cotte de boeuf maken, of lamsrack, dan kan het zeker uitmaken.
Maargoed. Ik vermoed dat meer dan 95 procent van de mensen met zo'n ding er helemaal niets meer uithalen dan uit een hibachi van 20 euro.
Overigens kun je daar ook geweldig op koken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |