Netanyahu lokt aanvallen uit, en nu het gelukt is heeft ie gelijk? Wat een verrassing...quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:43 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:44 schreef vigen98 het volgende:
Vraag me af of Israël dit alleen laat zitten bij aanvallen in Syrië aangezien Iran nu letterlijk op Israël zelf schiet.
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.
Op dit moment zijn in Damascus de zwaarste bombardementen in jaren, zit de stad zonder stroom, dus jaquote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
Ik neem aan dat Israël op een passende wijze op deze aanval zal reageren. Op korte termijn, dan wel op langere termijn.
Zeker. Heel stout dit van Iran, Iran had de andere wang moeten toekerenquote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
Ik neem aan dat Israël op een passende wijze op deze aanval zal reageren. Op korte termijn, dan wel op langere termijn.
Dankij ome Trump!quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.
Trump en Netanyahu, grotere mkngolen vind je niet snel.quote:
Want?quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Trump en Netanyahu, grotere mkngolen vind je niet snel.
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.quote:
Linkje ?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.
Zeker. Iran is inderdaad al heel lang heel stout. Niet alleen tegenover de eigen bevolking van Iran, maar ook vanwege de terroristische bewegingen die Iran geïnstigeerd heeft en al vele jaren lang ondersteund.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker. Heel stout dit van Iran, Iran had de andere wang moeten toekeren
Voor Israël zit er niks anders op dan nederzettingen in Iran te plaatsen, die grond en bewoners met harde hand beschermen en dan is nagenoeg iedereen is happy
Waar Israel de grootste inlichtingenprestatie van de 21e eeuw toonde?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.
Euh wat? Syrië die Syrië bestookt?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:14 schreef ikbenniethaan33 het volgende:
Volgens pro-syrische bronnen is Syrië die aanval deed, niet Israël
He? Lees het opnieuw danquote:Op donderdag 10 mei 2018 03:17 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Volgens mij is Vigen niet helemaal objectief.
Ow hahaquote:Op donderdag 10 mei 2018 03:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
He? Lees het opnieuw dan
edit:hij heeft het al gefixed
Je bedoelt die presentatie waarover de experts zeiden dat er niks werd getoond dat niet al bekend was?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar Israel de grootste inlichtingenprestatie van de 21e eeuw toonde?
Half pakhuis uit Iran meegenomen maar Barbusse denkt het beter te wetenquote:Op donderdag 10 mei 2018 07:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bedoelt die presentatie waarover de experts zeiden dat er niks werd getoond dat niet al bekend was?
Niet ik, maar de experts van oa het internationaal atoomagentschap.quote:Op donderdag 10 mei 2018 08:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Half pakhuis uit Iran meegenomen maar Barbusse denkt het beter te weten.
Bibi is een beetje teleurgesteld dat Syrië niet het zoveelste failed jihadisten-staatje is geworden dus gaat dat nu even eigenhandig forceren.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:07 schreef speknek het volgende:
Goh goh, vlak nadat Netanyahu een Powellpointje deed zodat de VS zich uit de Irandeal trok, escaleren hun bombardementen op Syrische en Iraanse doelen. Wie had dat aan zien komen.
Nou nee; a is de bron wel erg pro Israël en b netanyoehoe loopt zelf ook altijd te provoceren en te doen....quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:43 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
Jij verdeelt de wereld op in moslims en niet-moslims, beetje als Daesh dus.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Ah Iran onder de vlag van Syrie in gevecht met Israël en ineens zijn vele moslims de daden van Assad weer vergeten....bijzonder toch. Slimme truuk ook van Assad, goede afleiding.
Precies. Maar daar mag je niks van zeggen want dan ben je gelijk antisemietquote:
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Maar daar mag je niks van zeggen want dan ben je gelijk antisemiet
Even je cognitieve dissonantie weer aan het werk zetten om Trump als held van dit alles af te schilderen, komop, je kan het!quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.
Als er daadwerkelijk bewijs bestaat dat Iran een dubbelrol speelt ten aanzien van zijn afspraken begrijp ik de Israëlische respons en de beslissing van Trump om de deal op te zeggen.
De reactie van Iran om weer kernbommen te gaan maken kwam wel erg snel. Als dat gebeurd wordt het een totale oorlog. Israel en de VS zullen dan samen met SA Iran gaan aanvallen. Rusland zal dan met Hezbollah Iran gaan steunen. De EU zal dan ergens in het midden een onbelangrijke rol van betekenis gaan spelen, want die durft geen partij te kiezen.
Hier kan WOIII uit voortvloeien, dus onafhankelijk goed kijken naar de bewijslast lijkt mij een pre in combinatie met diplomatiek verkeer. Maar ik denk dat alle partijen al langer aansturen op een oorlog.
Ik ben tevens benieuwd naar de rol van NK aangezien die mede de leverancier is van de gebruikte chemische wapens in Syrië.
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.
Als er daadwerkelijk bewijs bestaat dat Iran een dubbelrol speelt ten aanzien van zijn afspraken begrijp ik de Israëlische respons en de beslissing van Trump om de deal op te zeggen.
De reactie van Iran om weer kernbommen te gaan maken kwam wel erg snel. Als dat gebeurd wordt het een totale oorlog. Israel en de VS zullen dan samen met SA Iran gaan aanvallen. Rusland zal dan met Hezbollah Iran gaan steunen. De EU zal dan ergens in het midden een onbelangrijke rol van betekenis gaan spelen, want die durft geen partij te kiezen.
Hier kan WOIII uit voortvloeien, dus onafhankelijk goed kijken naar de bewijslast lijkt mij een pre in combinatie met diplomatiek verkeer. Maar ik denk dat alle partijen al langer aansturen op een oorlog.
Ik ben tevens benieuwd naar de rol van NK aangezien die mede de leverancier is van de gebruikte chemische wapens in Syrië.
Naief mensquote:Op donderdag 10 mei 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Iran is dus toch niet zo vredelievend als iedereen dacht.
Waar haal je dat uit?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Jij verdeelt de wereld op in moslims en niet-moslims, beetje als Daesh dus.
Of zijn het vrijheidstrijders ?quote:Heb jij een verklaring waarom Israël met zoveel overtuiging steeds jihadisten uit de brand helpt in Syrië ?
Israël heeft zelfs stiekem kernwapens buiten alle internationale afspraken om, zij mogen dat blijkbaar.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?
En maar roepen dat Iran de dreiging isUhu
Ze logen over Irak, Syrië, Libië, en nu dus Iran...
Als je je er wat meer in verdiept, de aanval op Iran staat al jaren op de planning.
Echt al jaren...
Goede reactie man.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar haal je dat uit?
[..]
Of zijn het vrijheidstrijders ?
Iedereen die een beetje oplet ziet dat al jaren, maar ach ze zijn tegen Israel....dusssss.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Een anti-Trumpie kan maar op een enkele manier zijn gedachten projecteren. Namelijk alles wat Trump doet is per definitie fout. Vaak aangevuld met een eigen aangekweekt gevoel van aversie.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Even je cognitieve dissonantie weer aan het werk zetten om Trump als held van dit alles af te schilderen, komop, je kan het!
Trump de anti-oorlogspresident enzo.
Het is al bewezen dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een anti-Trumpie kan maar op een enkele manier zijn gedachten projecteren. Namelijk alles wat Trump doet is per definitie fout. Vaak aangevuld met een eigen aangekweekt gevoel van aversie.
Tja, als je met een dergelijk eenvoudige kokervisie dagelijks je denken wilt vullen.![]()
Ik bekijk het objectief. Als Iran zich niet aan de afspraken houdt en toch stiekem werkt aan een nucleair programma, dan is het opzeggen van zo'n deal toch logisch? Of moeten we met zijn allen wegkijken en lijdzaam toezien hoe Iran een kernmacht wordt?
Als wordt bewezen dat Iran zich aan de afspraken houdt dan kan wat mij betreft het diplomatieke verkeer weer op gang worden gebracht.
Kun je uitleggen waarom Israël kernwapens mag hebben buiten alle internationale afspraken om?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje oplet ziet dat al jaren, maar ach ze zijn tegen Israel....dusssss.
Er is alleen 0,0 bewijs dat Iran dat doet.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef Elzies het volgende:
Ik bekijk het objectief. Als Iran zich niet aan de afspraken houdt en toch stiekem werkt aan een nucleair programma, dan is het opzeggen van zo'n deal toch logisch?
Dat maakte die hele presentatie van corrupte Bibi juist zo'n circus. En Trump vond het ok.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:08 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Het is al bewezen dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.
Hear hear.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?
En maar roepen dat Iran de dreiging isUhu
Ze logen over Irak, Syrië, Libië, en nu dus Iran...
Als je je er wat meer in verdiept, de aanval op Iran staat al jaren op de planning.
Echt al jaren...
Mag ik jou ook vragen stellen? Vind jij dat Israel bestaansrecht heeft?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:10 schreef Volkorenbrood het volgende:
Kun je uitleggen waarom Israël kernwapens mag hebben buiten alle internationale afspraken om?
Kun je verklaren waarom Israël jihadisten in Syrië uit de brand helpt?
Kun je legitimeren waarom ze Libanon steeds kapot proberen te maken?
Kun je verklaren waarom Libanese Christenen in overgrote een enorme hekel aan Israël en hun beleid hebben?
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is alleen 0,0 bewijs dat Iran dat doet.
Rot tot op het bot.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.
Het is veelzeggend dat op het opzeggen van de Iran-deal alleen tot gejuich leidt in Israël en KSA. Oh ja, de radicale facties in Iran zijn ook blij.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.
Misschien is het netjes om eerst mijn vragen te beantwoorden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mag ik jou ook vragen stellen? Vind jij dat Israel bestaansrecht heeft?
Ja die zagen nu aan de poten van de stoel van Rohani.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is veelzeggend dat op het opzeggen van de Iran-deal alleen tot gejuich leidt in Israël en KSA. Oh ja, de radicale facties in Iran zijn ook blij.
Omdat het allemaal om context gaat. Erken Israel, sluit vrede met Israel, dan is er geen probleem. Maar ze erkennen Israel helemaal niet, de rest is gevolg, niet de oorzaak.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
Misschien is het netjes om eerst mijn vragen te beantwoorden.
In plaats weer dat slachtoffer-huil verhaaltje te beginnen.
Israël heeft bestaaansrecht, dat betekent niet dat ze een carte blanche hebben. Heeft Iran bestaansrecht ?
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat het allemaal om context gaat. Erken Israel, sluit vrede met Israel, dan is er geen probleem. Maar ze erkennen Israel helemaal niet, de rest is gevolg, niet de oorzaak.
Nou ja, ze hebben wel een punt he, qua de huidige regering in de VS.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:19 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja die zagen nu aan de poten van de stoel van Rohani.
“Zie je wel” de Amerikanen zijn niet te vertrouwen. Zou best snel het veld kunnen ruimen, die Rohani.
Dat hou je jezelf een beetje voor de gek. Misschien dat jij ze dan niet meer als probleem ziet, maar dat telt niet voor bijv. een Iran of Hamas.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:22 schreef Volkorenbrood het volgende:
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.
Angst.quote:Waarom sturen ze constant bij het machtigste militaire imperium ter wereld (die hen onvoorwaardelijk steunt) aan op oorlog?
Zielig hoor.quote:
Kritiek op het nederzettingsbeleid van Israel in de bezette gebieden en alle daaruit voorkomende reacties zijn antisemitisme volgens corrupte Bibiquote:Op donderdag 10 mei 2018 10:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Zielig hoor.
Misschien is Rohani ook bang.
Dat je in het slachtofferverhaaltje trapt is wel vrij bijzonder imho.
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt is die angst terecht. Het is niet een verhaaltje wat je zo even wegwuift.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
Zielig hoor.
Misschien is Rohani ook bang.
Dat je in het slachtofferverhaaltje trapt is wel vrij bijzonder imho.
Israel heeft zich uit heel veel bezette gebieden teruggetrokken en daarmee hun strategische positie altijd verzwakt. Vrede heeft dat nooit lang gebracht. Zolang palestijnen en hun bondgenoten blijven escaleren heeft Israel het vollste recht zich te verdedigen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:22 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.
Waarom sturen ze constant bij het machtigste militaire imperium ter wereld (die hen onvoorwaardelijk steunt) aan op oorlog?
2000 jaar geschiedenis verklaart het misschien. Dat betekent niet dat het hedendaags handelen rechtvaardigt.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt is die angst terecht. Het is niet een verhaaltje wat je zo even wegwuift.
je bedoelt die internationale afspraken die Israel niet getekend heeft en zich er dus ook niet aan hoeft te houden?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:01 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Israël heeft zelfs stiekem kernwapens buiten alle internationale afspraken om, zij mogen dat blijkbaar.
Jij houdt jezelf juist voor de gek. Net of Liebermann of Bolton enige medelijden zullen tonen met Iran.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat hou je jezelf een beetje voor de gek. Misschien dat jij ze dan niet meer als probleem ziet, maar dat telt niet voor bijv. een Iran of Hamas.
Als andere landen zich onthouden aan internationale afspraken gooien we er bommen op of gaan we democratie brengen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:33 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
je bedoelt die internationale afspraken die Israel niet getekend heeft en zich er dus ook niet aan hoeft te houden?
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:32 schreef Barbusse het volgende:
2000 jaar geschiedenis verklaart het misschien. Dat betekent niet dat het hedendaags handelen rechtvaardigt.
Israel erkennen lijkt mij prima. Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.
Er is prima met Israel vrede te sluiten, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Maar dan zal je Israel moeten erkennen en de bedreigingen stoppen.
Dat is volgens mij het startpunt.quote:
Ik vind wat Israel doet in de westbank slecht, echt slecht. Maar voor de rest snap ik Israel prima en hebben ze het volste recht om zich te beschermen. Het is niet alsof hun vijanden er niet vooruit komen dat ze Israel willen vernietigen.quote:Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.
Zegt veel ook over de vn en wie de resoluties indienen..quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Israel erkennen lijkt mij prima. Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.
Hoeveel krijg jij nou voor je zionistische propaganda? Vertel eens.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.
Er is prima met Israel vrede te sluiten, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Maar dan zal je Israel moeten erkennen en de bedreigingen stoppen.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het startpunt.
[..]
Ik vind wat Israel doet in de westbank slecht, echt slecht. Maar voor de rest snap ik Israel prima en hebben ze het volste recht om zich te beschermen. Het is niet alsof hun vijanden er niet vooruit komen dat ze Israel willen vernietigen.
Mugabe was goodwill ambassadeur van WHO, dus staat er los van. Leuke manier van gaslightning heur.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt veel ook over de vn en wie de resoluties indienen..
Zelfde vn benoemde bvMugabe tot goodwill ambassadeur
Het is toch geen nieuws dat de DPRK al jaren een innige band heeft met oa Iran omtrent leveranties van onderdelen voor ballistic missiles en nucleair materiaal?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
Daarvoor moet je je proberen in te leven. In te leven in een situatie waarin je nooit veilig bent, nu ook weer in NL en Duitsland kunnen joden niet meer met een keppeltje over straat. De helft van het volk uitgemoord. Al 2000 jaar worden vervolgd. In heel veel landen verdreven en uitgestoten. Ik zou het niet rechtvaardig noemen, maar wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:50 schreef Barbusse het volgende:
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.
Helaas lukt het mij niet om veel acties van Israel te kunnen zien als gerechtvaardigde zelfverdediging.
Gelukkig is jouw jodenhaat gratis, kom op zeg.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoeveel krijg jij nou voor je zionistische propaganda? Vertel eens.
Dat rapport is acht jaar oud. De Iran-deal is pas veel later getekend.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is toch geen nieuws dat de DPRK al jaren een innige band heeft met oa Iran omtrent leveranties van onderdelen voor ballistic missiles en nucleair materiaal?
North Korea is supplying banned nuclear and ballistic equipment to Iran, Syria and Burma using "surreptitious" means to avoid international sanctions, according to a UN report released Friday
Of een club uit Syrie maakt even dankbaar gebruik van deze situatie en pookt het vuurtje even wat verder op, er is zeker geen gebrek aan ballistic missiles in Syrie...quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:39 schreef probeer het volgende:
Dus ehh ... kunnen objectieve users even zeggen wat er aan de hand is? Iran valt zonder aanleiding / uit het niets, Israel aan? Of Israel heeft lopen stoken en Iran hapt?
Dergelijk antisemitisme vond men door de eeuwen heen vrijwel alleen in Christelijk Europa. Het antisemitisme als breed gedragen sentiment in het Midden Oosten is relatief nieuw. Waar kwam het vandaan precies?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daarvoor moet je je proberen in te leven. In te leven in een situatie waarin je nooit veilig bent, nu ook weer in NL en Duitsland kunnen joden niet meer met een keppeltje over straat. De helft van het volk uitgemoord. Al 2000 jaar worden vervolgd. In heel veel landen verdreven en uitgestoten. Ik zou het niet rechtvaardig noemen, maar wel begrijpelijk.
De zoveelste Israëlische aanval, het Syrische leger slaat eens een keer terug. Daarna valt Israël tientallen verschillende doelen aan, de meeste zijn kennelijk gewoon van het Syrische leger, luchtmachtbasissen, AAA defensie bataljons dat soort doelen. Locaties met een zware Iraanse invloed zijn niet eens geraakt.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:39 schreef probeer het volgende:
Dus ehh ... kunnen objectieve users even zeggen wat er aan de hand is? Iran valt zonder aanleiding / uit het niets, Israel aan? Of Israel heeft lopen stoken en Iran hapt?
Joden zijn inderdaad heel vaak naar islamitische beschavingen gevlucht na Christelijke onderdrukking gedurende de geschiedenis.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dergelijk antisemitisme vond men door de eeuwen heen vrijwel alleen in Christelijk Europa. Het antisemitisme als breed gedragen sentiment in het Midden Oosten is relatief nieuw. Waar kwam het vandaan precies?
Maw: same shit, different day.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De zoveelste Israëlische aanval, het Syrische leger slaat eens een keer terug. Daarna valt Israël tientallen verschillende doelen aan, de meeste zijn kennelijk gewoon van het Syrische leger, luchtmachtbasissen, AAA defensie bataljons dat soort doelen. Locaties met een zware Iraanse invloed zijn niet eens geraakt.
Natuurlijk hebben we dan ook een propaganda oorlog. Volgens Israël is het Iran die terug heeft geslagen en de doelen die geraakt zijn in de tegenaanval zijn allemaal Iraanse.
Ja, maar de Iran deal voorzag niet in het aan banden leggen van de bouw van ballistic missiles en dat is waar Trump zo van over de zeik is. Er is jarenlang nucleair materiaal vanuit de DPRK naar Iran verscheept, ergo dat is daar aanwezig. Alleen liepen de leveranties van ballistic missile onderdelen/ techniek/ expertise etc. gewoon door (dat stond buiten de deal)... De DPRK heeft het afgelopen jaar laten zien dat ze ondertussen nuclear capable ballistic missiles kunnen bouwen dus het is niet zo heel vergezocht dat Iran dat ondertussen ook kan.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat rapport is acht jaar oud. De Iran-deal is pas veel later getekend.
Gewoon nieuwe strategie om Assad alsnog omver te werpen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De zoveelste Israëlische aanval, het Syrische leger slaat eens een keer terug. Daarna valt Israël tientallen verschillende doelen aan, de meeste zijn kennelijk gewoon van het Syrische leger, luchtmachtbasissen, AAA defensie bataljons dat soort doelen. Locaties met een zware Iraanse invloed zijn niet eens geraakt.
Natuurlijk hebben we dan ook een propaganda oorlog. Volgens Israël is het Iran die terug heeft geslagen en de doelen die geraakt zijn in de tegenaanval zijn allemaal Iraanse.
Dat is dus een misvatting. In het midden-oosten waren er ook al pogroms lang voor Israel bestond.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:00 schreef Barbusse het volgende:
Dergelijk antisemitisme vond men door de eeuwen heen vrijwel alleen in Christelijk Europa. Het antisemitisme als breed gedragen sentiment in het Midden Oosten is relatief nieuw. Waar kwam het vandaan precies?
Ongetwijfeld. Als breder plaatje echter zijn en grote groepen joodse vluchtelingen geweest die islamitisch bestuur hebben verkozen boven christelijk bestuur omdat ze om de zoveel tijd een kop kleiner zijn gemaakt.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dus een misvatting. In het midden-oosten waren er ook al pogroms lang voor Israel bestond.
WHO is deel van de VN.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mugabe was goodwill ambassadeur van WHO, dus staat er los van. Leuke manier van gaslightning heur.
Maar goed: https://en.m.wikipedia.or(...)ns_concerning_Israel
Blijkbaar roepen jullie iets op jezelf af of zo, als dit al zo lang gaande is. Probeer eens vrienden te sluiten, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dus een misvatting. In het midden-oosten waren er ook al pogroms lang voor Israel bestond.
Er zijn ongetwijfeld geweldsuitbarstingen geweest, we hebben het immers over eeuwen. Maar ze vallen in het niet bij de vervolgingen in Europa.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
And so it begins.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victim_blamingquote:Op donderdag 10 mei 2018 11:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Blijkbaar roepen jullie iets op jezelf af of zo, als dit al zo lang gaande is. Probeer eens vrienden te sluiten, zou ik zeggen.
Jullie nog wel.... Fuck, moet ik me alsnog laten besnijden. Maar alsjeblieft vent, neem je pilletjes weer in.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Blijkbaar roepen jullie iets op jezelf af of zo, als dit al zo lang gaande is. Probeer eens vrienden te sluiten, zou ik zeggen.
Ja, echt zielige victims man.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
Dat maakt het er op zich niet beter op natuurlijk. Daarom snap ik die angst wel, zeker als landen je niet erkennen, je bedreigen en aanvallen via proxies zoals Hezbollah en nu waarschijnlijk direct.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:09 schreef Barbusse het volgende:
Er zijn ongetwijfeld geweldsuitbarstingen geweest, we hebben het immers over eeuwen. Maar ze vallen in het niet bij de vervolgingen in Europa.
Israël heeft zich toch in de jaren enorm rustig gehouden.quote:
Op welk terrein bedoel je?quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Israël heeft zich toch in de jaren enorm rustig gehouden.
Ik vermoed dat het een keer afgelopen is.
In Iran kunnen joden anders heel normaal over straat gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daarvoor moet je je proberen in te leven. In te leven in een situatie waarin je nooit veilig bent, nu ook weer in NL en Duitsland kunnen joden niet meer met een keppeltje over straat. De helft van het volk uitgemoord. Al 2000 jaar worden vervolgd. In heel veel landen verdreven en uitgestoten. Ik zou het niet rechtvaardig noemen, maar wel begrijpelijk.
Ze worden al zo lang geprovoceerd. Omgeven door islamitische landen die ze van de kaart willen vegen. Reken maar dat mensenrechten dan voor de Israëliërs niet gelden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Op welk terrein bedoel je?
Het Gaza conflictje vergeten? Geregeld van Israël doelen in Syrië en Libanon aan en nu stuurt het gewoon aan op een oorlog met Iran / Syrië zonder enige grond.
150.000 in 1948, in 1979 nog 50.000, nu zijn er nog geen 9000 over...quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
In Iran kunnen joden anders heel normaal over straat gaan.
Omdat SA zijn hand uitsteekt, iets wat Iran misschien ook eens moet doen.quote:Het zijn niet de iraniers waar joden bang voor moeten zijn, de achterban van SA daarintegen... Maar daar is Israel dan wel vriendjes mee.
Het is niet SA dat Hamas en Hezbollah helpt.quote:Sorry, maar dit heeft te maken met machtspolitiek tussen verschillende landen, niet met de angst dat het joodse volk weer als geheel een target wordt.
Dan zouden ze op SA en co richten, want het wabahisme en in mindere mate het salafisme is het grootste gevaar voor het joodse volk op dit moment. Niet Iran.
https://www.rd.nl/vandaag(...)-te-kijken-1.1409931quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In Iran kunnen joden anders heel normaal over straat gaan.
Het zijn niet de iraniers waar joden bang voor moeten zijn, de achterban van SA daarintegen... Maar daar is Israel dan wel vriendjes mee.
Sorry, maar dit heeft te maken met machtspolitiek tussen verschillende landen, niet met de angst dat het joodse volk weer als geheel een target wordt.
Dan zouden ze op SA en co richten, want het wabahisme en in mindere mate het salafisme is het grootste gevaar voor het joodse volk op dit moment. Niet Iran.
Dat ben ik met je eens, Netanyahu en die hele likud mogen van mij weg, inclusief al die streng religieuze joden. En met weg, bedoel ik uit de politiek.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:25 schreef Barbusse het volgende:
Nu zit er ook een corrupte warmonger daar op de troon in Israel, dus veel constructiefs hoef je op het moment niet van hen te verwachten....
Andersom is het allemaal wel prima natuurlijk.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ze worden al zo lang geprovoceerd. Omgeven door islamitische landen die ze van de kaart willen vegen. Reken maar dat mensenrechten dan voor de Israëliërs niet gelden.
En nu Iran met troepen en materieel aan de grens..
Alsof Mexico een Russische basis laat bouwen aan de grens met de Usa.
Precies. Iedereen hoopt op een soort tweede arabische lente in Iran en andere landen, maar een Israelische lente zou ook wel zo aangenaam zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, Netanyahu en die hele likud mogen van mij weg, inclusief al die streng religieuze joden.
Het zijn de Saudis die via hun moskeeën in het Westen antisemitisme prediken. Maar dat is voor Netanyahu geen probleem, hoe meer antisemitisme, hoe meer joden naar Israel verhuizen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
150.000 in 1948, in 1979 nog 50.000, nu zijn er nog geen 9000 over...
[..]
Omdat SA zijn hand uitsteekt, iets wat Iran misschien ook eens moet doen.
[..]
Het is niet SA dat Hamas en Hezbollah helpt.
?? Sinds wanneer denkt men hier dat Iran vredelievend is. Iran wordt al meer dan 30 jaar als het 'as van het kwaad' neergezet door het Westen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
George W Bush heeft dat geroepen. Nou, en dat is een hele slimme man natuurlijk. Dus dan zal het wel zo zijn. Toch?quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:34 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
?? Sinds wanneer denkt men hier dat Iran vredelievend is. Iran wordt al meer dan 30 jaar als het 'as van het kwaad' neergezet door het Westen.
Toch is het een officieel beschermde minderheid geworden (na '79), zijn er vele synagogen, joodse scholen en alles. En geen beveiliging nodig voor die plaatsen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
150.000 in 1948, in 1979 nog 50.000, nu zijn er nog geen 9000 over...
[..]
Omdat SA zijn hand uitsteekt, iets wat Iran misschien ook eens moet doen.
[..]
Het is niet SA dat Hamas en Hezbollah helpt.
Exactamundo.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Toch is het een officieel beschermde minderheid geworden (na '79), zijn er vele synagogen, joodse scholen en alles. En geen beveiliging nodig voor die plaatsen.
Een vertegenwoordiger voor de joodse gemeenschap zit zelfs in het parlement, wat best bijzonder is in een religieuze dictatuur.
Joden kunnen zich daar vrij bewegen en hun geloof beleiden. Ze spreken zelf van een veilige situatie (veiliger dan Europa), alhoewel er wel gevoeligheid richting Isreal is. Banden anders dan familie daar hebben wordt niet gewaardeerd.
SA is de grootste exporteur van jodenhaat in de wereld op dit moment. Geen enkele aanval op joodse doelen hier in Europa is door een sjiiet gedaan.
Nogmaals, dit is machtspolitiek tussen landen, gaat niet over jodenhaat. Kijk je puur naar jodenhaat dan is angst voor Iran geen goed argument, die zijn gewoonweg het grote gevaar niet mbt jodenhaat. Dat zijn SA en co wel. Die handreiking naar de staat Isreal doet daar niets aan af. Ondertussen preken de hoge religieuze piefen nogsteeds dat de joden (als volk) de vijand zijn.
quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Toch is het een officieel beschermde minderheid geworden (na '79), zijn er vele synagogen, joodse scholen en alles. En geen beveiliging nodig voor die plaatsen.
Een vertegenwoordiger voor de joodse gemeenschap zit zelfs in het parlement, wat best bijzonder is in een religieuze dictatuur.
Joden kunnen zich daar vrij bewegen en hun geloof beleiden. Ze spreken zelf van een veilige situatie (veiliger dan Europa), alhoewel er wel gevoeligheid richting Isreal is. Banden anders dan familie daar hebben wordt niet gewaardeerd.
SA is de grootste exporteur van jodenhaat in de wereld op dit moment. Geen enkele aanval op joodse doelen hier in Europa is door een sjiiet gedaan.
Nogmaals, dit is machtspolitiek tussen landen, gaat niet over jodenhaat. Kijk je puur naar jodenhaat dan is angst voor Iran geen goed argument, die zijn gewoonweg het grote gevaar niet mbt jodenhaat. Dat zijn SA en co wel. Die handreiking naar de staat Isreal doet daar niets aan af. Ondertussen preken de hoge religieuze piefen nogsteeds dat de joden (als volk) de vijand zijn. En worden die financieel gesteunt om die rotte boodschap over de wereld te verspreiden.
Waarom erkent Iran Israel dan niet (en voor de revolutie wel) ? Waarom valt Iran Israel aan via proxies en nu waarschijnlijk direct. Waarom zeggen de geestelijk leiders in Iran (de echte leiders) dat Israel vernietigd moet worden. Daar is niets geo-politieks aan, dat zijn de Iraanse geestelijk leiders die geen joods land willen anders hadden ze die erkenning nooit terug gedraaid.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nogmaals, dit is machtspolitiek tussen landen, gaat niet over jodenhaat. Kijk je puur naar jodenhaat dan is angst voor Iran geen goed argument, die zijn gewoonweg het grote gevaar niet mbt jodenhaat. Dat zijn SA en co wel. Die handreiking naar de staat Isreal doet daar niets aan af. Ondertussen preken de hoge religieuze piefen nogsteeds dat de joden (als volk) de vijand zijn. En worden die financieel gesteunt om die rotte boodschap over de wereld te verspreiden.
250 jaar laterquote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
Zolang het maar tegen de moslims is hè.quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:08 schreef HexHunter het volgende:
Israel bombardeert al jarenlang ongeprovoceerd Iraanse materialen en middelen in Syrie. Waaronder vorige week nog nota bene.
Leverden meerdere malen luchtsteun aan Nusra rondom Quneitra wanneer het Syrische leger weer eens te dichtbij kwam.
Wanneer Iran vervolgens letterlijk 1 keer terugslaat zijn zij ineens de agressors?
Proberen sommige mensen in dit topic grappig te doen?
En waarom zou dat zijn eigenlijk?quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:59 schreef truthortruth het volgende:
Ik heb niks met SA, vind het een verschrikking maar ze erkennen wel het het recht van joden op een veilig land.
”Letterlijk 1 keer”.quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:08 schreef HexHunter het volgende:
Israel bombardeert al jarenlang ongeprovoceerd Iraanse materialen en middelen in Syrie. Waaronder vorige week nog nota bene.
Leverden meerdere malen luchtsteun aan Nusra rondom Quneitra wanneer het Syrische leger weer eens te dichtbij kwam.
Wanneer Iran vervolgens letterlijk 1 keer terugslaat zijn zij ineens de agressors?
Proberen sommige mensen in dit topic grappig te doen?
quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
quote:
Dat heet in Israel "vooruitgeschoven verdedigingslinie".quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:24 schreef Fer het volgende:
Omdat de Golan hoogtes van Syrie zijn en Israel daar moet vertrekken.
Strategisch gezien een domme uitspraakquote:Op donderdag 10 mei 2018 12:24 schreef Fer het volgende:
Israël had eind jaren zestig door moeten zetten. Dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 10 mei 2018 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Strategisch gezien een domme uitspraak
Gaat niet gebeuren, die natuurlijke buffer geven ze nooit meer af.quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:24 schreef Fer het volgende:
Israël heeft bewezen dat deze techniek nodig is om te overleven. Haar buren hebben Israël keer op keer aangevallen om haar te vernietigen. Over deductiecapaciteit van pinda’s gesprokenquote:Op donderdag 10 mei 2018 13:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Apart sentiment heerst bij sommige hier.
Keer op keer zomaar bombarderen in syrie op iraanse stellingen, die daar gewoon legitiem zich bevinden of israel dat nou leuk vind of niet.. maar omdat ze het niet willen hoppa bombarderen.
Zie je het al voor je als het andsersom zou gebeuren? Dan zou de wereld te klein zijn.
Geven de iraniers na drie of vier keer eindelijk een reactie, zijn er figuren hier die iran “boos aankijken” ook nog.
Nou heb je toch wel de deductie capaciteit van een pinda.
Keer op keer nog wel.. jaja.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Israël heeft bewezen dat deze techniek nodig is om te overleven. Haar buren hebben Israël keer op keer aangevallen om haar te vernietigen. Over deductiecapaciteit van pinda’s gesproken
Fixed.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd op heeft ingespeeld, en nu gebeurt het
Dat hoop ik niet, nee. Want dan ben je gewoon een ordinaire antisemiet.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:52 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik geloof niet dat iemand ook hier maar heeft gezegd dat Israël geen bestaansrecht heeft, overigens.
allang geen koud conflict meer natuurlijkquote:Op donderdag 10 mei 2018 13:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gewoon de eerste tikjes in het vermoedelijk zoveelste koude regionale conflict.
Volgens mij heeft de generatie van tegenwoordig geen idee waarom WO1 en 2 de noemer wereldoorlog meekregen.
Ik vind conflicten in Syrie behoorlijk lauw. Iedereen rommelt daar een beetje aan. Het kunnen eerste tekenen van een oorlog zijn maar het kan ook nog met een sisser aflopen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
allang geen koud conflict meer natuurlijk
Israel bombeert constant in Syrie, dan komt er een keer wat terug
zal wel met een sisser aflopen ja maar van een koude oorlog kun je allang niet meer sprekenquote:Op donderdag 10 mei 2018 14:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind conflicten in Syrie behoorlijk lauw. Iedereen rommelt daar een beetje aan. Het kunnen eerste tekenen van een oorlog zijn maar het kan ook nog met een sisser aflopen.
quote:Op donderdag 10 mei 2018 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wanneer volgen er sancties tegen Israël?
Je bedoelt, wanneer volgen er sancties tegen Iran? Alsof het Westen iets tegen Israel gaat doenquote:Britain condemns Iran's attack on Israel and calls on Iran to refrain from further attacks, spokesman for UK PM
https://twitter.com/BBCNews/status/994524198650417152
Ik was ook sarcastisch. Israël komt altijd overal mee weg.quote:Op donderdag 10 mei 2018 14:42 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Je bedoelt, wanneer volgen er sancties tegen Iran? Alsof het Westen iets tegen Israel gaat doen
Niet omdat het een joods land is, maar om machtspolitiek in de regio.quote:Op donderdag 10 mei 2018 11:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom erkent Iran Israel dan niet (en voor de revolutie wel) ? Waarom valt Iran Israel aan via proxies en nu waarschijnlijk direct. Waarom zeggen de geestelijk leiders in Iran (de echte leiders) dat Israel vernietigd moet worden. Daar is niets geo-politieks aan, dat zijn de Iraanse geestelijk leiders die geen joods land willen anders hadden ze die erkenning nooit terug gedraaid.
Ik heb niks met SA, vind het een verschrikking maar ze erkennen wel het het recht van joden op een veilig land.
Jij bent degene die met nepduits stoer loopt te doen, faalnaziquote:
Eens.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Keer op keer zomaar bombarderen in syrie op iraanse stellingen, die daar gewoon legitiem zich bevinden of israel dat nou leuk vind of niet.. maar omdat ze het niet willen hoppa bombarderen.
Zie je het al voor je als het andsersom zou gebeuren? Dan zou de wereld te klein zijn.
Geven de iraniers na drie of vier keer eindelijk een reactie, zijn er figuren hier die iran “boos aankijken” ook nog.
Oke manquote:Op donderdag 10 mei 2018 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent degene die met nepduits stoer loopt te doen, faalnazi
Nepduits? Je bedoelt misschien vierde naamval? Er werd natuurlijk gerefereerd aan de beroemde speech van Goebbels: "Wollt ihr den totalen Krieg?"quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent degene die met nepduits stoer loopt te doen, faalnazi
Wat is dan de reden dat Iran het bestaan van Israel niet wil erkennen, terwijl ze dat voor de revolutie wel deden ? Overigens zijn de enkele joden die overgebleven zijn in Iran ook weer niet zo veilig als je beweert aangezien vorig jaar nog een paar synagogen in Shiraz zijn aangevallen. Nog afgezien van de Shiraz blood libel.quote:Op donderdag 10 mei 2018 14:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Niet omdat het een joods land is, maar om machtspolitiek in de regio.
Die noemen het een reactie op de eerdere aanvallen in Syrie.quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:20 schreef Mr.Major het volgende:
https://nos.nl/l/2231176
Begrijp ik nu goed dat Iran hiermee (met militaire aanvallen that is) is begonnen?
Geloof niet dat Goebbels “bitte” zeiquote:Op donderdag 10 mei 2018 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nepduits? Je bedoelt misschien vierde naamval? Er werd natuurlijk gerefereerd aan de beroemde speech van Goebbels: "Wollt ihr den totalen Krieg?"
Ohja, zo staat het er ook.quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die noemen het een reactie op de eerdere aanvallen in Syrie.
quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nepduits? Je bedoelt misschien vierde naamval? Er werd natuurlijk gerefereerd aan de beroemde speech van Goebbels: "Wollt ihr den totalen Krieg?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]Ein Volk, Ein Grieg, Ein FinkersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Het is niet zoals jij het zegt, en dat weet jij ook. Iran verklaart regelmatig Israel van de kaart te gaan vegen, dan mag je jezelf toch wel verdedigen als ze groeperingen zoals Hezbollah aan de grens van Israel aan het bewapenen zijn onder het mom van helpen van Assad?quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vergelijkbare spanningen waren er destijds toen Turkije een Russisch vliegtuig uit zn luchtruim knalde.quote:Op donderdag 10 mei 2018 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
zal wel met een sisser aflopen ja maar van een koude oorlog kun je allang niet meer spreken
Je ziet de connectie niet tussen het machtsblok in die regio die gevormd wordt door SA en Israel, die kracht ontlenen (mbt SA zelfs hun gehele macht ontleent hebben) aan Amerika niet?quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat Iran het bestaan van Israel niet wil erkennen, terwijl ze dat voor de revolutie wel deden ? Overigens zijn de enkele joden die overgebleven zijn in Iran ook weer niet zo veilig als je beweert aangezien vorig jaar nog een paar synagogen in Shiraz zijn aangevallen. Nog afgezien van de Shiraz blood libel.
Je zegt machtspolitiek, maar wat houdt dat in ? Waarom bedreigt Iran een Irak, Turkije of Jordanie niet, maar een Israel wel ?
Overigens heb ik ook een voorkeur voor de Perzen dan die extreme soenieten, maar dat is een andere discussie.
Onzin, in het verleden riepen bepaalde figuren dat ja.quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:59 schreef tfors het volgende:
[..]
Het is niet zoals jij het zegt, en dat weet jij ook. Iran verklaart regelmatig Israel van de kaart te gaan vegen, dan mag je jezelf toch wel verdedigen als ze groeperingen zoals Hezbollah aan de grens van Israel aan het bewapenen zijn onder het mom van helpen van Assad?
Eerlijk is eerlijk, Iran dreigt niet zozeer Israel van de kaart te vegen. Maar om keihard terug te slaan als ze aangevallen worden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:59 schreef tfors het volgende:
[..]
Het is niet zoals jij het zegt, en dat weet jij ook. Iran verklaart regelmatig Israel van de kaart te gaan vegen, dan mag je jezelf toch wel verdedigen als ze groeperingen zoals Hezbollah aan de grens van Israel aan het bewapenen zijn onder het mom van helpen van Assad?
Nee sa zijn crypto joden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 16:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je ziet de connectie niet tussen het machtsblok in die regio die gevormd wordt door SA en Israel, die kracht ontlenen (mbt SA zelfs hun gehele macht ontleent hebben) aan Amerika niet?
Goh, waarom zou dit met de revolutie veranderd zijn? En vooral als het werkelijk jodenhaat was vanuit religieuze gronden, waarom daarvoor dan niet?
Verdiep je eens in het ontstaan van SA als groot machtsblok in die regio (kijk naar de periode voor en na die revolutie in Iran). Welke rol Amerika en ook Isreal (als partner van Amerika) daarin hebben. Mbt SA was die machtspostie er niet geweest zonder Amerika en Isreal is (poltiek, ik heb het niet over de burger daar) de man op de grond daar in dit geopolitieke spelletje dat al heel lang bezig is.
Er zijn prachtige en uitgebreide boeken over, de beste van westerse (amerikaanse) grond.
Het is gewoon een voortzetting van de koude oorlog (en van intriges voor de koude oorlog). Waarbij SA, Israel en Amerika tegenover Iran en Rusland staan.
De koude oorlog was niet zo koud in het midden oosten en is dat nogsteeds niet. De afgelopen jaren is het heter dan ooit tevoren. Zeker aangezien Europa zijn positie begint te overwegen in dit spel. Niet meer zomaar meedoet met het SA, Amerika en Isreal blok.
Dit is niet simpel te verklaren door het 'de islam' is tegen joden argument. Die speelt minder dan je denkt mbt Iran.
Eigenlijk ook niet bij dat SA , het is niet meer dan een pion op het bord. Niet voor niets vindt je de Europeese mate van jodenhaat niet terug in het midden oosten (en zeker niet in Iran) tot het ontstaan van Israel. Ik zeg nergens dat ze heilig waren of zijn, maar dit is meer (geo)politiek dan religie.
Let op, ook zeg ik nergens dat de andere partij (Rusland/Iran) beter is, minder bijdraagt aan het conflict. Enkel dat de religieuze bombarie een rookgordijn is.
Ik vind het vooral jammer dat Europa te weinig cohesie kent, waardoor het een te zwak machtsblok is op dit gebied.
Het enige wat ik niet begrijp aangaande de zionistische invloed, als deze daadwerkelijk zo omvangrijk is, waarom Israël nog altijd zo klein is; economisch maar vooral geografisch. En, als Israël zo groot wilt zijn, waarom heeft ze het na de oorlog(en) gewonnen landgebied teruggegeven? Waarom pielen ze zo in de marges, decennialang?quote:Op donderdag 10 mei 2018 17:16 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nee sa zijn crypto joden.
Dit is allemaal vooropgezet plan.
Joden willen maar 1 doel: groot israel.
Want het staat al vast dat Israel daar achter zat?quote:Op donderdag 10 mei 2018 15:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die noemen het een reactie op de eerdere aanvallen in Syrie.
lol what?quote:Op donderdag 10 mei 2018 17:16 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 mei 2018 17:16 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Die was er daarvoor dus ook. En die machtsblokken zijn er, maar dat is niet waar het draagvlak vandaan komt. Die machtsblokken tellen alleen voor diegene die er een voordeel bij hebben, niet bij het volk. Het volk wordt gemobiliseerd dmv religie en haat, zoals van alle tijden. Luister eens naar de preken van de ayatollahs tot aan de holocaust ontkenningen aan toe. Machtsblokken zijn er, maar die verschuiven en veranderen constant. Israel zoekt al decennia partners in de regio en zal die van Iran niet weigeren, maar Iran erkent niet eens hun bestaansrecht.quote:Op donderdag 10 mei 2018 16:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je ziet de connectie niet tussen het machtsblok in die regio die gevormd wordt door SA en Israel, die kracht ontlenen (mbt SA zelfs hun gehele macht ontleent hebben) aan Amerika niet?
Goh, waarom zou dit met de revolutie veranderd zijn? En vooral als het werkelijk jodenhaat was vanuit religieuze gronden, waarom daarvoor dan niet?
twitter:Reuters twitterde op donderdag 10-05-2018 om 18:18:25JUST IN: Israel's Netanyahu says 'Iran crossed a red line' and Israeli response was appropriate https://t.co/sgGhWEhem9 reageer retweet
Wat is dat toch met dat nummer 6 miljoen? Dat gaat al terug sinds 1900.quote:Op donderdag 10 mei 2018 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
![]()
![]()
Netanyahu Warns Putin That Iran Wants to Destroy 6 Million Jews
https://www.bloomberg.com(...)-for-syrian-missiles
quote:Op donderdag 10 mei 2018 19:07 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Netanyahu zou nog een snor opzetten en 6 miljoen joden over de kling jagen om zijn punt te 'bewijzen'.
'' Heilige nummer/getal in de kabalah ( I kid you not )quote:]Op donderdag 10 mei 2018 19:12 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met dat nummer 6 miljoen? Dat gaat al terug sinds 1900.
http://balder.org/judea/S(...)erg-Trials-Began.php
Er is geen reden. Iran heeft alle recht op kernwapens om zich tegen t zionisme te verdedigen. Evenals Noord-Korea. Maar iedereen hier denkt dat Amerika en Israel de "good guys" zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:07 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik lees hier veel in veel reacties dat het goed is dat Iran eens aangepakt wordt.
Kan iemand die daar zo over denkt mij eens uitleggen wat het land heeft misdaan ?
Behalve dan het feit dat Iran zogenaamd nucleaire wapens en ballistische raketten produceert.
Bewijs hiervoor is er volgens mij niet geleverd, behalve dan die poppenkast presentatie van Netanyahu.
Nu vraag ik mij af; waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben ? Waarom zou het land geen ballistische raketten mogen hebben ? Iran staat al zo lang op het Amerikaanse lijstje om eens aangepakt te worden dat men elke gelegenheid aangrijpt om het land in een kwaad daglicht te zetten. Nu weer de Israëli die met zogenaamde bewijzen komen dat er kernwapens geproduceerd worden, Trump die het verdrag opzegt ....
Iran moet en zal een keer aangepakt worden, maar wat is nu de echte reden ?
Ik deel je mening, maar ben benieuwd naar de meningen van de anti-Iran users.quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er is geen reden. Iran heeft alle recht op kernwapens om zich tegen t zionisme te verdedigen. Evenals Noord-Korea. Maar iedereen hier denkt dat Amerika en Israel de "good guys" zijn.
Iran heeft natuurlijk al wel meerdere keren gezegd dat het Israel wil vernietigen. Voorkomen dat ze kernwapens krijgen lijkt me voor Israel, en dus ook de VS een eerste stap om te voorkomen dat ze de daad bij het woord voegen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er is geen reden. Iran heeft alle recht op kernwapens om zich tegen t zionisme te verdedigen. Evenals Noord-Korea. Maar iedereen hier denkt dat Amerika en Israel de "good guys" zijn.
Eh helpen terroristen, is een kut land met een kut religie en een heeft als doel Israel van de kaart vegen. Al met al zijn bovengenoemde + kernmacht niet echt een top combi.quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:07 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik lees hier veel in veel reacties dat het goed is dat Iran eens aangepakt wordt.
Kan iemand die daar zo over denkt mij eens uitleggen wat het land heeft misdaan ?
Behalve dan het feit dat Iran zogenaamd nucleaire wapens en ballistische raketten produceert.
Bewijs hiervoor is er volgens mij niet geleverd, behalve dan die poppenkast presentatie van Netanyahu.
Nu vraag ik mij af; waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben ? Waarom zou het land geen ballistische raketten mogen hebben ? Iran staat al zo lang op het Amerikaanse lijstje om eens aangepakt te worden dat men elke gelegenheid aangrijpt om het land in een kwaad daglicht te zetten. Nu weer de Israëli die met zogenaamde bewijzen komen dat er kernwapens geproduceerd worden, Trump die het verdrag opzegt ....
Iran moet en zal een keer aangepakt worden, maar wat is nu de echte reden ?
Iran steunt Hezbollah, een terroristische organisatie, dat klopt. Maar als we objectief gaan kijken kunnen we zien dat de VS al jaren allerlei clubjes steunt en voorziet van wapens om hun doel te bereiken in landen waar ze niks te zoeken hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2018 22:16 schreef Harlon het volgende:
[..]
Eh helpen terroristen, is een kut land met een kut religie en een heeft als doel Israel van de kaart vegen. Al met al zijn bovengenoemde + kernmacht niet echt een top combi.
Jij bent niet zo bekend met het Iraanse ballistic missile programma en de historie ervan?quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:07 schreef Pielemenneke het volgende:
Oke, in jou ogen bewijs genoeg misschien, maar wat is er mis mee ?quote:Op donderdag 10 mei 2018 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent niet zo bekend met het Iraanse ballistic missile programma en de historie ervan?
Iran beschikt al sinds 1985 over ballistic missiles.
Iran heeft ondertussen duizenden missiles in de bewapening:
[ afbeelding ]
Dus dat het bewijs van een "poppenkast presentatie" komt is bullshit... Iran fabriceert en beschikt al jaren over ballistic missiles... Bewijs genoeg zullen we maar zeggen.
Het is ook geen geheim dat Iran gewoon de beschikking heeft nucleair materiaal...
Niemand verbiedt het Iran dan ook om ballistic missiles te kopen, te hebben of te fabriceren.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 00:07 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Oke, in jou ogen bewijs genoeg misschien, maar wat is er mis mee ?
Waarom mag Iran geen ballistische raketten hebben en mogen andere landen dat wel ?
Daar kun je over discussieren maar zo'n beetje alle seinen staan op rood als je alles bijelkaar optelt inclusief de geschiedenis van het nucleaire programma van Iran.quote:Dat er nucleair materiaal in Iran is is al lang bekend, maar bewijs voor het vervaardigen van nucleaire wapens is er niet.
De seinen stonden inderdaad op rood. Dat is ook de reden dat die Iran-deal er is gekomen. Er zijn geen bewijzen dat Iran zich daarna bezig heeft gehouden met het vervaardigen van nucleaire wapens.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niemand verbiedt het Iran dan ook om ballistic missiles te kopen, te hebben of te fabriceren.
[..]
Daar kun je over discussieren maar zo'n beetje alle seinen staan op rood als je alles bijelkaar optelt inclusief de geschiedenis van het nucleaire programma van Iran.
Klopt, maar "daarna" is het sleutelwoord in deze.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De seinen stonden inderdaad op rood. Dat is ook de reden dat die Iran-deal er is gekomen. Er zijn geen bewijzen dat Iran zich daarna bezig heeft gehouden met het vervaardigen van nucleaire wapens.
Dat maakt kennelijk niet uit want extreemrechts in het Nederlandse parlement juicht deze actie van Trump en Netanyahu toe.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:34 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel vluchtelingen zal Europa deze keer te verwerken krijgen dankzij de VS en Israel?
Die staan dan de roepen dat vluchtelingen bij de grens neergeschoten moeten worden, of niet redden als hun bootjes zinken.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat maakt kennelijk niet uit want extreemrechts in het Nederlandse parlement juicht deze actie van Trump en Netanyahu toe.
Er is voldoende bewijs gepresenteerd.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is alleen 0,0 bewijs dat Iran dat doet.
Jij bent natuurlijk voor meer SA invloed zodat meer wahabisme en salafisme verspreid kan worden en alle burgerslachtoffers die SA maakt in Jemen enzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:36 schreef Drugshond het volgende:
Wat wel een fact is, is dat in Jemen, Syrië, Libanon, Gaza hun invloed te groot begon te worden.
Klopt jij ziet het. Keiveel vluchtelingenquote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:34 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel vluchtelingen zal Europa deze keer te verwerken krijgen dankzij Israel?
Welke aanval van iran? Je bedoeld de reactie na 4x zomaar gebombardeerd te zijn in Syrië want de joden moeten zich zogenaamd bang voelen?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is voldoende bewijs gepresenteerd.
De directe aanval van Iran op Israëlische doelen sprak boekdelen over de ware aard van dit regime.
Tja, toen stond de EU (met zijn gebruikelijke wijzende vingertje) opnieuw weer met zijn mond vol stinkende tanden.
Domme idealisten. Ze weigeren de wereld te zien zoals die in werkelijkheid is.
Echte leiders doen dat wel en hoeven daar niet de schoonheidsprijs mee te winnen.
Opnieuw bewees Trump hier zijn gelijk over het rampzalige beleid van zijn voorganger Obama waar dit inmiddels door de Amerikanen opgezegde akkoord is voortgekomen.
Vertel.quote:
Laat goed zien wat voor idioten het zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Volkorenbrood het volgende:
Mensen, kritiek op Israël moet toch prima kunnen zonder te pas en onpas “joden” te roepen?
Wel jammer, dat de politiek van Netanyahu erop is gericht om hetzelfde te doen (joden=Israël=joden)quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat goed zien wat voor idioten het zijn
Extreem rechts, dus alles aan de rechterkant van GL? Echt man hou een keer op met je geblaat over extreem rechts. Clubjes als de Nvu of voorpost zitten niet in het parlement en zullen daar ook nooit inzitten.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat maakt kennelijk niet uit want extreemrechts in het Nederlandse parlement juicht deze actie van Trump en Netanyahu toe.
Israel gaat niet weer wachten tot het door alle omringende landen wordt aangevallen nee, ze zijn na lessen uit het verleden wat actiever in zelfbescherming.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welke aanval van iran? Je bedoeld de reactie na 4x zomaar gebombardeerd te zijn in Syrië want de joden moeten zich zogenaamd bang voelen?
Maar wat nou als de meeste kritiek op Israël voortkomt uit jodenhaat, of jodenhatende bronnen?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Volkorenbrood het volgende:
Mensen, kritiek op Israël moet toch prima kunnen zonder te pas en onpas “joden” te roepen?
Waarom is het geleverde bewijs wel of niet niet geverifieerd door alle partijen? Werd er vlak nadat de VS het akkoord opzegde al gelijk over en weer ontkent?quote:
Helaas zijn veel mensen dom.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:32 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Maar wat nou als de meeste kritiek op Israël voortkomt uit jodenhaat, of jodenhatende bronnen?
Zelfs Israël kon niet bewijzen dat Iran nog werkt aan kernwapens. Die donderspeech van Netanyahu 'onthulde' slechts dat Iran tot 2003 bezig was met de ontwikkeling ervan. Maar dat was voor niemand een verassing.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom is het geleverde bewijs wel of niet niet geverifieerd door alle partijen?
Dat zou ik helemaal niet willen. Ik vind dat namelijk een ronduit ongezonde houding.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:40 schreef Volkorenbrood het volgende:
Elzies heeft de cognitieve dissonantie vannacht goed aan het werk gezet zoals voorspeld.
Zijn “vredesduif”-president blijkt een warmonger, dat moet wel even in een nieuwe vertelling worden gepast in het brein natuurlijk.
Ik wou dat ik zo blind in iemand kon vertrouwen. En nee, dat had ik totaal niet bij Obama.
Een eigenschap van haat is dat je er heel zwart-wit van gaat zien...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Helaas zijn veel mensen dom.
Betekent dat dan dat je nooit meer kritiek op Israël mag hebben? Carte blanche moet je aan niemand geven. Macht corrumpeert, dat is menselijk.
Iran is het enige land ter wereld dat actief en in het openbaar oproept om een ander land te vernietigen. Logisch dat de Israëlisch het benauwd hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Netanyahu lokt aanvallen uit, en nu het gelukt is heeft ie gelijk? Wat een verrassing...
En dat is gewoonweg niet waar.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 13:31 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Iran is het enige land ter wereld dat actief en in het openbaar oproept om een ander land te vernietigen. Logisch dat de Israëlisch het benauwd hebben.
Je kent de feiten dus niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En dat is gewoonweg niet waar.
Ze hebben overdreven spierballentaal gebruikt ja, maar niet gezegd dat ze willen vernietigen.
Er is gezegd dat als Israel aan zou vallen (in een tijd waarin Israel zwaar dreigde met het preventief aanvallen van de nucliare installaties, iets wat ze bij andere landen in de regio dan ook echt hebben gedaan) dat Iran dan keihard terug zou slaan, het echt oorlog zou zijn (ze dan alles zouden geven wat ze hadden, waardoor Israel vernietigt zou worden).
Deze nuance is zeer belangrijk om mee te nemen. Een aanval zonder enig mandaat niet pikken is wat anders dan oproepen een land zomaar te vernietigen.
Zeker hierin meenemen dat Israel in die regio al veel vaker preventief heeft aangevallen. Hun dreging daarmee dus heel erg serieus genomen moest worden.
quote:"Wiped off the map" controversy
Ahmadinejad was the subject of controversy in 2005 when one of his statements, given during "The World Without Zionism" conference in Tehran, was translated by the Iranian state-controlled media[79] as suggesting that Israel should be "wiped off the map".[80][81] The story was picked up by Western news agencies and quickly made headlines around the world.[82] On 30 October, The New York Times published a full transcript of the speech in which Ahmadinejad was translated as having stated:
“ Our dear Imam (referring to Ayatollah Khomeini) said that the occupying regime must be wiped off the map and this was a very wise statement. We cannot compromise over the issue of Palestine. Is it possible to create a new front in the heart of an old front. This would be a defeat and whoever accepts the legitimacy of this regime has in fact, signed the defeat of the Islamic world. Our dear Imam targeted the heart of the world oppressor in his struggle, meaning the occupying regime. I have no doubt that the new wave that has started in Palestine, and we witness it in the Islamic world too, will eliminate this disgraceful stain from the Islamic world.[83] ”
The Iranian presidential website stated: "the Zionist Regime of Israel faces a deadend and will under God's grace be wiped off the map," and "the Zionist Regime that is a usurper and illegitimate regime and a cancerous tumor should be wiped off the map."[84]
Iran had used the phrase "Israel must be wiped off the map" previously as well. In 1999, a military parade carried slogans that read "Israel must be wiped off the map" in Farsi and English.[85]
Joshua Teitelbaum of the Jerusalem Center for Public Affairs discovered pictures of Iranian propaganda banners that clearly say in English: "Israel should be wiped out of the face of the world."[86][87]
In March 2016, Iran tested a ballistic missile painted with the phrase "Israel should be wiped off the Earth" in Hebrew. The missile is reported to be capable of reaching Israel
https://en.wikipedia.org/(...)e_map%22_controversyquote:The speech was interpreted by some as a call for genocide. Canada's then Prime Minister Paul Martin said, "this threat to Israel's existence, this call for genocide coupled with Iran's obvious nuclear ambitions is a matter that the world cannot ignore."
Ja ik ook, maar het voelt vast fijn, net als heroïne.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou ik helemaal niet willen. Ik vind dat namelijk een ronduit ongezonde houding.
mag hopen dat ze overspoeld worden met moslims. Krijgt het laffe europa waar ze om gevraagd hebben.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:34 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel vluchtelingen zal Europa deze keer te verwerken krijgen dankzij de VS en Israel?
mag hopen dat de PVV dan de grootste partij wordtquote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:36 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
mag hopen dat ze overspoeld worden met moslims. Krijgt het laffe europa waar ze om gevraagd hebben.
Dat hoop ik niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
mag hopen dat de PVV dan de grootste partij wordt
Heb liever Baudet als Führer.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
mag hopen dat de PVV dan de grootste partij wordt
Veel user hebben een gebroken geweertje mentaliteitquote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:10 schreef DeParo het volgende:
In plaats van dat dit een topic met verwijten en gebrabbel over de Nederlandse politiek wordt is het beter te begrijpen dat Iran, al is het in de woorden van Israel, een rode lijn heeft overschreden. Jarenlang heeft Israel, en specifiek Netanyahu, gewaarschuwd dat Israel elk moment kon worden aangevallen. Wanneer de Palestijnen dat deden werd keihard teruggeslagen, Toen een paar Syrische raketten jaren geleden in Israel belandden werd keihard teruggeslagen. Bij Hezbollah wordt na 2006 niet meer gewacht tot ze raketten schieten maar wordt het vervoer van raketten (vaak uit Syrie geleverd door Iran) gezien als een daad van agressie en tegen de veiligheid van Israel. En nu heeft Iran raketten naar Israelisch grondgebied gestuurd. Alles minder dan een duidelijke vuist tegen Iran, en dat is meer dan de aanval direct na die raketten, zal in Israel als zwakte van Netanyahu worden beschouwd. Veel posters beschouwen Israel als een agressief land, mijn inziens is het dat niet omdat het normaal gesproken alleen in actie komt als de eigen veiligheid direct in gevaar is, in Syrie had het al lang geleden kunnen ingrijpen maar toont het zich vrij passief, in Libanon (muv de enkele aanval op Hezbollah) blijft er vooral spanning maar nog niet al te veel escalatie, maar zoals al enkele keren gezegd, dit is een directe aanval. Waar Israeliers net zo min als ieder Westers land graag een oorlog hebben met andere landen in de regio of waar dan ook moet de regering nu zowel naar Iran als naar de eigen bevolking laten zien dat er niet met Israel te sollen valt als je het grondgebied direct aanvalt. Het is dus wachten tot de volgende tegenstoot van Israel maar het staat vrijwel vast dat die gaat komen en zeer heftig zal zijn.
Je kan het niemand kwalijk nemen liever geen oorlog en geweld te zien maar tegelijkertijd moeten we wel begrijpen dat Israel, een Westers land, niet in een Westerse regio ligt. Dat het wordt omringd door landen en bewegingen die Israel niet altijd even vriendelijk gezind zijn. Dan kan je inderdaad niet altijd dezelfde passiviteit tonen zoals wij dat wel doen in een relatief vreedzaam Europa. Als je dat overigens bedoelde met de kennis en ervaring dat in deze regio je land zelden veilig is, dat je op je hoede moet zijn, dan snap ik wat meer wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel user hebben een gebroken geweertje mentaliteit
Iran heeft geen rode lijn overschreden, het land heeft gereageerd op de Israëlische aanvallen die gericht waren op Iraanse militaire doelen binnen Syrië. Een land waar ook Israël niets te zoeken heeft, net zo min als op de Golan hoogvlakte die ze al jaren bezet houden.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:10 schreef DeParo het volgende:
In plaats van dat dit een topic met verwijten en gebrabbel over de Nederlandse politiek wordt is het beter te begrijpen dat Iran, al is het in de woorden van Israel, een rode lijn heeft overschreden. Jarenlang heeft Israel, en specifiek Netanyahu, gewaarschuwd dat Israel elk moment kon worden aangevallen. Wanneer de Palestijnen dat deden werd keihard teruggeslagen, Toen een paar Syrische raketten jaren geleden in Israel belandden werd keihard teruggeslagen. Bij Hezbollah wordt na 2006 niet meer gewacht tot ze raketten schieten maar wordt het vervoer van raketten (vaak uit Syrie geleverd door Iran) gezien als een daad van agressie en tegen de veiligheid van Israel. En nu heeft Iran raketten naar Israelisch grondgebied gestuurd. Alles minder dan een duidelijke vuist tegen Iran, en dat is meer dan de aanval direct na die raketten, zal in Israel als zwakte van Netanyahu worden beschouwd. Veel posters beschouwen Israel als een agressief land, mijn inziens is het dat niet omdat het normaal gesproken alleen in actie komt als de eigen veiligheid direct in gevaar is, in Syrie had het al lang geleden kunnen ingrijpen maar toont het zich vrij passief, in Libanon (muv de enkele aanval op Hezbollah) blijft er vooral spanning maar nog niet al te veel escalatie, maar zoals al enkele keren gezegd, dit is een directe aanval. Waar Israeliers net zo min als ieder Westers land graag een oorlog hebben met andere landen in de regio of waar dan ook moet de regering nu zowel naar Iran als naar de eigen bevolking laten zien dat er niet met Israel te sollen valt als je het grondgebied direct aanvalt. Het is dus wachten tot de volgende tegenstoot van Israel maar het staat vrijwel vast dat die gaat komen en zeer heftig zal zijn.
Je reageert helemaal niet op wat ik zeg. Ongeacht of Israel wel of niet iets te zoeken heeft in Syrie, wat een geheel ander thema is, heeft Iran wel degelijk een Israelische rode lijn overschreden door Israelische doelen op Israelisch grondgebied aan te vallen. Voor jou persoonlijk is dat wellicht geen rode lijn door allerlei redenen die je noemt, waar we ook een discussie over kunnen houden, maar voor Israel is dat wel een rode lijn. Veel landen, inclusief Europese landen, hebben ook gezegd dat ivm deze aanvallen Israel volledig recht heeft om zichzelf te verdedigen. Dus ongeacht of Iran nog nooit een conflict veroorzaakt zou hebben (wat onzin is, escalaties van veel regionale conflicten komt juist door Iran, nu ook opnieuw in Syrie) hebben ze Israelisch grondgebied aangevallen. En of Iran nou vindt of dat wel of niet Israelisch grondgebied is ze weten prima dat Israel de Golan wel degelijk als Israelisch grondgebied beschouwt. Israel weet ook dat ze dit alleen maar als overschrijding van een rode lijn kunnen zien. Zeker Netanyahu die Iran een belangrijk thema van zijn politiek discours heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:56 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Iran heeft geen rode lijn overschreden, het land heeft gereageerd op de Israëlische aanvallen die gericht waren op Iraanse militaire doelen binnen Syrië. Een land waar ook Israël niets te zoeken heeft, net zo min als op de Golan hoogvlakte die ze al jaren bezet houden.
Netanyahu en de VS voorop zoeken al jaren naar een reden om Iran aan te vallen. Dat is al zo sinds de revolutie, Iran zou nucleaire wapens produceren, geen bewijs voor. Althans niet meer na 2003. Iran is redelijk welwillend geweest en heeft het verdrag getekend dat onlangs door Trump klakkeloos de prullenbak in is gegooid.
Netanyahu komt met oud nieuws verpakt in een nieuw jasje en ineens is Iran de agressor.
Laten we voorop stellen dat ik het vaak eens ben geweest met Israëls daadkrachtige manier van reageren op dreigingen vanuit de buurlanden, maar in dit geval stuurt het land aan op een conflict met Iran. Een land dat m.i. nog nooit een conflict heeft veroorzaakt en zich puur verdedigend bewapend en dat recht hebben ze gewoon.
En dat staat dus helemaal niet vast dat Israel die aanvallen heeft gedaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:56 schreef Pielemenneke het volgende:
Iran heeft geen rode lijn overschreden, het land heeft gereageerd op de Israëlische aanvallen die gericht waren op Iraanse militaire doelen binnen Syrië.
quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat staat dus helemaal niet vast dat Israel die aanvallen heeft gedaan.
Wel maximaal janken over Iran dat het helemaal niet zeker is dat ze bezig zijn om nuclear capable ballistic missiles te bouwen maar wel direct naar Israel wijzen zonder ook maar een greintje bewijs te hebben...
Dubbele standaarden dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je reageert helemaal niet op wat ik zeg. Ongeacht of Israel wel of niet iets te zoeken heeft in Syrie, wat een geheel ander thema is, heeft Iran wel degelijk een Israelische rode lijn overschreden door Israelische doelen op Israelisch grondgebied aan te vallen. Voor jou persoonlijk is dat wellicht geen rode lijn door allerlei redenen die je noemt, waar we ook een discussie over kunnen houden, maar voor Israel is dat wel een rode lijn. Veel landen, inclusief Europese landen, hebben ook gezegd dat ivm deze aanvallen Israel volledig recht heeft om zichzelf te verdedigen. Dus ongeacht of Iran nog nooit een conflict veroorzaakt zou hebben (wat onzin is, escalaties van veel regionale conflicten komt juist door Iran, nu ook opnieuw in Syrie) hebben ze Israelisch grondgebied aangevallen. En of Iran nou vindt of dat wel of niet Israelisch grondgebied is ze weten prima dat Israel de Golan wel degelijk als Israelisch grondgebied beschouwt. Israel weet ook dat ze dit alleen maar als overschrijding van een rode lijn kunnen zien. Zeker Netanyahu die Iran een belangrijk thema van zijn politiek discours heeft gemaakt.
De vorige honderd aanvallen door Israel negeer je?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want de Israelische reactie was geen reactie op de raketaanval van Iran?
Iran wilde beweren dat het een vergelding was op een Israelische actie terwijl er helemaal geen bewijs was dat Israel daadwerkelijk een actie heeft uitgevoerd.. Die honderd keer daarvoor doen niks terzake. Ik kan ook wel honderd dingen van Iran opnoemen die een aanval op dat land rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:03 schreef crystal_meth het volgende:
De vorige honderd aanvallen door Israel negeer je?
Bij jou is er nooit een druppel die de emmer doet overlopen?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iran wilde beweren dat het een vergelding was op een Israelische actie terwijl er helemaal geen bewijs was dat Israel daadwerkelijk een actie heeft uitgevoerd.. Die honderd keer daarvoor doen niks terzake. Ik kan ook wel honderd dingen van Iran opnoemen die een aanval op dat land rechtvaardigen.
Is er überhaupt bewijs dat Iran raketten geschoten heeft richting Israël dan? Ze ontkennen dit namelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iran wilde beweren dat het een vergelding was op een Israelische actie terwijl er helemaal geen bewijs was dat Israel daadwerkelijk een actie heeft uitgevoerd.. Die honderd keer daarvoor doen niks terzake. Ik kan ook wel honderd dingen van Iran opnoemen die een aanval op dat land rechtvaardigen.
Dit zeggen in een discussie over oa Israel...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij jou is er nooit een druppel die de emmer doet overlopen?
quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit zeggen in een discussie over oa Israel...
Nogmaals irrelevant al had je gelijk. Vanuit de visie van Israel wordt het land nu aangevallen. Op eigen grondgebied. Hiermee gezegd hebbende dat een rode lijn wordt overschreden die al jaren door de zittende premier wordt aangekondigd. Dan heeft hij maar beter de juiste plannen in de kast liggen om hiermee om te gaan want hij zal een duidelijk statement denken te moeten maken.quote:
Nogmaals dan is er gewoon sprake van dubbele standaarden.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals irrelevant al had je gelijk. Vanuit de visie van Israel wordt het land nu aangevallen. Op eigen grondgebied. Hiermee gezegd hebbende dat een rode lijn wordt overschreden die al jaren door de zittende premier wordt aangekondigd. Dan heeft hij maar beter de juiste plannen in de kast liggen om hiermee om te gaan want hij zal een duidelijk statement denken te moeten maken.
Ik heb het niet over Iran ik geef een beschouwing over het Israelische perspectief en wat er verder waarschijnlijk zal gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nogmaals dan is er gewoon sprake van dubbele standaarden.
Natuurlijk snap ik dat Israël n.a.v. die raketten reageert maar het is natuurlijk ook logisch dat Iran reageert op aanvallen op hun troepen in Syrië. Dat moet jij toch ook snappen, of ben je zo verblind dat je dat niet meer ziet?
Maar snap je dat Iran actie onderneemt als het aangevallen wordt?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Iran ik geef een beschouwing over het Israelische perspectief en wat er verder waarschijnlijk zal gaan gebeuren.
Toevallig zeker allemaal soennitische landen?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:34 schreef Szikha2 het volgende:
Niet alleen zegt europa dat israel het recht heeft zich te verdedigen maar voor het eerst in de geschiedenis (volgens mij) zeggen paar arabische landen dit ook (dat israel het recht heeft zich te verdedigen)
Historisch moment toch wel...
Als je naar mijn mening vraagt dan nee, Iran heeft niet het recht actie te ondernemen, het is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar snap je dat Iran actie onderneemt als het aangevallen wordt?
Ehja terroristenbolwerk Saudi Arabië zegt dat. Die vinden het wel lekker dat een deel van de olie en gasexport van Iran mogelijk wegvalt, waardoor zij voor een betere prijs hun fossiele brandstoffen kunnen afzetten.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:34 schreef Szikha2 het volgende:
Niet alleen zegt europa dat israel het recht heeft zich te verdedigen maar voor het eerst in de geschiedenis (volgens mij) zeggen paar arabische landen dit ook (dat israel het recht heeft zich te verdedigen)
Saudi Arabia en Bahrain (beide salafisten).quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toevallig zeker allemaal soennitische landen?
Kortom sowieso geen vrienden van sjiieten.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:44 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Saudi Arabia en Bahrain (beide salafisten).
Klopt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kortom sowieso geen vrienden van sjiieten.
Het zou idd een historisch moment zijn als het ook maar een beetje oprecht was. Maar helaas is dit een de vijand van mijn vijand is mijn vriend gevalletje. En geen oprechte handreiking. Als ze oprecht waren zouden ze wat doen aan de export van jodenhaat uit hun land ipv zeggen dat hun aartsvijand wel aangevallen mag worden. Dat zouden ze van iedereen best vinden, graag zelfs.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:34 schreef Szikha2 het volgende:
Het is op dit moment wel iets meer dan de vijand van mijn vijand is mijn vriend, wellicht dat de huidige 'semi-alliantie' daarmee is ontstaan, maar de Arabische leiders zijn op dit moment wel hard aan het werken om hun eigen populaties klaar te krijgen voor een naderend akkoord met Israel. Dan hebben we het over sprekers op nationale televisie die plotseling positieve dingen mogen zeggen over Israel, de Koning van Bahrein die zijn onderdanen toestaat naar Israel te reizen, en een groeiende kritiek op de passieve en tegenwerkende rol van Palestijnen om vrede te krijgen (verwacht wordt dat er een nieuwe vredesvoorstel zal komen en dat de Arabieren flink hun best zullen doen de Palestijnen te pushen dit te accepteren).quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het zou idd een historisch moment zijn als het ook maar een beetje oprecht was. Maar helaas is dit een de vijand van mijn vijand is mijn vriend gevalletje. En geen oprechte handreiking. Als ze oprecht waren zouden ze wat doen aan de export van jodenhaat uit hun land ipv zeggen dat hun aartsvijand wel aangevallen mag worden. Dat zouden ze van iedereen best vinden, graag zelfs.
Je zou deze barbaren maar aan je poorten hebben staan.twitter:IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 11-05-2018 om 18:17:07Today, approximately 15,000 Palestinians participated in riots along the Gaza border. The rioters hurled pipe bombs, rocks, & grenades, sabotaged security infrastructure, & burned tires https://t.co/4adTrXMMz6 reageer retweet
Goed account , superbetrouwbaar en objectief enzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:33 schreef Nintex het volgende:
Je zou deze barbaren maar aan je poorten hebben staan.twitter:IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 11-05-2018 om 18:17:07Today, approximately 15,000 Palestinians participated in riots along the Gaza border. The rioters hurled pipe bombs, rocks, & grenades, sabotaged security infrastructure, & burned tires https://t.co/4adTrXMMz6 reageer retweet
https://www.timesofisrael(...)eekly-gaza-protests/quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Goed account , superbetrouwbaar en objectief enzo.
Als een nog vager account had gezegd dat er Israeliers aan de grens van Iran zouden staan te rellen zou dat als zoete koek geslikt zijn...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:
https://www.timesofisrael(...)eekly-gaza-protests/
Ik reageer wel op wat je zegt, het staat je alleen niet aan.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je reageert helemaal niet op wat ik zeg. Ongeacht of Israel wel of niet iets te zoeken heeft in Syrie, wat een geheel ander thema is, heeft Iran wel degelijk een Israelische rode lijn overschreden door Israelische doelen op Israelisch grondgebied aan te vallen. Voor jou persoonlijk is dat wellicht geen rode lijn door allerlei redenen die je noemt, waar we ook een discussie over kunnen houden, maar voor Israel is dat wel een rode lijn. Veel landen, inclusief Europese landen, hebben ook gezegd dat ivm deze aanvallen Israel volledig recht heeft om zichzelf te verdedigen. Dus ongeacht of Iran nog nooit een conflict veroorzaakt zou hebben (wat onzin is, escalaties van veel regionale conflicten komt juist door Iran, nu ook opnieuw in Syrie) hebben ze Israelisch grondgebied aangevallen. En of Iran nou vindt of dat wel of niet Israelisch grondgebied is ze weten prima dat Israel de Golan wel degelijk als Israelisch grondgebied beschouwt. Israel weet ook dat ze dit alleen maar als overschrijding van een rode lijn kunnen zien. Zeker Netanyahu die Iran een belangrijk thema van zijn politiek discours heeft gemaakt.
Jepquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als een nog vager account had gezegd dat er Israeliers aan de grens van Iran zouden staan te rellen zou dat als zoete koek geslikt zijn...
Dus is het extra raar om die deal te stoppen. Die deal was immers zeer tegen de zin van de geestelijken. Wat de VS had moeten doen was de huidige president helpen de macht van de geestelijken te verkleinen ipv de grond onder de voeten van de huidige president weg te maaien en het volk door sancties en daaruit volgend religieus fanatisme weer in de armen van die geestelijken te leiden net nu de macht van de geestelijken tanende was. Een ontzettende blunder in de geschiedenis waarvan de gevolgen straks pas duidelijk zullen zijn. We hebben daar een enorme kans gemist. Met dank aan Trump en oorlogshitser Netanyahuquote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Er mag dan nu wel een andere 'President' zitten, in feite heeft de geestelijkheid in het Theocratische Iran de macht, de President zit er meer voor de bühne.
De huidige president wordt argwanend bekeken vanwege zijn directe charmeoffensief. Velen beschouwen hem als een wolf in schaapskleren. En terecht.
antisemiet gespotquote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:15 schreef crystal_meth het volgende:
Israel zou dezelfde sancties als Noord Korea moeten opgelegd krijgen tot ze hun kernwapens opgeven.
De persische prins die de uitspraak ooit heeft bedacht over vijand van mijn vijand is mijn vriend, werd niet veel later vermoord.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het zou idd een historisch moment zijn als het ook maar een beetje oprecht was. Maar helaas is dit een de vijand van mijn vijand is mijn vriend gevalletje. En geen oprechte handreiking. Als ze oprecht waren zouden ze wat doen aan de export van jodenhaat uit hun land ipv zeggen dat hun aartsvijand wel aangevallen mag worden. Dat zouden ze van iedereen best vinden, graag zelfs.
En door de blokkades van de Israëli moeten de toeristen zeker op een houtje bijtenquote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Die Palestijnen in de Gazastrook hadden er ook voor kunnen kiezen van hun kust een toeristenparadijs te maken. Prachtig weer, prachtige stranden.
Wat eten ze daar nu dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En door de blokkades van de Israëli moeten de toeristen zeker op een houtje bijten
Natuurlijk staat het me niet aan want je reageert niet op wat ik zegquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:24 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik reageer wel op wat je zegt, het staat je alleen niet aan.
Verder vind ik wat je schrijft zeker interessant en ik vraag me ook af hoe je daar aan komt.
Natuurlijk wil Iran zijn macht in de regio verstevigen, zij zijn immers sjiieten in een gebied vol soennieten. Ik ben wel eens benieuwd naar de regionale conflicten die door Iran veroorzaakt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |