abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179621895
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als een school net boven de grenswaarde zit qua asbest in de lucht is de paniek en het schandaal groot. Dan sluit je de school voor een maand om te renoveren en je stuurt de leerlingen naar huis. De kans dat ze dan doodgaan in een verkeersongeluk omdat ze in de tijd niet op school zijn is groter dan wanneer ze 10 jaar lang in de school rondlopen en daar van de asbest wat zouden oplopen.
Het is natuurlijk wel een ander soort risico en telt op bij wat er nog meer is.

Maar zeker. Tijdens het tanken krijg je ook kankerverwekkende stoffen binnen. Heeft het aanpakken daarvan meer impact en beter resultaat?
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:42:31 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_179621917
Gaat dit over de rokende kolen, of het aanbranden van het vlees? Is een gasbarbecue een probleem, of een met lavastenen? Is een green egg meer of minder schadelijk als de rook wordt afgevoerd maar het wel langer in de rook ligt. Vragen, vragen. Overigens wordt er in de randstad nog heel veel gebarbecued. Wel met biologisch vlees van lokale boeren en quinoasalades natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 16:47:02 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179621995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:42 schreef speknek het volgende:
Gaat dit over de rokende kolen, of het aanbranden van het vlees? Is een gasbarbecue een probleem, of een met lavastenen? Is een green egg meer of minder schadelijk als de rook wordt afgevoerd maar het wel langer in de rook ligt. Vragen, vragen. Overigens wordt er in de randstad nog heel veel gebarbecued. Wel met biologisch vlees van lokale boeren en quinoasalades natuurlijk.
Met vlees serieus ik dacht dat dat al wel in de ban gedaan was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:51:41 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179622082
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een ander soort risico en telt op bij wat er nog meer is.

Maar zeker. Tijdens het tanken krijg je ook kankerverwekkende stoffen binnen. Heeft het aanpakken daarvan meer impact en beter resultaat?
En mbt barbecue, hoeveel aflatoxines zitten er in de goedkope pindasaus, of juist in de loei dure biologische die niet behandeld wordt met fungicides...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 17:01:12 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_179622320
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Met vlees serieus ik dacht dat dat al wel in de ban gedaan was.
Het is een issue. Je kunt natuurlijk niet zo goed pochen met paprika's die wekelijkse yoga-oefeningen gedaan hebben terwijl ze naar Wagner luisteren, dus daarom wordt vlees nog wel getolereerd. Zodra de Vegetarische Slager barbecue vlees kan kweken zullen we wel massaal overstappen.

In ieder geval de eerste paar jaar. Zodra iemand kan beargumenteren dat deze Peruaanse cavias ingezegend met vergeten gewaande Azteekse rituelen (kun je proeven!) volledig carbon neutral op je bord beland, dan wordt dat de smaakbeleving van 2026.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_179622740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja joh, bbq'en is alleen toegestaan voor als je een vrij erf hebt. Boeren en rijken dus.
Koekkoek..

Keuze, wat doe je?:
150 worden zonder plezier in je leven
95 worden en geleefd hebben.
En degenen die meeroken moeten niet zeuren zeker.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 18:01:50 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179623559
Roken, houtkachels, BBQ'S, vuurwerk, milieuzones... Stapje voor stapje... Eerst voorzichtig wat al dan niet kloppende gezondheidsrisico's berichtjes verspreiden, vervolgens clubjes als CAN, Stivoro, Stop Houtrook etc. een steeds breder podium geven, vervolgens de grachtengordeljankers mobiliseren... En dan staat het in Den Haag op de agenda en volgt er een verbod.

De MO...
pi_179624300
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:01 schreef AchJa het volgende:
Roken, houtkachels, BBQ'S, vuurwerk, milieuzones... Stapje voor stapje... Eerst voorzichtig wat al dan niet kloppende gezondheidsrisico's berichtjes verspreiden, vervolgens clubjes als CAN, Stivoro, Stop Houtrook etc. een steeds breder podium geven, vervolgens de grachtengordeljankers mobiliseren... En dan staat het in Den Haag op de agenda en volgt er een verbod.

De MO...
Voordat je een Rotterdammer zijn bbq afpakt moet er echt heel wat gebeuren hoor.

Als er nou iets is wat door heel de stad door echt alle culturen wordt gedaan is het wel bbq'en. Als dat verboden wordt breekt de revolutie uit.

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:05:40 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179627144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Broodje aap dat zwart geblakerd vlees kankerverwekkend zou zijn.

Mag best een zwart randje aan.

Mits het met mate is, net als rood doorbloed vlees.
https://www.extragezond.nl/voeding/aangebrand-eten-ongezond/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:08:10 #110
Why is all the rum gone?
pi_179627201
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Voordat je een Rotterdammer zijn bbq afpakt moet er echt heel wat gebeuren hoor.

Als er nou iets is wat door heel de stad door echt alle culturen wordt gedaan is het wel bbq'en. Als dat verboden wordt breekt de revolutie uit.
Als je het artikel leest, is dat een kwestie van wachten tot ze zichzelf uitgeroeid hebben. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:08:36 #111
45206 Pietverdriet
pi_179627209
Ik gelukkig met een bloederige dikke steak, vegetariërs met sla gelukkig want wat ik eet is ongezond
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:12:30 #112
Why is all the rum gone?
pi_179627283
quote:

Als een school net boven de grenswaarde zit qua asbest in de lucht is de paniek en het schandaal groot. Dan sluit je de school voor een maand om te renoveren en je stuurt de leerlingen naar huis. De kans dat ze dan doodgaan in een verkeersongeluk omdat ze in de tijd niet op school zijn is groter dan wanneer ze 10 jaar lang in de school rondlopen en daar van de asbest wat zouden oplopen.
Wat je probeert te zeggen is dat we gewoon ongezonde/gevaarlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, want je kunt ook onder een bus lopen?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:13:11 #113
Why is all the rum gone?
pi_179627305
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:01 schreef AchJa het volgende:

De MO...
Welcome to the new world. :)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:15:02 #114
45206 Pietverdriet
pi_179627347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat je probeert te zeggen is dat we gewoon ongezonde/gevaarlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, want je kunt ook onder een bus lopen?
Nee. Het gaat erom hoe ongezond iets is.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:17:55 #115
Why is all the rum gone?
pi_179627420
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee. Het gaat erom hoe ongezond iets is.
Asbest is vrij ongezond, dat weten we. Met name als je het stof inademt. Dus wat is je punt nou precies? Je kunt kinderen best blootstellen aan asbest, want ze kunnen ook onder de bus lopen?
pi_179627423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:22 schreef Monolith het volgende:
Altijd weer die Chinese onderzoekers die het op onze Tokkies hebben voorzien. :(
Haha. Nee, maar in alle eerlijkheid is de wetenschapsjournalistiek wel weer erg alarmistisch. Eenvandaag maakte het zelfs zo bont dat ze een 'waarschuwingachtig-deuntje onder het nieuwsbericht gingen doen... _O- 8)7
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:22:31 #117
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179627531
Straks mag je niks meer risicovol doen, want Staatsbezit mag je niet beschadigen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:23:57 #118
45206 Pietverdriet
pi_179627578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Asbest is vrij ongezond, dat weten we. Met name als je het stof inademt. Dus wat is je punt nou precies? Je kunt kinderen best blootstellen aan asbest, want ze kunnen ook onder de bus lopen?
Laat maar, je hebt niet de capaciteiten dit te begrijpen
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:28:57 #119
Why is all the rum gone?
pi_179627697
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

Laat maar, je hebt niet de capaciteiten dit te begrijpen
Ach, en al weer wegdraaien van de inhoud want mond vol tanden. Wordt een beetje standaard. :)
pi_179628255
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach ja, de media..
Onderzoekpersbericht zegt dat onderzoek in ratten duid dat je mogelijk door huppelduif een 5% grotere kans hebt op Hatseflats kanker als je ze dagelijks een 100 voudige dosis huppelduif geeft
Media, HUPPELDUIF KANKERVERWEKKEND!
Cijfers, de kans dat je Hatseflats kanker krijgt ligt bij 0,1%, en als je dus heel veel huppelduif zou eten zou die kans mogelijk 0,105% zijn
Waarom doet de media niet eens fatsoenlijk hun werk dan?
pi_179628311
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bladgroenten buiten de zomer bevatten ongezonde hoeveelheden nitraten, hoor verder nooit iemand over
Er gaan waarschijnlijk meer mensen dood aan kanker door goede isolatie en slecht luchten dan dat er mensen omkomen in het verkeer, hoor je je ook nooit iemand over
Naja, je hebt ze wel die ook daarover zeuren. Maar die eten nauwelijks iets, omdat er overal wel iets in zit dat als 'ongezond' gezien kan worden.
pi_179628339
quote:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Ik dacht namelijk dat het inademen van loskomend asbest wel echt flink ongezond was.
pi_179628431
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is een issue. Je kunt natuurlijk niet zo goed pochen met paprika's die wekelijkse yoga-oefeningen gedaan hebben terwijl ze naar Wagner luisteren, dus daarom wordt vlees nog wel getolereerd. Zodra de Vegetarische Slager barbecue vlees kan kweken zullen we wel massaal overstappen.

In ieder geval de eerste paar jaar. Zodra iemand kan beargumenteren dat deze Peruaanse cavias ingezegend met vergeten gewaande Azteekse rituelen (kun je proeven!) volledig carbon neutral op je bord beland, dan wordt dat de smaakbeleving van 2026.
Lijkt mij sterk dat kweek -vlees net zo kan smaken als echt vlees.
pi_179628964
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En mbt barbecue, hoeveel aflatoxines zitten er in de goedkope pindasaus, of juist in de loei dure biologische die niet behandeld wordt met fungicides...
Biologische appels, Statines, patuline of wat dacht je van beschimmelde producten we eten er meer van dan we denken.

De zware metalen en verboden antibiotica in panga en die andere Gore moddervis uit Azië.

Resten pesticiden in geïmporteerd fruitbuit verre landen. Indiase druiven... Brrrrr.

Overigens worden pinda's wel aardig gecontroleerd. Maar een verkeerde zaak of vrachtwagen kan er zo tussen zitten.
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:56:19 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179629542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Asbest wordt pas een probleem als je er in gaat zagen, schuren, slijpen en dat soort dingen (iets doet wat stof veroorzaakt). Zo lang je dat niet doet kun je er je brood vanaf eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')