abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juni 2018 @ 23:08:15 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179629857
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Asbest wordt pas een probleem als je er in gaat zagen, schuren, slijpen en dat soort dingen (iets doet wat stof veroorzaakt). Zo lang je dat niet doet kun je er je brood vanaf eten.
Als er op een oefening één stukje asbest wordt aangetroffen van 1 bij 1 cm, dan wordt het hele terrein afgezet, mag er niemand meer lopen en komen er mannen in witte pakken dat stukje ophalen. Personeel dat mogelijk in binnen een straal van 25 meter van dat stukje is geweest wordt preventief geruimd.

Ondertussen worden er wel drank en sloffen sigaretten voor bijna niks aan het personeel verstrekt. Dat is nu eenmaal altijd zo geweest.

Het roken van een pakje sigaretten is echt 1000x zo gevaarlijk als het met blote handen opruimen van een stuk asbest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179630779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er op een oefening één stukje asbest wordt aangetroffen van 1 bij 1 cm, dan wordt het hele terrein afgezet, mag er niemand meer lopen en komen er mannen in witte pakken dat stukje ophalen. Personeel dat mogelijk in binnen een straal van 25 meter van dat stukje is geweest wordt preventief geruimd.

Ondertussen worden er wel drank en sloffen sigaretten voor bijna niks aan het personeel verstrekt. Dat is nu eenmaal altijd zo geweest.

Het roken van een pakje sigaretten is echt 1000x zo gevaarlijk als het met blote handen opruimen van een stuk asbest.
Asbest thuis best.

Zolang je er niet in gaat lopen hakken en zagen is er niets aan de hand. Ik had t vorig jaar nog op mn dak liggen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 01:16:24 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179631228
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:22 schreef Manke het volgende:
Straks mag je niks meer risicovol doen, want Staatsbezit mag je niet beschadigen.
De bedoeling is ook dat je zo lang mogelijk leeft om belasting te kunnen betalen en wanneer werken niet meer lukt om daarmee anderen aan het werk te houden. De maakbare wereld moet nu eenmaal vermaakt worden....

Mark my words: naarmate dat de tijd vordert komt er een moment dat geen weldenkend mens nog aangebrand vlees gaat mag eten. Straks allemaal aan de uitgekookte zeewier.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 juni 2018 @ 01:54:44 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179631321
Dat stuk in de OP spreekt zichzelf op meerdere vlakken tegen.

Zo stellen ze "door het roosteren van vlees, groente of vis ontstaan chemische verbindingen die, ondanks dat ze een extra smaak geven, schadelijk zijn voor de gezondheid. Dit zijn de zogenaamde PAKs, ofwel polycyclische aromatische koolwaterstoffen.

PAK’s ontstaan als organisch materiaal verbrandt bij hoge temperaturen."
Als dat laatste waar is, heeft dat niks met barbecuen te maken, maar bij al het verhitten van vlees op hoge temperaturen.
Dus ook op de elektrische bbq of in de pan of in de oven.

Maar verderop hebben ze het weer over houtsoorten en zo 8)7

Gezien de vele millennia dat de mens al vlees verhit, op doorgaans hoge temperaturen (hoe hoog staat er niet bij), lijkt mij dit niet iets om alarm over de slaan.
  woensdag 6 juni 2018 @ 06:29:53 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179631849
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:00 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Ik dacht namelijk dat het inademen van loskomend asbest wel echt flink ongezond was.
Ligt eraan hoeveel deeltjes er per kubieke meter lucht zijn, ik had het over net boven de grenswaarde die de wet voorschrijft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179631880
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:39 schreef Fer het volgende:
Weber heeft alvast een voorsprong genomen door op stroom te gaan barbecuen, incl bluetooth verbinding. 900¤ zo’n ding.


[ afbeelding ]
Op stroom :')
De rooksmaak in je mond niet hebben ;(
U MAD?
pi_179631943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:01 schreef Red_85 het volgende:
Vlees is kanker
Alcohol is kanker
Barbecue is kanker

Lijkt wel alsof de macrobiotische veganistische magnieters een teringhekel hebben aan alles wat plezier is.
Ik ben vegan en je mist absoluut niks. Je kunt nog steeds heerlijk eten en je voelt je beter. Maar als jij geniet van troep in je lichaam stoppen is er niemand die je stopt. Het is enkel advies en wetenschappelijk onderzoek. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten.

Dat jij graag frikandellen eet zal mij als vegan aan mn reet roesten :)
pi_179632128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je het artikel leest, is dat een kwestie van wachten tot ze zichzelf uitgeroeid hebben. :)
Dat zal zo'n vaart niet lopen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179632175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

De roep om BBQ te beperken/af te schaffen komt toch echt daar vandaan. Niet uit Brabant, kut.
Die roep is er helemaal niet. Er wordt alleen geadviseerd om jonge kinderen niet uit te roken.
pi_179632967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

De horeca gaat helemaal niet failliet door het rookverbod. Het zou een verademing zijn als die tokkies ook op het terras anderen mensen niet meer kunnen vermoorden met die stinkrook van ze. Gelukkig zie je nu steeds vaker dat als iemand een peuk aansteekt 80% van het terras afkeurend kijkt of laat blijken dat dit niet gewenst is.
Vreemd hoe een individuele beleving kan zijn. Ik zie in plaats van afkeurende mensen juist een meerderheid aan rokers op de terrassen.

Rokers maken of breken de horeca. Het eerdere rookverbod leidde tot de uitsterving van de bruine kroeg en talloze ondernemers gingen failliet.

Ook discotheken stierven een vroege dood en maakte plaats voor concertzalen en festivals. Vooral bij het laatste wordt nog volop gerookt.

Het zijn gewoon de gegeven feiten. Of ik nu op het Amstelstation sta of op het station in Eindhoven. Ik kan er nog steeds ongestoord roken in de daarbij aangewezen zone. Daar is het telkens stervensdruk vol rokers. Geen hond die controleert of ik wel dicht genoeg bij de rookzuil sta.

Ongeacht de anti-rook propaganda het probeert te doen voorkomen, er wordt nog volop gerookt door de Nederlanders. Ondernemers hebben tienduizenden euro's geïnvesteerd in verwarmde terrassen en rookruimtes. Dan kun je niet ineens de regels gaan veranderen. Dat gaat opnieuw tot faillisementen leiden.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:38:52 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179633237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vreemd hoe een individuele beleving kan zijn. Ik zie in plaats van afkeurende mensen juist een meerderheid aan rokers op de terrassen.

Rokers maken of breken de horeca. Het eerdere rookverbod leidde tot de uitsterving van de bruine kroeg en talloze ondernemers gingen failliet.

Ook discotheken stierven een vroege dood en maakte plaats voor concertzalen en festivals. Vooral bij het laatste wordt nog volop gerookt.

Het zijn gewoon de gegeven feiten. Of ik nu op het Amstelstation sta of op het station in Eindhoven. Ik kan er nog steeds ongestoord roken in de daarbij aangewezen zone. Daar is het telkens stervensdruk vol rokers. Geen hond die controleert of ik wel dicht genoeg bij de rookzuil sta.

Ongeacht de anti-rook propaganda het probeert te doen voorkomen, er wordt nog volop gerookt door de Nederlanders. Ondernemers hebben tienduizenden euro's geïnvesteerd in verwarmde terrassen en rookruimtes. Dan kun je niet ineens de regels gaan veranderen. Dat gaat opnieuw tot faillisementen leiden.
Maar even eerlijk, Elzies. Zou je liever niet van je rookverslaving verlost zijn?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179633245
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:54 schreef Lunatiek het volgende:
Dat stuk in de OP spreekt zichzelf op meerdere vlakken tegen.

Zo stellen ze "door het roosteren van vlees, groente of vis ontstaan chemische verbindingen die, ondanks dat ze een extra smaak geven, schadelijk zijn voor de gezondheid. Dit zijn de zogenaamde PAKs, ofwel polycyclische aromatische koolwaterstoffen.

PAK’s ontstaan als organisch materiaal verbrandt bij hoge temperaturen."
Als dat laatste waar is, heeft dat niks met barbecuen te maken, maar bij al het verhitten van vlees op hoge temperaturen.
Dus ook op de elektrische bbq of in de pan of in de oven.

Maar verderop hebben ze het weer over houtsoorten en zo 8)7

Gezien de vele millennia dat de mens al vlees verhit, op doorgaans hoge temperaturen (hoe hoog staat er niet bij), lijkt mij dit niet iets om alarm over de slaan.
Omdat je kolen en briketten en roosteren op open vlam lastiger kunt controleren verbrandt er bij BBQ vaker vlees.

Het is vooral omdat BBQ een moeilijkere manier van garen is.

Slechts weinig mensen kunnen goed koken. En heel veel mannen koken nooit, maar BBQen wel. Dat betekent verbrand vlees dat van binnen niet gaar is. De kwaliteit van het vlees is ook vaak om te huilen.

Ik weet zeker dat ik van de BBQ van Piet minder risico loop op PAK's of een voedselvergiftiging dan de gemiddelde huisvader.

In feite heeft het te maken met onkunde. Daarnaast heeft men dan ook nog te veel zout en te veel vette saus nodig om een beetje eetbaar geheel op tafel te zetten. Wederom onkunde.
Whatever...
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:46:47 #138
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179633353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:15 schreef Elzies het volgende:

[..]
Ongeacht de anti-rook propaganda het probeert te doen voorkomen, er wordt nog volop gerookt door de Nederlanders. Ondernemers hebben tienduizenden euro's geïnvesteerd in verwarmde terrassen en rookruimtes. Dan kun je niet ineens de regels gaan veranderen. Dat gaat opnieuw tot faillisementen leiden.
Het is een off-topic discussie maar ik vind ook dat ze daar de verkeerde maatregel voor hebben toegepast.

Doelstelling is schone lucht voor het horecapersoneel, dan kun je natuurlijk wel overal roken gaan verbieden maar gezien een groot deel van de klandizie van de horeca rokers zijn, schiet je daar uiteindelijk niks mee op: Minder klanten in de horeca betekent ook minder BTW en accijns in het laatje. Dus ook de overheid heeft er baat bij als bij de horeca de schoorsteen blijft, euh, roken. :Y)

Wat een betere maatregel zou zijn is om (technische) eisen te stellen aan fatsoenlijke ventilatie en luchtverversing, en een café een tabaksvergunning verlenen als ze aan die eisen voldoen. Rokers blij want ze kunnen gewoon in een rook-kroeg zitten, en de niet-rokers kunnen in een rookvrij café zitten als ze willen.

Hetzelfde doen ze nu met drankvergunningen, dus ik zie niet in waarom het met tabaksvergunningen niet zou kunnen. Het installeren en onderhouden van die luchtbehandelingen is ook nog eens prima werkgelegenheid.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:48:18 #139
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179633379
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat je kolen en briketten en roosteren op open vlam lastiger kunt controleren verbrandt er bij BBQ vaker vlees.

Het is vooral omdat BBQ een moeilijkere manier van garen is.
Als je ook gaat roosteren boven een open vlam doe je het gewoon verkeerd, want het enige wat je ermee bereikt is dat je vlees onder het roet komt te zitten. Dat is cremeren, niet BBQ'en.

Op een fatsoenlijke manier BBQ'en doe je heel anders.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179633403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar even eerlijk, Elzies. Zou je liever niet van je rookverslaving verlost zijn?
Voor mij is roken meer een patroon van conditionering dan een oncontroleerbare verslaving.

Geloof me of niet, ik rook niet elke dag.

Ik rook al bijna 11 jaar niet meer op mijn werk. Terwijl ik vroeger toch echt een kettingroker was.

Ook nu heb ik mijn eerste sigaret nog niet gerookt. Ga ik straks wel doen hoor. Kwestie van gewenning en conditionering. Eerst wat eten en een bak koffie en wat posten op Fok! Dan lekker een sigaret roken.

Kortom, ik heb geleerd om te genieten van mijn sigaret. Werk veel avonddiensten en dan is bij thuiskomst die eerste sigaret zo ongelooflijk lekker. Veel lekkerder dan vroeger toen ik de een na de andere opstak. Dus zo kan het ook.

Ik vind de antirook hype sterk overdreven. Alsof rokers potentiële moordenaars zijn terwijl we allemaal zes sigaretten pure fijnstof roken per dag, ook mede veroorzaakt door de niet-roker. Ik ben tevens blij dat ik ben opgegroeid in een generatie dat je nog gewoon kon roken in de kroeg en bij het uitgaan. Ik vind het jammer dat het nu op onheuse argumenten wordt afgeschaft.

Stoppen? Dat zal heus nog weleens gebeuren. Als ik het wil.
pi_179633409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:54 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waarom doet de media niet eens fatsoenlijk hun werk dan?
De media is in handen van mannen die het belangrijkste niet openbaar willen maken.
pi_179633418
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen hoe de mensheid al 1000en jaren kon overleven.
Hoeveel was het nou? 6000? Zoiets toch?
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:54:27 #143
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179633457
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:51 schreef Drxx het volgende:

[..]

Hoeveel was het nou? 6000? Zoiets toch?
2018.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179633521
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ben laatst overgestapt op elektrisch, en ik ervaar niet dat het 'minder lekker' is.
Als het goed is gebruik je dan ook gewoon bbq vlees of hebt zelf een of andere marinade aan het vlees toegevoegd.

Want inderdaad zal het heel weinig uitmaken, het is gewoon het idee van vuur en vlees en roosteren / grillen etc.
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:01:39 #145
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_179633560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:28 schreef habitue het volgende:
Allemaal aan de raw vegan!!
Alsjeblieft hey, krijg je nog meer dit soort fratsen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-frans-restaurant

Ontopic: ik zit nu, dus ik rook al tijden, want zitten was toch al het nieuwe roken
https://www.umcutrecht.nl(...)-is-het-nieuwe-roken
pi_179633611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als je ook gaat roosteren boven een open vlam doe je het gewoon verkeerd, want het enige wat je ermee bereikt is dat je vlees onder het roet komt te zitten. Dat is cremeren, niet BBQ'en.

Op een fatsoenlijke manier BBQ'en doe je heel anders.
Met een flame grill doe je toch niet anders.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179634574
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 06:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel deeltjes er per kubieke meter lucht zijn, ik had het over net boven de grenswaarde die de wet voorschrijft
Maar wanneer wordt het echt 'gevaarlijk' dan?
pi_179636423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

2018.
Oh ja, sorry :@ Mijn rekenvaardigheid is niet al te best merk ik :@
pi_179639406
Van dit soort berichten krijg ik de behoefte sigaretten achterstevoren in mn bek te steken.
  woensdag 6 juni 2018 @ 17:28:09 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179640091
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:56 schreef AchJa het volgende:

Asbest wordt pas een probleem als je er in gaat zagen, schuren, slijpen en dat soort dingen (iets doet wat stof veroorzaakt). Zo lang je dat niet doet kun je er je brood vanaf eten.
Piet zegt in zijn voorbeeld dat de gemeten concentraties in de lucht te hoog zijn. Wat jij dan op je brood doet is niet relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')